Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 174 175 Laatste
Acties:
  • 700.124 views

Onderwerpen

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:20

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

LauPro schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:18:
[...]
Voor station Muiderberg lijkt mij prima mogelijk dat er een passeerspoor komt, wat doet zo'n groot opstelterrein midden in de stad? Kan die niet beter ergens anders? En ik dacht dat ProRail minder wissels wilde en dat dus bijna alle wisselstraten eruit gaan op den duur. Gecombineerd verkeer begrijp ik, maar het is prima mogelijk om alleen de sporen voor IC's extra te verkanten en de goederen gewoon zo te houden?
Nee ik heb het even bekeken en gekeken wat er eventueel mogelijk is (zonder er diep in te duiken) maar met de huidige beschikbare grond kan er niet harder gereden worden dan 60km/u. Er zijn wel wat bogen waar 80km/u mogelijk is, maar de secties worden te kort en heeft het dus totaal geen zin, daarom is (en blijft) de maximum snelheid tussen Amstel en Amsterdam CS 60km/u.

Voorbeeld met 100km/u:
De boogstraal achter Amstel: R=400m als je de verkanting wilt berekenen:
11.8*100^2 / 400 = is een Dth van 296 met een normwaarde I<100 of uitzonderingswaarde van I<120 krijg je een D van 196 (of 176). D mag niet groter zijn dan 120mm (bij uitzondering 150mm).
Dus omgekeerd 11,8*100^2 / R = 220 waarbij R = 536m. Die boog past niet op de huidige grond, als ik die boog er doorheen trek heb ik minstens 42 meter meer grond nodig (in de breedte naar buiten) om die boog er doorheen te trekken en dan heb ik de overgangsbogen nog niet eens mee gerekend, daarbij is D=120mm HEEL oncomfortabel als de trein niet z'n streef snelheid heeft, wat hij nooit haalt op dat stukje... en dit probleem heb je na Amstel, bij Muiderpoort en na Muiderpoort, voor het emplacement (eventueel kan die eruit gehaald worden) en nog eens een S-boog (die weer andere issues met zich meebrengt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:33
http://www.nu.nl/binnenla...reinstel-bij-nijkerk.html
Vermoedelijk is er sprake van een "spontane ontkoppeling van twee treinstellen", zei een woordvoerder van de NS. Bij het ongeluk is niemand gewond geraakt.
Hmm...spontane ontkoppeling :P

[ Voor 46% gewijzigd door maarud op 13-12-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:38
station muiderberg??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:04
Staat op het plaatje DDZ, maar de tekst vermeld Sprinter. SLT/SGMm/DDZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Kijken wat voor smoes ze daarvoor gaan verzinnen :'), het zal wel winterweer en overbeladen trein worden :+.
Ik begin me ondertussen steeds meer te ergeren aan de 1e klasse 's ochtends vroeg. vanochtend weer met een groep van 10 mensen bij de deuren gestaan omdat er nergens meer plaats was behalve 1e klasse (2 mensen), het zou leuk zijn als de 1e klasse tijdens de spits ook gewoon gebruikt mag worden als er geen plek meer is in de 2e klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

BounceCloud schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:47:
Staat op het plaatje DDZ, maar de tekst vermeld Sprinter. SLT/SGMm/DDZ?
DDZ wordt ook als sprinter dienst gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:04
Met de hedendaagse journalistiek zou een 6400 zelfs nog als Sprinter verkocht worden, dus op de materieelomschrijvingen kun je niet meer afgaan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 11:00

Goner

What can I do you for ?

LauPro schreef op donderdag 12 december 2013 @ 17:18:
[...]
Ja beetje, totdat hij na de tunnel weer moet stoppen voor een stoplicht, reality is a bitch.
Nou we het toch over stoppen hebben ; krijgen die sprinter-piloten niet een seintje wanneer ze een station naderen of moeten ze gewoon hun doppen open houden ?
Eergisteren ging er eentje pas in de remmen toen we halverwege het perron in Lombardijen waren ; dat lukte dus niet meer, dus een doorstart en overstappen/terug in Barendrecht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Vicros schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:48:
[...]

Kijken wat voor smoes ze daarvoor gaan verzinnen :'), het zal wel winterweer en overbeladen trein worden :+.
Ik begin me ondertussen steeds meer te ergeren aan de 1e klasse 's ochtends vroeg. vanochtend weer met een groep van 10 mensen bij de deuren gestaan omdat er nergens meer plaats was behalve 1e klasse (2 mensen), het zou leuk zijn als de 1e klasse tijdens de spits ook gewoon gebruikt mag worden als er geen plek meer is in de 2e klasse.
Zodat betalende eerste klasse passagiers vervolgens geen plek meer hebben? Wmb wordt eerste klasse voor tweedeklassers compleet ontoegankelijk.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:05

PauseBreak

derp!

evilution schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:14:
[...]

Zodat betalende eerste klasse passagiers vervolgens geen plek meer hebben? Wmb wordt eerste klasse voor tweedeklassers compleet ontoegankelijk.
Dat is handig in het geval van evacuaties :) Bovendien is er niks mis met door de 1e klasse lopen met je 2e klasse kaartje. Ten eerste is het sneller (vrijwel niemand is zo dom om een 1e klasse kaartje te kopen) en ten tweede zul je in veel treinen wel moeten om bij het toilet te komen, of van coupé naar coupé. Nee, goed idee :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:07
Goner schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:07:
[...]

Nou we het toch over stoppen hebben ; krijgen die sprinter-piloten niet een seintje wanneer ze een station naderen of moeten ze gewoon hun doppen open houden ?
Eergisteren ging er eentje pas in de remmen toen we halverwege het perron in Lombardijen waren ; dat lukte dus niet meer, dus een doorstart en overstappen/terug in Barendrecht :(
Zelf opletten inderdaad. Daarvoor moet elke machinist dan ook wegbekendheid hebben (en daarin ook examen hebben afgelegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

BounceCloud schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 10:55:
Met de hedendaagse journalistiek zou een 6400 zelfs nog als Sprinter verkocht worden, dus op de materieelomschrijvingen kun je niet meer afgaan. :+
Ik denk dat op de bordjes op het perron "Sprinter" stond. En als de NS het "Sprinter noemt....... waarom zou een journalist het dan anders gaan noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
Als je op deze pagina kijkt naar de inzet, dan zie je dat de DDZ ook vaker wordt ingezet als sprinter dan als intercity.

Wikipedia: Nieuwe Intercity Dubbeldekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
Wat is nu de officiele naam van die dingen? NID of DDZ?

Edit: NID, DDZ was/is de projectnaam.

[ Voor 27% gewijzigd door ijdod op 13-12-2013 12:42 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401706

Waarom moesten de passagiers uitstappen en met bussen vervoerd worden ?
Was het niet gemakkelijker geweest om een andere machinist het losgelaten treinstel naar Amersfoort te rijden. Ik neem aan dat dat treinstel een eigen aandrijving heeft.

Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Anoniem: 401706 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:59:
Waarom moesten de passagiers uitstappen en met bussen vervoerd worden ?
Was het niet gemakkelijker geweest om een andere machinist het losgelaten treinstel naar Amersfoort te rijden. Ik neem aan dat dat treinstel een eigen aandrijving heeft.

Karel
Nee, beide stellen worden vastgehouden voor onderzoek wat enkele uren kan duren, beetje lullig om die reigizers ook zo lang te laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36

Blokker_1999

Full steam ahead

Goner schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:07:
[...]

Treinbestuurders moeten hun lijn kennen. Dit is afaik zelfs een bijlage bij hun "rijbewijs". Afhankelijk van het land waarin je rijd is het zelfs ten strengste verboden om over lijnen te rijden waar je geen kennis van hebt. In Frankrijk bestaat daar wel een uitzondering op, maar dan krijg je een up-to-date lijnfiche in het station waar je de onbekende lijn oprijd en moet je dit terug afgeven vanaf je terug op bekend terrein komt. Ook in België heeft onze nieuwe topman nu een ballonetje opgelaten om de regels rond lijnkennis te versoepelen.

Het voorbijrijden van een station is meestal het gevolg van vergeten dat je er moest stoppen en komt af en toe wel eens voor. Spijtig voor de reiziger, maar vanwege zowel veiligheid alsook om vertraging te vermijden word er daarna in principe doorgereden. Heb ooit 1x meegemaakt dat een bestuurder de andere kant ging uitrijden, maar daar had hij geluk dat het sein pas enkele honderden meter achter het perron stond.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:11

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ijdod schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 12:41:
Wat is nu de officiele naam van die dingen? NID of DDZ?

Edit: NID, DDZ was/is de projectnaam.
DDZ; NID is het marketingverhaaltje maar niet de materieelaanduiding. In alle interne communicatie gaat het over DDZ.
ArcticWolf schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:02:
[...]

Nee, beide stellen worden vastgehouden voor onderzoek wat enkele uren kan duren, beetje lullig om die reigizers ook zo lang te laten wachten.
In Nederland ja... in Zwitserland gebeurde laatst ook zoiets, combineren, rijden en klaar. Maar in Nederland zijn er wel meer clubs het spoor bijster, zoals een ProRail dat inmiddels al twee uur een goederentrein gijzelt die in 's-Hertogenbosch voor een defect wissel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu al klachten over nieuwe dienstregeling ov
Bij reizigersorganisatie Rover zijn veel klachten binnengekomen over de nieuwe treindienstregeling. Reizigers klagen onder meer over slechte aansluitingen tussen treinen van verschillende vervoerders, het vervallen van late treinverbindingen en de nog niet herstelde treinverbinding naar België.

Voor het stad- en streekvervoer komen klachten binnen over bijvoorbeeld slechte aansluitingen van busdienstregelingen op schooltijden. Hoeveel klachten tot nu toe precies binnen zijn gekomen, kon een woordvoerder niet direct vertellen.

Rover meldt vrijdag een meldpunt te hebben geopend voor de nieuwe dienstregeling voor de trein en het stad- en streekvervoer. De meeste dienstregelingen, waaronder die van de NS, gaan vanaf zondag in. Die voor de treinen kent in tegenstelling tot vorig jaar slechts kleine wijzigingen, maar die kunnen voor sommige reizigers grote gevolgen hebben, aldus Rover.

De NS heeft wegens grootschalige projecten aan de infrastructuur volgens Rover het voornemen de komende jaren geen grote wijzigingen meer door te voeren in de treindienstregeling. De reizigersorganisatie vindt echter dat er nog wel ruimte moet zijn voor kleine tussentijdse aanpassingen. De meldingen die binnenkomen wil de belangenorganisatie gebruiken daar met vervoerders over te praten.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

evilution schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 11:14:
[...]
Zodat betalende eerste klasse passagiers vervolgens geen plek meer hebben?
Lamenielache ... als de 1e klas volloopt met 2e klassers die nergens meer terecht kunnen, dan is het zó druk dat 1e (en 2e) klas reizigers niet eens meer kunnen instappen, laat staan hun duur betaalde zitplaats kunnen bereiken.
Of wil je ze ook nog een eigen 1e klas ingang geven ook ? O-) want geloof me, ik zie medereizigers met de door jou voorgestelde regels niet inschikken om mensen voorbij te laten naar de 1e klas. Integendeel ...

Nee, 1e klas is misschien leuk voor intercities en internationale treinen, maar in sprinters, gewoon opheffen ; doodzonde van de niet gebruikte ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Goner schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:34:
[...]

Lamenielache ... als de 1e klas volloopt met 2e klassers die nergens meer terecht kunnen, dan is het zó druk dat 1e (en 2e) klas reizigers niet eens meer kunnen instappen, laat staan hun duur betaalde zitplaats kunnen bereiken.
In dat geval prima, maar er zijn ook mensen die als ze zien dat het druk is. (en soms zelfs nog enkele plek naast iemand vrij) al direct doorlopen naar 1e klas en daar neerploffen.

Ik ben van mening dat je dan gewoon boete moet krijgen (en dus niet zoals ik vaak zie gebeuren dat mensen gewoon door conducteur de zoveelste waarschuwing krijgen)
Ik zou dan misschien nog wel eens 1e klas kaartje kopen als het druk zou zijn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Het is schering en inslag dat tweedeklasse volk zich in de eerste neerplempt, luid roepend "Dan gaan we toch lekker hier zitten." terwijl er nog ruim voldoende stagelegenheid is buiten de eerste klasse. Ik ben ook voor onmiddelijk boete voor zwartrijden. Vrijwel niemand zit per ongeluk ten onrechte in de eerste klasse.
Of wil je ze ook nog een eigen 1e klas ingang geven ook ? O-) want geloof me, ik zie medereizigers met de door jou voorgestelde regels niet inschikken om mensen voorbij te laten naar de 1e klas. Integendeel ...
2e raklasse volk schikt nu ook al niet in als je in een drukke trein probeert naar de eerste klasse te komen. Met een eigen ingang ondervang je dat juist. Zodra dat goed werkt kunnen we eens kijken naar aparte wachtruimtes.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:53

Reinier

\o/

evilution schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:50:
Zodra dat goed werkt kunnen we eens kijken naar aparte wachtruimtes.
Net zoals 50 jaar geleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Knip

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 15-12-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 20:34
ProRail heeft het houten reclameblok bij Coen en sander gewonnen. Ding ding ding ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Ik bedoelde dus niet dat reizigers zomaar de 1e klas in kunnen lopen en gaan zitten, ik doelde meer op een upgrade oplossing d.m.v. een extra incheckpaal of een simpele kaartjes automaat waar je geld ingooit en er een extra kaartje uitkomt voor je.

Op deze manier heeft de NS dus extra winst en word er ook niet meer illegaal 1e klasse gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

soeppie schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:25:
ProRail heeft het houten reclameblok bij Coen en sander gewonnen. Ding ding ding ding
:D hij is echt irritant, maar volgens die woordvoerster van ProRail was dat de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 15:21
Goner schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:34:
[...]

Nee, 1e klas is misschien leuk voor intercities en internationale treinen, maar in sprinters, gewoon opheffen ; doodzonde van de niet gebruikte ruimte.
Mogelijk, maar je hebt ook wel Sprinters die op langere trajecten rijden en de enige of de snelste manier zijn om een plaats te bereiken. B.v. tussen Amsterdam en Beverwijk rijdt alleen een Sprinter rechtstreeks. Je kunt met de IC via Haarlem, maar afhankelijk van het tijdstip waarop je op het station staat is dat niet de snelste route.

Ik reis dikwijls door het land heen naar klanten toe, en de reistijd is dan gewoon werktijd. Als ik niet kan zitten, kan ik eigenlijk niet werken op mijn laptop. Voor mij is extra luxe of ruimte niet zo van belang (al hoewel, speelt wel mee om de laptop goed neer te kunnen zetten), maar het meeste nog dat ik überhaupt kan zitten.

Ja, het is eigenlijk wel stom als de ene coupe overvol is en de andere maar 1 persoon zit. Maar ja, wat is het alternatief? Dynamische zitplaats reservering met als regel dat je moet opstaan zodra er iemand voor jouw plaats met reservering komt (zoals in de ICE)?

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

Weet iemand wat er precies gebeurd is in delft?

Rerd heeft in parijs een bus onthoofd ziet er spectaculair uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

flowerp schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 21:19:
[...]

Mogelijk, maar je hebt ook wel Sprinters die op langere trajecten rijden en de enige of de snelste manier zijn om een plaats te bereiken. B.v. tussen Amsterdam en Beverwijk rijdt alleen een Sprinter rechtstreeks. Je kunt met de IC via Haarlem, maar afhankelijk van het tijdstip waarop je op het station staat is dat niet de snelste route.

Ik reis dikwijls door het land heen naar klanten toe, en de reistijd is dan gewoon werktijd. Als ik niet kan zitten, kan ik eigenlijk niet werken op mijn laptop. Voor mij is extra luxe of ruimte niet zo van belang (al hoewel, speelt wel mee om de laptop goed neer te kunnen zetten), maar het meeste nog dat ik überhaupt kan zitten.

Ja, het is eigenlijk wel stom als de ene coupe overvol is en de andere maar 1 persoon zit. Maar ja, wat is het alternatief? Dynamische zitplaats reservering met als regel dat je moet opstaan zodra er iemand voor jouw plaats met reservering komt (zoals in de ICE)?
Nog simpler: het is extra inkomen voor de NS en daar is - zolang je (itt Fyra-toeslag) de keuze hebt om het normale 2e klas tarief te betalen voor de rest van de trein - niets mis mee. Ook niet in de stoptreinen - en dan juist omdat je daarmee mensen de trein in kunt krijgen die anders gewoon de trein links zouden laten liggen.

* dion_b heeft sinds Dynamo 1997 geen 1e klas kaartje meer gekocht in NL, en heeft de keren dat hij gratis upgrade had naar 1e nooit zinnig baat ervan gehad
LauPro schreef op donderdag 12 december 2013 @ 15:19:
[...]
Wat mij betreft laten we het regenwater vernevelen in de tunnel zodat er geen stof kan opwaaien...
[...]
Waarom kan dat niet? Er wordt altijd gesproken over comfort voor de reiziger maar hoe zit het met de mensen die om het spoor wonen?
Noem me een botte lul, maar als je problemen hebt met het geluid van treinen moet je niet naast een spoorlijn gaan wonen. En ja, ik kan hierover meepraten aangezien ik pal langs dit exact dit stukje spoor woon in A'dam, met 8 IC's en 4 stoptreinen per uur en assorti internationale treinen en goederentreinen er tussendoor die allemaal idd met max 60km/u voorbij kruipen en piepen.

* dion_b is opgegroeid naast het oude luchtspoor door het centrum van R'dam - daarmee vergeleken is werkelijk alles fluisterstil :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Goner schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:24:
[...]

Weet niet waar jij gebruik maakt van de trein, maar in de sprinter waar ik mee reis, gebeurt dat in ieder geval niet.
Sprinter Uitgeest-Amsterdam (via Zaandam) is dit redelijk gebruikelijk.
En conducteurs sturen mensen alleen maar weg, dus doen dezelfde mensen het volgende dag weer.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 14-12-2013 01:07 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

Het lastige aan de lijn Uitgeest-Hlm-Amsterdam is dat er tussen de 3 en 5 minuten een station is waardoor er bijna niet valt te controleren, laat staan bekeuren. Ik reis 6 dagen per week op de lijn en merk in de spits al dat zodra er één iemand een vraag heeft/de conducteur een opmerking moet maken over een vervoerbewijs dat hij snel weg moet om te fluiten. Als mensen dus in de spits collectief grijsrijden is dit niet te handhaven.
Ik zou ook vóór bekeuren ipv waarschuwen zijn omdat er zonder handhaving geen gedrag verandert. Ik heb nog nooit meegemaakt op de lijn dat iemand een prent kreeg, op Hlm-Gvc ook nooit. Het is inmiddels ook dik een halfjaar geleden dat er 2 Service&Veiligheid BOA's knippen in de spits: de conducteur is nu altijd alleen. Met z'n tweeën gaan dit een stuk sneller en met 1000 man in een 4+6 bakken VIRM is dat wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

LauPro

Prof Mierenneuke®

dion_b schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 00:27:
* dion_b is opgegroeid naast het oude luchtspoor door het centrum van R'dam - daarmee vergeleken is werkelijk alles fluisterstil :z
Het is natuurlijk een verschil of je er al woonde of dat er opeens een luchtspoor wordt aangelegd, ik weet niet hoe dat in 1847 is gegaan ;) er is wel een gaaf verhaaltje over:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=a-RUdafVbWw]
ArcticWolf schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:21:
Nee ik heb het even bekeken en gekeken wat er eventueel mogelijk is (zonder er diep in te duiken) maar met de huidige beschikbare grond kan er niet harder gereden worden dan 60km/u. Er zijn wel wat bogen waar 80km/u mogelijk is, maar de secties worden te kort en heeft het dus totaal geen zin, daarom is (en blijft) de maximum snelheid tussen Amstel en Amsterdam CS 60km/u.
Maar als er ene weg naast ligt zou die natuurlijk deels kunnen worden gebruikt om die boog te verruimen.
Voorbeeld met 100km/u:
De boogstraal achter Amstel: R=400m als je de verkanting wilt berekenen:
11.8*100^2 / 400 = is een Dth van 296 met een normwaarde I<100 of uitzonderingswaarde van I<120 krijg je een D van 196 (of 176). D mag niet groter zijn dan 120mm (bij uitzondering 150mm).
Dus omgekeerd 11,8*100^2 / R = 220 waarbij R = 536m. Die boog past niet op de huidige grond, als ik die boog er doorheen trek heb ik minstens 42 meter meer grond nodig (in de breedte naar buiten) om die boog er doorheen te trekken en dan heb ik de overgangsbogen nog niet eens mee gerekend, daarbij is D=120mm HEEL oncomfortabel als de trein niet z'n streef snelheid heeft, wat hij nooit haalt op dat stukje... en dit probleem heb je na Amstel, bij Muiderpoort en na Muiderpoort, voor het emplacement (eventueel kan die eruit gehaald worden) en nog eens een S-boog (die weer andere issues met zich meebrengt).
Ik snap dat het veel bogen zijn, maar het moet toch mogelijk zijn om op zijn minst die bochten stiller te maken? Door bijvoorbeeld iets grotere toleranties en een paar millimeter extra verkanting en die eerste bocht na Amstel zou ik niet zoveel mee doen omdat daar ook IC-treinen stoppen, het gaat mij vooral om het stuk daarna tot aan CS. Muiderpoort heb ik niet zoveel mee, daar stoppen bijna geen IC's.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249481

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YlmN7Xj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BbXEQHNIQAAw5t6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gp95k7Y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Goner schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:24:
[...]

Weet niet waar jij gebruik maakt van de trein, maar in de sprinter waar ik mee reis, gebeurt dat in ieder geval niet.
Daar is de 1e klasse nagenoeg leeg - niet genoeg Herrenvolk waarschijnlijk - en wordt pas door ons Untermenschen gebruikt als er omgeroepen wordt dat vanwege de drukte iedereen de 1e klassche in mag.
Nou gistermiddag nog in de IC Rtd-Ut en 's avonds laat weer vice versa.
Het heeft trouwens weinig met Herrenvolen en Untermanschen te maken, meer met fatsoen dat als je ergens niet voor betaald er ook geen gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

LauPro schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 10:57:
Maar als er ene weg naast ligt zou die natuurlijk deels kunnen worden gebruikt om die boog te verruimen.
Politiek...
Ik snap dat het veel bogen zijn, maar het moet toch mogelijk zijn om op zijn minst die bochten stiller te maken? Door bijvoorbeeld iets grotere toleranties en een paar millimeter extra verkanting en die eerste bocht na Amstel zou ik niet zoveel mee doen omdat daar ook IC-treinen stoppen, het gaat mij vooral om het stuk daarna tot aan CS. Muiderpoort heb ik niet zoveel mee, daar stoppen bijna geen IC's.
Van verkanting worden bogen niet stiller... ze gaan 2x zoveel lawaai maken omdat ze varieren in een verkantingstekort en een verkantingsoverschot, dat is dat sissende/piepende geluid wat je hoort(voornamelijk bij wissels).
Je wilt bij bogen met verkanting juist de tollerantie zo klein mogelijk houden zodat de variatie kleiner is, maar helaas heeft elke trein een andere snelheid, dus je krijgt het (meestal) niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Vicros schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:49:
Ik bedoelde dus niet dat reizigers zomaar de 1e klas in kunnen lopen en gaan zitten, ik doelde meer op een upgrade oplossing d.m.v. een extra incheckpaal of een simpele kaartjes automaat waar je geld ingooit en er een extra kaartje uitkomt voor je.

Op deze manier heeft de NS dus extra winst en word er ook niet meer illegaal 1e klasse gereden
Zo'n incheckpaal hebben ze sinds kort voor de Fyra. De paaltjes zijn nog niet actief, maar je kunt er ter plekke dan een toeslagticket pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ArcticWolf schreef op zaterdag 14 december 2013 @ 12:18:
[...]

Van verkanting worden bogen niet stiller... ze gaan 2x zoveel lawaai maken omdat ze varieren in een verkantingstekort en een verkantingsoverschot, dat is dat sissende/piepende geluid wat je hoort(voornamelijk bij wissels).
Ik dacht dat het piepende geluid juist wel kwam door de bogen: de wielen draaien met dezelfde omwentelingssnelheid, maar in een boog is een spoorstaaf korter dus slipt daar een van de wielen overheen: piepend geluid.
Met extra verkanting los je dat (deels) op.

Maar goed, de algemene oplossing tegen dat piepen is een spoorstaafsmeerinrichting.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-03 23:58
Kaj. schreef op maandag 16 december 2013 @ 06:43:
[...]

Zo'n incheckpaal hebben ze sinds kort voor de Fyra. De paaltjes zijn nog niet actief, maar je kunt er ter plekke dan een toeslagticket pakken.
Die paaltjes zijn gisteren actief geworden, het lijkt prima te werken. :)

Toeslag gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2sN/ff4704bc544c

Toeslag geannuleerd door 'm binnen 30 minuten weer voor een toeslagpaal te houden:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2sO/5772e362722a

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 16-12-2013 09:18 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:51
Station Hilversum Noord is omgedoopt in station Hilversum Media Park. In de reisplanner staan voorlopig nog beide namen, en dat lijkt me ook wel verstandig :)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Maasluip schreef op maandag 16 december 2013 @ 07:24:
[...]

Ik dacht dat het piepende geluid juist wel kwam door de bogen: de wielen draaien met dezelfde omwentelingssnelheid, maar in een boog is een spoorstaaf korter dus slipt daar een van de wielen overheen: piepend geluid.
Met extra verkanting los je dat (deels) op.

Maar goed, de algemene oplossing tegen dat piepen is een spoorstaafsmeerinrichting.
Nee het piepen wordt veroorzaakt door de variatie in snelheid in bogen met verkanting, de flens hangt tegen het boven of onderbeen. Ideale bogen hebben ook maximaal 40mm verkanting en zijn daarom ook groot vanwege de snelheid. Er zit ook geluidsverschil in verkantingstekort en verkantingsoverschot.
SSCS hebben meer negatieve effecten dan positieve, ze moeten alleen toegepast worden bij krappe bogen (en meestal alleen nabij woonwijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
JeroenH schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:46:
Station Hilversum Noord is omgedoopt in station Hilversum Media Park. In de reisplanner staan voorlopig nog beide namen, en dat lijkt me ook wel verstandig :)
Is één van de twee hernoemde stations in de nieuwe dienstregeling. De tweede is station Nieuweschans, dat heet nu Bad Nieuweschans.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Post uit China voor de modeltreinliefhebbers: Afbeeldingslocatie: http://www.railpromo.nl/filehost/186110H0_2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 16-12-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 15:21
Alex) schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:07:
[...]

Die paaltjes zijn gisteren actief geworden, het lijkt prima te werken. :)

Toeslag gekocht:
[afbeelding]

Toeslag geannuleerd door 'm binnen 30 minuten weer voor een toeslagpaal te houden:
[afbeelding]
Nice! Zo iets had ik al laaaaaang geleden eens voorgesteld :) Zou voor de ICE ook wel handig zijn, hoewel ik niet weet hoe vaak men die puur voor binnenlandse reizen gebruikt t.o.v. de Fyra.

Nu nog verbeteringen doorvoeren als de toeslag voor de fiets meteen vanaf je OV chipkaart saldo te betalen (i.p.v. onhandig tussen je ov chipkaart en bankpas te moeten DJ'en bij de automaat) en het wordt nog eens wat met die kaart _/-\o_

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Luccus schreef op maandag 16 december 2013 @ 17:19:
Post uit China voor de modeltreinliefhebbers: [afbeelding]
Grappig, een rail magazin loc uit China....
Voor welk systeem is deze geschikt? Gelijkstroom of wissel? (Marklin of de rest?)

* PaT moet ook eens hoognodig kijken wat de staat van zijn modelspoor spul is

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 19:31

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

ik denk dat ze in China geproduceerd worden :) Volgens mij zijn het Piko loks en je hebt ze voor DC en AC : http://www.railpromo-shop.nl/

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De microfoon van de omroepinstallatie op Amsterdam Centraal mag wel wat harder worden gezet, trouwens. Zaterdag ruim een uur voor de kat z'n viool zitten wachten op de Fyra die twee keer niet reed omdat er iemand op het spoor liep.
Helaas mochten we niet mee met de Thalys en hebben we de intercity maar gepakt; jammer van het toeslagkaartje.

De omroepcomputer staat wel hard genoeg, maar als er iets speciaals om moet worden geroepen, grijpt men naar de microfoon. Als je dan als reiziger die pingel hoort en vervolgens niets meer (enkel wat gemummel op het moment dat je toevallig vlak naast een luidspreker staat), loop je toch handige informatie mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Yukkie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:00:
ik denk dat ze in China geproduceerd worden :) Volgens mij zijn het Piko loks en je hebt ze voor DC en AC : http://www.railpromo-shop.nl/
Valt mij trouwens mee, 149 euro voor zo'n model. Kan mij herinneren dat mijn treinen toch een stukkie duurder waren (is ook wel een eeuwigheid geleden, maar (bijna) 800 gulden voor de Rheingold set staat nog steeds in mijn geheugen gebrand.)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat is er aan de hand in de Randstad ?
Geen enkele storing te zien, maar er rijdt geen trein op tijd ... kom net aan op Den Haag CS na een reis met 2 sprinters ; eerste zo'n 20 minuten vertraagd en rijdt niet verder dan HS en overstap op een andere, ook 15 minuten vertraagde sprinter. En terug ook alles vertraagd op de borden te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
PaT schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:11:
[...]

Valt mij trouwens mee, 149 euro voor zo'n model. Kan mij herinneren dat mijn treinen toch een stukkie duurder waren (is ook wel een eeuwigheid geleden, maar (bijna) 800 gulden voor de Rheingold set staat nog steeds in mijn geheugen gebrand.)
PIKO maakt tegenwoordig betaalbare en goede modetreinen, dat is zeker. Inderdaad zowel 2-rail DC als 3-rail AC leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Goner schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:49:
Geen enkele storing te zien, maar er rijdt geen trein op tijd ... kom net aan op Den Haag CS na een reis met 2 sprinters ; eerste zo'n 20 minuten vertraagd en rijdt niet verder dan HS en overstap op een andere, ook 15 minuten vertraagde sprinter. En terug ook alles vertraagd op de borden te zien.
Tussen Weesp en Muiderpoort rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Maar gezien de locatie zou dit het niet moeten zijn volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Goner schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 09:49:
Zelfde gehad, kreeg er zelfs problemen mee op mijn werk, dat er volgens hun niets te zien was op de planner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vicros schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:22:
[...]
Maar gezien de locatie zou dit het niet moeten zijn volgens mij
Nee, tijd ook niet, was om 8:59 en ik stond om 8 uur al te wachten.

Als ik met rijdendetreinen.nl kijk naar de vertrektijden op bijv. R'dam en Den Haag centraal zie ik nog steeds allerlei meldingen van gewijzigde sporen, treinen die niet rijden of niet stoppen op stations e.d.
Zal wel normaal zijn dan ...
Lodo schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:33:
[...]
Zelfde gehad, kreeg er zelfs problemen mee op mijn werk, dat er volgens hun niets te zien was op de planner...
Oh, da's helemaal lekker ...
Ik zat hier ook te klagen over m'n late aankomst, maar kon niet laten zien waar het door kwam.

Zie nu zelfs een uitgevallen sprinter van DH naar Dordrecht wegens 'herstelwerkzaamheden', maar wat is er dan kapot ?! :?

[ Voor 52% gewijzigd door Goner op 17-12-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
Gewijzigde sporen zegt ook niets. Ik zie regelmatig op mijn NS app "spoorwijzigingen" voorbij komen waarvan ik afvraag wat er anders is dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Robkazoe schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:40:
Gewijzigde sporen zegt ook niets. Ik zie regelmatig op mijn NS app "spoorwijzigingen" voorbij komen waarvan ik afvraag wat er anders is dan normaal.
Mijn trein had 10 minuten vertraging. Er stond Den Haag Centraal op maar hij ging gewoon naar Amsterdam Centraal, dus die mistte ik ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Robkazoe schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:40:
Gewijzigde sporen zegt ook niets.
En treinen die niet stoppen op stations waar ze blijkbaar normaal wel stoppen ?

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-OTuY6FT68VU/UrAr-lmkK8I/AAAAAAAABEU/46N5BVAA2sI/s800/NS_131217.png

EDIT: ah, een storing (4 minuten oud) :

Storing
Rotterdam C.-Delft/Hoek v H. Strand
Dinsdag 17 December 11:47
Oorzaak
Tussen Rotterdam C. en Schiedam C. rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 17-12-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-05 20:56
Dat de intercity van Den Haag naar Venlo niet stopt te Schiedam Centrum en Rotterdam Blaak is normaal. Het wordt vermeld omdat de intercity's Lelystad -- Vlissingen en Amsterdam -- Dordrecht wel op die stations stoppen. Vroeger heetten die treinen die iets vaker stoppen dan intercity's nog sneltreinen, maar die term is door de NS als onhip afgeschaft.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
idem voor de sprinter naar Utrecht, die stopt alleen 's avonds en in het weekend op Leidsche Rijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Het begint nu wel een heel groot topic te worden ;) Ook de TS is een beetje verouderd (en kapot). Tijd voor deeltje 22 dunkt me, voor wie zich nu aangesproken voelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben benieuwd of de TS gefixed gaat worden, ruim een half jaar terug (als ik mij niet vergis) de eerste melding daarover al gestuurd....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

http://nos.nl/artikel/587...-spoorproject-zwolle.html
Het Rijk en de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel investeren 225 miljoen euro in de verbetering van spoorknooppunt Zwolle. Het Rijk betaalt 119 miljoen euro, de provincies 106 miljoen euro. "Zwolle behoort tot de belangrijkste spoorknooppunten van Nederland", zegt staatssecretaris Mansveld.

Dagelijks reizen er 35.000 mensen tussen Zwolle en de noordelijke provincies. Die kunnen rekenen op een verkorting van hun reistijd, al is die bescheiden. Mansveld verwacht bijvoorbeeld een verbetering met 3 minuten tussen Leeuwarden en de Randstad.
Uitbreiding

Het geld wordt besteed aan het verdubbelen van het spoor tussen Zwolle en Herfte, het verbeteren van een kruising zodat treinen niet op elkaar hoeven te wachten en de uitbreiding van het emplacement bij Zwolle zodat er meer treinen tegelijk kunnen vertrekken.

In oktober stemde de gemeenteraad van Zwolle al in met een investering van 101 miljoen euro in het stationsgebied. Daarvan worden onder meer een nieuwe voetgangersbrug en een beter busstation betaald.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jammer dat ze niet ook even een paar euro vrijmaken om de verbinding met Twente te verbeteren. Stomme kloteboemel met veel te vaak vertraging op een enkelspoor. :(

En drie minuten tijdswinst _O- Dat is zo ook wel te halen als ze eens kappen met 3-5 minuten per station inplannen voor in- en uitstappen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:04
Weet iemand meer over de "versperring" bij Almere vandaag? Hierdoor reden er veel minder treinen van en naar Almere. Volgens personeel was er slechts 1 spoor in gebruik. Normaal is de melding wel wat specifieker dan "versperring" bijv "stroomstoring, defecte trein, wisselstoring etc.". Ik heb zelf over de rit Delft -> Lelystad 90 minuten vertraging gehad. Iets wat normaal maar 90 minuten duurt, duurde vanmiddag/vanavond 3 uur. Vooral eenmaal gestrand bij Weesp was het een chaos. Overvolle sprinters en getrek en geduw. Waar blijven de manieren van mensen op dit soort momenten? Toevallig (met geluk) ben ik daar weggekomen met de tweede sprinter, en terwijl de deuren amper open waren werd ik letterlijk de trein ingeduwd door de massa achter mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Laatst online: 09-12-2024

KenVerburg

Race-fan

Volgens Omroep Flevoland: "Volgens spoorbeheerder ProRail ontstonden de problemen doordat drie sporen geen stroom meer hadden. Oorzaak was een defecte bovenleiding."

http://www.omroepflevolan...oor-rondom-almere-voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:04
KenVerburg schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 21:28:
Volgens Omroep Flevoland: "Volgens spoorbeheerder ProRail ontstonden de problemen doordat drie sporen geen stroom meer hadden. Oorzaak was een defecte bovenleiding."

http://www.omroepflevolan...oor-rondom-almere-voorbij
Bedankt voor je bericht! Daar had ik nog niet gekeken. Hebben meestal niet (in mijn ogen) niet heel veel te melden. Op NOS.nl zag ik niks staan. Ik dacht al dat moet wel een hele bijzondere versperring zijn, geen overwegen op dat stuk traject, geen harde wind voor omgewaaide bomen. Dus wel een stroomstoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:33
PWM schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 14:46:
[modbreak]Het begint nu wel een heel groot topic te worden ;) Ook de TS is een beetje verouderd (en kapot). Tijd voor deeltje 22 dunkt me, voor wie zich nu aangesproken voelt :)[/]
In dat geval:
Het grote spoorwegentopic deel 22
Raven schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:02:
Ben benieuwd of de TS gefixed gaat worden, ruim een half jaar terug (als ik mij niet vergis) de eerste melding daarover al gestuurd....
Zal daar mee bezig gaan! Ook even een likje verf enzo :)

[ Voor 29% gewijzigd door maarud op 17-12-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Freak187

geen

Nieuwe dienstregeling, oude vertrouwde shitzooi:

http://www.noordhollandsd...n-NS??lref=outbr=obinsite

Het is verbazingwekkend dat de NS niet kan inschatten hoeveel forenzen er reizen vanuit Hoorn én Purmerend naar Amsterdam/Schiphol reizen.

Waar doen ze in godsnaam die reizigersonderzoeken voor?

Echt... de situatie is wéér verslechterd... hoe krijg je het voor elkaar.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En we kunnen verder: Het grote spoorwegentopic deel 22
Pagina: 1 ... 174 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!