Nee, dat staat er niet. Er staat dat het er rustig moet zijn en dat je de medereiziger niet moet storen. In mijn interpretatie is dat een essentieel verschil met 'je waffel houden'. Als jij als reiziger supersnel gestoord wordt als iemand fluistert/zachtjes praat, dan vind ik dat je de fluisteraar daar niet alleen de schuld van kan geven.CodeCaster schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:52:
Er staat toch gewoon dat de persoon die 'gedwongen' in een stiltecoupé plaatsneemt er volgens de NS dus rekening mee dient te houden dat hij z'n waffel moet houden?
Deels mee eens. Het fatsoen ontbreekt menigmaal bij de reizigers (niet alleen in een stiltecoupe). Uitgaande van de goedheid van de mens is het naar mijn idee nog steeds onrealistisch om te verwachten dat iedereen z'n waffel dichthoudt in de stiltecoupe. Het is, zoals ik al eerder zei, een massavervoersmiddel. En dat staat synoniem aan 'ruis' tijdens het reizen.Het is inderdaad naïef en onrealistisch om te verwachten dat mensen zich een béétje van hun fatsoenlijke kant laten zien, ja. Waarom kan ik vijf ochtenden per week een kwartier in de Sprinter staan tussen allemaal jongeren die allemaal even vrolijk niks zeggen en voor zich uit staren (net als ik) zodat iedereen rustig z'n krantje kan lezen en z'n koffie kan drinken, terwijl in het weekend het uitschot van de maatschappij met de benen op de bank gaat zitten bellen in de halflege stiltecoupé? Het heeft gewoon niks met drukte te maken, maar met fatsoen.
[PRIMA FOCUS ] | [ flickr]