I don't like facts. They have a liberal bias.
Waarom update je dan niet gewoon vanaf de laptop van je vriendin ?T.E schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:06:
Moet je persee een reservekopie maken? Aangezien ik dit laatst op de laptop van mn vriendin heb gedaan waar dat iets van 9 uur had geduurd. Op de pc bij mij thuis heb ik dat niet gedaan maar daar ga ik dat zeker niet op doen daar duurde het nog langer. Iemand?
Volgens mij niet. Hier gaat dat binnen de minuut.Den Deze schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:37:
Ik heb nogal gehoord dat het maken van een reservekopie heel erg lang kan duren (ettelijke uren), is dit eigenlijk normaal?
Anoniem: 321105
Yep dat is het mijne ook na update.burne schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:37:
[...]
iTunes beweert dat mijn huidige 4.2.1 (8c148) de huidige versie is.
Eric
Anoniem: 288620
I am the great Cornholio!
iTunes bleef zeggen dat ik de laatste versie al draaide, heb toen de *.ipsw maar van http://ios.e-lite.org/ afgehaald en dit ging met 3MB/s+. Mijn iPad was binnen 4 minuten geupdate, vind dat nog steeds behoorlijk vreemd =P.lapino schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:34:
Servers hebben het beetje lastig, is ook geen verrassing natuurlijk. Met moeite 150kb/sec hier :§(
http://ios.e-lite.org/ dusMetaFrame schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:07:
Iemand een link voor de restore download? iTunes blijft maar aangeven dat ik de nieuwste heb terwijl ik build 8C134 heb
[ Voor 23% gewijzigd door JunkieXP op 22-11-2010 20:08 ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Video app heeft er geen zin meer in. Staat al paar minuten op :
Synchronisatie annuleren.
Herstart heeft ook geen nut.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Anoniem: 84823
Heb ook last van dit probleem. Meer mensen die dit problemen hebben?Erulezz schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:17:
Update niet echt goed gegaan...
Ben er as we speak wat muziek / video op aan het zetten; even kijken of het dan weer werkt.
Die van mij is gewoon NL gebleven. Heb je wel reservekopie terug laten zetten?Anoniem: 84823 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:20:
Rare vraag. . . Alles op mijn iPad is nu engels. Wat is er mis gegaan of was het altijd al zo?
[ Voor 29% gewijzigd door JanvdVeer op 22-11-2010 20:23 ]
Misschien even terug aan iTunes hangen, heb dit bij de GM ook gehad in m'n iPod App, even laten verbinden met iTunes "annuleerde" de Synchronistie, waarna ik weer toegang had.Erulezz schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:17:
Update niet echt goed gegaan...
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
InderdaadJunkieXP schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:27:
[...]
Misschien even terug aan iTunes hangen, heb dit bij de GM ook gehad in m'n iPod App, even laten verbinden met iTunes "annuleerde" de Synchronistie, waarna ik weer toegang had.
De oplossing is dus even je iPad opnieuw syncen (en reservekopie laten maken) en dan is je library weer toegankelijk!
Bij het terugzetten van de reservekopie liep hij vast. Alle docs en muziek staan er nog wel in. De taal is engels. Dit is het enige verschil.JanvdVeer schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:21:
[...]
Heb ook last van dit probleem. Meer mensen die dit problemen hebben?
Ben er as we speak wat muziek / video op aan het zetten; even kijken of het dan weer werkt.
[...]
Die van mij is gewoon NL gebleven. Heb je wel reservekopie terug laten zetten?
Kan ik de reservekopie nogmaals terug zetten?
Dit terwijl ik helemaal niks heb gekocht en rustig tv zit te kijken?
On Picket Duty, The head of the house, A garland for girls en eentje met alleen maar japanse tekens. Gelukkig heb ik dan wel geen creditcard maar mijn tegoed van 25eurie is nu weg
Iemand al eens eerder zoiets mee gemaakt? en wat kan ik er aan doen?
If it bleeds, it can be killed!
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Hebbes, gewoon naar instellingen en taal wijzigen.Anoniem: 84823 schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:35:
[...]
Bij het terugzetten van de reservekopie liep hij vast. Alle docs en muziek staan er nog wel in. De taal is engels. Dit is het enige verschil.
Kan ik de reservekopie nogmaals terug zetten?

En ook gelijk je wachtwoord veranderen...kmf schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:05:
in je mailtje staat ook een link van "probleem melden". Daar even op klikken en uitleggen.
http://ios.e-lite.org/
Nieuwe versie staat erop
Whatever.
thanx gevonden, hoop dat apple er wat aan kan doen. en geeft ook niet echt een fijn gevoelkmf schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:05:
in je mailtje staat ook een link van "probleem melden". Daar even op klikken en uitleggen.
If it bleeds, it can be killed!
Anoniem: 102729
Update deed ik gisteren dus en ik eens kijken naar het multitasken en die mappen.. beide zie ik niets over staan nergens, hoe maak je een map? Hoe regel ik dat ik gewoon in de appstore blijf nadat ik iets heb gekocht dat aan het installeren is.. of dat ik als ik terugga in elk geval weer op de pagina kom waar ik was gebleven?
Iemand een idee??
En dat multitasken? Hoe spring je van de ene app naar de andere? Of werkt het anders?
[ Voor 4% gewijzigd door dura op 22-11-2010 21:42 ]
Ben prima tevreden met m'n iPad, maar iTunes...

Twee keer achter elkaar op de home knop drukken.dura schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:41:
@Sebastius: Ah bedankt, ik zag ook al geen enkel verschil.
En dat multitasken? Hoe spring je van de ene app naar de andere? Of werkt het anders?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
De fout waardoor het backuppen zo lang duurt zit in je iPad, niet in iTunesXtuv schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:44:
Wat een feest die update naar 4.2, ik moet dus echt het hele 'reservekopie maken' proces doorlopen? Als ik Cancel staat er nogsteeds iOS 3.2 op.. kan ik mooi uren gaan wachten op ubertrage kopie
Ben prima tevreden met m'n iPad, maar iTunes...
Kijk even waar je ruimte op de ipad heengaat en schoon dat eventueel op. Ik had een aantal Wired magazines aangeschaft die samen zo'n 3 gig ruimte innamen. Hierdoor duurde de backup een eeuwigheid. Ik heb de magazines verwijderd, backup gemaakt (dit keer duurde het 5 minuten), geupdate naar de eerste GM en de magazines opnieuw gedownload. Met 4.2 gaat het backuppen vele malen sneller.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dubbelklik op je homeknop, swipe naar rechts, daar zit nu die settingLe0032 schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:57:
Vaag, sinds de update naar 4.2 werkt de screenlock niet meer. Dit is veranderd in geluid uit/aan. Irritant want lees vaak ebooks en houd m soms wat schuintjes, waardoor ie nu dus direct draait in beeld. Een veel voorkomend probleem?
Klopt, maar dat is wel net even irritant. Grote misser van Apple wat mij betreft, mute kon tenslotte ook al door geluidzachter ingedrukt te houden.Dimby schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:04:
[...]
Dubbelklik op je homeknop, swipe naar rechts, daar zit nu die setting
Ipad wilde niet meer uit standby, scherm bleef uit en knoppen reageerden nergens meer op. Pas na een reset (home + powerbutton) startte hij weer op.
Hopen dat het eenmaling was
Vandaag al vier keer uitgelegd.Pierz schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:15:
[...]
Klopt, maar dat is wel net even irritant. Grote misser van Apple wat mij betreft, mute kon tenslotte ook al door geluidzachter ingedrukt te houden.
muteknopje zet systeemgeluiden stil, maar video en muziek blijven doorgaan. Het is wat anders dan volume uit en er bestond nog geen shortcut voor.
De nieuwe instelling s*cks echt. Onbegrijpelijk, want het was zo relaxed altijd met het knopje om even van orientatie te wisselen. Nu heb je dubbele functionaliteit in twee knoppenPierz schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:15:
[...]
Klopt, maar dat is wel net even irritant. Grote misser van Apple wat mij betreft, mute kon tenslotte ook al door geluidzachter ingedrukt te houden.
[ Voor 4% gewijzigd door Le0032 op 22-11-2010 22:24 ]
Vond ik ook, maar zie ook wel de voordelen van de nieuwe manier...Le0032 schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:24:
[...]
De nieuwe instelling s*cks echt. Onbegrijpelijk, want het was zo relaxed altijd met het knopje om even van orientatie te wisselen. Nu heb je dubbele functionaliteit in twee knoppen
Ga er maar gewoon van uit dat het wennen is, in ieder geval is de update gelukt via een sat verbinding, al ging het niet in 1 keer gelukt...
[ Voor 0% gewijzigd door treslem op 22-11-2010 22:40 . Reden: Ipad ;) ]
La dolce vita - non farmi ridere
Al verschillende dingen geprobeert zoals itunes opnieuw installeren, pc en ipad opnieuw opstarten, andere kabel, andere usb.
pc herkent m wel, alleen itunes niet.. iemand een idee?
http://tinyurl.com/2cuofmqmaikel_rox schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:43:
(en dan vooral 'Verify, update, or reinstall USB driver and Apple Mobile Device Service')
[ Voor 13% gewijzigd door burne op 22-11-2010 22:55 ]
Recovery mode proberen.maikel_rox schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:43:
Lekker dan.. Is 4.2 eindelijk uit, herkent itunes me ipad niet meer..
Al verschillende dingen geprobeert zoals itunes opnieuw installeren, pc en ipad opnieuw opstarten, andere kabel, andere usb.
Niet.thijszor schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:45:
Crap, net 1 revisie voor de huidige 8500 wireless HP printers, die uiteraard geen ePrint ondersteund. wanneer volgt de rest en krijg je gewoon ondersteuning voor alles?
HP is gewoon een bedrijf wat geld wil verdienen. Als ze Alle functie's op alle printers uitbrengen verdienen ze nooit meer wat.
Life is a bitch.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Anoniem: 304320
Of, als je een mac hebt: http://www.downloadsquad....c-os-x-working-on-10-6-5/ danwel Printopia, AirPrint Hacktivator of FingerPrint.thijszor schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:45:
Crap, net 1 revisie voor de huidige 8500 wireless HP printers, die uiteraard geen ePrint ondersteund. wanneer volgt de rest en krijg je gewoon ondersteuning voor alles?
(edit: niet scheefklikken, burne..)
[ Voor 28% gewijzigd door burne op 22-11-2010 23:03 ]
Dat is echt een instelling voor Windows-gebruikers, die alles achter de komma willen wijzigen. Rotation lock is veel meer gebruikt dan dat geluid en is een veel wezenlijker instelling.kmf schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:23:
[...]
Vandaag al vier keer uitgelegd.
muteknopje zet systeemgeluiden stil, maar video en muziek blijven doorgaan. Het is wat anders dan volume uit en er bestond nog geen shortcut voor.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Bedoel meer richting apple, universele drivers and such.Donstil schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:53:
[...]
Niet.
HP is gewoon een bedrijf wat geld wil verdienen. Als ze Alle functie's op alle printers uitbrengen verdienen ze nooit meer wat.
Life is a bitch.
Overigens werkt alles hier prima met de GM2, heb nog niet gekeken of de final van vandaag iets uitmaakt, maar geen problemen met wifii, VPN, apps, video of foto. Het enige is dat het er soms toch op lijkt dat als je veel apps in de achtergrond hebt, dat apps random gaan crashen zodra je de eerste actie in de app wilt uitvoeren. En met random bedoel ik dat niet elke app dit doet, maar dat het wel altijd na de eerste actie in de app is.
Don't tread on me.
edit: ah, al gelezen hierboven. Maar toch vind ik het nutteloos. Ik kan me geen "systeemgeluiden" herinneren.
[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 22-11-2010 23:28 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
widget schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:22:
Misschien ten overvloede, want misschien al gemeld in iPhone of iPod topics, maar gebruik sinds een paar dagen van die microvezeldoekjes om de glasplaat van mijn iPad schoon te maken en dat werkt echt briljant!

Niet voor andere dingen gebruiken.
- zet printersharing uit en verwijder de printer die je onder airsharing wilt gebruiken
- installeer de bestandjes uit de gegeven links
- voeg je printer toe en zet sharing weer aan
Vanuit een ander OS?Q schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:59:
Is er al ergens info hoe je een ePrint printer kunt 'emuleren'? of kan dat niet?
http://www.rho.cc/index.p...om-ipad-airprint-via-cups
[ Voor 28% gewijzigd door burne op 22-11-2010 23:47 ]
Anoniem: 304320
Ga nu aan de slag
[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 304320 op 22-11-2010 23:52 ]
Onverwachts veel meer apps per folder dan dat ik begrepen had. Os voelt lekker snel aan!
Ook mijn 3g voelt weer als ouds, al moet ik zeggen dat ik niet heel eerlijk kan zeggen dat ik nog goed weet hoe snel hij toen was. Het voelt in iedergeval goed!
Ik snap het punt niet over de switch, van mij mag hij er helemaal af. Ik mute mijn ipad met de volume knoppen. En echt, als je die fractie van een seconde te veel vind.... Kom op.
En mijn ipad kantelt eigenlijk precies zoals het hoord. Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad. Het lijkt me alleen maar lastig dat je hem in lock zet. Je moet hem er telkens weer af halen. Dat kost meer tijd dan met de volume knop je mute aanzetten...en wat je nu moet doen kost ook niet drastich veel tijd. Je raakt wss gewend aan je multitasking bar... En zoekt hem over een maand automatich op. Serieus vertel me wanneer je de ipad in lock wil hebben, en hem toch op zijn kop wil zetten? Een beetje app communiceert met de sensor zodat er geen overbodige kantelingen plaatsvinden tijdens bv... Gamen. Ik kan me voorstellen dat wanner de ipad op tafel ligt er een moment komt dat een app, kantelt. Maar ga na hoe vaak je de ipad scheef houd ten opzicht van neerleggen... Voor de in verhouding enkele keer dat ik hem neerleg, doe ik het via de andere manier.
Ik ging wel bijna uit mijn dak toen ik na de update van Find iPhone (ik heb mobile me en had Find iPhone al geinstalleerd) een melding op mijn scherm kreeg dat mijn 3g verwijderd werd uit mijn device list omdat het apparaat niet ondersteund zou worden. Ik had echt 3 sec een Rage en toen realiseerde ik me dat mijn 3g niet geupdate was. Phew...
FreeReef.nl
Tja - meerdere gebruikers - meerdere ideeën uh..??
Anoniem: 262825
Het kan dus wel.
Kan niet. Elke printer werkt namelijk anders, dus een 'universele driver' bestaat niet. En voor elke printer losse drivers meeleveren (a la Desktop-OS'en) is het niet waard want dat kost ettelijke honderden megabytes aan storage. Dat probleem wordt omzeild met die nieuwe ePrint-standaard, maar ja niet elke printer ondersteunt dat nog.thijszor schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:03:
[...]
Bedoel meer richting apple, universele drivers and such.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik gebruik mijn iPad wel eens in bed. Dan is die kantel-slot heel handig. Ik was wel even zwaar pissed toen ik afgelopen nacht erachter kwam dat die switch het geluid uitzette ipv het kantelen stopt. Even een minuutje Googlen en kon alsnog m'n filmpje kijken.Decon Frost schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:52:
En mijn ipad kantelt eigenlijk precies zoals het hoord. Ik heb werkelijk nog nooit problemen gehad. Het lijkt me alleen maar lastig dat je hem in lock zet. Je moet hem er telkens weer af halen. Dat kost meer tijd dan met de volume knop je mute aanzetten...en wat je nu moet doen kost ook niet drastich veel tijd. Je raakt wss gewend aan je multitasking bar... En zoekt hem over een maand automatich op. Serieus vertel me wanneer je de ipad in lock wil hebben, en hem toch op zijn kop wil zetten?
Ik gebruik die switch dus continue, maar enkel voor in bed.
[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 23-11-2010 00:49 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik zeg 'postscript'.CyBeR schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 00:42:
[...]
Kan niet. Elke printer werkt namelijk anders, dus een 'universele driver' bestaat niet.
Ja ik ook, maar makers van goedkope printers zeggen "amehoela met die licentiekosten", dus in de praktijk zitten we met tientallen zoniet honderden verschillende drivers.
Maar afaik is eprint op PDF gebaseerd dus dat komt in de buurt.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dan ben je toch wat beperkt in je voorstellingsvermogen.... Ik vind het echt zwaar kut dat die knop veranderd is. Want ik gebrikte hem erg veel. En de grap is, dat het er niet eens veel toe doet waarvoor. Maar ik was blij met de oude functionaliteit, heel EEG blij, en die functionaliteit worst mij nu afgenomen. Door een fabrikant, van het ding wat ik gekocht heb, dus het zou mijn eigendom moeten zijn.Decon Frost schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:52:
Serieus vertel me wanneer je de ipad in lock wil hebben, en hem toch op zijn kop wil zetten?
Geef me dan tenminste in het system memu de optie voor mute of scr lock, maar nee, die krijg je niet.
Maar ik begrijp it jouw verhaal dat je het wel lekker vindt om vast te zitten in/aan een bepaald systeem?
Veel success daarmee dan, maar mijn kontje blijft maagedelijk, zolang als mogelijk.
Don't tread on me.
Anoniem: 288620
Ik heb niets te melden.
maar goed: http://www.petitionspot.com/petitions/ipadorientation
Bovendien, toen de knop nog een orientatielock knop was, kwam het mij nog wel eens voor dat (met de homeknop links, de geluidsknop onder) ik met de pink de geluidsknop aanraakte waardoor onbedoeld het geluid aan of hard/zacht werd gezet.
Wat me overigens stoort is de iPad gebruikers die typen alsof ze dronken zijn. Ik snap uit eigen ervaring dat het typen op een iPad ietwat lastiger is dan op een normaal toetsenbord, maar lees even je bericht na voor je op verstuur bericht drukt....
[ Voor 28% gewijzigd door deBennie op 23-11-2010 08:33 ]
Hoezo offtopic, voor de meeste mensen is dit nieuw. Niet iedereen draaide al de beta of GM, of volgt nieuws over iPad hèkmf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:27:
Wat een OTT-reacties weer. Terwijl de switch al maanden bekend was...
maar goed: http://www.petitionspot.com/petitions/ipadorientation
Kater? Eerst water, de rest komt later
Zoiets als flash en zo....
OTT=OverTheTop.Haan schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 08:36:
[...]
Hoezo offtopic, voor de meeste mensen is dit nieuw. Niet iedereen draaide al de beta of GM, of volgt nieuws over iPad hè
Weet je waarom die switch eerst werd gebruikt voor orientation? Omdat deze optie nog niet aanwezig was in iOS3. De iPad moest het wel hebben.
Met iOS4 hebben ze de orientationlock kunnen integreren in het fastswitchmenu, dus kunnen ze weer terug gaan.
[ Voor 33% gewijzigd door kmf op 23-11-2010 08:43 ]
Sommige gebruikers van de beta spraken over verslechterde snelheid van de ipad. Dit kwam terug bij bv het openen van menu's van apps (zou niet vloeiend verlopen) en het langzamer laden van webpagina's bij het surfen. Wat is jullie ervaring ?
groet,
René
juist, ik wacht er ook gewoon op.joeltje schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:38:
ook eens. ik update nog even niet, tot er een goede jb is, en ik de kantelknop weer kan gebruiken...
ik gebruik de lock knop ook vaak, als ik in bed lig te lezen.
dat het nieuws al maanden bekend is doet natuurlijk niks af aan het feit dat het irritant is dat een knop ineens een andere functionaliteit krijgt.
beter was geweest als je de functionaliteit van die knop zelf kan kiezen via het instellingen menu....
hopelijk een kwestie van dagen tot de JB er is....
[ Voor 9% gewijzigd door Shanquish op 23-11-2010 09:29 ]
Geen last van. Integendeel zelfs; door het multitasken lijkt alles veel sneller te kunnen, maar dat is natuurlijk visueel (ook door animaties e.d.)MNTN schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:03:
Sommige gebruikers van de beta spraken over verslechterde snelheid van de ipad. Dit kwam terug bij bv het openen van menu's van apps (zou niet vloeiend verlopen) en het langzamer laden van webpagina's bij het surfen. Wat is jullie ervaring ?
Lees ook de uitgebreide review op Engadget even
http://www.engadget.com/2010/11/22/ios-4-2-review-for-ipad/
overigens, als je de iPad echt even wilt stressen moet je al luisterend naar muziek (iPod) gaan pokeren (Texas Poker), en ondertussen ook nog even een podcast binnenhalen via de app iTunes.
[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:48 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
en t.o.v. 3.2.2 ?kmf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:11:
In 4.2GM was het traag. 4.2GMa is sneller en soepeler. 4.2.1 heeft timings en animaties veranderd, maar de performance is zelfde als 4.2GMa
als 4.2GMb sneller wordt ervaren dan 3.2.2 dan is 4.2.1 ook sneller, met een mits. Opstarten/restarten duurt langer 60-90s vs 15s (alle apps en hun states worden weer ingeladen waarschijnlijk), en als er geheugen vrij wordt gemaakt door apps te laten suspenden, kan er wat vertraging ervaren worden.
Maar over het algemeen is iOS4 beter geoptimaliseerd dan iOS3. Kan ook komen omdat apps van de multitaskAPI's gebruik kunnen maken, die op hun beurt ook supergeoptmialiseerd zijn.
[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 21-05-2020 01:47 . Reden: Naam op verzoek verwijderd ]
Even mezelf quotenSlashdotter schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 01:27:
Argh, m'n iPad zit tot de volledige 64GB vol en voordat ie 4.2 installeert wilt ie eerst backuppen!
Het goede nieuws is dat hij gelukkig geen backup van die 64GB maakt, het slechte dat die backup nu nog steeds aan de gang is. Traaag.
Na de upgrades gaan backups weer supersnel. Ook met content.
Van m'n 64GB is er nog 7GB vrij. Backups zijn binnen een paar minuten klaar. Maar... (er is altijd een maar) ik heb gemerkt dat als er heel veel apps open staan, dat de backups traag gaan bij de laatste paar %, itunes kan zelfs hangen. De ipad restarten verhelpt dit. (bij 15GB vrij had ik geen last trouwens)
[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 23-11-2010 10:47 ]
========
update
restore is klaar en 4.2 staat erop

[ Voor 11% gewijzigd door Slashdotter op 23-11-2010 12:04 ]
Anoniem: 384148
Heeft iemand enig idee wat er precies in die back-up/synchronisatie wordt opgeslagen? Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het zolang zou moeten duren. Alle bestanden staan al in de iTunes bibliotheek gelinkt.
Al met al erg tevreden met de upgrade. iPad lijkt iets sneller te zijn en folders maakt het allemaal overzichtelijk
alle app-files binnen de "docs"-folder en settings worden gebackupped. Dus bestanden die de applicatie had aangemaakt die bewaard moeten worden. Dus game saves, maar ook gedownloade plaatjes van magazines.Anoniem: 384148 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:40:
Ik heb mijn 16GB WiFi versie net geupgrade naar 4.2. Duurde wel lang (iets meer dan een uur voor 9GB gebruik) door de back-up die eerst werd gemaakt. Het synchronisatie proces duurt sowieso erg lang.
Heeft iemand enig idee wat er precies in die back-up/synchronisatie wordt opgeslagen? Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom het zolang zou moeten duren. Alle bestanden staan al in de iTunes bibliotheek gelinkt.
Al met al erg tevreden met de upgrade. iPad lijkt iets sneller te zijn en folders maakt het allemaal overzichtelijk
Een app heeft namelijk 3 plaatsen om z'n bestanden te zetten. Een doc-folderwaar bestanden bewaard moeten worden en dus gebackupped moeten worden.
Een tmp-folder waar dingen tijdelijk op kunnen die ook zo leeggegooid kunnen worden
Een cache-folder waar dingen op zitten die wel lekker zijn om even te hebben, maar als de iDevice te weinig ruimte heeft, kan deze folder leeggegooid worden door het os.
Het is de doc-folder die problemen veroorzaakte. Als de app hier heel veel kleine bestandjes op zet, dan ging dat ontiegelijk langzaam bij het backup. Waarschijnlijk omdat elk bestand apart gehashed of zo moest worden.
Met iOS4 is dat opgelost.
Alles wat op je computer hoort te zitten worden niet gebackupped. Dus app-binaries, muziek, video, etc. Die worden na afloop er weer teruggezet vanuit je computer.
Op 2 installaties heb ik namelijk al een Airport Express aangesloten
Ook even geprobeerd om met Air Video Server een film te streamen naar mijn ipad met live conversion en dan het geluid via mijn Airport Express naar mijn hifi, maar dan heb ik toch last van een verschil tussen de film en geluid (ong 1 sec). Logisch natuurlijk want er vind live conversion plaats. Hopelijk wordt Air video Server nog geupdate zodat het wel werkt. Dat zou helemaal mooi zijn, filmpje streamen naar je ipad terwijl je in bed ligt en dan het geluid over mijn speakers
Dat weet ik (leuk dat je het nog een keer vertelt hoor) en maakt het alleen maar irritanter. Je mute hem en alsnog is je geluid niet uit.kmf schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:23:
[...]
Vandaag al vier keer uitgelegd.
Maar verder is 4.2 wel een hele verbetering. Ook ik ben erg blij met het video geluid dat via de airport express afgespeeld kan worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Pierz op 23-11-2010 14:08 ]
Iemand met hetzelfde probleem of liever nog een oplossing ?
Waarom geen bijwerken gedaan dan. Geen back up gedoeAnoniem: 384148 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:40:
Ik heb mijn 16GB WiFi versie net geupgrade naar 4.2. Duurde wel lang (iets meer dan een uur voor 9GB gebruik) door de back-up die eerst werd gemaakt. Het synchronisatie proces duurt sowieso erg lang.
Anoniem: 233253
Oh jee. Daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik zal vanavond eens proberen of mijn Vodafone Duosim met data abbo het nog doet.Texelcabrio schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:06:
Gisteren update gedaan naar 4.2. Vandaag blijkt dat mijn Vodafone duosim niet meer werkt. Bij het inschakelen van mobiele dat geeft ie aan "Activering niet mogelijk, u heeft geen data abonnement". Daarvoor (met versie 3.2) zonder problemen kunnen internetten. Alle instelling zijn nog hetzelfde, daar is niets aan veranderd.
Iemand met hetzelfde probleem of liever nog een oplossing ?
je moet je instellingen er opniew inzetten.Anoniem: 233253 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:58:
[...]
Oh jee. Daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik zal vanavond eens proberen of mijn Vodafone Duosim met data abbo het nog doet.
in mijn geval iets met
live.vodafone.nl
vodafone
vodafone
FreeReef.nl
Anoniem: 233253
Ok. mocht het niet werken dan kijk ik daar eerst naar. Bedankt voor de tip.Decon Frost schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:03:
[...]
je moet je instellingen er opniew inzetten.
in mijn geval iets met
live.vodafone.nl
vodafone
vodafone
Voor mij is het office.vodafone.nl.
Dank voor de info. Mijn Vodafone duosim doet het weer !
Ik vind het wel een raar verhaal. Na het verwijderen van alle APN instellingen en (dezelfde) instellingen weer invoeren doet ie het weer. Eind goed al goed !
Anoniem: 384148
Thankskmf schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 13:03:
[...]
alle app-files binnen de "docs"-folder en settings worden gebackupped. Dus bestanden die de applicatie had aangemaakt die bewaard moeten worden. Dus game saves, maar ook gedownloade plaatjes van magazines.
Een app heeft namelijk 3 plaatsen om z'n bestanden te zetten. Een doc-folderwaar bestanden bewaard moeten worden en dus gebackupped moeten worden.
Een tmp-folder waar dingen tijdelijk op kunnen die ook zo leeggegooid kunnen worden
Een cache-folder waar dingen op zitten die wel lekker zijn om even te hebben, maar als de iDevice te weinig ruimte heeft, kan deze folder leeggegooid worden door het os.
Het is de doc-folder die problemen veroorzaakte. Als de app hier heel veel kleine bestandjes op zet, dan ging dat ontiegelijk langzaam bij het backup. Waarschijnlijk omdat elk bestand apart gehashed of zo moest worden.
Met iOS4 is dat opgelost.
Alles wat op je computer hoort te zitten worden niet gebackupped. Dus app-binaries, muziek, video, etc. Die worden na afloop er weer teruggezet vanuit je computer.
Moet nog een trekje zijn uit mijn Windows verledenReverb_ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:15:
[...]
Waarom geen bijwerken gedaan dan. Geen back up gedoe
Hopen dat het met 13 keer wel goedgaat..... of volgende week
Ik heb vpn op me ipad ingesteld en verbinding gemaakt met me pc thuis, maar kan hier verder niks mee. Ik kan geen schijf toevoegen of accessen, dus mijn vraag is wat kan ik precies met dat vpn?
Alvast bedankt
Dit topic is gesloten.