Jah, growl heb ik zelf wel draaien hier. Maar ik wil weer niet ieder bericht geupdate zien. Naja, we zien het wel als we Lion hebben draaien
Eindelijk voor elkaar. Ben benieuwd of het nu een beetje langzaamaan mijn ding gaat worden. Ik heb liever Spaces. Daar blijf ik bij.afterburn schreef op zondag 10 juli 2011 @ 21:58:
[...]
Die optie is er alleen als er meerdere desktops beschikbaar zijn. En tjsa, mijn computer is altijd in het Engels. Ik snap niks van Nederlandstalige computers.
Safari vast gezet op Bureaublad 2. Na het afgesloten te hebben en opnieuw opgestart gaat 'ie toch weer naar Bureaublad 1.
Snap ik nou iets niet????
[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 10-07-2011 23:09 ]
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Geen idee, werkt bij mij. Net nog even getest.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Verwijderd
Misschien anders even standaard reparatie dingetjes doen? Permissies herstellen, PRAM reset? Bij al mijn OSX Lion Macs (2 clean install, 1 upgrade) werkt het perfect.THE_BASE schreef op zondag 10 juli 2011 @ 22:59:
[...]
Eindelijk voor elkaar. Ben benieuwd of het nu een beetje langzaamaan mijn ding gaat worden. Ik heb liever Spaces. Daar blijf ik bij.
Safari vast gezet op Bureaublad 2. Na het afgesloten te hebben en opnieuw opgestart gaat 'ie toch weer naar Bureaublad 1.
Snap ik nou iets niet????
Misschien een handige tip aan de mensen die niet kunnen wennen aan het reverse scrollen:
http://pilotmoon.com/scrollreverser/
http://www.xbmcfreak.nl/
Uitschakelen bij System Preferences > Touchpad.Erhnam schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:21:
Misschien een handige tip aan de mensen die niet kunnen wennen aan het reverse scrollen:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb geen touchpad (oude imac) en die optie bestaat dan niet, vandaar dat deze tool voor mij heel handig is.Rivanov schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:41:
[...]
Uitschakelen bij System Preferences > Touchpad.
http://www.xbmcfreak.nl/
Die optie bestaat wel, bij Systeemvoorkeuren>Muis , natuurlijk scrollen uitvinkenErhnam schreef op maandag 11 juli 2011 @ 13:55:
[...]
Ik heb geen touchpad (oude imac) en die optie bestaat dan niet, vandaar dat deze tool voor mij heel handig is.
Heb dit progje even geïnstalleerd op mijn SL om alvast te oefenen. Toch vreemd hoe enorm vertrouwd het is op de iPhone/iPad, maar dat het wennen is op een MacErhnam schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:21:
Ik vind het op zich wel te doen en snap de logica er achter, maar als je een externe muis aansluit moet je dus ook omgekeerd scrollen met het wieltje
Das wel een beetje vreemd.
Ik merk wel dat ik als ik wissel tussen m'n MBP en m'n Windows desktop af en toe de verkeerde kant op aan het scrollen ben

Ik merk wel dat ik als ik wissel tussen m'n MBP en m'n Windows desktop af en toe de verkeerde kant op aan het scrollen ben
[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 11-07-2011 15:45 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ja, ik snap ook de logica er achter maar ik heb net zoals jij ook het probleem dat ik op het werk met een Windows bak moet werken (gruwel). Ook nog eens een XP met IE6fsfikke schreef op maandag 11 juli 2011 @ 15:45:
Ik vind het op zich wel te doen en snap de logica er achter, maar als je een externe muis aansluit moet je dus ook omgekeerd scrollen met het wieltjeDas wel een beetje vreemd.

Dan ga ik me daar dus CONTINU aan zitten ergeren omdat als ik in het weekend netjes aan het omgekeerde scrollen ben gewend, op het werk dan steeds mis zit te draaien. Nee, die optie gaat noodgedwongen gelijk uit.
Hetzelfde heb ik trouwens met de Ctrl-C/Ctrl-V en Command-C/Command-V

Ohh man, cmd en ctrl haal ik ook continue door elkaarGekkePrutser schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:14:
[...]
Ja, ik snap ook de logica er achter maar ik heb net zoals jij ook het probleem dat ik op het werk met een Windows bak moet werken (gruwel). Ook nog eens een XP met IE6
Dan ga ik me daar dus CONTINU aan zitten ergeren omdat als ik in het weekend netjes aan het omgekeerde scrollen ben gewend, op het werk dan steeds mis zit te draaien. Nee, die optie gaat noodgedwongen gelijk uit.

Ik vind dat reverse scrollen ook echt totaal onlogisch. Op een touch device is het wel logisch, aangezien je daar directe interactie hebt met het scherm en de items op het scherm. Bij een laptop gaat het indirect via muis/touch pad, waardoor de huidige conventie van scrollen wat mij betreft logischer is. Alhoewel de animaties die ze toevoegen wel helpen, laat ik het bij wat het nu is. Jammer dat ze hun eigen manieren en ideeen zo door de strot van hun gebruikers duwen. Alsof je van de ene op de andere dag vertelt wordt dat je je computer op een andere manier moet gebruiken...
Nog nooit gehad. Daarnaast heb ik gewoon onder Windows m'n toetsen geremapped, dus ook daar is CMD-C kopiërenook onder OS X Ctrl gebruiken voor cut en paste!
Haha hier nog een (geen ie6 gelukkig). Ik heb dit ook vaak bij Notebooks van andere. Probeer ik weer tevergeefs te schrollen met 2 vingers omdat ik dat helemaal gewend ben.GekkePrutser schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:14:
[...]
Ja, ik snap ook de logica er achter maar ik heb net zoals jij ook het probleem dat ik op het werk met een Windows bak moet werken (gruwel). Ook nog eens een XP met IE6
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Eh, ja. Maar die programma's houden zich dan niet aan de richtlijnen van Apple. Slecht gemaakte programma's dus. Net als op Windows zijn er op de Mac afspraken over bepaalde sneltoetsen, deze zitten daar bij. Overigens heb ik er ook nog nooit last van gehad.tarlitz schreef op maandag 11 juli 2011 @ 17:43:
[...]
Ohh man, cmd en ctrl haal ik ook continue door elkaarWaarom kunnen ze niet gewoon allemaal dezelfde combinaties gebruiken
In Windows is het nog redelijk consistent aangezien iedereen verder Ctrl gebruikt. Het grappige is dat veel Java of andere multiplatform programma's die ik gebruik ook onder OS X Ctrl gebruiken voor cut en paste! Behoorlijk inconsistent als je het mij vraagt.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Niet slecht - dat heet "crossplatform".breinonline schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:31:
Maar die programma's houden zich dan niet aan de richtlijnen van Apple. Slecht gemaakte programma's dus.
Neej, crossplatform zou betekenen dat ze deze actie overlaten aan het platform. Dus in Mac OS X cmd en in windows / linux ctrl.
Dat heeft niks met crossplatform te maken. Op ieder platform zou je nog steeds de standaarden van dat platform moeten ondersteunen.
Apple heeft hele stricte interface guidelines en dat is een van de redenen waarom software op de Mac over het algemeen een stuk beter is dan die onder Windows, waar gewoon een hoop rommel voor wordt gemaakt.
Microsoft is dit soort guidelines overigens aan het overnemen voor W7/8.
Dan gebruik je gewoon crappy Java-software waar dit soort meuk is hard-coded voor Windows ipv echt crossplatform is ontwikkeld. Ik werk dagelijks met Java-software van JetBrains en dat werkt echt prima op Mac zoals het hoort.Het grappige is dat veel Java of andere multiplatform programma's die ik gebruik ook onder OS X Ctrl gebruiken voor cut en paste!
Je kunt het gewoon uitzetten toch? Wat is daar "door de strot duwen" aanJammer dat ze hun eigen manieren en ideeen zo door de strot van hun gebruikers duwen. Alsof je van de ene op de andere dag vertelt wordt dat je je computer op een andere manier moet gebruiken...
Voor die mensen die een andere muis gebruiken of ook regelmatig met Windows werken is er de optie om het andersom te zetten toch?
[ Voor 47% gewijzigd door Bosmonster op 12-07-2011 08:09 ]
Okeeh, er zijn grenzen voor het IOS kopieer-gedrag.
Als ik een mail aan het typen ben dan kan ik niet meer in mijn mail-hoofd-venster komen. Niet met een muisklik. Niet met cmd-`
Als ik een e-mail schijf komt het heel vaak voor dat ik in andere e-mails kijk voor informatie. Nu kan dat niet meer. Nare beslissing van Apple.
Als ik een mail aan het typen ben dan kan ik niet meer in mijn mail-hoofd-venster komen. Niet met een muisklik. Niet met cmd-`
Als ik een e-mail schijf komt het heel vaak voor dat ik in andere e-mails kijk voor informatie. Nu kan dat niet meer. Nare beslissing van Apple.
als ik in mail een nieuw mailtje maak dan kan ik ondertussen gewoon door m'n andere mails lezen. snap dus niet waarom jij dat niet zou kunnen?4POX schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:47:
Okeeh, er zijn grenzen voor het IOS kopieer-gedrag.
Het klopt dat dit niet werkt in fullscreen modus, in de gewone scherm modus is het wel mogelijk om meerdere mail vensters open te hebben staan.
MRTN
Leuk dat je Jetbrains aangeeft als voorbeeld van hoe het wel moet. IntelliJ heeft zich jarenlang niets aangetrokken van de standaard shortcut keys in OS X, en nog steeds is de standaard keymap een zooitje (Cmd - F4 om een window te sluiten, seriously?). Tegenwoordig kun je ook een enigszins redelijke keymap instellen, maar dat die niet standaard is....Bosmonster schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 07:58:
Dan gebruik je gewoon crappy Java-software waar dit soort meuk is hard-coded voor Windows ipv echt crossplatform is ontwikkeld. Ik werk dagelijks met Java-software van JetBrains en dat werkt echt prima op Mac zoals het hoort.
Nee, het is vooral wetenschappelijke software of FOSS geschreven voor linux. Wetenschappelijke software vaak half af, oud of de ontwikkelaars gaven/geven prioriteit aan belangrijkere dingen. Het feit alleen al dat het draait onder OS X is fijn. Ik weet het fijne er verder ook niet van, maar ik heb het idee dat het te maken heeft dat veel van dit soort software geschreven is in Fortran of C/C++ voor X Windows en daardoor ook op OS X draait onder X Windows en daardoor waarschijnlijk inderdaad hard-coded.Bosmonster schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 07:58:
Dan gebruik je gewoon crappy Java-software waar dit soort meuk is hard-coded voor Windows ipv echt crossplatform is ontwikkeld. Ik werk dagelijks met Java-software van JetBrains en dat werkt echt prima op Mac zoals het hoort.
Verwijderd
Is met GiMP ook zo. Ook onder X windows en ctrl + shortcuts. Werkt daardoor niet gemakkelijk op een mac. Alhoewel je die shortcuts wel zult kunnen instellen vermoed ik? Gebruik het te weinig om daar naar te zien.
Verwijderd
Wat trouwens ook logisch is. In FullScreen modus wil je je ook focussen op 1 scherm. Waar je in de gewone modus met meerdere vensters wilt kunnen werken.Martin11468 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:54:
Het klopt dat dit niet werkt in fullscreen modus, in de gewone scherm modus is het wel mogelijk om meerdere mail vensters open te hebben staan.
Ik weet niet of je alle shortcuts recht kan trekken. Ik denk dat je op die manier meer problemen creeert dan dat je oplost. Ik merk trouwens net ook dat de Terminal ook ctrl gebruikt voor terminal specifieke commands als onderbreken (ctrl-c) en achtergrond (ctrl-z). Consistent met andere bash terminals, maar binnen het OS niet. Wel handig dat je hierdoor kunt kopieren vanuit de terminal met cmd-c, aangezien er bij trackpads geen middle mouse button aanwezig is... Althans, zonder BetterTouchTool dan, iets wat ik graag zou zien dat ze inbouwen in OS X op systeemniveau, ipv een layer die er constant bovenop draait. Ik kan me nog wel herinneren de eerste keer dat ik iets probeerde te kopieren uit de terminal tijdens een meting... ik doe ctrl-c => BOEM meting doodVerwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 11:00:
Is met GiMP ook zo. Ook onder X windows en ctrl + shortcuts. Werkt daardoor niet gemakkelijk op een mac. Alhoewel je die shortcuts wel zult kunnen instellen vermoed ik? Gebruik het te weinig om daar naar te zien.
En onder Sun Solaris weer juist de cmd / Special toets.Aloys schreef op maandag 11 juli 2011 @ 21:55:
Neej, crossplatform zou betekenen dat ze deze actie overlaten aan het platform. Dus in Mac OS X cmd en in windows / linux ctrl.
Ik vind het juist wel belangrijk, als ik 10 apps open heb staan wil ik niet steeds aparte keyboard shortcuts hebben. De enorme aandacht voor dat soort details vind ik juist een groot voordeel van het Mac platform.tarlitz schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 10:28:
[...]
Nee, het is vooral wetenschappelijke software of FOSS geschreven voor linux. Wetenschappelijke software vaak half af, oud of de ontwikkelaars gaven/geven prioriteit aan belangrijkere dingen.
Maar ik kan het in dit geval wel verklaren: Mac OS is Unix compatible en heeft ook gewoon X-Windows, dus de meeste Unix/Linux programma's kunnen er zo op gecompileerd worden (eventueel met een paar kleine aanpassingen). Dus porten behelst meestal een beetje prutsen met de code tot het compileert
Helaas is de overstap van X-Windows naar een native interface juist wel weer een enorme stap (de GUI moet helemaal herschreven worden) zodat het de moeite niet waard is voor software voor nichetoepassingen.
Verwijderd
De Golden Master van Lion is al enkele weken in omloop nu. Loont het volgens jullie om nu al up te graden of beter wachten tot de eerste update van Lion?!
Lion zal volgens de "voorspellingen" de 14e in de virtuele schappen liggen, dus waarom wacht je niet even twee dagen
?
Verwijderd
1. Voorspelling en daadwerkelijke launch kunnen nog sterk verschillen.Aloys schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:22:
Lion zal volgens de "voorspellingen" de 14e in de virtuele schappen liggen, dus waarom wacht je niet even twee dagen?
2. Is een Golden Master niet de uiteindelijke versie die er bij de lancering van Lion verspreid zal worden?
1. Okeej, maar in elk geval heeft Apple juli gezegd, dus hoogstens twee lange weken extra wachten.
2. Dat kan, maar hoeft zeker ook niet waar te zijn. Dat is pas duidelijk als de echte versie verschijnt.
2. Dat kan, maar hoeft zeker ook niet waar te zijn. Dat is pas duidelijk als de echte versie verschijnt.
Dan stap ik van fullscreen mail af. Bij het schrijven van een e-mail kijk ik veel in andere e-mails als referentie.Martin11468 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:54:
In GM is mijn background gecrasht. Op alle spaces is mijn achtergrond grijs of zwart.
[ Voor 10% gewijzigd door 4POX op 12-07-2011 17:37 ]
Restart je Finder. Die is ook verantwoordelijk voor je achtergrond.4POX schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:35:
[...]
In GM is mijn background gecrasht. Op alle spaces is mijn achtergrond grijs of zwart.
Ik heb het idee dat Safari in de GM wat minder responsief aanvoelt dan voor de installatie van de GM. Ik kan het niet staven met cijfers, maar het is gewoon een gevoel...
Iemand hier vergelijkbaar gevoel?
HENG HENG
Euh, nee. Exact het tegenovergestelde hier.Spacecowboy schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 20:46:
Ik heb het idee dat Safari in de GM wat minder responsief aanvoelt dan voor de installatie van de GM. Ik kan het niet staven met cijfers, maar het is gewoon een gevoel...
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik moest herstarten. Ik heb nu een paar keer gehad dat mijn muis cursor weg is na een sleep. Vandaag was weer een dag dat die gevlucht is.zAo schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 17:40:
[...]
Restart je Finder. Die is ook verantwoordelijk voor je achtergrond.
Goedemorgen allen,
Nu iedereen op korte termijn natuurlijk Lion legaal aanschaft via de Appstore vroeg ik me een ding af met betrekking tot de aankoop.
Is er een verschil tussen saldo van je Itunes store en de App store? Ik overweeg namelijk om zo'n Itunes giftcard aan te schaffen maar weet niet zeker of deze wel compatible is met de App store waar Lion dus moet worden gekocht.
Nu iedereen op korte termijn natuurlijk Lion legaal aanschaft via de Appstore vroeg ik me een ding af met betrekking tot de aankoop.
Is er een verschil tussen saldo van je Itunes store en de App store? Ik overweeg namelijk om zo'n Itunes giftcard aan te schaffen maar weet niet zeker of deze wel compatible is met de App store waar Lion dus moet worden gekocht.
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Verwijderd
Ik denk dat het eerder Apple ID gebonden is dan App/iTunes Store gebonden 
Je kan iig in de App Store "Inwisselen" kiezen en daar je iTunes giftcard code intikken.
Je kan iig in de App Store "Inwisselen" kiezen en daar je iTunes giftcard code intikken.
Het is inderdaad gebonden aan je login. Dus puur aan je Apple account. Waar je het ook digitaal besteed maakt niet uit.
Ah gelukkig. Even online rondkijken voor een leuk prijsje
Persoonlijk kan ik zeggen dat die itunes card ook werkt op de app store, heb er al dingen uit gekocht.
Het geld wordt inderdaad aan je Apple-ID gekoppeld. Er was als ik me goed kan herinneren van Apple uit een bericht gekomen wat dit gelijk bevestigde en je dus inderdaad voor Itunes en de Appstore eenzelfde kaart kunt gebruiken.
Het geld wordt inderdaad aan je Apple-ID gekoppeld. Er was als ik me goed kan herinneren van Apple uit een bericht gekomen wat dit gelijk bevestigde en je dus inderdaad voor Itunes en de Appstore eenzelfde kaart kunt gebruiken.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Zou het vandaag dan eindelijk zo ver zijn? 
Ik lees hier en daar over 13 juli, sommige websites lees ik 14 juli..
Ik lees hier en daar over 13 juli, sommige websites lees ik 14 juli..
Ik lees inderdaad ook op sommige websites 13 jullie en op sommige 14..
Misschien releasen ze het als het daar nog 13 juli is en hier al de 14e is
Misschien releasen ze het als het daar nog 13 juli is en hier al de 14e is
Weet iemand al of/hoe rEFIT en OSX Lion zullen gaan samenwerken? Ik heb momenteel rEFIT met triple boot (OSX, XP, Ubuntu) en zou dit graag willen behouden als ik Lion installeer. De enige informatie die ik kan vinden is deze:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1151242
En daar lijkt het er op dat je rEFIT menu allee verdwijnt als je filevault aan zet, maar dit weet ik niet zeker
En daar lijkt het er op dat je rEFIT menu allee verdwijnt als je filevault aan zet, maar dit weet ik niet zeker
Ik heb rEFIT draaiende met Lion GM, maar heb geen andere OS-en meer geïnstalleerd (ruimtegebrek), maar reit nooit verwijderd.B.A.L. schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:42:
Weet iemand al of/hoe rEFIT en OSX Lion zullen gaan samenwerken? Ik heb momenteel rEFIT met triple boot (OSX, XP, Ubuntu) en zou dit graag willen behouden als ik Lion installeer. De enige informatie die ik kan vinden is deze:
Weet iemand toevallig of een bestaande bootcamp partition met WIndows 7 erop gewoon 100% functioneert na een upgrade naar OSX Lion? Of werkt deze installatie na de upgrade niet meer?
waarom zou het niet werken, het is een hele andere partitie die geen enkele invloed uitoefent op osx en andersom.
[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 13-07-2011 14:49 ]
Dat dacht ik al maar ik wou er even zeker van zijn. Heb toch een hoop belangrijke spullen op mn windows partitie staanDestianto schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 14:49:
waarom zou het niet werken, het is een hele andere partitie die geen enkele invloed uitoefent.
Nr 1 rule BACKUP
Geen idee, waren eerder geruchten dat het vandaag uit zou komen, maar ik weet het niet.
Moet zo en zo een paar dagen wachten, een SSD besteld, en dan knal ik het daar op
Moet zo en zo een paar dagen wachten, een SSD besteld, en dan knal ik het daar op
Zou morgen toch volgens de geruchten komen? Maar we zien wel.
Mij zou het niet slecht uitkomen als het een weekje later was ivm nieuwe spullen
Kans dat er zeer leuke dingen tegelijkertijd uitkomen en ik ook meteen lion heb.
Mij zou het niet slecht uitkomen als het een weekje later was ivm nieuwe spullen
Kans dat er zeer leuke dingen tegelijkertijd uitkomen en ik ook meteen lion heb.
Nu inmiddels een paar dagen aan het gebruiken en ben er eigenlijk al helemaal aan gewendErhnam schreef op maandag 11 juli 2011 @ 11:21:
@ hieronder: oeps verkeerde gequote
[ Voor 45% gewijzigd door f.h op 13-07-2011 16:42 ]
Je quote jezelf
, In ieder geval wel zo handig om dan ook daadwerkelijke het programma er in mee te nemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 13-07-2011 16:32 ]
Ik word niet echt enthousiast van dit topic. Ik begin echt te twijfelen of ik wel overstap naar Lion.
Ben het deels met je eens. Bij mij is het een ja-en-nee gedachte.tiswat schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:45:
Ik word niet echt enthousiast van dit topic. Ik begin echt te twijfelen of ik wel overstap naar Lion.
Het is denk even wennen. Maar na een paar dagen zal het vast vertrouwd aanvoelen, over de prijs hoef je in ieder geval geen 2x na te denken, en gelukkig is er TimeMachine.
Ik ga er ook wel voor. Volgens mij zit er al met al wel vooruitgang in.
Vooral het omgekeerd scrollen lijkt me nog wel goed wennen. Zeker omdat ik ook gewoon met windows pc's werk.
Vooral het omgekeerd scrollen lijkt me nog wel goed wennen. Zeker omdat ik ook gewoon met windows pc's werk.
Als je even een paar post boven je leest zie je al een workaround.
Verwijderd
Workaround? Volgens mij zit die functie gewoon in Lion zelf om de oude manier van scrollen te hebben. in de DP2 allezinds wel.
Ook in GM. Het heet natural scrolling.Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 17:20:
Workaround? Volgens mij zit die functie gewoon in Lion zelf om de oude manier van scrollen te hebben. in de DP2 allezinds wel.
Zeker mee eens. Als ik hem haal is het omdat nieuwer vaak beter is. Van veel nieuwe features wordt ik niet echt warm of koud. En opgelegde veranderingen in gebruik hou ik sowieso niet van. Waarschijnlijk wacht ik nog een paar maanden tot de eerste updates uit zijn.jvsjmedia.nl schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:47:
[...]
Ben het deels met je eens. Bij mij is het een ja-en-nee gedachte.
[ Voor 7% gewijzigd door tarlitz op 13-07-2011 18:39 ]
Verwijderd
Begin ook erg te twijfelen of ik moet overstappen ja/nee
Tis niet zo duur dus dat is oke, maar vraag me af of ik er nou echt wat aan heb.
Enige wat ik interessant vindt is de Full Screen apps, de nieuwe ical en nieuwe mail.
Je krijgt alleen dezen nieuwe mail op Lion neem ik aan ?
Edit: oke de scrollbars is wel erg vet, updaten dan maar
Tis niet zo duur dus dat is oke, maar vraag me af of ik er nou echt wat aan heb.
Enige wat ik interessant vindt is de Full Screen apps, de nieuwe ical en nieuwe mail.
Je krijgt alleen dezen nieuwe mail op Lion neem ik aan ?
Edit: oke de scrollbars is wel erg vet, updaten dan maar
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2011 23:08 ]
30 euro voor nieuwe scrollbars 
En alle kanten windows kunnen resizen toch? Eigenlijk ook zot dat dat niet kan.
Snow Leopard is prima. Maar ik wil gewoon bij de tijd blijven en zal zeker upgraden als het (hopelijk morgen) uit komt. Verbeteringen die mij aanspreken en ook echt iets toevoegen (uitgaande dat ze doen wat ze beloven, maar daar kun je bij Apple wel op aan):
- Mission Control
- States onthouden van apps
- Autosave van bestanden
- Versioning
De overige zaken zoals Launchpad, full screen apps etc. boeien mij minder. Nieuwe Mail app is misschien leuk, zal daarmee moeten werken. Dingen als Airdrop zijn kleinigheidjes maar kunnen wel handig zijn als het netjes in het OS zit waarbij het 'gewoon' werkt.
Bij Apple heb ik tenminste het gevoel dat ze innoveren, verder denken en zich afvragen wat de gebruiker mist en wil. Toen ik op de zaak van XP naar 7 ging was dat gevoel er niet. Nu weet ik niet of dat iOS gebeuren heel goed uitpakt onder een OS waarin productiviteit voorop staat (al heb ik wel vertrouwen in Apple), maar die zaken in dat lijstje zijn zeker nuttig in een OS
- Mission Control
- Autosave van bestanden
- Versioning
De overige zaken zoals Launchpad, full screen apps etc. boeien mij minder. Nieuwe Mail app is misschien leuk, zal daarmee moeten werken. Dingen als Airdrop zijn kleinigheidjes maar kunnen wel handig zijn als het netjes in het OS zit waarbij het 'gewoon' werkt.
Bij Apple heb ik tenminste het gevoel dat ze innoveren, verder denken en zich afvragen wat de gebruiker mist en wil. Toen ik op de zaak van XP naar 7 ging was dat gevoel er niet. Nu weet ik niet of dat iOS gebeuren heel goed uitpakt onder een OS waarin productiviteit voorop staat (al heb ik wel vertrouwen in Apple), maar die zaken in dat lijstje zijn zeker nuttig in een OS
[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 13-07-2011 23:34 ]
Verwijderd
States onthouden vind ik vooral interessant. De reden waarom ik m'n macbook eigenlijk zelden uitzet is gewoon het feit dat ik dan weer opnieuw moet starten. Nu staat alles open zoals ik het nodig heb om te werken.
Innoveren tja.. Dingen als Airdrop kun je al lang via windows/linux/mac, maar hier maken ze het gewoon weer zo simpel. Dat is het leuke eraan. Zelfde met de iPad, tablets bestonden ook wel, maar Apple maakte het makkelijk en bruikbaar.
Ik hoop dat Lion vannacht uitkomt. Zal hem zeker direct downloaden en wellicht de macbook van m'n moeder ook eerst naar SL brengen en daarna naar Lion, die zal blij zijn met Launchpad.
Innoveren tja.. Dingen als Airdrop kun je al lang via windows/linux/mac, maar hier maken ze het gewoon weer zo simpel. Dat is het leuke eraan. Zelfde met de iPad, tablets bestonden ook wel, maar Apple maakte het makkelijk en bruikbaar.
Ik hoop dat Lion vannacht uitkomt. Zal hem zeker direct downloaden en wellicht de macbook van m'n moeder ook eerst naar SL brengen en daarna naar Lion, die zal blij zijn met Launchpad.
Als Lion de 14de uitkomt zal het voor ons eerder in de loop van donderdag zijn, niet 's nachts..
Launchpad kijk ik eigenlijk het minst naar uit, ik vind de App stack zoals hij nu is eigenlijk perfect. En ik hoop dat ik het zo in Lion ook nog ga kunnen gebruiken.
Launchpad kijk ik eigenlijk het minst naar uit, ik vind de App stack zoals hij nu is eigenlijk perfect. En ik hoop dat ik het zo in Lion ook nog ga kunnen gebruiken.
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
launchpad zie ik meer als een scherm die bol staat van rommel, ik zie ook totaal niet de noodzaak ervan in. mocht lion morgen uitkomen zal ik deze wel aanschaffen om dezelfde redenen als Tom
hierboven.
hierboven.
39
Verwijderd
Het nut voor mezelf zie ik er ook niet van in, ik ga rapper met cmd+spatie dan dat ik zo'n knopje ga induwen en dan m'n muis naar daar bewegen.bibi2205 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 00:24:
Als Lion de 14de uitkomt zal het voor ons eerder in de loop van donderdag zijn, niet 's nachts..
Voor m'n moeder(andere mensen wellicht ook), die telkens vraagt waar ze haar apps weer kan vinden (soms verwijdert ze er per ongeluk van haar dock) lijkt me dit wel een makkelijke toevoeging.
Heb Lion nu al een aantal weken draaien maar heb Launchpad nog nooit gebruikt om iets te starten 
Wat ik wel jammer vind is dat ze een aantal verschillende instelmogelijkheden er uit hebben gehaald, beetje apart, liever zo veel mogelijk imo.
Wat ik wel jammer vind is dat ze een aantal verschillende instelmogelijkheden er uit hebben gehaald, beetje apart, liever zo veel mogelijk imo.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Meh, hoop dat dit niet klopt; http://www.macrumors.com/...oing-to-launch-this-week/
Ik denk dat hele iCloud verhaal ook alleen op Lion is.jip_86 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:21:
Dus je krjigt wel hoop meer voor 30euro.
Maar dr is heel veel op iOs gebasseerd en denk dat Os X daar ook steeds meer naartoe groeit.
Klaagde jij ook zo bij Windows dat je 300 euro moest betalen voor doorzichtige vensters?jip_86 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:21:
Verwijderd
Bosmonster schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:08:
[...]
Klaagde jij ook zo bij Windows dat je 300 euro moest betalen voor doorzichtige vensters?
Nee man, ik heb de prebetaalpha build al gelijk geïnstalleerd zodat ik hem direct aan mijn vrienden kon laten zien. Ik was wel de man toen zegBosmonster schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 08:08:
[...]
Klaagde jij ook zo bij Windows dat je 300 euro moest betalen voor doorzichtige vensters?
Dus nu zit je met Milestone 3 voor je neus?jip_86 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:15:
[...]
Nee man, ik heb de prebetaalpha build al gelijk geïnstalleerd zodat ik hem direct aan mijn vrienden kon laten zien. Ik was wel de man toen zeg
In het land der blinden is de éénoog koning hè?jip_86 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:15:
[...]
Nee man, ik heb de prebetaalpha build al gelijk geïnstalleerd zodat ik hem direct aan mijn vrienden kon laten zien. Ik was wel de man toen zeg
Hier stond achterhaalde informatie…
Exact ook mijn reden om te upgraden, geen zin om met oude zooi te blijven zitten. Hoewel je SL nu nog niet echt als oude zooi hoeft te bestempelenTom schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:33:
Snow Leopard is prima. Maar ik wil gewoon bij de tijd blijven en zal zeker upgraden als het (hopelijk morgen) uit komt. Verbeteringen die mij aanspreken en ook echt iets toevoegen (uitgaande dat ze doen wat ze beloven, maar daar kun je bij Apple wel op aan):
- Mission Control
- Autosave van bestanden
- Versioning
PhD i.o.
Ik heb ook mijn twijfels of we Lion vandaag wel gaan zien.. JammerMaximus schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:28:
[...]
Exact ook mijn reden om te upgraden, geen zin om met oude zooi te blijven zitten. Hoewel je SL nu nog niet echt als oude zooi hoeft te bestempelenOverigens ik had gehoopt op een release op de 14e, vandaag dus, echter ik denk niet dat we Lion vandaag al zullen zien in de App Store. Daarvoor is het net een beetje te stil.
Gelukkig zijn er nog 248 andere nieuwe functies...jip_86 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 23:21:
Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment
Edit:
Ik vraag me nu eigenlijk wel af hoe het zit. Afgelopen nacht hebben medewerkers van de store's toch informatie over nieuwe producten etc gekregen? Dus er moet eigenlijk wel IETS nieuws aangekondigd worden vandaag

[ Voor 31% gewijzigd door Nipje op 14-07-2011 12:39 . Reden: Toevoeging ]
Even een soortement van fyi: Photomatix Pro heeft vanochtend versie 4.0.4 vrijgegeven die compatibel is met Lion.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Geen idee of de informatie klopt maar ik wil het toch met jullie delen:
http://www.lovefortech.co...ion-confirmed-for-friday/
http://www.lovefortech.co...ion-confirmed-for-friday/
Zou mooi zijn, hebben we wat te prutsen in het weekend
39
Zou inderdaad niet verkeerd zijn. Het is daar in China 8 uur later dan hier dus misschien hoeven we niet eens tot diep in de nacht te wachten (als de informatie klopt dan).
Zo kan je het natuurlijk elke dag gaan uitstellen..
Wat is dan het beste?
Dat je OSX Lion download uit de app store en dan over snowleopard installeerd?
Of dat je format doet en daarna een clean-installation?
Dat je OSX Lion download uit de app store en dan over snowleopard installeerd?
Of dat je format doet en daarna een clean-installation?
PSN: Von_Smallhausn
Is heel persoonlijk. Voor de meeste consumenten zal downloaden uit app store en installeren de beste optie zijn. Enkel de mensen die echt ruimte gebrek hebben (denk aan SSD) of echt een clean instal prefereren moeten hiervoor gaan. ( Alleen aanbevolen als je er ervaring mee hebt, of goed hebt ingelezen )
clean install is wel beter, maar als je met time machine alles terug gaat zetten heeft dat helemaal geen zin.
Verwijderd
je zult eerst moeten upgraden voor de restore paritie en dan kun je vanuit daar weer clean installen.Kaspers schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:53:
Wat denk je zelf.. Clean natuurlijk.
geen install media meer.
Kan je er ook niet een zelf branden?Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:54:
[...]
je zult eerst moeten upgraden voor de restore paritie en dan kun je vanuit daar weer clean installen.
geen install media meer.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!