[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 89.522 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oke bedankt voor je bijdrage.

ITunes past idd de foto's aan als je ze op de iPad zet. Beetje vervelend maar daar zullen vast andere mogelijkheden voor zijn (de cameraconnector kit doet dit niet btw).

Foto's verneukt lijkt me een beetje overdreven. Hij doet immers niets met het orgineel.

Netbookje met iPad vergelijken blijft een raar iets. Zijn twee complete productgroepen maar toch blijft iedereen het maar doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 02-11-2010 21:01 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 08:34

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Ik heb inderdaad net geconstateerd dat mijn foto's er nog in originele vorm opstaan. Alleen wanneer je vanuit een ftp-app naar je photolibrary gaat krijg je een verkleinde variant. Met een FTP-app onaangeroerde foto's uploaden gaat dus gewoon niet.

En an sich vergelijk ik de iPad niet met een netbook, maar ik had verwacht dat dit soort triviale zaken wel zouden lukken. Met of zonder 'fatsoenlijk' filesysteem. En die brakke wifi-verbinding vind ik echt treurig voor een dergelijk apparaat.

[ Voor 8% gewijzigd door sopsop op 02-11-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

gambieter schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 15:06:
[...]

Heb een iPad gebruikt, en weer terug gebracht: ik accepteer namelijk niet de beperkingen dat het via iTunes moet (en andere dingen die me niet bevielen; zie het vorige topic) :) .
Enige keer dat ik de iPad aan iTunes heb gekoppeld was 3 maanden geleden vlak na aanschaf omdat dat blijkbaar moest (waarom eigenlijk?) sinds die tijd alles draadloos gedaan, bevalt me goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sopsop schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:06:
Ik heb inderdaad net geconstateerd dat mijn foto's er nog in originele vorm opstaan. Alleen wanneer je vanuit een ftp-app naar je photolibrary gaat krijg je een verkleinde variant. Met een FTP-app onaangeroerde foto's uploaden gaat dus gewoon niet.

En an sich vergelijk ik de iPad niet met een netbook, maar ik had verwacht dat dit soort triviale zaken wel zouden lukken. Met of zonder 'fatsoenlijk' filesysteem. En die brakke wifi-verbinding vind ik echt treurig voor een dergelijk apparaat.
Nou ik denk dat het Uploaden van foto's via de iPad naar een FTP server echt niet onder "triviale zaken" valt hoor. Kan me niet voorstellen dat het veel gebruikt wordt.

Slecht Wifi heb ik persoonlijk nog nooit gemerkt en mijn iPad komt op heel veel plaatsen. Maar goed als het voor jou niet werkt dan idd lekker weg doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
CoiLive schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 20:08:
[...]

Het hoeft van mij nog niet eens echt interactief te zijn. Ik zou al blij zij als ze de tekst op een mooie manier opmaken en de manier van lezen aanpassen. De manier waarop artikelen te lezen zijn in bijvoorbeeld Nature_HG (toen een gratis editie over "the human genome") is heerlijk :)
Stoor me er niet echt aan, inzoomen kan prima. NRC applicatie is natuurlijk beter ingesteld voor de iPad. Maar vind het al lang super dat er genoeg te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnsch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 20:23
Zijn er nog mensen die last hebben van WiFi problemen sinds de iOS 4.2 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hoe dan? Ik zoek daar al een tijdje naar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb net een nieuwe koptelefoon gekocht en daar wil ik het beste geluid mee hebben.

Wat kan ik beter downloaden, mp3 of wav bestanden ? Met de iriver had ik altijd ogg maar dat ondersteunt Apple niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Versteegrob schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:47:
Heb net een nieuwe koptelefoon gekocht en daar wil ik het beste geluid mee hebben.

Wat kan ik beter downloaden, mp3 of wav bestanden ? Met de iriver had ik altijd ogg maar dat ondersteunt Apple niet.
Wav omzetten naar AAC met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oké bedankt Nik. Ben even aan het kijken in het mapje livesets en zie dat ze allemaal mp3 zijn.
Dan valt erg weinig te verbeteren hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:47:

Flac downloaden en dat met Fluke in iTunes knallen. Waarmee je het dan vervolgens weer om zet naar AAC voor op je iPad.

(of gelijk voor AppleLossless gaan. Alleen dit wordt niet vaak ter download aangeboden online)

Edit: Je moet trouwens wel een Turbo koptelefoon hebben gekocht wil je het verschil horen tussen Mp3 320 en AAC of Flac op een iPad. Zeker buiten (met geluid uit de omgeving) ga je dat absoluut niet merken.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 02-11-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:29
hallo beste tweakers:D

ik heb mijn ipad al een maandje of 4 á 5 ofzo en ik merk dat internet erg traag is, vooral met het downloaden van apps. nou hebben wij hier in almere glasfiber van KPN en nou zal het daar niet aan liggen , maar kunnen jullien mij er mee helpen:$?

mvg alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:15
Dit kan liggen aan je router die de snelheid draadloos niet aan kan (802.11g?), of dat er gewoon geen goed bereik is waar jij je iPad gebruikt.

Ik haal overigens ook maar max. 31Mbit/s draadloos in een optimale situatie naar de iPad van de 120Mbit/s die ik bedraad haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Zou wel knap zijn als je 120Mbit zou kunnen halen wireless, of je moet een wireless netwerk uit de toekomst hebben.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
heb ik:P nee geintje we hebben een thomsom van KPN maar hij zal tog niet zoveel snelheid verliezen?( ik praat over duke nukem SE in 5 minuten downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mute schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:24:
Zou wel knap zijn als je 120Mbit zou kunnen halen wireless, of je moet een wireless netwerk uit de toekomst hebben.
Op je iPad gaat het lastig worden maar meer dan 120Mbit halen (intern) op bv een MBP is totaal niet moeilijk meer hoor. Of ik heb een Wireless netwerk uit de toekomst 8)7

(me iPad haalt die trouwens niet. Die blijft steken op 25 ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Wireless gaat niet sneller dan 54Mbit ;)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Donstil schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:11:
[...]

Flac downloaden en dat met Fluke in iTunes knallen. Waarmee je het dan vervolgens weer om zet naar AAC voor op je iPad.

(of gelijk voor AppleLossless gaan. Alleen dit wordt niet vaak ter download aangeboden online)

Edit: Je moet trouwens wel een Turbo koptelefoon hebben gekocht wil je het verschil horen tussen Mp3 320 en AAC of Flac op een iPad. Zeker buiten (met geluid uit de omgeving) ga je dat absoluut niet merken.
Heb de v moda crossfade gekocht maar als ik het echt niet merk kan ik beter gewoon de 320kb luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej maar ik merk voor mijn gevoel dat het steeds langzamer gaat, en bij mn moedr gaat het voor mijn gevoel sneller met het zelfde abbo en router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Donstil schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:28:
[...]

Op je iPad gaat het lastig worden maar meer dan 120Mbit halen (intern) op bv een MBP is totaal niet moeilijk meer hoor. Of ik heb een Wireless netwerk uit de toekomst 8)7

(me iPad haalt die trouwens niet. Die blijft steken op 25 ongeveer)
Nee, met een MBP/iMac/etc. is het totaal niet moeilijk, haal daarmee via n onder optimale omstandigheden (en daar bedoel ik mee geen muren etc.) bijna dezelfde resultaten als bedraad.
Spike_wolf schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 22:29:
Wireless gaat niet sneller dan 54Mbit ;)
802.11g gaat niet sneller dan 54Mbit, 802.11n niet sneller dan 300Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
we hebben N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
Probeer eerst even je router en modem te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
okeej

maar dat doen we hier ongeveer elke week wel , gister nog gedaan dus daar zal het niet aan liggen

kan het liggen aan de wep codering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Sowieso is WEP niet echt meer aan te raden tegenwoordig, beter kan je WPA2 gebruiken. Maar kijk ook naar het kanaal, mijn draadloze verbinding was ook tergend traag, tot ik erachter kwam dat de halve buurt op hetzelfde kanaal zat en ik 'm had veranderd :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
bedoel je met kanaal port?

we hebben een wep codering trouwens . maar kan dat zoveel snelheid schelen?

zal ik een speedtest doen met mn game pc( bedraad en mn ipad? anders)

[ Voor 25% gewijzigd door mr.DJ95 op 02-11-2010 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hebben jullie ook problemen met youtube, uitzendinggemist e.d. icm 4.2?

Ik krijg server is not configured correctly en "uitzending is niet beschikbaar voor de ipad" etc.

En @hierboven. WEP werkt niet goed met ipad. Deze maakt de wifiverbinding heel traag stond op macrumors. Waarom dat zo is weet ik niet. Misschien willen ze wpa pushen? Omdat niemand nog wep moet gebruiken eigenlijk...

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:30

Haan

dotnetter

martijnsch schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:24:
Zijn er nog mensen die last hebben van WiFi problemen sinds de iOS 4.2 update?
Ja hier ook, soms werkt het een tijdje goed, soms moet ik om de halve minuut de wifi verbinding herstellen (uitschakelen, inschakelen), heel erg irritant.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Grrrrrrrr, grote iPad klacht. Het lijkt wel of je met de iPad niet optimaal kan surfen op forums.

Als je iemand quote of je wilt reageren op een forum zit je altijd te typen in een standaard wit type vlak, ook hier op got. Echter kan je in dit witte vlak niet scrollen dus je kan vaak teksten niet quoten omdat ze te groot zijn. Begrijpt iemand wat ik bedoel ?

Hoe gaan jullie hier mee om ? Soms plak/schrijf ik de tekst eerst in me mail en dan kopieer ik het maar het is verre van ideaal. Heb een printscreen gemaakt maar die kan je weer niet uploaden op de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Je kunt prima scrollen in die vakken hoor.
Gewoon op drukken en blijven drukken, dan komt je cursor op die plek te staan, en als je dan je vinger omhoog of omlaag beweegt scrol je in dat vlak.

[Edit]
@ hieronder: Weer wat geleerd, gaat wel makkelijker zo :D

[ Voor 16% gewijzigd door Spike_wolf op 03-11-2010 10:33 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Scrollen doe je met twee vingers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-10 23:52
Scrollen in die forum vakken doe je met "twee vingers tegelijk te scrollen"......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Ik hoop trouwens wel dat ze in de Final van 4.2 de functie van het 'rotation lock'-knopje in de instellingen verwerken, zodat men kan kiezen waarvoor het knopje dient.

Ik hoef namelijk helemaal geen mute-knop :/ 2 sec. de vol-down knop inhouden werkt ook prima.

En voor de mensen met Wi-Fi problemen op de iPad met iOS 4.2GM; een aantal keren de netwerk settings herstellen schijnt het probleem te verhelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JanvdVeer schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:02:
Ik hoop trouwens wel dat ze in de Final van 4.2 de functie van het 'rotation lock'-knopje in de instellingen verwerken, zodat men kan kiezen waarvoor het knopje dient.

Ik hoef namelijk helemaal geen mute-knop :/ 2 sec. de vol-down knop inhouden werkt ook prima.
Er stond een weekje of wat geleden een mailtje van Steve op 9to5mac waarin hij aangaf dat dit niet gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb trouwens gezocht waar je de rotate lock nu in kan stellen, maar heb het niet kunnen vinden 8)7 Nu beschouw ik mezelf wel als bovengemiddeld handig met apparaten, dus dat doet vermoeden dat ik niet de enige ga zijn die die optie niet gaan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Haan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:15:
Ik heb trouwens gezocht waar je de rotate lock nu in kan stellen, maar heb het niet kunnen vinden 8)7 Nu beschouw ik mezelf wel als bovengemiddeld handig met apparaten, dus dat doet vermoeden dat ik niet de enige ga zijn die die optie niet gaan vinden..
Dat kan nergens inderdaad. Erg jammer, want vanaf iOS 4.2 veranderd dat knopje dus in een vrij nutteloze mute knop. Ik hoop dat Apple dit snel weer aanpast.... :/

http://www.9to5mac.com/31...tion-lock-option-for-ipad

Afbeeldingslocatie: http://www.9to5mac.com/wp-content/uploads/2010/10/orientation.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JanvdVeer op 03-11-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien een domme vraag hoor maar HOE moet ik eigenlijk printen vanaf me iPad

hier op de zaak hebben we een Brother die echt perfect (en in 1x) werkt via de Bonjour service. Daarom wilde ik die ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Super bedankt ! Dit bespaart me een hoop agressie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:28
de downloadlink op gumballtech.com lijkt niet (meer) te werken, is 4.2gm ook op een andere locatie beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Niet via bonjour. Het gebruikt een nieuw protocol, wat er op neerkomt dat je een pdf stuurt naar de printer en dat die het zelf verder uitzoekt. De meeste printers ondersteunen dat nog niet, dus moet je computer (met osx 10.6.5) het doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
JanvdVeer schreef op woensdag 03 november 2010 @ 11:26:
[...]

Dat kan nergens inderdaad. Erg jammer, want vanaf iOS 4.2 veranderd dat knopje dus in een vrij nutteloze mute knop. Ik hoop dat Apple dit snel weer aanpast.... :/

http://www.9to5mac.com/31...tion-lock-option-for-ipad

[afbeelding]
Als je kan multitasken net zoals op de iPhone (met iOS4), dan druk je 2x op de Home knop en kan je alsnog rotation lock instellen.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Thuis hebben wij een HP PSC 1510 aan de AirPort Extreme hangen. Maar ik kan daar ook niet wireless op printen vanaf m'n iPad.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 03-11-2010 12:04 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Sinds 4.2gm update gisteren is m'n iPad al 3x spontaan herstart.... Misschien was een restore toch beter geweest

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeR schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:02:
Niet via bonjour. Het gebruikt een nieuw protocol, wat er op neerkomt dat je een pdf stuurt naar de printer en dat die het zelf verder uitzoekt. De meeste printers ondersteunen dat nog niet, dus moet je computer (met osx 10.6.5) het doen.
Ooh geweldig handig weer 8)7. Via Bonjour werkt juist top.

Edit: het is wel een netwerk ding btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 03-11-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Donstil schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:15:
[...]

Ooh geweldig handig weer 8)7. Via Bonjour werkt juist top.
Ja, maar Bonjour is in deze gewoon een manier om op 't netwerk duidelijk te maken dat 't ding bestaat. Wat je er daarna mee moet doen is iets wat je computer zelf regelt aan de hand van de geinstalleerde printerdrivers en jouw instructie van welk protocol (lpr, ipp, jetdirect) er gebruikt moet worden.

Dat is allemaal erg onhandig en dus is er een nieuwe standaard bedacht die dat ook afhandelt. En dan komt het dus neer op via een gedefinieerd protocol een pdf sturen en dan zorgt de printer zelf dat 'ie dat omtovert naar iets wat 'ie op papier kan kladden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 20:38

KroeT

[...]

kmf schreef op woensdag 03 november 2010 @ 12:05:
Sinds 4.2gm update gisteren is m'n iPad al 3x spontaan herstart.... Misschien was een restjes toch beter geweest
Restjes? Geschreven op een iPad zeker :)

Een update is wel een stuk fijner, dat scheelt weer allerhande instellingen en een half uur synchroniseren. Ik heb zelf nog niets gemerkt van spontaan herstarten. Daar heb je niets aan natuurlijk, maar ik deel het toch maar even mee.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firenza
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10 08:11
Ahaa,,

Er is echter wel een manier om de mute knop terug te toveren naar rotation lock knop.

Als de 4.2 final firmware ge jail break'ed kan worden, download je uit Cydia het programma Activator.

Daarmee is dus van alles te programeren zoals de functies van andere knoppen en/of het dubbelklikken van knoppen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Hen3s schreef op woensdag 03 november 2010 @ 10:32:
Scrollen in die forum vakken doe je met "twee vingers tegelijk te scrollen"......
Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik weet het ook alleen maar omdat ik vorige maand precies dezelfde rant hier plaatste over dat scrollen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net IOS 4.2 GM op m'n iPad gezet en moet zeggen ben er dik tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe kom je er aan dan ? Via iTunes kan ik hem nog niet downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope dat klopt moet je developer account voor hebben :P
Wel al een bug ontdekt: volume mute knop v(oorheen rotatie schakelaar) werkt nog niet
ik speel iets in Youtube af... flip de schakelaar om .....Niks!! geluid speelt nog steeds af

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2010 17:01 . Reden: Bug ontdekt in IOS 4.2 GM ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Tja, het is denk ik niet echt een bug, maar iets wat een beetje jammer is. Nu is de functie als bij de iPhones. Alleen systeemgeluiden worden uitgezet, feit dat je toch geen sms-geluiden of telefoontjes krijgt maakt t wel nuttelozer. Wellicht in de toekomst als facetime erbij komt: dan kan je met dat knopje facetime oproepen dempen.

Verder werkt het prima bij mij, gewoon m'n jailbroken 3.2.1 versie geupdate naar deze (uiteraard non-JB 4.2GM).
Hij zal wel binnen 1-2 weken uitkomen, en anders moet je maar creatief zijn (je hebt naast de software zelf ook itunes 10.1 beta nodig)

[ Voor 27% gewijzigd door StanTheMan op 03-11-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 10:13

EgoPro

Time is an illusion.

Versteegrob schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:26:
Hoe kom je er aan dan ? Via iTunes kan ik hem nog niet downloaden.
Op appletips.nl staat hoe je de GM kan installeren zonder geregistreerd UDID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 12:26
Maar de site waar hun naar linken (de download) is al een tijdje dood..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

EgoPro schreef op woensdag 03 november 2010 @ 17:30:
[...]

Op appletips.nl staat hoe je de GM kan installeren zonder geregistreerd UDID.
De GM kun je sowieso installeren. Die is identiek aan wat er gereleased gaat worden, tenzij er nu nog een enorme show-stopper bug gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk komen er wel snel updates van bepaalde AppS.
Vooral de twitter bug is best wel irritant (geen foto's uploaden en ALLES als nieuw zien).

Buiten wat kleine bugs in AppS ben ik eigenlijk nog niets tegen gekomen wat niet lekker werkte. De "mute" functie zoals boven besproken lijkt me ook niet echt een bug maar meer een soort uitgeklede functie. Geluid van het OS wordt wel gemute maar idd YouTube niet. Games dan weer wel. Beetje vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Intussen de rotate lock teruggevonden, dubbelklik op de home knop, dan naar links afrollen waar een aantal opties zit verborgen. Welke idioot bedenkt zoiets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Haan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:18:
Intussen de rotate lock teruggevonden, dubbelklik op de home knop, dan naar links afrollen waar een aantal opties zit verborgen. Welke idioot bedenkt zoiets? 8)7
Steve Jobs denk ik? Vrees niet, met een jailbreak komt de gebruikersvriendelijkheid helemaal terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:18:
Haha wist je dat echt niet? Is op de iPhone sinds iOs4.0 toch wel gemeen goed.
Net zo gek ook. Je kunt naar rechts voor AppS waarom is naar links dan ineens "verborgen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarom schrijven we apps opeens met twee hoofdletters waar die niet horen? En iOS heeft er juist wel twee.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 03-11-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh geen idee eigenlijk. Heb het net getikt op me iPad.
(waar ga ik nu maar even niet vertellen 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 20:25
Om nog even terug te komen op mijn stof probleem.

Inmiddels contact gehad met de Apple store en aanstaande vrijdag kan ik mijn nieuwe iPad ophalen. Nice! Gelukkig goed opgelost zonder gezeik of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Ik vind het 'multitasken' wel enorm wennen. Voor je het weet heb je alle aPPs die je geopent hebt op de achtergrond draaien.

Verder zie je dat de behaviour van de homescreen icons net even wat anders is dan bij 3.2.2; ze springen bv net even iets later als je ze wil verschuiven/herschikken. Dit natuurlijk omdat er nu ook een reactie moet zijn op het folderen van de iconen.

Jammer dat je de kleur van het keyboard niet kunt wijzigen, en jammer dat er bij het dubbelklikken een knop zit die in 1 keer alle open aPPs kan killen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Donstil schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:43:
[...]

Haha wist je dat echt niet? Is op de iPhone sinds iOs4.0 toch wel gemeen goed.
Net zo gek ook. Je kunt naar rechts voor AppS waarom is naar links dan ineens "verborgen"
Er zijn ook mensen die alleen een iPad hebben en geen andere idevices ;)
En als ik een lijst met apps in een balk heb staan, verwacht ik dat die lijst doorloopt aan de rechterkant, dat is idd logisch. Het is níet logisch dat er aan de linkerkant opties zitten die je in het instellingen scherm zou verwachten. Als je het eenmaal weet is het wel handig, maar logisch is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Eigenlijk best irritant dat je een app die je open hebt niet met de homeknop kunt afsluiten. Nu moet je een app steeds 2x afsluiten om m echt af te aluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

deBennie schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:56:
Eigenlijk best irritant dat je een app die je open hebt niet met de homeknop kunt afsluiten. Nu moet je een app steeds 2x afsluiten om m echt af te aluiten...
Zucht, hier zijn we met iOS 4 voor iPhone ook al 50x overheen gegaan. Je hoeft je er geen zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
zucht? Je denkt dat iedereen dezelfde topics als jij volgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het komt er in het kort op neer dat niet al die Apps ook echt draaien.
Er zijn ook Apps die alleen in "save state" staan.

Stel je opend twitter en upload een foto. Zodra je dan de app "sluit" load hij in de achtergrond de foto up en gaat daarna in "save state"

Beetje van halve multitasking zeg maar. Wel beter voor je accu.
Haan schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:24:
[...]

Er zijn ook mensen die alleen een iPad hebben en geen andere idevices ;)
Haha echt? Vergeet ik wel eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

deBennie schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:08:
zucht? Je denkt dat iedereen dezelfde topics als jij volgt?
Nou nee, maar ik denk wel dat als je daar werkelijk niets van meegekregen hebt, dat je daar dan toch wel moeite voor hebt moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
CyBeR schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:25:
[...]

Nou nee, maar ik denk wel dat als je daar werkelijk niets van meegekregen hebt, dat je daar dan toch wel moeite voor hebt moeten doen.
Wat een veronderstelling zeg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

CyBeR schreef op woensdag 03 november 2010 @ 21:25:
[...]

Ook voor jou dan een wake-up call: voor sommigen is de iPad de eerste ervaring met iOS. ;) Ik had heel het apple forum verborgen in het forum overzicht totdat ik een iPad had, want waarom zou ik topics gaan volgen waar ik toch niets mee te maken heb? Om dezelfde reden heb ik ook NOS verborgen want daar staat voor mij als Windows gebruiker ook niets interessants in, net als DPC waar ik niet aan mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Thx Haan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ook voor mij was de iPad nieuw, maar dat betekent niet dat ik niet zelf alles heb gevonden. Dat is dan natuurlijk ook een tweakereigenschap. Alles uitzoeken van het apparaat waar je op dat moment geobsedeerd door bent.
En als je bedenkt dat over iOS zo goed is nagedacht, dan kan je eigenlijk er wel zeker van zijn dat als iets je niet lukt, dat jij gewoon nog niet achter bent gekomen HOE het moet. Ipv klagen is het beter om of te zoeken naar info OF gewoon te vragen. Zoals haan dan ook deed. En dan ben ik niet te beroerd om te antwoorden.

maar klagen dat het kaput is terwijl het niet zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:44

Toppe

Oké ✅

Iemand enig idee of ik vensters in safari een titel kan geven? Nu staat er gathering.tweakers.net alleen als dat er 8x staat weet je niet meer wat wat is... Ik bedoel dan bij de tabbladen...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een leuke feature in IOS 4.2 GM !!!
open je Safari browser dubbel tap in de URL balk en je ziet je geimporteerde bookmarks.

Errug handig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:45:
Iemand enig idee of ik vensters in safari een titel kan geven? Nu staat er gathering.tweakers.net alleen als dat er 8x staat weet je niet meer wat wat is... Ik bedoel dan bij de tabbladen...
Probeer eens : LastPass, is een soort van skin bovenop Safari die ook password manager is ondersteunt. En is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik heb het nog niet zo snel kunnen vinden vandaar deze (luie) weg.

Bij mijn werkgever heb ik een cafetariabudget welke ik voor meerdere doelen kan gebruiken. Nu heb ik hier nog een bedrag van over en daar zou ik een iPad van willen aanschaffen. Dus ik gevraagd aan mijn manager maar die vertelde mij dat de Belastingdienst dit niet goedkeurt vanwege het te hoge gadgetgehalte. Wel een telefoon, laptop of navigatiesysteem, dat is geen probleem maar geen iPad.

ik vind het een beetje raar, want tja, een iPad is op heel veel vlakken een 'vervanger' voor een laptop en zakelijk toepasbaar (in de trein, vergaderingen, e-mail enz).

Iemand hier ervaring mee?

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:26
[message=,noline]BachW schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:39[/message]:
Ik heb het nog niet zo snel kunnen vinden vandaar deze (luie) weg.

Bij mijn werkgever heb ik een cafetariabudget welke ik voor meerdere doelen kan gebruiken. Nu heb ik hier nog een bedrag van over en daar zou ik een iPad van willen aanschaffen. Dus ik gevraagd aan mijn manager maar die vertelde mij dat de Belastingdienst dit niet goedkeurt vanwege het te hoge gadgetgehalte. Wel een telefoon, laptop of navigatiesysteem, dat is geen probleem maar geen iPad.

ik vind het een beetje raar, want tja, een iPad is op heel veel vlakken een 'vervanger' voor een laptop en zakelijk toepasbaar (in de trein, vergaderingen, e-mail enz).

Iemand hier ervaring mee?
Als ik mij de regel herinner kwam het hier op neer:

Is het een beloning (wordt het zo ervaren?) belasting betalen.

Daarnaast is er de regel dat maximaal 450 euro kostende computerapparatuur (waar een iPad ook onder valt) in een maal onbelast mag worden vergoed, waarbij de regel geldt dat de computer voor minimaal 90% zakelijk moet worden gebruikt. Bron: http://www.mkbservicedesk...ingen-voor-werknemers.htm

Dus ik ben bang dat je werkgever gelijk heeft, als je 'm niet voor meer dan 90% zakelijk gaat gebruiken. Als je dat wel doet moet het simpelweg kunnen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

coptician schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:48:
[...]

Als ik mij de regel herinner kwam het hier op neer:

Is het een beloning (wordt het zo ervaren?) belasting betalen.

Daarnaast is er de regel dat maximaal 450 euro kostende computerapparatuur (waar een iPad ook onder valt) in een maal onbelast mag worden vergoed, waarbij de regel geldt dat de computer voor minimaal 90% zakelijk moet worden gebruikt. Bron: http://www.mkbservicedesk...ingen-voor-werknemers.htm

Dus ik ben bang dat je werkgever gelijk heeft, als je 'm niet voor meer dan 90% zakelijk gaat gebruiken. Als je dat wel doet moet het simpelweg kunnen.
Tnx! Helder verhaal. Jammer maar helaas voor mij dus... ;-)

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
De iPad is in de VS al aardig geïntegreerd. Mij vader was er afgelopen maand. Hij zat wat te drinken in een cafe en normaal liggen er dan altijd wat kranten en tijdschriften maar nu krijg hij een iPad in zijn handen met verschillende tijdschriften en kranten.

Zie dat niet zo snel gebeuren in Nederland.

ps: Waar is het topic op got over de Samsung Tablet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:20

T.E

Mijn pc staat nu al 2 dagen aan om een reservekopie van mijn ipad te maken. Dus hij is daar al meer dan 24 uur mee bezig dit kan toch nooit goed zijn? snap er niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
dat is wel erg lang die van mij doet het in 8 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 09:01

Scrummie

Think different

Ik heb geupdate naar iOS 4.2 maar nu willen 90% van mijn applicaties niet meer starten. Twitter werkt nog wel, maar zo goed als al mijn games starten niet meer op. Ze komen heel snel naar voren, en vervolgens zie ik mijn homescreen weer :(. Iemand met dezelfde problemen?

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Scrummie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:49:
Ik heb geupdate naar iOS 4.2 maar nu willen 90% van mijn applicaties niet meer starten. Twitter werkt nog wel, maar zo goed als al mijn games starten niet meer op. Ze komen heel snel naar voren, en vervolgens zie ik mijn homescreen weer :(. Iemand met dezelfde problemen?
Gister maar eens geinstalleerd, nergens last van... lijkt zelfs wat sneller dan 3.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens opnieuw je back up terug te zetten of uninstall de app en download hem opnieuw zit daar nog geen verbetering in dan zou ik wachten totdat de officiële versie van 4.2 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een collega had dat ook... Maar na enig navragen en prutsen bleek dat er niet bepaald betaald was voor de crashende apps >:) In elk geval niet door hem.

Dus in dat geval heb je gewoon pech (zeker tot er een jailbreak uit is). Met gewone officiele betaalde apps heb ik dit nog niet zien gebeuren.

PS Ik wil je niet beschuldigen ofzo maar ik wou alleen zeggen dat ik dat in die situatie heb zien gebeuren, dus als dat ook voor jou geldt dan is dat de reden en hoef je niet verder te zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 04-11-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versteegrob schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:09:

ps: Waar is het topic op got over de Samsung Tablet ?
Ik vrees dat er weinig tweakers zijn die er 1 zullen halen. De meeste vinden hem te duur en wachten op een goedkoper alternatief. Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:36:
[...]

Ik vrees dat er weinig tweakers zijn die er 1 zullen halen. De meeste vinden hem te duur en wachten op een goedkoper alternatief. Dat lijkt mij ook de meest logische verklaring.
en vergeet niet het feit dat de iPad gewoon beter is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-10 09:01

Scrummie

Think different

GekkePrutser schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:30:
[...]

Een collega had dat ook... Maar na enig navragen en prutsen bleek dat er niet bepaald betaald was voor de crashende apps >:) In elk geval niet door hem.

Dus in dat geval heb je gewoon pech (zeker tot er een jailbreak uit is). Met gewone officiele betaalde apps heb ik dit nog niet zien gebeuren.

PS Ik wil je niet beschuldigen ofzo maar ik wou alleen zeggen dat ik dat in die situatie heb zien gebeuren, dus als dat ook voor jou geldt dan is dat de reden en hoef je niet verder te zoeken.
Maakt niet uit, vat het ook niet als beschuldiging op, helaas is dat hier niet het geval maar ik wacht geduldig tot de officiele release, en kijk dan wel of het werkt. Krijg je er van als je alles als eerst wil ;-)

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:36:
[...]

Vind ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Scrummie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:58:
[...]

Maakt niet uit, vat het ook niet als beschuldiging op, helaas is dat hier niet het geval maar ik wacht geduldig tot de officiele release, en kijk dan wel of het werkt. Krijg je er van als je alles als eerst wil ;-)
Je kan natuurlijk ook aangeven welke apps dat zijn die crashen. Officieel is 4.2 niet eens uit, en er zijn ook geen officiele 4.2 apps uit. Dus dat ze crashen... tja, kan gebeuren.

maar het helpt wel om te weten welke dat zijn en dat je de devver een berichtje gaat sturen daar over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
ook vaker meegemaakt op m'n iphone, op de ipad heb ik daar geen last van gehad (met 4.2), probeer even een paar van die apps te herinstalleren, soms werkt nadat je één van de bewuste apps hebt geherinstalleerd ineens alles weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:49:
[...]

en vergeet niet het feit dat de iPad gewoon beter is O-)
Pas maar op, straks komen de apple-haters langs :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:35
Is er op het moment ook een manier om een ipad met ios 4.2 GM in Windows te gebruiken? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:56:
Is er op het moment ook een manier om een ipad met ios 4.2 GM in Windows te gebruiken? :(
In Windows? Je bedoelt op de vensterbank gaan zitten zeker 8)7 ?

(Er is ook een 10.1 beta voor Windows waarmee je keurig de 4.2GM kan installeren. Ff creatief zoeken op google en het kan nooit moeilijk zijn. Kuch Kuch)
kmf schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:31:
[...]

Je kan natuurlijk ook aangeven welke apps dat zijn die crashen. Officieel is 4.2 niet eens uit, en er zijn ook geen officiele 4.2 apps uit. Dus dat ze crashen... tja, kan gebeuren.
Nou ik zag toevallig net dat FruitNinjaHD zojuist is geupdate met ondersteuning voor GameCenter welke alleen werkt op 4.2.

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 04-11-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Donstil schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:14:
[...]

In Windows? Je bedoelt op de vensterbank gaan zitten zeker 8)7 ?

(Er is ook een 10.1 beta voor Windows waarmee je keurig de 4.2GM kan installeren. Ff creatief zoeken op google en het kan nooit moeilijk zijn. Kuch Kuch)
Die rapidshare shit duurt allemaal uren om te downloaden. :'( Waarom heeft Apple de link verwijderd? Is de Windows beta zo buggy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:20:
[...]

Die rapidshare shit duurt allemaal uren om te downloaden. :'( Waarom heeft Apple de link verwijderd? Is de Windows beta zo buggy?
Geen idee ik gebruik geen Windows.
Geen idee ook of de iTunes beta nog te downloaden is op het DEV gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Donstil schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:43:
[...]

Geen idee ik gebruik geen Windows.
Geen idee ook of de iTunes beta nog te downloaden is op het DEV gedeelte.
Balen. Naja, heb via een of ander iTunes alternatief het synchroniseren scherm eraf gekregen, dus ik kan nu weer bij m'n muziek en videos. Films zet ik wel over via ZumoCast. Neem aan dat iTunes 10.1 volgende week ofzo wel officieel uit zal komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheeky schreef op donderdag 04 november 2010 @ 19:20:
[...]

Die rapidshare shit duurt allemaal uren om te downloaden. :'(
Ik zou me mail even checken als ik jou was ;)
(we moeten elkaar helpen zullen we maar zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-10 23:47

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zojuist 4.2 op mn ipad gezet, werkt lekker. Geen crashes of wat dan ook :)
Nu bezig met mn 3GS :)

I am the great Cornholio!

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.