Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 14:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

X-Tripiot schreef op woensdag 23 november 2011 @ 13:47:
Ivm ik het scherm zo ontzettend belabberd vond. En ik toen ik de folio uit mijn tas haalde na vakantie het scherm gebroken bleek te zijn. En het te jammer vond om m in de kliko te deponeren. dacht ik dit moet anders kunnen. Dus.
[...]
Wow, just wow ! _/-\o_

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 17:10
MadRettoR schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:47:
Impressive hoor X- Tripiot! Ziet er een stuk beter uit. Zijn er ook schermen beschikbaar die out of the box passen? Het betere knutsel werk is niet aan mij besteedt.
hij past prima . Je moet alleen even met een schaar de gaatjes wat wijder maken en de andere gaatjes knip je zo weg met een schaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcanic
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-07 15:53
Ik heb dit tablet over genomen van een andere tweaker, met het idee een custom rom te installeren om op deze manier goedkoop met honeycomb aan de slag te kunnen. De eerst poging via het recovery menu wilde helaas niet werken. De melding "signature verification failed" kwam naar voren. Dit was geen probleem, aangezien er blijkbaar nog een mogelijkheid was - Flashboot.

De tutorial die hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=915894 staat heb ik tot op de letter gevolgd. Windows herkend het apparaat nu als een ADB interface met de aangepaste drivers, alleen wil flashboot het apparaat maar niet detecteren en geeft de melding <waiting for devices>. Ik heb het nu op 2 computers geprobeerd dus ik ben er dus vrij zeker van dat het niet ligt aan mijn windows 7 (64 bit) installatie.

Hebben jullie misschien nog een (mogelijke) oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Deze stappen volgen (vooral de goede drivers downloaden).

http://tabletroms.com/for...ll-folio3x-step-step.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcanic
Ik heb dit net geprobeerd, op goede hoop mijn tablet weer aangesloten, maar voordat ik dit kon doen gaf fastboot een error op de tablet en geeft windows het apparaat aan als "APX". Blijkbaar is dit te herstellen, maar de manier waarop gaat mij helaas te boven.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=831086

Eigen schuld.. dikke bult, zullen we maar zeggen.

(Toevoeging)
Als iemand interesse heeft in deze tablet te repareren voor een vergoeding: graag deze link even aanklikken.

[ Voor 13% gewijzigd door Vulcanic op 08-12-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je dichtbij zat, was ik wel even langsgekomen, gewoon omdat het kan. Maar... Ik heb het bij mij eigenlijk gewoon altijd vanuit recovery met een SD kaart gedaan. Dan heb je ook geen gedoe met een extern OS wat misschien dwarsligt.

Geen Honeycomb geprobeerd, maar CyanoGen draaide hier superfijn - wacht nu enkel op reparatie van gebarsten scherm, maar dat staat er los van. Op XDA staat ook uitleg over cyanogen en install vanaf SD-kaart. Je moet alleen soms even 'browsen' naar de ROM anders dan in de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 21:17
Iemand die weet waar je nog een folio cover kan kopen? Graag de originele(http://www.toshiba-multim...Journe/folio100-cover.jpg)
Liefst ergens in België of op internet.

[ Voor 8% gewijzigd door swimmer4 op 11-12-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcanic
Ik heb iemand gevonden die hem tot op een zekere hoogte heeft kunnen repareren, hij heeft nu namelijk een werkende bootloader. Wat nog wel zo is, is dat de partities niet werken/ niet kloppen. Heeft iemand de mogelijkheid om alle partities van de tablet te dumpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:06
Even een aanvulling op Vulcanic.

Het is gelukt om via de APX mode een aantal dingen te flashen alleen krijgen we steeds de fout "Magic value mismatch" wanneer de tablet boot of wanneer we via de recovery een update willen instaleren.

Wat zoekwerk bracht aan het licht dat dit zeer waarschijnlijk te maken had met een verkeerde partitie grootte/aantal/????

Meer info is te vinden in dit topic: http://forum.xda-develope...hread.php?t=831086&page=9

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
Er is een ICS roms beschikbaar voor Folio100. Ik heb zelf nog niet uitgeprobeerd..

http://androidadvices.com...1-firmware/#axzz1hwhKXNWE

• swimmer4
Dan_Ny schreef op donderdag 29 december 2011 @ 19:46:
Er is een ICS roms beschikbaar voor Folio100. Ik heb zelf nog niet uitgeprobeerd..

http://androidadvices.com...1-firmware/#axzz1hwhKXNWE
ik heb dit wel al geprobeerd maar ik heb wel deze genomen. Er zijn nog wel wat mankementen aan maar ze zijn op de goede weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ziet er na uit dat we binnenkort een goed werkende CyanogenMod 9 krijgen met android 4.03

Hij is al behoorlijk ver zo te lezen en de ontwikkelaar krijgt binnenkort de wifi driver van Toschiba.

Games e.d. werken er al op.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1416136

[ Voor 25% gewijzigd door luckyjan op 04-01-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Er is een oproep op het XDA forum om allen naar toshiba's facebook te gaan en om een officiële android update te vragen naar android 3.2 of 4.0. Ga allen naar deze facbookpagina en vraag ernaar. Hier vindt je de oproep op XDA. Allen doen!! Met hoe meer we zijn hoe meer kans we maken op slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

swimmer4 schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 14:53:
Er is een oproep op het XDA forum om allen naar toshiba's facebook te gaan en om een officiële android update te vragen naar android 3.2 of 4.0. Ga allen naar deze facbookpagina en vraag ernaar. Hier vindt je de oproep op XDA. Allen doen!! Met hoe meer we zijn hoe meer kans we maken op slagen.
Leuk zo'n oproep, maar volgens mij wil Toshiba de folio zo snel mogelijk vergeten.
Op het semi-officiele forum werden ineens alle folio berichten verwijderd (ik weet trouwens niet hoe het nu is) en na een enkele update, om de folio een beetje gebruiksvriendelijk te maken, zijn er geen updates meer verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier (en elders) eerder al gelezen over mensen waarbij de glasplaat gebroken is omdat die uit de behuizing kwam. Datzelfde probleem heb ik ondervonden, en het is voor verder onderzoek welkom te weten of:
  • Anderen zien dat het scherm aan onderzijde uit de behuizing komt, ook al is het maar iets
  • Mensen een gebroken scherm hebben gehad door simpelweg de tablet te gebruiken, op te pakken of anderszins een breuk anders dan door gebruiksschade
Mij is aangeboden (na enige gepaste 'dwang') het euvel te repareren onder 'coulance'. Het gaat imho echter om een ontwerpfout, ook gebaseerd op andere topics elders. Het is leuk dat ik na veel gedoe een oplossing krijg, maar dat is makkelijk afdoen van een groter probleem. Eigenlijk wordt nog steeds gezegd dat wat ik stel als oorzaak niet waar is. Impliciet of expliciet betiteld worden als leugenaar... daar kan ik niet zo goed tegen. Die paar tientjes die ik spaar met 'coulance' zullen me worst zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 20:53:
Ik heb hier (en elders) eerder al gelezen over mensen waarbij de glasplaat gebroken is omdat die uit de behuizing kwam. Datzelfde probleem heb ik ondervonden, en het is voor verder onderzoek welkom te weten of:
  • Anderen zien dat het scherm aan onderzijde uit de behuizing komt, ook al is het maar iets
  • Mensen een gebroken scherm hebben gehad door simpelweg de tablet te gebruiken, op te pakken of anderszins een breuk anders dan door gebruiksschade
Mij is aangeboden (na enige gepaste 'dwang') het euvel te repareren onder 'coulance'. Het gaat imho echter om een ontwerpfout, ook gebaseerd op andere topics elders. Het is leuk dat ik na veel gedoe een oplossing krijg, maar dat is makkelijk afdoen van een groter probleem. Eigenlijk wordt nog steeds gezegd dat wat ik stel als oorzaak niet waar is. Impliciet of expliciet betiteld worden als leugenaar... daar kan ik niet zo goed tegen. Die paar tientjes die ik spaar met 'coulance' zullen me worst zijn.
Ik heb dit bij mijn folio ook al opgemerkt dat mijn scherm aan de onderkant er uitkomt. Nu is de vraag moet je dit laten herstellen? Ik denk dat mijn folio nog in garantie is. Maar valt dit nog onder garantie na custom roms erop te zetten en hem te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Custom roms is software, het scherm wat eruit komt is hardware. Het is onmogelijk te stellen dat een mod installeren dat als probleem kan veroorzaken.

Ik kan je dan ook enkel aanraden het aan te melden, eventueel na restore als je dan zekerder bent. Laat je het zo en gaat het glas kapot, dan zit je met een issue wat Toshiba voor het moment afdoet als gebruikersprobleem. Is de tablet nog heel, maar komt het glas naar buiten, dan hebben ze weinig grond het af te doen als abuse - hij is immers nog heel :) (met gebroken glas doet ie het trouwens op zich nog wel, dus ik kan niet zeggen 'dat ie het niet meer doet')

Ik ga ook maar eens inventaris houden op het Toshiba forum:
http://forums.computers.t...a?threadID=65243&tstart=0

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Hier ook al sinds het begin, november 2010, een glasplaat die aan de onderkant los lijkt te zitten.
Misschien ook eens tijd om garantie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:32
Yep, hier is ook de glasplaat die licht naar buiten bolt aan de rechter-onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, ik heb de Folio 100 hier ook voor iemand geroot, dit ging prima.

De beste vriend van me wil dus ook de laatste ROM erop en deze wordt niet gepakt vanaf de SD kaart als ik hem wil recoveren.

Dit is eigenlijk het enige punt waar ik op hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
jbbrans schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 12:30:
Hier ook al sinds het begin, november 2010, een glasplaat die aan de onderkant los lijkt te zitten.
Misschien ook eens tijd om garantie te claimen.
Bij mij was het ook de glasplaat aan de onderkant die loszat. Ik heb hem sinds gisteren binnen gedaan. Ze zijden in de Saturn dat niet zou mogen dus normaal valt dit onder garantie. Maar het scherm mag nog niet gebarsten zijn (heb hen namelijk vertelt dat er nog mensen met dit probleem zitten maar bij sommigen is hun scherm al gebroken). Ze zeggen glasbreuk is geen garantie. Dus optijd binnen doen is de opdracht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
kutagh schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 19:39:
Yep, hier is ook de glasplaat die licht naar buiten bolt aan de rechter-onderkant.
Bij mij was het ook de rechter onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
Zelfde probleem hier, maarja gebruik hem dagelijks dus geen zin om nu weken zonder te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Filmpje met ICS op de folio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-12-2023
Edit: pfew! blijkbaar een software probleem, want na een reinstall van CM7 werkt ie weer, yippie!

Ik ben heel dom geweest en heb mijn accu verprutst, weet iemand hier hoe je voor een leuk prijsje (zie ze steeds staan voor €73) aan een accu voor de folio 100 kan komen?
Is een PA3884U-1BRS

[ Voor 20% gewijzigd door griezel op 14-01-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Binnenkort ga ik op vakantie en neem de folio mee.
Weet iemand een goede videoplayer voor de folio (draaiend op folioblur), ik had vorig jaar rockplayer maar die werkte later niet meer lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Laatst online: 07-09 17:37
Ik ben sinds enige maanden in het bezit van een Folio... afgelopen week heb ik ICS geflashed op twee Folio's. Hieronder de eerste indrukken na drie dagen. Het gaat dan om de versie in deze thread.

Installatie van de nieuwe ROM is wat lastiger als voorheen, dit moet via een speciale CWM welke gevonden kan worden in de XDA-thread van de ROM. Verder moet je hiermee Gapps los installeren omdat deze niet met Cyanogen meegeleverd mag worden.

ICS draait soepel. Er zijn nog een paar driver-problemen, welke ik opgelost heb met een app. Zo valt wifi weg en gaat de tablet soms in een SOD-status. Met de app Advanced Wifi Locker lijken beide problemen opgelost. Sinds de installatie van die app heb ik nog geen SOD's en wegvallende verbindingen meer gezien. Verder is het probleem waar ik mij bij Foliomod enorm aan stoorde, namelijk het continue oplichten van het scherm, ook in deze rom niet meer aanwezig. Hierdoor kan de tablet 's nachts met Wifi en auto-sync gewoon aan blijven, met een battery-loss van ongeveer 30 tot 35% (niet heel weinig, maar veel beter als de 80% die het eerder was :D)

De snelheid van de ROM is zeer goed te noemen, zeker sneller als Honeycomb en vergelijkbaar met Foliomod 1.4. De verwachting is dat met de release en ontwikkeling van de officiele NVIDIA-drivers de snelheid nog flink opgeschroefd kan worden.

Apps vanuit de market zijn, in tegenstelling tot eerdere berichten, gewoon te installeren, wanneer zij compatibel zijn met Honeycomb werken ze eigenlijk allemaal. Oudere apps hebben soms wat problemen met het grotere scherm. Games draaien ook veel makkelijker. Zo heb ik SummitX geinstalleerd, GTAIII, Shoot the apple en Sprinkle zonder problemen kunnen spelen, waar dit onder Foliomod niet goed werkte.

Youtube levert nog wel wat problemen op als je bij de filmpjes HQ ingeschakeld hebt, anders werkt het prima. Flash werkt nog niet, hoewel ik het begin wel zover heb. De plugin lijkt nu te laden, maar de flashfilmpjes/apps nog niet. Daar ben ik dus nog even mee bezig.

Al met al vond ik de ROM stabiel en goed genoeg voor dagelijks gebruik, beter als eerdere ROMS en het kan dus alleen nog maar beter worden :D

_/-\o_ voor de ontwikkelaars.

[ Voor 7% gewijzigd door hiekikowan op 12-01-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
Hoewel FolioMod 1.4 bij mij zonder problemen werkt, heb je me toch overtuigd.
Van het weekend toch maar eens een nieuwe installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik heb hem geroot en krijg met geen mogelijkheid een van die images geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:53:
Vreemd, ik heb hem geroot en krijg met geen mogelijkheid een van die images geïnstalleerd.
Heb je cw recovery van Jon gebruikt?

BTW er is weer een update per 12 jan. Ik moet book zeggen wifi ontvangst is better met deze rom.

[ Voor 17% gewijzigd door Dan_Ny op 13-01-2012 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan_Ny schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:36:
[...]

Heb je cw recovery van Jon gebruikt?

BTW er is weer een update per 12 jan. Ik moet book zeggen wifi ontvangst is better met deze rom.
CW recovery van Jon... kun je me even op weg helpen? Ik heb zoveel howto's gezien welke eigenlijk allemaal naar één versie leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Deze thread op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de R2 niet geflasht. Ik krijg het Android logo met een groot uitroepteken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Volgens de 1e posting:
This is very experimental build use at your own risk.
CyanogenMod 9 is a work in progress so many thing could be broken
Use only if you understand what your doing.
Flash with CWM, and don't forget to wipe data.
In post #10 staat een link naar CWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 17:01
Als je een android met een uitroepteken krijg moet je eens proberen op het scherm te tikken of de touchbuttons van de folio. Geef het ook even wat tijd, kan soms een minuutje duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Na de update van 12/1 werkt wifi zonder problemen... ik heb ook nog geen SOD's meegemaakt en verder werkt de interface gewoon weer een stuk soepeler.

Deze alpha-build lijkt inmiddels al beter te functioneren als bijv. Foliomod, nog wel wat hardwareproblemen maar niets wat mij nog stoort deze ROM gewoon dagelijks te gebruiken.

Edit:
Installatie bleek voor mij in eerste instantie ook een probleem... met de volgende stappen heb ik uiteindelijk alles draaiende gekregen...

1. Installeer via het recovery-menu deze versie van CWM
2. Reboot naar je recoverymenu, je komt nu in CWM
3. Installeer nu de ICS-zip (mount eerst je externe SD-kaart)
4. Wis je data en cache
5. Boot naar ICS
6. Herstart je tablet en ga weer naar het recovery-menu
7. Installeer nu gApps vanaf je SD-kaart

[ Voor 45% gewijzigd door hiekikowan op 17-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
Edit: toch nog een nieuwe vraag. Na deze update is de Folio niet meer te koppelen aan mij PC via USB met gegevensuitwisseling, maar alleen nog via MTP. Ik maak gebruik van Win XP hem maar niet aan de praat> Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Held, onwijs bedankt voor dit rijtje, supersimpel en in een keer goed, thnx!
bdalenoord schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:43:
Na de update van 12/1 werkt wifi zonder problemen... ik heb ook nog geen SOD's meegemaakt en verder werkt de interface gewoon weer een stuk soepeler.

Deze alpha-build lijkt inmiddels al beter te functioneren als bijv. Foliomod, nog wel wat hardwareproblemen maar niets wat mij nog stoort deze ROM gewoon dagelijks te gebruiken.

Edit:
Installatie bleek voor mij in eerste instantie ook een probleem... met de volgende stappen heb ik uiteindelijk alles draaiende gekregen...

1. Installeer via het recovery-menu deze versie van CWM
2. Reboot naar je recoverymenu, je komt nu in CWM
3. Installeer nu de ICS-zip (mount eerst je externe SD-kaart)
4. Wis je data en cache
5. Boot naar ICS
6. Herstart je tablet en ga weer naar het recovery-menu
7. Installeer nu gApps vanaf je SD-kaart

[ Voor 10% gewijzigd door griezel op 23-01-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb ook de nieuwe filmware het is best wel een goeie maar 1 min puntje het heeft geen market en de gapps is niet meer te downloaden wie kan mij daar bij helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
Gapps vanwege problemen megaupload verplaatst, zie deze thread:
http://forum.xda-develope...?p=21654376&postcount=267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
griezel schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:15:
Edit: toch nog een nieuwe vraag. Na deze update is de Folio niet meer te koppelen aan mij PC via USB met gegevensuitwisseling, maar alleen nog via MTP. Ik maak gebruik van Win XP hem maar niet aan de praat> Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Volgens mij is dit een probleem binnen ICS, misschien dat dit met een aankomende update gefixed wordt. Dit had ik nog niet geprobeerd... :$ Maar ook niet echt nodig...

Met de laatste update kan je met de camera wel een foto maken, een preview werkt nog niet, maar dat komt met een update waarschijnlijk ook goed.

Ik hoop dat ze snel over kunnen naar .36, dan zou waarschijnlijk HQ-video ook weer mogelijk moeten worden.

[ Voor 19% gewijzigd door hiekikowan op 24-01-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
griezel schreef op zondag 22 januari 2012 @ 11:15:
ICS ondersteund alleen nog MTP voor intern geheugen. Alleen worden beide SD-cards nu geloof ik gemount als intern geheugen, wat dus inhoudt dat alleen MTP werkt.

Er wordt wel gewerkt aan OTG (USB on-the-go, ook wel bekend als mass storage) gewerkt en er is geloof ik een app voor, maar ik weet zo niet welke :$.

Zojuist ICS geïnstalleerd, werkt IMHO erg soepel. Een stuk beter dan Honeycomb of Gingerbread. Nu hopen dat deze rom wel goed wordt uitontwikkeld :).

[ Voor 10% gewijzigd door alex3305 op 24-01-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar haal ik ics vandaan alvast bedankt robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:16:
waar haal ik ics vandaan alvast bedankt robert
Kijk even tien berichtjes boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
Denk dat je deze bedoelt? (bovenste 2)
alex3305 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 16:01:
[...]

ICS ondersteund alleen nog MTP voor intern geheugen. Alleen worden beide SD-cards nu geloof ik gemount als intern geheugen, wat dus inhoudt dat alleen MTP werkt.

Er wordt wel gewerkt aan OTG (USB on-the-go, ook wel bekend als mass storage) gewerkt en er is geloof ik een app voor, maar ik weet zo niet welke :$.

Zojuist ICS geïnstalleerd, werkt IMHO erg soepel. Een stuk beter dan Honeycomb of Gingerbread. Nu hopen dat deze rom wel goed wordt uitontwikkeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Er is vandaag een nieuwe ICS rom gepost op het XDA forum. Je vind deze hier. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1470823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blegh, heb ik na reparatie m'n tablet eindelijk terug, hangt het compleet vast in het recorvery-menu nadat ik hem daarin had laten staan en blijkbaar iets van een savingmode is aangegaan. Nu dus al 40 uur aan het wachten voor die batterij eindelijk leeg is, om te kijken of hij daarna wel gewoon weer te booten is.

4 seconden power in: niks. 10 seconden: niks. 30 seconden: niks. Combinatie van toetsen: niks. Handleiding: geen info over een harde reset. Oh well...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:08:
Blegh, heb ik na reparatie m'n tablet eindelijk terug, hangt het compleet vast in het recorvery-menu nadat ik hem daarin had laten staan en blijkbaar iets van een savingmode is aangegaan. Nu dus al 40 uur aan het wachten voor die batterij eindelijk leeg is, om te kijken of hij daarna wel gewoon weer te booten is.

4 seconden power in: niks. 10 seconden: niks. 30 seconden: niks. Combinatie van toetsen: niks. Handleiding: geen info over een harde reset. Oh well...
je kan altijd de batterij uit je folio 100 halen. Hier zie je hoe dit moet.

[ Voor 6% gewijzigd door swimmer4 op 29-01-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup... Maar gezien het garantietraject en de mooie blog die ik daar over aan het schrijven ben, wil ik niet het risico lopen dat dit scherm zo meteen ook uit de behuizing gaat steken en ik een lastige case krijg waarmee m'n verhaal ook aan geloofwaardigheid inboet :) Geduld dus maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:12:
Yup... Maar gezien het garantietraject en de mooie blog die ik daar over aan het schrijven ben, wil ik niet het risico lopen dat dit scherm zo meteen ook uit de behuizing gaat steken en ik een lastige case krijg waarmee m'n verhaal ook aan geloofwaardigheid inboet :) Geduld dus maar...
Je mag toch ook je accu uit je gsm halen. Dit is net het zelfde bij de folio. Je kan zonder problemen de achterplaat eraf halen en je accu eruit halen en er terug insteken. Als je een folio hebt met 3G dan moet je ook de achterplaat eruit halen om je simkaart erin te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:$ Soms wel handig die Tweakers. Had er eigenlijk bij voorbaat al niet naar gekeken of de achterplaat verwijderen een normale actie is na al dat gedoe...

d:)b Thanks!

Edit: en maar goed ook... Blijkbaar een zeer zuinige stand waar die in hing: 97% remaining :X

Edit2: En keurig een half uurtje later is CM7 met fastboot er weer opgezet :) Ja, CM7 omdat ik daar alles al in had draaien :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 22:21:
:$ Soms wel handig die Tweakers. Had er eigenlijk bij voorbaat al niet naar gekeken of de achterplaat verwijderen een normale actie is na al dat gedoe...

d:)b Thanks!

Edit: en maar goed ook... Blijkbaar een zeer zuinige stand waar die in hing: 97% remaining :X
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een probleem gekregen met de nieuwe rom.
Ik wilde deze rom instaleren [DEV][WIP] ICS / CM9 (4.0.3) Alpha 1 - 2.6.39 kernel - Last update 29/01/2012
maar heb een melding gekregen (random offset 0x38) en nu krijg ik bij alle romen deze melding hoe kan dat en hoe kom ik eraf
Mvg Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:32
Ik heb dezelfde rom en draai hem zonder problemen. Heb je wel eerst de recovery van nopy in de 2e post in die topic geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutagh schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:57:
Ik heb dezelfde rom en draai hem zonder problemen. Heb je wel eerst de recovery van nopy in de 2e post in die topic geïnstalleerd?
Hoe heb je dat dan gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
Ik had hetzelfde probleem als jij. Om dit te kunnen omzeilen heb ik eerste de hele Folio leeg gehaald en de vorige ROM geinstalleerd van een paar posts hierboven. Om dat te kunnen doen moet je alle stappen volgen die hier staan: http://forum.frandroid.co...e-rom-pour-les-debutants/ (!!je maakt de Folio hier helemaal leeg mee en je moet Fastboot geinstalleerd hebben!!) en daarna eerst de Recovery installeren uit de post van bdalenoord, deze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37516516

Daarna in Recovery booten en over die Recovery heen die van Nopy installeren. Dan die starten en daarin de nieuwe ROM installeren van je SD kaart. Vergeet niet ook daarna weer Gapps te installeren! Ook daarvan staat een nieuwe versie aan het begin van de post van de nieuwe ROM op XDA

Succes

[ Voor 23% gewijzigd door griezel op 31-01-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

griezel schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:05:
[...]

Ik had hetzelfde probleem als jij. Om dit te kunnen omzeilen heb ik eerste de hele Folio leeg gehaald en de vorige ROM geinstalleerd van een paar posts hierboven. Om dat te kunnen doen moet je alle stappen volgen die hier staan en daarna eerst de Recovery installeren uit de post van (ik werk deze post zo bij, even zoeken)

Daarna in Recovery booten en over die Recovery heen die van Nopy installeren. Dan die starten en daarin de nieuwe ROM installeren van je SD kaart. Vergeet niet ook daarna weer Gapps te installeren!
Zou je op je hoofdlettergebruik willen letten? Daarnaast is GoT geen helpdesk. We verwachten van jou ook een bepaalde mate van inzet.

[ Voor 12% gewijzigd door PaT op 31-01-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je de edit functie willen gebruiken in plaats van twee keer vlak achter elkaar te reageren?. Daarnaast is groeten op GoT niet nodig. Iedereen is gewoon standaard al aardig tegen elkaar!

[ Voor 78% gewijzigd door PaT op 31-01-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Kan iemand mij helpen?
Ik heb na lange tijd foliomod gedraaid te hebben, geprobeerd om ICS te installeren.
Ik heb de CWM for beetlegeuse v0.3 geinstalleerd, hierna kreeg ik in het update menu een nieuw menu wat met de home toets bevestigingen doet.
Hier moet ik steeds de externe sd card mounten en hierna een update selecteren.

Update loopt, maar na een reboot start de folio wel maar geeft een zwart scherm. Hoelang ik ook wacht, ik krijg geen android meer.
Na een reboot kan ik dan wel weer in het update menu terug komen.

Is er een manier om weer op stock folio android te komen, of in foliomod?
En kan iemand mij die stap voor stap in duidelijke bewoording uitleggen (oftewel zonder verwijzingen)?

Na heel veel zoeken en uitpuzzelen via verschillende posts op xda-developers, is het uiteindelijk gelukt om een recovery te doen.

[ Voor 9% gewijzigd door jbbrans op 09-02-2012 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Er is een nieuwe ICS / CM9 (4.0.3) Alpha 2 - 2.6.39 kernel. Hier te vinden. Er zou 3G ondersteuning zijn toegevoegd voor usb apparaten van Huawei. :)

[ Voor 35% gewijzigd door swimmer4 op 22-02-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Er is opnieuw een nieuwe versie verschenen van de ICS rom de alpha 3. Hier vind je hem. Nu zou wifi helemaal perfect moeten werken.

[ Voor 39% gewijzigd door swimmer4 op 22-02-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe versie verschenen va ICS rom de alfa 4
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1470823

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-08 22:59
Ja, maar wifi en slaapstand gaan weer niet goed samen, ik denk dat ik deze update dus maar even oversla, want het mooie aan tablets vindt ik nou juist dat je ze niet per sé hoeft uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
TheMazzter schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 22:05:
[...]

Ja, maar wifi en slaapstand gaan weer niet goed samen, ik denk dat ik deze update dus maar even oversla, want het mooie aan tablets vindt ik nou juist dat je ze niet per sé hoeft uit te zetten.
Ik heb hier nochtans geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Er is weer een nieuwe rom: android 4.0.4 Alpha 5 - 3.1 kernel cyanogenmod 9.0
Hieronder een filmpje van wat de rom inhoud.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hKtOaHQi7Eg]
Hier een filmpje met de nieuwe boot animatie:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZQnIwz-DYfY]
En indien er mensen geintereseerd zijn in het gebruik van een azerty USB/Bluetooth toetsenbord:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ppGsB3rYvN8]
Als je een externe usb webcam wil gebruken kan dit ook met deze rom:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=taZ3zd37nMI]
Ook een 3g usb stick behoord tot de mogelijkheden:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=eA53fDXKypo]

[ Voor 74% gewijzigd door swimmer4 op 25-04-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij helpen met mijn toshiba folio 100 weet 1 van jullie hoe je hem kan resetten?
bij voorbaat dank Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Laatst online: 10-09 11:38
Een paar post hierboven staat hoe je de batterij er uit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke bedoel je mobby1971 ik zie hem niet staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doet het wel mar als ik een app wil downloaden geeft hij heel de tijd foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:51:
Hij doet het wel mar als ik een app wil downloaden geeft hij heel de tijd foutmelding?
Je kan in het recovery menu een wipe data/factory reset proberen. Als dit niet help probeer dan eens de rom opnieuw te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik dat recovery menu vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:39:
Als je je tablet opstart druk je (wanneer je het merk toshiba ziet verschijnen) op de aan/uit toets en tegelijkop de + volumeknop. Vervolgens weer op + volume dan op -volume en dan op de + volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:39:
Als je je tablet opstart druk je (wanneer je het merk toshiba ziet verschijnen) op de aan/uit toets en tegelijkop de + volumeknop. Vervolgens weer op + volume dan op -volume en dan op de + volume. Als je geen custom recovery het moet je op iets anders drukken dan de + dan - dan + volumeknop maar ik weet nit precies wat. Je moet gewoon kijken wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Voor wie het wil kan je S voice van samsung op je Toshiba Folio 100 draaien. Hier staat uitgelegd hoe je S voice werkend kan krijgen op je tablet. Ook is er een filmpje op youtube te vinden waar s voice werkende is op de Toshiba folio 100. Hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:37
De ICS 4.0.4. Cyanogen alpha 5 build van derArtem begint er aardig op te lijken overigens. Aanrader als je deze tablet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
cyanogenmod 10 android 4.1.1 Jelly bean is er voor onze folio 100. Hier vind je hem: http://forum.xda-develope...?p=30859766&postcount=833

demo van de rom vind je hier: YouTube: Toshiba folio 100 Android 4.1.1. Jelly bean (Cyanogenmod 10)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9FJM4dc7o9g]

[ Voor 41% gewijzigd door swimmer4 op 29-08-2012 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
De niewe ROM werkt prima... het enige probleem voor mij is het ontwaken, hiervoor moet je soms meerdere keren op de powerbutton drukken... Verder is het geweldige geluid weer terug en draait de ROM (weer) sneller als ooit tevoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd werkt echt goed, zelfs wi-fi

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan via instellingen wake on de volume knoppen aanvinken waardoor hij ontwaakt zonder probleem.
:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
In de volgende update van de jelly bean rom zal er een gemakkelijke manier zijn om de rom verder te updaten. Er zal een CM updater in zitten. Ook zal de 3g usb driver geüpdatet zijn en zal je zo kunnen bellen en sms'en met je tablet.
Hier vind je een filmpje waar je de CM updater ziet op de folio 100.
http://www.youtube.com/watch?v=dynEOUTmgoE

Het ontwaken zal denk ik ook opgelost zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door swimmer4 op 13-10-2012 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Ontwaken is nu het grootste probleem nog wat mij betreft... Leuke toevoeging ook dat OTA-updates ondersteund worden... Artem heeft echter in het topic vandaag aangegeven nog wat problemen te ondervinden om de tablet naar recovery te laten rebooten...

Echter mogen de Folio-eigenaren naar mijn mening niet klagen... Wat een geweldige ROM hebben we nu al...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
De Update is er!! De Alpha 3!!
Er is dus een auto updater toegevoegd, de driver voor USB 3G Huawei is toegevoegt (verbeterd).
De belangrijkste bug die verholpen is is het ontwaken. Een driver voor Folio EEPROM is ook toegevoegt maar ik weet niet goed wat er voor de werking van de folio daarmee veranderd. Wat mijn ondervindingen zijn tot nu toe is dat de folio nog veel vlotter gaat. Het is echt een aanrader om up te daten naar de alpha 3 van android 4.1.1jely bean.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
De Alpha 3 is (na ongeveer 5 uur testen) gewoonweg super! Ontwaken bij 1 druk op de knop, stabiele wifi-verbindingen en een geweldige accuduur (+- 30% in 5 uur gemiddeld gebruik)

Het hele OS draait super soepel...

@swimmer4 Ik vermoed dat de eeprom-driver ingevoegd is om in een toekomstige versie te kunnen laten rebooten naar de recovery... de eeprom houdt namelijk (als ik het goed heb) de recovery opgeslagen... Ze konden dit echter vooralsnog niet voor elkaar krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Ik heb een gebarsten glasplaat op mijn Folio, nu heb ik een tijd geleden een topic gelezen over hoe je het scherm kon vervangen (evt. voor een kwalitatief beter scherm). Maar ik kan dat nergens meer vinden en google heltp me ook niet echt.

Iemand tips daarvoor? Ik wil met name weten welk onderdeel ik dien te bestellen, in het topic dat ik gelezen heb werd het onderdeel afaik in china besteld.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Laatst online: 10-09 11:38
Je hebt de digitizer nodig, ik denk dat het moeilijk te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Ik heb een hele tijd geleden al een keer geprobeerd om een andere rom op mijn folio te zetten, dat is mislukt en na veel tijd en ergernissen heb ik het ding maar aan de kant gesmeten. Intussen ben ik nog maar weer eens aan het proberen om er iets van te maken, maar het lukt nog steeds niet.

Probleem: De folio zit in een bootloop. Ik kan nog wel in recorvery komen, maar kan daar /data, /misc, /sdcard/ en /usb niet mounten.
Doordat ik sommige delen niet kan mounten, lukt het me niet om onderdelen te wipen, wat waarschijnlijk zou helpen. Bij een poging om met CWM 3 de stockrom erop te zetten krijg ik de melding "assert failed: write_raw_image("/cache/boot.img", "linux")".

Verder werkt ADB wel, fastboot krijg ik niet werkend.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar het lijkt allemaal niet te werken. Iemand hier nog een idee?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Pfff, net nogmaals mee aan het vechten geweest, maar weer niet gelukt :(
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen? Of iemand die (eventueel tegen betaling) mee zou willen kijken hoe ik het op kan lossen? Ik woon in Nijmegen.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

arjanpvt schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:26:
Pfff, net nogmaals mee aan het vechten geweest, maar weer niet gelukt :(
Heeft iemand misschien een idee wat ik kan doen? Of iemand die (eventueel tegen betaling) mee zou willen kijken hoe ik het op kan lossen? Ik woon in Nijmegen.

Bedankt alvast!
je weet dat een nieuwe tablet met betere specs goedkoper is dan iemand tegen betaling te laten helpen? ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
Gutteguttegut schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:41:
[...]
je weet dat een nieuwe tablet met betere specs goedkoper is dan iemand tegen betaling te laten helpen? ;)
Ik bedoelde ook voor een vriendenprijsje ;)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste