Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Kleintje update van mijn persoonlijke ervaringen:
  • Welke ROM? Alle ROM's uitgeprobeerd en diverse update methodes, kwam zelfs update fouten tegen.
    conclusie: persoonlijke keuze...
  • Kijkhoek: De kijkhoek is 'ruk' maar dat ben ik gewend van Toshiba. Het voordeel is wel dat deze folio een prachtige gebruiksduur heeft met deze 'privacy' en 'energiezuinige' scherm. En dat het scherm 'upside down' prettiger leest, is ook zo bij hun laptops...
  • Touchscreen ongevoelig? Ook bij mij drukt het scherm zich soms 0.1 mm naar buiten aan de onderzijde. Volgens ervaringen van andere mensen kan dat invloed hebben op de respons van de touchscreen. Scherm voorzichtig terugduwen (van links naar rechts met de duim over de rand wrijven...klein beetje druk uitoefenen) en alles werkt weer goed.
    Hmm schroevendraaier erbij en schroef schroef schroef...yep het zit propvol van binnen...eens kijken of ik plek kan vinden om een 3G modem te integreren, draadjes solderen op de USB hub....of sta ik weer te bazelen... >:)
  • Android Marketplace werkt niet: Folio3x : google gekoppelde account werkt. Voor alle andere builds moest het perse een gmail.com account zijn om te functioneren
  • Heb het vermoeden dat de Toshiba Firmware invloed heeft op het functioneren van de ROM's
  • Fouten bij installatie: De minste (geen) installatie fouten heb ik als de SD kaart voor elke update opnieuw (fat32) geformateerd wordt en als enige bestand (update.zip) op de SD kaart geplaats wordt. Daarna een factory reset en pas als laatste de SD kaart erin, reboot en update procedure uit te voeren.
  • SOD in slaaptstand bij CM7 and Folio3x: Om uit de slaapstand (knipperende oranje led) te komen of powerbutton 1 seconde vasthouden (led gaat wit) en hierna (met een tussenpauze van 1 tot 4 seconde) nogmaals op de powerbutton drukken. Alternatief wat kan werken: Powerbutton indrukken en daarna Vol+
    Loopt het echt vast, powerbutton vasthouden tot de LED uitgaat. Daarna gewoon weer opstarten.
  • Brick your Folio: Doe dit eenmalig en je hebt een prachtig dienblad. Unbricken gaat (bijna) niet. (Dit is DEFINITIEF afscheid nemen van je Folio. Powerbutton indrukken en daarna 4x Vol- :S
  • Rooten: De meeste roms hebben 'Superuser' al geinstalleerd. Zoniet, is deze applicatie ook in de Android Market te vinden als freeware. Voor sommige bezitters is het nodig 'Superuser Update Fixer' te installeren, doe he echter alleen als installatie van updates niet werkt bij jou.
Geinstalleerd (geweest): Stock ROM, CM7, Folionotion, Foliomod and Folio3x,
*edit* Kan niet echt kiezen tussen CM7 en Folio3x (+ update!!!). Momenteel staat er weer CM7 op.

Even wat linkjes quoten van andere tweakers.
Schouderklopje voor jezelf topic posters. Ik copy paste alleen en lees de start topic:
Toshiba Folio 100 Topic
http://www.addictivetips....folio-100-android-tablet/ (how to root)
http://www.makhutov.org/downloads/folio100/pix/ (de binnenkant)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=943422 (main thread xda-developers)

Folio3x, FolioMOD1.4, FolioBlur & Toshiba Stock ROM
http://dext3r.komodin.org/
http://tabletroms.com/forums/folio/

CM7 (but check yourself for latest build)
http://forum.xda-develope...p?p=16643347#post16643347
http://dl.dropbox.com/u/27546176/CM7_update_2011-08-14.zip ( 7.1RC0 2011.08.14 )

FolioNotion
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=931085 ( 3.0.1 )

Upgrade/Installatie methode middels SD kaart (zonodig rooten of CWM installeren)
Dit werkt bij de meeste mensen, let wel er zitten kleine HW verschillen tussen de divers Folio's. Dus het kan zijn dat he bij jou niet werkt
  1. SD kaart (her)formateren (FAT32, en niet denken..ik maak 'm wel leeg...) en de nieuwe rom op deze kaart plaatsen, genoemd update.zip. Niks anders op die kaart plempen. --> Kaart nog niet in de Folio plaatsen
  2. Factory reset (wipe), om cache/geheugen vrij te maken. Update fouten komen meestal doordat het geheugen vol zit. Hoe? De volgende procedure rustig!!! uitvoeren.
    a: Zet Folio aan. Bij het bootscherm (toshiba logo) druk de Powerbutton in (hou deze vast) en klik dan op de Vol+ button.
    b: Klik (en lees) dan rustig 3x op Vol+
  3. Folio uitzetten en plaats nu pas de SD kaart met de gewenste firmware
  4. Firmware install, Hoe? De volgende procedure rustig!!! uitvoeren.
    a: Zet Folio aan. Bij het bootscherm (toshiba logo) druk de Powerbutton in (hou deze vast) en klik dan op de Vol+ button.
    b: Klik (en lees) dan rustig op Vol+ --> Vol- --> Vol+
  5. Is CWM geinstalleerd, browse dan handmatig naar update.zip om deze uit te voeren.
  6. De update wordt nu uitgevoerd. Sommige updates lopen vast. Druk op de Home button en Reboot is meestal de oplossing.
  7. Verwijder de geheugenkaart en reboot en geniet (of tweak a bit)...instabiel??? zeker geen WIPE uitgevoerd... O-) Doe het alsnog...
standaard ROM vol-/vol+ to browse, powerbutton to confirm. CWM ROM vol-/vol+ to browse, HOME button to confirm

[ Voor 84% gewijzigd door kwakzalver op 20-09-2011 13:07 . Reden: kleine edits ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
griezel schreef op maandag 19 september 2011 @ 08:54:
Heeft er iemand met CM7 een oplossing gevonden voor het standby issue? Als de mijne na 30min standby gaat (default instelling) dan moet ik hem booten om er weer mee te kunnen werken. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden hiervoor. Of kan ik standby bijv op een paar uur zetten? Die instelling staat er iig niet standaard bij zie ik.
Ik zet hem altijd handmatig in standby, met de powerbutton.Daar krijg je hem heel makkelijk weer uit door met ongeveer een seconde pauze, twee keer op de powerbutton te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-12-2023
mobby1971 schreef op maandag 19 september 2011 @ 10:25:
[...]

Ik zet hem altijd handmatig in standby, met de powerbutton.Daar krijg je hem heel makkelijk weer uit door met ongeveer een seconde pauze, twee keer op de powerbutton te drukken.
Thnxs, Kwakzalver heeft dat ook hierboven gezet. Ga het vanavond ff uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Hupie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 18:01:
[...]

Zie:

http://img836.imageshack.us/img836/913/ss852933.jpg

Collega van mij had dit ook en ook op internet meerdere voorbeelden. Zolang het de functie niet verstoord, vind ik het niet zo erg. Ik hoor echter ook verhalen dat na verloop van tijd het touchscreen minder responsive wordt. Maar jullie hebben dit dus niet? Hopelijk heb ik het dan bij degene die ik opgestuurd krijg ook niet.
Toen ik dit las had ik er nog geen last van, nu echter ligt het scherm inderdaad minimaal hoger aan de rechter zijde. Wat ik ook regelmatig doe is de tablet ondersteboven gebruiken. Ik vind de kijkhoek dan net wat fijner, ja het beeld wordt vaal bij verkeerde hoek maar niet zwart en onleesbaar :P. Helaas kunnen niet alle Apps het aan om ondersteboven te worden gebruikt. Ik denk toch maar dat ik eens Folio3x ga proberen want een tablet omgeving lijkt me toch wel erg prettig.

Ik snap ook nog steeds niet goed hoe multitasking werkt in Android. Bij iOS werkt dit nogal intuïtief. Bijvoorbeeld ik heb een flash audio stream draaien, die wil ik blijven luisteren als ik uit de browser ga. Hoe kan dit?

@kwakzalver
Kun dat over die Toshiba Firmware wat verder uitleggen?
HellStorm666 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 01:49:

GPS, werkt een usb of bluetooth gps muis?

ps. ik draai folio3x
Ik heb met FolioMod v.1.4. een bluetooth GPS (TomTom Sirf III) werkend gekregen met het programma Bluetooth GPS uit de market. Alleen volgens mij werkt in Folio3x de bluetooth niet :P.

Ik heb nu Folio3x HC erop staan en ook daarop werkt de TomTom Sirf III met behulp van Bluetooth GPS prima :).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Ik heb het vermoeden dat een deel van de Toshiba Firmware door de alternatieve builds niet overschreven worden. Een nooit geupdate Folio heeft minder problemen dan een Folio de wel een Factory update heeft ondergaan.

Zit hier met 7 tweakers, 3 Folio's en 4 HP Touchpads, en verhip iedereen kiest een ander smaakje. Maar ik mag het tweaken doen. Zij gebruiken het alleen maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Ik heb mijn CM7 ROM nu helemaal lekker met VTL launcher, alle apps en tweaks zoals ik het wil.

Nu heb ik net met Clockworkmod een back-up gemaakt.

Ik ben ik in het verleden tijdens het installeren van Folio3x een keer mijn Clockworkmod recovery inclusief back-up kwijtgeraakt (?)

Is er een manier om deze veilig te stellen en later weer te laden?

[ Voor 4% gewijzigd door mobby1971 op 19-09-2011 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

<knip> en weg... iemand blij mee gemaakt :) <knip>

[ Voor 89% gewijzigd door Han op 19-09-2011 21:14 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Annuleer maar, dan hebben ze weer een tablet over om aan mij te geven ter vervanging ;) .

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu even met Folio3x laatste update aan het spelen. Ik kreeg de update niet goed door maar daarvoor heb ik nu een "fastboot -w" actie uitgevoerd. Nu werkt het weer wel :). Wederom opnieuw wachtwoord voor wifi invoeren....
- If you got problems running Angry birds Rio or other applications as example, you might need to use "fastboot -w " to erase userdata & cache . To enter fastboot mode, at bootup press 3 times power and then VOL+ .
http://tabletroms.com/for...io100-vegacomb-based.html
Nou ik ging even booten omdat ik USB stick wilde gebruiken met wachtwoord wifi erop. Uitgezet of reboot geklikt weet ik niet meer precies. Rode lampje brand nog alleen wil die niet meer aan ;(. Iemand een idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou dat was even flink schrikken ;( :P.

Ik heb de batterij eruit gehaald voor langer dan een minuut en nu start de tablet weer op. Nu maar even handmatig het wifi wachtwoord toevoegen.

Je kunt in het manual kijken hoe dat moet ;): http://www.ers-online.co....IO%20100_EN_27%20Sept.pdf

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb CM7 erop gezet middels de beschrijving hierboven (thanks!), alleen als ik Wifi enable dan gaat die vanzelf weer uit na een tijdje. Het enige wat ik zie is dat ik hem zou moeten rooten; niet gedaan vooraf. Kan dat het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Sommigen hebben t opgelost door wifi op kanaal 11 te zetten. Bij mij speelt t probleem niet.

Zie niekvanprooijen in "Toshiba Folio 100 Topic"

[ Voor 31% gewijzigd door Cheetah op 19-09-2011 23:31 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik (na de update) in recoverymode boot, kom ik ook netjes in CWM. Zal nog eens door de opties bladeren en nog een whipe doen...Router maar eens op kanaal 11 gezet; wel jammer want volgens mij zijn er meer in de buurt - ik had op kanaal 11 wat mindere datarates.

[edit]Werkt, en ik zie nu alle netwerken in de buurt :? Vage shit, puur omdat mijn accesspoint op een andere kanaal stond? Of de hele reïnstall heeft het verholpen... Maargoed, als het maar werkt :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu toch aan het overwegen om CM7 met VTL Launcher te gaan installeren. Folio3x is de afgelopen uren al 4 keer vastgelopen bij mij, dat vind ik net even te veel van het goede. Een keertje bij Youtube en net weer bij AccuWeather. Ik zou wel graag die achtergrond meenemen en het toetsenbord van HC vind ik ook lekker werken :P.

Overigens haal ik bij Folio3x zo'n 1950 Quadrant punten terwijl dit met FolioMod v.1.4. volgens mij zo'n 3300 punten waren.

Wat me tegenvalt zijn de weinige Android Tablet Apps die je aantreft. Ik dacht wel met HC geïnstalleerd dat je een meer op dat systeem gerichte App Market aanbod zou krijgen maar dat is niet eens zo.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 01:20:
Ik ben nu toch aan het overwegen om CM7 met VTL Launcher te gaan installeren.
Draait hier heel stabiel, zoek alleen nog een beter keyboard (met pijltjestoetsen) en een NL woordenboek voor spellingscorrectie....
Wat me tegenvalt zijn de weinige Android Tablet Apps die je aantreft. Ik dacht wel met HC geïnstalleerd dat je een meer op dat systeem gerichte App Market aanbod zou krijgen maar dat is niet eens zo.
Niet vreemd ofc, Honeycomb is net op de markt.
Zou wel handig zijn als je specifiek onderscheid kon zien in de market.

[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 20-09-2011 08:42 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Net Go keyboard geïnstalleerd. Ff proberen...

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bla... Whatsapp doet het dus niet op tablets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 11:03:
Bla... Whatsapp doet het dus niet op tablets :P
Kan alleen als je er een 3G module aanhangt heb ik ergens gelezen.
Cheetah schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:02:
Net Go keyboard geïnstalleerd. Ff proberen...
Misschien is http://beta.swype.com/ iets voor je.

Als je echt pijltjes wilt moet je Hacker's keyboard eens bekijken: https://market.android.co...ketworkstation.pckeyboard

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
CM7 met vtlauncher geïnstalleerd en heel tevreden :) Moest wel NA de installatie nog een factory reset doen om mijn WIFI netwerk te kunnen vinden.

Ook een werkende flashplayer gevonden die het zowel in de standaard browser als met opera mobile doet (bijv. filmpjes op www.dumpert.nl ).

Hier:
http://www.freewarelovers.com/android/app/adobe-flash-player

en dan

http://www.freewarelovers...sh_Player_10.3.185.25.apk

[ Voor 12% gewijzigd door luckyjan op 21-09-2011 08:19 ]

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

ik heb het touch screen probleem opgelost :)
hele tablet los geschroefd, inc touchscreen. folie rand om touchscreen heen weer aangedrukt, touchscreen goed aangedraaid en alles weer in elkaar gezet waarbij alle schroefjes gewoon goed aangedraaid zitten.
touchscreen reageert nu 1000x beter. heel soms nog een hikje, maar dat heeft m'n telefoon ook.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Verwijderd

Weet iemand waar ik er één kan krijgen voor 99 euro.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:38:
_O-

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Cheetah

Cheetah

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:38:
Vraag is eerder: wanneer... en dan wordt waarschijnlijk het antwoord: "over een jaar tweedehands als iemand genoeg heeft van het speeltje en de nieuwprijzen van vergelijkbare tablets radicaal omlaag zijn gegaan" ;)

Alternatief is dat iemand die heeeeeel aardig is en genoeg heeft van het speeltje en hem tweedehands voor dat bedrag weg doet en jij daarbij de gelukkige mazzelhebber bent, want ze leveren tweedehands een stuk meer op. Zie ook: Toshiba Folio 100 beschikbaarheid en levertijden

[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 22-09-2011 16:41 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
HellStorm666 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 08:50:
ik heb het touch screen probleem opgelost :)
hele tablet los geschroefd, inc touchscreen. folie rand om touchscreen heen weer aangedrukt, touchscreen goed aangedraaid en alles weer in elkaar gezet waarbij alle schroefjes gewoon goed aangedraaid zitten.
touchscreen reageert nu 1000x beter. heel soms nog een hikje, maar dat heeft m'n telefoon ook.
Ik had ergens gelezen dat wanneer je de blackplate eraf haalt en de schroeven een keer extra hebt aangedraaid het helpt om een gevouwen a4 vel op de batterij te leggen voordat je de backplate er weer op doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

luckyjan schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 11:04:
[...]

Ik had ergens gelezen dat wanneer je de blackplate eraf haalt en de schroeven een keer extra hebt aangedraaid het helpt om een gevouwen a4 vel op de batterij te leggen voordat je de backplate er weer op doet.
Dat klopt, had ik ook gelezen, maar dit werkt niet...

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Verwijderd

Ik heb CM7 nu een aantal dagen draaien. Loopt goed, market werkt prima, en zelfs een 3D game die een collega gemaakt heeft (en aangaf dat er veel issues waren met custom roms) liep niet alleen maar zelfs naar zijn mening verbazend vloeiend.

Het weer uit rust halen vereist soms een aantal keer drukken op de powerknop, en heb nog niet ontdekt wat de truc is. Ik dacht op gegeven moment 2x kort na elkaar, maar ook dat werkt niet altijd. Met wat blijven drukken komt ie wel altijd op.

Wat ik niet werkend krijg, zijn navigatiepakketten. Maps laat me vaak wel zien waar ik zit, het weer gaat mee, maar als ik hem (cached route) in de auto leg dan blijft ie steken. Ook andere applicaties en ook GPS testsoftware crasht veelvuldig bij opstarten. Ik krijg dan ook het idee dat in CM7 de GPS gewoon niet echt werkt en dat de locaties thuis en werk bepaald zijn met SSID (zoals bekend door google auto's in kaart gebracht, nauwkeurigheid is ook 30-50 meter).

Nu kan ik verder blijven hutseprutsen, maar ben ik de enige die dit probleem heeft? (Of heeft dit ding gewoon geen GPS :P)

• jbbrans
  • Laatst online: 11-09 13:09

jbbrans

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 00:56:
Ik heb CM7 nu een aantal dagen draaien. Loopt goed, market werkt prima, en zelfs een 3D game die een collega gemaakt heeft (en aangaf dat er veel issues waren met custom roms) liep niet alleen maar zelfs naar zijn mening verbazend vloeiend.

Het weer uit rust halen vereist soms een aantal keer drukken op de powerknop, en heb nog niet ontdekt wat de truc is. Ik dacht op gegeven moment 2x kort na elkaar, maar ook dat werkt niet altijd. Met wat blijven drukken komt ie wel altijd op.

Wat ik niet werkend krijg, zijn navigatiepakketten. Maps laat me vaak wel zien waar ik zit, het weer gaat mee, maar als ik hem (cached route) in de auto leg dan blijft ie steken. Ook andere applicaties en ook GPS testsoftware crasht veelvuldig bij opstarten. Ik krijg dan ook het idee dat in CM7 de GPS gewoon niet echt werkt en dat de locaties thuis en werk bepaald zijn met SSID (zoals bekend door google auto's in kaart gebracht, nauwkeurigheid is ook 30-50 meter).

Nu kan ik verder blijven hutseprutsen, maar ben ik de enige die dit probleem heeft? (Of heeft dit ding gewoon geen GPS :P)
Hij heeft inderdaad geen GPS, maar je kan met een bluetooth gps-muis wel plaatsbepaling/navigatie doen.
Ik heb het aan de praat gekregen met een oude TomTom gps mouse.

Verwijderd

LOL :P, de Folio 100 heeft inderdaad geen GPS. Maar een externe GPS muis in mijn geval TomTom Sirf III werkte prima onder FolioMod v.1.4 en Folio3x update :) met behulp van de App Bluetooth GPS. Waarschijnlijk zal de GPS muis dus ook prima onder CM7 werken ;). Tweedehands zijn die GPS muizen wel voor een leuk bedrag te vinden en naar ik heb begrepen is deze van DX ook een aanrader http://www.dealextreme.co...a-logger-26337?r=46828650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 17:25

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

De Folio100 is nu 199 bij Conrad...
http://www1.conrad.nl/scr...es=1&gclid=&scrwidth=1440
Is de Folio100 nou eigenlijk vergelijkbaar met de AT100(minus de frontcamera) als je er custom Honycomb firmware opzet ? Want als dat zo is...dan doe ik het denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
De honeycomb release voor de Folio is niet helemaal stabiel en ondersteunt nog niet alles zover ik begrepen heb uit de reacties (bijv. camera). Dit omdat er nog geen goede kernel is die alle hardware volledig ondersteunt.
3.2 (met hardware versnelling) zal er waarschijnlijk daarom niet snel komen.
Dus wachten is op een goede kernel voor honeycomb.
https://github.com/DerArt...36-honeycomb-folio-nvidia
p.s. Hij is uitverkocht bij Conrad.

[ Voor 12% gewijzigd door luckyjan op 26-09-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Iedereen inmiddels geld terug van dynabyte? Wacht nu al ruim drie weken op creditering van twee folio's. Wat een prutsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumics schreef op maandag 26 september 2011 @ 22:22:
Iedereen inmiddels geld terug van dynabyte? Wacht nu al ruim drie weken op creditering van twee folio's. Wat een prutsers...
Je moet er zelf achteraan. Dat valt op te maken uit het Toshiba Folio 100 beschikbaarheid en levertijden topic. Stuur een e-mail dat je graag zo snel mogelijk je geld op je rekening gestort wilt hebben omdat je nu al zo'n drie weken hier op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:21:
[...]

Je moet er zelf achteraan. Dat valt op te maken uit het Toshiba Folio 100 beschikbaarheid en levertijden topic. Stuur een e-mail dat je graag zo snel mogelijk je geld op je rekening gestort wilt hebben omdat je nu al zo'n drie weken hier op zit te wachten.
Ik ben al drie telefoontjes, vier mailtjes en twee beloftes verder... :-(

• X-Tripiot
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08 17:10
ik heb net eindelijk mijn creditering terug van databyte. terwijl mijn 150 euri marktplaats folio nieuw in de doos met tv dock al 4 dagen binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Na het even doorgelezen te hebben binnenkort maar even foliomod 1.4 te installeren, lijkt me toch de meest stabiele. Hoe zit het nou met 3g. Als ik de achterkant eraf haal zie ik iets van een 3g 'vakje' maar daar zit een plasticje overheen. Is dit dan uitgeschakeld ofzo? Of kan ik een 3g dongle gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Na een tijdje gebruik te hebben gemaakt van verschillende ROMs kan ik er het volgende over kwijt:

FolioMod 1.4:
Meest stabiele ROM tot nog toe. Market werkt, alle apps werken, video's die ik naar een wat lagere bitrate omzet met de resolutie aangepast naar het scherm van de Folio spelen prima. Alleen is het geluid door zowel de speakers als de koptelefoon te zacht.
Het jammere vooral dat het op Android 2.2 gebaseerd is, waardoor je toch wat achter loopt en alle ingebouwde apps geen tablet interface hebben.

Cyanogenmod:
Ziet er erg goed uit, draait ook erg soepel, maar niet zo vloeiend als FolioMod. Daarnaast is het afspelen van films hierop een stuk lastiger omdat de hardware-acceleratie niet 100% lijkt te werken.
De market geeft hier bij mij ook kuren. Market 2.x werkt prima, maar na een (automatische) update naar 3.1 crashed deze telkens na een paar seconden. Oftewel, het is onmogelijk om apps te installeren. Heb al vanalles geprobeerd (fastboot -w, allerlei soorten factory resets met CWM etc) maar het mocht niets baten. Misschien dat de terugkeer van DerArtem hier nog verbetering in brengt.

Folio3x:
Heel veelbelovend. Zeker gezien hardware acceleratie hier helemaal nog niet werkt moet ik zeggen dat ik het al verbazend vlot vind. Niet echt goed bruikbaar, maar het zou toch mooi zijn als ze het werkend kregen!
Het voordeel hier is natuurlijk dat het echt voor tablets gemaakt is, qua interface is het gewoon het beste.
Een spelletje Angry Birds werkt, maar daar is het mee gezegd. De browser wordt na 10 - 15 minuten te traag om nog te gebruiken. De tablet lijkt dan bijna helemaal te crashen en kan dan soms een minuut vast hangen. Daarnaast is WiFi zo instabiel als maar zijn kan. Was te verwachten allemaal.

Al met al weet ik niet zo goed wat ik met m'n Folio zal doen. Voor 130 euro incl. dock was het een koopje, maar ik kan er nu gewoon niet veel mee. Waarschijnlijk gaat FolioMod 1.4 er weer op, en dan kijk ik wat voor het nut het nog heeft voor mij, maar door het gebrek aan driverondersteuning en de lage adoptie in de community gaat de vooruitgang mij veel te traag. Als ik door XDA en tabletroms.com kijk lijkt het alsof we nu nog steeds op hetzelfde punt zitten qua software als begin dit jaar. Dat schiet imho niet op, en ik weet niet hoe lang ik nog wil wachten voor dat CM of HC echt goed gaan werken. (En of dat überhaupt nog wel gaat gebeuren.)

Ik moet trouwens zeggen dat ik de support vanuit Toshiba echt wel te triest voor woorden vind overigens.
FolioMod is dan nog een verbetering op de software die Toshiba zelf heeft meegegeven, en dan nog is het allemaal niet helemaal optimaal, moet je nagaan.
Qua specs zou dit apparaat makkelijk mee moeten komen met alle andere tablets van de 'grotere' merken van het laatste jaar, maar dat lukt nu gewoon voor geen meter. Qua software is het simpelweg een wanproduct, erg jammer. Dat ze hier ooit 400 euro voor hebben durven vragen is gewoon afzetterij.

[ Voor 16% gewijzigd door --MeAngry-- op 02-10-2011 22:43 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
Software is inderdaad te teleurstellend. Vind me viewpad 7 nog lekkerder werken. Trouwens weet iemand waarom hier Foliomod niet meer boot na de eerste keer flashen. Na het flashen werkt alles perfect maar als ik reboot dan blijft het scherm zwart. Pas als ik een factory reset doet werkt die weer. Van alles geprobeerd en maar een tijdje cm7 gebruikt maar gebruik toch liever foliomod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een fastboot -w lost heel veel problemen op bij dit tablet.
In fastboot modus kom je door bij het opstarten drie keer op power en dan volume + te drukken. (Dus ipv 1x op power om bij recovery te komen.)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
"De market geeft hier bij mij ook kuren. Market 2.x werkt prima, maar na een (automatische) update naar 3.1 crashed deze telkens na een paar seconden. Oftewel, het is onmogelijk om apps te installeren. Heb al vanalles geprobeerd (fastboot -w, allerlei soorten facto"

Had het zelfde probleem met de market. Ik heb bij applicatiebeheer/market de update verwijderd.

Nu heb ik de oude (werkende) market weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
--MeAngry-- schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:43:
Een fastboot -w lost heel veel problemen op bij dit tablet.
In fastboot modus kom je door bij het opstarten drie keer op power en dan volume + te drukken. (Dus ipv 1x op power om bij recovery te komen.)
Bedankt:)
Kan eindelijk Foliomod normaal gebruiken. Gisteravond al even gebruikt en het werkt een stuk beter dan cm7 & de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik gebruik CM7 (die van augustus) en dat werkt prima en soepel tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam wordt niet op prijs gesteld.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 04-10-2011 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

luckyjan schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 11:43:
Ik gebruik CM7 (die van augustus) en dat werkt prima en soepel tot nu toe.
Crasht bij jou de market dan niet een paar seconden na het openen? Ik kreeg dat niet opgelost. En ik heb dan ook de laatste versie uit augustus geprobeerd.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
--MeAngry-- schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 12:55:
[...]

Crasht bij jou de market dan niet een paar seconden na het openen? Ik kreeg dat niet opgelost. En ik heb dan ook de laatste versie uit augustus geprobeerd.
Nee en ook een collega hier heeft er geen last van. Ik heb na de installatie van CM7 via de (clockwork) recovery nog wel een extra factory reset gedaan en vtl.launcher erop gezet.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1046302

[ Voor 9% gewijzigd door luckyjan op 04-10-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Waarom is dit topic op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kan niet reageren als het op slot is hè :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specialbart
  • Laatst online: 08-10-2023
hebben er mensen interesse in een originele hoes?
in duitsland zijn deze te bestellen, alleen hebben ze 17,- verzendkosten..
samenkopen een idee, of weet iemand waar te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb ondertussen uitgevonden waarom m'n Market telkens crashte.
Als je CM7 installeert, lukt het niet om tijdens de setup wizard met een Google account in te loggen. Dat deed ik dus telkens de eerste keer als ik de Market op startte. Blijkbaar gaat er dan iets niet goed, want nu heb ik het gedaan door bij accounts in settings m'n google account toe te voegen, en nu werkt Market perfect.

Na het toepassen van deze density fix:
http://forum.xda-develope...?p=18174991&postcount=603

Ben ik nog geen apps tegen gekomen die ik niet kan installeren. Werkt best prima zo eigenlijk. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Weet er niemand een antwoord op mijn 3G vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Weet er iemand waar ik een nieuwe glasplaat kan bestellen?
Replacedirect heeft ze niet en ik kan nergens anders op het web nieuwe vinden.
Mijn collega zn scherm is gebarsten en ik heb voor hem snel een nieuwe nodig.

alvast bedankt

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag honeycomb op mijn folio 100 instaleren.
hoe kan ik dat t beste doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 15:14:
Ik wil graag honeycomb op mijn folio 100 instaleren.
hoe kan ik dat t beste doen??
http://tabletroms.com/for...ll-folio3x-step-step.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dankje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 17:01
Ik draai nu sinds een paar uur FolioMod 1.4 op mijn verse Folio. Zijn er meer mensen die problemen hebben met het lockscreen wanneer de laptop uit slaap stand komt? Bij mij springt nu sporadisch het scherm aan wanneer de Folio in slaapstand staat. Heeft hier iemand een oplossing voor?
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:32
Dat het scherm zomaar aanspringt in slaapstand is een issue met de Folio zelf en is volgens mij geen oplossing voor. Irritant maar ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
kutagh schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 15:48:
Dat het scherm zomaar aanspringt in slaapstand is een issue met de Folio zelf en is volgens mij geen oplossing voor. Irritant maar ja...
Ik heb net de wifi sleep uitgeschakeld, sinds dien geen display wakeups meer. Ik heb nog wel eens dat de Folio vast loopt uit het niets, bijvoorbeeld tijdens een app installatie, de market of browser. Dan is een softreset nodig en werkt alles weer.

Heeft iemand ervaringen met foliocomb? Zitten hier ook random freezes in? Ik zag dat 0.4 uit is, wellicht het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal ik heb een probleem ik wil clockworkmod recovery op mijn toshiba hebben maar heb alles al geprobeerd ik heb kernel versie 2.2.5.0131 hoe krijg ik dit voor elkaar fasboot lukt me niet is er een simpele manier om dit te doen helpppppppppppppp please ik wil dit ook kunnen wil graag honeycomb er op hebben maar hoe
noodkreet ik ben er niet echt goed in

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:17:
hoi allemaal ik heb een probleem ik wil clockworkmod recovery op mijn toshiba hebben maar heb alles al geprobeerd ik heb kernel versie 2.2.5.0131 hoe krijg ik dit voor elkaar fasboot lukt me niet is er een simpele manier om dit te doen helpppppppppppppp please ik wil dit ook kunnen wil graag honeycomb er op hebben maar hoe
noodkreet ik ben er niet echt goed in
Ik heb honeycomb met de standaard Toshiba tool geinstalleerd. Zonder clockworkmod. Hernoem het zipje naar update.zip en plemp het op een sdkaartje. Vervolgens de Toshiba procedure doorlopen en geduld hebben. Het kan soms een paar minuten duren voor hij hem laad (voor de installatie) en hij start (na de installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nou niemand die mij kan helpen met de toshiba folio weet niet hoe het moet krijg het niet voor elkaar please some one help me!!!!!!! hoe kan ik het op mijn toshiba krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wordt er radeloossssssssssssssssssss van pleassssssssssssssssssssssssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:50:
wordt er radeloossssssssssssssssssss van pleassssssssssssssssssssssssss
http://www.lmgtfy.com/?q=...+toshiba+folio+custom+rom

Met zo'n instelling krijg je weinig hulp hier op T.net Het word hier op prijs gesteld eerst zelf wat zoek werk te verrichten en duidelijk te posten waar je vast loopt en wat je al hebt geprobeerd.

Je 's' toets is stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry dat begrijp ik heel goed dat je eerst wat speurwerk moet doen en dat heb ik ook gedaan.
alleen met dit ben ik niet zo goed een leek wat dat het betreft.
maar je hebt gelijk alvast bedankt.

mijn toets is stuk???? begrijp het niet helemaal sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:51:
sorry dat begrijp ik heel goed dat je eerst wat speurwerk moet doen en dat heb ik ook gedaan.
alleen met dit ben ik niet zo goed een leek wat dat het betreft.
maar je hebt gelijk alvast bedankt.

mijn toets is stuk???? begrijp het niet helemaal sorry.
Dan schieten we nog niets op. Beschrijf welke methode je hebt gebruikt en waar je vast liep. Post foutmeldingen, problemen waar je tegen aanloopt etcetera. Schrijven dat het je niet lukt hebben we niks aan.
Als je de laatste post in het topic hebt is het raadzaam om gewoon je post aan te passen in plaats van een nieuwe te plaatsen.

Met je kapotte 's' toets doel ik op je veelvuldig !!!!!!!!!!!!!!!! ??????????????? sssssssssssssssssss gebruik. Het is geen Hyves hier, enige normale opmaak is gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik begrijp het nu wel.
punt een ik heb het in de fastboot geprobeerd maar maak geen contact met mijn folio.
ik heb de update zip in mijn folio gezet en via sdcard geprobeerd en hij geeft dit aan.E:Can't mount /dev/block/mmcblk1p1
E:Can't mount SDCARD:command
E:Can't mount DEFAULT_PATH
Finding update package...
E:Can't mount /dev/block/mmcblk1p1
(no such file of directory)
E: can't mount SDCARD:/update.zip
Formatting MISC:...
volgens mij kan hij de update.zip niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Heb je de stappen in deze uitleg al gedaan om fastboot aan te praat te krijgen en is je SD kaart op FAT32 geformateerd?
http://tabletroms.com/for...ll-folio3x-step-step.html

[ Voor 10% gewijzigd door luckyjan op 02-11-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erase the tablet and flash the new recovery ben ik dan ook mijn root kwijt?
ja heb de kaart FAT32 geformateerd.
alle handellinge vericht maar nul krijg aldoor dit
mount /dev/block/mmcblk1p1
als ik opstart kan ik 4 dingen doen reboot system now apply sdcard:update.zip
wipe/data/factory reset
wipe chche partition.
helemaal boven staat.
android system recover <3e>
heb ik dan recovery 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Zorg dat je Foliocomb 0.4 op je sdkaart hebt staan, denk er aan dat het zipje wat je download een update.zip er in heeft zitten! Je moet update.zip dus in de root van je SD card zetten. Niet vergeten je kaartje veilig te verwijderen, dat wil namelijk ook nog wel eens voor problemen zorgen.

Daarna de recovery draaien zoals je nu doet, na installatie even wipe data/factory reset doen en ook wipe cache. Starten en geduld hebben, het kan een paar minuten duren voor je de HC animatie ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het precies zo gedaan als je hebt beschreven foliocomb 0.4 de update die daar in zit op de sd gedaan.
en krijg precies het zelfde als daar voor!
mount /dev/block/mmcblk1p1

op de een of ander manier vindt hij de update.zip niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Probeer het anders met de CWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Of een andere SD kaart.

Voor degene die nog een leuke hoes willen hebben. Ik heb via ebay een hoes besteld met ingebouwd USB toetsenbord voor iets van 15 euro incl verzendkosten. Past heel goed, ziet er erg mooi uit en voelt heel degelijk. Lijkt wel voor de Folio 100 gemaakt :) Toetsenbord werkt goed met CM7.
http://www.ebay.nl/itm/ws...iewItem&item=120801927370
Foto's door mij gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vkMRh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PMC9c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/swzcr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Di3vf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HnaLf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z5o1u.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E2ZYV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het probleem is dat ik niet in de cwm kom teminste ik heb keuze uit 3
sdcard:update.zip
wipe/data/factory reset
wipe chache partition.
reboot system.
meer kan ik niet heb een nieuwe sd kaart gehaald en nog steeds het zelfde wat doe ik niet goed.
kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Jammer dat het niet werkt met een andere SD kaart. Ik had goeie hoop omdat hier dezelfde foutmeldingen staan (staat wel bij dat ze een kaart van 2 of minder GB gebruikte):

http://bb2k.org/folio100w...olioMod_Issues&oldid=2754

External SD Card Problems

it seems (seems) that some trouble with ROM updating, having strange message of sdcard not recognized (see down) and so on, could be caused by a wrong type of SD card used.

Some users in other forum tried to change their SD (usually with a size more than 2GB) with other of 1 or 2 GB and everything work right and solved situations like that:

so before run potentially dangerous actions try to change your SD card.

Misschien hier nog wat tips:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1253496

Heeft je Folio misschien al een update gehad van Toshiba? Dat schijnt ook problemen te geven.

p.s. ik las eerder dat je fastboot niet aan de gang kreeg. Ik heb 4 folio's gemod en 1 van die 4 lukte niet omdat ik niet in de recovery kon komen. Toen heb ik hem aangesloten met een usb kabel (met grote stekkers aan beide kanten) maar dat werkte niet want mijn windows 7 zag geen nieuwe hardware. Daarna een stekkertje gevonden van mijn fototoestel met zo'n kleine usb stekker aan een kant en daar werkte het wel mee en kon ik via fastboot de clockwork recovery erop zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door luckyjan op 03-11-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:57:
Jammer dat het niet werkt met een andere SD kaart. Ik had goeie hoop omdat hier dezelfde foutmeldingen staan (staat wel bij dat ze een kaart van 2 of minder GB gebruikte):

http://bb2k.org/folio100w...olioMod_Issues&oldid=2754

External SD Card Problems

it seems (seems) that some trouble with ROM updating, having strange message of sdcard not recognized (see down) and so on, could be caused by a wrong type of SD card used.

Some users in other forum tried to change their SD (usually with a size more than 2GB) with other of 1 or 2 GB and everything work right and solved situations like that:

so before run potentially dangerous actions try to change your SD card.

Misschien hier nog wat tips:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1253496

Heeft je Folio misschien al een update gehad van Toshiba? Dat schijnt ook problemen te geven.

p.s. ik las eerder dat je fastboot niet aan de gang kreeg. Ik heb 4 folio's gemod en 1 van die 4 lukte niet omdat ik niet in de recovery kon komen. Toen heb ik hem aangesloten met een usb kabel (met grote stekkers aan beide kanten) maar dat werkte niet want mijn windows 7 zag geen nieuwe hardware. Daarna een stekkertje gevonden van mijn fototoestel met zo'n kleine usb stekker aan een kant en daar werkte het wel mee en kon ik via fastboot de clockwork recovery erop zetten.
oke probeer het wel op deze manier.
ja de updat die die heeft gehad is waarschijnlijk die van kernel versie 2.2.5.0131.
zou het daar aan liggen dan!
heb ook al andere usb stekkers geprobeerd en een nieuwe sdcard geprobeerd maar steeds niks raar maar kijk wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ja als hij die update heeft gehad dan moet het via de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

luckyjan schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:10:
Ja als hij die update heeft gehad dan moet het via de computer.
hoi hij heeft de update wel gepakt nu ik kan nu wel via rom manager bij de sdcard komen.
kan ik nu ook de zip van honeycomb installeren via rom manager hij heeft nu ook clockworkmod recovery.
alleen ik kan een keuze maken van en toestel via rom manager.
maar zie niet toshiba foloi er bij staan.
ben in iedergeval al een stapje dichterbij!
heb je mischien een tip hoe ik het via rom manager kan doen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
is dit mogelijk om honeycomb via rom manager te installeren.
zoja hoe doe ik dit?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Ik heb 't zelf nog nooit gedaan via de rom manager maar misschien dat je hier iets aan hebt:

http://www.redmondpie.com...olio-100-how-to-tutorial/

How To Install Honeycomb Custom ROM On Toshiba Folio 100:

The initial step is to make sure that you have proper root on your tablet along with ClockworkMod Recovery Installed.
Now download Folio 3X Honeycomb Custom ROM provided in What You Need section above.
Once you are done with downloading the ROM file, download and install ROM Manager on your phone. Please only use ClockworkMod Recovery as we will be using ROM Manager to boot in CWM later.
Now connect your Folio 100 to the computer, mount SD Card as USB disk drive and copy the downloaded ROM zip file to SD Card root.
After you have downloaded and installed ROM Manager, launch the app from homescreen and tap on Reboot Into Recovery.
Once you are in Recovery mode, navigate down to Wipe Data and select Wipe Data / Factory Reset Option.
Now once your tab is factory reset, go to Recovery main menu and select Install Zip From SD Card.
In the resulting menu, select Folio3x.zip and press OK to install.
Now sit back and relax while the installation takes place.
Once the procedure is over, reboot your device.

And there you go! Your Folio 100 is now experiencing Honeycomb joys with glitches, bugs and bloats on board. We believe that this initial port will certainly attract more developers who will try to fine tune this build for general public usage. In case you get stuck or want to keep up with development, please visit the official XDA thread posted here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe werkt fastboot precies.
als ik mijn toshiba folio conect met de pc zie ik wel dat die verbonden is maar via cmd kan ik de fastboot niet opstarten.
ben nu al een week bezig om honeycomb op de toshiba te krijgen maar niks wat werkt wat kan het probleem zijn hij is geroot heeft clockworkmod recovery maar kan geen update.zip installeren via de sdcard heeft iemand een tip hoe en wat ik het beste kan doen heb al nieuwe sdcard alles al geprobeerd maar niks nog er op gekregen

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:09:
het lukt me niet wat doe ik niet goed
Post dan ook welke stappen je hebt genomen! Met alleen 'het lukt me niet' kunnen wij niet kijken wat er fout gaat en je dus niet helpen.

In Breda woont een kerel die voor 20 euro HC op je tab knalt. Marktplaats.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn toshiba folio start niet goed op heb alleen maar zwart beeld nu.
hoe kom ik weer in het systeem van de folio.
krijg alleen toshiba logo en geen systeem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:09:
hoe werkt fastboot precies.
als ik mijn toshiba folio conect met de pc zie ik wel dat die verbonden is maar via cmd kan ik de fastboot niet opstarten.
ben nu al een week bezig om honeycomb op de toshiba te krijgen maar niks wat werkt wat kan het probleem zijn hij is geroot heeft clockworkmod recovery maar kan geen update.zip installeren via de sdcard heeft iemand een tip hoe en wat ik het beste kan doen heb al nieuwe sdcard alles al geprobeerd maar niks nog er op gekregen
In fastboot kom je door na het aanzetten van je folio (meteen als je het toshiba logo ziet) 3 keer op de aan/uit knop te drukken en vervolgens op de volume up.
Daarna zou je dit moeten zien op je folio:

Starting Fastboot USB download protocol, please execute 'fastboot' command

Daarna USB kabel aansluiten op je pc.

Pas wel op want ik heb begrepen dat als je na het aanzetten meer dan 3 keer op de aan/uit knop drukt je folio het niet meer kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de toshiba start wel op maar krijg geen android logo alleen toshiba.
kom niet in recovery.
ik weet als je 4x drukt dan gaat de toshiba het niet meer doen als je naar fastboot wil maar dat heb ik niet gedaan.
zo in een keer.start wel op krijg wel toshiba logo met boven nog de tekst over 3 seconden.power _up nog keeer up down en up.
maar krijg niks geen recovery.
heb de batterij er uit gehad 20 seconde power in dan op de net stroom weer aan gedaan maar niks alleen opstarten verder niets.
dit op uitleg gedaan van toshiba waar ik telefonisch contact mee heb gehad.
meer kunnen ze niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Gaat de tablet wel naar fastboot? Daarmee kan je er een nieuwe recovery opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt nu bij de pc zaak wordt nu gedaan kreeg hem niet meer in het systeem van android wel in de fastboot van toshiba.

• Detlev
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-07 20:07
luckyjan schreef op donderdag 03 november 2011 @ 16:58:
Of een andere SD kaart.

Voor degene die nog een leuke hoes willen hebben. Ik heb via ebay een hoes besteld met ingebouwd USB toetsenbord voor iets van 15 euro incl verzendkosten. Past heel goed, ziet er erg mooi uit en voelt heel degelijk. Lijkt wel voor de Folio 100 gemaakt :) Toetsenbord werkt goed met CM7.
http://www.ebay.nl/itm/ws...iewItem&item=120801927370
Foto's door mij gemaakt:
Zo, das een mooie case! Ik heb er ook eentje aangeschaft, misschien dat ik dan mijn Folio weer eens ga gebruiken. hoe werkt de 'bevestiging' van de tablet aan de hoes? Zit er metaal in die haken?

• luckyjan
Nee die zijn volgens mij gewoon van plastic. Je schuift 'm van bovenaf erin (daar waar geen haak zit).
Hij past net maar daarom zit ie ook perfect en 't ziet er heel luxe uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal is er iemand die weet hoe je honeycomb 3.2 op de toshoba folio kan krijgen ik heb momenteel honeycomb 3.0.1 op de folio staan maar wil hem graag updaten naar 3.2.
ik weet dat je via recovery het moet doen.
heb het geprobeerd maar weet niet exact hoe het moet.
kan iemand mij een tip geven hoe ik het op een makelijke manier kan doen.
alvast bedankt voor de medewerking en de tips die ik heb gehad voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Er is nog geen 3.2 rom voor de folio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke waneer komt die er wel dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Zodra die er is.... Hoe zouden wij dat in hemelsnaam moeten weten?!
Sorry, maar op het moment voelt het erg aan alsof je zonder verstand van dingen aan de folio probeert te prutsen en dan verwacht dat wij je bij alle problemen helpen. Op zich is het niet erg als je nieuwe ROMs erop probeert te krijgen maar als je het na 1 keer doen het nog steeds niet snapt zou ik je sterk aanraden om iemand met kennis van zaken het te laten doen.
Dit is niet flamend bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ik weet best wel veel van dit maar ben niet overal perfect in.
ik vindt dat je het ook wel op een normale manier mag typen of ga je met ieder persoon op deze forum zo praten.
met de nadruk dat ik dom ben wie denk je nu wel wie je bent.
deze forum is er toch voor dat je wat enige kennis kan op doen of niet over de folio.
maarja zal wel niets meer vragen gegroet en bedankt voor de opmerking!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Het forum is om elkaar te helpen, ja. Niet om voor elk wissewasje meteen een vraag neer te zetten en dan afwachten wat anderen zeggen. Als je dus zelf fatsoenlijk heb gezocht naar oplossingen, antwoorden e.d. (en dat ook laat blijken in je posts) is het prima om hulp te vragen.

Daarnaast was het niet beledigend o.i.d. bedoeld, maar meer als advies gezien je de hele tijd erover hebt dat je het lastig vindt. Hoe zou jij je voelen als je een post hier opvolgt waardoor de folio gebrickt raakt en je niet snapt hoe je dit moet fixen? Op zulke momenten is er geen 'makkelijke manier' om hem te unbricken.

En je hoeft niet meteen zo fel te reageren hoor. Ik had absoluut niet de bedoeling om je te beledigen, maar om op zo'n manier te antwoorden helpt de sfeer hier absoluut niet.

[ Voor 12% gewijzigd door kutagh op 20-11-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ben het volledig met je eens het is niet gepast hoe ik reageerde bij deze dan ook mijn excusses.
indd eerst zelf zoeken en dan vragen ik zal in vervolg dat ook gaan doen.
ik heb heb echt veel gekeken op googel en kon geen goede informatie vinden hier over.
ik wil het graag leren en zelf kunnen fixen nogmaals sorry voor mijn reactie je heb gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Maar om het simpel te houden, erg is geen Honeycomb 3.2 rom en er is een heel dikke kans dat deze ook simpelweg niet gaat komen. De bron van Ice Cream Sandwich (ICS, Android 4.0) is namelijk uit van waaruit ontwikkeld kan worden.

Echter vertelde een ontwikkelaar dat ontwikkelen voor de Streak 7 (welke ook een Tegra2 heeft) niet heel makkelijk is. Vooral drivers voor productafhankelijke onderdelen - zoals het touchscreen - lijkt nog vrij lastig te zijn voor ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
Verwijderd schreef op zondag 20 november 2011 @ 20:22:
oke ben het volledig met je eens het is niet gepast hoe ik reageerde bij deze dan ook mijn excusses.
indd eerst zelf zoeken en dan vragen ik zal in vervolg dat ook gaan doen.
ik heb heb echt veel gekeken op googel en kon geen goede informatie vinden hier over.
ik wil het graag leren en zelf kunnen fixen nogmaals sorry voor mijn reactie je heb gelijk.
Zand erover en we kunnen weer verder :). Er zijn een paar grote forums m.b.t. custom roms die je in de gaten kunt houden voor bijvoorbeeld 3.2 en 4.0 roms, die er meer vanaf zullen weten (xda bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Tripiot
Ivm ik het scherm zo ontzettend belabberd vond. En ik toen ik de folio uit mijn tas haalde na vakantie het scherm gebroken bleek te zijn. En het te jammer vond om m in de kliko te deponeren. dacht ik dit moet anders kunnen. Dus.
Kreeg ik vanochtend fed ex aan de deur met een mooi pakketje uit china.
En wat zat daarin. Een vernieuwde chi mei n101l6-l0d versie 2 hw0a scherm. Die met enige aanpassing in de folio 100 past en je kijkhoek etc ENORM verhoogt. En de kosten vielen ook enorm mee nog geen 7 tientjes incl verzenden.

openscrhoeven.. piece of cake

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/28alws6.jpg

tadaaa:

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/25kkj15.jpg

16gb chipje naast de 3g print?? hmmm

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2s9q0xg.jpg

even kijken wat er onder dat zwarte plastic zat, en ja hoor :P

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2coij41.jpg

Nieuwe scherm boven ( als je goed kijk zie je dat de ophang unten iets afwijken) Oude scherm (cracked) onder

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/14xkjli.jpg

kleine correctie nodig. Andere alluminium ernaast afknippen anders kan hij ook niet meer dicht.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/8vvm8w.jpg

terug in elkaar test 1

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30lpfmw.jpg

try that with a standard folio screen :D Dan zie je dus geen r**t

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/rvj7k4.jpg

• luckyjan
Knap gedaan _/-\o_

• X-Tripiot
Thx! En was maar twintig minutjes werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadRettoR
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 19:53
Impressive hoor X- Tripiot! Ziet er een stuk beter uit. Zijn er ook schermen beschikbaar die out of the box passen? Het betere knutsel werk is niet aan mij besteedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• specialbart
  • Laatst online: 08-10-2023
niekvanprooijen schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:28:
......

Momenteel heb ik toch Folio3x geinstalleerd aangezien Honeycomb is gericht op tablets. Dit merk je. Het werkt beter, knoppen zijn duidelijker en de bediening is eenvoudiger. Let op bij het installeren van Folio3x dat je de nodige patches installeert.

In Volgorde:
1. Folio3x
2. Indien gewenst: Kernel op 1.5GHz
3. Patch voor het juist onthouden van datum en tijd
4. Patch 1.7 met de laatste wijzigingen.
Forumlink

kan iemand mij vertellen hoe ik de patches 2,3 & 4 installeer? ik heb nu Folio3x erop staan..
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste