[Mac OS X Lion] Discussie & Nieuws Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste
Acties:
  • 158.069 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Komaan mensen, lees even het topic door of gebruik de search option. Dit is nu al zoveel keer langs gekomen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
zoveel zal het niet uitmaken. Apple bied het aan als een upgrade en deze zal dus echt wel goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:59
tiguan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:56:
Kan je er ook niet een zelf branden?
Uiteraard kun je de Mac OS Lion installer image branden op een DVD. Of je zet hem op een USB stick. Of op een externe firewire of usb-schijf.
Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:00:
zoveel zal het niet uitmaken. Apple bied het aan als een upgrade en deze zal dus echt wel goed werken.
Ligt er maar net aan hoeveel crap je op je huidige SL installatie hebt. Als die vol staat met LaunchDaemons, startup items, ongebruikte Kexts etc. dan is een schone installatie een wereld van een verschil ;).

[ Voor 42% gewijzigd door Kaspers op 14-07-2011 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:23:
Geen idee of de informatie klopt maar ik wil het toch met jullie delen:

http://www.lovefortech.co...ion-confirmed-for-friday/
Wat ik eigenlijk het meest opvallende aan het bericht vind is dat ze het hebben over twee 11 inch Macbook Air modellen. Volgens mij is dat de eerste keer dat ik dat in de afgelopen tijd gelezen heb. Ik vermoed dat het bericht niet waar is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 20:11
Aloys schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:54:
clean install is wel beter, maar als je met time machine alles terug gaat zetten heeft dat helemaal geen zin.
en waarom zou het echt beter zijn? los ervan dat je wat extra plek kwijt bent op je hd als je het niet doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
kibber schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:02:
[...]

Wat ik eigenlijk het meest opvallende aan het bericht vind is dat ze het hebben over twee 11 inch Macbook Air modellen. Volgens mij is dat de eerste keer dat ik dat in de afgelopen tijd gelezen heb. Ik vermoed dat het bericht niet waar is helaas.
Bekijk de apple store eens:

http://store.apple.com/nl...cbook_air?mco=MTAyNTQzMjc

[ Voor 3% gewijzigd door Nipje op 14-07-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Laatst online: 22-06 15:31
Nothing said haha. Was ze eigenlijk alweer vergeten. Ik ben niet zo van de 11 inch laptops/netbooks helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Wat een heerlijk weer is het om een systeem te voorzien van een clean instal, programma's te installeren, en bestanden over te zetten. Jammer dat Lion op zich laat wachten.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-OsUOlH189oY/Th7qCt7hoVI/AAAAAAAAAwM/1XW4_t5IaPY/s720/Amsterdam.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Laatst online: 13:30
Hier is het droog dus ik houd het maar bij een update :+
*heb mijn iMac net nieuw dus clean install gaat niet veel verschil maken

[ Voor 51% gewijzigd door jip_86 op 14-07-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik lees eigenlijk overal op internet dat, stel dat ik een clean install doe, mijn bootcamp partition gewoon blijft werken. Klopt dit? Ik heb toch de bevestiging van jullie nog even nodig :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Als het goed is wel, maar je moet natuurlijk dan niet tijdens de installatie kiezen om je schijf te formatteren, enkel de betreffende partitie.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ZpAz schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:04:
Als het goed is wel, maar je moet natuurlijk dan niet tijdens de installatie kiezen om je schijf te formatteren, enkel de betreffende partitie.
Ja precies. Als het goed is krijg ik de vraag op welke partitie ik OSX wil installeren dan right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Voor zo ver ik weet wel inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik ga weer gewoon upgraden. Ben al van Leopard naar Snow Leopard gegaan en diezelfde installatie draait nu op m'n 2e MBP (overgezet via Time Machine). En alles is nog even stabiel en snel. Idem met mijn iPhone, die upgrade ik ook netjes alle versies door en alles werkt vlekkeloos.
Snap ook niet zo dat er tweakers zijn die Apple kopen en zich alsnog druk maken om 'het systeem' door gekke nerdy tooltjes te installeren, alles weer willen customizen, etc. Ben blij dat ik daar juist vanaf ben en nu 'gewoon' (out-of-the-box) een fatsoenlijk werkend systeem heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 14-07-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:23:
Geen idee of de informatie klopt maar ik wil het toch met jullie delen:

http://www.lovefortech.co...ion-confirmed-for-friday/
Het is nu intussen ook al half 3 in China en er is nog niets bekend.

Denk dat we gewoon nog een weekje moeten wachten met z'n allen :). Wat maakt het uit ook, het is toch ontzettend lekker weer in nederland en we hebben wel iets beters te doen he :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:29:
[...]

Het is nu intussen ook al half 3 in China en er is nog niets bekend.

Denk dat we gewoon nog een weekje moeten wachten met z'n allen :). Wat maakt het uit ook, het is toch ontzettend lekker weer in nederland en we hebben wel iets beters te doen he :')
http://www.macrumors.com/...oing-to-launch-this-week/

(...)

Ik ga overigens proberen om er een clean install van te maken, zoals hierboven wordt aangegeven sluipt er na verloop van tijd toch troep in je systeem, clean install is dan wel lekker.. Met de SL upgrade disc was het ook gewoon mogelijk om een clean install te doen :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Upgrade is uiteraard zo gepiept, maar door het slim aan te pakken is een Clean Install ook binnen een paar kleine uurtjes gepiept. En met dit weer is dat prima te doen.

Lion mag morgen wel komen, dan hebben mensen het weekend de tijd. Apple zou dat toch ook moeten weten?

Ik merk in de GM trouwens nog wel wat bugs, dus ik hoop van harte dat de echte versie afwijkt van de GM.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben naar de GM gegaan van SL, geen enkel probleem so far, draait al een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Pixeltje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:39:
[...]

http://www.macrumors.com/...oing-to-launch-this-week/

(...)

Ik ga overigens proberen om er een clean install van te maken, zoals hierboven wordt aangegeven sluipt er na verloop van tijd toch troep in je systeem, clean install is dan wel lekker.. Met de SL upgrade disc was het ook gewoon mogelijk om een clean install te doen :)
De enigste vervuiling zit normaal gesproken in ~/Library en die kun je makkelijk genoeg opschonen. De rest wordt òf vervangen/verwijderd door de installatie òf maakt geen verschil. Ik zie dan ook geen enkele reden om een dag te spenderen met het installeren van al mijn applicaties en het opzoeken van al mijn (legale) serienummers.

En als je een clean install doet, om vervolgens je gebruiker en software via TimeMachine terug te zetten, had je net zo goed een upgrade kunnen doen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:31

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik denk het juist niet. Dat is de eerste applicatie die echt door apple toegelaten is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:05:
[...]

Ik denk het juist niet. Dat is de eerste applicatie die echt door apple toegelaten is..
wellicht pushen ze nu in hoog tempo veel anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 12-09 12:38
Krijg net ook een zooi updates gepushed via de normale software update voor iWeb, iMovie, iPhoto, etc. Dat terwijl ik vanmiddag nog gecontroleerd had en er niets te vinden was. Naja, we wachten gewoon rustig af hoor. Een dagje meer of minder maakt toch ook helemaal niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
TranceSetter schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:10:
Krijg net ook een zooi updates gepushed via de normale software update voor iWeb, iMovie, iPhoto, etc. Dat terwijl ik vanmiddag nog gecontroleerd had en er niets te vinden was. Naja, we wachten gewoon rustig af hoor. Een dagje meer of minder maakt toch ook helemaal niet uit?
hier nog geen updates binnen ook niet naar handmatige controle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:32
Ik krijg ook al die updates door, ook voor idvd en garage band.

Ben benieuwd hoe de aanschaf gaat verlopen ivm het kopen van een mbp na 6 juni. Dan is lion gratis te downloaden alleen ik hoop dat er niet teveel extra handelingen/tijd voor nodig zijn/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:11

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

TranceSetter schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:10:
ik heb die gisteren al gekregen. volgens mij staat dat volledig los van een lion release.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Zoals iemand hiervoor al zei; Ik merk ook dat er in de GM van Lion nog wat bugs zitten. Vooral wat betreft de fullscreen app mode, het switchen tussen apps en Voorvertoning.

Heb een beetje het gevoel dat er een stuk 'robuustheid' die SL had verloren is gegaan in Lion. Animaties schokken vaker, functies reageren traag/niet zoals het zou moeten.

Meer mensen die dit gevoel hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
wederom een gerucht.. hopen dat dit waar is... http://friendsofmac.net/2...-imminent-from-apple-fom/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
NickvdB schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:33:
Heb een beetje het gevoel dat er een stuk 'robuustheid' die SL had verloren is gegaan in Lion. Animaties schokken vaker, functies reageren traag/niet zoals het zou moeten.
Dit is altijd wel zo met een nieuw Mac OS. Toen Snow Leopard uit kwam vonden mensen het ook minder stabiel dan Leopard. En oh wat werd er over Leopard geklaagd toen dat net uit was, want Tiger was zo veel beter en sneller. En vaak ook terecht hoor. Apple OSen komen pas tot hun recht na de eerste paar updates :)

Ook worden er dan meestal zaken aangepast waar veel kritiek op is. Zoals bijvoorbeeld de transparante menubalk in Leopard, die kon je toen weer uitzetten.

Die robuustheid komt wel weer maar het zal denk ik wel een paar maanden duren. En tegen die tijd hoor je niemand meer over Snow Leopard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:29
Omgerekend morgen avond 20u?
Ik kan er gerust een uurtje naast zitten, steek het dan maar op het late uur :+

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg 19 juli. Let maar op mijn woorden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-08 12:57

Underworld

+1 Inzichtvol

Wat een hufters toch eigenlijk dat Apple altijd zo idioot doet over producten lanceren..
Geen enkel officieel bericht over een iPad HD, geen enkel officieel bericht over een iPhone4[s]/iPhone5
Geen releasedatum bekend van Lion. Het is dat Windows een zo vreselijk slecht OS is...
Ik noem het machtsmisbruik

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Underworld schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:19:
Wat een hufters toch eigenlijk dat Apple altijd zo idioot doet over producten lanceren..
Geen enkel officieel bericht over een iPad HD, geen enkel officieel bericht over een iPhone4[s]/iPhone5
Geen releasedatum bekend van Lion. Het is dat Windows een zo vreselijk slecht OS is...
Ik heb sinds vorige week een Mac OS X, en ben er heel blij mee. Maar om nu nog te zeggen dat Windows een vreselijk slecht OS is? Ben ik het echt niet mee eens, er zijn veel dingen die op elkaar lijken. Sommige dingen zijn in Mac OS X handiger, de ander weer in Windows.

Ik vind het wel wat hebben dat Apple er een beetje mysterieus over doet. Maar dan vind ik wel dat ze iets van vaste timeframes/data moeten vasthouden, zodat je weet wanneer wat te verwachten. Dus de boel lekker geheim houden tot de officiele releases. Ik snap het gedoe rond Lion niet zo, alles staat klaar (Hardware/Software), waar wordt nog op gewacht?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Underworld schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:19:
Dat is geen misbruik maar juist DE marketingtruuk van Apple waardoor er rond elk product een hype ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:58

Pixeltje

Woo-woohoo!

OMX2000 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:09:
[...]
Ik vind het wel wat hebben dat Apple er een beetje mysterieus over doet. Maar dan vind ik wel dat ze iets van vaste timeframes/data moeten vasthouden, zodat je weet wanneer wat te verwachten. Dus de boel lekker geheim houden tot de officiele releases. Ik snap het gedoe rond Lion niet zo, alles staat klaar (Hardware/Software), waar wordt nog op gewacht?
Als je weet wanneer iets uit komt dan is het geen verrassing meer toch? is 't mysterieuze er ook wel vanaf..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 01:28:
Ik zeg 19 juli. Let maar op mijn woorden :+
Als je alle release datums bekijkt (van alle os x versies)
Dan zou ik de 27e zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
En ik zeg de 20e. :P Het lijkt me sterk dat je tijdens een aandeelhoudersvergadering nieuwe producten gaat lanceren. Dan leid je de aandacht van de vergadering af en krijg je vragen die off-topic zijn. De enige reden dat Apple dit zou kunnen doen is om de resultaten te verdoezelen. Echter, alle signalen wijzen op een topkwartaal.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Tom schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:34:
Ik ga weer gewoon upgraden. Ben al van Leopard naar Snow Leopard gegaan en diezelfde installatie draait nu op m'n 2e MBP (overgezet via Time Machine). En alles is nog even stabiel en snel. Idem met mijn iPhone, die upgrade ik ook netjes alle versies door en alles werkt vlekkeloos.
Snap ook niet zo dat er tweakers zijn die Apple kopen en zich alsnog druk maken om 'het systeem' door gekke nerdy tooltjes te installeren, alles weer willen customizen, etc. Ben blij dat ik daar juist vanaf ben en nu 'gewoon' (out-of-the-box) een fatsoenlijk werkend systeem heb :)
Inderdaad, geen geklooi met drivers, dingen die niet werken, herinstallaties met hopen gele vraagtekentjes en dat je kan beginnen zoeken achter PCI_ID's etc ...

Das mij al snel wat meer euro's waard dat ik gewoon mbp kan openklappen en werken!

Daarom dat mac haters volgens mij allemaal gewoon graag procrastineren :P

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:04
Misschien vandaag?

Apple sluit de Mac OS X downloads pagina

// Edit //

Tevens heeft Apple altijd sinds Jaguar, de OSX releases op vrijdag gedaan. Mark my words, Lion komt vandaag.

[ Voor 29% gewijzigd door xoniq op 15-07-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
das wel goed nieuws!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik ben benieuwd waneer hij uitkomt. Maar om te zeggen ik lig er wakker van, nee. Ik vind dit soort dingen altijd wel leuk, wanneer komt iets uit etc maar meer gezonde spanning van ja dat is leuk.
Maar niet in de zin van ik moet hem als eerste hebben.
Ik vind het mooi om te zien hoe zulke bedrijven ermee bezig zijn en stappen nemen. Alles heeft een rede en Apple is gewoon zo goed in geheim houden als ze dit willen. De store medewerkers weten ook van niks die krijgen het pas op het allerlaatste moment te horen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf hoopt *O*

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 15-07-2011 10:59 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:17

PBP

Downloadpagina was gister al gesloten. Ook is gister de Appstore geupdate met nieuwe apps en lion compatible apps.

Gerucht gaat nu dat Lion last minute is uitgesteld door een bug
Bron/

[ Voor 39% gewijzigd door PBP op 15-07-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
downloads lijkt nu weer open te staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Ja de pagina is ook niet gesloten, het is gewoon vernieuwd met een verwijzing naar de Appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Vraag me af hoe lang het gaat duren de boel binnen te hengelen. Store gaat waarschijnlijk plat als iedereen er op springt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:07

Maximus

There is no substitute

jip_86 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:09:
Vraag me af hoe lang het gaat duren de boel binnen te hengelen. Store gaat waarschijnlijk plat als iedereen er op springt :P
Akamai heeft denk ik wel genoeg bandbreedte om iedereen te voorzien, misschien niet op maixmale snelheid maar snel genoeg is het zeker.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
En vergeet niet dat er ook ergens een serverfarm voor 1 miljard gebouwd is, die vast ook voor dit doel ingezet kan worden. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florissant
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 18:40
jip_86 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:09:
Zullen ze echt wel rekening mee hebben gehouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Maximus schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:10:
[...]

Akamai heeft denk ik wel genoeg bandbreedte om iedereen te voorzien, misschien niet op maixmale snelheid maar snel genoeg is het zeker.
Valt tegen hoor, probeer jij maar eens op de dag en de dag na de release van een iOS update dat ding binnen te halen, heb je 9 van de 10 keer ook 20 pogingen voor nodig verdeeld over die twee dagen :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:07

Maximus

There is no substitute

Spike_wolf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:12:
[...]

Valt tegen hoor, probeer jij maar eens op de dag en de dag na de release van een iOS update dat ding binnen te halen, heb je 9 van de 10 keer ook 20 pogingen voor nodig verdeeld over die twee dagen :/
Heb zelf 2 iOS devices, iPod touch en een iPad en heb hier eigenlijk nooit last van. Krijg de iOS updates altijd snel binnen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Maximus schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:14:
[...]

Heb zelf 2 iOS devices, iPod touch en een iPad en heb hier eigenlijk nooit last van. Krijg de iOS updates altijd snel binnen.
same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Direct op het moment dat ze beschikbaar worden? Ik (en vele anderen) hebben er bijna altijd gezeur mee, verbinding klapt er vaak uit en dan kan je weer opnieuw beginnen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
En dan is iOS qua bestandsgrootte nog kleiner ook.
toch?

[ Voor 18% gewijzigd door jip_86 op 15-07-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik denk dat Lion uitkomt op 31 jul :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:26

iMars

Full time prutser

magnifor schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:36:
Ik denk dat Lion uitkomt op 31 jul :P
Als de trend is dat het op een vrijdag komt, en ook de trend rond 27 juli... dan gok ik vrijdag 29 juli ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Laatste DP draait hier goed zonder vage crashes. Ik weet niet wat precies de wijzigingen zijn tussen deze build en laatste GM, maar ik zie Lion vanzelf wel verschijnen. Het nieuwe qua uiterlijke wijzigingen (full screen, etc) is er hier natuurlijk al een beetje er vanaf.

Het is me wel het geld waard om te upgraden.

[ Voor 23% gewijzigd door Quakie op 15-07-2011 11:43 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
jip_86 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:24:
En dan is iOS qua bestandsgrootte nog kleiner ook.
toch?
3.5gb en ios rond 800mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:35
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hoop dat Lion vandaag uitkomt. Ik verheug me enorm om hem te installeren op mijn MacBook Pro. Als hij vandaag uitkomt heb je genoeg tijd om alles weer te installeren. Lees ook overal geruchten dat het vandaag zou zijn maar we wachten keurig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Caneezy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:48:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hoop dat Lion vandaag uitkomt. Ik verheug me enorm om hem te installeren op mijn MacBook Pro. Als hij vandaag uitkomt heb je genoeg tijd om alles weer te installeren. Lees ook overal geruchten dat het vandaag zou zijn maar we wachten keurig af :)
Het is intussen 17:52 in China en bijna 05:52 in New York. Als ie vandaag uit zou komen had dat nu al gebeurd geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Modbreak:*KUCH*

Dit is een discussietopic. Het is geen geruchtentopic, geen popeltopic, en ook geen posthoertopic. Ik snap dat jullie allemaal heel graag willen dat Lion uitkomt, maar de berg onzinposts die ik hierboven lees past beter op MacRumors dan op GoT.

Back ontopic dus, dan hoef ik hier de bezem niet doorheen te halen ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

Nipje schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:53:
[...]

Het is intussen 17:52 in China en bijna 05:52 in New York. Als ie vandaag uit zou komen had dat nu al gebeurd geweest :)
*knip*
Zie bovenstaande post

[ Voor 28% gewijzigd door Whieee op 15-07-2011 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Heb een vraagje over OS X Lion. Heeft iemand het geprobeerd op een wat oudere MacBook Pro?

Ik ben benieuwd of de Multi-Touch-bewegingen ook op mijn MacBook Pro wordt ondersteund?

Ik heb dit topic al door gespit, en op de site van Apple zelf, maar kan het (tot nu toe) nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
iMars schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:11:
Heb een vraagje over OS X Lion. Heeft iemand het geprobeerd op een wat oudere MacBook Pro?

Ik ben benieuwd of de Multi-Touch-bewegingen ook op mijn MacBook Pro wordt ondersteund?

Ik heb dit topic al door gespit, en op de site van Apple zelf, maar kan het (tot nu toe) nergens vinden.
De meeste hebben wel multitouch ondersteuning, maar voor jouw model weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Ik denk het niet :O

[ Voor 7% gewijzigd door Nipje op 15-07-2011 12:16 . Reden: Ik had niet goed gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Nipje schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:16:
[...]
De meeste hebben wel multitouch ondersteuning, maar voor jouw model weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Ik denk het niet :O
Nee alleen de unibody modellen met glazen trackpad ondersteunen volledige multitouch. Ik vraag me dan trouwens wel af hoe je dan bij launch pad komt als je die gesture niet kan doen. Je zal er wel een toets aan kunnen koppelen denk ik?

Edit: Sorry ik heb het mis: De Early 2008 MBP ondersteunt het ook volgens MacRumors. Had het ff gegoogled omdat ik er niet zeker van was. Maar als je het 2007 model hebt dan werkt het in elk geval niet :( Behalve twee-vinger scrollen natuurlijk en andere dingen die altijd al werkten.

[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 15-07-2011 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

GekkePrutser schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:47:
[...]

Nee alleen de unibody modellen met glazen trackpad ondersteunen volledige multitouch. Ik vraag me dan trouwens wel af hoe je dan bij launch pad komt als je die gesture niet kan doen. Je zal er wel een toets aan kunnen koppelen denk ik?

Edit: Sorry ik heb het mis: De Early 2008 MBP ondersteunt het ook volgens MacRumors. Had het ff gegoogled omdat ik er niet zeker van was. Maar als je het 2007 model hebt dan werkt het in elk geval niet :( Behalve twee-vinger scrollen natuurlijk en andere dingen die altijd al werkten.
Hmmm, is het dan wel zo handig om toch te upgraden naar Lion? Als ik met allerlei toetsen combo's moet gaan werken, gaat de useability toch achteruit -O-
Check your Macbook Pro generation: Apple/About This Mac/More Info, the second line will tell you the generation. If you have a 4,1 or later, you have multi-touch gestures. If you have a 3 or earlier, only 2 finger scroll is possible, true multi-touch such as pinch to zoom, 3/4 finger swipes are only available on the 4,1 and later.
Laat ik nu 2,2 hebben :(

[ Voor 17% gewijzigd door iMars op 15-07-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

iMars schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:54:
[...]

Hmmm, is het dan wel zo handig om toch te upgraden naar Lion? Als ik met allerlei toetsen combo's moet gaan werken, gaat de useability toch achteruit -O-
Zet je 'm ipv Expose of Dashboard op F3/F4 :P

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

[...]

Hot Corners vind ik persoonlijk een prima vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Voldoet de CPU wel van deze oudere macbooks?

Minimum is core2duo, kan ik mij herinneren

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Rob schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:22:

The Apple MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.33 15-Inch features a 2.33 GHz "Core 2 Duo" processor (T7600), with two independent processor "cores", a 4 MB shared "on chip" level 2 cache, a 667 MHz frontside bus, 2.0 GB of 667 MHz PC2-5300 DDR2 SDRAM
Yup, dat heeft ie.

Zat toch al aan een nieuwe MBP te denken, maar dat kost me gelijk weer zoveel geld -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Yep, 64 bits is nodig. Alle Core 2 Duo's en hoger hebben dit :)

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whieee schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:56:
Modbreak:*KUCH*

Dit is een discussietopic. Het is geen geruchtentopic, geen popeltopic, en ook geen posthoertopic. Ik snap dat jullie allemaal heel graag willen dat Lion uitkomt, maar de berg onzinposts die ik hierboven lees past beter op MacRumors dan op GoT.

Jij kan je ook gewoon fatsoenlijk uitdrukken natuurlijk "met je posthoertopic" :) lekker voorbeeld _/-\o_

ik heb er geen enkel probleem mee als je het niet eens bent met een actie van mijzelf of welke andere mod dan ook, maar dat kan je ter discussie stellen in een DM of mail, niet in het topic zelf.

[ Voor 15% gewijzigd door Whieee op 15-07-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Whieee schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:56:
[modbreak]
*KUCH*

[/modbreak]
Valt het praten over eventuele lanceerdata ook niet onder nieuws of discussie over het betreffende product? Dit lijkt me juist de uitgelezen plaats om zulke dingen met met ander Mac Gebruikers te bespreken imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ZpAz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:50:
[...]

Valt het praten over eventuele lanceerdata ook niet onder nieuws of discussie over het betreffende product? Dit lijkt me juist de uitgelezen plaats om zulke dingen met met ander Mac Gebruikers te bespreken imho.
Wanneer het topic verzandt in een soort 'popeltopic' waar de inhoud vooral bestaat "goh, ik hoop dat Lion vandaag uitkomt" of "ik heb gelezen op Macrumors dat het morgen komt" dan is het weinig nuttig. Daar hebben we ook ons beleid omtrent rumors voor. GoT is geen gossip board, dus dergelijke posts horen hier niet thuis. Tot dusverre springen we vrij soepel om met geruchten-posts in dit topic, maar er is een grens.

kleine edit:
De uitgelezen plaats om rumors te bespreken is wat mij betreft IRC. Op het forum proberen we de content vooral vrij van ruis te houden, en rumors vallen wat mij betreft onder ruis. Iedereen is echter van harte welkom in #apple op irc.tweakers.net.

Nu weer ontopic. Opmerkingen over het gevoerde beleid kunnen in een DM.

[ Voor 17% gewijzigd door Whieee op 15-07-2011 13:54 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ook minimaal 2 GB werkgeheugen nodig sinds de derde developer beta. Ik kon ze toen niet meer installeren (ik heb 1 GB in mijn iMac 2008). En om nu mijn werkgeheugen te updaten terwijl er een MacBook Pro aankomt is ook zo wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Nouja ik heb nog 2x1gb modules liggen, neem aan dat er in de iMac ook 2 sloten zitten?
Eventueel breng ik ze vandaag nog gratis, ik doe er 0,0 mee en het is onverkoopbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:29:
[...]

Je hebt ook minimaal 2 GB werkgeheugen nodig sinds de derde developer beta. Ik kon ze toen niet meer installeren (ik heb 1 GB in mijn iMac 2008). En om nu mijn werkgeheugen te updaten terwijl er een MacBook Pro aankomt is ook zo wat.
ik heb nog 2x2 liggen uit mn Macbook Pro na upgrade geheugen, mag weg voor niet al teveel... DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:01
[...]

[...]

Laat ik nu 2,2 hebben :(
Ik heb dezelfde Macbook Pro met Lion GM erop en die ondersteund inderdaad geen multitouch. Ook Airdrop werkt niet, omdat de wireless hardware te oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb dezelfde Macbook Pro met Lion GM erop en die ondersteund inderdaad geen multitouch. Ook Airdrop werkt niet, omdat de wireless hardware te oud is.
Is van dat Airdrop weer een idiote beperking van Apple of is het iets hardwarematig waardoor dat niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
astonmbp schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:05:
[...]

4,1 hier, zit op het randje. Nja, denk ook niet dat dit apparaatje nog een OS update mee gaat maken. Dan is ie wel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magnifor schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:23:
[...]

Is van dat Airdrop weer een idiote beperking van Apple of is het iets hardwarematig waardoor dat niet mogelijk is?
Denk dat het enkel met het n netwerk gaat, of hebben de oudere modellen dit ook al?

Edit; Nog een vraagje.. Ik heb 2 Macbook (Pro)'s, een 2010 15" en een 2008 13"(gewone macbook dus). Nu, op die 13" staat nog Leopard, maar ik zou die dus graag updaten naar Lion. Kan ik eerst SL er op zetten met m'n 15" CD? Daar staat namelijk op 15 inch Macbook Pro. Is die installer anders dan een gewone CD(of een 13" versie)?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 18:51 . Reden: Extra vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Volgens mij heb je een dual-wifi chip nodig. Aangezien hij een ad-hoc netwerk opzet. Op de oudere mac's kan dit dan niet en zou je van het huidige netwerk worden afgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
In Snow Leopard kon ik met mijn TrackPad met twee vingers een Finder terug.

Nu lijkt dat niet meer mogelijk: pagina terug in Finder met TrackPad. Iemand een idee?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:33:
In Snow Leopard kon ik met mijn TrackPad met twee vingers een Finder terug.

Nu lijkt dat niet meer mogelijk: pagina terug in Finder met TrackPad. Iemand een idee?
Je moet de optie instellen voor 2 of 3 vingers, de gecombineerde dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

Ik krijg het in Safari het niet meer aan de praat in laatste DP. Dat je "mooi" terug naar je vorige page gaat.
Bij mij laad ie opnieuw in.

Ik heb vegen op 2 vingers staan. En 3 vingers scrollen tussen de fullscreen apps. (wat werkt met vier vingers:S)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:58
Ze zijn bezig aan de site! Dit was enkele minuten geleden nog te zien. Nu niet meer helaas.

Credits: diotav

Afbeeldingslocatie: http://28.imagebam.com/download/I5CEL199SXWEcWJS1KtThQ/14071/140707255/Lion%20screens.png

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/294t7cx.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Foutje..

[ Voor 95% gewijzigd door Rivanov op 15-07-2011 20:49 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik denk eerder photshop, sinds wanneer zet apple de term "bespaar tot..." bij hun producten? of komt dit van een andere website?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dit is van de Edu Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Er waren geruchten dat de prijzen van de Macbook's e.d in sommige landen goedkoper zouden worden vanwege het koers verschil met de dollar e.d.

Waarom heeft de Macbook trouwens een andere wallpaper als de andere Macs? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Omdat ze nog bezig zijn met alles omzetten. Nu zijn de Lion images weer verdwenen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Fietsbel schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:50:
Ik denk eerder photshop, sinds wanneer zet apple de term "bespaar tot..." bij hun producten? of komt dit van een andere website?
Op andere plekken staat het soms ook, mij nog nooit opgevallen. http://cl.ly/8T3b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
en waarom weer dat OS X lion Up-to-date Program? Bij nieuwe producten komt nu toch al standaard lion meegeleverd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

http://store.apple.com/nl...to_school?mco=MjIwNTUzMjc

Vreemd dat de prijzen verschillen

Soms komt de macbook air met de nieuwe achtergrond, en soms de oude

[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 15-07-2011 20:56 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/202r1A2D2z1H23350Z35/Screen%20shot%202011-07-15%20at%208.55.56%20PM.png

Nu om en om. :)

[ Voor 27% gewijzigd door ZpAz op 15-07-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

astonmbp schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:05:
[...]

Hmmmm maar als er n nodig is, zou het moeten werken...

code:
1
2
3
AirPort Extreme (802.11a/b/g/n) and Bluetooth 2.0+EDR standard.

Also see: What is 802.11n? How is it different from 802.11b, 802.11g, and 802.11a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhrgamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-01 14:17
Ze zijn vandaag ook weer met de website bezig:

Apple's Online and phone Order Status services are temporarily unavailable due to a scheduled upgrade to our systems.

We apologize for any inconvenience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vermoed toch wel deze week een release. Een paar dagen geleden hebben ze ook foto's van nieuwe Cinema Displays gepost, die hadden allemaal Lion wallpapers. Ze zullen alles aan het klaarzetten zijn om het dan makkelijk public te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Gangster93 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:54:
en waarom weer dat OS X lion Up-to-date Program? Bij nieuwe producten komt nu toch al standaard lion meegeleverd..
Neen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 21:07

tomk94

Developer

Ik zal graag een clean install van Lion op mijn iMac willen doen. Zal ik dan eerst Snow Leopard moeten herinstalleren, mac app store binnenhalen en dan Lion downloaden? Of is er bij de installatie van Lion ook een mogelijkheid voor een clean install?
Pagina: 1 ... 15 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)

In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.

Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!