Het grote spoorwegentopic deel 21 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 175 Laatste
Acties:
  • 702.004 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:00

Nic

Vrij

Fiber schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 19:57:
Ja, dat moet. Bij gewone kaartjes heb je daar speciale via of rondreis kaartjes voor.
Tsja, was dat maar zo. Er zijn geen rondreis-kaartjes meer. Ik wilde laatst van Eindhoven -> Leiden -> Amsterdam Amstel -> Eindhoven, maar dat kreeg ik met geen mogelijkheid meer op één kaartje. Tot december kon dat nog wel, gewoon uit de automaat. De loketmevrouw kon me ook niet helpen 'die zijn er niet meer, want het werd weinig gebruikt, en de prijs van een retourtje is hetzelfde geworden als twee enkeltjes, het wordt voortaan per kilometer berekend'. Waarbij ze even voorbij gaat aan het feit dat ik dan wel twee keer het instaptarief moet betalen omdat ik nu twee kaartjes nodig heb (Ehv -> Amsterdam Amstel via Leiden, en Amsterdam Amstel naar Ehv). Als ik met de chipkaart zou reizen dan ben ik trouwens 3x het instaptarief kwijt, omdat je daarmee je reis niet kunt onderbreken (iedere keer uit/inchecken als je ergens een uurtje moet zijn).
Kortom, volgens mij is dat een van de verkapte manieren om het toch stiekum weer duurder gemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dsltv schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:26:
[...]

Als ik met de chipkaart zou reizen dan ben ik trouwens 3x het instaptarief kwijt, omdat je daarmee je reis niet kunt onderbreken (iedere keer uit/inchecken als je ergens een uurtje moet zijn).
Dat doe ik nooit. Als ik naar m'n colo moet (bij Sloterdijk) doe ik dat meestal als tussenstop tussen Haarlem en Amsterdam Centraal. Ik check nooit uit bij Sloterdijk. Mischien dat dat niet werkt als je er de hele dag moet zijn maar voor de paar uur die ik dan weg ben werkt dat prima...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:19
GoldenSample schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:51:
Iemand enig idee hoe de treinen naar Sziget gaan rijden? en dan speciaal de 2Budapest Sziget express?
Kwam niet verder dan een topic op Somda waarin iemand zich 't zich ook af vroeg..
Hier is wat info te krijgen: http://szigetfest.eu/en/get_there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

NS faalt hard vandaag met de omleiding tussen Woerden en Utrecht: de treinen naar Leiden en Rotterdam vervallen en de trein naar Den Haag wordt omgeleid via Breukelen. Zetten ze maar één stel koploper in op de omgeleide IC vanuit Den Haag! En dat kom je dan 2x tegen vol met mensen in het gandpad en op de balkons. Op Utrecht hadden ze voor Den Haag al een extra stel klaarstaan, maar ook met 2 stellen was het echt absurd vol.
Kom je vervolgens op Woerden heb je een overstap van 2 minuten. En wat doet de conducteur: 30 seconden voor vertrek gaan alle deuren dicht, op zijn deur na. (en vervolgens nog 2 minuten wachten op alle rennende mensen die bij zijn deur naar binnen willen >:) ).
Wat een service :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Na de gefrituurde koperdief eerder vandaag, weer een malloot die mee wil dingen voor de Darwin Awards.

Deze overleefde het dan weer wel, in tegenstelling tot de gebakken koperdief.
Een Duitse tiener heeft een stunt op een spoorlijn bijna met de dood moeten bekopen. Hij was op een wagon geklommen en kwam te dicht bij de bovenleiding. De elektriciteit sprong over op zijn lichaam, dat een klap van 15.000 volt te verduren kreeg.

De 16-jarige waaghals is met zware brandwonden overgebracht naar een ziekenhuis.

Dat meldde de Duitse politie zaterdag. Het ongeluk gebeurde op een rangeerterrein in Schwerte, ten zuiden van Dortmund.

De stroomstoot was zo hevig, dat zelfs vier vrienden die vanaf de grond toekeken, een schok kregen.

Het treinverkeer rond Schwerte lag door de mislukte stunt ruim een uur stil.
Bron: http://www.nu.nl/opmerkel...stunt-met-15000-volt.html

Hangt er vandaag iets in de lucht ofzo, dat iedereen zo dom doet met dit soort achterlijke dingen? Kunnen mensen niet meer nadenken ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CyBeR schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 14:31:
[...]

Dat doe ik nooit. Als ik naar m'n colo moet (bij Sloterdijk) doe ik dat meestal als tussenstop tussen Haarlem en Amsterdam Centraal. Ik check nooit uit bij Sloterdijk. Mischien dat dat niet werkt als je er de hele dag moet zijn maar voor de paar uur die ik dan weg ben werkt dat prima...
En hoe is dat anders dan dit?
CyBeR schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 22:57:
[...]

Ja, je rijdt zwart. Je hebt namelijk niet volledig betaald voor je reis. Of je nou vooraf of achteraf niet betaalt maakt daarbij niet uit. En hoewel een conducteur dat inderdaad niet kan beoordelen omdat je met een OV-C achteraf betaalt (en je op dat moment aan de voorwaarde van 'ingecheckt zijn' voldeed), kan het backendsysteem wel besluiten dat je wel érg vaak niet uitcheckt en daar actie op ondernemen.
Diezelfde backendsysteem kan constateren dat op een dag zonder noemenswaardige verstoringen je geen 2 uur doet over Amsterdam CS en Haarlem ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op zondag 29 mei 2011 @ 02:27:
[...]

En hoe is dat anders dan dit?

[...]

Diezelfde backendsysteem kan constateren dat op een dag zonder noemenswaardige verstoringen je geen 2 uur doet over Amsterdam CS en Haarlem ;)
Mja, maar ik heb nergens zien staan dat dat niet mag hoor. Kijk eens op de spoorkaart waar Sloterdijk ligt t.o.v. Hlm en Asd. Als ik een omweg nam (en dus met papier een Via-kaartje nodig zou hebben) was 't een ander verhaal.

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 29-05-2011 02:54 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Zo ver ik weet, mag dat. Je bent ook niet verplicht uit te checken bij overstappen en je gaat nog steeds in dezelfde rijrichting.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Mensen en Modjes, er is een OV-Chipkaart topic!! OV Chipkaart

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
ArcticWolf schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:32:
[...]

heb je tenminste genoeg werk ;) tis allemaal niet echt veel de laatste tijd :'(
Jaarverslag van Prorail al gelezen :?
offtopic:
de site is momenteel down..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 23:29

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
RTB V 206 staat met de volgende V 250 in Emmerich. Vertrek ri. Amsterdn pas als het licht uit is dus ik kan lekker op het terras blijven zitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En de eerste V250 (4806) gaat binnenkort weer terug voor inbouw van het interieur....
De rest heeft al interieur.

[ Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 29-05-2011 19:23 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
betekent dat dan... dat ze binnenkort gaan rijden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 18:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn (inclusief de 4806) nu 6 stellen in Nederland. Daarmee zou je in theorie de huidige dienst naar Breda volledig mee kunnen rijden. Maar ik denk dat het nog wel even gaat duren. Volgens mij rijden ze nog niet eens gesimuleerde reizigersritten over de HSL.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dit weekend weer goede ervaringen met de NS gehad: vrijdag van Groningen naar Nijmegen : het is vrijdagmiddag en de stad Groningen braakt duizenden studenten uit die naar huis willen. Met de Intercity (die maar één keer per uur rijdt). 3 stellen ICM die ramvol zitten: als een vis in een blikje gestaan.

Zondag: werkzaamheden tussen Assen en Groningen. Er rijdt nog maar één trein per uur in plaats van de gebruikelijke drie op dat traject. Zet de Ns een trein in met twee stellen ICM in plaats van de gebruikelijke drie of vier. Mezelf maar naar binnen gegooid en met twintig anderen in de ruimte bij de deuren gezeten. Gebrek aan materiaal kan het niet zijn (twee treinen per uur op dat traject vervallen) , dus waarom dan niet gewoon twee extra stellen aankoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:09
MuisM4t schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:02:Zet de Ns een trein in met twee bakken ICM....
???? Twee stellen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:41
MuisM4t schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:02:
Dit weekend weer goede ervaringen met de NS gehad: vrijdag van Groningen naar Nijmegen : het is vrijdagmiddag en de stad Groningen braakt duizenden studenten uit die naar huis willen. Met de Intercity (die maar één keer per uur rijdt). 3 stellen ICM die ramvol zitten: als een vis in een blikje gestaan.

[..]
Dat is vrij simpel te verklaren, in Zw komt er namelijk een trein uit Leeuwarden bij. Als de 3 stellen bestonden uit drie driedelige treinstellen heb je al tien bakken. Aangezien er (volgens mij) 15 zijn toegestaan voor de ICMm kunnen er nog maar twee driedelige treinstellen uit Leeuwarden bij.

Het is vrij moeilijk om even een VIRM oid in te zetten: De hele NoorOost zit aan elkaar geknoopt, waardoor je heel veel stellen VIRM nodig hebt. Je kan dus niet even snel ruilen met matrieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:55:
betekent dat dan... dat ze binnenkort gaan rijden? 8)7
Op welke manier veronderstel je causaliteit tussen de aankomst van een treinstel en het indienstnemen van een serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
De 4806 is het stel dat is volgestouwd met testapparatuur. Aangezien uitgerekend dat stel na meer dan 2 jaar testen teruggaat naar Italië zou je daaruit kunnen concluderen dat het testprogramma is afgerond. En daaruit zou je weer kunnen afleiden dat het stel óf definitief is afgekeurd, óf snel wordt toegelaten. Het eerste is onwaarschijnlijk ('too big to fail') dus is het tweede waarschijnlijker.

Maargoed, speculatie.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luccus schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:33:
[...]
Op welke manier veronderstel je causaliteit tussen de aankomst van een treinstel en het indienstnemen van een serie?
ik bedoelde het aanbrengen van het interieurs... daarnaast zijn de andere 5 stellen al een tijdje in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Alex) schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:05:
De 4806 is het stel dat is volgestouwd met testapparatuur. Aangezien uitgerekend dat stel na meer dan 2 jaar testen teruggaat naar Italië zou je daaruit kunnen concluderen dat het testprogramma is afgerond. En daaruit zou je weer kunnen afleiden dat het stel óf definitief is afgekeurd, óf snel wordt toegelaten. Het eerste is onwaarschijnlijk ('too big to fail') dus is het tweede waarschijnlijker.
Uiteraard is die redenering te begrijpen, waarbij je echter voorbijgaat aan het feit dat recentelijk veel testen met de 4801 en 4881 worden verreden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

marcop23 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:26:
[...]

Dat is vrij simpel te verklaren, in Zw komt er namelijk een trein uit Leeuwarden bij. Als de 3 stellen bestonden uit drie driedelige treinstellen heb je al tien bakken. Aangezien er (volgens mij) 15 zijn toegestaan voor de ICMm kunnen er nog maar twee driedelige treinstellen uit Leeuwarden bij.

Het is vrij moeilijk om even een VIRM oid in te zetten: De hele NoordOost zit aan elkaar geknoopt, waardoor je heel veel stellen VIRM nodig hebt. Je kan dus niet even snel ruilen met matrieel.
Nou ja, 3x3 = 9, maar dat schoonheidsfoutje terzijde, lijkt het me wel dat deze reizigersstroom - net als de reizigersstroom op zondagavond weer térug naar groningen - dusdanig te voorspellen is dat het ingezette materieel daarop aangepast kan worden. De manier zoals het nu is, is namelijk niet bepaald klantvriendelijk.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38
Ik zag laatst iemand die een gewone fiets meenam in de trein, en ik weet dat je voor een normale fiets een speciaal kaartje moet kopen om hem mee te mogen nemen.

Maar toen bedacht ik mij ineens: Hoe wil de conducteur eigenlijk controleren van wie die fiets is? Als jij je fiets op het balkon zet, en zelf in de coupé gaat zitten, dan kan de conducteur toch nooit weten van wie die fiets is?

Of flikkert hij hem dan gewoon bij het eerstvolgende station eruit ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PauseBreak schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:46:
Nou ja, 3x3 = 9, maar dat schoonheidsfoutje terzijde, lijkt het me wel dat deze reizigersstroom - net als de reizigersstroom op zondagavond weer térug naar groningen - dusdanig te voorspellen is dat het ingezette materieel daarop aangepast kan worden. De manier zoals het nu is, is namelijk niet bepaald klantvriendelijk.
Je kunt natuurlijk ook zélf een trein eerder of later nemen. Toegegeven, met één trein ben je er misschien niet.
ThinkPadd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 20:25:
Maar toen bedacht ik mij ineens: Hoe wil de conducteur eigenlijk controleren van wie die fiets is? Als jij je fiets op het balkon zet, en zelf in de coupé gaat zitten, dan kan de conducteur toch nooit weten van wie die fiets is?
Even in de coupe roepen. Als niemand reageert opletten bij wanneer iemand met die fiets uitstapt en dan diegene aanspreken?

[ Voor 41% gewijzigd door ValHallASW op 31-05-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

1 conducteur in een grote intercity. betwijfel of hij daartoe in staat is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:40
Ik zag laatst iemand die een gewone fiets meenam in de trein, en ik weet dat je voor een normale fiets een speciaal kaartje moet kopen om hem mee te mogen nemen.

Pakt een Kettingslot uit zijn broekzak en ketent de fiets vast :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Vroeger had het fietskaartje een plakstrook en moest je die aan de fiets bevestigen. Tegenwoordig roept de conducteur om dat "de eigenaar van de fiets de ventieltjes bij de conducteur kan komen ophalen" ;)
Als hij zijn normale ronde maakt dan komt hij als het goed is de persoon met het fietskaartje wel tegen. Zo niet, dan kan hij maatregelen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vanaf eind 2012 geen treinkaartjes meer verkrijgbaar, alleen OV-chip werkt dan nog. met uitzondering van buitenlandse reizigers:
Uiterlijk eind 2012 stopt de Nederlandse Spoorwegen met de verkoop van papieren kaartjes en kan er alleen worden gereisd met de ov-chipkaart. Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.

Veel loketten op treinstations zullen verdwijnen, maar de medewerkers worden niet ontslagen. Zij zullen worden ingezet om vragen te beantwoorden in stationshallen. 'Er wordt in elk geval niemand van de betrokken werknemers ontslagen', benadrukt een woordvoerder van de NS.

NS stelt dat als reizigers straks aangeven dat loketten moeten openblijven, 'wij zulke pleidooien niet zomaar ter zijde zullen schuiven'. Daar kunnen mensen dan (ook) een ov-chipkaart kopen en opladen.

Sinds de invoering van de ov-chipkaart op het spoor - in oktober 2009 - en de plaatsing van kaartjesautomaten worden aan de loketten weinig kaartjes meer verkocht. 'Voor baliemedewerkers is informatieverstrekking veel belangrijker geworden, maar reizigers willen vaak snel worden geholpen en hebben geen zin om met een vraag aan te sluiten bij een lange rij wachtenden. Dat vraagt van ons een dynamischer instelling', aldus de woordvoerder.

Op het station in Amersfoort wordt op dit moment een proef gehouden met een servicepunt, een internetzuil waar reizigers snel verder kunnen worden geholpen. De ervaringen zijn dusdanig goed, dat de servicepunten ook op andere stations worden geïntroduceerd.

Volgens de NS worden de kaartjes door de volledige overschakeling op de ov-chipkaart niet extra duur, zoals bij sommige streekvervoerders. 'Sterker nog: mensen die een enkeltje kopen zijn met de chipkaart nu al goedkoper uit dan met een kaartje. Dat komt doordat wij voor de chipkaart de retourprijs in tweeën hebben gedeeld'.
Bron: http://www.volkskrant.nl/...-nog-chippen-bij-NS.dhtml

Op zich wel een goed plan imho, als de kaartverkoop nu al marginaal is lijkt het me begrijpelijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Dan moeten ze alleen nog wel even oplossen dat je zonder dubbel instaptarief te betalen kan reizen met verschillende vervoerders...
Wat mij betreft zetten ze gewoon op alle stations in nederland NS palen neer en verrekenen ze de opbrengsten gewoon naderhand met de andere vervoerders. Zo doen ze dat nu toch ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:54

Reinier

\o/

Ik vind het irritant als mensen een gewone fiets in de ochtendspits meeslepen en dat de conducteur er dan niets van zegt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Reinier schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:44:
[...]

Ik vind het irritant als mensen een gewone fiets in de ochtendspits meeslepen en dat de conducteur er dan niets van zegt :/
Ik vind sommige vouwfietsen in de spits al gruwelijk in de weg staan en dat men met dat hele apparaat uit probeert te stappen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NS stelt dat als reizigers straks aangeven dat loketten moeten openblijven, 'wij zulke pleidooien niet zomaar ter zijde zullen schuiven'. Daar kunnen mensen dan (ook) een ov-chipkaart kopen en opladen.
Ja. Als je effectief alle mensen van de loketten verjaagt (door een lokettoeslag in te stellen), dan zal geen mens nog naar het loket willen.

Op nu.nl nog een leuke quote:
Volgens de woordvoerster is de ov-chipkaart ''een technologie waar de klant om vraagt''. De tarieven zullen volgens haar hetzelfde blijven. ''Dit heeft niks met geld te maken'', zegt ze.
Woorden schieten te kort bij zulke uitspraken. De arrogantie straalt er van af. Blijkbaar vertegenwoordigen de reizigersorganisaties tegenwoordig geen enkele reiziger meer, want ik hoor ze toch regelmatig klagen over de OV-chipkaart. Maar de klant vraagt er om, dus de reizigersorganisaties zijn gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ik vind het anders bij de NS wel prima werken hoor, afgezien van dat je nog niet kan overstappen op andere vervoerders. Ik ben dus wel zo'n klant die er om vraagt blijkbaar.

En die lokettentoeslag hoor je mij ook niet over klagen, want ik kan prima bij de automaat mijn vervoersbewijzen regelen. Overigens vind ik wel dat de loketten gewoon beschikbaar moeten blijven voor slechtzienden en ouderen zonder toeslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:37

PauseBreak

derp!

Wat wel vervelend is, is dat je nog steeds dubbel opstaptarief betaalt als je overstapt van NS naar CXX oid. Laat ze dat maar even wél oplossen :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Discrimineer je dan eigenlijk niet door buitenlanders voor te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nee, want er word niemand voorgetrokken.

Je kan moeilijk van iemand die 1 keer per jaar (of nog minder) in Nederland is verwachten dat ze een OV-chipkaart gaan aanvragen, dat lijkt me niet echt erg efficient.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDevil
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

wildhagen schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:07:

Je kan moeilijk van iemand die 1 keer per jaar (of nog minder) in Nederland is verwachten dat ze een OV-chipkaart gaan aanvragen, dat lijkt me niet echt erg efficient.
Waarom dan ook niet voor de Nederlander? Ik zelf ga ook maar max 1x per jaar met de trein, dus waarom kan ik dan geen kaartje nemen?

n54 power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Laatst online: 16:39

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

wildhagen schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:07:

In London moet ik ook gewoon een Oyster-card aanschaffen als ik met de metro ga. Ook al kom ik er maar één keer.

Weer zo'n voorbeeld van een brakke implementatie imho. Hoe ga je controleren of iemand 'buitenlandse reiziger' is? Als ik in het buitenland zou wonen, maar verder gewoon Nederlander ben, met een Nederlands paspoort etc, moet ik dan een chipkaart kopen, of mag ik dan een kaartje kopen? En als ik nu gewoon hier woon, maar aan de balie zeg dat ik in het buitenland woon, mag ik dan wel ineens een kaartje kopen?

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik neem dan gewoon altijd een russische krant mee in de trein en brabbel wat russisch over niet begrijpen. Zou dat werken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
@Mad Marty: Oystercard word dan ook gewoon verstuurd naar 58 landen (waaronder Nederland), OV-chipkaart word alleen naar een Nederlands postadres verstuurd, en de meeste buitenlanders hebben die niet denk ik.

En als je een Nederlands paspoort hebt, maar je woont in het buitenland, dan ben je geen buitenlander, dat lijkt me nogal duidelijk.

Dus jouw redenatie gaat dus niet op, om bovengenoemde redenen
Waarom dan ook niet voor de Nederlander? Ik zelf ga ook maar max 1x per jaar met de trein, dus waarom kan ik dan geen kaartje nemen?
Omdat het voor jou makkelijk is om een persoonlijke ov-chipkaart aan te vragen, en voor een buitenlander niet (word een beetje lastig ophalen enzo). Anoniemen en wegwerpkaart weer wel, maar die heeft weer lang niet alle mogelijkheden en eventuele kortingen waar je recht op zou kunnen hebben etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 11:44
Mad Marty schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:45:
[...]

In London moet ik ook gewoon een Oyster-card aanschaffen als ik met de metro ga. Ook al kom ik er maar één keer.

Weer zo'n voorbeeld van een brakke implementatie imho. Hoe ga je controleren of iemand 'buitenlandse reiziger' is? Als ik in het buitenland zou wonen, maar verder gewoon Nederlander ben, met een Nederlands paspoort etc, moet ik dan een chipkaart kopen, of mag ik dan een kaartje kopen? En als ik nu gewoon hier woon, maar aan de balie zeg dat ik in het buitenland woon, mag ik dan wel ineens een kaartje kopen?
Uhm, wat dacht je van legitimatie?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:55
Hoe zou dat trouwens gaan op de kleinere stations zonder loket? Hoe moet een buitenlander hier een kaartje kopen? Of moet dat dan maar bij de conducteur zodra ze ingestapt zijn? Lijkt me aardig verwarrend als je hier als toerist op bezoek bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:55

Fiber

Beaches are for storming.

Ik vind het nu juist zo brak dat de ov chipkaart nog steeds niet overal geaccepteerd wordt. Wil je met de bus of een Arriva treintje mee, kun je niet inchecken, moet je eerst weer ergens een kaartje zien te regelen, terwijl dat ding al weg rijdt. Sommige chaufeurs zijn dan wel weer coulant en laten je zonder betalen mee reizen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BjornE schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:52:
[...]

Uhm, wat dacht je van legitimatie?
Ik betwijfel of dat rechtens mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mottebelke schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:01:
Hoe zou dat trouwens gaan op de kleinere stations zonder loket? Hoe moet een buitenlander hier een kaartje kopen? Of moet dat dan maar bij de conducteur zodra ze ingestapt zijn? Lijkt me aardig verwarrend als je hier als toerist op bezoek bent.
een buitenlander komt meestal niet het land binnen via een dorp als Wolfheze :P dus hij/zij zal toch eerst een kaart bij een IC/groot station kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mottebelke schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:01:
Hoe zou dat trouwens gaan op de kleinere stations zonder loket? Hoe moet een buitenlander hier een kaartje kopen?
Volgens mij hebben alle grensstations, plus Schiphol, gewoon een loket?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ArcticWolf schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 14:07:
[...]

een buitenlander komt meestal niet het land binnen via een dorp als Wolfheze :P dus hij/zij zal toch eerst een kaart bij een IC/groot station kopen.
Maar vanuit Wolfheze moet hij toch ook weer terug naar Schiphol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 15:38:
[...]

Maar vanuit Wolfheze moet hij toch ook weer terug naar Schiphol...
En daar hebben we het concept 'retourticket' dus voor uitgevonden.

Of, indien de terugreis niet op dezelfde dag gebeurt, een kaartje zonder datum (die moet je dus afstempelen op de dag dat je hem gebruikt).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch een beetje een sterk verhaal. Het papieren kaartje in leven houden is een erg dure aangelegenheid, ik kan me toch bijna niet voorstellen dat de NS dat gaat doen voor die paar buitenlandse reizigers. Ik snap ook eigenlijk niet waarom dat nodig zou zijn. Hier in Rotterdam kun je gewoon een wegwerp-ov-chipkaartje kopen bij een automaat of bij de conducteur/chauffeur, dat werkt afgezien van de hoge prijs bij de conducteur prima. Waarom zou de NS niet met wegwerp-ov-chipkaartjes kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik snap niet waarom reizigers verplicht een OV-chipkaart zouden moeten gebruiken. Als er al met wegwerpchipkaartjes gewerkt zou gaan worden kun je die immers ook gewoon beschikbaar stellen voor je binnenlandse reizigers (zodat ze poortjes kunnen openen). Er verandert dan feitelijk niets, behalve de drager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik weet niet, maar zijn die wegwerpovchipkaartdingen niet een stuk duurder dan de gewone (anoniem danwel persoonlijke) varianten?

Zo ja, lijkt me dat niet zo aantrekkelijk voor de vervoerder, uit financieel oogpunt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat klopt, duurder zijn ze inderdaad. Maar je moet wat als je poortjes hebt staan...

Tenzij NS nu nog wat poortjes gaat ombouwen zodat ze ook QR-codes kunnen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 20:36
Wat betreft het sluiten van die ticketshops wordt, zo ver ik kan nagaan, niet gerept over de NS HiSpeed balies. Nu zijn deze er al beperkt en prijs ik me gelukkig dat er 1 hier op het station is.

Ter illustratie: je wil een kaartje voor nachttrein X, op de site van NS Hispeed is het me tot nu toe alleen nog gelukt kaartjes te kopen vertrekken vanuit Nederland.

Nu kan ik mijn nachttreinkaartje voor plaats Y naar Z (beiden niet in NL) nog bij de NS Hispeed balie krijgen, maar hoe moet dat als deze sluiten?

Vanochtend een dergelijke nachttrein kaartje gekocht, maar noch op de NS Hispeed site, noch DB, noch op enkele andere sites was dit ticket online te verkrijgen.

Ben benieuwd hoe de beleidsmakers dit bedacht hadden. Daarbij vraag ik me al sinds de introductie van de OV kaart af hoe het toch moet als je vanuit het buitenland komt. Ik kan mijn OV-studentenchipkaart niet even langs de paal vegen in een of ander oostblok station waar vandaan mijn trein vertrekt. Ook hier heb ik tot op heden niet echt een oplossing voor gehoord. (nee, papieren kaartje kon ik niet kopen. Ik weet niet wanneer ik terug kom, dus kaartje op datum is geen optie. Dan blijft er nog een kaartje over wat je moet stempelen maar zo'n automaat hebben ze ook niet altijd in het buitenland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik denk niet dat de HiSpeed balies gaan sluiten binnenkort, maar bijvoorbeeld op Amsterdam CS is de HiSpeed balie nu al groter dan de gewone balie dacht ik. En die grote, stevige internationale kaartjes zijn sowieso al heel anders dan nationale kaartjes, die zullen denk ik ook nog wel even blijven. Maar ik denk wel dat ze naast de OV Chipkaart ook steeds meer gaan pushen richting e-tickets: http://ns.nl/reizigers/re...artjes-kopen/het-e-ticket. Op station Amersfoort hebben ze nu sinds een paar dagen 4 stuks van een soort van NS internetzuilen staan, compleet met printer. Kun je daar zelf je e-ticket uitprinten als je thuis geen goede printer hebt, reis info opzoeken en uitprinten, etc. Die dingen hebben alleen toegang tot de diverse NS sites, Connexxion, VVV, stad Amersfoort info, etc. Redelijk dichtgetimmerd allemaal verder, ik heb ze nog niet kunnen hacken, helaas.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Op station Amersfoort hebben ze nu sinds een paar dagen 4 stuks van een soort van NS internetzuilen staan, compleet met printer.
Heet dat niet gewoon een kaartautomaat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wildhagen schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:41:
[...]

En daar hebben we het concept 'retourticket' dus voor uitgevonden.
Volgens mij ga je dan rechtens richting koppelverkoop. Kan me bijna niet voorstellen dat iedereen daar blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 17-09 19:09

LauPro

Prof Mierenneuke®

significant schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 22:09:
Ook hier heb ik tot op heden niet echt een oplossing voor gehoord. (nee, papieren kaartje kon ik niet kopen. Ik weet niet wanneer ik terug kom, dus kaartje op datum is geen optie. Dan blijft er nog een kaartje over wat je moet stempelen maar zo'n automaat hebben ze ook niet altijd in het buitenland).
Dit probleem kent de Benelux ook. Toen ik vanaf Antwerpen kwam werd toen tegen mij gezegd dat ik maar even uit moest stappen op Rozendaal om dan in te checken. Nu staan daar alleen de paaltjes volgens mij niet op het perron :? . Als het een kwestie is van even uitstappen *inchecken* en instappen kan ik mij er iets bij voorstellen. Maar het zou toch knap lastig zijn als dan de trein vertrekt :X of iemand met je bagage loopt te klooien.

Beste zou zijn dat je kan inchecken bij de conducteur oid, of misschien online via je mobiel.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Alex) schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 02:49:
[...]
Heet dat niet gewoon een kaartautomaat? :+
Nee, die hebben ze verplaatst, zal er binnenkort eens een paar foto's van maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 23:50:
Op station Amersfoort hebben ze nu sinds een paar dagen 4 stuks van een soort van NS internetzuilen staan, compleet met printer. Kun je daar zelf je e-ticket uitprinten als je thuis geen goede printer hebt, reis info opzoeken en uitprinten, etc. Die dingen hebben alleen toegang tot de diverse NS sites, Connexxion, VVV, stad Amersfoort info, etc. Redelijk dichtgetimmerd allemaal verder, ik heb ze nog niet kunnen hacken, helaas.
Het is een pilot van de NS. Zo'n beetje als op schiphol, zelfbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 20:36
LauPro schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 03:55:
[...]
Dit probleem kent de Benelux ook. Toen ik vanaf Antwerpen kwam werd toen tegen mij gezegd dat ik maar even uit moest stappen op Rozendaal om dan in te checken. Nu staan daar alleen de paaltjes volgens mij niet op het perron :? . Als het een kwestie is van even uitstappen *inchecken* en instappen kan ik mij er iets bij voorstellen. Maar het zou toch knap lastig zijn als dan de trein vertrekt :X of iemand met je bagage loopt te klooien.

Beste zou zijn dat je kan inchecken bij de conducteur oid, of misschien online via je mobiel.
Nou conducteur vind je meestal ook niet 1 2 3 eenvoudig in de trein. Daarbij, waarom zou ik moeite moeten doen? Uitstappen met mijn bagage erin is zeker een not-done. Dadelijk ben ik te laat en kan ik mijn bagage nazwaaien.

Daarbij, neem even aan dat een dergelijke trein stopt op Leiden. Daar kun je straks alleen in/uit door de OV poortjes. Jij hebt niet ingecheckt en je zit dus gevangen op het station.

Als ik dit soort simpele dingen al kan bedenken, vraag ik me echt af hoe ze ooit op het idee zijn gekomen een OV-kaart te maken.

Over de eerder besproken Oyster, dat systeem verdient alleen maar hulde. Je "huurt" die kaart voor een paar pond. Je laat er eenvoudig saldo op en gaat reizen. Systeem bedenkt zelf wat het goedkoopste is (je betaalt maximaal voor een dagkaart), vergeten in/uit checken is er niet bij. Na gebruik lever je hem weer in, je krijgt je borg terug als ook het nog resterende bedrag. Effectief betaal je dus alleen voor je reis. In tegenstelling tot NL: vergeten uit te checken ah das weer geld voor ons. 5 keer een enkeltje gekocht? Das stom van je, dagkaart was goedkoper geweest. Maar nu hebben we extra verdient *OV bedrijf juicht*. Op die manier handel je toch niet meer ten gunste van de klant? Winst maken OK, maar niet op een dergelijke manier. Helaas is de klant niet altijd meer zo belangrijk, en willen de managers toch vooral een zo'n riant mogelijke bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Toiletbezoeker trekt aan noodrem trein
Een passagier van een NS-trein was op zoek naar een toilet en trok daarbij aan de noodrem.

De passagier vroeg zich af hoe de deur van het toilet open ging en zag een rode hendel bij het toilet en probeerde deze. Dit bleek dus echter de noodrem te zijn van de trein en deze kwam daardoor dus direct tot stilstand.

De trein heeft slechts 5 minuten stil gestaan door de vergissing van de passagier.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
interessant, ze lieten net een trein uitvallen omdat deze zoveel vertraging had opgelopen (station Driebergen-Zeist) deze bleef staan tot de "volgende" trein en kreeg een nieuw pad, alle mensen werden in de sprinter naar Utrecht geleid. De trein naar Schiphol nam een extra station voor zijn rekening om de uitgevallen trein op te vangen en nu loopt alles weer volgens dienstregeling. Eerste keer dat ik zie dat ze het zo flexibel oplossen.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 07-06-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wel grappig bericht, een trein op zonne-energie, door 16.000 zonnepanelen over een 3.5 kilometer lange spoortunnel te leggen: http://www.bndestem.nl/al...rein-op-zonne-energie.ece

Afbeeldingslocatie: http://www.bndestem.nl/multimedia/dynamic/01971/BS_14895801_148958_1971589q.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Vandaag arriveerde de eerste commerciële goederentrein in Lanaken: foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Ow, ik dacht dat het probleem met die lijn was dat er nu juist geen vraag meer voor was? Leuk!

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:31

marapuru

db.

wildhagen schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 16:22:
Wel grappig bericht, een trein op zonne-energie, door 16.000 zonnepanelen over een 3.5 kilometer lange spoortunnel te leggen: http://www.bndestem.nl/al...rein-op-zonne-energie.ece

[afbeelding]
Wauw, gaaf project. Nog niet eerder van gehoord. En wat een mooie manier om te laten zien dat er een verschil is tussen reizen met de trein en de auto. Een overgang via Zonne-energie :) Symbolisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Lekker lang in de trein zonder overstappen >:)
Langindetrein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Tja, het kan, maar toch is via Rotterdam sneller, ondanks dat je 1 of 2 keer moet overstappen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Dit weekend echter niet.
De oude spoorbrug bij Zwolle wordt er dit weekend uitgesloopt, dus je mag sowieso omreizen. De eerstvolgende mogelijkheid (zonder de bus te hoeven pakken) is dan bij Deventer. Als je dan nog via Rotterdam reist, ben je op de snelste manier 4 uur en 6 minuten kwijt, terwijl je het met bovenstaande voorbeeld 3 uur en 55 minuten kwijt bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:41
Betekent dat ook dat je dit weekend ICRm's in Groningen kan zien? Alle keren dat ik (buiten de spits) in de 3600 heb gezeten, zat ik in ICRm's. De laatste keer dat ik een E-loc in Groningen heb gezien was bij een test voor draadloos internet in de ICMm's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
3600 heeft ook regelmatig VIRM, ik zit regelmatig in die trein (hoewel ik er meestal maar tot Tilburg/Den Bosch in zit). Een enkele keer ook ICMm, maar dat gebeurt niet zo heel vaak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
marcop23 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:05:
Betekent dat ook dat je dit weekend ICRm's in Groningen kan zien? Alle keren dat ik (buiten de spits) in de 3600 heb gezeten, zat ik in ICRm's. De laatste keer dat ik een E-loc in Groningen heb gezien was bij een test voor draadloos internet in de ICMm's.
Nee, al het (planmatige) ICM en ICRm is uit de 3600-omlopen gedraaid dit weekend.

[ Voor 74% gewijzigd door Luke! op 12-06-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Reinier schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 09:44:
[...]

Ik heb meer last van die bergen opvouwfietsen dan van die enkele keer dat ik een normale fiets zie, eerlijk gezegd. De echte kleine (bv Brompton) gaan nog wel, maar vooral de wat eenvoudiger modellen staan vaak behoorlijk in de weg.
Mad Marty schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 13:45:
[...]

Laatste keer dat ik in London was (begin dit jaar) had ik geen Oyster card nodig. Nu had ik weliswaar een (papieren) dagkaart, maar toch.

--
Wat ik me zit af te vragen is hoe het zit met de controlesnelheid. Als ik een conducteur zo bezig zie, dan is de OV-chip bepaald niet de meest snelle optie...

Een ander 'probleem' voor buitenlanders is het opstaptarief (en daarmee een basisbedrag) wat er op de kaart moet staan. Ik vermoed dat het lastig is dat geld weer terug te krijgen.

[ Voor 43% gewijzigd door ijdod op 13-06-2011 18:28 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nieuwe bonuspunten voor Prorail!
Rond vijf uur gaan er weer treinen rijden rond Den Bosch. Al het treinverkeer rondom Den Bosch lag vanaf ongeveer halfvier dinsdagmiddag stil. De problemen werden veroorzaakt door defecte bovenleidingen.

Volgens spoorwegbeheerder ProRail is de bovenleiding te dun en kan die daardoor breken. Bij zo'n breuk bestaat het risico dat treinen of passagiers geraakt worden.

Ook voor halfvier was er slechts mondjesmaat treinverkeer mogelijk tussen Den Bosch en Oss, Nijmegen, Eindhoven en Tilburg. Ook het treinverkeer tussen Den Bosch en Zaltbommel in de richting van Utrecht is al uren volkomen ontregeld.
Bron: http://www.omroepbrabant....Den+Bosch+stilgelegd.aspx

Te dunne bovenleidingen. Klinkt leuk, maar worden in Nederland bovenleidingen niet regelmatig gecontroleerd. zodat ze vervangen kunnen worden voor ze te dun worden?

Of heeft Prorail zoiets van 'who cares en we zien wel waar het fout gaat'?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

wildhagen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:00:
Nieuwe bonuspunten voor Prorail!

[...]

Bron: http://www.omroepbrabant....Den+Bosch+stilgelegd.aspx

Te dunne bovenleidingen. Klinkt leuk, maar worden in Nederland bovenleidingen niet regelmatig gecontroleerd. zodat ze vervangen kunnen worden voor ze te dun worden?

Of heeft Prorail zoiets van 'who cares en we zien wel waar het fout gaat'?
Bezuinigingen en dan huilie doen als ze de beschikbaarheidsquota niet halen :').
Ik heb er gelukkig geen last van. Zometeen met de trein van Naarden-Bussum naar Utrecht Centraal. Eerste stukje doe ik vanuit Almere met de bus :).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vanochtend trouwens ook flinke vertraging tussen Roosendaal en Breda, soms oplopend tot 45 minuten.

Reden: koperdieven hebben weer een druk nachtje achter de rug. De vierde (of vijfde?) keer op dit traject de laatste 3 maanden... gaat echt goed daar.

Hierdoor dus alle slagbomen dicht, treinen zeer langzaam rijdend en nog het een en ander aan shit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
en nu ook
http://www.nu.nl/binnenla...gingen-koperdiefstal.html

daarnaast moest ik vandaag opeens 2 onderhoudsposten voor de bovenbouwvernieuwing 2012 voor prorail zuid schrappen (extra bezuinigingen... gaat gelukkig om goederensporen :X )

nee straks gaat het goed als er geen 1 trein meer optijd rijdt ivm met bezuinigingen....

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 14-06-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nee straks gaat het goed als er geen 1 trein meer optijd rijdt ivm met bezuinigingen....
Ach, Prorail moet bezuinigen en pleegt dus minder onderhoud. De NS krijgt er de boetes voor.

Vanuit Prorails perspectief dus netjes gedaan: zij (als overheidsinstellingen) geven minder uit, en de overheid krijgt toch meer binnen doordat de NS dan meer boetes krijgt wegens niet halen van punctualiteit.

Neat bedacht van de overheid, toch? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hahah dies best wel goed jah _/-\o_

er wordt nog steeds grof geld weggesmeten bij ProRail, maar ze beginnen volgens mij eindelijk wakker te worden daar... dat niet alle sporen (die toch binnen 2 jaar gesaneerd worden) onderhouden moeten worden. 1e keer dat ik dit meemaak. Hoop alleen niet dat ze van die stomme blunders gaan maken (zoals hierboven met te oude bovenleiding) want dan gaat er straks helemaal niemand meer met de trein :o

edit:
http://www.nu.nl/politiek...moet-soort-a2-worden.html
hier is dan wel veel geld voor....

[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 14-06-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Net in Leiden aangekomen uit Amsterdam met +25. We konden eerst een goed kwartier niet vertrekken vanaf Schiphol, en daarna was er iets mis met de bovenleiding 'tussen Nieuw-Vennep en Leiden'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

De verkochtte DH-stelletjes zijn inmiddels via een boottochtje aangekomen in Argentinië.
http://www.flickr.com/photos/ee1400/

Op naar een DH-3, gezien ze daar nog een tussenbak tussen gaan frotten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ook nog een plaatje op volle zee (nou ja, op de Westerschelde dan, ter hoogte van Rilland-Bath :P)

Afbeeldingslocatie: http://photos.marinetraffic.com/ais/showphoto.aspx?photoid=475713

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Het probleem met de BvL is eigenlijk heel simpel, bij controles (welke er regelmatig zijn hetzij schouw hetzij ladder) houden we een minimum dikte aan. (minimale rijdraad dikte) Zodra de draad dunner is word dit genoteerd melding van gemaakt en ingepland voor vervanging.

De dikte is zo gekozen dat er nog rustig een tijdje treinverkeer overheen kan zonder belemeringen. Nu komt het mooie van alles. Of de planning word zo ingedeeld dat je echt op het scherpst van de snede zit (doorrijden met een te dunne draad) Of prorail keurt het nog niet goed wegens het 1 of ander. (Vooral dit laatste gebeurt nogal)

Dus te dunne draad, trein vliegt eronderdoor en knap.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De eerste Coradia Polyvalent is af en is vandaag voorgesteld aan de pers tijdens een evenement in de Alstom-vestiging te Reichshoffen, Frankrijk. De ontwikkeling is snel gegaan: in oktober 2009 werd het contract getekend en 20 maanden later is het eerste model al klaar. De planning is een typetoelating te hebben tegen maart 2013, en de Polyvalent zal ook worden gebruikt voor grensverkeer: onder 15 kV naar Duitsland, en dieselend naar België.

Er is een speciale website: www.letraindesregions.alstom.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
ArcticWolf schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 17:15:
daarnaast moest ik vandaag opeens 2 onderhoudsposten voor de bovenbouwvernieuwing 2012 voor prorail zuid schrappen (extra bezuinigingen... gaat gelukkig om goederensporen :X )
Wat is daar "gelukkig" aan? Wat een mentaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Luccus schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:50:
[...]
Wat is daar "gelukkig" aan? Wat een mentaliteit...
Die worden volgend jaar gesaneerd O-) was ik er vergeten bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zozo, de koperprijs is zeker weer flink hoog ofzo?
Het treinverkeer tussen Roosendaal en Breda is woensdagochtend stilgelegd. Volgens spoorbeheerder ProRail is er opnieuw koper gestolen. Er is zoveel koper gestolen dat een spoorwegovergang niet meer dicht kon.

Naar verwachting rijden de treinen om half een vanmiddag weer volgens het schema. Reizigers moeten rekening houden met extra reistijd van een uur.

Dinsdag was het treinverkeer tussen Roosendaal en Breda al urenlang ontregeld door koperdiefstal.
Bron: http://www.omroepbrabant....n+Breda+opnieuw+plat.aspx

Dat is dus 2x in 2 dagen, en 5-6x in 3 maanden op dat traject.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
de tering, tijd voor deze:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_2v8PX7tZi7k/SydckKRUQkI/AAAAAAAAAnw/WpSU1iVXeWI/s400/ColinGeller_AutoTurret2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:12
Anders zetten we er gewoon bovenleidingspanning op =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand eigenlijk hoe de reserverinngen in de duitse treinen werken? (shl -> berlijn obhf)
Ik heb gisteren geboekt (1e klas utrecht -> berlijn was 10E per man duurder dan 2e klas...) en kon reserveren.
Lekker raamplekjes gedaan :).

Maar, ik zie doorzichtige hangertjes hangen achter de ramen ... waar echter (afaik) nooit wat in hangt. Hoe werkt dat systeem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dat zit tegenwoordig toch in de balk van de bagagerekken? Dacht ik tenminste. Zit niet meer zoveel in die treinen. Daar staat dan van waar tot waar de plaats is gereserveerd op een electronisch display.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay dan heb ik dat punt niet gezien.

Grappig trouwens dat met zijn 2en een enkeltje 1e klas berlijn relatief extreem goedkoop is (70E/man met reservering :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Om 8.53 uur vertrekt EETC-loc 1254 met twee Tsjechische rijtuigen uit Venlo via 's-Hertogenbosch naar de Watergraafsmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Zsub schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 18:43:
Anders zetten we er gewoon bovenleidingspanning op =P
En dan? Beetje crimineel heeft wel een tang met geisoleerd handvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LauPro schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 03:55:
[...]
Dit probleem kent de Benelux ook. Toen ik vanaf Antwerpen kwam werd toen tegen mij gezegd dat ik maar even uit moest stappen op Rozendaal om dan in te checken. Nu staan daar alleen de paaltjes volgens mij niet op het perron :? .
Rozendaal heeft geen station :P
Arnhem is het dichtste bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Spoorwegbeheerder ProRail draagt 250 medewerkers reisinformatie over aan de NS. Dat heeft het bedrijf donderdag laten weten.

De overheveling vloeit voort uit maatregelen die minister Melanie Schultz (Infrastructuur) neemt om onder andere de informatievoorziening aan reizigers te verbeteren. Een van die maatregelen is dat de reisinformatie in een hand komt. Gekozen is voor de NS.

Volgens een zegsman van ProRail zal de reisinformatie gefaseerd overgaan naar de NS en zal de overstap van de medewerkers medio volgend jaar zijn afgerond.

De NS neemt de arbeidsvoorwaarden van de medewerkers over. Het overhevelen van de reisinformatie heeft de instemming van beide spoorbedrijven.
nu.nl

Goed plan denk ik. Bij Prorail heerst teveel incompetentie, kennelijke onwil en als gevolg daarvan gebrekkig en onjuiste informatievoorziening aan de reizigers.

Hopelijk gaat dat nu met een paar honderd procent vooruit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind het juist allesbehalve een goed plan. Als dit België zou zijn zou ik het nog kunnen begrijpen, aangezien er daar slechts één partij afhankelijk is van de reisinformatie (de NMBS). En ook daar zou ik het niet aanmoedigen.

In Nederland hebben we meerdere personenvervoerders: NS, Arriva, Veolia, Syntus, Connexxion. Dit zijn allemaal verschillende marktpartijen. Ook is er het derde spoorwegpakket waardoor internationale treinen kunnen worden ingelegd zonder hulp/medewerking vanuit de NS (in NL voorlopig nog niet aan de orde vanwege de HRN-concessie tot 2015).

Door NS verantwoordelijk te maken voor de reisinformatie (op perrons e.d.) krijgen zij hier een monopoliepositie. Die zullen ze nu nog niet misbruiken (ze hebben er geen baat bij), maar mocht bijvoorbeeld Virgin Trains een vervanger voor de Beneluxtrein (nadat dit een Fyra is) laten rijden, dan durf ik te betwijfelen of NS een directe concurrent zal voorzien van actuele reisinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lijkt me dat ze dat niet zullen doen, want daar zullen ongetwijfeld forse tot héél forse boetes op staan. Dat is immers misbruik van een (semi-)monopoliepositie, en dat is bij wet verboden.

Lijkt me dus een beetje te negatief gedacht allemaal.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 32 ... 175 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hallo vrienden,

We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar :+) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>

Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!