Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

@IJnte; why did you do this?
[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 09-03-2012 12:12 ]
DEN HAAG - Omdat spoorvervoerder NS en spoorbeheerder ProRail onvoldoende hebben gepresteerd, legt verkeersminister Melanie Schultz deze bedrijven hoge boetes op.
Dat heeft zij vrijdag aan de Tweede Kamer geschreven. NS moet 1.125.000 euro betalen, Prorail moet 300.000 euro overmaken.
Schultz heeft de prestaties van de bedrijven over de jaren 2010 en 2011 nader onder de loep genomen. Ze keek onder meer naar het aantal treinvertragingen en de (on)tevredenheid van reizigers.
Vorig jaar concludeerde ze dat NS in 2010 op deze terreinen te slecht presteerde. Daarom legde ze toen een voorlopige boete op van ruim 2 miljoen euro.
Voorlopige boete
NS kreeg de kans om die boete te ontlopen als het bedrijf in 2011 betere prestaties zou laten zien. De VVD-bewindsvrouw vindt dat dat onvoldoende is gebeurd. Door nu echt een boete op te leggen, wordt de voorlopige boete deels geïnd.
Omdat het in 2011 weer niet goed ging, legt Schultz over dat jaar ook weer een voorlopige boete op. Die bedraagt dit keer 2,75 miljoen euro.
Tevredenheid
In 2012 krijgt NS opnieuw de kans die boete te ontlopen door de tevredenheid onder klanten te verhogen. De minister erkent dat het met de punctualiteit bij NS steeds beter gaat, maar bijvoorbeeld de informatievoorziening aan de klanten moet volgens haar beter.
''De voorlopige boete voor 2012 heeft nu de maximale hoogte'', schetst Schultz. ''Afspraken maken we niet voor niets. Er zijn verbeteringen, maar het moet nog beter. Daar heeft de reiziger recht op. Er reden nog nooit zoveel treinen op tijd. Maar klanttevredenheid is minstens zo belangrijk als punctualiteit. Daar ligt nu de uitdaging voor NS.''
Reisinformatie
Prorail moet het ministerie een dwangsom betalen omdat het reizigers in 2010 onvoldoende heeft geïnformeerd bij vertragingen. Per 1 augustus is NS verantwoordelijk voor de reisinformatie. Over 2011 heeft de minister Prorail geen last onder dwangsom opgelegd.
Vanaf 2015 kan de minister een direct opeisbare boete opleggen. Hiermee komt de herstelperiode te vervallen.
Lees de reacties hierover op Twitter via NUlive
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Eej, ik werk aan de seintjes en wisseltjes so don't blame me!ArcticWolf schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 12:11:
http://nos.nl/artikel/349...utrecht-op-instorten.html ... ;D hier ben ik vanmorgen nog onderdoor gefietstze waren alweer beton aan het storten en de vlechters waren bezig, duur grapje!
@IJnte; why did you do this?nu moet ik omfietsen
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Bron: http://www.nu.nl/internet...in-trein-groeit-fors.htmlHet aantal internetsessies via wifi in de trein is in 2011 fors toegenomen met 450 procent. Dat laat de NS weten aan Webwereld.
In januari 2011 was er in totaal sprake van 140.000 sessies. Dit aantal groeide in december vorig jaar naar 663.000. Het gaat dan om reizigers die in de trein gebruikmaken van het wifinetwerk.
Inmidels zijn alle 137 enkeldeks intercity’s uitgerust met wifi. De NS is momenteel bezig met het uitrusten van de dubbeldekkers. Volgens het bedrijf komen er elke maand 10 nieuwe dubbeldekkers met wifi beschikbaar voor reizigers. Het doel is dat aan eind 2013 alle 365 intercity’s over draadloos internet beschikken.
Sinds het begin van vorig jaar is naast het totaal aantal sessies ook het aantal sessies per dag flink toegenomen: van 60 in januari naar 160 in december. De duur van een sessie blijft stabiel rond de 40 minuten. In die tijd wordt 9MB verbruikt.
Het internet in de treinen wordt verzorgd door T-Mobile en is momenteel gratis te gebruiken. Dat is in ieder geval zo tot eind 2012. Wat er daarna gebeurt heeft de NS nog niet besloten.
In maart 2010 reed de eerste NS-trein met gratis internet in Nederland. Toen was het de bedoeling begin 2013 alle intercitytreinen te hebben uitgerust met wifi.

Virussen? Scan ze hier!
Dat snap ik. Je hebt eigenlijk altijd beter bereik dan met je provider, het is daardoor vaak sneller én het telt niet mee voor je databundelwildhagen schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:02:
WiFi in treinen is kennelijk populair
[...]
Bron: http://www.nu.nl/internet...in-trein-groeit-fors.html
[afbeelding]
Nee, merp!
Hm, ik heb in al die keren dat ik wifi in de trein heb geprobeerd, sneller internet via mijn provider.PauseBreak schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:16:
[...]
Dat snap ik. Je hebt eigenlijk altijd beter bereik dan met je provider, het is daardoor vaak sneller én het telt niet mee voor je databundel
Snap ook niet echt waarom je altijd beter bereik zou hebben met wifi in de trein? Als je net door een gebied rijdt met een but 3G dekking, dan zal je daar met de wifi in de trein ook last van hebben.
Daarnaast vond ik het aanmelden op het wifi erg frustrerend. Ik kreeg iedere keer een leeg aanmeldingsscherm voorgeschoteld, wanneer ik die weg klikte bleef ie terugkomen. Kan aan mijn iPhone liggen, maar klote was het wel.
[ Voor 16% gewijzigd door RnB op 09-03-2012 18:22 ]
Omdat de trein een beter antennesysteem heeft dan je telefoon, dat beter werkt als de trein op snelheid is.RnB schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:20:
[...]
Hm, ik heb in al die keren dat ik wifi in de trein heb geprobeerd, sneller internet via mijn provider.
Snap ook niet echt waarom je altijd beter bereik zou hebben met wifi in de trein? Als je net door een gebied rijdt met een butt 3G dekking, dan zal je daar met de wifi in de trein ook last van hebben.
Zelfde idee als dat je een DVB-T stick in de trein of auto niet kunt gebruiken terwijl de trein beweegt, maar wel terwijl die stilstaat. En dat er dan DVB-T ontvangers zijn met een antennesysteem dat daar wel voor geschikt is.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 09-03-2012 19:04 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Lijkt me ook onjuist; de ICR's waar ik vaak inzit beschikken in ieder geval niet over WiFi (helaas, want het werkt heerlijk).wildhagen schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:02:
WiFi in treinen is kennelijk populair
[...]
Inmidels zijn alle 137 enkeldeks intercity’s uitgerust met wifi. De NS is momenteel bezig met het uitrusten van de dubbeldekkers. Volgens het bedrijf komen er elke maand 10 nieuwe dubbeldekkers met wifi beschikbaar voor reizigers. Het doel is dat aan eind 2013 alle 365 intercity’s over draadloos internet beschikken.
Bron: http://www.nu.nl/internet...in-trein-groeit-fors.html
[afbeelding]
Bedoel je daarmee dat niet het 'huidige' viaduct (wat nu nog in gebruik is) verzakt is ? Of dat geen van beide verzakt is ?IJnte schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:45:
Spoorviaduct is niet verzakt!
Op Tweakers nieuws las ik een tijdje geleden zoiets. maar het ging over de koploperstuinïnen schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:06:
[...]
Lijkt me ook onjuist; de ICR's waar ik vaak inzit beschikken in ieder geval niet over WiFi (helaas, want het werkt heerlijk).
Hiermee wordt gedoeld op ICM, daarvan rijden nog 137 stellen rondtuinïnen schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:06:
[...]
Lijkt me ook onjuist; de ICR's waar ik vaak inzit beschikken in ieder geval niet over WiFi (helaas, want het werkt heerlijk).
Wat ^^ beweert dus
[ Voor 4% gewijzigd door Carpento op 09-03-2012 23:49 ]
De treinen rijden iig nog wel over het oude viaduct heen. Ik fietste er gistermorgen nog onderdoor en toen waren ze de vloeren enzo aan het storten... dus ik dat het daar mis is gegaan, maar wat er nou verzakt is
Verwijderd
Ik vraag me af wat het nut van een boete aan ProRail is. Het enige effect is dat er drie ton minder aan onderhoud van het spoor wordt uitgegeven, maar het is niet alsof het salaris van de directie omlaag zal gaan. Ik vind het een beetje een zwaktebod, laat de minister eens echt ingrijpen en resultaat boeken.
Ik ben benieuwd.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Siemens bouwt ook treinen voor de NS dus die zouden moeten weten (
Weet iemand wat de grootste oorzaak was van de honderden wisselstoringen tijdens het winterse weer?
[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 11-03-2012 12:26 ]
Zoals ik 't begreep was 't toch echt voornamelijk brokken ijs die van treinen afvielen. Daarom ook dat ProRail in dat geval wissels vastzet, zodat als dat gebeurt het geen probleem is want 't ding hoeft toch niet bediend te worden.ArcticWolf schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:25:
Ik had het er laatst met mijn collega's over of het mogelijk was om de storingskans van wissels te verkleinen en wat nou de grootste oorzaak was van de wisselstoringen afgelopen februari. Maar we kwamen er niet echt uit, we gebruiken naar mijn weten in Nederland dezelfde wisselverwarming als in Zweden, Duitsland en Oostenrijk. Daaraan valt vrij weinig aan te verbeteren.
Siemens bouwt ook treinen voor de NS dus die zouden moeten weten () waar sneeuw aan kan blijven haken onder de treinen en hoe dit te voorkomen valt, zodat aangekoekt ijs niet tussen de wisseltong en aanslagspoorstaaf kan vallen....
Weet iemand wat de grootste oorzaak was van de honderden wisselstoringen tijdens het winterse weer?

@IJnte ff wat dwarsliggers weghalen?

@CyBeR daarom ook de aangepaste dienstregeling... maar die dienstregeling is voor veel mensen erg vervelend al is het een paar dagen wel vol te houden. Maar afgelopen feb. heeft ie toch zo'n 2 weken stand gehouden, ook toen er geen sneeuw/ijs meer was.
Slechts 1 IC-station: Sloterdijk, de rest allemaal non-IC zoals Lelylaan. Daar moeten we toch wel met minimaal 160 langs kunnen?PolarBear schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 19:30:
Ik geef even een aantal hints:
- Hoeveel stations liggen er tussen Schiphol en Amsterdam CS op de vrije baan;
Laat die ook 160 rijden? En op Sloterdijk kan er worden ingehaald, desnoods wat inhaalsporen. We hebben het hier wel over de HSL. Die gaat toch niet achter een IC zitten boemelen.- Hoeveel treinen rijden er per uur tussen Schiphol en Amsterdam CS en hoe hard rijden die normaliter;
Kansloos veel, maar volgens mij gingen ze dit net zoals in Utrecht aanpakken als het station klaar is?- Hoeveel wissel zijn er op het laatste stuk naar Amsterdam CS;
Zat! Het hele stuk vanaf de A4 tot aan Sloterdijk kunnen nog 2 sporen naast.- Hoeveel ruimte zie je rond de spoorbaan voor uitbreiding.
En ook het stuk tussen Sloterdijk en het opstelterrein heeft nog genoeg ruimte.
Ik vind het gewoon raar dat we eerst tig kilometer duur spoor aanleggen en dan het op de laatste 17km laten verzakken.
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
check hier: http://www.prorail.nl/Pub...ages/AmsterdamZuidas.aspx
en er komt een nog veel grotere verbouwing aan.. tis alleen zo dat er nu geen geld is.
Kosten op de totale verbouwing (incl kantoren en A10) zijn geraamd op +-50 miljard euro..... ik heb helaas geen ontwerp tekeningen meer, maar het is een zeer ambitieus project.
-2 x 5 baans A10
-8 trein sporen (allemaal ondergronds)
-noord/zuidlijn
-tramlijnen
-2 a 3 parkeerlagen
En dan een nieuwe boog van Amsterdam naar Amsterdam Zuid zodat de noord verbinding via Sloterdijk niet meer gebruikt hoeft te worden.
[ Voor 76% gewijzigd door ArcticWolf op 11-03-2012 13:06 ]
Het lijkt je serieus een goed idee om met >160km/u op 2 meter langs wachtende mensen te rijden? Ik zie toch wel wat bezwaren eerlijk gezegd.LauPro schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:47:
[...]
Slechts 1 IC-station: Sloterdijk, de rest allemaal non-IC zoals Lelylaan. Daar moeten we toch wel met minimaal 160 langs kunnen?
Amsterdam heeft allemaal hele leuke projecten, natuurlijk wil iedereen elke snelweg wel in een tunnel. Een landtunnel is veel goedkoper dan echt alles onder de grond stoppen.
Bij Lelylaan kunnen er gewoon wat sporen naast komen om in te halen.
D'r zijn zat plekken waar dat gebeurt afaik? Nouja mischien geen 160 maar dan 140, weinig verschil imo.dcm360 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:07:
[...]
Het lijkt je serieus een goed idee om met >160km/u op 2 meter langs wachtende mensen te rijden? Ik zie toch wel wat bezwaren eerlijk gezegd.
Zie ook: ValHallASW in "Het grote spoorwegentopic deel 21" en Maranello in "Het grote spoorwegentopic deel 21"
[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 11-03-2012 13:19 ]
Keywoord was vrijebaan hier. Op Station Lelylaan stop 6x per uur een trein (per richting). Er zijn 2 sporen. Dus je hebt al minimaal 6x per uur te pakken waarmee je niet met 160 er langs kan rijden. Hetzelfde geld voor Amsterdam Sloterdijk (hoog). Hint, het is nogal druk, er zijn 2 station en een wisselcomplex (en Riekerpolder) op een stukje van nog geen 20 km.LauPro schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:47:
[...]
Slechts 1 IC-station: Sloterdijk, de rest allemaal non-IC zoals Lelylaan. Daar moeten we toch wel met minimaal 160 langs kunnen?
De HSL boemelt wel vaker het laatste stukje rond en in grote steden, zie Brussel, zie Parijs, zie LondenLaat die ook 160 rijden? En op Sloterdijk kan er worden ingehaald, desnoods wat inhaalsporen. We hebben het hier wel over de HSL. Die gaat toch niet achter een IC zitten boemelen
Daarbij vraag ik mij af of de bochten bij Riekerpolder aansluiting en tussen station Sloterdijk en de Zaanstraat wel met 160 comfortabel te nemen zijn. Overigens ben ik benieuwd hoe jij financieel rendabel een inhaalspoor op station sloterdijk wil gaan aanleggen.
Nou ja kansloos veel? Er komt verkeer uit 3 richtingen en een opstelterrein samen. Denk dat je de laatste 2 km die 160 al op je buik kan schrijven.Kansloos veel, maar volgens mij gingen ze dit net zoals in Utrecht aanpakken als het station klaar is?
Er wonen ook mensen rond het spoor. Ik weet niet of het heel realistisch is te denken dat er zat ruimte is.Zat! Het hele stuk vanaf de A4 tot aan Sloterdijk kunnen nog 2 sporen naast.
Met de HSL is Schiphol - Amsterdam 13 minuten. Hoeveel tijd denk jij te winnen met (minimaal) 160 te kunnen rijden op dat stuk? 20 KM met 160 is ongeveer 7 1/2 minuten. Maar ja dat ga je nooit halen. De Fyra doet het nu met gemiddeld 90 km/u (gerekend met 20 KM, in 13 minuten).Ik vind het gewoon raar dat we eerst tig kilometer duur spoor aanleggen en dan het op de laatste 17km laten verzakken.
Misschien dan 4 keer per uur daar een trein. Ik vind het toch wel iets belangrijker dat de hogesnelheidstrein met een fatsoenlijke snelheid door het tracé kan. Gemiddeld 90 km/u gaat imo nergens over, dat zou gewoon op 130 moeten liggen sowieso.PolarBear schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:27:
Keywoord was vrijebaan hier. Op Station Lelylaan stop 6x per uur een trein (per richting). Er zijn 2 sporen. Dus je hebt al minimaal 6x per uur te pakken waarmee je niet met 160 er langs kan rijden. Hetzelfde geld voor Amsterdam Sloterdijk (hoog). Hint, het is nogal druk, er zijn 2 station en een wisselcomplex (en Riekerpolder) op een stukje van nog geen 20 km.
In Brussel is er een mooie tunnel voor zover ik weet. En Londen en Parijs zijn steden met 10M+ inwoners. Dat is wel even anders dan bij ons.De HSL boemelt wel vaker het laatste stukje rond en in grote steden, zie Brussel, zie Parijs, zie Londen
Kwestie van een nieuw boogje, we hebben al voor miljarden tunnels e.d. aangelegd. Dan kan die ene boog er toch ook wel van af?Daarbij vraag ik mij af of de bochten bij Riekerpolder aansluiting en tussen station Sloterdijk en de Zaanstraat wel met 160 comfortabel te nemen zijn. Overigens ben ik benieuwd hoe jij financieel rendabel een inhaalspoor op station sloterdijk wil gaan aanleggen.
Volgens mij stelt de HSL daar helemaal niet op, ik snap dan ook niet waarom hij door dat terrein zou moeten rijden. Is toch bij wijze van spreken gewoon een apart perron te geven?Nou ja kansloos veel? Er komt verkeer uit 3 richtingen en een opstelterrein samen. Denk dat je de laatste 2 km die 160 al op je buik kan schrijven.
Die HSL komt er gewoon, politieke draagvlak is er, incl alle analyses van geluidsoverlast over het gehele traject. Bovendien wonen die mensen nu al naast de A10, metro en trein dus echt noemswaardig veel extra geluid zal er niet zijn (misschien met de bouw).Er wonen ook mensen rond het spoor. Ik weet niet of het heel realistisch is te denken dat er zat ruimte is.
Precies die 5 minuten - en dat maakt de hogesnelheidstrein zich waardig.Met de HSL is Schiphol - Amsterdam 13 minuten. Hoeveel tijd denk jij te winnen met (minimaal) 160 te kunnen rijden op dat stuk? 20 KM met 160 is ongeveer 7 1/2 minuten. Maar ja dat ga je nooit halen. De Fyra doet het nu met gemiddeld 90 km/u (gerekend met 20 KM, in 13 minuten).
De laatste keer dat ik in de Thalys zat boemelden we toch echt rustig langs Brussel-Noord en Brussel Centraal. De aankomst in Parijs valt redelijk mee, maar Paris-Nord staat dan weer niet bepaald in het centrum van de stad. Als de Thalys tot Chatelet-Les Halles door zou rijden dan zou je het laatste kwartier ook nog behoorlijk aan het boemelen zijn.LauPro schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:38:
In Brussel is er een mooie tunnel voor zover ik weet. En Londen en Parijs zijn steden met 10M+ inwoners. Dat is wel even anders dan bij ons.
Sowieso zit de vertraging meer in weilanden in Noord-Frankrijk waar je opeens stilstaat. Ohja, en plaatsen waar je met twee meter per uur langrijdt *uche* Mechelen *uche*. Om nog maar niet te spreken van de kilometer die je op Gare du Nord moet lopen tot je eindelijk bij de RER bent.
tl,dr: die vijf minuten maakt echt he-le-maal niets uit
[ Voor 19% gewijzigd door ValHallASW op 11-03-2012 15:23 ]
De laatste keer dat ik met Thalys naar Parijs ging (april 2009, veel te lang terug alweer) was dat niet het geval en scheurde de trein in één keer door van Brussel-Zuid naar Gare du Nord.ValHallASW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:55:
[...]
Sowieso zit de vertraging meer in weilanden in Noord-Frankrijk waar je opeens stilstaat.
Lijkt me niet dat dat nu anders is, maar eerder een ongewone situatie zoals een vertraagde trein voor degene die jij had, of een noodstop.
[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 11-03-2012 16:27 ]
We are shaping the future
Natuurlijk, het was een ongewone situatie, maar het is niet ongewoon dat er iets 'ongewoons' gebeurt. Om even de Thalys-site te citeren:Alex) schreef op zondag 11 maart 2012 @ 16:26:
Lijkt me niet dat dat nu anders is, maar eerder een ongewone situatie zoals een vertraagde trein voor degene die jij had, of een noodstop.
En dat is ook de ervaring die ik heb (ik woon op het moment in Parijs en ben het afgelopen half jaar een keer of zes op en neer geweest - van die 12 enkele reizen is er eentje geheel uitgevallen en had eentje anderhalf uur vertraging. De keren dat ik een kwartier vertraging had heb ik niet eens geteld).Stiptheid van Thalys
(minder dan 15 minuten vertraging)
Afgelopen 12 maanden 87.8%
februari 2012 86.8%
Enfin, mijn punt was vooral: als je treinen zo onbetrouwbaar zijn, dan heeft het ook geen zin om veel geld te investeren om op het laatste stukje vijf minuten winst te hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door ValHallASW op 11-03-2012 17:15 ]
Speel ook Balls Connect en Repeat
AW_Bos schreef op zondag 11 maart 2012 @ 19:00:
WTF
Een pluche NS V-IRM
Wist niet eens dat dat bestond
Ding ziet er trouwens best wel ghey uit
[ Voor 61% gewijzigd door Raven op 11-03-2012 19:29 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Heb ik ook ooit een keer gehad van de NS als bedankje voor het meedoen aan een onderzoek. Het ding bestaat uit drie bakken die met klittenband gekoppeld kunnen worden. Helaas op marktplaats weg moeten doen vanwege ruimtegebrek
Tof, kan je een VIRM-IIX makenPeaceNlove schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:15:
[...]
Heb ik ook ooit een keer gehad van de NS als bedankje voor het meedoen aan een onderzoek. Het ding bestaat uit drie bakken die met klittenband gekoppeld kunnen worden. Helaas op marktplaats weg moeten doen vanwege ruimtegebrek
Enne, voor de liefhebbers:
http://hobby.marktplaats....-ns-trein-van-pluche.html
[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 11-03-2012 21:16 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Op het traject Amsterdam-Rotterdam is de 5 minuten een verschil tussen 40 en 45 minuten, in verhouding met de reguliere trein die er 75 minuten over doet is dat dus 30 vs 35 minuten verschil.ValHallASW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:55:
tl,dr: die vijf minuten maakt echt he-le-maal niets uit
Tijd is relatiefLauPro schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:23:
[...]
Op het traject Amsterdam-Rotterdam is de 5 minuten een verschil tussen 40 en 45 minuten, in verhouding met de reguliere trein die er 75 minuten over doet is dat dus 30 vs 35 minuten verschil.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Zie ik toch al:ArcticWolf schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:49:
http://www.nu.nl/binnenla...cht-maandag-hersteld.html
![]()
dan was het dus ook geen verzakking #media /zucht
Gewoon een foutje van de aannemer welke direct opgeblazen is door derden. Zal dus ook niet in de RM komen te staan mag ik hopen.IJnte schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:45:
Spoorviaduct is niet verzakt!
De insinuatie alleen al! Ga je mond spoelen.IJnte schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:52:
[...]
Zal dus ook niet in de RM komen te staan mag ik hopen.
IJs en weder dienende gaat morgen het DDZ de reizigersdienst in, zelfs twee stellen gecombineerd en dan uiteraard in een omloop tussen Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal.
Is te koop bij het spoorwegmuseum, kwam ze daar tegen toen ik aan het struinen was. Moest me inhouden om er niet 1 te kopen, maar mrs. Empy keek niet heel gelukkig toen ik er mee in de handen stond.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Over een mooie vertraging gesproken..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Verwijderd
Het bestuur van NVBS afdeling Twente wil u graag uitnodigen om op woensdag 21 maart 2012 de maandelijkse bijeenkomst in Enschede van de NVBS afdeling Twente te bezoeken:
woensdag 21 maart 2012 - 10 Jaar flexibel op het spoor
Na zo'n tien jaar voor NS als machinist werkzaam te zijn geweest, koos Chris Westerduin uit Den Haag voor een flexibel bestaan bij uitzendbureau Spoorflex. Als machinist zag hij alle hoeken van het land vanuit de cabine van locomotieven van bijna elke vervoerder die op het Nederlandse spoorwegnet is of was toegelaten.
TIjdens deze presentatie wordt natuurlijk geen compleet beeld geleverd van wat er op het spoor tussen 2000 en 2010 is gebeurd, maar wel wat Chris persoonlijk allemaal heeft meegemaakt. Op de meeste opnames is de machinist dan ook niet te zien in de cabine want hij staat achter de camera! Via Spoorflex reed hij meestal goederen- en werktreinen en die zult u dan ook vanavond veelal zien. Daarom ook veel foto's die in het havengebied van Rotterdam zijn gemaakt, vaak op locaties waar je normaal als fotograaf niet gauw wordt toegelaten zoals op overslag-terminals.
Vervoerders en materieel komen aan bod die nu al weer historie zijn. Bijvoorbeeld Shortline's, Rail4Chem en Veolia Cargo waren grote klanten. En wat dacht u van de ACTS Class 58 en de favoriete 1200 locs! Maar ook de spooraannemers BAM, Spitzke, Strukton en Volker Rail passeren de revue. Omdat we toch flexibel bezig zijn kijken we ook naar diverse excursies tussen 2000 en 2010 met fraai museummaterieel waarin Chris een rol in de organisatie heeft gespeeld !

Foto: RRF (Rotterdam Rail Feeding) locomotief met werkmaterieel in Hengelo (Foto: Chris Westerduin)
De NVBS bijeenkomsten zijn voor iedereen toegankelijk, (u hoeft geen NVBS-lid te zijn), en u bent van harte welkom! En neemt u gerust al uw spoorvrienden mee!
Het adres is: Parochiecentrum St. Joseph, Nieuwe Schoolweg 2, 7514 CG Enschede, aanvangstijd 19.30 uur, zaal open vanaf 19.00 uur, uw bijdrage in de kosten: 2 euro. Deze locatie ligt op ongeveer 500 meter afstand vanaf NS-station Enschede.

Wij hopen U op woensdag 21 maart te begroeten tijdens onze gezellige spoorwegavond. Tot ziens!
Met vriendelijke groeten,
Ronald Boers, Hengelo.
Secretaris NVBS afdeling Twente
P.S. Noteer alvast de datum van de volgende bijeenkomst in uw agenda:
18 april 2012 - Raccordementen en verdwenen goederenlijnen in Nederland, door Steven Hopman
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De NVBS ( www.nvbs.com ) is een landelijke vereniging van en voor spoor- en tram-belangstellenden: mensen met passie voor spoor !
De NVBS (Nederlandse Vereniging van Belangstellenden in het Spoor- en tramwegwezen) is opgericht in 1931 en heeft ongeveer 5000 leden.
De NVBS afdeling Twente organiseert maandelijks in Enschede interessante presentaties met gevarieerde spoorse onderwerpen.
Het complete programma en nadere details kunt u vinden op www.nvbs.com/Twente ,
en het programma als .pdf bestand om te downloaden staat hier : www.nvbs.com/Afd_fig/Twente-Programma-2011-2012.pdf
Bron: http://www.telegraaf.nl/b...egen_koperdiefstal__.htmlOm het spoor minder toegankelijk te maken voor koperdieven legt spoorbeheerder ProRail, bij wijze van proef, bij twee spoorovergangen zogenoemde struikelmatten aan. Dat heeft verkeersminister Melanie Schultz maandag aan de Tweede Kamer geschreven. „Deze speciale matten maken het vrijwel onmogelijk het terrein te betreden”, stelt de bewindsvrouw.
Schultz schetst in haar brief welke maatregelen zij samen met minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) neemt of heeft genomen tegen koperdiefstal. De struikelmat is zo'n maatregel. Als de proef slaagt, kunnen de matten op meer plaatsen worden aangelegd.
Een woordvoerder van ProRail wees er maandag op dat de matten in Engeland al worden gebruikt. „Daar zijn ze effectief gebleken”, zegt hij. „Ze zijn van hard rubber, zo hard dat je er bijna niet over kunt lopen. Aangezien koperdieven veel gereedschap bij zich hebben, wordt het hun zo extra lastig gemaakt.”
ProRail maakt niet bekend op welke plekken het middel wordt getest. De mat moet niet alleen koperdieven weren, ook spoorlopers en suïcidalen hoopt de spoorbeheerder op deze wijze tegen te houden.
In 2010 waren er bijna 400 koperdiefstallen. Dat leverde ProRail een schadepost op van 13 miljoen euro en leidde tot 167 uur extra vertraging. Koper is cruciaal voor het aansturen van seinen, wissels en overwegen omdat het materiaal heel goed elektriciteit geleidt en zeer duurzaam is. De spoorbranche kijkt echter ook naar het gebruik van andere materialen voor dat doel.
Weet alleen niet zo goed wat ik me erbij moet voorstellen. Als iets van hard rubber is, houdt je dat toch niet tegen om eroverheen te lopen?
Iemand misschien een picje?
Virussen? Scan ze hier!
en op de site van Prorail is niets terug te vinden...Om betreding van spoor te bemoeilijken gaat ProRail op een tweetal plekken
zogenaamde “struikelmatten” aanleggen en beproeven. Deze speciale matten
maken het vrijwel onmogelijk het terrein te betreden.

http://nos.nl/artikel/350...-tegen-koperdiefstal.html
En die koop je blijkbaar hier:

http://www.railcrossings....y.php?type=advertisements
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Gelukkig heb ik de sleutels van de hekken zeg! Dadelijk gaan ze die ook random op schouwpaden leggen..
Ik zou gewoon de lokale schietclubs wachtdiensten laten draaien langs het spoor met BB-guns. Zorg dat deze ingegraven zitten en geef ze een bedrag per geraakte dief.
Ja en nee.ValHallASW schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:15:
[...]
En dat is ook de ervaring die ik heb (ik woon op het moment in Parijs en ben het afgelopen half jaar een keer of zes op en neer geweest - van die 12 enkele reizen is er eentje geheel uitgevallen en had eentje anderhalf uur vertraging. De keren dat ik een kwartier vertraging had heb ik niet eens geteld).
Enfin, mijn punt was vooral: als je treinen zo onbetrouwbaar zijn, dan heeft het ook geen zin om veel geld te investeren om op het laatste stukje vijf minuten winst te hebben.
5 minuten op zo'n lang stuk is inderdaad verwaarloosbaar, maar de vertragingen en complexiteiten komen (behoudens beveiligingsfalen bij grensovergangen enzo

Komt bij dat je 5 min hebt bij A'dam, 5 min bij Antwerpen, 5 min bij Mechelen, 10 min bij Brussel etc. Dat tikt allemaal aan en opeens heb je het over bijna een half uur extra op een reistijd van 3u20min. Dat is andere koek.
Ik denk trouwens niet dat 160 vs 120 veel zoden aan de dijk zet, ik denk dat je veel meer wint door zsm na het perron op eigen spoor te zitten en aardige snelheid te kunnen maken dan dat je wint door per se op zeer hoge snelheid door een stad te schieten. Dat is ook een van de manieren waarop de Shinkansen zoveel betrouwbaarder kan zijn: echt dedicated spoor tot aan het station in de grote steden, de enige plekken waar het spoor deelt met andere treinen is op rustigere stukken in de periferie, waar veel minder kans is op in de knoop raken met andere treinen.
Oslik blyat! Oslik!
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Het OBIS systeem (voor WiFi en reisinformatie) draait trouwens op Linux. Vandaag stond in de nieuwe DDZ/NID 7529 dit systeem behoorlijk te flippen, zo zag ik o.a het bootloader-menu van Linux even snel langskomen. Het opstarten gaat trouwens behoorlijk snel....
Die kruiwagen laat je toch gewoon over het spoor rollen?Boudewijn schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 15:23:
Volgens mij kun je ook prima over die punten lopen, alhoewel het idd met een kruiwagen (koperdief, maar niet spoorloper/springer) ofzo wat lastiger wordt.

Betaal ik nou 30 euro donatie voor deze onzin? Dat ze één goederenwagon gaan bespuiten, okee.. maar dat ze die plan-w en die loc onder willen gaan spuiten is best sneu.

Zal het morgen nog even voor je navragen.ArcticWolf schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:12:
hey IJnte, dat viaduct is toch echt verzaktik fietste er vandaag onderdoor en alle T liggers zijn gestut, maar de liggers die het meest tegen het oude viaduct aanliggen zijn idd zwaar verzakt en steken ver onder de rest uit
zo te zien is het westelijke brughoofd verzakt...
Die 600 heeft sowieso een goede wasbeurt nodig. Je wil niet weten hoe makkelijk die spuitdozenverf er van af komt. Toevallig in het weekend een graffitiverwijderaar in actie gezien. SGM staat op het spoor, wat papier eronder en poetsen maar. Het valt eraf alsof het water is.AW_Bos schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:59:
man.. man..man....
[video]
Betaal ik nou 30 euro donatie voor deze onzin? Dat ze één goederenwagon gaan bespuiten, okee.. maar dat ze die plan-w en die loc onder willen gaan spuiten is best sneu.
Signatures zijn voor boomers.
Mag aannemen dat na die expositie alles weer schoon zal worden gemaakt. Als ik zulke kunst wil zien ga ik wel naar het Stadsmuseum of het Groninger Kunst Museum.Maasluip schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 08:02:
[...]
Die 600 heeft sowieso een goede wasbeurt nodig. Je wil niet weten hoe makkelijk die spuitdozenverf er van af komt. Toevallig in het weekend een graffitiverwijderaar in actie gezien. SGM staat op het spoor, wat papier eronder en poetsen maar. Het valt eraf alsof het water is.
Hadden die SGM's inmiddels niet een speciale coating om graffiti makkelijk op te doen laten verdwijnen bij een poetsbeurt?
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 14-03-2012 14:33 ]
Virussen? Scan ze hier!
ICM heeft het in ieder geval wel bij de modernisering gekregen (en daarvoor nog enkele proefstellen waaronder de 4226), weet ik, maar bij de SGM twijfelde ik.wildhagen schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:35:
Of SGM het heeft weet ik niet, maar zo'n coating is er wel voor treinen idd. Stond een paar edities terug een heel artikel over in de Op de Rails.
Dus vandaar mijn vraag.
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 14-03-2012 14:42 ]
OMG, lekker design

[ Voor 51% gewijzigd door PWM op 14-03-2012 15:13 ]
Rail Away!
nee! je moet gaan kijken

Foutje of toekomstplannen van de NS ?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Wikipedia: Lijn E (metro van Rotterdam)
(Rotterdam) Zuidplein is het enige metrostation (dat geen koppeling heeft met een treinstation) die op die route voorkomt. Probeer zelf maar
Ik weet dat er een paar personen zijn in de regio met grote ideeën, maar daarvan staan alleen wat schetsen van op papier.
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Ik denk foutje ...D_Jeff schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:08:
Foutje of toekomstplannen van de NS ?
Je kunt Zuidplein ook selecteren in de reisplanner, maar als je een reis probeert te te plannen vanaf Zuidplein : Geen advies gevonden
[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 16-03-2012 09:45 ]
Slinge, Maashaven, Rijnhaven, Wilhelminaplein, Leuvehaven, Beurs, Stadhuis enz. enz hebben op die route ook echt geen aansluitingen met de NS...
Moet dat niet gewoon Rotterdam Zuid zijn? (dus zonder plein?)
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
We are shaping the future
Daarover gesproken, is er nu sprake van plannen voor een derde station in Eindhoven (Eindhoven Acht?). Ving afgelopen week een vaag gerucht op...
Maargoed, dat wil men al jaren. Of het gaat gebeuren weet ik niet. Het was inderdaad de laatste paar weken weer in het nieuws.
Virussen? Scan ze hier!
Iemand enig idee wanneer Eindhoven Stadion voor het laatst gebruikt is, en of het station nog steeds daar aanwezig is?
[ Voor 28% gewijzigd door AW_Bos op 17-03-2012 18:34 ]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Kijk ook deze foto eens.... de rail 'zweeft' gewoon en zit niet eens meer vast aan de bielzen. Lekker veilig, Sjaak!
Maargoed, ik lees ook dat de lijn met maximaal 3 mijl per uur (5 km/h) bereden mag worden en dat ontsporingen meerdere keren per week vrij normaal zijn op die lijn...
[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 18-03-2012 13:33 ]
Virussen? Scan ze hier!
Oei, die foto had ik nog gemist.wildhagen schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:29:
OMG.... da's wel heel dramatisch ja, en dat lijkt op die lijn normaal te zijn, als ik de overige foto's zie... 'deferred maintenance' noemen ze dat dan.... "no maintenance for at least the last 20 years" lijkt me toepasselijker en correcter/.
Kijk ook deze foto eens.... de rail 'zweeft' gewoon en zit niet eens meer vast aan de bielzen. Lekker veilig, Sjaak!
Maargoed, ik lees ook dat de lijn met maximaal 3 mijl per uur (5 km/h) bereden mag worden en dat ontsporingen meerdere keren per week vrij normaal zijn op die lijn...
Er is zelfs een film van 22 minuten op youtube te vinden. De opschriften 'operation lifesafer' en 'always be careful' op de loc kunnen vrij ironisch worden opgevat

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Nah, dan kunnen we idd wel moeilijk doen over de (idd vaak beroerde) kwaliteit van Prorail, maar in vergelijking hiermee zijn dat nog engeltjes....
Edit: ah, de tekst zegt dat het laatste grote onderhoud in 1964 was. Dat verklaart veel, 48 jaar geen onderhoud, dan vind ik het spoor er nog niet eens zo gek aan toe....
[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 19-03-2012 06:42 ]
Virussen? Scan ze hier!

Bron @Wijkagt_William
[ Voor 12% gewijzigd door Intheweb op 19-03-2012 08:32 ]
Doe maar een onsje meer...
En iedere uitwedstrijd tegen die teams; ik stap er zondag weer opFrank Martin schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 19:10:
Dat wordt nog bij iedere thuiswedstrijd tegen Ajax en Feijenoord gebruikt....
Degene die achter het stootblok met wit tape een groot kruis heeft gezet had zeker een voorspellende gave? Bufferzone/kreukelzone?Intheweb schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:32:
Een trein van Veolia is net door een stootblok gereden op station Nijmegen.
[afbeelding]
Bron @Wijkagt_William

rara, wat klopt er niet?
(En toch moet ik steeds aan KFC denken, als ik die hoofden zo zie)
En voor de fans van de Muizeneus 273...
http://www.treinenweb.nl/news/2195
[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 20-03-2012 23:37 ]

En kunnen zie die koperdieven niet laten overlijden door loodvergifiting of zo? Irritant volk waardoor mijn ochtendplanning weer in de war is geraakt
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Nou, zo dus..Bastien schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:32:
Connie Palmen? Althans dat staat eronder. Geen idee hoe die eruit ziet trouwens
En kunnen zie die koperdieven niet laten overlijden door loodvergifiting of zo? Irritant volk waardoor mijn ochtendplanning weer in de war is geraakt

Lijkt me niet dat de rest van de afbeelding Connie is... Zo te zien heeft de echte Connie geen drie ogen
[ Voor 4% gewijzigd door PaT op 21-03-2012 10:38 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Dit topic is gesloten.
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!