Omdat ze dan ook nog in elke trein meerdere apparaten moeten gaan inbouwen. En dat kost ook centjes.Koffiebarbaar schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:28:
[...]
Waarom kan je in een trein zelf bijvoorbeeld niet gewoon tussentijds inchecken, zonder persé eerst uit te moeten checken, zodat ze exact weten in welke trein je zit?
Wat misschien een goede eerste stap is om het uitchecken voordat je bij een andere vervoerder incheckt weg te halen. Dat moet toch niet zo lastig zijn dat een checkin bij vervoerder B betekent dat je automatisch een checkout van de eerder begonnen reis bij vervoerder A doet?
Ja, dat had ik laatst in Roermond. Euregioticket (is tegenwoordig ook een wegwerpchipkaart) met verplicht in, uit en omchecken. Roermond aankomst met NS, verder met Arriva, waar staan die paaltjes. Niet waar je ze verwacht, bij de trap, nee, bijna bij de voorkant van de Arrivatrein. Dan heb je al niet veel tijd om over te stappen, dan moet je nog gaan zoeken en als je "gewoon" naar de trein toe loopt en de paaltjes staan daar niet dan heb je ook geen tijd meer.Die poortjes passer je helemaal niet volautomatisch in alle gevallen. Van een bus naar trein, en een station in en uit. Maar genoeg stations/perrons waar je die dingen gericht moet opzoeken
Viel me trouwens op hoezeer chauffers niet reageren op fouten. Ik ben niet bekend met de OV-Chipkaart (eerste reis in trein en bus sinds een jaar of zo), ik had de chipkaart in mijn portomonnee en probeerde daar de checkin mee te doen.
Ik heb denk ik in meerdere bussen ingecheckt met een ander geluidje dan normaal voordat ik er achter kwam dat dat de foutmelding "maar één chipkaart tegelijk aanbieden" was. De chauffeur hoort dat ook, maar niemand heeft gereageerd.

Signatures zijn voor boomers.