Wat mij betreft laten we het regenwater vernevelen in de tunnel zodat er geen stof kan opwaaien...
Waarom kan dat niet? Er wordt altijd gesproken over comfort voor de reiziger maar hoe zit het met de mensen die om het spoor wonen? Wat mij betreft mag er best een vervelende verkanting zijn als de trein te langzaam rijdt, treinen zouden daar gewoon 80-100 km/u moeten kunnen rijden.
In principe zou die tunnel onder de metrolijn aangelegd kunnen worden toch? Probleem blijft dan wel dat je heel diep onder CS een station gaat krijgen.
De volgende vraag is wat de meerwaarde is van uitstappen op CS, aangezien dit station alles behalve 'centraal' is. Ik denk dat er meer toekomst zit in een fijnmaziger metro-netwerk in Amsterdam, dan kan je ergens aan de rand overstappen op de metro en vanaf daar de stad in.
Andere optie: na Loenen rechtdoor langs het Amsterdam-Rijnkanaal en dan tussen Diemen en Weesp weer aantakken. Dan heb je iig de bochten na Amstel en voor Muiderpoort geëlimineerd.
Zoals gesteld staat er veel hoogbouw.
Ik zie meer opties om de tramlijn 26 te upgraden naar metro/lightrail en deze onder Ijburg te laten lopen (onder de Ijburglaan door). Sowieso is men aan het kijken naar Ijburg 2 die voor een groot deel in het Ijmeer komt te liggen. Afhankelijk van hoe het zich vorm gaat geven kan je dan natuurlijk ook de Flevolijn hierop aansluiten. Dan heb je een directe verbinding tussen Lelystad, Almere, IJBurg en Amsterdam. Iets dat men al jaren graag ziet. Zet er een dienst op met elke 5-10 minuten een trein en je hebt een superverbinding.
Tram 26 is echt te traag in mijn ogen, en heeft veel last van het overige verkeer.