Een beetje crimineel leest op een forum het hoe en wat van een snelschakelaarAW_Bos schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 10:32:
[...]
En dan? Beetje crimineel heeft wel een tang met geisoleerd handvat.
Wel een heel domme crimineel daar je wel een moordklap krijgt. Je bent eerder dood dan dat die SS afvaltVinnienerd schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:25:
[...]
Een beetje crimineel leest op een forum het hoe en wat van een snelschakelaar
Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?
Ik vind het zozo maar een rare gang van zaken
waarom krijgt de NS de reisinformatie? ProRail bepaald nog steeds door wie en wanneer er over het spoor gereden wordt dmv treindienstleiders, die beheren de storingsdienst en die reparen de baan mocht dat nodig zijn.... niet de NS
http://www.nu.nl/economie...r-concurrentie-spoor.htmlLUXEMBURG - De EU-lidstaten zijn het er over eens geworden om de concurrentie op het spoor in Europa te vergroten.
Nationale spoorwegmaatschappijen zullen concurrenten uit andere lidstaten moeten toelaten en die moeten dezelfde faciliteiten krijgen als de nationale monopolisten. Dat hebben de EU-ministers van verkeer donderdag in Luxemburg afgesproken.
Nederland is voor de verruiming van de concurrentie op het spoor. De nieuwe afspraken betreffen vooralsnog alleen het goederenvervoer en het internationale reizigersvervoer.
Minister Melanie Schultz Van Haegen (Infrastructuur en Milieu) heeft benadrukt dat elk land de vrijheid moet hebben om bij de aanbesteding van nieuwe contracten voor het binnenlandse passagiersvervoer voor eigen maatschappijen te kiezen. Landen moeten zich niet gedwongen voelen om met buitenlandse maatschappijen in zee te gaan.
[ Voor 66% gewijzigd door ArcticWolf op 16-06-2011 18:02 ]
De NS heeft contact met de reizigers/klanten, niet Prorail. Ik vind de keuze vanuit dat oogpunt wel logisch.ArcticWolf schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:39:
Ik vind het zozo maar een rare gang van zakenwaarom krijgt de NS de reisinformatie? ProRail bepaald nog steeds door wie en wanneer er over het spoor gereden wordt dmv treindienstleiders, die beheren de storingsdienst en die reparen de baan mocht dat nodig zijn.... niet de NS
Welke goederensporen worden volgens jouw trouwens gesaneerd?
Tilburg goederen wordt gesaneerd volgend jaar (of over 2 jaar) en de toeleidende sporen vanaf Tilburg Universiteit
[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 16-06-2011 21:06 ]
En de andere vervoerders dan? Arriva enzo? De NS gaat nog aardig wat lijntjes afstoten komende jaren, dus ik vind het vreemd dat de verantwoordelijkheid voor de reisinformatie krijgt.Frank Martin schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 20:55:
[...]
De NS heeft contact met de reizigers/klanten, niet Prorail. Ik vind de keuze vanuit dat oogpunt wel logisch.
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Dat is inderdaad in de ICE ook zo, en dat is best fraai systeem. Het geeft namelijk ook aan tussen welke plaatsen de stoel is gereserveerd.Bastien schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:35:
Dat zit tegenwoordig toch in de balk van de bagagerekken? Dacht ik tenminste. Zit niet meer zoveel in die treinen. Daar staat dan van waar tot waar de plaats is gereserveerd op een electronisch display.
In Frankrijk werken ze nog wel met papiertjes, maar dat is ook knullig systeem. Je bent niet verplicht te reserveren. Bij zo'n beetje ieder station komt de stationschef dan even papiertje ophangen en mensen vertellen dat die stoel gereserveerd is
Trouwens, volgens mij was het zo dat je bij alle NSH treinen zitplaatsreservering automatisch bij de ticket kreeg. Enige uitzonderingen zijn de Benelux (niet mogelijk) en FYRA (optioneel)Boudewijn schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 20:31:
Weet iemand eigenlijk hoe de reserverinngen in de duitse treinen werken? (shl -> berlijn obhf)
Ik heb gisteren geboekt (1e klas utrecht -> berlijn was 10E per man duurder dan 2e klas...) en kon reserveren.
Lekker raamplekjes gedaan.
Maar, ik zie doorzichtige hangertjes hangen achter de ramen ... waar echter (afaik) nooit wat in hangt. Hoe werkt dat systeem?
Waarom waarom...
De trein heeft wat vertraging, maar weet deze op een minuut of 2 na in te lopen voor Roosendaal. Toch wordt er besloten om de trein mooi een half uur te laten wachten als vervanging van de eerstvolgende stoptrein.
De trein heeft wat vertraging, maar weet deze op een minuut of 2 na in te lopen voor Roosendaal. Toch wordt er besloten om de trein mooi een half uur te laten wachten als vervanging van de eerstvolgende stoptrein.
V 250-stel 4806 is vandaag voor afbouw naar Pistoia (I) vertrokken. Na een kort stationnement werd Amsterdam verlaten.
[ Voor 34% gewijzigd door Luke! op 17-06-2011 22:49 ]
Ik weet dat het niet echt de juiste plaats is, maar ik hoop dat ik op wat sympathie van jullie kan rekenen ^^
Er loopt bij NMBS Europe (de Europese tak van de Belgische spoorwegenshizzle) een wedstrijd: 3 weken lang door heel Europa sporen en alle hotspots bezoeken, je krijgt een iPhone en de bedoeling is dat je onderweg volop Twittert/Facebookt/foto's upload! Dit is echt iets voor mij, en daarom vraag ik jullie hulp!
http://www.vertrekopvakantiejob.be/nl/profiel/Ambroos-Vaes -> Gewoon eventjes op de "Like" klikken, en da's alles wat je moet doen!
Bedankt bij voorbaat!
Help me live the dream!
- Ambroos
Er loopt bij NMBS Europe (de Europese tak van de Belgische spoorwegenshizzle) een wedstrijd: 3 weken lang door heel Europa sporen en alle hotspots bezoeken, je krijgt een iPhone en de bedoeling is dat je onderweg volop Twittert/Facebookt/foto's upload! Dit is echt iets voor mij, en daarom vraag ik jullie hulp!
http://www.vertrekopvakantiejob.be/nl/profiel/Ambroos-Vaes -> Gewoon eventjes op de "Like" klikken, en da's alles wat je moet doen!
Bedankt bij voorbaat!
Help me live the dream!
- Ambroos
Leuk idee, leuk gedaan; ik heb - helaas voor jou - alleen geen Facebook-account dus dat gaat hem niet worden. Desalniettemin: veel succes. :-)
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...isico-treinreizigers.htmlTreinreizigers lopen bij ongelukken in tunnels onnodig veel gevaar door de organisatie van de hulpverlening.
Dat meldt de NOS zaterdagochtend op basis van een rapport van het Platform Transportveiligheid. Het platform onderzocht de chaotische afhandeling van een incident in de Schipholtunnel in 2009.
Bij calamiteiten in spoortunnels is nu een belangrijke rol weggelegd voor de brandweer. Die is echter lang niet altijd binnen een kwartier ter plaatse, waardoor kostbare tijd verloren gaat.
Het platform adviseert verkeersminister Melanie Schultz van Haegen (VVD) om treinpersoneel in de eerste cruciale tien minuten van een ongeluk de leiding te geven.
De machinist en conducteur moeten zelf kunnen beslissen of een trein doorrijdt of wordt ontruimd. De minister vindt dat de spoorbedrijven de aanbevelingen moeten overnemen.
Op 2 juli 2009 ontstond flinke rookontwikkeling in de Schipholtunnel. Honderden reizigers bleven door gebrekkige communicatie tussen hulpdiensten, verkeersleiding en treinpersoneel twintig minuten in de spoortunnel. In een uitgelekt rapport van NS Reizigers werd gesproken over een ramp waaraan de reizigers waren ontsnapt. De Tweede Kamer vroeg daarop om opheldering.
Het personeel op een trein zou meer bevoegdheden moeten krijgen om in de eerste tien minuten na het uitbreken van een brand in een spoortunnel daadkrachtiger op te treden. Hierdoor zouden treinreizigers bij een incident in een spoortunnel minder risico lopen.
Dit is een aanbeveling die het Platform Transportveiligheid heeft gedaan aan minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) na een onderzoek naar de brand in een trein in de Schipholtunnel in juli 2009. Nu is bij dit soort incidenten nog een belangrijke rol weggelegd voor de brandweer, maar deze is vaak op dat moment nog niet op de plek van de brand aanwezig.
Wel een goed plan an sich, daar de bemanning ter plekke vaak betere (vooral actuelere) info heeft dan een poppetje in een verkeersleidingcentrum ergens 30 km verderop.
Wel lijkt het me handig als er toch een centrale cöordinatie is, en niet iedere machinist voor zichzelf besluit zomaar te gaan rijden, zonder dat hij weet wat de treinen om hem heen doen...
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat, dat niet zo'n probleem is toch? Aangezien de treinen erachter een rood sein krijgen, zolang de machinist niet achteruit gaat rijden lijkt me vooruit geen probleem omdat hij nog steeds dat pad heeft.wildhagen schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 10:54:
[...]
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...isico-treinreizigers.html
Wel een goed plan an sich, daar de bemanning ter plekke vaak betere (vooral actuelere) info heeft dan een poppetje in een verkeersleidingcentrum ergens 30 km verderop.
Wel lijkt het me handig als er toch een centrale cöordinatie is, en niet iedere machinist voor zichzelf besluit zomaar te gaan rijden, zonder dat hij weet wat de treinen om hem heen doen...
Maar het klinkt als een goed plan om het treinpersoneel de eerste minuten de coordinatie te doen (zoals in een vliegtuig ook gebeurd).
Opknopen...
Wat ik nooit snap is dat ze de helers niet aanpakken, een beetje metalenhandelaar kan toch wel zien waar dat spul vandaan komt?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Opknopen? Nah ze krijgen van mij een kniptangetje en trap ze in een 25kV station leef je uit je wou knippen ga je gang.Fiber schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:23:
[...]
Opknopen...
Wat ik nooit snap is dat ze de helers niet aanpakken, een beetje metalenhandelaar kan toch wel zien waar dat spul vandaan komt?
Mwja ze moeten echt wat tegen die lui gaan doen een voorbeeld neerzetten ofzo, bam 10 jaar cel met gedwongen TBS.
Niet dat ze alleen de veiligheid in het geding brengen maar het begint langzamerhand gewoon irritant te worden. Elke dag zijn er wel vertragingen vanwege herstelwerkzaamheden omdat er zo'n fag de beveiliging/bovenleiding weer heeft weggeknipt voor een paar euro's.
Niet dat ze alleen de veiligheid in het geding brengen maar het begint langzamerhand gewoon irritant te worden. Elke dag zijn er wel vertragingen vanwege herstelwerkzaamheden omdat er zo'n fag de beveiliging/bovenleiding weer heeft weggeknipt voor een paar euro's.
Maar wat is nou een realistische straf die in Nederland wordt gegeven?
Ik zit zo te denken:
Half jaar cel (ivm veiligheid) + 2 jaar voorwaardelijk
Boete adhv de drukte: Op bijv Gn - Dz 4 treinen per uur, geschatte tijd gestremd 6 uur, 6 uur * 4 treinen per uur is 24 treinen * gemiddeld 30 passengiers per trein = 720 misgelopen treinkaartjes van 12 euro is in totaal een boete van €8640,-. Als betrapt wordt op Asd - Ut betaal je natuurlijk veel meer.
Ik zit zo te denken:
Half jaar cel (ivm veiligheid) + 2 jaar voorwaardelijk
Boete adhv de drukte: Op bijv Gn - Dz 4 treinen per uur, geschatte tijd gestremd 6 uur, 6 uur * 4 treinen per uur is 24 treinen * gemiddeld 30 passengiers per trein = 720 misgelopen treinkaartjes van 12 euro is in totaal een boete van €8640,-. Als betrapt wordt op Asd - Ut betaal je natuurlijk veel meer.
Wat denk je van de economische schade doordat ik een half uur later bij mijn klant ben?
.
Reken op minimaal 50E/half uur/reiziger.
Reken op minimaal 50E/half uur/reiziger.
Jammer genoeg krijg ik op mijn iPad een witte pagina te zien...Luccus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 22:36:
V 250-stel 4806 is vandaag voor afbouw naar Pistoia (I) vertrokken. Na een kort stationnement werd Amsterdam verlaten.
Mooi! Jammer dat dit niet veel verschil zal maken... Pas wanneer registratie verplicht wordt zal het afnemen (zo bleek al in het buitenland).
We are shaping the future
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik kan het niet helpen dat Apple vertikt Flash toe te laten op iPhone en iPad en heb op het moment wel wat beters te doen dan daar iets anders voor in elkaar zetten.Alex) schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:32:
[...]
Jammer genoeg krijg ik op mijn iPad een witte pagina te zien...
Zie enkele pagina's terug.Killjoy schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:46:
Wadlopers aangekomen in Argentinie:
Wellicht weet iemand hier iets over het volgende:
Kan ik met een Jaartrajectabonnement voor Utrecht C - Leiden C ook via Den Haag C reizen? De NS reisplanner geeft als opties (1) direct en (2) via Schiphol. Nu moet ik nooit bij Schiphol zijn, maar wel zo nu en dan in Den Haag. Ik koop dan een kaartje Utrecht - Leiden via Den Haag C, maar dat vergeet ook nog wel eens makkelijk en het zou me weer een handeling schelen
Bij het e-mailformulier op ns.nl moet je kiezen uit een onderwerp en dienst (naast al je persoonlijke gegevens...), maar mijn vraag valt niet binnen de categorieën die je kunt kiezen.
Kan ik met een Jaartrajectabonnement voor Utrecht C - Leiden C ook via Den Haag C reizen? De NS reisplanner geeft als opties (1) direct en (2) via Schiphol. Nu moet ik nooit bij Schiphol zijn, maar wel zo nu en dan in Den Haag. Ik koop dan een kaartje Utrecht - Leiden via Den Haag C, maar dat vergeet ook nog wel eens makkelijk en het zou me weer een handeling schelen
Bij het e-mailformulier op ns.nl moet je kiezen uit een onderwerp en dienst (naast al je persoonlijke gegevens...), maar mijn vraag valt niet binnen de categorieën die je kunt kiezen.
Rail Away!
Nee, dat mag niet. Je mag de kortste afstand, de kortste tijd, de minste overstappen of de eerste aankomst nemen.
Via Den Haag is zeker niet de korste afstand. De kortste tijd is 41 minuten met de rechtstreekse IC, de minste overstappen is diezelfde IC. Dat je de verbinding via Schiphol ook te zien krijgt is omdat als je om x:28 op het station staat, je daarmee het eerste op je bestemming bent.
Via Den Haag gaat je dat niet lukken. Als je om x:14 in Utrecht bent voor de IC naar Den Haag, dan kom je het volgende uur om x:11 in Leiden. Maar de IC van x:26 is er al om x:07, dus mag je niet via Den Haag.
Via Den Haag is zeker niet de korste afstand. De kortste tijd is 41 minuten met de rechtstreekse IC, de minste overstappen is diezelfde IC. Dat je de verbinding via Schiphol ook te zien krijgt is omdat als je om x:28 op het station staat, je daarmee het eerste op je bestemming bent.
Via Den Haag gaat je dat niet lukken. Als je om x:14 in Utrecht bent voor de IC naar Den Haag, dan kom je het volgende uur om x:11 in Leiden. Maar de IC van x:26 is er al om x:07, dus mag je niet via Den Haag.
[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 20-06-2011 16:31 ]
Signatures zijn voor boomers.
Best vervelend, want in de situatie groningen - leiden is de route over den haag imo de prettigste (of over schiphol, maar dan heb je een andere vertrektijd). De toegestane routes zijnMaasluip schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:30:
Nee, dat mag niet. Je mag de kortste afstand, de kortste tijd, de minste overstappen of de eerste aankomst nemen.
groningen - schiphol - leiden (2:30 in koploper, 15 in VIRM, totaal 2:56)
groningen - amersfoort - schiphol - leiden (1:40 in koploper, 0:30 in koploper, 15 VIRM, totaal 2:46)
groningen - utrecht - leiden (2:00 in koploper, 40 in VIRM, totaal 2:51)
over den haag is:
groningen - den haag - leiden (2:45 in koploper, 10 in VIRM, totaal 2:55)
Die vier minuten heb ik graag over voor langer in een koploper en korter in VIRM. Gelukkig heb ik een weekend-ov, dus ik heb gisteren gewoon die route genomen ;-)
Ah, check, thx! Ik wist niet op basis waarvan je kunt beslissen welke route je kunt nemen, nu is het duidelijk. Helaas, maar dat wordt dus toch kaartjes kopen, gelukkig kan ik ze declarerenMaasluip schreef op maandag 20 juni 2011 @ 16:30:
[edit]
Ik bedenk me ineens weer waardoor die vraag getriggerd werd: laatst was de brug bij Alphen weer eens kapot en toen werd er vanuit Leiden aangeraden om via Den Haag te reizen, niet via Schiphol.
[ Voor 10% gewijzigd door Mad Marty op 20-06-2011 17:52 ]
Rail Away!
Mwoa, ik ben met mijn OVCK meermalen gecontroleerd op routes die officieel eigenlijk ook niet mogen, en er is nog nooit wat van gezegd door de conducteur. Je moet het natuurlijk niet te gek maken, maar volgens mij valt er nog best wel wat te smokkelen op bijvoorbeeld de route Amersfoort - Den Haag via Amsterdam en/of Schiphol of omgekeerd. Zelfs Amersfoort - Amsterdam via Schiphol / Den Haag of omgekeerd heb ik wel eens zonder problemen bij controle gedaan. Ik zou het gewoon eens proberen, desnoods met een geldig enkeltje Den Haag - Leiden achter de hand.
[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 20-06-2011 19:36 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vanuit Nederland werd vandaag Thalys 4538 geïmporteerd vanuit België en geëxporteerd naar Duitsland (i.e. Wildenrath). Best maf, op zo'n diesellijntje; doet me een beetje denken aan de foto's van een gesleepte TGV op zo'n niet-geëlektrificeerd stuk die eerder in deze topicreeks werden gelinkt.
Import vanuit Duitsland was er ook in de vorm van SLT 2455. Nog veertien viertjes te gaan.
Import vanuit Duitsland was er ook in de vorm van SLT 2455. Nog veertien viertjes te gaan.
Wat gaat daarmee gebeuren dan? Gaat deze rijden tussen Duitsland - Frankrijk?Luccus schreef op maandag 20 juni 2011 @ 22:08:
Vanuit Nederland werd vandaag Thalys 4538 geïmporteerd vanuit België en geëxporteerd naar Duitsland (i.e. Wildenrath). Best maf, op zo'n diesellijntje; doet me een beetje denken aan de foto's van een gesleepte TGV op zo'n niet-geëlektrificeerd stuk die eerder in deze topicreeks werden gelinkt.
Rondje op de testbaan vanwege EMC-problematiek, denk ik zo. Doet de halve 522 daar nog steeds dienst?ArcticWolf schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:30:
[...]
Wat gaat daarmee gebeuren dan? Gaat deze rijden tussen Duitsland - Frankrijk?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
ETC
ETCS
Ik denk dat je iets anders bedoeld...
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
EMC dus. Datzelfde waarvoor zo ongeveer het hele NS-park (DM'90 uitgezonderd) al naar Wildenrath is geweest, en datzelfde waarvoor bij VIRM-1 nu de GTO-thyristors door IGBT-exemplaren worden vervangen.
I know...
Ninja-edit van AW_Bos of IJnte heeft een bril nodig
Ik weet wel waar ik m'n geld op inzet.Vinnienerd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:44:
Ninja-edit van AW_Bos of IJnte heeft een bril nodig

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 21-06-2011 17:51 ]
Ik heb al een bril
Maar als ik jullie was zou ik lekker met Luccus meegokken, kan je nog eens wat winnen.
offtopic:
Ja prima vakantie gehad!! Erg lekker om even helemaal weg te zijn en niet te hoeven werken. Jij hebt je deadline bij de drukker gehaald zag ik.
Ja prima vakantie gehad!! Erg lekker om even helemaal weg te zijn en niet te hoeven werken. Jij hebt je deadline bij de drukker gehaald zag ik.
Om toch nog enigsinds wat nuttigs toe te voegen in dit topic:
Ik mis het sein nog even, maar goed.. Zal wel ERTMS zijn..
Bron: RTV UtrechtUTRECHT - Op de Utrechtse Neude is een spoorboom met een sein neergezet. De boom is een actie van spoorbeheerder ProRail die aandacht vraagt voor ongelukken op spoorwegovergangen.
Volgens de spoorbeheerder in Utrecht zijn er jaarlijks zo'n 40 ongelukken op overgangen, in een kwart van de gevallen komt een slachtoffer om het leven.
ProRail zegt dat het vooral jonge mannen het spoor nog oversteken als de lichten al aanstaan en de bomen neergaan.
Ik mis het sein nog even, maar goed.. Zal wel ERTMS zijn..
Wel ironisch, een paar jaar geleden was er veel kritiek op de HOV-baan en het feit dat veel mensen de bussen niet aan zagen komen, wat bijna tot ongelukken leidde.
Hmm dat doet me ineens aan dit onderstaande filmpje denken, wat al regelmatig op TV te zien is geweest:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Niet heel spectaculair, maar ik moet altijd wel een beetje glimlachen om foutieve info:

Dit was dus een Thalys stoptrein IC die ook nog eens op tijd reed (niet +50 dus)

Dit was dus een Thalys stoptrein IC die ook nog eens op tijd reed (niet +50 dus)
Kop-staartbotsing spoor
Raven in "Het Grote Kleine Mededelingen Topic Deel..."
Pfff déjà vu, Trein botst op auto bij Wijhe, gelukkig was ik er dit keer al voorbijNet voor een spoorwegovergang tussen Bathmen en Colmschate zijn rond half zes twee auto's op elkaar gebotst.
Door de kop-staartbotsing belandde de eerste auto op het spoor. Deze werd geraakt door een aankomende trein. Er zijn geen gewonden gevallen. Er rijden tijdelijk geen treinen tussen Deventer en Rijssen. De vertraging kan oplopen tot meer dan een uur.
Raven in "Het Grote Kleine Mededelingen Topic Deel..."
[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 24-06-2011 09:08 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dit weekend is er een indienststelling van stap 2D van Vaartsche Rijn - Lunetten. Hopelijk is morgenochtend een nieuw stuk spoor in dienst tussen Lunetten en Utrecht CS. Daarna kan verder gegaan worden aan de afbouw van de dive-under.
Hebben jullie nog nieuwe beschermroosters boven de waterlinieweg gemaakt? Ik fietste er gistermorgen overheen en boven de nieuwe sporen en bovenleidingen zag ik toen nog niet van die roosters aan het brugdek met een hoek van 45gradenIJnte schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:02:
Dit weekend is er een indienststelling van stap 2D van Vaartsche Rijn - Lunetten. Hopelijk is morgenochtend een nieuw stuk spoor in dienst tussen Lunetten en Utrecht CS. Daarna kan verder gegaan worden aan de afbouw van de dive-under.
Treinverkeer ontregeld door storingen
AMSTERDAM - Op verschillende plaatsen in Nederland is het treinverkeer maandag ernstig ontregeld door storingen.
Als gevolg van een wisselstoring bij station Weesp ligt het treinverkeer rond Amsterdam grotendeels stil. Dat heeft een woordvoerster van de NS maandag gezegd.
Er zijn bussen besteld om de gestrande reizigers op te pikken, maar er zijn maar weinig bussen beschikbaar wegens schoolreisjes, aldus de woordvoerster.
Reizigers moeten omrijden via Utrecht of via Rotterdam, wat leidt tot een vertraging van meer dan een uur. Ook rondom Schiphol zijn er problemen. De storing duurt naar verwachting tot 11.00 uur.
Geëvacueerd
Een trein uit Leiden kwam vlak voor het station Amsterdam-Zuid stil te staan als gevolg van de storing. Sommige reizigers besloten de trein te verlaten en over de spoorrails verder te gaan.
Medewerkers van de NS hebben deze mensen en de passagiers die nog in de trein zaten inmiddels geëvacueerd, aldus de woordvoerster.
Roosendaal
Het treinverkeer rond Roosendaal is ernstig ontregeld door een stroomstoring. Er rijden geen treinen van en naar de Brabantse plaats.
Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur, meldt Prorail. Naar verwachting zijn de problemen rond 10.30 uur voorbij.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Geen idee, ik ben geen aannemer. Ik verwacht dat dit inmiddels al wel gebeurd is.PeaceNlove schreef op maandag 27 juni 2011 @ 10:42:
[...]
Hebben jullie nog nieuwe beschermroosters boven de waterlinieweg gemaakt? Ik fietste er gistermorgen overheen en boven de nieuwe sporen en bovenleidingen zag ik toen nog niet van die roosters aan het brugdek met een hoek van 45graden
De stroomstoring bij Roosendaal was overigens kort na 10:00 al opgelost, treinverkeer is weer op gang gekomen.
De stroomstoring betrof overigens alleen de seinen en wissels, het ging niet om een algehele storing.
De stroomstoring betrof overigens alleen de seinen en wissels, het ging niet om een algehele storing.
Virussen? Scan ze hier!
Waar kan ik (dus het algemene publiek) meer details vinden over de verschillende fases van dit project? Op Prorail.nl staat het niet zo heel erg gedetailleerd.IJnte schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:02:
Door een defect, een aanrijding, stroomstoring etc etc. Zoveel mogelijkheden.
Virussen? Scan ze hier!
En het is in dienst, ik ben er vanochtend zonder problemen overheen gegaan. Wel aan een zeer lage snelheid, maar dat zal wel zijn omdat het nieuw spoor is?IJnte schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:02:
Euhm nee
Er wordt een stopmachine over het spoor gestuurd om duizenden treinbewegingen te simuleren. Dit zorgt ervoor dat je over het nieuwe spoor met de maximale baanvaksnelheid kan rijden. Meestal is voor de eerste trein nog wel een TSB (tijdelijke snelheidsbeperking) ingesteld om zeker te weten dat het spoor vrij is (schouwen) en dat het goed functioneerd.

Niet. Site's als CU2030.nl en ProRail.nl geven alleen de informatie vrij die voor het publiek interessante en relevant is. Faseringsstappen behoren niet tot die onderwerpen. Er zijn er nog vele te gaan overigensShitHappens schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:24:
[...]
Waar kan ik (dus het algemene publiek) meer details vinden over de verschillende fases van dit project? Op Prorail.nl staat het niet zo heel erg gedetailleerd.
@IJnte een TSB wordt volgens mij al sinds begin 2010 niet meer toegepast (bij vernieuwingen), ProRail eist dat de veiligebereidbaarheid niet in het geding is (wat voor indiensttrede wordt toegepast) daarna mag er volgas over heen, ik heb iig nog nooit meegemaakt dat er een TSB werd toegepast op een werk waar ik toezicht liep.
En vandaag is het echt feest op het spoor, vind het knap dat er uberhaupt treinen rijden
http://www.ns.nl/storingen/index.form
En vandaag is het echt feest op het spoor, vind het knap dat er uberhaupt treinen rijden
[ Voor 11% gewijzigd door ArcticWolf op 27-06-2011 14:36 ]
Hoe komt dat? Door de warmte?
Je zou vandaag maar vanuit het noorden of oosten naar Schiphol moeten voor vakantie, zul je toch om moeten reizen via Utrecht en Den Haag en/of Leiden. Wordt je ook niet vrolijk van denk ik.
http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart#
Je zou vandaag maar vanuit het noorden of oosten naar Schiphol moeten voor vakantie, zul je toch om moeten reizen via Utrecht en Den Haag en/of Leiden. Wordt je ook niet vrolijk van denk ik.
http://www.ns.nl/cgi-bin/spoorkaart/spoorkaart#
Voor de IDS van de nieuwe brug voor de hanzelijn kreeg de MCN ook een opdracht mee om met max 60 te rijden. Het gebeurd dus nog wel degelijk.ArcticWolf schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:35:
@IJnte een TSB wordt volgens mij al sinds begin 2010 niet meer toegepast (bij vernieuwingen), ProRail eist dat de veiligebereidbaarheid niet in het geding is (wat voor indiensttrede wordt toegepast) daarna mag er volgas over heen, ik heb iig nog nooit meegemaakt dat er een TSB werd toegepast op een werk waar ik toezicht liep.
En vandaag is het echt feest op het spoor, vind het knap dat er uberhaupt treinen rijden![]()
NS site werkt helemaal niet meer hier... Gelukkig staat hun 'informatiebaantje' ook al onder druk (zie http://www.nu.nl/binnenla...ezorgd-veel-macht-ns.html).ArcticWolf schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:35:
En vandaag is het echt feest op het spoor, vind het knap dat er uberhaupt treinen rijden![]()
Dat lijkt mij sterk... vanmorgen om 9 uur was het al chaos en toen was de temperatuur nog prima buiten.Fiber schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:10:
Hoe komt dat? Door de warmte?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Er stond rond 6:30 een defecte trein op een wisselcomplex voor Utrecht CS, dat was echt rampzalig
sommige treinen hadden 1,5 uur vertraging na een tijd
toen was dat eindelijk opgelost toen kregen ze een stroomstoring in Roosendaal en een paar kapotte wissels op een druk punt bij Weesp... shit happens zeg maar
er komen steeds meer storingen bij die de andere weer vervangen
meer werk voor mij 
er reden vanmorgen twee DD-AR stammen als IC naar Heerlen/Maastricht, dan ben je genaaid zonder enige cooling.

er komen steeds meer storingen bij die de andere weer vervangen

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 28-06-2011 08:00 ]
Er is nog niet eens iets gebeurt of ze doen dit al:
Verwacht noodweer noopt NS tot aanpassingen
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen voeren dinsdag vanaf het middaguur een aangepaste dienstregeling in.
De NS doet dat na overleg met meteorologische diensten die waarschuwen voor noodweer. Dat liet een woordvoerster van de spoorwegen maandagavond weten.
De tropische hitte van dinsdag zal naar verwachting worden verdreven door onweer, zware windstoten en forse hagelbuien.
''Hierdoor zullen treinen langzamer moeten rijden, waardoor de dienstregeling wordt verstoord. Passagiers zullen rekening moeten houden met vertragingen en extra overstappen'', aldus de woordvoerster.
Ze adviseert treinreizigers 's ochtends te kijken op www.ns.nl voor de meest recente vertrektijden. Op de website van de NS stond maandagavond al de tekst: onstuimig weer verwacht.
Oscar Wilde
En wat is de aangepaste regeling?
Gisteren (storing bij Weesp) kon ook weer niemand van de NS vertellen of er nog een trein langs Purmerend ging (de sprinter van Schiphol naar Hoorn met tussenstop Purmerend gooien ze namelijk als eerste eruit for some reason). Er gaat 4x per uur een intercity vanaf Amsterdam CS naar Hoorn/Enkhuizen, zo'n trein kan makkelijk stoppen bij Purmerend. Maar nee hoor, gewoon doorjekkeren en iemand met bestemming Purmerend heeft gewoon pech. Je kan namelijk op geen andere manier met de trein in P'end komen.
Gisteren (storing bij Weesp) kon ook weer niemand van de NS vertellen of er nog een trein langs Purmerend ging (de sprinter van Schiphol naar Hoorn met tussenstop Purmerend gooien ze namelijk als eerste eruit for some reason). Er gaat 4x per uur een intercity vanaf Amsterdam CS naar Hoorn/Enkhuizen, zo'n trein kan makkelijk stoppen bij Purmerend. Maar nee hoor, gewoon doorjekkeren en iemand met bestemming Purmerend heeft gewoon pech. Je kan namelijk op geen andere manier met de trein in P'end komen.
Kia Niro-EV 2024
geen spitstreinen en 2 IC's per uur minder dan gebruikelijk (mits er 4 per uur rijden normaal gesproken)Freak187 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:57:
Maar het ging om de bovenste regelZsub schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:41:
Hoe strandt een trein?
Vanaf 12:00 wordt de dienstregeling voor extreem weer gereden. Gevolgen:Freak187 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:57:
Aldus een gebruiker op FOK!.Tot nu toe gevonden vanaf 12 uur:
- Serie 19800(Spitspendel Den Haag-Goverwelle) rijdt niet
- Serie 9700(Spitspendel Rotterdam-Goverwelle) rijdt niet
- Serie 2000(IC Den Haag-Utrecht) rijdt niet
- Serie 2800(IC Rotterdam-Utrecht-Amersfoort/Deventer) rijdt niet
- Serie 5000(ST Leiden-Dordrecht) rijdt niet
- Serie 14100(Spitspendel Rotterdam-Vlaardingen Centrum) rijdt niet
- Serie 17400(SPR Utrecht-Breukelen) rijdt niet
- Serie 1500(IC Amersfoort Schothorst-Amsterdam) rijdt niet
- Serie 7400(SPR Rhenen-Breukelen, spits door naar Amsterdam/Uitgeest) rijdt niet door naar Asd cq Utg
- Serie 5400(IC Amsterdam-Zandvoort aan Zee) rijdt niet op Haarlem-Amsterdam
- Serie 3100(IC Schiphol-Nijmegen) rijdt niet
- Serie 3300(SPR Hoorn Kersenboogerd-Hoofddorp) rijdt niet
- Serie 3700(IC Schiphol-Lelystad) rijdt niet
- Serie 2600(Sneltrein Amsterdam-Den Haag CS) rijdt niet
- Serie 16000(SPR Utrecht-Den Bosch) rijdt niet Utrecht-Geldermalsen
- Serie 13600(SPR Den Bosch-Breda) rijdt niet
- Serie 3600 rijdt Roosendaal-Den Bosch als SPR
- Serie 5500 rijdt niet Utrecht-Den Dolder
- Serie 4900(IC Utrecht-Almere) rijdt niet
- Serie 14700(SPR Amsterdam-Uitgeest) rijdt niet
- Serie 1900(IC Den Haag-Venlo) rijdt niet Eindhoven-Den Haag
- Serie 800(IC Schagen/Alkmaar-Maastricht) rijdt niet Schagen/Alkmaar-Eindhoven
- Serie 14500(Spits IC Amsterdam-Enkhuizen) rijdt niet
- Serie 15400 (Strandpendel Haarlem-Zandvoort) rijdt niet
En www.ns.nl ligt platRaven schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:43:
Er is nog niet eens iets gebeurt of ze doen dit al:
[...]

Doet het hier prima hoor, niet eens traag ofzo.
Virussen? Scan ze hier!
Wel gratis koffie vanmiddag op het station!
Nu is die wel kapot, lekker andere dienst regeling rijden en geen informatie online. Hulde!wildhagen schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:14:
Doet het hier prima hoor, niet eens traag ofzo.
Serieus: ik snap het niet meer met de NS. Nu blijkt dat het niet ernstig is met onweer, maar toch rijdt volledig NL in aangepast dienstregeling. Volgens de NS op nu.nl kan dat nu niet meer aangepast worden naar normale dienst.
Kan iemand mij uitleggen waarom niet? Als ze andere dienstregeling gaan rijden gaan ze het overig materiaal toch niet leeg naar 1 punt laten rijden om daar te verzamelen?
Waarom wordt materiaal niet standby gehouden? Op het stuk Eindhoven-Maastricht heb je bij b.v. voldoende stations met extra sporen, geldrop weert roermond sittard.
M.a.w. kan iemand mij eens in meer detail uitleggen hoe dat nu werkt zo'n aangepast dienstregeling? Ik kan er echt geen kaas van maken en voor mij is het allemaal onlogisch en niet flexibel.
Omdat het materieel niet op de juiste plekken is voor de normale dienstregeling, omdat het ingezet word in de nooddienstregeling. Idem voor personeel etc. Je kan immers niet zomaar willekeurig personeel op elke trein zetten, ze moeten immers op dat traject wel wegbekendheid hebben.
Materieel standby houden is mooi, maar duur. Je moet dan immers van iedere trein een standby-treinstel hebben, waardoor je dus de dubbele hoeveelheid materieel nodig hebt, dat de rest van de tijd niets doet (dan is het immers niet nodig). Kostbaar, extreem kostbaar grapje!
Dat materieel word, als men van tevoren weet dat men een nooddienstregeling gaat draaien, vaak 's nachts naar de goede plekken gereden.
Daarnaast moet je ook de ruimte hebben om dat materieel te stallen, en je moet er onderhoud op plegen (niet bepaald goedkoop).
Mooi dat er een hoop stations met extra sporen zijn, maar vaak zijn dat niet-elektrische sporen, waardoor je er met het meeste materieel dus al niet terecht kunt (NS heeft immers nauwelijks dieselmaterieel meer, alleen nog wat DM90). Daarnaast gaat het vaak om inhaalsporen die nodig zijn voor het tijdelijk aan de kant halen van bijvoorbeeld goederentreinen.
Groot voordeel: als er iets gebeurt op een bepaald traject is de impact voor de rest van het spoornet veel kleiner, en ijlt het niet na naar het hele land. Minder overlast voor reizigers bij problemen dus.
Klein nadeel: je moet soms iets vaker overstappen door dat inkorten. En op sommige trajecten zullen, door het schrappen van enkele series, wellicht tijdelijk wat minder treinen rijden.
Zomaar "even" overdag een complete dienstregeling omgooien is, althans in de praktijk, bijna onmogelijk. Houd er wel ff rekening mee dat dat een erg complexe operatie is, gezien de schaalgrootte. Zoiets moet je dus voorbereiden.
Materieel standby houden is mooi, maar duur. Je moet dan immers van iedere trein een standby-treinstel hebben, waardoor je dus de dubbele hoeveelheid materieel nodig hebt, dat de rest van de tijd niets doet (dan is het immers niet nodig). Kostbaar, extreem kostbaar grapje!
Dat materieel word, als men van tevoren weet dat men een nooddienstregeling gaat draaien, vaak 's nachts naar de goede plekken gereden.
Daarnaast moet je ook de ruimte hebben om dat materieel te stallen, en je moet er onderhoud op plegen (niet bepaald goedkoop).
Mooi dat er een hoop stations met extra sporen zijn, maar vaak zijn dat niet-elektrische sporen, waardoor je er met het meeste materieel dus al niet terecht kunt (NS heeft immers nauwelijks dieselmaterieel meer, alleen nog wat DM90). Daarnaast gaat het vaak om inhaalsporen die nodig zijn voor het tijdelijk aan de kant halen van bijvoorbeeld goederentreinen.
Even heel kort door de bocht: een aantal treinseries worden opgeheven of ingekort, en elk traject word op die manier een stuk korter.M.a.w. kan iemand mij eens in meer detail uitleggen hoe dat nu werkt zo'n aangepast dienstregeling?
Groot voordeel: als er iets gebeurt op een bepaald traject is de impact voor de rest van het spoornet veel kleiner, en ijlt het niet na naar het hele land. Minder overlast voor reizigers bij problemen dus.
Klein nadeel: je moet soms iets vaker overstappen door dat inkorten. En op sommige trajecten zullen, door het schrappen van enkele series, wellicht tijdelijk wat minder treinen rijden.
Zomaar "even" overdag een complete dienstregeling omgooien is, althans in de praktijk, bijna onmogelijk. Houd er wel ff rekening mee dat dat een erg complexe operatie is, gezien de schaalgrootte. Zoiets moet je dus voorbereiden.
[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 28-06-2011 17:51 ]
Virussen? Scan ze hier!
Treinenweb: Website NS offline door overbelasting
Website is overbelast, was te verwachten
. Hoewel het vorige keer (in de winter geloof ik) kwam door een ongelukkige samenval van problemen bij KPN.
Website is overbelast, was te verwachten
[ Voor 54% gewijzigd door AW_Bos op 28-06-2011 18:06 ]
Kom op zeg. Het enige wat NS nu doet is treinen schrappen. Dan kun je de treinen die niet rijden en dus aan de kant staan toch gewoon inzetten?wildhagen schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:43:
Omdat het materieel niet op de juiste plekken is voor de normale dienstregeling, omdat het ingezet word in de nooddienstregeling. Idem voor personeel etc. Je kan immers niet zomaar willekeurig personeel op elke trein zetten, ze moeten immers op dat traject wel wegbekendheid hebben.
Hoe het ook zij, het is weer een brevet van onvermogen. Lekker een aangepaste dienst rijden, zeggen dat je die aangepaste dienst rijdt, niet zeggen wat aangepast is, maar verwijzen naar de reisplanner, die prompt plat gaat (ja wat denk je, als iedereen die nodig heeft) en als die reisadviezen geeft dan is de helft "trein rijdt vandaag niet".
Niet dat iemand het licht ziet en gewoon een lijstje met treinen die niet of anders rijden publiceert. Dat lijstje wat Alex) hierboven post is natuurlijk flauwekul. Er staat o.a. "Serie 1900(IC Den Haag-Venlo) rijdt niet Eindhoven-Den Haag".
Dus er rijdt geen IC tussen Eindhoven en Den Haag? Tuurlijk rijdt er wel een trein. Maar de 1900 is in Eindhoven geknipt en je moet daar overstappen. Intern betekent dat dat de 1900 tot Eindhoven rijdt en een 801900 tussen Eindhoven en Den Haag rijdt. Publiceer dat dan!
En dan blijkt dat het KNMI ook weer geen juiste voorspellingen kan maken en het is allemaal niet nodig. 10-10-2010 all over again. NS in faalhazen mode en half Nederland over de zeik.
Signatures zijn voor boomers.
Vossloh G2000
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Jij dacht zeker dat dat witte ding boven op die paal bij de Bilt hun glazen bol was waarmee zij feilloos een dag van te voren kunnen zien aankomen waar het gaat onweren. Ik help je even, dat is een radar en dat ding meet alleen maar waar het op dat moment al regent. En met dit weer is nowcasting op basis van die radar ook erg moeilijk omdat het weer zo instabiel is.Maasluip schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:12:
En dan blijkt dat het KNMI ook weer geen juiste voorspellingen kan maken en het is allemaal niet nodig.
Wat mij betreft neemt de NS maar eens iemand in dienst die verstand heeft van het weer en de risico van het verwachte weer samen met de kans daarop kan vertalen naar een risico voor de NS.
Nou volgens mij rijdt deze toch echt niet... iig niet tussen Eindhoven en Tilburg.Maasluip schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:12:
[...]
Dus er rijdt geen IC tussen Eindhoven en Den Haag? Tuurlijk rijdt er wel een trein. Maar de 1900 is in Eindhoven geknipt en je moet daar overstappen. Intern betekent dat dat de 1900 tot Eindhoven rijdt en een 801900 tussen Eindhoven en Den Haag rijdt. Publiceer dat dan!
Daar mocht je lekker met de stoptrein, die uiteraard geen airco had...
Als ik de planner mag geloven rijdt deze overigens helemaal niet... Tilburg - den haag, met overstap in breda, of via utrecht...
een G2000 is er inderdaad in 2 uitvoeringen: de zogenaamde "breedbek" en de "smalbek" (die jij hier dus hebt gezien)Saturnus schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 18:36:
Ah andere cabine, vandaar.
Vanwaar zijn er twee uitvoeringen van de G2000? Technische iets?SleutelMan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:38:
[...]
een G2000 is er inderdaad in 2 uitvoeringen: de zogenaamde "breedbek" en de "smalbek" (die jij hier dus hebt gezien)
Of zijn het gewoon twee verschillende modellen waarbij de klant zelf mag kiezen welke hij/zij wilt.
[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 28-06-2011 21:58 ]
Tering... half nederland ligt gewoon echt plat door bliksem inslagen en kapotte bovenleidingen
Hele nacht om het te repareren.ArcticWolf schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 22:00:
Tering... half nederland ligt gewoon echt plat door bliksem inslagen en kapotte bovenleidingen
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
Komend weken heb ik cursus in Cuijk, ik hoop geen "er worden bussen ingezet" te horen. Officieel kun je er in Cuijk niet uit met de rolstoel (geen assistentie), dus ik kan me ook niet aanmelden. In praktijk gaat uit de trein komen makkelijk bij Veolia treinen.
In eerste instantie is de G2000 met assymetrische cabine geleverd. In Italië was om de één of andere reden deze cabine niet toegestaan en moest Vossloh de symmetrische cabine leveren. Tegenwoordig worden alle nieuwe G2000's met een (in mijn ogen mooiere) symmetrische cabine geleverd.AW_Bos schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 21:57:
[...]
Vanwaar zijn er twee uitvoeringen van de G2000? Technische iets?
Of zijn het gewoon twee verschillende modellen waarbij de klant zelf mag kiezen welke hij/zij wilt.
[img]error.jpg[/img]
Helaas niet gelukt, Utrecht - Arnhem is 1 gezellige chaos!
Yup. Alle overwegen in storing tussen Ede en Utrecht (heb ik overigens mijn twijfels bij). Stroomstoring bij Ede waardoor er geen treinen tussen Ede en Driebergen-Zeist rijden. Treinen keren op Driebergen-Zeist.
Ze rijden hier in Bunnik langzaam en claxonnerend over de overweg.IJnte schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 08:48:
Yup. Alle overwegen in storing tussen Ede en Utrecht (heb ik overigens mijn twijfels bij). Stroomstoring bij Ede waardoor er geen treinen tussen Ede en Driebergen-Zeist rijden. Treinen keren op Driebergen-Zeist.
Naja volgens mij werken de overwegen tussen Utrecht en Driebergen-Zeist gewoon goed, ze rijden wel de overweg aan maar dan is de overweg meestal al dicht, dus denk dat de storing voorbij Driebergen-Zeist zit.
Oorzaak
Tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist rijden geen treinen door een stroomstoring.
Er rijden bussen tussen Driebergen-Zeist en Ede-Wageningen.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
lekker dan!
Oorzaak
Tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist rijden geen treinen door een stroomstoring.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
lekker dan!
[ Voor 42% gewijzigd door ArcticWolf op 29-06-2011 10:16 ]
Mjah er ligt waarschijnlijk 1 of 2 overwegen in storing (3kV storing), waardoor een complete "storingslijn" van overwegen tegen de treindienstleider zegt: "Meerdere overwegen in storing". Dan ben je dus als Trdl de sjaak en moet je elke trein een aanwijzing AKI/AHOB meegeven voor elke overweg. Als er 1 overweg in storing ligt kan je dat zien als Trdl (krijg je een melding welke overweg in storing ligt). Als dat er meerdere zijn (bij een voedingsstoring) dan zie je dat niet meer.
De laatste tijd valt het me op dat er bij de tunnel onder Best oranje zwaailichten langs de kanten hangen, en deze af en toe ook aan staan. Weet iemand van jullie wat dat inhoudt?
Life is not about specs, it is about joy!
update van 18:06
Oorzaak
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
ben benieuwd of het dan wel lukt voor morgen,
Oorzaak
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 45 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Verwijderd
Waarschuwingssysteem voor baanwerkers.bartvl schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:18:
De laatste tijd valt het me op dat er bij de tunnel onder Best oranje zwaailichten langs de kanten hangen, en deze af en toe ook aan staan. Weet iemand van jullie wat dat inhoudt?
[ Voor 198% gewijzigd door zeef op 08-12-2011 00:00 ]
Stressssssss, i love it
Dubbel dienst gedraaid met alle zut dat gebeurt is. Nu toch wel aardig op.
Hey Ijnte wat een nacht pfff
Hey Ijnte wat een nacht pfff

Ik hoop het wel. Vandaag totaal een uur vertraging door minder treinen en al die overwegen die in storing liggen waardoor de treinen die rijden vertraging krijgen. Ik hoop dat morgen iig de overwegen weer normaal zijn.ArcticWolf schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 18:23:
update van 18:06
Oorzaak
Verwachting
ben benieuwd of het dan wel lukt voor morgen,
Dat getoeter de hele dag zal ook niet prettig zijn voor omwonenden zeg.
Beetje jammer maar dat hoort erbij. De Trdl kan niet zien welke overweg in storing ligt dus dan ligt alles maar in storing. Meeste overwegen functioneren prima, maar dat ziet de treindienstleider en ook een machinist niet.
@bestaudio Blij dat ik nu niet bij een aannemer zit
@bestaudio Blij dat ik nu niet bij een aannemer zit
nice Bestaudio 
de PCA's hadden vannacht iig genoeg te doen
de PCA's hadden vannacht iig genoeg te doen
[ Voor 58% gewijzigd door ArcticWolf op 29-06-2011 23:20 ]
(Zucht)
Vandaag weer vertraging met de stoptrein van 06:35 van Roosendaal naar Den Haag. Ik moet om 06:40 op het volgende station instappen, en deze trein is dus vervallen. Ik kan me best wel voorstellen dat zoiets gebeurt, maar waarom duurt het tot 06:55 voordat de NS iets omroept? Anders had ik de stoptrein van 06:48 naar Roosendaal kunnen nemen om daar de sneltrein/intercity richting Rotterdam te pakken.
Het valt me wel vaker op dat de NS lang wacht met het omroepen van uitvallen (op de site stond aanvankelijk toen ik van huis vertrok: niks, om 06:42: 10m vertraging, net na het vertrek van de 06:48 ri Roosendaal werd het 19 min en uiteindelijk dus uitval. Ik verdenk de NS er wel eens van dat ze al wel weten dat een trein gaat uitvallen maar dat ze dat gefaseerd brengen (eerst vertragingen, en pas vlak voordat een volgende trein komt: uitval) om zo de reizigers niet te geagiteerd te maken.
Nu zit ik in de volgende, die lijkt redelijk door te rijden. Het is zo'n nieuwe blauw-witte stoptrein, dus die vallen nog wel 's uit...
Vandaag weer vertraging met de stoptrein van 06:35 van Roosendaal naar Den Haag. Ik moet om 06:40 op het volgende station instappen, en deze trein is dus vervallen. Ik kan me best wel voorstellen dat zoiets gebeurt, maar waarom duurt het tot 06:55 voordat de NS iets omroept? Anders had ik de stoptrein van 06:48 naar Roosendaal kunnen nemen om daar de sneltrein/intercity richting Rotterdam te pakken.
Het valt me wel vaker op dat de NS lang wacht met het omroepen van uitvallen (op de site stond aanvankelijk toen ik van huis vertrok: niks, om 06:42: 10m vertraging, net na het vertrek van de 06:48 ri Roosendaal werd het 19 min en uiteindelijk dus uitval. Ik verdenk de NS er wel eens van dat ze al wel weten dat een trein gaat uitvallen maar dat ze dat gefaseerd brengen (eerst vertragingen, en pas vlak voordat een volgende trein komt: uitval) om zo de reizigers niet te geagiteerd te maken.
Nu zit ik in de volgende, die lijkt redelijk door te rijden. Het is zo'n nieuwe blauw-witte stoptrein, dus die vallen nog wel 's uit...
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Dat ding heet een SLT en ze vallen alleen in de winter uit tegenwoordig
de wijzigingsmeldingen zijn de laatste tijd idd nogal slecht en geen idee waar dat mee te maken heeft.
De NS roept niets om, dat doet ProRail. En die staan niet altijd bekend om hun stiptheid nee...waarom duurt het tot 06:55 voordat de NS iets omroept?
Binnenkort zou de NS het omroepen wel gaan doen geloof ik, maar zover is het nog niet.
Virussen? Scan ze hier!
Was gisteren in Hannover, waar ik een toevallig een BR 407 zag binnenrijden (no 4701, eerste treinstel?). Die kop viel me eigenlijk vies tegen, vind persoonlijk die niet echt mooi. Trein is wel een stukje hoger dan 'oude ICE', ben benieuwd of dat in de praktijk nog verschil maakt. De remmen maakten in ieder geval nog steeds het vreselijk harde geluid dat je ook hoort bij de voorgaande ICE's.
Komen deze ICE's btw ook naar Nederland, of dat niet?
Komen deze ICE's btw ook naar Nederland, of dat niet?
[ Voor 7% gewijzigd door EDIT op 30-06-2011 11:35 ]
EDIT schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:33:
Was gisteren in Hannover, waar ik een toevallig een BR 407 zag binnenrijden
offtopic:
Gloeiende glo)(#*#&^*@#, zoek ik op die term in Google Image search, kom ik op een dodelijk verkeersslachtoffer uit
Gloeiende glo)(#*#&^*@#, zoek ik op die term in Google Image search, kom ik op een dodelijk verkeersslachtoffer uit

Dit topic is gesloten.
Let op:
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
) modelspoorbaan heeft geautomatiseerd. Of een super H0 baan door de tuin heeft lopen. Prachtige collectie of verzameling, alles mag. Om een indruk te geven, hier een link naar een <a href ='http://tweakers.net/video/6030/gathering-of-the-tweakers-telefoonverzameling.html'>eerdere aflevering.</a>
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!
Hallo vrienden,
We zijn bezig met de tweede serie van Gathering of the Tweaker. Daarvoor zoeken we Tweakers die mee willen werken. Daarbij vroeg ik me af of er iemand is die een leuke spoor gerelateerde hobby of verzameling heeft. Bijvoorbeeld iemand zijn (of haar
Heb je interesse of een tip? Stuur me een <a href='http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/2030'>DM</a>. Alvast bedankt!