[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste
Acties:
  • 158.065 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 19:26

GerritGekke

Gamechanger

DancePlaza schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:36:
je kan ook gewoon de dmg openen en dan kan je Lion GM ook installeren zonder deze te branden op DVD
Is hier ook gelukt, alleen geen clean install gedaan. Geen zin om alle programma's weer te moeten installeren en alle "settings" naar mijn wens in te stellen.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het lijkt trouwens wel op Lion GM het veel warmer heeft dan Lion DP4 (Plus update).

De fan slaat continu aan en dat merkte ik nooit eerder eigenlijk (MacbookPro 17" unibody)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Donstil schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:19:
Het lijkt trouwens wel op Lion GM het veel warmer heeft dan Lion DP4 (Plus update).

De fan slaat continu aan en dat merkte ik nooit eerder eigenlijk (MacbookPro 17" unibody)
Ben je net pas klaar met installeren? Want Spotlight begint opnieuw met indexeren na het updaten naar Lion, en dat gaat (zeker als je een SSD hebt) gepaard met flink wat CPU verbruik.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh dat zou het wel kunnen zijn idd. Ik zet hem pas net weer aan nadat ik vanmorgen opnieuw heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb het hier inmiddels allemaal draaien op m'n Hackintosh en m'n 2010 MBP. Loopt allemaal als een trein. Heb ook maar meteen een Magic Trackpad voor m'n Hack gehaald, en dat is toch wel echt een toevoeging bij de fullscreen apps. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upgrade gedaan vanaf 10.6.8 en 25 min later een snelle lion!
tevens 2 gb hdd space terug gekregen van lion tegen over mijn snow leopard installatie. ik zeg dank:)
voor de rest loopt het als een speer. maar ligt het aan mij maar is het scrollen geflipped? in mijn macbook was het eerst van boven naar beneden om naar beneden te scrollen maar het is nu andersom? heb vergis ik mij?

voor de rest ben ik happy. werkt perfecto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 20:08
Weet iemand of het mogelijk is zoals in snow leopard om bureaublad te tonen met 4 vingers omhoog? en expose met 4 vingers omlaag?

kan bureaublad alleen tonen met gebruik van duim en 3 vingers ofzo, wat nogal vervelend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:08
@XennoX:

Jij leest niet echt het topic door? ;)
Dat is Inversed Scrolling. Volgens Apple dé manier van het scrollen, zoals je het ook op de iPad doet. Maar op de iPad werkt het nu eenmaal anders dan met een muis..

Is overigens weer uit te schakelen bij System Preferences > Touchpad.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:42:
[...]

Het was voor mij ook even zoeken, maar je kunt in de Dock het programma selecteren en dan aanvinken in welk bureaublad je het programma wilt hebben :)

[afbeelding]
Onder geen een app krijg ik die optie. Lang drukken met links?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rivanov schreef op maandag 04 juli 2011 @ 20:49:
@XennoX:

Jij leest niet echt het topic door? ;)
Dat is Inversed Scrolling. Volgens Apple dé manier van het scrollen, zoals je het ook op de iPad doet. Maar op de iPad werkt het nu eenmaal anders dan met een muis..

Is overigens weer uit te schakelen bij System Preferences > Touchpad.
lezen? nee neem van elke pagina maar een post op:) maar thnx voor de info scheelt me weer 20 pagina's lezen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:10
Zijn er ook mensen bij die problemen hebben met iphoto? Als ik de iphoto app open dan krijg ik ongeveer 30 seconden de draaiende strandbal te zien. Safari blijft soms ook even hangen. Voor de rest draait het allemaal prima. Als time machine op de synology nas weer gaat werken ben ik helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al eerder aangegeven dat SABNZBD niet werkte in de taakbalk

Nu wel:
http://osx.boiboite.net/sabnzbdx/

API invullen en klaar alles is weer terug >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Zoals je zelf vast wel weet is dit niet de gewenste functionaliteit. Dit is weer een extra stukje software die leecht op SAB. Ik wacht wel op de officiele fix.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:48
Maar voor nu een leuke toevoeging, kan hem altijd weer verwijderen (gewoon de app weggooien)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Heeft iemand hier dat ook, dat na verloop van tijd (nu nu ca 8uur) de Dock ineens spontaan 100% CPU opslokt? Een 'killall Dock' fixend dit wel weer, maar lijkt tijdelijk.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Lion GM bevalt me na een dagje klooien uitstekend. Ik denk niet dat er nog wat veranderd zal gaan worden en verwacht dat deze build ook gewoon de Final zal worden.

Wel raak ik volledig de weg kwijt op mijn Trackpad. 3 vingers omhoog is een functie. 4 vingers omhoog is weer een andere functie. 3 vingers omlaag is een functie. 3vingers in een rondje is een functie. 3 vingers en 2 tenen is een functie. Ik wordt er gek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Donstil schreef op maandag 04 juli 2011 @ 22:50:
Lion GM bevalt me na een dagje klooien uitstekend. Ik denk niet dat er nog wat veranderd zal gaan worden en verwacht dat deze build ook gewoon de Final zal worden.

Wel raak ik volledig de weg kwijt op mijn Trackpad. 3 vingers omhoog is een functie. 4 vingers omhoog is weer een andere functie. 3 vingers omlaag is een functie. 3vingers in een rondje is een functie. 3 vingers en 2 tenen is een functie. Ik wordt er gek van 8)7
Idd, ik raak ook helemaal de weg kwijt, en ik vind die mission control center nogwat maar niets, veel te onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 21:48
Wat is drie vingers omhoog dan voor een functie? Dacht dat 4 vingers missionarissen mission control was ofzo? Heb geen Lion dus kan het niet weten :)

[ Voor 5% gewijzigd door ZpAz op 04-07-2011 23:21 . Reden: Stomme autocorrect :D ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ZpAz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:11:
Wat is drie vingers omhoog dan voor een functie? Dacht dat 4 vingers missionarissen control was ofzo? Heb geen Lion dus kan het niet weten :)
Drie vingers omhoog is al je vensters in het klein.
Geen idee hoe het heet maar het ziet er zo uit :

Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/4430/schermafbeelding2011070u.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
3 of 4 vingers is beide nu het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Op de Apple site zie ik geen 4 vingers terugkomen? Wat is dat dan?

@Hierboven: Hmmm. jammer. Had een leuk idee voor een maar heb daar meerdere multitouch gestures voor nodig, en als alles standaard al bezet is... :X

[ Voor 53% gewijzigd door ZpAz op 04-07-2011 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ZpAz schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:25:
Op de Apple site zie ik geen 4 vingers terugkomen? Wat is dat dan?

@Hierboven: Hmmm. jammer. Had een leuk idee voor een maar heb daar meerdere multitouch gestures voor nodig, en als alles standaard al bezet is... :X
Hetzelfde als 3 vingers. Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Werkt wireshark eigenlijk onder 10.7? Toen Snow Leopard uit kwam heeft het ongeveer een jaar geduurd nadat Snow uit was totdat het weer werkte :( Vreselijk irritant want ik gebruik het best vaak. Gelukkig had ik nog een PowerPC mini staan met Leopard er op maar het was een hoop gedoe.

Nu wordt er op die site ook weer met geen woord over Lion gerept dus ik zie de bui alweer hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:08
Ik draai al een tijdje de beta's, maar wat ik lekker blijf vinden is de double-tap-to-zoom functie in Safari; net als op de iPhone :) Haarscherp inzoomen op een gedeelte van een website :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GekkePrutser schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 01:33:
Werkt wireshark eigenlijk onder 10.7? Toen Snow Leopard uit kwam heeft het ongeveer een jaar geduurd nadat Snow uit was totdat het weer werkte :( Vreselijk irritant want ik gebruik het best vaak. Gelukkig had ik nog een PowerPC mini staan met Leopard er op maar het was een hoop gedoe.

Nu wordt er op die site ook weer met geen woord over Lion gerept dus ik zie de bui alweer hangen :)
Werkt prima. Ik zie ook niet in waarom 't onder SL opeens niet zou werken. Het is een X11 app die van libpcap gebruik maakt (plus gtk en wat andere meegeleverde meuk), meer niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
heuker schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 01:39:
Ik draai al een tijdje de beta's, maar wat ik lekker blijf vinden is de double-tap-to-zoom functie in Safari; net als op de iPhone :) Haarscherp inzoomen op een gedeelte van een website :)
Over het algemeen lijkt het scherm me wel groot genoeg om dat niet te hoeven doen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

ZpAz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 07:42:
[...]
Over het algemeen lijkt het scherm me wel groot genoeg om dat niet te hoeven doen toch?
Heb je min of meer gelijk in, echter vind ik het ook wel fijn lezen. Geeft een wat rustiger beeld :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Laatst online: 17-07 16:33
Iemand enig idee hoe je het bij het uitzetten/opnieuw opstarten binnen Lion de vraag kan verwijderen over het openen van vensters? Ik moet nu elke keer deze afvinken.

Ik vind het een onhandige functie/functie die niet voor mij geschikt is. Heb in het systeem gezocht maar krijg het niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mac OS X Lion Server heeft nu eindelijk een ingebouwde Profile Manager.
Dus de iPhone Configuration Utility zit nu ingebakken in Lion Server.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

sweebee schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:24:
3 of 4 vingers is beide nu het zelfde
Hoeft niet, ik heb ingesteld dat ik met drie vingers windows kan verplaatsen. ;)

Ik heb nu al wat langer ''gespeeld'' met Lion en het begint me steeds meer te bevallen. Echter zijn er nog wel teveel kleine dingetjes die me irriteren wat het voor mij niet tot een compleet os maakt. Ik hoop dat deze allemaal worden gladgestreken tegen de tijd dat ie in de App store staat, want ik ben wel van plan om deze te kopen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door RnB op 05-07-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Iemand enig idee of ik DP4 nog kan upgraden naar de GM zonder een reinstall? Hij is er nog niet via software update.

Als dit niet komt wacht ik lekker op de final en doe ik dan wel een fresh install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat stond vrij duidelijk in de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:24:
Dat stond vrij duidelijk in de release notes.
Geef nou maar gewoon antwoord in plaats van commentaar te leveren. Daar heeft Jay-v dan ook wat aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ja, dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ProfoundValue schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:36:
[...]

Geef nou maar gewoon antwoord in plaats van commentaar te leveren. Daar heeft Jay-v dan ook wat aan ;)
Excuseer. Ik dacht dat we op dit forum aan eigen inzet deden. Het zal niet weer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:50:
[...]

Excuseer. Ik dacht dat we op dit forum aan eigen inzet deden. Het zal niet weer gebeuren.
Sorry, ik heb de release notes niet gelezen. Maar een vriendelijkere verwijzing was wellicht op zijn plaats geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maap
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 13:24
-probleem opgelost, blijk niet lion gerelateerd-

[ Voor 76% gewijzigd door maap op 05-07-2011 13:34 ]

Aanhangwagen onderdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
RnB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:21:
[...]k heb nu al wat langer ''gespeeld'' met Lion en het begint me steeds meer te bevallen. Echter zijn er nog wel teveel kleine dingetjes die me irriteren wat het voor mij niet tot een compleet os maakt. Ik hoop dat deze allemaal worden gladgestreken tegen de tijd dat ie in de App store staat, want ik ben wel van plan om deze te kopen. :)
Ik help het je hopen :) Maar ik denk het niet.

De Gold Master status betekent dat Apple vindt dat hij klaar is voor release. En je kan er redelijk zeker van zijn dat ze die dingen al wisten toen ze dat besloten. Nou hebben ze al eerder een Gold Master toch niet uitgebracht vanwege teveel klachten en vervangen door een GM2 (eigenlijk is het dan niet echt een gold master maar meer een release candidate). Vooral met Snow Leopard, toen zijn er wel 3 gold masters geweest.

Maar ook in Snow Leopard en Leopard zijn er vervelende bugs geintroduceerd die in de eerste updates pas gefixt zijn. Ze staan nu ook onder tijdsdruk omdat ze volgens de geruchten besloten hebben dat ze nieuwe hardware pas uitbrengen als Lion uit is, en de voorraden oude modellen beginnen op te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

GekkePrutser schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:10:
[...]

De Gold Master status betekent dat Apple vindt dat hij klaar is voor release. En je kan er redelijk zeker van zijn dat ze die dingen al wisten toen ze dat besloten. Nou hebben ze al eerder een Gold Master toch niet uitgebracht vanwege teveel klachten en vervangen door een GM2 (eigenlijk is het dan niet echt een gold master maar meer een release candidate). Vooral met Snow Leopard, toen zijn er wel 3 gold masters geweest.
Euh, SL had maar 1 GM hoor (10A432). Het was een iOS versie die een 2e GM had omdat er een bug in de wifi van iPads zat die serieus genoeg geacht werd dat een 2e nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:43:
[...]
Euh, SL had maar 1 GM hoor (10A432). Het was een iOS versie die een 2e GM had omdat er een bug in de wifi van iPads zat die serieus genoeg geacht werd dat een 2e nodig was.
Sorry, je hebt gelijk! Ik heb het opgezocht en ik was inderdaad in de war met iOS. En het waren er ook geen 3.

In mijn herinnering was het denk ik erger dan het lijkt :)

Maar ik denk dus niet dat ze nog veel gaan fixen, zeker kleine bugjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wanneer komt Lion nu in de appstore? Zie overal alleen maar meldingen als "juli" maar nergens welke datum precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

GekkePrutser schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 11:10:
[...]

Maar ook in Snow Leopard en Leopard zijn er vervelende bugs geintroduceerd die in de eerste updates pas gefixt zijn. Ze staan nu ook onder tijdsdruk omdat ze volgens de geruchten besloten hebben dat ze nieuwe hardware pas uitbrengen als Lion uit is, en de voorraden oude modellen beginnen op te raken.
Hm, dan hoop ik dat de eerste update snel komt. Een van de kleine irritaties zijn grafische glitches, iets wat ik toch wel erg serieus vind. Zeker bij Apple, die maar voor relatief weinig systemen een driver hoeft te schrijven. Snow Leopard ging als een trein, zou zonde zijn dat Lion dan een minder geoliede stoptrein wordt.. :+ Daarnaast werken de gestures ook niet altijd even goed, bij SL had ik nergens last van.

En alles bij elkaar maakt de hele user experience voor mij toch een stuk minder. Dan lijkt het net alsof ik weer op Windows werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waar heb jij dan de grafische glitches?
Zowel met renderen als tijdens normaal gebruik als gamen met cider kan ik 0,0 vinden, en ik heb hem nu op 3 macs staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

De tijd die verkeerd gerenderd wordt (een grijs vlak ipv tijd) wanneer ik vanuit een fullscreen app naar de desktop ga, overgangen die niet altijd vloeiend gaan (dat is toch wel non-Apple), twee blauwe schermen bij de opstart van een game die na elkaar knipperen, wanneer ik de resolutie verander bij die game, springt het scherm van blauw naar donkerblauw en dan weer naar normaal (ipv een fade out en fade in bij SL).

Dat zijn de dingetjes die ik tot nu toe heb meegemaakt. Goed, het zijn geen ernstige glitches (als ze überhaupt glitches genoemd mogen worden), maar dit soort dingen had ik niet in SL en ik vind het niet vloeiende de user experience echt verpesten. Ik heb juist een Mac gehaald omdat alles zo heerlijk en vloeiend werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1979
  • Laatst online: 13-08 09:31
Donstil schreef op maandag 04 juli 2011 @ 23:23:
[...]

Drie vingers omhoog is al je vensters in het klein.
Geen idee hoe het heet maar het ziet er zo uit :

[afbeelding]
Mission Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ben zelf niet een volop osx gebruiker maar Lion brengt wel weer een paar leuke features met zich mee. Helaas heb ik geen trackpad, dan zou je er nog meer plezier van hebben denk ik.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Die kun je een los kopen, heb ik ook voor mijn dekstop gedaan.
Vooral voor het pinchen met inzoomen/uitzoomen is dat vreselijk handig, of het draaien in autocad (is er ook voor mac, draait alleen nog niet op lion). Zeker wel een toegevoegde waarde en kan een magic mouse vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RnB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:39:
De tijd die verkeerd gerenderd wordt (een grijs vlak ipv tijd) wanneer ik vanuit een fullscreen app naar de desktop ga, overgangen die niet altijd vloeiend gaan (dat is toch wel non-Apple), twee blauwe schermen bij de opstart van een game die na elkaar knipperen, wanneer ik de resolutie verander bij die game, springt het scherm van blauw naar donkerblauw en dan weer naar normaal (ipv een fade out en fade in bij SL).

Dat zijn de dingetjes die ik tot nu toe heb meegemaakt. Goed, het zijn geen ernstige glitches (als ze überhaupt glitches genoemd mogen worden), maar dit soort dingen had ik niet in SL en ik vind het niet vloeiende de user experience echt verpesten. Ik heb juist een Mac gehaald omdat alles zo heerlijk en vloeiend werkt.
Dan moet je nog even wachten op 10.7.2 of .3. De eerste paar releases van nieuwe OSX'en zijn altijd wat minder uitgekristalliseerd omdat er onder water meestal best wel veel verandert, en het je bij intern testen (zelfs bij developer testen) niet alles op kunt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Donderstraaltje schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:57:
Die kun je een los kopen, heb ik ook voor mijn dekstop gedaan.
Vooral voor het pinchen met inzoomen/uitzoomen is dat vreselijk handig, of het draaien in autocad (is er ook voor mac, draait alleen nog niet op lion). Zeker wel een toegevoegde waarde en kan een magic mouse vervangen.
Ja ik weet dat je ze los kan kopen, maar vind het nogal een duur ding. En ik denk dat ik `m vervolgens minimaal ga gebruiken.
Zelf tekening ik ook in cad en gebruik hiervoor een muis, vind ik toch wel wat prettiger werken. Daarnaast draai ik 98% van de tijd Windows. Maar hoop in de vakantie wat aan mijn Archicad skills te kunnen werken en die heb ik draaiende op osx, nu lion dus. En ook daarbij lijkt mij de trackpad niet geniaal. Een jonge bij mij uit de klas gebruik zijn MBP alleen maar de trackpad om te tekenen maar vind dit niet ontspannen voor de hand. Als ik nou wat meer huis tuin en keuken werkzaamheden deed had ik de trackpad misschien wel aangeschaft.

Nu open ik mission control door op F9 te drukken!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Ik heb mijn trackpad links liggen, een magic muis rechts, en de combi werkt perfect.
Maar inderdaad ik zou niet puur willen tekenen met alleen de trackpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:50
Zelf heb ik ook het idee dat deze GM versie niet de definitieve versie gaat worden die straks uit de store te halen is. Er zit qua gestures toch nog wel wat bugs in..

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ligt het aan mij of is dock benaderen wanneer je fullscreen werkt en verborgen is, onhandelbaar.

Ik moet naar beneden met de muis en dan nog een keer naar beneden swipen, wil Dock naar boven komen, in plaats van gewoon lekker naar beneden te verschuiven met de muis.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

THE_BASE schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 15:15:
Ligt het aan mij of is dock benaderen wanneer je fullscreen werkt en verborgen is, onhandelbaar.

Ik moet naar beneden met de muis en dan nog een keer naar beneden swipen, wil Dock naar boven komen, in plaats van gewoon lekker naar beneden te verschuiven met de muis.
Klopt, maar ergens heb ik een heel stuk gelezen over dat je het dock niet meer moet gebruiken.
Hij zit er wel nog... maar eigenlijk wil men dat je Spotlight gebruikt.

Ik deed dit eerst ook niet, maar nu ik in het algemeen de zoekfunctie (die op OSX WEL werkt) gebruik... heb ik mij hele dock voortaan uit staan.

Je kunt in elk venster in OSX zoeken... dus als je jezelf aanleert om ALTIJD te zoeken via een zoekvak naar hetgeen je wilt vinden.. dan raak je daar aangewend, en is het sneller dan muizen...

cmd+spatie... + zoekterm is bij mij nu sneller dan welke snelkoppeling dan ook. Je kunt dan alles vinden... dus ook docs ed.

Tevens werd mijn dock een pleures zooi...

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RSD1982 schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 08:40:
Iemand enig idee hoe je het bij het uitzetten/opnieuw opstarten binnen Lion de vraag kan verwijderen over het openen van vensters? Ik moet nu elke keer deze afvinken.

Ik vind het een onhandige functie/functie die niet voor mij geschikt is. Heb in het systeem gezocht maar krijg het niet gevonden.
Je kunt dit uitschakelen onder "algemeen" in systeemvoorkeuren.
Enorm vervelende feature als je het niet uitschakeld. (als je het mij vraagt). Ook het opnieuw openen van al je tabbladen in Safari vind ik enorm hinderlijk. Ik sluit namelijk vaak al me tabbladen in 1x af door simpelweg Safari te sluiten en weer te openen.
Okasha schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 12:13:
Wanneer komt Lion nu in de appstore? Zie overal alleen maar meldingen als "juli" maar nergens welke datum precies
De 14de. Is inmiddels bevestigd (en stond hier een pagina's terug)
CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 10:50:
[...]

Dat is al jaren niet meer hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wellicht dat ik iets verkeerd doe, maar ik mis in mission control met name de geminimaliseerde windows.
Deze stonden in SL bij Expose netjes onderaan. Maar bij mission control lijken deze niet terug te komen.
Niet handig wanneer je de optie minimize to app icon aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Merk op mijn Hackintosh dat niet alle animaties/het scrollen altijd even vloeiend gaan. In Snow Leopard geen enkel probleem en merkte ik dit nooit op. Nu merk je het zelfs al een beetje in de Twitter applicatie als je van blad wisselt. Gebruik een 8600GT 512MB, deze heeft normaal gesproken altijd erg goed gewerkt voor wat ik er mee doe..

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 17:08:
De 14de. Is inmiddels bevestigd (en stond hier een pagina's terug)
Niet echt bevestigd toch? Het enige dat ik langs heb zien komen zijn geruchten van 9to5mac dat Apple zou aansturen op een release op 14 Juli.

Maar als je op apple.com kijkt staat er nog steeds 'Juli'. Of stond het in de developer release notes ofzo? Ik heb Lion zelf nog niet geprobeerd.

Het zou wel mooi zijn, is nog maar 9 dagen ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 07:09
OSX 10.7 is echt een mislukking als we het op een 27" iMac gaan gebruiken. Het zit vol nutteloze features en Gui elementen die NIET te veranderen zijn in de meeste gevallen.

Bijvoorbeeld iCal is echt een gedrocht geworden.... en ook nog eens geanimeerd als je door de maanden bladert. Prima als dat tegenwoordig allemaal mogelijk is, maar ik hoef die onzin niet. Vooral niet als ik aan het werk ben en zulke dingen behoorlijk afleiden.

Het is behoorlijk IOS... die ook nog eens wordt opgedrongen. Oke je kan 10.6 blijven draaien en hopen dat 10.8 wel een competente OS is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Net ff flashplayer (adobe) for mac gedownload en guess what? Safari loopt uiteraard (ook in Lion :P) weer als van ouds vast, strandballen, trage respond etc... toch wel beetje klaar nu met die flashplayers van adobe :S

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Op wat voor systeem draai je het? Ik heb nergens problemen mee op mijn systeem. Ik moet wel zeggen dat het een enorme load voor de cpu geeft en dus warmte, maar soepel gaat het allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Laatst online: 11-09 19:07
RnB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:07:
Op wat voor systeem draai je het? Ik heb nergens problemen mee op mijn systeem. Ik moet wel zeggen dat het een enorme load voor de cpu geeft en dus warmte, maar soepel gaat het allemaal wel.
hier ook net zo, geen problemen loopt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Underworld schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:05:
Net ff flashplayer (adobe) for mac gedownload en guess what? Safari loopt uiteraard (ook in Lion :P) weer als van ouds vast, strandballen, trage respond etc... toch wel beetje klaar nu met die flashplayers van adobe :S
Gewoon Chrome installeren als je Flash nodig hebt. That's how I do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 20:35
Good Fella schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:09:
[...]

Gewoon Chrome installeren als je Flash nodig hebt. That's how I do it.
Sowieso is chrome veel sneller dan safari en het gebruikt minder geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen fan ben van iOS, en ben dan ook van mening dat de toegevoegde iOS elementen totaal niet thuishoren op een desktop OS. Toch vind ik nu na een paar uurtjes Lion gebruikt te hebben dat het allemaal wel meevalt. De iOS elementen zijn wel net zo nutteloos als ik had verwacht, maar wanneer je ze niet wilt gebruiken staan ze niet echt in de weg. En ondanks dat ik het geen nieuw versienummer waard vind (eerder 10.6.9) zitten er toch een hoop grote (mail!) en kleine verbeteringen in. Juist de kleine dingen zoals het kunnen plaatsen van accenten door een letter ingedrukt te houden, of finder dat in Windows shares nu ook netjes Windows verborgen bestanden verbergt, vind ik prettige toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
Iemand enig idee hoe je files kunt bewerken 'as root' ? Of vanuit textedit kunt saven als root?
Dit begint aardig vervelend te worden:

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/2392/screenshot20110705at201.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Eerst ff de file unlocken.

Shit, dat was niet mogelijk met dat soort files. Ik ben wel benieuwd hoe dit wel mogelijk is, want met de hosts file kreeg ik net zo'n melding..
Enne, waar is de user library folder gebleven? Ik moet daar toch regelmatig in zijn, maar heel die folder zie ik niet meer staan.

[ Voor 100% gewijzigd door RnB op 05-07-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kaspers

Kan je hem niet gewoon naar je bureaublad kopieren, daar bewerken en opslaan. En deze (nieuwe) save vervangen voor de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Fenergy schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:10:
[...]

Sowieso is chrome veel sneller dan safari en het gebruikt minder geheugen :)
Mwah, ze ontlopen elkaar vrijwel niets hoor, beiden webkit, de JS engine is anders, maar de 5.1 beta van Safari heeft een JS engine die niets onderdoet onder die van Chrome.

@Flash speler. Click to Flash installeren, flash wordt dan standaard niet geladen, en voor Youtube e.d maakt hij er HTML5 spelers van.

Iets anders, wordt de drie vinger tap ook ergens in het OS al gebruikt?

[ Voor 25% gewijzigd door ZpAz op 05-07-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RnB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:17:

Shit, dat was niet mogelijk met dat soort files. Ik ben wel benieuwd hoe dit wel mogelijk is, want met de hosts file kreeg ik net zo'n melding..
Enne, waar is de user library folder gebleven? Ik moet daar toch regelmatig in zijn, maar heel die folder zie ik niet meer staan.
Hij is er nog, op dezelfde plek als normaal, maar hij is nu hidden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
RnB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:17:

CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:23:
Moet je het volgende even in terminal runnen, om de folder weer te laten weergeven:

code:
1
chflags nohidden ~/Library/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:18:
@Kaspers

Kan je hem niet gewoon naar je bureaublad kopieren, daar bewerken en opslaan. En deze (nieuwe) save vervangen voor de ander?
Mwoah, zuigt een klein beetje, want dan moet ik vervolgens weer terminal openen en de rights weer fixen met sudo chown root:wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Click to flash is geweldig. Icm met de adBlocker echt een van de fijnste safari plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
Kan het zijn dat lion niet toelaat terug naar SL te gaan? Wou net terug SL installeren maar krijg de melding "OSX kan niet op deze computer worden geïnstalleerd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Hm, InsomniaX èn Sleepless werken niet, om de mac wakker te houden als je 't deksel dicht doet. Dagdag $9,50, terwijl ze zeggen dat ie 't wel doet met Lion. Iemand een leuk alternatief/tips?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

Kaspers schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:35:
[...]

Mwoah, zuigt een klein beetje, want dan moet ik vervolgens weer terminal openen en de rights weer fixen met sudo chown root:wheel
Ik zou iets als sudo open /Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist proberen. Dan opent ie het als root (dus kun je altijd schrijven) met een programma waarmee je het kunt editten (bij mij opende ie Pref Setter). :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Donstil schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:44:
Click to flash is geweldig. Icm met de adBlocker echt een van de fijnste safari plugins.
Ook HoverZoom is niet te missen :)
Simon Shipperd schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:46:
Kan het zijn dat lion niet toelaat terug naar SL te gaan? Wou net terug SL installeren maar krijg de melding "OSX kan niet op deze computer worden geïnstalleerd".
Ik denk inderdaad dat je een clean install moet doen (dus eerst je schijf formatteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

CyBeR schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:23:
[...]

Thanks, ik heb het gezien. :)
iichel schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:13:
Hm, InsomniaX èn Sleepless werken niet, om de mac wakker te houden als je 't deksel dicht doet. Dagdag $9,50, terwijl ze zeggen dat ie 't wel doet met Lion. Iemand een leuk alternatief/tips?
Heb je roaringapps.com bekeken? Daar kan je alle apps die getest zijn (zijn er al best een hoop moet ik zeggen) op Lion bekijken op hun compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Is er een knappe kop hier die weet hoe ik de Standaard lokatie van "afbeeldingen"/"muziek"/documenten/video's kan wijzigen?

Ik heb dit allemaal op een 2de schijf maar Lion (en vast in snowleopard ook) wil het steeds maar op me SSD op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-08 18:42
[b][message=36353111,noline]

Ik denk inderdaad dat je een clean install moet doen (dus eerst je schijf formatteren).
Maar die kans krijg ik dus niet want ik kan niet aan schijfhulpprogramma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Step schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:16:
Ik zou iets als sudo open /Library/Preferences/com.apple.Bluetooth.plist proberen. Dan opent ie het als root (dus kun je altijd schrijven) met een programma waarmee je het kunt editten (bij mij opende ie Pref Setter). :)
Thanks man.
code:
1
sudo mate com.bladiebla.plist
werkt perfect m.b.v. TextMate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Donstil schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:48:
Is er een knappe kop hier die weet hoe ik de Standaard lokatie van "afbeeldingen"/"muziek"/documenten/video's kan wijzigen?

Ik heb dit allemaal op een 2de schijf maar Lion (en vast in snowleopard ook) wil het steeds maar op me SSD op slaan.
Kan je niet gewoon een Alias maken op die plek met dezelfde naam, die verwijst naar een andere map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

Kaspers schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 21:57:
[...]

Thanks man.
code:
1
sudo mate com.bladiebla.plist
werkt perfect m.b.v. TextMate.
Pref Setter is ook een handige tool hiervoor. Het is een gratis app waar ze evt. om een donatie vragen: Klikkerdeklik.

:) You're welcome.

Ik heb verder Mac OS X Lion draaien op een 27" iMac, Mac Mini en mijn MacBook Pro (zie specs hieronder), en alles draait naar behoren. Ik krijg het idee dat het zelfs allemaal wat soepeler voor me is geworden. Volgens mij is dit gewoon de final hoor, voor alle andere problemen zal er wel weer gewoon een update komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:01:
[...]

Kan je niet gewoon een Alias maken op die plek met dezelfde naam, die verwijst naar een andere map?
Is er geen makkelijkere manier?
Gewoon ergens in de settings eenmalig aangeven dat ssd/users/xxxxxxx/muziek moet zijn sneu/muziek

(bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Donstil schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:06:
[...]

Is er geen makkelijkere manier?
Gewoon ergens in de settings eenmalig aangeven dat ssd/users/xxxxxxx/muziek moet zijn sneu/muziek

(bv)
Accounts on other volume OS X
Kies rechtsklik op je account en wijzig daar het pad. Zo werkt het in Snow Leopard in ieder geval goed.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

Om even terug te komen op die grafische glitches, net weer een gehad:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/xofehs.jpg

Misschien niet helemaal duidelijk, maar de taakbalk van Safari blijft hangen bij iedere Space die ik inga. Alleen bij Mail verdwijnt ie, maar ook maar moeizaam.. Vind adv dit soort dingen dat zo'n OS nog niet klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalkie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08

Kalkie

NLMP

In Snow Leopard kon ik zonder problemen connecten met mijn CH3HNAS nasje via SMB.
Na update naar Lion niet meer.
  • In de finder ziet hij 'm wel, als ik er op klik krijg ik de melding ''connection failed'' Ik zie dan vervolgens wel in de finder het ipadres, klik ik hierop dan zie ik de mappen binnen de share. Een mp3 in de root van die share kan ik wel openen, de submappen niet, hier staat een rode min door de map.
  • Connect ik een share op \\ipadres\sharenaam dan krijg ik de melding ''the folder ''xxx'' can't be opened because you don't have permission to see its contents.
NB: via Windows 7 en XBMC op mijn AppleTV kan ik de shares op mijn NAS prima benaderen. Via FTP is mijn NAS ook prima bereikbaar.

Iemand vergelijkbare problemen en/of de oplossing? Problemen met AFP kom ik genoeg tegen, maar dit probleem met een SMB share niet.

XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
breinonline schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:28:
[...]

[afbeelding]
Kies rechtsklik op je account en wijzig daar het pad. Zo werkt het in Snow Leopard in ieder geval goed.
Thnx! Dit zocht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Kalkie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:39:
In Snow Leopard kon ik zonder problemen connecten met mijn CH3HNAS nasje via SMB.
Na update naar Lion niet meer.
  • In de finder ziet hij 'm wel, als ik er op klik krijg ik de melding ''connection failed'' Ik zie dan vervolgens wel in de finder het ipadres, klik ik hierop dan zie ik de mappen binnen de share. Een mp3 in de root van die share kan ik wel openen, de submappen niet, hier staat een rode min door de map.
  • Connect ik een share op \\ipadres\sharenaam dan krijg ik de melding ''the folder ''xxx'' can't be opened because you don't have permission to see its contents.
NB: via Windows 7 en XBMC op mijn AppleTV kan ik de shares op mijn NAS prima benaderen. Via FTP is mijn NAS ook prima bereikbaar.

Iemand vergelijkbare problemen en/of de oplossing? Problemen met AFP kom ik genoeg tegen, maar dit probleem met een SMB share niet.
Ja, maar met time machine naar een nas dan wel, en daarvoor moeten ze met een firmware update komen. Krijg wel identieke errors als ik hem probeer te benaderen wat mij doet vermoeden dat het om hetzelfde probleem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

RnB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:35:
Om even terug te komen op die grafische glitches, net weer een gehad:

[afbeelding]

Misschien niet helemaal duidelijk, maar de taakbalk van Safari blijft hangen bij iedere Space die ik inga. Alleen bij Mail verdwijnt ie, maar ook maar moeizaam.. Vind adv dit soort dingen dat zo'n OS nog niet klaar is.
Is op dit moment je mac zwaar beladen ofzo? Zelf heb ik nog geen last gehad van deze vertoningen. Misschien Safari niet meer gebruiken? Zelf gebruik ik FF, die vind ik veel beter draaien, en kan mijn persoonlijke voorkeuren beter instellen.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step

Step

step@tweakers.net#

breinonline schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:28:
[...]

[afbeelding]
Als je bestaande home dir nu op /Users/ staat en je gaat het verplaatsen naar een andere Volume, kopieert ie dan alle folders of begin je daar helemaal leeg? Hoe had jij dat geregeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

Ik heb net mijn nieuwe SSD binnen en ik probeer hier Lion op te installeren. Dit ging eerder prima op een andere externe schijf, maar bij deze (ook via USB) krijg ik uiteindelijk een "installation error". In de install.log die achtergebleven is zie ik echt niks over een error... Iemand hier ervaringen mee? Andere manieren om (clean) te installeren?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Step schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:54:
[...]

Als je bestaande home dir nu op /Users/ staat en je gaat het verplaatsen naar een andere Volume, kopieert ie dan alle folders of begin je daar helemaal leeg? Hoe had jij dat geregeld? :)
Dan begint hij helemaal leeg. Althans ik selecteerde en had al me instellingen van me oude schijf (die nu als 2de schijf zit) weer terug.

Die mappen heb ik nu even overschreven met de mappen van me SSD (waar ik al instellingen enz op had gemaakt) en alles werkt wederkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb OS X Lion draaien op mijn MacBook Pro 13" 2011.
Alles werkt prima maar er valt mij 1 ding op, wat ik niet aan de praat krijg.

Geluid over HDMI werkt niet.

Als ik naar de "Systeemvoorkeuren" ga en vervolgens naar "Geluid" staat er bij "Uitvoer" geen HDMI meer, welke er in Snow Leopard wel aanwezig was.

Doe ik iets verkeerd? Heeft iemand anders dit al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Step schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:54:
[...]

Ik heb ze handmatig gekopieerd, toen het pad aangepast en handmatig de oude locatie verwijderd. Of het OS het automatisch doet weet ik dus eigenlijk niet.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panic heeft Coda (en Transmit, Unison en Candybar) geupdate en deze hebben nu allemaal Lion support. Coda zou dus weer moeten werken onder Lion. Misschien toch maar updaten vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Upgrade werkt geweldig!!
Heb eigenlijk nergens problemen meegehad.
Alleen msn en photobooth lopen vast bij mij (bij sommige handelingen)
De rest werkt alles zover ik kan overzien!:)

Ik zat op versie 10.6.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 12-09 19:39
Iemand problemen met sleepmode? Bij mijn iMac gaat hij nu razendsnel in slaap (bijna instant), maar na een seconde of 10 ontwaakt hij weer met een zwart scherm.

Ik vermoed dat het iets met mijn NAS te maken heeft of een of ander backupproces, maar kan er niet echt de vinger op leggen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Nu online

RnB

GerritGekke schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:52:
[...]

Is op dit moment je mac zwaar beladen ofzo? Zelf heb ik nog geen last gehad van deze vertoningen. Misschien Safari niet meer gebruiken? Zelf gebruik ik FF, die vind ik veel beter draaien, en kan mijn persoonlijke voorkeuren beter instellen.
Nope, dit gebeurde gewoon random. Geen zware belasting of iets speciaals.
Ik vind Safari heerlijk werken en zie geen meerwaarde in FF, dus die ga ik niet gebruiken. En het is natuurlijk ook niet de oplossing, dit hoort gewoon bij geen enkele browser voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Even een vraagje voor de mensen die lion al draaien:

Is het gewoon een upgraden die alle bestanden en apps op mijn 10.6.7 laptop laat staan, of is het een volledig nieuwe installatie waarbij alles op mijn laptop verloren gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles blijft bewaard als je upgrade
Pagina: 1 ... 12 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!