Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.076 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 15:25

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Goner schreef op zondag 12 februari 2012 @ 16:58:
[...]

De geruchten-machine zegt dat het niet de sneeuw is maar defect materiaal ... klinkt aannemelijk, maar zouden ze dat echt 'geheim' kunnen houden ?
Waar komt die flauwekul toch vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Vind je die geruchten echt zo vreemd? Er ligt geen sneeuw, het vriest amper, en toch is de aangepaste dienstregeling tot dinsdag van kracht. De reizigers snappen er niks van en de NS houdt krampachtig vast aan de 'winterse omstandigheden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

NS voert uit wat Schultz van Haegen-Maas Geesteranus wil, namelijk dat ze eerder rekening houden met slecht weer.

Overigens, 'het vriest amper'? Het was de afgelopen nacht anders weer -10 tot -15 hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 12 februari 2012 @ 19:09:
NS voert uit wat Schultz van Haegen-Maas Geesteranus wil, namelijk dat ze eerder rekening houden met slecht weer.

Overigens, 'het vriest amper'? Het was de afgelopen nacht anders weer -10 tot -15 hoor.
wisselverwarming is gebouwd om sneeuw en ijs bestendig te zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:49

Goner

What can I do you for ?

Luccus schreef op zondag 12 februari 2012 @ 18:06:
Als je betere verklaringen hebt, laat maar horen ... flauwekul is wat de NS en Prorail uithalen ; kan ik morgen weer in de kou gaan staan wachten of er misschien een plaatsje voor me is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Och dat is Luccus, alles wat niet uit de NS propaganda machine komt is onzin. Heel makkelijk, zwart-wit denken.

Aan de andere kant: wat is dan wel de oorzaak van deze wanprestatie van de NS?

[ Voor 27% gewijzigd door Boudewijn op 12-02-2012 21:16 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voorzorgsmaatregelen, zodat het niet weer compleet in de soep loopt als prorail weer een oepsje doet?

Het is wel makkelijk om te zeiken op de NS, maar de treinen rijden nu wél, en je weet waar je aan toe bent. Dat is niet zo als er grote verstoringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja laten we dan het hele jaar maar de uitgeklede dienstregeling doen. Kom op zeg, de prijs is wel gebaseerd op een bepaald niveau van dienst (of vraagt de NS de rest van het jaar door veel te weinig?) en dat niveau wordt niet behaald.

Prorail: heb ik niets mee te maken, ik koop een kaartje bij NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Subtiel verschil ; de helft van de treinen rijdt ... niet alleen qua aantal, maar ook qua lengte kreeg ik af en toe het idee. Op mijn traject, rest weet ik niet ...
Materiaal zou er moeten zijn, helft v/d sprinters rijdt niet, dan heb je toch wat bakjes over om de treinen die wel rijden ietsje langer te maken ??

Ja sorry hoor, maar ik vind het gewoon genant, dat zo'n organisatie er zo'n potje van maakt. Wat hebben ze met al dat geld gedaan dat ze gekregen hebben om het deze winter niet zo'n zooitje te laten worden ?? Er ligt de helft minder sneeuw, de vorst/sneeuw-periode duurde korter en zij rijden/reden nog minder :?

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 12-02-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Boudewijn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:47:
Mja laten we dan het hele jaar maar de uitgeklede dienstregeling doen.
Hoho. Ik kwam er toevallig vrijdag achter dat precies de trein die ik 's avonds na m'n werk naar huis neem gesneuveld is. Dus dat vin'k niet het fijnste idee :P (Toevallig was ik de rest van de week zelf steeds later dus had ik 't nog niet eerder gemerkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bij mij op het traject zijn alleen de spitstreinen eruit gehaald :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:47:
Mja laten we dan het hele jaar maar de uitgeklede dienstregeling doen.
Ja, duh. Dat zeg ik niet, en je weet even goed als ik dat je opmerking als een tang op een varken slaat. Wat moet de NS, gegeven dat prorail er een zooitje van maakt dán doen? Je kunt een volledige dienstregeling rijden en dan een grotere kans hebben dat je mensen een 'nee, sorry, er rijdt vandaag niets meer' moet verkopen, of een uitgedunde dienstregeling rijden en daarmee zorgen dat iedereen in ieder geval thuiskomt?

Nee, dit is niet hoe het in een perfecte wereld zou zijn. Het is wél de enige realistische kortetermijnoplossing.
Kom op zeg, de prijs is wel gebaseerd op een bepaald niveau van dienst (of vraagt de NS de rest van het jaar door veel te weinig?) en dat niveau wordt niet behaald.
Die prijs is niet gebaseerd op een 'bepaald niveau van dienst', die prijs is gebaseerd op wat de NS van de regering mag. Als je wel een prijs wilt die bij een bepaald niveau van dienst hoort, ga dan naar de UK, waar je meer betaalt voor kuttere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

CyBeR schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:56:
[...]

Hoho. Ik kwam er toevallig vrijdag achter dat precies de trein die ik 's avonds na m'n werk naar huis neem gesneuveld is. Dus dat vin'k niet het fijnste idee :P (Toevallig was ik de rest van de week zelf steeds later dus had ik 't nog niet eerder gemerkt.)
Zet je sarcasme detector maar weer aan ;).
ValHallASW schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:16:
[...]

Ja, duh. Dat zeg ik niet, en je weet even goed als ik dat je opmerking als een tang op een varken slaat. Wat moet de NS, gegeven dat prorail er een zooitje van maakt dán doen?
Niet ons probleem. NS heeft een contract met prorail, ik heb een contract met de NS. Ik heb echt geen ene drol met prorail te maken.
Buiten dat: als het materieelproblemen zijn, dan is het toch alsnog de NS die verantwoordelijk is?
Je kunt een volledige dienstregeling rijden en dan een grotere kans hebben dat je mensen een 'nee, sorry, er rijdt vandaag niets meer' moet verkopen, of een uitgedunde dienstregeling rijden en daarmee zorgen dat iedereen in ieder geval thuiskomt?
Tsja je probeert hiermee goed te praten dat we al een week met een banenrepubliek-dienstregeling zitten. Zoals gezegd; daar zijn aardig wat mensen niet blij mee.
Nee, dit is niet hoe het in een perfecte wereld zou zijn. Het is wél de enige realistische kortetermijnoplossing.
Waarom rijden in bijv. belgie en duitsland de treinen kennelijkwel goed dan? Dat het 'de enige oplossing' zou kunnen zijn, terwijl het al dagen niet meer gesneeuwd heeft (dik een week) vind ik wel erg makkelijk en ronduit een drogreden.
Die prijs is niet gebaseerd op een 'bepaald niveau van dienst', die prijs is gebaseerd op wat de NS van de regering mag.
Nou dat is wel heel kort door de bocht. Als ik 15E voor een treinkaartje amsterdam-leiden betaal verwacht ik daar een andere service bij dan ik nu krijg. Je verhouding service/prijs bepaalt wel hoe aantrekkelijk je bent als NS (en OV in het algemeen) tov de auto.
Als je wel een prijs wilt die bij een bepaald niveau van dienst hoort, ga dan naar de UK, waar je meer betaalt voor kuttere service.
Niet echt te vergelijken he? ;) Omdat het in de UK slechter is moeten we hier alles maar slikken? Dacht het niet.

Buiten dat: hoe doet arriva het hier in NL eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:42
Haha,arriva? Pendeldienst A naar B en weer terug. Regionale vervoerders doen het prima in zulke tijden. Zullen we de NS verzoeken ook een pendeldienst op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:26:
Tsja je probeert hiermee goed te praten dat we al een week met een banenrepubliek-dienstregeling zitten. Zoals gezegd; daar zijn aardig wat mensen niet blij mee.
Grappig dat je later over drogredenen begint terwijl je zelf een enorme stroman opzet. Nee, ik praat het niet goed, ik plaats het in context. Sterker nog, ik geef een antwoord op je eigen vraag, maar blijkbaar is het een antwoord dat je niet wilt horen.
Waarom rijden in bijv. belgie en duitsland de treinen kennelijkwel goed dan? Dat het 'de enige oplossing' zou kunnen zijn, terwijl het al dagen niet meer gesneeuwd heeft (dik een week) vind ik wel erg makkelijk en ronduit een drogreden.
Wat valt er niet te snappen aan het woord 'kortetermijnoplossing'? Again, de drogreden is die van jou, dat het 'de enige oplossing' zou zijn. Nee, natuurlijk is het niet 'de enige oplossing', maar het is op de korte termijn wel de enige realistische oplossing. Of verwacht je dat alle oplossingen binnen drie dagen op te zetten zijn?

Overigens negeer je ook makkelijk de vraag die ik net stelde: wat is dan /jouw/ voorstel? En dan bedoel ik dus: een voorstel dat op korte termijn in te voeren is.
Nou dat is wel heel kort door de bocht. Als ik 15E voor een treinkaartje amsterdam-leiden betaal verwacht ik daar een andere service bij dan ik nu krijg. Je verhouding service/prijs bepaalt wel hoe aantrekkelijk je bent als NS (en OV in het algemeen) tov de auto.
Ja, precies. En dat is hoofdzakelijk een politieke overweging: de NS zou met hogere prijzen (en kuttere service) best overleven: zie de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrstein
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-05-2024

Harrstein

show me ya caffëine

vraagje. deelt DM90 de computer hardware/software met de SM90? aangezien ik afgelopen paar wegen wel vaak heb gehad dat ze hem moesten herstarten op traject apeldoorn-zutphen

Where's my !@#$% booze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ValHallASW schreef op zondag 12 februari 2012 @ 23:00:
Grappig dat je later over drogredenen begint terwijl je zelf een enorme stroman opzet. Nee, ik praat het niet goed, ik plaats het in context. Sterker nog, ik geef een antwoord op je eigen vraag, maar blijkbaar is het een antwoord dat je niet wilt horen.
Tsja een snerend antwoord is ook een antwoord, maar wie wacht daarop?
Overigens negeer je ook makkelijk de vraag die ik net stelde: wat is dan /jouw/ voorstel? En dan bedoel ik dus: een voorstel dat op korte termijn in te voeren is.
Ik ben software engineer, en niet treinbedrijf. Als ik wat van treinen zou weten zou ik wel een bedrijf daarin beginnen. Wel ben ik betalend gebruiker. Wel kan ik me voorstellen dat het bij -4 (vannacht aldus het NOS journaal nu) allemaal niet zo extreem is. Ook is het weerbeeld al dagen erg rustig.

offtopic:
Goed ik ga maffen en zie het morgenvroeg wel weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 13-02-2012 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
tering... tis gewoon zielig. staat een 10 bakken V-IRM hierop Dbz... niet iedereen past erin, mensen liggen gewoon op elkaar ;( :X de normale IC naar Schiphol rijdt niet 8)7 echt triest dit van de NS.

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 13-02-2012 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een wanvertoning weer, al dagen redelijk ideaal weer maar alsnog een uitgeklede dienstregeling hanteren. En het dan nog niet voor elkaar krijgen om structureel op tijd te rijden :x

Wat mij betreft: kap maar gewoon met die hele dienstregeling en haal 30% van de kaartjes af. Dan zie je wel wanneer je er komt. In principe hetzelfde als nu, maar dan zonder loze beloften en een wat betere prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 15:29
ArcticWolf schreef op maandag 13 februari 2012 @ 08:11:
tering... tis gewoon zielig. staat een 10 bakken V-IRM hierop Dbz... niet iedereen past erin, mensen liggen gewoon op elkaar ;( :X de normale IC naar Schiphol rijdt niet 8)7 echt triest dit van de NS.
Op Leiden vanochtend (07.34 ri Rtd) ook maar een 10baks VIRM... kan toch niet... komt ook door de nieuwe dienstregeling, intercity opgeheven tussen Ams en Rtd, iedereen gaat maar in een sneltrein... nahja als je die maar 1x per half uur laat rijden, massa's mensen op de perrons, en dan kom je met zo'n trein aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[...]
Afgelopen vrijdag eens navraag gedaan bij een HC waarom ze nog steeds aangepaste dienstregeling rijden. Antwoord: er staat veel defect materieel langs de kant.

Net als vorige week vandaag weer veevervoer tussen amf en ut:
Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/t/h7dgf.jpg
Mensen moeten standaard achterblijven op het perron in de spits.

[ Voor 5% gewijzigd door jelmervos op 13-02-2012 09:32 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.voorbeterov.nl/page5.php
BEGRIP VOOR TREINREIZIGERS DIE WEIGEREN DE VOLLE MEP TE BETALEN

Er is begrip voor reizigers die zich niet langer door de NS willen laten afschepen, en bij wijze van protest niet langer de volledige ritprijs voldoen. De NS levert niet de kwaliteit die in het jaarlijkse virtuele spoorboekje wordt beloofd. Het bij zeer rustig winterweer toch bieden van slechts een uitgedunde dienstregeling is blijkens de website van het LOCOV niet aan dit landelijke consumentenoverleg voorgelegd, en is daarmee illegaal. Als de NS zich niet aan de spoorwegwetgeving houdt, waarom moeten reizigers dat dan wel?

Voor Beter OV is altijd tegenstander van zwart- of grijsrijden geweest omdat de vervoerders de reizigersopbrengsten nodig hebben om aan de terechte kwaliteitseisen te kunnen voldoen. Ook de NS-reiziger heeft doorgaans braaf het volledig verplichte bedrag voor zijn enkeltje, retourtje of abonnement betaald. De afgelopen week is echter duidelijk geworden, dat de NS desondanks de redelijkerwijze te verwachten kwaliteit bij lange na niet levert. Passagiers staan op veel trajecten langer te wachten op het perron, moeten vaker overstappen en worden in overvolle treinen vervoerd. Daarmee vervalt de argumentatie dat “reizigers betalen zodat vervoerders die inkomsten kunnen aanwenden voor een behoorlijk product”. Daarom kan redelijkerwijze niet langer van reizigers worden verwacht dat ze de volledige ritprijs voldoen. Voor Beter OV kan zich goed voorstellen, dat reizigers de betaalde prijs in gelijke mate naar beneden bijstellen als de NS met de kwaliteit heeft gedaan. Passagiers die bij voorbeeld van Rotterdam naar Apeldoorn reizen en slechts een kaartje kopen voor het traject tot Amersfoort, hebben -zolang een volstrekt overbodige verschraling van de treindienst nog aan de orde is- gewoon gelijk. Abonnementhouders op de door de kwalitatieve kaalslag getroffen trajecten die na het verstrijken van de geldigheidsduur toch nog enkele dagen met dat abonnement moeten reizen, eveneens ter compensatie van de beroerde kwaliteit die de NS thans biedt, hebben in ieder geval moreel gezien, eveneens een punt.
edit: Iets met Fok! als bron: NS zet treinen in i.p.v. bussen
Een opmerkelijke ontwikkeling op het spoor; de NS zet in plaats van bussen treinen in om reizigers te vervoeren.

Ondanks het 'winterse weer' is het de NS gelukt om treinen te laten rijden op het traject Amsterdam Centraal - Amersfoort. Reizigers zouden vanaf 01:00 uur vannacht met bussen vervoerd worden op dit traject.

Als oorzaak voor deze verstoring, in de aangepaste dienstregeling vanwege het extreme weer, geeft de NS het 'vervallen van werkzaamheden'. In tegenstelling tot eerdere berichten rijden de laatste Sprinters op het traject gewoon op tijd.

Hoe het kon gebeuren dat de werkzaamheden zijn vervallen is niet bekend. Vooralsnog zijn er geen meldingen van reizeigers die vertraging op hebben gelopen door deze verandering.

[ Voor 17% gewijzigd door Raven op 13-02-2012 09:33 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 23-09 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Ik stond gisteren ook raar te kijken toen ik dit zag op station Nijmegen:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/35icabq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:35
Wat een geblaat van die Maatschappij voor beter OV. Het staat vast dat NS een belabberde dienst levert, maar om dan te gaan claimen dat reizigers "moreel" recht hebben om een mindere afstand te gaan kopen is absurd. Dat werkt willekeur in de hand; ik vind dat de NS zo'n belabberde dienst levert dat ik voor het traject Uitgeest - Utrecht maar tot Zaandam betaal? En de volgende betaald tot Amsterdam, en die daarna maar tot Sloterdijk?

Dat je het oneens bent met de geleverde dienst, ála. Maar probeer daar eerst eens zelf uit te komen met NSR. Of geef NSR tenminste zelf een kans om met een compensatieregeling op de proppen te komen. De vorige twee jaren heeft NSR ook een regeling aangeboden. Als je de aangeboden regeling niet toereikend vind, ga dan bakkeleien met NSR.

Behoorlijk betreurenswaardige dienstverlening vanochtend: de 17400 Asd - Utg is geschrapt, waardoor alleen de 4000 rijdt. Maar zet dan alsjeblieft wel voldoende materieel in... Met solo-rijdende SLT'tjes ga je op zijn max 2,5 station bedienen. Mijn FB timeline regent van de 'klaagodes' aan NSR omdat de SLT uitpuilt en mensen automatisch +30 aan hun broek hebben. Met vervolgens de vraag of ze met de volgende trein wel meekomen...
De uitgeklede dienstregeling mag dan filevorming op het spoor voorkomen, maar het werk 'reizigersfile' juist in de hand. Één gemiste of overvolle trein betekent automatisch een grotere last op de volgende trein, die het naar alle waarschijnlijkheid ook niet kan behappen. En de reizigers blijven maar komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:14:
Och dat is Luccus, alles wat niet uit de NS propaganda machine komt is onzin. Heel makkelijk, zwart-wit denken.
:D Heerlijk, mijn dag is direct goed begonnen.
Goner schreef op zondag 12 februari 2012 @ 20:39:
[...]

Als je betere verklaringen hebt, laat maar horen ... flauwekul is wat de NS en Prorail uithalen ; kan ik morgen weer in de kou gaan staan wachten of er misschien een plaatsje voor me is.
Met die hele uitgedunde dienstregeling gaat men het bij de eerstvolgende dag met flinke sneeuwbuien uiteraard ook niet redden zonder iets te doen aan de talloze infrastoringen (op 3 en 4 februari: evenveel als tijdens de sneeuwperiode een jaar eerder) en complexe personeelsdiensten. De chaos die ontstaat tijdens een 'gewone' wisselstoring' op een groot knooppunt is vergelijkbaar, maar wanneer direct drie grote knooppunten deels plat gaan is het effect ook navenant. Daarom is de uitgedunde dienstregeling paniekvoetbal van dezelfde soort als het preventief verbussen van Geldermalsen - Tiel en Driebergen - Rhenen zoals op 5 februari gebeurde. Wat de gevolgen zijn laat zich raden, onder andere extra materieelinzet door de opzet van de uitgedunde dienstregeling waar o.a. de pendeldienst Rotterdam - Utrecht dusdanig is opgezet dat de punctualiteit van die dienst in de spits gigantisch in elkaar stort en er steeds vervangend materieel nodig is om de vertragingen weg te werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Luke! op 13-02-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

"Op het HSL-spoor wordt immers, net als in België, links gereden."
Wat is daar de reden van?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 16:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Om aan de sluiten op het traject naar Parijs? Anders zou je bij de grens moeten wisselen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bartvl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:13:
"Op het HSL-spoor wordt immers, net als in België, links gereden."
Wat is daar de reden van?
ze zijn vergeten over te gaan toen ze van rechts naar links gingen :P

in Zweden zijn ze op het spoor wel links blijven rijden toen ze van links naar rechts zijn gegaan in de jaren 80 :+

[ Voor 17% gewijzigd door ArcticWolf op 13-02-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Luccus schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:54:
Heerlijk, mijn dag is direct goed begonnen.
Te gek toch ... en je vraag is ook nog beantwoord :
jelmervos schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:30:
Afgelopen vrijdag eens navraag gedaan bij een HC waarom ze nog steeds aangepaste dienstregeling rijden. Antwoord: er staat veel defect materieel langs de kant.
Maar ja, wat weet zo'n HC nou ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

LauPro schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:15:
Om aan de sluiten op het traject naar Parijs? Anders zou je bij de grens moeten wisselen.
Volgende vraag: waarom rijden ze daar links?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

bartvl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:27:
[...]

Volgende vraag: waarom rijden ze daar links?
Het is geloof ik gekomen doordat de Engelsen zijn begonnen met het spoor, ze daar links reden en dat over het algemeen is overgenomen. Het is later in een aantal landen wel gewijzigd maar lang niet overal.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 13-02-2012 10:31 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Aha. Het klinkt eerlijk gezegd best als een risicofactor. Maar goed, elk spoor is in principe geschikt als tweerichtingsverkeer (niet gelijktijdig natuurlijk ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:31:
[...]
Het is geloof ik gekomen doordat de Engelsen zijn begonnen met het spoor, ze daar links reden en dat over het algemeen is overgenomen.
U gaat door voor de wasmachine.
In enkele landen rijden de treinen links, terwijl het wegverkeer rechts rijdt. Dit is onder andere het geval in België, Frankrijk (uitgezonderd de Elzas), Italië en Zwitserland. De reden waarom treinen links rijden in deze landen is te vinden in het ontwikkelen van het spoorwegnetwerk. De spoorwegen werden ontwikkeld in het Verenigd Koninkrijk, waar men links reed. Voor het ontwikkelen van de spoorwegen in genoemde landen van het Europese vasteland, werden Britse ingenieurs aangetrokken, omdat zij de kennis in huis hadden. Zij legden de spoorwegen, uit gewoonte, links aan. In Zweden kan de verklaring worden gevonden in het feit dat het autoverkeer tot 1967 ook links reed en er voor het treinverkeer geen reden was om de rijrichting te wijzigen.
Wikipedia: Links rijden

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
In Nederland rijdt men rechts, in België rijdt men links. Er is besloten om op de zuidsectie ook links te rijden om zo aan te sluiten bij België. Had men bij de grensovergang wissels of een fly-over gebouwd, dan had dat vele miljoenen meer gekost omdat daar op topsnelheid gereden wordt.

Bijkomend voordeel is dat het bij Breda een fly-over uitspaart van/naar Rotterdam. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

KoppenSneller schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:40:
[...]

Ik stond gisteren ook raar te kijken toen ik dit zag op station Nijmegen:

[afbeelding]
Haaahaha wat een uitstekende melding ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

bartvl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 10:32:
Aha. Het klinkt eerlijk gezegd best als een risicofactor. Maar goed, elk spoor is in principe geschikt als tweerichtingsverkeer (niet gelijktijdig natuurlijk ;)).
Voor treinen moet dat niet uit kunnen maken. Ook al rijden er twee treinen met 250 km/u op elkaar af, dan moeten ze nog steeds op tijd tot stilstand kunnen worden gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LauPro schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:56:
[...]
Voor treinen moet dat niet uit kunnen maken. Ook al rijden er twee treinen met 250 km/u op elkaar af, dan moeten ze nog steeds op tijd tot stilstand kunnen worden gebracht.
In china ging het zelfs fout toen ze achter elkaar aan reden 8)7 dus ik zou er niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In China was er dan ook bezuinigd op onderdelen waardoor een doorgeslagen stop ervoor zorgde dat een kritiek onderdeel geen informatie over baanvakbezetting meer doorstuurde naar de verkeersleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Alex) schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:59:
In China was er dan ook bezuinigd op onderdelen waardoor een doorgeslagen stop ervoor zorgde dat een kritiek onderdeel geen informatie over baanvakbezetting meer doorstuurde naar de verkeersleiding.
Daar hebben ze de bool success voor uitgevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 10:49
Mooi filmpje over de revisie van de DD-AR:
YouTube: Nieuwe Intercity dubbeldekker

Alleen snap ik die hoekbank nog steeds niet echt...

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Intheweb schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:40:

Alleen snap ik die hoekbank nog steeds niet echt...
Dat is fijn in de nachttrein, kan je alvast slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Veel klachten over openbaar vervoer
Consumenten klagen in januari en februari volop over het openbaar vervoer. Bij het OV Loket, waar mensen met hun klacht terechtkunnen staat de teller voor februari maandag op 453 klachten. Vorig jaar deden in de hele maand 422 mensen hun beklag. Ook januari was flink drukker dan vorig jaar.

Op ovloket.nl kunnen reizigers van het openbaar vervoer sinds 2008 terecht met hun klachten. Problemen met de OV-chipkaart en het strenge winterweer zijn de oorzaak van de drukte bij het meldpunt. De ombudsman noteerde veel klachten over vertragingen en te volle treinen.
PvdA wil extern onderzoek winterproblemen spoor
DEN HAAG - Een externe commissie onder leiding van een topdeskundige moet gaan onderzoeken hoe de spoorsituatie kan worden verbeterd bij extreem winterweer.

Dat wil PvdA-Kamerlid Jacques Monasch. Hij stelt dat minister Schultz (Infrastructuur) politiek verantwoordelijk is voor alle winterproblemen.

Volgens hem is het ministerie van Infrastructuur blijkbaar niet capabel om het onderzoek te doen, aangezien het jaar op jaar misgaat op het spoor.

"Minister Schultz heeft gezegd: wij zijn klaar voor de winter. Ze heeft een jaar de tijd gehad", aldus Monasch. "Nu wil ze weer opnieuw gaan beginnen met onderzoeken."

Op de vraag of de minister zich politiek nog een keer zulke grote winterproblemen kan permitteren, antwoordt Monasch: in principe niet.

Winterbestendiger
Na de problemen tijdens de vorige winter kwam Schultz met een plan om het spoor winterbestendiger te maken. Dit kon echter niet voorkomen dat het deze maand weer misging.

In reactie hierop kondigde de minister aan opnieuw een onderzoek te starten naar de problemen. Zo wil ze expertise uit Zwitserland gaan halen, omdat ze daar meer ervaring hebben met de combinatie van kou en spoorwegen.

Ook kondigde ze aan dat in de toekomst sneller moet worden overgestapt op een uitgeklede dienstregeling. Hierdoor moet worden voorkomen dat lokale problemen zich als een olievlak verspreiden over de rest van het spoornetwerk.

Een woordvoerder van Schultz laat weten dat de minister met de inschakeling van externe expertise deels tegemoet komt aan de wensen van Monasch.

Debat
Dinsdag vergadert de Tweede Kamer met Schultz over de recente winterproblemen. Vorige week liet VVD-Kamerlid Charlie Aptroot aan NU.nl weten dat de structuur van het spoor ingrijpend veranderd moet worden.

Zo wil hij dat personeel weer 'rondjes om de kerk' gaat rijden, zodat zij aan vaste trajecten gekoppeld zijn. Dit moet er voor zorgen dat kleine problemen niet tot een treininfarct leiden. Ook wil de VVD dat meer trajecten uitgevoerd worden door regionale vervoerders.

De woordvoerder van de minister stelt dat de NS en Prorail verantwoordelijk zijn voor de inzet van het personeel en het spoortraject. De Tweede Kamer is verdeeld over hoe groot de rol van de NS op het spoor moet zijn. Er gaan ook stemmen op om het aandeel NS op het spoor juist te vergroten.
Ik denk dat ik maar eens popcorn ga halen, wil dat debat wel eens zien :P , als die uitgezonden wordt op het internet. (Net zoals het debat over de OV-chipkaart een tijdje terug.)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:24
Uit het filmpje (0m15s) "Er is van een bestaande trein een compleet nieuw ontwerp gemaakt op basis van de wensen van re reizigers."

Oh?

Dus deze wordt twee keer zo lang en rijdt op tijd, ook bij een paar cm sneeuw? Fijn!

Hij heeft in ieder geval wc's. Iemand een idee of er wifi in komt? Dat zal toch wel?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01:41
Wifi zit er in ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 22:54
Alle politieke partijen die verantwoordelijk zijn voor de huidige staat van het spoor moeten natuurlijk eigenlijk hun mond houden maar de VVD is qua domheid duidelijk de kampioen.

Als je meer regionale vervoerders als oplossing ziet voor de problemen heb je duidelijk geen kennis van oorzaak en gevolg. Ook Arriva had namelijk problemen en dit terwijl dit soort pendeldiensten veel minder storingsgevoelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:08:
Alle politieke partijen die verantwoordelijk zijn voor de huidige staat van het spoor moeten natuurlijk eigenlijk hun mond houden maar de VVD is qua domheid duidelijk de kampioen.
VVD spant idd de kroon, maar CDA kan er ook wat van. Dit zijn nu juist de partijen die deze problemen zélf veroorzaakt hebben met hun heilige mantra van privatiseren.... en dan nu doen of hun neus bloed en hypocriet komen doen? Dank je de nogal doorzichtige koekoek!

En dan specifiek Aptroot wordt eigenlijk door niemand, met uitzondering van hemzelf, meer serieus genomen met zijn OV-"ideeën".... als je ziet wat die af en toe voor rare "ideën" spuit, vraag je je ook af waar hij zijn binding met de realiteit is verloren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Voor wie het ook wil zien, het debat begint morgen om 1600: http://www.tweedekamer.nl...15&dayofweek=Dinsdag&his=

Hier valt ie dan live te zien als het goed is: http://www.tweedekamer.nl...rer107&adsl=Prinsterer106

[ Voor 40% gewijzigd door Raven op 13-02-2012 16:27 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ook kondigde ze aan dat in de toekomst sneller moet worden overgestapt op een uitgeklede dienstregeling. Hierdoor moet worden voorkomen dat lokale problemen zich als een olievlak verspreiden over de rest van het spoornetwerk.
Dit is helemaal geen oplossing voor het probleem. Het is niet eens een workaround. Het is reizigers opzadelen met langere reistijd en extra overstappen, zonder dat er ook maar iets van compensatie tegenover staat.

Laat NS eens kijken naar de eigen interne productieprocessen. Laat rijdend personeel bijvoorbeeld meer rondjes rond de kerk rijden indien de weersomstandigheden daar aanleiding toe geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Laat NS eens kijken naar de eigen interne productieprocessen. Laat rijdend personeel bijvoorbeeld meer rondjes rond de kerk rijden indien de weersomstandigheden daar aanleiding toe geven.
Maar ook daar zitten de nodige nadelen aan... je hebt op die manier geen enkele flexibiliteit meer om op veranderende omstandigheden in te spelen, het personeel ligt dan immers al vast. Bij uitval van een collega (denk aan ziekte) vervalt meteen de hele trein, want ja, de rest rijd al op zijn eigen traject, dus geen vervanger.

Daarnaast raakt men, als men alleen rondjes rond de kerk rijd, de wegbekendheid op andere trajecten kwijt, waardoor men dus niet meer zomaar op andere trajecten meer inzetbaar is. Nog minder flexibiliteit dus.

Het kan zeker bijdragen aan een tijdelijke workaround, maar de oplossing is het iig niet.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 13-02-2012 16:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zeg ook: "indien de weersomstandigheden daar aanleiding toe geven". Op een zomerse dag waar niks aan de hand is kun je best de huidige patronen aanhouden (misschien met kleine aanpassingen?) zodat een machinist uit Arnhem in Den Helder en Groningen komt.

Wanneer er extreem weer op komst is, zou er eerder overgestapt kunnen worden op het spreekwoordelijke rondje rond de kerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
@Wildhagen
Jij gaat mij niet vertellen dat er bij NS mensen werken die na twee weken rondje om de kerk niks meer weten van de andere trajecten.

De NS verlangt alleen van de reizigers concessies in de winter maar zelf weigeren ze water bij de wijn te doen. Dat is belachelijk en het eeuwige excuus privatisering is al lang niet meer valide die situatie geldt sinds 1995. Als zich nu nog niet hebben aangepast aan de situatie dan is dat mismanagement.

Als de interne processen zich echt zo langzaam veranderen zouden ze op een echte concurrentiemarkt al lang al failliet zijn.

PS Ik rij inccidenteel naar mijn vakantiebestemming (1x per jaar) maar ik weet blind de weg naar Frankrijk. We moeten de factor routebekendheid niet overdrijven is een dooddoener voor een discussie.

[ Voor 15% gewijzigd door leonbong op 13-02-2012 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

wildhagen schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:45:
[...]
Maar ook daar zitten de nodige nadelen aan... je hebt op die manier geen enkele flexibiliteit meer om op veranderende omstandigheden in te spelen, het personeel ligt dan immers al vast. Bij uitval van een collega (denk aan ziekte) vervalt meteen de hele trein, want ja, de rest rijd al op zijn eigen traject, dus geen vervanger...
En daar valt geen enkele oplossing voor te verzinnen...? Het ploegje dat een trein rijdt kan sowieso niet 24/7 werken, dus je hebt toch al meerdere ploegen per trein nodig. Stel een trein vergt 3 man, 1 machinist en 2 conducteurs dan maak je voor zo'n trein bijvoorbeeld een team van 10 man of zo, 3 machinisten en 7 conducteurs en die laat je elkaar afwisselen. De rest van de genoemde problemen vang je op met een poule van flex-werkers... :)

Specialiseren heet dat. In een groot magazijn mag een order-picker ook niet zomaar bij de intake werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Fiber op 13-02-2012 16:59 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
http://www.nu.nl/binnenla...xe-dienstregeling-ns.html
'Spoorchaos ook door te complexe dienstregeling NS'
Laatste update: 13 februari 2012 16:49 info
AMSTERDAM - De spoorchaos van begin deze maand is mede te wijten aan de dienstregeling waar NS mee werkt. Deze is zo complex dat er geheid problemen komen als er extreem winterweer is.
Foto: NU.nl/Bram & Maarten van de Biezen

Dat blijkt uit interne gegevens van de NS en Prorail die in het bezit zijn van NRC Handelsblad.

Uit de cijfers blijkt onder meer dat er ditmaal veel minder wisselstoringen en kapotte treinen waren dan in de voorgaande twee jaren, toen het winterweer ook tot grote problemen op het spoor leidde.

Toch werd het opnieuw chaos. Op vrijdag 3 februari viel bijna een kwart van de treinen uit. Een dag later kwam bijna een derde van alle treinen niet aan op de bestemming.

Genoeg spoor

Uit de gegevens blijkt volgens NRC dat er genoeg spoorlijnen beschikbaar waren om de treinen om te leiden. Maar managers van de NS konden de honderden wijzigingen in de treinenloop niet meer verwerken. De organisatie zou volledig overbelast zijn geraakt.

Daardoor kwamen de treinen vast te staan en wist niemand meer welke treinen nog reden en welke stilstonden, zeggen 'insiders' tegen NRC. De NS had een aangepaste, eenvoudiger winterdienstregeling klaarliggen, maar daarop werd pas zondag overgeschakeld.

Schuld

De NS geeft spoorbeheerder Prorail tot nu toe de schuld van het debacle. De NS zou tijdig voorbereidingen hebben getroffen, alleen het spoor zou niet hebben gewerkt.

De Tweede Kamer debatteert dinsdag met minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) over het spoordebacle. De PvdA laat aan NU.nl weten dat een externe commissie onder leiding van een topdeskundige moet gaan onderzoeken hoe de spoorsituatie kan worden verbeterd bij extreem winterweer.
8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Naast de aankomst van de volgende nieuwe SLT vanmiddag viel er ook iets anders te vieren: de onthulling van het DDZ. Een paar impressies:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/temp/014319k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/temp/014320k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/temp/014323k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/temp/014324k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
leonbong schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:55:

PS Ik rij inccidenteel naar mijn vakantiebestemming (1x per jaar) maar ik weet blind de weg naar Frankrijk. We moeten de factor routebekendheid niet overdrijven is een dooddoener voor een discussie.
Heerlijk.... lekker simplistisch tot in het extreme ;)

Je kan webekendheid wel als iets minder belangrijks zien, maar dan heb je toch echt een probleem. Het is niet iets wat men zomaar wil ofzo, het is verplicht vanuit de overheid. Zie http://www.infrasite.nl/d...tions.php?ID_content=1169

Over je nogal kromme vergelijking met vakantieverkeer zal ik maar niet beginnen, ik ga er vanuit dat je zelf ook wel ziet dat die vergelijking niet opgaat ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:48

tomk94

Developer

Luccus schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:40:
Naast de aankomst van de volgende nieuwe SLT vanmiddag viel er ook iets anders te vieren: de onthulling van het DDZ. Een paar impressies:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zien dr vanbinnen mooi uit. Vind hem van buiten alleen een beetje vierkat :).

Staat ook een filmpje op youtube: YouTube: Nieuwe Intercity dubbeldekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:29
Denk dat de kans op een hersenschudding er nog steeds is; de bagagerekken zitten er beneden nog steeds in :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dat lukte mij vanmiddag ook, maar ik had me voorbereid met 'n helm. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Hij is wel mooi geworden. Ben benieuwd, ik pak altijd de IC van :25 op Sloterdijk naar Schiphol, en hij zou dus van Amsterdam CS naar Den Haag CS moeten gaan (dezelfde trein dus)... Hoop dat de stoelen wel wat comfortabeler zijn dan ze er uit zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Zie ook:

En:
NOS: Loungen met de NS

[ Voor 8% gewijzigd door bartvl op 13-02-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 16:38
En op welk traject gaat deze nieuwe IC rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

Dus die rottige groene bankjes gaan dus eindelijk weg...? _/-\o_

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:55
wildhagen schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:45:
[...]

Heerlijk.... lekker simplistisch tot in het extreme ;)

Je kan webekendheid wel als iets minder belangrijks zien, maar dan heb je toch echt een probleem. Het is niet iets wat men zomaar wil ofzo, het is verplicht vanuit de overheid. Zie http://www.infrasite.nl/d...tions.php?ID_content=1169

Over je nogal kromme vergelijking met vakantieverkeer zal ik maar niet beginnen, ik ga er vanuit dat je zelf ook wel ziet dat die vergelijking niet opgaat ;)
Jij doet of hier helemaal niets mogelijk is. Dan overdrijf je toch echt, dus doe ik dat ook maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik vind de voorkant wel erg kaal, vanaf de zijkant gezien. Daar is 't geel en dan opeens niks. Bij de huidige kleurstelling zit er nog een raam aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
significant schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:53:
En op welk traject gaat deze nieuwe IC rijden?
Gepland vanaf 27-02 in de daluren tussen Amsterdam Centraal en Den Haag Centraal, met vanaf medio maart een ruimere instroom in die serie. Daarna volgt Amsterdam Centraal - Lelystad en Utrecht Centraal - Leiden / Den Haag Centraal.

Voor het zo ver is wordt echter de inzet van het DDM-1 opgeschroefd, o.a. om de serie-inbouw van OBIS en de vervanging van de tractie-installaties in het deel van het park op te vangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Luke! op 13-02-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
8)7 de NS probeert 1 x 10 bakken V-IRM en 1 x 12 bakken V-IRM in een 8 bakken V-IRM te proppen? |:( nog 1 dagje crowdsurfers bekijken vanaf m'n kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

Mooi geworden! Die loungebanken is vragen om troep en hangjeugd. En het dak had zwart gemoeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 22-09 09:54
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:40:
8)7 de NS probeert 1 x 10 bakken V-IRM en 1 x 12 bakken V-IRM in een 8 bakken V-IRM te proppen? |:( nog 1 dagje crowdsurfers bekijken vanaf m'n kantoor.
Gisteren zat ik in een mooie VIRM VI in de sprinter naar Rhenen :*)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
IJnte schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:20:
[...]

Gisteren zat ik in een mooie VIRM VI in de sprinter naar Rhenen :*)
idd heb hem een paar keer zien langskomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:45:
[...]

Maar ook daar zitten de nodige nadelen aan... je hebt op die manier geen enkele flexibiliteit meer om op veranderende omstandigheden in te spelen, het personeel ligt dan immers al vast. Bij uitval van een collega (denk aan ziekte) vervalt meteen de hele trein, want ja, de rest rijd al op zijn eigen traject, dus geen vervanger.

Daarnaast raakt men, als men alleen rondjes rond de kerk rijd, de wegbekendheid op andere trajecten kwijt, waardoor men dus niet meer zomaar op andere trajecten meer inzetbaar is. Nog minder flexibiliteit dus.
Het lijkt wel alsof je de leider van de collectieven bent, zo zwart-wit schets je het.

Iedereen, behalve de collectieven (want die zijn per definitie tegen) heeft al 1000 keer uitgelegd dat "rondje rond de kerk" niet betekent dat je tot het einde van je levensdagen hetzelfde traject blijft rijden. Dat het zou betekenen dat je mcn 1-5 hebt toegewezen aan de Hoekse lijn en ze daar niet meer van af komen.
Het rondje rond de kerk houdt absoluut niet in dat je als machinist of conducteur een vast traject krijgt toegewezen. Het betekent dat je op dag 1 misschien de Hoekse lijn doet, maar op dag 2 Rtd-Asd en op dag 3 Rtd-Vl. Geen enkel gevaar dat je als machinist wegbekendheid zou kunnen verliezen.
Het is alleen binnen de dag dat je vaker op eenzelfde traject zult komen. Het is niet dat je de rest van de week, maand, jaar op dat traject zult blijven.

En als zelfs dat nog op verzet stuit dan voer je het alleen in de wintermaanden in. En als zelfs dat nog op verzet stuit dan is het overduidelijk dat het personeel zijn voeten afveegt aan de reiziger.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Reinier schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:47:
Die loungebanken is vragen om troep en hangjeugd.
Prima toch? Hangjeugd en ander tuig beneden, werkend Nederland boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Woensdag rijden treinen weer normaal, eerst zien en dan geloven...
UTRECHT - Woensdag rijdt de Nederlandse Spoorwegen (NS) weer met de normale dienstregeling. De 'winterregeling' geldt dinsdag voor het laatst.

Dat liet de NS dinsdag weten.

Met de aangepaste dienstregeling wilden NS en spoorbeheerder ProRail tijdens de afgelopen winterperiode de reizigers een 'stabiele en voorspelbare treinenloop' bieden.

De aanpassing hield in dat op veel trajecten minder intercity's en lokaal minder sprinters reden. Volgens NS en ProRail konden zo eventuele verstoringen aan infrastructuur en materieel makkelijker worden opgevangen. Door het winterweer was de normale treinenloop verstoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 14-02-2012 10:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Mooi. Heb het behoorlijk gehad met die scholieren die de eerste klas bezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Mooi, kan ik ten minste mijn vouwfiets weer meenemen. Ik doe Hilversum <-> Utrecht en daar reed de afgelopen week maar de helft van de de treinen. Natuurlijk zijn die treinen dezelfde lengte en als logisch gevolg daarvan was het twee keer zo druk.

Een vouwfiets meenemen is dan gewoon aso (als je al mee kunt) en dus heb ik de afgelopen paar dagen maar een OV-fiets gepakt in Utrecht. Dat is 6 x € 3 = € 18 (als ik er vanuit ga dat het vanaf morgen weer normaal is).

Mag ik even afrekenen?

Niet dus. En bedankt NS.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:43

Reinier

\o/

ValHallASW schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:39:
[...]

Prima toch? Hangjeugd en ander tuig beneden, werkend Nederland boven.
Waarom zitten die loungbanken dan ook in de eerste klas? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
JeroenH schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:42:
Mag ik even afrekenen?

Niet dus. En bedankt NS.
Heb je daadwerkelijk een brief/mail gestuurd naar de klantenservice met je bonnetjes of ga je er alleen vanuit dat je het toch niet terugkrijgt?
Reinier schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:46:
Waarom zitten die loungbanken dan ook in de eerste klas? ;)
Huishoudbeurs. Maar inderdaad: geen idee. Best raar, want je gaat eerste klas zitten omdat je wilt kunnen werken, niet zozeer omdat je relaxter zit. Toch....?

[ Voor 36% gewijzigd door ValHallASW op 14-02-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh

Jeoh

blaat

Zitten er trouwens stopcontacten in de eerste klas van de DDZ, zoals in de Fyra? Dat is wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jeoh schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:18:
Zitten er trouwens stopcontacten in de eerste klas van de DDZ, zoals in de Fyra? Dat is wel ideaal.
Staat gewoon op de NS-site hoor.
Verder hebben alle nieuwe Intercity’s gratis Wi-Fi en reisinformatie aan boord en zijn er in de eerste klasse stopcontacten voor het opladen van bijvoorbeeld de laptop, tablet of mobiele telefoon.
Zie http://www.ns.nl/over-ns/...vragen-en-antwoorden.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Arnout schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:32:
Mooi. Heb het behoorlijk gehad met die scholieren die de eerste klas bezet hebben.
Ja, geef de scholieren de schuld ... waarom was er geen plaats in de 2e klas ??

Oh en het waren niet alleen scholieren hoor, ik en vele andere forensen stonden/hingen ook 1e klas. Als we al mee konden rijden ...

En dan gaan we nu weer over tot de echt belangrijke zaken als stopcontacten en lounge-banken 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 14-02-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een krap bij kas zittende Nederlander heeft geprobeerd om op de treeplank van een locomotief terug te reizen van Berlijn naar Amsterdam.

Tijdens de rit in de nacht van maandag op dinsdag haalde de trein een snelheid van 200 kilometer per uur.

Een woordvoerder van de politie zei dinsdag dat de 27-jarige Nederlander op de treeplank werd gesignaleerd toen de trein al een half uur onderweg was.

In de buurt van de Rathenow in het oosten van Duitsland maakte de trein een noodstop, waarna het treinpersoneel de volledig verkleumde en uitgeputte man van de treeplank haalde.

In Hannover is de man aan de politie overgedragen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...eeplank-snelle-trein.html

Sommige mensen willen écht heel erg graag dood geloof ik, maar dit is wel een héél creatieve manier om een zelfmoordpoging te doen....

Mooie kandidaat voor de Darwin Awards...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ValHallASW schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 10:47:
Heb je daadwerkelijk een brief/mail gestuurd naar de klantenservice met je bonnetjes of ga je er alleen vanuit dat je het toch niet terugkrijgt?
Ik ga er van uit dat ik het niet terugkrijg. NS geeft al niet zo makkelijk geld terug voor vertraging ('we hebben het 36 uur vooraf gemeld en DUS is het geen vertraging') dus dan zullen ze extern gemaakte kosten al helemaal niet teruggeven. Dat snap ik ergens ook wel, dat is een slippery slope; straks gaan mensen taxi's, hotels, e.d. claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarod
  • Niet online
JeroenH schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:51:
[...]

Ik ga er van uit dat ik het niet terugkrijg. NS geeft al niet zo makkelijk geld terug voor vertraging ('we hebben het 36 uur vooraf gemeld en DUS is het geen vertraging') dus dan zullen ze extern gemaakte kosten al helemaal niet teruggeven. Dat snap ik ergens ook wel, dat is een slippery slope; straks gaan mensen taxi's, hotels, e.d. claimen.
Van de NS website:
Extra regeling vergoeding gemaakte kosten
Heeft u na vertraging door het winterweer uw bestemming niet per trein kunnen bereiken, dan vergoeden wij de extra gemaakte reiskosten.
- Heeft u een taxi genomen, dan kunt u de kosten bij ons declareren. Stuurt u de originele bon mee.
- Bent u met de auto opgehaald, dan vergoeden wij € 0,19 per km
Geef in uw declaratie aan op welke datum u reisde, van waar naar waar en op welk tijdstip u alternatief vervoer heeft moeten gebruiken en stuur hem naar:
NS Klantenservice
Postbus 2372
3500 GJ Utrecht
Ze geven zelfs in de mails over de aangepaste dienstregeling aan dat ze een ruimhartige 'geld terug bij vertraging' regeling aanbieden, dus ik zou gewoon proberen de kosten voor de OV-fiets te declareren.

[ Voor 22% gewijzigd door Jarod op 14-02-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik had dus geen vertraging, althans niet volgende de debiele aangepaste dienstregeling.
door het winterweer uw bestemming niet per trein kunnen bereiken,
Doordat op mijn woonwerktraject maar de helft van het aantal treinen rijdt kan ik mijn bestemming prima bereiken - alleen ben ik altijd een kwartier te laat (of te vroeg).

Ik denk dus dat ik er niet voor in aanmerking kom. Maar ik ga het toch maar proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Je zou het idd sowieso kunnen proberen. Meestal is de NS vrij coulant met vergoedingen en word er niet moelijk gedaan, zolang je tenminste geen dingen als een 5-sterrenverblijf in het Hilton etc wil declareren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrij coulant? Met welke NS heb jij te maken dan? Vast een andere dan ik. Voorbeeld: overstap gemist omdat de reisplanner iets van 4 minuten overstaptijd weergeeft op rotterdam centraal. In de praktijk wordt dat 1 a 2 minuten, wat niet te doen is omdat het zo godsgruwelijk druk is dat je dat nooit redt. Claim ingediend -> NS is het er niet mee eens.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Nou het begint al goed. Op de website geregistreerd, wordt er een brief naar mijn huis gestuurd om de registratie te voltooien... 8)7

Halloooohooo NS, het is 2012!

Sjongesjongesjonge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:51:
Vrij coulant? Met welke NS heb jij te maken dan? Vast een andere dan ik.
Die van www.ns.nl

Doen nooit zo moelijk met vergoedingen.

Ze hebben nota bene zelf al aangekondigd best te willen vergoeden: http://www.rtvutrecht.nl/...ulant-met-teruggeven-geld

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens het concept van stiltecoupes is ook wonderlijk. Dat werkt alleen als er zoveel zitplaats is dat ik kan kiezen waar ik wil zitten ("ik verwacht telefoon, laat ik maar niet in een stiltecoupe gaan zitten"). In de praktijk ben ik al blij dat ik uberhaupt ergens kan zitten in de spits. Als dat dan toevallig een stiltecoupe is en ik verwacht toevallig telefoon dan is dat heel jammer, maar dan neem ik die toch echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als dat dan toevallig een stiltecoupe is en ik verwacht toevallig telefoon dan is dat heel jammer, maar dan neem ik die toch echt op.
Da's fijn voor je, maar het is en blijft wel asociaal natuurlijk ;)

Overigens is er een apart topic over de stiltecoupe, voor we weer 100x dezelfde argumenten over en weer krijgen: Stilte in de stiltecoupe a.u.b

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
vooral de bitchfights @ dumpert in de stiltecoupe's zijn hilarisch :9

maar idd als ik telefoon verwacht en ik ga bewust in een stiltecoupe zitten, of ik sta op en loop naar een balkon, of ik druk hem weg. Oppakken is zo aso (en frustrerend) :/

[ Voor 56% gewijzigd door ArcticWolf op 14-02-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik toch weer eens in het spoorwegentopic post, gelijk de volgende 2 punten waar ik me over verwonder:

- Waarom is er in de treinen nog geen gesproken bandje zoals in metro's etc? De overstapmogelijkheden zijn elke dag hetzelfde, de haltes ook. Dat kan prima door een bandje ipv een conducteur omgeroepen worden. Dat is gelijk een stuk duidelijker.

- In het kader van de NS die wil dat we instap-les volgen: vroeger bij de oude borden op het station kon ik precies zien "laatste treindeel tot deventer". Dan weet ik als ik verder moet dan deventer dat ik dus ff een stukje naar voren moet lopen omdat ik dan in deventer niet als een idioot naar voren moet vluchten. Sinds we de nieuwe LCD borden hebben valt die info niet meer te zien op de borden (nergens meer?). Beetje vreemd imho, want het is toch echt handige info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:07:
Nu ik toch weer eens in het spoorwegentopic post, gelijk de volgende 2 punten waar ik me over verwonder:

- Waarom is er in de treinen nog geen gesproken bandje zoals in metro's etc? De overstapmogelijkheden zijn elke dag hetzelfde, de haltes ook. Dat kan prima door een bandje ipv een conducteur omgeroepen worden. Dat is gelijk een stuk duidelijker.
Wel 's in een sprinter gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Alle nieuwe SLT hebben een automatisch omroep systeem.

Op het bord voor de sprinter naar Breukelen staat vaak "Achterste treindeel blijft in Utrecht"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ArcticWolf schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:03:
vooral de bitchfights @ dumpert in de stiltecoupe's zijn hilarisch :9

maar idd als ik telefoon verwacht en ik ga bewust in een stiltecoupe zitten, of ik sta op en loop naar een balkon, of ik druk hem weg. Oppakken is zo aso (en frustrerend) :/
Inderdaad, plus dat het bewezen is dat als 1 persoon de regel overtreedt de drempel voor de rest ook in forse mate weggenomen lijkt. Gevolg: je hebt binnen de kortste keren het wilde westen in je trein.

Erg jammer dus die mentaliteit. Gesprekken druk ik dus ook weg in de stiltecoupe, en bel nadien wel terug of sms even terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo blablabla is het niet, want hij snijd namelijk wel de kern van het probleem aan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nja... ik verbreek een keer m'n taboe door een fok reactie te quoten, omdat ik vind dat hij meer de spijker op z'n kop slaat dan die FNV'er:
Op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:11 schreef monddood het volgende:
[..]

Verzelfstandigt, niets meer dan een organisatie dat nog steeds alle bureaucratie van een normaal functionerende overheidsinstantie kent maar wel zelf de broek moet ophouden.

Privatisering krijgt daarom vaak een slechte naam, alle wantoestanden in het bedrijf komen dan meteen aan het licht. Iedere overheidsorganisatie werkt totaal NIET efficiënt en is daarom ook niet rendabel. Het zijn alles verspillende instanties.

Mensen onthouden alleen vaker het negatieve en vergeten voor het gemak even dat het op den duur beter gaat wanneer de overheidsinvloeden verdwijnen.

Het spoor gaat echter nog steeds fout en dat komt doordat het NIET geprivatiseerd is. De overheid regelt alles nog.

De telefoonmarkt is een goed voorbeeld waar je duidelijk kunt zien dat de markt het beter doet dan een bureaucratische overheidsorganisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:48:
nja... ik verbreek een keer m'n taboe door een fok reactie te quoten, omdat ik vind dat hij meer de spijker op z'n kop slaat dan die FNV'er:
Ja, enerzijds de markt vrij willen laten en anderzijds de controle niet uit handen willen geven werkt natuurlijk niet.
Pagina: 1 ... 55 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!