Und wir sagen leise Tschüß: https://twitter.com/#!/ra...87513092127723520/photo/1
In het kader van "don't try this at home":
Wat een moron zeg. Prima kandidaat voor de Darwin Awards.
Hoe lomp en dom moet je wel niet zijn om zoiets te doen...
Bron: http://www.nu.nl/opmerkel...schok-van-15000-volt.htmlEen 16-jarige Duitse jongen heeft een schok van 15000 volt, afkomstig van een bovenleiding, overleefd.
Dat meldde een woordvoerder van de Duitse politie woensdag. De tiener was na een nachtelijk cafébezoek met twee vrienden op een gerangeerde treinwagon geklommen om een paraplu in de bovenleiding te hangen.
Na de schok viel de jongen van de wagon, waarna reddingsdiensten hem naar het ziekenhuis brachten. Hij is inmiddels buiten levensgevaar. Volgens de politie heeft de jongen een beschermengel: normaal gesproken is alleen in de buurt komen van zulke leidingen al levensgevaarlijk.
Wat een moron zeg. Prima kandidaat voor de Darwin Awards.
Virussen? Scan ze hier!
... na een nachtelijk cafébezoek ...wildhagen schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:07:

Dan nog... als ik zo lam ben dat ik niet meer weet waar ik ben, kom ik nog thuis (mssch met wat bulten/schrammen) maar dan ga ik nog niet in de bovenleiding hangen van de spoorlijn achter m'n huis

Dan ben je nog niet lam genoeg geweest.
De nieuwe afleveringen van Rail Away zijn weer begonnen vanavond, en wat een begin. De route van Chur naar Bever in het Zwitserse kanton Graubünden met de Rhätische Bahn is toch wel één van de mooiere van Europa 
Voor diegenen die hem gemist hebben, deze is hier op uitzending gemist te bekijken
Voor diegenen die hem gemist hebben, deze is hier op uitzending gemist te bekijken
Niet trein, wel metro-gerelateerd: Alstom heeft een contract in de wacht gesleept om het gehele Amsterdamse metronet, inclusief de Noord-Zuidlijn, van een nieuw beveiligingssysteem te voorzien. Alstom zal hier het Urbalis CBTC-systeem installeren, waarmee de Amsterdamse metro het 50e metrosysteem ter wereld wordt dat is voorzien van Urbalis. Als eerste is de Ringlijn aan de beurt, die tegen 2015 voorzien zal zijn. In 2017 moeten alle werkzaamheden - die hoofdzakelijk 's nachts zullen plaatsvinden - afgerond zijn.
Eerder haalde Alstom al een order binnen voor 23 nieuwe metrostellen voor Amsterdam, die de oude 'Zilvermeeuwen' zullen vervangen. Ook heeft Amsterdam nog een optie voor een vervolgserie die bestemd zal zijn voor de Noord/Zuidlijn.
Eerder haalde Alstom al een order binnen voor 23 nieuwe metrostellen voor Amsterdam, die de oude 'Zilvermeeuwen' zullen vervangen. Ook heeft Amsterdam nog een optie voor een vervolgserie die bestemd zal zijn voor de Noord/Zuidlijn.
We are shaping the future
Waarom vallen de metrolijnen eigenlijk niet binnen de EU-regels mbt ETCS? I.a.w.: waarom wordt er nu een (weliswaar bestaand, maar voor Nederland nieuw) proprietary beveiligingssysteem ingevoerd? Is ETCS niet toepasbaar op metro's?
Metrolijnen zijn dusdanig lokaal dat het me omwille van de compatibiliteit tussen verschillende lijnen niet nodig lijkt. Dat is wat anders met spoorwegen die vaak over landsgrenzen heen lopen.
En sowieso zijn de snelheden wat geringer lijkt mij. Metro's gaan maximaal 80 en rijden dan ook nog eens van station tot station. De meeste beveiligingen zijn gewoon op blokniveau en zodra metro 1 nog bij het station staat kan metro 2 die daar achter rijdt wachten op het rode licht.
Het gaat pas complex worden bij ingewikkelde spooremplacementen en bij het rijden op 'verkeerd spoor'.
Het gaat pas complex worden bij ingewikkelde spooremplacementen en bij het rijden op 'verkeerd spoor'.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Nu nog wel ja, maar met de voortdurende verstedelijking worden wel steeds meer lokale netten aan elkaar geknoopt. Kijk naar Randstadrail van Rotterdam naar Den Haag en Zoetermeer. Ik kan mij zomaar voorstellen dat dit soort systemen in de toekomst echt aan elkaar geknoopt gaan worden in de Randstad. Dus in theorie de sneltram van Utrecht op het net van Randstadrail of de Amsterdamse metro.dcm360 schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 11:07:
Metrolijnen zijn dusdanig lokaal dat het me omwille van de compatibiliteit tussen verschillende lijnen niet nodig lijkt. Dat is wat anders met spoorwegen die vaak over landsgrenzen heen lopen.
Ik weet het, zo ver is het nog lang niet, maar wie had gedacht in de jaren 60 dat de metro van Rotterdam tot op Den Haag CS zou komen?!?!
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Plus dat het voorbeeld van de compatibiliteit niet alleen is dat andere voertuigen er kunnen rijden, maar ook dat je niet van één leverancier afhankelijk bent. Alstom heeft Amsterdam nu in de houdgreep omdat het onmogelijk is nieuw materieel te kopen zonder ook spullen (nl. de beveiliging) van Alstom af te nemen.
Ik denk niet dat een metro van Amsterdam naar Rotterdam wenselijk is. Dat gaat een rit worden van 3 uur, wie gaat daar nou in zitten. Daar hebben we treinen voor.PaT schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:00:
Nu nog wel ja, maar met de voortdurende verstedelijking worden wel steeds meer lokale netten aan elkaar geknoopt. Kijk naar Randstadrail van Rotterdam naar Den Haag en Zoetermeer. Ik kan mij zomaar voorstellen dat dit soort systemen in de toekomst echt aan elkaar geknoopt gaan worden in de Randstad. Dus in theorie de sneltram van Utrecht op het net van Randstadrail of de Amsterdamse metro.
Ik weet het, zo ver is het nog lang niet, maar wie had gedacht in de jaren 60 dat de metro van Rotterdam tot op Den Haag CS zou komen?!?!
De enige reden dat we Randstadrail hebben is omdat de NS het daar heeft verprutst destijds. Het is een prima concept maar hoe langer de lijn hoe meer ongelukken impact hebben op de dienstverlening.
In Amsterdam zorgt metro 51 die ook deels als tram mee rijdt in het verkeer voor een onregelmatige factor in de metrodienst. Het kan maar zo zijn dat door een ongeluk bijv. een lijn is gestremd.
Nou zal men voor nieuwe metro's niet snel voor deze opstelling kiezen hoop ik. We willen naar betrouwbare dienstverlening en bepaalde concepten werken dan gewoon niet.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Nope! Urbalis is namelijk een implementatie van CBTC, een reeks specificaties die van toepassing is op stadsverkeer. Siemens en Bombardier bieden ook CBTC-beveiligingssystemen aan.ValHallASW schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 12:05:
Plus dat het voorbeeld van de compatibiliteit niet alleen is dat andere voertuigen er kunnen rijden, maar ook dat je niet van één leverancier afhankelijk bent. Alstom heeft Amsterdam nu in de houdgreep omdat het onmogelijk is nieuw materieel te kopen zonder ook spullen (nl. de beveiliging) van Alstom af te nemen.
Amsterdam heeft sowieso een beetje een trauma met metro's en dan bedoel ik niet alleen de noord-zuidlijn. Echter is het wel tekenend dat ze die niet door het verkeer heen jagen, dus ik verwacht ook niet dat ze dat malle concept nogmaals toepassen.
Voor degene die van Duitse treinen houdt heb ik gisteren een kleine montage gemaakt van een aantal treinen die zo al voorbij rijden op station Essen hbf. Naast de gele werktrein die daar geparkeerd staat vind ik ook de sprinters met het NS logo wel apppart (zie 3:40). Zijn dat oude sprinters uit Nederland of zoiets?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_PnKfKlCGaY]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_PnKfKlCGaY]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Wikipedia: AbellioSir_Hendro schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:20:
Voor degene die van Duitse treinen houdt heb ik gisteren een kleine montage gemaakt van een aantal treinen die zo al voorbij rijden op station Essen hbf. Naast de gele werktrein die daar geparkeerd staat vind ik ook de sprinters met het NS logo wel apppart (zie 3:40). Zijn dat oude sprinters uit Nederland of zoiets?
[video]
En die "sprinters" zijn FLIRTen van Stadler. De Eurobahn rijdt met hetzelfde materieel van Duitsland naar Venlo en het is dezelfde fabrikant als de GTW's van Arriva en Veolia.
Signatures zijn voor boomers.
Oh ik zie het nu ja. Bedankt voor de informatie. Ik zie aan de kleur schema's wel dat deze altijd over Essen hbf rijden:

En deze over Duisburg:

En deze over Duisburg:
[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 11-04-2012 09:38 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Even een vraagje van een regelmatig reiziger met beperkt verstand van treinen en aanverwanten: is het iemand wel eens opgevallen dat er in de nieuwe CTA's een klein hoekje van het scherm linksonder is afgedekt door de behuizing, en dat eens in de 2 minuten (ongeveer?) dat hoekje wit, zwart, rood en groen oplicht? Je kunt dat zien door schuin achter dat afdekkende stukje behuizing te kijken, als je recht voor de CTA staat zie je het niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Koppensneller op 11-04-2012 10:12 ]
Te veel tijd wegens vertraagde trein?KoppenSneller schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:00:
Even een vraagje van een regelmatig reiziger met beperkt verstand van treinen en aanverwanten: is het iemand wel eens opgevallen dat er in de nieuwe CTA's een klein hoekje van het scherm linksonder is afgedekt door de behuizing, en dat eens in de 2 minuten (ongeveer?) dat hoekje wit, zwart, rood en groen oplicht? Je kunt dat zien door er schuin achter te kijken, als je recht voor de CTA staat zie je het niet.
Rail Away!
Jup, en op een perron is verder niet zoveel te beleven
Als ik op Utrecht moet wachten ga ik tegenwoordig maar kapotte zonnecellen tellen. Man, wat zijn er al veel gebarsten.KoppenSneller schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:12:
Jup, en op een perron is verder niet zoveel te beleven

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 11-04-2012 10:38 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Zag gisteren de V250 van Sloterdijk naar Amsterdam Centraal rijden. Ziet er toch wel ok uit.

(snel smartphoneshot vanuit de metro, dus baggerkwaliteit)

(snel smartphoneshot vanuit de metro, dus baggerkwaliteit)
Dan zie ik liever die PRIO/ICR rijtuigen met een toffe 186-loc ervoor, maar ja, zo komen we nooit op de 250 km/h...
Trouwens:
http://www.restaurantfyra.nl/
Leuk restaurant
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dagje falen in het spoor... Storing bij Hoofddorp brengt het treinverkeer rondom Schiphol in de war. Storing bij de Haar aansluiting brengt het treinverkeer al de hele dag tussen Driebergen en Ede tot stilstand en dan ook nog blikseminslag ten zuide van Den Bosch. Busverkeer was chaos op Driebergen, en ik hoorde ook op Ede.
* IJnte heeft 3 uur over Ut - Vndc gedaan..
Ow en nog een leuk artikeltje voor de mensen die wellicht nog in de trein zitten: Railverkeer in Nederland: Eenvoud of flexibiliteit?
Ow en nog een leuk artikeltje voor de mensen die wellicht nog in de trein zitten: Railverkeer in Nederland: Eenvoud of flexibiliteit?
[ Voor 25% gewijzigd door IJnte op 12-04-2012 20:43 ]
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Stoptrein die vergeet te remmen bij Den Dolder in de mist...IJnte schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:23:
Dagje falen in het spoor... Storing bij Hoofddorp brengt het treinverkeer rondom Schiphol in de war. Storing bij de Haar aansluiting brengt het treinverkeer al de hele dag tussen Driebergen en Ede tot stilstand en dan ook nog blikseminslag ten zuide van Den Bosch. Busverkeer was chaos op Driebergen, en ik hoorde ook op Ede.
Gelukkig lieten ze de IC 5 minuten daarna wel stoppen, maar wel zuur voor de mensen die er in Den Dolder uit wilden...
Overigens las ik in de NRC-Next van gisteren dat minister de Jager er aan zit te denken de NS gedeeltelijk te privatiseren. Wat mij betreft een oerstom idee wat alleen gericht is op de korte termijn (geld) en op de lange termijn Britse toestanden op gaat leveren met te dure treinkaartjes en mooie bezuinigingen op onderhoud.
LOL, Fietsen gaat vlugger...!
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?

Ik heb pas geleden mijn VDU product verlengd op mijn vorige chipkaart die bijna op het punt staat te verlopen. Opeens was de datum onbeperkt (2029). Klopt
.
Nu wou ik mijn nieuwe aangevraagde persoonlijke OV-chipkaart even uitlezen, en prompt verspreid over een paar dagen krijg ik opeens twee abbo's voor een VDU erop?
Normaal? Of moet ik dit even bij de NS melden? Ik heb geen zin in e.v.t gezeik (hoewel 80% korting mij wel aangenaam zal lijken
)
Zodra mijn oude OV-chipkaart leeg is (tot half mei geldig) ga ik op de nieuwe over.
Dus? What to do?

Ik heb pas geleden mijn VDU product verlengd op mijn vorige chipkaart die bijna op het punt staat te verlopen. Opeens was de datum onbeperkt (2029). Klopt
Nu wou ik mijn nieuwe aangevraagde persoonlijke OV-chipkaart even uitlezen, en prompt verspreid over een paar dagen krijg ik opeens twee abbo's voor een VDU erop?
Normaal? Of moet ik dit even bij de NS melden? Ik heb geen zin in e.v.t gezeik (hoewel 80% korting mij wel aangenaam zal lijken
Zodra mijn oude OV-chipkaart leeg is (tot half mei geldig) ga ik op de nieuwe over.
Dus? What to do?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Volgens mij is dat bij mij ook, maar ik zal 't morgen als ik er aan denk even checken.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Donderdag 19 april om 21:00 op National Geographic:
Megafactories, Speed Rail
Een blik achter de schermen bij de productie van de AGV, Alstom's geavanceerde hogesnelheidstrein voor de toekomst.
Ik ga kijken
Megafactories, Speed Rail
Een blik achter de schermen bij de productie van de AGV, Alstom's geavanceerde hogesnelheidstrein voor de toekomst.
Ik ga kijken

Normaal klaag ik nooit zo over de spoorwegen omdat ik ook gewoon helemaal niet mag klagen (goede verbinding, alleen op het hoogtepunt van de spits zijn de zitplaatsen wat schaars).
Laatst wel een "grappige" fail meegemaakt op Utrecht CS. Treinen uit Rotterdam en Den Haag moesten gekoppeld worden op perron 11. Eerste trein kwam binnen rijden en werd enigszins aan het einde van het perron geparkeerd. Kwam de tweede intercity binnen zetten, bleek dat de eerste trein niet ver genoeg op het perron hadden gezet en dat de tweede intercity niet in zijn geheel bij het perron kon komen. Heeft de NS uiteindelijk een kwartier gekost om dit recht te zetten. Was wel een grappig gezicht :-)
Afgelopen week kwam de machinist bij de fly over tussen Overvecht en Bilthoven erachter dat er een defect aan de trein was. Had hij hem op de fly over geparkeerd, Trein uit, aantal testjes gedaan en 5 minuten later konden we weer verder.
Waar ik vandaag alleen een beetje zuur van werd, was mijn treinreis Amersfoort - Maastricht Randwijck. Om mijn congres van 9:00 uur 's ochtends te halen moest ik om 6:11 uur weg en zou ik om 8:50 in Randwijck aankomen (totaal: 2:39 uur onderweg). Door de wisselstoring bij Geldermalsen kwam ik echter pas om 10:21 aan op Randwijck. Gewoon 1,5 uur later. Maar goed, één keer een grote vertraging, dat trek ik nog wel. Sta ik om 17:56 op Maastricht. Check ik mijn trein-app, is de bliksem ingeslagen bij Best en rijden de treinen niet verder dan Eindhoven. Moet ik via Roermond, omrijden met de stoptrein naar Nijmegen. Kom ik pas om 21:40 uur aan op Amersfoort. Weer dik een uur vertraging. Wat is de kans dat dit nou gebeurd. Bah
Laatst wel een "grappige" fail meegemaakt op Utrecht CS. Treinen uit Rotterdam en Den Haag moesten gekoppeld worden op perron 11. Eerste trein kwam binnen rijden en werd enigszins aan het einde van het perron geparkeerd. Kwam de tweede intercity binnen zetten, bleek dat de eerste trein niet ver genoeg op het perron hadden gezet en dat de tweede intercity niet in zijn geheel bij het perron kon komen. Heeft de NS uiteindelijk een kwartier gekost om dit recht te zetten. Was wel een grappig gezicht :-)
Afgelopen week kwam de machinist bij de fly over tussen Overvecht en Bilthoven erachter dat er een defect aan de trein was. Had hij hem op de fly over geparkeerd, Trein uit, aantal testjes gedaan en 5 minuten later konden we weer verder.
Waar ik vandaag alleen een beetje zuur van werd, was mijn treinreis Amersfoort - Maastricht Randwijck. Om mijn congres van 9:00 uur 's ochtends te halen moest ik om 6:11 uur weg en zou ik om 8:50 in Randwijck aankomen (totaal: 2:39 uur onderweg). Door de wisselstoring bij Geldermalsen kwam ik echter pas om 10:21 aan op Randwijck. Gewoon 1,5 uur later. Maar goed, één keer een grote vertraging, dat trek ik nog wel. Sta ik om 17:56 op Maastricht. Check ik mijn trein-app, is de bliksem ingeslagen bij Best en rijden de treinen niet verder dan Eindhoven. Moet ik via Roermond, omrijden met de stoptrein naar Nijmegen. Kom ik pas om 21:40 uur aan op Amersfoort. Weer dik een uur vertraging. Wat is de kans dat dit nou gebeurd. Bah
Kon je baas geen twee nachtjes hotel betalen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat koppelen op Utrecht is inderdaad best wel irritant soms... ook weleens gehad. Volgens mij is het verplaatsen van treinen die richting het einde van het perron staan door de ATB-vv nogal lastig. Hiervoor moet de machinist eerst een extra handeling verrichten voordat de trein verplaatst kan worden.
Die ATB-vv bakens maken het onmogelijk dat treinen door rood kunnen rijden en een kruisende trein kunnen raken.
Die ATB-vv bakens maken het onmogelijk dat treinen door rood kunnen rijden en een kruisende trein kunnen raken.
Bedoel je dit:Robkazoe schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:44:

Vraag me af hoe die mensen uit de trein zijn geklommen :-)
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
http://frontpage.fok.nl/n...oor-trein-leeuwarden.html
ik d8 eerst dat het om een traktor ging (in friesland rijden toch alleen maar traktors?
)
Ja dat was hemjelmervos schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:18:
[...]
Bedoel je dit: [afbeelding]
Nee want er moest bezuinigd worden

Afgelopen week zijn er wel veel (grote) storingen geweest. Auto voor de trein, bliksem, veel wisselstoringen, mensen voor de trein etc...
Vandaag zijn er ook 5 grote storingen die impact hebben
Maar tegenwoordig reis ik niet meer met de trein naar m'n werk, maar met de bus
Vandaag zijn er ook 5 grote storingen die impact hebben

Volgens ooggetuigen waren de slagbomen ten tijde van het ongeluk NIET omlaag.. Technisch mankement?D_Jeff schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:18:
http://www.nu.nl/binnenla...n-centrum-leeuwarden.html
Eerste gedachte: Hoe de fok kan dat nu weer ?
Hier staat tekst
Even door de trein naar voren lopen en dan uitstappen?Robkazoe schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:27:
[...]
Ja dat was hemIk weet ook niet precies hoe ze eruit zijn gegaan. Beetje link ook om de deuren ook allemaal open te doen maar daar kan ook weinig aan gedaan worden denk ik.
Is niet zo'n big deal toch?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Kan. Als je de kabel van de aankondigingssectie jat kan het best zijn dat de bomen open blijven.Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:45:
[...]
Volgens ooggetuigen waren de slagbomen ten tijde van het ongeluk NIET omlaag.. Technisch mankement?
Moet je toch weer terugvallen op wat iedereen toch hopelijk bij zijn rijlessen heeft geleerd: ook bij een niet-gesloten spoorwegovergang kijken of er geen trein aan komt.
Er zijn een paar opties:Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:45:
[...]
Volgens ooggetuigen waren de slagbomen ten tijde van het ongeluk NIET omlaag.. Technisch mankement?
-Machinist reed door rood bij het station toen de overweg nog niet was geactiveerd.
-Stroom uitval
-Vergeten de strop er vanaf te halen bij onderhoudswerkzaamheden 's nachts
@Maasluip
is het dan niet zo dat de overweg dan juist dicht blijft als je een kabel jat? (iig volgens mij is dat het idee)
[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 13-04-2012 11:54 ]
Kabel jatten = overweg dichtArcticWolf schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:49:
[...]
Er zijn een paar opties:
-Machinist reed door rood bij het station toen de overweg nog niet was geactiveerd.
-Stroom uitval
-Vergeten de strop er vanaf te halen bij onderhoudswerkzaamheden 's nachts
@Maassluip
is het dan niet zo dat de overweg dan juist dicht blijft als je een kabel jat? (iig volgens mij is dat het idee)
Stroomuitval = overweg dicht
Mcn door rood = overweg last-second dicht.(ligt daar geen ATB-VV of nog beter: ATB-NG ?)
Strop vergeten weg te halen = doodzonde (waren er wel Werkzaamheden dan...)
Laten we gewoon het officiele onderzoek afwachten. Speculaas koop je in de winkel.
Hoe 'goed' dat Engelse systeem werkt kwam ik achter toen een Engelse bekende over was. Ze liep te pushen om de kaartjes voor een geplande dagtrip vast te kopen. Ze was hoogst verbaast dat we niet aan geboekte treinen en prijsdifferentiatie doen. verder daar meegemaakt dat je 40 pond mag lappen als je je trein mist (want vroegboeking en specifieke trein. We hebben het hier over een stoptrein...). Of dat de 4-persoonsticket (die ongeveer 2.5x enkel kaartje kost) niet geldig is als je maar met 3 personen bent(!). Die laatste is opgelost met een spontane Ik nie speieke die Inglish, maar toch...PeaceNlove schreef op donderdag 12 april 2012 @ 20:54:
[...]
Wat mij betreft een oerstom idee wat alleen gericht is op de korte termijn (geld) en op de lange termijn Britse toestanden op gaat leveren met te dure treinkaartjes en mooie bezuinigingen op onderhoud.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Alleen werkt dat lang niet overal, helemaal niet als het een 70km weg is.Maasluip schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:47:
Moet je toch weer terugvallen op wat iedereen toch hopelijk bij zijn rijlessen heeft geleerd: ook bij een niet-gesloten spoorwegovergang kijken of er geen trein aan komt.
I vote for the Japanese system. Maar ja in Nederland moeten we altijd het wiel opnieuw uitvinden en er veel geld tegen aansmijten
In japan hebben ze een hybride systeem!
-Kaart automaten voor toeristen of mensen die niet vaak reizen.
-1 OV Chipkaart voor trein en bus
-1 !!!! poort systeem voor OV chipkaart en papierenkaartjes
https://kurt.sauer.us/wp-...n-rail-ticket-barrier.jpg
-cabines voor gereserveerde stoelen
-cabines voor niet gereserveerde stoelen
-1 week, 2 weken en 1 maand kaarten voor toeristen voor alle treinen in Japan.
http://www.pibbit.com/2009/05/21/how-to-ride-japan-rail-jr/
In japan hebben ze een hybride systeem!
-Kaart automaten voor toeristen of mensen die niet vaak reizen.
-1 OV Chipkaart voor trein en bus
-1 !!!! poort systeem voor OV chipkaart en papierenkaartjes
https://kurt.sauer.us/wp-...n-rail-ticket-barrier.jpg
-cabines voor gereserveerde stoelen
-cabines voor niet gereserveerde stoelen
-1 week, 2 weken en 1 maand kaarten voor toeristen voor alle treinen in Japan.
http://www.pibbit.com/2009/05/21/how-to-ride-japan-rail-jr/
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 13-04-2012 13:19 ]
Wat wel en wat niet werkt verschilt per markt. Hier in Nederland, met onze hoge frequenties (eigenlijk overal een halfuursdienst, veel IC-stations hebben een kwartierdienst) hebben we eigenlijk meer een metro-achtig systeem. Ons reisgedrag is daar ook op ingesteld. Voor ons werkt dat.ijdod schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:08:
[...]
Hoe 'goed' dat Engelse systeem werkt kwam ik achter toen een Engelse bekende over was. Ze liep te pushen om de kaartjes voor een geplande dagtrip vast te kopen. Ze was hoogst verbaast dat we niet aan geboekte treinen en prijsdifferentiatie doen. verder daar meegemaakt dat je 40 pond mag lappen als je je trein mist (want vroegboeking en specifieke trein. We hebben het hier over een stoptrein...). Of dat de 4-persoonsticket (die ongeveer 2.5x enkel kaartje kost) niet geldig is als je maar met 3 personen bent(!). Die laatste is opgelost met een spontane Ik nie speieke die Inglish, maar toch...
In Engeland is prijsdifferentatie zoals we dat uit de luchtvaart kennen, gemeengoed. Dat geldt ook voor de TGVs in Frankrijk. Dat werkt daar goed.
Dat iets voor een bepaalde regio wel of niet werkt, betekent niet dat het beter/slechter is dan iets wat in een andere regio goed werkt. Er zijn teveel factoren die daarvoor meespelen.
Het is het dieseltraject, liggen daar niet assentellers? Als je de kabel van de assenteller jat worden er geen assen geteld en ziet de overweg niet dat er een trein aan komt.
Of zit daar een beveiliging in met een continue bewaking naar de assenteller?
Maar je hebt gelijk: er zijn zoveel oorzaken, ik speculeer niet, ik geef alleen mogelijke oorzaken.
Ik kruis dagelijks twee keer een overweg bij een 80km weg. Ik kijk altijd links en rechts. Ik weet niet of ik op tijd tot stilstand kan komen als ik 80 rij (vooral als ik richting noorden ga is er rechts weinig zicht), maar het is een automatisme. Meer mensen horen meer automatismes te hebben in het verkeer. Kruisende weg: kijken, ook al heb je voorrang (is er bij mijn motorrijlessen keihard ingedrild).DDX schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:14:
[...]
Alleen werkt dat lang niet overal, helemaal niet als het een 70km weg is.
Vaak staan er links en rechts van het spoor gebouwen en dan kan je pas naar links en rechts kijken als je zowat op de rails zit...
Loshalen van een assenteller geeft een storing gelukkigMaasluip schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 13:45:
[...]
Het is het dieseltraject, liggen daar niet assentellers? Als je de kabel van de assenteller jat worden er geen assen geteld en ziet de overweg niet dat er een trein aan komt.
Of zit daar een beveiliging in met een continue bewaking naar de assenteller?
Maar je hebt gelijk: er zijn zoveel oorzaken, ik speculeer niet, ik geef alleen mogelijke oorzaken.
Ontsporing vanmorgen @ maasvlakte
https://picasaweb.google....y0liipFm0?feat=directlink
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 13-04-2012 14:41 ]
Kunnen overwegen ook een soort turbo-dicht? Ik zat een keer in een trein in Groningen waarbij we rustig aan kwamen rijden, maar de overweg ging ineens weer open. Vlak voordat we (bijan stapvoets) bij de overweg waren, gingen de overwegbomen zo snel dicht dat je toch wel minstens een hersenschudding hebt als je er toevallig onder stond.IJnte schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:57:
[...]
Kabel jatten = overweg dicht
Stroomuitval = overweg dicht
Mcn door rood = overweg last-second dicht.(ligt daar geen ATB-VV of nog beter: ATB-NG ?)
Strop vergeten weg te halen = doodzonde (waren er wel Werkzaamheden dan...)
Laten we gewoon het officiele onderzoek afwachten. Speculaas koop je in de winkel.
Zover ik weet ligt er gewoon ATB-NG trouwens, net zoals alle andere spoorlijnen in het noorden waar Arriva rijdt.
Er mag dan wel ATB-NG op de noordelijke nevenlijnen liggen, dit is net buiten het station van Leeuwarden. Het is de vraag waar hier ATB-EG eindigt en ATB-NG begint.
Er ligt tussen Groningen en Leeuwarden gewoon over het gehele baanvak NG.Maasluip schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 15:02:
Er mag dan wel ATB-NG op de noordelijke nevenlijnen liggen, dit is net buiten het station van Leeuwarden. Het is de vraag waar hier ATB-EG eindigt en ATB-NG begint.
Eigenlijk ook wel logisch, want er was op al die sporen t/m de perronsporen waarschijnlijk nooit ATB-EG. Anders dan in Nijmegen, Venlo en Roermond.

Ik weet niet hoe oude deze is, maar ik ben wel benieuwd waar dat was en WTF de bestuurder dacht dat hij/zij aan het doen was.
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Het gebeurd helaas wat te vaak... zelf ooit deze vlugge prent gemaakt.jelmervos schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 10:18:
[...]
Bedoel je dit: [afbeelding]
Dan sta je wel raar te kijken als passagier.

Doe maar een onsje meer...
Bij bruggen en tunnels zie je vaak dat er 2 balken parallel tussen de normale rails worden gelegd. Ze beginnen altijd als een V. Weet iemand toevallig hoe deze dingen eten en wat ze doen?
Dat zijn contrarails, een stukje uitleg @ http://www.nicospilt.com/index_spoorwegterminologie.htm en Wikipedia: Contrarails
Deze zorgen ervoor dat als een trein (gedeeltelijk) ontspoort, deze niet helemaal van de baan kan gaan, maar over de dwarsliggers blijft voorthobbelen. Contrarails worden aangebracht op plaatsen waar een ontsporing gevaarlijke gevolgen zou kunnen hebben, dus op bruggen, maar bijvoorbeeld ook bij pilaren die vlak bij het spoor staan.
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 13-04-2012 17:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Snoeken genoemd buiten bij de uitvoering
bij ProRail staan ze bekend als anti-ontsporingsconstructie/geleiding. Moeten verplicht toegepast worden bij bruggen, tunnels en krappe bogen (bogen met ontsporingskans R < 150m)
bij ProRail staan ze bekend als anti-ontsporingsconstructie/geleiding. Moeten verplicht toegepast worden bij bruggen, tunnels en krappe bogen (bogen met ontsporingskans R < 150m)
Wat de fuck zag ik nou eerder vandaag bij Ass voorbij rijden? Het was een stam getrokken materieel, voornamelijk paars gestickerd en zover ik kon zien (maar dat kan fout gegaan zijn) niet voorzien van NS logo's. Wel stond er groot 'brussel' en 'londen' op. (Helaas stond ik op de grond en kon ik niet alles lezen.)
Ik heb gekeken, bij mij staat de VDU er bij nader inzien maar 1x op.AW_Bos schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:20:
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?
[afbeelding]
Ik heb pas geleden mijn VDU product verlengd op mijn vorige chipkaart die bijna op het punt staat te verlopen. Opeens was de datum onbeperkt (2029). Klopt.
Normaal? Of moet ik dit even bij de NS melden? Ik heb geen zin in e.v.t gezeik (hoewel 80% korting mij wel aangenaam zal lijken)
Dus? What to do?
[ Voor 57% gewijzigd door CyBeR op 13-04-2012 19:15 ]
De Olympische Beneluxtrein:CyBeR schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:14:
Wat de fuck zag ik nou eerder vandaag bij Ass voorbij rijden? Het was een stam getrokken materieel, voornamelijk paars gestickerd en zover ik kon zien (maar dat kan fout gegaan zijn) niet voorzien van NS logo's. Wel stond er groot 'brussel' en 'londen' op. (Helaas stond ik op de grond en kon ik niet alles lezen.)
http://www.flickr.com/pho...6878286146/in/photostream
De SSN (Stoomstichting Nederland) heeft er weer een rijvaardige stoomlocomotief bij: de voormalige 8811 van de NS is weer in dienst gekomen. Dit is een Britse Saddle Tank locomotief, oorspronkelijk in de Tweede Wereldoorlog gebouwd voor het Britse War Department, voor de rangeerdienst.
Na de oorlog zijn er door de NS 31 exemplaren overgenomen (4 werden direct weer doorverkocht) en ingedeeld in de serie 8800, die tot 1957 dienst hebben gedaan. Enkelen daarvan zijn later doorverkocht aan de Staatsmijnen in Limburg, waar ze nog tot 1975 dienst deden.
Hij is helaas niet toegelaten op de hoofdlijn.
Na de oorlog zijn er door de NS 31 exemplaren overgenomen (4 werden direct weer doorverkocht) en ingedeeld in de serie 8800, die tot 1957 dienst hebben gedaan. Enkelen daarvan zijn later doorverkocht aan de Staatsmijnen in Limburg, waar ze nog tot 1975 dienst deden.
Hij is helaas niet toegelaten op de hoofdlijn.
Virussen? Scan ze hier!
Wat een gekloot weer vandaag zeg op schiphol! Meer dan de helft van de treinen is gewoon uit de dienstregeling getrokken, en de treinen die wel rijden zijn helemaal afgeladen.
Gaat goed de laatste tijd bij schiphol!
Gaat goed de laatste tijd bij schiphol!
[ Voor 91% gewijzigd door Kaalus op 17-04-2012 09:04 ]
Ja er begint een irritante repetitie in de storingen bij Schiphol zitten. Dat weten ze bij Prorail nu ook:
http://www.prorail.nl/Bed...storingenbijSchiphol.aspxProRail doet onderzoek naar storingen bij Schiphol
Het treinverkeer rond Schiphol heeft sinds enkele weken te kampen met een groot aantal storingen. ProRail vindt dit erg vervelend voor de reizigers en neemt rigoureuze maatregelen om een eind aan de verstoringen te maken.
De Schiphollijn wordt sinds het weekend van 14 april meter voor meter zorgvuldig nagelopen en geïnspecteerd. Elke wissel, elk sein en iedere bovenleidingsdraad wordt gecontroleerd. Bij twijfel over het functioneren worden onderdelen preventief vervangen. Voor de meest voorkomende storingen (seinen en wissels) zijn monteurs stand by om snel op te kunnen treden.
De verstoringen rond Schiphol waren niet altijd te wijten aan de infrastructuur. Zo hadden reizigers ook te maken met vertragingen vanwege defecte treinen, asbest in de Schipholtunnel en een kapotte bovenleiding. Dat neemt niet weg dat iedere verstoring er een teveel is.
Tis idd een stuk erger geworden laatste tijd. Er zijn veel sein- en wisselstoringen afgelopen paar weken, al zijn het er niet meer dan in de winter
.
Treinen op elkaar gebotst op station Leiden
AMSTERDAM - Op het centraal station in Leiden zijn dinsdagmiddag twee treinen op elkaar gebotst.
Dat bevestigde de NS tegenover NU.nl. Over slachtoffers is nog niets bekend.
Volgens de zegsman was een trein leeg, in de andere zaten passagiers.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
De NS website meldt geen vertragingen, ik denk er zo het mijne van
. Ben benieuwd of er zo wat rijdt, ik moet nml weg.
Volgens de twitter enzo valt het allemaal mee, dus dat is weer mooi
Een gewonde, een vrouw die viel. Altijd blijven zitten totdat de trein stilstaat!
Toch de beveiligingssystemen gaan nakijken daar xd.Het is voor de derde keer in twee jaar dat op hetzelfde spoor op het station van Leiden een botsing met treinen plaatsvindt.
Heeft niets met de beveiliging te maken tomk94
Ook een mooie tussen Leiden en Alphen: machinist roept om dat we door de regen vertraging gaan oplopen
Kom op, zo neemt niemand je meer serieus, toch?

Maar het blijft opvallend. Daar staat vaak een lege trein te wachten, en ze botsen regelmatig, waar ligt zoiets aan?
[ Voor 46% gewijzigd door Mad Marty op 17-04-2012 17:12 ]
Rail Away!
Er staat bij Leiden Centraal op spoor 2 in de spits vaak een lege sprinter te wachten, waarna de binnenkomende sprinter ervoor parkeert. Wellicht doorgegleden of zo, maar allesbehalve netjes, zeker gezien de geschiedenis.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Voor zover ik het meegekregen is "botsing" idd wel een wat zwaar woord, het zou idd om een doorgegleden Sprinter (SGMm, geen SLT) gaan die een soortgenoot wel aardig vond en er tegenaan gleed.
Als ik de foto van de botsing zie:

Zie ik geeneens schade, de koppelingen lijken ook nog heel...

Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Gewoon ruw 2 treinstellen aan elkaar koppelenwildhagen schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:59:
Voor zover ik het meegekregen is "botsing" idd wel een wat zwaar woord, het zou idd om een doorgegleden Sprinter (SGMm, geen SLT) gaan die een soortgenoot wel aardig vond en er tegenaan gleed.
[afbeelding]
Machinist zegt: zo kun je er sneller uit, bespaart paar seconden
Het eerder genoemde nu.nl artikel is uitgebreid:
Een Sprinter die uit Alphen aan den Rijn kwam, schoof rond 15.30 uur door tegen een Sprinter die klaar stond voor vertrek naar Gouda. Volgens een zegsman van de brandweer was één trein leeg, in de andere zaten passagiers.
"De schade valt erg mee", zegt de woordvoerder. "Er is geen sprake van ernstig letsel of slachtoffers. Eén vrouw moest na een val op haar hoofd mee voor controle."
Volgens de NS is het spoor onbeschadigd gebleven en ondervinden reizigers verder geen hinder van het incident.
Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) onderzoekt de aanrijding. Bij een botsing tussen twee treinen op hetzelfde station vielen eind november nog twee gewonden.
Volg dit nieuws op Twitter via NUlive
Oscar Wilde
Vaak zijn sprinters zo kort, dat ze perron 1A voor trein A gebruiken en perron 1B voor trein B. Om ervoor te zorgen deze treinen kunnen binnenkomen en/of vertrekken zonder dat de beveiliging ingrijpt heb je een seinstand "knipper-geel". Dit betekent dat er zich een obstakel op het spoor bevindt en dat rustig rijden gewenst is (deze stand word ook gebruikt voor het koppelen op Utrecht voor treinen uit Rotterdam/Den Haag richting Groningen/Leeuwarden.Mad Marty schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 17:09:
Ook een mooie tussen Leiden en Alphen: machinist roept om dat we door de regen vertraging gaan oplopen![]()
[...]
Maar het blijft opvallend. Daar staat vaak een lege trein te wachten, en ze botsen regelmatig, waar ligt zoiets aan?
http://marcrpieters.nl/seinen.html
Vaak is dit te wijten aan gladde sporen of een roekeloze machinist.
In dit geval gladde sporen: http://www.nu.nl/binnenla...leiden-gladde-sporen.html
Ho-ho: dat is een vermoeden van Rover. Ik heb niet dat je die club veel analytische vaardigheden toedicht.ArcticWolf schreef op woensdag 18 april 2012 @ 08:35:
[...]
In dit geval gladde sporen: http://www.nu.nl/binnenla...leiden-gladde-sporen.html
oops... volgende keer maar het artikel lezen voordat ik het postLuccus schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:16:
[...]
Ho-ho: dat is een vermoeden van Rover. Ik heb niet dat je die club veel analytische vaardigheden toedicht.
Gisteren voor het eerst twee keer in de DDZ gezeten, erg mooi interieur maar weet niet of ik heel vrolijk word van de beperkte beenruimte onderin bij het raam. Maar in ieder geval een miljoenmiljard keer beter dan de DDAR.
'Treinongeluk Leiden door gladde sporen'
edit: Link is al gepost...AMSTERDAM - Gladde sporen zijn mogelijk de oorzaak van het treinongeluk in Leiden.
Dat vermoeden spreekt reizigersorganisatie Rover uit tegenover Omroep West.
Op het centraal station in Leiden botsten dinsdagmiddag twee treinen op elkaar. ''Na een droge periode ligt er vaak vet op de rails. Als het dan gaat regenen wordt het glad", aldus Han Poortman van Rover.
Opvallend is wel dat zich in een tijdspanne van anderhalf jaar tijd drie soortgelijke ongelukken op Leiden Centraal hebben voorgedaan met de trein van Leiden naar Alphen aan den Rijn.
Een Sprinter die uit Alphen aan den Rijn kwam, schoof door tegen een Sprinter die klaar stond voor vertrek naar Gouda.
Schade
De schade viel erg mee. Er was geen sprake van ernstig letsel of slachtoffers. Eén vrouw moest na een val op haar hoofd mee voor controle.
Volgens de NS is het spoor onbeschadigd gebleven en ondervonden reizigers verder geen hinder van het incident.

Oscar Wilde
Welk traject? Ik dacht dat die als eerst ingezet zou worden op Den Haag CS - Lelystad, maar tijdens de spits heb ik hem daar nog nooit gezien. Kan zijn dat ze vanwege beperkte lengte (zijn waarschijnlijk nog niet zoveel stellen) nu nog alleen buiten de spits doen. Ik heb hem überhaupt nog niet in het wild gespot.Jeoh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:31:
Gisteren voor het eerst twee keer in de DDZ gezeten, erg mooi interieur maar weet niet of ik heel vrolijk word van de beperkte beenruimte onderin bij het raam. Maar in ieder geval een miljoenmiljard keer beter dan de DDAR.
[ Voor 10% gewijzigd door Maranello op 18-04-2012 12:37 ]
Nee, hij zit op Den Haag CS - Amsterdam CS buiten de spits.Maranello schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:36:
[...]
Welk traject? Ik dacht dat die als eerst ingezet zou worden op Den Haag CS - Lelystad, maar tijdens de spits heb ik hem daar nog nooit gezien. Kan zijn dat ze vanwege beperkte lengte (zijn waarschijnlijk nog niet zoveel stellen) nu nog alleen buiten de spits doen. Ik heb hem überhaupt nog niet in het wild gespot.
Rijd op Amsterdam C- Den Haag, en inderdaad maar een paar treinen buiten de spits worden er mee gereden.
Ik heb er zelf ook mee gereden, en ik moet zeggen dat het echt een hele verbetering is
Edit: pfff, Jeoh was een paar seconden eerder
Ik heb er zelf ook mee gereden, en ik moet zeggen dat het echt een hele verbetering is
Edit: pfff, Jeoh was een paar seconden eerder
[ Voor 11% gewijzigd door EDIT op 18-04-2012 12:43 ]
De DDZ gaat naar verwachting ook in de 8800 (Ledn - Ut) rijden. Maar dat gaat nog wel eventjes duren....
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 18-04-2012 13:36 ]
Via?Jeoh schreef op woensdag 18 april 2012 @ 12:42:
[...]
Nee, hij zit op Den Haag CS - Amsterdam CS buiten de spits.
@CyBeR: De Intercity via Schiphol (vanaf Den Haag CS gaat er verder niets via Haarlem, wel een stoptrein tót Haarlem) 
Ik reis alleen Schiphol - Duivendrecht of Schiphol - Amsterdam Bijlmer dus dan is de kans klein dat ik de DDZ nu al ga tegenkomen. Hooguit bij Schiphol als ik nog eens buiten de spits zit
Ik reis alleen Schiphol - Duivendrecht of Schiphol - Amsterdam Bijlmer dus dan is de kans klein dat ik de DDZ nu al ga tegenkomen. Hooguit bij Schiphol als ik nog eens buiten de spits zit
http://frontpage.fok.nl/n...op-station-leiden-cs.html
wat een troll
net of dit goed is voor de reiziger! Ze kunnen beter een waarschuwing uitdelen aan de machinisten of een BVS wijziging invoeren als het zo vaak daar gebeurt.
De reizigersorganisatie Voor Beter slechter OV kunnen ze beter opdoeken. En ik heb nog nooit gehoord van "Handhaving Rail van de Inspectie Leefomgeving en Transport"
wat een troll
De reizigersorganisatie Voor Beter slechter OV kunnen ze beter opdoeken. En ik heb nog nooit gehoord van "Handhaving Rail van de Inspectie Leefomgeving en Transport"
Lijkt me juist een goed besluit. Blijkbaar krijgen machinisten het niet voor elkaar om veilig op bezet spoor binnen te rijden (wordt toch anders gesignaliseerd als een gewoon kopspoor?). Wat waarschijnlijk aan de localiteit ligt, want op andere plekken is het geen probleem.
In de praktijk betekent dit dat er de hele dag door met 2 stellen gereden zal worden.
In de praktijk betekent dit dat er de hele dag door met 2 stellen gereden zal worden.
Wat als dat perron ook gebruikt wordt door een IC? (zoals in Nijmegen), daar staat een IC voor de sprinter en daarna kan je koppelen als die weg is. En misschien is die korte trein erg storend voor passagiers en wordt het een veewagon
In Utrecht wordt er vaak genoeg verkeerd/te hard gekoppeld, of ze rijden niet ver genoeg door, of juist te ver....
Een kopspoor heeft meestal geen sein, maar een bord > onbeveiligd gebied, dan wordt je als machinist gedwongen om stapvoets te rijden.
Treinen koppelen wordt gedaan met het seinbeeld "knipper geel".
Enige mogelijkheden om aan te pakken dat men te hard doorrijdt zijn:
-de machinisten te meppen
-een extra voorsein (langere reistijd)
-ATB-Vv met lus en BVS wijziging.
of zoals een verbod invoeren
Daarnaast hebben achinisten nog steeds in pdf en/of papier een wekelijkse lijst met knelpunten en waarschuwingen bij zich.
In Utrecht wordt er vaak genoeg verkeerd/te hard gekoppeld, of ze rijden niet ver genoeg door, of juist te ver....
Een kopspoor heeft meestal geen sein, maar een bord > onbeveiligd gebied, dan wordt je als machinist gedwongen om stapvoets te rijden.
Treinen koppelen wordt gedaan met het seinbeeld "knipper geel".
Enige mogelijkheden om aan te pakken dat men te hard doorrijdt zijn:
-de machinisten te meppen
-een extra voorsein (langere reistijd)
-ATB-Vv met lus en BVS wijziging.
of zoals een verbod invoeren
Daarnaast hebben achinisten nog steeds in pdf en/of papier een wekelijkse lijst met knelpunten en waarschuwingen bij zich.
[ Voor 21% gewijzigd door ArcticWolf op 18-04-2012 15:41 ]
Correctie en aanvulling op het bovenstaande:
1) Machinist meppen: Dat is het meest effectieve
2) Je kan er 100 extra seinen neerzetten maar als een Mcn de situatie niet goed inschat dan gaat het alsnog fout. Geel knipper is er nou eenmaal voor om aan te geven dat het spoor bezet is en dat je extra uit je doppen moet kijken.
3) Je kan er wederom 100 extra lussen neerleggen maar dat zal het koppelen in zijn geheel onmogelijk maken.
Verbod invoeren is echt onzin.
1) Machinist meppen: Dat is het meest effectieve
2) Je kan er 100 extra seinen neerzetten maar als een Mcn de situatie niet goed inschat dan gaat het alsnog fout. Geel knipper is er nou eenmaal voor om aan te geven dat het spoor bezet is en dat je extra uit je doppen moet kijken.
3) Je kan er wederom 100 extra lussen neerleggen maar dat zal het koppelen in zijn geheel onmogelijk maken.
Verbod invoeren is echt onzin.
Verwijderd
Hmm, op het traject Den haag-Groningen heb ik altijd last van de wifi connectie, ik haal nooit boven de 20kb/s en de lag loopt meestal op tot iets van 14secs 
Lekker nuttig, dat wifi in de trein.
Wordt te populair
Wordt te populair
In de buurt van Groningen haal ik vaak ~6 Mbit/s, wat juist veel sneller is dan wat ikzelf via 3G doe. Dit is met een HTC Desire HD en een trein waarin geen zitplaatsen meer over zijn. Weet je zeker dat het aan de WiFi in de trein ligt?Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:13:
Hmm, op het traject Den haag-Groningen heb ik altijd last van de wifi connectie, ik haal nooit boven de 20kb/s en de lag loopt meestal op tot iets van 14secs
Wordt te populair
Verwijderd
Tis vooral bij amersfoort-zwolle in de spits.marcop23 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:17:
[...]
In de buurt van Groningen haal ik vaak ~6 Mbit/s, wat juist veel sneller is dan wat ikzelf via 3G doe. Dit is met een HTC Desire HD en een trein waarin geen zitplaatsen meer over zijn. Weet je zeker dat het aan de WiFi in de trein ligt?
Nog niet eens van de station vertrokken, wifi sloom, op mijn tablet en telefoon
Dit topic is gesloten.
Let op:
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!