Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-07 15:12
Mede-auteur:
  • killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024

killerbie

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1283499766.jpeg
Inhoudsopgave Introductie

Op 3 september 2010 Toshiba de IFA zijn eerste Android-tablet aangekondigd. Begin november 2010 is deze tablet op de markt gekomen in europa. De prijzen beginnen bij vierhonderd euro voor het wifi-model. Begin 2011 komt het 3g-model, dat 450 euro gaat kosten

Er zijn na die tijd veel reviews geweest waarvan de meeste een redelijk negatief eindoordeel hadden. Hier op twekaers.net staat er 1 review van killerbie wat dit wel weer positief is. Omdat er geen eigen topic voor is ben ik er 1 gestart en zal killerbie helpen met aanvullen
Ga terug naar de inhoudsopgave

Nieuws Ga terug naar de inhoudsopgave

Prijs

Prijs tabel tweakers.net

Specificaties

Merk & Type
Merk Toshiba
Type Folio 100
Eerste prijsvermelding Vrijdag 5 november 2010
Technische Specificaties
CPU-type Nvidia Tegra 2
Videointerface
Schermdiagonaal 10,1"
Schermresolutie 1024x600
Touchscreentechniek Capacitief
Multitouch Ja
Backlight Led Edge-lit
Video uit HDMI
Opslag
Hardeschijfgrootte 16GB
Interfaces
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.1
Verbinding (USB/FW) USB 2.0 + Mini USB
Fysieke specificaties
Gewicht 760g
Hoogte (Bluetooth) Bluetooth 2.1
Breedte 281mm
Diepte 14mm
Kleuren Zwart
Overige specificaties
Besturingssysteem Google Android 2.2
Breedte 281mm
Taal Meertalig
Bijzonderheden DLNA-compatibel, Kaartlezer, Flash 10.1, Accelerometer, Camera (1.3MP) en micro (frontside!!)

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1289823843.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1283499829.jpeg

Video's
Toshiba Folio 100 10.1inch tablet with Nvidia Tegra 2 and Android 2.2 hands on at IFA 2010
FolioMod android market
Deze komen nog

Reviews Ga terug naar de inhoudsopgave

Tip & Trucs van killerbie
  • Installeer Foliomod. Dit is een custom rom die je in staat stelt Super user te worden en zijn, maar ook goole marketplace, maps, gmail, pitch to zoom en nog vele andere zaken. Ga naar deze link by xda
  • In tegenstelling tot wat we gewend zijn van Windows Mobile, is het niet illegaal om zelf aan Android te sleutelen. Het voordeel hiervan is dat je zonder problemen een custom ROM kunt installeren op je Android die meer aansluit bij je wensen. Deze kan sneller of mooier zijn. Je kunt het niet zo gek bedenken of mensen hebben het wel in een ROM gebouwd. Deze roms worden veelal gebouwd door een grote schare fans. Om een custom ROM te installeren dien je eerst in de root te komen.
    Let wel, niet iedere ROM is legaal, dit heeft te maken met applicaties van derden die erin gebakken zitten. Het is dus niet raadzaam om links naar ROMs te bespreken als je niet zeker bent of deze legaal is of niet

FAQ's
  • Kan je gebruik maken van de gewoone android market? Ja dit kan door foliomod te installeren of via xda te zoeken naar een marketplace.apk
  • Hoe kan ik de foliomod installeren? Neem deze of deze instructies even door.

Root Acces
Z4Root: met dit programma kan men met 1 klik permamente of voorlopige root acces verkrijgen.

Updates m.b.t foliomod
Sinds vandaag is de BETA 1.2 foliomod uit, hop naar xda om te leze wat de vernieuwingen zijn en te testen.
Voor de meesten is het volgens mij wel beter om even te wachten op de volledig release.

Bovendien is er een programmatje uit om de lichten van de folio te kunnen controleren. Dit is dus om de touchknoppen steeds te laten branden, bv in het donker. Linkje en installatie manier komt er binnenkort aan, maart ik wacht nog op dexter zijn antwoord. (heb hem gevraagd of hij dit programma niet kon integreren in zijn final release van foliomod 1.2)

Mijn eerste Topic..word vandaag aangevuld maar moet eerst ff werken :9

Verwante topics Ga terug naar de inhoudsopgave

Topic changelog
  • 9-12-2010 - TS Gestart
  • 9-12-2010 - Video toegevoegd
  • 12-12-2010 - Updates sectie gestart

[ Voor 10% gewijzigd door killerbie op 12-12-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Gereserveerd...

Mijn eerste Topic..word vandaag aangevuld maar moet eerst ff werken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-07 08:42
Nice, ik wist niet dat Toshiba ook een tablet had.
Ziet er behoorlijk slick uit.. Bevalt die een beetje?

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Punkbuster schreef op donderdag 09 december 2010 @ 13:58:
Nice, ik wist niet dat Toshiba ook een tablet had.
Ziet er behoorlijk slick uit.. Bevalt die een beetje?
De Folio 100 'kan' bevallen, dit vooral als men de Foliomod installeerd (recentste versie is 1.1b).
Wat de foliomod allemaal doet kan je lezen op het xda forum.
Out-of-the box was ik tevreden van mijn folio, tuurlijk was er verbetering vatbaar, maar dat vind ik van elk apparaat. Na installatie van de foliomod kunnen we google app's gebruiken etc, wat zeker en vast voor een grote vooruitgang zorgt. Ik gebruik mijn folio op dit moment dagelijks :)

[ Voor 28% gewijzigd door killerbie op 09-12-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:09

jbbrans

Er schijnt een update te zijn van Toshiba, heeft iemand die al geprobeerd? Ik moet dan eerst weer naar stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edumertz
Update is uit ,maar om hier gebruik van te maken met je eerst weer terug naar de stock rom. dit word ook op XDA uitgelegd, je kan daar ook de link vindne naar de orinele firmware.

Update verzorgt dta je bijv ook angry birds kan spelen op zonder folio mod. Daar bij is accuduur verbeterd en standby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Ik wacht wel op de nieuwe foliomod met updates geintegreerd.

Ik kon een hoop programma's vinden buiten de markt om, maar ook een paar die ik alleen in de market kon downloaden, dus daarvoor is de mod al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
jbbrans schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 18:15:
Ik wacht wel op de nieuwe foliomod met updates geintegreerd.

Ik kon een hoop programma's vinden buiten de markt om, maar ook een paar die ik alleen in de market kon downloaden, dus daarvoor is de mod al goed.
Hier net hetzelfde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je deze t.z.t updaten naar Honeycomb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 14:24:
Kun je deze t.z.t updaten naar Honeycomb?
Dat kan alleen, als nvidia een versie maakt voor honeycomb, die dan desnoods door de modders aangepast kan worden.

Maar waarom het eeuwige gezeur om een volgende versie en weer een versie daarna? Gingerbread is net uit en behalve de Nexus S, is er geen enkel apparaat wat het al ondersteund. Ja, een aantal merken hebben de update aangekondigd, maar een aankondiging betekend nog geen werkelijke update.

Voor je PC, vraag je je toch ook niet af of deze geschikt is voor Windows 10 of Linux 3.2 (Ik weet niet hoever Linux is, volgens mij pas ergens in de 2.6)
2 weken geleden was iedereen al blij als er op hun telefoon of tablet al 2.2 stond, sommigen wachten zelfs met smart op 2.1, terwijl hun hardware 2.2 makkelijk aan zou moeten kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door jbbrans op 11-12-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbbrans schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 17:41:
[...]

Dat kan alleen, als nvidia een versie maakt voor honeycomb, die dan desnoods door de modders aangepast kan worden.

Maar waarom het eeuwige gezeur om een volgende versie en weer een versie daarna? Gingerbread is net uit en behalve de Nexus S, is er geen enkel apparaat wat het al ondersteund. Ja, een aantal merken hebben de update aangekondigd, maar een aankondiging betekend nog geen werkelijke update.

Voor je PC, vraag je je toch ook niet af of deze geschikt is voor Windows 10 of Linux 3.2 (Ik weet niet hoever Linux is, volgens mij pas ergens in de 2.6)
2 weken geleden was iedereen al blij als er op hun telefoon of tablet al 2.2 stond, sommigen wachten zelfs met smart op 2.1, terwijl hun hardware 2.2 makkelijk aan zou moeten kunnen.
Dit is anders, omdat Android 2.x niet bedoeld is als tablet-OS maar Honeycomb wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Om op de post boven mij te reageren, aangezien verschillende fabrikanten een tablet zullen aankondigen op het komende CES veronderstel ik dat we android 3.0 nog wel zullen zien op de folio.

De meeste fabrikanten opteren namelijk voor hetzelfde chipset als degene van de folio (Nvidea soc). Wanneer er 1 tablet verschijnt met android 3.0 en een vergelijkbare hardware (die van nvidea dus), dan is het gewoon een kwestie van de software ietswat aanpassen en werkend te krijgen op de folio.

[ Voor 190% gewijzigd door killerbie op 13-12-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
eerst wouw ik de archos 101 kopen maar die is hier in belgie nog niet te koop .
heeft ook problemen of zo .
nu zag ik deze maar dan zie ik op het net van die reviews die het over crashen hebben en slechte bouwkwaliteit.
is er al een ofisjele update en lost die veel op ?
en waar in belgie is dat ding te koop vind er niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
pplakke schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:03:
eerst wouw ik de archos 101 kopen maar die is hier in belgie nog niet te koop .
heeft ook problemen of zo .
nu zag ik deze maar dan zie ik op het net van die reviews die het over crashen hebben en slechte bouwkwaliteit.
is er al een ofisjele update en lost die veel op ?
en waar in belgie is dat ding te koop vind er niet veel over.
kijk eens in een selexion winkel, vandaar heb ik de mijne (zoek even de verkooppunten op de website).
Er is al een officiële update uit van toshiba zelf, maar de foliomod is niet moeilijk toe te passen en volgens mij beter. Slechte bouwkwaliteit is naar mijn mening dikke zever, het apparaat is van plastiek gemaakt en niet van glas en aluminium zoals de ipad, end e meeste websites vergelijken elk apparaat met de apple tegenhanger om zo de kwaliteit te vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-08 11:41
Deze is te koop bij de Makro in België, als je ingeschreven bent voor hun nieuws updates zou je normaal gezien een link gekregen hebben met een kortingsbon van 50 EUR, dus 349 EUR ipv 399 EUR.
Of je wacht een dagje en kan je zelf de kortingsbon (vanaf maandag of dinsdag dacht ik) downloaden op de website =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vanaf 27 december is de Folio 100 in de aanbieding bij de Makro in Nederland voor € 355,81
Ben erg aan t dubben, hij ziet er op zich erg mooi uit maar hij lijkt met name op de knoppen aan de zijkant erg slecht te reageren (gespeeld met het demomodel in de Makro te Best...)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Tomba schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:05:
Vanaf 27 december is de Folio 100 in de aanbieding bij de Makro in Nederland voor € 355,81
Ben erg aan t dubben, hij ziet er op zich erg mooi uit maar hij lijkt met name op de knoppen aan de zijkant erg slecht te reageren (gespeeld met het demomodel in de Makro te Best...)
Was de plastiek folio die op het scherm zit er af of er nog aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Heb zelf sinds vorige week donderdag ook een Folio. Zelfs met de stock rom vond ik dat het nog prima werken is, reageerde ok. Daarna de foliomod opgegooid. Krijg jammer genoeg de Adhoc niet aan de praat, patch is toegepast. Tablet ziet de Adhoc, maar blijft telkens bij Obtaining IP.

Het gaat hier om een wm 6.5.3 met wmwifirouter. Al verschillende dingen geprobeerd... verbonden met static ip... maar krijg nog steeds geen internet via de gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

killerbie schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:12:
[...]

Was de plastiek folio die op het scherm zit er af of er nog aan?
Geen idee eerlijk gezegd, ik ga vanavond misschien nogmaals kijken en zal het voor je checken :)

[Update 28-12-2010]
Ben terugggeweest en het plastic folie zat niet (meer) op de folio :) De toetsen blijken gewoon meer druk te vereisen dan ik verwachtte. Heb er nog flink mee gespeeld en uiteindelijk toch besloten er 1 te nemen. Ik had oorspronkelijk de archos10 op het oog, maar de specs van de Toshiba zijn gewoon een stuk beter !

Thuisgekomen kreeg ik meteen een update (van 9 december) via Toshiba update, dus wellicht ben ik wat minder problemen tegengekomen dan mensen die de eerdere firmware draaiden.
Ik heb FolioMod (en TNTMod) al wel gedownload maar nog niet geinstalleerd, maar goed ik heb dan ook nog niet echt veel tijd gehad om te 'spelen' :P (Heb dus ook de Toshiba market nog niet uitgetest)

1e indruk:
Positief
  • Tablet start erg snel op
  • Het scherm valt me (na alle klachten) enorm mee ! Lijkt er in ieder geval beter uit te zien dan de Archos10
  • Opera is een erg fijne webbrowser
  • Onscreen keyboard werkt erg goed (al mis ik wel cursortoetsen om door de tekst te lopen)
  • AVI's met xvid spelen out of the box goed af (MKV's nog niet getest) en zien er zeer goed uit
  • USB Sticks aansluiten werkt supersimpel en benadering werkt heel snel :)
  • Geen extra software nodig om het apparaat te gebruiken :D (Hello iPad ;))
Negatief
  • Ik moet wel heel veel zaken 'accepteren'
  • Flash werkt niet (Althans niet in de geinstalleerde Opera browser ?)
  • Android is voor mij niet erg logisch, het lukt me bijvoorbeeld niet om info te krijgen over mijn Wi-Fi verbinding (IP adres, verbindingssnelheid etc)
  • Geluid is erg zacht
  • Geen hoesje meegeleverd (en mijn Acer 10" netbook sleeve past helaas ook niet)
  • Geen 'kickstand' dus je moet de tablet vasthouden
  • Tijdens het moven van bestanden van een USB stick naar de interne storage in de Toshiba Bestandsverkenner ging het scherm uit en wilde niet meer aan, ik heb hem toen uit en aan moeten zetten
  • Uitzendgemist.nl werkt niet, alleen de mobiele variant. Dat Silverlight niet zou werken had ik wel verwacht, maar ook Realplayer, Windows Media en Quicktime streams lijken niet te werken, maar misschien doe ik iets verkeerd ?

[ Voor 80% gewijzigd door Tomba op 28-12-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Zo heb via ebay toch maar een screenprotector besteld :) (of ja 3 dus ;))

Iemand nog een alternatief voor de (toch redelijk prijzige) Toshiba Folio 100 Cover Sleeve ?

[ Voor 3% gewijzigd door Tomba op 28-12-2010 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een Folio gebruiker.

Ik speel nu ongeveer anderhalve week met de folio.

Na eerst een dag of drie met de normale stockrom gewerkt te hebben, ik werd haast gek en stond op het punt de folio terug te brengen, ben ik een beetje op het internet gaan sneupen. Zo ben ik op tweakers terecht gekomen en na dat ik wat over foliomod heb gelezen heb ik deze maar geinstalleerd.

Ik moet nu toegeven dat het nu allemaal een stuk lekkerder werkt, de boel loopt haast niet vast. En internet gaat lekker soepel met de dolphin hd browser.

Ik zit alleen nog met een probleempje met de bewegings sensor, deze werkt van geen kant.
Van horizontaal naar verticaal gaat goed, maar zodra ik een spel speel en met de folio moet sturen werkt het voor geen meter meer.

Verder ben ik tot nu tevreden met de folio 100 en ik ga er van uit dat via updates van de foliomod de kleine foutjes er nog wel worden uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:07:

Na eerst een dag of drie met de normale stockrom gewerkt te hebben, ik werd haast gek en stond op het punt de folio terug te brengen, ben ik een beetje op het internet gaan sneupen. Zo ben ik op tweakers terecht gekomen en na dat ik wat over foliomod heb gelezen heb ik deze maar geinstalleerd.

Ik moet nu toegeven dat het nu allemaal een stuk lekkerder werkt, de boel loopt haast niet vast. En internet gaat lekker soepel met de dolphin hd browser.

Ik zit alleen nog met een probleempje met de bewegings sensor, deze werkt van geen kant.
Van horizontaal naar verticaal gaat goed, maar zodra ik een spel speel en met de folio moet sturen werkt het voor geen meter meer.

Verder ben ik tot nu tevreden met de folio 100 en ik ga er van uit dat via updates van de foliomod de kleine foutjes er nog wel worden uitgehaald.
De maker van de foliomod is op het moment bezig met de bewegings sensor en heeft dat in de volgende mod opgelost. Deze kan elk moment uitgebracht worden, of is al uitgebracht. Ik heb nog niet gekeken.
Het probleem is dat het een besturingssysteem voor mobieltjes is, wat je normaal gesproken in portrait stand hebt en nhet wordt nu gebruikt voor een tablet, oftewel voornamelijk landscape mode. Sommige spelletjes kunnen er wel goed mee overweg, bij sommige kun je het instellen en bij andere gaat het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Ik heb sinds vandaag de Folio 100 en net FolioMod 1.2 erop geknikkerd. Nu 2 vragen:
- Is het normaal dat ie de eerste keer zo lang boot? (hij is nu al zeker een minuut of 5 bezig) --- Ik heb em maar gewoon uitgezet, factory reset gedaan en opnieuw geboot: Hij doettet!
- Zit er dan ook een youtube-app in? ;) --- Ja, die is er :D

De laatste is niet zo heel erg boeiend maar de eerste vraag natuurlijk wel!

[ Voor 17% gewijzigd door tERRiON op 29-12-2010 20:35 . Reden: Inmiddels zelf uitgevonden ]

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youtube app kun je eventueel ook wel los op internet vinden. Even googlen op youtube.apk en installen via een filemanager als Astro ofzo (nadat je allow other sources hebt aangezet ergens onder opties->toepassingen).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2010 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbbrans schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:18:
[...]

De maker van de foliomod is op het moment bezig met de bewegings sensor en heeft dat in de volgende mod opgelost. Deze kan elk moment uitgebracht worden, of is al uitgebracht. Ik heb nog niet gekeken.
Het probleem is dat het een besturingssysteem voor mobieltjes is, wat je normaal gesproken in portrait stand hebt en nhet wordt nu gebruikt voor een tablet, oftewel voornamelijk landscape mode. Sommige spelletjes kunnen er wel goed mee overweg, bij sommige kun je het instellen en bij andere gaat het verkeerd.
Dank je wel.

Ps is google zelf nog bezig een tablet versie van android te ontwikkelen?
Zoja zou dit werken op de folio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:55:
[...]

Dank je wel.

Volgens de geruchten is google inderdaad bezig met een versie voor tablets. Google zelf laat over volgende versies echter niets los.
Hoogstwaarschijnlijk kan deze versie wel draaien op de folio, aangezien er veel tablets met tegra chip uitgekomen zijn. Of dit direkt van Toshiba komt of via een modder moet nog bezien worden.

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:07:

[...]
Wat bedoel je met dat je 'haast gek' werd ? Ik heb nog niet echt uitgebreid ermee kunnen spelen, maar ben buiten de ene vastloper nog nergens tegenaan gelopen ? (Mind you, ik heb geen enkele ervaring verder met Android en ben primair bezig geweest met browsen, webradio luisteren en spelletjes spelen) Ik ben echt supertevreden so far, alles voelt gewoon snappy aan?

Wat ik al wel begrepen heb, is dat Toshiba (en ik kan niet verzinnen waarom?) OpenGL 2.0 heeft uitgeschakeld; juist iets wat je wél zou verwachten op een Tegra2 tablet. Betekent dat je bijv. Angry Birds niet kan spelen begrijp ik (maar ja die heb ik verder niet dus... ;))

[ Voor 13% gewijzigd door Tomba op 30-12-2010 11:35 ]

• tERRiON
Dat ding van mij lijkt op dit moment meer een annoyatron. Met de Foliomod loopt ie bijna bij voortduring vast. Soms komt ie weer los na een minuut of 5 maar als ik er geen zin in heb om weer (wééééér) te wachten dan druk ik 'em uit en start em opnieuw op (knop ingedrukt houden)

Daarnaast doet de standaard browser niks anders dan vastlopen. Een seconde of 2 a 3 nadat ik em gestart hebt klapt ie er weer uit zonder enige foutmelding.

Ik moet er nog maar eens goed over nadenken of ik het beestje houd of em weer terugbreng. Mijn Witstech A81-E is vele malen stabieler, zij het dat het op andere fronten wat "minder" is dan de Folio. De A81 gaat in elk geval voorlopig dus nog niet de verkoop in...

Ook nog een kleine, onaangename verrassing: Op de site van Toshiba staat dat het kleinood 3G ondersteund en op een Youtube-filmpje zag ik dat er een SIM-houder in het apparaat zit. Maar in mijn prulletje dus niet... Niet dat ik het op dit moment gebruik maar het was wel één van de punten die ik als pré beschouwde

[ Voor 18% gewijzigd door tERRiON op 30-12-2010 13:56 ]

blah

Verwijderd

Tomba schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:34:
[...]

Wat bedoel je met dat je 'haast gek' werd ? Ik heb nog niet echt uitgebreid ermee kunnen spelen, maar ben buiten de ene vastloper nog nergens tegenaan gelopen ? (Mind you, ik heb geen enkele ervaring verder met Android en ben primair bezig geweest met browsen, webradio luisteren en spelletjes spelen) Ik ben echt supertevreden so far, alles voelt gewoon snappy aan?

Wat ik al wel begrepen heb, is dat Toshiba (en ik kan niet verzinnen waarom?) OpenGL 2.0 heeft uitgeschakeld; juist iets wat je wél zou verwachten op een Tegra2 tablet. Betekent dat je bijv. Angry Birds niet kan spelen begrijp ik (maar ja die heb ik verder niet dus... ;))
Ik heb als telefoon de desire, daar werkt alles zeer gladjes. En om dan met de stockrom van toshiba te werken valt dan raar tegen. Verder met de foliomod nu niet veel te klagen.

• Tomba

Tomba

tERRiON schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:25:
Dat ding van mij lijkt op dit moment meer een annoyatron. Met de Foliomod loopt ie bijna bij voortduring vast. Soms komt ie weer los na een minuut of 5 maar als ik er geen zin in heb om weer (wééééér) te wachten dan druk ik 'em uit en start em opnieuw op (knop ingedrukt houden)
Hmmz bizar, heb je een manier om hem reproduceerbaar te laten crashen ? Dan kan ik eens kijken of ik ook last van dit euvel heb.
Mij is het écht pas 1x gelukt om m te laten crashen (en toen was ik er flink wat GB's op aan t pompen). Ik heb wél de nieuwste Toshiba firmware erop staan zonder FolioMod...
Daarnaast doet de standaard browser niks anders dan vastlopen. Een seconde of 2 a 3 nadat ik em gestart hebt klapt ie er weer uit zonder enige foutmelding.
Wat noem je de 'standaard browser' ? Ik gebruik Opera Mobile met veel plezier en die is nog niet 1x vastgelopen (maar mist helaas wél Flash..)
[...]
Ook nog een kleine, onaangename verrassing: Op de site van Toshiba staat dat het kleinood 3G ondersteund en op een Youtube-filmpje zag ik dat er een SIM-houder in het apparaat zit. Maar in mijn prulletje dus niet... Niet dat ik het op dit moment gebruik maar het was wel één van de punten die ik als pré beschouwde
Hmmz apart, als ik hier lees staat er toch echt:
...the 3G-equipped SKU (available Q1 2011)...
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:18:
[...]

Ik heb als telefoon de desire, daar werkt alles zeer gladjes. En om dan met de stockrom van toshiba te werken valt dan raar tegen. Verder met de foliomod nu niet veel te klagen.
Zoals gezegd is dit mijn 1e Android, mijn telefoon is een 'ouderwetse' Symbian daarmee vergeleken is alles gladjes ;) Ik begrijp trouwens dat het verschil ook wordt veroorzaakt omdat google bepaalde zaken zoals 3G etc vereist voordat je toegang krijgt tot de market, zodat fabrikanten wel gedwongen zijn een eigen 'shell' te schrijven...

On a sidenote, mijn dinnetje heeft voor mij de leren sleeve gekocht :D Vanavond eens kijken hoe dat bevalt :)

Verwijderd

Ben benieuwd of het hoesje wat past en het er mee wat lekker werkt.

Even wat anders: Is de nieuwste foliomod al online?

• tERRiON
@Tomba: Vastlopers zijn echt volstrekt willekeurig. Net liep ie consequent vast bij het instellen van de beeldscherm-timeout (lees: poging daartoe, ik ben er nog steeds niet in geslaagd) en nu zit ie weer helemaal vast bij het openen van de Launcher.

Ik ga em zo weer in originele staat brengen (lees: FolioMod 1.2 eraf, originele firmware erop)

Met de originele browser bedoel ik de Android-browser met het blauw/grijze wereldbolletje die in de Launcher staat aangegeven als "Browser". Opera is als een soort van bonus mee-geinstalleerd zoals desktop PC's van de grote merken ook vaak helemaal vol zooi worden geplempt.

Kun jij "voor de lol" eens kijken of jouw Folio wel een slotje voor de SIM heeft? Op deze pagina staan filmpjes van Toshiba zelf waarop duidelijk het slotje te zien is. En ook hier staat het met "3G mobiel breedband" toch vrij ondubbelzinnig vermeld...
(in de filmpjes wordt trouwens ook gedemonstreerd hoe je de deksel/achterkant eraf haalt)

blah

Verwijderd

Even over foliomod, ik heb eerst 1.0 geinstalleerd en daarna 1.2 (nu 1.3) er overheen geinstalleerd. Mischien werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tERRiON
@AJdV: Stom toevallig had ik gisteravond nog gekeken of er een update was. Toen nog niet. Later (na het lezen van jouw post) heb ik nog eens gekeken en toen was er wel een update. Deze heb ik geinstalleerd en daarmee draait ie als een tiet. Nog geen vastlopers gehad.

Later ook no geven de TNT-mod geprobeerd, ook die draait goed. De interface van TNT-mod heeft trouwens wel een paar bijzonder aangename eigenschappen. :D

blah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoas? Ik ben nu erg tevreden. Maar als beter kan mag dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:55:
[...]

Dank je wel.

Android 3.0, honeycomb zou geoptimaliseerd moeten zijn voor tablets, zoals de folio.
Degene die op XDA roms maakt heeft gisteren al laten weten dat hij bijna 100% zeker was dat hij zo een rom ging maken voor de folio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is goed nieuws. Dan wachten we dat rustig af. Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

killerbie schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 21:21:
[...]

Android 3.0, honeycomb zou geoptimaliseerd moeten zijn voor tablets, zoals de folio.
Degene die op XDA roms maakt heeft gisteren al laten weten dat hij bijna 100% zeker was dat hij zo een rom ging maken voor de folio :)
Dit zal waarschijnlijk gebeuren op basis van de versie van de motorola xoom, welke ook gebruikt maakt van de tegra 2 chipset en welke binnenkort uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
tERRiON schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:25:

Ik moet er nog maar eens goed over nadenken of ik het beestje houd of em weer terugbreng. Mijn Witstech A81-E is vele malen stabieler, zij het dat het op andere fronten wat "minder" is dan de Folio. De A81 gaat in elk geval voorlopig dus nog niet de verkoop in...

De versie welke 3g ondersteuning heeft is nog niet uit zover ik het weet? :)
jbbrans schreef op zondag 02 januari 2011 @ 09:14:
[...]

Dit zal waarschijnlijk gebeuren op basis van de versie van de motorola xoom, welke ook gebruikt maakt van de tegra 2 chipset en welke binnenkort uitkomt.
Inderdaad, maar de toekomst ziet er dus rooskleurig uit, vooral door het feit dat meerdere fabrikanten een tegra tablet zullen uitbrengen, en deze bijna allen identiek zijn aan elkaar! :D

[ Voor 16% gewijzigd door killerbie op 03-01-2011 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:15:
Ben benieuwd of het hoesje wat past en het er mee wat lekker werkt.

Even wat anders: Is de nieuwste foliomod al online?
Hij past werkelijk waar perfect, ziet er heel sjiek uit en er zit een mooi systeem in waardoor je de sleeve zo kan vouwen dat de tablet rechtop staat :)
Helaas wel 2 minpuntjes;
- je blokkeert je USB+HDMI aansluitingen
- de 4 knoppen (home etc) zijn wat lastiger in te drukken
Ik ben er al met al zeer tevreden mee :D
tERRiON schreef op donderdag 30 december 2010 @ 18:49:
@Tomba: Vastlopers zijn echt volstrekt willekeurig. Net liep ie consequent vast bij het instellen van de beeldscherm-timeout (lees: poging daartoe, ik ben er nog steeds niet in geslaagd) en nu zit ie weer helemaal vast bij het openen van de Launcher.
Na intensief gebruik (met name Opera Mobile, Toshiba Market en Angry Birds _/-\o_ )echt nog steeds geen enkele last van gehad... Wel alles nog steeds met stockROM, FolioMod draai ik nog altijd niet gezien het feit dat er toch nog wel wat problemen mee zijn...
Ik ga em zo weer in originele staat brengen (lees: FolioMod 1.2 eraf, originele firmware erop)

Met de originele browser bedoel ik de Android-browser met het blauw/grijze wereldbolletje die in de Launcher staat aangegeven als "Browser". Opera is als een soort van bonus mee-geinstalleerd zoals desktop PC's van de grote merken ook vaak helemaal vol zooi worden geplempt.
Ik gebruik op mijn laptops ook Opera, dus het was voor mij vanzelfsprekend deze ook op mijn Folio te gebruiken. De ingebouwde Android Browser heb ik geloof ik 2x zonder crash opgestart (om te checken of Flash werkte), ik vind Opera echter veel prettiger werken, dus heb er niet meer naar omgekeken...
Kun jij "voor de lol" eens kijken of jouw Folio wel een slotje voor de SIM heeft? Op deze pagina staan filmpjes van Toshiba zelf waarop duidelijk het slotje te zien is. En ook hier staat het met "3G mobiel breedband" toch vrij ondubbelzinnig vermeld...
(in de filmpjes wordt trouwens ook gedemonstreerd hoe je de deksel/achterkant eraf haalt)
Zou het niet zo kunnen zijn dat het hier filmpjes betreft van de nog te verschijnen 3G variant ? (in je andere link staat 'De 3G-versie, die naar verwachting in het eerste kwartaal van 2011 beschikbaar is, gaat € 499 kosten, inclusief BTW.' met andere woorden die is er nog niet...)
Ik zal wel even kijken aan de binnenkant zodra mijn beschermfolies er zijn (helaas nog altijd niet gearriveerd :( )

Tenslotte, ik snap nog steeds alle ophef niet over de 'slechte kwaliteit' van de Toshiba ? Ik heb laatst ook een Samsung Galaxy Tab in handen gehad en buiten dat de klok widget er een stuk strakker uit zag, het wat betere scherm en dat er wél standaard toegang is tot de Google Apps en Market (omdat hij wél 3G + camera aan achterkant heeft..) vind ik de Folio beter op mijn wensen aansluiten :) (al zou ik wel willen dat het kreng ook Ad Hoc Wi-fi netwerken zag zodat ik kon tetheren via Wi-Fi...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 16:02:
Zo heb via ebay toch maar een screenprotector besteld :) (of ja 3 dus ;))

[...]
En dat was dus een dikke afrader ;) 2 gingen letterlijk stuk bij het aanbrengen (een soort kras veroorzaakt door de bankpas) en de 3e was met geen mogelijkheid 'luchtvrij' aan te brengen, maar goed hij zit er dan toch op. Als iemand een betere gevonden heeft hou ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NU.nl: Google lanceert tablet-besturingssysteem http://www.nu.nl/gadgets/...et-besturingssysteem.html

Ik ben zeer nieuwsgierig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Heeft iemand al eens een muis of een toetsenbord op de folio aangesloten? Is dit in principe wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Een muis lukt zonder problemen, een toetsenbord heb ik helaas nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reactie, ik heb zelf ook even een muis geprobeerd. Maar die deed alles in tegen gestelde richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Bij de versie 1.3 is er volgens mij een probleem met de orientatie van de muis, dit komt door het draaien van de sensor zodat games goed reageren op bewegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
ik heb er nu ook een enkele dagen .
en wouw het enkel als browser gebruiken maar valt toch wat tegen.
eerst en vooral geen flash zou wel nog komen dus valt al weg dan.
vreemd maar waar op de dolfin kom ik op hln op de mobiele versie ervan en bij de opera browser niet.
en bij een andere site is het dan weer net andersom.
ook is de ontvangst van het wifi signaal heel slecht traag van verbinden en valt veel weg.
dat zal wel liegen aan de roeter die nog niet op n is ingesteld.
maar ik ga dat pas ten vroegste doen als er flash komt.
ik doe nu wel eerst voort op men drie jaar oude acer aspire one.
met netbook remix met flash op die bovendien nog 100 euro goedkoper was toen.
ook heeft het ding soms last van niet willen aanklikken van dingen .
zoomen gaat ook niet makelijk waardoor je nog al eens iets verkeerd aanklikt.
ik heb al wel een update gedaan en er zullen er nog volgen dus ik denk dat het wel goed komt ermee .
nog een vraag over die wifi als ik men roeter op n instel kan ik niet meer met men b en g toestelen verbinden of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
pplakke schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:05:
ik heb er nu ook een enkele dagen .
en wouw het enkel als browser gebruiken maar valt toch wat tegen.
eerst en vooral geen flash zou wel nog komen dus valt al weg dan.
vreemd maar waar op de dolfin kom ik op hln op de mobiele versie ervan en bij de opera browser niet.
en bij een andere site is het dan weer net andersom.
ook is de ontvangst van het wifi signaal heel slecht traag van verbinden en valt veel weg.
dat zal wel liegen aan de roeter die nog niet op n is ingesteld.
maar ik ga dat pas ten vroegste doen als er flash komt.
ik doe nu wel eerst voort op men drie jaar oude acer aspire one.
met netbook remix met flash op die bovendien nog 100 euro goedkoper was toen.
ook heeft het ding soms last van niet willen aanklikken van dingen .
zoomen gaat ook niet makelijk waardoor je nog al eens iets verkeerd aanklikt.
ik heb al wel een update gedaan en er zullen er nog volgen dus ik denk dat het wel goed komt ermee .
nog een vraag over die wifi als ik men roeter op n instel kan ik niet meer met men b en g toestelen verbinden of wel ?
Flash is er al lang hoor, werkt weliswaar enkel met de stock browser.
Wifi ontvangst ligt aan u denk ik, aangezien ikzelf er geen last van heb. (mss oude router?)
Stel je router in op b&g support, dan gaat dat prima :)
En van de dolfin browser, kijk eens bij uw instellingen, mss staat deze op 'mobiele weergave' ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
bedankt
killerbie

ik heb als router een linksys WRT320N http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/products/WRT320N .
nu heb ik dat wachtwoord niet meer standaard is dat admin maar werkt niet.
als ik die reset kan ik er met admin weer in hoop ik.
maar ik weet niet zeker of die in de n stand ook nog b en g gaat ondersteunen.
ik vind er niet veel van of doen alle routers dat standaard ?
die stock browser vind ik niet.
ik heb wel skyfire en firefox hier vandaan http://www.softonic.nl/mobiel/browsers beiden geen flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash zit niet bij de browsers in en moet u zelf middels een .apk bestand installeren. Staat wel op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
die . apk file werkt niet zie ik.
ik heb wel niet eerst flash verwijdert zo als er staat omdat ik geen lijst vind in andriod.

moet je die lijst zo vinden

How to Remove Applications

To uninstall applications that you installed using the Android Market:

* Open the Google Android Menu.
* Go to the Settings icon and select Applications.
* Next, click on Manage.
* You will be presented with a list of applications you have installed.
* Select the application you want to uninstall, and click the Uninstall button.

Read more: http://www.brighthub.com/.../37152.aspx#ixzz1AfM436jf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hmmz dit begint echt interessant te worden !
USB 3G zit eraan te komen :)

Zijn er hier al mensen die FolioMod 1.3d draaien ? (ik draai nog altijd gewoon stock naar vole tevredenheid :)) Mijn enige irritatie is en blijft dat WiFi tethering niet werkt omdat de Folio Ad Hoc netwerken niet ziet !

[ Voor 10% gewijzigd door Tomba op 12-01-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Tomba schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 11:53:
Hmmz dit begint echt interessant te worden !
USB 3G zit eraan te komen :)

Zijn er hier al mensen die FolioMod 1.3d draaien ? (ik draai nog altijd gewoon stock naar vole tevredenheid :)) Mijn enige irritatie is en blijft dat WiFi tethering niet werkt omdat de Folio Ad Hoc netwerken niet ziet !
Ik draai al een tijdje foliomod 1.3c en zie nog geen reden om door te stappen naar 1.3d.
Met de foliomod in combinatie met foiliowidget kan je schakelen tussen adhoc en het andere type (ben naam even kwijt.)

Misschien dat je op de stock rom, de widget kan draaien om adhoc netwerk te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:00
Heb hier 1.3d er op staan, paid apps werken eindelijk :)
Heb sinds 1.3c vrijwel geen lag meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Zedonite schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 18:08:
Heb hier 1.3d er op staan, paid apps werken eindelijk :)
Heb sinds 1.3c vrijwel geen lag meer.
Hier hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
ik heb de router reset en ben aan de instellingen geraakt.
ik heb eerst puur en enkel netwerk n opgezet niet gemengd.
maar vreemd genoeg ontvang ik daar dus niet beter mee dan ervoor.
nu heb ik gemengd opgezet maar het is toch een tegenslag vind ik.
ik heb nog nooit een wifi n aparaat gehad ik dacht dat dat veel verder rijkte dan b en g.
samen met de flash die niet wilt werken ben je er niet echt veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Ik heb hier een zyxel router/modem waar ik een slecht bereik mee heb, ook al sta ik er 2 meter vandaan.
Bij een oud conceptronic accesspoint heb ik een perfecte verbinding.

Wifi apparatuur is zeer wispelturig, de ene combinatie werkt beter dan een andere.

PPlakke; probeer eens een ander kanaal van je wifi.

Iets anders:
Gisteren had ik ineens last van een soort vastzittende home knop. Steeds als ik een programma opende dan ging ik na een paar seconde terug naar het homescreen. Hier heb ik de afgelopen 2 maanden nog geen last van gehad.
Zover ik heb kunnen zien zijn de home-, back-, search- en menu knop, resistief en ben dus bang dat door het vastpakken van de behuizing aan de kant van de knoppen, deze knoppen langzaam ingedrukt worden.
Ik heb het voorlopig kunnen oplossen door de schuiven in de foliowidget te verhogen en hoop dat het niet erger wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door jbbrans op 15-01-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
dit is wat ik kan instelen.

Configuratieweergave: Handmatig Wi-Fi Protected Setup

--------------------------------------------------------------------------------

Draadloze band: 2,4 GHz5 GHz
Netwerkmodus: Gemengd ,BG-Gemengd,Alleen Wireless-G,Alleen Wireless-B,Alleen Wireless-N,Uitgeschakeld
Netwerknaam (SSID):
Kanaalbreedte: Automatisch (20 of 40 MHz)Alleen 20 MHz
Kanaal: Automatisch
SSID-broadcast: Ingeschakeld Uitgeschakeld

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

een kanaal instelen gaat enkel automatisch geen andere keuze.
ik weet van mijn us robotics die ik eerder had dat het kanaal hier uitmaakte.
je had er 15 dacht ik en schilde echt veel.
de band staat nu op 2,4 GHz op 5 vond ik geen merkbaar verschil.
netwerk modus staat op gemengd b,g,n.
Kanaalbreedte op Automatisch .

nu ik heb dus ales geprobeert denk ik er zit ook geen antenne aan.
vroeger had je er waar je een grotere antene kon op doen.
het enige wat ik nog kan bedenken is de router verplaatsen in de hoogte dan ofzo ?
die ligt nu op een meter en half achter de tv.
want van in de zelfde kamer werkt hij wel en ernaast ook maar ik zit met wel 3 kamers tussen ofzo met 20 meter.
maar ik dacht nu ga ik altijd een goede verbinding hebben.
want die netbook met b en g had altijd een streepje verbinding maar werkte snel.
deze toshiba heeft soms een streepje maar meestal geen en net verbinding maar valt ook veel weg.
terwijl wifi n veel verder hoort te rijken dan b en g.
het zal dan wel het kanaal zijn jbbrans maar dat zal ik nooit weten omdat je het niet zelf kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

pplakke schreef op zondag 16 januari 2011 @ 10:13:
dit is wat ik kan instelen.

Configuratieweergave: Handmatig Wi-Fi Protected Setup

--------------------------------------------------------------------------------

Draadloze band: 2,4 GHz5 GHz
Netwerkmodus: Gemengd ,BG-Gemengd,Alleen Wireless-G,Alleen Wireless-B,Alleen Wireless-N,Uitgeschakeld
Netwerknaam (SSID):
Kanaalbreedte: Automatisch (20 of 40 MHz)Alleen 20 MHz
Kanaal: Automatisch
SSID-broadcast: Ingeschakeld Uitgeschakeld

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

een kanaal instelen gaat enkel automatisch geen andere keuze.
ik weet van mijn us robotics die ik eerder had dat het kanaal hier uitmaakte.
je had er 15 dacht ik en schilde echt veel.
de band staat nu op 2,4 GHz op 5 vond ik geen merkbaar verschil.
netwerk modus staat op gemengd b,g,n.
Kanaalbreedte op Automatisch .

nu ik heb dus ales geprobeert denk ik er zit ook geen antenne aan.
vroeger had je er waar je een grotere antene kon op doen.
het enige wat ik nog kan bedenken is de router verplaatsen in de hoogte dan ofzo ?
die ligt nu op een meter en half achter de tv.
want van in de zelfde kamer werkt hij wel en ernaast ook maar ik zit met wel 3 kamers tussen ofzo met 20 meter.
maar ik dacht nu ga ik altijd een goede verbinding hebben.
want die netbook met b en g had altijd een streepje verbinding maar werkte snel.
deze toshiba heeft soms een streepje maar meestal geen en net verbinding maar valt ook veel weg.
terwijl wifi n veel verder hoort te rijken dan b en g.
het zal dan wel het kanaal zijn jbbrans maar dat zal ik nooit weten omdat je het niet zelf kan kiezen.
Zie je veel andere netwerken of is jouw netwerk de enige?
Als je een aantal andere netwerken ziet, dan is het kanaal het probleem. Kijk dan met je netbook even op welke kanalen de netwerken zitten, in de Toshiba is het kanaal niet te zien, het verschil tussen de kanalen moet voor een mooi signaal 3 verschil zijn.

Als je kan verplaatsen, dan moet je niet in de hoogte verplaatsen, maar van de muur weg en zeker achter de tv weg. Het is wel mooi weggewerkt, zo achter de tv, maar in een tv zit een heleboel electronica die het signaal verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
bedankt jbbrans

ik zit ook met men ps3 er in .
en de tv staat op een meubel in de hoek tussen 2 ramen dus word moeilijk.
ik zie nog vier andere netweken die zijn nog zwakker dan het mijne.
hun kanaal kon ik niet vinden op men netbook.
maar maakt niet veel uit aangezien ik het toch niet handmatig kan instelen.
naar men gewone pc heb ik een powerlan deze (http://www.alternate.be/h...RE&l1=Netwerk&l2=PowerLAN ) .
nu denk ik dat de beste oplossing is dat ik zo nog een kit koop .
die tussen men modem en router steek en die andere voor men ps3 gebruik.
ik zou die router dan naar het in het midden van het huis verplaatsen.
ik weet wel niet of ik dan veel verlies ga doen op men ps3 .
want die heeft voor online gaming snelheid nodig natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
De bouwkwaliteit van de Folio is toch maar :s
Rechts beneden (naast de knippen) komt mijn scherm ietsje naar boven sinds dag 1. En vanavond toen ik mijn Folio normaal vastnam juist op die plek barst de bovenste laag van mijn scherm(de plastiek laag). Waardoor ik nu met een grote "ster" zit. Morgen vertrekt de Folio richting winkel terug voor herstelling... En hij is nog maar 3 weken oud... zucht

Moet ik heb terug flashen naar de Stock rom? Draai momenteel de Dexter mod 1.3c

[ Voor 9% gewijzigd door thepretorian op 17-01-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
thepretorian schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:31:
De bouwkwaliteit van de Folio is toch maar :s
Rechts beneden (naast de knippen) komt mijn scherm ietsje naar boven sinds dag 1. En vanavond toen ik mijn Folio normaal vastnam juist op die plek barst de bovenste laag van mijn scherm(de plastiek laag). Waardoor ik nu met een grote "ster" zit. Morgen vertrekt de Folio richting winkel terug voor herstelling... En hij is nog maar 3 weken oud... zucht

Moet ik heb terug flashen naar de Stock rom? Draai momenteel de Dexter mod 1.3c
grappig seg, khad net een paar minuten geleden al op je post gereageerd op xda xD
(sorry voor oftopic :p)

Flash voor de zekerheid terug naar stock rom

[ Voor 3% gewijzigd door killerbie op 17-01-2011 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Heb ik net gedaan, zojuist ook op jouw post gereageerd op xda. Als het bij jou ook zo is, zou ik toch een beetje oppassen of je hebt hetzelfde voor als ik. De Folio heb ik in de Makro gekocht, normaal gezien gaan ze dan afkomen met 2 opties. Een herstelbon, zodat ik in de winkel een andere kan nemen of ze sturen het op naar een repair center ergens in NL. Dat is wanneer ze de schade erkennen onder de garantie voorwaarden, want garantie en schermen... hoor je vaak miserie over bij andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

pplakke schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:01:
bedankt jbbrans

ik zit ook met men ps3 er in .
en de tv staat op een meubel in de hoek tussen 2 ramen dus word moeilijk.
ik zie nog vier andere netweken die zijn nog zwakker dan het mijne.
hun kanaal kon ik niet vinden op men netbook.
maar maakt niet veel uit aangezien ik het toch niet handmatig kan instelen.
naar men gewone pc heb ik een powerlan deze (http://www.alternate.be/h...RE&l1=Netwerk&l2=PowerLAN ) .
nu denk ik dat de beste oplossing is dat ik zo nog een kit koop .
die tussen men modem en router steek en die andere voor men ps3 gebruik.
ik zou die router dan naar het in het midden van het huis verplaatsen.
ik weet wel niet of ik dan veel verlies ga doen op men ps3 .
want die heeft voor online gaming snelheid nodig natuurlijk.
Ondanks dat ik niet teveel in een netwerk topic wil vervallen, wil ik toch even reageren.

Ik heb de handleiding van je router even bekeken en daarin staat dat je het kanaal toch wel moet kunnen kiezen.
Ook zou je even kunnen testen of je wel verbinding hebt, als je de router even naast de tv zet. Hoeft geen vaste plaats te worden, alleen om te testen. Daarna weet je of het zin heeft om nog te investeren in een powerlan setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Ik heb sinds gisteravond een Folio in bruikleen.
Meteen FolioMod1.3d geïnstalleerd en moet zeggen dat het daarna wel fijn werkt.

Pinch to zoom werkt goed in "Browser", er wordt helaas geen "anti-alias" uitgevoerd op de lettertypes als je zoomt (dit werkt zo mooi op de iPad)

Nu nog op zoek naar een goede mediaplayer die MKV ondersteunt via hardware, jammer dat VLC nog niet gereleased is.

Wat me negatief opviel is dat de Folio steeds trager wordt tijdens het gebruik van meerdere applicaties.
Ook geen wonder wat na 2 uurtjes stonden er meer dan 10 applicaties open.
Is er een manier op een applicatie echt te beëindigen na gebruik zonder naar de taskmanager te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Installeer een app die automatisch om de zoveel tijd apps killed die niet in de ignore list staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
jbbrans schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:18:
[...]

Ondanks dat ik niet teveel in een netwerk topic wil vervallen, wil ik toch even reageren.

Ik heb de handleiding van je router even bekeken en daarin staat dat je het kanaal toch wel moet kunnen kiezen.
Ook zou je even kunnen testen of je wel verbinding hebt, als je de router even naast de tv zet. Hoeft geen vaste plaats te worden, alleen om te testen. Daarna weet je of het zin heeft om nog te investeren in een powerlan setje.
ik had de router al even verplaats maar juist ervoor verder kwam de kabel niet.
nu staat hij terug omdat ik geen verschil merkte.
maar vreemd genoeg geeft men netboek nu soms 35 procent tegenover 25 vroeger.
op de folio geen verschil .
ik weet niet wat ze in de handleiding beweren.
maar ik zie bij kanaal enkel automatish staan.
ik denk dat ik voor de powerlan ga gaan heb ik altijd goed mee geweest.
ik weet enkel niet goed of dat alemaal gaat werken dooreen .
zo van modem naar router en dan ook nog naar ps3 terug enz.
bedankt voor de hulp

[ Voor 13% gewijzigd door pplakke op 18-01-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Zou me verwonderen dat een Linksys router de optie kanaalkiezen niet heeft. Misschien moet je eens de router firmware updaten, zou kunnen helpen. Werk er soms toestellen met dat Easy Wifi connection feature waar je gewoon op een knopje moet drukken op de router en dat de verbinding tussen router en Client automatisch wordt ingesteld? Kan zijn dat het daardoor je zelf geen kanalen kan kiezen.

En voor mijn geval van mijn gebarsten scherm. Makro weigert de Folio onder garantie voorwaarden te herstellen. Dan maar even gebeld naar Toshiba benelux zelf, blijkbaar is de Tablet series zo nieuw dat ze bij hun geautomatiseerde telefoon centrale de optie Tablet niet eens bestaat en dit terwijl de Folio toch al enkele maanden uit is. De medewerker verschoot er zelf ook van, maar ging wel gecontacteerd worden door iemand van de Tablet afdeling om te zien wat er kan gedaan worden voor mijn geval. Maar denk dat andere ook maar best eens nakijkt naar hun scherm of er ook niet zo'n 1-2mm uitsteekt uit de frame.

Meer fotos en een video: http://s861.photobucket.c...0%20-%20Screen%20cracked/

Toshiba Support:
Company Name: Toshiba Global Support Centre Rating:
Main Phone: +32 70 223 344
Fax: +31 76 543 8791
Web: www.computers.toshiba.be

[ Voor 28% gewijzigd door thepretorian op 18-01-2011 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
De support van Toshiba is ook maar slecht. Heb al reeds 2 keer gebeld en telkens beloven ze dingen te doen dat niet gebeurd... zoals een mailtje sturen met RMA info of mij terugbellen...

Vandaag nogmaals verhaal gedaan aan de telefoon en van zodra ik zei scherm gebarsten kreeg ik onmiddellijk van de andere kant te horen, dat is dan 130 euro om deze te laten vervangen. Dan begin je je verhaal te vertellen van dat het vanaf dag1 scherm al uitstak met enkele mm etc en dat het niet mijn schuld is etc... dan beginnen ze over pickup, rma, mail, etc... en daar blijft het bij!

Even zien of ik in de loop van de nacht toch nog een mailtje krijg met de RMA info, zo niet wordt het een 3de keer in 3 dagen tijd dat ik bel naar Toshiba, zucht. Je denkt dat je iets degelijks koopt bij een merk als Toshiba... think again, after-services sucks like any other brands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Ok heb in de loop van deze ochtend toch een RMA mailtje gekregen. Wel staat er verschrikkelijk veel taalfouten (NL) in en moet de tablet richting Tsjechië gestuurd worden. Ik neem aan gewone postpakket niet veilig genoeg is, daarom even gekeken bij een koerierbedrijf en ik kwam al gauw op 44 euro *zucht*
En nog steeds heb ik de indruk dat ze het probleem niet echt begrijpen en wil graag foto's en video doorsturen zodat ze dit zeker kunnen erkennen onder de garantie voorwaarden.

Zoek de taalfouten... =P

-------------------------
Klacht omschrijving: The glas from the display is down in the right corner some milimeters bigger than it has to be

Door ondertekening van dit document gaat u akkoord met het volgende:

De tablet-PC zal worden getest en / of gerepareerd door Pegatron Czech s.r.o. namens Toshiba binnen de garantie van de fabrikant.
Mogt de reparateur bepalen dat de fout niet is gedekt door de garantie (bv. gebroken LCD), ontvangt de klant een offerte van de kosten van de reparateur. Als de klant weigert de kosten te betalen, zal het apparaat weer ongerepareerd worden teruggestuurd.
Nog Toshiba, nog de hersteller zijn verantwoordelijk voor het verlies van gegevens die tijdens de reparatie opkomen.
-------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Misschien zie ik iets over het hoofd, maar heeft iemand al een externe USB harddisk in NTFS formaat kunnen koppelen aan de Folio?
Wil nl. wat series kijken op de Folio, maar al mijn films/series staan op een externe NTFS disk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Nope, enkel FAT32, NTFS is momenteel nog niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
ik heb nu een tweede router via een powerlan en het probleem is opgelost.
het heeft me nog eens 70 euro extra gekost maar dat ging niet anders .
nu is het enige probleem nog die flash.
ik hoop dat er snel een update komt waar dat standaart inzit.
want die apk file maakt geen verschil bij mij.
en zonder flash blijf ik men netbook gebruiken.
en heeft dit toshiba grapje me 470 euro gekost.
wat veel is voor iets dat tot nu toe enkel op de kast ligt.

en thepretorian ik verschiet er niet van dat ze dat bij hun telefoon gedoe dat niet kenen.
op toshiba.be staat ook niets over tablets net alsof het niet bestaat.
ik hoop maar dat ze niet de steker er uit doen en geen updates meer brengen want het duurt vel te lang allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Wel heb gisteren nogmaals geprobeerd bij de Makro... deze keer een andere dame aan de balie. Haar eerste reactie was: "waarom ben je er niet mee teruggekomen vanaf dag 1 doen je dat opmerkte", uhmm hoe kan ik dat nu weten dat het zou barsten?
Ze heeft het dan aangenomen en opgestuurd, dat scheelt mij in ieder geval die 44 euro aan verzending. Daarna nog eens binnen gaan kijken naar hun Demo toestel, en ja hoor daar steekt ie ook 1-2 mm uit!

@Pplake
Spijtig dat je nog eens 70 euro hebt moeten uitgeven voor iets wat normaal zou moeten werken uit de doos. Ik denk meer en meer dat ze gewoon de stekker uit gaan trekken uit de Folio 100. De zogenaamde Flash update van hun zelf is al maanden uitgesteld, terwijl de Tablet al sinds september 2010 beschikbaar was.

Op zich is de Tablet specificaties echt super, enkel is het jammer dat Toshiba blijkbaar geen tijd insteekt om de OS fijn te tweaken voor deze tablet. Waardoor je alternatieve firmwares moet installeren zoal de FolioMod.
Hun volgende tablet komt in de Q2 dit jaar uit:
http://www.thetoshibatablet.com/

dus vrees er voor :(, toch maar de Archos 101 gekocht toen?....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het kloppen het geluid het via hdmi op de tv niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Geluid moet werken via HDMI normaal gezien. Kijk je instellingen nog eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:37:
Kan het kloppen het geluid het via hdmi op de tv niet werkt?
bij mij werkt dit prima :) (foliomod 1.3d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier nu ook. 1.3d. Las vandaag dat android 3.0 uit is gekomen. Ik hoop dat onze vriend van de foliomods zich hier nu ook mee bezig gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:32:
Ja hier nu ook. 1.3d. Las vandaag dat android 3.0 uit is gekomen. Ik hoop dat onze vriend van de foliomods zich hier nu ook mee bezig gaat houden.
waarschijnlijk wel, ik ben op het moment V0.2 vn de notionink port aan het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
Kan iemand iets roepen over de accuduur? Rond 2000 lijkt niet veel. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 21:32:
Heeft ie gisteren al op geantwoord; buggy, traag en alleen geschikt voor app ontwikkelaars.
Hij heeft een rom nodig afkomstig van een ander apparaat en dan waarschijnlijk nog van een tablet met tegra soc.
Dan_Ny schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 16:15:
Kan iemand iets roepen over de accuduur? Rond 2000 lijkt niet veel. Thanks
Er is weinig van te zeggen en helemaal afhankelijk van wat je doet en welke rom je hebt draaien. Vergeet ook niet, dat het voltage van de accu hoger is dan een standaard mobieltje. De adapter is 19V tegen 5,5V (USB) van een smartphone.

Na een film en 2 x 20 minuten series bekijken met rockplayer in hardware decoding mode; nog 50% over.
Een 5-8 uur werken via wifi is zeer makkelijk te doen.

Verder heb ik het niet zo bijgehouden. Ik weet wel dat bepaalde foliomods en tntmods meer gebruiken dan andere. Standaard rom heb ik nooit gemeten.

[ Voor 44% gewijzigd door jbbrans op 29-01-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
jbbrans schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:23:

Er is weinig van te zeggen en helemaal afhankelijk van wat je doet en welke rom je hebt draaien. Vergeet ook niet, dat het voltage van de accu hoger is dan een standaard mobieltje. De adapter is 19V tegen 5,5V (USB) van een smartphone.

Na een film en 2 x 20 minuten series bekijken met rockplayer in hardware decoding mode; nog 50% over.
Een 5-8 uur werken via wifi is zeer makkelijk te doen.

Verder heb ik het niet zo bijgehouden. Ik weet wel dat bepaalde foliomods en tntmods meer gebruiken dan andere. Standaard rom heb ik nooit gemeten.
Thanks. Ik heb net vandaag een Folio bij MediaMarkt gehaald. Een duur van 5-8 uur klinkt goed. Vanavond de foliomod 1.3 erop knallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me ook eentje aangeschaft, maar ben wat in de war met de 1.3 mod.. kan dit mislopen als ik dit probeer te installeren? kan iemand me uitleggen wat ik PRECIES moet doen.. want op xda is het forum 300p lang :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
In de 1e post:
Download Mirror 1 - FolioMod v1.3d

Extract contents to a folder and follow instructions below.

1st:
Copy the update.zip to a sdcard, and insert sdcard into folio.

Then:
- Enter "Recovery menu" when folio is just turned on and press (POWER) once and (VOL up) next.
- press (VOL up) Factory reset or system update.
- press(VOL down) to continue to system update.
- press (VOL up) to confirm system update.
during installation progress bar will show har far it is.
folio will reboot after installation.

if you need to wipe, repeat the steps above without sdcard inserted, and you get into recovery menu. Press "HOME" button to see menu and choose "factory reset".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik enkel de update.zip nemen?
er kan ik feite niets mislopen?
en wat zijn de voordelen tegenover de 'factory settings'?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de rom erop gezet, nu staat het ANDROID logo al heel lang in het midden zeker al 5min.. is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-07 23:10
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:12:
Ik heb de rom erop gezet, nu staat het ANDROID logo al heel lang in het midden zeker al 5min.. is dit normaal?
Had ik ook, je moet dan even alles wipen via recovery mode.
Staat trouwens ook uitgelegd op XDA.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 16:12:
Met android logo, bedoel je daar het woord android of het poppetje?

Als het het woord is; gewoon nog een keer opstarten.

Als het het poppetje is; dan is dit de eerste setup en moet je op het poppetje klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt! het is gelukt! ziet er vel beter uit dan de toshiba versie, en MARKET, bedankt.. ik heb soms wel dat mijn touch plots niet werk, en dan weer wel na een tijdje, iemand een idee hoe dit komt? ook heb ik het gevoel dat hij niet echt sneller is :s hij lagt enorm..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 16:45

migros

Nooit meer een Samsung

Gisteren een Folio overgenomen van een medetweaker. Ik moet zeggen dat ik nu ongeveer een kwartier de tijd heb gehad om met het toestel te spelen en ik ben zeeeer tevreden. Het touchscreen doet niet onder voor de Ipad en ik kan het weten want ik heb een Ipad waar ik al meer dan 8 maanden gebruik van probeer te maken.

Ik hoop dat het besturingssysteem van Android wat opener is dan die van Apple. Er zit nu Launcher 1.3 op of zo en werkt als een tierelier. Alleen het zichtbaarheid van het scherm is inderdaad net minder dan die van de Ipad. Je moet er echt heel erg voor zitten wil je optimaal beeld hebben bij de Folio. Das minder, voor de rest lijkt het me geen miskoop.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Nieuwe, redelijk grote FolioMod update is uit!! aanrader voor alle folio users! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
Gisteren 1.4 FolioMod geinstalleerd. Werkt prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 16:45

migros

Nooit meer een Samsung

Waar te verkrijgen?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Ik neem aan dat je wilt weten waar FolioMod te downloaden is:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
Migros, lees eens de startpost of google op FolioMod.

Maar ArnoutV heeft jouw vraag ook beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag iets meer eigen initiatief alvorens hier vragen te stellen. GoT is geen helpdesk. Er zijn hier nou al een aantal replies voorbijgekomen die met een beetje eigen inzet ook wel te beantwoorden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Zo net de RMA pagina van de Makro nog eens bekeken... was het eventjes schrikken:

---------------------
GEEN GARANTIE OMDAT OOK ALS HET GLAS TE GROOT IS GEWEEST DIT NIET DE REDEN IS WAAROM HET GLAS VAN DE DISPLAY GESPRONGEN IS; BESTEKKOSTEN 75.62 EUR INCL
---------------------
Onderdeel prijs: 160.33
Bestekkost: 75.62
Totaal: 236 euro om dat stukje rommel te herstellen... ZUCHT

Het is duidelijk een fabricage fout, maar we willen het niet toegeven. Het wordt morgen nogmaals eens bellen naar Toshiba... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Mmm, twijfel nu toch over FolioMod1.4
Afspelen MKVs gaat beter, maar veel WiFi problemen. Signaal sterkte is gelijk, maar heel veel haperingen tijdens downloads en browsen. :(
Misschien terug naar 1.3d of even toch maar even FolioNotion (1.2) testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Zeker dat het niet aan achtergrond programma's ligt dat juist op dezelfde ogenblik bezig zijn?
Kan helaas niets zeggen over 1.4... zit Folio-less nu voor meer dan een maand en hoe de zaken nu zijn... kan nog heel lang duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
Ik heb ook problemen met wifi. Bovenverdieping is vaak verbinding sterkte matig. Terwijl met de laptop verbindingssterkte op goed zit. Zit nu op foliomod 1.4. Op 1.3d had ik ook dezelfde problem. Ik heb de kpn experia box als wifi router.. heeft iemand andere drivers voor wifi? Al folio widget met adhoc en wpa sup geprobeerd. Lijkt niet te helpen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste