Stilte in de stiltecoupe a.u.b

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
WilliamP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:08:
Ik luister muziek met oordopjes.

omg wat een zeik snorren hier.
Oordopjes zijn teh terror voor je omgeving. Dat was in de jaren '80 allang bekend (Sony Walkman remember), daarom zijn er destijds ook allerlei campagnes geweest voor o.a. verkeersveiligheid en gehoorbescherming. Hoe kun je anno 2011 nog denken dat je omgeving geen last heeft van oordopjes?

De clou van openbaar vervoer is je zo te gedragen dat andere mensen niet onevenredig last van je hebben. Je hoeft je dus zeker niet te onthouden van eten of muziek luisteren (mits in een stiltecoupé, daar moet het stil zijn), maar doe het gewoon met mate.

Het lijkt wel alsof mensen in deze tijd allemaal debiel zijn geworden en of het alleen maar 0 of 1 moet zijn. De nuance, gewoon ad hoc handelen en kijken wat nu redelijk en gebruikelijk is, lijkt volledig zoek.

[ Voor 33% gewijzigd door nare man op 02-12-2011 10:27 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
bonzz.netninja schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:20:
Anyhoe. Ons wegzetten als 'zeiksnorren' is natuurlijk super grappig en leuk maar draagt op geen enkele manier bij aan de discussie. Sterker nog, het bevestigd in ieder geval mijn beeld van het asociale karakter van de medereiziger die zich aan niets of niemand wilt aanpassen. *iedereen die iets van mij vind is een zeiksnor, ik doe lekker wat ik zelf wil!*
Vraag eens een roker die op een station naast je komt staan of-ie ergens wil gaan roken waar dat wel is toegestaan... Je krijgt een blik alsof-ie water ziet branden! Blijkbaar zegt nooit iemand er wat van, en is-ie totaal verbaasd...
Veel mensen hebben een enorme moeite om zich aan de regels te houden. En met "veel" bedoel ik in dit geval een minderheid, maar 2 mensen die praten kunnen 40 mensen in een coupe hinderen...

[ Voor 11% gewijzigd door RemcoDelft op 02-12-2011 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:12

bonzz.netninja

Niente baffi

RemcoDelft schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:27:
[...]

Vraag eens een roker die op een station naast je komt staan of-ie ergens wil gaan roken waar dat wel is toegestaan... Je krijgt een blik alsof-ie water ziet branden! Blijkbaar zegt nooit iemand er wat van, en is-ie totaal verbaasd...
Veel mensen hebben een enorme moeite om zich aan de regels te houden. En met "veel" bedoel ik in dit geval een minderheid, maar 2 mensen die praten kunnen 40 mensen in een coupe hinderen...
Dat is waar. Ik las een quote van een conducteur die zich niet zo zeer ergert aan de mensen die niet stil willen zijn in de stiltecoupe, maar zich wel ergert aan mensen die daar niets van durven/willen zeggen als ze er last van hebben. Daar heeft hij ook wel een punt. Het is misschien te makkelijk om alleen te klagen en zijn wij, de stilte-aanbidders ook wel zelf verantwoordelijk door onvoldoende mensen er op aanspreken.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

WilliamP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:23:
Waarom zouden mensen het recht hebben om iemand af te zeiken wanneer ze een bammetje eten?
Zelfs al is het een stilte coupé, nergens staat dat ik niet mag eten.
Ik denk dat we hier nu wel genoeg van jou hebben gezien. Je "of ik flikker je bij de volgende halte uit de trein" opmerking zegt mijns inziens meer dan genoeg over je sociale aanpasbaarheid, en waar het probleem ligt. Ik zal je een hint geven, 't zijn niet die andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:09
@williamP, hoe oud ben je eigenlijk?
Toen we vroeger met school van een of andere trip afkwamen, dan waren ook de meeste mensen behoorlijk pissed op ons toen we zaten te lachen in de trein (nogal luid als je het kent). Dan denk je ook OMG wat een zeiksnorren, tot je elke dag 2u op de trein zit van en naar je werk, Ik kan je garanderen dat je dan geniet van een treinrit zonder van die irritante pubers.

Verder, als je het niet eens bent met die stiltecoupe, ga dan gewoon in een andere coupe zitten waar je dat allemaal wel mag doen? Wat is het probleem dan? Buiten het feit dat jij hier zegt van "die regels, die gelden op iedereen behalve op mij...".
Dat moet je eens in het verkeer doen, zeggen van ah het is rood dus ik rij lekker door want die regel van stoppen voor rood geld voor mij niet, hooghout 3 (drukke) verkeerslichten geef ik je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
nare man schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 10:25:
[...]
Oordopjes zijn teh terror voor je omgeving. Dat was in de jaren '80 allang bekend (Sony Walkman remember), daarom zijn er destijds ook allerlei campagnes geweest voor o.a. verkeersveiligheid en gehoorbescherming. Hoe kun je anno 2011 nog denken dat je omgeving geen last heeft van oordopjes?
Even als reactie over de irritatie van oordopjes. Sommige oordopjes hebben last van geluid te produceren aan de buitenkant terwijl dit bij de meeste niet het geval is. Het volume waarop men de oordopjes zet is vaak het probleem.
Ik zit op mijn werk ook met oordopjes in en heb nog niemand horen klagen dat ze iets horen van de muziek die ik luister. Zojuist even getest maar als ik mijn oordopjes uit mijn oor haal hoor ik 5cm verder het geluid al totaal niet meer. Dat kan natuurlijk ook te maken hebben met een mogelijk mindere gevoeligheid van geluid van mijzelf maar dat durf ik te betwijfelen.
Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat iemand die langs mij zou zitten in de trein geen last van mijn oordopjes heeft.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2zel7vk_th.jpg
Zachter krijg ik ze amper :+

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 02-12-2011 10:56 . Reden: Ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Plaatje zegt natuurlijk niks :) Maar goed. Over het wel en wee van de oordopjes discussie is eigenlijk geen zinnig woord te zeggen volgens mij, te veel verschillen in kwaliteit en vorm. Ik heb niet het idee alsof het geluid van mijn ipod goed te horen is maar misschien ook wel. Ik probeer hem zacht te houden. Maar als ik abuis ben nodig ik iedereen uit er even snel wat van te zeggen, dan pas ik me graag aan :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:25
Ik ben 20.
En ik zelf zit ook graag in de stilte coupé omdat in de normale coupé mensen vaak bellen (flink hard).
Als ik in de stilte coupé zit praat ik niet eens, ik luister met oordopjes muziek en eet mijn boterham.
Ik kan me niet voor stellen dat je dit erg kan vinden, ik eet netjes met mijn mond dicht (ik heb een goede opvoeding gehad) en soms doe ik wat school werk in de trein.

Hoe kan je dan zo sacherijnig kijken in een trein als iemand eet? Sorry dat ik het zeg, maar het lijkt wel alsof mensen steeds minder kunnen hebben.

Ook merk ik als ik werk (bijbaantje bij de schoenmaker) dat steeds minder mensen normaal kunnen praten.
Als een klant binnen komt, zeg ik natuurlijk, "goede morgen mevrouw, waar kan ik u mee helpen?".

Dan is het gewoon heel vaak "Een sleutel".
Dan denk ik wtf heb ik nou weer gedaan? geen goede morgen meer ofzo?

En ik werk nu al 5 jaar bij de zelfde winkel en steeds meer mensen doen het.

Ik vraag mij echt af hoe mensen zo saai en irriterend door het leven kunnen gaan, gefaald in je leven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Onze vorige buren ook, die hadden altijd wel wat te zeiken.

Hadden mijn ouders een feestje, waarschuwen wij de buren.
Het zal niet stil zijn die avond, jullie mogen ook komen...
Nee hor, de volgende ochtend staan ze voor de deur te klagen.

Ik ben blij dat ze weg zijn, de nieuwe buren zijn veel beter!
Wij zeggen gewoon wanneer we een feestje hebben, geven de mogelijkheid om zelf ook te komen en zij doen het zelfde bij ons.
Als dit af en toe gebeurt moet dat toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:07
Ik zit regelmating meerdere uren per rit in de trein en meestal ben ik me er helemaal niet van bewust als ik in de stilte coupe zit. Meestal zit ik toch met mijn in-ear oordopjes te werken / lezen.

Ik zet deze wel altijd op een laag volume zodat anderen daar geen last van hebben, vind dat sowieso asociaal stilte coupe of niet. En mensen die denken dat in-ear oordopjes geen geluid maken, zet het volume maar > 3/4 van max en hou ze eens voor je gezicht.

Heb het overigens wel eens andersom meegemaakt; een man (45-50+) zat te klagen dat de kinderen(leeftijd 8-10) van twee vriendinnen ontzettende herrie zaten te maken. Een van de twee dames wees deze man er vriendelijk op dat hij niet in de stiltecoupe zat en als hij stilte wenste dan daar maar heen zou moeten gaan.
Uiteraard was toen de trein de klein (iets met a.... k.wijve)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
TLRnZ schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:08:
En mensen die denken dat in-ear oordopjes geen geluid maken, zet het volume maar > 3/4 van max en hou ze eens voor je gezicht.
Ik geloof niet dat ook maar iemand denkt dat oordopjes op max vollume geen hinderlijk geluid kunnen produceren. Het is net zoals heel gericht praten, je kan fluisteren, normaal praten en schreeuwen.
Heb het overigens wel eens andersom meegemaakt; een man (45-50+) zat te klagen dat de kinderen(leeftijd 8-10) van twee vriendinnen ontzettende herrie zaten te maken. Een van de twee dames wees deze man er vriendelijk op dat hij niet in de stiltecoupe zat en als hij stilte wenste dan daar maar heen zou moeten gaan.
Uiteraard was toen de trein de klein (iets met a.... k.wijve)
Ookal is een gedeelte van de trein _geen_ stiltecoupe dan is het alsnog bijzonder associaal om een ontzettende herrie te maken, de opmerking van de man is wat mij betreft, aan de hand van de tekst that is, terecht.
Excusses als je hetzelfde vind maar dat kan ik niet goed uit je stuk tekst halen
Een discussie over dat kinderen herrie mogen maken en je ze dat niet kan leren etc is niet echt een discussie voor dit topic maar een andere topic, zoals dat topic laatst over kinderdagverblijven en de overlast daarvan

[ Voor 55% gewijzigd door Napo op 02-12-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Ik heb deze oordopjes: Sennheiser CX 250

En geloof me, deze produceren nauwelijks geluid als deze in je oor zit. (voor de mensen op je heen bedoel ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
WilliamP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:07:
Onze vorige buren ook, die hadden altijd wel wat te zeiken.

Hadden mijn ouders een feestje, waarschuwen wij de buren.
Het zal niet stil zijn die avond, jullie mogen ook komen...
Nee hor, de volgende ochtend staan ze voor de deur te klagen.

Ik ben blij dat ze weg zijn, de nieuwe buren zijn veel beter!
Wij zeggen gewoon wanneer we een feestje hebben, geven de mogelijkheid om zelf ook te komen en zij doen het zelfde bij ons.
Als dit af en toe gebeurt moet dat toch kunnen?
Dit is dus iets volledigs anders, je verwittigd en dan hadden ze maar op voorhand moeten zeggen dat ze er niet mee akkoord zijn.
Net zoals jij in de stiltecoupe gaat zitten, dan wordt je ook op voorhand verwittigd dat het stil moet zijn. Wat jij dus doet (adh van jouw reacties hier, is hetzelfde waar je je vorige buren of afrekent, mooi he ;) )

Ik vind het btw wel gek dat je gaat klaagt dat het te luid is in de andere coupe en dan niet kan verdragen dat iemand jou wijst op het feit dat het stil moet zijn in een stiltecoupe, niet echt consequent vind je niet. Volg gewoon de regels, dan is iedereen blij, of rij met de auto naar je werk/studie/whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Je kan stil ook overdrijven...
Ik vind dat het eten van een boterham in de stiltecoupé best kan.
Op de borden staat alleen dat er niet hardop gebeld of gepraat mag worden.

Maar als je een beetje geluid maakt omdat je wat uit je tas pakt moet dat toch kunnen?

Maar gelukkig zijn niet alle mensen zo maar er zitten soms rotte appels tussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
WilliamP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:40:

Maar als je een beetje geluid maakt omdat je wat uit je tas pakt moet dat toch kunnen?

Maar gelukkig zijn niet alle mensen zo maar er zitten soms rotte appels tussen ;)
Perspectief is alles. Voor mensen die effectief verwachten dat het daar stil is (dus geen muziek die je DOOR je oortjes kan horen, of een beetje beginnen te eten) ben jij de rotte appel. Jij vindt dat het onverdraagzamen zijn.
Dus nogmaals, als je het niet eens bent met de regels, dan blijf je er maar weg? problem solved?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Ja of die mensen moeten zich niet zo aanstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja of je leest het topic door en ziet dat die dooddoener al een aantal keer is gemaakt.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WilliamP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:49:
Ja of die mensen moeten zich niet zo aanstellen...
Of jij moet je aanpassen aan de regels.... dat lijkt me een betere aanpak eigenlijk.

Als je het niet bevalt, ga je lekker in een andere coupe zitten. Als je toch voor de stiltecoupe kiest, dien je je ook aan de bijbehorende regels te houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:01

PauseBreak

derp!

Tarkin schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:46:
[...]

Perspectief is alles. Voor mensen die effectief verwachten dat het daar stil is (dus geen muziek die je DOOR je oortjes kan horen, of een beetje beginnen te eten) ben jij de rotte appel. Jij vindt dat het onverdraagzamen zijn.
Dus nogmaals, als je het niet eens bent met de regels, dan blijf je er maar weg? problem solved?
Huisregels in Stiltezone

In de stiltezone reist u rustig, zonder dat medereizigers elkaar storen met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben.
Lijkt me dus duidelijk. Eten enzo mag gewoon wel en laten we eerlijk zijn, als je je daar aan stoort dan moet je misschien beter maar niet met het OV gaan.
Dat iemand gewoon stil moet zijn (dus niet bellen, luide gesprekken voeren etc. etc.) is verder logisch, maar verwachten dat het stil is, is bijna ridicuul. Je hebt niet alleen te maken met die ruimte, maar ook met zaken als rijgeluiden, geluiden die uit de andere coupés komen etc.
Om zo'n stiltecoupé te laten werken moet iedereen een beetje inschikken. Absolute stilte gaat niet werken, en harde muziek/telefoongesprekken logischerwijs ook niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
@ wildhagen

Waar staat het in de regels dat het niet mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

WilliamP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:40:

Hou nou eens op met dat waardeloze voorbeeld van je boterhammen. Ik begin het idee te krijgen dat je alleen maar hier zit om te trollen. Volgens mij heeft er nog niemand gezegd dat je geen boterham zou mogen eten en projecteer je jouw vooroordeel (gebaseerd op een persoonlijke ervaring) op ons. Inhoudelijk ingaan op de discussie lukt je niet en je zet onze argumenten direct weg als 'zeuren' en 'zeiksnorren' 'aanstellen' en 'overdrijven' . Dat is flauw en vervelend. Wij zeuren niet, wij proberen een probleem te bespreken en te belichten van verschillende kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

WilliamP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:53:
@ wildhagen

Waar staat het in de regels dat het niet mag?
Er staat dat je anderen geen overlast mag bezorgen. Jij bezorgt (geluids)overlast. Dus je overtreed de regels.

En als je dan ook nog gaat dreigen met ze uit de trein gooien terwijl jij fout zit, en óók nog eens mensen gaat lopen uitschelden ("zure mensen", "zeurpieten") kan je dat toch best wel een asociale mentaliteit noemen... of worden dit soort dingen in jouw omgeving normaal gevonden ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
Gast, denk je nou echt dat ik dat ooit zou doen?
Natuurlijk niet, maar ik kan mij daar wel over opwinden ja.

Ik kan 'm gewoon niet vatten dat mensen geïrriteerd raken aan zulke kleine dingen.
Terwijl een trein die voorbij knalt 100x meer geluid produceert ineens niet irriterend is.
En bij elk perron de omroep met de plaats naam, dat levert dan ineens ook geen irritaties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Oh, toen stopte ik al met lezen. Verwacht je dat we nu nog sympathie met je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:07
bonzz.netninja schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:55:
Volgens mij heeft er nog niemand gezegd dat je geen boterham zou mogen eten
Tarkin schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:46:
door [..] een beetje beginnen te eten [..] ben jij de rotte appel
:P

Het is niet stil in stiltecoupé, je hoort de motoren, de wielen, wissels, overgangen, de conducteur, de omroepinstallatie... Ik bezorg sommige mensen al (geluids)overlast als ik vanuit het balkon de coupé binnenkom, of als ik mijn enkels kruis tijdens het zitten. Ik herken zeker de klacht dat sommige mensen overdrijven / hypergevoelig zijn. Van die mensen moet je gewoon niet teveel aantrekken, die hebben gewoon (ondanks dat het een stiltecoupé is) onrealistische verwachtingen :)

Andersom houdt niet iedereen er evenveel rekening mee dat ze in een stiltecoupé zitten. Niet per sé door bellen / praten, maar je kunt vrijwel alles wat je doet 'normaal' doen of met enige voorzichtigheid mbt de herrie die het maakt.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-06 20:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
bonzz.netninja schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:01:
Plaatje zegt natuurlijk niks :) Maar goed. Over het wel en wee van de oordopjes discussie is eigenlijk geen zinnig woord te zeggen volgens mij, te veel verschillen in kwaliteit en vorm. Ik heb niet het idee alsof het geluid van mijn ipod goed te horen is maar misschien ook wel. Ik probeer hem zacht te houden. Maar als ik abuis ben nodig ik iedereen uit er even snel wat van te zeggen, dan pas ik me graag aan :)
Toen ik nog met het OV ging haalde ik op z'n tijd wel eens de dopjes uit mijn oren, als ik het dan zelf kon horen gingen ze zachter. Sowieso wilde ik nooit dat het al het omgevingsgeluid zou overstemmen, dan moeten ze veel te hard.
WilliamP schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 11:22:
Ik heb deze oordopjes: Sennheiser CX 250

En geloof me, deze produceren nauwelijks geluid als deze in je oor zit. (voor de mensen op je heen bedoel ik)
Dat zegt niets over hoe hard het klinkt, als jij hem op tien zet hoort alsnog iedereen het.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wat stiltecoupe's betreft moet NS ook naar zichzelf kijken: veel conducteurs hebben hun roeping als radio-omroeper gemist. Met name op trajecten met veel stops zijn ze dan een aanzienlijk deel van de tijd bezig met omroepen, iets waar vrijwel niemand op zit te wachten, zeker in stiltecoupe's niet: die mensen reizen daar dagelijks, weten wanneer ze er uit moeten, en zijn aan het werk, aan het lezen, of luisteren naar muziek/film. Oftewel ze hoeven niet elke dag weer te horen waar je allemaal naar kan overstappen!

Dus voor NS: beperk omroepberichten in stiltecoupe's tot de wijzigingen in de dienstregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Laatst online: 12-06 07:56

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

RemcoDelft schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:17:
Wat stiltecoupe's betreft moet NS ook naar zichzelf kijken: veel conducteurs hebben hun roeping als radio-omroeper gemist. Met name op trajecten met veel stops zijn ze dan een aanzienlijk deel van de tijd bezig met omroepen, iets waar vrijwel niemand op zit te wachten, zeker in stiltecoupe's niet: die mensen reizen daar dagelijks, weten wanneer ze er uit moeten, en zijn aan het werk, aan het lezen, of luisteren naar muziek/film. Oftewel ze hoeven niet elke dag weer te horen waar je allemaal naar kan overstappen!

Dus voor NS: beperk omroepberichten in stiltecoupe's tot de wijzigingen in de dienstregeling.
Volgens mij werkt dat intercom systeem over de hele trein, niet per coupé...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, omroep gaat op basis van gehele trein, en niet per coupé.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

hyptonize schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 12:19:
[...]

Volgens mij werkt dat intercom systeem over de hele trein, niet per coupé...
Helemaal correct, maar het is natuurlijk wel een beetje overdreven om bij ieder station om te roepen welke overstapmogelijkheden er zijn. Zeker bij een station als Utrecht Centraal zijn ze daar zo 5 minuten mee bezig (nog afgezien van de omroepberichten "Deze trein wordt gesplitst....").
In het kader van wat meer stilte zou dat wel fijn zijn. Ik vind 't zelf ook irritant als dat gebeurt terwijl ik in een stiltecoupé zit te werken/leren. Dan wil ik me kunnen concentreren en niet 5 minuten lang zo'n vent die alles tig keer herhaalt horen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Grappig, ik verbaas mij er juist over als het weer eens gebeurt. Mijn ervaring is dat er tegenwoordig vaker niet omgeroepen wordt dan wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb het idee dat ze nog wel eens spelen met de omroepinstructies. Dan weer veel, dan weer weinig. Tegenwoordig zeggen ze vlak na vertrek dat je in de 'intercity naar adam etc etc' zit. Ook lekker zinloos, het is niet alsof ik er nog veel aan kan veranderen immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsWTF
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:27
Ik kan zeggen dat voor de mensen die niet zo vaak met de trein gaan (en alles een beetje onwennig is) het juist heel fijn is als er dat soort dingen worden omgeroepen.

Het is natuurlijk anders als de conducteur (of iig de gene die omroept) de grappigste probeert te zijn en er een gedoe van maakt. Daar kan ik me dan wel aan irriteren.
Ook lekker zinloos, het is niet alsof ik er nog veel aan kan veranderen immers.
Klopt, maar dan weet je wel dat je het volgende station er uit moet. Dan heb je nog even tijd om een alternatieve route te plannen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ThijsWTF schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 13:01:
Ik kan zeggen dat voor de mensen die niet zo vaak met de trein gaan (en alles een beetje onwennig is) het juist heel fijn is als er dat soort dingen worden omgeroepen.

Het is natuurlijk anders als de conducteur (of iig de gene die omroept) de grappigste probeert te zijn en er een gedoe van maakt. Daar kan ik me dan wel aan irriteren.

[...]

Klopt, maar dan weet je wel dat je het volgende station er uit moet. Dan heb je nog even tijd om een alternatieve route te plannen oid.
Ja je hebt gelijkt. Ik erger me er ook niet zo heel erg aan, maar als je elke dag met de trein rijdt...nouja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
jou houdt ook van selectief qouten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Mja, dat is niet tegen jou, ik weet ook niet of bonzz.netninja het over het topic had of over iedereen :) Maar er zijn dus wel mensen die zeggen dat William niet mag eten :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Mjah eigenlijk over het topic dus. Hij scheert de mensen hier in dit topic, die problemen hebben met de herrie, over 1 kam met zijn eigen ervaring van mensen die problemen hebben met zijn boterhamzakjes.

Maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het aparte is dat het begint met te harde muziek met oordopjes en als dat niet overtuigend is, het boterhamzakje erbij wordt gehaald 8)7 Als je dat een meter verder kunt horen zul je onderhand wel gehoorschade hebben en dan is zo'n stiltecoupé pas echt stil :X Het woord stiltecoupé lijkt me ook duidelijk zat eigenlijk. Waarom moet er zo flauw worden verwezen naar geen telefoongesprekken en niet praten? Het moet gewoon stil zijn en als je je muziek zo hard draait dat je buurman mee kan genieten, moet je een andere coupé zoeken waar je wel muziek kunt luisteren/praten/telefoneren.

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 02-12-2011 14:20 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Gonadan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 12:14:
Extra inzet door NS beloofd om het in stiltecoupés ook daadwerkelijk stil te laten zijn • Stilte is een kwestie van goed fatsoen • Bekendheid over de regels moet verder worden verbeterd
....
Zou mooi zijn als NS-personeel wat meestal in de 1e klas stiltecoupé bivakkeert dan ook zelf het goede voorbeeld geeft. Ik reis 1e klas en daar is het erg vaak NS-volk zelf wat daar in de stiltecoupé een feestje lijkt te hebben..

[ Voor 207% gewijzigd door zeef op 07-12-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Anoniem: 35978 schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 19:11:
[...]

Zou mooi zijn als NS-personeel wat meestal in de 1e klas stiltecoupé bivakkeert dan ook zelf het goede voorbeeld geeft. Ik reis 1e klas en daar is het erg vaak NS-volk zelf wat daar in de stiltecoupé een feestje lijkt te hebben.
Ik reis, als ik met de trein ga, ook altijd 1e klas en koos laatst ook weer eens voor de stiltecoupe en had hetzelfde. Maar een korte, vriendelijke, opmerking van een van de mede passagiers en ze hielden op met kletsen. Maar dat is mijn algemene ervaring in de 1e klas, dat als er gepraat wordt, het na een verzoekje om stilte eigenlijk altijd wel stil wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Dat klopt, die ervaring heb ik ook, al wordt er wordt er nog wel eens vreemd gekeken, vooral omdat ik tot de "spoorfamilie" behoor en dat soms laat merken of laat zien }) Het is extra lullig als je door je eigen soort op de vingers getikt te worden zeg maar ;)
Maar het is met name extra irritant omdat zij beter zouden moeten weten en zeker in de trein een voorbeeldfunctie vervullen. Het zou bij hen niet nodig moeten zijn..

[ Voor 198% gewijzigd door zeef op 07-12-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Kan het filmpje op mijn werk niet bekijken maar het commentaar is net zo :'( als het filmpje ongetwijfeld.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Schreeuwende mensen, op het maar even in GS begrippen te houden -1.

En dat geldt voor beide kanten. Verlaag je toch niet tot dat niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Damn, die wilde ik ook net posten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-06 12:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik vraag me af of dit echt zou zijn? Als je weet dat het een stiltecoupe is, en dan nog de boel bijelkaar staat te gillen alsof er iemand bezeten is.... 8)7

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

En mensen die denken dat in-ear oordopjes geen geluid maken, zet het volume maar > 3/4 van max en hou ze eens voor je gezicht
Ik heb dat net even geprobeerd met Rage Against The Machine (Bombtrack) en ik hoor niks op zo'n 50cm. Dan zitten ze dus niet eens in m'n oor, wat ook wel zal dempen ...
Dat is dus een oude Philips GoGear zonder decibel-beperking volgens de Europese normen en waarden. En als ik 'm opzet is dat gewoon te hard (voor mij) , alle omgevingsgeluiden worden volledig geblokt. Hoe krijgen mensen het voor elkaar om op > 5 meter luid en duidelijk hoorbaar te zijn ?? Doen ze hun dopjes verkeerd om in of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Juist als je ze in je oren doet, komt er (gerichter) geluid naar buiten.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Goner schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:39:
[...]

Dat is dus een oude Philips GoGear zonder decibel-beperking volgens de Europese normen en waarden.
Dat jij al doof bent wil niet zeggen dat iedereen dat is. :P

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Uit protest verwijderd.

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 318025 op 19-02-2012 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Laatst online: 00:03
Sinds ik het idee verlaten heb dat medereizigers op te voeden zijn, is voor mij elke coupé een stiltecoupé.

Afbeeldingslocatie: http://www.eventplanner.be/imgs/xl3643_gratis-oordopjes-op-limburgse-events.jpg

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399347

Tja stiltecoupe's werken ook niet in de spits. Ik koop vooraf immers geen vervoersbewijs 2e klas waarbij ik mn kop moet houden, nee ik koop een vervoersbewijs 2e klas. Komt vaak genoeg voor dat ik uberhaupt mazzel mag hebben dat ik kan zitten, dat kan soms ook een stiltecoupe zijn dan. Ik moet zeggen dat ik me dan niet bepaald geroepen voel om daar dan heel strict mee om te gaan; zorg dan maar dat ik elders kan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 00:13

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anoniem: 399347 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 09:10:
Tja stiltecoupe's werken ook niet in de spits. Ik koop vooraf immers geen vervoersbewijs 2e klas waarbij ik mn kop moet houden, nee ik koop een vervoersbewijs 2e klas. Komt vaak genoeg voor dat ik uberhaupt mazzel mag hebben dat ik kan zitten, dat kan soms ook een stiltecoupe zijn dan. Ik moet zeggen dat ik me dan niet bepaald geroepen voel om daar dan heel strict mee om te gaan; zorg dan maar dat ik elders kan zitten.
Als er nog plek is in de stiltecoupé, is er zeker nog plek op de balkons. Als je zonodig moet kletsen, telefoneren, of zingen, hou dan gewoon rekening met je mede-reizigers en ga op een balkon zitten. Ik vind dit echt - excusez le mot - ontzettend asociaal.

Bij mijn dagelijkse woon-werk verkeer probeer ik zo veel mogelijk in de stiltecoupé te zitten, zodat ik nog wat werk kan doen - zoals vele anderen. Als mensen daar gaan zitten ouwehoeren, vallen ze gewoon mede-reizigers lastig.

Als ik in m'n vrije tijd met vrienden de trein pak, vermijden we gewoon de stiltecoupé, zodat we niemand lastig vallen met ons geklets, kleine moeite.

[ Voor 18% gewijzigd door Mad Marty op 19-02-2012 09:55 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Gluten Parody schreef op zondag 19 februari 2012 @ 01:52:
Sinds ik het idee verlaten heb dat medereizigers op te voeden zijn, is voor mij elke coupé een stiltecoupé.

[afbeelding]
Geniaal idee :)

Stiltecoupés afschaffen, tijdje lang die doppen gratis uitdelen en mensen er op wijzen dat ze stilte prima zelf kunnen regelen.

Probleem is nu gewoon dat je de situatie krijgt dat er veel te veel stiltecoupés zijn (net als vroeger met de rookcoupés) en je in de spits alleen nog maar in een stiltecoupé kunt gaan zitten, terwijl je juist misschien wel net met je medereiziger wilt kletsen (hetgeen je in een stiltecoupé dan overigens niet moet gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 21:28
Dat er in de spits nagenoeg geen rekening mee gehouden kan worden kan ik enigszins begrijpen. Wil je dan per se stilte of rust zou ik een reiziger aanraden om eerste klas in plaats van tweede klas te reizen, alhoewel ik die coupé's eigenlijk ook te groot vind.

Buiten de spits echter vind ik dat je best rekening kunt houden met andere mensen. Dat is ook een kleine moeite. Oordoppen zijn dan leuk voor even, maar lang niet even comfortabel als wanneer jij rekening houdt met anderen en vice versa.

In de metro in Londen bijvoorbeeld had ik het gevoel dat gewoonweg iedereen rekening met elkaar hield. Ook de indeling van de treinstellen was compleet anders maar werkte toch nagenoeg perfect. Alhoewel er meer herrie was van de trein, had ik toch meer een rust gevoel daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Ik ga zelf meestal ook in een stiltecoupe zitten, lekker rustig. MP3spelert op m'n oren (niet te hard, natuurlijk) en even chillen in die ruim 2 uur dat ik onderweg ben. (Eindhoven - Alkmaar)

Ik ga nogal open-minded om met pratende medereizigers daar. Als er even rustig gepraat wordt, so what.
Ouders met kleine kinderen krijgen van mij ook geen kwade blik. Die zijn vaak allang blij dat ze ergens kunnen zitten, en om zo'n kind nou verplicht stil te laten zijn werkt niet.

Luidruchtige groepjes vraag ik wel of ze even rustig kunnen doen, zeker als er ook werkende/studerende mensen bij ons in de coupe zitten. Dan krijg ik vaak wel 'n grote bek, maar daar geef ik niet veel om. Kleppen en lol trappen doen ze maar ergens anders.

Reizen in de spits is een ander verhaal. Als je als haringen in een ton opgepropt zit kun je moeilijk eisen gaan stellen. Dan is het gewoon de rit uitzitten en hopen dat je niet altijd in de spits moet reizen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Als je kleine kinderen hebt is het toch niet handig om in een stiltecoupé te gaan zitten. Een hele grote meerderheid van de coupes zijn normale coupes. Het is dan naar mijn mening een stukje normaal fatsoen om dan met kinderen in een normale coupe te gaan zitten ipv een stiltecoupé.

Ik ga ook ouders niet verwijtend aankijken als hun baby/ peuter de hele tijd aan het huilen is in de bus of ergens anders. De ouders voelen zich al vaak opgelaten genoeg en hadden de kinderen zelf liever ook stil gehad. Maar als die ouders de keuze maken om in een stiltecoupé te gaan zitten dan vind ik dan onhandig en ook wel een klein beetje asociaal. In een normale coupe wordt meer gepraat en is meer lawaai. Het geluid van de kinderen wordt dan ook veel meer overstemd dan in een stiltecoupé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Richub schreef op zondag 19 februari 2012 @ 10:23:
Reizen in de spits is een ander verhaal. Als je als haringen in een ton opgepropt zit kun je moeilijk eisen gaan stellen. Dan is het gewoon de rit uitzitten en hopen dat je niet altijd in de spits moet reizen...
Maar als men reist in de spits moet men ook rekening houden met andere mensen en niet als een kip zonder kop gaan kakelen, mobiel schreeuwen of de muziek op oorbeschadigende volumes zetten. Stilte- of andere coupes. Het gebruikelijke geven en nemen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mad Marty schreef op zondag 19 februari 2012 @ 09:51:
[...]

Als er nog plek is in de stiltecoupé, is er zeker nog plek op de balkons.
Jij reist denk ik op een andere route dan ik. Meestal zit daar al iemand die daar wel prima zit en niet zo de noodzaak ziet om op te staan bij tussenstops. Als die bankjes dan al leeg waren (sowieso zijn dat maar 2 of 3 stoeltjes in de meeste tussenstukken in die koploper treinen, en lekker naast de plee genieten!) dan moet je nummer 2 of 3 zijn die instapt, anders zijn ze nu wel bezet. De treinen waar ik in zit hebben vaak volgens mij ook meer dan de helft 1eklas(stil+niet-stil) en 2eklas stiltecoupe. Blijft minder dan de helft van de capaciteit over voor normale 2e klas. Dat is gewoon niet houdbaar in de spits en absoluut niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

De stiltecoupe: nu nog duidelijker.

Ik hoop dat het werkt, verbaas me soms over de schijnbare achteloosheid waarmee mensen gaan praten in een stiltecoupe. Wanneer ze erop aangesproken worden, wordt er vaak nog een agressieve mond terug gegeven ook. In sommige gevallen kan ik het wel begrijpen, gezien de manier waarop ze 'aangesproken' worden. :P

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 00:13

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Anoniem: 399347 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:15:
[...]

Jij reist denk ik op een andere route dan ik. Meestal zit daar al iemand die daar wel prima zit en niet zo de noodzaak ziet om op te staan bij tussenstops. Als die bankjes dan al leeg waren (sowieso zijn dat maar 2 of 3 stoeltjes in de meeste tussenstukken in die koploper treinen, en lekker naast de plee genieten!) dan moet je nummer 2 of 3 zijn die instapt, anders zijn ze nu wel bezet. De treinen waar ik in zit hebben vaak volgens mij ook meer dan de helft 1eklas(stil+niet-stil) en 2eklas stiltecoupe. Blijft minder dan de helft van de capaciteit over voor normale 2e klas. Dat is gewoon niet houdbaar in de spits en absoluut niet realistisch.
Dan nóg hou je m.i. rekening met je mede-reizigers en ga je niet lopen kletsen in de stiltecoupé. Zie ook gambieter's reactie boven je.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yup dat wel, maar alles heeft grenzen. Dan moeten ze maar kaartjes stiltecoupe en kaartjes niet-stiltecoupe gaan verkopen. OF zorgen voor genoeg zitplaatsen zodat je daadwerkelijk kan kiezen. Anders wil ik er best rekening mee houden, maar dat geldt omgekeerd ook. Dwz: begrip en respect voor het feit dat ik geen keuze heb waar ik kan gaan zitten, en om dat voor reden dan ook telefoon verwacht. Respect en begrip gaat nog altijd 2 kanten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 399347 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:02:
Dwz: begrip en respect voor het feit dat ik geen keuze heb waar ik kan gaan zitten, en om dat voor reden dan ook telefoon verwacht. Respect en begrip gaat nog altijd 2 kanten op...
Dan moet je niet in een drukke trein stappen als je telefoon verwacht, of zeggen "ik bel je straks even terug". Juist verwachten dat jouw telefoongesprek het allerbelangrijkste is, is geen uiting van respect en begrip. De hele coupe moet zich namelijk aan jou aanpassen.

Ik zie het al voor me: de beller die brult door de coupe heen "he, stelletje aso's, kan het een beetje stil zijn? Ik probeer hier te bellen" :+

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 19-02-2012 21:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anders overdrijf/chargeer je het even... Maargoed als jij het normaal vindt dat de NS in de trein zelf ruimte reserveert en daar aanvullende voorwaarden aan plakt die niet op het vervoersbewijs staan (nee daar bedoel ik niet de microscopische verwijzingen naar algemene voorwaarden mee, al heb ik geen idee of daar iets over stiltecoupe's in staat) dan hebben we gewoon een andere mening, en dan zie ik je in de spits wel eens tegemoet als we toevallig in dezelfde (stilte)coupe zitten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 399347 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:29:
Anders overdrijf/chargeer je het even... Maargoed als jij het normaal vindt dat de NS in de trein zelf ruimte reserveert en daar aanvullende voorwaarden aan plakt die niet op het vervoersbewijs staan (nee daar bedoel ik niet de microscopische verwijzingen naar algemene voorwaarden mee, al heb ik geen idee of daar iets over stiltecoupe's in staat) dan hebben we gewoon een andere mening, en dan zie ik je in de spits wel eens tegemoet als we toevallig in dezelfde (stilte)coupe zitten... :)
Ik vind het nog niet eens iets specifieks voor de stiltecoupe, maar meer iets voor beschaafd maatschappelijk gedrag in alle coupes. De mobiele telefoon maakt bijvoorbeeld het meest asociale in sommige bellers los. Probeer gewoon rekening met elkaar te houden en veroorzaak geen geluidsoverlast, en ga er vanuit dat de meeste mensen die gesprekken niet hoeven mee te beleven. Dus op een lager geluidsniveau, en belletjes gewoon kort en zakelijk houden, of "ik bel je zo even terug, zit nu in de trein".

Ik ga er trouwens maar even van uit dat je niet bedoeld dat beschaafd en redelijk gedrag op het vervoersbewijs gestipuleerd moet zijn, de voorwaarden voor maatschappelijk aangepast en beschaafd gedrag zijn vrij universeel.

Ik ben trouwens ook tegen de absolute stilte-dictators, maar helaas zijn er zat mensen die niet in staat zijn zich te realiseren hoeveel overlast ze geven, zeker niet als er mobieltjes bij zitten. Wat dat betreft zijn Nederlanders nogal egoistisch/zelfzuchtig, in Duitse, Deense en Britse treinen heb ik er veel minder van gemerkt. Maar goed, dat kan zijn omdat ik er minder frequent op heb gereisd.

[ Voor 17% gewijzigd door gambieter op 19-02-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 01:28

defiant

Moderator General Chat
Ik ben vast denk ik niet de enige die sceptisch wordt van zulke ideeën:
Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters. De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee.
Ik reis in de spits en mijn enige zorg op dat moment is de capaciteit die de NS op dat moment biedt en ik heb dus totaal geen boodschap aan een zitruimte die z.g.n. ontmoetingen en gesprekken bevorderd als de trein zoals gewoonlijk helemaal vol zit. Mijn ervaring in soortgelijke plaatsen in sommige bussen is dat het zelfs capaciteit verlagend werkt.

Het zou volgens mij al heel wat schelen als de mensen die beslissen over de inrichting van treinen zelf iedere dag met de spits in de trein zouden reizen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

Wat we in Nederland nodig hebben is een mentaliteitsverandering in z'n geheel. Britten en Duitsers zijn naar mijn mening beschaafder en voorzichtiger.

Ik reisde gisteren van Schiphol naar Amersfoort in een stiltecoupe. Lekker rustig, dacht ik. Vervolgens stappen er twee luidruchtige passagiers in die plaats nemen in de stiltecoupé. Na twee minuten zien ze het stilte-logo en lopen ze door naar de "normale" tweede klasruimte. Hulde!

Daarna stopt hij extra op station RAI. Wist ik veel dat de huishoudbeurs op dat moment werd gehouden... De hele coupe stampvol met kwekkende vrouwen. De dames vragen of ik voor de stilte in deze coupe ben gaan zitten (Ja). Toen heb ik gezegd dat ik op dat moment niet kan verwachten dat men zwijgt. Je moet ook reëel blijven. Lijkt me niet meer dan logisch op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Anoniem: 218175 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:42:
Daarna stopt hij extra op station RAI. Wist ik veel dat de huishoudbeurs op dat moment werd gehouden... De hele coupe stampvol met kwekkende vrouwen. De dames vragen of ik voor de stilte in deze coupe ben gaan zitten (Ja). Toen heb ik gezegd dat ik op dat moment niet kan verwachten dat men zwijgt. Je moet ook reëel blijven. Lijkt me niet meer dan logisch op dat moment.
offtopic:
HK: Afgeleid van de grap dat vrouwen geen goede scheten kunnen laten omdat ze nooit lang genoeg stil zijn om druk op te bouwen: Als ze niet hadden kunnen praten, dan bouwt de druk zich op en ontploffen ze misschien, Gewoon zelfbescherming, logisch toch :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 399347 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 21:29:
Oh, dus niet-rokerscoupés waren er ook om genegeerd te worden omdat er geen kaartje "rokers" of "niet-rokers" was?

Het staat netjes in de reisvoorwaarden van NS en het staat netjes aangegeven in de coupé. Dat jij er dan voor kiest om je er niet aan te willen houden is toch echt jouw probleem en niet dat van je medereizigers.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 29-06 12:22

samo

yo/wassup

Maasluip schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:17:
[...]

Oh, dus niet-rokerscoupés waren er ook om genegeerd te worden omdat er geen kaartje "rokers" of "niet-rokers" was?
Ik ben nooit verplicht te roken in een rokerscoupe. Dus dat is wel een klein verschil in de benadering. Tevens zit er een groot verschil in gezondheidsgevolgen tussen meeroken en meeluisteren van een gesprek.

[ Voor 20% gewijzigd door samo op 20-02-2012 08:51 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Het is dezelfde benadering alleen andersom. Een prima redenering imo. Je ziet ook bijv vaak bij religies dat ze vanuit het ene standpunt kijken maar niet vanuit het andere standpunt. Iets niet doen terwijl het wel moet/mag kan net zo erg of vervelend zijn als iets wel doen terwijl het niet moet/mag.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-06 21:18
Als ik de rust wil hebben (ik lees dan meestal in de trein) koop ik een 1e klasse ticket, daar is het meestal een stuk rustiger en kan ik rustig mijn boek lezen.

In de spits is het niet anders, dan ben je blij dat je een plekje hebt gevonden, ik zou het ook vertikken om te gaan staan buiten de coupe als er plek is in in de stilte coupe. Een gedempt gesprek kan daar prima mijns inziens.

Keuze van de NS denk ik dan maar, het is al jaren een feit dat de spitstreinen te kort en te vol zijn, als er dan ook nog meer ruimte afgaat voor stilte coupe's houdt het ergens op natuurlijk.

Aan de andere kant ben ik niet druk en irriteer mij soms aan kwekkende gesprekken op hoog decibel gehalte, alsof de gesprekspartner aan de andere kant van de trein zit zeg maar.

Toch zal ik niet snel wat zeggen of hier een opmerking over maken. Ik vind het prima.
Behalve als men gaat roken in mijn coupe wat een niet roken coupe is.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Waarom zouden er in de spits andere regels gelden dan buiten de spits? Je koopt geen zitplaatsbewijs; in de AV staat dat je met dat bewijs _vervoerd_ wordt. Daarentegen staat wel in de AV dat je in stiltecoupés zoveel mogelijk stilte in acht neemt.

En als je dan per sé wilt zitten en je na heftige strijd veroverde plek blijkt in een stiltecoupé te zijn, ben dan ook gewoon stil? Het is echt niet moeilijk om stil te zijn; het kost juist energie om geluid te maken. En als dat echt echt ECHT zo nodig lawaai moet maken, houdt je dan even 10 minuten in en loop vlak voor de volgende volksverhuizing (lees: station) naar een niet-stiltecoupé. Het moet, zeker op de wat grotere stations, wel erg vreemd lopen als daar niet een plaats vrij komt.

@vegtem: Er gaat geen ruimte 'af' door stiltecoupés, je kunt daar uitstekend zitten :? Zelfs rustiger dan in andere coupés d:)b Waarom zien mensen stiltecoupés als een of ander gigantisch nadeel? Wat is het grote verhevene aan het zoveel mogelijk lawaai maken en zo min mogelijk rekening houden met een ander?

Ik verwacht dat extraverte mensen dat nooit gaan snappen, terwijl het introverte deel van de bevolking zich helemaal opvreet omdat die ongelooflijke asociaal daaro zo'n herrie maakt...

[ Voor 25% gewijzigd door Paul op 21-02-2012 22:13 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben zo extravert als het maar zijn kan, maar ik snap prima dat iemand stilte wenst hoor. :P Ik denk dat het een gebrek aan inlevingsvermogen is. Hoe vreemd het ook klinkt, maar in alle lagen van de maatschappij zitten mensen die niet begrijpen dat er aan de andere kant nog iemand zit, die wel eens iets anders kan vinden.

Zelf zet ik tegenwoordig gewoon een headset op mijn hoofd. Voor mij is het dan altijd stil, ongeacht stiltecoupe of niet. Heb meermaals gecheckt hoe hard ik hem kan zetten zonder mijn omgeving te storen, dat gaat altijd goed. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
vegtem schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:32:
Als ik de rust wil hebben (ik lees dan meestal in de trein) koop ik een 1e klasse ticket, daar is het meestal een stuk rustiger en kan ik rustig mijn boek lezen.

[...]
Het grote verschil is echter dat je met de OV Chipkaart niet meer zo gemakkelijk kunt wisselen tussen Eerste en Tweede klas. Nu gaat dat achter nog wel, maar let wel dat zoiets straks niet meer mogelijk is.

Verder denk ik gewoon dat conducteurs het beleid gewoonweg beter moeten handhaven. En geluid maken mag van mij gerust hoor, maar gewoon op een beschaafde, rustige toon. Dan heeft plots er zowat niemand meer problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

vegtem schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:32:
Behalve als men gaat roken in mijn coupe wat een niet roken coupe is.
Oh, dat wel ?
Dus 'gedempt praten' in een stilte-coupé moet kunnen, maar een beetje roken in een niet-roken coupé niet ... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218175

[Kick]
Na een jaar forenzen tussen Haarlem en Den Haag (eerste klas), moet ik zeggen:

- In de spits kent een groot gedeelte van de reizigers in 1e en 2e het concept stiltecoupé wel, en houdt zich er ook aan. Men zegt er ook heel snel wat van zodra iemand blijft praten. Bijkomend voordeel is dat men voor 9 uur vaak nog slaapt. Kan ik lekker lang werken :+
- Tussen deze twee steden zit de 1e klas net zo vol als de tweede, door alle ambtenaren met een hoge functie. Ik laat hier ook geregeld mijn rugzak liggen als ik even naar de wc moet: men heeft nog nooit iets uit m'n tas gehaald als ik vraag om deze in de gaten te houden. In de tweede zou ik echter alles meenemen naar het balkon :P
- Gelukkig zijn de telefoongesprekken in de reguliere eerste klas coupés van een stuk hoger niveau (geen gekwebbel: strikt zakelijk)
- In de eerste klas zie ik vele malen vaker dat men naar de trap van de VIRM loopt zodra er een telefoon afgaat in de stiltecoupé.

Raar wat mij betreft, aangezien de mensen met echt hoge functies mijns inziens snel een chauffeur krijgen/veel zelf met de auto rijden. Mazzel van je werkgever of oud geld zijn (60+) lijkt mij het enige verschil tussen de mensen die op de rode of blauwe bankjes zitten. Of zeg ik nu iets raars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 23:10

Koppensneller

winterrrrrr

Het verschil tussen een auto met chauffeur en een eersteklasabonnement is best groot hoor ;) En de keuze voor het OV terwijl je ook met de auto kunt is een persoonlijke, de meeste mensen laten dat afhangen van hun route. Als je bijvoorbeeld van centrum Amsterdam naar centrum Den Haag moet, is het OV echt sneller.

[ Voor 54% gewijzigd door Koppensneller op 06-08-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is dit topic ook geschikt om even lekker te ranten op één van de passagiers van een stiltecoupé? En dan juist niet iemand die (initieel) lawaai maakte?

Ik liep vandaag op 't perron en had een familie-lid aan de telefoon. Mannen onder elkaar, dus hè, dat duurt nooit zo lang.
Liep een coupé binnen, mooi, stiltecoupé, daar houd ik wel van. Guilty as charged: ik was aan het telefoneren. Ik zit nog maar 1 seconde of de troela achter mij: "Dit is een stiltecoupé hoor!?!"

/me Zucht *

Het is sowieso een geroezemoes bij het stilstaan van een trein bij een station. Mensen die uitstappen, mensen die instappen.

Ja, ik ben aan het telefoneren, maar for fucks sake, laat me gewoon ff een (schaars!) plekkie zoeken en m'n gesprek op normale, sociale manier afmaken binnen 30 seconden? Daar ga je echt niet dood van ofzo |:(

Mevrouw gaat overigens iets later in de reis ook doodleuk zelf met allerlei plastic gekraak en gedoe bezig, ik denk dat ze iets in die grote muil van d'r aan het proppen was. Normaliter had ik me er heus niet aan geërgerd, maar gezien de hypocrisie die er vanaf kwam, lukte me dat deze keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je kan ook even op het balkon wachten tot je gesprek klaar is? Maar dat doe je niet, omdat je anders geen plekje hebt. Is dus een keuze.
Ik maak er zelf idd geen probleem van als iemand heel even iemand zachtjes afpoeiert aan de telefoon.
Maar aan de andere kant kon die vrouw ook niet ruiken dat het maar een kort gesprek zou zijn? Die heeft zich misschien al wel tig keer ingehouden. En nu zei ze er dus wat van..

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ja klopt ook allemaal wel.. Maar c'mon, een lontje zo kort als letterlijk 3 seconden.. Dan moet je toch echt wel eens in de spiegel gaan kijken IMO hoor, vooral als je zelf later zo hypocriet ontiegelijk veel lawaai gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Ach afgelopen zondag zaten mijn vriendin en ik in een stiltecoupé waar een wat oudere vrouw achter ons eerst aan het bellen was, daarna filmpjes van d'r kleindochter aan het kijken was (met luidspreker) en als laatste nog even lekker ging Whatsappen met alle geluid van dien.

Dat vind ik dan een grotere ramp dan iemand die even z'n gesprek afmaakt voordat de trein überhaupt gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Interessant, is het nu al zo dat de telefoneerder onbeschaamd gaat ranten als er geen respect voor hun gebabbel is? Niet lullen, gewoon dat telefoongesprek afronden buiten de stiltecoupe.

Gewoon niet eens bellen als je instapt, heel irritant die mensen die gewoon doorlullen en bij het instappen niet eens kijken wat ze aan het doen zijn omdat ze met zo'n eh... belangrijk gesprek bezig zijn. Ik reisde vandaag met de Eurostar en dan zie je ook veel van dat soort typjes.

Dus nee, wat mij betreft onterechte rant. Eerst zelf in de spiegel kijken en gewoon niet bellen in de trein als het niet absoluut noodzakelijk is :)

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 02-10-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06 11:21
Oke, de trein stond nog stil. Maar hoe lang moet je wachten voor dat je mag klagen? 1 minuut? 5?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Klopt, klopt, het is ook jammer dat het op die manier moet gaan. Maar blijkbaar is het toch nodig om mensen er op te wijzen dat ze in een stiltecoupe zitten. Je ziet zo vaak dat mensen toch vinden dat de regel van stilte voor hen niet geldt. En ik denk dat als je als reizigers zelf niet zorgt voor naleven van die regel dat het binnen de kortste keren net zo lawaaierig is als in de niet-stiltecoupé.
Zit zelf het liefste in een stiltecoupe. Tegenwoordig helemaal, omdat sommige mensen nu blijkbaar menen dat je in een niet-stiltecoupé zo veel mogelijk lawaai moet maken.
Wat je af en toe meemaakt... Keihard muziek spelen, luidkeels -domme- gesprekken voeren...

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:31:
Interessant, is het nu al zo dat de telefoneerder onbeschaamd gaat ranten als er geen respect voor hun gebabbel is? Niet lullen, gewoon dat telefoongesprek afronden buiten de stiltecoupe.

Gewoon niet eens bellen als je instapt, heel irritant die mensen die gewoon doorlullen en bij het instappen niet eens kijken wat ze aan het doen zijn omdat ze met zo'n eh... belangrijk gesprek bezig zijn. Ik reisde vandaag met de Eurostar en dan zie je ook veel van dat soort typjes.

Dus nee, wat mij betreft onterechte rant. Eerst zelf in de spiegel kijken en gewoon niet bellen in de trein als het niet absoluut noodzakelijk is :)
Wat mij betreft moet je 't zo zien:

Recht hebben wil nog niet zeggen dat je on-mid-de-lijk je recht moet némen. We zijn allemaal sociale beessies en moeten het allemaal met elkaar doen.
Dat wil zeggen dat het een beetje geven en nemen is. 't Leven is nou eenmaal voor een groot deel water bij de wijn doen.

Als iemand binnen 3 seconden, nog voordat ik überhaupt recht zat, mij op m'n plichten gaat zitten wijzen in een situatie die tóch al niet stil is (bij een station), dan zie ik dat als een enorme achterlijke autistische "ik heb dit recht, dus ik neem het lekker ook nanana" of iets dergelijks.

Wacht anders even op z'n minst een minuutje om te kijken of degene 't uit zichzelf doorkrijgt i.p.v. belerend te gaan zitten doen.
Puch-Maxi schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:31:
Oke, de trein stond nog stil. Maar hoe lang moet je wachten voor dat je mag klagen? 1 minuut? 5?
In dit geval zou ik 30 seconden al wel prima gevonden hebben |:( Maar één minuutje respijt geven is toch niet teveel gevraagd?
MaximusTG schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:32:
Klopt, klopt, het is ook jammer dat het op die manier moet gaan. Maar blijkbaar is het toch nodig om mensen er op te wijzen dat ze in een stiltecoupe zitten. Je ziet zo vaak dat mensen toch vinden dat de regel van stilte voor hen niet geldt. En ik denk dat als je als reizigers zelf niet zorgt voor naleven van die regel dat het binnen de kortste keren net zo lawaaierig is als in de niet-stiltecoupé.
Zit zelf het liefste in een stiltecoupe. Tegenwoordig helemaal, omdat sommige mensen nu blijkbaar menen dat je in een niet-stiltecoupé zo veel mogelijk lawaai moet maken.
Wat je af en toe meemaakt... Keihard muziek spelen, luidkeels -domme- gesprekken voeren...
Ja, helemaal mee eens hoor, chapeau dat ze er iets van zegt.. In principe..

Maar iemand die op rustige toon een gesprekje voert tijdens het instappen binnen 3 seconden afkatten, nee, dat vind ik niet kunnen.

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 02-10-2013 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dus iemand die (wjb) te snel wat zegt tegen een egoistische beller is asociaal. Zo lust ik er nog wel een paar.

Je bent geen slachtoffer, hoor. Om het cru te zeggen: jouw telefoongesprek is geen recht. Gewoon beter opletten voortaan en niet bellen in de trein zonder noodzaak. Mensen hebben het mobiele lulijzer tegenwoordig veel te vaak en publique in gebruik en gaan dat als de norm zien waar anderen rekening mee moeten houden, iets wat je rant uitstraalt.

Denk je namelijk dat je de enige bent die zogenaamd bijna klaar is met bellen? En dat waarschijnlijk dag in, dag uit?

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 02-10-2013 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:59:
Dus iemand die (wjb) te snel wat zegt tegen een egoistische beller is asociaal. Zo lust ik er nog wel een paar.
Iemand die stante pe haar recht gaat lopen eisen, noem ik inderdaad asociaal.
gambieter schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 01:59:
Je bent geen slachtoffer, hoor. Om het cru te zeggen: jouw telefoongesprek is geen recht. Gewoon beter opletten voortaan en niet bellen in de trein zonder noodzaak. Mensen hebben het mobiele lulijzer tegenwoordig veel te vaak en publique in gebruik en gaan dat als de norm zien waar anderen rekening mer moeten houden, iets wat je rant uitstraalt.
Och, ik voel me ook geen slachtoffer, maar ben simpelweg verbaasd dat d'r mensen zijn die nog voordat je ook maar fatsoenlijk zit meteen hun muil opentrekken op een afkattende manier. Sjees, lighten up, dat was meer 't idee. ;)

En nee, ik zie m'n mobiel aan m'n oor helemaal niet als norm, ik bel er hooguit 1x per week gemiddeld mee ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Osiris schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 02:04:
En nu even niet egocentrisch: je was de vijfde die reis die zogenaamd bijna klaar was en al kwebbelend in de stiltecoupe ging zitten, en gaat het elke dag van de week. Moet ze bij elke beller eerst een paar minuten wachten voor dat oh zo belangrijke gesprek? Ik kan me goed voorstellen dat men genoeg heeft van de asociale bellers.

De beller is imo de aso, zeker als die nog gaat doen alsof de ander fout zit :)

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 02-10-2013 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zoals gezegd, "een paar" hoeft nog niet eens, maar wel langer dan 3 seconden ja..

Let's agree to disagree dan maar I guess. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als dat betekent dat je nooit meer in trein belt, OK :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
:+ Nee, de kans dat ik al bellend in de trein in een stiltecoupé stap is dermate klein dat ze 't maar lekker ff te slikken hebben die 20 seconden die 't nog gaat duren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Écht belangrijke gesprekken zijn belangrijker dan een zitplaats. :P

Zelf ben ik eigenlijk gewoon gewend het gesprek direct af te breken als een vervoermiddel aankomt zodat ik zonder telefoon naar binnen kan stappen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Osiris schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 02:21:
:+ Nee, de kans dat ik al bellend in de trein in een stiltecoupé stap is dermate klein dat ze 't maar lekker ff te slikken hebben die 20 seconden die 't nog gaat duren. :)
Dan slik jij maar even dat ik onmiddellijk in je oor tetter met de vraag om stilte. ;)

Je kent het begrip 'glijdende schaal'? Dit is daar een typisch voorbeeld van. De regel is heel simpel: je spreekt niet in de stiltecoupe. Ook niet voor twintig seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

En hoe moeten wij weten dat het maar 20 seconden ipv minuten gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Osiris schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 02:04:
[...]

Even omdraaien:
Iemand die al bellend een stiltecoupé binnenkomt zonder rekening te houden met de omgeving, noem ik inderdaad asociaal.

Zie je het verschil? ;)
Och, ik voel me ook geen slachtoffer, maar ben simpelweg verbaasd dat d'r mensen zijn die nog voordat je ook maar fatsoenlijk zit meteen hun muil opentrekken op een afkattende manier. Sjees, lighten up, dat was meer 't idee. ;)

En nee, ik zie m'n mobiel aan m'n oor helemaal niet als norm, ik bel er hooguit 1x per week gemiddeld mee ofzo ;)
Je gedraagt je wel als een slachtoffer. "Kijk eens hoe ze me behandelen mama!", komt eigenlijk als eerste in me op. De verongelijkte kleuter die zelf ook wel weet dat hij iets fout heeft gedaan. Dat is verder niet erg, maar wees je er van bewust. Jij hebt 0 recht om te bellen in een stiltecoupé die ook nog expliciet zo staat aangegeven en zij heeft het volste recht om jou erop te wijzen dat je daar niet mag bellen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, waarom zou iemand het dan niet moeten slikken als jij nog 20 minuten aan de telefoon bent.

Wat is eigenlijk het hele probleem (als het maar 3 of 5 of 20 seconden duurt) om gewoon even voor de deur naar de stiltecoupe te stoppen, je gesprek af te maken en dan pas de stiltecoupe binnen te treden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teckna
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik vind de mensen die in een stiltecoupé gaan ruzie schoppen dat het echt stil moet zijn als iemand een paar tellen geluid maakt even asociaal als de beller die nog X seconde blijft bellen terwijl ie daar gaat zitten.

Iemand die bellend/pratend door de stiltecoupé loopt naar een niet stiltecoupé vind ik geen issue, net als dat 2e klas reizigers gewoon door een 1e klas heen zal lopen naar een 2e klas plekje. Daar maakt ook niemand zich druk over. Je kan nu eenmaal verwachten dat het even wat lawaaierig is als een trein op een station staat tot iedereen zn plekje heeft gevonden.

Ik ontwijk zelf overigens bewust een stiltecoupé, zelfs als ik alleen reis en gewoon in mijn rust een boekje lees op de e-reader. De aantal keren dat ik in een stiltecoupé heb gezeten (lange reis, Rotterdam - Groningen) hoor ik minstens 3 discussies dat het echt stil moet zijn in een stiltecoupé en erger ik me meer aan die discussies dan een groepje kwebbelende tieners en een kind dat aan het huilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Teckna schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:19:
Ik vind de mensen die in een stiltecoupé gaan ruzie schoppen dat het echt stil moet zijn als iemand een paar tellen geluid maakt even asociaal als de beller die nog X seconde blijft bellen terwijl ie daar gaat zitten.
Je weet enkel niet van te voren of het een paar tellen gaat duren of dat het uren gaat duren.

Welke arbitraire grens wil jij gaan leggen qua paar tellen? En mag je dan echt vol erin gaan als iemand die arbitraire grens 1 seconde overschrijdt?

Of mag je gewoon rustig en normaal zeggen dat het een stiltecoupe is als iemand gaat zitten die nog aan het bellen is (dit is namelijk de situatie). Voor hetzelfde geld had Osiris helemaal niet in de gaten dat het een stiltecoupe was en dacht hij nog rustig 3 uur door te kunnen kwebbelen aan de telefoon, dan is het toch wel makkelijk als iemand het even aangeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Gomez12 op 02-10-2013 15:56 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste