[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 89.491 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Nieuwe iPad gerestored en inmiddels up and running! Geen stofje of mankement te vinden aan dit exemplaar echt super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik heb een vraagje, mijn oma is tegenwoordig wel wat bezig met e-mailen en briefen schrijven op de computer ook bekijkt ze onze weblog wel eens deze (met flashfilmpjes). B-)
Nu vraag ik mij af of het leuk zou zijn voor haar om een ipad te halen?
Ze is wel een beetje nieuwsgierig naar nieuwe techniek. Alleen haar computer is te traag om itunes vlot te kunnen draaien. Maar ook filmpjes in flash werken niet op de ipad toch, dus onze weblog zou ze niet volledig kunnen bekijken, zou iemand dit kunnen bevestigen?

Hebben mensen ervaring met, of oudere mensen (opa's en oma's) een beetje goed kunnen typen op een ipad. Of ze bepaalde apps gebruiken en of ze zelf op zoek gaan naar meer mogelijkheden?
Kortom raden jullie het mij aan om er moeite in te steken zo'n apparaat aan te schaffen voor mijn oma?

Dit is natuurlijk allemaal in mij opgekomen na dat geniale filmpje van die gouwe ouwe. (8>

Als laatste is het wellicht mogelijk een ipad te lenen/huren/testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik kan die iTunes versie voor Windows niet installeren omdat ik een x64 versie heb... Nu heb ik op de Usenets de 4.2 Firmware gevonden. Zou ik die gewoon met <shift> <update zoeken> en de oude iTunes kunnen installeren..??

En hoe veilig zou zoiets dan zijn..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

DirectZ schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:47:
Ik kan die iTunes versie voor Windows niet installeren omdat ik een x64 versie heb... Nu heb ik op de Usenets de 4.2 Firmware gevonden. Zou ik die gewoon met <shift> <update zoeken> en de oude iTunes kunnen installeren..??

Installeren werkt prima hoor, syncen daarna alleen niet meer.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
walletje-w schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:46:
Ik heb een vraagje, mijn oma is tegenwoordig wel wat bezig met e-mailen en briefen schrijven op de computer ook bekijkt ze onze weblog wel eens deze (met flashfilmpjes). B-)
Ze is wel een beetje nieuwsgierig naar nieuwe techniek. Alleen haar computer is te traag om itunes vlot te kunnen draaien. Maar ook filmpjes in flash werken niet op de ipad toch, dus onze weblog zou ze niet volledig kunnen bekijken, zou iemand dit kunnen bevestigen?

Hebben mensen ervaring met, of oudere mensen (opa's en oma's) een beetje goed kunnen typen op een ipad. Of ze bepaalde apps gebruiken en of ze zelf op zoek gaan naar meer mogelijkheden?
Kortom raden jullie het mij aan om er moeite in te steken zo'n apparaat aan te schaffen voor mijn oma?

Dit is natuurlijk allemaal in mij opgekomen na dat geniale filmpje van die gouwe ouwe. (8>

Jouw flashfilmpjes lukken idd niet, maar je kan natuurlijk je filmpjes op YouTube zetten, dan lukt het wel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:01
walletje-w schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:46:

Als ik je site op m'n iPad bekijk, werkt alles prima hoor. Op 1 na zijn het allemaal youtube filmpjes, en die spelen prima af in Safari op de iPad. Alleen dat ene filmpje van 7 september (bovenste) is niet op youtube gehost, en die doet het dan ook niet.
Dus zolang je er voor zorgt dat je al je filmpjes op youtube host, kan je ze prima op de iPad kijken (in de browser, zonder naar de aparte youtube app te gaan).

Snap al dat gezeur over dat 'flash een gemis is' niet. Heb m'n iPad al sinds het uitkomen in Amerika en nog nooit flash gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DirectZ schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:47:

Er is een X64 versie van de iTunes beta ook voor Windows.
Updaten met een oudere iTunes kan niet dacht ik.

Stuur me maar een Mailtje als je de iTunes beta nodig hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 04-11-2010 22:58 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09 22:39
thaan schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:53:
[...]

Als ik je site op m'n iPad bekijk, werkt alles prima hoor. Op 1 na zijn het allemaal youtube filmpjes, en die spelen prima af in Safari op de iPad. Alleen dat ene filmpje van 7 september (bovenste) is niet op youtube gehost, en die doet het dan ook niet.
Dus zolang je er voor zorgt dat je al je filmpjes op youtube host, kan je ze prima op de iPad kijken (in de browser, zonder naar de aparte youtube app te gaan).

Snap al dat gezeur over dat 'flash een gemis is' niet. Heb m'n iPad al sinds het uitkomen in Amerika en nog nooit flash gemist.
Bedankt voor het checken, wist dus niet dat youtube filmpjes bekeken konden worden vanuit de browser.

Ik moet toegeven je hebt lang niet altijd flash nodig maar bijvoorbeeld dat ene filmpje wat het niet doet, daarin leggen we wel goed uit hoe ons idee werkt en is dus best belangrijk. Alleen is dat opgenomen door een ander bedrijf en ook door hun op de site gezet. Dus je mist soms onderdelen als je niet volledige java ondersteuning hebt. Dat is jammer. (even om aan te geven dat nooit flash missen eigenlijk niet bestaat in een internet wereld zoals deze) Alhoewel ik ergens anders op het forum las, "wat je niet weet mis je ook niet" :>

@kmf bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Rivanov schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:04:
Thuis hebben wij een HP PSC 1510 aan de AirPort Extreme hangen. Maar ik kan daar ook niet wireless op printen vanaf m'n iPad.
Jawel hoor. Download HP iPrint uit de AppStore, en je kan je PDF's en afbeeldingen (bijv. uit je mail) gewoon over het netwerk printen (zowel via netwerkprinters als gedeelde printers).

Zo doe ik het ook altyd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:08

Dit is pas een leuke iPad ervaring :)
Kijk vanaf 1:20 voor iPad.

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 05-11-2010 00:47 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Donstil schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:56:
[...]

Er is een X64 versie van de iTunes beta ook voor Windows.
Updaten met een oudere iTunes kan niet dacht ik.

Stuur me maar een Mailtje als je de iTunes beta nodig hebt.
Ik had ook even verder moeten kijken dan mijn neus lang is.... Dank je..!! Inmiddels draait de iPad op versie 4.2... Super hoor.. Al was het alleen maar om de mailagent verbetering (met name threaded mail)...

Ik dacht dat je met 4.2 ook in kon stellen welke browser er opent als je op een link in een mail stuurt.. Die kan ik even niet vinden... Ook moet ik om te printen een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven.. Heeft dit iets met Windows 7 te maken..??

[ Voor 7% gewijzigd door DirectZ op 05-11-2010 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Inmiddels draai ik hier ook alweer een dag iOS4.2 GM en dat bevalt me echt uitstekend. Ik moet ook toegeven dat ik juist die Mute Switch boven de Orientation Lock Prefereer. Toch een makkelijkere handeling voor als je ehm s nachts naast je bed weglegd. Wel jammer dat hij Browser (en volgens mij YouTube) sound niet Mute. Edit: Deze Mute Systeemgeluiden Die niet door elke (Native) App in acht worden genomen.

Hebben jullie in "Twitter for iPad" ook het probleem dat na het "afsluiten" de SaveState van Tweets die je op 3.2.2 had binnengehaald. Ik moet mn Twitter dus altijd in de MultiTask lijst laten staan om niet 100den Tweets omhoog te hoeven Scrollen.

[ Voor 7% gewijzigd door JunkieXP op 05-11-2010 01:37 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

En toch vind ik flash een klein gemis. Filmpjes op bijvoorbeeld gamekings.nl kan je niet afspelen. Niet dat ik daar vaak op kijk maar vind het wel jammer. Hoop dat er snel een oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
T.E schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:32:
En toch vind ik flash een klein gemis. Filmpjes op bijvoorbeeld gamekings.nl kan je niet afspelen. Niet dat ik daar vaak op kijk maar vind het wel jammer. Hoop dat er snel een oplossing voor komt.
als het echt zo belangrijk voor je is, moet je de skyfire browser kopen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
JunkieXP schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 01:22:
Edit: Deze Mute Systeemgeluiden Die niet door elke (Native) App in acht worden genomen.
Ik vind dat juist heel handig, het betekent dat hij geen geluid maakt op het moment dat je daar niet om vraagt. Maar als je zelf even wat wil spelen dan kan het dus wel, zonder de mute om te hoeven zetten.

Ik neem hem altijd mee naar mijn werk en dan zou ik het vervelend vinden als hij in mijn la steeds geluid maakt door emails of push messages, vandaar dat het mij juist goed uitkomt dat de mute zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

GekkePrutser schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 11:44:
[...]

Ik vind dat juist heel handig, het betekent dat hij geen geluid maakt op het moment dat je daar niet om vraagt. Maar als je zelf even wat wil spelen dan kan het dus wel, zonder de mute om te hoeven zetten.

Ik neem hem altijd mee naar mijn werk en dan zou ik het vervelend vinden als hij in mijn la steeds geluid maakt door emails of push messages, vandaar dat het mij juist goed uitkomt dat de mute zo werkt.
Maar als ik op dat zelfde kantoor even een Filmpje op YouTube wil kijken, wil ik er bij de Muteknop ook vanop aan kunnen dat dat geen geluid hoor. Vind het jammer dat het geen Global Mute is.

Verder vind ik een native Muteknop ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
T.E schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:32:
Gameking.TV komt binnenkort met een iPad vriendelijke website ;)

Weer een Flash site minder :) . Steeds meer site's lijken nu al over te gaan.
Hoorde via via dat de Dumpert (om nog maar eens een Flash filmpjes site te noemen) ook over aan het gaan is op HTML5.

Begint dus allemaal wel te komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 05-11-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

oh dat is wel super dan! Want vind t toch wel leuk om lekker op de bank naar gamekings te kijken. En idd die onzin sites zijn ook vaak flash maargoed kijk daar niet zoveel naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:48
Donstil schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 12:33:
[...]

Gameking.TV komt binnenkort met een iPad vriendelijke website ;)

Weer een Flash site minder :) . Steeds meer site's lijken nu al over te gaan.
Hoorde via via dat de Dumpert (om nog maar eens een Flash filmpjes site te noemen) ook over aan het gaan is op HTML5.

Begint dus allemaal wel te komen.
Ik hoopte hier al op en het begint dus ook echt in beweging te komen nu. Ik heb altijd al een hekel gehad aan de resources slurpende flash die werkelijk niets toevoegt aan de content. Grappig dat de iPad een flinke vinger in de pap heeft in de ondergang van flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Maar da`s nie alleen de iPad, ook de iPhone heeft daar zn aandeel in.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:54

Haan

dotnetter

En überhaupt de opkomst van HTML 5.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
MetaFrame schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 14:40:
Maar da`s nie alleen de iPad, ook de iPhone heeft daar zn aandeel in.
Neuh. iPhone was er al langer. Tis wel met de iPad dat apple duidelijk heeft gemaakt dat ze flash ECHT, ECHT, maar dan ook ECHT niet gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 23:28
Ik snap dat jullie graag willen dat alle video's werken op de iPad, maar dit betekent echt niet de ondergang van Flash.

99% van de tijd is HTML5 video een alternatief voor browsers die geen Flash hebben. Er zit dus nog steeds Flash op die pagina's, want zo'n 60% van de browsers ondersteunt helemaal geen HTML5 video.

Daarnaast heeft Flash voordelen die niet op korte termijn door HTML5 opgevangen zullen worden. Zoals content protection, full screen in desktop browsers, codec verschillen tussen verschillende browsers, etc.

Helaas, maar Flash blijft de komende jaren nog wel bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Het kan me weinig schelen of flash wel of niet werkt, het gaat mij om dat er ook een html5-versie is

Net zoals dat het me weinig kan schelen of dead-tree books blijven bestaan, als er maar een e-versie is.

[ Voor 35% gewijzigd door kmf op 05-11-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 17:00:
Helaas, maar Flash blijft de komende jaren nog wel bestaan.
Flash gaat voor Filmpjes veel sneller vervangen worden door html5 dan we nu met ze alle denken.
Zodra ie9 uit is zijn alle grote browsers html5 ready en kan de normale consument dus internetten in HTML5.

Dat er nog geen goed alternaties is voor reclame, banners en slechte spelletjes neem ik dan HEEEEEEEEL graag voor lief.

(surft op me Mac ook met een Adblock en Flashblock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Donstil schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 18:38:
[...]

Flash gaat voor Filmpjes veel sneller vervangen worden door html5 dan we nu met ze alle denken.
Zodra ie9 uit is zijn alle grote browsers html5 ready en kan de normale consument dus internetten in HTML5.
IE9 werkt niet op Windows XP en XP staat nog op zo'n 60% van alle computers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:20:
[...]

IE9 werkt niet op Windows XP en XP staat nog op zo'n 60% van alle computers..
Dat zoveel mensen nog op XP zitten zegt meer over die mensen/gebruikers dan over Flash of HTML5 lijkt me.

(IE9 moet ook op XP kunnen maar ik kan wel begrijpen dat Microsoft daar eindelijk eens vanaf wil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:34:
[...]

Dat zoveel mensen nog op XP zitten zegt meer over die mensen/gebruikers dan over Flash of HTML5 lijkt me.
Nee, dat zegt heel veel over Vista en Win7.

Heb je al eens gekeken in welke mate mensen hun OSX machines upgraden van 10.n naar 10.n+1? Dat ligt binnen een paar maanden al ergens in de 90%. En van diegenen die dat niet doen is dat voor een groot deel vanwege verouderde hardware waarop de nieuwe niet wil draaien.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

"Having Flash installed can cut battery runtime considerably — as much as 33 percent in our testing. With a handful of websites loaded in Safari, Flash-based ads kept the CPU running far more than seemed necessary, and the best time I recorded with Flash installed was just 4 hours. After deleting Flash, however, the MacBook Air ran for 6:02 — with the exact same set of websites reloaded in Safari, and with static ads replacing the CPU-sucking Flash versions."
Geen iPad, wel een indicatie van het probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 05-11-2010 19:47 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:43:
[...]

Nee, dat zegt heel veel over Vista en Win7.

Heb je al eens gekeken in welke mate mensen hun OSX machines upgraden van 10.n naar 10.n+1? Dat ligt binnen een paar maanden al ergens in de 90%. En van diegenen die dat niet doen is dat voor een groot deel vanwege verouderde hardware waarop de nieuwe niet wil draaien.
Ja oke maar dan zegt het dus alsnog niets over Flash en/of HTML5 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Donstil schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:34:
[...]

Lijkt me een beetje een Steve Jobs tegenargument. :P

Jij zegt zodra IE9 uitkomt is de normale consument klaar voor HTML5. Ik zeg IE9 werkt niet op 60% van de computers, dus dat is geen oplossing. Jij zegt dat zoveel mensen XP gebruiken zegt meer over de mensen dan over Flash of HTML5. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 19:57:
[...]

Lijkt me een beetje een Steve Jobs tegenargument. :P

Jij zegt zodra IE9 uitkomt is de normale consument klaar voor HTML5. Ik zeg IE9 werkt niet op 60% van de computers, dus dat is geen oplossing. Jij zegt dat zoveel mensen XP gebruiken zegt meer over de mensen dan over Flash of HTML5. 8)7
(het was me ff ontgaan dat IE9 niet op XP zou komen. Windows nieuws volg ik al een flinke tijd niet meer. Met volle tevredenheid overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
4.2 GM erop gezet, werkt lekker, eindelijk bruikbare multitasking. Mail client net als op de Iphone 4, stukken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Ook hier een positivo over 4.2GM. Batterij lijkt er ook op vooruit te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Michie23 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 00:07:
Ook hier een positivo over 4.2GM. Batterij lijkt er ook op vooruit te gaan?
Ik doe met 3.2.1 en 3.2.2 al heel lang met de accu dus het lijkt me stug dat het nog beter wordt :) Dit soort verbeteringen zitten misschien een beetje tussen de oren ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nou bij mij lijkt het er ook op dat de batterij langer mee gaat.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, ik heb dan dan eindelijk :) Wat een apparaat _/-\o_

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

MetaFrame schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 08:41:
Nou bij mij lijkt het er ook op dat de batterij langer mee gaat.
Misschien hebben ze de batterij-indicatie verbeterd. De mijne geeft al zolang ik 'm heb een hele tijd 100% aan. Van 100% naar 0% lijkt dan uiteraard sneller te gaan omdat ie op dat moment misschien nog 80a 90% van z'n capaciteit over heeft. Ik heb veel gelezen dat andere mensen dit ook hebben. Ik vind het geen probleem want hij geeft wel betrouwbaar aan wanneer ie bijna leeg is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb mijn iPad accu echt nog nooit leeg gekregen. Weet niet eens wat er gebeurt als je ipad leeg raakt.

Laagste wat ik heb gezien is 56%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:30
Dan moet je 'm wat langer blijven gebruiken voordat je 'm weer oplaadt? :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Om nog even terug te komen op de WIFI problemen die veel mensen ervaren met 4.2 GM, er is nog niemand die een werkende oplossing heeft weten te vinden :( hier komen de meldingen ook nog steeds binnen. Het vervelende is ook dat er geen enkele aanwijzing lijkt te zijn wanneer je het kan krijgen. Alle soorten configuratie mbt routers, iPads, wifi settings etc. etc. komen voorbij.
Ik hoop echt dat ze dit snel weten te fixen. Ik mag ook aannemen dat ze 4.2 niet gaan releasen voordat deze bug er uit is. In beta3 schijnt dit probleem niet te zitten, dus dan moeten ze toch wel kunnen achterhalen wat er in de tussentijd nog gewijzigd kan zijn dat dit probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Mute schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 12:11:
Dan moet je 'm wat langer blijven gebruiken voordat je 'm weer oplaadt? :+
Als ik 'm niet gebruik staat-ie op die Dock en laadt-ie weer langzaam op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:30

Grin

Ride si sapis.

Hier niks dan lof over iOS 4.2 GM @ iPad.
Afgelopen dinsdag geïnstalleerd en loopt sindsdien als een zonnetje. Een aantal apps crashen minder, ik noem de 3FM player en de BBC news app. Deze wilden bij het opstarten nog wel eens terug gaan naar het homescreen, nu starten ze altijd/tot zover goed op.
Multi-tasken vind ik nog niet optimaal maar dat komt voornamelijk omdat support in de apps (nog) ontbreekt.
Ik heb geen problemen met WiFi, ik maak gebruik van een AirPort Extreme met de volgende Radio Mode configuratie:
- antenne 1 op 802.11n only (5 GHz) <-- de iPad zit op dit netwerk/antenne
- antenne 2 op 802.11n only (2.4GHz)
Zie handleiding/uitleg: appletips.nl
Al met al een goede update; vervult mijn verwachting m.b.t. iOS 4.2.

[ Voor 32% gewijzigd door Grin op 06-11-2010 13:07 . Reden: Spelvaudten + uitbreiding WiFi verhaal ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk niet de bedoeling te vragen naar warez.

[ Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 06-11-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ook de beta-releases van de iPad software vallen onder het warez-beleid. Alleen firmware links die naar de site van Apple verwijzen zijn toegestaan.

[ Voor 111% gewijzigd door Hoedje op 06-11-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mijn favo app is Dropbox. Zonder itunes zooi op de Ipad krijgen :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Ik heb nu een weekje de Ipad en ik moet zeggen het is toch wel even wennen. Ik mis een mappen structuur van de ipad. Ik zou graag zoiets willen als deze computer ofzo, waarbij gewoon lekker door de bestanden van de ipad kan bladeren. Is daar misschien met een jailbreak een oplossing voor?

Ik heb thuis een server met VPN, maar als ik daar connect kan ik niet bij me gedeelde mappen komen, waar bijv. mijn films, series en documenten in staan. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?

Ook een msn app is een gemis. Ik gebruik nu Air messenger en Ebuddy (iphone app), maar beide zijn waardeloos. Iemand daar al een goede app voor gevonden?

Ook het e-mailen van me een beetje tegen. Ik zie maar een deel van mijn inbox ook al staat er dat ie de laatste 200 berichten moet vertonen. Iemand daar ook een oplossing voor? (ik draai iOS 4.2 GM)

Verder mis ik ook een goede FTP app, waarmee ik dingen van mijn server kan downloaden naar mijn ipad en dan vervolgens kan openen. Ik heb FTPonTheGo gedownload. Het downloaden van bijv documenten is geen probleem, maar ik kan deze vervolgens niet openen. Iemand daar ook een oplossing voor?

Ook het opslaan van bestanden tijdens het browsen is voor mij een gemis. Ik krijg regelmatig links voor het downloaden van bijv. PDF, Powerpoint en Word bestanden, maar ik kan deze vervolgens niet opslaan. Iemand hier ook een oplossing voor?

Voor de rest moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met de ipad. Het browsen is echt een genot. Ook de games zijn leuk om te spelen. Kortom tis zeker een top apparaat, maar ik zou graag oplossingen willen weten voor mijn bovenstaande problemen. Dus als iemand mij uit de brand kan helpen heel graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
@van_doorn:
Voor video's kan je Air Video gebruiken. Je kan dan door je HDD browsen en live video's streamen over je netwerk. Ook worden video's automatisch omgezet tijdens het kijken, wat handig is voor HD materiaal wat te zwaar is voor je iPad.

Hoe komen jullie toch aan iOS 4.2? Het lijkt me sterk dat jullie allemaal een dev licentie hebben? Of hebben jullie 'm gedownload van een of andere vage site. Mag dat uberhaupt wel?

Linkje hierboven doet het overigens niet (file temporary unavailable)

[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 06-11-2010 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[message=,noline]van_doorn schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 14:55[/message]:
Ik heb nu een weekje de Ipad en ik moet zeggen het is toch wel even wennen. Ik mis een mappen structuur van de ipad. Ik zou graag zoiets willen als deze computer ofzo, waarbij gewoon lekker door de bestanden van de ipad kan bladeren. Is daar misschien met een jailbreak een oplossing voor?
Ja met een jailbreak kun je door alle mappen in de ipad gaan bladeren.
Ik heb thuis een server met VPN, maar als ik daar connect kan ik niet bij me gedeelde mappen komen, waar bijv. mijn films, series en documenten in staan. Iemand een idee hoe ik dat voor elkaar krijg?
Geen ervaring mee, ik heb zelf een ftp server op mijn Comp. draaien, en daar kan ik alles afhalen met mijn iPad.
Ook een msn app is een gemis. Ik gebruik nu Air messenger en Ebuddy (iphone app), maar beide zijn waardeloos. Iemand daar al een goede app voor gevonden?
Ik gebruik IAM+ en ben daar heel tevreden mee.
Ook het e-mailen van me een beetje tegen. Ik zie maar een deel van mijn inbox ook al staat er dat ie de laatste 200 berichten moet vertonen. Iemand daar ook een oplossing voor? (ik draai iOS 4.2 GM)
Hier zelfde probleem.
Verder mis ik ook een goede FTP app, waarmee ik dingen van mijn server kan downloaden naar mijn ipad en dan vervolgens kan openen. Ik heb FTPonTheGo gedownload. Het downloaden van bijv documenten is geen probleem, maar ik kan deze vervolgens niet openen. Iemand daar ook een oplossing voor?
Gebruik hier voor ftp airsharing HD, wat airsharing niet kan openen laat ik dan een ander programma openen via airsharing.
Ook het opslaan van bestanden tijdens het browsen is voor mij een gemis. Ik krijg regelmatig links voor het downloaden van bijv. PDF, Powerpoint en Word bestanden, maar ik kan deze vervolgens niet opslaan. Iemand hier ook een oplossing voor?
Ik gebruik hier de Icab browser en kan alle bestanden downloaden en dan met verschillende programma's openen.
Voor de rest moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben met de ipad. Het browsen is echt een genot. Ook de games zijn leuk om te spelen. Kortom tis zeker een top apparaat, maar ik zou graag oplossingen willen weten voor mijn bovenstaande problemen. Dus als iemand mij uit de brand kan helpen heel graag! _/-\o_
Mooi dat je nog wel tevreden bent :) Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd voordat alles naar mijn zin werkte zoals bestanden downloaden van het internet, direct torrents downloaden op de iPad zonder tussen komst van pc en nog veel meer dingen, een jailbreak had ik wel nodig om alles naar mijn zin te krijgen.

Heb mijn iPad nu een paar maand en gebruik hem elke dag, mijn laptop kom ik bijna niet meer aan.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
[message=,noline]Gamebuster schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:38[/message]:
@van_doorn:
.....

Hoe komen jullie toch aan iOS 4.2? Het lijkt me sterk dat jullie allemaal een dev licentie hebben? Of hebben jullie 'm gedownload van een of andere vage site. Mag dat uberhaupt wel?

Linkje hierboven doet het overigens niet (file temporary unavailable)
Link werkt gewoon, de link via megaupload. (heb hem net getest) en er zijn veel meer plaatsen waar je hem kan halen de GM versie. Dus volgende keer even je best doen met Google :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Happy2000 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:58:
[...]

Link werkt gewoon, de link via megaupload. (heb hem net getest) en er zijn veel meer plaatsen waar je hem kan halen de GM versie. Dus volgende keer even je best doen met Google :)
Ik heb 'm al. Ik probeerde 'm te installeren, maar vreemd genoeg werkt het niet zo makkelijk als "dubbelklik" of "sleep naar iTunes".

Ik wacht wel gewoon braaf op de release, dan weet ik tenminste zeker dat het ook goed werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 21:37
Gamebuster schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 16:10:
[...]

Ik heb 'm al. Ik probeerde 'm te installeren, maar vreemd genoeg werkt het niet zo makkelijk als "dubbelklik" of "sleep naar iTunes".
Op PC gewoon shift inhouden en in Itunes op update klikken. Presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus niet de bedoeling om te vragen naar warez. De GM is alleen beschikbaar voor ontwikkelaars en die kunnen hem direct bij Apple downloaden.

[ Voor 71% gewijzigd door Hoedje op 07-11-2010 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Happy2000 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 15:49[/message]:
Mooi dat je nog wel tevreden bent :) Bij mij heeft het ook een tijdje geduurd voordat alles naar mijn zin werkte zoals bestanden downloaden van het internet, direct torrents downloaden op de iPad zonder tussen komst van pc en nog veel meer dingen, een jailbreak had ik wel nodig om alles naar mijn zin te krijgen.

Heb mijn iPad nu een paar maand en gebruik hem elke dag, mijn laptop kom ik bijna niet meer aan.

Succes
Ben tevreden met mijn geJBte iPad. Ben er alleen nog niet achter hoe ik bestanden van mijn externe 2,5 inch HD met de CCK kan copieren naar de iPad. Ik kan ze wel benaderen met iFile en lezen, maar copieren gaat nog niet. Dat is iets wat ik nog wel wil op de iPad, hoef ik geen extra netbook meer mee te nemen op vakantie.

Oh ja, en flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Niet online
In ifile, wijzig ( rechts boven in beeld) > bestanden gaan markeren > kopier link (links onder in beeld bij het pijltje) > dan naar de map gaan waar je ze wilt hebben > plakken (ook weer links onder in beeld bij het pijltje.

Voor flash heb je frash, hiermee kun je flash bekijken, werkt niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:43:
Iemand een linkje voor iOS 4.2 GM? Weet niet welke sites ik kan vertrouwen als ik met Google zoek.
Zoek anders via nieuwsgroepen, of heb je geen nieuwsgroepen? Ik heb hem afgelopen week al geïnstalleerd op m'n iPod touch. Toen had ik hem gejailbreakt, maar Cydia werkte niet en nu zit ik weer op iOS 4.1 (zonder jailbreak). Dit omdat ik er morgen toch weer iOS 4.2 (officieel) op installeer.

Weet je, ik baal er eigenlijk best wel van dat m'n ouders me verbieden om een iPad te kopen. Zelfs als kerstcadeau mag het niet. Ik geef toe, vijfhonderd euro is natuurlijk van de zotten voor een kerstcadeau.

Kijk, ik kan er natuurlijk ook aan mee betalen. M'n ouders doen daar weer moeilijk over, omdat ik naast school geen bijbaantje heb en alleen dingen koop van geld wat ik krijg van m'n oma en verjaardagen.

Maar goed, misschien bedenken ze zich nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:59

Toppe

Oké ✅

syltheboy schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:25:
[...]

Zoek anders via nieuwsgroepen, of heb je geen nieuwsgroepen? Ik heb hem afgelopen week al geïnstalleerd op m'n iPod touch. Toen had ik hem gejailbreakt, maar Cydia werkte niet en nu zit ik weer op iOS 4.1 (zonder jailbreak). Dit omdat ik er morgen toch weer iOS 4.2 (officieel) op installeer.

Weet je, ik baal er eigenlijk best wel van dat m'n ouders me verbieden om een iPad te kopen. Zelfs als kerstcadeau mag het niet. Ik geef toe, vijfhonderd euro is natuurlijk van de zotten voor een kerstcadeau.

Kijk, ik kan er natuurlijk ook aan mee betalen. M'n ouders doen daar weer moeilijk over, omdat ik naast school geen bijbaantje heb en alleen dingen koop van geld wat ik krijg van m'n oma en verjaardagen.

Mijn advies, zoek een bij baantje en misschien dat ze zich dan bedenken omdat je dan werkt voor je geld en niet hoeft te gaan bedelen?

Werkte bij mijn ouders altijd goed!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

En dat vind je wel normaal? Ik begon op m'n 13e met kranten bezorgen en heb ook geklust met computers voor kennissen en een klein bedrijfje. Later ook wat software ontwikkeld, deels in opdracht, en voor leuke bedragen verkocht. Dat je als bijna 19-jarige nog afhankelijk van zakgeld en giften van oma's bent vind ik niet echt normaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Wat vinden jullie tot nu toe van de magazines op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
Exirion schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:28:
[...]

En dat vind je wel normaal?
Euhh niet iedereen is hetzelfde hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hoe kan ik in fora makkelijk scrollen? Ik zit als een gek te bewegen ;)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

VonFoX schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 13:50:
Mijn favo app is Dropbox. Zonder itunes zooi op de Ipad krijgen :)
Worden deze bestanden dan ok in de Native Apps gedropped? Bv. .mp3 in iPod en .jpg in Photo's? Dit is iets wat ik mis in iCab namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door JunkieXP op 07-11-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

JunkieXP schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:33:
[...]

Worden deze bestanden dan ok in de Native Apps gedropped? Bv. .mp3 in iPod en .jpg in Photo's? Dit is iets wat ik mis in iCab namelijk.
Ik moet ze wel van de dropbox naar de iPad moven.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
JunkieXP schreef op zondag 07 november 2010 @ 10:33:
[...]

Je stuurt ze door vanuit icab naar de juiste apps. Zelfde gejuind kan je uithalen met alle downloadende apps. Zoals goodreader of dropbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Net maar eens de GM er op gezet. Beta 3 vrat werkelijk belachelijk veel battery. 2 dagen en leeg (standby).
Hoop dat ze dat dus hebben opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Je bent 19 man!, ga een bijbaan zoeken, wordt eens volwassen en stop met zeuren. 8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

kmf schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:16:
[...]

Je stuurt ze door vanuit icab naar de juiste apps. Zelfde gejuind kan je uithalen met alle downloadende apps. Zoals goodreader of dropbox
Een MP3 gedownload met iCab kan ik bijvoorbeeld afspelen in VLC en GoodReader, maar de Native iPod App staat niet in dat rijtje. Dus vroeg me af of DropBox die tekortkoming overbrugt, neem aan dat Apple dat welicht voor 3th Party Apps heeft dichtgegooid maar ik wil gewoon niet afhankeljk zijn van iTunes (wil zowieso mijn MP3s en Foto's niet "Syncen" tussen mijn iPad en PC. Mis dat stukje "Controle" wel op m'n iPad, maar niet genoeg om 'm te JailBreaken of een Alternatief te zoeken =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:23:
[...]

Je bent 19 man!, ga een bijbaan zoeken, wordt eens volwassen en stop met zeuren. 8)7 :D
LOL... inderdaad, ga je schamen. Als je een iPad wil kopen, dan zul je moeten werken. Net zoals wij allemaal...

En geloof me, het is het waard om er een maandje (parttime) voor te vakken vullen/afwassen/schoonmaken/[vul bijbaan in]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]syltheboy schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 23:25[/message]:
[...]

Gewoon kopen, en... Werken is voor de dommen onder ons. Rijke mensen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[...]

Eigenlijk hoop ik dat je je ouders dit ook laat lezen.... LOL! 19 jaar en als enige inkomen giften van oma en verjaardagen... De economie trekt weer aan, genoeg bijbaantjes te vinden weer hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 16:18

Haaguit

HBZNPLT!

Cheeky schreef op zondag 07 november 2010 @ 01:44:
Wat vinden jullie tot nu toe van de magazines op de iPad?
Ik lees ze meer als PDF, werkt perfect. Heb af en toe speciale magazine apps geprobeerd, en dat ziet er echt tof uit. Ben alleen niet zo gecharmeerd van de pricing, dus heb nog geen abo's lopen.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Dit topic gaat of de iPad, niet syltheboy. Dus ontopic graag :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Nu gratis een iPad 16GB WIFI bij NRC-Next

Abonnement van 35,95 per maand.
2 jarig abonnement

Totaalprijs is dan best pittig, maar als je toch al van plan was een abo op een krant te nemen is het wel een leuke aanbieding.

Tegen bijbetaling:
Model 32 GB met Wifi: € 100
Model 64 GB met Wifi: € 200
Model 16 GB met Wifi en 3G: € 100
Model 32 GB met Wifi en 3G: € 200
Model 64 GB met Wifi en 3G: € 300

nrcnext.nl/ipad

[ Voor 33% gewijzigd door funk-e op 08-11-2010 10:29 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Mooie aanbieding ;w
Voor een iPad betaal je dan meer dan 800 euro.
En wie wil de NRC Next nou lezen 8)7
Gewoon een kennis in de USA laten halen :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:29

TDB

funk-e schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:25:

2 jarig abonnement

Totaalprijs is dan best pittig, maar als je toch al van plan was een abo op een krant te nemen is het wel een leuke aanbieding.

Tegen bijbetaling:

nrcnext.nl/ipad
Huh? De NRCNext is toch nog niet op de iPad verkrijgbaar? Volgens mij enkel en alleen de NRC....

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dat maakt toch niet uit, de iPad is zo'n hype dat je die tegenwoordig overal bij krijgt, of kan winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om facetime werkend te krijgen op de ipad met een JB app. Natuurlijk kan de persoon met de iphone jou niet zien omdat de ipad geen camera heeft, maar de persoon op de ipad zou de ander met de iphone wel kunnen zien. Omdat er wel een microfoon op de ipad zit zou je wel twee richtingen op met elkaar kunnen praten.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
BachW schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:39:
Ik heb het nog niet zo snel kunnen vinden vandaar deze (luie) weg.

Bij mijn werkgever heb ik een cafetariabudget welke ik voor meerdere doelen kan gebruiken. Nu heb ik hier nog een bedrag van over en daar zou ik een iPad van willen aanschaffen. Dus ik gevraagd aan mijn manager maar die vertelde mij dat de Belastingdienst dit niet goedkeurt vanwege het te hoge gadgetgehalte. Wel een telefoon, laptop of navigatiesysteem, dat is geen probleem maar geen iPad.

ik vind het een beetje raar, want tja, een iPad is op heel veel vlakken een 'vervanger' voor een laptop en zakelijk toepasbaar (in de trein, vergaderingen, e-mail enz).

Iemand hier ervaring mee?
Nee hoor, zou geen enkel probleem mogen zijn. Ik heb hem ook via mijn werkgevers cafetaria model gekregen. Op het huidige systeem zit namelijk geen enkel belastingvoordeel, dus de belasting heeft ook geen eisen. Het enige wat je doet (in mijn geval dan) is vrije dagen omzetten in een netto bedrag.

Dat je minimaal 90% zakelijk moest gebruiken, of maximaal 30% prive was onder de oude PC/prive regeling. Dat is al lang niet meer van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:58:
Is het mogelijk om facetime werkend te krijgen op de ipad met een JB app. Natuurlijk kan de persoon met de iphone jou niet zien omdat de ipad geen camera heeft, maar de persoon op de ipad zou de ander met de iphone wel kunnen zien. Omdat er wel een microfoon op de ipad zit zou je wel twee richtingen op met elkaar kunnen praten.

Iemand een idee?
Facelt komt binnenkort uit voor de 3GS, maar ik betwijfel of dit voor de iPad gaat werken. Ik denk persoonlijk dat we moeten wachten tot de iPad2 en vervolgens zal het middels een tweak wel mogelijk zijn.
Ik geloof dat Apple facetime flink aan het uitrollen is, dus dit komt nog wel voor de iPad2, de iPad1 zal de tweak uit Cydia moeten halen t.z.t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:43:
Dat maakt toch niet uit, de iPad is zo'n hype dat je die tegenwoordig overal bij krijgt, of kan winnen.
Dat heb je met hype dingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Daarom zeg ik het ook 8)7

Ik heb een vraagje over de Inrix Traffic App, deze vroeg me vanmorgen of ik wilde toestaan dat hij mijn locatie zou gebruiken, maar toen drukte ik per ongeluk op 'niet toestaan'. Nu krijg ik de melding dat de app niet werkt zonder GPS en sluit meteen af :/ Ik kan dus niet alsnog de app toestemming geven. App paar keer afgesloten, iPad uitgezet, maar hij vraagt het niet meer ;( Hoe krijg ik de app zover om weer een keer toestemming te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Heb je al geprobeerd de App van de iPad te verwijderen en opnieuw te installeren? (is overigens gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
Haan schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:09:
[...]

Daarom zeg ik het ook 8)7

Ik heb een vraagje over de Inrix Traffic App, deze vroeg me vanmorgen of ik wilde toestaan dat hij mijn locatie zou gebruiken, maar toen drukte ik per ongeluk op 'niet toestaan'. Nu krijg ik de melding dat de app niet werkt zonder GPS en sluit meteen af :/ Ik kan dus niet alsnog de app toestemming geven. App paar keer afgesloten, iPad uitgezet, maar hij vraagt het niet meer ;( Hoe krijg ik de app zover om weer een keer toestemming te vragen?
Eraf gooien en opnieuw downloaden en instaleren msischien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Dat is wel een erg drastische manier, maar ik zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las ergens in de vorige forums dat iemand gratis tijdschriften (in PDF vorm) kon downloaden en ze zo op de iPad zette. Weet iemand hoe hij/zij dat doet?

Hier staat die post.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2010 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Haan schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:37:
Dat is wel een erg drastische manier, maar ik zal het proberen.
Misschien handiger: :+
Settings - General - Location Services

Kan dat nu even niet op de iPad controleren, maar misschien staat Location Services al gelijk links in het menu, dus zonder naar General te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPad (16GB WiFi) komt trouwens woensdag aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Muthas schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:42:
[...]

Misschien handiger: :+
Settings - General - Location Services

Kan dat nu even niet op de iPad controleren, maar misschien staat Location Services al gelijk links in het menu, dus zonder naar General te gaan :)
Kijk dat is hem inderdaad _/-\o_ Zelfs herinstalleren van de app hielp niet, maar dit wel. Weer wat geleerd, ik kende dat menu item nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:40:
Ik las ergens in de vorige forums dat iemand gratis tijdschriften (in PDF vorm) kon downloaden en ze zo op de iPad zette. Weet iemand hoe hij/zij dat doet?

Hier staat die post.
Ik heb Cloud Readers en Good Reader, en beide hebben een webserver. Daarmee kun je vanuit een browser op je computer documentjes uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:44
Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:40:

Hier staat die post.
Waarschijnlijk uit de nieuwsgroepen. Daar worden veel magazines in PDF gepost, en haal ik ze ook vandaan.
Hoe je Usenet enzo moet gebruiken is hier vast op Tweakers wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Als je een iPad gebruikt i.c.m. een Apple Wireless Keyboard, is het dan makkelijk om te wisselen tussen iPad en je MacBook (Pro)? Of moet je telkens opnieuw pairen?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de eerste ben die deze vraag stelt, maar ik kan het nergens vinden. Alvast bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
Met mijn PC moet ik wel telkens opnieuw pairen.

Ookal is dat niet zo'n heel karwij, je kan niet tegelijkertijd je toetsenbord met de PC en iPad pairen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Daan00 schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:50:
Met mijn PC moet ik wel telkens opnieuw pairen.

Ookal is dat niet zo'n heel karwij, je kan niet tegelijkertijd je toetsenbord met de PC en iPad pairen.
Ok, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirectZ
Hoe kan ik vanuit iPad Mail instellen dat het klikken op een link niet Safari opent maar iCabmobile bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de mac valt het wel mee: mijn iPad en mac zijn beide gepaired met het toetsenbord. Als ik bluetooth op de mac uitschakel en het keyboard even uit en aan zet, dan kan mijn iPad er mee aan de slag. Als ik dan BT op de iPad uitschakel en weer inschakel op mac, switched hij weer over naar de mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
funk-e schreef op maandag 08 november 2010 @ 10:25:

2 jarig abonnement

Tegen bijbetaling:

nrcnext.nl/ipad
Jouw aanbieding is:
35,95 * 24 = 862,80 euro

Als je het los koopt dan:
- 16GB Wifi iPad: 500 euro
- NRC Digitaal Abo: 140 euro (1e jaar) + 190 euro (2e jaar)

500+140+190 = 830 euro

Maar iemand die het geld (500+140) niet gelijk heeft kan die extra 33 euro natuurlijk prima zien als rente op een soort van lening zodat je die iPad NU hebt ipv nog maanden ervoor te sparen. Maar het NRCnext abo biedt minder mogelijkheden dan het NRC digitaal abo (toegang via Android, iPhone, iPad, website en het 20 jaar oude archief)

[ Voor 21% gewijzigd door Slashdotter op 08-11-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Bij het iPad-abo krijg je ook de papieren variant in de bus, bij het digitaal-abonnement niet. Het abonnement dat je erbij krijgt kost 74 euro per kwartaal.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slashdotter schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:19:
[...]

Jouw aanbieding is:
35,95 * 24 = 862,80 euro

Als je het los koopt dan:
- 16GB Wifi iPad: 500 euro
- NRC Digitaal Abo: 140 euro (1e jaar) + 190 euro (2e jaar)

500+140+190 = 830 euro

Maar iemand die het geld (500+140) niet gelijk heeft kan die extra 33 euro natuurlijk prima zien als rente op een soort van lening zodat je die iPad NU hebt ipv nog maanden ervoor te sparen. Maar het NRCnext abo biedt minder mogelijkheden dan het NRC digitaal abo (toegang via Android, iPhone, iPad, website en het 20 jaar oude archief)
Bij deze actie krijg je ook de papieren versie in de bus + elke zaterdag de NRC.
1,10 euro * 30 == 33 euro + 2 euro (voor de NRC) is dan weer 35 euro. Dus in feite betaal je gewoon het abo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Juicyhil schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:38[/message]:
[...]

Bij deze actie krijg je ook de papieren versie in de bus + elke zaterdag de NRC.
1,10 euro * 30 == 33 euro + 2 euro (voor de NRC) is dan weer 35 euro. Dus in feite betaal je gewoon het abo. :)
Een studentenabo kost 120 euro per jaar, 240 euro dus.
Met een losse iPad ben je dan 740 euro kwijt.

NRC vraagt 36x24 = veel meer euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:42:
[...]

Een studentenabo kost 120 euro per jaar, 240 euro dus.
Met een losse iPad ben je dan 740 euro kwijt.

NRC vraagt 36x24 = veel meer euros.
Niet iedereen hier is student.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.