“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Uiteraard kun je de Mac OS Lion installer image branden op een DVD. Of je zet hem op een USB stick. Of op een externe firewire of usb-schijf.tiguan schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:56:
Kan je er ook niet een zelf branden?
Ligt er maar net aan hoeveel crap je op je huidige SL installatie hebt. Als die vol staat met LaunchDaemons, startup items, ongebruikte Kexts etc. dan is een schone installatie een wereld van een verschilNipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:00:
zoveel zal het niet uitmaken. Apple bied het aan als een upgrade en deze zal dus echt wel goed werken.
[ Voor 42% gewijzigd door Kaspers op 14-07-2011 14:04 ]
Wat ik eigenlijk het meest opvallende aan het bericht vind is dat ze het hebben over twee 11 inch Macbook Air modellen. Volgens mij is dat de eerste keer dat ik dat in de afgelopen tijd gelezen heb. Ik vermoed dat het bericht niet waar is helaas.Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:23:
Geen idee of de informatie klopt maar ik wil het toch met jullie delen:
http://www.lovefortech.co...ion-confirmed-for-friday/
en waarom zou het echt beter zijn? los ervan dat je wat extra plek kwijt bent op je hd als je het niet doet..Aloys schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:54:
clean install is wel beter, maar als je met time machine alles terug gaat zetten heeft dat helemaal geen zin.
Bekijk de apple store eens:kibber schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:02:
[...]
Wat ik eigenlijk het meest opvallende aan het bericht vind is dat ze het hebben over twee 11 inch Macbook Air modellen. Volgens mij is dat de eerste keer dat ik dat in de afgelopen tijd gelezen heb. Ik vermoed dat het bericht niet waar is helaas.
http://store.apple.com/nl...cbook_air?mco=MTAyNTQzMjc
[ Voor 3% gewijzigd door Nipje op 14-07-2011 14:03 ]
Nothing said haha. Was ze eigenlijk alweer vergeten. Ik ben niet zo van de 11 inch laptops/netbooks helaas.Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:03:
[...]
Bekijk de apple store eens:
http://store.apple.com/nl...cbook_air?mco=MTAyNTQzMjc

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
*heb mijn iMac net nieuw dus clean install gaat niet veel verschil maken
[ Voor 51% gewijzigd door jip_86 op 14-07-2011 15:53 ]
Ja precies. Als het goed is krijg ik de vraag op welke partitie ik OSX wil installeren dan right?ZpAz schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 16:04:
Als het goed is wel, maar je moet natuurlijk dan niet tijdens de installatie kiezen om je schijf te formatteren, enkel de betreffende partitie.
Snap ook niet zo dat er tweakers zijn die Apple kopen en zich alsnog druk maken om 'het systeem' door gekke nerdy tooltjes te installeren, alles weer willen customizen, etc. Ben blij dat ik daar juist vanaf ben en nu 'gewoon' (out-of-the-box) een fatsoenlijk werkend systeem heb
[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 14-07-2011 19:35 ]
Het is nu intussen ook al half 3 in China en er is nog niets bekend.Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:23:
Geen idee of de informatie klopt maar ik wil het toch met jullie delen:
http://www.lovefortech.co...ion-confirmed-for-friday/
Denk dat we gewoon nog een weekje moeten wachten met z'n allen
http://www.macrumors.com/...oing-to-launch-this-week/Nipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 20:29:
[...]
Het is nu intussen ook al half 3 in China en er is nog niets bekend.
Denk dat we gewoon nog een weekje moeten wachten met z'n allen. Wat maakt het uit ook, het is toch ontzettend lekker weer in nederland en we hebben wel iets beters te doen he
(...)
Ik ga overigens proberen om er een clean install van te maken, zoals hierboven wordt aangegeven sluipt er na verloop van tijd toch troep in je systeem, clean install is dan wel lekker.. Met de SL upgrade disc was het ook gewoon mogelijk om een clean install te doen
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Lion mag morgen wel komen, dan hebben mensen het weekend de tijd. Apple zou dat toch ook moeten weten?
Ik merk in de GM trouwens nog wel wat bugs, dus ik hoop van harte dat de echte versie afwijkt van de GM.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
De enigste vervuiling zit normaal gesproken in ~/Library en die kun je makkelijk genoeg opschonen. De rest wordt òf vervangen/verwijderd door de installatie òf maakt geen verschil. Ik zie dan ook geen enkele reden om een dag te spenderen met het installeren van al mijn applicaties en het opzoeken van al mijn (legale) serienummers.Pixeltje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 21:39:
[...]
http://www.macrumors.com/...oing-to-launch-this-week/
(...)
Ik ga overigens proberen om er een clean install van te maken, zoals hierboven wordt aangegeven sluipt er na verloop van tijd toch troep in je systeem, clean install is dan wel lekker.. Met de SL upgrade disc was het ook gewoon mogelijk om een clean install te doen
En als je een clean install doet, om vervolgens je gebruiker en software via TimeMachine terug te zetten, had je net zo goed een upgrade kunnen doen.
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ik denk het juist niet. Dat is de eerste applicatie die echt door apple toegelaten is..crazylegs schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:01:
zou het dan toch nog vandaag? http://www.macrumors.com/...store-apps-for-os-x-lion/
wellicht pushen ze nu in hoog tempo veel anderenNipje schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:05:
[...]
Ik denk het juist niet. Dat is de eerste applicatie die echt door apple toegelaten is..
hier nog geen updates binnen ook niet naar handmatige controleTranceSetter schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:10:
Krijg net ook een zooi updates gepushed via de normale software update voor iWeb, iMovie, iPhoto, etc. Dat terwijl ik vanmiddag nog gecontroleerd had en er niets te vinden was. Naja, we wachten gewoon rustig af hoor. Een dagje meer of minder maakt toch ook helemaal niet uit?
Ben benieuwd hoe de aanschaf gaat verlopen ivm het kopen van een mbp na 6 juni. Dan is lion gratis te downloaden alleen ik hoop dat er niet teveel extra handelingen/tijd voor nodig zijn/is.
ik heb die gisteren al gekregen. volgens mij staat dat volledig los van een lion release.TranceSetter schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:10:
Krijg net ook een zooi updates gepushed via de normale software update voor iWeb, iMovie, iPhoto, etc. Dat terwijl ik vanmiddag nog gecontroleerd had en er niets te vinden was. Naja, we wachten gewoon rustig af hoor. Een dagje meer of minder maakt toch ook helemaal niet uit?
Heb een beetje het gevoel dat er een stuk 'robuustheid' die SL had verloren is gegaan in Lion. Animaties schokken vaker, functies reageren traag/niet zoals het zou moeten.
Meer mensen die dit gevoel hebben ?
Dit is altijd wel zo met een nieuw Mac OS. Toen Snow Leopard uit kwam vonden mensen het ook minder stabiel dan Leopard. En oh wat werd er over Leopard geklaagd toen dat net uit was, want Tiger was zo veel beter en sneller. En vaak ook terecht hoor. Apple OSen komen pas tot hun recht na de eerste paar updatesNickvdB schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:33:
Heb een beetje het gevoel dat er een stuk 'robuustheid' die SL had verloren is gegaan in Lion. Animaties schokken vaker, functies reageren traag/niet zoals het zou moeten.
Ook worden er dan meestal zaken aangepast waar veel kritiek op is. Zoals bijvoorbeeld de transparante menubalk in Leopard, die kon je toen weer uitzetten.
Die robuustheid komt wel weer maar het zal denk ik wel een paar maanden duren. En tegen die tijd hoor je niemand meer over Snow Leopard.
Omgerekend morgen avond 20u?crazylegs schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 23:38:
wederom een gerucht.. hopen dat dit waar is... http://friendsofmac.net/2...-imminent-from-apple-fom/
Ik kan er gerust een uurtje naast zitten, steek het dan maar op het late uur
'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.
Geen enkel officieel bericht over een iPad HD, geen enkel officieel bericht over een iPhone4[s]/iPhone5
Geen releasedatum bekend van Lion. Het is dat Windows een zo vreselijk slecht OS is...
Ik noem het machtsmisbruik
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Ik heb sinds vorige week een Mac OS X, en ben er heel blij mee. Maar om nu nog te zeggen dat Windows een vreselijk slecht OS is? Ben ik het echt niet mee eens, er zijn veel dingen die op elkaar lijken. Sommige dingen zijn in Mac OS X handiger, de ander weer in Windows.Underworld schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:19:
Wat een hufters toch eigenlijk dat Apple altijd zo idioot doet over producten lanceren..
Geen enkel officieel bericht over een iPad HD, geen enkel officieel bericht over een iPhone4[s]/iPhone5
Geen releasedatum bekend van Lion. Het is dat Windows een zo vreselijk slecht OS is...
Ik vind het wel wat hebben dat Apple er een beetje mysterieus over doet. Maar dan vind ik wel dat ze iets van vaste timeframes/data moeten vasthouden, zodat je weet wanneer wat te verwachten. Dus de boel lekker geheim houden tot de officiele releases. Ik snap het gedoe rond Lion niet zo, alles staat klaar (Hardware/Software), waar wordt nog op gewacht?
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Verwijderd
Dat is geen misbruik maar juist DE marketingtruuk van Apple waardoor er rond elk product een hype ontstaat.Underworld schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 07:19:
Wat een hufters toch eigenlijk dat Apple altijd zo idioot doet over producten lanceren..
Als je weet wanneer iets uit komt dan is het geen verrassing meer toch? is 't mysterieuze er ook wel vanaf..OMX2000 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 08:09:
[...]
Ik vind het wel wat hebben dat Apple er een beetje mysterieus over doet. Maar dan vind ik wel dat ze iets van vaste timeframes/data moeten vasthouden, zodat je weet wanneer wat te verwachten. Dus de boel lekker geheim houden tot de officiele releases. Ik snap het gedoe rond Lion niet zo, alles staat klaar (Hardware/Software), waar wordt nog op gewacht?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Als je alle release datums bekijkt (van alle os x versies)
Dan zou ik de 27e zeggen.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Inderdaad, geen geklooi met drivers, dingen die niet werken, herinstallaties met hopen gele vraagtekentjes en dat je kan beginnen zoeken achter PCI_ID's etc ...Tom schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 19:34:
Ik ga weer gewoon upgraden. Ben al van Leopard naar Snow Leopard gegaan en diezelfde installatie draait nu op m'n 2e MBP (overgezet via Time Machine). En alles is nog even stabiel en snel. Idem met mijn iPhone, die upgrade ik ook netjes alle versies door en alles werkt vlekkeloos.
Snap ook niet zo dat er tweakers zijn die Apple kopen en zich alsnog druk maken om 'het systeem' door gekke nerdy tooltjes te installeren, alles weer willen customizen, etc. Ben blij dat ik daar juist vanaf ben en nu 'gewoon' (out-of-the-box) een fatsoenlijk werkend systeem heb
Das mij al snel wat meer euro's waard dat ik gewoon mbp kan openklappen en werken!
Daarom dat mac haters volgens mij allemaal gewoon graag procrastineren
If it ain't broken it doesn't have enough features
Apple sluit de Mac OS X downloads pagina
// Edit //
Tevens heeft Apple altijd sinds Jaguar, de OSX releases op vrijdag gedaan. Mark my words, Lion komt vandaag.
[ Voor 29% gewijzigd door xoniq op 15-07-2011 10:55 ]
Maar niet in de zin van ik moet hem als eerste hebben.
Ik vind het mooi om te zien hoe zulke bedrijven ermee bezig zijn en stappen nemen. Alles heeft een rede en Apple is gewoon zo goed in geheim houden als ze dit willen. De store medewerkers weten ook van niks die krijgen het pas op het allerlaatste moment te horen.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

[ Voor 6% gewijzigd door Spike_wolf op 15-07-2011 10:59 ]
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Akamai heeft denk ik wel genoeg bandbreedte om iedereen te voorzien, misschien niet op maixmale snelheid maar snel genoeg is het zeker.jip_86 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:09:
Vraag me af hoe lang het gaat duren de boel binnen te hengelen. Store gaat waarschijnlijk plat als iedereen er op springt
PhD i.o.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Zullen ze echt wel rekening mee hebben gehoudenjip_86 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:09:
Vraag me af hoe lang het gaat duren de boel binnen te hengelen. Store gaat waarschijnlijk plat als iedereen er op springt
Valt tegen hoor, probeer jij maar eens op de dag en de dag na de release van een iOS update dat ding binnen te halen, heb je 9 van de 10 keer ook 20 pogingen voor nodig verdeeld over die twee dagenMaximus schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:10:
[...]
Akamai heeft denk ik wel genoeg bandbreedte om iedereen te voorzien, misschien niet op maixmale snelheid maar snel genoeg is het zeker.

Humankind… be both.
Heb zelf 2 iOS devices, iPod touch en een iPad en heb hier eigenlijk nooit last van. Krijg de iOS updates altijd snel binnen.Spike_wolf schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:12:
[...]
Valt tegen hoor, probeer jij maar eens op de dag en de dag na de release van een iOS update dat ding binnen te halen, heb je 9 van de 10 keer ook 20 pogingen voor nodig verdeeld over die twee dagen
PhD i.o.
same hereMaximus schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:14:
[...]
Heb zelf 2 iOS devices, iPod touch en een iPad en heb hier eigenlijk nooit last van. Krijg de iOS updates altijd snel binnen.
Humankind… be both.
toch?
[ Voor 18% gewijzigd door jip_86 op 15-07-2011 11:32 ]
Als de trend is dat het op een vrijdag komt, en ook de trend rond 27 juli... dan gok ik vrijdag 29 juli
Het is me wel het geld waard om te upgraden.
[ Voor 23% gewijzigd door Quakie op 15-07-2011 11:43 ]
Ik teken nergens meer voor
3.5gb en ios rond 800mbjip_86 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:24:
En dan is iOS qua bestandsgrootte nog kleiner ook.
toch?
Het is intussen 17:52 in China en bijna 05:52 in New York. Als ie vandaag uit zou komen had dat nu al gebeurd geweestCaneezy schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:48:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik hoop dat Lion vandaag uitkomt. Ik verheug me enorm om hem te installeren op mijn MacBook Pro. Als hij vandaag uitkomt heb je genoeg tijd om alles weer te installeren. Lees ook overal geruchten dat het vandaag zou zijn maar we wachten keurig af
*knip*Nipje schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:53:
[...]
Het is intussen 17:52 in China en bijna 05:52 in New York. Als ie vandaag uit zou komen had dat nu al gebeurd geweest
Zie bovenstaande post
[ Voor 28% gewijzigd door Whieee op 15-07-2011 11:59 ]
Ik ben benieuwd of de Multi-Touch-bewegingen ook op mijn MacBook Pro wordt ondersteund?
Ik heb dit topic al door gespit, en op de site van Apple zelf, maar kan het (tot nu toe) nergens vinden.
De meeste hebben wel multitouch ondersteuning, maar voor jouw model weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Ik denk het nietiMars schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:11:
Heb een vraagje over OS X Lion. Heeft iemand het geprobeerd op een wat oudere MacBook Pro?
Ik ben benieuwd of de Multi-Touch-bewegingen ook op mijn MacBook Pro wordt ondersteund?
Ik heb dit topic al door gespit, en op de site van Apple zelf, maar kan het (tot nu toe) nergens vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Nipje op 15-07-2011 12:16 . Reden: Ik had niet goed gelezen ]
Nee alleen de unibody modellen met glazen trackpad ondersteunen volledige multitouch. Ik vraag me dan trouwens wel af hoe je dan bij launch pad komt als je die gesture niet kan doen. Je zal er wel een toets aan kunnen koppelen denk ik?Nipje schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:16:
[...]
De meeste hebben wel multitouch ondersteuning, maar voor jouw model weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Ik denk het niet
Edit: Sorry ik heb het mis: De Early 2008 MBP ondersteunt het ook volgens MacRumors. Had het ff gegoogled omdat ik er niet zeker van was. Maar als je het 2007 model hebt dan werkt het in elk geval niet
[ Voor 28% gewijzigd door GekkePrutser op 15-07-2011 12:51 ]
Hmmm, is het dan wel zo handig om toch te upgraden naar Lion? Als ik met allerlei toetsen combo's moet gaan werken, gaat de useability toch achteruitGekkePrutser schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:47:
[...]
Nee alleen de unibody modellen met glazen trackpad ondersteunen volledige multitouch. Ik vraag me dan trouwens wel af hoe je dan bij launch pad komt als je die gesture niet kan doen. Je zal er wel een toets aan kunnen koppelen denk ik?
Edit: Sorry ik heb het mis: De Early 2008 MBP ondersteunt het ook volgens MacRumors. Had het ff gegoogled omdat ik er niet zeker van was. Maar als je het 2007 model hebt dan werkt het in elk geval nietBehalve twee-vinger scrollen natuurlijk en andere dingen die altijd al werkten.

Laat ik nu 2,2 hebbenCheck your Macbook Pro generation: Apple/About This Mac/More Info, the second line will tell you the generation. If you have a 4,1 or later, you have multi-touch gestures. If you have a 3 or earlier, only 2 finger scroll is possible, true multi-touch such as pinch to zoom, 3/4 finger swipes are only available on the 4,1 and later.
[ Voor 17% gewijzigd door iMars op 15-07-2011 12:56 ]
Zet je 'm ipv Expose of Dashboard op F3/F4iMars schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:54:
[...]
Hmmm, is het dan wel zo handig om toch te upgraden naar Lion? Als ik met allerlei toetsen combo's moet gaan werken, gaat de useability toch achteruit
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Hot Corners vind ik persoonlijk een prima vervanging.iMars schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:54:
[...]
Hmmm, is het dan wel zo handig om toch te upgraden naar Lion? Als ik met allerlei toetsen combo's moet gaan werken, gaat de useability toch achteruit
Minimum is core2duo, kan ik mij herinneren
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Rob schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:22:
Voldoet de CPU wel van deze oudere macbooks?
Yup, dat heeft ie.The Apple MacBook Pro "Core 2 Duo" 2.33 15-Inch features a 2.33 GHz "Core 2 Duo" processor (T7600), with two independent processor "cores", a 4 MB shared "on chip" level 2 cache, a 667 MHz frontside bus, 2.0 GB of 667 MHz PC2-5300 DDR2 SDRAM
Zat toch al aan een nieuwe MBP te denken, maar dat kost me gelijk weer zoveel geld

Yep, 64 bits is nodig. Alle Core 2 Duo's en hoger hebben ditRob schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:22:
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Verwijderd
Jij kan je ook gewoon fatsoenlijk uitdrukken natuurlijk "met je posthoertopic"
ik heb er geen enkel probleem mee als je het niet eens bent met een actie van mijzelf of welke andere mod dan ook, maar dat kan je ter discussie stellen in een DM of mail, niet in het topic zelf.
[ Voor 15% gewijzigd door Whieee op 15-07-2011 13:50 ]
Valt het praten over eventuele lanceerdata ook niet onder nieuws of discussie over het betreffende product? Dit lijkt me juist de uitgelezen plaats om zulke dingen met met ander Mac Gebruikers te bespreken imho.Whieee schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 11:56:
[modbreak]
*KUCH*
Dit is een discussietopic. Het is geen geruchtentopic, geen popeltopic, en ook geen posthoertopic. Ik snap dat jullie allemaal heel graag willen dat Lion uitkomt, maar de berg onzinposts die ik hierboven lees past beter op MacRumors dan op GoT.
Back ontopic dus, dan hoef ik hier de bezem niet doorheen te halen
[/modbreak]
Wanneer het topic verzandt in een soort 'popeltopic' waar de inhoud vooral bestaat "goh, ik hoop dat Lion vandaag uitkomt" of "ik heb gelezen op Macrumors dat het morgen komt" dan is het weinig nuttig. Daar hebben we ook ons beleid omtrent rumors voor. GoT is geen gossip board, dus dergelijke posts horen hier niet thuis. Tot dusverre springen we vrij soepel om met geruchten-posts in dit topic, maar er is een grens.ZpAz schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:50:
[...]
Valt het praten over eventuele lanceerdata ook niet onder nieuws of discussie over het betreffende product? Dit lijkt me juist de uitgelezen plaats om zulke dingen met met ander Mac Gebruikers te bespreken imho.
kleine edit:
De uitgelezen plaats om rumors te bespreken is wat mij betreft IRC. Op het forum proberen we de content vooral vrij van ruis te houden, en rumors vallen wat mij betreft onder ruis. Iedereen is echter van harte welkom in #apple op irc.tweakers.net.
Nu weer ontopic. Opmerkingen over het gevoerde beleid kunnen in een DM.
[ Voor 17% gewijzigd door Whieee op 15-07-2011 13:54 ]
Launching containers into space
Verwijderd
Je hebt ook minimaal 2 GB werkgeheugen nodig sinds de derde developer beta. Ik kon ze toen niet meer installeren (ik heb 1 GB in mijn iMac 2008). En om nu mijn werkgeheugen te updaten terwijl er een MacBook Pro aankomt is ook zo wat.Rob schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 13:22:
Eventueel breng ik ze vandaag nog gratis, ik doe er 0,0 mee en het is onverkoopbaar.
ik heb nog 2x2 liggen uit mn Macbook Pro na upgrade geheugen, mag weg voor niet al teveel... DM voor meer infoVerwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 15:29:
[...]
Je hebt ook minimaal 2 GB werkgeheugen nodig sinds de derde developer beta. Ik kon ze toen niet meer installeren (ik heb 1 GB in mijn iMac 2008). En om nu mijn werkgeheugen te updaten terwijl er een MacBook Pro aankomt is ook zo wat.
Ik heb dezelfde Macbook Pro met Lion GM erop en die ondersteund inderdaad geen multitouch. Ook Airdrop werkt niet, omdat de wireless hardware te oud is.iMars schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 12:54:
[...]
[...]
Laat ik nu 2,2 hebben
Is van dat Airdrop weer een idiote beperking van Apple of is het iets hardwarematig waardoor dat niet mogelijk is?Ik heb dezelfde Macbook Pro met Lion GM erop en die ondersteund inderdaad geen multitouch. Ook Airdrop werkt niet, omdat de wireless hardware te oud is.
4,1 hier, zit op het randje. Nja, denk ook niet dat dit apparaatje nog een OS update mee gaat maken. Dan is ie wel vervangen.astonmbp schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:05:
[...]
Ik heb dezelfde Macbook Pro met Lion GM erop en die ondersteund inderdaad geen multitouch. Ook Airdrop werkt niet, omdat de wireless hardware te oud is.
Verwijderd
Denk dat het enkel met het n netwerk gaat, of hebben de oudere modellen dit ook al?magnifor schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:23:
[...]
Is van dat Airdrop weer een idiote beperking van Apple of is het iets hardwarematig waardoor dat niet mogelijk is?
Edit; Nog een vraagje.. Ik heb 2 Macbook (Pro)'s, een 2010 15" en een 2008 13"(gewone macbook dus). Nu, op die 13" staat nog Leopard, maar ik zou die dus graag updaten naar Lion. Kan ik eerst SL er op zetten met m'n 15" CD? Daar staat namelijk op 15 inch Macbook Pro. Is die installer anders dan een gewone CD(of een 13" versie)?
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2011 18:51 . Reden: Extra vraagje ]
Nu lijkt dat niet meer mogelijk: pagina terug in Finder met TrackPad. Iemand een idee?
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Verwijderd
Je moet de optie instellen voor 2 of 3 vingers, de gecombineerde dus.THE_BASE schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 19:33:
In Snow Leopard kon ik met mijn TrackPad met twee vingers een Finder terug.
Nu lijkt dat niet meer mogelijk: pagina terug in Finder met TrackPad. Iemand een idee?
Bij mij laad ie opnieuw in.
Ik heb vegen op 2 vingers staan. En 3 vingers scrollen tussen de fullscreen apps. (wat werkt met vier vingers:S)
Ik teken nergens meer voor
Credits: diotav

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
[ Voor 95% gewijzigd door Rivanov op 15-07-2011 20:49 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
39
Waarom heeft de Macbook trouwens een andere wallpaper als de andere Macs?
Op andere plekken staat het soms ook, mij nog nooit opgevallen. http://cl.ly/8T3bFietsbel schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:50:
Ik denk eerder photshop, sinds wanneer zet apple de term "bespaar tot..." bij hun producten? of komt dit van een andere website?
Vreemd dat de prijzen verschillen
Soms komt de macbook air met de nieuwe achtergrond, en soms de oude
[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 15-07-2011 20:56 ]
39
Hmmmm maar als er n nodig is, zou het moeten werken...astonmbp schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:05:
[...]
Ik heb dezelfde Macbook Pro met Lion GM erop en die ondersteund inderdaad geen multitouch. Ook Airdrop werkt niet, omdat de wireless hardware te oud is.
1
2
3
| AirPort Extreme (802.11a/b/g/n) and Bluetooth 2.0+EDR standard. Also see: What is 802.11n? How is it different from 802.11b, 802.11g, and 802.11a? |
Apple's Online and phone Order Status services are temporarily unavailable due to a scheduled upgrade to our systems.
We apologize for any inconvenience.
Verwijderd
Neen.Gangster93 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:54:
en waarom weer dat OS X lion Up-to-date Program? Bij nieuwe producten komt nu toch al standaard lion meegeleverd..
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dit topic is gesloten.
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!