[AB] Het grote iRule topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00

iRule - Universeel programmeerbare afstandsbediening voor

iPhone/iPod Touch/iPad
iRule

Inhoudsopgave

Wat is iRule?
Hoe werkt het?
Wat kost het?
Huidige versie
Over dit topic
Screenshots
Links

Wat is iRule?
iRule is een app voor je iPhone, iPod Touch, of iPad.
Je kunt met deze app al je afstandsbedieningen vervangen, en al je apparatuur aansturen over IP. Kan het aan te sturen apparaat geen IP controle aan, dan kan het ook via een gateway van IP naar infrarood of serieel (RS232)

Hoe werkt het?
Je kunt deze app misschien nog het beste vergelijken met een Logitech Harmony. Die maakt ook gebruik van een database met daarin ontzettend veel codes voor apparatuur, en daarnaast gebruik je activities en macros.
iRule gaat echter een stap verder. Omdat je afstandsbediening volledig grafisch is, zijn er natuurlijk ongekend veel mogelijkheden voor de layout van je nieuwe afstandsbediening. En iRule geeft je daar zo ongeveer de volledige vrijheid in.

Je bouwt "cloud-based", wat betekent dat je op een webpagina een WYSIWYG editor gebruikt. Aan de linkerkant creëer je de schermen, in het midden staat grafisch wat je aan het bouwen bent, aan de rechterkant alle knoppen en devices die je tot je beschikking hebt. Je bent vrij om devices zelf te bouwen qua codes (HEX of IR), maar er is een aardig uitgebreide database met werkende apparaten die je kunt importeren. Hetzelfde geldt voor de buttons die je kunt gebruiken. Standaard zijn er al aardig wat knoppen om je mee op weg te helpen, maar wil je echt de show stelen, dan kun je volledig los gaan met bijvoorbeeld Photoshop, en je eigen buttons creëeren en uploaden.

Ok, je hebt een mooie interface gebouwd, en dan?
Nou, je start de app op je iDevice, en synched met de builder. Dat is incrementeel, dus lekker snel. Alleen de initiële sync duurt natuurlijk wat langer. Na de sync staat de interface zoals je die hebt gebouwd op je iDevice en is klaar voor gebruik.

Natuurlijk werkt niet al je apparatuur met IP control. Voor apparatuur die dat niet kan, moet je een gateway hebben die de IP signalen omzet naar infrarood. IP based werkt echter het betrouwbaarst, maar helaas is nog lang niet alle apparatuur (ook al heeft je apparaat een ethernet poort) daarvoor geschikt. De meeste nieuwe high-end apparatuur heeft dit wel al.
Alle devices die je hebt gebruikt in je interface, wijs je vervolgens in de app toe aan een gateway. Is het device IP controllable, dan is het IP adres van dat apparaat een gateway. Doet het device alleen infrarood of serieel, dan geef je een IP2IR of IP2SERIAL gateway op, en een poort van die gateway waarover het infrarood signaal verstuurt moet worden.

Wat kost het?
Eigenlijk best goedkoop, als je al een iDevice hebt liggen!
De apps zijn gratis. De builder licentie kost ongeveer 40 euro. Mocht je van IP naar IR moeten, wat zeer waarschijnlijk is, dan kost een iTach IP2IR je ongeveer 95 euro inclusief verzenden en wat mazzel bij de douane. Er zijn veel verschillende varianten, maar aan te raden is een iTach omdat die maximaal 8 simultane connecties ondersteund (dus 8 iDevices tegelijkertijd apparatuur bedienen).
Je kunt overigens gratis proberen of je het wat vindt op de builder site. Na twee weken moet je een licentie aanschaffen, anders kun je niet meer bouwen. Heb je al een IP controllable device (zoals bijvoorbeeld een Popcornhour C-200, dan kun je dus gratis zonder hardware aan te schaffen even proberen of het bevalt!

Huidige versie
Ergens eind 2007 zijn de developers van iRule aan de slag gegaan. Het is dus niet een ontzettend jong product met nog veel kuren. Inmiddels is versie 1.71 er, met iOS4 compatibility, native iPad support, verborgen panels, home panels, gestures, backup en restore van gateways en nog veel meer.

Om de vragen die geheid gaan komen over een port, ja, een van de mensen van iRule heeft al gezegd dat er een zeker een port naar Android zal komen. Was ook zeer voor de hand liggend natuurlijk, gezien de modulaire structuur van deze app.

Over dit topic?
In dit topic kunnen we ervaringen uitwisselen over het gebruik van iRule, hints en tips met betrekking tot bouwen en besturen.We kunnen elkaar helpen van onze afstandsbedieningen pareltjes te maken die ons leven aangenamer moeten maken.

Screenshots
iPhone:
Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/thumb1.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/thumb2.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/thumb3.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/thumb4.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/thumb5.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/thumb6.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/thumb7.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/thumb8.png
iPad:
Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/ipadthumb1.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/ipadthumb2.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/ipadthumb3.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/ipadthumb4.png
Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/ipadthumb5.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/ipadthumb6.png Afbeeldingslocatie: http://video.iruleathome.com/images/gallery/ipadthumb7.png

Links

iRule Homepage
iRule Hardware Compatibility List
Het grote topic op AVSforum
Global-Caché
Global-Caché iTach serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gereserveerd voor eventuele updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn meer fysieke apparaten die een gateway vormen tussen IR en Wifi. Ik zal kijken of ik een lijst kan terugopsnorren

De primitiefste is http://www.irblaster.info/. Je moet dan een computer met veel serieële-porten uitrusten.
Een andere is http://thinkflood.com/products/redeye/.

Voor de "app"-kant zijn ook meerdere mogelijkheden, een search op "ir" leverde enkele op. Een search op "infrared" ook maar, vreemd genoeg, niet iRule.

Hoe werkt dat builderprogramma? Heb je dat nodig om een afstandbediening te programmeren?

[ Voor 40% gewijzigd door Sendy op 23-10-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ben ik met je eens dat er meer zijn. Maar om problemen te voorkomen kun je je beter aan de HCL van iRule houden. Global-Caché hardware is native supported en zo ongeveer alle andere remote software werkt daar ook goed mee. En duur zijn ze ook niet. Ik heb de gok niet genomen. :)
Maar goed, we zitten niet voor niets op Tweakers, ben benieuwd wat mensen werkend krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
"Global-Caché"? Is dat die iTach? Ah ja, de naam met de eacute is de bedrijfsnaam en iTach de productlijn.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met ze "niet duur, maar ik heb de gok niet genomen." Je bedoelt dat je dat je het apparaat niet hebt? En de builder dus ook niet? Ik wil ook nog altijd zo'n apparaat hebben, en iets tofs ermee bouwen :)

Ik zou graag willen weten wat een HCL is en waar ik dat van iRule kan vinden. Ik wil weten welke wifi-IR-apparaten ik met iRule kan aansturen, niet dat er een standaard instelling is voor een bepaalde tv. Ook zijn de specs van die iTach apparaten me niet duidelijk. Jij schreef 8 simultane connecties, maar dat kan ik niet terugvinden. Ah, op de iRule pagina. Is dat het aantal iPhones dat communiceert met een niet-iTach Global Cache kastje?

Ik denk dat de markt voor dit soort software klein blijft zolang die wifi-IR "routers" net zo duur zijn als IP-router-accesspoint-switch-kastjes nu. 40 euro om de software te kunnen gebruiken lijkt me een onoverkomelijk gezwaar.

[ Voor 72% gewijzigd door Sendy op 23-10-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
HCL staat voor Hardware Compatibility List, dus gegarandeerd werken. Als iets niet op de HCL staat, wil dat niet zeggen dat het niet werkt, maar het kan een hoop gedonder opleveren. Zoiets cruciaals als een gateway, had ik geen zin in om mee te vlooien, zeker niet in de beginfase, dus heb ik gekozen voor een iTach IP2IR-P.
Ding heeft PoE, dus scheelt weer een adapter in je AV rack :)

Van die 8 simultane connecties, het staat op de HCL genoemd, maar ik had het al uit het grote draadje op AVSforums. Dat draadje heb ik zo ongeveer helemaal gelezen, en toen heb ik besloten er voor te gaan. Dus gateway besteld, paar avonden in de interface, et voila, ik kan al mijn apparatuur via mijn iPhone bedienen. De panels voor de iPad moet ik nog bouwen.

Het systeem is geweldig, je hebt enorm veel vrijheid. Wat ik tot nu toe heb is erg basic, maar het werkt. Je moet ergens beginnen. Nu volgen de weken van fine tuning. Als het allemaal echt lekker werkt, ga ik de buttons aanpassen met Photoshop, en als de interfaces helemaal in orde zijn, gaan we verder met X10 en de lampjes in huis :)

Ik ben erg tevreden over het systeem, maar er zijn toch ook nadelen.
Zo is het scherm van de iPhone eigenlijk net te klein naar mijn mening. Het is zoeken naar de juiste panel indeling om er zoveel mogelijk knoppen op te krijgen die je nodig hebt voor een activity, zonder te veel van panel naar panel (slides) te moeten gaan. Het is een constante afweging tussen knop grootte en ruimte tussen de knoppen, en hoeveel knoppen je op een panel wil hebben. De iPad lost dat op. Als je interface nog niet zwaar geavanceerd is (in het begin dus), is de iPad eigenlijk weer net te groot. Heb je een zwaar gelikte interface, dan is de iPad de ideale remote.

Een ander nadeeltje, maar dat is wennen, is het ontbreken van hard buttons. Je bent gewend te voelen op een remote wat je doet. Maar dat went best snel, en hangt nauw samen met knop grootte.

Nog iets, maar daar werken de devvers van iRule hard aan, binnen de beperkingen van iOS natuurlijk, is het reconnecten naar de gateways indien wifi op je iDevice weg is geweest, dus als je je scherm gelocked hebt. Aan laten staan is niet echt een optie ivm accutijd, maar constant locken eigenlijk ook niet, omwille van de tijd voor het ding gebruiksklaar is. Slide to unlock, reconnect gateway een seconde of 3, en dan pas actief.
Oplossingen zitten in reconnect snelheid waar iRule aan werkt, een apart iDevice wat puur als remote dient, of de iPad, welke een grote accutijd bezit.
Ik heb zelf 4 iOS devices (3G die niet meer wordt gebruikt, 3GS (vriendin), een i4 voor mezelf, en een iPad 32GB), dus ik ga de 3G als dedicated remote inzetten. 's Nachts opladen, 's avonds gewoon hele avond aan laten staan als remote. Probleem opgelost :)

Oh.. En als je dacht dat support van Logitech voor de Harmony goed was. My god, iRule is nog veel beter. De support jongens reageren razendsnel, en zijn vakkundig. En op het AVSforum draadje zit iemand van iRule die vrijwel meteen antwoord. (Itai, aka CubeSys).

Nee, mooi spul.. Ik ga dit wel goed aan de gang krijgen. Alhoewel mijn vriendin op dit moment nog de standaard afstandsbedieningen gebruikt (de Harmony 895 is overleden waar we eerst alles mee deden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Goed te horen dat het allemaal werkt en lukt :) Heb jij dan ook de builder gekocht? In feite een verkapte prijs voor de app (of een kopieerbeveiliging).

En mijn vorige post is gewijzigd terwijl jij die lap schreef ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Sendy op 23-10-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vind je dat duur? €40 voor een builder? Bekijk hem maar eens, daar zit veel werk in, en de devvers van de iOS apps worden daar natuurlijk ook van betaald :)
Even serieus. Dit systeem kan bijna alles wat een Philips Pronto systeem van €1200 kan. Een gateway van wifi naar ir voor een Pronto ligt rond de 250-300 euro en het programmeren van een geavanceerde interface voor een Pronto is eigenlijk alleen weg gelegd voor freaks of system integrators die de hele dag niks anders doen. Kijken we dan naar een RF Harmony, die beginnen bij €250. Veel en veel minder vrijheid en nog duurder ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Tja, duur. Een app van 40 euro is wel duur (in vergelijk) maar voor een afstandsbediening niet. En 95 euro voor zo'n kastje ook niet echt, dat waren consumentenroutertjes vast ook in het begin. Maar om er nu een markt mee te maken lijkt het me wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geef mij maar lekker mijn Harmony. "Blinde" bediening werkt niet met een touch screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat dacht ik ook. Moet zeggen dat het behoorlijk snel went. Op de iPhone doe ik het nu al nagenoeg blind. Layout nog beetje verbeteren met de meest gebruikte knoppen iets groter, en ik ben er :)
Daarnaast kun je ook gestures definiëren voor bijvoorbeeld channel en volume up en down! Die zijn natuurlijk helemaal blind.

Heb 3 Harmony's gehad. Mijn eerste was een 885, daarna 2x een 895. De twee laatsten na ongeveer een jaar "op". Knoppen versleten. Kreeg van Logitech niet nog eens een nieuwe, blijkt dat garantie niet wordt verlengd als je een nieuwe met dezelfde flaws krijgt. Maar goed, dat is meer iets voor het Harmony topic.

Wel interessant, ik heb weken liggen tunen aan mijn Harmony om de respons op bijvoorbeeld de Humax 5050 snel genoeg te krijgen. Nooit zo lekker gewerkt als de originele. Zal wel aan de RF extender latency hebben gelegen. Zelfde geldt voor de PCH C200, van ab naar extender naar ir, naar ir kastje op de PCH; veel te langzaam. Nu met ip control? Retesnel, zonder moeite. En ja, ik weet echt wel hoe ik dat soort dingen moet aanpassen na 2,5-3 jaar Harmony ;)

Denk ook even verder. Als je door het hele huis bijvoorbeeld verlichting wil regelen, is een Harmony gewoon niet functioneel. Er zijn dan 2 dingen belangrijk:
1. Een AB op zoveel mogelijk punten in huis.
2. Een zelf te bewerken grafische layout.

De eerste is op te lossen door de iPhone, of later droids. Die heb je eigenlijk altijd wel in je broekzak.
De tweede schreeuwt om een groot touchscreen. De Harmony haalt het daar gewoon niet. Ja, voor een paar klik-aan-klik-uit's. Maar niet voor serieuzere lichtplannen.

Ip control is de toekomst. Duidelijk te zien aan de weg die ook is ingeslagen door de highend AB fabrikanten. Allemaal wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Mijn One werkt anders prima op mijn 5050. In maart gekregen, en hij ziet er nog als nieuw uit.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat je de bediening blind doet, zonder vaak fout te drukken.

Het is een leuke gadget app hoor, daar niet van, maar niet te vergelijken met een fysieke ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gaaf, ik hoop dat het ook voor android komt. Op zich heb je al meer leuke dingen trouwens voor MPD enzo voor telefoons (want je kan natuurlijk veel meer dan het volume en source aanpassen (artiest info, songteksten, soortgelijke songs etc)

[ Voor 34% gewijzigd door Marzman op 24-10-2010 10:41 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
bram1984 schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:29:
Mijn One werkt anders prima op mijn 5050. In maart gekregen, en hij ziet er nog als nieuw uit.
Die van mij zagen er ook nog als nieuw uit. Het probleem zat hem in het design van de knoppen. Die sleten gewoon hard. De opvolger (de 900) heeft dat probleem niet meer. Maar zoals gezegd, voor het Harmony topic ;)
Ik kan me overigens niet voorstellen dat je de bediening blind doet, zonder vaak fout te drukken.
Semi blind. Navigatie door de menus met de pijltjes en enter gaat gewoon blind. Net zoals volume en channel up and down ;)
Ik weet het, ik kon het me ook niet voorstellen, maar het went echt. Dat komt omdat een iPhone scherm met 1 duim te bevatten is. Je leert gewoon waar je duim moet zijn.
Het is een leuke gadget app hoor, daar niet van, maar niet te vergelijken met een fysieke ab.
Als je er zo over denkt is dit niet het juiste topic voor je. Hop, terug naar je Harmony. :P
Heb je je wel eens verdiept in serieuze home automation systemen? Die zijn allemaal full touch, sommigen met misschien nog een of twee hard buttons, maar dan houdt het op. Het is gewoon niet te doen om een heel huis te besturen met alleen maar knoppen en een klein scherm met een paar touch knopjes. Je probeert het besturen van een tv met twee apparaten te vergelijken met volledige automation en vrijheid. Dat zijn twee verschillende werelden. Ben het dus absoluut niet met je eens dat het een gadget app zou zijn. Als je dat denkt, dan zie je het doel van dit soort remotes niet. :)
Marzman schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 10:39:
Gaaf, ik hoop dat het ook voor android komt. Op zich heb je al meer leuke dingen trouwens voor MPD enzo voor telefoons (want je kan natuurlijk veel meer dan het volume en source aanpassen (artiest info, songteksten, soortgelijke songs etc)
Het komt voor Android! Wanneer weet ik niet, maar het is een van de dingen die ik heb uitgezocht alvorens me hier op te storten. Stel je voor dat ik over een paar jaar geen iDevices meer wil. Zou ik weer op zoek moeten. Nee dank je :)
Er zijn al mensen die op hun iPad in iRule iTunes hebben geintegreerd. Dus van daaruit door hun library browsen, en zo hun muziek kiezen die ze willen streamen. Zoals gezegd.. Volledige vrijheid met dit soort remotes. En het mooiste is, 1x bouwen, 10 remotes in huis als je dat wil. Centraal remote management dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 24-10-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:23

Hertog

Aut bibat, aut abeat

UltraSub schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 11:12:
[...]
Heb je je wel eens verdiept in serieuze home automation systemen? Die zijn allemaal full touch, sommigen met misschien nog een of twee hard buttons, maar dan houdt het op. Het is gewoon niet te doen om een heel huis te besturen met alleen maar knoppen en een klein scherm met een paar touch knopjes.
Mwa, nee. De Pronto, die je zelf al aanhaalt, heeft een stuk of vijftien hardbuttons: een vierknops-menu met enter en exit, een home-knop, volume- en channel-knoppen en nog een paar handmatig toe te wijzen knoppen. De nog duurdere merken hebben dit ook op vrijwel alle panelen zitten.

Ik denk dat dat ook het grootste nadeel van dit systeem is: voor navigeren en dergelijke kun je hier een heel mooi menu mee maken, maar voor snelle acties als pauzeren of harder/zachter zetten is het vaak net te veel moeite je telefoon te moeten pakken, unlocken, eventueel de App openen voor je op het juiste knopje kan drukken. Dan zul je toch snel geneigd zijn de oorspronkelijke afstandsbediening(en) erbij te pakken, wat natuurlijk jammer is.

Aan de andere kant is het prijsverschil er natuurlijk wel naar, alhoewel je voor een eerlijke prijsvergelijking met de Pronto ook de prijs van een iPhone mee moet rekenen :P

Ben je trouwens op een of andere manier verbonden aan iRule of gewoon een enthousiast gebruiker?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hertog schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

Mwa, nee. De Pronto, die je zelf al aanhaalt, heeft een stuk of vijftien hardbuttons: een vierknops-menu met enter en exit, een home-knop, volume- en channel-knoppen en nog een paar handmatig toe te wijzen knoppen. De nog duurdere merken hebben dit ook op vrijwel alle panelen zitten.
Ja is wel waar. Ben ik iets te kort door de bocht gegaan. :)
Ik denk dat dat ook het grootste nadeel van dit systeem is: voor navigeren en dergelijke kun je hier een heel mooi menu mee maken, maar voor snelle acties als pauzeren of harder/zachter zetten is het vaak net te veel moeite je telefoon te moeten pakken, unlocken, eventueel de App openen voor je op het juiste knopje kan drukken. Dan zul je toch snel geneigd zijn de oorspronkelijke afstandsbediening(en) erbij te pakken, wat natuurlijk jammer is.
Daar heb je gelijk in. Dat is de valkuil, alhoewel simpel op te lossen met een dedicated toestel. Een Touch is niet zo duur, en misschien heb je zelfs een toestel liggen (hier wel iig). En een iPad ligt meestal al op de bank als je die hebt. Maar dat is inderdaad precies wat ik ook al beschreef als een van de nadelen die ik ondervond.
Aan de andere kant is het prijsverschil er natuurlijk wel naar, alhoewel je voor een eerlijke prijsvergelijking met de Pronto ook de prijs van een iPhone mee moet rekenen :P
Prijs van een iPod Touch volstaat :P
Maar precies dat is nou ook het sterke punt van dit soort systemen. Je hoeft waarschijnlijk niets aan te schaffen, want je hebt het al. Anders zou ik er niet aan begonnen zijn. Alhoewel er op AVSforums mensen zijn die dat wel hebben gedaan :X
Point is, wil je (veel) meer kunnen dan je met een Harmony kan, maar niet meteen €1200 kwijt zijn en echt veel tijd met programmeren en je er in verdiepen, dan is dit een super oplossing.
Ben je trouwens op een of andere manier verbonden aan iRule of gewoon een enthousiast gebruiker?
Nee, ik heb niks te maken met iRule, anders dan dat ik het heb ontdekt en als Tweaker het potentieel (wees gerust, ook de nadelen) zie. Na een paar dagen gebruik begin ik steeds enthousiaster te worden. Maar het is voor mij wel nog steeds een beta. Mocht ik over een maand zien dat het het toch niet gaat worden voor mij, dan ga ik iets anders verzinnen. Helaas zou dat zeer waarschijnlijk terug naar Harmony betekenen, want voor €1500 aan afstandsbedieningen kan ik er thuis niet door krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

UltraSub schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:08:
[...]
Daar heb je gelijk in. Dat is de valkuil, alhoewel simpel op te lossen met een dedicated toestel. Een Touch is niet zo duur, en misschien heb je zelfs een toestel liggen (hier wel iig).
Ik ben toch een beetje bang dat je dan hetzelfde probleem heeft houden, minus 'de App opstarten' dan :). Of je moet het scherm ook altijd aan laten staan, wat ook weer niet ideaal is. Een hardbutton is in de praktijk gewoon véél handiger. Maar dat is in deze prijsklasse inderdaad lastig.
Nee, ik heb niks te maken met iRule, anders dan dat ik het heb ontdekt en als Tweaker het potentieel (wees gerust, ook de nadelen) zie.
Oh, ik bedoelde niet dat je niet objectief zou zijn hoor, maar je leek nogal veel informatie te hebben. :) Het is vaak juist leuk om mensen die er mee te maken hebben hier te hebben, zo zat er in het Plex topic meen ik ook iemand die 'contacten had' binnen het team van Plex.

Bestel je die Global Caché-spullen gewoon via die site of hebben ze ook een Nederlandse leverancier?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hertog schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Ik ben toch een beetje bang dat je dan hetzelfde probleem heeft houden, minus 'de App opstarten' dan :). Of je moet het scherm ook altijd aan laten staan, wat ook weer niet ideaal is. Een hardbutton is in de praktijk gewoon véél handiger. Maar dat is in deze prijsklasse inderdaad lastig.
Nee, dat is een giga verschil. Stel je hebt een dedicated device. Hoe lang gebruik je een AB per dag intensief? Zeg 4-5 uur per dag? Als je een iPhone hebt liggen die "over" is, of je hebt speciaal een iPod Touch aangeschaft, dan doen beide niks over het GSM netwerk. Dat scheelt al stroom. Schroef de brightness een tikkie terug, en dat apparaat haalt het makkelijk als je hem niet laat locken. Voor je naar bed gaat op de lader (doe je ook met een Pronto als ik de mensen moet geloven), en dag erna weer klaar voor actie. Verder doe je niks met dat ding, dus ook geen last van app opstarten.
[...]

Oh, ik bedoelde niet dat je niet objectief zou zijn hoor, maar je leek nogal veel informatie te hebben. :) Het is vaak juist leuk om mensen die er mee te maken hebben hier te hebben, zo zat er in het Plex topic meen ik ook iemand die 'contacten had' binnen het team van Plex.

Bestel je die Global Caché-spullen gewoon via die site of hebben ze ook een Nederlandse leverancier?
Veel inlezen voor je ergens voor gaat levert wel wat achtergrond kennis op.
Ik heb gezocht en gezocht voor een leverancier in de EU of UK. Niet gevonden. Toen gezocht in de US maar nergens op voorraad. Kijk ik op de iRule site zelf, zie ik dat ze het ook verkopen, ook nog goedkoper dan de meeste US sites, en wel op voorraad. Dus daar besteld. Met 7 dagen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Als je niet telkens wilt unlocken om je ab te bedienen kun je in Cydia(dus alleen voor jailbroken devices) de app NoLockScreen (BigBoss) installeren, werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Mediacj schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 22:38:
Als je niet telkens wilt unlocken om je ab te bedienen kun je in Cydia(dus alleen voor jailbroken devices) de app NoLockScreen (BigBoss) installeren, werkt perfect.
Je kunt toch ook gewoon auto-lock op never zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Het gaat om het overslaan van het lockscreen met deze app krijg je geen lockscreen meer maar kon je gelijk in je lopende app als je het device uit standby haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Goede tip!

Heb gisteren trouwens een iPhone 3G die ik nog had liggen naar 4.1 getild, met een jailbreak multitasking aangezet, en effectief er een Touch van gemaakt. Gisteravond screen niet meer laten locken op die telefoon, en na 2 uur was 1% van de accu af. Kijk. Op die manier is het natuurlijk leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:47
Hoe breng ik de verbinding tussen de popcorn hour en iDevice tot stand?
Heb Ip adres van de PCH ingevuld in de iRule app, maar de app kan geen verbinding maken met de gateway, dus de pch in dit geval. Moet ik wellicht een bepaald poort nummer invullen of een telnet app installeren op de pch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Niks installeren op de PCH. Port 30000 en ip adres is genoeg.
Wel de PCH minimaal op standby (oranje LED) hebben, anders werkt ip control niet (WOL nog niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerten
  • Laatst online: 18:21
Leuk speelgoed dit, mogelijkheden lijken me icm een gateway zeer uitgebreid.

Zelf heb ik er net mijn PCH A200 er mee aangestuurd over ip en ik was vooral blij verrast door de supersnelle reactie!

Een idee wat vanavond bij me naar binnen schoot is het volgende. Ik ben in bezit van Philips 42PFL8404, deze tv is geschikt voor Jointspace, wat zoveel wil zeggen als dat je er zelf apps voor kunt ontwikkelen en naar het schijnt de tv remote kan bedienen.
Voor meer info over jointspace zie: http://jointspace.sourceforge.net/

Ik heb zelf helaas niet genoeg verstand van programmeren om in te schatten of het nou mogelijk is om de Tv op een zelfde, eenvoudige, aan te sturen als een PCH.
Ik kom er niet achter of het gewoon een kwestie is van bepaalde commando's op een bepaalde port sturen (zoals bij de PCH) of dat er eerst een app geschreven moet worden die de commandos ontvangt.

Ik hoop dat er iemand een licht op kan schijnen
@ UltraSub, Tof dat je de moeite heb genomen voor een topic!!

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoerten op 29-10-2010 00:18 ]

"Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcage
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-05 14:29
Hè, dit is een interessant topic.

Ik ga mijn pronto ook vervangen door een iPad en meerdere iphones (mijn en van de vrouw) dus ik ben heel benieuwd naar de reacties en ervaringen. Zelf zou ik niet kiezen voor irule maar eerder voor iviewer van http://www.commandfusion.com/.
Die itach apparaatjes zijn wel ok denk ik. Zelf heb ik geen infrarood nodig maar rs232 om mijn apperatuur te bedienen. Groot voordeel van de iPad of iPhone is dat je de webgui van je dreambox, xbmc of squeezebox kan gebruiken, de pronto kan dit niet.. Dit maakt het wel zo gemakkelijk. Ben ook nog aan het kijken naar domotiga. Dit is een open source domotica pakket om de rest van de spullen aan te sturen.

Leuk projectje dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 11:32
Ik kan mijn audio en tv niet bedienen via ip, dus ik heb infra rood nodig. Dan is dit ook geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

Kraz

Saving the world

joppe113 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:49:
Ik kan mijn audio en tv niet bedienen via ip, dus ik heb infra rood nodig. Dan is dit ook geschikt?
Als je even de topicstart had doorgelezen wist je het:
Natuurlijk werkt niet al je apparatuur met IP control. Voor apparatuur die dat niet kan, moet je een gateway hebben die de IP signalen omzet naar infrarood. IP based werkt echter het betrouwbaarst, maar helaas is nog lang niet alle apparatuur (ook al heeft je apparaat een ethernet poort) daarvoor geschikt. De meeste nieuwe high-end apparatuur heeft dit wel al.
Alle devices die je hebt gebruikt in je interface, wijs je vervolgens in de app toe aan een gateway. Is het device IP controllable, dan is het IP adres van dat apparaat een gateway. Doet het device alleen infrarood of serieel, dan geef je een IP2IR of IP2SERIAL gateway op, en een poort van die gateway waarover het infrarood signaal verstuurd moet worden.
http://www.globalcache.com/products/itach/models2/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoewel nog steeds erg enthousiast over mijn iRule setup, heb ik toch weer een Harmony 900 genomen voor mijn apparatuur beneden. Als ik tijd heb gaat de iRule setup naar mijn slaapkamer, waar uitgezonder de AV receiver en een iets kleinere TV eenzelfde setup staat.

Waarom toch de Harmony? Om dezelfde redenen als die waar ik in het begin al van dacht dat het daarop nog wel eens mis zou kunnen gaan.

- Het moeten unlocken van je telefoon, irule starten, wachten 1-2 seconden op connect naar gateway.
- Het ontbreken van smart state zoals de Harmony dat heeft, gecombineerd met enkele hardnekkige apparaten met een toggle.
- Toch erg moeten wennen aan full touch, het went wel, maar je zit er nog wel eens naast.

Het eerste punt had ik op willen lossen door een dedicated iPhone 3G. Helaas heeft Apple's firmware upgrade naar 4.1 wifi zeer instabiel gemaakt, en een downgrade hielp niet. Zonder wifi is het natuurlijk shit. :)
Dat was wel een serieus goede oplossing. Lees: dedicated iDevice helpt enorm! Als ik dat had gehad weet ik niet of ik alsnog voor een Harmony was gegaan.

Voor mij werkte het allemaal best lekker, maar voor vrouw en kinderen iets minder :)
Ga er niet mee stoppen, want er zit volgens mij enorm veel potentieel in. Onder andere verlichting en andere home-domotica. Alleen heb ik daar nu erg weinig tijd voor, dus als ik wat tijd kan vinden gaat de setup naar mijn slaapkamer.

Blijf het topic zeker volgen/updaten overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396276

*SPAM*

[ Voor 100% gewijzigd door FeaR op 15-02-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

Kraz

Saving the world

Wat ik me nog wel afvraag;
Ik heb meerdere apparaten; in totaal wel zo'n 5 stuks ofzo.
Maar die IP2IR heeft maar 3 aansluitingen :(

Mn kast is zo ontworpen dat een blaster ook weinig/geen nut heeft.
Zijn er nog apparaatjes met meerdere aansluitingen? Op de site zie ik ze niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zit er aan te denken Irule te gaan gebruiken met mijn HomeTheatre componenten.
Echter heb ik een subwoofer waarbij ik de power ook via een macro's aan en uit wil gaan doen. Ik zat te denken aan een stroomschakelaar. Hoe is dat een beetje voordelig op te lossen? X10 schakelaar of kan het ook anders (goedkoper)? Wellicht via een schakelaar die op infrarood reageert?
Ik wil de Global Cache GC100-6 gaan gebruiken voor mijn componenten te bedienen over IP.

[ Voor 7% gewijzigd door duncanvdlinden op 23-08-2011 23:42 ]

• supernauta
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-04 16:44
ik gebruik nu ook het irule systeem heb een builder aan geschaft maar ik vind wel dat je met maar die ir draadjes bij elke componet moet plakken maar lastig.
Ik had gedacht dat die ir blaster alles wel zou pakken
Dus nu zit ik ook met mijn verlichting de ontvangen daar van zit midden in de kamer
Ik ben bang dat die dat niet gaat rijken kan dat signaal van die blaster ook op gevoerd worden
Of zijn er andere dingen die ik op de IP2IR kan aan sluiten
En de Dream box kan wel via het netwerk maar hoe werkt dat allemaal uitzoek wer (op zich prachtig)
maar op het eind van de rit moet het allemaal wel werken tips zijn altijd welkom
Pagina: 1