Vanwege werkzaamheden in Delft rijdt de bus een andere route. Dat 9292 (en de reisplanners die 9292 gebruiken) geen tarief toont heeft waarschijnlijk te maken met die omleiding, die staat dan niet goed in de systemen.VirinR schreef op maandag 8 juli 2019 @ 13:00:
[...]
Iets anders, ik heb zaterdag een busrit (lijn 63) gemaakt van Station Delft naar IKEA. Het ritje is zo'n 15 minuten en de 9292-app gaf geen prijs voor deze rit.
Nu maak ik gebruik van NS-flex dus de kosten worden achteraf van mijn bankrekening afgeschreven.
In de NS-app stond sinds gistermiddag een ritprijs van €2,12, dit lijkt mij echter te veel.
Voor een rit van 45 minuten met bus - metro - bus van de RET betaal ik totaal zo'n €3,-.
De klantenservice van Connexxion zou je echter wel het juiste tarief moeten kunnen vertellen - je kunt het ze het beste nog een keer vragen. Hou het dan wel zo simpel mogelijk, als je begint over 'NS Flex' is de kans groot dat ze afgeleid raken en je vraag niet snappen.
Ik heb de route van buslijn 63 opgezocht op Google Maps en nagemeten, daarmee kom ik uit op een ritlengte van 7 km. Het basis-/instaptarief is € 0,96, daarbovenop komt een tarief van € 0,166 per kilometer. (Bron: MRDH).
Daarmee komt het totaal uit op een ritprijs van... € 2,12. Dat lijkt me te kloppen met wat je terugziet in je reisoverzicht van NS Flex.
We are shaping the future

:strip_exif()/f/image/yBSp9SseGk2rOSHs4HNKHao8.jpg?f=fotoalbum_large)