Ik ga eerst hardlopen en als ik terugkom hang ik hem even aan de pc.. de iphone heb ik al wel een update gegeven, thanks!
Waarom nog video's encoden als er gewoon de VLC app is?mr.DJ95 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:26:
ik ben nog steeds uber blij met mn ipad die ik in mei heb aangeschaftheerlijk voor in bed of in de bank, filmpjes omzetten met handbrake al gaat dat wel traag op de x2 bij mn mams achja kan niet alles hebben:P
ik kan niet wachten op 4,2 of 4.2.1 na al die positieve berichtjes
Accuduur.johnnyv.nl schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:13:
[...]
Waarom nog video's encoden als er gewoon de VLC app is?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ja, dat en HD materiaal. De ingebouwde player speelt 720p H264 (met GPU versnelling). VLC helemaal niet.kmf schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 12:15:
[...]Accuduur.
Overigens als je MKV's om wil zetten gaat dat veel sneller met MKVtools dan Handbrake.
[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 20-11-2010 12:47 ]
Leuk dat je marketingstuntjes trapt.Fietsbel schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:03:
ach ja, soms kan bepaalde software best verbeteren, hopelijk doen andere dat ook ... http://www.ad.nl/ad/nl/10...e-software-van-2010.dhtml
I don't like facts. They have a liberal bias.
en ik vind het gewoon netter als ik alles bij video's heb staan. heb vlc player overigens wel voor usb disk en mail
Maar het stuk wat jij quote is een CT-verhaal, het is de boze beveiligingsindustrie. Dus als weerlegging is het niet erg geschikt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Er is nog geen iOS4.2...... er zijn hier genoeg mensen die de 4.2 beta uitproberen.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 13:48:
[...]
Hoe doe ik dat is de volgende vraag.. ik zie het niet..
In alle eerlijkheid begrijp ik ook niet, waarom ze er dan zo'n zinnetje tegenaan gooien.
Blijkbaar is het advies; dit gaat beter worden in 4.2 - dus - nog even geduld
Verwijderd
Hoi,
Ik heb zojuist een iPad aangeschaft, leuk apparaatje!
Nu wil gratis Apps uit de store halen, toch vraagt hij om creditcardgegevens en moet ik het bevestigen door op de knop"kopen" te klikken.
klopt dit wel? Worden er geen kosten in rekening gebracht? Er staat bij dat de app gratis, waarom dan die betaalgegevens en kopen-knop?
Alvast bedankt voor de reactie.
Ik heb zojuist een iPad aangeschaft, leuk apparaatje!
Nu wil gratis Apps uit de store halen, toch vraagt hij om creditcardgegevens en moet ik het bevestigen door op de knop"kopen" te klikken.
klopt dit wel? Worden er geen kosten in rekening gebracht? Er staat bij dat de app gratis, waarom dan die betaalgegevens en kopen-knop?
Alvast bedankt voor de reactie.
Verwijderd
Je moet volgens mij altijd een itunes account hebben om iets te kopen uit de store, ook als het gratis is. Gratis = gratis en dus hoef je je daar geen zorgen over te maken.
Over 4.2, omdat de iphone toevallig van de week een update draaide ging ik er eigenlijk van uit dat die 4.2 voor ipad er ook wel zou zijn. Ik nu die beta aan het downloaden (549 mb). Zet ik die er wel op.
Edit, download bijna binnen maar ik moet een backup maken.. jaja en daarna op alt+restore nog een keer jaja.
Ik heb jaren terug een keer een ipod 1gb gekocht voor tijdens het hardlopen maar itunes en ik zijn nooit vrienden geworden. Persoonlijk vind ik het niet gebruiksvriendelijk.. de handelingen die ik nu moet uitvoeren kan ik niet zomaar doen want ik weet niet hoe, ik kijk via de tabs naar een zin met backup oid maar helaas. Ik zou wel eens een handleiding willen voor het progje..
Over 4.2, omdat de iphone toevallig van de week een update draaide ging ik er eigenlijk van uit dat die 4.2 voor ipad er ook wel zou zijn. Ik nu die beta aan het downloaden (549 mb). Zet ik die er wel op.
Edit, download bijna binnen maar ik moet een backup maken.. jaja en daarna op alt+restore nog een keer jaja.
Ik heb jaren terug een keer een ipod 1gb gekocht voor tijdens het hardlopen maar itunes en ik zijn nooit vrienden geworden. Persoonlijk vind ik het niet gebruiksvriendelijk.. de handelingen die ik nu moet uitvoeren kan ik niet zomaar doen want ik weet niet hoe, ik kijk via de tabs naar een zin met backup oid maar helaas. Ik zou wel eens een handleiding willen voor het progje..
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2010 16:17 ]
Bij het 'updaten' met een 'zelf gevonden' 4.2.1GM blijft alles dan op mijn iPad staan, of moet je eerst backupen, installeren en restoren? Het backup duurt bij mij een eeuwige eeuwgheid en lijkt nooit te eindigen, vandaar!
Je moet updaten, niet restoren (onder Windows via SHIFT+ click update). Bij een restore ben je alle data op je iPad kwijt, bij een update wordt alleen het OS bijgewerkt.
Kater? Eerst water, de rest komt later
is er nog een andere manier om te update dan via Itunes ?
Zit in het verre oosten en heb alleen mn Ipad meegenomen.
of toch even stiekem Itunes installeren op het werk ?
ps: Ik heb in singapore een wireless keyboard(apple) gekocht, dat ding werkt geweldig. Een absolute aanrader
Wouter
Zit in het verre oosten en heb alleen mn Ipad meegenomen.
of toch even stiekem Itunes installeren op het werk ?
ps: Ik heb in singapore een wireless keyboard(apple) gekocht, dat ding werkt geweldig. Een absolute aanrader
Wouter
Verwijderd
@pipo, het geval dat ik van net heb gehaald heet iPad1,1_4.2_8C134_Restore
Ik zou zeggen dat het geen update is gezien de naam
Shift update (ja, ik heb het gevonden, moest wel op het apparaat klikken) geeft de keuze voor het progje.. maar wat is nu wijsheid. De backup functie nog niet gevonden trouwens.. staat ook bijna alleen maar gratis meuk op dus zo'n ramp is het allemaal als ik het kwijt ben.. alleen niet handig.
Shift update (ja, ik heb het gevonden, moest wel op het apparaat klikken) geeft de keuze voor het progje.. maar wat is nu wijsheid. De backup functie nog niet gevonden trouwens.. staat ook bijna alleen maar gratis meuk op dus zo'n ramp is het allemaal als ik het kwijt ben.. alleen niet handig.
Vanmiddag heb ik weer even met de iPad mogen spelen bij MyCom en dat grote scherm lijkt me echt ideaal voor spelletjes. M'n moeder speelde even Diner Dash en dat is echt een stuk minder gepriegel dan bij de iPod touch. M'n vader zei dat ik beter 2 maanden kan wachten na m'n verjaardag totdat het nieuwe model er is, maar ik vind dat je een verjaardagscadeau op de dag zelf moet krijgen. Een SD-sleuf had ik wel handig gevonden en misschien is dat in de nieuwe wel het geval.
syltheboy schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:02:
Een SD-sleuf had ik wel handig gevonden en misschien is dat in de nieuwe wel het geval.
Bij het syncen maakt 'ie automatisch backups.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:07:
De backup functie nog niet gevonden trouwens.. staat ook bijna alleen maar gratis meuk op dus zo'n ramp is het allemaal als ik het kwijt ben.. alleen niet handig.
Je raakt niets kwijt, alleen duurt je volgende sync een paar uur. Vlak voordat je gaat slapen starten, dan heb je er geen moment last van.
Verwijderd
vraagje:
Heb de ipad aangesloten op mijn computer( Windows 7 64bit) maar deze geeft aan:
MTP USB apparaat,stuurprogramma niet geïnstalleerd,waardoor de synchronisatie niet mogelijk is.
Wat doe ik fout?
Heb de ipad aangesloten op mijn computer( Windows 7 64bit) maar deze geeft aan:
MTP USB apparaat,stuurprogramma niet geïnstalleerd,waardoor de synchronisatie niet mogelijk is.
Wat doe ik fout?
Ik wist al dat die adapters bestonden, maar het lijkt me niet het niet handig dat er dan iets uitsteekt. Daarnaast is het aardig aan de prijs en via een omweg (iTunes) kun je natuurlijk ook foto's erop zetten.
Die adapter is dan ook bedoelt om foto's direct vanaf je camera op je iPad te zetten, en hij steekt uit, ja, maar je gebruikt hem ook niet constant natuurlijksyltheboy schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:02:
[...]
Ik wist al dat die adapters bestonden, maar het lijkt me niet het niet handig dat er dan iets uitsteekt. Daarnaast is het aardig aan de prijs en via een omweg (iTunes) kun je natuurlijk ook foto's erop zetten.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Verwijderd
Moet je dat 'gratis' spel de smurfen even downloaden en een paar uur aan je kinderen uitlenen, daarna kun je zien hoe gratis 'gratis' is[message=,noline]patrick91 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 15:58[/message]:
Je moet volgens mij altijd een itunes account hebben om iets te kopen uit de store, ook als het gratis is. Gratis = gratis en dus hoef je je daar geen zorgen over te maken.
Verwijderd
Ik weet niet of dit al een keer gemeld is, maar ik vond het heel vervelend dat de ipad niet oplaad als je hem aan je computer aansluit.
Nu heb ik het programma AiCharger geïnstalleerd en laad de ipad wel op via een normale usb poort.
Het is een Asus applicatie, maar ik heb het ook op andere moederborden geprobeerd en daar werkt het ook.
Hier de link: AiCharger
Nu heb ik het programma AiCharger geïnstalleerd en laad de ipad wel op via een normale usb poort.
Het is een Asus applicatie, maar ik heb het ook op andere moederborden geprobeerd en daar werkt het ook.
@f.vis:
http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=11368143
Hier een dicussie met mogelijke oplossingen, maar die lijken niet voor iedereen te werken. Wat klooien in de device manager (disable-enable of reinstall drivers) lijkt voor meerdere personen te werken.
http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=11368143
Hier een dicussie met mogelijke oplossingen, maar die lijken niet voor iedereen te werken. Wat klooien in de device manager (disable-enable of reinstall drivers) lijkt voor meerdere personen te werken.
Overigens kan de Camera Connection Kit veel meer dan alleen foto's overbrengen naar de iPad. Een toetsenbord, USB-geluidskaart, en met jailbreak alle normale files werken er ook mee. Ik heb bijvoorbeeld iFile, een soort Finder/Verkenner voor de iPad, en daarmee zet ik films van mijn SD-kaart over op de iPad, of speel ik ze zelfs vanaf de SD-kaart af. Je kan zelfs een USB-microfoon aan de iPad hangen en daarmee opnames maken!Spike_wolf schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:21:
[...]
Die adapter is dan ook bedoelt om foto's direct vanaf je camera op je iPad te zetten, en hij steekt uit, ja, maar je gebruikt hem ook niet constant natuurlijk
Ik raad dit accessoire, vooral voor jailbreakers, ten zeerste aan.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
De ipad wordt dus wel opgeladen als je m aan een normale pc-usb poort hangt. Niet snel, en je moet het scherm van je ipad uitlaten, maar hij wordt wel opgeladen...Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:11:
Ik weet niet of dit al een keer gemeld is, maar ik vond het heel vervelend dat de ipad niet oplaad als je hem aan je computer aansluit.
Hier de linkt: AiCharger
@RR1 & @patric91 & @davidgilmour
Er zijn wel manieren om een account te maken ZONDER dat je geld of creditcard gegevens opgeeft.
Dan kunnen in-app aankopen ook niet (per ongeluk) door kinderen gebeuren.
Er zijn wel manieren om een account te maken ZONDER dat je geld of creditcard gegevens opgeeft.
Dan kunnen in-app aankopen ook niet (per ongeluk) door kinderen gebeuren.
Er is over twee maanden geen nieuw model.syltheboy schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 20:02:
Vanmiddag heb ik weer even met de iPad mogen spelen bij MyCom en dat grote scherm lijkt me echt ideaal voor spelletjes. M'n moeder speelde even Diner Dash en dat is echt een stuk minder gepriegel dan bij de iPod touch. M'n vader zei dat ik beter 2 maanden kan wachten na m'n verjaardag totdat het nieuwe model er is, maar ik vind dat je een verjaardagscadeau op de dag zelf moet krijgen. Een SD-sleuf had ik wel handig gevonden en misschien is dat in de nieuwe wel het geval.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hij kan op z'n hoogst tegen die tijd aangekondigd worden, maar dan kan het nog zeker tot ver in de lente duren voordat ie te koop is. Zo is het tot nu toe met de iPhone en iPad gegaan.Donstil schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 23:31:
Er is over twee maanden geen nieuw model.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
@roberti.. dat klopt niet, hij laad namelijk wel gewoon op.. er staat in beeld dat hij dat niet doet maar mijn adapter die ik erbij kreeg deed het niet en hij stond op 8%, na een nacht in de laptop (dichtgeklapt) was het 100% vol.
@burne, thansk, ik leg hem er straks aan!
@burne, thansk, ik leg hem er straks aan!
Verwijderd
Ik heb iFile ook, uit de Cydia Store. Hoe verplaats ik bestanden van de SD card naar de IPad? En in welke map zet ik foto's, mp3tjes en mp4tjes?[message=,noline]ExNomenDei schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:34[/message]:
[...]
Overigens kan de Camera Connection Kit veel meer dan alleen foto's overbrengen naar de iPad. Een toetsenbord, USB-geluidskaart, en met jailbreak alle normale files werken er ook mee. Ik heb bijvoorbeeld iFile, een soort Finder/Verkenner voor de iPad, en daarmee zet ik films van mijn SD-kaart over op de iPad, of speel ik ze zelfs vanaf de SD-kaart af. Je kan zelfs een USB-microfoon aan de iPad hangen en daarmee opnames maken!
Verwijderd
Zojuist 4.2 erop gezet, nog geen 10 minuten bij elkaar en alles staat er gewoon nog op, nu eens kijken wat ik allemaal kan doen!
Ik heb iPad1,1_4.2.1_8C148_Restore.ipsw alleen nog steeds niet geprobeerd.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:07:
@pipo, het geval dat ik van net heb gehaald heet iPad1,1_4.2_8C134_Restore
Die kun je gewoon gebruiken om te updaten. Overigens is voor de ipad 8c134b de recentste versie.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:31:
@roberti.. dat klopt niet, hij laad namelijk wel gewoon op.. er staat in beeld dat hij dat niet doet maar mijn adapter die ik erbij kreeg deed het niet en hij stond op 8%, na een nacht in de laptop (dichtgeklapt) was het 100% vol.
USB-poort | Apple iPod lader | Apple iPad lader | |
iPad (aan) | ✖ | ✓ | ✓ |
iPad (uit) | ✓ | ✓ | ✓ |
iPhone | ✓ | ✓ | ✖ |
iPod | ✓ | ✓ | ✖ |
In Nederland idd, meestal is het 'we are shipping today'. Zelf verwacht ik de aankondiging dezelfde tijd als vorig jaar (27 januari) en binnen een aantal maanden dan zeker wel hier verkrijbaar rond April denk ik.Exirion schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:11:
[...]
Hij kan op z'n hoogst tegen die tijd aangekondigd worden, maar dan kan het nog zeker tot ver in de lente duren voordat ie te koop is. Zo is het tot nu toe met de iPhone en iPad gegaan.
Magic schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:40:
Die kun je gewoon gebruiken om te updaten. Overigens is voor de ipad 8c134b de recentste versie.

Ik heb zojuist het bestand iPad1,1_4.2.1_8C148_Restore gedownload. Kan iemand mij kort vertellen hoe ik een upgrade kan uitvoeren onder Windows 7 64bit? Of waar ik een soort van stappenplan kan vinden? Ik lees al iets over Itunes en Alt of Shift moet indrukken voor een upgrade.
Is hij bij een upgrade ook direct gejailbreakt?
Thanks
Thanks
[ Voor 3% gewijzigd door mickjuh op 21-11-2010 15:52 ]
Shift + klikken op bijwerken. Uiteraard is hij dan niet gejailbreakt, update komt van Apple zelfmickjuh schreef op zondag 21 november 2010 @ 15:49:
Ik heb zojuist het bestand iPad1,1_4.2.1_8C148_Restore gedownload. Kan iemand mij kort vertellen hoe ik een upgrade kan uitvoeren onder Windows 7 64bit? Of waar ik een soort van stappenplan kan vinden? Ik lees al iets over Itunes en Alt of Shift moet indrukken voor een upgrade.
Thanks

Klinkt logisch jaBlizzarD schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:36:
[...]
Shift + klikken op bijwerken. Uiteraard is hij dan niet gejailbreakt, update komt van Apple zelf
Als ik Shift inhoud en dubbelklik op het iPad1,1_4.2.1_8C148_Restore bestand dan zie ik Itunes wat laden of bezig zijn en doet vervolgens niets
BlizzarD schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:36:
Shift + klikken op bijwerken.
Zoek de verschillen...mickjuh schreef op zondag 21 november 2010 @ 16:57:
Als ik Shift inhoud en dubbelklik op het iPad1,1_4.2.1_8C148_Restore bestand...

Je was me net voor. Heb het gevonden
De sd-kaart wordt gewoon herkend in iFile, die staat in de sidebar. Waar ze heen morten voor de iPod-functie weet ik helaas niet, voor VLC moet je de Applications map openen (eveneens in de sidebar) en zoeken (met de hand helaas, behalve als je iFile gekocht hebt, dan moet je op VLC kunnen zoeken) naar de map Documents in de VLC-app. Daar staan de files die je met itunes over zet ook altijd.[message=,noline]davidgilmour schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:37[/message]:
[...]
Ik heb iFile ook, uit de Cydia Store. Hoe verplaats ik bestanden van de SD card naar de IPad? En in welke map zet ik foto's, mp3tjes en mp4tjes?
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Andere moederbordfabrikanten hebben soortgelijke tools gemaakt zag ik net. Die van MSI heeft i-Charger en werkt inderdaad perfect. Was een beetje achterdochtig over wat zo'n programma nu precies zou doen maar de iPad zegt in eerste instantie dat er niet geladen kan worden, vervolgens start i-Charger automatisch en zegt dat er een iPad gedetecteerd is en vervolgens verschijnt het bliksemschichtje in de batterij op de iPad.Verwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:11:
Opladen gaat sneller dan de scherm uit methode, er wordt nu zelfs bijgeladen als ik de iPad gebruik, zonder i-Charger loopt de iPad al langzaam leeg als alleen het scherm aanstaat.
Verwijderd
@burne.. mooi lijstje, en duidelijk! Dat ik dan niet begrijp dat hij op aan niet oplaad via de usb aansluiting laten we maar zo.. kan niet alles (willen) weten
Via Ebay for 10 a 15 euro incl verzenden te krijgen. Scheelt nogal met de Apple prijs.coptician schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:34:
[...]
Overigens kan de Camera Connection Kit veel meer dan alleen foto's overbrengen naar de iPad. Een toetsenbord, USB-geluidskaart, en met jailbreak alle normale files werken er ook mee. Ik heb bijvoorbeeld iFile, een soort Finder/Verkenner voor de iPad, en daarmee zet ik films van mijn SD-kaart over op de iPad, of speel ik ze zelfs vanaf de SD-kaart af. Je kan zelfs een USB-microfoon aan de iPad hangen en daarmee opnames maken!

Echter werken niet alle usb apparaten. Ipad is nogal kieskeurig welk usb apparaat het pakt en welke niet.
Hij laadt wel, maar alleen als het scherm uit is. Met het scherm aan gebruikt 'ie de 2.5W uit de USB-poort als 'bijvoeding' voor de accu. Met een mp3-tje op gebruikt 'ie minder dan 2.5W, maar met een HD-video kan dat tot 5W stijgen. Aan een USB-poort gaat je accu dan langer mee dan zonder die 'bijvoeding'.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 20:45:
@burne.. mooi lijstje, en duidelijk! Dat ik dan niet begrijp dat hij op aan niet oplaad via de usb aansluiting laten we maar zo.. kan niet alles (willen) weten
In sleep daalt het verbruik naar een paar milliwatt, en de rest gaat in de accu.
iPad lader werkt prima op een iPhone hoor!burne schreef op zondag 21 november 2010 @ 13:55:
[...]
USB-poort Apple iPod lader Apple iPad laderiPad (aan) ✖ ✓ ✓iPad (uit) ✓ ✓ ✓iPhone ✓ ✓ ✖iPod ✓ ✓ ✖
Verwijderd
En toch nog bedankt voor de extra uitleg 
Vanwege het hogere wattage is mij afgeraden om opladers door elkaar te gebruiken.. ik doe dat dan ook niet
Vanwege het hogere wattage is mij afgeraden om opladers door elkaar te gebruiken.. ik doe dat dan ook niet
Ik doe het wel altijd. En de iPhone heeft wel eens enkele dagen aan de iPad oplader gehangen. Ik merk geen problemen. Maar uit voorzorg raad ik het iedereen af.Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:36:
En toch nog bedankt voor de extra uitleg
FreeReef.nl
Ik heb m'n 3G een weekend lang aan een iPad-lader gehad zonder enig merkbaar effect. Hij geeft wel netjes het accu-scherm, maar er komt niets bij. Van de 3GS hoor ik hetzelfde verhaal. 4G heb ik niet getest.wrcveen schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:15:
iPad lader werkt prima op een iPhone hoor!
Wattage maakt niet uit, Volt is schadelijk, lees; http://www.iphoneclub.nl/...et-de-ipad-lader-kan-dat/ maar eens.
[ Voor 43% gewijzigd door wrcveen op 21-11-2010 22:16 ]
ai hartverzakking vandaag. Iemand stootte koffie om en zo lag mij ipad dus te baden in de koffie. Godzijdank heb ik een hoesje eromheen. Die heeft zijn dienst bewezen.
En een niet gerelateerde vraag. Bij Fruit Ninja wil het wel eens gebeuren dat het scherm niet reageert. En dan nij een volgende fruitsalvo wel weer. Is dat een fout in het spel of kan dan gewoon gebeuren (vertraging in het verwerken van de aanraking) of toch een hardware probleem?
En een niet gerelateerde vraag. Bij Fruit Ninja wil het wel eens gebeuren dat het scherm niet reageert. En dan nij een volgende fruitsalvo wel weer. Is dat een fout in het spel of kan dan gewoon gebeuren (vertraging in het verwerken van de aanraking) of toch een hardware probleem?
M'n 3GS wordt gewoon netjes opgeladen met m'n iPad lader, ik merk geen verschil met de originele 3GS lader.burne schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:42:
[...]
Ik heb m'n 3G een weekend lang aan een iPad-lader gehad zonder enig merkbaar effect. Hij geeft wel netjes het accu-scherm, maar er komt niets bij. Van de 3GS hoor ik hetzelfde verhaal. 4G heb ik niet getest.
Ik laad ook al sinds Release me iPhones op via de iPad lader (geen zin om steeds te moeten switchen).
Eerst een 3gs en nu me 4. Werkt keurig.
Eerst een 3gs en nu me 4. Werkt keurig.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Interessant: de Amerikaanse keten T.J Maxx biedt nu de iPad 16Gb Wifi aan voor 399 dollar.
http://www.macrumors.com/...6-gb-wi-fi-ipads-for-399/
http://www.macrumors.com/...6-gb-wi-fi-ipads-for-399/
R.D50
Leuk verhaal, maar die heeft USB-101 dus niet gelezen. Je iPad-lader meldt zichzelf als een low-power hostport totdat het aangesloten apparaat de juiste identificatie laat zien. (specifieke spanningen op de data-lijnen..) Een ingestoken muis of USB-disk zal nooit meer dan 100mA uit de lader krijgen, en dat is een situatie waar ieder USB-device goed mee overweg moet kunnen om het USB-logo te mogen dragen. Een apparaat zal het juiste dansje moeten doen voordat een USB-lader dingen gaat doen die mogelijkerwijs schade aan zouden kunnen richten. Je hebt overigens twee manieren om dat te doen. Eentje die wel in de specs van USB staat en die er voor zorgt dat je OS gaat klagen als je een harddisk aansluit op een lowpower-poort, en eentje die welliswaar wel binnen de specs valt maar ongedocumenteerd is.wrcveen schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:13:
Wattage maakt niet uit, Volt is schadelijk, lees; http://www.iphoneclub.nl/...et-de-ipad-lader-kan-dat/ maar eens.
Dat is al eens op de frontpage langsgekomen en hier heb je een video van een mevrouw met een smd rework station die precies uitlegt hoe het werkt.
En een bijgewerkte versie:
USB-poort | Apple iPod lader | Apple iPad lader | |
iPad (aan) | ✖ | ✓ | ✓ |
iPad (uit) | ✓ | ✓ | ✓ |
iPhone 3G | ✓ | ✓ | ✖ |
iPhone 3GS | ✓ | ✓ | ✓ |
iPhone 4G | ✓ | ✓ | ✓ |
iPod (pre 5G) | ✓ | ✓ | ✖ |
iPod (recent) | ✓ | ✓ | ✓ |
[/quote jezelf]
[ Voor 37% gewijzigd door burne op 22-11-2010 00:43 ]
Mijn 3G hangt ALLEEN maar aan mn iPad oplader.
Ook dit tabelletje klopt dus niet.
Mijn 3G laadt dus niet op aan mn iPadlader. Dus heb nu 2 kabeltjes naast elkaar waarvan 1 gemarkeerd als iPad-kabeltje.
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Ik heb mijn Ipad nu dus geupdate naar 4.2.1 (8C148), alleen in mijn haast ben ik een paar dingen vergeten te onderzoeken.
Wat gebeurt er nu als de "echte" update komt? Moet ik dan eerst een restore doen, en dan wederom updaten? Of gaat deze nu langs mij, omdat ik deze er al op heb?
En eigenlijk de laatste vraag, verlies ik nu dingen? Ik heb het idee dat ik geen functionaliteit verlies of iets dergelijks.
Wat gebeurt er nu als de "echte" update komt? Moet ik dan eerst een restore doen, en dan wederom updaten? Of gaat deze nu langs mij, omdat ik deze er al op heb?
En eigenlijk de laatste vraag, verlies ik nu dingen? Ik heb het idee dat ik geen functionaliteit verlies of iets dergelijks.
De normale update gaat net als alle andere updates, mogelijk hoef je helemaal niet te updaten, aangezien het aannemelijk is dat 8C148 de final is.
Je verliest niets.
Je verliest niets.
Ik ga deze vraag maar hier stellen, kan zo recent niks vinden hierover.
Ik kan me herinneren dat er in het "iPhone providers/abonnementen" topic werd gesproken over de tvgids/anwb actie van Vodafone.
Je betaalde meen ik iets van 11,95 per maand voor bel/sms/web, in het topic kochten deze mensen een iPhone 4 simlock-vrij en deden die kaartjes erin.
Nu vraag ik me af..
Werkt dit ook voor de iPad? Vind 20 euro voor een iPad bundel namelijk nogal prijzig voor zo af en toe.
Ik zie wel dat T-Mobile iets aanbied voor een tientje, maar wil een keer een andere provider, voor m'n iPhone heb ik in huis nauwelijks GSM-bereik, laat staan HSDPA.
Ik wil dus ook gelijk Vodafone/KPN proberen, zodat ik binnenkort kan overstappen naar 1 van deze providers.
Ik meen me wel iets te herinneren dat Vodafone hier actie tegen had ondernomen.
Maar ik wil graag weten wat jullie ervaringen hierover zijn.
Alvast bedankt!
Ik kan me herinneren dat er in het "iPhone providers/abonnementen" topic werd gesproken over de tvgids/anwb actie van Vodafone.
Je betaalde meen ik iets van 11,95 per maand voor bel/sms/web, in het topic kochten deze mensen een iPhone 4 simlock-vrij en deden die kaartjes erin.
Nu vraag ik me af..
Werkt dit ook voor de iPad? Vind 20 euro voor een iPad bundel namelijk nogal prijzig voor zo af en toe.
Ik zie wel dat T-Mobile iets aanbied voor een tientje, maar wil een keer een andere provider, voor m'n iPhone heb ik in huis nauwelijks GSM-bereik, laat staan HSDPA.
Ik wil dus ook gelijk Vodafone/KPN proberen, zodat ik binnenkort kan overstappen naar 1 van deze providers.
Alvast bedankt!
met grote zekerheid wil ik een iPad 16 GB wifi aanschaffen voor thuis gebruik op de bank; dit ter vervanging van een samsung NC10 wat toch meer moeite kost door het lange opstarten!
Echter de netbook gebruikte ik vaak op vakantie voor volgende:
- muziek/film --> geen probleem
- typen dagboekverslag reis; half a4tje per dag; (moet ook wel te doen zijn met ipad toetsenbord/bluetoot toetsenbord)
- veilig stellen / bekijken van foto's op een SD kaartje; kopieeren van full-hd bestanden van camera; Is dit op te lossen, jailbreak maakt me niet uit; Zat te denken aan een usb hdd/hub die aan de ipad is te koppelen en ook toegang heeft voor SD kaartjes, aansluiten van usb camera...
Gaat dit niet lukken? Zou al tevreden zijn als ik de foto's easy kan veilig stellen naar ipad/externe hdd..
BETER moeten zoeken eerst:)
http://www.apple.com/ipad/accessories/
camera kit erbij, ik ben overstag en ga er morgen een halen!
Echter de netbook gebruikte ik vaak op vakantie voor volgende:
- muziek/film --> geen probleem
- typen dagboekverslag reis; half a4tje per dag; (moet ook wel te doen zijn met ipad toetsenbord/bluetoot toetsenbord)
- veilig stellen / bekijken van foto's op een SD kaartje; kopieeren van full-hd bestanden van camera; Is dit op te lossen, jailbreak maakt me niet uit; Zat te denken aan een usb hdd/hub die aan de ipad is te koppelen en ook toegang heeft voor SD kaartjes, aansluiten van usb camera...
Gaat dit niet lukken? Zou al tevreden zijn als ik de foto's easy kan veilig stellen naar ipad/externe hdd..
BETER moeten zoeken eerst:)
http://www.apple.com/ipad/accessories/
camera kit erbij, ik ben overstag en ga er morgen een halen!
[ Voor 7% gewijzigd door trekker22 op 22-11-2010 11:05 ]
Zoek eens op de vodafone site, je zal heel makkelijk de prepaidoptie vinden met een internetblox voor een tientje per maand. Heb ik lang gebruikt in een laptop en werkt perfect.Rhndy schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:58:
Ik ga deze vraag maar hier stellen, kan zo recent niks vinden hierover.
Nu vraag ik me af..
Alvast bedankt!
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hier ook. Laad m'n 3g en iPad met dezelfde lader op.Daan00 schreef op maandag 22 november 2010 @ 03:32:
Mijn 3G hangt ALLEEN maar aan mn iPad oplader.
Bedankt voor je reactie!Kassad schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:18:
[...]
Zoek eens op de vodafone site, je zal heel makkelijk de prepaidoptie vinden met een internetblox voor een tientje per maand. Heb ik lang gebruikt in een laptop en werkt perfect.
Ik heb het gevonden, maar deze werkt dus ook in de iPad?
Verwijderd
Hij laad wel op alleen je accu status veranderd niet .... zet je 3G eens uit en aan ----tadaaaa een volle accusamo schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:09:
Mijn 3G laadt dus niet op aan mn iPadlader. Dus heb nu 2 kabeltjes naast elkaar waarvan 1 gemarkeerd als iPad-kabeltje.
Heb het zelfde probleem
Ik zou niet weten waarom niet, wel ff sim kaartje verknippen naar micro sim natuurlijk als er geen micro sim mogelijk is.Rhndy schreef op maandag 22 november 2010 @ 11:31:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Ik heb het gevonden, maar deze werkt dus ook in de iPad?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Top, ga ik binnenkort proberen!Kassad schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:09:
[...]
Ik zou niet weten waarom niet, wel ff sim kaartje verknippen naar micro sim natuurlijk als er geen micro sim mogelijk is.
Mijn vriendin dacht vandaag een ipad 16GB Wifi voor mij mee te brengen (die ik zelf bekostig uiteraard
), maar ik heb me toch even bedacht.
Sinds gisteren zat het wat in mijn hoofd om een ipad te kopen, maar ik heb geen zin om een impulsieve aankoop te doen
499€ is uiteindelijk toch al wat geld voor iets dat een laptop ook wel aankan
Is de App Store zo'n grote meerwaarde?
Ik heb al eens een kijkje genomen en er zijn inderdaad wel extreem veel apps om te downloaden/kopen
Maar uiteindelijk is en blijft het meer een gadget zeker?
Sinds gisteren zat het wat in mijn hoofd om een ipad te kopen, maar ik heb geen zin om een impulsieve aankoop te doen
499€ is uiteindelijk toch al wat geld voor iets dat een laptop ook wel aankan
Is de App Store zo'n grote meerwaarde?
Ik heb al eens een kijkje genomen en er zijn inderdaad wel extreem veel apps om te downloaden/kopen
Maar uiteindelijk is en blijft het meer een gadget zeker?
Je zou er in ieder geval eens mee moeten spelen (in de winkel, of nog beter (indien mogelijk) met een iPad van iemand die je kent).
Kater? Eerst water, de rest komt later
Ik wilde even melden dat iOS4.2 nu via de Officiele Kanalen Beschikbaar is, so check your Local iTunes
.
Echter zit ik zelf met een klein probleempje nu, aangezien ik iOS4.2 GM heb gedraait, geeft iTunes nu aan dat er geen nieuwere Update is, moet ik wachten tot er een *.ipsw beschikbaar komt, of kan ik op een andere manier een Upgrade forceren? Het kan echter niet zo zijn dat de Versie hetzelfde is, aangezien ik de 1ste GM Draai, hierna is nog een GM en zelfs iOS4.2.1 uitgekomen, dus ik zou uiteindelijk toch moeten updaten.
Echter zit ik zelf met een klein probleempje nu, aangezien ik iOS4.2 GM heb gedraait, geeft iTunes nu aan dat er geen nieuwere Update is, moet ik wachten tot er een *.ipsw beschikbaar komt, of kan ik op een andere manier een Upgrade forceren? Het kan echter niet zo zijn dat de Versie hetzelfde is, aangezien ik de 1ste GM Draai, hierna is nog een GM en zelfs iOS4.2.1 uitgekomen, dus ik zou uiteindelijk toch moeten updaten.
[ Voor 20% gewijzigd door JunkieXP op 22-11-2010 15:01 ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Bij mij geeft hij nog aan dat 3.2.2 de nieuwste is...
[Edit]
Apple.nl geeft wel aan dat hij er zou moeten zijn.
Nog maar even geduld hebben en over een half uurtje nog eens proberen..
[ Voor 54% gewijzigd door Spike_wolf op 22-11-2010 15:07 ]
Humankind… be both.
Hij is ook nog niet gereleased. maar gaat wel vandaag gebeuren.
http://www.apple.com/pr/library/2010/11/22ios.html
[edit]Zoals hierboven dus.
http://www.apple.com/pr/library/2010/11/22ios.html
[edit]Zoals hierboven dus.
[ Voor 12% gewijzigd door MrAcid op 22-11-2010 15:08 ]
Misschien is de Update dan nog niet naar alle iTunes Resources uitgerolt: http://www.apple.com/nl/Spike_wolf schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:03:
Bij mij geeft hij nog aan dat 3.2.2 de nieuwste is...

Overigens is het nu voor iedereen mogelijk om de MobileMe Service "Find my i*" gratis te gebruiken, vraag me echter wel af wat je daaraan hebt met een 3G en GPS Loze iPad...
[ Voor 19% gewijzigd door JunkieXP op 22-11-2010 15:10 ]
Het werkt ook via wifi en telefoonmasten. Het is natuurlijk niet zo precies, maar als je op een bekend wifi netwerk zit, moet je een eind kunnen komen.JunkieXP schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:08:
[...]
Overigens is het nu voor iedereen mogelijk om de MobileMe Service "Find my i*" gratis te gebruiken, vraag me echter wel af wat je daaraan hebt met een 3G en GPS Loze iPad...
Zo kwam ik erachter dat ik m'n iPad bij m'n ouders had laten liggen, na eerst alles overhoop te hebben gehaald

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Precies, wifi en gsm geven iig een globale locatie. Als je hem gewoon vergeten bent kan dat je al in de goede richting wijzen zoals bij Hoedje dus
Humankind… be both.
Heeft iemand al het build nummer (8Cxxx) en versie nummer van de nieuwe iOS 4.2 official release?
Het zou vreemd zijn als de versie lager is dan 4.2.1 maar ik ben zowiezo benieuwd naar welke build het nu is. Ik denk dat ze 8C148 gewoon gereleased hebben maar dan zou het dus 4.2.1 zijn, terwijl er overal in het nieuws over 4.2 wordt gesproken. Vreemd.
Het zou vreemd zijn als de versie lager is dan 4.2.1 maar ik ben zowiezo benieuwd naar welke build het nu is. Ik denk dat ze 8C148 gewoon gereleased hebben maar dan zou het dus 4.2.1 zijn, terwijl er overal in het nieuws over 4.2 wordt gesproken. Vreemd.
Dat vind ik heel erg aardig van Apple dat ze aan de GT5-wachters hebben gedacht en hem ruim voor de 24e releasen :-)JunkieXP schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:56:
Ik wilde even melden dat iOS4.2 nu via de Officiele Kanalen Beschikbaar is, so check your Local iTunes.
4.2.1 lijkt mij gewoon een subversie van 4.2, net als 4.2 weer een subversie van 4 is.GekkePrutser schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:17:
Heeft iemand al het build nummer (8Cxxx) en versie nummer van de nieuwe iOS 4.2 official release?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Lol, ik had ook al helemaal ingeplanned om mijn ipad te updaten en jailbreaken in de 40+ minuten die de installatie van GT5 duurtDennisdn schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:18:
[...]
Dat vind ik heel erg aardig van Apple dat ze aan de GT5-wachters hebben gedacht en hem ruim voor de 24e releasen :-)
Verwijderd
Dan mag je over een paar uur weer updaten.Sloebie schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:26:
Ik heb mijn Ipad nu dus geupdate naar 4.2.1 (8C148), alleen in mijn haast ben ik een paar dingen vergeten te onderzoeken.
Apple heeft zojuist aangekondigt dat ios4.2 vandaag nog beschikbaar wordt gesteld.
Zie ook de reacties hierboven...Verwijderd schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:34:
[...]
Dan mag je over een paar uur weer updaten.
Apple heeft zojuist aangekondigt dat ios4.2 vandaag nog beschikbaar wordt gesteld.
Maar een iPad WiFi heeft toch geen GSM ingebouwd? Dus ik moet dan het geluk hebben dat ik hem vergeet binnen een geaccepteerde WiFi omgeving, of een eventuele dief, die zo stom is om deze op een WiFi Netwerk in te loggen. Naja, beter iets, dan niets, je mag een gegegevn Apple...Spike_wolf schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:17:
Precies, wifi en gsm geven iig een globale locatie. Als je hem gewoon vergeten bent kan dat je al in de goede richting wijzen zoals bij Hoedje dus
Klopt, maar voor zover ik weet hoef je niet op een netwerk ingelogd te zijn om het te gebruiken voor positie bepaling. Dus dat scheelt al weer.JunkieXP schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:50:
[...]
Maar een iPad WiFi heeft toch geen GSM ingebouwd? Dus ik moet dan het geluk hebben dat ik hem vergeet binnen een geaccepteerde WiFi omgeving, of een eventuele dief, die zo stom is om deze op een WiFi Netwerk in te loggen. Naja, beter iets, dan niets, je mag een gegegevn Apple...
Humankind… be both.
Daarentegen moet je wel verbinding hebben om de locatie door te kunnen geven, anders heb je nog niets aan die informatie.Spike_wolf schreef op maandag 22 november 2010 @ 16:18:
[...]
Klopt, maar voor zover ik weet hoef je niet op een netwerk ingelogd te zijn om het te gebruiken voor positie bepaling. Dus dat scheelt al weer.
De find my phone optie werkte heel even op mijn 4.2GM
Moet ik mijn iPad eerst upgraden naar 3.2.2 voordat ik naar 4.2.2 ga? Zit nu nog op 3.2.1 omdat ik niet eerder de behoefte had om te upgraden....
Nee, dit is niet nodigbvsteyn schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:47:
Moet ik mijn iPad eerst upgraden naar 3.2.2 voordat ik naar 4.2.2 ga? Zit nu nog op 3.2.1 omdat ik niet eerder de behoefte had om te upgraden....
39
Moet je persee een reservekopie maken? Aangezien ik dit laatst op de laptop van mn vriendin heb gedaan waar dat iets van 9 uur had geduurd. Op de pc bij mij thuis heb ik dat niet gedaan maar daar ga ik dat zeker niet op doen daar duurde het nog langer. Iemand?
Als je alles wilt behouden zoals het nu is wel. Game-scores, gekochte Autoweek bladen, e.d. gaan allemaal verloren als je geen reservekopie doet...T.E schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:06:
Moet je persee een reservekopie maken? Aangezien ik dit laatst op de laptop van mn vriendin heb gedaan waar dat iets van 9 uur had geduurd. Op de pc bij mij thuis heb ik dat niet gedaan maar daar ga ik dat zeker niet op doen daar duurde het nog langer. Iemand?
en hij staat online ..
* Luuk downloading
edit; en ik ben niet de enige zo te zien.. 300kb/s
* Luuk downloading
edit; en ik ben niet de enige zo te zien.. 300kb/s
[ Voor 32% gewijzigd door Luuk op 22-11-2010 19:19 ]
En ook ik ben hem aan het downloaden..... schiet niet echt op.... 30min resterend.
Whatever.
Servers hebben het beetje lastig, is ook geen verrassing natuurlijk. Met moeite 150kb/sec hier :§(
Dit topic is gesloten.