[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 89.302 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/N2Bq6SS9bJlnTkPfdD0gsA72/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ELRy0zDCzEmBmmgzYpSqzBiz/full.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JQc5CHoTDSzeFGR2XZR2MRRQ/full.png
Inhoudsopgave
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/series/Inhoudsopgave/left.pngSpecificatiesAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/series/Inhoudsopgave/split.pngAfmetingenAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/series/Inhoudsopgave/split.pngPrijzenAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/series/Inhoudsopgave/split.pngMeer infoAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/series/Inhoudsopgave/split.pngSoftwareAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/series/Inhoudsopgave/split.pngNieuws & ReviewsAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/series/Inhoudsopgave/split.pngVraag & AntwoordAfbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/series/Inhoudsopgave/right.png
iPad specificaties

Basis
• 9,7-inch IPS scherm met een resolutie van 1024x768 met LED backlight
• 1 GHz Apple A4 chip (singlecore Cortex A8 met PowerVR SGX-gpu)
• Volledig multitouch capacitief scherm
• Keuze uit 16, 32 of 64GB flashgeheugen
• 25 Wh batterij voor 10 uur surfen, video kijken of muziekluisteren of maximaal 1 maand standby-tijd
• Kompas, accelerometer en sensor voor omgevingslicht
• iPhone OS 3.2

Connectie
• Wi-Fi (802.11a/b/g/n) op alle modellen
• UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz) op 3G-modellen
• GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz) op 3G-modellen
• Bluetooth 2.1 + EDR
• Assisted GPS op de 3G-modellen (GPS + locatiebepaling d.m.v. netwerktriangulatie en WiFi-netwerken)
• Dock-connector

Audio en video
• 3.5mm stereo hoofdtelefoonaansluiting
• Microfoon
• Ingebouwde speaker (20 Hz tot 20 kHz)
• Audioformaten: AAC (16 tot 320 kbps), Protected AAC, MP3 (16 tot 320 kbps), MP3 VBR, Audible 2 t/m 4, Apple Lossless, AIFF en WAV
• Support voor 1024x768 met Dock-to-VGA-connector, 576p en 480p met Apple Component AV-kabel, 576i en 480i met Apple Composite-kabel
• H.264 video tot 720p in M4V, MP4 en MOV-bestanden
• Ondersteunde afbeeldingsformaten: JPG, TIFF, GIF
• Ondersteunde documenten: DOC en DOCX (Word), HTM en HTML, Keynote, Numbers, Pages, PDF, PPT en PPTX (Powerpoint), TXT, RTF, VCF, XLS en XLSX (Excel)

Beschikbare talen
• Taalondersteuning: Engels, Frans, Duits, Japans, Nederlands, Italiaans, Spaans, Chinees en Russisch
• Toetsenbordondersteuning: Engels (US), Engels (UK), Frans, Duits, Japans, Nederlands, Vlaams, Spaans, Italiaans, Chinees en Russisch
• Woordenboekondersteuning: Engels (US), Engels (UK), Frans, Duits, Japans, Nederlands, Vlaams, Spaans, Italiaans, Chinees en Russisch

Fysieke dimensies

• Hoogte: 242,8 mm
• Breedte: 189,7 mm
• Diepte: 13,4 mm
• Gewicht: 680 gram (iPad) of 730 gram (iPad 3G)
iPad

Prijzen

De prijzen in dollars zijn:

• 16 GB: $ 499 (pricewatch: Apple iPad 16GB)
• 32 GB: $ 599 (pricewatch: Apple iPad 32GB)
• 64 GB: $ 699 (pricewatch: Apple iPad 64GB)
• 16 GB 3G: $ 629 (pricewatch: Apple iPad 16GB 3G)
• 32 GB 3G: $ 729 (pricewatch: Apple iPad 32GB 3G)
• 64 GB 3G: $ 829 (pricewatch: Apple iPad 64GB 3G)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2W0O4x8Sji06imr8OzF3Xb4h/full.jpg

Meer informatie

• Algemene informatie: http://www.apple.com/ipad
• Kenmerken: http://www.apple.com/ipad/features
• Design: http://www.apple.com/ipad/design
• App-store: http://www.apple.com/ipad/appstore
• Gallery: http://www.apple.com/ipad/gallery
• Specificaties: http://www.apple.com/ipad/specs
• Business: http://www.apple.com/ipad/business

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xXsCtWCBFJanqmpdAWN71lKK/full.jpg

Software

De iPad heeft drie stores, wat een meer is dan in de iPod Touch en iPhone. De App Store en de iTunes Store kennen we al van de iPod Touch en iPhone, maar de iBook Store is nieuw. In de iBook Store is het mogelijk (met Apple DRM-beveiligde) e-boeken aan te schaffen in het ePub-formaat, hoewel dat voorlopig niet mogelijk is in Nederland. In Nederland is het wel mogelijk om via de iBook Store boeken te downloaden uit Project Gutenberg. Daaronder vallen een groot aantal boeken, waarvan het copyright is verstreken.

De iPad heeft de mogelijkheid om YouTube HD-filmpjes te bekijken op het 9,7 inch grote scherm. Ook is het mogelijk om eigen video's te kopen in de iTunes Store, helaas niet met een Nederlands account. De iPad speelt maximaal 720P-video af met 30 frames per seconde.

Photos

Naast de e-reader en de videomogelijkheden is ook de Maps-functie zeer uitgebreid. Het is zelfs mogelijk om locaties op de Maps te koppelen aan bijvoorbeeld foto's, zodat je met een tik op een pin op de Maps de foto's kan zien die jij daar gemaakt hebt.

Ook de App waarmee je foto's kunt bekijken is sterk uitgebreid, met onder andere slideshows met of zonder muziek. Het browsen in foto's is verbeterd. Door met je vingers uit elkaar te bewegen op een stapeltje foto's kun je de stapel uitvergroten en de foto's uit elkaar schudden. Zo kun je gemakkelijk zien of een specifieke foto in een map zit zonder die hele map te hoeven openen.

De iPad is ook voorzien van de Safari-browser om te kunnen surfen, een uitgebreide emailclient en een kalenderfunctie met veel mogelijkheden, waaronder overzichten per dag, week en maand. In iOS 4.2 heb je niet alleen meerdere emailboxen ter beschikking, maar kun je ook een global inbox gebruiken voor al je accounts. Het is nog niet mogelijk om meerdere users aan te maken op 1 iPad, dus alle gebruikers kunnen alle mail lezen.

Voor $ 9.99 per stuk kun je drie programma's van iWork aanschaffen: Keynote, Pages en Numbers, respectievelijk een presentatieprogramma, tekstverwerker en spreadsheet. Hiermee verander je de iPad in een apparaat wat je ook zakelijk zou kunnen gebruiken.

iWork Keynote, Pages en Numbers
iWork Keynote, Pages en Numbers

Update naar iOS 4.2

In november komt iOS 4.2 uit en het is een belangrijke update voor de iPad. Het brengt alle features van iOS 4.1, nu beschikbaar op de iPhone, ook naar de iPad, waaronder multi-tasking en folders. Verder krijg je nog HDR-foto's, Gamecenter, wireless printen en AirPlay.

Folders

• Vanaf iOS 4.2 is het mogelijk om te printen vanuit onder andere Pages. Vanuit Tools kies je voor Print, je kiest de printer en het werkt. Het is nog niet bekend of het ook mogelijk is om te printen op een Windows pc.
• In Gamecenter kun je gamen met en tegen je vrienden of tegen vreemden via matchmaking, het brengt echte multiplayergames nu ook naar iOS-devices, waaronder de iPad.
• Met folders is het mogelijk om meerdere icons op je springboard te ordenen in een mapje, zodat je minder pagina's door hoeft te bladeren als je grote hoeveelheden Apps hebt.
• Met multitasking is het ook mogelijk om meerdere programma's tegelijk te draaien op je iPad. Je kunt dus muziek luisteren tijdens het emailen, of even surfen zonder je twitter-app te sluiten, enzovoorts. Hiermee wordt een van de grootste kritiekpunten op de iPad weggenomen.
• AirPlay is de opvolger van AirTunes, met een nieuwe naam, omdat het nu ook video's en foto's kan streamen.

Vorige delen en andere forumtopics

Apple Event 27 januari - Come see our latest creation.
Topicreeks over de iPad
iPad App Store topic
Alle iPad-topics op GoT

Nieuws & Reviews

Tweakers.net: Steve Jobs presenteert langverwachte iPad-tablet
Tweakers.net: Apple lijkt iPad snel in Nederland en België te willen uitbrengen
Tweakers.net: Apple iPad wordt aangedreven door quadcore-soc
AppleInsider: Apple reinventing file access, wireless sharing for iPad
Wired: Wired Magazine Goes Digital (video van Wired Magazine op een iPad)
YouTube: uitgebreide video reviews
Tweakers.net: Apple kondigt nieuwe versies van iOS aan
• Reviews door tweakers: [1] [2] [3]
• Review door Tweakers.net: reviews: Apple iPad: de kunst van het verleiden

Videoreview

10 myths of Apple's iPad: [4] [5] [6] [7] [8] [9]

Vraag & Antwoord

:? Dat ding kan niet eens multi-tasken of foto's maken en heeft geen eens een hdmi-poort?!
• Die discussie is hier al eindeloos gevoerd, dus je hoeft het hier niet nog een keer mee te delen. Als je het toch wilt, bekijk dan eerste eens de 10 myths of Apple's iPad videoreeks :) Vanaf najaar 2010 kan de iPad multi-tasken met iPhone OS 4.2.

:? Waar kan ik zelf een iPad kopen?!
• Check [iPad] importeren als je wilt weten hoe je zelf een iPad kunt importeren of je koopt hem gewoon in de winkel of via de Pricewatch, nu hij in Nederland ook op de markt is gebracht.

:? Zijn er al veel voorkomende problemen?!
Opladen via USB werkt niet altijd op pc's vanwege een tekort aan stroom
• Het wifi-signaal kan zwak zijn door de aluminium achterkant
Oververhitting
Niet wakker worden na shutdown

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat je nog bezig met met de start-post, maar voor de zekerheid: Je plaatjes zijn allemaal links (inclusief het menu).

Zoals hieronder nu gemeld, de layout is weer prachtig d:)b .

[ Voor 22% gewijzigd door Aloys op 21-10-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Done!

[ Voor 95% gewijzigd door Donstil op 21-10-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 19:31

Toppe

Oké ✅

Niet helemaal iPad gerelateerd maar toch!

Nieuwe MacBook air besteld!!! Hopelijk dat ik hem binnen 2 weken heb, zijn momenteel nog niet leverbaar... Helaas..

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Iemand trouwens al, sorry heb de oude topics nog niet doorgelezen, de iPad al getest i.c.m. Citrix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 286128 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:25:
Iemand trouwens al, sorry heb de oude topics nog niet doorgelezen, de iPad al getest i.c.m. Citrix?
Ik zeg: lui!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Momenteel is quest ook te koop als digitale uitgave in de ako app. €3,95 ipv de €4,95 papieren versie... Nee, ik wil het graag kopen, maar niet voor die prijs. Ik wil niet het beeld geven dat ze een goede prijs bepaald hebben.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Sommige app's vind ik belachelijk duur... Gelukkig is de veronicangids nog steeds gratis, en zo hoort het ook vind ik. En anders maximaal €1,25 voor een tijdschrift..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
iPad met citrix is leuk, maar werkt alleen in specifieke omgevingen. Het zou beter zijn als er een app komt die gewoon .ica bestanden kan afhandelen, zoals de desktop client ook doet. Dan zou ik er een stuk meer aan hebben. Dus voor nu nog niet echt nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286128

Ze zijn bij mij op kantoor momenteel juist bezig met installatie van de nieuwe XenApp met streamed
apps, in de normale omgeving hebben we nog Metaframe 4..xx dus vandaar, maar met die nieuwe
XenApp werkt het dus wel neem ik aan? Ziet er wel bruut uit moet ik zeggen, mert name op de Mac
al, want daar werd ik écht gek van op de (met die .ICA) en die Citrix Editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 286128 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 08:13:
Ze zijn bij mij op kantoor momenteel juist bezig met installatie van de nieuwe XenApp met streamed
apps, in de normale omgeving hebben we nog Metaframe 4..xx dus vandaar, maar met die nieuwe
XenApp werkt het dus wel neem ik aan? Ziet er wel bruut uit moet ik zeggen, mert name op de Mac
al, want daar werd ik écht gek van op de (met die .ICA) en die Citrix Editor.
Hangt af van je instellingen, je hebt in de App een aantal settings nodig die specifiek zijn voor je omgeving, zoals welke authenticatie etc. Voor mij werkt dit gewoon niet, aangezien de klanten waar ik met Citrix werk vaak meerdere lagen beveiliging hebben en uiteindelijk gewoon een .ica file via de browser naar de client pushen.

Het hangt dus even af van welke instellingen je kiest bij het inrichten en of je die zelf kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:00
kmf schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 01:54:
Momenteel is quest ook te koop als digitale uitgave in de ako app. €3,95 ipv de €4,95 papieren versie... Nee, ik wil het graag kopen, maar niet voor die prijs. Ik wil niet het beeld geven dat ze een goede prijs bepaald hebben.
Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 06:31:
Sommige app's vind ik belachelijk duur... Gelukkig is de veronicangids nog steeds gratis, en zo hoort het ook vind ik. En anders maximaal €1,25 voor een tijdschrift..
Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring heb met het maken van een tijdschrift, maar het lijkt me niet dat het leeuwendeel van de kosten in het drukken zal zitten. Ik vind daarom die euro prijsverlaging helemaal niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Waarom staan eigenlijk nog steeds de dollar-prijzen in de OP? Hij is al een tijdje hier te koop. Misschien de tekentjes oven wisselen ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 09:55
Vandaag een Ipad besteld. Nadat ik deze week met de nieuwe van mijn baas heb zitten spelen, was ik direct verkocht. Een mooie aanvulling op mijn Iphone 4 denk ik zo.

Wat zijn volgens jullie de apps die je echt op je Ipad MOET hebben?

Ik zal hem zowel zakelijk gaan gebruiken als prive. Zakelijk voor bijvoorbeeld besprekingen, presentaties en mail. Prive voor internet, mail en overige zaken.

Ik ben benieuwd wat jullie aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-04 10:13
Ben bezig om van mijn iPad een grote full touch afstandsbediening te maken met iRule.
Maar gaat verrekte veel tijd in zitten. :)

Als ik een en ander aan de gang heb zal ik eens kijken of er een groot iRule topic gestart kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Pierz schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 10:38:
[...]

[...]

Laat ik voorop stellen dat ik geen ervaring heb met het maken van een tijdschrift, maar het lijkt me niet dat het leeuwendeel van de kosten in het drukken zal zitten. Ik vind daarom die euro prijsverlaging helemaal niet zo gek.
Leuke insteek, maar de digtalisering is natuurlijk "gratis". Die digitale tijdschriften zijn namelijk exact hetzelfde als de papieren versie. Oftewel, het materiaal hadden ze al digitaal staan. Alleen ipv dat ze naar de drukker worden gestuurd, ze deze door een DRM-progje donderen en naar de AKO-servers sturen.

Wat ook schrijnend is, die AKO-app is gebaseerd op Zinio (eigenlijk een rebranding). En Zinio bied dus wel de tijdschriften aan voor zeer acceptabele prijzen. Gemiddeld 1 dollar per exemplaar die gelijk zijn aan de papieren versie. Dan ga je wel overstag.
Maar zelfs de uitgaves van National Geographic, welke dus wel daadwerkelijk voorzien zijn van extra content (bewegend beeld, meer plaatjes) zijn nog steeds 3-4x goedkoper dan de papieren versie.

EN je kan de zinio-magazines op alle apparaten lezen. iPad, PC, MAC. (en met een beetje behelpen ook op de iPhone). De AKO-versie is alleen te lezen op de iPad.

[ Voor 6% gewijzigd door kmf op 22-10-2010 12:23 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Toppe schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:22:
Niet helemaal iPad gerelateerd maar toch!

Nieuwe MacBook air besteld!!! Hopelijk dat ik hem binnen 2 weken heb, zijn momenteel nog niet leverbaar... Helaas..
Ben toch maar voor de 128gb versie gegaan, die hadden ze wel op voorraad dus zit nu op m'n nieuwe macbook air:d wat een geweldig apparaat is het toch!! nu er maar eens flink mee spelen!:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:45:
[...]

Ben toch maar voor de 128gb versie gegaan, die hadden ze wel op voorraad dus zit nu op m'n nieuwe macbook air:d wat een geweldig apparaat is het toch!! nu er maar eens flink mee spelen!:D
Daar hebben we dan ook keurig een MacbookAir toppic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Klopt, ook gepost maar als je weet hoe super blij ik ben hé dit ding is écht übervet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

[message=,noline]UltraSub schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:08[/message]:
Ben bezig om van mijn iPad een grote full touch afstandsbediening te maken met iRule.

Als ik een en ander aan de gang heb zal ik eens kijken of er een groot iRule topic gestart kan worden.
Handige tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

UltraSub schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:08:

Ziet er interessant uit. Wat voor gateway heb je erbij en waar heb je die gehaald?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mph_rbi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

mph_rbi

dus ...

Toppe schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:17:
Klopt, ook gepost maar als je weet hoe super blij ik ben hé dit ding is écht übervet
Leuk voor je, maar dit is al je derde post over hoe happy je wel niet bent met je Air. Dit is een iPad topic dus wat doe je hier dan? :)

Anyway. Ik wou even mijn 2 centen toevoegen. We zijn terug van 3 weken vakantie in West USA waar we de laptop thuis hebben gelaten. Aangezien ik voor mn eigen onderneming wel enigzins bereikbaar wil blijven, een 3G sim gehaald op ebay voor we vertrokken en in de usa geactiveerd. Werkt prima. Ook heb je op de meest rare plekken Internet daaro (middenin de woestijn :)). Om de blog bij te houden hebben we blogpress gebruikt welke keurig integreert met Wordpress. Er is ook een wordpress plugin, maar die had geen nette implementatie voor fotos en dergelijke. De iPad is dus de ideale vervanger van de laptop op vakantie!

dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 14:58
"• Het wifi-signaal kan zwak zijn door de aluminium achterkant"

Nog nooit wat van gemerkt, eigenlijk. Heb de nieuwste Apple Time Capsule met 1TB schijf.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hertog schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 23:50:
[...]

Ziet er interessant uit. Wat voor gateway heb je erbij en waar heb je die gehaald?
Hmm. Lijkt animo voor te zijn dus. Zal vanavond eens kijken of ik een beetje tijd kan vinden, dan start ik het grote iRule topic :P

Ik heb er een Global-caché iTach IP2IR-P voor besteld. Was met €125 totaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe werkt Frash tegenwoordig op de iPad? Vind het nog steeds niks dat de dumpert het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:07
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 10:52:
Hoe werkt Frash tegenwoordig op de iPad? Vind het nog steeds niks dat de dumpert het niet doet.
is ook de grootste ergernis van mijn kant dat de ipad geen flash doet....vaak wil je een filmpje bekijken en werkt het weer niet ook veel sites werken niet goed zonder flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:13
Tsja, dat de iPad geen Flash ondersteunt is een bewuste keuze geweest. Gelukkig gebruiken steeds meer sites HTML5. Bijv. Vimeo, waar redelijk wat video's op staan, gebruikt ook HTML5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]Volkan1984 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:50[/message]:
Tsja, dat de iPad geen Flash ondersteunt is een bewuste keuze geweest. Gelukkig gebruiken steeds meer sites HTML5. Bijv. Vimeo, waar redelijk wat video's op staan, gebruikt ook HTML5.
Ja, maar het is en blijft een feit dat veel het gewoon niet doet, dat is toch echt een minpunt van de iPad. Apple zou het moeten vrijgeven met een warning: we don't guarantee anything and don't blame us if you install this but here it is for you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ik denk dat apple niet gebonden wilt zijn aan een bepaald systeem, misschien moet je ook weer qua prestaties inleveren, dat weet ik niet. Wees blij dat het meeste toch allemaal HTML5 zal gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

Burne, Donstil, bedankt voor de tips!
burne schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:07:
[...]

Of, de versie met uitleg over het verplaatsen van je (inmiddels forse) iTunes folder naar een plaats van keuze:

http://support.apple.com/kb/HT1449?viewlocale=nl_NL
Helaas is dit alleen voor media (dus niet reservekopieen van Gb's per stuk, en de apps). Mijn media files laat hij al staan, maar zaken zoals libraries etc slaat hij toch op in je profiel. Het veranderen van je default Apple dir heb ik nog niet gevonden helaas. Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 88% gewijzigd door Haaguit op 23-10-2010 16:03 ]

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:06
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 13:06:
we don't guarantee anything and don't blame us if you install this but here it is for you.
Juist... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

Haaguit

HBZNPLT!

Even melden hier dat het gelukt is om onder Win7 Apple niet meer in je profiel te laten schrijven. Het is eigenlijk erg simpel. In win7 kan je met junction een soort dir verwijzing maken van de dir waar Apple in schrijft (C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Apple Computers), naar een dir op een andere locatie (geen netwerk share). Met mklink /J "C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Apple Computers" "D:\Apple" zorg je dat Apple op de D-schijf kijkt ipv je c:. Werkt prima :).

[ Voor 3% gewijzigd door Haaguit op 23-10-2010 18:07 ]

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Help! Net m'n iPad binnen maar elke keer als ik hem uit zet om hem te gaan jailbreaken (en ik connect hem dan als die uit is met mijn PC) dan gaat ie automatisch weer aan! Kan dit uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je moet je iPad ook niet uitzetten als je hem wil jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

Happy2000 schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:21:
Je moet je iPad ook niet uitzetten als je hem wil jailbreaken.
Greenposi0n beweert van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Connect 'm en zet 'm dan pas uit?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15

Chrisjuh_15

Facta non verba

CyBeR schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 18:23:
Connect 'm en zet 'm dan pas uit?
Shit hee... Helder, duidelijk... werkt als een trein :)

Dat ik daar zelf niet op gekomen ben 8)7 |:( :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 21:25
[message=,noline]UltraSub schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 11:08[/message]:

Ik ben ook benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:24
Iemand al ervaring met het draadloos (bt) streamen van audio. Vandaag een belkin music receiver gekocht, maar ik krijg de boel niet aan de praat. Kan het apparaat pairen en zodra ik audio afspeel krijg ik de vraag of ik de interne speaker of d bt speaker wil gebruiken. Als ik voor bt kies, dan loopt de iPad vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn om van je iPad een afstandsbediening te maken:
[AB] Het grote iRule topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Het is nu officieel (mits dit mailtje van Steve Jobs geen hoax was): De schuifknop blijft muten onder iOS 4.2 :( En er komt geen optie om dat terug te zetten naar een orientation lock.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 25-10-2010 03:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

De enige manier om dat gefixt te krijgen is, als 4.2 uit is, feedback sturen naar Apple. Ik ben 't wel van plan iig. Die knop is op een iPad veel nuttiger als orientation lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15322

Heb al een paar maanden een iPad en gebruik eigenlijk niets anders meer. Zelfs Netflix en Pandora, die normaal alleen in de VS werken zijn aan de praat te krijgen met behulp van een Hot Spot Shield VPN. En de films die ik op mijn eigen server heb staan stream ik via Servetome. Dat werkt zonder enige vorm van omcoderen! Daarnaast is het fijn om Nederlandse radio in Singapore the kunnen luisteren via Shoutcast. De emulators SNES ADX, NES ADX en iMame4all zijn verplichte kost voor klassieke gamers (je moet alleen wel jailbreaken).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 15322 op 25-10-2010 05:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

GekkePrutser schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 03:15:
Het is nu officieel (mits dit mailtje van Steve Jobs geen hoax was): De schuifknop blijft muten onder iOS 4.2 :( En er komt geen optie om dat terug te zetten naar een orientation lock.
Dat is echt zwaar klote, nu lock ik elke keer m'n iPad, dit brengt mij zelfs zo ver: ga ik überhaupt upgrade'n.

Wat kan Apple af en toe vervelend zijn zeg:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374419

Ach gebruik hem nooit ben al gewend met twitter app's dat ik het software matig kan vastzetten
mij boeit het niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-03 10:42
GekkePrutser schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 03:15:
Wat een onzin, die functionaliteit zat al een 2 cm naar links...
Maar eens kijken of de andere "verbeteringen" dat ongemak wel waard zijn.

Foei Apple !!!!

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:27

Haan

dotnetter

Ik zou die knop echt een gemis vinden, mute is een kleine moeite via de volume knop en de rotate lock gebruik ik best vaak. Maar de andere toevoegingen van iOS 4 zoals meerdere Exchange accounts en multi-tasking wegen wel een stuk zwaarder mee om wél te gaan upgraden.

Zou je met een jailbreak (als die er gaat komen) die knop wel weer aan kunnen passen?

[ Voor 14% gewijzigd door Haan op 25-10-2010 09:32 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-02 13:59

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Wat is handig voor de combinatie iPad/breedbeeld HD TV: aansluiten middels zo'n VGA-adapter of is het handiger om de film gewoon op een USB-stick te zetten en die in de TV te doen?

Wat voegt het aansluiten van je iPad op een TV toe?

Ik sta open voor tips/ervaringen.... :9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Als je een TV hebt die gewoon van USB af kan spelen, zou ik geen enkele reden kunnen verzinnen om het via een iPad te gaan doen.
Wat je met een iPad eventueel wel zou kunnen doen is YouTube filmpjes of Uitzendinggemist e.d. via de iPad op je TV afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Haan schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 09:31:
Ik zou die knop echt een gemis vinden, mute is een kleine moeite via de volume knop en de rotate lock gebruik ik best vaak. Maar de andere toevoegingen van iOS 4 zoals meerdere Exchange accounts en multi-tasking wegen wel een stuk zwaarder mee om wél te gaan upgraden.

Zou je met een jailbreak (als die er gaat komen) die knop wel weer aan kunnen passen?
Dadelijk is het gewoon via 2x home de boel te locken net zoals bij de iPhone... Ik zie het probleem niet zo.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

En met het oog op de iPad 2, waardoor die door facetime wel onverwachts kan gaan rinkelen geen hele rare keus om het apparaat te kunnen muten...

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik de beta nog niet draaide vond ik het ook erg vervelend dat ze voor de mute knop hadden gekozen.
Nu ik inmiddels een aantal weken de beta draai mis ik het echt totaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
wvexeltweakers schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 10:07:
Wat is handig voor de combinatie iPad/breedbeeld HD TV: aansluiten middels zo'n VGA-adapter of is het handiger om de film gewoon op een USB-stick te zetten en die in de TV te doen?

Wat voegt het aansluiten van je iPad op een TV toe?

Ik sta open voor tips/ervaringen.... :9
4.2 + Airplay + appletv.

Enige wat ik interessant vind is uitzendigngemist e.d. doorsturen. Deze kan mijn xtreamer namelijk niet tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MetaFrame schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:16:
[...]

Dadelijk is het gewoon via 2x home de boel te locken net zoals bij de iPhone... Ik zie het probleem niet zo.
Mja, zo werkt dat in de beta idd maar dat is heel onhandig als je gelocked was en je wilt naar een nieuwe orientation locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:44
Ligt het aan mij of is Youtube sinds de laatste carrier update (Vodafone) voor de ipad in eens mega low res via 3G? Ik praat dan over YouTube afspelen via de iPad player, niet via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg regelmatig een low memory warning, terwijl ik niet veel open heb staan, kan een geheugenchippie dood zijn of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-05 22:14
Ik ben op zoek naar een apparaatje waarmee ik mijn eigen koptelefoon/speakerset via Bluetooth op m'n iPad kan laten afsluiten. Dus in feite een apparaatje wat een brug legt tussen de iPad en een non Bluetooth koptelefoon (met standaard Jack plug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]davidgilmour schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:12[/message]:
Ik krijg regelmatig een low memory warning, terwijl ik niet veel open heb staan, kan een geheugenchippie dood zijn of zo?
Icab? Rode of gele balk onderaan? Dat is een nieuwe feature, kan je uitzetten in de settings.

Maar wel interessant om te zien hoe het geheugengebruik werkt. (blijkt dat bij het scrollen veel geheugen wordt gebruikt, als je het rustig laat laden, dan wordt weer genoeg geheugen vrij gemaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Stevanov schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:33:
Ik ben op zoek naar een apparaatje waarmee ik mijn eigen koptelefoon/speakerset via Bluetooth op m'n iPad kan laten afsluiten. Dus in feite een apparaatje wat een brug legt tussen de iPad en een non Bluetooth koptelefoon (met standaard Jack plug)
http://www.headsetshop.nl...tooth-stereo-headset.html

Wel effe vragen of ze garanderen dat 'ie met een iPad werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Is Skype met video mogelijk op de ipad?
m.a.w. kan ik de videobeelden van de persoon die ik bel zien via Skype?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]kmf schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:38[/message]:
[...]

Icab? Rode of gele balk onderaan? Dat is een nieuwe feature, kan je uitzetten in de settings.

Maar wel interessant om te zien hoe het geheugengebruik werkt. (blijkt dat bij het scrollen veel geheugen wordt gebruikt, als je het rustig laat laden, dan wordt weer genoeg geheugen vrij gemaakt)
Inderdaad ja, iCab. Alles doet het dus nog dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
Een collega wist mij vandaag te vertellen dat er (binnenkort) een nieuwe versie van de Ipad uit gaat komen. Het zou een versie MET camera betreffen. Nu heb ik hier nog niets over gehoord en ook nog nergens iets over gelezen.

Weten iemand hier meer over? En zoja, wanneer wordt deze nieuwe versie verwacht? Ik vraag dit namelijk omdat wij bij ons op de zaak meerdere ipads aan willen gaan schaffen, maar hier graag even mee wachten indien er binnen niet al te lange tijd een nieuwe versie zal verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dennuske1983 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:21:
Een collega wist mij vandaag te vertellen dat er (binnenkort) een nieuwe versie van de Ipad uit gaat komen. Het zou een versie MET camera betreffen. Nu heb ik hier nog niets over gehoord en ook nog nergens iets over gelezen.

Weten iemand hier meer over? En zoja, wanneer wordt deze nieuwe versie verwacht? Ik vraag dit namelijk omdat wij bij ons op de zaak meerdere ipads aan willen gaan schaffen, maar hier graag even mee wachten indien er binnen niet al te lange tijd een nieuwe versie zal verschijnen.
Anders ga je aan je collega waar hij al die inside info vandaan haalt? Misschien weet hij ook wat de koersen doen volgende maand...

Oftewel, er zijn geruchten en heel veel hoopvolle wensen, maar er is niks, nooit, never wat bevestigd.
Wat er gezegd/gewensd/gehoopt wordt:
een nieuwe ipad met retinascherm,
camera voor achter,
liquid metal behuizing,
carbon behuizing,
met alle mogelijke geheugenkaartensleuven,
met mini-usb poorten,
met pixelqi scherm,
met super amoled scherm,
met dualcore processor,
met 1GB ram,
met gorilla glas,
uitgebracht voor kerst.

wat beredeneerd is:
apple update 1x per jaar.

wat bevestigd is:
iOS4.2 komt dit jaar uit.

Oftewel. je kan proberen op basis van geruchten te doen, of je kan werken met harde feiten en gewoon gaan voor een onderzoek met bestaande ipads :)

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 26-10-2010 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je collega heeft absoluut gelijk.
Alleen de vraag is wanneer, Apple kennende laten ze daar niks over los dus je collega zal zijn standpunt alleen op geruchten kunnen baseren.
Ik denk dat je dit jaar geen nieuwe iPad kan verwachten.
Als ze een nieuwe gaan uitbrengen zal dit hoogstwaarschijnlijk weer een geweldige hardware upgrade krijgen, met de nieuwe hardware die namelijk nu uit is een nieuwe iPad niet echt een vernieuwing maar eerder een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
kmf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:32:
[...]

Anders ga je aan je collega waar hij al die inside info vandaan haalt? Misschien weet hij ook wat de koersen doen volgende maand...

Oftewel, er zijn geruchten en heel veel hoopvolle wensen, maar er is niks, nooit, never wat bevestigd.
Wat er gezegd/gewensd/gehoopt wordt:
een nieuwe ipad met retinascherm,
camera voor achter,
liquid metal behuizing,
carbon behuizing,
met alle mogelijke geheugenkaartensleuven,
met mini-usb poorten,
met pixelqi scherm,
met super amoled scherm,
met dualcore processor,
met 1GB ram,
met gorilla glas,
uitgebracht voor kerst.

wat beredeneerd is:
apple update 1x per jaar.

wat bevestigd is:
iOS4.2 komt dit jaar uit.

Oftewel. je kan proberen op basis van geruchten te doen, of je kan werken met harde feiten en gewoon gaan voor een onderzoek met bestaande ipads :)
Nou mijn collega heeft dit weer via via vernomen. Omdat ik zelf ook applegek ben, weet ik inderdaad dat bijna alle producten van Apple eens per jaar worden geupdate.

Ik denk dat we gewoon nu moeten bestellen. Indien er nieuwe uitkomen, kunnen we altijd weer upgraden en de auto te koop zetten of doorschuiven naar andere collega's.

Thnx voor je reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keppie3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07-2017
Met een iPad heb je geen laptop meer nodig. Het is mijn eerste Apple product en ik ben zeer tevreden. De apps, het scherm en het ademt internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
keppie3 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:11:
Met een iPad heb je geen laptop meer nodig.
Sorry, bullshit. Dat klopt alleen als je alleen internet en mailed.
(Ja, ik heb een iPad, en ben er tevreden mee, maar ik blijf erbij dat het geen laptop kan vervangen, en dat is denk ik 95% hier met me eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

UltraSub schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:22:
[...]

(Ja, ik heb een iPad, en ben er tevreden mee, maar ik blijf erbij dat het geen laptop kan vervangen, en dat is denk ik 95% hier met me eens).
Jep, een iPad is onder geen beding een complete vervanger voor een laptop. Sowieso is de iPad al waardeloos zonder host computer, want dan kan je er geen data op zetten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:22:
[...]

Zijn uitspraak valt natuurlijk wel te nuanceren.
Als je (net als zoveel mensen) een desktop+laptop had. Waarbij je de laptop alleen een beetje gebruikt voor beetje mailen/surfen thuis en je desktop voor het grove werk, dan kan je inderdaad stellen dat de ipad idd de laptop kan vervangen in die situatie.

Gebruik je echter een laptop als mobiel werkplek en/of heb je enkel een laptop, dan is de ipad geen vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me afvraag wat kostmeer energie: een bluetooth verbinding van een iPad naar een toetsenbord of stroom leveren aan een USB bus van een Windows tablet die een toetsenbord aanstuurt.

Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-03 10:42
kmf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:02:
[...]

Zijn uitspraak valt natuurlijk wel te nuanceren.
Als je (net als zoveel mensen) een desktop+laptop had. Waarbij je de laptop alleen een beetje gebruikt voor beetje mailen/surfen thuis en je desktop voor het grove werk, dan kan je inderdaad stellen dat de ipad idd de laptop kan vervangen in die situatie.

Gebruik je echter een laptop als mobiel werkplek en/of heb je enkel een laptop, dan is de ipad geen vervanger.
Inderdaad gebruik ik mijn laptop een stuk minder, maar zoals reeds gezegd, een totale vervanger ?

Werken doe ik op mijn laptop, surfen, emailen en chatten voornamelijk op mijn ipad.
Ik vind het mijn beste aanschaf sinds mijn eerste xt in 1989...

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:14
http://www.ipadplanet.nl/11837/ipad-ook-handig-voor-oudjes/

Ook een mooie ervaring... Een iPad is voor alle leeftijden blijkt... Misschien kan ik m'n oma van 88 met dit filmpje ook overtuigen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keppie3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-07-2017
Sorry, ik had mijn post iets moeten nuanceren. Voordat ik een iPad kocht had ik een mini-laptop (Samsung NC10), en die gebruikte ik op school en af-en-toe thuis om lekker te internetten. Echter, het elke keer opstarten weerhield me om de laptop vaak te gebruiken.

Naar mijn mening is een iPad in combinatie met een goede desktop ideaal. Snel even iets Twitteren, snel even iets Googlen of snel je mail checken. Verder is de iPad makkelijk mee te nemen. Batterijduur is ook beter dan van een laptop, terwijl ik hem toch altijd op stand-by heb staan mijn iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[message=,noline]Haan schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:58[/message]:
[...]

Jep, een iPad is onder geen beding een complete vervanger voor een laptop. Sowieso is de iPad al waardeloos zonder host computer, want dan kan je er geen data op zetten |:(
Jailbreak, externe hd en iFile doen wonderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Laatst online: 01-05 14:58
bart155 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:29:

Ook een mooie ervaring... Een iPad is voor alle leeftijden blijkt... Misschien kan ik m'n oma van 88 met dit filmpje ook overtuigen! :-)
Die vent is mijn nieuwe held 8)

Mijn zusje van 3 kon zich ook erg ermee vermaken. Naar het home-screen gaan en een spelletje uitkiezen had ze binnen een paar minuten door :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 26-10-2010 12:55 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
bart155 schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 11:29:

Die roze cover doet 't m :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Laatst online: 26-03 21:29
kmf schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:49:
[...]

4.2 + Airplay + appletv.

Enige wat ik interessant vind is uitzendigngemist e.d. doorsturen. Deze kan mijn xtreamer namelijk niet tonen.
Even fijn OffTopic: Je kan met de Xtreamer wel RTL Gemist kijken! (juist via de ipad compatible site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In April komt er een nieuwe iPad. Echt geen minuut eerder. Ding verkoopt nog goed dus waarom zou Apple van zijn geloof afstappen?

Mensen die de site's volgen en fora afstruinen (wij dus 8)7 ) weten nog van niets maar de onwetende niet iPad gebruiker weet altijd dat er een nieuwe komt.

Wachten kan je altijd en voor je het weet komt NR6 uit en heb je er nog geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 01-05 17:05
Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:26:
[...]

In April komt er een nieuwe iPad. Echt geen minuut eerder. Ding verkoopt nog goed dus waarom zou Apple van zijn geloof afstappen?

Mensen die de site's volgen en fora afstruinen (wij dus 8)7 ) weten nog van niets maar de onwetende niet iPad gebruiker weet altijd dat er een nieuwe komt.

Wachten kan je altijd en voor je het weet komt NR6 uit en heb je er nog geen.
Ik zou in ieder geval zeggen dat hij met het event dat in jan/feb plaats vindt aangekondigd wordt. Facetime lijkt een een belangrijk ding voor apple, dus de volgende iPad gaat 'zeker weten' een camera krijgen :)

(denk ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Facetime zou wel een hele logische en praktische toevoeging zijn voor op de iPad ja. Van het weekend nog mee zitten spelen op de iPod Touch van m'n vader :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
CoiLive schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:44:
[...]

Ik zou in ieder geval zeggen dat hij met het event dat in jan/feb plaats vindt aangekondigd wordt. Facetime lijkt een een belangrijk ding voor apple, dus de volgende iPad gaat 'zeker weten' een camera krijgen :)

(denk ik ;))
Zelfs dat betwijfel ik eigenlijk. Dat ie in jan/feb wordt aangekondigd. Dat is handig voor de iPad1, omdat het een nieuw iets is. Dat gaf mensen de tijd om te denken of het iets voor hun is (ik wist het binnen 1 minuut al dat ik het nodig heb :*) ) EN het schrok alle andere fabrikanten af. Geen een fabrikant die de prijs van de iPad kan matchen voor de prestaties. Alle vooraankondigde tabletslates moesten terug naar de tekentafel.

Maar nu weet iedereen incl hun oma wat de iPad is. De concurrenten wachten met peentjes op hun voorhoofd af wat de iPad2 brengt.
Waarom zal apple die concurrenten een hint geven? Zodat zij nog op het laatst hun prijzen kunnen laten kelderen? Of toch nog snel <insert feature> kunnen implementeren?

Ik denk persoonlijk dat de iPad2 pas eind 1e kwartaal 2011 wordt aangekondigd, met "NOW available". Zoals de macbook AIR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kmf schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 14:30:
[...]
Ik denk persoonlijk dat de iPad2 pas eind 1e kwartaal 2011 wordt aangekondigd, met "NOW available". Zoals de macbook AIR.
Kan ik me persoonlijk niet voorstellen. De iPad is een zodanig groot product geworden voor Apple dat ze (net zoals met de iPhone) hem waarschijnlijk zullen aankondigen tijdens een grote Keynote (afgelopen event was veel kleiner) met dan als voordeel dat de Spanning de komende weken (na de keynote) groots opgebouwd kan worden zodat ze op release weer overal uit verkocht zullen zijn (je kent het truukje wel >:) )

.
CoiLive schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:44:
[...]

(denk ik ;))
Dat Facetime naar de iPad komt lijkt me wel zeker. Nu we kunnen Facetimen via Email lijkt me dit voor de iPad dus ook geen probleem meer (zeker nu het ook op de iPodTouch en Mac beschikbaar is)

Hoewel een frontcam me best onhandig lijkt (je ziet je gezicht van onder of je moet de iPad omhoog houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Ik deponeer mijn vraag hier nog eens, wellicht dat iemand dit weet:

edit:
OK, thx burne

[ Voor 6% gewijzigd door DasHMauL op 26-10-2010 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DasHMauL schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:10:
Ik deponeer mijn vraag hier nog eens, wellicht dat iemand dit weet:

Zelfs op een iPhone4 is er (nog?) geen video mogelijk. En op een iPad moet je de App van de iPhone draaien, dus dezelfde beperkingen, plus een lelijke App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben er al Dev's hier de nieuwe beta gezien? Is weer twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• widget
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Voor diegenen die het interessant vinden is de Sloane Management Review tijdelijk gratis. Zoek op MIT in de app store.

Merk trouwens wel dat als je de iPad echt gaat gebruiken zoals je een desktop of laptop zou doen dat ie wel erg vaak je applicatie gewoon afsluit. Was een aantal podcasts aan het downloaden, er een aan het afspelen en ondertussen een heleboel mail aan het opschonen met de mail app, dus niet via safari en zo'n beetje elke 20 tot 30 mailtjes die ik weggooide of verplaatste klapte de mail app eruit, de rest bleef wel doorgaan. Iemand anders dit ook opgemerkt?

Don't tread on me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:16:
Heb net even gekeken; Beta 3 is nog steeds de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 21:27:
[...]

Heb net even gekeken; Beta 3 is nog steeds de laatste.
Meestal is het toch elke twee weken? Nou ja de dag is nog jong in Californie.
(wil AirPlay graag ff testen nu ik me nieuwe appleTV in gebruik heb)

@hieronder.

Ja beta3 draait idd keurig. Eigenlijk nog aan vrij weinig gemerkt dat het een beta is.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 26-10-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:13
Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 18:16:
Oh ja, het is weer dinsdag.
Ik verwacht vannacht nog wel een 4e beta en dan begin november de GM

Beta 3 draait bij mij overigens prima

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Dit vind ik trouwens een hele vreemde gerucht, maar het opent wel de deuren voor wilde dromen
Apple die Sony wilt overnemen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1037815

Ik kan me niet voorstellen hoeveel 51 biljoen dollars is, maar is dat genoeg om sony over te nemen?

En nu de wilde dromen:
hmm.... alle playstation spelletjes op de iphone/ipad, uitgegeven door apple/sony zelf. hmmm.... dat is wel genoeg munitie om apple een aantal lichtjaren voor android uit te stuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

"51 billion dollar" is ongeveer 37 miljard euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
OT: Even een moment van vreugde delen. Gisteren ook een ipad gekocht. Zo snel kan het gaan van 0 naar 3 Apple producten in 3 maanden...Eind Juli een Ipod 32gb, eind augustus een Iphone4 16gb en gisteren Ipad Wifi 16gb. Nu een inhaalslag maken in het ipad topic...

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kmf schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:50:
Dit vind ik trouwens een hele vreemde gerucht, maar het opent wel de deuren voor wilde dromen
Apple die Sony wilt overnemen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1037815

Ik kan me niet voorstellen hoeveel 51 biljoen dollars is, maar is dat genoeg om sony over te nemen?

En nu de wilde dromen:
hmm.... alle playstation spelletjes op de iphone/ipad, uitgegeven door apple/sony zelf. hmmm.... dat is wel genoeg munitie om apple een aantal lichtjaren voor android uit te stuwen.
51 Miljard Dollar; daar kan je een klein derde wereld land van kopen dus dan zal Sony geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:57:
"51 billion dollar" is ongeveer 37 miljard euro.
Nog steeds debiel dat Amerikanen geen Miljard gebruiken maar Billion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou ze zijn ons vergeten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 374419 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:12:
[...]

51 Miljard Dollar; daar kan je een klein derde wereld land van kopen dus dan zal Sony geen probleem zijn
Ik zou zeggen, bekijk de financiele gegevens eens, en trek dan nogmaals je conclusie.
(tip: in google xx yen to euro om om te rekenen, 1,000 billion = 1000 miljard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet waar, de Amerikanen gebruiken voor het woord Miljard namelijk Billion, je bent in verwarring met een Biljoen da's wel 1000 Miljard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 17:07:
[...]
Hoewel een frontcam me best onhandig lijkt (je ziet je gezicht van onder of je moet de iPad omhoog houden)
Hoeft niet per se. Ze zouden een groothoeklens kunnen gebruiken met redelijk hoge resolutie, en dan het beeld omvormen naar een normaal beeld waarbij ze je gezicht opzoeken met behulp van gezichtsherkenning.

Zo krijg je een soort face tracking zonder dat je mechanische componenten nodig hebt. Bijvoorbeeld Mobotix doet dat met hun IP beveiligings cams. Dan maakt het niet zo uit hoe je hem houdt.

Het is wel een hoogstandje en best duur (ze moeten het natuurlijk helemaal opnieuw bouwen in software, maar de patenten zullen wel duur zijn) maar het zou wel net iets voor Apple zijn om zoiets te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 27-10-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Anoniem: 374419 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 10:51:
Niet waar, de Amerikanen gebruiken voor het woord Miljard namelijk Billion, je bent in verwarring met een Biljoen da's wel 1000 Miljard
Dat zeg ik toch ook? Als op die site 1,000 billion yen staat, is dat 1000 miljard (dat dan toevallig 1 biljoen is). Omdat een yen niet zo gek veel waard is tov de euro, zijn omzetcijfers in yen al snel wat hoger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er staat een , ipv een . dus het is dan 1 miljard en geen 1000
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.