[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 89.490 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
http://www.geenstijl.nl/m...ijeugd_misleide.html#more
NRC wil confetti-jeugd misleiden met iPad
Nu u uw NRC Handelsblad heeft opgezegd, denkt u er wellicht over een abonnement op nrc.next te nemen. In deze jeugdjournaal confettibode leest u immers op de voorpagina al hoe te verwende confettikinders met een teveel aan wisselgeld leuke gekke dingetjes met kunst doen en ze hebben er tenminste geen anonieme haatzaaiende commentaarschrijvers. Nou kinders, dat treft, want als jullie nu een abonnement op nrc.next nemen, krijgen jullie een heuse iPad gratis! Dat heeft die diginerd op halfhoge laarsjes maar mooi voor elkaar gebokst. Toch? Oh nee wacht, ze hebben ook nog actievoorwaarden (onder de Lees Verder voorzien van kritische kanttekeningen door internetrechtgoeroe Arnoud Engelfriet). Waaruit blijkt dat het hier niet gaat om een "gratis iPad" maar om een ordinaire misleidingsactie om jongeren voor 24 maanden aan een iPad leasecontract te binden. Een iPad die gedurende deze 24 maanden ook nog eens geheel eigendom blijft van Derk Sauer. Erger is nog het feit dat dit "actie-abonnement" gewoon drie keer duurder is dan een abonnement zonder iPad. Dat extra bedrag is omgerekend de winkelprijs van een iPad met 16 GB "harde schijf" (lolwut?). Alleen heeft een iPad in de winkel kopen meer voordelen: u wordt gelijk eigenaar en u krijgt tenminste niet dagelijks al dat oud papier in de brievenbus. Misschien dat Rob Wijnberg er een leuk gedichtje met als thema "normbesef" over kan schrijven? NRC? Boeiuh! NEXT!

"Een iPad-abonnement heeft een looptijd van minimaal 24 maanden. Na de initiële duur van het ‘iPad-abonnement’ wordt dit abonnement (afhankelijk van de krant waarvoor het ‘iPad-abonnement’ was afgesloten) voortgezet in een regulier jaarabonnement op NRC Handelsblad dan wel nrc next plus met betaling van het abonnementsgeld in maandelijkse termijnen tegen het dan geldende reguliere tarief, welk jaarabonnement vervolgens doorloopt en geldt tot wederopzegging".

Dit is dubieus want abonnementen horen nooit langer dan 12 maanden te zijn. Maar het kan, als er een bijzonder voordeel tegenover staat. In 2012 wordt dit anders. Een nieuw wetsvoorstel bepaalt dat abonnementen na de eerste periode per maand opzegbaar zijn. Ook als ze voor 2012 zijn aangegaan.

"Contractant machtigt NRC Media BV om het verschuldigde abonnementsbedrag tijdens de gehele looptijd van het ‘iPad-abonnement’, en indien van toepassing reguliere jaarabonnement(en) na afloop daarvan, maandelijks te incasseren van de opgegeven bankrekening".

Dat moet officieel schriftelijk.

"Verzending van de iPad geschiedt na betaling van de 1e maandtermijn en op voorwaarde dat NRC Media BV niet negatief is geadviseerd over de kredietwaardigheid van de contractant".

Je krijgt de iPad dus niet meteen maar pas na een maand.

Bij opzegging van het iPad-abonnement door NRC Media BV binnen de eerste minimumperiode van 24 maanden zijn (a) alle nog niet betaalde maandtermijnen en resterende maandtermijnen van de resterende periode van die minimumduur (24 maanden), (b) in aanvulling daarop voorzover het om een hoger bedrag gaat de waarde van de iPad ... (c) EUR 100,- administratiekosten".

Het is juridisch maar de vraag of je zomaar het gehele bedrag mag opeisen. Je mag de consument die zijn verbintenissen niet nakomt namelijk geen onevenredig hoge schadevergoeding opleggen. (Met dank aan het perfide Europa.)

"De iPad is bij levering aan de contractant eigendom van NRC Media BV en blijft haar volledige eigendom totdat alle 24 maandelijkse betaaltermijnen volledig en tijdig zijn voldaan".

Dit is dus huurkoop. Dat mag (en is gebruikelijk) bij dingen op afbetaling. Zo kan NRC het ding terugvorderen als je niet de volledige 24 maanden betaalt. Op zich is dat terecht, maar het betekent natuurlijk niet dat NRC geen garantie hoeft te leveren op het ding. NRC zegt zelf dat je slechts "90 dagen garantie" krijgt, maar dat klopt dus niet. De wet is daarover duidelijk:

- De afgeleverde zaak moet aan de overeenkomst beantwoorden.

1. Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2. De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht. -

Dus níet "de fabrikant" of "de partij die wij aanwijzen als garantiecentrum" moet zorgen dat het apparaat werkt, maar de verkoper zelf.

"De applicatie om NRC Handelsblad of nrc next te lezen op de iPad is niet van te voren geïnstalleerd".

I LOL'd. Je neemt een iPad met NRC-abo, maar die iPad kan vervolgens geen NRC lezen. Maargoed dat is Apple's schuld. Wel jammer dat het je alsnog 79 cent voor die app kost.

"NRC Media BV kan zonder opgaaf van redenen een iPad-abonnement weigeren".

Wederom dubieus, maar in principe mag het (je bent tenslotte niet verplicht met iemand zaken te doen).
Kortom, het blijft toch beter om het allemaal gewoon los te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Slashdotter schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 02:13:
http://www.geenstijl.nl/m...ijeugd_misleide.html#more
[...]
Kortom, het blijft toch beter om het allemaal gewoon los te doen :)
Tja, dat is altijd zo. Alleen zijn er mensen die zich zo'n ding niet kunnen veroorloven maar denken het "gratis" te krijgen, niet begrijpend dat je er zelf voor betaald. Of het nu een mobiele telefoon is of een iPad.

En het is toegestaan: je mag van hebzucht en verblinding gebruik maken zolang je de boel maar niet bedriegt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Mijn tip van de dag, Air Video+Good Reader ipv VLC Player

Na een tijdje met Air Video, GoodReader en VLC gespeeld te hebben kom ik nu wel tot de conclusie dat ik het beste via Air Video Server op Windows videobestanden kan converteren naar m4v formaat en dat weer in mappen in m'n GoodReader organiseren.

Dit werkt veel beter dan via VLC Player die weliswaar alle bestanden kan lezen maar geen folders heeft en door de verplichtte grote icons je veel moet scrollen. Dat werkt niet lekker als je veel videocursussen 30 delen hebt.

Nu doe ik dus:
- converteren via Air Video Server (bestanden worden tevens 20 a 30% kleiner maar soms ook groter)
- uploaden naar GoodReader en plaatsen in een folder

Werkt perfect d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
DirectZ schreef op maandag 08 november 2010 @ 20:23:
Hoe kan ik vanuit iPad Mail instellen dat het klikken op een link niet Safari opent maar iCabmobile bijvoorbeeld?
Volgens mij kan dat niet (ik wil graag voor meer apps icab instellen als default browser, ook zou ik graag de linkjes naar website die ik op mijn homescreen heb staan in icab laten openen), maar als iemand anders weet, ik ben ook benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft dit ook wel eens: Als je je adapter van je iPad gebruikt om je iPhone op te laden dat je na het opladen de accu status bekijkt en dat het dan lijkt alsof ie helemaal niet aan de lader heeft gehangen ?
Na een herstart van je iPhone geeft wel weer de goede status van je accu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slashdotter schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 03:13:

Nu doe ik dus:
- converteren via Air Video Server (bestanden worden tevens 20 a 30% kleiner maar soms ook groter)
- uploaden naar GoodReader en plaatsen in een folder
Mijn grote vraag is dan Waarom?

Je kan toch converteren en het gewoon op je iPad zelf zetten. Als het toch M4v of Mp4 is werkt het perfect via de interne player die nog eens Hardware ondersteuning heeft ook.

(Converteren is natuurlijk een wat omslachtige manier als je weet dat MKVtools bestaat ;) )
Edit: Op een 16gb iPad kunnen zoveel films/series converteerd op 40% dat het streamen van data totaal niet intressant is. Zeker niet als je onder weg bent (vliegtuig/trein/bus enz)

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 09-11-2010 12:28 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 02:37:
[...]

Tja, dat is altijd zo. Alleen zijn er mensen die zich zo'n ding niet kunnen veroorloven maar denken het "gratis" te krijgen, niet begrijpend dat je er zelf voor betaald. Of het nu een mobiele telefoon is of een iPad.

En het is toegestaan: je mag van hebzucht en verblinding gebruik maken zolang je de boel maar niet bedriegt.
Jezus, wat een verschrikkelijk tendentieus stuk weer van geenstijl :F.
Maar goed, net zoals bij al dit soort akties zitten er inderdaad wat haken en ogen aan als je de kleine lettertjes leest. Als je student bent, dan ben je idd goedkoper uit met een los abonnement en een los aangeschaft iPad. Voor een vergelijkbaar abonnement (met NRC zaterdag editie erbij) betaal je overigens 150 per jaar (en niet 120 zoals hier eerder beweerd werd), en dan zou het totaal bedrag op (24 x 12,50 + 499) 799 uitkomen, dat is dus goedkoper dan de 862,80 die je totaal voor het ipad abonnement kwijt bent.

Ben je geen student of ouder dan 27, dan kom je niet in aanmerking voor een studentenabonnement. Dan betaal je voor een vergelijkbaar abonnement 267 per jaar, en ben je in totaal (2 x 267 + 499) 1033 kwijt.

Dat is dus wel een voordeel van (1033 - 862,80) €170,20, en dat zou het voor sommige mensen wel interressant kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 15:04
Mikey5times schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 13:35:
[...]

Maar goed, net zoals bij al dit soort akties zitten er inderdaad wat haken en ogen aan als je de kleine lettertjes leest. Als je student bent, dan ben je idd goedkoper uit met een los abonnement en een los aangeschaft iPad. Voor een vergelijkbaar abonnement (met NRC zaterdag editie erbij) betaal je overigens 150 per jaar (en niet 120 zoals hier eerder beweerd werd), en dan zou het totaal bedrag op (24 x 12,50 + 499) 799 uitkomen, dat is dus goedkoper dan de 862,80 die je totaal voor het ipad abonnement kwijt bent.

Ben je geen student of ouder dan 27, dan kom je niet in aanmerking voor een studentenabonnement. Dan betaal je voor een vergelijkbaar abonnement 267 per jaar, en ben je in totaal (2 x 267 + 499) 1033 kwijt.

Dat is dus wel een voordeel van (1033 - 862,80) €170,20, en dat zou het voor sommige mensen wel interressant kunnen maken.
Daarnaast kun je dus ook gewoon kiezen voor de echte NRC, dus niet de next plus. Je kunt inderdaad de Ipad los kopen en de metro mee naar huis nemen. Maar als je dan toch al een iPad wil aanschaffen en een nrc abonnement, dan is dit best een goede deal....
En de voorwaarden zijn zo opgesteld dat fraude en betalingsachterstanden iig de waarde van het cadeau dekken....

Geenstijl zit hier enkel op te fitten, omdat het zo leuk is de 'dodeboom' media af te zeiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 11:52
@DirectZ en @deBenni
Het wordt automatisch Safari - MAAR je kunt in Safari wel een "Bookmarklet" maken - als je die dan indrukt - de page automatisch wordt geopend in jouw browser....
(in mijn browser heb ik daar een help functie over zitten - Atomic Browser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar goed, net zoals bij al dit soort akties zitten er inderdaad wat haken en ogen aan als je de kleine lettertjes leest.
Heb je wel goed gelezen? Dit is leasen van de iPad, je bent niet de eigenaar tot deze helemaal afbetaald is. Je werkt met geleend geld, de meest domme aanpak voor aankopen...

Maar goed, het is offtopic. Blijft staan dat het vooral op de jeugd en mensen zonder voldoende middelen is gericht, die zich juist geen iPad kunnen veroorloven en het ook niet zouden moeten kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 09-11-2010 16:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

KneoK

Not in a million lightyears

Heb zojuist mijn kado'tje mogen ontvangen van de postingooiman, de iPad Wifi 16GB (onderweg tether ik lekker met m'n Galaxy S, heb ik geen 3G voor nodig).

Eerste indruk, hier ga ik veel plezier van hebben. Mooi apparaat, stevig, mooi scherm en alles wat vast al 100 keer gezegd is.

Als eerste meteen een jailbreak gedaan, als je dat eenmaal op je iPhones hebt gedaan wil je eigenlijk niet anders meer. Daarna de Monkey Island 2 SE gekocht, ben nog aan het kijken of Monkey Island 1 SE een speciale iPad versie heeft, anders sync ik de versie die ik op m'n iPhone gekocht heb.

Nu ga ik mezelf maar eens verdiepen in het streamen van films en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Juicyhil schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:47[/message]:
[...]

Niet iedereen hier is student.
Uit betrouwbare bron weet ik dat NRC daar niet op controleert. Niet verder vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
Ik vraag me wel af wie die bron dan precies is ;)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
gambieter schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:21:
[...]

Heb je wel goed gelezen? Dit is leasen van de iPad, je bent niet de eigenaar tot deze helemaal afbetaald is. Je werkt met geleend geld, de meest domme aanpak voor aankopen...

Maar goed, het is offtopic. Blijft staan dat het vooral op de jeugd en mensen zonder voldoende middelen is gericht, die zich juist geen iPad kunnen veroorloven en het ook niet zouden moeten kopen.
Off-topic:
Tuurlijk heb ik dat baggerstuk goed gelezen, daarom zeg ik dat er wat haken en ogen aanzitten.
Ik zie het probleem van leasen niet zo, als je gewoon op tijd betaald is er niks aan de hand. En ik kan me ook wel voorstellen dat NRC zich wil indekken tegen wanbetalers die makkelijk een Ipad denken te scoren.
En geleend geld, dat is toch alleen maar een nadeel als je er rente over moet betalen. Als je in dit geval nog een inflatie-correctie toepast, dan blijk je zelfs nog goedkoper uit te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt mijn iPad aan. Is het aangeraden om er meteen een schermprotector op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:34: ben nog aan het kijken of Monkey Island 1 SE een speciale iPad versie heeft,
Die is er. Ik heb hem erop.
Monkey: SE heet hij op me iPad.

Kan je niet zeggen of hij leuk is. Op aanraden gekocht voor in het vliegtuig maar tot op heden nog geen tikje voor gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem: gratis app gedownload uit de appstore.
App is niet goed geinstalleerd, staat op 'loading'

iPad uitgezet en app opnieuw proberen te downloaden, maar blijft dus 'hangen'. En kan hem ook niet meer weg krijgen.

Oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Effe rebooten, of gewoon een uurtje wachten. TCP-timeouts zijn lang.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:37:
Morgen komt mijn iPad aan. Is het aangeraden om er meteen een schermprotector op te doen?
Nee niet echt.
Je kan er wel een hoesje voor kopen, kan handig zijn om beschadigingen tijdens reizen te voorkomen.
Ik heb een iPad sinds midden april en er zit nog geen krasje op (het scherm en de behuizing).
Hij zit wel altijd in een Apple iPad Case, maar that's it.
Het is wel een gebruiksvoorwerp, geen icoon. :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als niet fanboy en als een impuls aankoop ben ik toch erg content met mijn reeds twee weken oude iPAD. Veel appels in haden gehad, maar nog nooit 1 gegeten.
Even snel iets opzoeken op de bank heeft me zelfs op twitter gebracht en wat actiever op facebook. Jailbreaking geeft waardevolle extra's. RSS reader bespaart mij veel tijd. Na wat casual gaming en ebook reading in de trein blijft het toch 1 van mijn ultieme gadgets (en ik heb er heel wat!).
Ik vraag mij na twee weken nog steeds elke dag bij sommige doeleinden af if there's an app for that? :)

Maar ik vraag me ook af of er een docking station is waar die met Apple iPad Case inpast..iemand een idee/ervaring?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb er na twee weken een screenprotector opgezet, een brando ultraclear. Dat bevalt me veel beter dan zonder. Ik ervaar minder vet/vegen op het scherm en durf hem ook makkelijker af te vegen als ze er wel op zitten. Ik denk dat het met krassen wel mee zal vallen, ook zonder protector. Hangt er dus helemaal vanaf wat je prettig vindt. Als ik hem verkoop weet ik in ieder geval zeker dat hij volledig krasvrij in de verkoop kan waardoor de aanschaf vast wordt terugverdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Donstil schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:39:
[...]

Kan je niet zeggen of hij leuk is. Op aanraden gekocht voor in het vliegtuig maar tot op heden nog geen tikje voor gehad.
Fantatische humor, voor mij een hele dikke aanrader.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reverb_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 16:55
[...]

Mkvtools is er toch niet voor Windows? Laatst ff snel gezocht en vond het alleen maar voor de Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Donstil schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:39:
[...]

Geweldig ! Meteen even opzoeken. Heb 'm op de xbox en op m'n iPhone al uitgespeeld maar het blijft leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 23:37
[...]

Met iPay 2010 betaal je zonder abbo ook 799 over 10 maanden. Werkt uitstekend als je je netjes aan de voorwaarden houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
musiqman schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:03:
[...]

Met iPay 2010 betaal je zonder abbo ook 799 over 10 maanden. Werkt uitstekend als je je netjes aan de voorwaarden houd.
Krijg je daar ook 2 jaar de krant bij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand of het video archief van RTLGemist ook beschikbaar is voor op de iPad ?
Ik kan namelijk alleen maar de afleveringen die max 1 week oud zijn bekijken... Iemand tips ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:59

Toppe

Oké ✅

Mikey5times schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:27:
[...]

Krijg je daar ook 2 jaar de krant bij dan?
Nu.nl

Waarom Koop je een iPad en de krant los, las laatst ergens dat veel mensen de iPad mee nemen naar de lokale fax machine... Dus kan je hem ook daar lezen??

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Toppe schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:52:
[...]

Nu.nl

Waarom Koop je een iPad en de krant los, las laatst ergens dat veel mensen de iPad mee nemen naar de lokale fax machine... Dus kan je hem ook daar lezen??
Ik download op mijn iPad gewoon iedere Ochtend de Spits! en De Metro, meer dan genoeg Krant voor mij, en dankzij GoodReader ook geen Internet benodigd op mijn WiFi Version.

Heb de "Gratis" Kranten links gebundeld op: http://JunkieXP.com/paper, en als Icon op m'n HomeScreen gedropt mocht je uitbreidingen weten van (Dagelijks) Gratis beschikbare kranten, let me know.

Kan GoodReader echt aanraden, je kunt hiermee PDF's Downloaden en later Offline lezen, en tevens PPT's en Websites via VGA tonen op een Beamer (my Main Usage) en dat voor €0,79

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:29

TDB

Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:45:
Maar ik vraag me ook af of er een docking station is waar die met Apple iPad Case inpast..iemand een idee/ervaring?!
Ik heb zelf de € 4 stand Super simpel, strak model en gemaakt door een 78e jarige opa uit Nederland _/-\o_

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een uber mooie skin voor de iPad gevonden
http://www.zagg.com/accessories/zaggmate.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
dies wel heel nice.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Lijkt leuk, maar je iPad wordt toch niet echt rondom beschermd en hij is tamelijk zwaar. Bovendien ben ik benieuwd hoelang het steuntje het volhoudt want dat heeft geen scharnier maar is vouwend plastic. Dat gaat waarschijnlijk heel snel gaat uitharden en scheuren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:04:
[...]

Lijkt leuk, maar je iPad wordt toch niet echt rondom beschermd en hij is tamelijk zwaar. Bovendien ben ik benieuwd hoelang het steuntje het volhoudt want dat heeft geen scharnier maar is vouwend plastic. Dat gaat waarschijnlijk heel snel gaat uitharden en scheuren.
Dat steuntje ziet er idd niet echt super stevig uit :'( , ik hou het lekker bij m'n standaard dock met draadloos toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
KneoK schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:34:
Heb zojuist mijn kado'tje mogen ontvangen van de postingooiman, de iPad Wifi 16GB (onderweg tether ik lekker met m'n Galaxy S, heb ik geen 3G voor nodig).
Kan dat met een iPad?
Verbaast mij. Ik heb me suf gegoogled voor de iPod Touch, waar het volgens mij niet mee kan. Terwijl het hier steeds om iOS gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
SvMp schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:35:
[...]

Kan dat met een iPad?
Verbaast mij. Ik heb me suf gegoogled voor de iPod Touch, waar het volgens mij niet mee kan. Terwijl het hier steeds om iOS gaat.
je kan de galaxy instellen als wireless accespoint. de iPad gaat ziet hem dan gewoon als wifi-netwerk.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:54

Haan

dotnetter

Ja dat heeft helemaal niks met de iPad te maken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SvMp schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:35:
[...]

Kan dat met een iPad?
Maar wat zou je dan precies willen delen op je iPod Touch. Het internet op je iPod Touch gaat via Wifi dus dat lijkt me niet nuttig om te delen (de iPad Wifi kan dat immers ook ontvangen)

Hij bedoelt zijn 3G verbinding op zijn Galaxy delen naar zijn iPad via Wifi.
Zodat hij kan internetten op zijn iPad Wifi met de 3G verbinding van zijn Galaxy.
Idd wel gaaf maar het lijkt me meer een standaard dan een hoesje. Post hem in het [iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming topic zou ik zeggen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 10-11-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 10 november 2010 @ 11:21:
[...]

Maar wat zou je dan precies willen delen op je iPod Touch. Het internet op je iPod Touch gaat via Wifi dus dat lijkt me niet nuttig om te delen (de iPad Wifi kan dat immers ook ontvangen)

Hij bedoelt zijn 3G verbinding op zijn Galaxy delen naar zijn iPad via Wifi.
Zodat hij kan internetten op zijn iPad Wifi met de 3G verbinding van zijn Galaxy.
Ja dat bedoel ik ook. Maar dan met mijn Nokia E52 ipv. Galaxy, maar hetzelfde principe. Via een gewone Windows laptop geen enkel probleem, naar mijn weten kan de IOS dit niet. Dat vind ik ook het grootste nadeel van de iPad. De 3G is voor mij geen oplossing want ik wil geen 2e simkaart/abo.

Maar kun je nou wel in een iPad een bluetooth-modem gebruiken?....
funk-e schreef op woensdag 10 november 2010 @ 10:47:
[...]

je kan de galaxy instellen als wireless accespoint. de iPad gaat ziet hem dan gewoon als wifi-netwerk.
Nee dus... De telefoon omtoveren tot WiFi-accesspoint heeft nogal wat nadelen, metname het hoge energieverbruik.

[ Voor 28% gewijzigd door SvMp op 10-11-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SvMp schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:07:
[...]

Ja dat bedoel ik ook. Maar dan met mijn Nokia E52 ipv. Galaxy, maar hetzelfde principe. Via een gewone Windows laptop geen enkel probleem, naar mijn weten kan de IOS dit niet. Dat vind ik ook het grootste nadeel van de iPad.
Lijkt me geen beperking van de iPad maar meer van de Nokia E52.
Zodra welke mobiel dan ook data uit stuurt via Wifi kan elke Wifi device dit ontvangen. Ook de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

SvMp schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:07:
[...]

Ja dat bedoel ik ook. Maar dan met mijn Nokia E52 ipv. Galaxy, maar hetzelfde principe. Via een gewone Windows laptop geen enkel probleem, naar mijn weten kan de IOS dit niet. Dat vind ik ook het grootste nadeel van de iPad. De 3G is voor mij geen oplossing want ik wil geen 2e simkaart/abo.

Maar kun je nou wel in een iPad een bluetooth-modem gebruiken?....

[...]

Nee dus... De telefoon omtoveren tot WiFi-accesspoint heeft nogal wat nadelen, metname het hoge energieverbruik.
http://www.joiku.com/?act...uctdetails&product_id=310

En ja het zuipt batterij.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

uit de ipad faq, • Assisted GPS op de 3G-modellen (GPS + locatiebepaling d.m.v. netwerktriangulatie en WiFi-netwerken)

Oftewel, navigeren met een ipad = 'GSM kosten'? En dat gedurende de hele rit?
Navigeren zOnder 'sim kaart voor gsm' gaat gewoon niet?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:59

Toppe

Oké ✅

Nee,

Navigeren is gratis, je maakt tenslotte gebruik van je GPS en niet de 3G, voor TomTom hoef je ook niet te betalen.

GPS Zit alleen in de 3G modellen en niet in de WiFi modellen.

Houd me er niet aan hoor, maar ik nagiveer in een 3G model zonder simkaart zonder problemen...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:45:
[...]

Lijkt me geen beperking van de iPad maar meer van de Nokia E52.
Zodra welke mobiel dan ook data uit stuurt via Wifi kan elke Wifi device dit ontvangen. Ook de iPad.
In mijn posts is duidelijk te lezen dat ik het over verbindingen via bluetooth heb en dat is een beperking van iPad/IOS. Je telefoon alsWiFi-accesspoint laten functioneren kan ook met de E52, maar dat heeft zoveel nadelen dat ik er niet aan begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:36
Ik heb de iPad nu ook een aantal dagen maar ik vind het internet via wifi niet echt snel gaan. Soms laad hij de pagina's heel snel maar meestal duurt het redelijk lang om de pagina te laden. YouTube video's laden gaat al helemaal voor geen meter. Ook op uitzendinggemist.nl loopt een filmpje om de circa 1.5 min vast.

Nu heb ik al het een en ander gelezen op internet en heb ik mijn wifi op
n only gezet en heb ik de dns verandert naar 8.8.8.8. Maar het helpt allemaal niks.

Iemand anders nog suggesties?

(voor de duidelijkheid, dezelfde YouTube video's laden op mijn MacBook wel gewoon snel. Het ligt niet aan de internetsnelheid zelf)

EDIT: op een ander wifi netwerk vliegt de verbinding er om de zoveel tijd helemaal uit. Heb ik een kapotte iPad of gebeurt dit vaker?

[ Voor 14% gewijzigd door Qoon3x op 10-11-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

SvMp schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:18:
[...]

In mijn posts is duidelijk te lezen dat ik het over verbindingen via bluetooth heb en dat is een beperking van iPad/IOS. Je telefoon alsWiFi-accesspoint laten functioneren kan ook met de E52, maar dat heeft zoveel nadelen dat ik er niet aan begin.
Wat mij betreft is er maar 1 nadeel en dat is het verhoogde batterijverbruik van m'n Galaxy, maar ik verbruik nog steeds minder batterij met de Galaxy in standby met tethering aan dan dat ik zou verbruiken als ik de telefoon gebruik om onderweg de dingen te doen die ik nu met de iPad kan doen. De Galaxy tethered best lang zonder aan de lader te zitten.

Ik heb geen idee welke andere nadelen er zouden moeten zijn en ik zou ook niet weten waarom je via bluetooth zou willen tetheren, ik heb geen verstand van bluetooth modems maar het lijkt me dat je ook dan weer met een 3G verbinding zal moeten werken en dus ook met een extra sim zit ?
notsonewbie schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:49:
uit de ipad faq, • Assisted GPS op de 3G-modellen (GPS + locatiebepaling d.m.v. netwerktriangulatie en WiFi-netwerken)

Oftewel, navigeren met een ipad = 'GSM kosten'? En dat gedurende de hele rit?
Navigeren zOnder 'sim kaart voor gsm' gaat gewoon niet?
Wat ik er van begrijp gebruikt de iPad wifi netwerken om een ruwe bepaling van je locatie te krijgen en gebruikt de gps ter ondersteuning om een exactere bepaling te krijgen. Wat ik er over gelezen heb doen ze dat om energie te besparen, een vrij zwakke gps met wifi levert dan toch goeie resultaten.

[ Voor 33% gewijzigd door KneoK op 10-11-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Die Wifi plaatsbepaling is best nauwkeurig (en snel).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SvMp schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:18:
[...]

Ooh op die fiets. Nee Tethering via Bluetooth werkt idd niet.
Is ook niet echt een ideale oplossing dus kan me niet voorstellen dat je er iets aan mist.

(opload van BT Gsm naar device zal bv niet super zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Ook een iPad gekocht vandaag na werk, alleen ik kom er niet aan toe.. Ouders, beide 50 plussers en nog nooit achter een pc gezeten, kunnen er maar niet vanaf blijven en zitten nu op Youtube filmpjes te kijken.. En daarvoor foto's zitten kijken via flickr :D

Puur hierom is het voor mij al een blijvertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
Dat zijden ze gisteren ook al. Dat het vandaag werd. Dit kan nog heel de maand doorgaan.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:35:
[...]

Ooh op die fiets. Nee Tethering via Bluetooth werkt idd niet.
Is ook niet echt een ideale oplossing dus kan me niet voorstellen dat je er iets aan mist.

(opload van BT Gsm naar device zal bv niet super zijn)
Klopt. Als ik de term "tethering via bluetooth" had gebruikt was mijn post wellicht duidelijker, maar dit bedoelde ik inderdaad. Ik doe die tethering via bluetooth al vanaf 2005, toen met een PDA icm. een simpele Nokia. Ik vind het wel ideaal. De flessenhals zit toch in de beperkte internet snelheid. Anno 2010 heb ik 3,5G, maar is bluetooth ook sterk verbeterd. En daarom mis ik het ook zo bij de iPad, een internet apparaat bij uitstek. Dat maakt een iPad zonder 3G voor onderweg wat beperkter.

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 10-11-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
(jarig!)
Heb de "Gratis" Kranten links gebundeld op: http://JunkieXP.com/paper, en als Icon op m'n HomeScreen gedropt mocht je uitbreidingen weten van (Dagelijks) Gratis beschikbare kranten, let me know.

Kan GoodReader echt aanraden, je kunt hiermee PDF's Downloaden en later Offline lezen, en tevens PPT's en Websites via VGA tonen op een Beamer (my Main Usage) en dat voor €0,79
Wauw echt super handig!! Dank je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

SvMp schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:11:
[...]
. Dat maakt een iPad zonder 3G voor onderweg wat beperkter.
Waarom denk je dat ze een aparte 3G uitvoering hebben gemaakt? Is vanuit de bedrijfsvoering natuurlijk zeer slim, kleine extra hardware kosten maar wel 100 euro extra rekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 11:14
Ik heb een vraag. Mijn pc waar ik mijn ipad altijd op itunes aansluit heb ik noodgedwongen moeten formateren en opnieuw instaleren. Wat gebeurt er als ik mijn ipad nu opnieuw aan itunes hang? Maakt hij dan gewoon opnieuw een reserve kopie van mijn ipad? Of synced hij met mijn pc met als gevolg dat ik alles van de ipad kwijt ben? En dus alle betaalde apps die ik heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Als je een iPod/iPhone/iPad aan een andere iTunes bibliotheek hangt (wat dit eigenlijk is) heb je de keuze om niks te doen of om te syncen met de 'nieuwe' bibliotheek.

Gekochte apps kan je weer GRATIS downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

joppe113 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:53:Of synced hij met mijn pc met als gevolg dat ik alles van de ipad kwijt ben? En dus alle betaalde apps die ik heb?
Hij wist alles. Is me onlangs nog gebeurd met dat klote iTunes :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
Daan00 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:03:
Als je een iPod/iPhone/iPad aan een andere iTunes bibliotheek hangt (wat dit eigenlijk is) heb je de keuze om niks te doen of om te syncen met de 'nieuwe' bibliotheek.

Gekochte apps kan je weer GRATIS downloaden...
Precies, betaalde apps ben je nooit kwijt. Anders zou je betaalde apps natuurlijk nooit van je iPad kunnen verwijderen, en als je maar 16GB hebt, betekent dat dat je na 16GB geen apps meer kan kopen.

Er is allemaal wel over nagedacht hoor ;)
Exirion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:07:
[...]

Hij wist alles. Is me onlangs nog gebeurd met dat klote iTunes :r
Nee.
Jij synchroniseerd met een lege bibliotheek.
Jij zegt hem zelf dat hij zich gelijk moet stellen aan een lege iTunes library.
Ergo, iPad wordt leeg.

Als je je iTunes Library gewoon gebackupt had, zette hij alle data (voor zover beschikbaar) gewoon terug.

[ Voor 28% gewijzigd door thaan op 10-11-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joppe113 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 22:53:
Ik heb een vraag. Mijn pc waar ik mijn ipad altijd op itunes aansluit heb ik noodgedwongen moeten formateren en opnieuw instaleren. Wat gebeurt er als ik mijn ipad nu opnieuw aan itunes hang? Maakt hij dan gewoon opnieuw een reserve kopie van mijn ipad? Of synced hij met mijn pc met als gevolg dat ik alles van de ipad kwijt ben? En dus alle betaalde apps die ik heb?
Itunes starten. iPad aansluiten. Niet syncen.
(in het linker rijtje) Rechts klikken op je iPad en kiezen voor "aankopen overzetten"

iTunes trekt dan al je aankopen (muziek/films/series/apps/boeken) van je iPad in je library.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

thaan schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:08:
Nee.
Jij synchroniseerd met een lege bibliotheek.
Jij zegt hem zelf dat hij zich gelijk moet stellen aan een lege iTunes library.
Ergo, iPad wordt leeg.

Als je je iTunes Library gewoon gebackupt had, zette hij alle data (voor zover beschikbaar) gewoon terug.
Je kan me nog meer vertellen. Ik ben zelf softwareontwikkelaar en als een handeling leidt tot het wissen van applicaties en data, dan vraag ik een gebruiker of ie zeker weet dat ie dat wil. Apple niet, want die wist je zooi maar gewoon van je iPad. Er zijn heel veel mensen heel kwaad geworden hierover, want Apple gaat er voor het gemak maar vanuit dat jij je iPod/iPhone/iPad slechts aan 1 PC hangt. De praktijk is anders.

iTunes is sowieso ruksoftware. De laatste goeie versie was 6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
Vandaag ook mijn iPad 3G 16GB binnen, de "handleidingen" (echt een handleiding kan je het niet noemen, zo summier) kwamen bij mij enkel in het Duits en Frans, zijn er meer mensen die dat hadden? Maakt mij niet veel uit, maar vond het wel interessant.
Duurde even voordat ik mijn agenda via mobileme aan de gang had, blijkbaar moet dat weer net iets anders ingesteld worden, CalDav account aanmaken. (Per ongeluk de agenda van mijn BlackBerry gewist met het syncen naar mijn macbook, oeps...)
Moet zeggen dat ik er tot heden (3 uurtjes) tevreden mee ben, echter ervaar ik bij een DivX bestand via VLC wat problemen met het geluid, nog eens een ander bestand proberen. Het vreemde was echter dat die wel wat geluid afspeelde, maar niet alles (bepaalde stemmen niet en bepaalde weer wel).

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Ik wil nog niet niet zeggen dat iTunes het slechtste programma is wat ik ken...
Vroeger erg vaak humeurig van geworden, je hebt een iPod en wilt even bij iemand thuis extra muziek erop zetten.
ELKE MP3 speler kan dat.. maar de iPod :X

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Daan00 schreef op donderdag 11 november 2010 @ 00:00:
Ik wil nog niet niet zeggen dat iTunes het slechtste programma is wat ik ken...
Ik werk inmiddels bijna 26 jaar met computers en iTunes is met afstand het stuk software dat de meeste ergenis bij me heeft gewekt :P

Verwijderd

Ik typ nu op de iPad. Ik heb er eenscreenorotector op gedaan maar die is echt lelijk. Iemand tips om het volgende keer beter te doen? Zonder bubbels...

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

VonFoX schreef op woensdag 10 november 2010 @ 19:16:
Die Wifi plaatsbepaling is best nauwkeurig (en snel).
Kneok, Toppe, beide bedankt ook voor de reacties.

Dat hele wifi verhaal in combi met ipad navigatie en google maps (streetview, wifi scans e.d.) klinkt niet zo fris, afgezien daarvan, op de snelweg heb je honderden kilometers (bij elkaar) geen wifi signaal, dus eigenlijk werkt het daar niet of bar slecht voor dan?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Verwijderd

Is het Oké dat er zoveel bubbels onder m'n protector zitten, verdwijnen deeze?

• KneoK

KneoK

notsonewbie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 01:14:
[...]

Kneok, Toppe, beide bedankt ook voor de reacties.

Dat hele wifi verhaal in combi met ipad navigatie en google maps (streetview, wifi scans e.d.) klinkt niet zo fris, afgezien daarvan, op de snelweg heb je honderden kilometers (bij elkaar) geen wifi signaal, dus eigenlijk werkt het daar niet of bar slecht voor dan?
Tsja, het blijft a-gps, ik ben er nog niet uit of dit nu dezelfde resultaten zou moeten leveren als een dedicated gps systeem, ook omdat ik gelezen heb dat er in de iPad 3G dus, met opzet, geen fantastische gps chip zit. Maar ik kan me wel voorstellen dat hij naast wifi netwerken ook gsm masten als eikpunt neemt, het zoeken naar een gsm signaal kost je geen data en dus geen geld en zul je ook in het buitenland gewoon kunnen gebruiken met een app als TomTom of iets.

Ik vind het formaat van een smartphone of dedicated gps zoals TomTom ook veel handiger om in de auto mee te navigeren, een van de redenen dat ik ook voor een 'gewone' iPad ben gegaan. Het is voor mij meer een klein entertainment apparaatje, lekker in bed een filmpje kijken of boekje lezen, op de bank een spelletje spelen of wat internetten.
Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 02:04:
Is het Oké dat er zoveel bubbels onder m'n protector zitten, verdwijnen deeze?
Mijn ervaring is dat je een protector altijd in een keer zonder bubbels moet aanbrengen, achteraf wegwerken van bubbels pakt nooit goed uit.

Iemand in het Galaxy S topic zei dat hij zijn protectors altijd in de badkamer aanbrengt met de douche aan. Zorgen dat het scherm goed schoon is, de douche lekker heet en flink laten wasemen zodat alle stof uit de lucht is en dan stukje bij beetje het filter aanbrengen. Maar ik vind stoom en electronica altijd een slecht idee dus of je dat ook met je iPad moet doen is aan jezelf :P

[ Voor 21% gewijzigd door KneoK op 11-11-2010 02:08 ]

Verwijderd

Ik wil foto's synchroniseren, maar als ik in iTunes de map 'Mijn Afbeeldingen' toon zie ik daar enkel de eerste 19 mappen staan. Wat moet ikdoen?

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
KneoK schreef op donderdag 11 november 2010 @ 02:05:
[...]

Tsja, het blijft a-gps, ik ben er nog niet uit of dit nu dezelfde resultaten zou moeten leveren als een dedicated gps systeem, ook omdat ik gelezen heb dat er in de iPad 3G dus, met opzet, geen fantastische gps chip zit. Maar ik kan me wel voorstellen dat hij naast wifi netwerken ook gsm masten als eikpunt neemt, het zoeken naar een gsm signaal kost je geen data en dus geen geld en zul je ook in het buitenland gewoon kunnen gebruiken met een app als TomTom of iets.

Ik vind het formaat van een smartphone of dedicated gps zoals TomTom ook veel handiger om in de auto mee te navigeren, een van de redenen dat ik ook voor een 'gewone' iPad ben gegaan. Het is voor mij meer een klein entertainment apparaatje, lekker in bed een filmpje kijken of boekje lezen, op de bank een spelletje spelen of wat internetten.

[...]
Nogmaals.... A-gps heeft wel degelijk een gps-chip... A wilt zeggen dat het een snellere fix kan krijgen. À-gps is beter dan systemen met alleen een gps-chip....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 16:08

EgoPro

Time is an illusion.

AGPS is een UITBREIDING op GPS, geen uitgeklede of simpelere versie. Voordelen van AGPS zijn o.a. een snellere TTFF (time to first fix) en een beter locatiebepaling in steden tussen de hoge gebouwen.

AGPS heeft wel zeker een dataverbinding nodig om data op te halen bij de assistance server. Zonder data verbinding werk de chip dus als gewone GPS.

Voor meer info: Wikipedia: Assisted GPS

• Tokus
  • Laatst online: 13-09 09:24
koendt schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:58:
Moet zeggen dat ik er tot heden (3 uurtjes) tevreden mee ben, echter ervaar ik bij een DivX bestand via VLC wat problemen met het geluid, nog eens een ander bestand proberen. Het vreemde was echter dat die wel wat geluid afspeelde, maar niet alles (bepaalde stemmen niet en bepaalde weer wel).
5.1 geluid in die divx? Daar pakt VLC de verkeerde sporen, ja.... Heel jammer dat dat nog niet gefixt is. Evenals dat hij bij sommige divx'en om de haverklap vastloopt, sinds de laatste update.

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
KneoK schreef op donderdag 11 november 2010 @ 02:05:
[...]
Mijn ervaring is dat je een protector altijd in een keer zonder bubbels moet aanbrengen, achteraf wegwerken van bubbels pakt nooit goed uit.

Iemand in het Galaxy S topic zei dat hij zijn protectors altijd in de badkamer aanbrengt met de douche aan. Zorgen dat het scherm goed schoon is, de douche lekker heet en flink laten wasemen zodat alle stof uit de lucht is en dan stukje bij beetje het filter aanbrengen. Maar ik vind stoom en electronica altijd een slecht idee dus of je dat ook met je iPad moet doen is aan jezelf :P
Ik heb op mijn iPhone 4 de screenprotector Bodyguardz aangebracht, daar wordt zelfs een mini spuitbusje bijgeleverd waar water + babyzeep inzit, en je van tevoren moet aanbrengen op de screenprotector :D
De iPhone wordt dus inderdaad ook aardig nat, maar dit kan hij gewoon aan.
De iPhone moet wel uitstaan en 12 uur uit blijven nadat je hem geïnstalleerd hebt :)

Bubbeltjes wegwerken ontkom je echter niet aan, tenminste dat is mijn ervaring. Dit kun je het beste doen door een creditcard achtig pasje te gebruiken en deze naar de buitenkant te 'duwen', direct na het aanbrengen van de screenprotector. Ik ben er serieus 2 uur mee bezig geweest om hem aan te brengen, heb dat ook in de badkamer gedaan met de douche aan. En dan nog is het mij niet gelukt om hem perfect aan te brengen... er zit aan de voorkant 1 stofje onder en aan de achterkant ook eentje.

Maar na 2 uur zwoegen accepteer je het feit dat hij er niet perfect op zit. Dit is voor mijn gevoel ook bijna onmogelijk :) Maar het resultaat mag er best wezen, aan de achterkant zie je eigenlijk niet dat er een screenprotector opzit, en aan de voorkant zie je alleen dat ene stofje als het scherm uitstaat. Alle bubbeltjes zijn weg :)

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
VLC op de iPad is sowieso niet heel geweldig. Komt op mij over als nogal een haast klusje. Bij loopt ie bijvoorbeeld iedere 10 minuten vast. Als je het alleen om Divx gaat zou je ook 1 van de andere (helaas wel betaalde) spelers kunnen proberen

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb mijn Ipad nu een week ... en ik gebruik hem al bijna niet meer ... zit eraan te denken om hem te verkopen ....

Yo.

• deBennie
VonFoX schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:01:
Ik heb mijn Ipad nu een week ... en ik gebruik hem al bijna niet meer ... zit eraan te denken om hem te verkopen ....
nou, prima toch? :)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Exirion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:26:
Je kan me nog meer vertellen. Ik ben zelf softwareontwikkelaar en als een handeling leidt tot het wissen van applicaties en data, dan vraag ik een gebruiker of ie zeker weet dat ie dat wil. Apple niet, want die wist je zooi maar gewoon van je iPad. Er zijn heel veel mensen heel kwaad geworden hierover, want Apple gaat er voor het gemak maar vanuit dat jij je iPod/iPhone/iPad slechts aan 1 PC hangt. De praktijk is anders.

iTunes is sowieso ruksoftware. De laatste goeie versie was 6.0.
Ach. Als je je windows-pc zomaar aan een internetverbinding hangt, direct na het installeren, helpt 'ie zichzelf dusdanig om zeep dat je nog veel meer risico loopt. Met een beetje pech komt er 'iemand' langs die al je foto's vervangt door porno, een ander downloadt je documenten en gaat er met je identiteit vandoor en nummer drie maakt je tot spamcentral.

En dat binnen een kwartier en zonder enige waarschuwing. (bron)

Apple geeft je nog een waarschuwing dat je de inhoud van je ipod/iphone/ipad gaat vervangen en het is de gebruiker die die niet (goed) leest en negeert.

• Reloaded
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
BackSlash schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:23:
[...]

....

Bubbeltjes wegwerken ontkom je echter niet aan, tenminste dat is mijn ervaring. Dit kun je het beste doen door een creditcard achtig pasje te gebruiken en deze naar de buitenkant te 'duwen', direct na het aanbrengen van de screenprotector. Ik ben er serieus 2 uur mee bezig geweest om hem aan te brengen, heb dat ook in de badkamer gedaan met de douche aan. En dan nog is het mij niet gelukt om hem perfect aan te brengen... er zit aan de voorkant 1 stofje onder en aan de achterkant ook eentje.

Maar na 2 uur zwoegen accepteer je het feit dat hij er niet perfect op zit. Dit is voor mijn gevoel ook bijna onmogelijk :) Maar het resultaat mag er best wezen, aan de achterkant zie je eigenlijk niet dat er een screenprotector opzit, en aan de voorkant zie je alleen dat ene stofje als het scherm uitstaat. Alle bubbeltjes zijn weg :)
Heb ik dan geluk gehad? Ik heb de screenprotector van Artwizz erop zitten en ik moet zeggen dat ging zonder problemen. Scherm schoongemaakt met bijgeleverde microvezeldoekje en binnen een minuut aangebracht zonder stof of bubbels :)

Je ziet ook niet dat er een protector opzit, mede omdat ik de originele apple hoes er omheen heb.
Ik heb ook gekozen voor de "matte" variant, deze reduceert de vingerafdrukken enorm en gaat de spiegeling tegen, ideaal! Het heeft ook een nadeel hoor, je kan de structuur van protector zien op een witte achtgrond. Maar goed ik vind dat niet storend.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:54

Haan

dotnetter

burne schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:28:
[...]

Ach. Als je je windows-pc zomaar aan een internetverbinding hangt, direct na het installeren, helpt 'ie zichzelf dusdanig om zeep dat je nog veel meer risico loopt. Met een beetje pech komt er 'iemand' langs die al je foto's vervangt door porno, een ander downloadt je documenten en gaat er met je identiteit vandoor en nummer drie maakt je tot spamcentral.

Een onderzoek dat is uitgevoerd in 2004 :')

Ik hoop echt dat je dit sarcastisch bedoelde, want als je serieus gelooft dat dat waar is loop je minstens 6 jaar achter..
Zoals in je eigen bron al staat, heeft een PC met XP SP2 al bijna nergens last van, daarna kwam nog Vista, XP SP3 en Windows 7, en hangt überhaupt vrijwel niemand meer direct aan het internet, maar zit er een router tussen.

[ Voor 21% gewijzigd door Haan op 11-11-2010 09:57 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Exirion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 23:26:
[...]Je kan me nog meer vertellen. Ik ben zelf softwareontwikkelaar en als een handeling leidt tot het wissen van applicaties en data, dan vraag ik een gebruiker of ie zeker weet dat ie dat wil. Apple niet, want die wist je zooi maar gewoon van je iPad. Er zijn heel veel mensen heel kwaad geworden hierover, want Apple gaat er voor het gemak maar vanuit dat jij je iPod/iPhone/iPad slechts aan 1 PC hangt. De praktijk is anders.
Ja, wat ik in het bijzonder nogal irritant vind is dat als je je iOS apparaat aan een andere computer met iTunes hangt om er even wat bij te zetten, en je klikt bijvoorbeeld het 'Sync my videos' uit, hij ook alle bestaande video's van het apparaat af haalt zonder het te vragen. Dat is niet duidelijk aangegeven en is ook heel anders dan hoe een 'sync' werkt op andere mobiele apparaten. Dan zou je door niet te syncen gewoon van de betreffende content afblijven namelijk.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

burne schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:28:

Wat hebben security leaks in Windows in godsnaam te maken met kritiek op het feit dat iTunes zomaar zonder duidelijke waarschuwing zooi van je iPad wist? Heb ik uberhaupt iets over Windows gezegd? Ik dacht het dus niet, dus bespaar me dit soort onzin.
Apple geeft je nog een waarschuwing dat je de inhoud van je ipod/iphone/ipad gaat vervangen en het is de gebruiker die die niet (goed) leest en negeert.
Natuurlijk, Apple is onfeilbaar en alles wat fout gaat ligt aan de gebruiker. Ik zeg het niet gauw, maar dit is een mooi voorbeeld van Apple-verafgoding 8)7
GekkePrutser schreef op donderdag 11 november 2010 @ 10:45:
Ja, wat ik in het bijzonder nogal irritant vind is dat als je je iOS apparaat aan een andere computer met iTunes hangt om er even wat bij te zetten, en je klikt bijvoorbeeld het 'Sync my videos' uit, hij ook alle bestaande video's van het apparaat af haalt zonder het te vragen. Dat is niet duidelijk aangegeven en is ook heel anders dan hoe een 'sync' werkt op andere mobiele apparaten. Dan zou je door niet te syncen gewoon van de betreffende content afblijven namelijk.
Ja, het concept van syncen moet duidelijker worden. Als ik m'n Mac met m'n Time Capsule sync terwijl die Time Capsule leeg is, dat gaat ie gelukkig niet m'n hele OSX-installatie wissen :+

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 14:03
Reloaded schreef op donderdag 11 november 2010 @ 09:43:
[...]
Heb ik dan geluk gehad? Ik heb de screenprotector van Artwizz erop zitten en ik moet zeggen dat ging zonder problemen. Scherm schoongemaakt met bijgeleverde microvezeldoekje en binnen een minuut aangebracht zonder stof of bubbels :)

Je ziet ook niet dat er een protector opzit, mede omdat ik de originele apple hoes er omheen heb.
Ik heb ook gekozen voor de "matte" variant, deze reduceert de vingerafdrukken enorm en gaat de spiegeling tegen, ideaal! Het heeft ook een nadeel hoor, je kan de structuur van protector zien op een witte achtgrond. Maar goed ik vind dat niet storend.
Dat klinkt ook zoals het zou moeten zijn :) Blijkbaar ben jij veel vaardiger hierin, of is het een kwestie van geluk geweest... wie zal het zeggen.
Ik kan ook de structuur zien van de protector als hij uitstaat, maar mij stoort dit ook niet.

Ik vind het in ieder geval een ideale manier van bescherming van het apparaat, er wordt geen afbreuk gedaan aan het design maar hij is wel beschermd tegen krassen.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

• KneoK

KneoK

kmf schreef op donderdag 11 november 2010 @ 06:55:
[...]

Nogmaals.... A-gps heeft wel degelijk een gps-chip... A wilt zeggen dat het een snellere fix kan krijgen. À-gps is beter dan systemen met alleen een gps-chip....
Ik heb toch niet gezegd dat er geen gps chip in zit? Alleen in het geval van de iPad schijnt er geen geweldige gps chip in te zitten om kosten en energie te besparen. Daarom heeft de iPad alleen een a-gps mode en kun je niet schakelen naar pure gps. In a-gps mode schijnt het goed te werken maar als je het voor elkaar kunt krijgen om alleen gps te gebruiken of je zit in een gebied zonder wifi en gsm signalen dan zul je minder snel een fix krijgen en minder satellieten kunnen gebruiken.

Een snellere fix is overigens wel erg optimistisch, je blijft namelijk afhankelijk van de gebruikte gps chip omdat die zorgt voor de nauwkeurigheid die je niet met de gsm en wifi signalen kunt krijgen. Je zult misschien een snellere globale lokatiebepaling krijgen maar daar heb je niet zoveel aan als je in de auto zit ;)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Je zegt niet dat de iPad geen GPS-chip heeft, maar je zegt/doet wel laten denken dat de GPS van de iPad slechter is dan een GPS-chip in bijvoorbeeld de gemiddelde TomTom. Maar wat kmf zegt is dat de iPad een GPS-chip heeft én ook kan locaten op basis van GSM/Wifi en dus béter is dan alleen maar een GPS-chip, maar dat wil jij blijkbaar niet helemaal geloven.

The devil is in the details.

• kmf
  • Niet online
KneoK schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:47:
[...]

Ik heb toch niet gezegd dat er geen gps chip in zit? Alleen in het geval van de iPad schijnt er geen geweldige gps chip in te zitten om kosten en energie te besparen. Daarom heeft de iPad alleen een a-gps mode en kun je niet schakelen naar pure gps. In a-gps mode schijnt het goed te werken maar als je het voor elkaar kunt krijgen om alleen gps te gebruiken of je zit in een gebied zonder wifi en gsm signalen dan zul je minder snel een fix krijgen en minder satellieten kunnen gebruiken.

Een snellere fix is overigens wel erg optimistisch, je blijft namelijk afhankelijk van de gebruikte gps chip omdat die zorgt voor de nauwkeurigheid die je niet met de gsm en wifi signalen kunt krijgen. Je zult misschien een snellere globale lokatiebepaling krijgen maar daar heb je niet zoveel aan als je in de auto zit ;)
nah, ik ga die discussie niet nog een keer uitschrijven. Ik neem aan dat je niet matthijst bent.

Als je wilt weten hoe het werkt kan je vanaf hier lezen: kmf in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5"

En plaatje om het duidelijk te maken
Afbeeldingslocatie: http://artoftheiphone.com/wp-content/uploads/2008/06/assisted-gps.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 11-11-2010 17:57 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• KneoK

KneoK

Mute schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:52:
Je zegt niet dat de iPad geen GPS-chip heeft, maar je zegt/doet wel laten denken dat de GPS van de iPad slechter is dan een GPS-chip in bijvoorbeeld de gemiddelde TomTom. Maar wat kmf zegt is dat de iPad een GPS-chip heeft én ook kan locaten op basis van GSM/Wifi en dus béter is dan alleen maar een GPS-chip, maar dat wil jij blijkbaar niet helemaal geloven.
Pffft, wat een drama allemaal zeg. Ik heb alleen gezegd dat ik ergens gelezen heb dat de dedicated gps chip mogelijk niet spectaculair is om kosten en energie te besparen en dat er daarom voor gekozen is om geen pure gps mode te implementeren zodat de iPad 3G gewoon altijd een goede en snelle fix kan krijgen in a-gps mode zonder meteen je batterij leeg te zuipen, meer niet. Omdat je a-gps gebruikt heb je dus geen ultra-gps chip nodig om dezelfde resultaten te krijgen als een TomTom. In plaats van 12 satellieten te gebruiken gebruik je er nu 6, ondersteund door gsm en wifi triangulatie zit je dan op dezelfde nauwkeurigheid maar verbruik je minder energie om maar een voorbeeldje te verzinnen.

De reden waarom ik gezegd heb dat ik nog niet overtuigd ben van a-gps is omdat dat niet in alle gevallen goed hoeft uit te pakken. Als je de Samsung Galaxy S als voorbeeld neemt dan is voor veel mensen de a-gps mode minder nauwkeurig en duurt het veel langer om een fix te krijgen, zodra je a-gps uitschakelt en overschakelt naar pure gps dan verdwijnen die problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meh krasje op mijn scherm :(

Van de week toch maar een screen protector halen.

Gebruik mijn ipad nog elke dag ruim 5 uur per dag met plezier (Werk gerelateerde boeken lezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

KneoK schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:47:
Alleen in het geval van de iPad schijnt er geen geweldige gps chip in te zitten om kosten en energie te besparen.
Los van je technisch onbegrip van AGPS valt ook de praktijk anders uit dan je voor doet komen. De GPS in een iPad is stukken beter dan die in m'n iPhone. Zo heb ik net, binnen twee minuten een stabiele fix gekregen, ook al zit ik binnen en een meter of vier van het raam. Iets wat in ieder geval niet lukt met een 3G of 3G.
om maar een voorbeeldje te verzinnen
Je moet geen dingen verzinnen, dat gaat fout. :P

[ Voor 8% gewijzigd door burne op 12-11-2010 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
is 4.2 er al? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 05:21:
meh krasje op mijn scherm :(

Van de week toch maar een screen protector halen.

Gebruik mijn ipad nog elke dag ruim 5 uur per dag met plezier (Werk gerelateerde boeken lezen)
Heb ik ook al een tijdje nu, heel vervelend, want ik ga er best wel vaakt met mijn vingers overheen en voel hem dan zitten. Dit was overigens vrij snel na aanschaf van de ipad al gebeurd, moet zeggen dat me dat wel wat tegenviel van een scherm dat toch erg krasvast zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
JunkieXP schreef op woensdag 10 november 2010 @ 03:22:
[...]

Ik download op mijn iPad gewoon iedere Ochtend de Spits! en De Metro, meer dan genoeg Krant voor mij, en dankzij GoodReader ook geen Internet benodigd op mijn WiFi Version.

Wat ik handiger vind is 3 aparte URLs (naar in dit geval de PDF bestanden) die je als icoontjes op je homescreen kunt plaatsen. In de code van de URLs een metaredirect met de bijbehorende ASP codes voor de juiste datum zodat je de recente PDFs kunt bekijken.

Bv de spits:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="nl" lang="nl">

<link rel="apple-touch-icon" href="spitsicon.png"/>

<meta http-equiv="refresh" content="0;http://hirespdf.spitsnieuws.nl/<%response.write(Year(Date))%>-<%response.write(Month(Date))%>-<%response.write(Day(Date))%>/SPI<%response.write(Year(Date))%><%response.write(Month(Date))%><%response.write(Day(Date))%>.pdf" >

<head>
<title>Spits </title>
</head>
<body></body>
</html>

Wel moet je als je dit gaat doen eerst de code zonder de redirect live zetten, anders kun je de URL niet met het zelfgemaakte homescreen icon live zetten. Na het live zetten en toevoegen aan homescreen de metaredirect aanzetten, en je hebt een mooi icoontje op je homescreen die direct linkt naar de PDF :)

Zo heb ik een aantal zelfgemaakte homescreen iconen/linkjes op mn homescreen gezet:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/xfah6x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

De update naar 4.2 in uitgesteld wegens problemen met Wifi!

http://www.iphoneclub.nl/...-wi-fi-problemen-op-ipad/

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zo, mijn Ipad is verkocht ... Mooi apparaat, maar ik heb toch liever iets met een echt toetsenbord, zoals een notebook. Apps zijn fantastisch; maar gewoon internetten vond ik niet fijn, veel te klein allemaal.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
VonFoX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:02:
Zo, mijn Ipad is verkocht ... Mooi apparaat, maar ik heb toch liever iets met een echt toetsenbord, zoals een notebook. Apps zijn fantastisch; maar gewoon internetten vond ik niet fijn, veel te klein allemaal.
Gefeliciteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik helemaal mijn MBP meegenomen naar mijn werk zodat ik vandaag kon updaten... komt 'ie waarschijnlijk niet eens uit vandaag. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Kun je wel lullig over doen, maar dit topic is het iPad "ervaringen" topic. Zijn ervaringen zijn dus dat hij het toetsenbord mist, dat kan handige informatie zijn voor iemand die overweegt om een iPad aan te schaffen maar twijfelt over het toetsenbord, omdat hij er verslagen op wil tikken in de trein oid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VonFoX schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 11:02:
En met een notebook zit je weer constant op een touchpad te slepen om de pointer te krijgen waar je 'm hebben wilt, terwijl je bij de iPad zo clickt op wat je wilt zien. Ik snap werkelijk niet dat je een notebook handiger vind, juist voor het internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Als die browser nu ook eens het niveau haalt van IE dan heb je werkelijk een goed apparaat in huis. Safari is gewoon een kut browser. Loop al de hele tijd tegen dingen aan. Het liefst gooi ik er een andere browser op maar daar vind ik weinig over op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Exirion schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:44:
[...]

En met een notebook zit je weer constant op een touchpad te slepen om de pointer te krijgen waar je 'm hebben wilt, terwijl je bij de iPad zo clickt op wat je wilt zien. Ik snap werkelijk niet dat je een notebook handiger vind, juist voor het internetten.
Ik gebruikte de Ipad niet mobiel, maar vooral thuis. En dan zit ik toch fijner achter een laptop met een 17" scherm en een muis. Bovendien typ ik veel, maar om dan weer een apart toetsenbord speciaal voor de Ipad te kopen ...

Ik vind het een prachtapparaat, maar niet voor mij. :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Chadi schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:51:
Als die browser nu ook eens het niveau haalt van IE dan heb je werkelijk een goed apparaat in huis. Safari is gewoon een kut browser. Loop al de hele tijd tegen dingen aan. Het liefst gooi ik er een andere browser op maar daar vind ik weinig over op het internet.
Wat is er kut aan safari?
Er zijn alternatieve browsers voor de ipad, zoals icab, atomic web, lunascape..
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.