Stilte in de stiltecoupe a.u.b

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 20:01
Vanochtend met de trein vanuit Rotterdam naar Utrecht: Ik probeer te studeren voor mijn Cisco examens wanneer meneer A en mevrouw B instappen, beide van buitenlandse komaf en netjes gekleed. Meneer A iets te netjes voor een hetro maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en typeer hem als metro. Meneer A gaat naast mij zitten en mevrouw B recht tegenover mij. Vervolgens begint mevrouw A een conversatie met blijkbaar haar partner, ah dus toch juist, een metro. Na twee zinnen is er een pauze van enkele seconden. Ik denk gelukkig, ze begrijpen toch wat een stiltecoupe inhoud. Niet dus, meneer A doet zijn mond open. Mooi niet dus denk ik bij mezelf, slinks onderbreek ik zijn poging tot conversatie met "Ik wil niet vervelend zijn, maar dit is een stiltecoupe" en ik wijs naar het raam waar overduidelijk stilte op is geplakt.
Enigszins verbouwereerd en duidelijk van zijn apropos kijkt hij zijn vermoedelijke vriendin aan. Zijn vriendin laat het er echter niet bij zitten, zo'n snotjong leest haar toch echt de les niet. Ze tikt op de stoel naast haar en meneer A is goed afgericht en begrijpt zijn commando. Hij neemt naast haar plaats en hervat het gesprek. Nogmaals onderbreek ik het gesprek en vraag of dat het echt te veel moeite is om stil te zijn, er zijn andere coupes waar het wel op prijs wordt gesteld als je je privé leven wilt delen met de rest van de trein.
Meneer A probeert het nog goed te praten met "ik ben al verder van je af gaan zitten". Ondertussen ben ik het al zat en het liefst timmer ik zijn tanden uit zijn mond. Helaas kan dit niet want het is tenslotte een stiltecoupe.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is een prima inhoud voor een tweakblog nietwaar? :)

Ik zou allang mijn bek hebben opengetrokken, maar ja... dat mag niet :/

[ Voor 40% gewijzigd door Outerspace op 06-05-2010 10:16 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus heeft daar ook een hekel aan, mensen die uitgebreid gaan kleppen in de stilte-coupé, of hun mp3-speler zo hard hebben staan dat de rest van de coupé mee kan genieten (als je je gehoor wil opfucken is dat prima, maar doe dat dan niet in een stiltecoupé :P ).

Het staat op de deuren, het staat op de ramen, zowel in NL als EN. Hoe moeilijk kan het nou zijn om stil te zijn?

Maarja, aso's heb je overal, zelfs in stiltecoupé's :P

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 06-05-2010 10:18 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:55
Vooral de mensen die dan nog de discussie aangaan, omdat ze het niet kunnen hebben dat iemand ze op een fout wijst. Zo irritant. "Je mag hier toch alleen niet bellen, praten toch wel?"; yeah right trut, zoek eens op wat stilte betekent. :(

Trouwens een keer meegemaakt dat de conducteur er wat van zei. Was wel mooi, twee oudere vrouwtjes die zaten te keuvelen; heel irritant natuurlijk, want het gaat nergens over. Die keken wel even verbaasd en ligt geirriteerd toen ze terechtgewezen werden door meneer de conducteur. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56

Koppensneller

winterrrrrr

Om maar even twee van mijn tweets van afgelopen dinsdag te herhalen:
Dit gaat wel heel ver: in de stiltecoupe bellen, en wel met twee telefoons tegelijk. Is lezen echt zo moeilijk?
Dezelfde vrouw jaagt nu rennend achter haar huilende kind aan. Het is hier verdomme geen dierentuin!
Verschillende mensen hebben haar er op aangesproken, maar ze bleef lekker doorgaan, en het kind ging lekker door met jengelen. Het is dat treinen geen klapramen hebben, anders had ik haar er uit gekieperd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
In mijn geval kwam de conducteur langs maar zij er niets van. Uiteraard kon ik de conducteur vragen of hij er wat van wilde zeggen want blijkbaar straal ik niet genoeg gezag uit. Daarentegen vraag je politie agent ook niet of hij iemand wil beboeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tja... die enkele keer dat ik met de trein reis irriteer ik me ook bijna altijd wel ergens aan. Zit denk ik in mijn genen (niet het irriteren maar het niet kunnen afsluiten). Blijft vervelend dus mijn advies: voortaan ander vervoerd zoeken?

(weet dat het niet altijd mogelijk is en het is eigenlijk te gek dat dit ook moet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 35978 op 29-07-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-06 22:57
Kun je nagaan, ik vind het al asociaal als je in een normale coupe of bus gaat babbelen op een toon die anderen prima kunnen verstaan. Ik bedacht me net wat je er allemaal tegen kunt doen, en eigenlijk is dat h e l e m a a l niets. Jammer toch eigenlijk, begint me al te jeuken om het op een foute manier op te lossen als ik het al lees. Ik bedacht me net de meest coulante foute manier, als ze na meerdere keren geen gehoor eraan geven en zoals vaker, zelfs de confrontatie zoeken d.m.v. uitdaging... dreigen met een flesje water en als ze dan niet indimmen krijgen ze de volle lading :+ Immers, wat kan water nou uitrichten, maar niemand vind het prettig om het over je heen te krijgen. Daarentegen zal dat voor niet iedereen geschikt zijn, je moet immers fysiek wel de meerdere zijn van je "opponent," want de kans op represailles neemt zo alleen maar toe :P Aan de andere kant, is water nu iets om fysiek een duel te starten? Niet echt, dus in dat geval ben jíj niet begonnen. Ik heb deze methode zelf niet beproefd, maar indien iemand dat wél doet, hoor ik graag je bevindingen ;)

Maar goed, ik bestempel half Nederland eigenlijk van dat tokkie gedrag, (half Nederland = letterlijk!). Gelukkig woon ik weer in de achterhoek en kom ik lang niet zo vaak meer met zulk tuig in aanraking. (wat is tuig? dat is persoonlijk en in mijn beleving zijn dat best veel mensen in Nederland, itt wat wellicht jullie beleving is)

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 26-06 10:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik spreek regelmatig mensen aan die zitten te kleppen in de stiltecoupe. Ik zit standaard in die stiltecoupe want ik heb een teringhekel aan dat lawaai.
Het ergste was nog wel een groep jeugd die de muziek via hun mobieltje aan het afspelen was. "Als je er last van hebt, dan ga je toch ergens anders zitten?".
Ja, half Nederland is tokkie. Dat klopt wel zo'n beetje.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:27
Ik moet zeggen dat ik pasgeleden ook schuldig was. Was richting huis van een drukke werkdag en kreeg een telefoontje. Dus ik vrolijk bellen totdat ik er na een paar minuten toch even vriendelijk op werd gewezen dat het een stilte coupe was. Toen gelijk opgehangen en mijzelf verontschuldigd ;) Het kan niet altijd goed gaan maar zorg er dan wel voor dat je het zelf netjes oplost, zo wordt alles toch een stuk vriendelijker en beter in de maatschappij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 16:03

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Anoniem: 35978 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:43:
[...]

Jammer genoeg maak je vaker mee dat de stiltecoupés vol zitten met kleppende conducteurs.
Die ervaring heb ik ook helaas. :(

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:16

defiant

Moderator General Chat
De NS heeft gewoon goed gekeken naar de politiek van o.a. het CDA de afgelopen jaren, je zegt dat mensen zich bijvoorbeeld fatsoenlijke moeten gedragen (fatsoen moet je doen) maar vervolgens handhaaf je niets en hou je jezelf er ook niet aan.

Zonder sancties is zo'n stiltecoupe gewoon een wassen neus.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Ik ga altijd lawaai lopen maken in de stiltecoupe om mensen te stangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Laatst online: 22:27

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Als ze gaan zitten bellen, gewoon bemoeien met het telefoongesprek. Vinden een hele hoop mensen vreselijk irritant, maar ja, dat hoort er nu eenmaal bij als je in het openbaar gaat zitten bellen en al helemaal als je dat in een stilte-coupe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 11:10
Het is al weer een tijdje geleden dat ik vaak in de trein zat, maar wat me toen steeds vaker begon op te vallen was dat er mensen van voor naar achter door de trein aan het wandelen waren met muziek (of pokkeherrie, noem het zoals je wilt) op de speaker van hun telefoon. Meestal trouwens mensen met een huidskleur die duidde op een niet-nederlandse komaf. Ik snap daar echt helemaal niet van! Waarom ga je anderen lastig vallen met jouw herrie, als ik muziek wil luisteren zet ik dat zelf wel op.

De laatste tijd zie ik het ook vaak bij jeugd/scholieren die op de fiets zitten, dan fietsen ze alleen met muziek op de speaker van de telefoon. Dat lijkt me ten eerste erg onhandig, want je moet je telefoon de hele tijd vasthouden. Als je nou met meer mensen aan het fietsen bent kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar als je alleen fietst 8)7 . Maar goed, dit is weer een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:36

Standeman

Prutser 1e klasse

Jape schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:55:

De laatste tijd zie ik het ook vaak bij jeugd/scholieren die op de fiets zitten, dan fietsen ze alleen met muziek op de speaker van de telefoon. Dat lijkt me ten eerste erg onhandig, want je moet je telefoon de hele tijd vasthouden. Als je nou met meer mensen aan het fietsen bent kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar als je alleen fietst 8)7 . Maar goed, dit is weer een andere discussie.
Oh, maar daar hebben ze wel een oplossing voor hoor. Inmiddels heb ik al een riem-tasje gezien voor je telefoon en externe mini-speakertjes. Helemaal toppie d:)b

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Het is maar waar je je druk om kan maken. Pas wanneer je je aan dit soort dingen gaat ergeren (geluiden om je heen), kan je je ook niet concentreren op bijvoorbeeld het leren van een Cisco examen. Laat het gewoon los, concentreer je gewoon op je eigen ding. Aangezien er geen boetes of andere controles zijn voor dit soort zaken, kun je lang gaan klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 06:52
In de bus is dan wel geen stiltecoupé of iets dergelijks. Toch vind ik het aso om muziek via je speakertje door de bus te laten denderen. Een poosje geleden had ik 4 Veenendaalse Marokkaanse jongens (leeftijd 16/18 jaar) in de bus. Natuurlijk gingen ze helemaal achterin zitten en "muziek" vol op de speaker aan. Ik heb ze 3x verzocht de muziek uit te zetten. Dit gebeurde elke keer, maar na een minuut ging het weer aan. Vervolgens bij de 4e keer in the middle of nowhere (tussen Veenendaal en Rhenen) ze de bus uitgeflikkerd en m'n collega die 30 min. achter mij reed alvast opgeroepen om ze te laten staan.

De volgende dag reed ik busstation Wageningen op om een ritje naar Utrecht te beginnen. 3x raden wie er stonden..... Ze trokken helemaal lijkbleek weg toen ze zagen dat ik achter het stuur zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
trolleystad schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:45:
Vervolgens bij de 4e keer in the middle of nowhere (tussen Veenendaal en Rhenen) ze de bus uitgeflikkerd en m'n collega die 30 min. achter mij reed alvast opgeroepen om ze te laten staan.

De volgende dag reed ik busstation Wageningen op om een ritje naar Utrecht te beginnen. 3x raden wie er stonden..... Ze trokken helemaal lijkbleek weg toen ze zagen dat ik achter het stuur zat :P
_/-\o_ was elke chauffeur maar zo... aan de andere kant is het helaas niet zonder risico...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 26-06 11:18

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

trolleystad schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:45:
In de bus is dan wel geen stiltecoupé of iets dergelijks. Toch vind ik het aso om muziek via je speakertje door de bus te laten denderen. Een poosje geleden had ik 4 Veenendaalse Marokkaanse jongens (leeftijd 16/18 jaar) in de bus. Natuurlijk gingen ze helemaal achterin zitten en "muziek" vol op de speaker aan. Ik heb ze 3x verzocht de muziek uit te zetten. Dit gebeurde elke keer, maar na een minuut ging het weer aan. Vervolgens bij de 4e keer in the middle of nowhere (tussen Veenendaal en Rhenen) ze de bus uitgeflikkerd en m'n collega die 30 min. achter mij reed alvast opgeroepen om ze te laten staan.

Dan heb je nog mazzel gehad dat ze niet met prikken zijn begonnen. Dat hoor je tegenwoordig ook maar al te vaak.

Wel strakke aktie overigens :D

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik wil al met een button rondlopen "Ik help de chauffeur als jij begint te matten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:10

Reinier

\o/

daandegoeiste schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:41:
Het is maar waar je je druk om kan maken.
Dat vind ik echt een rare instelling! Stitecoupés zijn ervoor om aan de wensen van een bepaalde groep reizigers tegemoet te komen. Die stickers zitten er niet als decoratie ;)
Ik erger me btw ook rot aan mensen die niet snappen hoe roltrappen werken ;) Terwijl het (op Utrecht Centraal bijvoorbeeld) netjes aangegeven staat: rechts staan, links gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Reinier schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:53:
[...]

Dat vind ik echt een rare instelling! Stitecoupés zijn ervoor om aan de wensen van een bepaalde groep reizigers tegemoet te komen. Die stickers zitten er niet als decoratie ;)
Ik erger me btw ook rot aan mensen die niet snappen hoe roltrappen werken ;) Terwijl het (op Utrecht Centraal bijvoorbeeld) netjes aangegeven staat: rechts staan, links gaan.
Ben het met je eens dat mensen zich moeten houden aan de regels. Helaas is er dus geen controle hier op en praat soms de halve stiltecoupe terwijl dit niet hoort. Dan kun je je er maar beter niet meer druk om maken (ongelukkige zinsbouw van mij) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat prikken ligt denk ik een beetje aan de situatie. Vier crimineeltjes van 20 jaar oud in Utrecht-Overvecht, met een zichtbaar bange busschauffeur. Of iemand die het echt geen reet boeit met vier kleine pubertjes in een of ander boerengat ;) Desalniettemin een strakke actie.

En wat betreft de stilte-coupe.. Beetje naar inderdaad dat gepraat daar. Die paar keer per jaar dat ik overdag in de trein zit heb ik vaak in-ears in, met de muziek op een redelijk volume. Beetje jammer als je daar dan nog iets doorheen kunt horen in de stiltecoupe :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:27
Hoewel ik de irritatie van de TS zeker kan begrijpen, wil ik wel nog even kwijt dat ik me ook gruwelijk kan ergeren aan mensen die denken dat ze in een volgestampte spitstrein nog aanspraak kunnen maken op stilte in een stiltecoupé. Als er voldoende plaats buiten die coupé is ben ik het er mee eens, maar toen een dametje om 5 uur in'n volgepropte trein van Eindhoven naar het zuiden begon te klagen dat mensen niet stil waren, had ik toch moeite met het inhouden van mijn lach...

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Jape schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:55:
Ik had dit gisteren in de DIERENTUIN... Meneer was lichtgetint/Noord-Afrikaans en heeft van die takke herrie hard aan staan, terwijl hij zijn kaartje laat scannen en de dierentuin in loopt...

Ongelovelijk.

Kan ik me zo aan irriteren. Ielig meneertje liep gauw door toen mijn zwager zei dat het kut herrie was!
Wat een aap was dat joh...

In de stad zie je het ook vaak, maar gelukkig hoef ik nooit met OV en dat stel ik zo lang mogelijk uit! Ik kijk wel uit.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:00:
Hoewel ik de irritatie van de TS zeker kan begrijpen, wil ik wel nog even kwijt dat ik me ook gruwelijk kan ergeren aan mensen die denken dat ze in een volgestampte spitstrein nog aanspraak kunnen maken op stilte in een stiltecoupé. Als er voldoende plaats buiten die coupé is ben ik het er mee eens, maar toen een dametje om 5 uur in'n volgepropte trein van Eindhoven naar het zuiden begon te klagen dat mensen niet stil waren, had ik toch moeite met het inhouden van mijn lach...
Was jij er ook zo eentje die gewoon in de niet-roken coupé ging zitten roken als de rokerscoupé vol was? Of in de 1e klas gaat zitten als de 2e klas vol is?
Een beetje kansloos vind ik het wel. Jij hebt die regeltjes niet bedacht maar je hoort je er wel aan te houden. Is het dan zo'n straf om eens een keer een uurtje je mond te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-06 06:42
Ik vind die stiltecoupe's maar overdreven gedoe, als je rust wilt vindt je dat sowieso niet in de trein. Echter dat irritante van bepaalde bevolkingsgroepen met speakerphones en ander gekrijs moet gewoon overal in de trein verboden worden. Zelfde als de eersteklas, dat mag ook wel verdwijnen, staan er 20 man op een balkon gepropt en zitten er vervolgens 3 in de eerste klas waar wel 40-50 tweedeklas zitplekken gemaakt kunnen worden. Nederland is niet dermate groot dat al die voorzieningen echt nodig zijn, gewoon een soort bussysteem van maken, kaartje kopen en willekeurig gaan zitten, geen gedoe.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Maasluip schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Was jij er ook zo eentje die gewoon in de niet-roken coupé ging zitten roken als de rokerscoupé vol was? Of in de 1e klas gaat zitten als de 2e klas vol is?
Een beetje kansloos vind ik het wel. Jij hebt die regeltjes niet bedacht maar je hoort je er wel aan te houden. Is het dan zo'n straf om eens een keer een uurtje je mond te houden?
Aannames en op de man, heel volwassen...
Rekening met elkaar houden werkt naar twee kanten. In de spits staat/zit vrijwel niemand in die coupé omdat'ie dat zo graag wil.
Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat ik door een conducteur verzocht word in de 1e klas te gaan zitten, omdat de 2e uitpuilt. Kennelijk zien die wél in dat er ook redelijkheid hoort te zijn bij regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
NoepZor schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:38:
Ik vind die stiltecoupe's maar overdreven gedoe, als je rust wilt vindt je dat sowieso niet in de trein. Echter dat irritante van bepaalde bevolkingsgroepen met speakerphones en ander gekrijs moet gewoon overal in de trein verboden worden. Zelfde als de eersteklas, dat mag ook wel verdwijnen, staan er 20 man op een balkon gepropt en zitten er vervolgens 3 in de eerste klas waar wel 40-50 tweedeklas zitplekken gemaakt kunnen worden. Nederland is niet dermate groot dat al die voorzieningen echt nodig zijn, gewoon een soort bussysteem van maken, kaartje kopen en willekeurig gaan zitten, geen gedoe.
Waarom mag ik niet wat extra betalen voor een beetje luxe meer? Ik pak ook wel eens een taxi terwijl een bus 20x goedkoper is. Waarom heeft een vliegtuig een business en economy class? Ik vind het een beetje apart om te zeggen dat alles maar hetzelfde moet.
Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:48:
[...]
Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat ik door een conducteur verzocht word in de 1e klas te gaan zitten, omdat de 2e uitpuilt. Kennelijk zien die wél in dat er ook redelijkheid hoort te zijn bij regeltjes.
Ik heb dit een paar keer gehoord maar eigenlijk enkel in een intercity waarbij 1/3e van de wagon's een 1e klasse was.

[ Voor 18% gewijzigd door Teckna op 06-05-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
battler schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:13:
wanneer meneer A en mevrouw B instappen, beide van buitenlandse komaf
Irrelevant, het kunnen ook twee blanke oude beppende dames zijn..
en netjes gekleed. Meneer A iets te netjes voor een hetro maar ik geef hem het voordeel van de twijfel en typeer hem als metro.
Wederom irrelevant, en het voordeel van de twijfel dat het geen homo is? Wouw, wat een voordeel.
Ondertussen ben ik het al zat en het liefst timmer ik zijn tanden uit zijn mond. Helaas kan dit niet want het is tenslotte een stiltecoupe.
Dat is wel de slechtste reden die ik ooit heb gehoord om iemand niet de tanden uit z'n mond te timmeren.

Verbeter de wereld, begin bij je zelf.
en nu ga ik bomen knuffelen O-)

Verder heb je wel gelijk, het is wel een stilte coupe. Misschien was het heel erg druk, dat verandert de situatie wel iets.

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 06-05-2010 15:15 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe ga je dan met aardige mensen om die het wel doen? Dat is dan uiteindelijk de vraag mocht het toch gebeuren dat ze dan wel reageren en dan excuses maken. Tja dan wordt het toch wel moeilijk. Nee maar Nl is een aso land. Het hele land is echt naar de knoppe aan het gaan. Als ik dan Belgie zie hoe vriendelijk maar al richting Zuiden en Noorden is het echt al veel beter aan het worden (ik woon onder Amsterdam). Ik ben gewend om met die aso mensen die hier te werken die ik soms tegen kom. Als ik soms in Breda kom is het zo'n wereld van verschil en is zo moeilijk aan te passen. Hier sta je soms keihard tegenover elkaar en daar is het gewoon vriendelijk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:48:
[...]

Aannames en op de man, heel volwassen...
Rekening met elkaar houden werkt naar twee kanten. In de spits staat/zit vrijwel niemand in die coupé omdat'ie dat zo graag wil.
Ik lees hier eigenlijk dat jij wil dat mensen in een stiltecoupé dan rekening moeten houden met mensen die willen praten.
Ik lees niet dat mensen die willen praten er rekening mee moeten houden dat ze in een stiltecoupé zitten of staan.

Dus waar dat "naar twee kanten" op slaat is me niet helemaal duidelijk. In feite zeg jij "als de trein vol is dan lappen we de regels aan de laars". Waarom doe je zo moeilijk over een regel die NS heeft bedacht en waar jij het dan in dit geval niet mee eens bent?

En dat de conducteur je verzoekt om in de 1e klas te gaan zitten is wat anders. Hij mag de 1e klas vrijgeven voor 2e klas reizigers als hij vindt dat dat nodig is. Jij, of je medereizigers, hebben niet te besluiten dat een stiltecoupé in de spits geen stiltecoupé is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
!null schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:12:
[...]
Irrelevant, het kunnen ook twee blanke oude beppende dames zijn..
[...]
Wederom irrelevant, en het voordeel van de twijfel dat het geen homo is? Wouw, wat een voordeel.
[...]
Dat is wel de slechtste reden die ik ooit heb gehoord om iemand niet de tanden uit z'n mond te timmeren.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf.
en nu ga ik bomen knuffelen O-)
Verder heb je wel gelijk, het is wel een stilte coupe. Misschien was het heel erg druk, dat verandert de situatie wel iets.
Achja vast allemaal niet politiek correct maar dat denk ik nu eenmaal. Soms denk ik ook "die verdient de doodstraf" niet correct maar zolang het bij denken blijft zie ik het probleem niet. Trein was overigens totaal niet vol.

[ Voor 18% gewijzigd door battler op 06-05-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Maasluip schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:23:
[...]

Ik lees hier eigenlijk dat jij wil dat mensen in een stiltecoupé dan rekening moeten houden met mensen die willen praten.
Ik lees niet dat mensen die willen praten er rekening mee moeten houden dat ze in een stiltecoupé zitten of staan.

Dus waar dat "naar twee kanten" op slaat is me niet helemaal duidelijk. In feite zeg jij "als de trein vol is dan lappen we de regels aan de laars". Waarom doe je zo moeilijk over een regel die NS heeft bedacht en waar jij het dan in dit geval niet mee eens bent?

En dat de conducteur je verzoekt om in de 1e klas te gaan zitten is wat anders. Hij mag de 1e klas vrijgeven voor 2e klas reizigers als hij vindt dat dat nodig is. Jij, of je medereizigers, hebben niet te besluiten dat een stiltecoupé in de spits geen stiltecoupé is.
Mensen die in de spits reizen moeten rekening houden met drukte. Je kan niet verwachten dat een coupé vol mensen die daar zelf niet voor hebben gekozen collectief stil gaat zijn om dat een handvol mensen zich er anders aan stoort. Van een beetje pragmatisme is nog nooit iemand slechter geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:34

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:38:
Mensen die in de spits reizen moeten rekening houden met drukte. Je kan niet verwachten dat een coupé vol mensen die daar zelf niet voor hebben gekozen collectief stil gaat zijn om dat een handvol mensen zich er anders aan stoort. Van een beetje pragmatisme is nog nooit iemand slechter geworden :)
Die mensen hebben daar zelf wel voor gekozen, die hadden ook ergens anders kunnen gaan staan.
Ook al willen ze geen stiltecoupé dan mogen ze er best zitten, zolang ze maar stil zijn.
Bij mijn weten zijn die stiltecoupees mede ingericht voor spitsreizigers zodat forensen door kunnen werken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-06 14:00
battler schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:13:
...

Enigszins verbouwereerd en duidelijk van zijn apropos kijkt hij zijn vermoedelijke vriendin aan. Zijn vriendin laat het er echter niet bij zitten, zo'n snotjong leest haar toch echt de les niet. Ze tikt op de stoel naast haar en meneer A is goed afgericht en begrijpt zijn commando. Hij neemt naast haar plaats en hervat het gesprek. Nogmaals onderbreek ik het gesprek en vraag of dat het echt te veel moeite is om stil te zijn, er zijn andere coupes waar het wel op prijs wordt gesteld als je je privé leven wilt delen met de rest van de trein.
Meneer A probeert het nog goed te praten met "ik ben al verder van je af gaan zitten". Ondertussen ben ik het al zat en het liefst timmer ik zijn tanden uit zijn mond. Helaas kan dit niet want het is tenslotte een stiltecoupe.
Jezus, waar kan iemand zich druk om maken, snap best dat het een beetje vervelend is maar zoals ik het passen ze zich toch al redelijk aan door naast elkaar te gaan zitten zodat ze niet zo hard hoeven te praten en vervolgens is jouw gedachte "Ondertussen ben ik het al zat en het liefst timmer ik zijn tanden uit zijn mond". Als je zo nodig jouw Cisco cursus wil leren in alle stilte ga je maar lekker thuis zitten, geluid ga je altijd hebben in het OV, is het niet van pratende mensen is het wel van mensen die tassen sjouwen en conducteurs die stations omroepen. Ik keur het niet goed hoor, maar 2 (zacht) pratende mensen is nog lang niet zo irritant als een petjesdrager met telefoon die de hele tijd 50ct uit zijn te slechte speakertjes laat horen...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Gonadan schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:41:
[...]

Die mensen hebben daar zelf wel voor gekozen, die hadden ook ergens anders kunnen gaan staan.
Ook al willen ze geen stiltecoupé dan mogen ze er best zitten, zolang ze maar stil zijn.
Bij mijn weten zijn die stiltecoupees mede ingericht voor spitsreizigers zodat forensen door kunnen werken.
In'n beetje spitstrein is 'ergens anders staan' regelmatig geen optie. Zoals ik al zei: Als er voldoende ruimte is, dan zul je me niet snel in'n stiltecoupé zien. Sterker nog, áls ik er toevallig zit, dan zit ik rustig een boek te lezen, of wijs ik mijn reisgenoten erop dat het een stiltecoupé is en dat we beter ergens anders kunnen gaan zitten.
Als de trein dusdanig volgepropt zit dat ik blij ben dat ik er nog bij kon, dan is het jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:47:
[...]

In'n beetje spitstrein is 'ergens anders staan' regelmatig geen optie. Zoals ik al zei: Als er voldoende ruimte is, dan zul je me niet snel in'n stiltecoupé zien. Sterker nog, áls ik er toevallig zit, dan zit ik rustig een boek te lezen, of wijs ik mijn reisgenoten erop dat het een stiltecoupé is en dat we beter ergens anders kunnen gaan zitten.
Als de trein dusdanig volgepropt zit dat ik blij ben dat ik er nog bij kon, dan is het jammer maar helaas.
Heb je het nu over een 'gewone' spitstrein of over de überpiekspitstreinen waarbij het hele gangpad ragvol staat?
In dat laatste geval hoef je inderdaad niet te verwachten dat het nog muisstil blijft.

Dat geeft overigens nog geen vrijbrief om in zo'n coupé te gaan zitten blaten maar dat moet je dan maar voor lief nemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 14:12
itsalex schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:22:
Hoe ga je dan met aardige mensen om die het wel doen?
www.pasopaardig.nl/

Sorry kon het niet laten :9~

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 13:14

Mx. Alba

hen/die/zij

dinkelover schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:14:
Kun je nagaan, ik vind het al asociaal als je in een normale coupe of bus gaat babbelen op een toon die anderen prima kunnen verstaan.
Tsja, je moet ook rekening houden met verschillende culturen hè. In Afrikaanse culturen is het gebruikelijk om in het openbaar juist wel luid met elkaar te spreken. Dat wordt als vriendelijk gezien omdat je dan laat merken dat je niet staat te roddelen of iets anders zegt wat niet door de beugel kan. Zij vinden het juist heel onbeleefd als je op een openbare plek zachtjes praat of fluistert.

Ik heb in Frankrijk vrijwilligerswerk gedaan bij Les Restaurants du Coeur, een organisatie die voedsel uitdeelt aan de armste mensen. Daar stond altijd een mix van Fransen en "buitenlanders" in de rij en daar was altijd veel irritatie over en weer door dit specifieke cultuurverschil. De Fransen ergerden zich aan het "geschreeuw" van de Afrikanen, en de Afrikanen juist aan het gefluister van de Fransen. Toen de redenen hiervoor aan de klanten werd uitgelegd ging het een stuk beter. Veel Fransen gingen wat harder praten, terwijl de Afrikanen juist wat dimden, en de algehele irritatie in de wachtrij was een stuk minder.

Om terug on topic te komen, een stiltecoupé is een stiltecoupé en daar hoor je je aan te houden. Als je niet stil wil zijn moet je maar naar een andere coupé gaan. Je gaat toch ook niet op een niet-roken-plek gaan staan roken (of op een rookplek klagen dat er gerookt wordt)? Als de trein inderdaad propvol is, zodanig dat ook de gangpaden volgepakt staan, is het een ander verhaal. Het wordt dan vrij lastig om stilte te handhaven, en daar moet je als persoon die wel stilte wil maar vrede mee hebben. Maar onder andere omstandigheden hoort het er gewoon stil te zijn.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:25

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik reis regelmatig met de trein, maar ik merk dat het in de stiltecoupes vaak echt stil is. Ook in de spits. En als iemand het niet doorheeft, wordt hij/zij daar op gewezen en da's dan voldoende. Belangrijk detail: ik reis altijd 1e klas. Maar eigenlijk is het van den zotte dat je dus 1e klas zou moeten reizen voor stilte.

Wat me wel opvalt in de trein, is dat het niet gewoon meer is om te wachten tot iedereen is uitgestapt. Natuurlijk had je altijd al de mensen die bij de 1e klas naar binnen gingen om zo binnendoor naar de 2e klas te gaan, maar ik merk dat je ook regelmatig bij het uitstappen al last hebt van mensen die instappen. En nee, dan ben ik niet mijn jas pas aan gaan doen terwijl de trein al stilstaat :).

Dat laatste is overigens echt iets van omgeving Gouda/Zoetermeer, dat heb ik nog nergens anders gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Grappig, ik reis 5 dagen per week van Gouda naar Utrecht (en eerst 2 jaar naar Den Haag), maar ik heb daar eigenlijk nooit last van. Soms kom je wat ongelukkig uit door een paal op het perron waardoor je niet de ruimte kan geven die je eigenlijk wilt, maar dat is maar zelden. Misschien komt het omdat ik ook gewoon brutaal ben en als iemand de trein in wil voor ik eruit ben, ik die gene gewoon terug duw (tja, sorry, ik heb gewoon de ruimte nodig en bij een smalle deur kan er echt niet iemand de trein in als ik eruit ga).

Wat betreft de stiltecoupé's, ik zit er wisselend wel of niet in, het interesseert mij ook niet echt. Ik heb altijd de radio aan, en die staat zo zacht dat werkelijk niemand behalve ikzelf hem kan horen. Ondanks de in-ears van Sennheiser kan ik zelfs nog omroepberichten horen. Maar het is weleens voorgekomen dat ik in gesprek een trein in stap en in de coupé het gesprek voortzet, en het is ook al een paar keer gebeurd dat dit in de stiltecoupé was. Goed, geanimeert gesprek, dus we hadden het niet door, kan gebeuren. Nu kunnen er 3 dingen gebeuren, niemand zegt er iets van (en ze kijken hooguit boos), ze vragen vriendelijk of je de stilte wilt respecteren (geen probleem, excusses en verder mond dicht), of ze blaffen je af dat je in een stilte coupé zit en je je kop moet houden. In dat laatste geval word ik alleen een beetje recalcitrant en zacht onbewust de bereidwilligheid om de stilte nog te respecteren. Ik heb geleerd dat je mensen eerst vriendelijk iets vraagt, er hoeft namelijk geen opzet in het spel te zijn.

In een volle spitstrein (en vol is vrijwel alle zitplaatsen vol) vind ik het recht claimen op absolute stilte een beetje overdreven. Veel mensen zitten niet geheel vrijwillig in die coupé, maar ik probeer er wel rekening mee te houden. En helaas, vrijwel alle spitstreinen van Gouda naar Utrecht zijn zo vol dat je blij bent een zitplaats te hebben.

Een stilte coupé is voor mij geven en nemen. Op rustige momenten, met voldoende zitplaatsen in de hele trein, dan moet het daar gewoon stil zijn. Zodra de hele trein vol zit, dan vind ik dat je niet meer kunt eisen dat het in de stilte coupé echt stil is.

Overigens, telefoons op speakerfunctie of koptelefoons die zo hard staan dat de hele coupé mee kan genieten, vind ik per definitie niet kunnen, stilte coupé of niet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 13:58
Vreemde redenering die ik hier nu al een paar keer zie dat de regel in de stiltecoupe niet gehandhaafd hoeft te worden zodra het druk is. Dat veranderd niet ineens de regel. De reden dat mensen daar zitten is omdat ze hun rust willen hebben om whatever te doen.

Ik zit er zelf bijna nooit omdat ik om te werken vaak moet bellen maar op tijden dat ik gewoon wil werken is het echt een uitkomst. Als je er door drukte toch gaat zitten neem dan gewoon de regels die daar gelden in acht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Dat in- en uitstappen is inderdaad rampzalig. Iedereen aast op een zitplaats en wil zo snel mogelijk de trein in en men gaat dus hudje mudje om de deur heen staan waardoor de mensen die eruit willen er niet uit kunnen. Als je ze nou gewoon de ruimte laat gaat het allemaal 10x zo snel :X Maarja, prisoner's dilemma hè.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

goh, dit wordt wel een klaagtopic zeg

mensen die roltrappen niet begrijpen
geen stilte in een stilte coupe,
iedereen staat hutje mutje voor de ingang van de trein

tolerantie is ver te zoeken de laatste tijd ,

vind het meer weer typisch nederlands klaagtopic

waar ik me dan weer aan erger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Maasluip schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:52:
Ik wil al met een button rondlopen "Ik help de chauffeur als jij begint te matten".
_/-\o_ fantastisch, waar kan ik ze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 23-05 23:30
Ik vind dat je de stiltecoupés in de VIRM die altijd in het vis-a-vis gedeelte zitten op zijn minst als opmerkelijk kunt betitelen, zo niet uitdagend.

Ik vraag me dan ook erg af wie dit bedacht heeft en vooral welke gedachte hij hierbij had.

Edit: ze zouden ook eigenlijk gewoon een in- en uitstapbalkon moeten maken in de trein, alhoewel dat bij die nieuwere sprinters weer lastig wordt.

[ Voor 23% gewijzigd door Seers op 06-05-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Seers schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:39:
Ik vind dat je de stiltecoupés in de VIRM die altijd in het vis-a-vis gedeelte zitten op zijn minst als opmerkelijk kunt betitelen, zo niet uitdagend.

Ik vraag me dan ook erg af wie dit bedacht heeft en vooral welke gedachte hij hierbij had.

Edit: ze zouden ook eigenlijk gewoon een in- en uitstapbalkon moeten maken in de trein, alhoewel dat bij die nieuwere sprinters weer lastig wordt.
Check, zoals bij de trams in Amsterdam. Voorin en bij de ticketbalie op ongeveer 2/3 alleen instappen, bij alle andere deuren alleen uitstappen, dan heb je veel minder opstoppingen. Je moet de trams in Nantes eens zien. Bij alle deuren mag je in- en uitstappen en dat wordt steeds een complete chaos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 218213 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:24:
goh, dit wordt wel een klaagtopic zeg

mensen die roltrappen niet begrijpen
geen stilte in een stilte coupe,
iedereen staat hutje mutje voor de ingang van de trein

tolerantie is ver te zoeken de laatste tijd ,
Waarom moeten we tolerant zijn tegenover asociaal gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

deepbass909 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:10:
Ik heb geleerd dat je mensen eerst vriendelijk iets vraagt, er hoeft namelijk geen opzet in het spel te zijn.
Mee eens, veel mensen gaan er per definitie van uit dat het opzet is of zitten de frustratie zo lang op te kroppen dat het er niet meer op een normale manier uit kan.
In een volle spitstrein (en vol is vrijwel alle zitplaatsen vol) vind ik het recht claimen op absolute stilte een beetje overdreven. Veel mensen zitten niet geheel vrijwillig in die coupé, maar ik probeer er wel rekening mee te houden. En helaas, vrijwel alle spitstreinen van Gouda naar Utrecht zijn zo vol dat je blij bent een zitplaats te hebben.

Een stilte coupé is voor mij geven en nemen. Op rustige momenten, met voldoende zitplaatsen in de hele trein, dan moet het daar gewoon stil zijn. Zodra de hele trein vol zit, dan vind ik dat je niet meer kunt eisen dat het in de stilte coupé echt stil is.
Voor mij ligt wat dat betreft de grens bij zit en staanplaatsen.
Zolang iedereen nog gewoon kan zitten is de trein redelijk druk maar nog lang niet vol, dan dien je gewoon stil te zijn in een stiltecoupé. Anders ga je maar op het balkon zitten of een andere coupé zoeken.
Is het zo druk dat die plekken niet te vinden zijn dan staan er over het algemeen ook al mensen op het balkon of in het gangpad, op zo'n moment vervalt inderdaad de aanspraak op stilte, dat is gewoon niet realistisch.
Ondanks dat mensen het nog steeds zouden kunnen proberen om de waffel te houden.
Overigens, telefoons op speakerfunctie of koptelefoons die zo hard staan dat de hele coupé mee kan genieten, vind ik per definitie niet kunnen, stilte coupé of niet.
Evenals een gesprek op niveautje 10. Sommigen brullen zo hard in een mobiele telefoon dat ze dat ding eigenlijk niet meer nodig hebben, de ontvanger kan het zo ook wel horen. :z
anandus schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:05:
QFT!

Mensen worden steeds asocialer, we zijn heel lang tolerant geweest maar als daar dan 'misbruik' van gemaakt wordt wordt dat natuurlijk snel minder.
Als iedereen zich netjes gedraag is het makkelijk tolerant te zijn, als een groot deel zich als Tokkie gedraagt en dan vindt dat anderen maar tolerant moeten zijn? Tjsa... :/

offtopic:
Overigens altijd heerlijk om te zien dat topics als deze als stroop werkt voor zich verkneukelende tweakers.
Onder het uiten van opmerkingen als 'waar maak je je druk om', 'daar heb ik nu echt geen last van' en 'altijd weer die zielige klaagtopic' jezelf verheffen boven het on-topic publiek.
Maak je geen illusies, je bent geen haar beter. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

anandus schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:05:
[...]
asociaal gedrag? is dat alles ,vraag ik me dan af ,

wereld is nou eenmaal niet perfect, dus een stilte coupe zal nooit te never , altijd stil zijn

leer er mee leven ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Nederlanders zijn sowieso heel asociaal in de openbare ruimte. Er heerst echt een houding van 'wie doet me wat, ik bepaal zelf wel wat ik doe'. Kijk je naar Duitsland, dan is men daar al veel beschaafder in de openbare ruimte. Je laat het in Duitsland wel uit je hoofd om in discussie te gaan met een controleur.

Nederlanders zijn gewoon horken. Jammer maar waar.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

nare man schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:45:
En Nederlanders in het buitenland zijn horken in het kwadraat :/

Wat heb ik me soms mateloos lopen ergeren aan Nederlandse toeristen in Frankrijk toen ik daar woonde. Af en toe schaamde ik me er gewoon voor dat ik ook Nederlander was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 02:16

defiant

Moderator General Chat
Mja, wil je daar iets aan veranderen dan zal je eerst veel strenger moeten optreden, maar dat is iets waar de Nederlandse politiek en instanties een broertje dood aan hebben. Daarom erger ik me eigenlijk nog het meest die politieke partijen en instanties die het probleem terugleggen bij de z.g.n fatsoenlijke burger met de boodschap: zoek het zelf maar uit, wij geven alleen maar aan wat er van u verwacht wordt.

Als een significant aantal mensen horken zijn geworden, dan verander je dat niet meer met een vriendelijk knikje of verzoek.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Onbewust Asociaal :+

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 07-05-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mx. Alba schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:50:
[...]

En Nederlanders in het buitenland zijn horken in het kwadraat :/

Wat heb ik me soms mateloos lopen ergeren aan Nederlandse toeristen in Frankrijk toen ik daar woonde. Af en toe schaamde ik me er gewoon voor dat ik ook Nederlander was...
Heb je toevallig wat voorbeelden ben wel benieuwd als frankrijkganger, volgens mij ben ik die mensen niet echt tot last :)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik wist niet eens dat er stilte-coupe's waren in de trein :X
Nederlanders zijn sowieso heel asociaal in de openbare ruimte. Er heerst echt een houding van 'wie doet me wat, ik bepaal zelf wel wat ik doe'. Kijk je naar Duitsland, dan is men daar al veel beschaafder in de openbare ruimte. Je laat het in Duitsland wel uit je hoofd om in discussie te gaan met een controleur.

Dat is het wel zo'n beetje, god voor ons allen, ik voor mezelf :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:10
Nederlanders zijn sowieso heel asociaal in de openbare ruimte.
Is het niet een beetje een onderbuikgevoel? Er hoeft in een coupe met 20 man maar 1 luid te zitten bellen om je te irriteren, van 10 wachtenden hoeft er maar 1 voor te dringen, etc. De overlastgevers trekken alle aandacht naar zich toe waardoor je niet meer ziet dat het merendeel zich wel aan de fatsoenregels houdt.

Wat betreft de stiltecoupes/stiltezones: wel leuk en aardig dat iedereen zich zo druk maakt over de regels, maar is dan niemand opgevallen dat de NS helemaal geen duidelijke regels heeft gesteld? De algemenen (reis)voorwaarden worden in dit topic aangehaald, maar daar staat toch echt geen woord in geschreven over stiltezones. Alleen het volgende is te vinden:
Huisregels in Stiltezone
In de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben.
En als onderschrift bij het stilte-icoon (gezicht met de vinger voor de mond en de mobiel met streep erdoorheen) staat:
Stoor niet met luide (telefoon)gesprekken en/of muziek.
Kortom, het moet niet stil zijn maar rustig, zachtjes discussieren met een buurman is gewoon toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Slasher schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:07:
[...]

Heb je toevallig wat voorbeelden ben wel benieuwd als frankrijkganger, volgens mij ben ik die mensen niet echt tot last :)
De helft he. Daar hoor jij uiteraard niet toe ;)

Maar het is ook mijn ervaring: als je ergens luidruchtige lompe mensen tegenkomt die rondlopen met een air van "kijk mij eens, ik ben me een partij belangrijk", 10 tegen 1 dat het een Nederlander is.

Eigen ervaring: je zit in de ICE van Keulen naar München als in Frankfurt Flughafen de meute Nederlanders uit de ICE uit Amsterdam erbij komt. We waren met een groep van 8 man of zo, waarvan er een paar naar de restauratie waren, met gereserveerde plaatsen. De mensen die weg waren hadden wat persoonlijke spullen op hun stoel gelegd om aan te geven dat die bezet was.
Komen dus voornoemde Nederlanders in de coupé, zien die plekken, zien dat er spullen op liggen, plempen er hun bagage op (op wat er al ligt dus) en beginnen luidkeels te verkondigen dat dat hun gereserveerde plekken zijn en dat die mensen die daar hun spullen hebben neergelegd maar moeten oprotten.
Toen heb ik ze even aan de hand van onze reservering duidelijk gemaakt dat wij toch echt die plaatsen gereserveerd hadden (wat nog vrij lastig was, want Nederlanders die 100% overtuigd van hun gelijk zijn luisteren ook niet meer) bleek dat zij in de verkeerde coupé waren. Niet dat er dan even een sorry van af kan of zo, nee, dat is teveel gevraagd.

Die houding, als je die tegenkomt, dan is het een Nederlander.
Huisregels in Stiltezone
In de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben.
croxz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:14:

[...]

Kortom, het moet niet stil zijn maar rustig, zachtjes discussieren met een buurman is gewoon toegestaan.
"Zolang medepassagiers er geen last van hebben."
Dus als medepassagiers er last van hebben hoor je het niet te doen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Maasluip op 07-05-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:44:
[...]

wereld is nou eenmaal niet perfect, dus een stilte coupe zal nooit te never , altijd stil zijn

leer er mee leven ,
Dat Nederlanders asociale mensen zijn hoeft toch niet te betekenen dat ik het maar goed moet vinden? De wereld is niet perfect, maar moet ik dan alles maar slikken?

Als iedereen 'er maar mee moet leren leven', dan komen we helemaal nergens natuurlijk en glijden we alleen maar verder naar een nog asocialere samenleving.
De samenleving heeft juist mensen nodig die durven anderen te wijzen op hun asociale gedrag.

Het lijkt steeds vaker alsof regels niet voor iemand gelden, tenzij ze toevallig in hun voordeel zijn, dan moeten regels opeens op de letter nageleefd worden.
Je reinste hypocrisie en meten met twee maten.

Blah, blah, blah, normen, waarden, verloedering, jeugd van tegenwoordig, blah, blah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

croxz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:14:
Fluisteren is toegestaan, zachtjes discussiëren is al iets heel anders dan even iets naar iemand fluisteren.
Die regel staat er in mijn ogen om het niet helemaal te verbieden iets tegen een ander te zeggen.

Ik heb ook het gevoel dat de gemiddelde Nederlander 'regelmoe' aan het worden is.
De overheid doet niets anders dan regeltjes bedenken om vanalles in banen te leiden maar je ziet dat er steeds minder regels gevolgd worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Laatst online: 26-06 14:43
Dit is dus niet waar. Als je de trein in stapt staat er zo'n plakkaat "Welkom in de trein". Dáár staat het stilte symbool op. Dit geldt dus gewoon voor de rest van de trein. De stiltecoupé's moet je gewoon stil zijn. Er staat ook duidelijk op de ramen:

[S] T I L T E
Zoals hier dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.sanderhouwen.nl/2007_1e_kwartaal/page1/files/page1_blog_entry9_2.jpg

En daar moet je gewoon je kop houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Dat laatste is gewoon dat er hele volksstammen in Nederland zijn die een broertje dood hebben aan autoriteiten... En ik moet zeggen dat met name de politie, justitie en het OM er zelf aan heeft bijgedragen dat het respect voor de autoriteiten tot een bijna minimum gedaald is... Je mag een agent ongeveer verrot schelden en hij mag niks. Is er een potentieel geweldsconfict, dan moet er gepraat worden, en bij winkeldiefstallen komen ze geeneens meer opdagen... Vroeger sprak je een agent aan met u en als hij/zij iets zei, dan luisterde je, want anders ging je mee naar het bureau. Nu kan je hem rustig in z'n gezicht uitlachen...
Tolerantie is iets waar we heel zuinig op moeten zijn. Ja, we zijn heel tolerant, maar het moet niet doorslaan. Iemand die in een trein de regels overtreedt moet gewoon aangesproken worden en afhankelijk van zijn/haar reactie sanctie vrij blijven of niet. Iemand die in een trein zit te roken, moet wat mij betreft op het eerst volgende station uit de trein, voeten op de bank, vriendelijk vragen en bij herhaling uit de trein, etc. Maar goed, ik geloof dat ik gemiddeld 1 keer per 2 weken een conducteur zie (terwijl ik tussen de 6 en 10 treinreizen per week maak), dus wie moet er dan handhaven?
And proud of it :p
Het licht er natuurlijk wel aan waar je in Nederland bent. In de randstad, en helaas geldt echt hoe dichter bij Rotterdam hoe erger, is het gewoon echt erg af en toe. Richting oosten wordt het vaak veel vriendelijker. Ook zijn het opvallend vaak dezelfde groepen die zich aso gedragen. Laatst zat ik in een overvolle bus in Utrecht, en een jonge meid vond het nodig om nog steeds zo op een stoel te zitten dat ze 2 zitplaatsen in beslag nam. En dat was niet omdat ze een maatje xxxl had, maar omdat ze schuin op haar stoel zat met haar been opgetrokken op de stoel naast haar (en niet op een manier dat iemand zou doen die iets met haar been heeft).
En dan heb je nog bepaalde groepen die direct roepen dat je discrimineerd. Sorry, maar iemand die aangesproken wordt op zijn/haar gedrag en direct roept dat hij/zij gediscrimineerd wordt, mag van mij ook direct een lesje normen en waarden krijgen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Leuke oplossing:
1) wie perse stilte om zich heen wil moet daar extra voor betalen. Je koopt dan een stiltevervoersbewijs dat recht geeft op een (zit- of sta)plaats in een stiltecoupe. Anderhalf maal het normale tarief, bijvoorbeeld. Net als een luxe stoel: daar moet je nu ook al extra voor betalen. Een eersteklas stiltecoupe wordt nog duurder, natuurlijk

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:44:

leer er mee leven ,
Dat hoor ik erg vaak.
Zit er iemand tijdens de lunch mobiel te bellen, krijg je serieus de vraag waarom dat onbeleefd zou zijn.
Moeten er veel mensen uit de trein dan krijgen ze geen ruimte want ze kunnen er toch langs? Wringend inderdaad, maar stap gewoon even opzij.
Heeft iemand in de trein zijn voeten op de bank liggen: Waar bemoei je je mee? Je hebt er toch geen last van?
Stiltecoupé? Alleen als hij bijna leeg is, anders maakt het toch niet zoveel uit?
Rechts staan op een roltrap: Waarom zou ik? Belachelijke regel, ze wachten maar.
Een oudere voorlaten bij het instappen: Waarom? Dan zit die lemming op mijn plek of loopt in de weg waardoor vanaf de andere kant alles al bezet is.
Het is zelfs zo erg dat zwartrijders boos mogen worden als ze een kaartje moeten betalen.

Allemaal in meer of mindere mate asociaal. Van veel situaties heb je ook niet direct last, maar toch moet je er maar mee leren leven?
In mijn ogen is het gewoon een kwestie van fatsoen.
Ja lieve kijkbuiskindertjes, fatsoen, een woord wat tegenwoordig al als oud taalgebruik gezien wordt.
Dáár is een gebrek aan in Nederland in mijn ogen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ach ja, laatst ook in de tram in Amsterdam. Er wordt omgeroepen "willen de mensen die achterin staan wat naar voren lopen?" Niemand reageert. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:55
Maasluip schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:30:
Maar het is ook mijn ervaring: als je ergens luidruchtige lompe mensen tegenkomt die rondlopen met een air van "kijk mij eens, ik ben me een partij belangrijk", 10 tegen 1 dat het een Nederlander is.
Sommige Engelsen hebben er ook een handje van (snobistic wannabe-middleclass prats). En chauvinistische Fransen zelf niet te vergeten. En niet alle Duitsers zijn even hofflich. Zelfs Japanners kunnen tamelijk lomp zijn (ja echt). En sommige Amerikanen niet te vergeten. Ik wil maar zeggen, horken heb je overal. Gelukkig zijn ze in de minderheid.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 23:12
Maasluip schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:30:
[...]
De Engelsen vind ik wat dat betreft wel vergelijkbaar (niet de UK, maar echt Engeland)

Zelf reis ik ook dagelijks met de trein, inmiddels zo'n 4 jaar lang nu. Ook ik zit regelmatig in de stilte coupé. Niet omdat ik daar graag zit maar gewoon omdat er plaats is.

In-ear oordopjes in, muziek zet ik sowieso niet storend hard en voor mij maakt het niet uit welke coupé het is.

Als er iemand meereist en we willen praten gaan we natuurlijk niet in de stilte coupé zitten, maar goed.

Overigens stoor ik me inderdaad ook aan de mensen die bij de 1e klas instappen en zo voorkruipen ten opzichte van de andere wachtenden. Niet dat ik per se een zitplaats wil hebben of als eerste in de trein wil zitten, in tegendeel, ik laat vaak genoeg mensen voor. Ik kan prima staan, maar het is gewoon storend dat mensen enkel en alleen aan eigenbelang denken.

Ook de mensen welke voor de deur van de trein gaan staan terwijl anderen nog uitstappen. Over het algemeen probeer ik snel de personen in te schatten, of ze het met opzet doen, vaker met de trein reizen etc. Mocht de conclusie zijn dat ze het extra doen dan duw ik ze gewoon aan de kant, anders ben ik iets "flexibeler". Zie het als corrigerende maatregelen, ik haal er geen voldoening uit om mensen aan de kant te duwen. Wellicht ook asociaal van mij, maar in sommige gevallen maak ik een uitzondering. Het zal ook ongetwijfeld voor zijn gekomen dat ik mensen aan de kant heb geduwd die het absoluut niet met opzet deden, maar dat nemen we op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ondanks dat ik je gelijk geef, lijkt me leren in de trein nou ook niet ideaal voor je resultaten. Maar dat is misschien iets voor een andere discussie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Slasher schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:07:
Nouja, bijvoorbeeld, een familie Hollanders in typische Tokkie-toeristen-kleding die een redelijk chique restaurant binnenloopt, en pa die op luide stem aan de ober vraagt: "Kenne we hieâh eitâh?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Anoniem: 316512 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:57:
Ondanks dat ik je gelijk geef, lijkt me leren in de trein nou ook niet ideaal voor je resultaten. Maar dat is misschien iets voor een andere discussie. ;)
Jammer genoeg ben ik 4 uur per dag onderweg met het openbaar vervoer. Als ik die tijd nuttig kan besteden dan scheelt dat enorm. Hoewel leren in de trein verre van ideaal is scheelt het wel enorm als het gewoon rustig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mx. Alba schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:05:
Nouja, bijvoorbeeld, een familie Hollanders in typische Tokkie-toeristen-kleding die een redelijk chique restaurant binnenloopt, en pa die op luide stem aan de ober vraagt: "Kenne we hieâh eitâh?"
Wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Verstoring van de openbare orde, geluidsoverlast, horizonvervuiling... :P

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

!null schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:58:
Verstoring van de openbare orde, geluidsoverlast, horizonvervuiling... :P
Niet genoeg, die tokkies doen toch wel veel meer om die ... Fransen te irriteren? :P
(ja, ik heb een hekel aan die stokbrood mensen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
SinergyX schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:08:
(ja, ik heb een hekel aan die dat stokbrood, mensen :P)
There, fixed that for you :)

Maar al dat gemopper op vermeende tokkies, ik heb het zelf ook, daar niet van. Maar ik betrap mezelf ook wel eens op tokkiegedrag, waarvan ik achteraf denk, hmm dat had ik anders moeten doen. Maar slecht geslapen, iets zit tegen of weet ik wat en dan doe je wel eens iets iets wat eigenlijk niet door de beugel kan. Toch vind ik mezelf geen tokkie.

[ Voor 46% gewijzigd door mekkieboek op 07-05-2010 13:23 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004

Coldcat

HODL

Stilezone en praten is geen probleem als het druk is. Alleen als het rustig is en je geen moeite moet doen voor een zitplaats is het gebruikelijk stil te zijn. Als het druk is is er niets aan te doen.

Ten eerste zitten ze vaak bij de 1e klasse in de buurt. Dus geen normale plekken in de buurt. Daarnaast zie je van de buitenkant niet waar de stiltezone stopt. En als dat toevallig voor jou plek op het station is dan ga je niet naar een andere deur lopen omdat het daar weer veel drukker is. Als het echt duidelijk wil zijn maak van de buitenkant de trein dan alvast rood dan weet iedereen waar hij wel/niet moet zijn.

Als de treinen nou genoeg capaciteit hadden dan is het niet erg, maar dat hebben ze niet dan moet je niet met stiltezones gaan werken.

No one can predict the market! - Who the hell knows!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

stokbrood-mensen (die mensen :P), dat 'ik voel me te hoog voor jou dus ik vertik het om 1 woord Engels tegen je te spreken' volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

SinergyX schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:18:
stokbrood-mensen (die mensen :P), dat 'ik voel me te hoog voor jou dus ik vertik het om 1 woord Engels tegen je te spreken' volk.
Of natuurlijk "ik kan best wel wat Engels spreken maar heb er genoeg van dat mensen hier maar langs komen en verwachten dat ze in een andere taal geholpen worden. Je bent hier in Frankrijk en hier spreken we Frans, doe maar wat moeite."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ah net zoals Duitsers in Nederland dus. En elke Hollander maar vriendelijk Duits terugpraten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nog erger zijn Fransen die in NL zijn, en verwachten dat de hele wereld Frans spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Ik ga al jaren met de trein, maar ben nog nooit een stiltecoupe tegengekomen. Ik kan wel begrijpen dat als de trein echt stampvol is en mensen zich in de stiltecoupe proppen, gewoon gaan praten. Als er echter plek zat is kan je, als je wil praten, beter in een normale coupe gaan zitten natuurlijk.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Gunner schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:31:
Ah net zoals Duitsers in Nederland dus. En elke Hollander maar vriendelijk Duits terugpraten.
Ik heb jaren in Enschede gewoond dus die Duitsers ken ik ook wel. Maar toch één keer wel een aangename verrassing, een Duitser die probeert om in gebrekkig Nederlands de weg te vragen. Prompt wees ik hem in perfect Duits de weg, terwijl ik bij Duitsers die direct Duits gaan spreken eerder de neiging heb om iets als "nicht verstanden" te brabbelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

YoshiBignose schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:38:
Ik ga al jaren met de trein, maar ben nog nooit een stiltecoupe tegengekomen. Ik kan wel begrijpen dat als de trein echt stampvol is en mensen zich in de stiltecoupe proppen, gewoon gaan praten. Als er echter plek zat is kan je, als je wil praten, beter in een normale coupe gaan zitten natuurlijk.
Ze zitten in elke intercity. Misschien reis je alleen met de stoptrein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mx. Alba schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:30:
Of natuurlijk "ik kan best wel wat Engels spreken maar heb er genoeg van dat mensen hier maar langs komen en verwachten dat ze in een andere taal geholpen worden. Je bent hier in Frankrijk en hier spreken we Frans, doe maar wat moeite."
Zouden we in Nederland ook moeten toepassen toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Maasluip schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:44:
[...]

Ze zitten in elke intercity. Misschien reis je alleen met de stoptrein?
Hmm de laatste tijd wel vaker in de intercity (VIRM) maar echt nog nooit een stiltecoupe gezien. Of misschien dat ik er gewoon niet op let :') nou ja, ik ben meestal wel stil in de trein. Ik telefoneer liever ook niet in de trein, vind ik toch altijd een beetje aso staan omdat iedereen mee kan luisteren.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Coldcat schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:17:
Stilezone en praten is geen probleem als het druk is. Alleen als het rustig is en je geen moeite moet doen voor een zitplaats is het gebruikelijk stil te zijn. Als het druk is is er niets aan te doen.
Hangt er wmb toch wel heel erg vanaf wat je definitie van druk is...

Puur persoonlijk zou ik zeggen : kan je een zitplaats krijgen in de stiltecoupe dan stil zijn. Moet je gaan staan in de stiltecoupe dan kan je enigszins de regels verbreden.
Staan er wel mensen, maar jij zit dan alsnog je muil dichthouden ;)

Zitplaats = stilteplaats dus wmb.

Uiteraard wel met enig normaal verstand toegepast ( niet om de beurt opstaan om iets te zeggen ) lijkt me dit een makkelijke "regel" voor conducteursom te handhaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb mij er al lang bij neergelegd. Mochten er twee naast mij een heel gesprek gaan voeren luister ik gewoon aandachtig en overduidelijk mee (als het ergens over gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 23-05 23:30
YoshiBignose schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:03:
[...]

Hmm de laatste tijd wel vaker in de intercity (VIRM) maar echt nog nooit een stiltecoupe gezien. Of misschien dat ik er gewoon niet op let :') nou ja, ik ben meestal wel stil in de trein. Ik telefoneer liever ook niet in de trein, vind ik toch altijd een beetje aso staan omdat iedereen mee kan luisteren.
Dan moet je eens met zijn tweeën of meer reizen. Wanneer je dan een willlekeurige zitplek uitkiest is de kans ongeveer 80% dat het een stiltecoupé is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Seers schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:05:
[...]

Dan moet je eens met zijn tweeën of meer reizen. Wanneer je dan een willlekeurige zitplek uitkiest is de kans ongeveer 80% dat het een stiltecoupé is.
Dan is de grote vraag, wat doe jij in die 80% van de gevallen? Stil zijn of gewoon praten?

Sowieso is imho ( en experience ) die 80% zwaar overdreven ( hooguit misschien in de spits, maar daar lijkt hij me weer ietwat laag afhankelijk van de lijn, ik ken genoeg lijnen waar je in de spits zo ongeveer blij mag zijn als je 2cm ademruimte hebt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mx. Alba schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:05:
[...]

En dan net zo luidruchtig klagen als ze geen kip, patat en appelmoes voor de kleine kunnen regelen, dat die Michelin mannetjes er dus geen flikker van snappen als ze een restaurant waar dat niet kan sterren geven :X :+
YoshiBignose schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:38:
Ik ga al jaren met de trein, maar ben nog nooit een stiltecoupe tegengekomen.
Dat is dus het probleem. Men ziet die krengen niet. Ja, er staat ergens een logotje en in het wit op de ramen staat wat - maar de meeste mensen die die stilte niet respecteren zijn van de categorie die bij een moderne trein grote moeite hebben om 2e klas te herkennen :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
dion_b schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:28:
[...]
Dat is dus het probleem. Men ziet die krengen niet. Ja, er staat ergens een logotje en in het wit op de ramen staat wat - maar de meeste mensen die die stilte niet respecteren zijn van de categorie die bij een moderne trein grote moeite hebben om 2e klas te herkennen :X
Sorry hoor, maar met al die treinstellen / bedrijven etc kan ik ook niet zomaar zeggen wat een 1e of een 2e klas coupe is. In de mij bekende treinen kan ik dit uit ervaring, maar met een nieuwe trein als ik een willekeurige coupe binnenstap dan moet ik ook eerst op het bordje kijken welke klasse dit nu is.

Als je niet vaak met de trein gaat en je komt een oudere trein tegen dan kan ik me heel makkelijk voorstellen dat je geen idee hebt welke klasse het is ( net zoals ik vaak met nieuwe intercity's het gevoel heb dat ik een 1e klas binnengelopen ben terwijl er toch echt een 2 op het bordje staat )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:01
1e klas is aan de buitenkant voorzien van een streep bij de eerste klas, bij de NS. Hoe de alternatieve vervoerders dit doen is mij niet bekend.

Afbeeldingslocatie: http://i165.photobucket.com/albums/u57/stationzwolle1/spoor2.jpg

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
De grote 1 is ook een vrij subtiele hint. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Gomez12 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 21:36:
[...]

Sorry hoor, maar met al die treinstellen / bedrijven etc kan ik ook niet zomaar zeggen wat een 1e of een 2e klas coupe is. In de mij bekende treinen kan ik dit uit ervaring, maar met een nieuwe trein als ik een willekeurige coupe binnenstap dan moet ik ook eerst op het bordje kijken welke klasse dit nu is.

Als je niet vaak met de trein gaat en je komt een oudere trein tegen dan kan ik me heel makkelijk voorstellen dat je geen idee hebt welke klasse het is ( net zoals ik vaak met nieuwe intercity's het gevoel heb dat ik een 1e klas binnengelopen ben terwijl er toch echt een 2 op het bordje staat )
Precies. Je bent zodanig bezig uit te zoeken of je nu in 1e of 2e klas zit (wat vrij duidelijk met goed contrasterende tekens aangegeven is) dat je geen aandacht over hebt voor minder constraterende dingen zoals wit-op-transparant stilte.

Overigens zijn de "oudere" treinen (waar sowieso geen stiltecoupe is) makkelijk: plastic bekleding = 2e klas, textiel = 1e klas. Het is pas sinds de DM'90 dat het "ingewikkeld" wordt.

IMHO zou een stiltecoupe qua kleurstelling duidelijk anders moeten zijn, dat iemand zich onbewust al afvraagt "waar zit ik?", ipv nagenoeg identiek aan reguliere 1e/2e klas.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Coldcat schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:17:

Ten eerste zitten ze vaak bij de 1e klasse in de buurt. Dus geen normale plekken in de buurt. Daarnaast zie je van de buitenkant niet waar de stiltezone stopt. En als dat toevallig voor jou plek op het station is dan ga je niet naar een andere deur lopen omdat het daar weer veel drukker is. Als het echt duidelijk wil zijn maak van de buitenkant de trein dan alvast rood dan weet iedereen waar hij wel/niet moet zijn.

Als de treinen nou genoeg capaciteit hadden dan is het niet erg, maar dat hebben ze niet dan moet je niet met stiltezones gaan werken.
Poe poe, z'n bak is maximaal een meter of 30 effectief dus maximaal 20 meter lopen, als je daar de moeite al niet voor neemt kun je toch wel even je mond houden? Je hebt dan de keuze, staan of je mond dicht, maar nee, vertik het maar om je aan te passen.

Verder als je het aan de buitenkant niet kan zien dan moet je een brilletje kopen, je moet weten waar je op moet letten (de matte stickers in de ruiten) maar dat kun je echt wel zien.

Volgens jouw redenatie kun je dus prima in de spits in de 1e klas gaan zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 13-05-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De gemiddelde treinreiziger is al zo asociaal om een grote bek terug te geven als je in de normale tweede klasse iets durft te zeggen van een te hard spelende MP3-speler of een telefoongesprek dat aan de andere kant van de coupe gehoord kan worden, denkt iemand nu echt dat een reiziger zich iets aantrekt van een sticker op de ruiten waar "Stilte | Silence" op staat?

Gaan we het gooien op onkunde? "Ik had de Stilte-sticker niet gezien"? Onwil is het. Ja, de eerste keer dat je zo'n van blauw textiel voorziene VIRM-coupé inloopt kijk je even verbaasd naar de wand, op zoek of er een 1 of misschien toch een 2 staat, en gaat vervolgens zitten. Gelukkig kennen die treinstellen ook amper stiltecoupés (voor zover ik weet alleen boven, op eenderde deel naast de eerste klasse), en daarnaast weten mensen die de klasse van een compartiment herkennen aan de bekleding ook donders goed van het bestaan van een gebied waar men geacht wordt zijn muil te houden en de muziekspeler niet hoorbaar aan te hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.selcuk.nl/weblog/20070926.jpg
Ik ben, hoewel ik iedere dag in de trein zit en om het weekend een Utrecht-Zwolle doe (en terug) gestopt met lawaaiige mensen aanspreken in de stiltecoupé. Dat dat gedeelte van de trein bestaat om in alle rust te kunnen lezen, genieten van muziek op een normaal volume zonder achtergrondgeluid of gewoon te slapen negeert men gewoon, en zonder handhaving van het principe door het personeel van de NS verandert daar ook niets aan.

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 13-05-2010 09:54 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-06 11:14

Markie

Voorheen BBE

Volgens de NS
Huisregels in Stiltezone

In de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch ‘gedwongen’ met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.
Ik vind behoorlijk wat reacties in dit topic toch enigszins getuigen van een onrealistische kijk. Het is naïef om te denken dat een stiltecoupe altijd stil is. De regel is dat het rustig moet zijn (wat natuurlijk een breed te interpreteren begrip is); als je stilte wilt hebben, dan moet je m.i. niet met de trein reizen [/gechargeerd].
Ook in het vliegtuig is het niet stil tijdens de verplichte 'slaapuren' tijdens lange vluchten. Het is en blijft in beide gevallen (trein, vliegtuig) het vervoeren van haringen in een ton...

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er staat toch gewoon dat de persoon die 'gedwongen' in een stiltecoupé plaatsneemt er volgens de NS dus rekening mee dient te houden dat hij z'n waffel moet houden? Er staat toch niet dat de personen die er bewust plaats hebben genomen rekening moeten houden met de personen die er vanwege de drukte bij komen zitten?

Het is inderdaad naïef en onrealistisch om te verwachten dat mensen zich een béétje van hun fatsoenlijke kant laten zien, ja. Waarom kan ik vijf ochtenden per week een kwartier in de Sprinter staan tussen allemaal jongeren die allemaal even vrolijk niks zeggen en voor zich uit staren (net als ik) zodat iedereen rustig z'n krantje kan lezen en z'n koffie kan drinken, terwijl in het weekend het uitschot van de maatschappij met de benen op de bank gaat zitten bellen in de halflege stiltecoupé? Het heeft gewoon niks met drukte te maken, maar met fatsoen.

[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 13-05-2010 09:59 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste