Vanochtend met de trein vanuit Rotterdam naar Utrecht: Ik probeer te studeren voor mijn Cisco examens wanneer meneer A en mevrouw B instappen, beide van buitenlandse komaf en netjes gekleed. Meneer A iets te netjes voor een hetro maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en typeer hem als metro. Meneer A gaat naast mij zitten en mevrouw B recht tegenover mij. Vervolgens begint mevrouw A een conversatie met blijkbaar haar partner, ah dus toch juist, een metro. Na twee zinnen is er een pauze van enkele seconden. Ik denk gelukkig, ze begrijpen toch wat een stiltecoupe inhoud. Niet dus, meneer A doet zijn mond open. Mooi niet dus denk ik bij mezelf, slinks onderbreek ik zijn poging tot conversatie met "Ik wil niet vervelend zijn, maar dit is een stiltecoupe" en ik wijs naar het raam waar overduidelijk stilte op is geplakt.
Enigszins verbouwereerd en duidelijk van zijn apropos kijkt hij zijn vermoedelijke vriendin aan. Zijn vriendin laat het er echter niet bij zitten, zo'n snotjong leest haar toch echt de les niet. Ze tikt op de stoel naast haar en meneer A is goed afgericht en begrijpt zijn commando. Hij neemt naast haar plaats en hervat het gesprek. Nogmaals onderbreek ik het gesprek en vraag of dat het echt te veel moeite is om stil te zijn, er zijn andere coupes waar het wel op prijs wordt gesteld als je je privé leven wilt delen met de rest van de trein.
Meneer A probeert het nog goed te praten met "ik ben al verder van je af gaan zitten". Ondertussen ben ik het al zat en het liefst timmer ik zijn tanden uit zijn mond. Helaas kan dit niet want het is tenslotte een stiltecoupe.
Enigszins verbouwereerd en duidelijk van zijn apropos kijkt hij zijn vermoedelijke vriendin aan. Zijn vriendin laat het er echter niet bij zitten, zo'n snotjong leest haar toch echt de les niet. Ze tikt op de stoel naast haar en meneer A is goed afgericht en begrijpt zijn commando. Hij neemt naast haar plaats en hervat het gesprek. Nogmaals onderbreek ik het gesprek en vraag of dat het echt te veel moeite is om stil te zijn, er zijn andere coupes waar het wel op prijs wordt gesteld als je je privé leven wilt delen met de rest van de trein.
Meneer A probeert het nog goed te praten met "ik ben al verder van je af gaan zitten". Ondertussen ben ik het al zat en het liefst timmer ik zijn tanden uit zijn mond. Helaas kan dit niet want het is tenslotte een stiltecoupe.
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl