[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 89.511 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik overweeg een Ipad te kopen, met als doel om Excel files te kunnen bewerken, met simpele tabelletjes.
Werkt Excel goed op de Ipad? Ik weet wel dat het er is, maar niet hoe het werkt.

Wat gebruik ik: simpele tabellen, met als meest gebruikte functies SOM en SOM.ALS.
De overige 99% van Excel hoef ik niet op de Ipad.

[ Voor 27% gewijzigd door jopie op 23-11-2010 18:27 . Reden: soort functies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
jopie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:18:
Ik overweeg een Ipad te kopen, met als doel om Excel files te kunnen bewerken, met simpele tabelletjes.
Werkt Excel goed op de Ipad? Ik weet wel dat het er is, maar niet hoe het werkt.
Nee, er is helemaal geen (officiele) Excel voor. Je hebt wel Numbers van Apple maar dat is veel beperkter dan Excel, en ik weet niet of het ook wel echte Excel documenten kan openen. In elk geval ondersteunt het niet alle functies die Excel heeft. Simpele tabelletjes lukt wel natuurlijk maar of je bijvoorbeeld een file met macro's of ingewikkelde formules kan openen, bewerken en weer terugzetten zonder verlies van bijv. de macro's en formules, denk ik niet. Ik gebruik het vooral op de iPad zelf (dus niet met externe files)

Er zijn verder ook wat andere Office apps te koop maar geen van allen is (voor zover ik weet) een volwaardige vervanger. Als je echt Excel wil hebben kan je beter een netbook kopen met Windows (of een MacBook Air want er is ook een Excel voor de Mac).

Edit: Ah ik zie je update, dat je alleen maar som en som.als gebruikt. Numbers heeft natuurlijk wel een som functie en zelfs een SUMIF (som.als), maar of het precies hetzelfde doet, weet ik niet. Hier kan je de complete lijst met functies vinden van de iPad versie van Numbers.
van_doorn schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:11:
Ik heb vpn op me ipad ingesteld en verbinding gemaakt met me pc thuis, maar kan hier verder niks mee. Ik kan geen schijf toevoegen of accessen, dus mijn vraag is wat kan ik precies met dat vpn?
Met de VPN kan je een verbinding maken met je thuisnetwerk, maar de iPad kan standaard geen netwerk shares benaderen. Daar heb je wel apps voor die dat kunnen. Maar het grote voordeel is dat je internet verkeer van de iPad dan via een beveiligde tunnel naar je thuis netwerk loopt (mits je de 'Send all traffic' aan zet)

Ik gebruik het zelf vooral om de beperkingen van mijn 3G provider te omzeilen, die blocken onder andere de IRC poorten, MSN enz. Dus gewoon een VPN naar huis (dat staan ze toevallig wel toe) en klaar :)

[ Voor 49% gewijzigd door GekkePrutser op 23-11-2010 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
van_doorn schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:11:
Beste mensen,

Ik heb vpn op me ipad ingesteld en verbinding gemaakt met me pc thuis, maar kan hier verder niks mee. Ik kan geen schijf toevoegen of accessen, dus mijn vraag is wat kan ik precies met dat vpn?

Alvast bedankt _/-\o_
Ik zou me eerst gaan inlezen in 'dat vpn', het lijkt alsof je niet helemaal weet wat vpn is. Succes!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Nu online
jopie schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:18:

Wat gebruik ik: simpele tabellen, met als meest gebruikte functies SOM en SOM.ALS.
De overige 99% van Excel hoef ik niet op de Ipad.
Google Docs kan sinds kort ook editten op een iPad, wellicht is dat wat?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Kassad schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:31:
[...]

Ik zou me eerst gaan inlezen in 'dat vpn', het lijkt alsof je niet helemaal weet wat vpn is. Succes!
Ik had vpn op me thuis pc gezet en ik kon dan via me laptop bij al me network drives die op me pc staan, maar dit lukte me niet op me ipad dus vandaar dat ik dacht, wat is het nut :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 18:22

World Citizen

FreeReef.nl

widget schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 01:29:
[...]

Dan ben je toch wat beperkt in je voorstellingsvermogen.... Ik vind het echt zwaar kut dat die knop veranderd is. Want ik gebrikte hem erg veel. En de grap is, dat het er niet eens veel toe doet waarvoor. Maar ik was blij met de oude functionaliteit, heel EEG blij, en die functionaliteit worst mij nu afgenomen. Door een fabrikant, van het ding wat ik gekocht heb, dus het zou mijn eigendom moeten zijn.

Geef me dan tenminste in het system memu de optie voor mute of scr lock, maar nee, die krijg je niet.

Maar ik begrijp it jouw verhaal dat je het wel lekker vindt om vast te zitten in/aan een bepaald systeem?
Veel success daarmee dan, maar mijn kontje blijft maagedelijk, zolang als mogelijk.
Oke, dus je wilt zeggen dat je in bed ligt, op je zij... En dan leest... Inderdaad een moment waarop je de ipad wil locken en toch wil kantelen.
Maar,
Lezen doe je niet 10 seconden, maar eerder 30 min of bv uren. Een hardwarematige knop is echt gemaakt voor een functie die veelvoudig gebruikt word. Fuckties die je minder vaak gebruik ak 1 keer per dag 's avond, komen logicherwijs in een software optie terug. Dat is vrij normaal onder hardware producten.
Zoals je het nu aangeeft heb je de lock functie 1x per dag nodig... Is het dan echt rendabel dit aan een hardwarematige knop te koppelen. Ik denk dat mensen waaronder ik vaker de mute knop nodig hebben. (nogmaals, van mij mag de hele knop verdwijnen. Knoppen zijn het grootste risico op beschadiging, vervuling, problemen. Muten doe ik wel met de volume knoppen).

Wat betreft het verliezen van je funcktie... Die ben je niet kwijt. .

En inderdaad ik vind het niet erg ergens aan vast te zitten. Maar ik benader het heel anders. Ik ben iter, vanaf dos tot nu.. Ik hou van klooien, tweaken, hacken, tooltjes enz enz... Maar ik ben op een punt aangekomen dat ik al mijn office gerelateerde dingen zoals vroeger je agenda, je geschreven brieven, je fotoboeken, je videobanden, je encyclopedie enz.. Gewoon digitaal werkend wil hebben.
Dan kan ik kiezen voor windows of apple. Ik vind dat apple heeft laten zien een logiche benadering te hebben op de bovenstaande voorbeelden. Het werk voor mij logicher dan de meeste windows pakketen. Ik geef mij dus graag over aan de apple way of doing it. En inderdaad soms kom ik iets te kort wat ik wel in windows kan. En soms maakt apple een stap waar ik helemaal niet gewend aan ben... Maar daar geef ik me graag aan over, want in het verleden bleek dit allemaal wel in orde te zijn en werkte het netjes en zoals het hoord.

Dat apple nu een knop verranderd accepteer ik. De functie is niet weg. Ik kom niets te kort.. En als apple denkt dat dit wereldwijd de beste keus is.. Top. Ik heb er vertrouwen in.
Ik ben echt geen "fan" van apple. Maar kan er niet om heen dat het voor mijn doeleinden de beste en eenvoudigste oplossing is. Als dit ooit veranderd zoek ik iets anders...

Als je dat niet wilt ... Als je helemaal zelf wil bepalen wat je kunt... Dan heb je voordat je de aankoop deed gewoon niet goed opgezocht wat je koopt. Apple werkt nou eenmaal zo, dat is algemeen bekend. En dat is nou eenmaal anders dan welk bedrijf dan ook. Noem het gijzelen of noem het Apples way of doing it.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

GekkePrutser schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:22:
Nee, er is helemaal geen (officiele) Excel voor. Je hebt wel Numbers van Apple maar dat is veel beperkter dan Excel, en ik weet niet of het ook wel echte Excel documenten kan openen. In elk geval ondersteunt het niet alle functies die Excel heeft. Simpele tabelletjes lukt wel natuurlijk maar of je bijvoorbeeld een file met macro's of ingewikkelde formules kan openen, bewerken en weer terugzetten zonder verlies van bijv. de macro's en formules, denk ik niet. Ik gebruik het vooral op de iPad zelf (dus niet met externe files)
Macro's? Dat zijn toch die dingen waarmee je virussen verspreidt?

Maar serieus. Pages kan alle excel-dingen die mensen me toemailen openen. Het heeft een serieuze set formules, maar geen 'problemsolvers' of VBA. Het is grafisch een heel, heel erg stuk beter dan excel. Formules matchen met excel, zodat je het overgrote deel van de spreadsheets kunt bewerken en weer als xls-formaat terug kunt mailen.

Niet iets voor serieuze powerusers, maar wel iets voor iemand die af en toe iets met een spreadsheet moet doen, en zeker iets voor je als je het spreadsheet-model leuk vind maar de vormgevingsmogelijkheden van excel te beperkend vind.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 14:25
Ik heb wel t idee dat mn iPad nu wel een stuk trager is. Nou ja een stuk, sommige dingen zoals e-mail, podcasts en wat andere apps lijken misschien 20 of 30 % trager

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn ipad geprobeerd te update naar de nieuwe iOS 4.2.
Ik heb netjes vanuit itunes de update gestart, waarna de nieuwe update gedownload werd.
Zo ver zo goed. Nu kwam het plaatje in het scherm dat je de stekker ziet waarmee je je ipad aan moet sluiten op je computer, net als de eerste keer na aanschaf van je ipad. Vervolgens verscheen een Apple logo met een progresbar op het scherm. En toen begon de ellende. Ik kreeg een foutmelding in Itunes Error 9.

Error 9: This error occurs when the device unexpectedly drops off of the USB bus and communication stops. This can occur if the device is manually disconnected during the restore process. This issue can be resolved by performing USB isolation troubleshooting, using a different USB dock connector cable, trying another USB port, restoring on another computer, or by eliminating conflicts from third-party security software.

Nu zie ik alleen nog dat Apple logotje en een lege progresbar. Ik kan de ipad niet meer uitzetten en in Itunes wordt hij niet meer herkend. Alleen onder windows wordt hij wel netjes gedetecteerd als ipad. Heeft iemand een oplossing voor mijn om mijn ipad weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
^DFU mode

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 13:08

Mad_Demon

de dokter

Fijn hoor. Updaten naar 4.2 en dan pas de melding krijgen dat de iPad alleen werkt met minimaal 10.5.8 of hoger :( Nu maar eens kijken hoe we dit kunnen restoren naar 3.2.2

Was gelukkig niet zo moeilijk om dit weer terug te draaien.

[ Voor 17% gewijzigd door Mad_Demon op 23-11-2010 23:01 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Ipad in recovery mode kunnen krijgen door tegelijk de home button en de aan/uit knop in te drukken en vervolgens de datakabel, die aangesloten was op mijn pc, in de Ipad te stoppen.
Vervolgens heb ik iOS 4.2 opnieuw gedownload en geinstalleerd. Nu ben ik al mijn apps kwijt, maar dat maakt niet uit ik heb mijn ipad in ieder geval weer aan de gang met iOS 4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Ik vind het wel jammer dat de pdf engine niet geupdate is, nog steeds kan je bepaalde type plaatjes in pdf's niet bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Weet iemand een Acceptabele vervanger voor de Native iPod App, ik wil namelijk, muziek gedownload via iCab naar een App kunnen Copy'en zodat ik daar een Library beschikbaar heb en mijn Collectie bij kan houden zonder tussenkomst van iTunes en zelfs zonder Draad. Kan nu wel kopieren naar GoodReader of VLC, werkt goed voor eenmalige Playback, maar niet om als Media Player te gebruiken

Tevens viel het mij tegen, dat ik vanuit iCab niet naar Dropbox kan kopieren, dit lijkt mij toch juist wel handig, zodat je een bepaalde Download ook op je Desktop beschikbaar hebt. (Verkeerd Voorbeeld, weet idd dat je je DropBox Account kan linken en er dan een Functie bijkrijgt in iCab. Echter kan je Vanuit andere Apps nog steeds niet naar de Dropbox kopieren)

[ Voor 13% gewijzigd door JunkieXP op 24-11-2010 01:14 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
JunkieXP schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:47:
viel het mij tegen, dat ik vanuit iCab niet naar Dropbox kan kopieren, dit lijkt mij toch juist wel handig, zodat je een bepaalde Download ook op je Desktop beschikbaar hebt.
Dit kan wel degelijk hoor! Pas nog gebruikt.

Edit: Even opgezocht, Je doet het door de file aan te klikken in de download lijst en dan Upload to Dropbox te kiezen in het popup scherm.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 24-11-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

GekkePrutser schreef op woensdag 24 november 2010 @ 01:02:
[...]

Dit kan wel degelijk hoor! Pas nog gebruikt.

Edit: Even opgezocht, Je doet het door de file aan te klikken in de download lijst en dan Upload to Dropbox te kiezen in het popup scherm.
Kwam erachter dat dit een Verkeerd Voorbeeld is, weet idd dat je je DropBox Account kan linken en er dan een Functie bijkrijgt in iCab (thanks for contrubuting). Echter kan je Vanuit andere Apps nog steeds niet naar de Dropbox App kopieren. Wat toch best jammer is, vind ik.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Weet niet of het helemaal in dit topic thuis hoort want het zal ook wel op andere systemen zo zijn.

Op de pad heb ik wat apps die d.m.v. googlekaarten locatiebepaling gebruiken. Nu viel het me op dat die locatie tot op de meter nauwkeurig klopt en ik heb geen GPS erin.

Heeft Google dan toch een database van Wifi netwerken opgepikt door de foto-wagen in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:19
Jouw wifi netwerk of dat van je buren zal wel geregistreerd staan bij Skyhook
( http://www.skyhookwireless.com/howitworks/submit_ap.php )
Adv daarvan kan ie je locatie bepalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
Sinds ik de update heb gekregen lijkt de batterij sneller leeg te gaan. Klopt het dat dit komt door het multi tasken of verbeeld ik het me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Stevanov schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:06:
Sinds ik de update heb gekregen lijkt de batterij sneller leeg te gaan. Klopt het dat dit komt door het multi tasken of verbeeld ik het me maar.
Het is mij ook opgevallen.
Heb steeds ongemerkt ook best veel open staan in de taskbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Voor mijn gevoel zijn sommige dingen na de update toch een fractie langzamer. Hierbij doel ik bv op :

Het laden van grote webpagina's
Het binnenhalen van mail
Het opbouwen van content binnen apps als bv nu HD. HIerbij duurt het nu bij mij even voordat ik de onderwerpen kan zien, terwijl deze voor de update er onmiddelijk stonden.

wat is jullie ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik moet zeggen dat de internet snelheid inderdaad lager lijkt te liggen. Pagina's openen en idd content laden in bijvoorbeeld de NU app gaan veel trager :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:33
Hetzelfde gevoel overheerst bij mij ook: het lijkt alsof de snelheid in sommige dingen naar beneden is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ik merk het alleen met het binnen halen van informatie via wifi. Apps zelf zijn niet trager geworden.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na de succesvolle update heb ik de IPAD gewoon igebruikt incl. Mail. Vandaag nog gewoon mail gecheckt dus.
Vanmiddag zette ik IPAD weer aan en wilde de mail bekijken maar kreeg heel kort een blanco malischerm en dan springt hij weer terug naar het homescreen. Harde reset maakt niets uit. Andere account kiezen als hoofd mailaccount helpt ook niet. Iedere keer dus weer een blanco schrm met daarop " geen berichten geselekteerd" en dan weer het homescreen. Iemand een idee hoe ik daar van af kom???

Alvast bedankt voor de moeite
Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:41
Wat ik apart vind (of ik heb het mis), FindmyIpad werkt blijkbaar via een mailaccount die je instelt. Stel dat je iPad wordt gestolen of je raakt hem kwijt, dan kan de nieuwe 'eigenaar' toch simpelweg die MobileMe account deleten om jou te belemmeren van afstand de locatie op te vragen? Wat is dan de toegevoegde waarde? Kun je dit niet beveiligen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Dennisdn schreef op woensdag 24 november 2010 @ 07:55:
Heeft Google dan toch een database van Wifi netwerken opgepikt door de foto-wagen in gebruik?
Daar maken ze helemaal geen geheim van, het probleem was dat ze bij dat verzamelen niet alleen de SSID's verzamelden maar ook "per ongeluk" het verkeer over dat netwerk gingen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
CousinBoneless schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:32:
Wat ik apart vind (of ik heb het mis), FindmyIpad werkt blijkbaar via een mailaccount die je instelt. Stel dat je iPad wordt gestolen of je raakt hem kwijt, dan kan de nieuwe 'eigenaar' toch simpelweg die MobileMe account deleten om jou te belemmeren van afstand de locatie op te vragen? Wat is dan de toegevoegde waarde? Kun je dit niet beveiligen?
Kijk eens bij settings en dan restrictions.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ja maar als je hem standaard gelockt hebt staan niet. Bovendien zijn het vaak gelegenheidsdieven en die weten dat vast niet. Als ze het wel weten dan zijn er toch altijd wel trucjes die wel werken (het ding gewoon uitzetten, bijvoorbeeld).

Edit: Ah dus je kan het wel restricten. Apple zou dat dan eigenlijk in hun instructies moeten opnemen. Nu reppen ze daar met geen woord over.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 24-11-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Werkt de NRC app bij jullie na de update? Bij mij update hij de krant van vandaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik krijg die van mij niet geupdatet (32GB met nog 13GB vrij) . Telkens wil die backuppen en na uren is het balkje nog steeds maar op 5% oid (zelfs hele nacht + dag aan laten staan).

Heb al mn films al verwijderd (paar gig), maar zou niet weten wat ik nog meer kan verwijderen, zonder meteen mn hele device leeg te halen (heb daar eigenlijk geen zin in, ben ik ook al mn gedownloade magazines, savegames, apps etc. kwijt).

Iemand nog tips? Kun je die backup niet skippen? Of is dat juist nodig om je data te behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Lol ik moest hier wel om lachen...

http://www.appleinsider.c..._ever_gives_away_275.html

Oprah is niet mijn favo, maar ik denk dat steve nu grinikend op de bank zit.
Check de amerikaanse stores maar eens. Sinds uitzending staat ipad op veel plekken spontaan op 1.
Motivatie van de koper is uiteraard wrang.

Je moet echt ff het filmpje zien. Ik moest lachen en huilen tergelijk. Wat een reackties van dat plubliek...omg

[ Voor 28% gewijzigd door World Citizen op 24-11-2010 18:32 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:13:
Ik krijg die van mij niet geupdatet (32GB met nog 13GB vrij) . Telkens wil die backuppen en na uren is het balkje nog steeds maar op 5% oid (zelfs hele nacht + dag aan laten staan).

Heb al mn films al verwijderd (paar gig), maar zou niet weten wat ik nog meer kan verwijderen, zonder meteen mn hele device leeg te halen (heb daar eigenlijk geen zin in, ben ik ook al mn gedownloade magazines, savegames, apps etc. kwijt).

Iemand nog tips? Kun je die backup niet skippen? Of is dat juist nodig om je data te behouden?
Films worden sowieso niet gebackupped, dus het had geen zin die weg te halen.

Het zijn jouw magazines die vertragen waarschijnlijk. Weggooien gewoon. Die zijn toch gebonden aan je account, dus je kan ze weer downloaden na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:29:
[...]

Films worden sowieso niet gebackupped, dus het had geen zin die weg te halen.

Het zijn jouw magazines die vertragen waarschijnlijk. Weggooien gewoon. Die zijn toch gebonden aan je account, dus je kan ze weer downloaden na afloop.
alle magazines verwijderd en ook nog de rest van mn films en nu komt er eindelijk een beetje voortgang in die voortgangsbalk van het backuppen (staat ook nog maar een paar GB op nu). Hopelijk gaat het nu goed...
Wel waardeloos dit. Heb juist een 32GB iPad gekocht, zodat ik er lekker veel spul op kan laten staan. Nu moet ie alsnog leeg. Had ik net zo goed een 16GB kunnen kopen als ie toch eens in de zoveel tijd leeg moet :{

Heb medelijden met de mensen met een 64GB iPad :P

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 24-11-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Als je geupgrade bent gaat de backups supersnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020
Leuk dat je nu mappen kunt maken en kunt multitasken, maar minder leuk is dat mijn batterij nu veel sneller leeg raakt.
Vind de update niet echt iets om hoezee te roepen, valt mij allemaal iets tegen.
Draadloos printen is maar voor een paar type printers beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:32:
Mee eens, vooral omdat je net geluid al heel snel uit kan doen.
sorry kan het bericht niet verwijderen...ik was verkeerd...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Paul Roos schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:06[/message]:
Leuk dat je nu mappen kunt maken en kunt multitasken, maar minder leuk is dat mijn batterij nu veel sneller leeg raakt.
Vind de update niet echt iets om hoezee te roepen, valt mij allemaal iets tegen.
Draadloos printen is maar voor een paar type printers beschikbaar.
Voor mij de reden om bij 3.nog wat te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
als je shared printers wilt gebruiken onder windows: http://jaxov.com/2010/11/...print-service-on-windows/

en qua extra batterijgebruik merk ik er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een ipad en heb er een paar vraagjes over:

1. Ik heb hem gekoppeld aan me exchange account maar de standaard Mail functie laat een X aantal berichten zien. Hoe kan ik over HEEL me inbox beschikken?
2. Ik wil via het internet af en toe bestanden sturen op een locatie op de Ipad. Wat is hiervoor de mooiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kmf schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:43:
Ik heb vandaag bijzonder driftig gemultitasked (de hele dag een gps-tracker in de achtergrond) en dat merk je toch wel. Maar dat is wel een erg extreem voorbeeld. En geheel volgens de verwachting.
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:32:
1. Ik heb hem gekoppeld aan me exchange account maar de standaard Mail functie laat een X aantal berichten zien. Hoe kan ik over HEEL me inbox beschikken?
Settings, mail, het account in kwestie. Je wilt niet al je mail op je iPad, neem ik aan. Ik heb in 26 jaar email iets aan 12Gbyte mail verzameld, en ik hoef dat echt niet allemaal mee te slepen. De laatste maand online en kunnen zoeken in de rest is genoeg voor mij.

[ Voor 43% gewijzigd door burne op 24-11-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
burne schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:34:
[...]

Ik heb vandaag bijzonder driftig gemultitasked (de hele dag een gps-tracker in de achtergrond) en dat merk je toch wel. Maar dat is wel een erg extreem voorbeeld. En geheel volgens de verwachting.
Gps-tracking.... Dat is ook zo'n mooi voorbeeld wat je voor de upgrade ook constant deed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik denk dat je een wachtwoord moet invullen bij het verwijderen van je account.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Boontjes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06-2023
als je shared printers wilt gebruiken onder windows: http://jaxov.com/2010/11/...print-service-on-windows/

Bedankt voor de tip...het werkt goed hoor vanaf iPhone4 en iPad

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kmf schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:59:
Gps-tracking.... Dat is ook zo'n mooi voorbeeld wat je voor de upgrade ook constant deed....
En exact wat was niet duidelijk aan 'extreem voorbeeld'?

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:01
kmf schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:50:
[...]

Kijk eens bij settings en dan restrictions.
Ah nieuwe functie in 4.2

[ Voor 7% gewijzigd door robbinonline op 25-11-2010 00:22 ]

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• MNTN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 19:00
Mad_Demon schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:57:
Fijn hoor. Updaten naar 4.2 en dan pas de melding krijgen dat de iPad alleen werkt met minimaal 10.5.8 of hoger :( Nu maar eens kijken hoe we dit kunnen restoren naar 3.2.2

Was gelukkig niet zo moeilijk om dit weer terug te draaien.
tips ? ik krijg hem namelijk niet uit recovery mode als ik 3.2.2. terugzet... vervolgens zet itusens 4.2.1. er weer op.
iPad blijft Loopen in recovery als je downgrade. Dit is ook altijd zo met iPhones.

Redelijk makkelijk te fixen.
Je download iRecovery for mac en de libusb library

Je opent iRecovery (terwijl de iPad is aangesloten na de downgrade) in de Terminal met Extensie -s
Zodra iRecovery geopend is zie je dat in je terminal (hij geeft een aantal x aan USB:OK)

Dan geef je deze commando's

setenv auto-boot true

saveenv

fsboot

exit (als exit niet werkt gebruik je /exit)

Dan ff je iPad resetten (sleep+home knop indrukken) en whoppa hij zit op 3.2.2.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Slashdotter
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 24 november 2010 @ 18:47:
[...]

alle magazines verwijderd en ook nog de rest van mn films en nu komt er eindelijk een beetje voortgang in die voortgangsbalk van het backuppen (staat ook nog maar een paar GB op nu). Hopelijk gaat het nu goed...
Wel waardeloos dit. Heb juist een 32GB iPad gekocht, zodat ik er lekker veel spul op kan laten staan. Nu moet ie alsnog leeg. Had ik net zo goed een 16GB kunnen kopen als ie toch eens in de zoveel tijd leeg moet :{

Heb medelijden met de mensen met een 64GB iPad :P
Ik heb een 64GB iPad, na 10 uur backuppen heb ik het maar opgegeven en dat ding gerestored. 5 minuten later stond 4.2 erop :*)

Daarna ben ik alles nog eens goed gaan langslopen of ik het wel echt nodig heb voordat ik het weer erop zette dus op zich was het wel goed geweest. Voorheen teveel flauwekul die ik zonde vond om te dumpen. Nu ben ik kritischer.

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik ben nu de nieuwe OS aan het downloaden(damn you aziatische download snelheden) en vroeg me af hoe ik hem nou precies moet upgraden zonder dat ik alle software kwijt raak ?
moet ik dan echt alles eerst back-uppen ? of kan ik gewoon upgraden ?

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:10
wtf tien uur backuppen, wat is me dat nu. 64GB overzetten via usb duurt niet eens zo lang?

• whoopy_
  • Nu online
vandaag 4.2 gedownload, werkt heerlijk moet ik zeggen !

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:10

polthemol

Moderator General Chat
enige verschil dat ik merk met eerst is dat ik nu wel wifiontvangst heb op de wc. Niet echt spannende update in ieder geval.

Backup duurde hier ook serieus lang, cancelen en overnieuw starten scheelde wel

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• whoopy_
  • Nu online
polthemol schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:25:
enige verschil dat ik merk met eerst is dat ik nu wel wifiontvangst heb op de wc. Niet echt spannende update in ieder geval.

Backup duurde hier ook serieus lang, cancelen en overnieuw starten scheelde wel
maar jij was al in het bezit van de beta denk ik ?
Ik kom van 3.2.2 en 4.2 is echt een welkome update

• GekkePrutser
  • Niet online
Er is alweer een (jailbreak) fix voor de rotation/mute switch verandering: NoMute in de Cydia BigBoss repository.

Ik ga het zelf niet doen, ik heb inmiddels de voordelen van de nieuwe switch instelling gevonden: Handig push notifications en mail geluiden muten op mijn werk. Maar ik gebruik mijn iPad vooral onderweg, denk dat mensen voor thuisgebruik juist de rotation lock handiger vinden.
@hierboven.

Maar de Jailbreak voor 4.2.1. is nog niet uit toch?
(Of heb ik dat even gemist)

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

Donstil schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:21:
@hierboven.

Maar de Jailbreak voor 4.2.1. is nog niet uit toch?
(Of heb ik dat even gemist)
Volgens mij was het wel mogelijk om te Jailbreaken, maar is de procedure nog complex en foutgevoelig. Het is even wachten op een gebruiksvriendelijke Jailbreak.
Correct me if i am wrong.

http://www.iphoneclub.nl/...ailbreaken-van-ios-4-2-1/

[ Voor 10% gewijzigd door Deem op 25-11-2010 11:46 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Even een vraagje gezien het feit dat ik twijfel over de aanschaf van een ipad.

Hoe zien iphone 4 apps (dus voor retina display) eruit op een ipad? pakt ie de hoge resolutie of de standaard iphone 3G(s) resolutie? op internet kom ik tegenstrijdige berichten tegen

[ Voor 23% gewijzigd door T7D_Sneezy op 25-11-2010 12:53 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
T7D_Sneezy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:51:
Hoe zien iphone 4 apps (dus voor retina display) eruit op een ipad? Gewoon super kwaliteit?
Nee, gewoon nog in lowres, helaas. Ik weet ook niet waarom dat niet in 4.2 ingebouwd is. In plaats van pixel doubling zou je gewoon full res moeten kunnen doen maar dat doet hij dus niet. Hij pakt gewoon de oude resolutie 320x480 en pixel double't die.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 25-11-2010 12:54 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:50

Deem

Ontcijfer mij!

T7D_Sneezy schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:51:
Even een vraagje gezien het feit dat ik twijfel over de aanschaf van een ipad.

Hoe zien iphone 4 apps (dus voor retina display) eruit op een ipad? Gewoon super kwaliteit?
Nee, helaas in iPhone 3GS, non Retina kwaliteit.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 18:04
Best raar eingelijk..... maargoed Apple is ook niet dom. iPad apps zijn over het algemeen duurder dan hun iPhone variant. Dus zou Apple minder verdienen... simpel als dat (denk Ik)

• Slashdotter
  • Niet online
whoopy_ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 04:55:
Ik ben nu de nieuwe OS aan het downloaden(damn you aziatische download snelheden) en vroeg me af hoe ik hem nou precies moet upgraden zonder dat ik alle software kwijt raak ?
moet ik dan echt alles eerst back-uppen ? of kan ik gewoon upgraden ?
Als je heeeeeel lang wilt wachten kan je het backuppen. Maar ik stopte dus na 10 uur ermee en ben het gaan restoren, toen had ik in 5 minuten 4.2 erop.

In de resterende 9 uur en 55 minuten had je ook alle content nogmaals kunnen opzoeken en was je nog steeds sneller klaar geweest
Dat het bij sommige 12uur duurt zegt natuurlijk niets over de rest van de iPad's

Er zijn ook zat iPad's die gewoon keurig van 3.2.2 naar 4.2.1 updaten zonder een backup van UREN.
Heb er toch al tientallen gedaan zonder problemen.

• whoopy_
  • Nu online
Slashdotter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 14:00:
[...]

Als je heeeeeel lang wilt wachten kan je het backuppen. Maar ik stopte dus na 10 uur ermee en ben het gaan restoren, toen had ik in 5 minuten 4.2 erop.

In de resterende 9 uur en 55 minuten had je ook alle content nogmaals kunnen opzoeken en was je nog steeds sneller klaar geweest
ik heb maar gewoon op de update knop gedrukt en 10 min later kon ik mn ipad weer ontkoppelen. geen idee waar idereen het over heeft met lange upgrade tijden

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Een lange backup tijd kwam bij 3.2.2 voor bij "slechte" USB poorten of met bepaalde applicaties. In mijn geval koos ik een andere USB poort op de computer en in 5min had ik alles gebackupped, terwijl het na 16uur met 2GB nog niet klaar was op een "slechte" USB poort.

Dat hoeft overigens geen foute hardware van de pc te zijn, want een externe HD aansluiten haalde makkelijk de USB 2.0 snelheid. Heb het nog niet getest onder 4.2.1 maar het probleem met backuppen zou daar opgelost moeten zijn.

3kwp pvoutput

• Slashdotter
  • Niet online
@morpheus

Dus bij 4.2.1 maakt de usb poort niet meer uit?

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-09 19:39
Slashdotter schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:25:
@morpheus

Dus bij 4.2.1 maakt de usb poort niet meer uit?
Dat durf ik niet te garanderen, maar veel mensen die problemen met backup hadden hebben die problemen niet met de GM versies ervaren.

3kwp pvoutput

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Volgens mij is er morgen korting bij apple op o.a. de iPad. Dat is nog niet zeker, maar in australie is er wel korting op de ipad.. Misschien dat iemand er iets aan heeft :)
Hou het in ieder geval even in de gaten.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 25-11-2010 19:55 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Paul Roos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07-2020

Bedankt voor deze tip, het werkt fantasties met mijn hp c5180.
Alleen jammer dat je niet via je IPad kunt aangeven uit welke lade hij moet printen.
Foto's print hij nu op gewoon A4 papier terwijl ik wil dat deze met fotopapier uit de fotolade wordt geprint op 10 x 15 cm.
Maar voor gewoon wat printen werkt het goed.

• deBennie
aicaramba schreef op donderdag 25 november 2010 @ 19:55:
Volgens mij is er morgen korting bij apple op o.a. de iPad. Dat is nog niet zeker, maar in australie is er wel korting op de ipad.. Misschien dat iemand er iets aan heeft :)
Hou het in ieder geval even in de gaten.
iMac: vanaf $1328,00 (was $1449,00). Dit vertaalt zich waarschijnlijk in €999,-
MacBook Pro: vanaf $1328,00 (was $1499,00). Dit vertaalt zich waarschijnlijk in €999,-.
MacBook Air: vanaf $1199,00 (was $1399,00). Dit vertaalt zich waarschijnlijk in €899,-.
iPad: vanaf $578,00 (was $629,00). Volgens de huidige wisselkoers kom je dan op ongeveer €425, maar dat wordt waarschijnlijk iets meer.
iPod touch: vanaf $264,00 (was $289). Dit vertaalt zich waarschijnlijk in €199,-.
http://www.iphoneclub.nl/...e-aanbiedingen-van-apple/

• Dennisdn
  • Nu online
whoopy_ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:55:
[...]

ik heb maar gewoon op de update knop gedrukt en 10 min later kon ik mn ipad weer ontkoppelen. geen idee waar idereen het over heeft met lange upgrade tijden
Hier ook hetzelfde. Zonder ook maar enige hapering in 10 minuutjes klaar. En dat nog wel 5 minuten na de release, wanneer je zou verwachten dat de servers het heel zwaar hebben.

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Dennisdn schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:46:
[...]

Hier ook hetzelfde. Zonder ook maar enige hapering in 10 minuutjes klaar. En dat nog wel 5 minuten na de release, wanneer je zou verwachten dat de servers het heel zwaar hebben.
Same here.. Ook zo klaar. Zowel ipad als iphone. Ik was ook verbaasd dat ik ongeveer mijn max internetsnelheid haalde ...ziggo z2.

FreeReef.nl

• Shaq15
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-02-2017
Misschien haal ik morgen de iPad ik heb 400 euro te besteden aan iets.

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
Shaq15 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 21:30:
Zoals het er naar uitziet gaat de iPad 16GB+3G ongeveer 550 kosten.(als de korting hier ook geldt.)
Ik was al van plan om de iPad wellicht volgende week te kopen, dus dit is super meegenomen, heb nu een hoes gekocht van de korting :)

Kijken of ik om 12 uur wakker wordt!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Denk er goed over na of je 4/500 euro voor een gadget wilt uitgeven ;)

[ Voor 10% gewijzigd door console op 25-11-2010 21:35 ]

• deBennie
Doen, het is 400 euro goed besteedt :)

Verwijderd

Jaa de update naar iOS 4.2 bevalt me wel! Alleen het is net of de batterij nu sneller leeg is en de mute knop ( voorheen die rotatieknop ) werkt niet. Ik kijk een filmpje, doe die knop om, en het geluid blijft gewoon door gaan!

Verwijderd

Wacht ik zo lang na introductie om een pad te kopen.. ben ik 1,5 week te vroeg.. tssss

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:02:
Jaa de update naar iOS 4.2 bevalt me wel! Alleen het is net of de batterij nu sneller leeg is en de mute knop ( voorheen die rotatieknop ) werkt niet. Ik kijk een filmpje, doe die knop om, en het geluid blijft gewoon door gaan!
Dat van die mute klopt. Hij mute alleen je systeem geluiden. iPod en Video's en spellen enzo houden gewoon hun geluid (tenzij in de code staat dat ze ook muten met die knop).

Humankind… be both.

20% korting lijkt me een beetje overdreven.
Ze gaan een 16gb iPad echt niet weg geven voor 400,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
41 euro korting. 32gb voor 558 Ik twijfel nog. Ik zit er aan te denken een mee te nemen naar nieuw zeeland ipv een netbook tijdens backpacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 18-09 15:42
Doen ! Korting valt wel beetje tegen maar heb toch al een iPad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol de ipad 16 gb wifi kost hier al jaar en dag niet meer dn 380 euro incl belasting etc.

Maar dat is dan wel in het buitenland :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straks ga je ook nog vertellen dat je zorgverzekering veel goedkoper is en dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen.. voor dat geld kan ik iedere maand een ipad kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:46
Mijn tante van 71 was helemala weg van mijn iPad.
Daarom heb ik nu maar op black friday 1 voor haar besteld. Toch leuke korting.
Als die binnen is, nog ff in orde maken en dan kan m'n tante ook lekker aan de slag!

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Best een leuke actie van Apple! :) Wat ik alleen niet snap is dat de kortingsprijs bij elk model iPad hetzelfde is. 8)7 Jammer dat ik er pas over een ruime 2 maanden een krijg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje: heb via een elektronicawinkel (zal geen naam noemen) een nieuwe iPad gekocht. Nou blijkt er echter alleen een Amerikaanse stekker in te zitten. Is dit normaal of hoort er voor de Europese markt toch echt een Europese stekker bij te zitten? Want in dat geval heb ik dus te maken met een import en had de leverancier moeten melden dat ik een andere stekker erbij moest kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 16:41

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:39:
Ik heb een vraagje: heb via een elektronicawinkel (zal geen naam noemen) een nieuwe iPad gekocht. Nou blijkt er echter alleen een Amerikaanse stekker in te zitten. Is dit normaal of hoort er voor de Europese markt toch echt een Europese stekker bij te zitten? Want in dat geval heb ik dus te maken met een import en had de leverancier moeten melden dat ik een andere stekker erbij moest kopen.
Nou, normaal zit er dus inderdaad een EU stekker bij. Je kan die "duckhead" hier en daar wel kopen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BioHazard schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:43:
[...]

Nou, normaal zit er dus inderdaad een EU stekker bij. Je kan die "duckhead" hier en daar wel kopen overigens.
Ah, kijk aan. Deze winkel verwijst vanaf hun website naar de Nederlandse iPad/Apple site. En daar staat bij de inhoud van de doos:
* iPad
* Dockconnector-naar-USB-kabel
* Lichtnetadapter van 10 W
Ik wist alleen niet of die laatste ook bij ons in Nederland ging werken. Wel dus.
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik zat eigenlijk te wachten op de Nederlands Apple kortingen, maar Nederland doet blijkbaar niet mee.

Oeps toch, ik keek op de productpagina, en daar stond nog steeds "vanaf 499".
Zojuist mijn 16GB 3G besteld, ben benieuwd naar mijn ervaring.

[ Voor 41% gewijzigd door jopie op 26-11-2010 13:06 . Reden: gekocht, actie toch gevonden op apple site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
jopie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:51:
Ik zat eigenlijk te wachten op de Nederlands Apple kortingen, maar Nederland doet blijkbaar niet mee.
NL doet wel mee hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:48
Je krijgt een mooie korting vandaag bij het bestellen van een ipad! 41 euries bij het goedkoopste model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag, ik heb een iphone en een ipad en ik wil eigenlijk bestanden uitwisselen via Bluetooth. Via welke app zou ik dit het beste kunnen doen. Mijn Ipad heeft namelijk geen UMTS mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Gisteren maar geupgrade naar 4.2.1, en ja hoor meteen was het raak... hebben ze de hardware rotation lock veranderd in een mute! Grrr... Wie verzint er nou zoiets? Zijn er hier mensen die er happy van worden?
Gelukkig is er NoMute in Cydia die mijn hardware rotation lock weer teruggeeft maar vind het echt idioot dat Apple dit stomweg doorvoert!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brm-G schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:56:
[...]

Je krijgt een mooie korting vandaag bij het bestellen van een ipad! 41 euries bij het goedkoopste model.
41,- op alle modellen behalve de 64gb 3g. Die heeft 41,01 8)7
teh_twisted schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:48:
Gisteren maar geupgrade naar 4.2.1, en ja hoor meteen was het raak... hebben ze de hardware rotation lock veranderd in een mute! Grrr... Wie verzint er nou zoiets? Zijn er hier mensen die er happy van worden?
Gelukkig is er NoMute in Cydia die mijn hardware rotation lock weer teruggeeft maar vind het echt idioot dat Apple dit stomweg doorvoert!
Waarmee heb je je iPad op 4.2.1 van een jailbreak voorzien?
(en is het tethered?).

[ Voor 48% gewijzigd door Donstil op 26-11-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:48:
Even een vraag, ik heb een iphone en een ipad en ik wil eigenlijk bestanden uitwisselen via Bluetooth. Via welke app zou ik dit het beste kunnen doen. Mijn Ipad heeft namelijk geen UMTS mogelijkheid.
Via Bluetooth kan je zowiezo vergeten. Zelfs met een jailbreak kan je daarmee geen bestanden uitwisselen.

Via wifi zijn er wel manieren met een jailbreak, dan kan je bestanden FTP'en via de command line, maar allemaal nogal onhandig voor zover ik weet. Ik geloof dat je met de camera kit en iFile met SD kaarten kan lezen/schrijven op de iPad (niet iPhone) maar ik heb het nooit geprobeerd. Ik gebruik zelf toch maar de officiele mogelijkheden om bestanden uit te wisselen, hoe beperkt ook, omdat ik geen zin heb in het gedoe met jailbreaks (steeds weer apart updaten, instabiliteit)

Als je het officieel wil doen, zonder jailbreak: Het hangt er zowiezo van af wat voor bestanden je wil uitwisselen. Sommige kan je het makkelijkste gewoon mailen (iWork documenten, foto's), of delen met Dropbox. Sommige applicaties hebben hun eigen ding (bijvoorbeeld iDisk voor de Apple applicaties maar dat kost weer dik geld). Downloads van internet kan je met iCab naar een dropbox saven maar je kan weer niet makkelijk vanuit andere Apps dingen naar je Dropbox saven.

Dus er is niet echt een algemene manier om bestanden uit te wisselen, komt denk ik vooral omdat iOS uberhaupt niet echt toegang biedt tot het filesystem, files horen altijd bij een app en dus ben je gebonden aan de uitwisselmogelijkheden die die app biedt. Grootste gemene deler (meest ondersteund) is toch het e-mailen van files.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 26-11-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
syltheboy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 09:29:
Best een leuke actie van Apple! :) Wat ik alleen niet snap is dat de kortingsprijs bij elk model iPad hetzelfde is. 8)7 Jammer dat ik er pas over een ruime 2 maanden een krijg. :(
United Consumers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen hier weer verder.

[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

United consumers levert in maart.
Op naar 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:25
En ook deze mag dicht :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.