Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Ik vind dat janesh het idd wel even mag onderbouwen.. maar wat ik zover heb gelezen is de Flytouch 2 een populairdere/veiligere keuze dan de ZT-180.. maar je gaf al aan dat je fatsoenlijke 2.2 support wil hebben en dan kan je denk ik beter voor de MID816 of M802 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Cooler_King schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 21:09:
Ik vind dat janesh het idd wel even mag onderbouwen.. maar wat ik zover heb gelezen is de Flytouch 2 een populairdere/veiligere keuze dan de ZT-180.. maar je gaf al aan dat je fatsoenlijke 2.2 support wil hebben en dan kan je denk ik beter voor de MID816 of M802 gaan.
De ZT180 heeft ook een aardige user-base en er zijn de nodige custom firmwares te vinden, als ik zo efe snel Google.

De keuze was: sneller maar 8" (oftewel de Herotab MID816) of een groter scherm maar wat langzamer (de Flytouch 2). Verdere vereisten waren dus Android 2.2, Flash 10.1, WiFi en Webcam. We gaan hem waarschijnlijk veel gebruiken voor social media, surfen, Angry Birds en een beetje MSN/Skype ofzo.
Deze nieuwe ZT180+ leek me de Flytouch 2 min GPS plus meer RAM en HD. Het leek mij de oplossing voor ons dillema.

Ik begrijp je goed als ik zeg dat de Cortex A8 tegenover de ARM V11 toch wel heel behoorlijk merkbaar verschil maakt en dat die 512 MB er dan niet zoveel doet? Het moet wel een beetje vloeiend gaan allemaal, maar rete snel (zoals Ipad) hoeft ook weer niet.

[schrik]
Lees ik nou ergens dat Flash niet werkt op een ARM V11 ?
Wikipedia: Adobe Flash Player
[/schrik]

[ Voor 14% gewijzigd door Righteye op 25-12-2010 22:04 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Misschien kan je ook eens naar de Archos 101 kijken, of is die te duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 20:41
[quote]Righteye schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 21:03:
[...]

Omdat .... ? (ben effe benieuwd, spreek vrijuit...)

Verder is het toch een beetje gokken, het is afwachten hoe we hem gaan gebruiken, hoe het bevalt. Zodoende zijn onze eisen vooraf moeilijk te bepalen, 7"of 10", wel of geen cam, GPS, resitief of capacatief, bevalt Android etc.? Dan toch maar de order cancellen en voor de Herotab MID816 gaan ? 8)7 |:(
[/quote

Ja inderdaad, ik hoop je kerst niet verpest te hebben, Cooler king heeft gelijk, ik bedoelde te zeggen dat als je je echt had verdiept in de tabletwereld je eerste keus verreweg de beste was, nl. de m 816. Voor het zelfde geld of zelfs nog minder morgen heb je een tablet met op papier de beste processor in de hudige markt na de nvidia tegra 2.
Ik vind de herotab m816 en m802 ook niet in verhouding t.o.v. de flytouchen, wopads, zt-180 en hoe ze
allemaal ook maar heten en dat voor het zelfde geld. En tenslotte nog dit de ene Ghz is soms de andere niet.

Edit Ik lees net dat je dat ook geconstateerd hebt, het verschil tussen cortex a8 en b.v. arm11.

[ Voor 4% gewijzigd door janesh op 25-12-2010 23:03 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
@Righteye, die specs schijnen fout te zijn van die ZT-180 die je besteld had. Waarschijnlijk is het dus gewoon 256 mb. Zie deze thread: http://209.250.2.82/index.php?topic=10458.0 . Bij sites zoals aliexpress kan je altijd beter eerst even navragen voordat je iets bestelt, want die aanbieders geven vaak afwijkende specs.

[ Voor 28% gewijzigd door Cooler_King op 26-12-2010 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik ha al zulke vermoedens, maar omdat in de company store ( http://www.aliexpress.com...3G-Donlge-HDMI-Camer.html ) alle product info wel 'klopt' heb ik nog wel stille hoop.

Feit blijft dat zonder een A8 CPU Adobe Flash toch een probleem wordt en aangezien wij een hoop Flash sites bezoeken is de 'nieuwe' voor ons dus geen optie. Heb nog wel wat vragen via mail gesteld o.a. over Flash support, de G-sensor en of de WiFi built in is.

Krijg zojuist deze mail:
Dear Righteye,

You have a new message from AliExpress supplier MAY YANG regarding the product: New Upgrade ZT-180 Pad With Android 2.2 + 512M+ 4GB+ USB 3G Donlge+ HDMI+Camer + Free Protect Film. MAY YANG:
I have check this order have already combined together, it can be combined to ship to you by DHL, because EMS do not arrive at Holland. and I have already cut the price for you please go on and complete it. Thanks a lot.
It have wifi, and also android 2.2 support flash, but about flash version i need confirm tomorrow.
This pad always supply ROM to upgrade, so do not worry about it.
Yes, it Have G-sensor. 360 degree G-sensor

Bij elkaar nu 273 dollar, maar ik heb al gemaild dat ik de order cancel vanwege gebrek aan Flash 10.1 en de onwaarschijnlijkheid dat dit er gaat komen vanwege de ARM11.

Nog wat gevonden, val wel buiten mijn budget maar is eigenlijk precies wat ik zoek:
APad Android 2.2 Freescale imx515 Cortex A8 9.7 inch MultiTouch Capacitive Tablet with WIFI and Webcam met hier nog een filmpje:

Shit....toch nog maar even doorsparen dan ? 8)7

[Update]
Zojuist de knoop hier doorgehakt. De nieuwe 9.7" tablet gaat zo rond de 330 dollar kosten,en incl. shipping gaat dat buiten mijn budget vallen. Heb dus de Herotab MID816 zojuist besteld voor 201 dollar met de kerst korting :D
[/update]

[ Voor 44% gewijzigd door Righteye op 26-12-2010 13:35 . Reden: Gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De ZT-180+ heb ik ook bekeken hier. Er zit meer RAM op en de firmware ondersteuning is goed. Scherm werkt behoorlijk voor een resistief scherm. Bouwkwaliteit wordt echt met de generatie beter en de generaties volgen elkaar heel snel op. Echter moet je niet teveel verwachten van de extra RAM. Met de standaard versie kom je niet snel in situaties terecht waar je RAM tekort komt. Het apparaat draait ook nog op Android 2.1. Wanneer 2.2 uitkomt is niet bekend.

De CortexA8 apparaten zijn erg interessant. Binnenkort leg ik een Freescale A8 800MHz naast een Samsung 1.2GHz om te kijken of de meerprijs van de laatste echt verschil maakt. De 9.7" wordt nu nog alleen in test batches gemaakt en de kwaliteit is nog niet heel goed. Ook die ga ik testen over een paar weken totdat de productie op peil komt.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Kijk voordat je iets wilt kopen eerst even naar de processor! Ook dit is niet die nieuwe Samsung PV210 maar de IMX515.

MID816 gekocht, met de waardeloze wisselkoers van Paypal incl verzending 158 euro. Nog steeds erg goedkoop lijkt mij.

[ Voor 33% gewijzigd door xyl op 26-12-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook maar de Herotab Mid816 besteld bij Merimobiles. Voor 202$ met standaard airmail shipping (lagere pakkans douane). Zal wel een week of 3 duren, aangezien er na de bestelling staat dat orders die vandaag besteld worden 1 week processing time hebben.

Ben benieuwd!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righteye schreef op zondag 26 december 2010 @ 09:05:
Nog wat gevonden, val wel buiten mijn budget maar is eigenlijk precies wat ik zoek:
APad Android 2.2 Freescale imx515 Cortex A8 9.7 inch MultiTouch Capacitive Tablet with WIFI and Webcam
[Update]
Zojuist de knoop hier doorgehakt. De nieuwe 9.7" tablet gaat zo rond de 330 dollar kosten,en incl. shipping gaat dat buiten mijn budget vallen. Heb dus de Herotab MID816 zojuist besteld voor 201 dollar met de kerst korting :D
[/update]
.... zie ik het fout, of is ie die imx515 in Nederland 'slechts' voor 238.- te koop ?
http://www.elektronicamar...h-10-1-ondersteuning.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:37:
[...]

.... zie ik het fout, of is ie die imx515 in Nederland 'slechts' voor 230.- te koop ?

http://www.elektronicamar...h-10-1-ondersteuning.html
Nee, dat is een 8" scherm en geen 9.7", ook mis ik de webcam in de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Righteye schreef op zondag 26 december 2010 @ 10:48:
[...]Nee, dat is een 8" scherm en geen 9.7", ook mis ik de webcam in de specs.
mmm...dus de ene imx515 is de andere niet... sorry.
Voor mijzelf zou ik de 8" geen probleem vinden trouwens...dus wellicht toch even naar loeren of het wat is verder. Jammer van cam gemis, maar is ook geen zware voorwaarde voor mij.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik probeer het met een Wopad via pandawill.com. Vingers gekruisd en afwachten maar ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Wekkel op 26-12-2010 11:42 . Reden: juiste site ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik zie bij Pandawill ook de 9.7" tablet voor 349 euro:
http://www.pandawill.com/...-camera-white_p40488.html

Hoe zit het met verzendkosten ? Ik kan het niet vinden/moet een account aanmaken. Er staat Free-shipping, maar is dat ook naar NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:54
Gister even een poosje met de afgekraakte Toshiba Folio 100 mogen spelen, maar ik kan me niet echt vinden in de kritiek punten.
Scherm reageert goed. Beeld kwaliteit goed, ook onder andere kijkhoeken dan recht voor je.
De Toshiba marketplace is zeer beperkt, maar er is eenvoudig een andere marketplace te installeren, zie ook het Toshiba Folio 100 Topic hier op GOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 21:11

Flabergasted

Prepare to die !

Zojuist ook maar na lang wikken en wegen de Herotab MID816 gekocht.

Besteld bij Merrymobilis met gebruik van de aktiekorting (= thankyou )
Nog zeer bedankt voor deze tip overigens !!

Had liever de nieuwe M10 gehad, maar was alleen te pre-orderen, zonder korting en de levertijd is ongewis.

De MID816 lijkt me een goed alternatief. Laten verzende via de standaard manier ( geen DHL ! ) maar toch
benieuw of hij er bij de douane nog wordt uitgepikt.
We shall see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Harrie

NederVlaming

Alleen vandaag (Boxing day), 20% korting bij Merimobiles. Gebruik code "thankyou" bij check-out.
Ah, wacht, dat stond in de post hierboven dus ook...

[ Voor 21% gewijzigd door Harrie op 26-12-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Toen ik de M802 had besteld bij merimobiles hadden ze hem als 'eBook Reader' met 75 dollar value gedaan en toen moest ik toen nog 'gewoon' 31 euro betalen aan DHL. Standaard verzending ipv DHL zal het risico al iets verlagen, maar als je echt zeker wil zijn zal je echt moeten aandringen op een echte lage value van onder de 40 dollar en als beschrijving bv. 'gadget' of 'low budget photo frame' of iets dergelijks ipv ebook reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De Herotab MID816 draait erg prettig in het Youtube filmpje. Met 20% korting komt je rond de $183 bij Merimobiles, da's een mooie prijs. Ik wil hoofdzakelijk lezen met de tablet (PDF, Word docs), dus daarom gaf ik voorrang aan het capacitive scherm van de Wopad 7"(en iets handzamer). Veel appz zal ik niet nodig hebben, een up to date Android OS evenmin. Net even wat prettiger dan het 3.7" scherm van mijn HTC Desire, en fijn om een dedicated ding te hebben met al mijn naslag- en leesmateriaal.

Voor Pandawil bestaat een algemene 5% coupon (even googelen). Dan kom ik op ongeveer dezelfde prijs als de MID816 (€146).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Zoals al eerder gepost is furtwangen.tv niet echt betrouwbaar. Iemand zin in een groepsbuy?: http://www.alibaba.com/pr...h_Android_2_2_Nvidia.html

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Wekkel schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:48:
-knip-
Voor Pandawil bestaat een algemene 5% coupon (even googelen). Dan kom ik op ongeveer dezelfde prijs als de MID816 (€146).
Hoe zit het met de shipping naar NL, nog duurder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
buddhole schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:49:
Zoals al eerder gepost is furtwangen.tv niet echt betrouwbaar. Iemand zin in een groepsbuy?: http://www.alibaba.com/pr...h_Android_2_2_Nvidia.html
Groepsbuy met 500/1000 personen? 8)7

Ga er trouwens maar van uit dat die tablet nog niet echt in productie is, of dat het pas een prototype is.. Je kan beter wachten tot hij in de normale shops te krijgen is.

@Righteye, pandawill heeft express shipping voor 6 dollar. Gewone shipping is gratis. Je kan bij express ook kiezen tussen DHL en EMS, maar voor de prijs maakt dit niks uit. Zelfs met die 20% is merimobiles in de meeste gevallen nog duurder door de hogere verzendkosten + douane.

[ Voor 23% gewijzigd door Cooler_King op 26-12-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Thanx, weet ik dat voor de volgende koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Harrie

NederVlaming

Ik denk dat ik voor een Wits A81G ga gaan, omdat dit een van de weinige tablets is die zowel bluetooth en gps heeft. Dat maakt hem ook intressant voor gebruik in de auto, bijvoorbeeld met een app als torque:

YouTube: Torque Android Application version 1.2.46 ODB II Bluetooth Mistubishi 2009 Ralliart 2.0 Litre Turbo

de bluetooth OBD dongles zijn vrij goedkoop op dealextreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Righteye schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:53:
[...]

Hoe zit het met de shipping naar NL, nog duurder ?
Geen idee. Ik heb regular shipping gekozen en hoefde niets extra's te betalen (optie DHL was $20-30 extra, dacht ik; niet zo goed gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Hmm....net nog weer een reactie over de ZT180+, mevrouw May is aardig aan het schreeuwen...heb maar effe terug gemaild dat ik de order nog niet cancel:

Dear Righteye,

You have a new message from AliExpress supplier MAY YANG regarding the product: New Upgrade ZT180 Pad With Android 2.2 + 512M+ 4GB+ USB 3G Donlge+ HDMI+Camer + Free Protect Film. MAY YANG: THIS MODEL DO NOT USE ARM 11 CPU, THIS IS CHINA CPU CALL INFORTMAIC
I WILL CONFIRM WITH FACTORY AND REPLY YOU TOMORROW.

>>> sander Sun Dec 26 00:41:23 PST 2010 >>>
Thank you for all the answers and the effort, but i found out the tablet doesn't support Adobe Flash 10 due to its ARM11 CPU. I need this feature so i am sorry to say i will be cancelling the order.

Sorry for all the trouble.

Yours sincerely,

Righteye

Overigens liep mijn order bij Merimobiles ook in de soep (creditcard nog niet opgeladen :P ) Ben nu aan het kijken of ik mijn order alsnog kan betalen, anders loop ik de 20% mis. Anders toch maar een 9.7" van Pandawill :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 19:31
Sorry voor het weer stellen van de vraag hier, maar heeft iemand ervaring met: http://www.merimobiles.co...Tegra_2_1G_p/meri0545.htm

Edit: Net een live support medewerker gesproken, ondersteund geen 3g. Nog meer geduld voor mij dus .... ;w

[ Voor 62% gewijzigd door RaymondG op 26-12-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Righteye schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:34:
Hmm....net nog weer een reactie over de ZT180+, mevrouw May is aardig aan het schreeuwen...heb maar effe terug gemaild dat ik de order nog niet cancel:
Hier staat nog een goede beschrijving voor de ZT-180:
Initially marketed as a Cortex A8 tablet, the ZT180 uses a rebranded Infotmic IX210 CPU. Perhaps in an attempt to hide the CPU type, it shipped with JIT enabled, artificially inflating benchmark scores and confusing reviewers. As a result of false advertisement, the device sold for as high as 300 US in foreign shipments before it was exposed. After half a year, the same device retails for $120 US in local trades. Despite the false specifications, the device continued to ship to foreign and local channels, with retailers reaping ludicrous profits along the way. Despite shipping on a viable Android platform, the tablet was initially unusable, with multiple hardware and software issues. Subsequent updates have led to a much improved device. It is unclear how many hardware revisions the device has gone through. The build quality had been too poor to recommend, but may have improved with later revisions. The performance of the device is equivalent to other ARM11 based tablet device. It also features a RJ45 jack via an external dongle. Zenithink also provides a firmware to run Windows CE. Other rebrand names for this device include the Orphan M16, Flatcomputing A10, and the ensopad 10".
En van dezelfde site uit de beschrijving van de Flytouch II (geldt dus ook voor de ZT180):
As the CPU is based on the ARM11 architecture, the tablet is not Adobe Flash capable even with an Android 2.2 upgrade in the future
Kortom, als ik jou was zou ik toch maar gewoon voor een Cortex A8 tablet gaan. Of anders voor de Flytouch II want dat is waarschijnlijk een betrouwbaardere keuze dan de ZT180. Maar voor fatsoenlijk webcammen heb je aan een ARM11 niet genoeg denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Cooler_King op 26-12-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
pyro83 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:18:
Ik heb vandaag nog een beetje geexperimenteerd om mijn flytouch 2 sneller te maken. En dit is gelukt!
Het vereist wel een tijdelijk root, maar dat kan probleemloos!

Wat heb je nodig:

- zeam (is een alternatieve launcher, kan ook bijvoorbeeld launcher pro zijn)
- root explorer
- z4root

Installeer bovenstaande apps. Kun je (als het goed is) allemaal in de market vinden.

Vervolgens:

- start z4root op en stel een temporary root in
- start root explorer op (ken superuser rechten indien dit gevraagd wordt) en ga naar de map system/apps
dit is de map waarin al je geinstalleerde apps en systeem tools staan geinstalleerd (een beetje vergelijkbaar met c:/program files op een windows systeem)
- ik heb vervolgens de bestanden wowhome.apk (de standaard "3d" launcher) en wowPinyinIME.apk (dat irritante chinese toetsenbord) verwijderd.
- druk op de hardware 'home' knop en android zal vragen welk programma je als launcher wil gebruiken. kies zeam (of iets anders uiteraard).

Dat was het! Zeam is nu je standaard launcher en dat vervelende chinese toetsenbord is ook weg.

Uiteraard kun je, op eigen risico, ook meer apps verwijderen (zoals de browser.apk etc). Let op! Alles is op eigen risico en bij de system apps geldt: WEG = WEG!
ik heb jouw procedure al paar keer proberen uit te voeren maar 't lukt niet echt... heb de nodige programma's geïnstalleerd maar bij het stapje met z4root reboot Android gewoon... heb al wat gezocht maar vind geen info over wat ik nu verkeerd doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:50
renio schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:11:
[...]

ik heb jouw procedure al paar keer proberen uit te voeren maar 't lukt niet echt... heb de nodige programma's geïnstalleerd maar bij het stapje met z4root reboot Android gewoon... heb al wat gezocht maar vind geen info over wat ik nu verkeerd doe...
Dat is vreemd... En je gebruikt wel de optie 'temporary root'? En na het rebooten krijg je van z4root ook niet (onderaan het scherm) de melding dat ie geroot is?

Je zou anders ook 1-click root kunnen proberen (ook op xda gelezen dat deze zou moeten werken):
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=747598

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Righteye schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:34:

Dear Righteye,

You have a new message from AliExpress supplier MAY YANG regarding the product: New Upgrade ZT180 Pad With Android 2.2 + 512M+ 4GB+ USB 3G Donlge+ HDMI+Camer + Free Protect Film. MAY YANG: THIS MODEL DO NOT USE ARM 11 CPU, THIS IS CHINA CPU CALL INFORTMAIC
I WILL CONFIRM WITH FACTORY AND REPLY YOU TOMORROW.

>>> sander Sun Dec 26 00:41:23 PST 2010 >>>
Thank you for all the answers and the effort, but i found out the tablet doesn't support Adobe Flash 10 due to its ARM11 CPU. I need this feature so i am sorry to say i will be cancelling the order.

Sorry for all the trouble.

Yours sincerely,

Righteye

Overigens liep mijn order bij Merimobiles ook in de soep (creditcard nog niet opgeladen :P ) Ben nu aan het kijken of ik mijn order alsnog kan betalen, anders loop ik de 20% mis. Anders toch maar een 9.7" van Pandawill :9.
Deze tablet heeft nog steeds dezelfde CPU als de eerdere versie, maar nu met 512MB geheugen.

Als je dan echt voor een 9.7" tablet wilt gaan dan kun je die ook gewoon in NL kopen. Kijk naar de POV tablet die gewoon in NL te koop zijn met een Tegra2 CPU. De tablet die je noemt probeer ik nu voor minder dan 250 euro te krijgen/leveren.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 08:26
buddhole schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:49:
Mooi, enkel GPS nog, deze is wel de eerste Tegra met 3G.

Ik ben zelf opzoek naar:

- 10" capacitief
- 1024x600 of hoger
- Tegra2 CPU
- flash support 10.1
- 1080P
- GPS
- 3G

[ Voor 15% gewijzigd door abusimbal op 26-12-2010 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:55:
[...]

Mooi, enkel GPS nog, deze is wel de eerste Tegra met 3G.

Ik ben zelf opzoek naar:

- 10" capacitief
- 1024x600 of hoger
- Tegra2 CPU
- flash support 10.1
- 1080P
- GPS
- 3G
de toshiba folio of de POV tablet, allebei slecht beordeeld,
ik zou wachten op de ADAM of de motorola tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 17:24:
[...]

de toshiba folio of de POV tablet, allebei slecht beordeeld,
ik zou wachten op de ADAM of de motorola tablet
Slechte beoordeling pov? Waar? Bevalt me prima (enigzins aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je één van deze tablets uitgeprobeerd of roep je maar wat? Uit de doos moet je de market en flash er aan toevoegen wat makkelijk is, maar om dan te zeggen dat de PoV slecht is... is dus niet waar. Hij doet het goed. En dat wordt alleen maar beter met Gingerbread die erop komt via PoV... Folio kan ik geen mening over geven maar daar is al een custom rom voor te vinden.

Graag je reactie onderbouwen. Linkje?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

kiddyl schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:50:
[...]
De tablet die je noemt probeer ik nu voor minder dan 250 euro te krijgen/leveren.
Ik neem even aan dat je het over de 9.7" tablet hebt.
Hou je ons op de hoogte, ik heb wel intresse ?

[ Voor 12% gewijzigd door Righteye op 26-12-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 18:05:
Heb je één van deze tablets uitgeprobeerd of roep je maar wat? Uit de doos moet je de market en flash er aan toevoegen wat makkelijk is, maar om dan te zeggen dat de PoV slecht is... is dus niet waar. Hij doet het goed. En dat wordt alleen maar beter met Gingerbread die erop komt via PoV... Folio kan ik geen mening over geven maar daar is al een custom rom voor te vinden.

Graag je reactie onderbouwen. Linkje?
Hij bedoelde zeker deze productreview: Point of View Mobii TEGRA Tablet 10.2'' review door niewie
1 review terwijl in het PoV topic eigenlijk alle PoV eigenaren tevreden zijn.

Wil graag voor een PoV gaan, maar denk dat de Acer en Motorolla beter zullen zijn (hebben ook een 1280x800 scerm). Wacht vol spanning op CES. Adam is mij wat te druk met die eigen UI e.d., ook de voorwaarden die ze stellen vind ik bar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, dat maakt het duidelijk. Maar in de review geeft hij aan dat degene die hij meegenomen heeft de problemen niet vertoonde. Bij mij doet het toetsenbord het niet goed als die aan de lader zit, maar heb hem met versie 1.06 gekregen dus ga proberen om 1.07 erop te zetten om te zien of het verbeterd. Hoop het wel, anders ruil ik hem voor een andere. Voordeel van een winkel. Ook wordt er verteld dat de tablet beter werkt als er een sd kaartje inzit. Hopelijk kan ik dat morgen proberen als de postbode hem brengt, was er vrijdag nog niet. Dat meld ik dan wel in het PoV topic.

Edit, heb hem inmiddels omgeruild voor een andere en doet het nu goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Ik kan deze tablet voor 275 ex bestellen bij Temco. Ik geloof dat het toch de meoite is, maar heeft iemand wat filmpjes van algemeen gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:01
Voor de Flytouch2 gebruikers. Mijn GPS werkt met externe antenne vlot en goed.
Verder vandaag tablet geroot m.b.v Universal Androot 1.6.2 en Root Explore 2.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Net ook de flytouch 2 binnengekregen. GPS werkt hier ook goed met de externe antenne. Vindt de tablet wel sloom standaard, dus customizen geblazen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 11:47

xyl

Aardige review van de MID816. Ziet er goed uit, zelfs met standaard firmware.

YouTube: Herotab MID816 - Samsung S5PV210 - Review & Demo

Device heeft overigens een gladde ipv zachte rubberen afwerking als ik het goed zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Daar lijkt het inderdaad op. Ik heb er gisteren een besteld bij merimobiles, en ik hoop dat ik de matzwarte krijg, dat shiny plastic vind ik er erg cheap uitzien.

Overigens, het plastic geluid van de back-knop in die video klinkt ook erg goedkoop. Maar ach, wat wil je ook voor dat geld, het apparaat lijkt wel snel en het scherm reageert goed. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xyl schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:23:
...en dan mis ik GPS weer , in deze verder behoorlijk volledige tablet :(
Wie heeft een tip voor vergelijkbaar materiaal, maar dan met GPS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flabergasted
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10 21:11

Flabergasted

Prepare to die !

xyl schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:23:

YouTube: Herotab MID816 - Samsung S5PV210 - Review & Demo

Device heeft overigens een gladde ipv zachte rubberen afwerking als ik het goed zie.
Deze heb ik in bestelling staan, maar ik had Multitouch, Full Android market, en een matte (rubberen) omlijsting verwacht. Valt me even tegen. :F

Ook komt het wel heel plastic over qua afwerking, maar je krijgt schijnbaar waar je voor betaald.
Snelheid en respons van het scherm zien er wel heel goed uit. Ben toch zeer benieuwd, nog maar 3 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Is ingebouwde GPS echt nodig? Op mijn ZPAD werkt mijn bluetooth GPS muis goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xerion404 schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:06:
Is ingebouwde GPS echt nodig? Op mijn ZPAD werkt mijn bluetooth GPS muis goed.
...achhgrr... niet aan gedacht... een GPS muis. Dat maakt het natuurlijk wel makkelijker om de keus dan te maken :) ...toch de MID816 dan ?
Flabergasted schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:05:
[...]
Deze heb ik in bestelling staan, maar ik had Multitouch, Full Android market, en een matte (rubberen) omlijsting verwacht. Valt me even tegen. :F
...of toch niet dus...want dat zijn wel dingen om even over na te denken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Ben nu een paar dagen op zoek naar een geschikte tablet. Dankzij dit forum al een heel aantal goedkope tablets van mijn lijstje kunnen schrappen. De specs zeiden mij niet zo veel, maar dankzij jullie begin ik de bomen in het bos weer te onderscheiden.
Nu nog een keuze maken uit een al iets kleiner lijstje:

* herotab m802 (ongeveer €185,- met extra sd kaart)
http://www.merimobiles.co...sh_10_1_80_p/meri0532.htm
* herotab m816 (ongeveer €205,- met extra sd kaart)
http://www.merimobiles.co...0_1_1_2GHz_p/meri0541.htm
* herotab m10 (ongeveer €260,- met extra sd kaart)
http://www.merimobiles.co...sh_10_1_80_p/meri0532.htm
* Gp Gpad GForce MID 9,7G (€265,-)
http://www.efox-shop.com/...umgeh-use-kamera-p-106351

Grootste struikelpunten zijn ten eerste het verschil tussen de capacitief en resisive schermen, ten tweede de verschillen in de accu's en ten derde het verschil tussen de CPU's (en dan met name het merkbare verschil tussen de IMX515 en de S5PV210).
Het verschil in schermgrootte is voor mij niet doorslaggevend, het prijsverschil is voor mij nog wel een puntje dat zwaar meeweegt.

Is het prijsverschil tussen deze tablets het waard en kunnen jullie mij misschien nog verder helpen met de keuze? Is het bv nog verstandig om toch nog een maandje of 2 te wachten en ben ik een tablet vergeten mee te nemen in mijn lijstje......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Misschien kan je eerst wat meer vertellen over waarvoor je hem wilt gebruiken, je hoeveelste tablet dit is etc.
Dat geeft ons een beetje een richtlijn.

Verder is het in je lijstje zo; hoe duurder hoe beter, dus net wat je zoekt en wilt/kunt uitgeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Just to be sure.. (zie namelijk al lang door die bekende bomen het bos niet meer...)

Zou iemand voor mij (en misschien nog wel wat meer mensen) de CPU's van Tablets in volgorde van snelheid willen plaatsen ?

Zover ik tegen gekomen ben zijn het:
Tegra2 /tegra250
ZT-180
Cortex A8
RockChip
Telechip
Samsung S5PV210

En waarschijnlijk ben ik er nog een paar vergeten.

Bij voorbaat grote dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Righteye schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:50:
[...]

Misschien kan je eerst wat meer vertellen over waarvoor je hem wilt gebruiken, je hoeveelste tablet dit is etc.
Dat geeft ons een beetje een richtlijn.

Verder is het in je lijstje zo; hoe duurder hoe beter, dus net wat je zoekt en wilt/kunt uitgeven :P
Dit wordt mijn eerste tablet. Ik wil hem gaan gebruiken om wat ebooks te lezen, op internet te surfen, misschien wat spelletjes te spelen en films op te kijken.
De tablets en hun apps gaan tegenwoordig zo hard, dat ik wel wil dat ie nog een beetje mee kan komen de komende maanden.

De duurste in mijn lijstje heeft wel "maar" de IMX515 chip aan boord. Daarom ook nog de twijfels en de hulpvraagjes......

Bedankt voor je snelle reactie trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:50
RaymondG schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:05:
Just to be sure.. (zie namelijk al lang door die bekende bomen het bos niet meer...)

Zou iemand voor mij (en misschien nog wel wat meer mensen) de CPU's van Tablets in volgorde van snelheid willen plaatsen ?

Tegra2 /tegra250
ZT-180
Cortex A8
RockChip
Telechip
Samsung S5PV210

Bij voorbaat grote dank...
Nee, dat wil ik niet... })

Maar hier heb je een lijstje... kun je het zelf doen... ;)

http://www.shenit.com/blo...hipset-of-android-tablet/

Hou er overigens rekening mee dat er vaak bij de diverse chinese webshops gesproken over een processor x up to 1 ghz (bijvoorbeeld). Dit wil dus zeggen dat de processor op papier tot 1ghz zou kunnen draaien, maar dat niet altijd het geval hoeft te zijn (zoals bijvoorbeeld bij de flytouch 2)...

[ Voor 18% gewijzigd door pyro83 op 27-12-2010 20:52 . Reden: wat extra info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Leuke site waar je verschillende Android tablets kan vergelijken.
http://apadchart.chislonchow.com/android-tablets-1.html

Mijn interesse gaat naar een Tegra250 model.
Er zijn volgens mij 7 fabrikanten op dit moment die te koop zijn;

Notion Ink Adam
Point of View Mobii TEGRA Tablet
Advent Vega
ViewSonic gTablet
Malata SMB-A1002 en SMB-A1011
Toshiba Folio 100
Onkyo TA117

De Onkyo is er in 2 modellen ook 1 met 1GB RAM
Datasheet: http://www.scribd.com/doc/45937805/Onkyo-TA117

Komen nog;

Woow! Digital the One
http://en.akihabaranews.c...oid-tablet-by-woowdigital
MSI Windpad 100
Acer Picasso
Motorolla Xoom ??

Die MSI Harmony lijkt ook een 1280x800 scherm te hebben, vond 2 video's:
http://v.youku.com/v_show/id_XMTQ0OTY3NDI0.html
http://v.youku.com/v_show/id_XMTQ0OTY3MjM2.html

De modellen met 3G die ik ben tegengekomen ondersteunen enkel WCDMA een standaard die hier in Europa zo goed als niet gebruikt word, gebruiken bijna altijd HSDPA.

EDIT
Nog een paar gevonden, komt geen einde aan:

Aigo’s aigopad N700
eLocity A7
Olivetti Olipad 100
Hannspree HSG1164

[ Voor 50% gewijzigd door abusimbal op 28-12-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:39

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gizz schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:13:
Zijn er al Android tablets met HDMI-input (en bij voorkeur iets dat 1080i aankan, dat is standaard de output van mijn device)? Dat zou voor mij nuttiger zijn dan een HDMI-uitgang, en een reden om voor een bepaalde tablet te kiezen.
Niemand iets tegengekomen? Ik in ieder geval niet. Terwijl het me toch behoorlijk veelzijdig lijkt, een beeldscherm met ingebouwde accu, voor op locatie bij allerlei dingen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:41
Weet iemand de exacte specs van de Archos 7 Home Tablet V2 want bij de Pricewatch zie ik niet heel veel specs, zijn deze nog niet bekend? Want ben eigenlijk wel opzoek naar een tablet om lekker in bed nog even te internetten en een beetje spelletjes te spelen. Het wordt mijn eerste tablet, budget is maximaal 225 euro, 7 of 10 inch maakt me niet zoveel uit!

[ Voor 12% gewijzigd door xGlasvezelkabel op 27-12-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xGlasvezelkabel schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:44:
Weet iemand de exacte specs van de Archos 7 Home Tablet V2 want bij de Pricewatch zie ik niet heel veel specs, zijn deze nog niet bekend? Want ben eigenlijk wel opzoek naar een tablet om lekker in bed nog even te internetten en een beetje spelletjes te spelen. Het wordt mijn eerste tablet, budget is maximaal 225 euro, 7 of 10 inch maakt me niet zoveel uit!
je bedoelt de archos 70 tablet?
hier is een review van engadget:
http://www.engadget.com/2...1-internet-tablet-review/
hier staat ie op tweakers:
pricewatch: Archos 70 Internet Tablet
ook met een review

hij kost ongeveer 240 euro net iets meer dan je ervoor over hebt,

en hier is nog een dedicated topic ervoor : Archos 70 / 101 internet tablets
als je in de archos interesse hebt kunnen ze je hier verder helpen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGlasvezelkabel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:53:
[...]

je bedoelt de archos 70 tablet?
hier is een review van engadget:
http://www.engadget.com/2...1-internet-tablet-review/
hier staat ie op tweakers:
pricewatch: Archos 70 Internet Tablet
ook met een review

hij kost ongeveer 240 euro net iets meer dan je ervoor over hebt,

en hier is nog een dedicated topic ervoor : Archos 70 / 101 internet tablets
als je in de archos interesse hebt kunnen ze je hier verder helpen
Nee ik bedoel niet de Archos 70, die had ik al gezien. Ik bedoel echt de Archos Home Tablet V2 8GB. Ik geloof dat ie pas een weekje in de pricewatch staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xGlasvezelkabel schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:00:
[...]

Nee ik bedoel niet de Archos 70, die had ik al gezien. Ik bedoel echt de Archos Home Tablet V2 8GB. Ik geloof dat ie pas een weekje in de pricewatch staat...
ik kan op de officiele site van archos niet zien of het een capatief touchscreen is,
wel op die van pdashop.nl......................................
ik heb er nog niks over gehoord hij heeft wel een usb host voor een usb stick of muis.........

EDIT: volgens mij is het een refresh, er staat weliswaar nog niks ervan in het nieuws .
ik zou nog even wachten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Als ik je lijstje even mag bijwerken, de verkrijgbaarheid is iets lastiger dan de indruk die de lezer van je post kunnen krijgen. Ik wacht ook op een Tegra2 + 3G + GPS voor weinig, dus misschien leuk hem het lijstje af en toe te updaten:
abusimbal schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:09:

Mijn interesse gaat naar een Tegra250 model. Er zijn volgens mij xx fabrikanten op dit moment die te koop zijn;

Point of View Mobii 10 TEGRA Tablet*
Toshiba Folio 100
Advent Vega (enkel in UK verkrijgbaar)*
ViewSonic gTablet (enkel in US verkrijgbaar)*
Onkyo TA117 (enkel in Japan verkrijgbaar)*

Komen nog;

Notion Ink Adam (pre-oder / developer order loopt)
MSI Harmony / Windpad 110
Acer 10"
Motorola 10" (met Honeycomb)
Malata SMB-A1002 / Zpad T2*
Malata SMB-A1011 / Zpad T2* (Zelfde als 1011 maar dan zonder GPS)
Woow! Digital The One*
HTC Tablet
Dell Streak 10
De Onkyo is er in 2 modellen ook 1 met 1GB RAM
Datasheet: http://www.scribd.com/doc/45937805/Onkyo-TA117

Die MSI Harmony lijkt ook een 1280x800 scherm te hebben, vond 2 video's:
http://v.youku.com/v_show/id_XMTQ0OTY3NDI0.html
http://v.youku.com/v_show/id_XMTQ0OTY3MjM2.html

De modellen met 3G die ik ben tegengekomen ondersteunen enkel WCDMA een standaard die hier in Europa zo goed als niet gebruikt word, gebruiken bijna altijd HSDPA.
De met * gemarkeerd zijn praktisch hetzelfde apparaat. Intern geheugen, RAM en 3G/GPS kunnen verschillen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@buddhole
Nog 4 gevonden.
Aigo’s aigopad N700
eLocity A7
Olivetti Olipad 100
Hannspree HSG1164

Worden leuke tijden. We kunnen nog wel een paar maand updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Dank !!!

Dat is nou precies zo;n lijst waar ik naar op zoek ben geweest.
Zal van het weekend eens proberen er een net grafiekje van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
Helaas zijn de tegra2's me toch nog net te duur.

Na veel zoek werk mijn oog uiteindelijk op deze tablet laten vallen die ik ig in 2 webshops heb gevonden.
http://www.nicerpro.com/l...h-p-390.html?currency=EUR
http://www.aliexpress.com...luetooth-wholesalers.html (bijna 259 euro).

Binnen de 300 euro grens lijkt me dit qua specs, als je weinig om camera's geeft, wel het beste wat je kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:08:
EDIT: volgens mij is het een refresh
Hmm ik kon hem zelf ook niet, wel de Archos 7 Home Tablet V1, die was traag...

Dit is dus de 2e versie van de Archos 7 Home Tablet.. en qua specs is die wel flink geupgradet imho..
800MHz CPU / Capacitief scherm / Android 2.1... en slechts 149,- oftewel 80,00 minder dan de Archos 70 8GB.

Die laatste heeft dan wel een 1GHz CPU / HDMI-out en Android 2.2, maar voor de rest weinig verschillen...
EDIT: De Archos 70 heeft wel een webcam / heeft wel BlueTooth en weegt 300 gram tov de 388 gram van de V2

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 28-12-2010 00:45 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Orange schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:33:

Na veel zoek werk mijn oog uiteindelijk op deze tablet laten vallen die ik ig in 2 webshops heb gevonden.

Binnen de 300 euro grens lijkt me dit qua specs, als je weinig om camera's geeft, wel het beste wat je kunt vinden.
Ga je deze halen? hehe dan ben ik benieuwd naar je review...
Ben ook al een tijdje opzoek naar een tablet.. eerst had ik me ogen op de Notion Ink Adam.. maar denk dat deze afvalt met z'n EDEN.. bleggh!

maarja en nu? nu komen de Tegra 2 tablets eraan.. ook erg intressant! zal het het wachten waar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

D-Orange schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 00:33:

Kijk dan zeker even hier naar:
Paulie72 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:48:
Ik denk dat ik er wel uit ben. Ik ga voor de Herotab M10 / GPad Gforce dit is een 9.7 inch tablet met een snelle processor en een super scherm erin. Capacitive touch en LG scherm. Met intern 512 geheugen en 8gb intern. Geen G3 maar dat gebruik ik niet kan altijd met een usb of via mijn GSM toestel. Een echte Ipad lookalike dat wel.

http://www.efox-shop.com/...umgeh-use-kamera-p-106351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
brama schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:54:
Net ook de flytouch 2 binnengekregen. GPS werkt hier ook goed met de externe antenne. Vindt de tablet wel sloom standaard, dus customizen geblazen :)
Dolphin browser installeren en zeam er op zetten en je tablet zal veel aangenamer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:52

XanderDrake

Build the future!

RaymondG schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:05:
Graag hoor, raar dat niemand tot nu toe dit wilde verduidelijken ;)
Tegra2 /tegra250
ZT-180
Cortex A8
RockChip
Telechip
Samsung S5PV210

Volgens mij is het zo (compleet overzicht):
  1. nVidia Tegra 2 / Tegra 250 (Cortex A9, snelste vanwege multi-core package en zeer snelle GPU)
  2. Samsung Hummingbird (Cortex A8, zeer snel met zware PowerVR SGX540 GPU)
  3. Apple A4 (Cortex A8, deze chipset is gebaseerd op Samsung design)
  4. Qualcomm Snapdragon MSM8255 (Cortex A8, refresh van oudere Snapdragon met Adreno 205 GPU)
  5. Samsung S5PV210 (Cortex A8, zeer snel op 1Ghz maar geen Hummingbird)
  6. Snapdragon QSD8250 (Cortex A8, oud maar nog steeds snel met zijn 1Ghz)
  7. Texas Instuments OMAP3640 (Cortex A8, snel op 1Ghz, chipset zie je vaak terug in Archos tablets)
  8. Snapdragon MSM7230(Cortex A8 op 800mhz en met Adreno 205 GPU)
  9. Freescale iMX515 (Cortex A8 op 800mhz, goede snelheid voor tablets, betaalbaar)
  10. TI OMAP3440 (Cortex A8, snel op 800mhz, oude chipset vind je terug in oudere Archos tablets)
  11. nVidia Tegra (1) (ARM1176JZF-S, Voor compleetheid, niet verkrijgbaar, relatief snel)
  12. Infotmic IMAPX210 (ARM1176JZF-S, snelste niet-Cortex chipset, GPU kan 1080p aan)
  13. ZT-180 (ARM1176JZF-S, OK snelheid op 1Ghz maar een stuk langzamer dan Cortex A8)
  14. Samsung S3C6410 (ARM1176JZF-S, OK snelheid op 1Ghz maar is vaak trager geclockt, redelijke GPU)
  15. Telechips TCC 8902 (ARM1176JZF-S, beetje traag op 800mhz, wel leuk dankzij stevige GPU die 1080p aankan)
  16. RockChip 2818 (ARM926EJ-S, langzaam op 600mhz, kan sneller overclockt worden, heeft GPU die 720p aankan)
  17. RockChip 2808 (ARM926EJ-S, langzaam op 600mhz, oude versie van Rockchip, heeft GPU die 720p aankan)
  18. Qualcomm MSM7200 (ARM1136EJ-S, traaaag op 528mhz, oude chipset zit in 3,5 jaar oude smartphones. DO NOT BUY)
  19. Via WM 8505 (ARM926EJ-S, Tergend traaaaag op 400mhz, DO NOT BUY!)
Zo :) dat was leuk om te doen [/nerd alert]

Zoals je ziet is de verdeling duidelijk. Meer Mhz/Ghz is beter, maar je moet ook opletten dat je de juiste versie van ARM kiest. Wat dat betreft:
ARM Cortex A9 > Cortex A8 > ARM1176JZF-S > ARM1136EJ-S > ARM926EJ-S.
Lijkt me helder toch?
GPU kan belangrijk zijn in sommige gevallen, maar normaal worden de meeste dingen (browsen, Flash, HD video, games) gedaan via de CPU, dus hoe sneller die is, hoe beter.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
renio schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:27:
[...]

Dolphin browser installeren en zeam er op zetten en je tablet zal veel aangenamer werken
Dat heb ik inderdaad ook al gedaan. Vooral textinvoer reageert traag, dat verandert hier niet mee.

Verder uiterst positief! Via nfs kan ik met de ccplayer 720p films op het thuisnetwerk bekijken (met netwerkkabel aangesloten). Dat was het hoofddoel, dus so far so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
En kun jij me vertellen welke er nu precies in de Flytouch2 / SuperPAD zit ??

"IMAPx210 an ARM11 core-based high-performance multimedia applications processor. 2D/3D Its internal integrated 2D/3D graphics, video processing, audio processing, display processing and scaling the strong performance of other hardware accelerator. 080P M-JPEG、MPEG-4、H.263、H.264、VC-1、RV8/9/10、DIVX4/5/6、XVID,ON2 VP6,SXGAJPG、MPEG4、H.263、H.264。 1080P HD video accelerator support the M-JPEG, MPEG-4, H.263, H.264, VC-1, RV8/9/10, DIVX4/5/6, XVID, and ON2 VP6 decoder and supports up to SXGA resolution The JPG, MPEG4, H.263, H.264 encoding. IMAPx210,2D/3D,In addition IMAPx210 also integrates 2D/3D graphics hardware accelerator, to meet with the effects of man-machine interface and 3D gaming applications. IMAPx210,TSMC 65nm,CMOS,CPU,1Ghz。 IMAPx210 use TSMC 65nm low power CMOS technology, CPU frequency up to 1Ghz. IMAPx210 can be applied to high-end hand-held multimedia devices, mobile Internet devices, netbooks, e-books and other consumer electronics. copyright midbbs copy"

Zie --> http://mp4nation.net/blog...-imapx210-powered-tablet/

[ Voor 71% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-12-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
i2Paq schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:26:
[...]

Kijk dan zeker even hier naar:

[...]
Ja ook naar gekeken. Via PandaWill is die Tablet ook nog eens in kinky kleurtjes te krijgen. Het voordeel van "e-fox" tablet is de zwaardere accu en de webcam.

Het voordeel van van "nicerpro" tablet is bluetooth en een iets betere processor (al begin ik twijfelen of dit niet dezelfde is).

Aangezien de webcam in mijn geval niet belangrijk is, maar bluetooth wel, neig ik dus naar "nicerpro" tablet. Daarbij is een snellere processor in het algemeen natuurlijk een voordeel.

Helaas is er met een beperkt budget geen eenvoudige keuze te maken =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:34:
[...]

En kun jij me vertellen welke er nu precies in de Flytouch2 / SuperPAD zit ??

"IMAPx210 an ARM11 core-based high-performance multimedia applications processor. 2D/3D Its internal integrated 2D/3D graphics, video processing, audio processing, display processing and scaling the strong performance of other hardware accelerator. 080P M-JPEG、MPEG-4、H.263、H.264、VC-1、RV8/9/10、DIVX4/5/6、XVID,ON2 VP6,SXGAJPG、MPEG4、H.263、H.264。 1080P HD video accelerator support the M-JPEG, MPEG-4, H.263, H.264, VC-1, RV8/9/10, DIVX4/5/6, XVID, and ON2 VP6 decoder and supports up to SXGA resolution The JPG, MPEG4, H.263, H.264 encoding. IMAPx210,2D/3D,In addition IMAPx210 also integrates 2D/3D graphics hardware accelerator, to meet with the effects of man-machine interface and 3D gaming applications. IMAPx210,TSMC 65nm,CMOS,CPU,1Ghz。 IMAPx210 use TSMC 65nm low power CMOS technology, CPU frequency up to 1Ghz. IMAPx210 can be applied to high-end hand-held multimedia devices, mobile Internet devices, netbooks, e-books and other consumer electronics. copyright midbbs copy"

Zie --> http://mp4nation.net/blog...-imapx210-powered-tablet/
De CPU is een ARM1176JZF-S op 1ghz met GPU die 1080p aankan. Dus dit deze staat boven de ZT-180, snelste niet-Cortex chipset ná Tegra 1. Ik zal hem in het lijstje stoppen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor welke van de 7" tablets zijn er eigenlijk carmounts beschikbaar?

Zijn er eigenlijk 7" dual-core verwacht binnenkort?

H.D

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
D-Orange schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:40:
[...]
Het voordeel van van "nicerpro" tablet is bluetooth en een iets betere processor (al begin ik twijfelen of dit niet dezelfde is).
[...]
Inderdaad is het gewoon de I.MX515 die overclocked is naar 1ghz.

Antwoord van nicerpro:
it is overclocked at 1GHZ, but it is very stable, just buy it now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:40:
Voor welke van de 7" tablets zijn er eigenlijk carmounts beschikbaar?

Zijn er eigenlijk 7" dual-core verwacht binnenkort?

H.D
de elocity 7
http://www.elocitynow.com/prod_a7.shtml
hij staat niet in de pricewatch
en is volgens mij alleen in Amerika verkrijgbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:31:
[...]
Complimenten om in het complexe Android landschap wat duidelijkheid te scheppen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Roamor schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:02:
[...]

Complimenten om in het complexe Android landschap wat duidelijkheid te scheppen. _/-\o_
Deze is ook wel handig --> http://www.shenit.com/blo...hipset-of-android-tablet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist geplaatst op twitter door shanzai.com:
YouTube: A detailed review of the Herotab M10, Android 2.2 tablet
Review van de HeroTab M10 Android 2.2 Tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Roamor schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:02:
Graag gedaan :)
Ja die is ook wel goed! Mist alleen een boel van de nieuwe Cortex A8-A9 chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-10 09:22
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:09:
zojuist geplaatst op twitter door shanzai.com:
YouTube: A detailed review of the Herotab M10, Android 2.2 tablet
Review van de HeroTab M10 Android 2.2 Tablet
Vind de M10 toch een interessant apparaat. Straks thuis de video eens goed bekijken.

Alleen dan de vraag waar hem te bestellen. Zijn er al echte ervaringen met Merimobiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:58:
[...]

de elocity 7
http://www.elocitynow.com/prod_a7.shtml
hij staat niet in de pricewatch
en is volgens mij alleen in Amerika verkrijgbaar
De WITS A81E komt ook met carmount: YouTube: WiTS A81 7" Tablet First Look

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 28-12-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:43

13art

Moderator Mobile
Leuke review. Maar ligt het nou aan mij of is het gewoon de camera waarmee het gefilmd is, maar hij zegt dat 720p soepel afspeelt, maar komt niet echt heel soepel over. Zie toch nog wat hickups...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
jbcyber schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:22:
[...]

Alleen dan de vraag waar hem te bestellen. Zijn er al echte ervaringen met Merimobiles?
Ja die zijn er. Als je de relatief hoge prijs + dure verzendkosten + douanekosten voor lief neemt dan is dit één van de betrouwbaarste shops. Ze zijn ook de enige shop die ik ken die de originele Herotabs (M802, MID816 enz) verkoopt. Andere shops zoals Pandawill verkopen goedkopere kloons met een vaak minder goede ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Zag ook bij Merimobiles net een Wits A81G ( cortex A8 ) met full size USB en wel een G-sensor en

interne GPS voor $ 237,99 incl. shipping :? ( +/- € 184,-- )

[ Voor 21% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 28-12-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
XanderDrake schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 10:31:
[...]

[...]

Volgens mij is het zo (compleet overzicht):

KNIP

Zo :) dat was leuk om te doen \[/nerd alert]

Zoals je ziet is de verdeling duidelijk. Meer Mhz/Ghz is beter, maar je moet ook opletten dat je de juiste versie van ARM kiest. Wat dat betreft:
ARM Cortex A9 > Cortex A8 > ARM1176JZF-S > ARM1136EJ-S > ARM926EJ-S.
Lijkt me helder toch?
GPU kan belangrijk zijn in sommige gevallen, maar normaal worden de meeste dingen (browsen, Flash, HD video, games) gedaan via de CPU, dus hoe sneller die is, hoe beter.
Wauw.. thx... nu is mijn weekend ook weer vrij.. perfect.. Mijn dank is groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Viewsonic stelt in China 8.9" tegra2 met 1GB RAM en 1024x800 (ja 800) scherm voor.
http://en.akihabaranews.c...eir-brand-new-vtablet-101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
@XanderDrake Ik zou in dat mooie lijstje van jou op plaats 7 en 10, cortex A8 vervangen door TI omap3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:55:
@XanderDrake Ik zou in dat mooie lijstje van jou op plaats 7 en 10, cortex A8 vervangen door TI omap3
Ja daar had ik al twijfels over. Ik zal me eens inlezen wat TI betreft en dan pas ik het wel aan.

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Wat mij betreft misschien 1 ding in je nogmaals mooie lijst. Ik vraag me af of hummingbird, s5pv210 en s5pc110 van samsung niet hetzelfde is. Verschil tussen de 210 en de 110 is alleen de grootte van de soc. Ik begreep dat de s5pc110 de kleinere is die bv in mijn galaxy s zit.

Ik zie het ook staan in het mooie overzicht op www.shenit.com/blog.

En even nagekeken, wikipedia weet te vertellen dat in de galaxy s de s5pc110 oftewel de hummigbird soc zit en volgens shenit de beste cortex A8 singlecore cpu.

[ Voor 29% gewijzigd door janesh op 28-12-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

janesh schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 19:27:
Wat mij betreft misschien 1 ding in je nogmaals mooie lijst. Ik vraag me af of hummingbird, s5pv210 en s5pc110 van samsung niet hetzelfde is. Verschil tussen de 210 en de 110 is alleen de grootte van de soc. Ik begreep dat de s5pc110 de kleinere is die bv in mijn galaxy s zit.
Aha, dank je voor dit inzicht. Je hebt gelijk dat de S5PC110 in de Galaxy S zit en in het persbericht vermeldt Samsung dat de S5PC110 en de S5PV210 voor de rest hetzelfde zijn, zonder in details te gaan. Jammer dat ze niet bijvoorbeeld het versie nummer van de PowerVR GPU konden geven. Maar goed.

Waar ik een beetje mee zit is prijs, ik heb volgens mij S5PV210 in redelijk geprijsde Chinese tablets gezien, zo rond $230. En dat terwijl de apparaten met de Hummingbird (Galaxy S en tab) peper duur zijn.

T.I. Chipsets aangepast trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Hier nog een paar slatedroid links voor alle geinteresseerden in de herotab MID816 met de samsung S5PV210 cpu die ook in de galaxy tab zit.

http://www.slatedroid.com/index.php?topic=13074.0

als je de binnenkant wil zien deze.

http://www.slatedroid.com/index.php?topic=13591.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janesh schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 21:40:
Hier nog een paar slatedroid links voor alle geinteresseerden in de herotab MID816 met de samsung S5PV210 cpu die ook in de galaxy tab zit.

http://www.slatedroid.com/index.php?topic=13074.0

als je de binnenkant wil zien deze.

http://www.slatedroid.com/index.php?topic=13591.0
Het blijft toch jammer, van het scherm.. ik denk als je 1maal multi-touch gewend bent wil je niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Vanwege multitouch ben ik dan ook voor de Wopad gegaan. De Rockchip is wat karig in het CPU-veld, maar het zal waarschijnlijk voldoen. Die €100 extra voor een fijnere, betere unit moet je nooit overslaan, tenzij de extra uitgave echt geen optie is.
Hij is verstuurd, nu afwachten op ontvangst. Als het lukt zal ik een (brak) filmpje schieten van het unpacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 22:40:
[...]

Het blijft toch jammer, van het scherm.. ik denk als je 1maal multi-touch gewend bent wil je niet meer terug.
Jij zegt het, mijn vrouw gebruikt onze ipad en ik de wits, de herotab M802 en over een week de M816. Ik vind zo' n stylus soms heel handig bij een verder erg responsive scherm. Je moet natuurlijk wel genoegen nemen met iets mindere kijkhoeken en resolutie. Verder vind ik bv de ipad te zwaar en ook de rest van de 10 inch tablets, die al gauw 700 gr of meer zijn. Dus ik kies voor het 8 inch gewicht en formaat en snelheid, en die tablets zijn heel dun gezaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 21:31
Ik heb bij Temco de 10" MOBII MULTIMEDIA TEGRA TABLET ANDROID 2.2 besteld.
Ben erg benieuwd. Ik zal een uitgebreide review met film maken. Als iemand iets specifieks wil weten, testen of draaien, laat het mij hier of via een berichtje weten, ik wil best wel wat proberen.

Ik verwacht m half januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@RieIn
Misschien dan dit topic volgen ? Point of View (PoV) Tablet Topic

Update in aanloop naar CES

Geruchten:
LG zou 8.9 tegra2 tablet met Honeycomb voorstellen.
Samsung zou Galaxy S2 and Galaxy Tab 2 voorstellen met Tegra2.

Heeft de Viewsonic G-Tablet een defect ? Uit alle Staples gehaald.
http://www.rantrave.com/R...Tablet-Have-A-Defect.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
RielN schreef op woensdag 29 december 2010 @ 00:27:
Ik heb bij Temco de 10" MOBII MULTIMEDIA TEGRA TABLET ANDROID 2.2 besteld.
Ben erg benieuwd. Ik zal een uitgebreide review met film maken. Als iemand iets specifieks wil weten, testen of draaien, laat het mij hier of via een berichtje weten, ik wil best wel wat proberen.

Ik verwacht m half januari.
Ben erg benieuwd. Was die 275 ex ? En wat kost die andere 10"dan met 2.1 erop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Ik wacht al een week op mijn express pakket van pandawill. Verzonden via EMS Express (Singapore). Men spreekt nu van een vertraging van 5-10 dagen door de nieuwjaarsdrukte. Zijn er nog andere mensen die al lang op hun tablets wachten?

Merimobiles met DHL optie blijft dan toch een veel snellere optie, ook al heb je daar zowieso douane.

[ Voor 18% gewijzigd door Cooler_King op 29-12-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op woensdag 29 december 2010 @ 10:02:
Ik wacht al een week op mijn express pakket van pandawill. Verzonden via EMS Express (Singapore). Men spreekt nu van een vertraging van 5-10 dagen door de nieuwjaarsdrukte. Zijn er nog andere mensen die al lang op hun tablets wachten?

Merimobiles met DHL optie blijft dan toch een veel snellere optie, ook al heb je daar zowieso douane.
Helaas heeft Merimobiles een slechte (3 maanden) garantie op batterijen die ze accessoires noemen, b.v. Witstech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:38

jbbrans

abusimbal schreef op woensdag 29 december 2010 @ 02:09:
@RieIn
Heeft de Viewsonic G-Tablet een defect ? Uit alle Staples gehaald.
http://www.rantrave.com/R...Tablet-Have-A-Defect.aspx
Het enige defect, was de software wat slecht reageerde.
Pagina: 1 ... 17 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden voor de Archos 70/101 mogen hier.