In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
(Dus downloaden op de 15", op usb zetten en installeren op de 13". Hier in BE moeten we nog aan datalimieten denken
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 11:04 ]
Het is lastig dat op voorhand te voorspellen. Echter is het in het verleden altijd zou geweest dat de 'retail' versie te installeren was op alle Apple hardware die op dat moment al gereleased was en voldeed aan de systeemeisen. Ik verwacht dat dat niet gaat veranderen met Lion. Voor machines die na de release van Lion uitkomen zal gelden dat ze met een 'custom' versie geimaged zijn, maar dat na de eerstvolgende OSX update (10.7.n naar 10.7.n+1) alle vereiste ondersteuning weer in het 'standaard' image zit. Hoe Apple dat i.c.m. de App Store gaat aanpakken is even afwachten.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:03:
Als ik het goed begrepen heb mag je Lion voor al je mac app store computers gebruiken? Ik heb nu een 15" MBP en een 13" MB. Als ik deze koop op m'n 15", kan ik die dan gewoon op m'n 13" installeren of zal dat zoals de DVD's aan het specifiek model hangen?
(Dus downloaden op de 15", op usb zetten en installeren op de 13". Hier in BE moeten we nog aan datalimieten denken)
Launching containers into space
Ik verwacht dat ze Lion aan je Apple ID koppelen en dat je dan op je tweede Mac moet inloggen met jouw ID om dan de iso te downloaden. Deze kun je dan vervolgens installeren.Whieee schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:07:
[...]
Het is lastig dat op voorhand te voorspellen. Echter is het in het verleden altijd zou geweest dat de 'retail' versie te installeren was op alle Apple hardware die op dat moment al gereleased was en voldeed aan de systeemeisen. Ik verwacht dat dat niet gaat veranderen met Lion. Voor machines die na de release van Lion uitkomen zal gelden dat ze met een 'custom' versie geimaged zijn, maar dat na de eerstvolgende OSX update (10.7.n naar 10.7.n+1) alle vereiste ondersteuning weer in het 'standaard' image zit. Hoe Apple dat i.c.m. de App Store gaat aanpakken is even afwachten.
Qua updates, ik vermoed dat Apple volledig de App Store zal gebruiken om de apps te updaten. Dit doen ze nu ook al met andere apps die jij via de App Store koopt. In the end zal het Software Update vervangen gok ik zo.
PhD i.o.
Ga je nou serieus iedere keer op de site kijken?vhrgamer schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:14:
Ze zijn vandaag ook weer met de website bezig:
Apple's Online and phone Order Status services are temporarily unavailable due to a scheduled upgrade to our systems.
We apologize for any inconvenience.

Mogelijk dat ze een oplossing kiezen als wat ze destijds deden met de MacBook Air, remote installatie via het netwerk. Als je toch bekabeling hebt thuis dan maakt dat ook niet uit.PBP schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:36:
Je apps zijn sowieso gekoppelt aan je Apple ID, dat zal met Lion niet anders zijn neem ik aan. Je kan ook gewoon Lion op 1 Mac downloaden en vervolgens branden. Op 2 machines downloaden duurt waarschijnlijk lang met die overbelaste servers straks
PhD i.o.
Verwijderd
Vaak als ik opstart loopt m'n mac vast bij het inlogscherm. Ik kan dan niets typen en ik krijg dan alleen nog maar een strandballetje. Ik moet mijn macbook uitdrukken en dan opnieuw opstarten. Daarna kan ik wel weer gewoon inloggen. Vreselijk irritant.
Vanmiddag kon ik hem ook niet meer uit slaapstand halen. Zag gewoon heel donker nog de vensters die open stonden.
Hebben jullie hier ook last van?
Verwijderd
Ik dacht dat Apple dat had gezegd. Je hoeft em 1 keer te downloaden en dan kun je deze op al je computers installeren.. Misschien doen ze een check op IP adres om zo Lion niet gratis te verspreiden..Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:03:
Als ik het goed begrepen heb mag je Lion voor al je mac app store computers gebruiken? Ik heb nu een 15" MBP en een 13" MB. Als ik deze koop op m'n 15", kan ik die dan gewoon op m'n 13" installeren of zal dat zoals de DVD's aan het specifiek model hangen?
(Dus downloaden op de 15", op usb zetten en installeren op de 13". Hier in BE moeten we nog aan datalimieten denken)
Een mogelijkheid is dat je de installatie moet 'valideren' met je Apple ID en dat je maar x-aantal validaties kan doen per aangekochte update.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:13:
[...]
Ik dacht dat Apple dat had gezegd. Je hoeft em 1 keer te downloaden en dan kun je deze op al je computers installeren.. Misschien doen ze een check op IP adres om zo Lion niet gratis te verspreiden..
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Alle (5) geauthorizeerde apparaten kunnen Lion installeren via de store.Darkstar schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:37:
[...]
Een mogelijkheid is dat je de installatie moet 'valideren' met je Apple ID en dat je maar x-aantal validaties kan doen per aangekochte update.
Klopt maar er zit geen limiet op van max aantal downloads. Snow Leopard kon je ook voor 5 authorized Macs kopen alleen werd het niet gecontroleerd. GM versie controleert ook niet of je developer ben.funkeey schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:41:
[...]
Alle (5) geauthorizeerde apparaten kunnen Lion installeren via de store.
[ Voor 7% gewijzigd door PBP op 17-07-2011 12:43 ]
Ik hoop het. Heb maar 2 macs met 2 apple id's. Maar heb geen zin om 2x te downloaden.Darkstar schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:37:
[...]
Een mogelijkheid is dat je de installatie moet 'valideren' met je Apple ID en dat je maar x-aantal validaties kan doen per aangekochte update.
woei!
Iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft?
/Edit: blijkt het ineens CTRL + CMD + F te zijn
[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 17-07-2011 13:51 ]
Verwijderd
Er zit geen enkele controle in. Niet in de GM versie, en ook niet in de eerdere beta's. Nadat je Lion gedownload hebt kun je met de dmg uit de gedownloade app op elke mac Lion installeren.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:13:
[...]
Ik dacht dat Apple dat had gezegd. Je hoeft em 1 keer te downloaden en dan kun je deze op al je computers installeren.. Misschien doen ze een check op IP adres om zo Lion niet gratis te verspreiden..
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2011 13:56 ]
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ja, Omdat ze dan alle tijd hadden om miljoenen dvd-tjes te branden voor de release. Maar nu Apple de App Store gebruikt voor de distributie is die procedure doorbroken.carpebios schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:31:
Is de GM voor developers nu altijd al gelijk geweest aan de release dan?
Ik denk dat Apple deze weken nog volop feedback ontvangt van gebruikers en ontwikkelaars (via bijvoorbeeld de crash reporter) om een nieuwe build voor de release dag te maken.
En als ik het fout heb dan ligt build 11a511 komende weken in de App Store.
Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.
Verwijderd
Nee, een GM is altijd de final, tenzij ze een tweede GM uitbrengen4POX schreef op zondag 17 juli 2011 @ 20:59:
[...]
Ja, Omdat ze dan alle tijd hadden om miljoenen dvd-tjes te branden voor de release. Maar nu Apple de App Store gebruikt voor de distributie is die procedure doorbroken.
Ik denk dat Apple deze weken nog volop feedback ontvangt van gebruikers en ontwikkelaars (via bijvoorbeeld de crash reporter) om een nieuwe build voor de release dag te maken.
En als ik het fout heb dan ligt build 11a511 komende weken in de App Store.
En ik vermoed dat er nu geen tweede GM komt omdat ze Developers al gevraagd hebben om hun Apps in te dienen.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 07:31 ]
Dat heeft niets met de release versie te maken. De SDK veranderd niet bij nieuwe buildsVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 07:28:
[...]
Nee, een GM is altijd de final, tenzij ze een tweede GM uitbrengenZie ook iOS.
En ik vermoed dat er nu geen tweede GM komt omdat ze Developers al gevraagd hebben om hun Apps in te dienen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
nvm.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:47:
Ik vraag mij eigenlijk af wat er gebeurt als ik Lion download en ik verkoop mijn computer over een paar maanden, kan die persoon dan wel Lion blijven gebruiken of moet hij een licentie kopen via de app store?
ik lees niet goed
[ Voor 13% gewijzigd door Nerpissad op 18-07-2011 11:52 ]
Maar de developers moeten wel kunnen testen met de nieuwe versie voor die uitkomt. Dat is een van de redenen dat developers altijd eerder toegang krijgen. Niet alleen om het OS te testen maar ook om te zorgen dat de apps aangepast zijn en goed werken.Osxy schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:18:
[...]
Dat heeft niets met de release versie te maken. De SDK veranderd niet bij nieuwe builds
Ik kan me niet voorstellen dat ze live gaan met een versie waar de developers niet een paar dagen mee hebben kunnen spelen. Ze doen dat zelfs met minor updates (10.6.x updates), die worden ook eerst geseed.
Officieel niet volgens mij, tenzij het een computer was die al geleverd werd met Lion er op.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 11:47:
Ik vraag mij eigenlijk af wat er gebeurt als ik Lion download en ik verkoop mijn computer over een paar maanden, kan die persoon dan wel Lion blijven gebruiken of moet hij een licentie kopen via de app store?
Als je hem zelf eerst upgrade met jouw Apple ID en dan doorverkoopt heb je ook kans dat de koper niet kan updaten naar nieuwere versies omdat hij jouw Apple ID paswoord niet heeft (Ik weet niet of updates van Lion via de App Store gaan, die dan een paswoord nodig heeft, of nog via Software Update, die dat niet heeft).
En Apple ID's mag je niet doorverkopen. Dus volgens mij moet hij dan gewoon zijn eigen licentie nemen. Gelukkig is dat niet erg duur in vergelijking met een Mac, zelfs een tweedehandse.
[ Voor 47% gewijzigd door GekkePrutser op 18-07-2011 12:00 ]
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door Greatsword op 18-07-2011 12:27 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik heb een USB install gemaakt, die werkt; er wordt een reboot gedaan en vervolgens start de recovery partition. Als ik dan een lege partitie gebruik voor de install, komt hij met een vage foutmelding. Voor sommigen werkt het kennelijk wel en anderen niet? Of is de GM gewoon niet "clean" te installeren?
Verwijderd
?
Als je dus je harde schijf vervangt is een clean install van Lion onmogelijk.
Artikel
Na de upgrade heb ik namelijk wat bugjes (bv. geen volume up/down mogelijkheid).
Verwijderd
De recovery partitie staat gewoon op de USB / DVDJHemelhof schreef op maandag 18 juli 2011 @ 12:57:
Je kan Lion enkel clean installeren vanaf de Recovery Partition, je hebt dus een gedeeltelijk werkend systeem nodig. Als je harde schijf dus volledig kapot is MOET je eerst snow leopard installeren en vervolgens lion.
Als je dus je harde schijf vervangt is een clean install van Lion onmogelijk.
Artikel
http://www.lifeintech.com...c-os-x-lion-from-usb.html
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 13:40 ]
Verwijderd
Deze week moet het sowieso gebeuren!!
Hoe kan ik Lion het beste kopen als ik iDeal wil gebruiken?? Gewoon van die kaarten kopen met punten??
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 13:39 ]
Standaard niet, maar dat zou je kunnen doen inderdaad.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:37:
[...]
De recovery partitie staat gewoon op de USB / DVD
http://www.lifeintech.com...c-os-x-lion-from-usb.html
Je krijgt direct na je betaling de kaart te zien. Invullen in je App Store en klaar is Kees of hoe je dan ook heet
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:39:
Ik wil echt Lion hebben!
Hoe kan ik Lion het beste kopen als ik iDeal wil gebruiken?? Gewoon van die kaarten kopen met punten??
Everything Can Help!
Zou op zich niet raar zijn, omdat dan het sterrenbeeld 'Leeuw' begint. Daarnaast zijn alle andere OS X versies ook op vrijdag uitgekomen.Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2011 @ 22:11:
Ik hoop voor vrijdag zodat ik Lion er nog op kan zetten voor de vakantie!
PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd
GeniaalVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:39:
Ik wil echt Lion hebben!
Beste reactie in dit hele topic.
Je kunt een ClickAndBuy account aanmaken via de AppStore. Vervolgens kun je iDeal koppelen aan je ClickAndBuy account. Daarmee kun je eenvoudig weg Lion via de AppStore kopen, de betaling via iDeal gaat, volgens zeggen, vanzelf...Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:39:
Ik wil echt Lion hebben!
Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8
Verwijderd
Al geprobeerd om een usb-stick met SL (install .dmg) erin te steken en dan in Disk Utility de option "restore" te kiezen en dan een tweede usb-stick met Lion.dmg aan te wijzen? (Denk aan het "valideren" van je image!)
Dan heb je het gedeeltelijke SL stuk om van te booten, maar zorg je wel voor een volledige clean install van Lion, lijkt mij?
Ik heb geen sticks vrij @the moment- dus kan het helaas niet testen. Maar zomaar een idee?
Edit: of neem 1 stick die voldoende ruimte biedt (ik dat je dan automatisch richting de 16GB gaat, SL is al 7.x GB op 1 stick) en zet daar je SL+Lion.dmg op.
Krijgen wij nu MS-achtige praktijkenJHemelhof schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:11:
Ben je dan wel verbonden met het internet? Voor de installatie controleert hij je serienummer bij de servers van Apple zelf (je MBP belt naar huis).
Ik heb geen Apple-ID, maar zou wel graag Lion willen proberen en plaats mijzelf dus buiten de boot eigenlijk.
Apple weet dus ook gelijk welke machines jou toebehoren, als jij iedere keer met een device online komt.
Gelukkig is het vaak een kwestie van tijd, eer iemand daar wel een leuke oplossing voor gevonden heeft
Wat nou, als je Lion wilt installeren op een non-internet lokatie op je MBA vanaf de usb-stick? Dat moet toch ook kunnen? Ik denk dat je dan de Apple-ID registratie (zoals nu tijdens je install) gewoon kunt skippen, zal het niet?
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 14:56 ]
http://geeknizer.com/inst...on-10-7-on-pc-hackintosh/
als je de stappen weglaat die voor de hack nodig zijn:
Boot into existing Mac OS X installation (Leopard or Snow Leopard). This can be your friend’s Mac, it doesn’t matter.
2. Double click Mac OS X Lion.dmg to mount it.
3. In the Terminal, Type the following:
open /Volumes/Mac\ OS \ X\ Install\ ESD/BaseSystem.dmg
4. Plug your 8gb USB drive and Open Disk Utility.
5. Format the USB drive as “Mac OS Extended (Journaled)”.
diskUtility-Lion
6. Navigate to Finder and locate the restored drive and goto folder System > Installation and there you will see “Packages”. Remove it. Create a new Empty folder called “Packages”.
7. In Terminal, type:
open /Volumes/Mac\ OS\ X\ Install\ ESD/Packages
copy the contents to System > Installation > Packages (empty folder).
het is dus niet enkel het install img restoren maar ook de packages.
edit: indien mach_kernel niet op de usb stick zit moet deze handmatig worden gekopieerd.
[ Voor 4% gewijzigd door matty___ op 18-07-2011 14:59 ]
Verwijderd
Dat is wel een hele moeilijke manier om een glaasje water te bestellen...
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 14:55 ]
die 2 posts erboven? mis je toch nog steeds de inhoud van de packages folder.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:54:
Dan vind ik de mijne toch makkelijker
Dat is wel een hele moeilijke manier om een glaasje water te bestellen...
de bootbestanden mis je idd maar dat wordt in het voorbeeld opgelost via Iboot.
Ik denk dat het voldoende is om mach_kernel op de partitie te zetten
[ Voor 19% gewijzigd door matty___ op 18-07-2011 14:58 ]
Verwijderd
Daar point je naartoe (vakjargon: die mount je) en daar vandaan installeert je SL-loader (laat ik het zo maar noemen.) Ik weet niet wat je dan mist
Als ik een backup restore (aangemaakt met DU of CCC) van 30GB (vanaf de afp-share of usb-hdd) met mijn complete install erop, dan valideer ik eerst de image en zet ik hem in restore, naar een blanke hdd. De loader vanaf de usb doet er verder niet toe, dat is RAM werk. Dus welke folder mis ik dan?
Edit: Of bedoel je gewoon dat Lion geen volledig OS is, of als zodanig wordt aangeboden? Dan begrijp ik je verhaal...een dergelijk hack zou dan de benodigde oplossing kunnen zijn.
Het feit dat SL standaard 7.x GB inneemt op een dual-layer dvd en usb-stick en Lion 'maar' 4.x GB geeft al te denken natuurlijk. Echter, SL was ook maar een update van Leopard, net als Lion dat nu is op SL, of niet?
Zowel Leopard als SL kun je beiden schoon installeren. Wellicht dat nu de App-store strategie (met download en meer controle/restrictie m.b.t. piraterij van het OS) hier verandering in heeft gebracht.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 15:09 ]
de packages folder is een symlink die naar een locatie verwijst die je niet via de restore op de usbstick terecht komt. dus de packages folders zal naar een niet bestaande dir verwijzen. dmg en img bij apple zijn gewoon folder in unix.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:01:
Waarom? Heb ik iets gemist? Als jij in 1 image/dmg-file je install iso hebt staan, net als ik nu op usb-stick heb, dan is dat toch gewoon je complete install?
Daar point je naartoe (vakjargon: die mount je) en daar vandaan installeert je SL-loader (laat ik het zo maar noemen.) Ik weet niet wat je dan mist
Als ik een backup restore (aangemaakt met DU of CCC) van 30GB (vanaf de afp-share of usb-hdd) met mijn complete install erop, dan valideer ik eerst de image en zet ik hem in restore, naar een blanke hdd. De loader vanaf de usb doet er verder niet toe, dat is RAM werk. Dus welke folder mis ik dan?
heb het zelf nog niet probeert maar dat is wat ik op alle hackingtosh forms lees.
makkelijk zelf uit te proberen. Open de packages folder op de usb stick en open de packages folder van het org install img. en vergelijk deze.
http://overhackit.com/hackintosh/
probeer het. werkt het mooi anders jammer
4. Open /system/installation/packages on your USB disk and delete the alias “Packages”. Then copy the folder “Packages” from “Mac OS X Install ESD” to /system/installation/packages on your USB disk.
Copy mach_kernel from “Mac OS X Install ESD” to your USB disk.
zo zou je uiteindelijk een zelfstandig bootende lion install usb moeten krijgen waar je geen SL meer voor nodig hebt
[ Voor 76% gewijzigd door matty___ op 18-07-2011 15:17 ]
Verwijderd
Wat hebben die packages met je install en het wel/of niet slagen ervan te maken?
Als ik normaliter de packages van mijn install dmg en degene na een clean install vergelijk, zit daar geen verschil in. Dan heb ik het over de standaard Apple OS app's, niet mijn eigen zooi na een clone restore.
lion is niet bedoelt om los te installeren. komt immers ook niet via een dvd maar via een app download die SL vereist.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:14:
Sorry, maar ik volg je even niet- waarschijnlijk zit je iets dieper in de materie dan ik.![]()
Wat hebben die packages met je install en het wel/of niet slagen ervan te maken?
Als ik normaliter de packages van mijn install dmg en degene na een clean install vergelijk, zit daar geen verschil in. Dan heb ik het over de standaard Apple OS app's, niet mijn eigen zooi na een clone restore.
en wat de restricties betreft. Nu kun je ook al lang een lion GM image downloaden en installeren zonder ooit de appstore te hoeven gebruiken
[ Voor 10% gewijzigd door matty___ op 18-07-2011 15:21 ]
Verwijderd
Het 'base-sytem' etc. waarover geschreven wordt, is toch alleen gerelateerd i.v.m. de drivers/hardware etc.?
Wat ik bedoel is Lion installeren, zoals op de MBA gebeurd, dat is wat ik zelf na zou streven.
Als deze het kan (en hij komt wel met Lion pre-installed en een recovery partitie (is dit hetzelfde als de EFI-partitie trouwens, van ca. 200MB?)) dan kan een andere Mac het ook, lijkt mij. En hoe, dat is wat ik graag zou willen weten. Van de week moet ik toch een clean install uitvoeren, ik zal eens kijken of ik een extra stickie kan ritselen, om de duo-stick methode uit te voeren. Report @this topic. (met de Lion-GM variant dan.)
Edit: en als dat niet lukt (kans is groot) dan probeer ik jouw truc wel, als jij mij iets meer jip-en-janneke uit kan leggen welke folder van welke dmg ik dan moet kopiëren aub; ik neem aan dat je bedoelt -wis de packages folder zoals aanwezig op je Lion.dmg en zo ook de kernel en kopieer deze dan vanaf je originele SL.dmg naar exact dezelfde locatie, klopt dit?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 15:25 ]
enkel een andere bootloader is vereist maar na het booten is de install voor beide precies hetzelfde.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:21:
Thanx for the info (&link), maar dit betreft toch louter alleen hackintosh-achtige avonturen?
Het 'base-sytem' etc. waarover geschreven wordt, is toch alleen gerelateerd i.v.m. de drivers/hardware etc.?
Wat ik bedoel is Lion installeren, zoals op de MBA gebeurd, dat is wat ik zelf na zou streven.
Als deze het kan (en hij komt wel met Lion pre-installed en een recovery partitie (is dit hetzelfde als de EFI-partitie trouwens, van ca. 200MB?)) dan kan een andere Mac het ook, lijkt mij. En hoe, dat is wat ik graag zou willen weten. Van de week moet ik toch een clean install uitvoeren, ik zal eens kijken of ik een extra stickie kan ritselen, om de duo-stick methode uit te voeren. Report @this topic. (met de Lion-GM variant dan.)
het base system dat op de site staat om te downloaden zou ik in eerste instantie weglaten. Weet niet precies wat erin is aangepast.
de GM versie is de final dus waarom zuo je wachten zeker als je beetje avontuurlijk bent ingesteldjip_86 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:23:
Kunnen we niet gewoon afwachten? Niemand weet toch hoe het uiteindelijk echt uit de appstore zelf komt rollen
kun je niet steeds je posts edited met een vraaG?Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:21:
Thanx for the info (&link), maar dit betreft toch louter alleen hackintosh-achtige avonturen?
Edit: en als dat niet lukt (kans is groot) dan probeer ik jouw truc wel, als jij mij iets meer jip-en-janneke uit kan leggen welke folder van welke dmg ik dan moet kopiëren aub; ik neem aan dat je bedoelt -wis de packages folder zoals aanwezig op je Lion.dmg en zo ook de kernel en kopieer deze dan vanaf je originele SL.dmg naar exact dezelfde locatie, klopt dit?
lees de links eens goed door. je gaat helemaal niets met SL doen.
de mach_kernel komt ook van lion af.
fakesmc stukje kun je weg laten..zelf geldt voor iboot en dsdt
1.restore lion install
2. vervang de packages folder.
3. lion kernel op de usb stick
[ Voor 9% gewijzigd door matty___ op 18-07-2011 15:30 ]
Verwijderd
Who cares? Als je toch een clean-install moet doen, dan kun je toch net zo goed een beetje testen?jip_86 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:23:
Kunnen we niet gewoon afwachten? Niemand weet toch hoe het uiteindelijk echt uit de appstore zelf komt rollen
Als ik geen Apple-ID hoef aan te maken (en daarmee voorgoed mijn privacy overdraag aan Steve Jobs
Ik heb ook geen trackpad/iPad etc. dus de 'harde noodzaak' of extra functionaliteit van Lion ontgaat mij een beetje, het is meer fun om te testen.
Die 23,99 euro spendeer ik wel aan een ander goed doel, zoals Somalië bijv. of mijn eigen maag, die knort ook af- en toe als een bizarre
Verwijderd
Hallo, je edit toch ook steeds je eigen posts?sneakmatty___ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:27:
[...]
kun je niet steeds je posts edited met een vraaG?
Goed idee: Kun je geen YouTube filmpje maken van wat je beschrijft?
Eeuwige roem valt je ten deel.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 15:34 ]
Dat hoeft niet zo te zijn En krijg je de GM nu ook uit de Store dan?matty___ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:24:
[...]
de GM versie is de final dus waarom zuo je wachten zeker als je beetje avontuurlijk bent ingesteld
Verwijderd
Dat zou Steve wel lekker vinden, kassa!jip_86 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:34:
[...]
Dat hoeft niet zo te zijn En krijg je de GM nu ook uit de Store dan?
Helaas betalen devvers dan dubbel en dat kan zelfs Steve niet maken...

daar ging mijn vorige post niet over
Verwijderd
Ja zo, maar dan heb je een 100% 'af'-versie, nietwaar?jip_86 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:46:
Ja ik heb inderdaad ook voor windows betaald toen ik nog een MSDNAA licentie had![]()
daar ging mijn vorige post niet over
Die kun je dan met studentenkorting etc. aankopen via Surfnet/TU/je opl. instituut, correct?
Corporate License idee
De GM is meer vergelijkbaar met een fiets die nog even uit de doos gehaald moeten worden in het magazijn van een fietsenwinkel, even op hoogte (zadel, stuur) moet worden gezet, aangedraaid etc.
Dus 99,9% af, maar nog niet consumer-ready.
Alleen: het verschil in grote lijnen tussen de GM en de App-store versie zal nihil zijn v.w.b. de install-procedure, mee eens? Dus als je het met de GM-versie weet, dan kun je het dadelijk ook met de AS-versie, dus waarom zou je wachten om de beste procedure uit te vogelen? Uitpluizen moet je toch, anders was een clean install met de GM nu ook al mogelijk geweest, naar mijn idee.
Verwijderd
Idd, zoiets heb ik ook, maar blijft dit zo tot MacOS 11.x?magnifor schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:55:
Ik blijf bij mijn standpunt dat het te veel gedoe is om een clean install van Lion uit te voeren voor zover het nu naar uitziet. Als je schijf kapot is mag je eerst SL installeren en daarna Lion. Yeah right...
Dus alle verkochte machines vanaf de release date, krijgen nog tot in lengte der dagen SL-dvd's+voucher voor Lion mee? Bijzonder, zeker voor een bedrijf als Apple.

Over een maand vind je de clean .dmg gewoon op TPB en is het gaaaaannnnn.....
Maar dat maakt het vinden van een alternatieve install niet minder leuk.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 16:04 ]
Bij de nieuwe computers krijg je gewoon een 'computer' only DVD mee, zoals altijd, of een USB stick met het OS alla de Macbook Air.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:02:
[...]
Idd, zoiets heb ik ook, maar blijft dit zo tot MacOS 11.x?
Dus alle verkochte machines vanaf de release date, krijgen nog tot in lengte der dagen SL-dvd's+voucher voor Lion mee? Bijzonder, zeker voor een bedrijf als Apple.
Over een maand vind je de clean .dmg gewoon op TPB en is het gaaaaannnnn.....
Maar dat maakt het vinden van een alternatieve install niet minder leuk.
MA3D, was gratis voor informatica studentenVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:58:
[...]
Ja zo, maar dan heb je een 100% 'af'-versie, nietwaar?
Die kun je dan met studentenkorting etc. aankopen via Surfnet/TU/je opl. instituut, correct?
Corporate License idee
Geen idee, ik weet niet hoe de AppStore alles teruggeeft wat je download. Lijkt me dat dit minstens anders word dan de doorsnee app x die direct zonder enige tussenkomst installeert.Alleen: het verschil in grote lijnen tussen de GM en de App-store versie zal nihil zijn v.w.b. de install-procedure, mee eens? Dus als je het met de GM-versie weet, dan kun je het dadelijk ook met de AS-versie, dus waarom zou je wachten om de beste procedure uit te vogelen? Uitpluizen moet je toch, anders was een clean install met de GM nu ook al mogelijk geweest, naar mijn idee.
Verwijderd
Als ik het goed impliceer, doel je nu op het creëren van een usb-stick installer, om dead-ahead, 'bare' zeg maar, Lion op je Mac te plempen. OK, nice- nu zie ik je wat je bedoelt (kwartje valt), you'll take a different route, so to speak.matty___ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:27:
[...]
1.restore lion install
2. vervang de packages folder.
3. lion kernel op de usb stick
Heb je dit werkend getest? What's the verdict?
en ik draai nu lion op mijn hack met een clean install dus op een lege partitie geïnstalleerd.
eerste irritatie puntje. scoren gaat de verkeerde kant op
[ Voor 19% gewijzigd door matty___ op 18-07-2011 17:55 ]
sorry als het beetje vaag overkwam maar dat is idd het idee. usb installer waar je van kunt booten als je zeg maar een nieuwe harddisk zou hebbenVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:43:
[...]
Als ik het goed impliceer, doel je nu op het creëren van een usb-stick installer, om dead-ahead, 'bare' zeg maar, Lion op je Mac te plempen. OK, nice- nu zie ik je wat je bedoelt (kwartje valt), you'll take a different route, so to speak.
Heb je dit werkend getest? What's the verdict?
Verwijderd
Zou je genegen zijn om een 100% manual neer te plempen voor de luie en/of onwetende mensch vanaf de eerste adem voordat je begon tot de geslaagde boot?
Bij voorbaat dank! Eeuwige roem valt jou ten deel
Verwijderd
Explain pleasematty___ schreef op maandag 18 juli 2011 @ 17:54:
eerste irritatie puntje. scoren gaat de verkeerde kant op
Verwijderd
Ik wil namenlijk eigenlijk alleen daarmee betalen, en helaas hebben ze geen iDeal in de App Store..
http://osxdaily.com/2011/...r-from-a-usb-flash-drive/
@DopDop: Je moet dan iTunes Code kopen in de winkel op of www.itunescode.nl
Anders gaat het niet.
[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 18-07-2011 18:05 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Verwijderd
Kan je iTunes Code gebruiken in de App Store..??Rivanov schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:04:
Dankje voor de eeuwige roem. Maar een keer Google'n had je ook geholpen.
Anders gaat het niet.

Weer wat geleerd! Bedankt man!
iTunes Code 'zet' je op je Apple ID. En je Apple ID gebruik je zowel in de Music Store, App Store en Mac App Store.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:08:
[...]
Kan je iTunes Code gebruiken in de App Store..??
Weer wat geleerd! Bedankt man!
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Reversed scrollen kan je ook weer terug zetten bij trackpad/muisinstellingen
Lion woensdag?
BronApple as early as Wednesday will launch two highly anticipated products: Mac OS X 10.7 Lion and new Thunderbolt-equipped MacBook Airs, AppleInsider has learned.
According to people with proven track records who would be in a position to know, the new product launches are set to occur later this week. Specifically, one person said the products would be released on Wednesday at 8:30 a.m. Eastern.
[ Voor 13% gewijzigd door PBP op 18-07-2011 18:34 ]
thxPBP schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:33:
Hier zijn itunes kaarten goedkoper![]()
[...]
Reversed scrollen kan je ook weer terug zetten bij trackpad/muisinstellingen
Omdat Apple vooruitstrevend is en in het verleden wel vaker support voor iets wat abrupt stop heeft gezet (denk aan diskdrives, cd/dvd bij de Air, dvi naar DisplayPort, 32->64 bit, Flash etc.) om de opvolger sneller in te lijven. Daar schrikken mensen, lees de reacties even in het allereerste Macbook Air topic.. geen optisch medium meer... *eng*!magnifor schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:55:
Ik blijf bij mijn standpunt dat het te veel gedoe is om een clean install van Lion uit te voeren voor zover het nu naar uitziet. Als je schijf kapot is mag je eerst SL installeren en daarna Lion. Yeah right...
Het gros van de gebruikers gaat het netjes installeren via de App Store (wat uiteraard feilloos werkt, Apple kennende). Die maken zich - terecht - niet druk om 'clean' install (wat imho zwaar overrated is hier op GoT, het is geen Windows namelijk). En als de schijf kapot gaat, dan brengen ze het naar de Apple winkel om er een nieuwe schijf in te laten zetten. Op alle nieuwe Macs zit die partitie al en daar zul je wellicht een USB stick krijgen (a la Macbook Air) om direct Lion uit de App Store te kunnen downloaden.
1
| com.apple.launchd.peruser.501: (com.kerio.isyncconnector[2601]) Exited with code: 255 |
Mogelijk dat iemand een idee heeft wat er wringt.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 19:30 ]
Waar haal je dit vandaan? Zelfs als je Windows XP 32 bit update naar Windows 7 64 bit draait het nog prima.Tom schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:10:
[...]
Het gros van de gebruikers gaat het netjes installeren via de App Store (wat uiteraard feilloos werkt, Apple kennende). Die maken zich - terecht - niet druk om 'clean' install (wat imho zwaar overrated is hier op GoT, het is geen Windows namelijk).
Hoe doe je dat? Meestal werkt dat niet omdat de update een 64bit programma is, die niet op 32 bit gedraaid kan wordentarlitz schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:31:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Zelfs als je Windows XP 32 bit update naar Windows 7 64 bit draait het nog prima.
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
OK, ik loop weer zwaar achter de feiten aan, as usual...Rivanov schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:04:
Dankje voor de eeuwige roem. Maar een keer Google'n had je ook geholpen.
Anders gaat het niet.
Bedankt voor de link!
Verwijderd
Volgens inside information win ik volgende maand de lotto.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 19:28:
Volgens inside information komt Lion morgen woensdag uit.
Developers krijgen een code waarmee ze 'm uit de App Store kunnen downloadenjip_86 schreef op maandag 18 juli 2011 @ 15:34:
[...]
Dat hoeft niet zo te zijn En krijg je de GM nu ook uit de Store dan?
GM = final
Heel simpel. Vanaf het moment dat je de GM gedownload hebt heb je 100% hetzelfde als wat je vanaf release voor 24 euro kan doen.
De download omvat een .app bestand waarin een installer zit en het dmg bestand. Dit laatste bestand kan je desgewenst op DVD of USB stick zetten. Ook kan je gewoon het .app bestand uitvoeren om een upgrade uit te voeren.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2011 21:25 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
[ Voor 8% gewijzigd door Tom op 18-07-2011 21:56 ]
Weet je ook nog niet. Als er vanavond iemand belt met een echte showstopper dan lijkt me dat het niet vrij gegeven gaat worden. Nu zal dat waarschijnlijk wel niet het geval zijn, met een gekoppelde hardware release, maar je weet het nooit helemaal zeker.Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 21:45:
Ja, maar voor woensdag gaat Apple niet een tweede GM uitbrengen
Be nice, You Assholes :)
Ja want geruchten zijn altijd waar... daarnaast halen lijkt me niet, bestellen misschien3DDude schreef op maandag 18 juli 2011 @ 22:34:
Dus vanaf woensdag kan ik een macbook pro halen met OS X Lion pre-installed zeg maar?
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Het slowchatten is tijdelijk toegestaan. Hopelijk kunnen we dan binnenkort beginnen met een nieuw deel, waarbij de kwaliteitseisen aan de posts wat hoger liggen ;)
In de tussentijd wil ik jullie wel verzoeken [b] om specifieke vragen en problemen in een nieuw topic te posten.[/b] Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem aandacht zonder dat je het hier meerdere keren moet kicken/quoten.
Hinten, patsen of vragen om warez is niet toegestaan!