widget schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 01:29:
[...]
Dan ben je toch wat beperkt in je voorstellingsvermogen.... Ik vind het echt zwaar kut dat die knop veranderd is. Want ik gebrikte hem erg veel. En de grap is, dat het er niet eens veel toe doet waarvoor. Maar ik was blij met de oude functionaliteit, heel EEG blij, en die functionaliteit worst mij nu afgenomen. Door een fabrikant, van het ding wat ik gekocht heb, dus het zou mijn eigendom moeten zijn.
Geef me dan tenminste in het system memu de optie voor mute of scr lock, maar nee, die krijg je niet.
Maar ik begrijp it jouw verhaal dat je het wel lekker vindt om vast te zitten in/aan een bepaald systeem?
Veel success daarmee dan, maar mijn kontje blijft maagedelijk, zolang als mogelijk.
Oke, dus je wilt zeggen dat je in bed ligt, op je zij... En dan leest... Inderdaad een moment waarop je de ipad wil locken en toch wil kantelen.
Maar,
Lezen doe je niet 10 seconden, maar eerder 30 min of bv uren. Een hardwarematige knop is echt gemaakt voor een functie die veelvoudig gebruikt word. Fuckties die je minder vaak gebruik ak 1 keer per dag 's avond, komen logicherwijs in een software optie terug. Dat is vrij normaal onder hardware producten.
Zoals je het nu aangeeft heb je de lock functie 1x per dag nodig... Is het dan echt rendabel dit aan een hardwarematige knop te koppelen. Ik denk dat mensen waaronder ik vaker de mute knop nodig hebben. (nogmaals, van mij mag de hele knop verdwijnen. Knoppen zijn het grootste risico op beschadiging, vervuling, problemen. Muten doe ik wel met de volume knoppen).
Wat betreft het verliezen van je funcktie... Die ben je niet kwijt. .
En inderdaad ik vind het niet erg ergens aan vast te zitten. Maar ik benader het heel anders. Ik ben iter, vanaf dos tot nu.. Ik hou van klooien, tweaken, hacken, tooltjes enz enz... Maar ik ben op een punt aangekomen dat ik al mijn office gerelateerde dingen zoals vroeger je agenda, je geschreven brieven, je fotoboeken, je videobanden, je encyclopedie enz.. Gewoon digitaal werkend wil hebben.
Dan kan ik kiezen voor windows of apple. Ik vind dat apple heeft laten zien een logiche benadering te hebben op de bovenstaande voorbeelden. Het werk voor mij logicher dan de meeste windows pakketen. Ik geef mij dus graag over aan de apple way of doing it. En inderdaad soms kom ik iets te kort wat ik wel in windows kan. En soms maakt apple een stap waar ik helemaal niet gewend aan ben... Maar daar geef ik me graag aan over, want in het verleden bleek dit allemaal wel in orde te zijn en werkte het netjes en zoals het hoord.
Dat apple nu een knop verranderd accepteer ik. De functie is niet weg. Ik kom niets te kort.. En als apple denkt dat dit wereldwijd de beste keus is.. Top. Ik heb er vertrouwen in.
Ik ben echt geen "fan" van apple. Maar kan er niet om heen dat het voor mijn doeleinden de beste en eenvoudigste oplossing is. Als dit ooit veranderd zoek ik iets anders...
Als je dat niet wilt ... Als je helemaal zelf wil bepalen wat je kunt... Dan heb je voordat je de aankoop deed gewoon niet goed opgezocht wat je koopt. Apple werkt nou eenmaal zo, dat is algemeen bekend. En dat is nou eenmaal anders dan welk bedrijf dan ook. Noem het gijzelen of noem het Apples way of doing it.