Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.078 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

ArcticWolf schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:50:
@CyBer
jij hebt ook een foto gemaakt.... nerd :>
iPhone he :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:42

RnB

Ik zag vanochtend een V250 op Breda station, op zo'n zijspoor.
Hoe staat het daar eigenlijk mee?

[ Voor 22% gewijzigd door RnB op 21-02-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Proefritten zijn afaik nog volop in gang, in de afsluitende fase. Vorige week waren ze ook actief aan het testen.

Er is iig al wel een voorlopige toelating afgegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

wildhagen schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:13:
Er is iig al wel een voorlopige toelating afgegeven.
Oh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat meldde Schultz een paar weken terug in een kamerbrief.
CyBeR schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:48:
[...]

Niet geprobeerd. De eerste keer stond er 'Niet Instappen' op de CTA (waarvan ik nog steeds niet weet hoe we die nieuwe variant noemen trouwens), de 2e en 3e keer niks. De 2e keer liepen er wel wat nerds met fototoestellen rond.
Het ding staat daar zodat personeel een kijkje kan nemen. Of niet-personeel tegenhouden wordt weet ik niet.

[ Voor 80% gewijzigd door Alex) op 21-02-2012 18:56 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:39

DDX

http://forum.opeenshadikh...opic.php?p=356704#p356704
Ik kon vandaag anders zo naar binnen lopen hoor!

Gelijk de nieuwe stoelen geprobeerd. De eerste klas is nu bijna confortabeler geworden dan bij het ICMm, en de tweede klas is gewoon onbeschrijvelijk verbeterd.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Alex) schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:53:
Dat meldde Schultz een paar weken terug in een kamerbrief.

[...]

Het ding staat daar zodat personeel een kijkje kan nemen. Of niet-personeel tegenhouden wordt weet ik niet.
Zolang er niks wordt gesloopt of dat hij plotseling vertrekt voor een non-stop rit naar Groningen denk ik niet dat het een probleem is :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

RnB schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:11:
Ik zag vanochtend een V250 op Breda station, op zo'n zijspoor.
Hoe staat het daar eigenlijk mee?
Vorige week stond die trein inderdaad ook op station Dordrecht te wachten... De stoelen zaten nog in het plastic. Zag er verder wel mooi uit...

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam laatst tijdens een nachtwandelingetje een Koploper tegen bij één of andere trainingstoko hier in Utrecht. Ik moet zeggen dat ik die er toch wel een beetje treurig bij vond staan, zo totaal getrasht op een zijspoortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die trainingsunit bij de cartesiusweg? Tsja, daar staan de treinen er niet florisant bij nee... :+.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:39

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
IJnte schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:46:
In Utrecht is geen plaats hoor! Zelfs OZ is kleiner geworden en bij de buurtsporen is ook niet zoveel capaciteit. Misschien bij cartesiusweg? Maar dan blijft de vraag open wat ze daar moeten doen..
"Road show" voor personeel, in ieder geval in Amsterdam en Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Flink treinongeval (met name door het aantal doden en gewonden) in Argentinië:
Door een treinongeluk in het centrum van de Argentijnse hoofdstad Buenos Aires zijn woensdag ''enkele doden" en 550 gewonden gevallen.

Dat meldden de autoriteiten.

Volgens enkele lokale media, waaronder de grootste krant van Argentinië, zou er sprake zijn van 20 doden. En een onbekend aantal mensen zit nog vast in de trein.

Veel mensen hebben botbreuken en andere ernstige verwondingen. Tientallen mensen zijn nog bekneld, aldus Daniel Russo van de hulpdiensten.

Een trein reed tijdens het spitsuur in op het perron. Getuigen meldden dat de trein niet remde en zich in het oude en drukke kopstation Once boorde. De trein zou toen nog een snelheid van circa 26 kilometer per uur hebben gehad.

De trein kwam uit Moreno, een voorstad ten westen van Buenos Aires, die met de trein ongeveer een uur reizen van Once ligt verwijderd.

Het station Once (Elf) is een van de drie belangrijkste stations van Buenos Aires en werd eind 1882 geopend. De naam is afgeleid van een opstand in de stad op 11 september 1852.
Bron (en foto's): http://www.nu.nl/buitenla...nongeluk-argentinie.html#

Ook nog een akkefietje met een lek van giftige stoffen in Zeeland:
Bij het Zeeuwse Nieuwdorp is woensdag de omgeving van een rangeerterrein enige tijd afgesloten geweest vanwege een lekkende treinwagon.

Het bleek te gaan om een kleine lekkage van fosforzuur. Er is geen gevaar voor de omgeving geweest, meldt de veiligheidsregio Zeeland.

Iets voor 14.00 uur werd de lekkende spoorwegketelwagon ontdekt. De hulpdiensten rukten uit en de omgeving van het terrein werd afgezet. Een uur later werd de afzetting opgeheven.

Volgens de Provinciale Zeeuwsche Courant hebben de hulpdiensten een bakje onder het lek gezet om de druppels fosforzuur op te vangen.

Hoe het lek kon ontstaan, is nog niet bekend. De Inspectie Leefomgeving en Transport gaat het lek onderzoeken. ''We willen weten wat er precies is gebeurd'', lichtte een woordvoerder toe.

Het fosforzuur was afkomstig van fosforfabriek Thermphos, dat al enkele jaren onder vuur ligt wegens onder meer milieuvervuiling en een gebrekkige veiligheidscultuur. De wagon gaat voor het onderzoek terug naar Thermphos. Fosforzuur is een bijtende stof.

Nieuwdorp maakt deel uit van de gemeente Borsele. Het terrein waar de trein stond lag volgens een woordvoerder van der veiligheidsregio enige kilometers weg van de kerncentrale Borssele.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...rwagon-zeeuwse-haven.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Boudewijn schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:42:
Die trainingsunit bij de cartesiusweg? Tsja, daar staan de treinen er niet florisant bij nee... :+.
Het betreft de kopbak van ICM 4005, die daar bij BedrijfsOngevallenOefenCentrum Falck staat. Ik heb er vorig jaar nog legaal rondgekeken en heb deze reportage gemaakt:

http://www.treinenweb.nl/review/29

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 22-02-2012 17:20 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 19:17
Mooie review, AW_Bos !

Vraag me alleen af hoe ze daar dan ooit een ander treinstel gaan neerzetten?
Gevalletje kraan en vrachtwagen met dieplader?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• wildhagen
  • Niet online
Eerst per spoor, daarna per dieplader, zo is de 4005 ook daar gekomen.

Transport van de 4005 naar Bokkeduinen (met een paar plan-W's voor beremming), genomen door Tim Goorman destijds:

Afbeeldingslocatie: http://www.timgoorman.nl/8031.jpg

Iets dergelijks is ook met de 4004 gebeurd, die is naar Ossendrecht gegaan, eveneens voor oefeningen, maar dan door militairen ipv door de brandweer. Die hebben ze ook in tweeën gesplitst, inclusief nagebouwde overweg en al...

Per spoor vervoerd naar Bergen op Zoom en vandaar per dieplader naar Ossendrecht.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.staticflickr.com/4153/4845633153_8b77546363_z.jpg

Weet iemand eigenlijk of dát stel (of iig de restanten ervan) daar nog staat?

Virussen? Scan ze hier!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:23

Entity

9000rpm

Volgens mij staat die er nog steeds ja. Ik woon er vlakbij en als zo'n ding vervoerd wordt, komt het doorgaans wel in de krant...

Overigens is het onderdeel van de politieacademie, niet voor militairen (die zitten daar al een tijdje niet meer).

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

wildhagen schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:54:
Flink treinongeval (met name door het aantal doden en gewonden) in Argentinië:
[...]
Bron (en foto's): http://www.nu.nl/buitenla...nongeluk-argentinie.html#
Ik ben toch wel zeer benieuwd naar de oorzaak, gezien remsystemen op treinen redelijk fool-proof zijn:

• Luchtremmen, werken niet op het moment dat de blokken zijn versleten. Mocht de elektrische bediening niet werken dan kan je altijd nog aan de noodrem trekken. Dit systeem werkt op lucht, dus op het moment dat er ergens een lek is dan zullen alle remmen de wielen blokkeren.

• Motorrem: werkt eigenlijk altijd wel tenzij elektronica defect.

Nou heeft een trein natuurlijk een behoorlijke massa, en misschien was de machinist al 2 kilometer bezig om op volle kracht te remmen. Maar stel dat alle remmen van de wagons niet zouden werken en de loc volledig dynamisch remt, dan zou alles in principe tot stilstand moeten komen op dezelfde afstand als dat het optrekken duurde. (Even er vanuit gaande dat er geen helling is.)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

LauPro schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:25:
Ik ben toch wel zeer benieuwd naar de oorzaak,
Gisteren werd gelijk al 'achterstallig onderhoud' genoemd ... blijkbaar is dit al het 6e of 7e ernstige ongeluk in de afgelopen 15 maanden.

Maar hier wordt gezegd dat de trein net uit de werkplaats kwam en al een serie stops achter de rug had :
http://www.cbc.ca/news/wo...rgentina-train-crash.html

En hier staat weer iets heel anders : Passengers said the conductor seemed to struggle with the brakes, missing his stopping marks at station after station.
http://www.cbsnews.com/83...rain-crash-still-unknown/

[ Voor 21% gewijzigd door Goner op 23-02-2012 11:28 ]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:41

Chiron

Moderator Discord
Ah verdomd :) op Alkmaar NS staat er op het rangeerterreintje ook eentje, al een week of 2. Vroeg me al af wat dat dan wel niet voor een trein was :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Goner schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:24:
En hier staat weer iets heel anders : Passengers said the conductor seemed to struggle with the brakes, missing his stopping marks at station after station.
Ik heb zo'n gevoel dat men bij die repair shops bij gebrek aan nieuwe remschoenen gewoon de remcilinders geblokkeerd hebben :P . Als je dat een aantal maanden doet bij een x-aantal wagons dan mis je flink wat remvermogen.

Maar dan blijf ik erbij dat een locomotief net zoals hij een trein kan optrekken ook de trein moet kunnen laten remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hebben ze trouwens treinen over/teveel? Tis vakantie in half Nederland en een enkel treinstel is al bijna helemaal leeg maar zelfs in de spits rijden de sprinters tussen Breukelen en Rhenen met 6 + 4 bakken! en veel V-IRM die langskomen rijden ook 4 + 6 en 6 + 6.... ik d8 juist dat er een trein tekort was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 22-09 09:54
Ik zag vanochtend een SLT VI + VI bij mij voor de deur staan :) Och, wij kunnen ook overal over klagen nietwaar ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zeker :D Ik zat vanmorgen in een SLT VI in het donker met 6 andere passagiers... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdr
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-09 14:10
LauPro schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:24:
[...]
Maar dan blijf ik erbij dat een locomotief net zoals hij een trein kan optrekken ook de trein moet kunnen laten remmen.
Dat is op zich wel waar maar de het elektrodynamisch remvermogen is niet evenredig aan het tractievermogen. Om een trein op snelheid te brengen heb je minder tijd nodig dan om deze weer tot stilstand te brengen met alleen het remvermogen van de loc.

Als alleen met een locomotief geremd wordt kom je inderdaad altijd wel weer tot stilstand alleen misschien niet op een 'comfortabele' manier omdat het spoor op een bepaald moment ophoudt. De lengte van de remweg is afhankelijk van het gewicht van de trein, de snelheid, het remvermogen van de locomotief, hellingen en wind mee of tegen. Hoe dan ook de remweg is vele vele malen langer dan wanneer alle voertuigen meeremmen. Als er één of twee rijtuigen of wagens achter de locomotief hangen zal het overigens wel meevallen.
Een ander punt dat meespeelt is dat als de remmen heel lang continu gebruikt worden ze zo heet worden dat het materiaal gaat smelten. En dan is het over met remmen.
Als de locomotief elektrodynamisch kan remmen (op de motoren), en dat kunnen ze lang niet allemaal, dan heb je van het voorgaande natuurlijk geen last.

Overigens bestond de trein in Argentinië niet uit een loc en rijtuigen maar uit een zogenaamde Toshiba Electric Train. Hoe deze precies zijn samengesteld kan ik zo gauw niet achterhalen maar het zal wel om motorrijtuigen en niet gemotoriseerde tussenrijtuigen gaan. De voeding gaat via een derde rail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
jvdr schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:11:
[...]

Overigens bestond de trein in Argentinië niet uit een loc en rijtuigen maar uit een zogenaamde Toshiba Electric Train. Hoe deze precies zijn samengesteld kan ik zo gauw niet achterhalen maar het zal wel om motorrijtuigen en niet gemotoriseerde tussenrijtuigen gaan. De voeding gaat via een derde rail.
Stuk of 8-10 bakken zo te zien, dit is het betrokken materieel (idd geproduceerd door Toshiba):

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/36/Vista_A%C3%A9rea_Ferrocarril_Sarmiento_-_Ciudad_de_Merlo.JPG/800px-Vista_A%C3%A9rea_Ferrocarril_Sarmiento_-_Ciudad_de_Merlo.JPG

(groter formaat: klik)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
die lijken wel op die treinen die ook in Tokyo rondrijden.. maar dan ouder :)

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2012 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wat ook weer niet zo raar is, Toshiba is volgens mij één van de grotere producenten van spoormaterieel (niet alleen treinstellen, ze maken ook locomotieven en andere spoorapparatuur enzo) van Japan.

Volgens mij zijn alleen Hitachi en Kawasaki groter, qua geproduceerd spoormaterieel daar (Hitachi en Kawasaki bouwen bijvoorbeeld de Shinkansens)?

(puur naar Japanse bedrijven gekeken dan, Japanse vestigingen van Bombardier etc even buiten beschouwing latend).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
CyBeR schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:25:
Ik kom trouwens de laatste paar dagen elke ochtend vlak voor 12'en een DDZ tegen in Asd op spoor 2b, die daar vervolgens niet veel meer lijkt te doen dan mooi staan zijn.

[afbeelding]
Zo op het eerste oog vind ik hem er nou niet super mooi uitzien. De 'oude' variant ziet er toch wat strakker uit. Die hele oude dubbeldekkers zoals ze tussen Castricum en Amsterdam via Beverwijk rijden mogen ze dan wel eens vervangen ;)

Zie ook deze:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5gyNWxzwPFo]

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Luccus schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:41:
[...]

"Road show" voor personeel, in ieder geval in Amsterdam en Den Haag.
Niet-personeel mocht er ook alle dagen in.
Ik ben er ook in geweest, en de HC vond het helemaal prima. Er werd zelfs nog moeite gedaan om voor mij even de deur naar de andere cabine open te gooien, zodat ik die op de foto kon zetten :).

Als het goed is gaan er maandag 2 omlopen in dienst voor de DDZ, de vraag is of het er twee zullen zijn, want de DDZ 7538 heeft enkele probleempjes (zou niet weten wat...?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:52
Deze week wordt er in Groningen gewerkt aan Station Europapark. Mochten er mensen benieuwd zijn wat ze daar nou doen, dan kun je hier met 3 webcams live meekijken: http://www.prorail.nl/Pub...papark/Pages/Webcams.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Twee hogesnelheidstreinen gestrand
UTRECHT - Twee hogesnelheidstreinen hebben woensdagochtend door een storing uren vastfestaan bij Bergschenhoek en Rotterdam. Daardoor moeten reizigers van de Thalys en de Fyra tussen Amsterdam en Breda tot woensdagmiddag 16.00 uur rekening houden met vertraging. Dat meldde een woordvoerder van de NS.

Een van de gestrande treinen had te maken met een defecte bovenleiding. De ander heeft ook pech. Passagiers in de Fyra zaten al sinds 8 uur vanochtend vast in de trein vlak voor Rotterdam Centraal. Een van hen liet aan De Telegraaf weten dat de elektriciteit was uitgevallen en dat de wc's overliepen. De onduidelijkheid onder reizigers was groot.

Iets na elven ging de NS eindelijk over tot evacuatie van beide treinen. Er zijn bussen ingezet om iedereen verder te vervoeren.
bron: http://www.telegraaf.nl/b...dstreinen_gestrand__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ArcticWolf schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 12:22:
[...]
dat de elektriciteit was uitgevallen en dat de wc's overliepen.
Gelukkig was het geen Sprinter ... :+

Maar die stranden niet onderweg, die komen gewoon niet in beweging ... gisteren (16:58) op Den Haag ; eerst geen machinist en toen die was opgetrommeld, na een minuut of 10 de mededeling dat de trein niet in beweging te krijgen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:27:
[...]

Gelukkig was het geen Sprinter ... :+

Maar die stranden niet onderweg, die komen gewoon niet in beweging ... gisteren (16:58) op Den Haag ; eerst geen machinist en toen die was opgetrommeld, na een minuut of 10 de mededeling dat de trein niet in beweging te krijgen was.
Yep, dat gebeurt helaas erg vaak, ook al een paar keer meegemaakt. Moet het hele systeem gereset worden en dan rijdt ie vaak weer.
Gelukkig rijden er 6 treinen per uur naar het station waar ik moet zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:37
Zat even op de website van ProRail te lezen, leuk om te zien, al die nieuwe projecten... ze mogen de website alleen wel eens gaan verbeteren, veel plaatjes hebben een giga resolutie van 3000x1500 ofzo, en de directory listing staat gewoon aan:
http://www.prorail.nl/Pub...ments/Forms/AllItems.aspx

Maar ach ja... daarom zijn ze ook gespecialiseerd in het spoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

ArcticWolf schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 13:29:
Moet het hele systeem gereset worden en dan rijdt ie vaak weer.
Nou, vaak ook niet hoor ... als ze eenmaal rijden, dan beweegt het wel. Maar bij vertrek van Den Haag CS heb ik de afgelopen 2 jaar al diverse malen meegemaakt dat ze het na een tijdje maar opgeven ... stil staan is niet goed voor ze blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

NS pakt overlast in stiltecoupé aan
edit: Oud bericht |:(

[ Voor 70% gewijzigd door Raven op 01-03-2012 15:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 23-09 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Dat bericht is al van begin december ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, die zag ik als bron bij een bericht dat vandaag geplaatst was :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Misschien een oud bericht, maar nog steeds actueel ... overigens hoeft het fatsoen zich niet te beperken tot stilte-coupe's hoor ; van mij mag het in gewone coupe's ook wel wat fatsoenlijker.
Vanochtend nog zo'n rand-debiel die over z'n mobiel z'n complete ziektebeeld stond door te geven aan een of andere instantie, vergezeld van nog wat prive-problemen |:( op volle sterkte. En dan probeer je je krantje te lezen ... MP3 speler maar weer op en Rammstein aan (en nee, dat horen medereizigers niet, gechecked).

EDIT: trouwens, oud ? de nieuwe dienstregeling is ook van begin december :+

[ Voor 7% gewijzigd door Goner op 01-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
maarud schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:15:
Zat even op de website van ProRail te lezen, leuk om te zien, al die nieuwe projecten... ze mogen de website alleen wel eens gaan verbeteren, veel plaatjes hebben een giga resolutie van 3000x1500 ofzo, en de directory listing staat gewoon aan:
http://www.prorail.nl/Pub...ments/Forms/AllItems.aspx

Maar ach ja... daarom zijn ze ook gespecialiseerd in het spoor :+
Directory listing staat gewoon aan, je hebt zeker nog nooit Sharepoint gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Met directory listing heeft het idd geen ruk te maken, dit is een standaard Sharepoint-site.

Men is bij Prorail kennelijk alleen vergeten er een custom site van te maken (bij de andere sharepoint-sites is dat wel gebeurd, klik er maar eens op). En dan krijg je dus idd de Sharepoint default layout te zien, zoals hier.

Big deal dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ProRail loopt ICT technisch 10 jaar achter 8)7 Gobi, Geoweb, Railmaps, Artiweb... het werkt allemaal ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Men is begonnen met een standaard teamsite en die is vervolgens omgetimmerd tot wat nu ProRail.nl is. Vandaar dat die directorylistings allemaal open staan, wat bij een standaard publishing site niet het geval is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
ArcticWolf schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:34:
ProRail loopt ICT technisch 10 jaar achter 8)7 Gobi, Geoweb, Railmaps, Artiweb... het werkt allemaal ruk.
Valt best mee! Er is nu 1 portal en daar kan je nu bijna alles vinden :) En anders moeten jullie de boel beter regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:39

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Aanbestedingensite... *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
:? Die werkt toch fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Doden en gewonden door treinbotsing Polen
SZCZEKOCINY - Door een frontale treinbotsing in het zuidwesten van Polen zijn zaterdag zeker 14 mensen omgekomen en tientallen anderen gewond geraakt.

Dat hebben de autoriteiten bekendgemaakt. Het ongeluk gebeurde bij het plaatsje Szczekociny.

Ongeveer 30 mensen zijn ernstig gewond. Uren na het ongeluk zaten er nog altijd passagiers vast in de wrakstukken.

Enkele honderden brandweerlieden en 100 politieagenten verleenden hulp. Ook zijn reddingshelikopters ingezet. De hulpverleners zetten tenten op om de gewonden te kunnen verzorgen.

Krakau
De trein tussen Warschau en Przemysl botste rond 21.15 uur met hoge snelheid op de trein van Warschau naar Krakau. De trein naar Krakau reed volgens getuigen op het verkeerde spoor. De treinen hadden samen ongeveer 350 mensen aan boord.

''Ik voelde de klap. De lichten gingen uit. We vlogen als zakken door de coupé. We hoorden geschreeuw en baden", vertelde een van de passagiers aan de Poolse televisie.

Premier Donald Tusk en minister van Binnenlandse Zaken Jacek Cichocki zijn naar de rampplek vertrokken. Tusk sprak van het ernstigste treinongeluk in Polen ''in vele, vele jaren".

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fz7rkalpvk_700.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fz7rka3rvp_700.jpg

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, dat moet een flinke klap geweest zijn. Aantal doden zou inmiddels op 15 staan, aantal gewonden op 56.

Afbeeldingslocatie: http://nieuws.wegenerweb.nl/multimedia/archive/02315/treinbotsing_szcze_2315061a.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Zo dan, dat is niet mis... sterkte aan de nabestaanden.

Ik vraag me af hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren. Wellicht is 1 van de treinen door rood gereden, een wissel opengereden, en heeft het beveiligingssysteem (wat ligt daar eigenlijk?) niet of niet tijdig ingegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een echt grondig beveiligssysteem kent de PKP (Poolse spoorwegen) niet, hoewel men wel bezig is met ERTMS enzo, maar dat is allemaal nog in trial-fase.

Op veel trajecten (lees: bijna alle, buiten een paar van de grootste hoofdlijnen waar het wel wat moderner is) gaat de controle zelfs nog (semi-)handmatig, op basis van een system wat al bijna 100 jaar in gebruik is.... op een aantal lijnen zijn zelfs nog klassieke armseinen (uit de stoomtijd) in gebruik.

Koppel dat aan matig/slecht tot zeer slecht onderhoud (dat is de reden dat op een groot aantal lijnen de maximum snelheid inmiddels teruggebracht is naar 100 km/h, en op sommige (delen van) lijnen zelfs nóg lager), en de kans op ongelukken is dus niet ondenkbaar.

Het is dan ook niet zo verbazend dat er op het Poolse spoorwegnet met grote afstand de meeste doden vallen van heel Europa...

Afbeeldingslocatie: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/images/f/f3/Number_of_persons_killed_in_railway_accidents_%282009_and_2010%29.PNG

Zie ook http://epp.eurostat.ec.eu...Railway_safety_statistics

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Yipes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nouja, dat staatje an sich is weinig informatief: DE heeft ruwweg de helft van het aantal doden. Dit staatje - het aantal doden per miljard reizigerskilometers - is veel relevanter:

Afbeeldingslocatie: http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/images/0/09/Train_passengers_killed_per_bllion_passenger-km%2C_%282009_and_2010%29.PNG

en daar doet Polen het niet briljant, maar ook zeker niet slecht.

Merk overigens op dat België er slecht opstaat vanwege het ongeluk bij Halle/Buizingen. De shot noise in deze data is dus ook vrij groot - je telt in feite het aantal grote ongevallen, niet echt het gemiddelde aantal doden.

[ Voor 25% gewijzigd door ValHallASW op 04-03-2012 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Thalys in de fik gevlogen:

http://www.hartvannederla...agiers-gestrand-na-brand/

Die treinen hebben toch opgevoerde motoren?... volgens mij heb ik dat een tijdje geleden gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

ArcticWolf schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:05:
Thalys in de fik gevlogen:

http://www.hartvannederla...agiers-gestrand-na-brand/

Die treinen hebben toch opgevoerde motoren?... volgens mij heb ik dat een tijdje geleden gehoord.
Volgens mij hebben ze destijds bij het speedrecord de motoren met iets van 50% van hun ontwerpsnelheid laten draaien. Dat wil zeggen dat ze warmer worden op dat moment.

Maar de Thalys gaat in Nederland niet harder dan 160 km/u. Ik denk eerder gewoon defect in elektronica. Gebeurt wel vaker bij treinen. Als er ergens een geleider doorfikt heb je al snel brand.

[ Voor 0% gewijzigd door LauPro op 06-03-2012 17:20 . Reden: onjuist ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hum... de Thalys gaat gewoon 300km/u bij Lage Zwaluwe hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:02
LauPro schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Volgens mij hebben ze destijds bij het speedrecord de motoren met iets van 50% van hun ontwerpsnelheid laten draaien. Dat wil zeggen dat ze warmer worden op dat moment.

Maar de Thalys gaat in Nederland niet harder dan 160 km/u. Ik denk eerder gewoon defect in elektronica. Gebeurt wel vaker bij treinen. Als er ergens een geleider doorfikt heb je al snel brand.
Toch tikte mijn Android-snelheidmetertje de 298 aan, in Nederland. Maar de kans is groter dat 1) De remmen warmliepen 2) Elektronica wat niet deed wat was verwacht.

Ik denk dan ook dat er een klein brandje (lees: veel rook maar nauwelijks vuur) is in de motorwagen van de Thalys (iets anders dan de motor an sich), zoals ook wel bij een 1700 e.d. is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LauPro schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Maar de Thalys gaat in Nederland niet harder dan 160 km/u.
Waar heb je dat vandaan? De Thalys knalt met volle snelheid over de HSL hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Ten zuiden van Rotterdam. Ten noorden is de bodem te slap, en is het traject begrensd op 250 km/h. Bij hogere snelheid zouden de "ground waves" net zo snel lopen als de trein zelf, wat een soort supersone knal oplevert met schade aan de rails.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
:? Ik snap er niets van. Het ding knalt gewoon met 300km/h over de HSL en pas bij de overgang van HSL spoor naar conventioneel spoor zal de snelheid begrenst worden tot baanvaksnelheid (meestal 80km/h). Dat ie op het noordelijke deel die 300km/h niet haalt of net niet haalt heeft meer met de stroombegrenzing te maken van de Thalys dan met de baan die het niet kan handelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die 250 km/h is voor de Fyra, niet voor de Thalys.

De 250 km/h van de Thalys tussen A'dam en R'dam is tijdelijk. Uiteindelijk gaat die ook daar 300 km/h rijden, dat is iig de bedoeling (of het doorgaat zullen we af moeten wachten natuurlijk). Zie o.a. http://www.nshispeed.nl/n...ver-rijden-op-de-hsl-zuid

160 km/h voor de Thalys is, in Nederland dan, iig onzin, hij rijd harder dan dat. De enige plek waar de Thalys structureel 160 km/h rijd is tussen Antwerpen en Brussel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er liggen wel een paar vrij scherpe bochten in de HSL. Maar de 300 wordt ook op de noordsectie zeker gehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:22

F.West98

Alweer 16 jaar hier

160 tussen Brussel en antwerpen? Nooit!
Tenminste niet oten ik er maandag en vrijdag in zat.
Maandag naar parijs en vrijdag terug.
Heen was het redelijk traag, 120km/h gok ik. Even hard als in NL.
Terug stonden we zelfs meermaals stil en de stoptrein daar haalde ons in. Toen waren we wel weer in een kwartiertje in R'dam.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er is een tijdje 160 gereden door de Thalys omdat het alleen ETCS L1 actief was en het IVW heeft verordonneerd dat je daarmee max 160 mag. L2 was niet actief omdat de locs die de Fyra trekken toen nog niet voor L2 gecertificeerd was en de baan niet zowel L1 als L2 kan doen.
In de begintijd werd al in het weekend onder L2 gereden (omdat de Fyra toen nog niet in het weekend reed).
Nu kunnen de locs van de Fyra ook ETCS L2 verwerken en mag en kan de Thalys dus 300.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De ERTMS-walinstallatie in België kan wel tegelijkertijd ERTMS level 1 en 2 aan. Dat kan niet in Nederland, omdat het een installatie is van een andere leverancier en die dat niet heeft geïmplementeerd (uit kostenoverwegingen?). De Brechtshuttle rijdt onder ERTMS level 1, terwijl dat ding onderweg is raast een Thalys voorbij aan 300 km/h onder level 2. Dat is in Nederland niet mogelijk.

In België is de RBC geleverd door Alstom, in Nederland door Siemens en Thales. Tijdens de bouw van de HSL moest er nog een manier worden ontwikkeld om een trein over te dragen aan een RBC in een ander land. Deze gateway is ontwikkeld door Alstom en staat aan Belgische kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:02
F.West98 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:29:
160 tussen Brussel en antwerpen? Nooit!
Tenminste niet oten ik er maandag en vrijdag in zat.
Maandag naar parijs en vrijdag terug.
Heen was het redelijk traag, 120km/h gok ik. Even hard als in NL.
Terug stonden we zelfs meermaals stil en de stoptrein daar haalde ons in. Toen waren we wel weer in een kwartiertje in R'dam.
Let sowieso op dat de Thalys op de HSL veer rustiger rijdt. In de auto is 200 een enorme wow! waard, in de Thalys voelt 300 helemaal niet snel aan. Hij rijdt zelfs rustiger dan ''normale'' treinen (140 kmh), en absoluut minstens 10x zo stabiel als een auto bij 120. Misschien dat het daarom gewoon minder snel aanvoelt.

Als een stoptrein jullie inhaalt, was het waarschijnlijk een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Incapabele falers bij NS HiSpeed. Vanmiddag géén informatie op de site, maar op rtd stond 'let op omroepbericht' op de CTA. Uiteraard geen omroepbericht, dus zelf maar informeren: "ja, de thalys rijdt niet en er rijden bussen" "bussen, naar parijs?!" "ja, als het goed is wel, maar dat moet je daar even informeren". Uiteraard geen bussen waar bussen horen te staan. Dan maar het nummer bellen wat op je ticket staat: "dit nummer kan alleen vanuit het buitenland gebeld worden". Feest. Ondertussen een NS'er tegen het lijf gelopen die iets meer leek te weten, en die me doorstuurde naar de ns hispeed-balie, alwaar een moeilijk kijkend persoon mij vertelde dat de bus een redelijk alternatief was en dat ik anders maar met de telesales moest bellen. Goed, dat gaan we dus nu maar doen.

* ValHallASW vloekt nog maar een paar keer.

Update: de NS hispeed-telesales is dan weer heel makkelijk: die boeken eventjes om naar morgenochtend met een 'nul euro-compensatieticket'. Nu maar hopen dat de treinen morgen wél rijden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SCxHn.gif
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/TczPy.gif

Die bus zou om 19:30 vertrekken, dus dan ben je op z'n vroegst om 2:30 op Paris Nord, en dán moet je nog naar de andere kant van Parijs komen.

[ Voor 20% gewijzigd door ValHallASW op 05-03-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:25

Nox

Noxiuz

Gisteren met de buurman meegeren, die is machinist ;) Was wel indrukwekkend hoe lang zo'n trein kan uitrollen. Bij Uitgeest op snelheid (130?) en dan traktie eraf halen en je zit bij Zaandam nog bij te remmen omdat je anders doorschiet :o

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
marcop23 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:29:
[...]

Let sowieso op dat de Thalys op de HSL veer rustiger rijdt. In de auto is 200 een enorme wow! waard, in de Thalys voelt 300 helemaal niet snel aan. Hij rijdt zelfs rustiger dan ''normale'' treinen (140 kmh), en absoluut minstens 10x zo stabiel als een auto bij 120. Misschien dat het daarom gewoon minder snel aanvoelt.

Als een mat 64' 140km/h rijdt, lijkt het ook of deze richting de 300km/u gaat, terwijl het een stuk langzamer lijkt in een ICM bv. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, je vergelijkt nu stoptreinmaterieel (Mat'64) met intercitymaterieel (ICM) :P

In een Trabant lijkt 200 km/h ook een stuk harder dan in een Ferrari (niet dat een Trabant veel harder dan 50 km/h gaat, daarna vallen er random allerlei onderdelen vanaf, maar het gaat even om het idee).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

marcop23 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:29:
[...]

ok terug was een storing dan.
maar heen was echt net iets sneller dan de lokale treinen, was even hard als ze normaal (ICM) rijden in NL. 120-140 dus. Geen 160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het kan gebeuren, wellicht zat er een vertraagde Fyra voor (160 km/h) of waren er problemen met de ERTMS waardoor de baan in ERTMS Level 1 stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

IJnte schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:30:
:? Ik snap er niets van. Het ding knalt gewoon met 300km/h over de HSL en pas bij de overgang van HSL spoor naar conventioneel spoor zal de snelheid begrenst worden tot baanvaksnelheid (meestal 80km/h). Dat ie op het noordelijke deel die 300km/h niet haalt of net niet haalt heeft meer met de stroombegrenzing te maken van de Thalys dan met de baan die het niet kan handelen..
Wat voor mij met de Fyra altijd tenenkrommend is, is het stuk tussen Hoofddorp-Schiphol en Amsterdam Centraal. Men rijdt hier altijd erg traag.

Waarom is dit gedeelte ook geen 300 km/u? Of in ieder geval tot aan Schiphol. De remweg bij 300 km/u is geloof ik 5km dus dan zou het bij Hoofddorp remmen zijn en in de Schipholtunnel stil. Maar dan moet het traject tussen Hoofddorp en Schiphol wel geschikt zijn om er sneller dan 140 doorheen te kunnen rijden.

En dan de spoorlijn Amsterdam Centraal - Schiphol.

Dit is zo'n 17 km met maximaal 130 km/u, altijd nog zo'n 16 minuten minimaal, en de Fyra 13 minuten. Is het niet mogelijk om dit baanvak naar 200 km/u te upgraden? Dan zou toch weer wat minuten schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
LauPro schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:33:
[...]
Wat voor mij met de Fyra altijd tenenkrommend is, is het stuk tussen Hoofddorp-Schiphol en Amsterdam Centraal. Men rijdt hier altijd erg traag.

Waarom is dit gedeelte ook geen 300 km/u? Of in ieder geval tot aan Schiphol. De remweg bij 300 km/u is geloof ik 5km dus dan zou het bij Hoofddorp remmen zijn en in de Schipholtunnel stil. Maar dan moet het traject tussen Hoofddorp en Schiphol wel geschikt zijn om er sneller dan 140 doorheen te kunnen rijden.

En dan de spoorlijn Amsterdam Centraal - Schiphol.

Dit is zo'n 17 km met maximaal 130 km/u, altijd nog zo'n 16 minuten minimaal, en de Fyra 13 minuten. Is het niet mogelijk om dit baanvak naar 200 km/u te upgraden? Dan zou toch weer wat minuten schelen.
Ik geef even een aantal hints:
- Hoeveel stations liggen er tussen Schiphol en Amsterdam CS op de vrije baan;
- Hoeveel treinen rijden er per uur tussen Schiphol en Amsterdam CS en hoe hard rijden die normaliter;
- Hoeveel wissel zijn er op het laatste stuk naar Amsterdam CS;
- Hoeveel ruimte zie je rond de spoorbaan voor uitbreiding.

Denk dat je wel zelf het antwoord kan verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
LauPro schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:33:

Waarom is dit gedeelte ook geen 300 km/u? Of in ieder geval tot aan Schiphol. De remweg bij 300 km/u is geloof ik 5km dus dan zou het bij Hoofddorp remmen zijn en in de Schipholtunnel stil.
Dat komt vooral door andere treinen op het baanvak of in de Schipholtunnel. De HSL wordt vrij vaak verlaten met Geel-4, en dan sukkel je tot Schiphol achter een andere trein aan, zoals de IC naar Eindhoven die vanaf Hoofddorp Opstel vertrekt. Als je met groen van de HSL komt sta je 5 minuten later op het perron in Schiphol. Je bent dan ook met -2 binnengekomen.

Dit ligt aan de dienstregeling, daar gaan nog wat aanpassingen aan gedaan worden wanneer de V250 in dienst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:42

PauseBreak

derp!

Weet iemand toevallig of het spoor zo slecht is tussen Zwolle en 't Harde, of dat dat wel meevalt? De ICMm waar ik vanmiddag in zat was echt enorm aan het torderen namelijk, maar het was niet constant aanwezig en dus denk ik niet dat het aan die trein lag.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:39:
Ja, je vergelijkt nu stoptreinmaterieel (Mat'64) met intercitymaterieel (ICM) :P

In een Trabant lijkt 200 km/h ook een stuk harder dan in een Ferrari (niet dat een Trabant veel harder dan 50 km/h gaat, daarna vallen er random allerlei onderdelen vanaf, maar het gaat even om het idee).
he ik heb nog mee gemaakt dat de mat 64' sneltreindiensten reed hoor :>

edit:

http://frontpage.fok.nl/n...t-dan-schultz-meldde.html
http://www.nu.nl/politiek...-alle-spoorproblemen.html

daar gaan we weer }:O

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 07-03-2012 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 23:09
ArcticWolf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:08:
[...]

Of als IC Nijmegen - Zwolle, ik ben erg blij dat ze dat snel weer teruggedraaid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:08:
[...]

Klopt, maar daar is het niet specifiek voor ontworpen. Mat'64 heet ook wel "Standaard Stoptrein", aan een stoptrein worden weer heel andere eisen gesteld (sneller optrekken, lichter etc) dan aan intercity materieel.

Net zoals Mat'54 aan het eind van hun inzet, begin jaren 90, ook bijna alleen nog maar werd ingezet in stoptreinen, terwijl het daar eigenlijk veel en veel te zwaar voor was. Het was immers ontworpen voor de Intercity/sneltrein-dienst, en was zo ongeveer het zwaarste passagiersmaterieel van Europa (wat mede de reden voor het grote comfort was, het lag als een baksteen op de rails).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

PauseBreak schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 21:10:
Weet iemand toevallig of het spoor zo slecht is tussen Zwolle en 't Harde, of dat dat wel meevalt? De ICMm waar ik vanmiddag in zat was echt enorm aan het torderen namelijk, maar het was niet constant aanwezig en dus denk ik niet dat het aan die trein lag.
Toevallig had ik dinsdagmiddag het zelfde, alleen dan van Groningen naar Zwolle, ook ICMm. Normaal nergens last van, dus ik denk dat het aan de trein lag.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb de afgelopen week een aantal keren in een DD-AR gezeten. Damn.... Die dingen klinken alsof ze op het punt staan uit elkaar te vallen :X

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:45:
Ik heb de afgelopen week een aantal keren in een DD-AR gezeten. Damn.... Die dingen klinken alsof ze op het punt staan uit elkaar te vallen :X
Ze rijden iig wel in de winter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

_O-

Was wel lachen, op een gegeven moment werd er wat omgeroepen, maar dat was door het gekraak/geknars/etc van de trein (dat door het omroepsysteem overduidelijk te horen was) niet te verstaan :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Raven schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:54:
_O-

Was wel lachen, op een gegeven moment werd er wat omgeroepen, maar dat was door het gekraak/geknars/etc van de trein (dat door het omroepsysteem overduidelijk te horen was) niet te verstaan :P
Och, dat is in de nieuwe SLT's niet beter. Daar hakkelt de omroep 9 van de 10 keer.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
jelmervos schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:02:
[...]

Och, dat is in de nieuwe SLT's niet beter. Daar hakkelt de omroep 9 van de 10 keer.
Yep... die zijn echt slecht :9

edit:
Ik hoorde trouwens laatst dat de stoptrein van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal (via Breukelen) bijna even snel was als de IC (scheelde enkele minuten), dat kan toch niet waar zijn he....? :F

[ Voor 30% gewijzigd door ArcticWolf op 08-03-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:43
Raven schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 13:45:
En ze liggen re-te-strak op het spoor. Ze veren lekker stug waardoor ze niet deinen, maar de hoge frequenties/trillingen voel je dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:42

PauseBreak

derp!

Arm1n schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:26:
[...]

Toevallig had ik dinsdagmiddag het zelfde, alleen dan van Groningen naar Zwolle, ook ICMm. Normaal nergens last van, dus ik denk dat het aan de trein lag.
Ja dat vond ik ook gek. Het torderen was echt alleen maar daar te voelen. De rest van de rit verliep zoals normaal in alle rust en stilte :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Heb ontdekt met een kennis dat in een mDDM (en ik geloof ook de Bvk) veel betere banken zitten dan in de rest van een DD-AR. Deze zijn zachter....?

De mDDM is later geleverd, maar dan is het vreemd dat de Bvk deze ook heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 08-03-2012 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:00

Fiber

Beaches are for storming.

Je zou er bijna voor je plezier even gaan zitten wachten op de trein:
[...]
Station Breukelen, dat vandaag als eerste wordt opgeleverd, heeft een wachtruimte met vloerverwarming en wifi gekregen. In de plafondornamenten en op de mozaïekvloer in en rondom het hok zijn wachtende reizigers afgebeeld.

„De reiziger ervaart wachttijd als drie keer zo lang”, weet Annelies Bosman, manager van het ProRail-project ‘Prettig wachten’. „We willen de wachtbeleving veraangenamen.” Bij elk station is voor een andere aanpak gekozen uit een mix van kunst en comfort en van beschutting en ‘bemensing’. Zo zijn in Wolvega bloemisterij en wachtruimte geïntegreerd, en schenkt de bloemist ook koffie en houdt het toilet schoon.
[...]
Afbeeldingslocatie: http://krant.spitsnieuws.nl/spits/_main_/2012/03/08/006/article/article8_1.jpg

http://krant.spitsnieuws.nl/spits/_main_/2012/03/08/006/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ziet er idd netjes uit. Ook wel een leuk idee op zich.

Denk alleen dat het snel door vandalen onder handen zal worden genomen, zoals met alles in Nederland tegenwoordig lijkt te moeten gebeuren. Het zou me niet verbazen als vóór het eind van de maand de zaak al gevandaliseerd is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hier is natuurlijk wel toezicht, het zal ook wel op slot gaan als die bloemenwinkel dicht gaat. En juist als iets echt netjes is blijft het ook vaak netjes. Maar als er een begin van rotzooi of schade is wordt het ook snel erger.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

[...]

Ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt. Het omroepsysteem werkte gewoon, de geluiden kwamen van de trein zelf die via de microfoon van de omroeper te horen waren en hem onverstaanbaar maakte ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 08-03-2012 19:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Bovendien, de omroep in SLT is een beetje anders ontwikkeld dan de tot nu toe bekende omroepsystemen. Personeel is een beetje geneigd teveel in de microfoon te praten, en dan knalt de noise-cancellation erin. Effect: grote delen van het gesproken woord vallen weg. Is niet zozeer een technisch mankement, het heeft gewoon een beetje een gebruiksaanwijzing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmmm....
In 2013 gaat Groningen - Den Haag via Schiphol en Hanzelijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dan zal het rustig worden op Amersfoort... ;)

Hoe kom je aan die info? Is er al een dienstregeling 2013 bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
F.West98 schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:54:
Hmmm....
In 2013 gaat Groningen - Den Haag via Schiphol en Hanzelijn
Zow! Dat scheelt een hoop treinen in Utrecht en Amersfoort :)
Scheelt ook een stuk in de reistijd denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 10:23

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Fiber schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:17:
Dan zal het rustig worden op Amersfoort... ;)

Hoe kom je aan die info? Is er al een dienstregeling 2013 bekend?
Voorstel van NS is bekend hier.

De dienstregeling wordt elk half uur Groningen - Zwolle - Lelystad - Duivendrecht - Den Haag en Leeuwarden - Zwolle - Amersfoort - Rotterdam en elk half uur Groningen - Zwolle - Amersfoort - Rotterdam en Leeuwarden - Zwolle - Lelystad - Duivendrecht - Den Haag.

Dus vanuit Groningen en Leeuwarden elk uur een keer via Lelystad en een keer via Amersfoort. Er blijft dus een halfuursdienst over de Veluwe en er komt een halfuursdienst via Lelystad.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Eindelijk een kwartierdienst naar/van Sittard/Roermond! Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de trein net voor mijn neus wegreed daar en dat ik een half uur kon wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Haaa! Eindelijk halen ze de internationale trein van/naar Duitsland weer uit de reguliere IC dienstregeling. Scheelt mij elke dag weer 10 minuten extra reizen met de boemel van Almelo naar Enschede.

Alleen ben ik dan weer not amused dat de IC's een kwartier later gaan vertrekken. Hopelijk gaat dat dan ook gelden voor de treinen vanuit het westen naar Enschede, anders ga ik beroerde werktijden incl. wachten krijgen... Nou ja, de nieuwe dienstregeling maar even afwachten.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Yep ... er vallen geregeld hele stukken weg. Automatische omroepen (computerstem) gaan wel goed, dus zal iets met de microfoon te maken hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Bastien schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 09:23:
Haaa! Eindelijk halen ze de internationale trein van/naar Duitsland weer uit de reguliere IC dienstregeling. Scheelt mij elke dag weer 10 minuten extra reizen met de boemel van Almelo naar Enschede.

Alleen ben ik dan weer not amused dat de IC's een kwartier later gaan vertrekken. Hopelijk gaat dat dan ook gelden voor de treinen vanuit het westen naar Enschede, anders ga ik beroerde werktijden incl. wachten krijgen... Nou ja, de nieuwe dienstregeling maar even afwachten.
With ^, ik heb daar elke maandagavond last van :/

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 57 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!