UpgradeNipje schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:56:
Is het gewoon een upgraden die alle bestanden en apps op mijn 10.6.7 laptop laat staan, of is het een volledig nieuwe installatie waarbij alles op mijn laptop verloren gaat?
En standaard doet hij een upgrade. Je moet echt met Disk Utility de disk wissen om ervoor te zorgen dat hij een clean install doet. Dus als je gewoon doorklikt.. dan doet hij altijd een upgrade.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Dude, da's even totaal nieuw voor me :-) Nog nooit van shift-alt-volume gehoord ;-)4POX schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 12:55:
Wat is de toetsencombinatie van het fijn afstellen van het geluid. In SL was dit shift-alt-volume knoppen. Maar nu werkt dat niet meer in Lion.
Ik kan bijna niet zonder. Mijn koptelefoontjes heb ik het liefst op anderhalve blokje. één blokje is te zacht. Twee blokjes is te luidVerwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:43:
[...]
Dude, da's even totaal nieuw voor me :-) Nog nooit van shift-alt-volume gehoord ;-)
Ik heb problemen met Safari. Wanneer het fulltime draaide, en ik doe CMD+W en daarna wil ik weer een venster openen, activeert Safari wel, maar opent geen venster.4POX schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Ik kan bijna niet zonder. Mijn koptelefoontjes heb ik het liefst op anderhalve blokje. één blokje is te zacht. Twee blokjes is te luid
Ik ben nog niet helemaal overtuigd van Lion, en dan met name Mission Control wat mij nog niet lekker werkt. Ik vond Spaces veel fijner:
Safari op 2 en iTunes op 3. Nu moet ik denken op welke plek het zit om te swipen. Of ik moet Mission Control op starten en dan naar de Space gaan. Niet handig.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ook nieuw voor mij. Best handig eigenlijkVerwijderd schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:43:
[...]
Dude, da's even totaal nieuw voor me :-) Nog nooit van shift-alt-volume gehoord ;-)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Dat Airdrop lijkt me ideaal
. Een stuk vlotter dan dropbox voor mensen die dichtbij zijn. (Jaja, ik ken de lansync optie, maar die vreet cpu cycles, zeker als je wifi uit staat).
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde ;-) Dit is mijn nieuwe favorieten sneltoets combinatie! Thanks dude!4POX schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Ik kan bijna niet zonder. Mijn koptelefoontjes heb ik het liefst op anderhalve blokje. één blokje is te zacht. Twee blokjes is te luid
Ik vind het allemaal nog niet echt fijn werken.
Ik raak de weg kwijt in al de handeling op me trackpad dus die gebruik ik dan maar niet.
Ook kan ik geen tweede bureaublad meer aanmaken. Althans ik zou niet weten waar.
(in dp4 had ik dit wel)
Laat het ons wel weten als je hebt ontdekt wat het in Lion is geworden.
Ik raak de weg kwijt in al de handeling op me trackpad dus die gebruik ik dan maar niet.
Ook kan ik geen tweede bureaublad meer aanmaken. Althans ik zou niet weten waar.
(in dp4 had ik dit wel)
Haha dat probleem heb ik dus ook altijd. Nooit geweten dat daar een oplossing beschikbaar voor is.4POX schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 13:45:
[...]
Laat het ons wel weten als je hebt ontdekt wat het in Lion is geworden.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Op een iMac 8.1 (2008), 2.4Ghz, 4GB DDR2.RnB schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:07:
Op wat voor systeem draai je het? Ik heb nergens problemen mee op mijn systeem. Ik moet wel zeggen dat het een enorme load voor de cpu geeft en dus warmte, maar soepel gaat het allemaal wel.
idd grote load aan CPU.
Nja... ik heb dat een tijd gehad, maar dat is het allemaal voor mij net niet...Good Fella schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:09:
[...]
Gewoon Chrome installeren als je Flash nodig hebt. That's how I do it.
Ook omdat ik de extensions in Safari veel fijner vind werken dan die in FF of Chrome
Eens!Donstil schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:44:
Click to flash is geweldig. Icm met de adBlocker echt een van de fijnste safari plugins.
Helemaal mee eens!Jazzle schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 20:13:
Ik moet zeggen dat ik absoluut geen fan ben van iOS, en ben dan ook van mening dat de toegevoegde iOS elementen totaal niet thuishoren op een desktop OS. Toch vind ik nu na een paar uurtjes Lion gebruikt te hebben dat het allemaal wel meevalt. De iOS elementen zijn wel net zo nutteloos als ik had verwacht, maar wanneer je ze niet wilt gebruiken staan ze niet echt in de weg. En ondanks dat ik het geen nieuw versienummer waard vind (eerder 10.6.9) zitten er toch een hoop grote (mail!) en kleine verbeteringen in. Juist de kleine dingen zoals het kunnen plaatsen van accenten door een letter ingedrukt te houden, of finder dat in Windows shares nu ook netjes Windows verborgen bestanden verbergt, vind ik prettige toevoegingen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de reviews van de Mac bladen. Niet dat Apple zich hier iets van aantrekt maar toch... zoals ik eerder heb gezegd, had ik meer van het OS verwacht. (en ja! dus ook 'fancy'ere' icons).
Wellicht dat met een aantal updates er nog aanpassingen komen.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Klik op het icoon in de Dock mer rechts, dan kun je de applicatie weer vastzetten aan de spaceTHE_BASE schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:16:
[...]
Safari op 2 en iTunes op 3. Nu moet ik denken op welke plek het zit om te swipen. Of ik moet Mission Control op starten en dan naar de Space gaan. Niet handig.
I am the great Cornholio!
Mission Control openen en rechtsboven op het plusje klikken.Donstil schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 17:54:
Ik vind het allemaal nog niet echt fijn werken.
(in dp4 had ik dit wel)
Die optie krijg ik dus niet!MetaFrame schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:21:
[...]
Klik op het icoon in de Dock mer rechts, dan kun je de applicatie weer vastzetten aan de space

Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Thnx!Kaspers schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 19:22:
[...]
Mission Control openen en rechtsboven op het plusje klikken.
Verwijderd
Wanneer wordt Lion nou precies uitgebracht??
Op Apple.com staat in juli... Jaah, wanneer??
Op Apple.com staat in juli... Jaah, wanneer??
Verwijderd
Heb je dit probleem ook als je via Finder -> Ga -> Verbind met server werkt (en als adres smb://xxx.xxx.xxx.xxx invult)? Hier werkt het namelijk probleemloos via die weg. Finder vindt hem niet automatisch (zodat hij onder het kopje "Gedeeld" terecht komt in de finder balk), maar ik kan gewoon lezen/schrijven zonder problemen.Kalkie schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:39:
In Snow Leopard kon ik zonder problemen connecten met mijn CH3HNAS nasje via SMB.
Na update naar Lion niet meer.
EDIT: Duurde blijkbaar eventjes, maar hij komt dus WEL automatisch onder het kopje "Gedeeld" te staan in Finder...
Werk ook met de CH3SNAS btw. Heb je toevallig specifieke AFP add-ons geinstalleerd?
EDIT2: Valt me trouwens op dat bij de GM (geinstalleerd op 2e partitie) de kleine lichtjes onder draaiende apps in het dock gewoon standaard aan staan? Dacht dat dat juist een van de "big new things" was omdat apps suspenden?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2011 21:02 ]
@gitkua
Ja ook met smb optie geïnstalleerd. Geen addons geïnstalleerd.
Ik heb eigenlijk al sinds aankoop rare dingen gehad met dit NAS. Wat is nu de oplossing: downgraden naar een oude firmwareversie. En voilà, zonder enig probleem weer toegang!
Verdere ervaring: als ik op de download knop in Safari gebruik, dan hangt Safari.
Ja ook met smb optie geïnstalleerd. Geen addons geïnstalleerd.
Ik heb eigenlijk al sinds aankoop rare dingen gehad met dit NAS. Wat is nu de oplossing: downgraden naar een oude firmwareversie. En voilà, zonder enig probleem weer toegang!
Verdere ervaring: als ik op de download knop in Safari gebruik, dan hangt Safari.
[ Voor 10% gewijzigd door Kalkie op 06-07-2011 22:52 ]
XBL: KalkieNL PSN: KalkieNL
Toch kan ik niet wennen aan die Fullscreen modus. Het voelt op een of andere manier aan als een stap terug.
Met een 27" 2560x1600 scherm wil je toch juist meerdere dingen naast elkaar kunnen doen?
1 internet pagina van 1024x786 bekijken voelt gewoon onhandig aan.
edit: Hoe makkelijk het switched vind ik wel mooi trouwens. Gewoon met 1 simpele veeg.
Met een 27" 2560x1600 scherm wil je toch juist meerdere dingen naast elkaar kunnen doen?
edit: Hoe makkelijk het switched vind ik wel mooi trouwens. Gewoon met 1 simpele veeg.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 06-07-2011 23:18 ]
Ben ik met je eens; op m'n werk als ik alleen op het laptop scherm werk vind ik het wel prettig, voor mail/safari/terminal, maar thuis als de 24" ACD eraan hangt gebruik ik het niet.Donstil schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 23:18:
Toch kan ik niet wennen aan die Fullscreen modus. Het voelt op een of andere manier aan als een stap terug.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
De hack om TRIM support aan te zetten voor non-Apple SSD's werkt trouwens ook prima op Lion met TRIM support enabler. Disks zijn trouwens volgens mij ook sneller als met SL, al is dat wat lastig te bepalen aangezien de meeste benchmark software Lion niet zo tof lijkt te vinden.
Computer specs
Iemand toevallig al uitgevonden hoe je op een US Keyboard snel gebruik kunt maken van de ß aangezien ik deze aardig veel gebruik?
Ik dacht met mijn twee jaar mavo. Laat ik eens de s ingedrukt houden. ßbobsqaud schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 06:51:
Iemand toevallig al uitgevonden hoe je op een US Keyboard snel gebruik kunt maken van de ß aangezien ik deze aardig veel gebruik?
Instellen op US international, en dan kun je option-s gebruiken om een ß te maken, en als je "e tikt maakt ie er automatisch ë van. Nadeel: je moet er even om denken dat je met sommige tekens een spatie erachter ramt om te voorkomen dat er een speciaal karakter gemaakt wordt (zoals met ',", ~,^)
EDIT: option-s werkt ook met het standaard keyboard. En de s even ingedrukt houden dus ook, dan kun je kiezen maar is een stap meer werk.
EDIT: option-s werkt ook met het standaard keyboard. En de s even ingedrukt houden dus ook, dan kun je kiezen maar is een stap meer werk.
[ Voor 19% gewijzigd door afterburn op 07-07-2011 07:46 ]
Computer specs
Ik volg al vanaf het begin deze topic.. Nu was ik benieuwd hoe het zat met de algemene snelheid van Lion , we krijgen wel een mooie nieuwe UI maar is het OS zelf nog even snel als SL (of misschien zelfs sneller)?
Safari is wel stuk sneller voor mijn gevoel.thijskl schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:33:
Ik volg al vanaf het begin deze topic.. Nu was ik benieuwd hoe het zat met de algemene snelheid van Lion , we krijgen wel een mooie nieuwe UI maar is het OS zelf nog even snel als SL (of misschien zelfs sneller)?
Rest niet echt veel meegewerkt
De boottime is een stuk korter geworden bij me (10 tot 15 seconden i.p.v. 20-25). Ook het zoeken naar software-updates lijkt versneld te zijn.thijskl schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:33:
Je moet je bootcamp even opnieuw importeren, verder gaat alles prima hier._AN schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:56:
Weet iemand of VMware Fusion goed blijft werken als er een upgrade naar Lion wordt uitgevoerd?
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Wat bedoel je daar precies mee? Je bedoelt de Virtuele machine?iichel schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:36:
[...]
Je moet je bootcamp even opnieuw importeren, verder gaat alles prima hier.
Je moet de Windows-installatie op je Boot camp-partitie opnieuw toevoegen aan je lijst van virtuele machines._AN schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:38:
[...]
Wat bedoel je daar precies mee? Je bedoelt de Virtuele machine?
Hebben jullie er ook last van dat Safari 'vergeet' dat je ingelogd bent op T.net?
Nope.
Overigens heb ik 't nog even geprobeerd met die character-popover; dat doet 'ie bij mij dus echt alléén met klinkers. Een ç of ß kan ik niet maken door de toets in te houden.
En dat komt dan weer omdat ik m'n tobo op Nederlandsch heb ingesteld. Als ik Amerikaans aanzet doet 'ie dat wel.
Overigens heb ik 't nog even geprobeerd met die character-popover; dat doet 'ie bij mij dus echt alléén met klinkers. Een ç of ß kan ik niet maken door de toets in te houden.
En dat komt dan weer omdat ik m'n tobo op Nederlandsch heb ingesteld. Als ik Amerikaans aanzet doet 'ie dat wel.
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 07-07-2011 09:58 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Probleem is dat een toetsencombinatie sneller is dan even de s ingedrukt te houden en dan te moeten kiezen. Vooral als je lange stukken tekst intypt is het in ieder geval voor mij makkelijker dit met een toetsencombinatie te doen ipv 1 sec te wachten totdat mijn optie tevoorschijn komt.
Vind het trouwens wel opmerkelijk dat dat Lion best goed draait op een USB schijf die aan een macbook pro late 2008 is gekoppeld.
Vind het trouwens wel opmerkelijk dat dat Lion best goed draait op een USB schijf die aan een macbook pro late 2008 is gekoppeld.
Geniaal4POX schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 07:41:
Ik dacht met mijn twee jaar mavo. Laat ik eens de s ingedrukt houden. ß
Je kunt blijkbaar gewoon de letter, waar je een trema op wilt hebben, ingedrukt houden.

e
werkt opzich wel gaat alleen mis met de USB poorten naar VMWARE (althans met usb key's...)_AN schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:56:
Weet iemand of VMware Fusion goed blijft werken als er een upgrade naar Lion wordt uitgevoerd?
Vandaag besloten om OS X Lion GM te installeren op me MacBook. Beta 1 en Beta 3 werkte wel maar nog veel bugs.
Schone installatie gedaan van OS X 10.6.4.
Combo update naar 10.6.8 gedaan.
Installatie app van Lion aangezet.
Systeem herstart en gaat installeren.
Vervolgens krijg ik de melding:
Iemand de oplossing??
Ik heb 2 partities:
- Snow Leopard(mag niet weg/leeg)
- Lion(schone installatie 10.6.8) Hier moet lion op komen...
Schone installatie gedaan van OS X 10.6.4.
Combo update naar 10.6.8 gedaan.
Installatie app van Lion aangezet.
Systeem herstart en gaat installeren.
Vervolgens krijg ik de melding:
Het leuke is dat die site dus niet bestaat. Ook niet zonder /nl/ of in een andere taal. Laat staan recovery van Lion.Installtie Mislukt
Mac OS X kan niet op uw computer worden geinstalleerd
Mac OS X kan niet worden geinstalleerd op de schijf 'Lion', omdat er geen herstelsysteem kan worden aangemaakt. Ga naar de volgende www.apple.com/nl/support/no-recovery voor meer informatie.
Klik op 'Herstart' om terug te keren naar de vorige versie van Mac OS X.
Iemand de oplossing??
Ik heb 2 partities:
- Snow Leopard(mag niet weg/leeg)
- Lion(schone installatie 10.6.8) Hier moet lion op komen...
-
Hmm, bij mij juist het tegenovergestelde op m'n 13" MBP met een Vertex 3 er in. Met SL kreeg ik tijdens het booten geen draaiend wieltje te zien, nu zie ik die wel en start ie pas na 3-kwart rondje.Zegato schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:31:
[...]
De boottime is een stuk korter geworden bij me (10 tot 15 seconden i.p.v. 20-25). Ook het zoeken naar software-updates lijkt versneld te zijn.
Ik heb geen schone installatie gedaan btw, misschien dat het daar aan ligt? Als de final uit is zal ik dat eens testen.
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 07-07-2011 12:53 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
zijn er ook mensen die met de macbook pro (13" 2011) problemen hebben met wireless N?
Na het upgraden naar Lion krijg ik bij het maken van een N SSID connectie met mijn Netgear 3700 (DDWRT) een connection time-out. Een connectie maken met mijn standaard G(/N) SSID werkt wel.
Na het upgraden naar Lion krijg ik bij het maken van een N SSID connectie met mijn Netgear 3700 (DDWRT) een connection time-out. Een connectie maken met mijn standaard G(/N) SSID werkt wel.
Ik heb VMware Fusion draaien op mijn schone Lion installatie en dat werkt perfect. Geen verschil met SL._AN schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:56:
Ik heb ook het gevoel dat opstarten iets langer duurt dan met SL. Safari is daarentegen sneller geworden dan voorheen! Ik heb er een Intel 320 SSD in zitten en dat werkt verder wel lekker snel, maar jammer dat in het systeemoverzicht wordt aangegeven dat TRIM niet wordt ondersteund.fsfikke schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 12:50:
[...]
Hmm, bij mij juist het tegenovergestelde op m'n 13" MBP met een Vertex 3 er in. Met SL kreeg ik tijdens het booten geen draaiend wieltje te zien, nu zie ik die wel en start ie pas na 3-kwart rondje.
Ik heb geen schone installatie gedaan btw, misschien dat het daar aan ligt? Als de final uit is zal ik dat eens testen.
Mocht je trouwens een clean install willen doen van Lion, zoals ik. Hieronder instructies:
Als je het installatiepakket opent vind je in een van de mappen een bestand van ongeveer 3,7GB groot met de naam Lion Install ESD. Wanneer je via Schijfhulpprogramma een usb stick "terugzet" (Bron: Lion Install ESD, Doel: USB stick) dan kun je deze schijf gebruiken als opstartschijf en gewoon een clean install van Lion doen. Dus na het aanmaken, back-up maken -> opstarten met de option toets ingedrukt en de USB stick selecteren -> HDD/SSD wissen met Schijfhulpprogramma dat gewoon beschikbaar is tijdens het installatieprogramma -> OS X Lion installeren! Klaar en je hebt een verse Lion installatie!
Veel succes!
[ Voor 32% gewijzigd door Rastapopoulos op 07-07-2011 18:50 . Reden: Clean install instructies toegevoegd ]
Hm, als ik mijn externe scherm aansluit via mini-DPP naar HDMI dan krijg ik 100% CPU load en loopt ie vast.
Booten met 't scherm aangesloten geeft hetzelfde probleem...
(Macbook Pro 13" 2011)
Booten met 't scherm aangesloten geeft hetzelfde probleem...
(Macbook Pro 13" 2011)
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
Ik heb hier ook geen problemen meer, maar een update van VMWare Fusion 3.0 naar 3.1.3 leverde een mooie kernel crash op. Zowel op de iMac als op de MBA.Rastapopoulos schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 18:31:
[...]
Ik heb VMware Fusion draaien op mijn schone Lion installatie en dat werkt perfect. Geen verschil met SL.
Mijn advies is dan ook gewoon gelijk 3.1.3 te installeren.
Systeeminstellingen --> Gebruikers en groepen --> Inlogopties --> Netwerkaccountserver_AN schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:14:
Heeft iemand het al voor elkaar om zijn Mac aangemeld te krijgen in een AD domein.
En het daar instellen?
Had ik gedaan, maar werkte niet. Inmiddels wel werkend, wellicht door computer met een streepje.yeehaw schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 20:09:
[...]
Systeeminstellingen --> Gebruikers en groepen --> Inlogopties --> Netwerkaccountserver
En het daar instellen?
Verwijderd
Ja, op het eerste gezicht lijkt er weinig te zijn veranderd._AN schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 13:14:
Heeft iemand het al voor elkaar om zijn Mac aangemeld te krijgen in een AD domein.
Heeft Lion btw ook upgrades gekregen onder de motorkap? Of zijn het alleen een boel apps en wat andere nieuwe features?
Onder de motorkap zit toch hardware, wat bedoel je precies?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Zijn er meer mensen waar het soms niet helemaal soepel loopt?
Ik heb een 17" MacbookPro unibody van het eerste type (oktober 2009). Core2Duo2.66 / 8gb / 128gbssd maar toch zie ik een hapering als ik overschakel naar Fullscreen apps (vooral als ik terug schakel) en Lanchpad start.
Edit: Ik heb een 9400M en een 9600Gt. Die 9600GT staat altijd uit.
Edit2: Daar ligt dus ook het probleem. De 9400M is gewoon net niet snel genoeg om alles vloeiend weer te geven. Met de 9600GT aan werkt wel alles soepel.
Ik heb een 17" MacbookPro unibody van het eerste type (oktober 2009). Core2Duo2.66 / 8gb / 128gbssd maar toch zie ik een hapering als ik overschakel naar Fullscreen apps (vooral als ik terug schakel) en Lanchpad start.
Edit2: Daar ligt dus ook het probleem. De 9400M is gewoon net niet snel genoeg om alles vloeiend weer te geven. Met de 9600GT aan werkt wel alles soepel.
[ Voor 27% gewijzigd door Donstil op 08-07-2011 10:51 ]
Daarmee bedoel ik de dingen die je niet ziet. Performance verbeteringen? (softwarematig)Destianto schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 09:46:
Onder de motorkap zit toch hardware, wat bedoel je precies?
Meer mensen last van dat de magic mouse niet zo 'smooth' scrolled in vergelijking met het trackpad van een macbook pro?
Edit:
het blijkt aan de iMac te liggen, de muis werkt een stuk beter i.c.m. de mbp. Dat het aan een setting ligt lijkt me sterk, aangezien er weinig in te stellen valt. Misschien toch maar eens een clean install doen, zoals op de mbp.
Edit:
het blijkt aan de iMac te liggen, de muis werkt een stuk beter i.c.m. de mbp. Dat het aan een setting ligt lijkt me sterk, aangezien er weinig in te stellen valt. Misschien toch maar eens een clean install doen, zoals op de mbp.
[ Voor 50% gewijzigd door Kaspers op 08-07-2011 14:34 ]
Ik had het in het show je mac topic ook al vermeld, dus hier alleen het linkje.
Lion werkend op 68k macintosh : http://sdebru.in/lionclassic
Lion werkend op 68k macintosh : http://sdebru.in/lionclassic
Wanneer is het onder de kap. Ja, veel programma's zijn vernieuwd en daarmee ook indirect onder de kap.GerritGekke schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 11:14:
[...]
Daarmee bedoel ik de dingen die je niet ziet. Performance verbeteringen? (softwarematig)
Tevens boot hij nu default in 64bit.
Op de apple site staat een leuke opsommingen van alles wat is gewijzigd. Maar daar staan niet de dingen die echt en alleen onder de kap zijn gewijzigd.
http://www.apple.com/macosx/whats-new/features.html#finder
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Verwijderd
Heeft er iemand ook problemen met nzbindex wanneer je geavanceerd zoeken gebruikt in Safari? Hij blijft ongeveer 10 sec hangen en daarna werkt de site weer. Ik had hier in SL namelijk nooit last van..
Wat gaat er precies niet soepel dan? Op mijn 15" (ook met een 9400M en 9600GT) kan ik op mijn ACD en resolutie van 1920x1200 zien dat het met de 9400 net niet allemaal even makkelijk gaat als met de 9600GT, maar haperend zou ik niet willen zeggen. Van fullscreen naar windowed gaat niet helemaal vloeiend - zag maar heel snel stapsgewijs - maar wel constant, en duidelijk een video kaart driver probleem. Launchpad gaat bij mij gewoon soepel.Donstil schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 10:48:
Zijn er meer mensen waar het soms niet helemaal soepel loopt?
Wat wel duidelijk is, is dat de video drivers nog behoorlijk wat werk nodig hebben. OpenGL en interface benchmarks laten zien dat dit moment op nog maar 50% van SL presteren. Er zit dus nog wel wat ruimte in voor na een update. Ik denk dat wanneer de drivers op hetzelfde niveau presteren als op SL, je dan niets meer van haperingen kunt merken.
Computer specs
Verwijderd
Hallo,
ik heb Mac Os Lion GM gedownload. Als ik installatie start herstart de computer na 3 minuten. IK moet dan weer inloggen, maar de installatie gaat niet verder. Iemand een idee?
Ik gebruik bootcamp voor een windows7 OS op een ander deel.
ik heb Mac Os Lion GM gedownload. Als ik installatie start herstart de computer na 3 minuten. IK moet dan weer inloggen, maar de installatie gaat niet verder. Iemand een idee?
Ik gebruik bootcamp voor een windows7 OS op een ander deel.
Verwijderd
Lion is echt de bomb!
Dankzij deze treat heb ik het automatisch openen van vorige vensters uit gezet.
Waarom Lion kopen als je ook al een GM hebt? Lijkt me niet echt veel meer toevoegen. Worden die wijzigingen niet meegenomen in een update?
Dankzij deze treat heb ik het automatisch openen van vorige vensters uit gezet.
Waarom Lion kopen als je ook al een GM hebt? Lijkt me niet echt veel meer toevoegen. Worden die wijzigingen niet meegenomen in een update?
Waarom kopen? Heb jij dan officieel recht op een GM?
Voor wat je betaald koop ik hem graag... probeer maar eens een windows update te kopen.
En dan mag je hem ook nog eens op al je macs installeren.
Ook al is de GM gelijk aan de Retail (wat ik ernstig betwijfel) zal ik hem alsnog kopen.
Voor wat je betaald koop ik hem graag... probeer maar eens een windows update te kopen.
Ook al is de GM gelijk aan de Retail (wat ik ernstig betwijfel) zal ik hem alsnog kopen.
+1Donderstraaltje schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 21:33:
Waarom kopen? Heb jij dan officieel recht op een GM?
Die 23 euro ga je ook niet dood aan, en juist je OS zou je legaal moeten hebben. Je kunt nu niet echt zeggen dat je het zo weinig gebruikt dat het ut niet waard is.
Computer specs
Verwijderd
Denk het niet, dat is niet hoe de Store werkt. Dan zou je voor elke update OSX Lion moeten herinstalleren.4POX schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 22:42:
Ik heb een idee dat zometeen de updates voor Lion ook via de app store gaan. Dus mensen die Lion niet hebben gekocht kunnen niet automatisch updaten.
Ook hebben we daar nog gewoon "Software Update" in Lion voor zitten.
Daarbij zullen nieuwe Macs standaard met Lion geleverd zijn. Dan zouden die mensen alsnog via de App Store Lion moeten kopen, anders krijgen ze geen updates. Dat lijkt mij nogal krom.
En als je software veel gebruikt vind ik dat je ervoor moet betalen. Jij werkt toch ook net voor niets.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2011 23:12 ]
Waarom een andere auto kopen als die je gejat hebt ook zo lekker rijd?Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 20:26:
DP1 of DP2 kreeg toch een 1 GB grote update via de appstore ?
Ik denk dat Apple de App store en de update dichter bij elkaar gaat brengen. Nu zijn het nog twee verschillende systemen.
Als je Aperture los heb gekocht krijg je de update via de software update en heb je aperture via de app store dan krijg je de updates ook via de app store.
In Lion is de app store aangepast. Bij een programma update hoef je niet het hele programma opnieuw te downloaden. Alleen de verschillen gaan naar jou toekomen.
Ik denk dat Apple de App store en de update dichter bij elkaar gaat brengen. Nu zijn het nog twee verschillende systemen.
Als je Aperture los heb gekocht krijg je de update via de software update en heb je aperture via de app store dan krijg je de updates ook via de app store.
In Lion is de app store aangepast. Bij een programma update hoef je niet het hele programma opnieuw te downloaden. Alleen de verschillen gaan naar jou toekomen.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 23:07:
[...]
Denk het niet, dat is niet hoe de Store werkt. Dan zou je voor elke update OSX Lion moeten herinstalleren.
Ook hebben we daar nog gewoon "Software Update" in Lion voor zitten.
Daarbij zullen nieuwe Macs standaard met Lion geleverd zijn. Dan zouden die mensen alsnog via de App Store Lion moeten kopen, anders krijgen ze geen updates. Dat lijkt mij nogal krom.
En als je software veel gebruikt vind ik dat je ervoor moet betalen. Jij werkt toch ook net voor niets.
dus even op je mac aansluiten en via itunes updaten
[ Voor 4% gewijzigd door StanTheMan op 09-07-2011 10:37 ]
Verwijderd
Ze hebben op het WWDC gemeld dat ze een soort van updates gingen brengen via de appstore, kan nu even niet op de naam komen. Maar het ging er op aankomen dat je niet telkens het gehele programma moest downloaden. (Bv. xCode telkens 4,x GB)
Ik denk dat ze dat gedaan hebben met Lion in gedachten, om zo updates te kunnen uitbrengen.
Ik denk dat ze dat gedaan hebben met Lion in gedachten, om zo updates te kunnen uitbrengen.
Ik denk dat het gewoon via de software update blijft gaan. In de developer previews ging het ook een aantal keer op die manier.
Incremental.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:37:
Ze hebben op het WWDC gemeld dat ze een soort van updates gingen brengen via de appstore, kan nu even niet op de naam komen. Maar het ging er op aankomen dat je niet telkens het gehele programma moest downloaden. (Bv. xCode telkens 4,x GB)
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Oké, heel raar.. Ik heb nu voor de zoveelste keer dat ik op websites opnieuw moet inloggen. Alsof al mijn cookies zijn verwijderd. Meer mensen hier last van?
Vroeg me af er mensen zijn die zich (gedeeltelijk) in dit artikel kunnen vinden. Ik heb het doorgelezen en kan me bepaalde punten wel voorstellen. Geen ervaring uit de eerste hand, aangezien ik Lion nog niet gebruikt heb.
Maar bijvoorbeeld spaces en expose heb ik (Snow) Leopard niet gebruikt. Ik ga Mission Control en Launchpad zeker een kans geven in Lion, alleen heb ik (voorlopig) het gevoel dat zulke dingen niets voor mij zijn, ik hou op mijn desktop dan toch meer van de 'traditionele' manier van computeren.
Overigens ga ik sowieso updaten naar Lion, al is het alleen maar voor de verbeteringen under the hood en kleine vernieuwingen in bijvoorbeeld de systeemvoorkeuren.
Maar bijvoorbeeld spaces en expose heb ik (Snow) Leopard niet gebruikt. Ik ga Mission Control en Launchpad zeker een kans geven in Lion, alleen heb ik (voorlopig) het gevoel dat zulke dingen niets voor mij zijn, ik hou op mijn desktop dan toch meer van de 'traditionele' manier van computeren.
Overigens ga ik sowieso updaten naar Lion, al is het alleen maar voor de verbeteringen under the hood en kleine vernieuwingen in bijvoorbeeld de systeemvoorkeuren.
Mja Gizmodo, hoe serieus is dat nog te noemen na het iPhone debacle. 
Bij verandering staat altijd eerst iedereen te zeuren, totdat ze doorhebben dat het nog wel eens goed kan werken.
Bij verandering staat altijd eerst iedereen te zeuren, totdat ze doorhebben dat het nog wel eens goed kan werken.
[ Voor 45% gewijzigd door ZpAz op 09-07-2011 11:21 ]
Volgens mij bedoelde hij Delta updates.
Deel van de review
En inderdaad wat ZpAz zegt hoe serieus kan je ze nog nemen. GM versie is net uit en hebben al een review klaar?
Staat ook dikke bullshit in.Als je in een fullscreen app zit en je beweegt naar beneden met je muis krijg je gewoon het dock te zienThis mix and match of concepts brings a lot more problems. Take this example: when you are in a full screen app, there's no easy way to open a new app. You either have to swipe your way back to a Desktop space and launch your app from the Dock or the Finder or Launchpad.

En inderdaad wat ZpAz zegt hoe serieus kan je ze nog nemen. GM versie is net uit en hebben al een review klaar?
Verwijderd
Nee zoals het daar met Apps updates gaat via de AppStore.StanTheMan schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 10:37:
dus even op je mac aansluiten en via itunes updaten
ZpAz schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:20:
Mja Gizmodo, hoe serieus is dat nog te noemen na het iPhone debacle.
Ik ben niet bekend met 'het iPhone debacle'?PBP schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 11:27:
Deel van de review
[...]
Staat ook dikke bullshit in.Als je in een fullscreen app zit en je beweegt naar beneden met je muis krijg je gewoon het dock te zien
Verder is de GM natuurlijk al 'even' uit en somt de schrijver gewoon een aantal punten op (en is het natuurlijk geen review dat zie je zelf ook wel), die volgens hem anders hadden gekund.
Dat is natuurlijk het punt van artikels schrijven hè, ergens een mening over hebben. Je kan natuurlijk prima een mening over het stuk van die man hebben, maar of dat nou op gizmodo, 9to5mac of fok.nl staat dat maakt natuurlijk geen moer uit.
[ Voor 47% gewijzigd door f.h op 09-07-2011 12:02 ]
Kort samengevat.f.h schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:01:
[...]
[...]
Ik ben niet bekend met 'het iPhone debacle'?
Verder is de GM natuurlijk al 'even' uit en somt de schrijver gewoon een aantal punten op (en is het natuurlijk geen review dat zie je zelf ook wel), die volgens hem anders hadden gekund.
Dat is natuurlijk het punt van artikels schrijven hè, ergens een mening over hebben. Je kan natuurlijk prima een mening over het stuk van die man hebben, maar of dat nou op gizmodo, 9to5mac of fok.nl staat dat maakt natuurlijk geen moer uit.
Medewerker Apple verliest prototype van iPhone4 in een café
Gizmodo koopt het voor $5000 van diegene die hem gevonden heeft, haalt hem compleet uit elkaar en lekt alles via hun site. Sindsdien zijn ze niet meer welkom op Apple's Keynotes
Ik snap dat het een mening is, waar ik het overigens totaal niet mee eens ben. Het word allemaal zo overdreven negatief in de review beschreven. Zoals het stukje over de Launchpad dat het teveel 'klikken' is en je sneller met de finder bent. 1 Klik op je dock (of een gesture..) en vervolgens app aanklikken is veel werk? Werkt hetzelfde als je App stack alleen is het wat overzichtelijker. Voor mensen die van iOS komen en overstappen handig, en voor de andere die het niks vinden gebruiken gewoon Spotlight.
O is dat het debacle? Dat ken ik wel maar daar smult toch bijna elke Apple fan van? Lekken en screenshots enzo? Je kan veel zeggen over gizmodo dan, maar onbetrouwbaar qua slechte roddels/geruchten zijn ze dan nietPBP schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:37:
[...]
Kort samengevat.
Medewerker Apple verliest prototype van iPhone4 in een café
Gizmodo koopt het voor $5000 van diegene die hem gevonden heeft, haalt hem compleet uit elkaar en lekt alles via hun site. Sindsdien zijn ze niet meer welkom op Apple's Keynotes
Ik zie het zelf gewoon als een keer en wat meer kritische kanttekening vergeleken met veel andere verhalen. Zoals gezegd ik ga Lion zeker aanschaffen, maar ik denk dat ik (lang) niet alle functies ga gebruiken. Maar dat is natuurlijk met praktische elke software etc. welIk snap dat het een mening is, waar ik het overigens totaal niet mee eens ben. Het word allemaal zo overdreven negatief in de review beschreven. Zoals het stukje over de Launchpad dat het teveel 'klikken' is en je sneller met de finder bent. 1 Klik op je dock (of een gesture..) en vervolgens app aanklikken is veel werk? Werkt hetzelfde als je App stack alleen is het wat overzichtelijker. Voor mensen die van iOS komen en overstappen handig, en voor de andere die het niks vinden gebruiken gewoon Spotlight.
Ja, maar sindsdien heeft gizmodo volgens mij niets positiefs meer gezegd over Apple, terwijl ze eerst juist lyrisch waren.f.h schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 12:55:
[...]
O is dat het debacle? Dat ken ik wel maar daar smult toch bijna elke Apple fan van? Lekken en screenshots enzo? Je kan veel zeggen over gizmodo dan, maar onbetrouwbaar qua slechte roddels/geruchten zijn ze dan nietaangezien het dus echt waar was.
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 09-07-2011 13:15 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Verwijderd
Ik moet zeggen, ik ben het op sommige punten wel eens met Gizmodo. Zo ben ik niet echt te vinden voor de manier waarop spaces(Mission Control) nu werkt, maar dan vind ik het groeperen van alle apps wel weer mooi. Nu kan het wel zijn dat ik naarmate ik het meer gebruik hier aan wen, maar momenteel ben ik gewoon om bv cmd+3 te doen, en dan zit ik op m'n skype/twitter/adium, of cmd+5 en ik zit op m'n ical/mail. Nu zal dat dus constant verspringen.
Van iCal tja, daar hebben ze wel gelijk, die header vind ik persoonlijk spuuglelijk, ook op m'n iPad kijk ik er niet graag naartoe. Maar daar kun je het OS niet op afschrijven.
Verder heb je dan nog die iOS like scrollbars. Ok leuk enzo die 'extra' plaats(12px ofzo?) maar om het dan meer met een oog voor UX te zien, hoe weet je dat je moet scrollen als je geen scrollbar hebt? Again, zal wellicht wel weer wennen worden. Aan de andere kant, die scrollbars van nu zijn wel toe aan vernieuwing, en die van iOS vind ik dan wel mooi.
Dan halen ze zie ik ook nog applauncher aan in het artikel, tja.. Das een manier van werken. Sinds het begin dat ik mac gebruik start ik apps via cmd+spatie eerste paar letters typen en het start op. Voor mij hoeft het dus niet, maar als je kijkt naar m'n moeder(die deze techniek niet onder de knie krijgt) vind ik dit een perfecte oplossing.
Daarnaast zie ik ook veel positiefs in Lion, Fullscreen werken, meer gestures(op spaces vind ik het prachtig, je werkt in fullscreen, 3 finger swipe en je zit op een andere app. Het is niet veel, maar voelt zo lekker aan.). De nieuwe Mail vind ik ook beter, ik kijk m'n mails tegenwoordig enkel op m'n iPad omdat die er beter uitziet.. En zo zullen er wel nog dingen zijn waar ik niet direct kan opkomen.
Van iCal tja, daar hebben ze wel gelijk, die header vind ik persoonlijk spuuglelijk, ook op m'n iPad kijk ik er niet graag naartoe. Maar daar kun je het OS niet op afschrijven.
Verder heb je dan nog die iOS like scrollbars. Ok leuk enzo die 'extra' plaats(12px ofzo?) maar om het dan meer met een oog voor UX te zien, hoe weet je dat je moet scrollen als je geen scrollbar hebt? Again, zal wellicht wel weer wennen worden. Aan de andere kant, die scrollbars van nu zijn wel toe aan vernieuwing, en die van iOS vind ik dan wel mooi.
Dan halen ze zie ik ook nog applauncher aan in het artikel, tja.. Das een manier van werken. Sinds het begin dat ik mac gebruik start ik apps via cmd+spatie eerste paar letters typen en het start op. Voor mij hoeft het dus niet, maar als je kijkt naar m'n moeder(die deze techniek niet onder de knie krijgt) vind ik dit een perfecte oplossing.
Daarnaast zie ik ook veel positiefs in Lion, Fullscreen werken, meer gestures(op spaces vind ik het prachtig, je werkt in fullscreen, 3 finger swipe en je zit op een andere app. Het is niet veel, maar voelt zo lekker aan.). De nieuwe Mail vind ik ook beter, ik kijk m'n mails tegenwoordig enkel op m'n iPad omdat die er beter uitziet.. En zo zullen er wel nog dingen zijn waar ik niet direct kan opkomen.
Nut van LaunchPad zie ik persoonlijk ook niet. Ik heb daar nu drie pagina's aan apps en zal het dus eerst moeten ordenen (kutwerk) voordat het bruikbaar is. En dat terwijl (zoals gezegd) cmd + spatie misschien nog wel makkelijker is.
Gebruik Lion GM nu een weekje en ben er redelijk over te spreken.
De gestures zijn best prima, maar ze moeten nog even tot mij doordringen. De manier waarop Mission Control werkt vind ik nog geen vooruitgang. Doe mij Spaces maar gewoon. Ik probeer een app fullscreen vast te zetten, maar dat lukt niet. Ik krijg geen optie na rechtermuisknop icon in Dock.
Verder loopt het nog niet smooth genoeg in mijn ogen, maar dat kan door de GM komen. Wat mij betreft is het wel een goede update, maar geen groot verschil, zoals bv. tussen Windows Vista en Windows 7. Ik ben geen Windows-fan, maar even de vergelijking.
Alle iOS-intergratie als de scrollbars en LaunchPad hoeft voor mij niet. Het is een MacBook en geen iPad. Ik ben daar niet van onder de indruk. Via Spotlight vind ik apps en dat hoeft niet via iOS-like manieren.
Fullscreen is wel fijn, bij sommige apps, bij Safari over het algemeen ook wel, maar had liever de Bookmarkbar wel altijd gezien, die floept nu weg, waardoor ik juist heel onhandig bij mijn favorieten kom. Inmiddels weet ik CMD+4 etc. wel uit mijn hoofd. Ook zie ik door fullscreen geen batterijmeter meer.
Met Spaces/Mission Control wist ik vroeger op welke Space wat zat. Dat is nu onhandig en gokken of d.m.v. gestures gewoon maar er langs swipen. Niet mijn ding. Ik wil gewoon alles vastzetten.
Iemand nog een idee hoe ik apps kan toewijzen aan een Space (ook na herstarten)...
De gestures zijn best prima, maar ze moeten nog even tot mij doordringen. De manier waarop Mission Control werkt vind ik nog geen vooruitgang. Doe mij Spaces maar gewoon. Ik probeer een app fullscreen vast te zetten, maar dat lukt niet. Ik krijg geen optie na rechtermuisknop icon in Dock.
Verder loopt het nog niet smooth genoeg in mijn ogen, maar dat kan door de GM komen. Wat mij betreft is het wel een goede update, maar geen groot verschil, zoals bv. tussen Windows Vista en Windows 7. Ik ben geen Windows-fan, maar even de vergelijking.
Alle iOS-intergratie als de scrollbars en LaunchPad hoeft voor mij niet. Het is een MacBook en geen iPad. Ik ben daar niet van onder de indruk. Via Spotlight vind ik apps en dat hoeft niet via iOS-like manieren.
Fullscreen is wel fijn, bij sommige apps, bij Safari over het algemeen ook wel, maar had liever de Bookmarkbar wel altijd gezien, die floept nu weg, waardoor ik juist heel onhandig bij mijn favorieten kom. Inmiddels weet ik CMD+4 etc. wel uit mijn hoofd. Ook zie ik door fullscreen geen batterijmeter meer.
Met Spaces/Mission Control wist ik vroeger op welke Space wat zat. Dat is nu onhandig en gokken of d.m.v. gestures gewoon maar er langs swipen. Niet mijn ding. Ik wil gewoon alles vastzetten.
Iemand nog een idee hoe ik apps kan toewijzen aan een Space (ook na herstarten)...
[ Voor 21% gewijzigd door THE_BASE op 09-07-2011 17:49 . Reden: Edit. ]
Weergave>toon bladwijzerbalk altijd (of shift+cmd+b)THE_BASE schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:44:
Hoezo? 3-vinger swipe omhoog en je ziet in een oogopslag waar alles draait. Éen klik verder en je bent waar je wezen wilt. Ik vind juist Mission Control erg handig en overzichtelijk daardoor.THE_BASE schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:44:
En als je een applicatie op een bepaalde desktop/space wilt hebben, gewoon dat programma starten op die desktop/space, option-klik -> options en vastzetten op die desktop/space en je hebt er geen omkijken meer naar. En CMD+getal werkt ook nog steeds op naar de verschillende desktops/spaces te schakelen.
Computer specs
Dit is precies mijn probleem met mission control. Net als jou mis ik consistentie. Het voelt als een achteruitgang vergeleken met spaces/expose.Ik vind spaces op het moment in 10.6 heerlijk werken. Consistent, duidelijk, simpel. Expose voelt altijd nog wat random aan, maar het doet wat het moet doen. Ik heb op 10.6 expose en spaces als hot corners met 6 spaces actief altijd. Als ik mijn touch pad naar rechtsonder knal krijg ik mijn spaces lekker groot vol in beeld, en omdat ik precies weet waar alles staat, zit ik direct op de space die ik wil. In Lion zijn de spaces bovenaan een stuk kleiner. Dit zorgt ervoor dat het lastiger te zien is welke space wat is en lastiger aan te klikken met een touch pad.THE_BASE schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 17:44:
Mocht ik in 10.6 meer controle willen, of programma's tussen spaces wil verschuiven, knal ik mijn cursor naar linksonder om spaces + expose te openen en kan ik doen wat ik wil. Ik vind dat Mission control mij redelijk limiteert in wat ik kan doen. Programma's kan ik wel van de huidige space naar een andere space brengen, maar niet van een andere space naar de huidige. Of tussen 2 andere spaces. Ook het feit spaces georganiseerd zijn in een rij (zonder kolommen), betekent dat direct switchen tussen spaces met bijvoorbeeld cmd+pijltjes langer duurt voordat je bij degene bent die je wil. In 10.6 spaces zijn er veel meer navigatiemogelijkheden.
Daar komt bij dat Mission control alle zelfde windows up elkaar gooit. Dit maakt onderscheid tussen programma's lastig, zeker als je zoals ik altijd veel terminals/text editors open hebt staan. Nee, dan heb ik liever hoe expose het nu doet, door alle windows te spreiden.
Ik vind jammer dat ze dit soort dingen zo opdringen aan de gebruiker en niet de keuze laten tussen Mission control en/of spaces/expose. Het voelt niet als een verbetering. En het voelt sowieso minder consistent en een stuk ondoorzichtiger dan de spaces/expose combo. Nu betekent upgraden naar 10.7 dat ik mezelf een nieuwe manier van werken moet aanleren, nieuwe gestures om te switchen.. ugh! Hier heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin in.
Ik heb Lion nog niet geprobeerd, geen zin om met beta's te rommelen. Maar betekent dit dan dat je niet meer de oude spaces functie kan gebruiken? Ik wist niet dat die er uit ging.tarlitz schreef op zondag 10 juli 2011 @ 02:03:
[...]
Ik vind jammer dat ze dit soort dingen zo opdringen aan de gebruiker en niet de keuze laten tussen Mission control en/of spaces/expose. Het voelt niet als een verbetering. En het voelt sowieso minder consistent en een stuk ondoorzichtiger dan de spaces/expose combo. Nu betekent upgraden naar 10.7 dat ik mezelf een nieuwe manier van werken moet aanleren, nieuwe gestures om te switchen.. ugh! Hier heb ik eerlijk gezegd helemaal geen zin in.
Dat zou wel erg jammer worden want ik gebruik spaces heel vaak om meerdere remote servers te bedienen, en dan vaak ook nog een paar VM's er tussen. Dan gooi ik elke server (En VM) fullscreen op een space en dan weet ik uit mijn hoofd precies welke server welke space is, en switch ik met Control-Pijltjestoetsen.
Dat kan dus niet meer op die manier? Ik begrijp dat mission control random spaces aanmaakt als je iets fullscreen gooit en dan dus de volgorde van je spaces in de war gooit.
Ik heb inderdaad ook geen zin om steeds via Mission Control te moeten switchen, dat kost te veel tijd als ik op een paar servers hetzelfde aan het doen ben - ik wil gewoon een 3x3 matrix hebben (een rij zoals je zegt is voor mij ook wel okee trouwens, maar liever niet) en dan met Control-pijltjestoetsen. Zou erg jammer zijn als dat niet meer kan. Is dat ook niet zo in te stellen dat je dat hebt in plaats van de Mission Control?
[ Voor 6% gewijzigd door GekkePrutser op 10-07-2011 02:25 ]
Verwijderd
Ik heb het sinds de eerste of 2de DP niet meer geinstalled, maar toen was het idd random. Nu zie ik hier dat je ze kunt vastzetten blijkbaar.
Op al die kleine puntjes na hoop ik toch wel dat Lion binnenkort uitkomt. Heb zelfs al m'n SSD er opnieuw ingestopt en een verse SL install gedaan ^^
Op al die kleine puntjes na hoop ik toch wel dat Lion binnenkort uitkomt. Heb zelfs al m'n SSD er opnieuw ingestopt en een verse SL install gedaan ^^
Dat kan allemaal nog steeds.GekkePrutser schreef op zondag 10 juli 2011 @ 02:23:
[...]
Ik heb Lion nog niet geprobeerd, geen zin om met beta's te rommelen. Maar betekent dit dan dat je niet meer de oude spaces functie kan gebruiken? Ik wist niet dat die er uit ging.
Dat zou wel erg jammer worden want ik gebruik spaces heel vaak om meerdere remote servers te bedienen, en dan vaak ook nog een paar VM's er tussen. Dan gooi ik elke server (En VM) fullscreen op een space en dan weet ik uit mijn hoofd precies welke server welke space is, en switch ik met Control-Pijltjestoetsen.
Dat kan dus niet meer op die manier? Ik begrijp dat mission control random spaces aanmaakt als je iets fullscreen gooit en dan dus de volgorde van je spaces in de war gooit.
Ik heb inderdaad ook geen zin om steeds via Mission Control te moeten switchen, dat kost te veel tijd als ik op een paar servers hetzelfde aan het doen ben - ik wil gewoon een 3x3 matrix hebben (een rij zoals je zegt is voor mij ook wel okee trouwens, maar liever niet) en dan met Control-pijltjestoetsen. Zou erg jammer zijn als dat niet meer kan. Is dat ook niet zo in te stellen dat je dat hebt in plaats van de Mission Control?
Computer specs
Het is niet random; standaard zet Lion de spaces/desktops/full screen apps in volgorden van welke het meest gebruikt worden, zodat je daar het snelst naar toe kan swipen. Dit alleen niet altijd even handig als je graag altijd weet waar een bepaalde space/desktop/etc uithangt. Maar daarvoor hebben ze deze optie:Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 09:59:
Ik heb het sinds de eerste of 2de DP niet meer geinstalled, maar toen was het idd random. Nu zie ik hier dat je ze kunt vastzetten blijkbaar.
Deze optie uitvingen, en dan worden eerst de spaces/desktops in volgorde achter elkaar gezet, en daarna je fullscreen apps in volgorde dat ze geopend worden.
Computer specs
Verwijderd
Ja dat bedoelde ik dus(was een ongelukkige woordkeuze die 'random'). Kun je tegenwoordig al zeggen van ik wil bv die app op die space en die app daar etc.? Ik maak hier namelijk aardig gebruik van en zou het wel gaan missen in Lion..
Ik zou beter al eens Lion in een VM stoppen om al wat dingen verder uit te pluizen tegen dat ie live gaat dat ik het toch al wat ken..
Ik zou beter al eens Lion in een VM stoppen om al wat dingen verder uit te pluizen tegen dat ie live gaat dat ik het toch al wat ken..
Je kunt ze vastzetten, je kunt nog steeds zelf Spaces aanmaken vanuit Mission Control, en van daaruit de applicatie naar de Space slepen waarin je deze wilt hebben.
Vervolgens zet je het eerder genoemde vinkje uit en klaar ben je.
Tesla Model Y RWD (2024)
Daarbij kan je ook applicaties een eigen Space toewijzen. Remote Desktop op je 2e of 3e Space bijvoorbeeld.--MeAngry-- schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:53:
Je kunt ze vastzetten, je kunt nog steeds zelf Spaces aanmaken vanuit Mission Control, en van daaruit de applicatie naar de Space slepen waarin je deze wilt hebben.
HENG HENG
Als je je applicatie op de space/desktop hebt gezet waar je hem hebben wilt, option-click op het icoon in de dock:Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:49:
Ja dat bedoelde ik dus(was een ongelukkige woordkeuze die 'random'). Kun je tegenwoordig al zeggen van ik wil bv die app op die space en die app daar etc.? Ik maak hier namelijk aardig gebruik van en zou het wel gaan missen in Lion..
En dan optie "this desktop" en hij staat voor altijd vast op die space/desktop, tenzij je die desktop/space delete in mission control.
Beetje omslachtig, maar het werkt wel.
Computer specs
In dit geval: Doe CMD-tab en als Safari is geselecteerd laat je de tab los en hou je de CMD ingedrukt. Je drukt dan de ALT er bij in en laat de CMD los. Safari komt nu naar voren met een nieuw venster. (idem bij ieder ander programma waarvan je het venster hebt afgesloten)THE_BASE schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 14:16:
[...]
Ik heb problemen met Safari. Wanneer het fulltime draaide, en ik doe CMD+W en daarna wil ik weer een venster openen, activeert Safari wel, maar opent geen venster.
Wow.PBP schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:32:
[...]
Weergave>toon bladwijzerbalk altijd (of shift+cmd+b)
Die optie zit er bij mij niet in. Tevens is alles Nederlands. Het lijkt er op dat de GM niet helemaal goed is geüpgraded.afterburn schreef op zondag 10 juli 2011 @ 15:58:
[...]
Als je je applicatie op de space/desktop hebt gezet waar je hem hebben wilt, option-click op het icoon in de dock:
[afbeelding]
En dan optie "this desktop" en hij staat voor altijd vast op die space/desktop, tenzij je die desktop/space delete in mission control.
Beetje omslachtig, maar het werkt wel.
Ik wacht wel op de echte versie en kijken of het me dan lukt.
Die optie is er alleen als er meerdere desktops beschikbaar zijn. En tjsa, mijn computer is altijd in het Engels. Ik snap niks van Nederlandstalige computers.THE_BASE schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:49:
[...]
Die optie zit er bij mij niet in. Tevens is alles Nederlands. Het lijkt er op dat de GM niet helemaal goed is geüpgraded.
Ik wacht wel op de echte versie en kijken of het me dan lukt.
[ Voor 11% gewijzigd door afterburn op 10-07-2011 21:59 ]
Computer specs
Klein vraagje: Als je in een full-screen programma zit te werken, hoe weet ik dan of iemand tegen me aan het typen is in Adium of Skype? Zou handig zijn als ik op zijn minst ergens een melding krijg.
via geluidsmeldingen. Moet je growl voor installeren, geen idee of idee dat programma'tje geschikt is gemaakt voor lion.TranceSetter schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:42:
Klein vraagje: Als je in een full-screen programma zit te werken, hoe weet ik dan of iemand tegen me aan het typen is in Adium of Skype? Zou handig zijn als ik op zijn minst ergens een melding krijg.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!