Signatures zijn voor boomers.
Later hoorde ik dat Nick en Simon ook met de LoveTrain meereden. Had zoiets al gedacht, gezien ze het over een 'muzikale verrassing' hadden.
Daarna even gewacht totdat de LoveTrain weer op kwam dagen, waarna ik nog even Nick en Simon op de foto heb laten zetten met mij. Tja, gewoon.. omdat het kan
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Jij zat in de trein?Boudewijn schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:10:
Nou het optreden in de trein viel tegen. Alhoewel ik überhaupt geen hoge verwachting had van beide heren.
A. Is er al een vrijwel definitieve oorzaak hiervan bekend? Gladheid of te traag remmen?Intheweb schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:32:
Een trein van Veolia is net door een stootblok gereden op station Nijmegen.
[afbeelding]
Bron @Wijkagt_William
B. Bestaat er überhaupt een remsysteem die gegarandeerd altijd werkt waardoor dit soort ongevallen voorkomen zouden worden? (Graag geen discussie beginnen over de prijs hiervan.)
Speel ook Balls Connect en Repeat
Yup. Heb er nog een leuke date aan overgehouden.
Je kunt natuurlijk met sensoren werken, net als bij sommige auto's. Alleen weet ik niet of die ver genoeg vooruit kunnen kijken om bij een beetje snelheid vs. stookblok nog nut hebben. En dan indien te dicht bij een noodremming. Al was dit ongelukje natuurlijk ook een noodremmingOnbekend schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:37:
B. Bestaat er überhaupt een remsysteem die gegarandeerd altijd werkt waardoor dit soort ongevallen voorkomen zouden worden? (Graag geen discussie beginnen over de prijs hiervan.)
En onder 40 km/h (?) kunnen treinen altijd doorrijden toch? Tenminste, vorige week werd dat nog omgeroepen toen de trein van Hengelo richting Almelo 'stapvoets' reed om geen gedoe te hebben met de verstoorde seinen. Dus dat helpt dan niet echt.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
LeukBoudewijn schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:40:
[...]
Yup. Heb er nog een leuke date aan overgehouden.
Nog een leuk filmpje voor de liefhebbers:
TOET!!!!!!!!
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 21-03-2012 22:11 ]
Grappig dat het pas echt begon te klikken na de speeddate zelf.
Wellicht heb je me zelfs zien lopen/staan: lange (tot net boven de knie) donkerblauwe jas aan en een ipad in de hand
Blijkbaar stond je dan op een reservelijst. Ik kreeg gisteren namelijk een afwijzing, dus het feit dat jij dan een uitnodiging krijgt, lijkt dit te verklarenBoudewijn schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:13:
ja het was wel een apart dagje.De NS had het imo slecht geregeld qua organisatie, maar dat mocht de pret niet drukken. (ik kreeg gisteren pas de uitnodiging bijv.)
Ik heb er niet zo op gelet, eerlijk gezegd...offtopic:
Wellicht heb je me zelfs zien lopen/staan: lange (tot net boven de knie) donkerblauwe jas aan en een ipad in de hand
Maarr ik zal mijn foto's eens terug kijken.
Edit
Heb wel een foto van iemand bij de inschrijftafel, in een donkerblauwe jas, met een grote tas:
http://www.flickr.com/pho.../in/set-72157629636174385
[ Voor 15% gewijzigd door AW_Bos op 21-03-2012 22:41 ]
Geen enkele technische oplossing is 100 procent failsafe, dus het antwoord is plain en simpel: Nee.Onbekend schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:37:
[...]
Hooguit kan je systemen fors redundant maken (wat idd de prijs sky high kan opdrijven), om de kans zo minimaal mogelijk te maken, maar zelfs dán kan het nog fout gaan.
Yesss.... Prorail is er weer eens in geslaagd chaos op het spoor te veroorzaken. Dit keer is het ze gelukt om heel Amsterdam plat te leggen qua treinverkeer
Gaat iig tot 9 uur duren, volgens http://www.nu.nl/binnenla...einen-rond-amsterdam.html
[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2012 07:26 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die zooi zou nu toch een backup hebben? Ook zonde van de investering geweest danDe stremming wordt veroorzaakt door een technisch probleem in het bedieningssysteem van seinen en wissels. Daardoor rijden er geen treinen van en naar Amsterdam en luchthaven Schiphol.

/kortdoordebochtreactie
En lekker dat de reizigers het 6+ uren (volgens ns.nl tot in de middag nu) maar zelf uit moeten zoeken omdat NS geen alternatief vervoer wil regelen. Maar blijkbaar proberen ze toch nog eromheen eea te laten rijden volgens de site, da's dan weer wat.
[ Voor 17% gewijzigd door Bastien op 22-03-2012 08:46 ]
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Maar tijdens de spits zijn er gewoon te weinig bussen beschikbaar, daarom kan de NS waarschijnlijk geen bussen regelen. De kosten voor de bussen zijn voor ProRail, dus waaorm de NS geen bussen regelt kan waarschijnlijk daar op geschoven worden....
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2012 09:01 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind wel dat ze bussen naar Schiphol moeten laten rijden... naar Amsterdam lijkt me idd beetje onmogelijkwildhagen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:01:
Alternatief vervoer gaat in dit geval ook een beetje onmogelijk zijn lijkt me. Wil je duizenden bussen, midden in de spits, laten rijden in het centrum van A'dam (los van of je zoveel bussen kan krijgen, wat al bijna uitgesloten is)? Good luck with that
Schiphol krijgt ook bussen. Ook naar Amsterdam zelf worden bussen ingezet, maar dat het onmogelijk is om ALLE mensen te vervoeren per bus lijkt me voor elk schoolkind wel duidelijkArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:03:
[...]
Ik vind wel dat ze bussen naar Schiphol moeten laten rijden... naar Amsterdam lijkt me idd beetje onmogelijk
Zie http://www.blikopnieuws.n...einstoring_Amsterdam.htmlTienduizenden reizigers worden erdoor getroffen. NS raadt mensen aan hun reis uit te stellen. Op Amsterdam Centraal worden massaal bussen ingezet. Helaas kunnen die de stroom mensen niet aan. Ook op andere plekken, waaronder Schiphol, worden bussen ingezet of zijn forenzen genoodzaakt een dure taxi te nemen om op hun bestemming te komen.
Virussen? Scan ze hier!
Weesp ligt plat: er komt niets uit de Flevopolder.
Breukelen doet alleen treinen naar Rhenen, niets naar Woerden en Rotterdam.
Dat is heel wat meer dan "tussen Amsterdam en Schiphol".
Ik zie die bus altijd langskomen als ik op een andere lijn sta te wachtenFrank Martin schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:04:
Hier in Utrecht is het bij buslijn 120 op z'n zachtst gezegd 'druk' te noemen...
Hoe rijdt die eigenlijk? gewoon via de snelweg?
Is er al iets bekend over de treinen die gestrand zijn?
Maarssen, Breukelen, Loenen, Loenersloot, Baambrugge, Abcoude.ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:08:
[...]
Ik zie die bus altijd langskomen als ik op een andere lijn sta te wachten
Hoe rijdt die eigenlijk? gewoon via de snelweg?
Affijn, je begrijpt het wel.
Maasluip schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 09:13:
[...]
Maarssen, Breukelen, [font size=11]Loenen[/], [font size=10]Loenersloot[/], [font size=9]Baambrugge[/], [font size=8]Abcoude[/].
Affijn, je begrijpt het wel.
Gevolgen voor het treinverkeer zullen nog wel tot begin van de middag blijven duren.
Virussen? Scan ze hier!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Die wiki site zegt me helemaal nietsIJnte schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:06:
VPT storing. Daardoor kunnen de treindienstleiders helemaal niets en kan dus ook geen enkele trein rijden.
(Novum) - Rover heeft Prorail en de NS om opheldering gevraagd over de grote treinstoring die de regio Amsterdam donderdagochtend trof. De reizigersvereniging vraagt zich af hoe het kan dat ondanks de technische verbeteringen een storing het treinverkeer toch opnieuw langdurig lam kan leggen.
Rover snapt niet dat de back-up van de systemen niet heeft gewerkt. Ook heeft de vereniging vraagtekens bij de wijze waarop NS omging met de storing. Zo werden geen pendelbussen ingezet en werd een sms-alert pas laat verstuurd. "Toen waren al veel reizigers aan hun reis begonnen", aldus de vereniging.
GroenLinks wil opheldering van minister van Infrastructuur Melanie Schulz (VVD) en vraagt om een brief en een debat, laat Kamerlid Ineke van Gent weten.
De problemen ontstonden door een sein- en wisselstoring. Rond 09.00 uur was de storing opgelost. Wel moeten reizigers nog tot het middaguur rekening houden met vertragingen.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
van alle betrokken partijen
thanks IJnte, dat was een stuk duidelijker
Club niet zo serieus nemen, dat doet niemand, en niet geheel zonder reden (als ze gevraagd wordt constructief mee te denken over oplossingen zijn ze immers opeens nooit meer thuis)
Virussen? Scan ze hier!
Lekker is dit... Net of alle partijen goed samen kunnen werken en/of die communicatie goed verlooptTransportregelcentrum
In het VL-gebouw bevindt zich ook het Transportregelcentrum van NSR. Dit regelcentrum houdt onder andere bij waar het materieel en de machinisten/conducteurs van NSR zich bevinden. De vervoerders zorgen dus zelf voor de inzet van hun materieel en personeel en de bijsturing daarvan.
In een vroegere organisatie zaten verkeersleiding, treindienstleiding en regelcentrum (bijsturing Materieel en Personeel = BMP) bij elkaar in één ruimte, zodat ze eenvoudig met elkaar konden communiceren. Sinds echter de politiek heeft besloten dat er marktwerking en concurrentie op het spoor moet plaatsvinden, zijn deze drie processen uit elkaar getrokken. De communicatie vindt nu hoofdzakelijk plaats via (stille) berichtmeldingen op de computers.
Bij calamiteiten is het van het allergrootste belang, dat de afzonderlijke processen en verantwoordelijke instanties goed samenwerken.
Waarom zou een belangenclub inhoudelijk constructief moeten meedenken over oplossingen? Daar zijn ze niet voor.wildhagen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:34:
Rover heeft idd templates klaarliggen voor hun gezeur altijd. Even nieuwe datum invulen en ze kunnen hun standaard-klacht weer eens spuien.
Club niet zo serieus nemen, dat doet niemand, en niet geheel zonder reden (als ze gevraagd wordt constructief mee te denken over oplossingen zijn ze immers opeens nooit meer thuis)
Omdat ze er belang bij hebben om goede oplossingen, en dus minder storingen te hebben. Daar zijn ze dus wel degelijk voor, een belangenclub heeft immers belangen bij (in dit geval) goede dienstuitvoeringen.Frank Martin schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:45:
[...]
Waarom zou een belangenclub inhoudelijk constructief moeten meedenken over oplossingen? Daar zijn ze niet voor.
Waarom denk je dat er iets als het LOCOV is? Dat is er nu juist voor om mee te denken, in de vorm van adviezen enzo. Maarja, ook daar ligt Rover (meestal iig) lekker dwars t.o.v. de overige partijen.
Constructief denken is bij Rover nu eenmaal een groot taboe (als je dat doet wordt je de organisatie uit geknikkerd). Liever drinken ze nog een glaasje azijn
Virussen? Scan ze hier!
Dus dit zijn gewoon zure opmerkingen en geen terechte vragen ??wildhagen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:50:
Liever drinken ze nog een glaasje azijn
Rover snapt niet dat de back-up van de systemen niet heeft gewerkt. Ook heeft de vereniging vraagtekens bij de wijze waarop NS omging met de storing. Zo werden geen pendelbussen ingezet en werd een sms-alert pas laat verstuurd. "Toen waren al veel reizigers aan hun reis begonnen", aldus de vereniging.
Jij snapt het allemaal wel ? Backup doet het niet, geen bussen, late sms ...
waarom het backup systeem het niet deed; dat zijn ze nu aan het uitzoeken...
geen pendelbussen; midden in de spits en een bus kan max 50 mensen vervoeren, je weet dat pendelbussen pas ingezet kunnen worden als de SPITSbussen niet meer rijden?
Rover loopt onzinnig te roepen.
VPT (Vervoer Per Trein)IJnte schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 10:06:
VPT storing. Daardoor kunnen de treindienstleiders helemaal niets en kan dus ook geen enkele trein rijden.
Het keyword hier is soms. Soms zurig doen helpt het idd. Maar Rover is altijd zurig, en dat werkt contra-productief. Niemand neemt je na een tijdje dan meer serieus. Dit is het The Boy Who Cried Wolf-symptoom.Maasluip schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:01:
Volgens mij heb je het glaasje azijn zelf gedronken. Het is niet aan ROVER om de inhoudelijke problemen van Prorail op te lossen. ROVER hoeft daar de expertise niet voor te hebben, die heeft Prorail. Het is aan ROVER om voor de belangen van de reiziger op te komen. En ja, dat doe je soms door zurig tegen falende organisaties aan te schoppen.
Rover hoeft idd niet inhoudelijk de problemen op te lossen, dat heb ik ook niet beweerd. Maar zouden wel input kunnen leveren, door bijvoorbeeld ideeën aan te dragen. Maar nee, ook dat doen ze niet.... tsja, dan héb je de kans je ideeën aan te dragen en mee te denken, dan moet je daar ook gebruik van maken lijkt me zo.
Doe je dat niet, moet je ook niet gaan zeuren dat ze niet naar je luisteren... want dát is dus wat Rover de facto doet. Ik snap het ook wel overigens, want zurig zeuren is immers stukken makkelijker en kost minder moeite dan echt grondig nadenken en zelf met ideeën, alternatieven etc komen.
En ja, soms hebben ze wel eens gelijk, dat klopt. Maar doordat ze zich zo gedragen zoals ze doen worden ze alleen niet serieus genomen. Dat hebben ze toch echt aan hun eigen handelen (nu of in het verleden) te wijten...
Je hebt nu ook een andere stichting ("Voor Beter OV") en die stellen zich al een heel stuk redelijker en constructiever op. Daar bereik je dus meer mee dan lekker zuur lopen doen zoals Rover en haar aanhangers doen...
Virussen? Scan ze hier!
Op Maarssen stond al vrij snel een info ploeg, en later frisdrank/water/koek/snoep. Heb zelf uiteindelijk de extra IC naar Den Helder genomen. Ook eens leuk te zien dat dit net past op dit soort stations
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Holendrecht was redelijk snel weer bereikbaar vanaf Woerden/breukelen.ijdod schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:56:
Weet iemand tot waar deze storing zat op A'dam Centraal - Utrecht Centraal? Ben gewoon vanuit de theorie benieuwd of het technisch mogelijk zou zijn geweest om te pendelen van utc tot aan Holendrecht of ArenA. Vandaar zou je dan de metro kunnen pakken.
Op Maarssen stond al vrij snel een info ploeg, en later frisdrank/water/koek/snoep. Heb zelf uiteindelijk de extra IC naar Den Helder genomen. Ook eens leuk te zien dat dit net past op dit soort stations. Leve de standaardisatie
.
Maar het storingsgebied was het hele bedieningsgebied van Amsterdam als ik het goed heb.
Volgens mij heb je dat sprookje niet helemaal begrepen. Het gaat om een jonge die telkens om hulp schreeuwt, terwijl er niets aan de hand is. Keywoorden in dit geval zijn; "niets aan de hand."wildhagen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:54:
[...]
Het keyword hier is soms. Soms zurig doen helpt het idd. Maar Rover is altijd zurig, en dat werkt contra-productief. Niemand neemt je na een tijdje dan meer serieus. Dit is het The Boy Who Cried Wolf-symptoom.
Rover hoeft idd niet inhoudelijk de problemen op te lossen, dat heb ik ook niet beweerd. Maar zouden wel input kunnen leveren, door bijvoorbeeld ideeën aan te dragen. Maar nee, ook dat doen ze niet.... tsja, dan héb je de kans je ideeën aan te dragen en mee te denken, dan moet je daar ook gebruik van maken lijkt me zo.
Doe je dat niet, moet je ook niet gaan zeuren dat ze niet naar je luisteren... want dát is dus wat Rover de facto doet. Ik snap het ook wel overigens, want zurig zeuren is immers stukken makkelijker en kost minder moeite dan echt grondig nadenken en zelf met ideeën, alternatieven etc komen.
En ja, soms hebben ze wel eens gelijk, dat klopt. Maar doordat ze zich zo gedragen zoals ze doen worden ze alleen niet serieus genomen. Dat hebben ze toch echt aan hun eigen handelen (nu of in het verleden) te wijten...
Je hebt nu ook een andere stichting ("Voor Beter OV") en die stellen zich al een heel stuk redelijker en constructiever op. Daar bereik je dus meer mee dan lekker zuur lopen doen zoals Rover en haar aanhangers doen...
Ik zal op de verdere schoolvoorbeelden van drogredeneringen hierboven maar niet ingaan. Aan de ene kant echt ongelooflijk als je de reacties van sommigen hier leest, maar laat dan wel gelijk zien waarom er niets met kritiek wordt gedaan en er op het spoor niets veranderd.
Op naar de volgende storing.
N.B. Nog even wat relevant leesvoer voor wildhagen:
The Emperor's New Clothes
Edit: Overigens die site die als voorbeeld aangeeft heeft Rikus Spithorst als een van de oprichters. Die was van Rover zelf als ik me niet vergis. Dezelfde man die opriep om Femke Halsema in brand te steken.

Ook is de site nou niet echt zuinig met kritiek. In de column van 12 maart staat bijvoorbeeld:
De NS heeft een soort reflex altijd anderen de schuld van missers te geven.
Een lesje “goed zorgen voor de klant” kunnen ze wel gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Koenoe op 22-03-2012 12:50 ]
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
De 2e kamer heeft snel genoeg door wanneer de minister ondervraagd moet worden als het mis is gegaan en Rover voegt daar niks aan toe, leuk dat is LOCOV zitten maar ze hebben totaal geen inbreng en ik vraag me ernstig af of de reiziger Rover wel serieus neemt...
Ik ben blij dat je het hier met me eens bent. Als Rover eens met constructieve/opbouwende kritiek kwam zou men er iets mee kunnen, met afkrakende kritiek kan je idd niks.Ik zal op de verdere schoolvoorbeelden van drogredeneringen hierboven maar niet ingaan. Aan de ene kant echt ongelooflijk als je de reacties van sommigen hier leest, maar laat dan wel gelijk zien waarom er niets met kritiek wordt gedaan en er op het spoor niets veranderd.
Dat geld uiteraard niet alleen voor deze situatie, maar meer in het algemeen. Met afkrakende kritiek kan je als organisatie weinig tot niets, met opbouwede kritiek des te meer, maar dan moet die opbouwende kritiek er natuurlijk wel zijn
Overigens verandert er volop aan het spoor, er zijn best wel de nodige ontwikkelingen, kijk naar de preventieve acties die er enkele maanden geleden genomen zijn rondom de winterperikelen.
Maar om daarvan het volle effect te bereiken moeten natuurlijk wel alle partijen meewerken. NS had qua materieel de zaak redelijk op orde, maar Prorail liet het afweten (de meeste winterproblemen werden immers veroorzaakt door defecte wissels, seinen etc, en minder door het rijdend materieel).
Zolang Prorail niet beter gaat functioneren komen we iig niet structureel verder. Helaas.
Virussen? Scan ze hier!
En toen zat er koffie op mijn beeldscherm. Je gaf eerder een misplaatst sprookje als voorbeeld. Als we het dan toch over sprookjes hebben:wildhagen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:47:
Overigens verandert er volop aan het spoor, er zijn best wel de nodige ontwikkelingen, kijk naar de preventieve acties die er enkele maanden geleden genomen zijn rondom de winterperikelen.
Wikipedia: Trol (mythisch wezen)
Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.
Kan je stoppen met dit soort onzin?Koenoe schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:56:
[...]
En toen zat er koffie op mijn beeldscherm. Je gaf eerder een misplaatst sprookje als voorbeeld. Als we het dan toch over sprookjes hebben:
Als je niet wil discussieren houd je er dan gewoon buiten, met dit soort onzin kan niemand wat.
Virussen? Scan ze hier!
gast, je weet echt niet waar je het over hebt.Koenoe schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:56:
[...]
En toen zat er koffie op mijn beeldscherm. Je gaf eerder een misplaatst sprookje als voorbeeld. Als we het dan toch over sprookjes hebben:
Omdat die (=locatie back-up) er voor Amsterdam er nog helemaal niet is. Er staat een extra 'post' te Utrecht waarmee een andere post overgenomen kan worden. Als dit moet gebeuren, wordt deze dus omgebouwd naar die post en worden beveiligingssystemen en andere systemen omgezet naar dit systeem. Voor Groningen is dit ingericht en met succes getest, ook de echte post heeft hiernaar uitgeweken (in december).ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:06:
waarom het backup systeem het niet deed; dat zijn ze nu aan het uitzoeken...
Nog niet alle beveiligingssystemen zijn getest/aangepast, en Amsterdam heeft er daar een aantal van.
De software heeft zelf wel altijd back-up's, maar als er iets fout zit en blijft, dan gaat het fout op al die systemen.
Ik wil best onderkennen dat ProRail de grote boosdoener is in dit verhaal, maar om de klachten van Rover nu weg te wimpelen als zurig, mist elke realiteitszin.wildhagen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:56:
[...]
Kan je stoppen met dit soort onzin?
Als je niet wil discussieren houd je er dan gewoon buiten, met dit soort onzin kan niemand wat.
en waarom niet het hele seinsysteem redunant is uitgevoerd... spreekt voor zich (hopelijk)
[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 22-03-2012 13:01 ]
Juist niet, ze hebben zelf al aangetoond middels hun handelen in het verleden dat ze zurig zijn.Koenoe schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:00:
[...]
Ik wil best onderkennen dat ProRail de grote boosdoener is in dit verhaal, maar om de klachten van Rover nu weg te wimpelen als zurig, mist elke realiteitszin.
Maargoed, jij bent blijkbaar Rover-fan (of iig van hun methoden), ik ben dat absoluut niet. Laten het er maar op houden dat we het oneens zijn, ik houd het hier ook bij. Agree to disagree enzo.
Virussen? Scan ze hier!
Je kunt moeilijk ontkennen dat welke maatregelen er ook genomen zijn om het spoor winterhard te maken, ze totaal niet geholpen hebben. Of hoe kun je anders verklaren dat het hele spoor met 2 cm sneeuw al in elkaar dondert als een kaartenhuis om daarna meerdere dagen ontregeld te zijn, ook op dagen dat er geen sneeuw meer viel en het zonnetje vriendelijk scheen.ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:57:
[...]
gast, je weet echt niet waar je het over hebt.
Dan heb je geld weggegooid, want het is overduidelijk niet besteed om je dienst robuuster te maken.
Oh, en de nasleep van de problemen bij Amsterdam:
Ofwel: einde dienst. Conclusie: "wij kunnen niets oplossen tijdens de dienstuitvoering".Rond Amsterdam C rijden minder treinen door een eerdere verstoring.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
De verstoring is naar verwachting 23 maart rond 2:00 uur verholpen.
[ Voor 20% gewijzigd door Maasluip op 22-03-2012 13:14 ]
Bij veel wissels werkte de verwarming dit jaar wel
Dus dat zijn 2 grote verbeteringen.
Van de 350 storingen die er waren in die 2 weken had het overgrote deel te maken met de wissels die niet meer uit storing wilde gaan, waar volgens mij wel een oplossing voor bedacht kan worden. Kwa seinwezen waren er relatief weinig storingen in die 2 weken (kleine verbetering tov afgelopen 2 jaren).
En nee het roepen van in Zweden en Oostenrijk gaat het wel goed, ging dit jaar ook niet op want er heeft amper een trein (op tijd) gereden in Zweden deze winter.
Ik zit namelijk met een nogal grote golftas die mee moet...
[ Voor 17% gewijzigd door Boudewijn op 22-03-2012 14:02 ]
Tevens:
Als gevolg van de storing aan het bediensysteem van seinen en wissels eerder vanmorgen, rijden er minder treinen van en naar Amsterdam en Schiphol.
Tegen het eind van de middag rijden we zoveel mogelijk treinen volgens de dienstregeling, zodat iedereen op zijn bestemming kan komen.
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 22-03-2012 14:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dan alleen door treinen die niet in het systeem zaten. De eerste aangekondigde trein was vziw een extra IC naar Den Helder die overal stopte (10:45 op Maarssen). Er ging wel een stoptrein eerder naar Breukelen, maar op Breukelen was ook alles op rood richting A'dam. Ik heb het dan over de gegevens in de NS app, die het over het algemeen beter doet dat de stationsborden en omroepberichtenArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:33:
Holendrecht was redelijk snel weer bereikbaar vanaf Woerden/breukelen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
True, maar vanochtend twitterde men ook al dat de storing over was en de treinen wel weer zouden gaan rijden. Als ik hun website moet geloven valt dat tegenwildhagen schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:09:
Check www.ns.nl, zoals je daar kan lezen worden de reisplanners steeds bijgewerkt aan de meest actuele situatie.
Tevens:
[...]
Als ik weet dat ik niet naar mijn afspraak kan is het wel zo fraai dat wat eerder dan een uur vantevoren aan te geven, daarom is wat meer info dus handig.
Ze hebben tot nu toe om zeep geholpen:
- De hippel
- Een oude gesloten goederenwagon
- Een unimog
Op Twitter kreeg ik dit te horen:
Nu vraag ik me toch af....@aarclay De verf gaat er niet zo makkelijk meer af, dus we houden hem zo!
Mag hopen dat ze een grapje maken, ondanks het nog geen 1 april is. Historisch materieel moet je gewoon intact laten en e.v.t een ritje terug in de geschiedenis laten geven met een oude kleurstelling van toen.
Maar laat er geen eigen draai aan geven met lelijke kunst...
Het is een spoorwegmuseum, geen kunstmuseum.
Een lelijk delftsblauw gekrabbel hoort er serieus niet bij....

Arme Hippel
Het Spoorwegmuseum verlaagt zich behoorlijk, ik hoop serieus dat ze na die expositie die hippel in ieder geval weer fatsoeneren. Liever alles natuurlijk, of de verf er nou makkelijk af te krijgen is of niet, dat ding moet gewoon weer geel en grijs worden, net als vroeger.............
[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2012 14:44 ]
Elke treinliefhebber weet dat verf, spuitbussen en treinen nooit samengaan.
Ik snap niet wie dit toegelaten heeft, diegene moet echt aan de wiet geweest zijn of een kronkel in zijn hoofd hebben gekregen ?
Teering zeg

De loc en zijn wagon in betere tijden
[ Voor 76% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2012 14:58 ]
Ik kan me namelijk wel voorstellen dat een wissel een ijsblok niet gesmolten krijgt in een minuut, maar wel in tien minuten. De wissel zou kunnen proberen om elke 5 minuten het nog eens te proberen, waarna bijvoorbeeld een stuk ijs wel weggesmolten kan zijn, en het treinverkeer kan worden hervat zonder dat er (erg drukke) storingsdiensten heen hoeven.
Natuurlijk moet het wel op een of andere manier gelogd worden om te kijken of het geen terugkomend probleem is, en moet een wissel niets proberen als hij zichzelf daarmee kapot kan maken.
Is dit eigenlijk überhaupt mogelijk?
Ik heb gewoon wel eens sessies waarin ik op ideeën kom waar ikzelf niet direct tegenargumenten op weet, zoals deze. Als het onhaalbaar oid is, wil ik het meestal graag weten, heb ik weer iets geleerd
Dat zou ik als verandering classificeren, géén verbetering ...ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:19:
Bij veel wissels werkte de verwarming dit jaar wel enige nadeel was dat omdat ze het nu wel deden dat de treinen konden rijden en er dus ijs tussen de tong en de aanslagspoorstaaf viel, dit kan de verwarming niet handelen (teveel ijs) en slaat de wissel in storing.
In de sneeuwperiode bedoel je ? Méér ? Op mijn traject (alleen sprinters) was de dienstregeling gehalveerd en de treinen die wel reden ook !!Dit jaar reden er veel meer SLT zonder problemen door dan afgelopen jaren.
Ik werk niet voor de NS of ProRail, ben gewoon lijdend voorwerp ... eh reiziger en ik kan echt niks met dit soort 'verbeteringen' hoe mooi het ook ingekleed en verklaard wordt
Zelfs nu maak ik het in de spits weer mee dat er 2 keer achter elkaar zo'n speelgoedsprinter stopt die vol zit/staat/hangt tegen de tijd dat ik (als strategisch instappert) van eind v/h perron naar de achterste deur ben gelopen ... en ik ben niet de enige.
Dan maar zuur, maar ik vind dat geen service ...
Of hij van Vos is weet ik niet, maar er is wel eens een Hippeltje van de RRF (Rotterdam Rail Feeding) bezig geweest daar:ArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 15:13:
Had Vos transport ook niet zo'n ding op empl Ede-Wageningen staan?
Virussen? Scan ze hier!
Wtf, wat een onzin. Zet er dan platen ofzo voor. Die trek je er binnen no-time weer afAW_Bos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:52:
Voor een expositie van ene Hugo Kaagman. Wat heeft die in het Spoorwegmuseum te zoeken?
Elke treinliefhebber weet dat verf, spuitbussen en treinen nooit samengaan.
Ik snap niet wie dit toegelaten heeft, diegene moet echt aan de wiet geweest zijn of een kronkel in zijn hoofd hebben gekregen ?
Teering zeg![]()
![]()
[afbeelding]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Dat weet ik niet, de wisselverwarming staat eigenlijk altijd aan wanneer de temperatuur onder de 0C ligt, maar hoe een NSE2 steller (die we tegenwoordig gebruiken) daarop reageert, of kan reageren weet ik niet.
@Goner
Ik reis zelf ook met de trein/OV hoor
Maar ik heb 2 jaar op en neer gereden (auto) tussen Nijmegen en Arnhem en daar stond ik standaard elke dag 2 x in de file.....

http://frontpage.fok.nl/n...-logistieke-puinhoop.html
Tja.. ze hebben wel een punt, bijna 7 uur later rijdt nog niet alles...
[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 22-03-2012 16:19 ]
Ik moet zeggen dat ik het delfts blauw een stuk mooier vind dan de roestplekken op die foto.AW_Bos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 14:52:
[afbeelding]
Verder is
gewoon onzin. Er gaat niets verloren met deze verfbeurt (nouja, een hoop roestplekken), en de loc heeft een extra laag verf als bescherming. Of het mooi is of niet kan je over twisten, maar er is geen enkele reden om te roepen 'het moet zo blijven als het was!!!1111oneoneone' - zolang het hoofddoel van het museum (conserveren) maar niet geschaadt wordt. As noted, het is voor dat doel beter dat er een extra laag verf overheen zit, zelfs al is dat in een andere kleurstelling. Oververven kan altijd nog.Historisch materieel moet je gewoon intact laten en e.v.t een ritje terug in de geschiedenis laten geven met een oude kleurstelling van toen.
Last but not least
kan ik het alleen maar toejuichen dat het spoorwegmuseum eens een andere groep bezoekers probeert aan te spreken.Het is een spoorwegmuseum, geen kunstmuseum.
Als het roestig was, hadden ze de loc zeker wel kunnen opknappen met de juiste kleuren verf.
Hoe moet ik straks aan mijn neefje uitleggen dat deze 'lelijke' hippel vroeger in het geel en grijs op rangeerterreinen hun werk deed?
Als ik kunst wil zien, ga ik wel naar het Groninger Museum toe, maar dit hoort er gewoon as-so-luut niet in thuis.
Als ze slim waren geweest hadden ze alleen maar de kunstwerken van Hugo Kaagman getoond in de achterste expo-ruimte zonder die treinen ervoor te beschilderen. Dan was iedereen blij, de treinliefhebber omdat zijn trein er nog steeds nostalgisch uitzag, en de kunst-liefhebber, omdat gespoten spoorkunstwerken op canvas getoond worden.
[ Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2012 16:58 ]
De Zwolle-Emmen stellen wel eens gezien, en de Mendini (ICM 4023)? Maar het gaat mij om dat het Spoorwegmuseum niet voor kunst bedoeld is op historisch materieel, of het nou oud of vergaan is of niet.....CyBeR schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:01:
Best mooi eigenlijk. Zo mogen ze er bij ns wel een paar doen.
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2012 17:05 ]
Het is in ieder geval sneller weer op gang dan toen met dat beetje sneeuwDe NS verwacht dat pas na middernacht het treinverkeer rond Schiphol en Amsterdam weer op orde zal zijn. Vanochtend vroeg werd het spoor getroffen door een grote seinstoring.
De treinen rijden volgens de NS nu met een lichte vertraging. Een aantal intercity's stopt ook op kleinere stations om zoveel mogelijk reizigers op hun plaats van bestemming te krijgen. Er rijden door de storing nog altijd minder treinen.
23 maart alles weer normaal
Op de storingssite van de NS is de voorspelling nu dat de gevolgen van de storing 23 maart om 02:00 uur verholpen zullen zijn. In de praktijk betekent dat, dat de NS vanaf morgenvroeg weer volgens een normale dienstregeling rijden.
NS verzweeg bewust de inzet van bussen
Dus daarom maar, door het verzwijgen van de bussen, mensen indirect naar de taxi's sturen waar de prijzen verhoogd waren nadat de storing bekend was?De NS heeft vanmorgen wel degelijk bussen ingezet om gestrande reizigers te vervoeren maar hield dit met opzet stil. De capaciteit was niet toereikend genoeg om iedereen te helpen.
De NS zou chaos hebben willen voorkomen. Uit angst voor een gevaarlijke stormloop besloot het vervoersbedrijf passagiers niet 'blij te willen maken met een dode mus'. De bussen reden niet in Amsterdam maar wel vanuit bijvoorbeeld Zuid-Holland naar Schiphol.
Treinverkeer lam door grote storing
Het treinverkeer in de wijde omgeving van Amsterdam heeft de hele ochtend stilgelegen door een seinstoring. In de middag is het verkeer weer op gang gekomen. De NS verwacht pas morgen weer overal volgens dienstregeling te rijden.
VVD boos over woekerprijzen taxi’s
Het Amsterdamse college moet hard optreden tegen taxichauffeurs die misbruik hebben gemaakt van de grote treinstoring van donderdagochtend. Dat stelt de VVD-fractie in Amsterdam naar aanleiding van berichten over woekerprijzen.
Klanten werden in sommige gevallen getrakteerd op een ritprijs die normaal gesproken een stuk lager ligt. Zo kostte een ritje van station Amsterdam Centraal naar Schiphol donderdagochtend zo’n zestig euro, terwijl dat normaal zo’n veertig euro is.
”Deze illegale prijsverhoging is het zoveelste hoofdstuk in de taxisaga van slechte chauffeurs, klantonvriendelijkheid, rittenweigering en overlast”, fulmineert VVD-raadslid Bas van ‘t Wout. “Wat de VVD betreft is de maat vol en worden foute chauffeurs hard aangepakt.” Hij vindt dat dergelijke zaken slecht voor het imago van Amsterdam zijn.
Volgens Van ‘t Wout moeten toezichthouders beter hun werk doen. Hij adviseert klanten om een klacht in te dienen bij de gemeente.
TCA, de grootste taxicentrale van Amsterdam, herkent zich niet in het geschetste beeld. Klanten die te veel moesten betalen, wordt opgeroepen een klacht in te dienen. “Voor de chauffeurs in kwestie volgt dan een zware sanctie”, verzekert een woordvoerder. Dergelijke overtredingen komen volgens haar echter weinig voor bij TCA.
De taxicentrale zette naar aanleiding van de treinstoring extra taxi’s in om aan de grote vraag te voldoen. In totaal gingen ruim zeshonderd auto’s de weg op, tweehonderd meer dan normaal.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde

Dat heb je dus mis. Museumstellen die nog rijden worden ook constant overgespoten. Het is ook geen enkel probleem; die dingen zijn ontworpen om elke zoveel tijd een nieuw laagje verf te krijgen. Blijven ze mooi van.AW_Bos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:04:
[...]
De Zwolle-Emmen stellen wel eens gezien, en de Mendini (ICM 4023)? Maar het gaat mij om dat het Spoorwegmuseum niet voor kunst bedoeld is op historisch materieel, of het nou oud of vergaan is of niet.....
En als ze 't laten zitten kunnen ze over 100 jaar zeggen: ja en in 2012 is 'ie <blabla>. Geschiedenis maak je zelf.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 22-03-2012 19:38 ]
NS pakt koperdieven bij Deventer
Met het oppakken van koperdieven voorkwam de NS dat er donderdag opnieuw een storing in het treinverkeer naar Twente zou zijn.
Medewerkers van de NS hebben donderdagmorgen twee koperdieven gepakt bij een spoorwegovergang in Deventer. Een derde man wist te ontkomen, maar zijn identiteit is bij de politie bekend.
Woensdagochtend werd door diefstal van koperen kabels bij Deventer het spoorverkeer tussen Hengelo en Deventer en Zuthpen en Deventer lamgelegd. Donderdagochtend probeerden koperdieven opnieuw toe te slaan bij Deventer, maar ze werden betrapt.
De mannen van 19 en 22 jaar uit Apeldoorn waren bezig bij het spoor met werktuigen die speciaal zijn gemaakt om er koperleidingen mee los te kunnen maken. De politie heeft het tweetal in de cel gezet en gaat achter de derde man aan, aldus een woordvoerder.
bron
Verwijderd
Als gevolg van de storing aan het bediensysteem van seinen en wissels vanmorgen, rijden er minder treinen naar en vanaf Amsterdam en Schiphol. Dit duurt de rest van de avond.
Trajecten met beperkingen zijn:
Amsterdam-Schiphol-Den Haag-Rotterdam
Amsterdam-Haarlem-Rotterdam-Dordrecht
Amsterdam-Lelystad
Schiphol-Weesp-Lelystad
Schiphol-Utrecht-Nijmegen
Utrecht-Almere
En jij dacht dat dat gratis schoon werd gemaakt? Graffiti op een trein is gewoon een haast strop om een nek voor een stichting die treinstellen onderhoudt. De NS kost het ook veel geld, maar daar praat je niet over een kleine organisatie. Het is ronduit niet toonbaar voor reizigers. Zou je het tof vinden als jouw auto op een dag ondergekalkt wordt?CyBeR schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:36:
[...]
Dat heb je dus mis. Museumstellen die nog rijden worden ook constant overgespoten. Het is ook geen enkel probleem; die dingen zijn ontworpen om elke zoveel tijd een nieuw laagje verf te krijgen.
Terug naar het museum:
Wat is de bedoeling van een museum:
-het beschermen van de kunstwerken tegen beschadiging, diefstal, brand, vocht, weersinvloeden en stof;
-het op de juiste manier tonen van de schilderijen, beeldhouwwerken, enz., dat wil zeggen dat:
-- de onderverdeling van de verzameling moet plaatsvinden naar historische waarde en naar soort;
-- de kunst- en dagverlichting de voorwerpen zo gunstig mogelijk moeten doen uitkomen.
Met zo'n lelijke laag verf van ene Hugo wordt het juist niet meer beschermd en zakt de historische waarde tot diep onder nul.
Anderen kunnen de kunst in het NSM mooi vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2012 21:32 ]
CyBeR heeft het niet over graffiti maar over grapjes als 'oh, we hebben een trein nodig voor een telefilm, laten we die even overschilderen!'AW_Bos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:29:
En jij dacht dat dat gratis schoon werd gemaakt?
Dit zijn jouw ideeën over wat 'juist' is, niet wat objectief 'juist' is.-het op de juiste manier tonen van de schilderijen, beeldhouwwerken, enz., dat wil zeggen dat:
-- de onderverdeling van de verzameling moet plaatsvinden naar historische waarde en naar soort;
-- de kunst- en dagverlichting de voorwerpen zo gunstig mogelijk moeten doen uitkomen.
Ja, want als er roestplekken op zitten dan is er vast geen staal aan het roesten? Nu zit er tenminste weer een laag owatrol + een stevige laag verf op. Of dat goed is voor het uiterlijk kan je over twisten, maar voor het behoud van het stukje industrieel erfgoed zélf - het staal dus - is het zeker wél goed.Met zo'n lelijke laag verf van ene Hugo wordt het juist niet meer beschermd en zakt de historische waarde tot diep onder nul.
maar goed, ieder heeft zijn mening hierover
Die trein voor die film, die was voorzien van stickers met kogelgaten. Die haal je er in een middagje wel weer vanaf zonder moeite en kosten.
[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 22-03-2012 21:42 ]

[ Voor 8% gewijzigd door ArcticWolf op 23-03-2012 07:53 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant
Bij Rijswijk is ook vaak raak (no pun intended), afgelopen dinsdag ook weer ... is het zo'n ideale plek om te springen of zit er iets in de buurt met potentiële springers ??ArcticWolf schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 08:11:
Bij Bilthoven/tDen Dolder, gebeurt wel vaker daar hoor.
Mwaah, verschil is dat je auto elke ochtend even groot is, je hebt een zitplek en hij vertrekt op tijd. En die files zijn geen risico, da's gegarandeerd, weer of geen weer. Dat noem ik geen lijden ... je zoekt het opArcticWolf schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:01:
Maar ik heb 2 jaar op en neer gereden (auto) tussen Nijmegen en Arnhem en daar stond ik standaard elke dag 2 x in de file.....dan ben ik toch ook een lijdend voorwerp?
En de bedoeling was dacht ik (niet officieel misschien) om mensen uit de auto en de file te halen en in de trein (OV) te krijgen.
[ Voor 48% gewijzigd door Goner op 23-03-2012 09:48 ]
De reden is vrij eenvoudig: bij die plaatsen liggen psychiatrische instellingen relatief dicht bij het spoor.
Virussen? Scan ze hier!
Sorry, ik moest even lachen. Beste grap die ik vandaag gehoord heb
Maasluip schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:33:
Hahahahahaha.
Sorry, ik moest even lachen. Beste grap die ik vandaag gehoord heb
op de Hanzelijn wordt wel bij in dienstname 160km/u gereden.
(interne bron
[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 23-03-2012 10:51 ]
Hoe doen ze dat dan? ATB-NG? ATBM+? ETCS? Vragen, vragen.ArcticWolf schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:35:
[...]
![]()
op de Hanzelijn wordt wel bij in dienstname 160km/u gereden.
(interne bron)
Dat er groene bordjes met 16 komen te staan zal ik niet betwijfelen. Maar die staan wel op meer plekken in het land.
"Historisch verantwoord"? Wat zie je voor je dan? Materieel zoals locs e.d. wordt zo lang gebruikt dat 't in de levensduur meermaals van een verschillend uiterlijk wordt voorzien. Dus welke wil jij in je museum terugzien dan? De eerste? De laatste? Een van de middelste? Of maakt 't feitelijk helemaal niet uit omdat 't om 't materieel gaat en niet om de kleurtjes?AW_Bos schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:41:
Roestplekken kan je ook opknappen door het op de historische verantwoorde wijze weer op te knappen.
maar goed, ieder heeft zijn mening hierover.
Bovendien, als zo'n ding eenmaal aan het roesten slaat ben je dus te laat. Je moet roest preventeren, niet opknappen.
Nee, die is compleet overgeschilderd. Hij was origineel groen.Die trein voor die film, die was voorzien van stickers met kogelgaten. Die haal je er in een middagje wel weer vanaf zonder moeite en kosten.
De Hanzelijn wordt uitgerust met ATB-EG en met ERTMS Level 2. Alle materieel dat voorzien is van een gecertificeerde, in dienst zijnde ERTMS-installatie kan dus 160 rijden op de Hanzelijn.Vinnienerd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:42:
[...]
Hoe doen ze dat dan? ATB-NG? ATBM+? ETCS? Vragen, vragen.
We are shaping the future
Het bestaande materieel is, in de huidige configuraties (dus zonder ombouw naar 25 kV etc) immers niet geschikt voor een hogere Vmax dan 160 km/h.
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!