5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Daar zit hem dus de beperking.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
De minutenwijzer gaat wat sneller draaien, per 10 sec gaat er een minuut voorbij.
Ik had eerder gedacht aan een uurwijzer een uurtje vooruit ging.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Dat kan niet; die zijn mechanisch aan elkaar gelinkt.AW_Bos schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:32:
Ik had eerder gedacht aan een uurwijzer een uurtje vooruit ging.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
De secondenwijzer heeft met dit verhaal trouwens ook niets te maken; het systeem stuurt zoals ik 't zie gewoon elke tien seconden een puls om de minutenwijzer een minuut te laten verspringen. Elke zes 'minuten' komt dat ook overeen met de puls die nodig is om de secondenwijzer verder te laten gaan
Ik vraag me alleen nog af wat ze doen bij de omslag van zomertijd -> wintertijd; ze staan niet gewoon een uur stil toch? Ah, wel dus
[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 25-03-2012 00:45 ]
Vroeger duurde bijna 30 seconde....
Nog een mooie, als het wintertijd is... Ook behoorlijk verrassend.
Let u vooral op de geweldige discussie van de twee heren
Da's een oud filmpje trouwens gezien de huisstijl op de CTA
Zeg, ik vraag me af of de nieuwe klokken wel achteruit kunnen eigenlijk...
[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 25-03-2012 00:49 ]
Edit
Volgens een kennis gaan de nieuwe stationsklokken bij de TBP's om 2.00 als een malle doordraaien naar 3.00 uur..
Hij schijnt het gefilmd te hebben
[ Voor 41% gewijzigd door AW_Bos op 25-03-2012 03:12 ]
Tja, op 3:30 had die kerel nog een punt, maar verder laat dit filmpje de mentaliteit van veel Nederlanders toch heel duidelijk zien: klagen om het klagen en het is nooit goed. Dat gecombineerd met een verslaggever die harder zuigt dan een hoer in Bangkok.AW_Bos schreef op zondag 25 maart 2012 @ 00:44:
Iets minder dan 10 sec. krijgt de klok een minutenpuls binnen.
Vroeger duurde bijna 30 seconde....
Nog een mooie, als het wintertijd is... Ook behoorlijk verrassend.
[video]
Let u vooral op de geweldige discussie van de twee heren![]()
![]()
Signatures zijn voor boomers.
ICK mag 200wildhagen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:28:
1600-1700-1800 doet idd 180 km/h als maximum, maar het materieel áchter die lok haalt dat weer niet. ICRm zit op 160 km/h als Vmax, en DD-AR doet 140 km/h als Vmax (geen idee of DDZ sneller kan dan dat?).
Daar zit hem dus de beperking.
Maargoed, om nu 50 jaar oud materieel dat al enkele jaren terzijde staat in te gaan zetten, ook niet echt logisch
Virussen? Scan ze hier!
Misschien als de V250 in dienst gaat de huidige HSL trein naar Groningen laten rijden? Dan gaat het in ieder geval 160.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Wikipedia: Spoorlijn Lelystad - Zwollede huidige Nederlandse 1.500 V bovenleidingssystemen zijn niet geschikt voor snelheden boven 160 km/h. De bovenleiding zal wel voorbereid worden voor de in de toekomst in te voeren bovenleidingsspanning van 25 kV.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Wikipedia: Bovenleiding - het kán dus wel.Systeem B4: een bovenleidingsysteem dat geschikt is voor 1,5 kV en voor 25 kV is voorbereid; wordt o.a. gebruikt op het baanvak Woerden - Harmelen en Utrecht - Amsterdam Bijlmer. Ook op andere plekken, waar de bovenleiding wordt vernieuwd, zal het B4 systeem toegepast worden. Bij 1,5 kV wordt een extra kabel, die over de koppen van de bovenleidingmasten gaat, gebruikt als versterkingsleiding. Bij ombouw naar 25 kV wisselspanning staat deze kabel in tegenfase met de bovenleiding en dient hij om de elektromagnetische compatibiliteit (EMC) van het 25 kV-systeem te verbeteren. Het systeem heeft een maximum snelheid van 180 km/h bij 1,5 kV en 200 km/h bij 25 kV.
Alleen zie ik op foto's geen tweede kabel die in tegenfase kan hangen. Bij deze dan weer wel?
Verder staat in de structuurvisie zuiderzeelijn april 2006 dat de Hanzelijn inderdaad in eerste instantie voor 140 wordt aangelegd. Maarja, 2006.
Overigens zijn er een aantal (3) Franse broertjes van de 1600's die met 200 km/h worden ingezet: Wikipedia: BB 7200 - Wikipédia
[ Voor 8% gewijzigd door ValHallASW op 25-03-2012 14:21 ]
Jawel, maar die hangt ernaast in plaats van erboven zoals gebruikelijk is.ValHallASW schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:12:
[...]
Alleen zie ik op foto's geen tweede kabel die in tegenfase kan hangen.
Mooie foto's en dank voor de info!ValHallASW schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:12:
[...]
[...]
Wikipedia: Bovenleiding - het kán dus wel.
Alleen zie ik op foto's geen tweede kabel die in tegenfase kan hangen. Bij deze dan weer wel?
Verder staat in de structuurvisie zuiderzeelijn april 2006 dat de Hanzelijn inderdaad in eerste instantie voor 140 wordt aangelegd. Maarja, 2006.
Overigens zijn er een aantal (3) Franse broertjes van de 1600's die met 200 km/h worden ingezet: Wikipedia: BB 7200 - Wikipédia
Ik heb het idee dat het bestaande traject Lelystad - Almere - Weesp (Amsterdam) geen B4 bovenleidingsysteem heeft. Dan zou je alleen het stuk tussen Lelystad en Zwolle overhouden om echt gas (euh stroom) te geven.
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Daarnaast: Arnhem - Utrecht wordt ook 160km/u (moet klaar zijn ergens in 202*
Is die kabel erboven niet gewoon een draad voor de vogeltjes (en blikseminslag) dan?CyBeR schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:27:
[...]
Jawel, maar die hangt ernaast in plaats van erboven zoals gebruikelijk is.
We are shaping the future
Nee: zoals gezegd, bij 25kV is het 50Hz in tegenfase voor de EMC, bij 1500V is het een extra toevoerleiding om de kabelweerstand te verlagen (en daarmee de spanningsverliezen).
Gaat dat op die foto van de Hanzelijn wel goed met 25kV en die brug? Zo te zien is de bovenleiding daar al verlaagd voor de brug.
Ipv Apeldoorn->Hengelo->Enschede nu Apeldoorn->Zutphen->Hengelo->Enschede....
Hengelo-Deventer
Melding maandag 26 maart 2012, 19:57 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon
Tussen Deventer en Rijssen rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 22:30 uur verholpen.
Reizigers tussen Apeldoorn en Hengelo reizen via Zutphen.
Deventer-Zutphen/Zwolle
Melding maandag 26 maart 2012, 19:57 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon
Tussen Deventer en Zutphen rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 22:30 uur verholpen.
Reizigers tussen Deventer en 's-Hertogenbosch reizen via Utrecht Centraal.
Reizigers tussen Deventer en Zutphen reizen via Apeldoorn.
[ Voor 74% gewijzigd door Raven op 26-03-2012 20:16 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Da's toch standaard die omleiding? Nog 'even' geduld en je kunt ook weer omreizen via ZwolleRaven schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:12:
Pfff, aanrijding met een persoon tussen Deventer en Rijssen.
Ipv Apeldoorn->Hengelo->Enschede nu Apeldoorn->Zutphen->Hengelo->Enschede....
Btw... denk dat het eerder iets is rond het emplacement bij Deventer, net als met die koperjatactie van vorige week? Aangezien de treinen naar Zutphen er ook uitliggen. Iemand te vroeg met knippen?
[ Voor 18% gewijzigd door Bastien op 26-03-2012 20:17 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Nee, dat duurt nog wel even.Raven schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:21:
Zijn de werkzaamheden bij Nijverdal nog steeds niet klaar?!
April 2013 (bron (pagina 9))... duurt inderdaad nog wel even, het is een jaartje uitgelopen
[ Voor 28% gewijzigd door Bastien op 26-03-2012 20:40 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Ik ben weer thuis trouwens
Onderweg viel me trouwens iets op. De treinen moe(s)ten toch van wc voorzien (niet weggehaald) worden? Zowel de DM '90 die van Apeldoorn naar Zutphen rijd als die van Hengelo naar Bad Bentheim (bij die was mij het al eerder opgevallen) hebben geen toilet meer. De ruimte zit er nog wel maar is afgesloten en alle markeringen in de trein zijn weggehaald.
[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 26-03-2012 23:40 ]
Oscar Wilde
Oscar Wilde
Kwestie van andere draaistellen en iets andere tractiemotoren. ICM rijdt met buitendienstgestelde ATB gemakkelijk 180 (bron: Machinist bij NS wiens naam ik liever niet verklap).wildhagen schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 16:59:
Het bestaande materieel is, in de huidige configuraties (dus zonder ombouw naar 25 kV etc) immers niet geschikt voor een hogere Vmax dan 160 km/h.
1600/1700/1800 is in principe geschikt om 220 mee te rijden onder 1500 volt.
Wat maakt 1500V dan niet geschikt om er harder dan 160 mee te gaan? Teveel stroom?deadlock2k schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:20:
[...]
Kwestie van andere draaistellen en iets andere tractiemotoren. ICM rijdt met buitendienstgestelde ATB gemakkelijk 180 (bron: Machinist bij NS wiens naam ik liever niet verklap).
1600/1700/1800 is in principe geschikt om 220 mee te rijden onder 1500 volt.
Sorry, ik bedoelde 200km/h.deadlock2k schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:33:
Dat zeg ik toch niet? In Frankrijk wordt er 220 gereden onder 1500V en in Japan nog sneller.
Misschien moeten ze de dienstregeling van de V250 doortrekken naar Zwolle....
Antwerpen/Breda - Rotterdam - SAAL - Zwolle.
Dan komt NS ook gelijk zijn afspraken na (integratie van de HSL met het gewone net...
[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 27-03-2012 14:01 ]
Het is de bovenleidingsconstructie die de beperking is. Simpel gezegd: hoe lichter de bovenleiding, hoe sneller je kunt rijden. Heeft iets te maken met de eigenfrequentie van de draden en de golfbeweging die een stroomafnemer in de draden introduceert.
Voor 25kV kun je dunnere draden gebruiken omdat je minder stroom hoeft te trekken, voor 1500V moet je noodzakelijkerwijs zwaardere draden gebruiken en dan blijkt gewoon dat je niet zo hard eronderdoor kunt gaan.
Met technische oplossingen is veel meer mogelijk dan de 160/200 die in Nederland in principe de grens is, maar dat kost ook allemaal geld.
Het komt er op neer dat voor de bovenleidingsconstructies die momenteel in Nederland gehanteerd worden dat de grens is.
Goed plan, laten we de beveiliging uitschakelen. Ach, dat er af en toe wat op elkaar klapt, of wat rode seintjes mist, boeiuh... we kunnen dan tenminste met hogere snelheid rijden (en crashen).deadlock2k schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 13:20:
[...]
Kwestie van andere draaistellen en iets andere tractiemotoren. ICM rijdt met buitendienstgestelde ATB gemakkelijk 180 (bron: Machinist bij NS wiens naam ik liever niet verklap).
En dan heb ik het nog niet over de kosten die het met zich meebrengt om het materieel te verbouwen, terwijl er weinig tot geen toegevoegde waarde tegenover staat.
Ik heb geloof ik al wat vergezochte dingen voorbij zien komen in dit topic, maar zó zout heb ik zo nog niet vaak gegeten
Virussen? Scan ze hier!
Het aantal ampere bij 1500V ligt veel hoger dan bij 25kV.
Amperage bestaat niet. Ampère is de eenheid. stroom de grootheid. Net als voltage trouwens, wat ook niet bestaat in het Nederlands. Daarvan is de grootheid spanning. Hier worden echter nog veel meer fouten in gemaakt, door het Engels, waar het wel voltage is.ArcticWolf schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:49:
En met stroom bedoeld Maasluip amperage![]()
Het aantal ampere bij 1500V ligt veel hoger dan bij 25kV.
Ontopic:
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat er in NL harder wordt gereden dan 160. Het huidige materieel kan max 160, de overwegen doen max 160, en de bovenleidingen behalve B4 doen max. 160. ATB-EG doet, met een aanpassing waarvan er de vraag is of die gedaan wordt, ook max 160. Nu nog 140.
Ik vind 200 wel een mooie snelheid voor conventioneel spoor in NL, maar dan zal er veel aangepast moeten worden. Denk aan bovenleidingen die allemaal naar B7 (B4 omgebouwd) of ter zijne tijd hoger, moeten, overwegen die gemoderniseerd of weggehaald moeten worden, materieel (wat wel te doen moet zijn, een nieuwe VIRM serie kan volgens mij prima met 200 km/h en 25 kV uitgerust worden, als die tenminste komt) en ik ben vast iets vergeten (mijn kat liep net over het toetsenbord en alles was weg
In ieder geval, ik denk dat 160 op belangrijke trajecten wel in 5 jaar te doen moet zijn, en dat 200 heb niet voor 2025 wordt, tenzij er nu ineens heel veel gaat veranderen.
Ik denk dat deadlock2k bedoelt dat als je de beveiliging even buiten beschouwing laat het materieel de 200 km/h wel aan kan.wildhagen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 14:41:
[...]
Goed plan, laten we de beveiliging uitschakelen. Ach, dat er af en toe wat op elkaar klapt, of wat rode seintjes mist, boeiuh... we kunnen dan tenminste met hogere snelheid rijden (en crashen).
En dan heb ik het nog niet over de kosten die het met zich meebrengt om het materieel te verbouwen, terwijl er weinig tot geen toegevoegde waarde tegenover staat.
Ik heb geloof ik al wat vergezochte dingen voorbij zien komen in dit topic, maar zó zout heb ik zo nog niet vaak gegeten
Niet op alle slakken zout gaan leggen
PARIJS - De Franse staatsspoorwegmaatschappij SNCF moet 1500 euro betalen aan een vrouw die haar baan heeft verloren omdat haar forenzentrein herhaaldelijk te laat was.
Dit heeft de rechtbank in Parijs dinsdag besloten. Ook moet de SNCF nog eens 1500 euro betalen aan kosten voor de rechtszaak.
De 25-jarige Soazig Parassols had 45.000 euro geëist. Zij werd in juni 2010 als secretaresse aangenomen door een advocatenkantoor in Lyon.
De vrouw die in Ambérieu woont, werd al tijdens haar proeftijd ontslagen omdat ze door treinvertragingen steeds weer te laat op haar werk kwam, ook al nam zij één trein eerder dan volgens de dienstregeling noodzakelijk.
Een keer was de trein zelfs een uur en een kwartier te laat, aldus Franse media. Volgens de rechter is er een ''niet te ontkennen verband'' tussen de ''anormale treinvertraingen'' en het ontslag van de secretaresse.
Oscar Wilde
Sja, dat is het voordeel (voor de werkgever) van een proeftijd. Dit kan je in NL ook zonder problemen gebeuren. Alleen week na week vaak te laat komen door de trein, sja dan is het of erg droevig gesteld met de SNCF of er zat af en toe ook een verslaapactie bij.field33P schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:25:
Je kan ook 2 treinen eerder gaan; maar uiteindelijk wordt dat overkill. maar de werkgever zit ook een klein beetje fout door haar te ontslaan imo.
Oscar Wilde
Even een harde les uit de praktijk (niet voor mijzelf gelukkig): het zal de werkgever aan zijn aars oxideren of jij door omstandigheden in het vervoer te laat bent. Een paar keer kun je dat nog wel een keer compenseren (doordat de werkgever lief is of omdat je de mogelijkheid krijgt het uit te werken/verlof te nemen) maar dat is een keer eindig, zeker bij enkele keren per week. Dan ga je maar verhuizen.Raven schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:35:
Ik vraag me eigenlijk af of je als werknemer verplicht bent 2 treinen eerder te nemen omdat zelfs 1 trein eerder niet genoeg is vanwege regelmatige vertragingen...
Maar goed, we ontsporen een beetje...
[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 27-03-2012 19:47 ]
De komende paar jaar moet dat nog helemaal niet.Raven schreef op maandag 26 maart 2012 @ 22:07:
Onderweg viel me trouwens iets op. De treinen moe(s)ten toch van wc voorzien (niet weggehaald) worden? Zowel de DM '90 die van Apeldoorn naar Zutphen rijd als die van Hengelo naar Bad Bentheim (bij die was mij het al eerder opgevallen) hebben geen toilet meer. De ruimte zit er nog wel maar is afgesloten en alle markeringen in de trein zijn weggehaald.
OkidoBastien schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:47:
[...]
Even een harde les uit de praktijk (niet voor mijzelf gelukkig): het zal de werkgever aan zijn aars oxideren of jij door omstandigheden in het vervoer te laat bent. Een paar keer kun je dat nog wel een keer compenseren (doordat de werkgever lief is of omdat je de mogelijkheid krijgt het uit te werken/verlof te nemen) maar dat is een keer eindig, zeker bij enkele keren per week. Dan ga je maar verhuizen.
Maar goed, we ontsporen een beetje...
Luccus schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:03:
[...]
De komende paar jaar moet dat nog helemaal niet.
Automobiliste ziet locomotief te laat
Alleen maar een rood licht en geen geluidsignaal? Er hoeft dan maar alleen een bosje danwel boom of wat dan ook in de weg te zitten en je merkt niet of er wat aan komt.DORDRECHT - Een 28-jarige bestuurster van een auto is dinsdagavond op de Dokweg in Dordrecht tegen een overstekende locomotief gereden.
Ze kwam met de schrik vrij, liet de politie weten.
De Dokweg wordt doorkruist door een enkelspoor goederenlijn tussen station Dordrecht en het zeehavengebied. Een rood licht en geluidssignalen van de trein waarschuwen de weggebruikers. Er zijn geen spoorbomen. De goederentreinen steken stapvoets de weg over.
Vermoedelijk heeft de vrouw de trein en het rode licht niet gezien. De buffers van de loc hebben zich net achter de zitplaats van de vrouw in de auto geboord.
De wagen raakte zwaar beschadigd. De spoorwegpolitie verricht onderzoek naar de botsing. De locomotief liep vrijwel geen schade op, de machinist bleef ongedeerd.
Oscar Wilde
Bovenleidingen doen de snelheid waarvoor ze geconfigureerd zijn en dat is overal 140.marcop23 schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:16:
[...]
Ontopic:
Ik denk dat het nog wel even duurt voordat er in NL harder wordt gereden dan 160. Het huidige materieel kan max 160, de overwegen doen max 160, en de bovenleidingen behalve B4 doen max. 160. ATB-EG doet, met een aanpassing waarvan er de vraag is of die gedaan wordt, ook max 160. Nu nog 140.
In VIRM zit een uitsparing voor een 25KV omzetter dus dat is opzich niet echt problematisch. Ik heb mij er wel ten zeerste over verbaasd dat de nieuwe VlaVlips niet bicourant geleverd zijn.Ik vind 200 wel een mooie snelheid voor conventioneel spoor in NL, maar dan zal er veel aangepast moeten worden. Denk aan bovenleidingen die allemaal naar B7 (B4 omgebouwd) of ter zijne tijd hoger, moeten, overwegen die gemoderniseerd of weggehaald moeten worden, materieel (wat wel te doen moet zijn, een nieuwe VIRM serie kan volgens mij prima met 200 km/h en 25 kV uitgerust worden, als die tenminste komt) en ik ben vast iets vergeten (mijn kat liep net over het toetsenbord en alles was weg).
Dat hoop ik ook. Bij de trajecten waar nu 140 gereden kan worden kan de snelheid eenvoudig omhoog (aanpassen overwegen en hier en daar minimaal de verkanting aanpassen).In ieder geval, ik denk dat 160 op belangrijke trajecten wel in 5 jaar te doen moet zijn, en dat 200 heb niet voor 2025 wordt, tenzij er nu ineens heel veel gaat veranderen.
Waarschijnlijk is het SLT makkelijk aan te passen naar 25 kV wanneer de tijd daar rijp voor is. Wat mij meer verbaasde is dat er geen ERTMS in zit.deadlock2k schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:44:
[...]
In VIRM zit een uitsparing voor een 25KV omzetter dus dat is opzich niet echt problematisch. Ik heb mij er wel ten zeerste over verbaasd dat de nieuwe VlaVlips niet bicourant geleverd zijn.
Jep. Een locomotief is immers zo klein als een muis, die zie je zó over het hoofd. Het feit dat hij forse verlichting voert maakt hem nog veel onzichtbaarder...Raven schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:42:
[...]
Alleen maar een rood licht en geen geluidsignaal? Er hoeft dan maar alleen een bosje danwel boom of wat dan ook in de weg te zitten en je merkt niet of er wat aan komt.
En zoals je kan zien is de situatie vrij overzichtelijk, en zie je de trein al van een eindje aankomen (hij kwam van rechts, dus onder het viaduct als ik de berichten goed interpreteer). Ook op de weg is belijning genoeg, en er staat ook nog eens een verkeersbord...
Maar je kan nog zó veel maatregelen nemen, als mensen hun ogen niet gebruiken, of hun hersens niet, helpt er niks, al zet je nog 100.000 schijnwerpers weg en maak je een hoeveelheid lawaai waar de doden van opstaan uit hun graf.
Virussen? Scan ze hier!
Zo te zien aan de vorm van het bord wel.wildhagen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:06:
Weet alleen niet of die hier ook gebruikt wordt.
In het bericht staat: ' De buffers van de loc hebben zich net achter de zitplaats van de vrouw in de auto geboord.' - dat betekent dat de loc vanaf de auto gezien van linksachter moet zijn gekomen. Dat je 'm dan over het hoofd ziet is nog steeds dom, maar wel begrijpelijker.wildhagen schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:06:
(hij kwam van rechts, dus onder het viaduct als ik de berichten goed interpreteer).
http://maps.google.com/ma...iYg&cbp=12,30.72,,0,25.91
Maarja, hoe je die drie enorme lampen boven je hoofd dan mist...
[ Voor 27% gewijzigd door ValHallASW op 28-03-2012 15:55 ]
Haast hebben en de loc zien en toch denken: Ken net.
Vervolgens tegen de politie opgeven: "Niet gezien". Feitelijk met de hoop dat de verzekering nog iets uit keert.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Dat spoort dan weer niet met de foto's, daar is duidelijk te zien dat hij niet achter de vrouw de auto raakte, maar er naast en van rechts, ter hoogte van de bijrijders-stoel:ValHallASW schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 15:53:
[...]
In het bericht staat: ' De buffers van de loc hebben zich net achter de zitplaats van de vrouw in de auto geboord.' - dat betekent dat de loc vanaf de auto gezien van linksachter moet zijn gekomen. Dat je 'm dan over het hoofd ziet is nog steeds dom, maar wel begrijpelijker.

Meer foto's @ http://www.dordrecht.net/...to-in-dordrecht-9030.html
Maargoed, dat maakt verder ook niet uit. Belangrijkste is dat er verder niemand (ernstig) gewond geraakt is, en het alleen bij materiele schade is gebleven.
Virussen? Scan ze hier!
*Perry het vogelbekdier is een personage uit de kinderserie Phineas en Ferb
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Virussen? Scan ze hier!
Nou ik lees het al, ik ben niet de enige die niet heel erg onder de indruk is van dat ding. Albatros vind ik dan op zich nog een positieve bijnaam, hoewel ik dan gelijk hier aan moet denken:
Bij een simpel spoor dat over de weg loopt, zo'n 5 keer, wacht de trein meestal op het verkeer. Als hij haast heeft of als er één lange rij auto's is, drukt hij even op de tyfoon. Ook zitten er van die rode kniperlichtjes op de zij- en voorkant van een 6400 loc, die ook aan gaan.
De trein rijdt overigens ongeveer 30 volgens mijn fietskilometerteller en stopt voor elke overweg, waarna hij stapvoets rijdt zoals ook in dat Nu.nl artikel wordt gezegd.
Communicatie is ook maar alles ; op Lombardijen werd omgeroepen dat de sprinter (naar Den Haag CS) niet verder zou rijden dan R'dam CS. Dus stap toch maar in en vraag voor de zekerheid aan de conducteur of dat klopt ... nee, deze trein gaat er nog tussendoor. Begint toch te twijfelen en belt. Inderdaad, even later over de (standaard nauwelijks verstaanbare intercom waar ook niks aan gedaan wordt) dat de trein niet verder rijdt.
Blijkbaar was er gisterenavond ook een storing tussen R'dam en Den Haag ?
Collega van me kwam uiteindelijk in een sprinter terecht die de conductuer niet wilde laten vertrekken vanwege de drukte ... ?! Dat heb ik zelfs tijdens de sneeuw-ellende niet meegemaakt (maar toen zag je ook geen conducteurs, realiseer ik me nu)
Met dank aan de de instanties die een botsneus vereisten, waaruit deze aparte constructie vervolgens mee op tafel kwam. In de eerste ontwerpen was een mooie aflopende neus getekend, zoals de ICE-1 serie.PaT schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:11:
Ik zit net even SBS 6 te bekijken over het opleiden van machinsten voor de V250's. Ik blijf mij er toch over verbazen hoe verschrikkelijk lelijk die koppen van die stellen er uit zien...
NS HiSpeed wou zelf voor een eigen ontwerp kiezen om unieker te zijn dan de rest. Als er nou eens voor ICE (eigenlijk de Velaro) werd gekozen.... tja
Ik kan mij echter niet voorstellen dat dat ook maar iets uitmaakt als bijvoorbeeld zo'n V250 met 250 Km/u ergens bovenop botst. Dan ligt een groot deel van die trein in de poeier (kijk de Eschede ramp in Duitsland).
Een botsneus is er voor om de overlevingskans van de machinist te vergroten mocht hij op bijvoorbeeld een vrachtwagen of een stadsbus botsen. Op betonnen pilaren (zoals Eschede) is zo'n neus niet ontworpen.PaT schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:31:
Heeft een botsneus eigenlijk wel praktisch nut? Ik kan mij zo voorstellen dat het bij relatief lage snelheden nog wel helpt om de botsenergie te absorberen en het achterliggende treinstel zo beter door de crash heen te helpen.
Ik kan mij echter niet voorstellen dat dat ook maar iets uitmaakt als bijvoorbeeld zo'n V250 met 250 Km/u ergens bovenop botst. Dan ligt een groot deel van die trein in de poeier (kijk de Eschede ramp in Duitsland).
Zal wel voor op emplacementen zijn, daar gaat het het vaakst mis toch?
De inwoners van o.a. Lansingerland hebben in het verleden (nog voor de start van de commerciële dienstverlening in 2009) wel eens vuilcontainers op de HSL geparkeerd als protest tegen de geluidsoverlast. Juist tegen zulke situaties is een botsneus bedoeld.
Geluid kan altijd verhitte discussies oproepen. Ik heb mij ooit gemengd in een discussie over een mogelijke tram plus door een dorp. Die dingen maken wat mij betreft echt niet veel herrie, maar ik werd in die discussie nog net niet met pek en veren overgoten
haha ik ken dat jaPaT schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:05:
Lansingerland is de gemeente, Bergschenhoek en Berkel & Rodenrijs zijn de dorpen...
Geluid kan altijd verhitte discussies oproepen. Ik heb mij ooit gemengd in een discussie over een mogelijke tram plus door een dorp. Die dingen maken wat mij betreft echt niet veel herrie, maar ik werd in die discussie nog net niet met pek en veren overgoten
In Utrecht hoeft dit niet... want mensen wonen in Utrecht niet voor hun rust?
[ Voor 5% gewijzigd door ArcticWolf op 30-03-2012 07:49 ]
Niet alleen geluid ; een tijdje terug wilde 'men' (de politiek) de tram van Rotterdam doortrekken naar bijv. Ridderkerk.PaT schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 22:05:
Geluid kan altijd verhitte discussies oproepen.
Bijna een volksopstand geworden ... het is nl al eerder gebleken dat kleine criminaliteit en nog wat soorten overlast toenemen in gebieden die 'ontsloten' worden met openbaar vervoer. Weet niet of dat specifiek Rotterdam (of zelfs bepaalde wijken) zijn of een algemeen verschijnsel.
Nieuwegein is een slaapstad. Zeg maar het Zoetermeer van Midden-NederlandArcticWolf schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 07:48:
[...]
haha ik ken dat jabinnenkort onderhoud aan de tram in Nieuwegein centrum en daar mag alleen maar overdag gewerkt worden van 7:00 tot 17:00 en met uitzondering tot 19:00, want de mensen wonen in Nieuwegein voor hun rust
![]()
In Utrecht hoeft dit niet... want mensen wonen in Utrecht niet voor hun rust?
kom ik (niet heel erg op tijd...) het perron op rennen, en alsnog sluit de conducteur de deuren 20m voordat ik bij de trein ben. Vervolgens vertrekt de trein om 15:08:30, met als officiele vertrektijd 9 over
* dcm360 gaat gewoon proberen de 40 minuten langer onderweg terug te claimen
Verwijderd
Och die verhaaltjes weer, als je de huidige buslijn naar Ridderkerk vervangt door een metro of tram zouden ineens alle zwervers uit het centrum van Rotterdam (die 10 jaar geleden door leefbaar verjaagd zijn) en alle kleine criminaliteit ineens naar Ridderkerk verkassen. Dat zou dan "gebleken zijn", maar ondertussen heb ik nog nooit een fatsoenlijke bron gezien waarom zwervers/criminelen zo'n uitgesproken voorkeur voor railgebonden OV zouden hebben. Wat een kletspraat.Goner schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:08:
[...]
Niet alleen geluid ; een tijdje terug wilde 'men' (de politiek) de tram van Rotterdam doortrekken naar bijv. Ridderkerk.
Bijna een volksopstand geworden ... het is nl al eerder gebleken dat kleine criminaliteit en nog wat soorten overlast toenemen in gebieden die 'ontsloten' worden met openbaar vervoer. Weet niet of dat specifiek Rotterdam (of zelfs bepaalde wijken) zijn of een algemeen verschijnsel.
Ridderkerk is een van de vele plaatsen rondom Rotterdam waar mensen maar niet willen begrijpen dat je midden in de randstad niet de rust en ruimte van twente of groningen moet verwachten. Ik heb nooit begrepen waarom die mensen niet gewoon verhuizen naar een plaats die ze biedt wat ze zoeken in plaats van krampachtig vast te houden aan een dorpsmentaliteit in een plaats met 27 duizend inwoners gelegen in een regio met ruim een miljoen inwoners (rijnmond). Berschenhoek en Berkel en Rodenrijs zijn daar ook een typisch voorbeeld van. Vol met mensen die blijkbaar wel de lusten van de grote stad willen, maar niet de lasten.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 20:38 ]
- Metro doortrekken van Spijkenisse naar Hellevoetsluis en/of Brielle.
- A4 Schiedam - Delft. Na minimaal 40 jaar is de kogel door de kerk, mocht eens tijd werden
Om over het verbindend tracé (Hoogvliet - Steenbergen) maar niet te spreken.
- Hoekse Lijn
Hoewel dat met de A4 "superzuid" (Benelux - Hoekse Waard) meevalt voor het deel langs Spijkenisse. Daar zitten 75.000 inwoners die daar met smart op zitten te wachten! (Ik heb ook geheel tegen mijn wil een gratis abonnement op een geopende brug als ik familie in SpikeCity ga bezoeken!
Metro naar Hellevoet gaat hem nooit worden. Lekker onrendabel stuk door Bernisse heen. Daar woont bijna geen kip! Dat zou dan denk ik het langste stuk ter wereld zijn tussen 2 metro stations!
Ik zou zeggen, maak in die Oranje of Blankenburg tunnel (of hoe die ook heet) een mooi spoortje en verbind daar "iets" van Hellevoet naar de Hoekse lijn! Kunnen een boel havenarbeiders ook met het OV naar hun werk
Over de "A4 Superzuid": Ik sta met enig regelmatig stilletjes te vloeken bij de benelux tunnel omdat afrit SpikeCity weer eens een drama is. Punt alleen wel is, er zijn 12 tracé mogelijkheden en men komt er gewoon niet uit.PaT schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 21:47:
Daar hebben we in de RO wereld een mooie kreet voor: NIMBY! (not in my back yard!)
Hoewel dat met de A4 "superzuid" (Benelux - Hoekse Waard) meevalt voor het deel langs Spijkenisse. Daar zitten 75.000 inwoners die daar met smart op zitten te wachten! (Ik heb ook geheel tegen mijn wil een gratis abonnement op een geopende brug als ik familie in SpikeCity ga bezoeken!)
Metro naar Hellevoet gaat hem nooit worden. Lekker onrendabel stuk door Bernisse heen. Daar woont bijna geen kip! Dat zou dan denk ik het langste stuk ter wereld zijn tussen 2 metro stations!
Ik zou zeggen, maak in die Oranje of Blankenburg tunnel (of hoe die ook heet) een mooi spoortje en verbind daar "iets" van Hellevoet naar de Hoekse lijn! Kunnen een boel havenarbeiders ook met het OV naar hun werk
Metro lijn Spike - Hellevoet: Ik verwacht dan een toevoeging van 3 a 4 metro stations
Dorpjes zoals Rhoon en Poortugaal zijn ook voorzien, plus dat de afstand Slinge - Rhoon ook een aardig stuk is.
Echter, je gestelde suggestie klinkt erg verleidelijk. Nu alleen de gemeente Hellevoetsluis nog zien te overtuigen met hetzelfde feit als waar Ridderkerk mee denkt te zitten: Dat de overlast meekomt vanuit Spijkenisse Akkers of R'dam.
Moet dat laatste nog zien.
Nou, die zijn er dus nietArcticWolf schreef op maandag 02 april 2012 @ 07:59:
Ze gaan ook beginnen met het doortrekken verbinden van de A20 naar de A15 bij Rozenburg, om de A4 te ontlasten... maar of er meer plannen zijn om de Metro door te trekken weet ik niet.
Zou sowieso eerst de Hoekse lijn een metro moeten worden (dat traject staat toch ook on hold?) en dan zou die ineens de nieuwe Waterweg onderdoor moeten schieten... Gezien de economische malaise denk ik dat dat een
Ik weet niet waar al het geld is gebleven wat ProRail, HTM, GVB, RET, BRU hadden, maar tis allemaal "verdwenen". Van de GVB is duidelijk dat het gestolen isPaT schreef op maandag 02 april 2012 @ 08:02:
[...]
Nou, die zijn er dus niet
Zou sowieso eerst de Hoekse lijn een metro moeten worden (dat traject staat toch ook on hold?) en dan zou die ineens de nieuwe Waterweg onderdoor moeten schieten... Gezien de economische malaise we minister anti-spoor hebben denk ik dat dat eenwordt...
[ Voor 24% gewijzigd door ArcticWolf op 02-04-2012 08:10 ]
En dan wel een ICM voor de sprinter Zwolle-Groningen?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
De laatste keer dat ik de IC Schiphol-Groningen zag was het gewoon weer een ICMm. Misschien stond er op Hoofddorp Opstel even niks anders?
VIRM krijg je een houten aars van na een uur zitten.
Het wordt geloof ik al een hele poos ingezet, maar alleen bij bepaalde treinen uit de serie. Kijk maar eens op youtube, staan genoeg VIRM's in Groningen.F.West98 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 17:44:
Nou ik heb het nu al 10x gezien dit jaar en ik kom niet vaak op Groningen CS en daarvoor zag ik het NOOIT
Ik vind zelf de VIRM nogal rommelig lijken t.o.v. de ICM, vooral de VIRM1, 2 en 3. Ook vind ik de ICMm gewoon lekkere stoelen hebben, en erg snel internet. Alleen helaas hebben ze niet zoveel capaciteit als de VIRM, vooral niet als die ook nog gekoppeld moet worden waardoor de lengte nog beperkter is..
De gerenoveerde VIRMs zien er wel heel fris uit, alleen het design is nogal jaren '90. Ik hoop dat de volgende generatie dubbeldekkers die NS gaat bestellen ook wit-blauw worden (zoals SLT), maar dan met een ICE-achtige livrei.marcop23 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 18:04:
[...]
Het wordt geloof ik al een hele poos ingezet, maar alleen bij bepaalde treinen uit de serie. Kijk maar eens op youtube, staan genoeg VIRM's in Groningen.
Ik vind zelf de VIRM nogal rommelig lijken t.o.v. de ICM, vooral de VIRM1, 2 en 3. Ook vind ik de ICMm gewoon lekkere stoelen hebben, en erg snel internet. Alleen helaas hebben ze niet zoveel capaciteit als de VIRM, vooral niet als die ook nog gekoppeld moet worden waardoor de lengte nog beperkter is..
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 03-04-2012 19:21 ]
Er wordt al meer dan een half jaar in zowel de ochtendspits als de avondspits veel met VIRM gereden op Groningen/Leeuwarden-Schiphol/Den Haag en hetzelfde op het traject Enschede-Schiphol/Den Haag. Zelf heb ik ook liever ICMm, maar een grotere kans op een zitplek is toch ook wel erg prettig.ThinkPadd schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 19:21:
VIRM staat vaak in Groningen op donderdagmiddag, vrijdagmiddag enzo.. Veel studenten die dan naar huis gaan voor het weekend met veel bagage e.d.
Ik had ze om 07:07 uit groningen op vrijdag en 19:15 aankomst op maandag
Maar ze maken geen goede indruk, die maandag hadden ze direct problemen. In Assen gingen de deuren dicht maar geen signaal. (lampje bleef uit oid)
Dus na een kwartier herstarten en veel psssj psssj ging ie wel weg (en andere VIRMs zie ik vaak met defecte deuren)
Een 'extra trein' die net wegreed toen ik het perron opwandelde, gevolgd door 2 speelgoed-sprinters, min of meer op tijd maar veeeeeel te kort. Achterblijvers op perron ... heb me er uiteindelijk maar ingewurmd.
Geen omroepen, niks (meer) op de NS site ? Wat was de reden voor de nooddienst-regeling ?
Alleen een wisselstoring tussen Dordrecht en Den Haag eerder vanochtend.
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
![]()
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!