Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.130 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:54

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:18:
[...]

Tis vooral bij amersfoort-zwolle in de spits.
Nog niet eens van de station vertrokken, wifi sloom, op mijn tablet en telefoon
Je rijdt daar dan ook door een natuurgebied. Ergo: minder dekking.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PauseBreak schreef op woensdag 18 april 2012 @ 17:38:
[...]

Je rijdt daar dan ook door een natuurgebied. Ergo: minder dekking.
Op het station zelf ook nog in de trein, ook nog in de stad als de trein door een stad rijdt, telefoon heeft gewoon 3G ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:42

Onbekend

...

IJnte schreef op woensdag 18 april 2012 @ 16:06:
Correctie en aanvulling op het bovenstaande:
1) Machinist meppen: Dat is het meest effectieve
2) Je kan er 100 extra seinen neerzetten maar als een Mcn de situatie niet goed inschat dan gaat het alsnog fout. Geel knipper is er nou eenmaal voor om aan te geven dat het spoor bezet is en dat je extra uit je doppen moet kijken.
3) Je kan er wederom 100 extra lussen neerleggen maar dat zal het koppelen in zijn geheel onmogelijk maken.

Verbod invoeren is echt onzin.
Als je op het ingrijpen van de ATB geheel kunt vertrouwen, zou je elk treinstel uit kunnen rusten met een vergelijkbare radar die ook in de neus van vliegtuigen zit. In een vliegtuig detecteert het vliegtuigen tot 10 kilometer voor uit. Nu hoeft het voor een trein geen 10 kilometer te zijn, maar het zou wel aan het remsysteem gekoppeld kunnen worden waardoor treinen tot bijv. maximaal 5 km/u worden afgeremd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
ArcticWolf schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:25:
http://frontpage.fok.nl/n...op-station-leiden-cs.html

wat een troll }:O net of dit goed is voor de reiziger! Ze kunnen beter een waarschuwing uitdelen aan de machinisten of een BVS wijziging invoeren als het zo vaak daar gebeurt.
Voorkomen is beter dan genezen, 3 treinbotsing in vergelijkbare omstandigheden op hetzelfde station in minder dan 2 jaar is niet bepaald een fraaie score.
De reizigersorganisatie Voor Beter slechter OV kunnen ze beter opdoeken.
Oneens. Zowel met je kinderachtige [strike] als met je statement.
En ik heb nog nooit gehoord van "Handhaving Rail van de Inspectie Leefomgeving en Transport" :+
Dat is dan jouw probleem, de afdeling "Handhaving Rail" bestaat weldegelijk. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 18-04-2012 22:55 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Handhaving rail is toch gewoon IVW? Die ken ik maar al te goed :+ irritante lui zijn dat.... komen altijd op het laatste moment en dan het werk stil leggen. Gelukkig heeft ProRail nu zelf ook een inspectiedienst zodat IVW niet snel meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Die toko verandert vaker van naam dan jij van onderbroek :P

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
}:O dat is wel ernstig dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sinds 1 januari zijn de Inspectie Verkeer en Waterstaat en de Inspectie VROM opgegaan in de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILenT, ILT). Rail is één van de terrein waar ILT actief is, handhaving is één van de dingen die ze doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 21:23

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Alex) schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:54:
[...]
Oneens. Zowel met je kinderachtige [strike] als met je statement.
Geluk bij een ongeluk is het dan dat die club maar weinig serieus wordt genomen, net zoals de concullega's van Rover die zich niet beperken tot datgene waar ze zich mee bezig zouden moeten houden, maar zichzelf vaker volstrekt belachelijk maken door dit soort geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ddz net gespot op leiden gvc, dus ik vermoed dat het uit A'dam kwam. Wel was weer duidelijk dat iedereen bovenin zat te ouwehoeren.

Btw weet iemand wat een treinwifi abo straks bij tmobile moet gaan kosten?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Boudewijn schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:09:
Ddz net gespot op leiden gvc, dus ik vermoed dat het uit A'dam kwam. Wel was weer duidelijk dat iedereen bovenin zat te ouwehoeren.
Het is dan ook niet echt duidelijk dat het een stiltezone is.
Een wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het betaalbaar is(lees: €5-€10/maand) neem ik een abbo, hopelijk zorgt dat voor beter kwaliteit dan...(mensen die niet wille betalen en zo 60% minder dataverkeer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, laat maar.
Heb al een oplossing gevonden voor langzaam internet :P
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1282900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-10 21:15
Kijk je wel uit? Je moet de Internet-voorwaarden van NSR accepteren voordat je kan internetten. Zit hierin geen clausule die dit soort zaken verbiedt? Over de legaliteit van deze tool valt natuurlijk te dubben, net zoals dat over Droidsheep gedaan wordt.

Buiten kijf staat natuurlijk dat zo'n tool wel verdomde handig is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceCloud schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:07:
Kijk je wel uit? Je moet de Internet-voorwaarden van NSR accepteren voordat je kan internetten. Zit hierin geen clausule die dit soort zaken verbiedt? Over de legaliteit van deze tool valt natuurlijk te dubben, net zoals dat over Droidsheep gedaan wordt.

Buiten kijf staat natuurlijk dat zo'n tool wel verdomde handig is. :P
lol....
Dus ook effe mac-adres spoofen :P, hoewel... he tidee is wel ascociaal....
Google Play: Network Spoofer
Iedereen doorverbinden met een zelfgemaakte storingspagina xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een blik in de fabriek van Ornans, de vestiging van Alstom waar tractiemotoren worden gemaakt die o.a. in de AGV terechtkomen. Filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Doet me er ineens aan denken dat National Geographic afgelopen avond een Megafactories heeft uitgezonden over de TGV (en ik was mn recorder vergeten in te stellen...). Volgens de niet heel erg betrouwbare tv-app die ik gebruik wordt deze vannacht en morgen sowieso nog enkele keren uitgezonden (en verder heb ik niet gekeken).

[ Voor 8% gewijzigd door dcm360 op 20-04-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb die aflevering gezien, heel erg interessant. :)

De titel is "Speed Rail", wellicht ook wel op wat andere bronnen te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

De aflevering ging meer over de bouw, en weinig nieuwe technische details helaas....

[ Voor 4% gewijzigd door Onbekend op 20-04-2012 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Onbekend schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 08:03:
De aflevering ging meer over de bouw, en weinig nieuwe technische details helaas....
Het stuk over de stator/rotor vond ik wel interessant :Y

Dat er weinig technische details zijn is wel begrijpelijk: ten eerste moet de show een breed publiek aanspreken (ook niet-technici) en daarnaast zit je met Alstom's bedrijfsgeheimen. Vandaar ook dat er bijvoorbeeld niet mee werd gekeken bij het in elkaar zetten van de stator+rotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geen treinen rond Schiphol door brandmelding
AMSTERDAM - Rond Schiphol reden vrijdagochtend korte tijd geen treinen vanwege een brandmelding. Vermoedelijk ging het om een melding in de spoortunnel.

De brandweer kon echter geen brand vinden, zegt een woordvoerder van de NS.

Na een verstoring van ruim een halfuur werd het treinverkeer weer opgestart. Prorail ging eerder nog uit van een verstoring tot 09.00 uur. Reizigers moesten rekening houden met een extra reistijd van dertig tot zestig minuten.

Wat er precies aan de hand was, weten zowel Prorail als de NS niet. De brandweer was vrijdagochtend niet bereikbaar voor commentaar.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jeez, alsof de duivel over het traject heerst :/

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

AW_Bos schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:28:
Jeez, alsof de duivel over het traject heerst :/
nee prorail >:)

maar heeft het zelfde effect :P

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
We hebben er, met dank aan Prorail, weer een nieuwe treinsoort bij in Nederland: wiebeltreinen!
Conducteurs en machinisten hebben last van wiebelende treinen door gebrekkig onderhoud aan het spoor.

Deze week kwamen daarover meer dan zestig klachten binnen bij FNV Spoor, zei vakbondbestuurder Piebe van der Molen zaterdag op Radio 1.

De bond vindt dat wiebelen erbij hoort in de trein, maar in dit geval gaat het om extreme meldingen.

"Er zijn gevallen bekend waar conducteurs bijna over de reizigers heen vallen. Dat is onaanvaardbaar", zegt Van der Molen. Het personeel schampt bovendien de knieën stuk. "Allerlei klachten die heel onplezierig zijn."

Vooral op het traject Utrecht-Den Bosch, ter hoogte van Geldermalsen zou het vaak raak zijn. Ook tussen Eindhoven en Den Bosch en tussen Weesp en Naarden-Bussum heeft NS-personeel veel last van schuddende treinen.

Volgens Van der Molen maakt netbeheerder Prorail niet de juiste keuzes als het gaat om onderhoud van rails en wissels. Hij vindt dat de meldingen serieus moeten worden genomen en dat de betreffende baanvakken snel opgeknapt moeten worden.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...klaagt-wiebeltreinen.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 21:23

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Je moet voor de lol inderdaad eens in een VIRM4 van 's-Hertogenbosch naar Eindhoven reizen. Rond Boxtel kun je je werkactiviteiten inderdaad beter even staken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gaat dit dan over wissels?

Ik ben van de week van Frankfurt naar Amsterdam gereisd en het viel mij op dat in Duitsland deze trein vrijwel wiebelloos zich door het landschap voert. In Nederland echter is het ongeveer bij elk station een gewiebel van jewelste met als hoogtepunt in Amsterdam waar hij van een doorgaand spoor naar een perronspoor gaat waarbij mensen ongeveer worden gelanceerd als ze zich niet goed vast houden.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:17

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ik heb altijd het idee dat ik onder meer last heb van het 'gewiebel' dan boven in een VIRM, wat natuurlijk raar zou zijn. Echt daar word ik alle kanten op geschut en bovenin meestal een ontspannen reis(ook qua geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Door de vering zal een VIRM bovenin meer laveren dan onderin. Mijn idee is dat de wissels in Nederland gewoon goedkoper zijn uitgevoerd en daardoor korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Uhm... Nederland heeft juist langere wissels dan Duitsland en Belgie 8)7
De ergste "wiebel" veroorzakers zijn overwegen en kunstwerken (tunnels/bruggen) aangezien deze niet evenredig zetten zoals het spoor.
Dat gezegd te hebben :P moet ik zeggen dat de wissels bij Geldermalsen en de aansluiting Betuwe route echt slecht zijn neergelegd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:49
Net als onze afritten, die zijn ook langer ;)
De wissels die op het baanvak Utrecht - Amsterdam Bijlmer liggen zijn nieuw, maar er overheen rijden in een VIRM levert ook wiebeltaferelen op. VIRM is daar gewoon heel gevoelig voor denk ik. Overwegen vindt 'ie ook niet leuk met al dat beton, de bak maakt dan ook een sprongetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:57:
Uhm... Nederland heeft juist langere wissels dan Duitsland en Belgie 8)7
De ergste "wiebel" veroorzakers zijn overwegen en kunstwerken (tunnels/bruggen) aangezien deze niet evenredig zetten zoals het spoor.
Dat gezegd te hebben :P moet ik zeggen dat de wissels bij Geldermalsen en de aansluiting Betuwe route echt slecht zijn neergelegd....
Dan hebben ze dus in Duitsland meer doorgaande sporen zodat er minder hoeft te worden gewisseld?

Hoe kan een tunnel een wiebel veroorzaken? Deze ligt toch gewoon recht?

Over wat voor een wiebelingen hebben we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:49
LauPro schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:36:
[...]
Dan hebben ze dus in Duitsland meer doorgaande sporen zodat er minder hoeft te worden gewisseld?

Hoe kan een tunnel een wiebel veroorzaken? Deze ligt toch gewoon recht?

Over wat voor een wiebelingen hebben we het.
Terugslag van de rijwind veroorzaakt ook wiebelingen, zoals bij overwegen, bruggen, viaducten en tunnels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Treinbotsing ter hoogte van Westerpark

Ter hoogte van het Westerpark zijn zojuist twee treinen tegen elkaar aan gebotst.

Het zou gaan om een goederentrein en een personentrein. Tussen Amsterdam Centraal en station Amsterdam Sloterdijk zijn de twee treinen tegen elkaar aangereden. Er zouden meerdere gewonden zijn gevallen en er is een traumahelikopter ter plaatse.

Ooggetuigen op Twitter melden dat de treinen flinke beschadiging hebben opgelopen en dat ze een harde klap hebben gehoord.
bron

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://a2.img.mobypicture.com/5ea1ce6b10cc0df924a6f4d07f623f7d_large.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:09

tomk94

Developer

Schijnen in ieder geval 12 gewonden te zijn gevallen. Trauma helikopter ter plekke.

Het gaat om een VIRM tegen een Sprinter

Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/large/9ch0it

Edit: behoorlijke schade:

Afbeeldingslocatie: http://c0014279.r32.cf1.rackcdn.com/x2_c1ac012
Via: http://lockerz.com/s/203079698

[ Voor 32% gewijzigd door tomk94 op 21-04-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wtf :S ik heb nog nooit meegemaakt dat ze zo op elkaar afreden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Zou er niet kunnen dat er 1 stilstaat en de andere trein met lage snelheid een rood sein mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:30
Oogt niet heel dramatisch, maar de passagiers zullen wel een goede dreun gehad hebben. Hopelijk zaten de treinen niet te vol (lees: veel mensen gewoon in een stoel). Curieus.

Zie net de foto van de koppen. Hopelijk zijn de machinisten er goed weggekomen.

[ Voor 19% gewijzigd door Trenchdog op 21-04-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat kan... in theorie en blijkbaar ook in de praktijk. Maar de ARI zou een trein nooit een bezet spoor op sturen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel wat schade maar al met al lijkt het op een lichte botsing, geen ontsporing. Prettig is anders maar de verwondingen zullen waarschijnlijk meevallen.

Edit: foto's stonden hier boven al. *oeps*

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Voor de mensen die interesse hebben:
Vanavond om 20:00 uur Megafactories op National Geographic Channel.
"Een blik achter de schermen bij de productie van de AGV, Alstoms geavanceerde hogesnelheidstrein voor de toekomst."

@hieronder:
Klopt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Onbekend op 21-04-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Dat is dus dezelfde aflevering die ik even terug al noemde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
U riep iets over kreukelzones?

Afbeeldingslocatie: http://www.at5.nl/imgcache/e/e167f0027c1c85374325e9c70cc1b004.jpg

IRM schijnt overigens met behoorlijke snelheid op de SLT geklapt te zijn. De betrokken SLT is de 2658. De V-IRM is de 8711.

Nog een foto:

Afbeeldingslocatie: http://media.schlijper.nl/normal/12/04/21/120421-199-treinbotsing-westerpark.jpg

IRM ziet er (iig optisch) uit als een total-loss. De SLT weet ik zo 1-2-3 niet.

[ Voor 67% gewijzigd door wildhagen op 21-04-2012 19:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:37
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:12:
Wel wat schade maar al met al lijkt het op een lichte botsing, geen ontsporing. Prettig is anders maar de verwondingen zullen waarschijnlijk meevallen.

Edit: foto's stonden hier boven al. *oeps*
http://nos.nl/artikel/364...den-bij-treinbotsing.html

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens deze site zou het inmiddels om 48 gewonden gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
ja, "gewonden" he. Een geschaafde knie of een blauwe plek maakt je ook al een gewonde.

Volgens mij mogen treinen daar trouwens 40?

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 21-04-2012 20:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens iemand op Somda (voor wat het waard is) mag je daar 60 km/h rijden. Geen idee of dat klopt, daar houd ik me niet zo mee bezig...

Wel redelijk typerend dat de lichtere SLT relatief weinig schade heeft terwijl de veel zwaardere IRM een total-lossje is. Duidelijk te merken dat IRM last heeft van knik-neigingen bij een aanrijding.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 10:40

mambo No5

Bad Apple?

Oeps :X SLT ziet er aan de hand van de foto's minder beschadigd uit, maar 't zou me niets verbazen als de VIRM voor een overgroot deel total-loss is..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

mambo No5 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:08:
Oeps :X SLT ziet er aan de hand van de foto's minder beschadigd uit, maar 't zou me niets verbazen als de VIRM voor een overgroot deel total-loss is..
Die VIRM heeft de klap dus netjes opgevangen(kreukelzone`s) door te vervormen en de SLT heeft dus alle kracht op de passagiers losgelaten door lekker star te zijn en niet (zichtbaar) te vervormen. :X :X

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Heeft niet toevallig met onderhoud aan spoor tussen sloterdijk en zaandam te maken ?

AT5 heeft live beelden, waar ze met een soort van rolstoel op rails mensen uit de trein halen.

[ Voor 36% gewijzigd door DDX op 21-04-2012 20:23 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

(jarig!)
Dit is spoor tussen Asd en Ass dus dat lijkt me niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

CyBeR schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:23:
Dit is spoor tussen Asd en Ass dus dat lijkt me niet.
Nee maar er reden hele dag minder treinen tussen Ass en Zd, dus minder perrons op sloterdijk ook vermoed ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 00:38
CyBeR schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:02:
ja, "gewonden" he. Een geschaafde knie of een blauwe plek maakt je ook al een gewonde.

Volgens mij mogen treinen daar trouwens 40?
http://www.rtl.nl/(/actue...nbotsing_in_Amsterdam.xml

Volgens mij wel wat ernstiger dan een blauwe plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

At5 heeft het over 33 zwaargewonden (en 48 gewonden in totaal)
Worden nogsteeds mensen uit de SLT gehaald. (op brandcards helemaal vastgebonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:19
Treinen mogen daar harder dan 60, dus minimaal 80 km/h zou gereden kunnen zijn (je ziet precies een snelheidsverlagingsbordje voor 60 km/h staan, dus op het moment van de botsing mogen de treinen nog harder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DDX schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:36:
At5 heeft het over 33 zwaargewonden (en 48 gewonden in totaal)
Worden nogsteeds mensen uit de SLT gehaald. (op brandcards helemaal vastgebonden)
Bij dit soort aanrijdingen heb je al snel nekbraces etc. Dat zegt niets over de snelheid of de ernstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Onbekend schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:25:
Voor de mensen die interesse hebben:
Vanavond om 20:00 uur Megafactories op National Geographic Channel.
"Een blik achter de schermen bij de productie van de AGV, Alstoms geavanceerde hogesnelheidstrein voor de toekomst."

@hieronder:
Klopt. :)
Overigens is er later vanavond ook nog een uitzending over de TGV in Big, Bigger, Biggest (tenminste, als de nu.nl tvgids het goed heeft, de laatste tijd heeft die het redelijk vaak ook fout).
(in 1 van mn eerdere posts heb ik deze 2 programma's met elkaar verward)

[ Voor 6% gewijzigd door dcm360 op 21-04-2012 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

at5 gesprek met woordvoerder: 70 gewonden waarvan 50 ernstig tot zeer ernstig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 03-10 13:56
Dat begint dan toch aardig richting een "ramp" te gaan.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dat valt wel mee. Er is zijn geen dode en geen zwaar gewonden (als in levensgevaarlijk). Groot ongeluk maar niet een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Van de 50 ernstig gewonden, 13 zeer ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Kunnen we even ophouden met het bagatelliseren rondom de gebeurtenissen van vandaag? Zwaargewond is zwaargewond. 70 gewonden waarvan 50 ernstig is niet "een groot ongeluk" en het valt ook niet mee.

Bagatelliseren van storingen enzo is tot daar aan toe, maar het moet niet gekker worden...

[ Voor 19% gewijzigd door Koenoe op 21-04-2012 21:03 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Laatst online: 03-10 13:56
Treinongeval: De brandweer meldt 13 zeer ernstig gewond, 43 ernstig gewond, ongeveer 14 lichtgewond. 11 mensen zijn nog niet uit de trein.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenoe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:00:
70 gewonden waarvan 50 ernstig is niet een groot ongeluk en het valt ook niet mee.
Het lijkt me wel een groot ongeluk, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Dit is weer eens een geval door het oog van de naald, nu "gelukkig" nog maar "(licht en of zwaar) gewonden" 10 of 15 km harder en je praat over DODEN!

Dit is al erg genoeg en een grote waarschuwing voor ns en profail dat ze de zooi nu eens op orde moeten maken en niet rond blijven crossen met een beveiligingssysteem uit de prehistorie ( jaren 50).

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:01:
[...]

Het lijkt me wel een groot ongeluk, eerlijk gezegd.
Het was een reactie op:
PolarBear schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:57:
Dat valt wel mee. Er is zijn geen dode en geen zwaar gewonden (als in levensgevaarlijk). Groot ongeluk maar niet een ramp.
Dit soort downplayen stoort me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:19
Zojuist op radio 1: 136 gewonden, waarvan dus tot nu toe 56 ernstig gewond, en daarvan weer 13 zeer ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Koenoe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:10:
[...]

Het was een reactie op:

[...]

Nee we moeten het een ramp noemen. Er zijn geen doden en geen levensgevaarlijk gewonden. Dus een groot ongeluk. Ja het is heel erg dat het gebeurd is, het is vervelend dat mensen ernstig gewond zijn (botbreuken etc). Maar wat mij veel erger stoort is het meteen een ramp noemen en speculeren over oorzaken en andere ongeverifieerde informatie rondspuieen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

PolarBear schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:17:
[...]
Er zijn geen doden en geen levensgevaarlijk gewonden.
13 zeer ernstig is volgens mij toch aardig richting levensgevaarlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Laatst online: 11-09 18:20
EDIT schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:14:
Zojuist op radio 1: 136 gewonden, waarvan dus tot nu toe 56 ernstig gewond, en daarvan weer 13 zeer ernstig.
Misschien een domme vraag, maar hoe raak je precies ernstig gewond bij zo'n ongeluk? Als je staat en dan met een smak op de grond terecht komt? Rondvliegende bagage?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Trein die van zeg 50km/u spontaan stilstaat en weinig kreukelzonde heeft (de SLT) gaan passagiers zelf van vliegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of als je zit in de rijrichting je vliegt uit je stoel naar voren en raakt met je hoofd iets hards. Dat kan al vrij snel gebeuren.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
PolarBear schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:17:
[...]

Nee we moeten het een ramp noemen.
Radio 1 meld 136 gewonden, waarvan dus tot nu toe 56 ernstig gewond, en daarvan weer 13 zeer ernstig.

Lijkt me wel zo onderhand ja. Maar je werkt voor de NS of ProRail neem ik aan? Want dan begrijp ik je reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-10 08:09

tomk94

Developer

flowerp schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:19:
[...]

Misschien een domme vraag, maar hoe raak je precies ernstig gewond bij zo'n ongeluk? Als je staat en dan met een smak op de grond terecht komt? Rondvliegende bagage?
Redelijk hoge snelheid, trein stopt in 1 keer, passagiers hebben snelheid nog en vliegen door de trein heen. Grote kans op wiplash, botbreuken of zelfs erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

flowerp schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:19:
[...]

Stel, je rijdt achteruit met 60 km/u, en in één keer staat de stoel stil. Je wordt dus met 60 km/u in de stoel gedrukt. Dit is dus vrijwel het zelfde als je arm op tafel leggen, en een stoeptegel erop laten vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koenoe schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:10:
Volgens mij is groot ongeluk een prima term voor een dergelijk ongeluk. Wellicht is het een ramp, maar ik ben wat terughoudend met dergelijke SBS6-taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Vooralsnog lijkt het erop dat er geen brand is, er geen passagiers onder treinstellen vandaan gezaagd moeten worden en de hulpdiensten niet ernstig gehinderd worden door de omgeving. Ondanks dat het zeker geen licht ongeluk is lijkt dit een ramp noemen wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom hebben treinen eigenlijk geen gordels?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Onbekend schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:21:
[...]

Stel, je rijdt achteruit met 60 km/u, en in één keer staat de stoel stil. Je wordt dus met 60 km/u in de stoel gedrukt. Dit is dus vrijwel het zelfde als je arm op tafel leggen, en een stoeptegel erop laten vallen...
Dan zou achteruit rijden eigenlijk gevaarlijker zijn dan vooruit? Hoewel als je ongelukkig terecht komt na door de trein gevlogen te zijn ook niet misselijk is. :/

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:23:
[...]

Volgens mij is groot ongeluk een prima term voor een dergelijk ongeluk. Wellicht is het een ramp, maar ik ben wat terughoudend met dergelijke SBS6-taal.
Op zich wel mee eens hoor. Voordat we een semantische discussie gaan starten over wat een ramp is of een groot ongeluk. Maar er waren al wat meer reacties die het "ongeluk" bagatelliseerden (blauwe plekken enzo). Al vind ik 136 gewonden al aardig richting een ramp gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Koenoe op 21-04-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flowerp schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:29:
Dan zou achteruit rijden eigenlijk gevaarlijker zijn dan vooruit? Hoewel als je ongelukkig terecht komt na door de trein gevlogen te zijn ook niet misselijk is. :/
Achteruit rijden is veiliger dan vooruit rijden, met name omdat de krachten over een groot oppervlak verdeeld worden dat dat goed kan hebben en omdat je niet veel kunt versnellen voor je iets raakt. Het grootste probleem met achteruit iets raken is dat je mogelijk dingen jouw kant op gelanceerd krijgt, omdat die wel nog snelheid hebben (denk aan de passagier van de overkant, of baggage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:'( dit is gewoon een ramp ja. Hopelijk overleeft iedereen het!

en ja ik werk ook voor de spoorwegen en nee niet voor ProRail of NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

flowerp schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:29:
[...]

Achteruitrijdend blijf je op je plaats zitten. Als je vooruit rijdt of staat, dan kan je ongelukkig terecht komen en komt alle kracht op een bepaald punt van het lichaam terecht, terwijl bij het achteruitrijden veel door de stoel zelf wordt opgevangen.

De betekenis van RAMP (uit verschillende woordenboeken en Wikipedia):
Een ramp of catastrofe is een gebeurtenis waarbij een ernstige verstoring van de openbare veiligheid is ontstaan, waarbij het leven en de gezondheid van vele personen, het milieu of grote materiële belangen in ernstige mate worden bedreigd of zijn geschaad, en waarbij een gecoördineerde inzet van diensten en organisaties van verschillende disciplines is vereist om de dreiging weg te nemen of de schadelijke gevolgen te beperken.

Dit ongeluk is dus (nog) geen ramp. Er zijn namelijk nog geen doden, en er is geen kettingreactie gaande waar meer ongelukken uit voortkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
tomk94 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:21:
[...]

Redelijk hoge snelheid, trein stopt in 1 keer, passagiers hebben snelheid nog en vliegen door de trein heen. Grote kans op wiplash, botbreuken of zelfs erger.
Het maakt ook wel verschil denk ik of je in zo'n 4-zits bank zit of in een (krappe) 2-zits. In het ene geval zul je eerder een stuk vliegen, en in het 2de geval knal je eerder tegen iets aan.

Op nu.nl
Volgens RTL Nieuws vielen passagiers uit hun stoel, sommigen werden hard tegen de glazen tussenwanden in de trein geklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
Onbekend schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:35:
De betekenis van RAMP (uit verschillende woordenboeken en Wikipedia):
Een ramp of catastrofe is een gebeurtenis waarbij een ernstige verstoring van de openbare veiligheid is ontstaan, waarbij het leven en de gezondheid van vele personen, het milieu of grote materiële belangen in ernstige mate worden bedreigd of zijn geschaad, en waarbij een gecoördineerde inzet van diensten en organisaties van verschillende disciplines is vereist om de dreiging weg te nemen of de schadelijke gevolgen te beperken.

Dit ongeluk is dus (nog) geen ramp. Er zijn namelijk nog geen doden, en er is geen kettingreactie gaande waar meer ongelukken uit voortkomen.
Ik wil hier wel tegen ageren, maar dat ga ik gewoon even niet doen.

Edit: Alle gewonden uit de treinen, 125 in totaal meldt at5 zojuist.

[ Voor 4% gewijzigd door Koenoe op 21-04-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wtf... er liggen nog 10 mensen in de trein :s na 3 uur? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 21-04-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:00
AT5 meldt 125 (!) gewonden.

21.53u extra journaal Ned1.

[ Voor 36% gewijzigd door Arnout op 21-04-2012 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-10 12:44

steveman

Comfortabel ten onder

ArcticWolf schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:41:
wtf... er liggen nog 10 mensen in de trein :s na 3 uur? 8)7
Zolang de toestand van die personen niet stabiel genoeg is om te vervoeren, en er ter plekke genoeg behandeld kan worden, kan dat best een goede keuze zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door steveman op 21-04-2012 21:43 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Waarom niet gewoon om 22:00 maar speciaal 7 minuten eerder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
DDX schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:43:
Waarom niet gewoon om 22:00 maar speciaal 7 minuten eerder ?
Eerst dat geneuzel over ramp ja/nee en dan dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Idd.. wat een gezeik.

Ik vind het belangrijker dat die mensen het overleven en ik ben ook benieuwd naar waarom de beveiliging niet ingreep/werkte |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Fiber schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:28:
Waarom hebben treinen eigenlijk geen gordels?
Waarom hebben bussen geen gordels?
Met 9 mensen in een busje zijn gordels verplicht, stop je er 54 in een touringcar en dan hoeft het ineens niet meer.

Ik reis af en toe met de trein en soms is het net veevervoer zo vol als de cabines zijn, iedereen kan dan net naast elkaar staan, als iedereen verplicht een gordel zou moeten dragen mogen de treinen wel 2 keer zo lang zijn, dat gaat nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 14:51

TommyGun

Stik er maar in!

Bierkameel schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 21:49:
[...]

Waarom hebben bussen geen gordels?
Met 9 mensen in een busje zijn gordels verplicht, stop je er 54 in een touringcar en dan hoeft het ineens niet meer.
Touringcars hebben wel gordels, enkel stadsbussen niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Touringcars hebben ook gordels tegewoordig, lijnbussen niet. Toch zou het wel veiliger zijn, maar het zal wel een afweging zijn tussen gemak, veiligheid en de lage frequentie dat er ongelukken zoals deze voorkomen.

Ik denk er soms wel eens bij na als ik in de trein stap, ik zit dan liever niet in de voorste bak en het liefst met mijn rug in de rijrichting.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Kans op een treinongeluk is zo klein dat ik me daar niet druk om maak.
En kijk naar ice ongeluk in duitsland van aantal jaar geleden, dan kan je weer beter wel voorin de trein zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Hoeveel mensen gaan er eigenlijk een 2 van die treinen? Dat zijn er toch wel behoorlijk wat, maar hoeveel zaten er daadwerkelijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De laatste treinramp in NL was Harmelen en daar hebben we van geleerd... de duitsers hebben ook geleerd van dat treinongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

DDX schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:17:
Heeft niet toevallig met onderhoud aan spoor tussen sloterdijk en zaandam te maken ?
http://forum.opeenshadikh...opic.php?p=361140#p361140
Als ik de reisplanner mag geloven reed men ter plaatse enkelspoor vandaag vanwege de werkzaamheden? Bij Sloterdijk stonden alle treinen vanaf Zaandam op spoor 4 ingepland, wat volgens het sporenplan betekend dat ze na vertrek kort linkerspoor moeten rijden, tot precies het punt van het ongeluk. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Bij Nieuwsuur net: "relatief lage snelheid: 50 km/u". Nou dat kan wel laag zijn, maar volgens mij is 20 km/u in zo'n situatie al dodelijk.
Pagina: 1 ... 62 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!