Stilte in de stiltecoupe a.u.b

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:53

Markie

Voorheen BBE

CodeCaster schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:52:
Er staat toch gewoon dat de persoon die 'gedwongen' in een stiltecoupé plaatsneemt er volgens de NS dus rekening mee dient te houden dat hij z'n waffel moet houden?
Nee, dat staat er niet. Er staat dat het er rustig moet zijn en dat je de medereiziger niet moet storen. In mijn interpretatie is dat een essentieel verschil met 'je waffel houden'. Als jij als reiziger supersnel gestoord wordt als iemand fluistert/zachtjes praat, dan vind ik dat je de fluisteraar daar niet alleen de schuld van kan geven.
Het is inderdaad naïef en onrealistisch om te verwachten dat mensen zich een béétje van hun fatsoenlijke kant laten zien, ja. Waarom kan ik vijf ochtenden per week een kwartier in de Sprinter staan tussen allemaal jongeren die allemaal even vrolijk niks zeggen en voor zich uit staren (net als ik) zodat iedereen rustig z'n krantje kan lezen en z'n koffie kan drinken, terwijl in het weekend het uitschot van de maatschappij met de benen op de bank gaat zitten bellen in de halflege stiltecoupé? Het heeft gewoon niks met drukte te maken, maar met fatsoen.
Deels mee eens. Het fatsoen ontbreekt menigmaal bij de reizigers (niet alleen in een stiltecoupe). Uitgaande van de goedheid van de mens is het naar mijn idee nog steeds onrealistisch om te verwachten dat iedereen z'n waffel dichthoudt in de stiltecoupe. Het is, zoals ik al eerder zei, een massavervoersmiddel. En dat staat synoniem aan 'ruis' tijdens het reizen.

[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
BBE schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 08:58:
Ik vind behoorlijk wat reacties in dit topic toch enigszins getuigen van een onrealistische kijk. Het is naïef om te denken dat een stiltecoupe altijd stil is. De regel is dat het rustig moet zijn (wat natuurlijk een breed te interpreteren begrip is); als je stilte wilt hebben, dan moet je m.i. niet met de trein reizen [/gechargeerd].
Ook in het vliegtuig is het niet stil tijdens de verplichte 'slaapuren' tijdens lange vluchten. Het is en blijft in beide gevallen (trein, vliegtuig) het vervoeren van haringen in een ton...
Wat mag ik dan verwachten van een normale coupe?
Persoonlijk verwacht ik ( binnen rede ) ook gewoon rust in een normale coupe. Of is aso tegenwoordig echt de norm en is de stilte coupe enkel vervallen tot niet-aso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Voor dit topic wist ik niet dat je niet mocht praten in een stilte coupe. Niet bellen en geen harde muziek had ik altijd begrepen.

Hoewel dat niet altijd valt te handhaven. Had laatst een hele groep moeders met kinderen in een stilte coupe zitten. Nou echt stil was het er niet..

[ Voor 37% gewijzigd door x-man op 13-05-2010 10:55 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
x-man schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:52:
Voor dit topic wist ik niet dat je niet mocht praten in een stilte coupe. Niet bellen en geen harde muziek had ik altijd begrepen.
Dat ook liever niet in een normale coupé, lijkt mij?
Al is een telefoongesprek op fluistertoon natuurlijk geen probleem. Maar uitgebreid luidkeels een telefoongesprek voeren lijkt mij ook in normale coupé's ongewenst.
Gelukkig zijn er over het algemeen niet zoveel mensen die een telefoongesprek voeren in de trein.
En harde muziek kom ik gelukkig zelden tegen behalve af en toe een persoon die met z'n mp3-speler z'n trommelvliezen aan het mollen is :P

Wat dat betreft is het fijnste, mits je een zitplek kan vinden, om in de avondspits te zitten, dan is het in de hele trein wel stil omdat de ene helft slaapt en de andere helft gewoon moe en wezenloos uit het raam staart :D
Hoewel dat niet altijd valt te handhaven. Had laatst een hele groep moeders met kinderen in een stilte coupe zitten. Nou echt stil was het er niet..
Dát is nou puur asociaal gedrag. Je weet dat je die kinderen niet stil kan houden.
Daarbij zullen die kinderen heus geen behoefte hebben aan stilte :P
Ook bezet je dan stoelen in de stiltecoupé die andere mensen die wel graag willen werken of lezen kunnen gebruiken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

Gomez12 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:50:
[...]Of is aso tegenwoordig echt de norm en is de stilte coupe enkel vervallen tot niet-aso?
Waarom zou dat het geval zijn? Ik snap de link met hetgeen dat in dit topic is geschreven niet helemaal...
Niemand schrijft dat de norm in de normale coupe 'aso' is.
x-man schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 10:52:
Rustig doen (en anderen niet storen) is de regel. Praten mag in mijn interpretatie best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
BBE schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:04:
[...]
Rustig doen (en anderen niet storen) is de regel. Praten mag in mijn interpretatie best.
Dan is jouw interpretatie foutief :)
Intercitytreinen krijgen dit najaar coupés waar praten en mobiel bellen verboden is. Met de stiltezones hopen de Nederlandse Spoorwegen een einde te maken aan een van de grootste irritatiebronnen in de trein: geluidsoverlast van medepassagiers.
Kon even 1-2-3 geen betere bron vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

BBE schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:04:
Rustig doen (en anderen niet storen) is de regel.
Dat is de algemene regel die in de gehele trein geldt:
Niet te hard
Stoor niet met luide (telefoon)gesprekken en/of muziek.
Praten mag in mijn interpretatie best.
Het heet toch geen fluistercoupé of hier-alleen-praten-coupé?
stilte

In de Intercity`s van NS zijn sinds 2003 stiltezones aanwezig. Wie in alle rust wil werken, lezen, slapen of niksen, vindt daar de ruimte om in stilte te reizen. De meeste Intercity`s zijn tegenwoordig voorzien van herkenbare stiltezones. De aanduiding van de stiltezones bestaat uit een transparante strook aan de bovenzijde van de ramen, waarin een S en de woorden stilte en silence zijn opgenomen.

[ Voor 61% gewijzigd door CodeCaster op 13-05-2010 11:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

@ anandus en CodeCaster:
Volgens de huisregels van de ns die ik hier een paar posts eerder heb gepost:
Huisregels in Stiltezone

In de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch ‘gedwongen’ met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.
Hier wordt dus duidelijk niet over een volledige stilte gesproken.Het rustig reizen zonder de medereiziger te storen is m.i. alleszins redelijk (ook voor de normale coupe trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ja, dus je mag fluisteren. Als je op normale toon een (telefoon)gesprek wil voeren, oftewel als anderen jou kunnen horen, dan verstoor je de stilte, veroorzaak je geluidsoverlast, en heb je zodoende niks te zoeken in de stiltecoupé. IMO.

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 13-05-2010 11:42 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgens de NS

[...]

Ik vind behoorlijk wat reacties in dit topic toch enigszins getuigen van een onrealistische kijk. Het is naïef om te denken dat een stiltecoupe altijd stil is. De regel is dat het rustig moet zijn (wat natuurlijk een breed te interpreteren begrip is); als je stilte wilt hebben, dan moet je m.i. niet met de trein reizen [/gechargeerd].
Ook in het vliegtuig is het niet stil tijdens de verplichte 'slaapuren' tijdens lange vluchten. Het is en blijft in beide gevallen (trein, vliegtuig) het vervoeren van haringen in een ton...
Dit vind ik een erg gevaarlijke insteek. Het ademt heel erg uit dat mensen nou eenmaal "zo" zijn en dat het naief is om daar enige verandering in te verwachten.

Dat komt angstaanjagend dicht in de buurt van uitspraken dat het naief is om te denken dat dames in rokjes ongestoord over straat mogen lopen, en dat iemand die zo'n rokje draagt gefluit, handtastelijkheden of erger uitlokt, en je dus de dame verantwoordelijk zou moeten houden, niet de dader.

Dat is de omgekeerde wereld. Omdat er mensen zijn met het fatsoen van een Tokkie betekent niet dat je dus maar dat niveau als default moet accepteren en dus iedereen die meer dan dat verwacht als naief weg moet zetten...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

^^ Schrijf ik dat 'tokkie' de norm is?
Tussen 'tokkie-gedrag' en 'volledige stilte' zit nog wel enige gradatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Markie op 13-05-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BBE schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:15:
^^ Schrijf ik dat 'tokkie' de norm is?
Tussen 'tokkie-gedrag' en 'volledige stilte' zit nog wel enige gradatie.
Ja dat schrijf je wel.
Verder vinden de tokkies zichzelf ongetwijfeld niet asociaal dus dat is een moeilijke bewering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie

Markie

Voorheen BBE

*mompelt iets over bronverwijzing e.d.* :Y)

Ik denk trouwens dat veel 'tokkies' wel weten dat ze niet normaal doen, maar dat ze er gewoon de maling aan hebben (wat m.i. nog veel erger is dan dat je het gewoon niet doorhebt). Toch zijn het vaak mensen in de stiltecoupe die het niet door hebben dat ze in een stiltecoupe zitten (soms verwijtbaar aan onoplettendheid, denk aan de groep kinderen + moeders van x-man). Een totaal andere inrichting (zoals vroeger tussen 1e en 2e klas) kan daarbij denk ik wel helpen. En spijker dan gelijk een stukje 'vloerbedekking' op het plafond zodat het geluid doodslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Mja, ik blijf erbij, je kan nog zo hameren op fatsoen en een beroep doen op de redelijkheid van mensen, uiteindelijk zul je toch voor een kleine groep mensen die de boel blijvend verstoren (en hiermee precedent scheppen) sancties moeten treffen. En daar zit hem de crux: de NS sanctioneert het beleid niet, maar geeft eigenlijk alleen aan welk gedrag gewenst is. Een beetje zoals Balkenende die eigenlijk alleen maar roept 'Fatsoen moet je doen', maar het eigenlijk alleen maar daar bij laat.

Een hoop irritant OV gedrag wordt nu normaal gevonden (voordringen, voeten op de bank, speakerphones, luid bellen, uitgekapte vouwfietsen, etc ), omdat er simpelweg geen enkele sanctie op staat en er uitgebreid precedent is geschapen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BBE schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:38:
[...]

*mompelt iets over bronverwijzing e.d.* :Y)
Volgens de NS

[...]

Voila, het is blijkbaar de norm dat het in een stilte coupe niet stil is en ook niet rustig gezien je zelf al zegt dat dit breed te interpreteren is. :P
Ik denk trouwens dat veel 'tokkies' wel weten dat ze niet normaal doen, maar dat ze er gewoon de maling aan hebben (wat m.i. nog veel erger is dan dat je het gewoon niet doorhebt). Toch zijn het vaak mensen in de stiltecoupe die het niet door hebben dat ze in een stiltecoupe zitten (soms verwijtbaar aan onoplettendheid, denk aan de groep kinderen + moeders van x-man). Een totaal andere inrichting (zoals vroeger tussen 1e en 2e klas) kan daarbij denk ik wel helpen. En spijker dan gelijk een stukje 'vloerbedekking' op het plafond zodat het geluid doodslaat.
Mwah, vaak als ik mensen er op wijs dan vinden ze dat je niet zo moet zeiken en krijg je een grote smoel, tja of ze dan denken schijt aan hem ik ben aso of denken: wat een zeikerd tja dat is dan lastig te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Toch zijn het vaak mensen in de stiltecoupe die het niet door hebben dat ze in een stiltecoupe zitten (soms verwijtbaar aan onoplettendheid, denk aan de groep kinderen + moeders van x-man).
Maar die mensen zouden er dan ook geen bezwaar tegen hebben om erop gewezen te worden en of stil te zijn of ergens anders te gaan zitten ( ik in ieder geval niet ).
Kunnen ze geen hint aannemen als ze erop gewezen worden dan zijn het imho gewoon tokkie's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Een totaal andere inrichting (zoals vroeger tussen 1e en 2e klas) kan daarbij denk ik wel helpen.
Yup.
En spijker dan gelijk een stukje 'vloerbedekking' op het plafond zodat het geluid doodslaat.
Zeker! Dat doen ze trouwens in andere landen vaker, vooral MAV (Hongaarse spoorwegen) plakt in de nieuwere rijtuigen altijd een tapijt op het plafond van coupes en open wagens.

Alleen jammer dat ze er weer (ivm eenvormigheid met OeBB) vanafgestapt zijn op hun Railjet (HSL) wagons

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:23
Maasluip schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:23:
[...]

Of in de 1e klas gaat zitten als de 2e klas vol is?
Een beetje kansloos vind ik het wel. Jij hebt die regeltjes niet bedacht maar je hoort je er wel aan te houden. Is het dan zo'n straf om eens een keer een uurtje je mond te houden?
Ik weet niet of dit langs is gekomen, zit pas net het topic door te lezen.

Maar wat ik vet heb gedrukt is toegestaan. Ik kom het regelmatig voor. Moet naar Enschede naar school, en dat stap ik 2 stations van te voren in de trein die helemaal vanuit Deventer (ook al een drukke stad) via Nijverdal & Almelo komt.
Dan hebben de conducteurs ook liever dat mensen meer in de 1ste klas gaan zitten dan in het midden van de gangpaden gaan staan! Zo irritant als je bij het UT (Enschede Drienerlo) eruit moet, maar niet door de mensenmassa heen kan die de deuren/gangpaden blokkeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

GoTCoast schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:55:
[...]

Ik weet niet of dit langs is gekomen, zit pas net het topic door te lezen.

Maar wat ik vet heb gedrukt is toegestaan. Ik kom het regelmatig voor.!
Is dat toegestaan, of wordt het gedoogd? Wat is de definitie van vol op zo'n moment?

Ik reis altijd 1ste klas, maar 's ochtends naar Schiphol als ik ga vliegen kan ik altijd staan, omdat de 1ste klas voor 90% door 2de klas vervoersbewijzen wordt gevuld, en de conducteur daar niets aan wil (durft?) te doen.

Ondertussen betaal ik wel 70% extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:23
PWM schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:01:
[...]

Is dat toegestaan, of wordt het gedoogd? Wat is de definitie van vol op zo'n moment?

Ik reis altijd 1ste klas, maar 's ochtends naar Schiphol als ik ga vliegen kan ik altijd staan, omdat de 1ste klas voor 90% door 2de klas vervoersbewijzen wordt gevuld, en de conducteur daar niets aan wil (durft?) te doen.

Ondertussen betaal ik wel 70% extra.
Ik weet niet of het officieel mag, maar ik heb wel eens een conducteur horen klagen aan de telefoon met zijn 'baas' (waarschijnlijk Districtmanager Twente ofzo) dat de deuren zo vol stonden en gevaarlijke situaties onstond terwijl niemand in de lege Eerste Klas ging zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Voordat je als tweedeklas-reiziger in de eerste klas plaats mag nemen moet eerst de HC omgeroepen hebben dat 'ie (vanwege de drukte) de eerste klas deklasseert tot tweede klas. Als ie dat niet doet mag je dus niet eigenhandig eerste klas gaan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
De 1e klas beschouwen veel mensen als een verkapte zitplaats garantie, een garantie die de NS echter nooit en te nimmer zal geven. Is er geen plaats in de 1e klas dan ben je dus mooi genaaid.

Maar zeker icm met de ov-chipkaart zou men voor de lange afstand trajecten zitplaats reservering kunnen implementeren. Maar dan zullen ze NS conducteurs, net zoals de stilte coupe, het vanzelfsprekend aan de reiziger overlaten om degene die onterecht op de gereserveerde plek zit te laten verkassen :)

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-06 10:01

PauseBreak

derp!

Carpento schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:39:
Voordat je als tweedeklas-reiziger in de eerste klas plaats mag nemen moet eerst de HC omgeroepen hebben dat 'ie (vanwege de drukte) de eerste klas deklasseert tot tweede klas. Als ie dat niet doet mag je dus niet eigenhandig eerste klas gaan zitten :)
Tenzij je het aan een HC vraagt en die aangeeft dat er geen controles zijn tot aan ... zeg Zwolle ;)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295829

nog een irritatie, mensen die hun handbagage op de stoel ernaast leggen, en vervolgens chagrijnig kijken als jij er graag zou willen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:32

Mx. Alba

hen/die/zij

Tsja, ik leg mijn handbagage ook wel eens naast me neer, maar haal het weg als de coupé redelijk vol zit en er mensen binnen komen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98590

Nog een irritatie: mensen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met verschillende mensen creëer je verschillende verwachtingspatronen; er zijn er die absolute stilte willen in de stiltecoupé en er zijn ook mensen die het asociaal vinden als je je tas met dure laptop en dito fotospullen niet direct op de grond zet wanneer je plaats neemt.

Een topic als dit nodigt uit tot het uiten van dergelijke frustraties. Dat jij je daar niet in kan vinden: GFY, maar om nou zo kinderachtig te reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Jape schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:55:
Het is al weer een tijdje geleden dat ik vaak in de trein zat, maar wat me toen steeds vaker begon op te vallen was dat er mensen van voor naar achter door de trein aan het wandelen waren met muziek (of pokkeherrie, noem het zoals je wilt) op de speaker van hun telefoon. Meestal trouwens mensen met een huidskleur die duidde op een niet-nederlandse komaf. Ik snap daar echt helemaal niet van! Waarom ga je anderen lastig vallen met jouw herrie, als ik muziek wil luisteren zet ik dat zelf wel op.

De laatste tijd zie ik het ook vaak bij jeugd/scholieren die op de fiets zitten, dan fietsen ze alleen met muziek op de speaker van de telefoon. Dat lijkt me ten eerste erg onhandig, want je moet je telefoon de hele tijd vasthouden. Als je nou met meer mensen aan het fietsen bent kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar als je alleen fietst 8)7 . Maar goed, dit is weer een andere discussie.
Afbeeldingslocatie: http://nicholasmoenich.files.wordpress.com/2009/03/ghetto-blaster.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Jo jo jo!
Afbeeldingslocatie: http://jenchoi.files.wordpress.com/2009/01/ghetto_blaster_051216035418598_wideweb__300x375.jpg

Is toch veel cooler dan met zo'n verwijfd mobieltje in je hand rondlopen? :p

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

klopt, maar het idee is nogsteeds hetzelfde, alleen het gewicht, formaat en geluidsqualiteit zijn omlaag gegaan.. de patsfactor, het publiekelijk naar luide muziek luisteren, en het irriteren van mensen die de muziek niet kunnen uitstaan zijn al 30 jaar hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:09
In de stilte coupe heb ik wel een oplossing voor het mobiel bellen. Mijn portable GSM Jammer >:) Heerlijk stil gelijk als ik hem aanzet..

Tegen het kibbelen ducktape? Nee maar de ene conducteur zegt er wel wat van en de andere helaas weer niet..

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 12:55

Koppensneller

winterrrrrr

Een stiltecoupé zoals een stiltecoupé hoort te zijn: stil.

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/full/102612486.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1274262604&Signature=903QCVOcytaKLwCVpLxNoMCKV3s%3D

Omdat ik toch in mijn eentje was, heb ik zitten bellen in de stiltecoupé, shame on me :$

[ Voor 18% gewijzigd door Koppensneller op 19-05-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-06 10:34

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Morpheusk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:23:
In de stilte coupe heb ik wel een oplossing voor het mobiel bellen. Mijn portable GSM Jammer >:) Heerlijk stil gelijk als ik hem aanzet..
Ik heb me in het verleden rot gelachen om een meisje dat niet snapte waarom haar verbinding steeds wegviel. Die stond haar provider te vervloeken. ZALIG!

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:16
Los ervan dat die dingen illegaal zijn vind ik dat een aso actie, ik zit vaak genoeg mijn bek te houden en te werken in de stilte coupé, met internet via mijn mobiel. Je mag dan dat meisje er mee wel stil krijgen, maar je verstoort mij ook.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 25-06 16:37
KoppenSneller schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:34:
Een stiltecoupé zoals een stiltecoupé hoort te zijn: stil.

[afbeelding]

Omdat ik toch in mijn eentje was, heb ik zitten bellen in de stiltecoupé, shame on me :$
Dus het was helemaal niet stil.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 25-06 19:35
Nee en als de airco aan staat of als de trein rijdt ook niet. ;) Alleen is er dan niemand die zich eraan ergert.
Mx. Alba schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:45:
Tsja, ik leg mijn handbagage ook wel eens naast me neer, maar haal het weg als de coupé redelijk vol zit en er mensen binnen komen.
Mijn baggage bestaat meestal uit een laptoptas. De laptop haal ik eruit en de tas gooi ik in het baggagerek. Soms wil ik het nog wel eens naast me hebben staan als er niemand meer binnenkomt. Bij het volgende station gooi ik hem dan in het baggagerek. Van mij hoeven mensen niet te vragen of ze mogen zitten (en ik zeg ook niet dat jij dat wel doet, hoor. ;)).

En in de trein heb ik niet direct een overwicht. Ik heb al wel een paar keer een aantal mensen verzocht om stiller te zijn of anders ergens anders te gaan zitten als ze willen praten. Maar daar zaten ook een paar andere mensen zich zichtbaar te ergeren. Als er 20 mensen lopen kleppen kan ik daar moeilijk iets tegen doen. De trein was toen ook redelijk vol.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 12:55

Koppensneller

winterrrrrr

Mute schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:40:
[...]
Dus het was helemaal niet stil.
Op het moment van de foto wel. Van de anderhalf uur heb ik 10 minuten zitten bellen, verder was het doodstil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

simon schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:39:
Los ervan dat die dingen illegaal zijn vind ik dat een aso actie, ik zit vaak genoeg mijn bek te houden en te werken in de stilte coupé, met internet via mijn mobiel. Je mag dan dat meisje er mee wel stil krijgen, maar je verstoort mij ook.
Inderdaad, ik zit vaak zat gewoon te internetten in een stiltecoupe en dat gaat dus ook in stilte. Dan is het behoorlijk vervelend wanneer iemand zit te kloten met een gsm jammer. Die mensen zijn eigenlijk nog erger dan de mensen die gaan zitten bellen. Als je je er aan stoort, zeg er dan gewoon wat van ipv voor eigen rechter te gaan spelen.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:11

-tom-562

Oliesjeik

Lijkt me eerder stoere internetpraat. Als het wel echt is, dan ben je wel een echte nerd. Want oeh, je zou anders maar eens iemand moeten aanspreken (*aaah, echte mensen, eng!!*).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Laatst online: 15-06 14:26
Naast de eerder genoemde irritaties erger ik me ook aan de bagage in het gangpad. Loop je door de coupé en vervolgens struikel je over een tas/koffer :(

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Of mensen met een rugzak die zich omdraaien waardoor je die pukkel vol in je mik krijgt :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Of mensen met vouwfietsen, meestal komen die ook met wat extra 'bagage' in de vorm van andere irritante eigenschappen:vouwfiets uitklappen in de trein, ding voor doorloop uitgangen neerkwakken, fietsen op het station, etc.

De oplossing is simpel, (bijna) elke station heeft een bewaakte fietsenstalling, dus verbied de vouwfiets gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 25-06 19:35
defiant schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:58:

vouwfiets uitklappen in de trein,
Ja, doe ik. Maar ik sta wel vooraan en ik zet hem zo neer dat er ook gewoon mensen kunnen staan.
ding voor doorloop uitgangen neerkwakken,
Reteirritant, doe ik zelf nooit. Ik zorg ik dat ik voor of achterin de trein kom te zitten, daar heb je de meeste ruimte om hem goed weg te zetten zonder dat hij in de weg staat.
fietsen op het station, etc.
Wel eens gedaan. Één keer had ik haast om de trein te halen en de andere keer was het perron zo goed als leeg.
De oplossing is simpel, (bijna) elke station heeft een bewaakte fietsenstalling, dus verbied de vouwfiets gewoon :)
En bijna elk groot station heeft te maken met een overschot aan weesfietsen. En als ik op de fiets zit hoef ik niet te wachten op een bus, ik was sneller op mijn stageplek door de vouwfiets te nemen. :) En of er een bewaakte fietsenstalling is hangt er maar vanaf. Het ligt er ook een beetje aan waar je komt. Op kleinere stations is niet eens een stationsgebouw, laat staat een bewaakte fietsenstalling. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-05-2010 14:19 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Tsja, en dan moet je eerst een fiets naar het station brengen waar je wilt uitstappen om daar dan die fiets te nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 20:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Jaap-Jan schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:16:

[...]
En bijna elk groot station heeft te maken met een overschot aan weesfietsen. En als ik op de fiets zit hoef ik niet te wachten op een bus, ik was sneller op mijn stageplek door de vouwfiets te nemen. :) En of er een bewaakte fietsenstalling is hangt er maar vanaf. Het ligt er ook een beetje aan waar je komt. Op kleinere stations is niet eens een stationsgebouw, laat staat een bewaakte fietsenstalling. :)
In een bewaakte stalling zijn weinig weesjes. En kleine stations die geen bewaakte stalling hebben hebben trouwens ook vaak weinig weesjes

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Mx. Alba schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:37:
Tsja, en dan moet je eerst een fiets naar het station brengen waar je wilt uitstappen om daar dan die fiets te nemen 8)7
De meeste forensen hebben toch minimaal een jaarcontract, kleine moeite, groot plezier.

[ Voor 57% gewijzigd door defiant op 19-05-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, want ook echt íedere forens met vouwfiets klapt zijn fiets in de trein, danwel voor de ingang/uitgang uit.
Laten we anders reizen met de trein verbieden. Dan heb je ook geen last meer van pratende mensen in de stiltecoupe en vouwfietsen die alle ruimte innemen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:08

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Over de herkenbaarheid van de coupé's, ik reis nu ruim 3 jaar bijna dagelijks met de trein, maar ik heb toch geen probleem met het herkennen van de 1e of 2de klas... Hooguit dat ik in de 2de klas twijfel of het wel echt de 2de klas is (zeker de nieuwe rijtuigen doen soms erg luxe aan). Maar de 1e klas is altijd aan 1 ding te herkennen, het is het enige rijtuig waarbij de opstelling 1 + 2 is (1 stoel links, 2 stoelen rechts), 2de klas is altijd 2 + 2 (op die oude Duitse/Belgische wagons na die vanuit Den Haag naar Rotterdam gaan in de spits, maar dat zijn ook coupé treinen).
Ook de stilte coupé's zijn op het perron wel herkenbaar, alleen bij de dubbeldekkers is dat wat lastiger, omdat de ramen buiten het blikveld zitten als je op het perron staat. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand zich een keer vergist, het is mij immers ook al eens overkomen (net uit het werk, druk in gesprek met een collega en dan niet goed opletten).

De andere spoorwegmaatschappijen in Nederland (Syntus bijv.) kennen geen 1e of 2de klas, maar is alles vergelijkbaar met de 2de klas in de stoptreinen van de NS.

Ik heb trouwens ook altijd mijn tas naast me liggen, omdat ik daar nog weleens iets uit haal. Maar zodra de trein voller raakt, gaat hij automatisch op de grond. Maar ik ken de chagerijnige blikken maar al te goed, als je vraagt of je ergens kan zitten. Overigens is dat in de 1e klas nog een stapje erger dan in de 2de klas.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Jongens dat fietsprobleem is al lang geleden opgelost met de introductie van de OV-fiets. Kost je €2,85 per dag en iets van €9,- voor een jaarabonnement. Zeker i.c.m. je NS OV-chipkaart (die je wel hebt als je dagelijks met de trein reist, lijkt me) is dat een hartstikke fijn werkende oplossing. Die fietsen zijn gewoon degelijk en worden fatsoenlijk onderhouden en je hebt natuurlijk het voordeel dat je het ding niet mee hoeft te nemen in de trein :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
Maasluip schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:44:
Jo jo jo!
[afbeelding]

In vergelijking met die brute homie die AlexanderB post is deze gast anders ook aardig verwijfd, ondanks die boombox :P

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
deepbass909 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:42:
Maar de 1e klas is altijd aan 1 ding te herkennen, het is het enige rijtuig waarbij de opstelling 1 + 2 is (1 stoel links, 2 stoelen rechts), 2de klas is altijd 2 + 2
Helaas fout, sommige treinen hebben in de 1e klas ook smalle 2+2 zitjes: SLT, SGM, DD-AR. Er is alleen wat meer beenruimte dan in de 2e klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Heb alleen de eerste pagina bekeken en de laatste, dus misschien heeft iemand anders er ook wel iets over gezegd. Maar de conducteurs kunnen wel boetes geven als mensen teveel lawaai maken, alleen doen ze het te weinig. Ik wilde pas ook studeren in de trein, mijn vriendin ook. Helaas zaten er een hoop lolbroeken in de stilte-coupe die het niet leuk vonden erop gewezen te worden dat het een stilte-coupe was. Begonnen ze steeds hard te roepen tegen elkaar dat ze stil moesten zijn :(. Toen de conducteur iets ging vertellen over waarom de trein niet meer verder zou rijden na het volgende station waren ze ineens wel stil. Toen gingen we expres hard praten zodat ze het bericht niet konden horen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-06 08:26
Het is natuurlijk ook een flutidee, stiltecoupe's. Als je stilte wilt kan je 1e klas kaartje kopen dat scheelt al best en anders doe je maar oordopjes in ofzo. Het heet niet voor niks openbaar vervoer en als iets openbaar is, is het vrijwel nooit stil :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 18:26

EXX

EXtended eXchange

Maasluip schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:44:
Afbeeldingslocatie: http://www.nyc.com/image/users/blogs/5239.jpg

Ghetto Blaster VS Cell Phone - Round 1

[ Voor 195% gewijzigd door EXX op 14-12-2010 13:54 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

YoshiBignose schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:44:
Het is natuurlijk ook een flutidee, stiltecoupe's. Als je stilte wilt kan je 1e klas kaartje kopen dat scheelt al best en anders doe je maar oordopjes in ofzo. Het heet niet voor niks openbaar vervoer en als iets openbaar is, is het vrijwel nooit stil :')
Het is natuurlijk ook een flutidee, denken dat je overal het recht hebt om herrie te schoppen terwijl er mensen mogelijk last van hebben. Het heet niet voor niks openbaar, en als iets openbaar is moet je je aanpassen aan wat wenselijk is :')

Of anders lees je het topic gewoon door, dan zie je dat dit non-argument al een keer of vijf voorbij is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Herrie schoppen :') och jij bent er zo 1. Als iemand iets harder praat dan jouw oortjes prettig vinden is dat direct herrie schoppen zeker. Er zit een groot verschil tussen "stilte" en "herrie schoppen". Bovendien mag je gewoon rustig praten in een stiltecoupe.

[ Voor 12% gewijzigd door YoshiBignose op 14-12-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:40
Stiltecoupe is stiltecoupe, als je daar gaat zitten is het idee dat je dat stil doet. Kortom, als je met meerdere personen de trein in stapt en weet dat er gepraat gaat worden is het wel zo fatsoenlijk om niet in de stiltecoupe te gaan zitten. En als je daar toch gaat zitten dat je dan niet met je luide stem gaat zitten kletsen maar je een beetje inhoudt.

Is het nou echt zo moeilijk om je een beetje sociaal te gedragen? Wanneer je het oneens bent met het idee achter de stiltecoupe dan moet je bij de NS zijn, niet je medereizigers (die het wellicht wél een goed idee vinden) storen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Zoals iedereen met kinderen vaak weet, zijn regels zonder handhaving of consequenties meestal een wassen neus. Ik heb het nut van het invoeren van stiltecoupe's dan ook nooit gesnapt, immers wekt men de valse verwachting dat het altijd stil is terwijl men deze regels helemaal niet (of nauwelijks) handhaaft. Het NS personeel lijkt erg goed gekeken te hebben naar de overheid inzake openbaar vervoer en de handhaving in de stiltecoupe's te hebben "uitbesteedt" aan de reiziger zelf.

Maar goed, als we het daar niet mee eens zijn moeten we vooral hand in eigen boezem steken, het gedrocht van de constructie die wordt toegepast bij de NS (en ProRail) is bedacht door de politiek en genoot brede steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
coyote1980 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 14:27:
Stiltecoupe is stiltecoupe, als je daar gaat zitten is het idee dat je dat stil doet. Kortom, als je met meerdere personen de trein in stapt en weet dat er gepraat gaat worden is het wel zo fatsoenlijk om niet in de stiltecoupe te gaan zitten. En als je daar toch gaat zitten dat je dan niet met je luide stem gaat zitten kletsen maar je een beetje inhoudt.
Op zich is dat inderdaad wel zo fatsoenlijk. Nou is het zo dat treinen vaak in de spits vol zitten, je hebt dan geen andere keus. Ik vind het dan ook niet zo gek dat mensen zich er niet aan houden. Ik ben daar ook een keer gaan zitten, maar zag later pas dat het een stiltecoupe was. Toen belde ik even iemand die me op moest halen van station. Gewoon zachtjes aan de telefoon, niet schreeuwen zodat iedereen het hoort. Maar toen ik ophing moest toch nog even zo´n wijsneus duidelijk maken dat dit een STILTECOUPE was. Ik praatte toch zachtjes zei ik toen. Zei die: wat snap je niet aan het woord stil?

Ja oprotten, dat soort mensen kan ik zo boos om worden. Heeft niks met fatsoen te maken dit, die hebben gewoon zin om op mensen te gaan zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
YoshiBignose schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:12:
[...]
Op zich is dat inderdaad wel zo fatsoenlijk. Nou is het zo dat treinen vaak in de spits vol zitten, je hebt dan geen andere keus. Ik vind het dan ook niet zo gek dat mensen zich er niet aan houden.
Ik vind het grootste probleem eigenlijk dat het geen 1,5 klasse coupe is oid. Het is momenteel niets anders dan een gewone 2e klasse coupe en dat is imho in de spits gewoon niet te handhaven als stiltecoupe.
Als de trein rustig is kan je wmb best zeggen : dat is de stiltecoupe, wil je niet stil zijn dan kan je ergens anders gaan zitten.
Enkel als er geen andere zitplaatsen zijn, dan is het gewoon een 2e klasse coupe.
Toen belde ik even iemand die me op moest halen van station. Gewoon zachtjes aan de telefoon, niet schreeuwen zodat iedereen het hoort. Maar toen ik ophing moest toch nog even zo´n wijsneus duidelijk maken dat dit een STILTECOUPE was. Ik praatte toch zachtjes zei ik toen. Zei die: wat snap je niet aan het woord stil?
Tja het probleem is dat het totaalbeeld zo moeilijk te maken is, is het stil en voer jij zachtjes een telefoongesprek dan zeg ik niets.
Hebben er net voor jou 4 gierende keukenmeiden gezeten dan heb ik al 10x aan hun gevraagd of zij stil kunnen zijn en daardoor ben ik "overgevoelig" geworden en dan is de kans groter dat ik er wel iets van zeg. Kan jij niets aan doen, is gewoon zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zat vandaag weer eens een tijdje in de trein en heb twee keer iemand aangesproken die het nodig vond om muziek gewoon hoorbaar op een mobieltje te moeten afspelen. Dit was niet in een stiltecoupe, maar kom op zeg, gewoon muziek via een luidspreker afspelen doe je toch ook niet? Heb dan op zijn minst het fatsoen om oordopjes in te doen.

Ik werd uitgemaakt voor zielig, loser en kankerlijer. En dat terwijl de 2e jongedame met haar neus voor de reisregels van Veolia zat waar overduidelijk staat dat muziek afspelen niet toegestaan is als anderen er last van hebben.

Ben ik nu een oude zeur geworden?

Maar weet je wat ik nog het ergste vind? Dat soort mensen gaan kinderen krijgen. En die kinderen worden net zo opgevoed. Met de gedachte "wat ik doe is goed en als anderen klagen over mijn overlast zijn het zeikerds".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 08:50
Dat zou best een goed filter zijn eigenlijk. Mensen die in het openbaar vervoer muziek afspelen via de speakers van hun mobiele telefoon mogen geen kinderen meer krijgen. Dat zou ons een hoop gedonder schelen in de toekomst.

Maar nee ik vind je geen oude zeur, het is erg asociaal.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Maasluip schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 21:42:
Ik zat vandaag weer eens een tijdje in de trein en heb twee keer iemand aangesproken die het nodig vond om muziek gewoon hoorbaar op een mobieltje te moeten afspelen. Dit was niet in een stiltecoupe, maar kom op zeg, gewoon muziek via een luidspreker afspelen doe je toch ook niet? Heb dan op zijn minst het fatsoen om oordopjes in te doen.

Ik werd uitgemaakt voor zielig, loser en kankerlijer. En dat terwijl de 2e jongedame met haar neus voor de reisregels van Veolia zat waar overduidelijk staat dat muziek afspelen niet toegestaan is als anderen er last van hebben.

Ben ik nu een oude zeur geworden?

Maar weet je wat ik nog het ergste vind? Dat soort mensen gaan kinderen krijgen. En die kinderen worden net zo opgevoed. Met de gedachte "wat ik doe is goed en als anderen klagen over mijn overlast zijn het zeikerds".
Ik neem aan dat het niet 1 iemand was, maar meerdere personen? Er is niks zo irritant als luisteren naar iemand anders z'n muziek via de mobiel. Vooral ook omdat het altijd negermuziek is :') Aan de andere kant zou ik er niet zo snel een probleem van maken. Het komt nou ook weer niet dagelijks voor dat dat soort mensen in je coupe zitten en soms nog liever negermuziek dan zo'n kansloos telefoongesprek dat nergens over gaat. Dat ze gaan schelden met loser en kankerlijer is natuurlijk wel aso, ze hadden ook gewoon kunnen zeggen: nee dan gaat u maar ergens anders zitten. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Ik heb al lang geleden geleerd mij af te sluiten voor mijn omgeving, dus, persoonlijk heb ik er niet zoveel last van. Maar, m'n partner is daarentegen erg gevoelig voor dergelijke invloeden/geluiden en als gevolg van haar ergernis ben ik er wat meer op gaan laten zelf.

En het is inderdaad nogal storend tegenwoordig, de mate van geluid in het openbaar vervoer.

Neemt niet weg dat ik haar maar probeer op te voeden zichzelf er voor te leren af te sluiten, omdat je niet van de hele wereld kan verwachten dat het voor jou aan de kant gaat. Het is gemakkelijker jezelf aan te passen dan de rest van de wereld. Het pad van de minste weerstand.

Alsnog, ik deel zondermeer de mening dat het asociaal is en soms zelfs gewoon ongepast, het geluid en het volume ervan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 13:53

Zeeuw

5.6

Zouden mensen zichzelf minder gaan irriteren als de vervoersbewijzen een stuk goedkoper werden?

Ik zit zelf regelmatig in het buitenland (werk/privé) en reis daarom wel eens met het OV.
Het valt me op dat in druk bevolkte gebieden, bijvoorbeeld Rio de Janeiro, je voor een euro heel de stad door kan rijden. Sterker nog, daar rekenen ze voor een afstand, die gelijk is aan Utrecht - Zuid Frankrijk slechts 20 euro!
Voor dat geld kan ik hier van Rotterdam naar Eindhoven rijden. Ben je met minimaal z'n 2-en dan kun je beter de auto pakken.
Ik was laatst in Engeland, kon ik voor een paar euro (en dat zijn er nooit meer dan 5 geweest) een treinreis van 3 kwartier maken van Oxted tot aan hartje Londen centrum! Met de auto zou je ruim een uur onderweg zijn geweest en dan heb je nog niet geparkeerd!

Het openbaar vervoer moet gewoon terug naar waar het voor gemaakt is, mensen zo goedkoop mogelijk van A naar B brengen, blij zijn dat ze die optie hebben en zich niet te druk maken om anderen.
Naar mijn idee zal dit ook het file probleem voor een groot deel oplossen.
Ik woon zelf in een dorp, zonder busvervoer, maar wel met een treinstation.
Voor een retour betaal ik 10 euro, dat geld ben ik nog niet kwijt als ik met de auto ga en midden in het centrum (Ehv) parkeer. Bovendien zit ik dan lekker alleen met de radio aan, kan ik op elk moment naar huis en heb de vrijheid om na het winkelen nog even ergens anders op bezoek te gaan. Alleen doe ik er wel 2x zo lang over.
Als datzelfde retourticket 3 euro zou kosten en ik elke 15min kon opstappen zou ik die 15min treinreis voor lief nemen.

Bij mij komt zo'n stilecoupe over als: 17.000.000 mensen moeten stil zijn voor die ene reiziger.
Terwijl die ene reiziger ook best wel een uurtje het gelul van 17.000.000 mensen aan kan horen.
Als men zich gewoon aan de normen en waarden houdt, zie ik uberhaupt het nut van een stilte coupe niet in.
Krijsende kinderen, ipod met speakers en boerende mensen, onacceptabel.
Maar een gesprek voeren met je medereiziger(s) moet gewoon kunnen.
Zo zat ik van de zomer in de trein met 7 andere collega's van een zeer gewaardeerd internationaal georienteerd bedrijf, absoluut geen bouwvakkers maar ook geen stropdasjes. Dan ga je niet 1,5uur voor je uit zitten staren met z'n 8-en. Dan wordt er wel eens gelachen en door elkaar gesproken. Nee, dan krijg je nog een opmerking van een oud vrouwtje wat we wel erg luidruchtig zijn. Het was inmiddels rond 14u, we zijn toen om 0300u begonnen met werken, wat bestaat uit fysiek zwaar werk. Dus reken maar dat we uitgeput waren en absoluut geen puberaal gedrag vertoonde. En het was niet eens de stilte coupe!

Maar ja, zo kun je uren door praten over alles en nog wat.
De een wil dit, de ander dat, zus, zo, en/of.
Deze wereld is gewoon te klein voor al die mensen die er nu op wonen en dat zal alleen nog maar erger worden. In dit topic zie ik veel de term Tokkies voorbij komen, in een topic over file's zijn het de vrachtwagen chauffeurs, in een topic over voetbal zijn het de hooligans, ga zo maar door. Nu is er weer bekend dat er Halal kaas op de markt is zonder label. Dan zijn het weer de moslims... Dan weer de Negerzoen die een naamsverandering krijgt.
Wat wil een mens nou? Deze wereld is alleen nog maar te redden met harde maatregelen!
Wat dat betreft kun je (en dan praat ik niet over de afgelopen 60 jaar, maar over eeuwen!!) blij zijn dat er oorlogen zijn, natuurrampen en dodelijke ziektes.
Anders was het hier nog veel en veeel drukker, had je nog meer mensen om jezelf druk over te maken en te irriteren!

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

YoshiBignose schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:07:
[...]

Ik neem aan dat het niet 1 iemand was, maar meerdere personen?
Het waren er 2.
Zeeuw schreef op woensdag 15 december 2010 @ 01:16:

Bij mij komt zo'n stilecoupe over als: 17.000.000 mensen moeten stil zijn voor die ene reiziger.
Terwijl die ene reiziger ook best wel een uurtje het gelul van 17.000.000 mensen aan kan horen.
Als men zich gewoon aan de normen en waarden houdt, zie ik uberhaupt het nut van een stilte coupe niet in.
In een dubbeldekker met 4 of 6 bakken is een halve verdieping tot stiltecoupe gebombardeerd. Waarom het dan bij jou overkomt dat het hele land (of zelfs de hele trein) stil moet zijn kan ik even niet volgen.
Misschien dat die overige 20 mensen in die stiltecoupe ook even een uurtje hun mond kunnen houden. Daar ga je ook niet dood van.
En anders ga je maar ergens anders in de trein zitten. Zoals ik al aangeef is maar 5-6% van een trein stiltecoupe.

[ Voor 10% gewijzigd door Maasluip op 15-12-2010 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Je bent gewoon een ouwe zeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik reis altijd eerste klas als ik met de trein ga. Daar betaal ik graag veel meer voor, vooral vanwege de rust. Ik ga altijd in een stiltecoupe zitten. Als er luidruchtige tweedeklasreizigers bij me komen zitten, vraag ik mijn geld terug.

Vroeger, in de begintijd van de mobiele telefoons, was het ook de normaalste zaak van de wereld dat je even de coupe verliet als je gebeld werd.

Gelukkig hoef ik nu niet meer met de trein.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429146

Anders ga je even niet spammen. Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 83% gewijzigd door SmartDoDo op 04-11-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

Reinier

\o/

Haha nietvermoedende omstanders te 'fucken', geniaal hoor. Ik vind er geen zak aan :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Anoniem: 429146 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:41:
Check *knip*

Super grappig. ze gaan testen hoelang je herrie kan maken in een stiltecoupe.
Grappig? Not...... :/

[ Voor 20% gewijzigd door SmartDoDo op 04-11-2011 01:48 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Check *knip*

Ja, want asociaal zijn is grappig :')

Edit:
Lijkt me ook een gevalletje spam, 'lola123' heeft zich vandaag geregistreerd en alleen bovenstaande post.

[ Voor 28% gewijzigd door SmartDoDo op 04-11-2011 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Check *knip*

Grappig? Ik noem het extreem kinderachtig, extreem triest en asociaal.

Je zou ook rekening met de rest kunnen houden, maar dat is voor deze types kennelijk teveel gevraagd.

[ Voor 13% gewijzigd door SmartDoDo op 04-11-2011 01:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wildhagen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 11:58:
[...]

Je zou ook rekening met de rest kunnen houden, maar dat is voor deze types kennelijk teveel gevraagd.
Wat snap je niet aan "we gaan testen hoe lang je herrie kan maken in de stiltecoupé" :?

Ja, ik vind het ook kinderachtig en niet grappig, maar ze zijn precies dat aan het testen, wat is het dan voor nutteloze opmerking om te zeggen 'dat ze ook rekening kunnen houden met de rest', dat is juist heel de test 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is dat nou voor nutteloze smoes? Als je iets wil testen hoef je geen rekening meer te houden met de rest ofzo?

Dan ga ik midden in de nacht mijn stereo ook maar eens op maximum volume opentrekken. Gewoon bij wijze van test....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:35
Ik kan er prima om lachen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07

Reinier

\o/

Hahn schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:03:
[...]
wat is het dan voor nutteloze opmerking om te zeggen 'dat ze ook rekening kunnen houden met de rest', dat is juist heel de test 8)7
Dat is geen nutteloze opmerking. Je zou ook rekening met de rest kunnen houden door niet zo'n kinderachtige klotetest te doen ;)

Ik begrijp echt niet wat de lol ervan is. Je mag ook geen bejaarden in hun gezicht slaan. Laten we dat vooral wél gaan doen, kijken hoe lang het duurt voordat iemand er iets van zegt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wildhagen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:05:
Wat is dat nou voor nutteloze smoes? Als je iets wil testen hoef je geen rekening meer te houden met de rest ofzo?

Dan ga ik midden in de nacht mijn stereo ook maar eens op maximum volume opentrekken. Gewoon bij wijze van test....
Hoe kan je nou testen hoe lang je herrie kan maken in een stiltecoupé én rekening houden met andere mensen 8)7 Ja, het is een debiele test, maar dat vonden zij blijkbaar grappig.

Maar jij zou dus naar ze toelopen en zeggen "hé, prima dat je test hoeveel herrie je kan maken, maar zou je dat wat zachter kunnen doen?" :?

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 03-11-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:04
Ideaal apparaat om in je tas te hebben! Mocht iemand het dan toch nodig vinden om te gaan bellen in de stiltecoupé dan zet je deze unit aan. Geef het apparaat 30 seconden om op te warmen en niemand in een straal van 20 meter zal kunnen bellen. })

Had een meisje een keer verzocht of ze buiten de stiltecoupé wilde bellen omdat ik lekker aan het studeren was. Chagrijnige rotkop terug natuurlijk. Apparaat aangezet en je had d'r kop moeten zien. :p

Afbeeldingslocatie: http://static.aanbodpagina.nl/aa_images/nl/normal/285/147/5/43c974d8-24c7-4de0-a982-8cbe1c30331e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
HenkEisDS schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:11:
Ideaal apparaat om in je tas te hebben! Mocht iemand het dan toch nodig vinden om te gaan bellen in de stiltecoupé dan zet je deze unit aan. Geef het apparaat 30 seconden om op te warmen en niemand in een straal van 20 meter zal kunnen bellen. })

Had een meisje een keer verzocht of ze buiten de stiltecoupé wilde bellen omdat ik lekker aan het studeren was. Chagrijnige rotkop terug natuurlijk. Apparaat aangezet en je had d'r kop moeten zien. :p

[afbeelding]
Stoer man.

Ik weet oprecht niet wat ik triester vind, doorbellen in de stiltecoupe na verzoek om te stoppen, of continu een of ander blokkeer-device bij je dragen om elk willekeurig persoon in een straal van 20 meter om je heen stiekem te kunnen pesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hahn schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:10:
[...]

Hoe kan je nou testen hoe lang je herrie kan maken in een stiltecoupé én rekening houden met andere mensen 8)7 Ja, het is een debiele test, maar dat vonden zij blijkbaar grappig.

Maar jij zou dus naar ze toelopen en zeggen "hé, prima dat je test hoeveel herrie je kan maken, maar zou je dat wat zachter kunnen doen?" :?
Eh, ja...? Ook als je aan het testen bent, gelden de regels van een stiltecoupe nog steeds hoor. Het uitvoeren van een test is geen vrijbrief om de regels te overtreden. Tenzij je officiele toestemming van de NS hebt uiteraard.

Sowieso, het uitvoeren van zo'n kleuterniveau "test" geeft al aan dat de "testers" nogal asociaal zijn, en weinig of gewoonweg geen fatsoen hebben.

Zouden die "testers" het ook akkoord vinden als ik een week lang elke nacht uren achter elkaar onder hun slaapkamer het volume van mijn stereo maximaal opentrek? Ik wil wel eens weten hoelang ze dat leuk vinden namelijk.... Grappig toch?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:35
TheZeroorez schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:13:
[...]

Stoer man.

Ik weet oprecht niet wat ik triester vind, doorbellen in de stiltecoupe na verzoek om te stoppen, of continu een of ander blokkeer-device bij je dragen om elk willekeurig persoon in een straal van 20 meter om je heen stiekem te kunnen pesten.
Dat dacht ik ook, en al helemaal dat de helft er waarschijnlijk niks van zegt die hier zegt van wel, maar goed dat zullen we nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
wildhagen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:14:
[...]

Eh, ja...? Ook als je aan het testen bent, gelden de regels van een stiltecoupe nog steeds hoor. Het uitvoeren van een test is geen vrijbrief om de regels te overtreden. Tenzij je officiele toestemming van de NS hebt uiteraard.

Sowieso, het uitvoeren van zo'n kleuterniveau "test" geeft al aan dat de "testers" nogal asociaal zijn, en weinig of gewoonweg geen fatsoen hebben.

Zouden die "testers" het ook akkoord vinden als ik een week lang elke nacht uren achter elkaar onder hun slaapkamer het volume van mijn stereo maximaal opentrek? Ik wil wel eens weten hoelang ze dat leuk vinden namelijk.... Grappig toch?
Wat ik niet snapte aan je reactie was dat je het testen leek te dogen, maar dat je wel vond dat ze rekening moesten houden met andere mensen, en dat gaat niet samen :P

Al had je gezegd dat ze rekening moesten houden met anderen en dus heel de test niet zouden moeten doen, dan had ik het met je eens geweest ;) (Niet dat ze daar naar zouden luisteren, want zij vonden het wel een leuk idee, anders hadden ze het niet gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ideaal apparaat om in je tas te hebben!
Je bent niet alleen een volkomen aso als je dat ding gebruikt, je bent ook nog eens hartstikke strafbaar en je riskeert een boete van vele 1000den euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hahn schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:17:
[...]

Wat ik niet snapte aan je reactie was dat je het testen leek te dogen, maar dat je wel vond dat ze rekening moesten houden met andere mensen, en dat gaat niet samen :P

Al had je gezegd dat ze rekening moesten houden met anderen en dus heel de test niet zouden moeten doen, dan had ik het met je eens geweest ;) (Niet dat ze daar naar zouden luisteren, want zij vonden het wel een leuk idee, anders hadden ze het niet gedaan.)
Eh, dan heb je denk ik me verkeerd begrepen, of ik heb me niet duidelijk genoeg uitgedrukt ;)

Dat was wat ik namelijk bedoelde met "geen rekening met anderen wensen te houden", het uitvoeren van de test an sich ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online

[afbeelding]
Dus omdat 1 iemand geen rekening met jou houdt moet iedereen in een straal van 20 meter daar maar onder lijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:49

-d-

[afbeelding]
De NS (en andere vervoeders) gebruikt ook GSM voor communicatie (GSM-R). Wat je dan zit te blokkeren. Kan je nagaan hoe dit de veiligheid in gevaar kan brengen.

Volgens mij is je verhaal toch alleen maar grootspraak, maar als het echt waar is ben je echt een enorme .... laat ik het maar niet afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

-d- schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:01:
[...]

De NS (en andere vervoeders) gebruikt ook GSM voor communicatie (GSM-R). Wat je dan zit te blokkeren. Kan je nagaan hoe dit de veiligheid in gevaar kan brengen.

Volgens mij is je verhaal is toch alleen maar grootspraak, maar als het echt waar is ben je echt een enorme .... laat ik het maar niet afmaken.
Toetsenbordheld, jeweetzelluf!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
wildhagen schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:05:
Als je iets wil testen hoef je geen rekening meer te houden met de rest ofzo?
Ja, lijkt me logisch toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:25
Daarbij, zo'n jammer is toch alleen maar voor 900 of 1800 of 2100 (UMTS) of voor allemaal? Lijkt me niet toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-06 12:22

DefLite

Why so serious?

Gevaar in noodsituaties
De overheid heeft de jammer voorts illegaal verklaard omdat de GSM-operatoren zeer veel geld betalen voor het gebruik van de frequenties. Ze dulden dan ook geen storing van hun netwerk. Maar er is meer. Een lokaal uitgeschakeld GSM-netwerk - want dat is wat een jammer doet - houdt alle mobiel telefoonverkeer tegen. Ook dringende oproepen naar noodcentrales of de politiediensten.
Dit is dan wel een Belgische bron maar buiten dat het vrijwel zeker illegaal is ook in Nederland zit je natuurlijk met de nodige risico's die zo'n jammer met zich mee brengt.

Als jij(in het algemeen) last hebt van dat bellende meisje zeg er dan wat van maar ga niet met zo'n ding rondlopen omdat jij te laf bent om er wat van te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door DefLite op 04-11-2011 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Zowel binnen als buiten de stiltecoupé stoor ik me overigens aan mensen die hun oordopjes op volume 11 hebben staan. Soms kan gewoon de hele coupé meegenieten met wat voor muziek iemand op heeft staan. Dat vind ik pas asociaal, want meestal staan de dopjes ook nog zo hard dat je er gehoorschade van op kunt lopen.

Met betrekking tot die 'test', kan ik eigenlijk niet concluderen of ik haar conclusie of haar test triester vind. Mensen gingen helemaal niet 'compleet uit hun dak', maar vroegen netjes of zij wat stiller kon zijn. Als het aan mij lag, had ik haar alsnog een boete opgestuurd voor asociaal gedrag in de trein. Bewijs genoeg :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:19

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

alex3305 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 01:53:
Zowel binnen als buiten de stiltecoupé stoor ik me overigens aan mensen die hun oordopjes op volume 11 hebben staan. Soms kan gewoon de hele coupé meegenieten met wat voor muziek iemand op heeft staan. Dat vind ik pas asociaal, want meestal staan de dopjes ook nog zo hard dat je er gehoorschade van op kunt lopen.
Dat ligt meestal aan de kwaliteit van de oordopjes dan dat ze écht hard staan.

Ik heb in augustus nog gebeld in de stiltecoupé. Ik had het eerst niet door namelijk, maar ik deed het echt onwijs zacht en hooguit een minuut. Ik houd er namelijk niet van wanneer mensen met mijn gesprek kunnen meeluisteren, maar ik werd gebeld en heb m'n ma even vriendelijk opgehangen.

Ok, het mag niet kwam ik dus later achter, maar toen gebeurde het volgende:

*trein stopt bij perron*
Man, die de trein uit moet, loopt naar me toe en gaat helemaal over me heenhangen en zegt:

- He, dit is een stiltecoupe. Als jij je daar niks van aantrekt moet je maar ergens anders gaan zitten JA?!

Omdat hij bijna z'n gezicht tegen dat van mij aanduwde kwam het nogal intimiderend over. Heb nog gezegd: excuus daarvoor, ik had het niet door dat ik in de stiltecoupé zat maar lang heeft het gesprek ook niet geduurd of wel.

Kwam 'ie nog een keer dreigen. Toen heb ik vriendelijk gevraagd of hij door wilde lopen want ik had het toch écht wel begrepen.

Een maand daarvoor had ik trouwens nog een groep vrouwen uitgescholden voor *ziekte*wijven en dat ze hun bek moesten houden. Gingen ze er om lachen :( Had het daarvoor 3 keer vriendelijk gevraagd. Gelukkig gingen ze er uit bij het eerstvolgende perron.

Moraal van dit verhaal: boos worden mag, maar dan moet je eerst wel vriendelijk zijn. ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

TheZeroorez schreef op donderdag 03 november 2011 @ 12:13:
[...]

Stoer man.

Niet dat ik het goedkeur, maar ik kan het wel een beetje begrijpen. Als anderen met jouw geen rekening houden, waarom moet ik dan wel met alles en iedereen rekening houden?

Een jammer met een bereik van een meter of 2 zou wel beter zijn :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:12

Sharky

Skamn Dippy!

EXX schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 09:34:
[...]

Niet dat ik het goedkeur, maar ik kan het wel een beetje bergijpen. Als anderen met jouw geen rekening houeden, waarom moet ik dan wel metalles en iedereen rekening houden?
Absoluut waar. Als iemand mij in het verkeer afsnijdt ga ik ook meteen 20 willekeurige auto's afsnijden. Als iemand mij afsnijdt, waarom zou ik het dan niet bij een ander doen? Natuurlijk mogen die 20 andere auto's ook allemaal weer 20 auto's afsnijden. Die theorie blijft immers gewoon geldig?

edit: Je hebt bij beroep iets ingevuld dus ik ga er vanuit dat je 18+ bent. wtf.

[ Voor 6% gewijzigd door Sharky op 04-11-2011 10:02 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Het is ook typisch Nederlands om gedragsregels op te stellen zonder enige handhaving en dan te 'hopen' dat mensen zich er aan houden of anderen er op aanspreken. Dat is natuurlijk vragen om problemen, zeker gezien de Nederlandse individualistische cultuur en de verbale/fysieke uiting daarvan.

De openbare ruimte wordt dus zo snel een free-for-all, als je echt een gedragsverandering wilt inzetten zul je ook dus ook moeten ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 08:53
Zelf reis ik altijd met de trein van Arriva. Deze treinen hebben achterin (of voorin, 't is net welke kant de trein op rijd) een stilte stukje. Coupe kun je het niet noemen, want deze treinen zijn van voor tot achter open. Alleen de machinist zit een eigen hokje. Ze hebben dit stilte stukje wel met een glasplaatje afgeschermd. Maar ja, dat helpt ook maar beperkt.

Ik ga er ook niet echt zitten om de stilte, maar het is prettiger dan in het lange stuk te zitten aan de andere kant van de ingang. Zelf lees ik altijd een krantje in de trein of doe even een powernap, dus geluidsoverlast zullen mensen niet snel van mij hebben.

Wat mij wel opvalt is dat sommige mensen niet op normale toon met elkaar kunnen converseren. Soms praten mensen alsof hun gesprekspartner aan de andere kant van de trein zit. De open indeling van de Arriva treinen helpt hierin ook niet echt. Geef mij de oude 'buffel' treinen van de NS maar terug. Die hadden vele betere zitplaatsen en daar zaten meer scheidingswandjes in. Ik bedoel die NS treinen met de 'stamtafels' erin. :D

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 25-06 20:58

bonzz.netninja

Niente baffi

defiant schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:04:
Het is ook typisch Nederlands om gedragsregels op te stellen zonder enige handhaving en dan te 'hopen' dat mensen zich er aan houden of anderen er op aanspreken. Dat is natuurlijk vragen om problemen, zeker gezien de Nederlandse individualistische cultuur en de verbale/fysieke uiting daarvan.

De openbare ruimte wordt dus zo snel een free-for-all, als je echt een gedragsverandering wilt inzetten zul je ook dus ook moeten ingrijpen.
Volgens mij is dat helemaal niet typisch Nederlands

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
rimave schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:26:
Wat mij wel opvalt is dat sommige mensen niet op normale toon met elkaar kunnen converseren. Soms praten mensen alsof hun gesprekspartner aan de andere kant van de trein zit.
Daar heb je vrijwel overal wel enige last van. Mensen die niet snappen dat ze op een normale toon door een telefoon kunnen praten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:15
Ik snap het idee eigenlijk niet achter de stilte coupe. Stilte vragen in een openbare ruimte die vaak vol en bewegelijk is slaat toch echt nergens op. Als je echt stilte wilt, ga je dan afzonderen in een minder openbare plek.

Het excuus van; "ja maar ik werk of studeer" slaat ook nergens op. Prima als je het wil doen tijdens het reizen met OV, maar het moet niet zo zijn dat je de stilte afdwingt t.a.v. je mede passagiers. Dat vind ik namelijk vrij asociaal. Net als een beschikbare ruimte opeisen voor een stilte coupe, wanneer er al zo weinig vrije plekken zijn.

En ja luid praten en harde muziek zijn ook asociaal.

Niet bedoeld als trol overigens, maar zo denk ik er over. Het had ook wel beter uitgevoerd mogen worden. Beter isoleren om echt stilte te creëren. De coupe donkerder maken. Kleinere ruimtes om de stiltes te bevorderen, enz. Of voor deze coupes een aparte klasse maken en er extra geld voor vragen?

Ik heb last van je rook.
Ik heb last van je kind(eren).
Ik heb last van het geluid dat je produceert.
Ik heb last van je geur(en).
Ik heb last van je bagage.
Ik heb last van je bewegingen.
Ik heb last van je lichaamstaal.

Ik heb het liefst dat je er niet bent.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste