Tsja, was dat maar zo. Er zijn geen rondreis-kaartjes meer. Ik wilde laatst van Eindhoven -> Leiden -> Amsterdam Amstel -> Eindhoven, maar dat kreeg ik met geen mogelijkheid meer op één kaartje. Tot december kon dat nog wel, gewoon uit de automaat. De loketmevrouw kon me ook niet helpen 'die zijn er niet meer, want het werd weinig gebruikt, en de prijs van een retourtje is hetzelfde geworden als twee enkeltjes, het wordt voortaan per kilometer berekend'. Waarbij ze even voorbij gaat aan het feit dat ik dan wel twee keer het instaptarief moet betalen omdat ik nu twee kaartjes nodig heb (Ehv -> Amsterdam Amstel via Leiden, en Amsterdam Amstel naar Ehv). Als ik met de chipkaart zou reizen dan ben ik trouwens 3x het instaptarief kwijt, omdat je daarmee je reis niet kunt onderbreken (iedere keer uit/inchecken als je ergens een uurtje moet zijn).Fiber schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:57:
Ja, dat moet. Bij gewone kaartjes heb je daar speciale via of rondreis kaartjes voor.
Kortom, volgens mij is dat een van de verkapte manieren om het toch stiekum weer duurder gemaakt te hebben.