Fly or Die
Verwijderd
Gisteren 4.2 GM 2 geinstalleerd zonder backup. Op de laatste paar procenten bleef de update wel 10 minuten hangen....doemscenario!! Maar uiteindelijk liep de update door. Een backup duurt nu nog maar een paar minuten.
Ja grapig, als ik via de ipad kijk gaat het goed en als ik via de computer kijk krijg ik sinterklaas.Fjeze schreef op maandag 15 november 2010 @ 08:54:
ook hier intocht van de goede oude sint te zien
Als het goed is werkt het nu wel op de computer.
http://www.youtube.com/watch?v=-p6PsoT5sG0
Heb een 60mbit verbinding maar het gaat zo traag
Het surfen gaat wel snel
Verwijderd
Wellicht morgen? http://www.apple.com/nl/Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:39:
Can't wait tot 4.2 uit komt!
Wij hier kennen de nieuwe functies misschien al wel maar voor de gemiddelde consument is het vast exciting newsMuthas schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:20:
Onder exciting announcement valt nou niet echt de release van een firmware waarvan we allemaal de nieuwe functies al weten
Plus, het is een announcement "from iTunes". Iets aangaande streaming geef ik ook meer kans dan iOS 4.2, wat al heel lang voor November aangekondigd is.Muthas schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:20:
Onder exciting announcement valt nou niet echt de release van een firmware waarvan we allemaal de nieuwe functies al weten
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Verwijderd
Waarom? 't is voor ons in de middag, hoor.Toppe schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:13:
Zou er bijna wakker voor blijven;)
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Het gaat over iTunes, niet over iOS.Gamebuster schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:17:
http://www.apple.com/nl/
Nog 40 minuten![]()
iOS 4.2 mag ik hopen
Er staat nog steeds "tomorrow"...Gamebuster schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:17:
http://www.apple.com/nl/
Nog 40 minuten![]()
iOS 4.2 mag ik hopen
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Top, goede service van de winkelVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:41:
Update over mijn oplaadproblemen: dixons heeft keurig een nieuwe uit een verpakking gehaald en hem omgeruild, even getest en het is oke zo!
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=7498
Wat denken jullie ? Hij is snel wat ik zo heb gezien, wel stuk kleiner.
Eigenlijk is dit 1 van de eerste tablets waarvan ik denk: kijk, dat is nou eens een waardige concurrent. Killer zal het niet worden; er staat geen Apple logo op. Echter, het is zeker wel een interessant dingetje.Versteegrob schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:59:
Blackberry Playbook iPad killer ?
http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=7498
Wat denken jullie ? Hij is snel wat ik zo heb gezien, wel stuk kleiner.
Prijskaartje?
OS?
SDK omgeving & taal?
GPU/openGL support/kracht?
[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 17-11-2010 00:53 ]
Less than $500Gamebuster schreef op woensdag 17 november 2010 @ 00:49:
[...]
Eigenlijk is dit 1 van de eerste tablets waarvan ik denk: kijk, dat is nou eens een waardige concurrent. Killer zal het niet worden; er staat geen Apple logo op. Echter, het is zeker wel een interessant dingetje.
Prijskaartje?
QNX, toekomstig OS voor alle BlackBerry'sOS?
Adobe AirSDK omgeving & taal?
1Ghz Dual Core ARM Cortex A9. Het is kennelijk snel.GPU/openGL support/kracht?
Ja, het is een waardige concurrent. Hij komt ongeveer tegelijk met de iPad 2, dus dat wordt een interessante vergelijking. Ik verwacht dat de iPad even snel wordt en dat de software het verschil gaat maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Krisp op 17-11-2010 11:43 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ja, dit is veel meer een serieuze concurrent van de iPad dan al die Android meuk. QNX is een goed OS zeker voor embedded, en Adobe Air is een goede ontwikkelomgeving, erg visueel (een soort geavanceerde Flash).Krisp schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:38:
Ja, het is een waardige concurrent. Hij komt ongeveer tegelijk met de iPad 2, dus dat wordt een interessante vergelijking. Ik verwacht dat de iPad even snel wordt en dat de software het verschil gaat maken.
Als ze dit goed optimaliseren en goed over de GUI nadenken dan kan het heel wat worden. Ik ben zelf (voorlopig) meer van de iPad maar het is goed als er serieuze concurrentie komt. Ik denk wel dat ze op termijn een 10" versie moeten gaan maken, want 7" is wel heel erg klein.
adobe air een goede ontwikkelomgeving ? Dan duzend keer liever android. Adobe air is een resource hog tot en met.GekkePrutser schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:00:
[...]
Ja, dit is veel meer een serieuze concurrent van de iPad dan al die Android meuk. QNX is een goed OS zeker voor embedded, en Adobe Air is een goede ontwikkelomgeving, erg visueel (een soort geavanceerde Flash).
Als ze dit goed optimaliseren en goed over de GUI nadenken dan kan het heel wat worden. Ik ben zelf meer van de iPad maar het is goed als er serieuze concurrentie komt. Ik denk wel dat ze op termijn een 10" versie moeten gaan maken, want 7" is wel heel erg klein.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Daarnaast begin ik me wel een beetje te ergeren aan de minimale hoeveelheid RAM. In iCab met meerdere tabs (3 of meer) dan krijg al heel snel de meldingen "low memory" en komt het regelmatig voor dat ik mezelf weer terug vind op de springboard. Ook bij Photoshop kan het wel iets "snappier".
Grote pluspunt blijft eigenlijk wel de functie als imagetank voor je DSLR foto's op vakantie met mooie resolutie/grootte.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Haha, ik denk dat het beter is voor de consument. Kijk maar naar Windows XP, een hoop ongecontroleerde troep voor verkrijgbaar waardoor het systeem traag en log wordt. Vervolgens komen ze klagen dat de computer traag is en de schuld aan HP/Compaq bv. wordt gegeven. Terwijl die prima hardware maken. Door het gesloten en gecontroleerd te houden behoudt je de snelle omgeving tegen troep en andere bloatware.Versteegrob schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:33:
Vind nu het grootste nadeel van Apple dat alles zo gesloten is. Wel veel geweld games maar ooit een tepel zien ho maar. We leven in 2010 en dan alles nog zo gesloten houden, jammer. Open source !
no comment
Nou dat valt reuze mee. Ik heb de Camera connection kit maar als ik me Canon 7D erop aansluit (foto's in Raw uiteraard) vind hij dat niet bepaald leuk. Daarbij komt dan ook weer dat hij foto's niet op 100% laat zien in de Fotoapp maar er een soort Downsampeling op toepast. (het orgineel uitlezen kan nog steeds via je mac)Joarie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:27:
Grote pluspunt blijft eigenlijk wel de functie als imagetank voor je DSLR foto's op vakantie met mooie resolutie/grootte.
Ik weet zeker dat 85% van de kopers helemaal niet weet waar je het over hebt.Versteegrob schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:33:
Vind nu het grootste nadeel van Apple dat alles zo gesloten is. Wel veel geweld games maar ooit een tepel zien ho maar. We leven in 2010 en dan alles nog zo gesloten houden, jammer. Open source !
Dat iOS zo gesloten is doet me eigenlijk helemaal niets. Het is een Device voor erbij dus als ik "lekker open" wil surfen pak ik me mac er wel bij.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
iBooks bedoel je? Ik heb magspdfs van 75MB geopend daarin om te testen. Maar niet gelezen. Dat doe ik met goodreader, en ik heb regelmatig PDFs van 100+MB die zonder problemen daarop werken.Joarie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:27:
Weet iemand trouwens wat de maximale PDF-grootte is die de iPad aan kan in eBooks? Een zoektocht op google leverde nog geen helder antwoord op. Kheb zelf het idee dan bij 30+ MB het al een beetje hekel begint te worden en leidt tot crash naar springboard.
Het is dan ook niet de grootte van het PDFbestand dat problemen veroorzaakt, maar de hoeveelheid text(echte fonts dus) en complexiteit van een pagina. Een Metro-krant van 6MB kon namelijk al goodreader doen crashen, als deze vol met kleine artikeltjes zit met veel links en plaatjes. Het renderen vereisste veel ramgebruik. De laatste paar updates hebben dit opgelost
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Tis wel duidelijk dat hij de RAW bestanden downsampled. Ik had ook niet anders verwacht aangezien je dan niet fijn kun scrollen tussen foto's van 10+ MB per stuk. Voor het echte pixelpeek werk pak ik natuurlijk ook liever een bakbeest-pc. Maar de iPad is goed genoeg om te zien of je focuspunten goed of verkeerd lagen.Donstil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:55:
[...]
Nou dat valt reuze mee. Ik heb de Camera connection kit maar als ik me Canon 7D erop aansluit (foto's in Raw uiteraard) vind hij dat niet bepaald leuk. Daarbij komt dan ook weer dat hij foto's niet op 100% laat zien in de Fotoapp maar er een soort Downsampeling op toepast. (het orgineel uitlezen kan nog steeds via je mac)
Het voordeel wel weer van het downsampelen is dat ie er meteen een JPEG van maakt met een fijne resolutie die makkelijk via de mailclient te versturen is zonder dat je allerlei export-functies erop los hoeft te laten.
@kmf
Bedankt voor je uitleg. Ik had idd maar 1 type magazine geprobeerd waarbij ik de een na de andere crash kreeg. Zal eens kijken hoe andere magazines zich verhouden.
[ Voor 8% gewijzigd door Joarie op 17-11-2010 13:13 ]
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
En de overige 15% kan z'n iPad jailbreaken. Ik zie het probleem dus ook niet echtDonstil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:55:
[...]
Ik weet zeker dat 85% van de kopers helemaal niet weet waar je het over hebt.
Ik heb alleen wel wat moeite met de moraliteit die Apple meent te moeten hanteren (alsof zij daarin superieur zijn).Donstil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:55:
[...]
Ik weet zeker dat 85% van de kopers helemaal niet weet waar je het over hebt.
Dat iOS zo gesloten is doet me eigenlijk helemaal niets. Het is een Device voor erbij dus als ik "lekker open" wil surfen pak ik me mac er wel bij.
Ik vind het niet te verkroppen dat er bijvoorbeeld geen pokerclient te downloaden valt (waar je voor echt geld kunt spelen), vanwege het 'gokaspect'. Ten eerste wil ik graag zelf die verantwoordelijkheid nemen als ik voor geld wil spelen met het risico dat ik geld kan verliezen.
(overigens wel vaker een argument trouwens voor mensen die tegen online poker strijden - om de consument in bescherming te nemen zodat kinderen niet de creditcards kunnen plunderen. In die zin is het natuurlijk wel opmerkelijk dat Apple het geen probleem vindt als je de hele appstore leegshopt met je credit card).
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Oh jee, weer iemand die de kreet open source heeft ontdekt. Open source heeft geen moer met de openheid van een platform te maken. Je kunt een open source platform volledig dichttimmeren, maar je kunt ook een closed source platform open maken als je alles vrijgeeft om er voor te kunnen ontwikkelen. Nou is het een beetje loos om een gesloten platform open source te maken, want dan maken anderen het platform wel open.Versteegrob schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:33:
De geslotenheid van het iOS platform is een hype en grotendeels een mythe. Apple geeft bergen met documentatie gratis weg om vanalles voor het platform te kunnen ontwikkelen. Je betaalt licentiekosten voor de tools en de distributie van de software, maar bedenk even dat we nog niet zo lang geleden groffe bedragen voor compilers en IDEs betaalden om simpelweg software voor Windows te kunnen ontwikkelen.
Oftewel, verdiep je eens in de materie voordat je roept wat anderen ook roepen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
heb hier een medestander gevonden. Ik vind zelf ook dat apple de meeste gekke doet. Laatst las ik een artikel dat iemands imac niet gerepareerd werd omdat dat schadelijk zou zijn voor de medewerker van apple (het draaide hier om de grote hoeveelheid stof in de pc), ondanks dat het gewoon onder garantie viel. Oordeel van apple was dat ze niet wisten waar de gebruiker zijn apparaat gebruikt. Ook wat jij zegt, wie zijn zij om over mij portomonee te bepalen.LuNaTiC schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:31:
[...]
Ik heb alleen wel wat moeite met de moraliteit die Apple meent te moeten hanteren (alsof zij daarin superieur zijn).
Aan de andere kant, de keuze ligt wel bij ons, of je het nu met ze eens bent of niet. Jij hebt toch ook de keus om wel of niet in een rokerscafe te gaan drinken. Bij wel ga je toch ook niet piepen dat je kleren stinken, ook al vind je dat wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Martinus op 17-11-2010 14:29 ]
no comment
als het met 1 vinger niet lukt... dan lukt het vast met 2 vingersGamebuster schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:45:
Is er nou echt geen manier om te scrollen in een textarea? Je kan amper een groot bericht quoten hier.
(5x gevraagd en beantwoord in dit topic alleen)
Wist niet dat de FCC onderzoek deed naar mythen...Exirion schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:39:
[...]De geslotenheid van het iOS platform is een hype en grotendeels een mythe.
In die nuance kan ik me trouwens ook wel vinden hoor. Maar dat wil niet zeggen dat ik blij word van de stank op zondagochtend als ik m'n kleren de was ingooiMartinus schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:29:
[...]
Aan de andere kant, de keuze ligt wel bij ons, of je het nu met ze eens bent of niet. Jij hebt toch ook de keus om wel of niet in een rokerscafe te gaan drinken. Bij wel ga je toch ook niet piepen dat je kleren stinken, ook al vind je dat wel.
Het roken neem ik dan ook voor lief zo goed en kwaad als het gaat, omdat mijn stamcafé verder gewoon gezellig is. Net als dat de iPad verder een prachtig apparaat is.
Stiekem blijf ik toch ranten op rokers* en de restricties die Apple oplegt, en stiekem hoop ik dat ik in m'n stamcafé rookvrij kan uitgaan en thuis relaxed een potje poker voor geld kan spelen op m'n iPad
*( voor ik rokers op m'n dak krijg, niet op rokers zelf maar wel op 'roken' in het algemeen
[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 17-11-2010 15:42 ]
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
http://www.amazon.co.uk/S...ers&qid=1290003319&sr=8-1
Nu al voor 550 euro te koop, een week na introductie 30% prijsverlaging.
Inderdaad, apple knows what good for you. Geen pr0n, geen gokken, etc.[message=,noline]LuNaTiC schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:31[/message]:
[...]
Ik heb alleen wel wat moeite met de moraliteit die Apple meent te moeten hanteren (alsof zij daarin superieur zijn).
Ik vind het niet te verkroppen dat er bijvoorbeeld geen pokerclient te downloaden valt (waar je voor echt geld kunt spelen), vanwege het 'gokaspect'. Ten eerste wil ik graag zelf die verantwoordelijkheid nemen als ik voor geld wil spelen met het risico dat ik geld kan verliezen.i
overigens nam steve het enkele jaren geleden zelf niet zo nauw met het moraal en hij zijn stock options antidateerde
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 15:23 ]
Dat zegt niet zo veel. Amazon geeft wel vaker fikse kortingen. Ook op nieuwe producten.Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:18:
De Samsung Tab blijkt geen concurrent te worden voor de iPad
http://www.amazon.co.uk/S...ers&qid=1290003319&sr=8-1
Nu al voor 550 euro te koop, een week na introductie 30% prijsverlaging.
Zag 'm laatst liggen bij belcompany. Wat een klein ding! Meer een grote telefoon dan een tablet. Ik denk dat het pas interessant wordt als Android 3.0 op een 10 inch uitkomt.. Niet dat ik erop zit te wachten. Maar concurrentie is altijd goed.
Verwijderd
Ik blijf erbij dat alles onder de 10 inch geen concurrentie is. Hooguit een andere doelgroep, maar een iPad kan je simpelweg niet vergelijken met een 5 inch Dell Streak of Samsung Tab.
Kijk het filmpje maar waar een iPad en een Playbook worden vergeleken. Ik vind een 10inch, maybe iets groter tot 13 inch het beste formaat waarin het browsen tot zijn recht komt.
Ik betrap mezelf er op dat als ik de iPad draai van Landscape naar portret dat ik er elke x weer denk "god die maat is precies goed". Kleiner kan naar mijn mening dan ook echt niet maar groter (dan bedoel ik bv 12"/13") lijkt me dan ook weer niet fijn.
(ik betrap mezelf er ook op dat ik telkens na een paar dagen werken met me iPhone4, me iPad scherm zo vind tegen vallen maar dat is een ander verhaal)
Ik heb het toch ook over 10 inch..Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:35:
[...]
Ik blijf erbij dat alles onder de 10 inch geen concurrentie is. Hooguit een andere doelgroep, maar een iPad kan je simpelweg niet vergelijken met een 5 inch Dell Streak of Samsung Tab.
Kijk het filmpje maar waar een iPad en een Playbook worden vergeleken. Ik vind een 10inch, maybe iets groter tot 13 inch het beste formaat waarin het browsen tot zijn recht komt.
Ik denk trouwens dat het persoonlijk is of je 7 inch genoeg vindt. Ik zou het niet genoeg vinden. Maar sommige mensen vinden een netbook met 1024x768 ook genoeg. Daar zou ik niet op kunnen werken..
Als er mensen zijn die 7 inch genoeg vinden - en die zullen er zijn - dan is dat gewoon concurrentie voor de ipad.
netbooks zouden goed zijn als de schermverhtouding anders wasCheeky schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:55:
[...]
Ik heb het toch ook over 10 inch..
Ik denk trouwens dat het persoonlijk is of je 7 inch genoeg vindt. Ik zou het niet genoeg vinden. Maar sommige mensen vinden een netbook met 1024x768 ook genoeg. Daar zou ik niet op kunnen werken..
Als er mensen zijn die 7 inch genoeg vinden - en die zullen er zijn - dan is dat gewoon concurrentie voor de ipad.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Oké verkeerd geformuleerd maar waarom bepaald Apple wat ik mag zien ? Controleren op bugs en virussen Oké maar gokken, geweld en seks maak ik zelf wel uit.Exirion schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:39:
[...]
Oh jee, weer iemand die de kreet open source heeft ontdekt. Open source heeft geen moer met de openheid van een platform te maken. Je kunt een open source platform volledig dichttimmeren, maar je kunt ook een closed source platform open maken als je alles vrijgeeft om er voor te kunnen ontwikkelen. Nou is het een beetje loos om een gesloten platform open source te maken, want dan maken anderen het platform wel open.
De geslotenheid van het iOS platform is een hype en grotendeels een mythe. Apple geeft bergen met documentatie gratis weg om vanalles voor het platform te kunnen ontwikkelen. Je betaalt licentiekosten voor de tools en de distributie van de software, maar bedenk even dat we nog niet zo lang geleden groffe bedragen voor compilers en IDEs betaalden om simpelweg software voor Windows te kunnen ontwikkelen.
Oftewel, verdiep je eens in de materie voordat je roept wat anderen ook roepen.
[...]
Nou dat valt reuze mee. Ik heb de Camera connection kit maar als ik me Canon 7D erop aansluit (foto's in Raw uiteraard) vind hij dat niet bepaald leuk. Daarbij komt dan ook weer dat hij foto's niet op 100% laat zien in de Fotoapp maar er een soort Downsampeling op toepast. (het orgineel uitlezen kan nog steeds via je mac)
[...]
Hey donstil heb hier ook een 7d met caera connection kit foto's overgezet geen probleem en schiet alleen inraw
Ik ben nog wel een beetje onwennig met iTunes, Ik wil niet dat dat programma maar iets met mijn mp3's doet (tags, covers of directory structuur), dus ik durf niet zomaar mijn hd te laten scannen. Of indexeert hij alleen maar?
Als je met je ipad kinderpornosites ga, bestiality en gaypornfilmpjes op je ipad gooit of als je een jaargang aan playboy's in goodreader donderd, dan krijg je gewoon te zien wat je wilt zien hoor.Versteegrob schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:04:
[...]
Oké verkeerd geformuleerd maar waarom bepaald Apple wat ik mag zien ? Controleren op bugs en virussen Oké maar gokken, geweld en seks maak ik zelf wel uit.
Apple heeft geen nudefilter draaien die die plaatjes en filmpjes censureert. Heck, als je die pornofilmpjes in itunes gooit, synchroniseert ie ze vast wel met je ipad zelfs.
Je kan het alleen niet via itunes kopen.
[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 17-11-2010 21:43 ]
Die Mail app van de iPad kan geen gmail folders/tags aan, daarom ben ik maar weer terug gegaan naar de browser interface.Tim Schuhmacher schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:08:
Nu nog uitzoeken hoe ik gmail + calender kan syncen en video kan streamen.
Video streamen? Air Video Server?
Je kunt in je supermarkt wel een playboy vinden, maar geen keiharde porno. Dat is zeker ook 'censuur'? Apple bepaalt zelf wat ze verkopen. Als je dat niet aanstaat ga je ergens anders winkelen. Iedere poging om te beargumenteren waarom een willekeurig bedrijf iets zou moeten verkopen is onzinnig en een aanval op de vrijheid van een ondernemer. Grow up en ga tegen een andere boom aan staan pissen, want dit is onzin en als je niet heel goed nadenkt over wat je roept zelfs gevaarlijke onzin.Versteegrob schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:04:
Oké verkeerd geformuleerd maar waarom bepaald Apple wat ik mag zien ? Controleren op bugs en virussen Oké maar gokken, geweld en seks maak ik zelf wel uit.
I don't like facts. They have a liberal bias.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Bij mij werkt dat anders prima? Ik heb weliswaar een Google Apps account, maar volgens mij zijn de mail-mogelijkheden hetzelfde. Ik heb gewoon een Google Mail account ingesteld.Slashdotter schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:55:
[...]
Die Mail app van de iPad kan geen gmail folders/tags aan, daarom ben ik maar weer terug gegaan naar de browser interface.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Vanaf 4.2 kan het wel (daarvoor ook al toch?)Slashdotter schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:55:
[...]
Die Mail app van de iPad kan geen gmail folders/tags aan, daarom ben ik maar weer terug gegaan naar de browser interface.
Video streamen? Air Video Server?

burne schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:25:
[...]
offtopic:
WTF is er met die neusholte aan de hand?
Concha Bullosa
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
ZELFS; als je notes in je iPhone (met iOS 4.*) hebt staan - kun je die ook laten syncen...en dan zie je bij Gmail ook nog een folder met notes
(kun je, tot nu toe, alleen maar kijken - niet editen of maken)
Oké, dat wist ik nietKrisp schreef op zondag 14 november 2010 @ 11:49:
[...]
Wacht één week, dan is iOS4 er. Daar kun je meerdere Exchange-accounts toevoegen.
Ik zie overigens op een witte achtergrond 2 dode pixels. Ze vallen alleen op wit erg op. Dit valt zeker niet onder de garantie?
Ooh wat raar. Ik draaide wel iOS 4.2 Beta 2 op vakantie dus misschien dat het daar iets mee van doen had.Wingie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:27:
[quote]Donstil schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:55:
[...]
[...]
Hey donstil heb hier ook een 7d met caera connection kit foto's overgezet geen probleem en schiet alleen inraw
(me iPad 32gb 3g is ook zo vol aangezien er ook een 32gb CF in me 7d zit
Volgens de uitgelekte pixel policy van Apple helaas net niet, er wordt pas bij 3 pixels vervangen of gerepareerd.mickjuh schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:40:
[...]Ik zie overigens op een witte achtergrond 2 dode pixels. Ze vallen alleen op wit erg op. Dit valt zeker niet onder de garantie?
Als je aandringt vervangen ze hem misschien wel maar dat doen ze dan maar 1 keer (volgens het document).
Vroeg me af of applicaties automatisch worden afgesloten als je ze een dag niet gebruikt oid.
M'n taskbar staat nu vol met programmas, sommige gebruik ik soms.
@mickjuh, had ook 2 stuck pixels. Kon na een belletje met Apple hem gewoon retour sturen. Had 3 dagen later een nieuwe.
[ Voor 23% gewijzigd door Harmen op 18-11-2010 18:01 ]
Whatever.
Die programma's blijven daar staan tot je ze zelf helemaal uit zet, maar dat maakt niet uit want ze gebruiken geen geheugen ofzo. Ze staan in een slaap stand, als je ze opent gaan ze verder waar ze gebleven waren, maar als je ze weg drukt (home knop) staan ze dus eigenlijk wel uit. Niks om je zorgen om te maken.Harmen schreef op donderdag 18 november 2010 @ 18:00:
Draai al een bijna een week iOS 4.2 gm2.
Vroeg me af of applicaties automatisch worden afgesloten als je ze een dag niet gebruikt oid.
M'n taskbar staat nu vol met programmas, sommige gebruik ik soms.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Google mail, calender en contacten syncen nu, het moest als Exchange account ingesteld worden.
Het rare is wel dat het gaat om 4.2.1.
Beschikbaar voor iPad, iPhone en iPodTouch
Het universeel maken kost toch nogal wat kracht zo te zien
Toe maar, een verjaardagscadeautje van 499 eurosyltheboy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:44:
Na veel geduld te hebben gehad mag ik binnenkort eindelijk een iPad. M'n pa begon er net namelijk zelf over, dat ik hem voor m'n verjaardag krijg.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja, m'n ouders zijn aardig scheutig met dat soort dingen. Met m'n 18e verjaardag zou het de bedoeling zijn geweest dat ik autorijlessen zou nemen, maar ik heb hier nog niet echt werk van gemaakt. Ik ga hier op korte termijn zeker aan beginnen.Exirion schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:56:
Toe maar, een verjaardagscadeautje van 499 euro
En dat betalen ze ook allemaal zonder dat je voor je geld hoeft te werken?syltheboy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:02:
Met m'n 18e verjaardag zou het de bedoeling zijn geweest dat ik autorijlessen zou nemen, maar ik heb hier nog niet echt werk van gemaakt. Ik ga hier op korte termijn zeker aan beginnen.

Hoezo zie je hier eigenlijk iPad met Bel+SMS+Web abo.
Je kan toch niet bellen en smsen met dat ding?
M'n ouders vinden het belangrijk dat ik m'n studie goed afrond, maar als ik dure dingen wil kopen daarvoor moet werken. En ik ga nooit uit, dus sparen lukt me alsnog. Ook hebben m'n ouders me ooit eens beloofd dat ze m'n rijbewijs zouden vergoeden, als ik niet ging roken en dat is me gelukt. Maar goed, we dienen hier zo min mogelijk offtopic te gaan, dus laten we er nu maar over ophouden.Exirion schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:10:
En dat betalen ze ook allemaal zonder dat je voor je geld hoeft te werken?Maar goed, nou gaan we weer offtopic dus laat maar zitten.
Dat is met een telefoon erbij.Joostje123 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:16:
http://www.studentmobiel....dafone-bel+sms+web-2-jaar
Hoezo zie je hier eigenlijk iPad met Bel+SMS+Web abo.
Je kan toch niet bellen en smsen met dat ding?
ik wil over 3 maanden ongeveer ook een ipad aanschaffen, ben benieuwd wanneer die nieuwe wordt aangekondigd!syltheboy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:44:
Na veel geduld te hebben gehad mag ik binnenkort eindelijk een iPad. M'n pa begon er net namelijk zelf over, dat ik hem voor m'n verjaardag krijg. Dat duurt nog een kleine 3 maanden, dus ik zal nog even geduld moeten hebben. En dat gaat zeker lukken, indien ik hem nu al heel lang wil hebben.
Maar blijft zoals altijd speculeren, veel mensen hadden de nieuwe iPad nog voor kerst verwacht. Echter is hij pas een paar weken uit in Azie.
De download is bijna binnen. ik update deze post met de eerste bevindingen van GM 4.2.1 wanneer hij is geinstalleerd.
Mijn eerste ervaring is dat GM 4.2.1 inderdaad wat sneller/responsiever aanvoelt dan de vorige GM's
Vooral het multi-tasken reageert wat sneller, bv de animatie van het wisselen van de programma's.
Nu maar hopen dat hij net zo fijn blijft werken als GM 4.2.....
[ Voor 31% gewijzigd door Grin op 19-11-2010 12:13 . Reden: Update met 4.2.1 bevindingen ]
Van de andere kant denk ik dat Apple zichzelf hier misschien wel onderscheidt van andere leveranciers. Ipv nu een brakke release pushen om maar een deadline te halen, toch iets meer tijd nemen om de problemen goed te onderzoeken en fixen.
De huidige iPad wordt er natuurlijk niet slechter op. Alleen zal de vernieuwde versie 1 of 2 (ik denk 2) camera's bevatten en misschien wordt hij ook wel sneller. Wellicht ook iets goedkoper. Maar ja, hoe dan ook ik krijg hem voor m'n verjaardag en dan is het misschien jammer dat er 2 maanden later misschien een nieuwe uitkomt.stormfly schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:48:
Zal april zijn, lijkt erop dat Apple nieuwe producten op een jaarlijke cycle gaat uitbrengen als je alle zaken eens naast elkaar zet van de afgelopen tijd.
Maar blijft zoals altijd speculeren, veel mensen hadden de nieuwe iPad nog voor kerst verwacht. Echter is hij pas een paar weken uit in Azie.
[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 19-11-2010 13:15 ]
Volgens mij kan dit (zogeheten Text-Wrapping) niet in Safari, in Atomic (€0,79) en iCab (€1,59). Kun je de teks grootte RealTime veranderen, dit resulteerd wel in het Text-Wrapping. Ik vind de Native Functie Dubbel Tap echter Prima Leesbaar over het algemeen.Tim Schuhmacher schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:55:
Kan Safari als ik in zoom en de tekst breder wordt dan het scherm ook de tekst zo 'flowen' dat het op het zelfde zoomnivo weer binnen het scherm valt?
Google mail, calender en contacten syncen nu, het moest als Exchange account ingesteld worden.
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Wat is aangeraden: meteen in stopcontact opladen of eerst even aanzetten (en eventueel met computer syncen)?
Kijk eens naar Het grote Android Tablet topic - deel 2 Daar kun je lezen dat de Folio door iemand van het forum word gebruikt.syltheboy schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:55:
Binnenkort komt Toshiba met een soort van iPad (genaamd Folio 100), maar ik heb hier geen goed gevoel over. M'n vader zei vanmiddag dat hij toch wel een stuk goedkoper is en meer mogelijkheden heeft. Dat is ook wel zo, maar als ik de filmpjes bekijk reageert het touchscreen toch een stuk minder goed als die van een iPad. Daarnaast zijn er een stuk minder applicaties voor beschikbaar. Volgens mij is hij ook van plastic (inclusief het scherm). Nee, ik heb dan liever een iPad.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
I am the great Cornholio!
Ik ga binnenkort Atomic web proberen.deBennie schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:13:
[...]
Wat is er kut aan safari?
Er zijn alternatieve browsers voor de ipad, zoals icab, atomic web, lunascape..
IE is toch echt een sterke browser hoe erg je ook een hekel hebt aan MS.Donstil schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:12:
[...]
Haha wat een mop. IE en niveau in 1 zin.
(ik zeg niet dat de iPad browser super is btw)
Is er trouwens een manier om de [TAB] toets in het toetsenbord te krijgen?
Verwijderd
bloetoeth keybord gebruiken (Y)Chadi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:12:
[...]
Ik ga binnenkort Atomic web proberen.
[...]
IE is toch echt een sterke browser hoe erg je ook een hekel hebt aan MS.
De mensen die een nieuwe iPad voor de kerst hadden verwacht, denken niet goed na. Het ding is nog niet eens acht maanden te koop, ze zijn nog steeds bijna niet aan te slepen en er is nog geen concurrent die ook maar in de buurt komt qua verkoop (of qua specs/prijsverhouding, vind ik). Er is dus geen enkele reden voor Apple om al met iets nieuws te komen. Ik verwacht een nieuwe op z'n vroegst april volgende jaar.stormfly schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:48:
Zal april zijn, lijkt erop dat Apple nieuwe producten op een jaarlijke cycle gaat uitbrengen als je alle zaken eens naast elkaar zet van de afgelopen tijd.
[ Voor 12% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 19-11-2010 18:59 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Vooral erg sterk in het besmetten van systemen en het zich stelselmatig niet aan de afspraken houden zodat je nu tientjes per jaar (via belastinggeld) bijdraagt aan de omzet van Microsoft doordat overheden zich in een hoek hebben laten verven met IE6.Chadi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:12:
IE is toch echt een sterke browser hoe erg je ook een hekel hebt aan MS.
Godzijdank zal er nooit een IE voor de iPad komen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
ik kan niet wachten op 4,2 of 4.2.1 na al die positieve berichtjes
Martijn maakte nog een leuke opmerking. Het programma wordt dood gesponsord door Vodafone en Samsung maar Martijn zegt "je staat op een reuze iPad"
#Fail
Verwijderd
NU maar eens gaan opzoeken wat GM is.. new bee
ach ja, soms kan bepaalde software best verbeteren, hopelijk doen andere dat ook ... http://www.ad.nl/ad/nl/10...e-software-van-2010.dhtmlburne schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:24:
[...]
Vooral erg sterk in het besmetten van systemen en het zich stelselmatig niet aan de afspraken houden zodat je nu tientjes per jaar (via belastinggeld) bijdraagt aan de omzet van Microsoft doordat overheden zich in een hoek hebben laten verven met IE6.
Godzijdank zal er nooit een IE voor de iPad komen.
Ontopic praat:
Erg ideaal om de ipad te gebruiken als Remote voor iTunes! Rage HD is trouwens vrij intensief spelletje om te spelen
39
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1051351
Mooi stukjeFietsbel schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 21:03:
[...]
ach ja, soms kan bepaalde software best verbeteren, hopelijk doen andere dat ook ... http://www.ad.nl/ad/nl/10...e-software-van-2010.dhtml
Ontopic praat:
Erg ideaal om de ipad te gebruiken als Remote voor iTunes! Rage HD is trouwens vrij intensief spelletje om te spelen
Met 2 of 3 of 4 of 5 of..... etc.... vingers tegelijk op je spatiebalk - geeft ook dezelfde aantal spaties....Chadi schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 17:12:
[...]
Voor Tab; dus 5 (of was het nu 4?) vingers tegelijk op je spatiebalk !!
Verwijderd
En doe ik iets verkeerd: app store, ik besluit te kopen wat er op pagina 3 staat van de lijst. Je gaat uit de store maar ik wil er gelijk weer terug in want ik wil nog iets. Terug naar pagina 1 op de ipad en de appstore weer in, danbegin ik weet op pagina 1. Niet handig en ik vraag me af of het anders kan.. ik wil zelfs liever de store niet uit als ik iets gekozen heb.
Tips? Of is dit het gewoon?
iOS 4.2 installerenVerwijderd schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:07:
Mooie tip!
En doe ik iets verkeerd: app store, ik besluit te kopen wat er op pagina 3 staat van de lijst. Je gaat uit de store maar ik wil er gelijk weer terug in want ik wil nog iets. Terug naar pagina 1 op de ipad en de appstore weer in, danbegin ik weet op pagina 1. Niet handig en ik vraag me af of het anders kan.. ik wil zelfs liever de store niet uit als ik iets gekozen heb.
Tips? Of is dit het gewoon?
Dit topic is gesloten.