Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-12-2023
niekvanprooijen schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:49:
[...]

Nee inderdaad. Fastboot schijnt ook via windows te kunnen. In feite is Fastboot een tool van google /android en is het een onderdeel van de SDK. Ik denk dat google je hiermee goed kan helpen.

Linux/Ubuntu kan natuurlijk ook via een virtual machine. Doe ik ook. Werkt prima. Kleine moeite.
Gevonden (voor de geinteresseerden): http://dottech.org/tipsnt...-with-your-android-phone/

Enige is dat ik dan de USB driver eerst nog even aan de praat moet krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:32
griezel schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:19:
[...]

Gevonden (voor de geinteresseerden): http://dottech.org/tipsnt...-with-your-android-phone/

Enige is dat ik dan de USB driver eerst nog even aan de praat moet krijgen
Dat laatste is lastig. Weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-05 06:44
@niekvanprooijen

Geen last van bugs en instabiliteit?

Zo ja, wat zijn de ergste hindernissen?

Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Badgeryayo schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:38:
@niekvanprooijen

Geen last van bugs en instabiliteit?

Zo ja, wat zijn de ergste hindernissen?

Thx.
Er zitten in elke rom bugs/ergenissen, maar deze vind ik niet hinderlijk. Zo heeft Folio3x wel eens last van het niet willen installeren van apps. Een 2e poging biedt dan vaak uitkomst. Foliomod heeft zoals eerder gezegd "last" van spontane awakes (de developer noemt dit een feature, aangezien er gesynchroniseerd wordt...). CM7 gaf bij mij nog wel eens last van wifi-problemen, maar dit bleek later te liggen aan het gebruik van kanaal 6 ipv 11.

Ik denk dat ieder zijn eigen favoriete rom heeft. Het is nogal persoonlijk. Ik gebruik ondanks kleine bugs Folio3x, omdat ik het er beter uit vind zien. Hiervoor heeft er een poos CM7 op gestaan wat op wifi na prima werkte. Het wisselt nogal.

Daarbij vind ik het ook leuk om af en toe eens een andere rom te testen. Het installeren gaat nogal makkelijk.

Ik vind alle 3 in ieder geval beter dan de standaard ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai inmiddels ook op cm7.. Bevalt mij ook erg goed!
Scherm valt bij mij erg mee hoor. Ik zie heel wat tablets voorbij komen omdat ik op de multimedia afdeling werk van de Makro, maar zo dramatisch is het echt niet. Tuurlijk is de kijkhoek wat minder, maar het scherm is niet dramatisch slecht imo.

@niekvanprooijen
Enig idee hoe ik de onstabiele wifi verbinding icm cm7 kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:01:
Ik draai inmiddels ook op cm7.. Bevalt mij ook erg goed!
Scherm valt bij mij erg mee hoor. Ik zie heel wat tablets voorbij komen omdat ik op de multimedia afdeling werk van de Makro, maar zo dramatisch is het echt niet. Tuurlijk is de kijkhoek wat minder, maar het scherm is niet dramatisch slecht imo.

@niekvanprooijen
Enig idee hoe ik de onstabiele wifi verbinding icm cm7 kan verhelpen?
Ik kon het oplossen door het wifi-kanaal op 11 in te stellen. Had hem op 6 staan, die werd niet gebruikt in de omgeving, maar daar heeft de folio op een of andere manier moeite mee. Kanaal 1 trouwens ook.
Later nooit meer problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt op de router zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Hier na 'out of the box'-install geen WiFi problemen met de CM7 uit deze post.
Heb een DLink DIR-655 router, en heb m op bezoek ook aan een Netgear gehad...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badgeryayo
  • Laatst online: 24-05 06:44
Kon vandaag ook niet op mijn netwerk van school inloggen met CM7. Eerder met Foliomod werkte het wel. Misschien toch maar eens Folio3x proberen. Iemand een makkelijke manier om bijvoorbeeld mijn instellingen van Go Launcher Ex en Dolphin te saven? Of kan dit met titanium backup?

[ Voor 32% gewijzigd door Badgeryayo op 12-09-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
niekvanprooijen schreef op maandag 12 september 2011 @ 16:27:
[...]

Dat laatste is lastig. Weet ik uit ervaring.
Hoi, nou alles is gelukt dus hij is geroot. Heb wel android sdk gebruikt en javadeveloper. Folio is geroot met behulp van SuperOneClick, maar als ik nu de custom rom wil installeren vanaf de SD card zegt hij dat dat niet kan omdat de signature niet juist is.

Enig idee wat dit kan zijn? Hij zit als ik dat doe niet aangesloten via USB, moet ik dat soms wel weer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Vraagje aan de Folio users die ook een HP Touchpad hebben, wat prefereer je?

Ikzelf ben nog voor iemand anders opzoek naar een tabelt (<100 EUR) en kan kiezen tussen de Folio, of de HP. Toevallig iemand met beide die kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visser1 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 01:00:

Ikzelf ben nog voor iemand anders opzoek naar een tabelt (<100 EUR) en kan kiezen tussen de Folio, of de HP. Toevallig iemand met beide die kan vergelijken?
Nee, want beide zijn niet goed verkrijgbaar of heeft diegene ze beide? De Folio 100 is nergens meer te vinden voor 99 euro en de HP Touchpad is ook nergens meer te vinden voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
griezel schreef op maandag 12 september 2011 @ 21:49:
[...]

Hoi, nou alles is gelukt dus hij is geroot. Heb wel android sdk gebruikt en javadeveloper. Folio is geroot met behulp van SuperOneClick, maar als ik nu de custom rom wil installeren vanaf de SD card zegt hij dat dat niet kan omdat de signature niet juist is.

Enig idee wat dit kan zijn? Hij zit als ik dat doe niet aangesloten via USB, moet ik dat soms wel weer doen?
Als je de sdk hebt geinstalleerd en je hebt ook verbinding met je folio, dan zou je ook fastboot kunnen gebruiken.
Ik heb wel eens gehoord van het signature probleem. Volgens mij is dit op te lossen door eerst clockwork recovery te installeren. De link is te vinden op een paar pagina's terug.

Heb gister trouwens weer CM7 geinstalleerd ipv Folio3x ivm sod's (niet willen ontwaken uit sleep. Sleep of death). Via cpu master ingesteld op 1400 mhz en het bevalt prima. Alles gaat super snel. Vergelijkbaar met ipad, zo niet sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Visser1 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 01:00:

Als je de keus hebt zou ik gaan voor de folio. Niet omdat ik er zelf een heb, maar om de simpele reden dat hier al de nodige android ontwikkeling voor plaats heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
niekvanprooijen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 08:35:
[...]

Als je de sdk hebt geinstalleerd en je hebt ook verbinding met je folio, dan zou je ook fastboot kunnen gebruiken.
Ik heb wel eens gehoord van het signature probleem. Volgens mij is dit op te lossen door eerst clockwork recovery te installeren. De link is te vinden op een paar pagina's terug.

Heb gister trouwens weer CM7 geinstalleerd ipv Folio3x ivm sod's (niet willen ontwaken uit sleep. Sleep of death). Via cpu master ingesteld op 1400 mhz en het bevalt prima. Alles gaat super snel. Vergelijkbaar met ipad, zo niet sneller.
Thnx! Nu weer aan het werk, hopelijk kan ik dit vanavond weer even proberen. Als ik er tijd voor heb, post ik nog wel even de stappen die ik heb doorlopen om mijn gepatchte Folio over te zetten op een custom rom zodat anderen daar ook wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
Oke heb de de update.zip(Foliomod 1.4) op een sd gezet en dus via de recovery aan het installen maar hij staat al zo'n 15+ minutes op booting recovery kernel image. Normaal dat het zo 'lang' duurt? Zit nu zeker al aan de 20 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
OnlyRinaldo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 16:24:
Oke heb de de update.zip(Foliomod 1.4) op een sd gezet en dus via de recovery aan het installen maar hij staat al zo'n 15+ minutes op booting recovery kernel image. Normaal dat het zo 'lang' duurt? Zit nu zeker al aan de 20 min.
Nee dat is niet normaal. Misschien kan het helpen om eerst een factory reset te doen vanuit de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Tablet had de laatste kernel (zakje was al open dus de eerdere gebruiker zal hem wel geupgrade hebben) even de stappen gevolgt en ben nu Foliomod 1.4 aan het installeren(nu doet die wel wat:p) Laat het weten of het gelukt is. Toch bedankt voor je reactie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Net even CM7 geprobeerd maar liep toch niet helemaal zoals ik had gedacht. Daarnaast werkte de Market niet geheel met Adobe Flash Player en ook met enkele andere apps. Dus nu even de Honeycomb meuk uitproberen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
alex3305 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:50:
Net even CM7 geprobeerd maar liep toch niet helemaal zoals ik had gedacht. Daarnaast werkte de Market niet geheel met Adobe Flash Player en ook met enkele andere apps. Dus nu even de Honeycomb meuk uitproberen :+
Kan je voor 100 euro toch weer een poosje zoet zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
niekvanprooijen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 19:54:
[...]

Kan je voor 100 euro toch weer een poosje zoet zijn...
Het houdt je inderdaad van de straat :+.

Trouwens, als ik alle patches voor Folio3x installeer welke in de post van niekvanprooijen staan dan boot het tablet niet meer. Wel als ik de OC kernel niet installeer. Iemand met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
Ik meende iets te hebben gelezen over update 7. Heb je dat langs zien komen? Of praat ik nu abrakadabra...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Gusev schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:08:
Ik meende iets te hebben gelezen over update 7. Heb je dat langs zien komen? Of praat ik nu abrakadabra...
Nee Vegacomb update 1.6 naar 1.7 klopt inderdaad. Die kan ik ook installeren, maar zodra ik de OCKernel installeer gaat het ding niet meer verder dan het Toshiba scherm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ah okee, ik ben nog benieuwd of ik 't ding krijg van DynaByte, dus kan je tot die tijd niet helpen :P . Hoor wel graag wanneer het is gelukt uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 19:57
alex3305 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:06:
[...]

Trouwens, als ik alle patches voor Folio3x installeer welke in de post van niekvanprooijen staan dan boot het tablet niet meer. Wel als ik de OC kernel niet installeer. Iemand met dezelfde ervaring?
Niet alle chips zijn hetzelfde, dus waarschijnlijk heb jij een exemplaar dat de OC niet aan kan (sommigen zijn gewoon meer te OC'en dan anderen). Gewoon die update overslaan als ik het zo lees en dan de rest installeren. Dan maar op 1 ghz proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk er sterk aan mijn Yarvik Tab210 te vervangen door een /folio100. Goed idee, of is er op het moment een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Lol, denk niet dat je er eentje gaat vinden (tenzij je meer wilt uitgeven dan dat ze momenteel 'waard' zijn...) Zie:

Toshiba Folio 100 beschikbaarheid en levertijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:33:
Ik denk er sterk aan mijn Yarvik Tab210 te vervangen door een /folio100. Goed idee, of is er op het moment een betere optie?
Waar wil je die Folio precies vandaan halen? Het is namelijk erg moeilijk om er momenteel nog eentje te vinden voor 99 euro. Een alternatief is de Hannspree Hannspad voor 185 euro (Hannspree Hannspad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:42:
[...]

Waar wil je die Folio precies vandaan halen? Het is namelijk erg moeilijk om er momenteel nog eentje te vinden voor 99 euro. Een alternatief is de Hannspree Hannspad voor 185 euro (Hannspree Hannspad).
V&A, 150 euro. Of dan toch maar de HanssPad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
alex3305 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:06:
[...]

Heb je vanuit de recovery na de installatie een wipe uitgevoerd? Zo niet, dan blijft ie inderdaad hangen. Heb ik vaak gehad.
Dat het aan de kernel ligt lijkt me niet waarschijnlijk. De kernel 'kan' op 1.5GHz gezet worden, maar staat standaard op 1. Overclocken kan via apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
V&A €150,-: Heb al een akkoord met Balkende_IV :9

[ Voor 13% gewijzigd door mpx200_05 op 13-09-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Iemand gelukt om hd content af te spelen? 2 video's geprobeerd met rock en moboplayer maar dit speelt niet echt best af. Bit rate tussen de 2000-3000 Kpbs een was een mkv en de een mp4 bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
OnlyRinaldo schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:18:
Iemand gelukt om hd content af te spelen? 2 video's geprobeerd met rock en moboplayer maar dit speelt niet echt best af. Bit rate tussen de 2000-3000 Kpbs een was een mkv en de een mp4 bestand.
Welke ROM gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:03:
[...]

V&A, 150 euro. Of dan toch maar de HanssPad??
Ik had niet eens gezien dat iemand er nu eentje voor 150 euro inclusief TV kit op V&A had gezet. Die is zoals ik begrijp uit een post hierboven alweer verkocht. Maar ik zou me als ik jou was me gewoon even goed verdiepen in de tablets. Bekijk reviews op Youtube en scan/lees beide ervaringen topics hier op GoT door. Voor 99 euro is het een no brainer, maar die zijn er niet meer te vinden. Voor 150 euro zit je dicht aan tegen die 185 (inclusief verzendkosten) van de Hannspad en moet je denk ik gewoon even beide bekijken.

Beeldscherm kijkhoeken: Hannspad beter
Aanraak gevoeligheid: ben ik nog niet over uit
Hoeveel vingers tegelijk: Folio 4 vingers (specs), Hannspad 2 vingers (als ik af ga op filmpje YT)
Accuduur: Hannspad beter 6,5 uur heavy usage (http://www.hardwareheaven...view-user-experience.html), Folio opgegeven 7 uur bij 65% van surfen op het web, 10% bij het afspelen van videos, 25% standby (specs)
Aansluitingen: Ongeveer gelijk dacht ik. Voordeel van de Folio is dat je er een USB apparaat aan kunt hangen. Bijvoorbeeld een goedkoop toetsenbordje of een schijf (denk ik).
Gewicht: Gelijk

Software: Standaard niet veel bij beide
Custom ROM's: Folio voorsprong door veel gelijkenis met Advent Vega en omzetten van die ROM voor de Folio. Hardware acceleration in Honeycomb aanwezig. Bij de Hannspad wordt hier nog aan gewerkt die gelijkenissen vertoont met de G Tab. Nog geen hardware acceleration aanwezig in Honeycomb wel in HannsTitan een Froyo ROM.

Overige: Folio heeft een frontfacing camera kun je handig vinden :)

Misschien ben ik nog iets vergeten. Maar zo is het zoals ik het zie en heb begrepen uit de verschillende bronnen en ervaringen.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
@niekvanprooijen

Ik probeer folio 3x te installeren, maar krijg telkens een zwart scherm na het toshiba logo.
Enig idee waar dat aan ligt?

CM7 gaat uitstekend, maar wil toch even honeycomb proberen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
niekvanprooijen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:14:
[...]

Heb je vanuit de recovery na de installatie een wipe uitgevoerd? Zo niet, dan blijft ie inderdaad hangen. Heb ik vaak gehad.
Dat het aan de kernel ligt lijkt me niet waarschijnlijk. De kernel 'kan' op 1.5GHz gezet worden, maar staat standaard op 1. Overclocken kan via apps.
Moet dat ook na het installeren van de kernel? Nja morgen eerst even een nandroot backup doen en daarna uitproberen. In ieder geval bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
alex3305 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:01:
[...]

Moet dat ook na het installeren van de kernel? Nja morgen eerst even een nandroot backup doen en daarna uitproberen. In ieder geval bedankt voor de tip!
Ik doe het altijd. Anders kan het door elkaar lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Sinned123 schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 22:58:
@niekvanprooijen

Ik probeer folio 3x te installeren, maar krijg telkens een zwart scherm na het toshiba logo.
Enig idee waar dat aan ligt?

CM7 gaat uitstekend, maar wil toch even honeycomb proberen.
Hetzelfde probleem als hierboven. Voor een wipe uit via de recovery en je probleem zal waarschijnlijk verholpen zijn.

• OnlyRinaldo
Ik gebruik Foliomod 1.4.

• niekvanprooijen
Dan zou het goed kunnen werken. Deze ROM gebruikt de hardware acceleration.

• OnlyRinaldo
Raar, misschien vanmiddag even de Honeycomb ROM proberen.

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:32
Zijn er mensen die de Android Market werkende hebben gekregen op de stock rom? Voorlopig blijf ik nog even op de originele 1.3 rom vanwege problemen met foliomod en ontevredenheid over cyanogenmod. Ik heb mijn folio gerooted met ADB en SuperOneClick, de apps geinstalleerd maar ik kan geen account toevoegen (hij blijft dan steken op "Can't establish a reliable data connection to the server.", terwijl er wel wifi en internet verbinding is).

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
Gister binnen gekomen en CM7 geïnstalleerd, werkt prima.

Toen ik hem de eerste keer in het dock drukte ging het vanzelf naar de dockmodus. De laatste 2 keer niet meer en bevroor het systeem. Heb een hard reset moeten doen.

Hebben meer mensen daar last van?

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:58
mobby1971 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:23:
Gister binnen gekomen en CM7 geïnstalleerd, werkt prima.

Toen ik hem de eerste keer in het dock drukte ging het vanzelf naar de dockmodus. De laatste 2 keer niet meer en bevroor het systeem. Heb een hard reset moeten doen.

Hebben meer mensen daar last van?
Hier hetzelfde probleem. Met CM7 moet ik constant een reset doen als hij in de dock heeft gestaan of als ie een tijdje heeft geslapen. Ik denk dat ik vanavond weer terug ga naar Foliomod.

• mobby1971
Slaapstand is bij mij geen probleem. Één keer op power, zodra het ledje rood blijft nog een keer drukken.

Het dock vind ik wel een probleem.

• OnlyRinaldo
Probeer CM7 erop te zetten maar hij geeft het android logo met een uitroepteken... Wie weet wat dat betekent???

• griezel
OnlyRinaldo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:23:
Probeer CM7 erop te zetten maar hij geeft het android logo met een uitroepteken... Wie weet wat dat betekent???
Als je hier op de 'home' toets drukt ("huisje"), kun je verder

• Queros
  • Laatst online: 20-06 15:45
Nou, het lijkt mij een top ding..dus als iemand van zn folio afwil voor niet al te veel geld.. please DM me:D want hij is vrijwel nergens leverbaar voor een ''fatsoenlijk'' bedrag:(

• alex3305
niekvanprooijen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:44:
[...]

Ik doe het altijd. Anders kan het door elkaar lopen...
Nogmaals geprobeerd, maar hij wil dus echt helemaal niet booten met de OCKernel. Heb dat ding ongeveer een half uurtje laten liggen, maar gewoon geen leven. Met de stock kernel werkt het overigens wel goed, alleen heb ik dan af en toe last van het sleep probleem.

• OnlyRinaldo
griezel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:35:
[...]

Als je hier op de 'home' toets drukt ("huisje"), kun je verder
Bedankt maar heb nieuw probleempje...

Geen idee wat ik heb gedaan net. Volgens mij alleen m'n sdcard geformat maar cm7 boot niet meer... Blijft hangen. Probeer net weer via recovery te installen maar krijg de error can't open file. Met schillende sd kaartjes geprobeerd maar het lukt niet...

Nevermind, als het goed is is cm7 opnieuw aan het installeren. Beetje kloten helpt altijd :+

[ Voor 10% gewijzigd door OnlyRinaldo op 14-09-2011 17:59 ]

• griezel
Hoi,
ik ben dit aan het doen, maar krijg dit stuk niet voor elkaar, hij wil fastboot installeren op mijn pc als ik usb aansluit na de volgende stappen maar dat werkt niet:

Put your Folio 100 in Fastboot mode by pressing the [Power] button once, releasing it for a second while the tablet starts. When Toshiba logo appears, press 3 times [Power] button then one time [Volume+] button.

The tablet screen should display:
Starting Fastboot USB download protocol, please execute 'fastboot' command
Connect the USB cable to your PC

Your tablet should get detected and an ADB driver should get installed on your Windows system

ik doe dat via deze pagina: http://www.arctablet.com/...3-0-0-5-toshiba-folio100/

enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door griezel op 14-09-2011 19:01 ]

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Misschien dat je hier wat aan hebt:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961826

• griezel
Bedankt, die heb ik inderdaad ook gebruikt, maar dat was om USB aan de praat te krijgen in debug modus. Hierna wordt nu netjes mijn Folio herkend in Apparaatbeheer.
Als ik hem echter in Fastboot opstart en dan via USB aansluit, wil hij ineens een stuurprogramma voor fastboot hebben en daar ben ik nu naar op zoek

• OnlyRinaldo
Ben terug gegaan naar Foliomod maar als ik me Folio uitzet en weer aanzet boot Foliomod alleen als ik een factory restore doe. Iemand enig idee?

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
griezel schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:43:
[...]

Bedankt, die heb ik inderdaad ook gebruikt, maar dat was om USB aan de praat te krijgen in debug modus. Hierna wordt nu netjes mijn Folio herkend in Apparaatbeheer.
Als ik hem echter in Fastboot opstart en dan via USB aansluit, wil hij ineens een stuurprogramma voor fastboot hebben en daar ben ik nu naar op zoek
Dit dan misschien:

Connect your tablet to your PC via USB. You will get a notification that some drivers were not installed, which is OK for now.
Right-click ‘Computer’ and click ‘Manage’. Identify your device from the list, right-click it and click ‘Update Driver Software..’.
Choose to browse your computer for driver software and then select to pick from a list device drivers on your computer.
Choose to view all devices and click ‘Have Disk…’.
Browse to the google-usb_driver folder inside your Android SDK folder and select the android_winusb.inf file.
If you get any warnings prompts telling you that the driver might not be compatible, just choose to continue installing.
Once the drivers have been installed, you should be able to use ADB with your device.
To confirm that your device is recognized, launch a Command Prompt window and enter these commands:

adb kill-server
adb start-server
adb devices

• kutagh
OnlyRinaldo schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:02:
Ben terug gegaan naar Foliomod maar als ik me Folio uitzet en weer aanzet boot Foliomod alleen als ik een factory restore doe. Iemand enig idee?
Ik heb dezelfde probleem gehad toen ik van CM7 naar FolioMod ging. Uiteindelijk met fastboot de stock rom er weer op gezet... Misschien dat het vanaf stock rom het wel lekker gaat.

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Gisteren alles netjes ontvangen van 4Launch, dock erbij gekocht, makkelijk dacht ik eerst.... later dacht ik hmm met hoes erbij is het natuurlijk weer onnuttig. Alles wel nieuw in verpakking..opgeladen..
Dus nu op zoek naar een hoes/sleeve

Even een korte resume van alle tips hier XD (Dank aan alle bijdragers)

Handleiding gelezen van tabletroms.com (of de readme.txt). NIET geupdate tablet zijn nieuwe roms gewoon te installeren. Heb je de Toshiba rom van een updat voorzien dan is de procedure 1. Root je device (superoneclick) 2. clockworkmod app installeren 3. backup maken 4. gewenste image op je tablet zetten.

Voor mijn niet geupdate tablet...updaten.
1. FolioMod 1.4 - Was toch niet zo blij met de android phone layout. Well snel, puur het menu gevoel.
2. Folio3x - Aha hier ben ik blij mee...die blijft er voorlopig op...
Alleen belangrijk om te herinneren plug&play of wifi aan/uitzetten = device rebooten.
(Zie pagina 12 - Niek van Rooyen - voor de juiste volgorde)
3. Nog meer aha op tweakers.net. Windows 8. Nu even puzzelen, maar die moet natuurlijk getest worden. Eens uitzoeken hoe dat gaat werken...

• OnlyRinaldo
kutagh schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:06:
[...]

Ik heb dezelfde probleem gehad toen ik van CM7 naar FolioMod ging. Uiteindelijk met fastboot de stock rom er weer op gezet... Misschien dat het vanaf stock rom het wel lekker gaat.
Oke bedankt, zo even proberen.

• Sinned123
Ik zie dat er wat problemen zijn om fastboot aan de praat te krijgen.
Ik heb mijn folio verkocht en de koper wou graag stock.
Dus even uitgezocht, ze hebben het niet makkelijk gemaakt :p

Download op deze locatie de stock rom, fastboot files. En geeft tevens uitleg welke fastboot commando's er gebruikt moeten worden.
http://tabletroms.com/for...tore-stock-rom-error.html

Je kunt dan vervolgens je folio booten in fastboot modus door 3x power en vervolgens volume up te drukken.
De driver die dan geinstalleerd word, werkt dan echter niet.

Je moet nog een goede driver installeren.
Er is echter helemaal geen Folio driver.
Je zult die van google moeten gebruiken maar standaard werkt die helemaal niet.
Maar je kunt de ini aanpassen dat ie wel werkt.

Via
http://developer.android.com/sdk/win-usb.html
kun je de android sdk downloaden.
Uitpakken en sdk manager opstarten, hij is een tijdje flink aan het updaten.
Als hij klaar is kan je via available packages, third party addons, google inc de google v4 usb drivers downloaden.
Hij schrijft de drivers hier weg: C:\android-sdk-windows\extras\google\usb_driver
Pas vervolgens android_winusb.inf aan met de info uit de onderstaande link.
http://www.addictivetips....ra-based-android-tablets/
Je kunt nu de niet werkende drivers vervangen voor de adb driver.

Als je nu de fastboot commando's gebruikt, zou het wel moeten werken.

Verwijderd

@Sinned123 goed dat de stock ROM er nu weer op staat. Ik heb me nog niet zover erin verdiept dat ik weet hoe flashen en dergelijke werkt. Dat komt denk ik nog wel :), eerst maar eens met de stock ROM aan de slag.

Wel heb ik gezien dat de ontwikkeling bij de Folio 100 ook stokt door het ontbreken van een nieuwe kernel en te weinig developers die zich willen inzetten om die wel te maken. Bij de Hannspad is er ook geen goede kernel aanwezig voor HC, maar daar wordt aan gewerkt voor HC 3.0 dacht ik. Bij de Folio 100 zie ik dat niet 1,2,3 waar dat gebeurd voor HC 3.2. Hopelijk gaat het toch nog een keer zover komen met de Folio 100 dat er een ROM als de Vegacomb 3.2 voor de Advent Vega komt (Honeycomb 3.2 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1221336). Ze hebben zo te zien al heel veel werkend gekregen :).

• griezel
Sinned123 schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:57:
Ik zie dat er wat problemen zijn om fastboot aan de praat te krijgen.
Ik heb mijn folio verkocht en de koper wou graag stock.
Dus even uitgezocht, ze hebben het niet makkelijk gemaakt :p

Download op deze locatie de stock rom, fastboot files. En geeft tevens uitleg welke fastboot commando's er gebruikt moeten worden.
http://tabletroms.com/for...tore-stock-rom-error.html

Je kunt dan vervolgens je folio booten in fastboot modus door 3x power en vervolgens volume up te drukken.
De driver die dan geinstalleerd word, werkt dan echter niet.

Je moet nog een goede driver installeren.
Er is echter helemaal geen Folio driver.
Je zult die van google moeten gebruiken maar standaard werkt die helemaal niet.
Maar je kunt de ini aanpassen dat ie wel werkt.

Via
Als hij klaar is kan je via available packages, third party addons, google inc de google v4 usb drivers downloaden.
Hij schrijft de drivers hier weg: C:\android-sdk-windows\extras\google\usb_driver

Als je nu de fastboot commando's gebruikt, zou het wel moeten werken.
Hoi, bedankt, helder verhaal. Bovenstaande (op de stock rom na) is mij reeds gelukt. Ik heb de drivers aan de praat gekregen en mijn folio wordt reeds goed herkend als ik hem normaal aansluit. Er verschijnt dan in apparaatbeheer netjes een android apparaat.

Als ik de Folio echter in fastboot modus opstart en vervolgens met USB aansluit, dan gaat de installatie niet juist. Er verschijnt dan een melding dat hij 'Fastboot' moet installeren. Er komt dan in apparaatbeheer een onderdeel 'fastboot' met vraagteken te staan. Het lukt mij niet om dit apparaat met het eerder genoemde winusb.inf te installeren.

• OnlyRinaldo
Nog steeds een probleem met een niet bootende tablet als ik Foliomod installeer. Eerste keer werkt het en daarna moet eerst een factory restore doen voordat die boot... Op de stock rom werkt het wel normaal.

Staat nu de Folio3x rom op en die werkt gewoon wel.

[ Voor 11% gewijzigd door OnlyRinaldo op 15-09-2011 10:42 ]

• mobby1971
niekvanprooijen schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 23:46:
[...]

Hetzelfde probleem als hierboven. Voor een wipe uit via de recovery en je probleem zal waarschijnlijk verholpen zijn.
Ik heb hetzelfde probleem, en ik wil graag folio3x uitproberen. Vanuit CM7 reboot ik naar het clockworkmod Recovery menu. Installeer de update.zip vanaf de SD. Dan een factory reset vanuit clockworkmod recovery menu.

Toshiba screen verschijnt, daarna een blank scherm.

Weet iemand een oplossing?

• OnlyRinaldo
mobby1971 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:03:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, en ik wil graag folio3x uitproberen. Vanuit CM7 reboot ik naar het clockworkmod Recovery menu. Installeer de update.zip vanaf de SD. Dan een factory reset vanuit clockworkmod recovery menu.

Toshiba screen verschijnt, daarna een blank scherm.

Weet iemand een oplossing?
Had het zelfde probleem, stock rom erop zetten en daarna Folio3x. Trouwens heb zelf een probleempje met Folio3x als ik boot dan gaat wifi aan. Maar zet ik wifi uit en daarna aan dan krijg ik een error.

• Gusev
^ dat klopt, na het aan en uitzetten van wifi moet je een reboot doen, dacht ik ergens te hebben gelezen...

• OnlyRinaldo
Gusev schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:40:
^ dat klopt, na het aan en uitzetten van wifi moet je een reboot doen, dacht ik ergens te hebben gelezen...
Oke bedankt voor de info. Weet trouwens nog steeds niet welke rom ik fijn vind. Folio3x vind ik toch een beetje langzaam. Helaas heb ik een probleempje met met Foliomod 1.4 die niet meer boot anders kies ik zeker voor deze rom.

• kutagh
OnlyRinaldo schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:00:
[...]

Oke bedankt voor de info. Weet trouwens nog steeds niet welke rom ik fijn vind. Folio3x vind ik toch een beetje langzaam. Helaas heb ik een probleempje met met Foliomod 1.4 die niet meer boot anders kies ik zeker voor deze rom.
Als je een oplossing hebt gevonden voor het Foliomod 1.4 probleem moet je dat me even laten weten ;) Inderdaad jammer dat deze rom zo'n probleem heeft...

• Sinned123
griezel schreef op donderdag 15 september 2011 @ 09:25:
[...]

Hoi, bedankt, helder verhaal. Bovenstaande (op de stock rom na) is mij reeds gelukt. Ik heb de drivers aan de praat gekregen en mijn folio wordt reeds goed herkend als ik hem normaal aansluit. Er verschijnt dan in apparaatbeheer netjes een android apparaat.

Als ik de Folio echter in fastboot modus opstart en vervolgens met USB aansluit, dan gaat de installatie niet juist. Er verschijnt dan een melding dat hij 'Fastboot' moet installeren. Er komt dan in apparaatbeheer een onderdeel 'fastboot' met vraagteken te staan. Het lukt mij niet om dit apparaat met het eerder genoemde winusb.inf te installeren.
Klopt :)
Je moet nu pas de gehackte driver installeren.
In apparaatbeheer die driver handmatig updaten.
Als fastboot veranderd in ADB, dan klopt de driver pas.
Daarna kan je met fastboot de folio aanspreken.

• griezel
/\ hm, ok, ik moet dus nog eens dit verhaal doorlopen?

Via

• Sinned123
Yep dat stuk moet je nog even doen.

• mobby1971
iemand al FolioNotion v3.0.1 geprobeerd?

Verwijderd

Ik heb ze alle vier geprobeerd vanavond en moet zeggen dat FolioNotion 3.0.1 toch het meest betrouwbaar is.

Tot zover geen bugs opgemerkt en alles loopt soepel het is alleen een beetje wennen aan de ROM.
Bij de overige ROMS (Folio3x/FolioMod/CM7) merk je gewoon dat niet altijd alles werkt omdat het gewoonweg nog niet ver genoeg ontwikkeld is.
Zeer jammer dat de Folio3x nog een aantal bugs heeft wat op een gegeven moment zeer frusterend wordt, los van dit zou het een goede ROM zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:38:
Ik heb ze alle vier geprobeerd vanavond en moet zeggen dat FolioNotion 3.0.1 toch het meest betrouwbaar is.

Tot zover geen bugs opgemerkt en alles loopt soepel het is alleen een beetje wennen aan de ROM.
Bij de overige ROMS (Folio3x/FolioMod/CM7) merk je gewoon dat niet altijd alles werkt omdat het gewoonweg nog niet ver genoeg ontwikkeld is.
Zeer jammer dat de Folio3x nog een aantal bugs wat op een gegeven moment zeer frusterend wordt, los van dit zou het een goede ROM zijn.
Ik vind het balen om te zien dat de Folio3x ROM waarschijnlijk niet meer verder wordt ontwikkeld omdat het VegaComb team is overgestapt op HC 3.2 en die ROM niet zomaar kan worden gepoort naar de Folio. Misschien had ik beter een PoV tablet kunnen nemen ;( :P. Nou ja, eerst eens wachten totdat ik mijn Folio 100 binnen heb en daar eens mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Daar hebben we V&A voor, niet hier.

[ Voor 89% gewijzigd door janvanduschoten op 17-09-2011 09:10 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 10:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Iemand tips voor een mooi hoesje? liefste zo'n foam/rubber achtig ding.
En is een screenprotector aan te raden of niet?

verder:
Hoe kan ik de cpu >1ghz krijgen? de 1,5ghz kernel oc start ie niet mee op, maar wil bijv 1,3ghz proberen.
GPS, werkt een usb of bluetooth gps muis?
Welke apps zijn musthave?

ps. ik draai folio3x

[ Voor 3% gewijzigd door HellStorm666 op 16-09-2011 01:50 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen doet het voorkomen alsof de standaard ROM compleet ruk is maar ik vind het eigenlijk wel meevallen :$. Waar ik wel van ben geschrokken is de kijkhoek. Ik wist al dat die niet best was, maar het is toch best wel ernstig als je de tablet in landschap modus net niet goed houdt dan ben je al een deel van je kleuren kwijt.

Weet iemand toevallig hoe je full rotation kunt toepassen? Net zoals eigenlijk op bijvoorbeeld een iPod kan? Want ik heb het idee dat het scherm op zijn kop een betere kijkhoek heeft.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=uOmp542Ijrs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Op FolioNotion worden me settings niet onthouden en kan ik niks installeren vanaf de market, iemand een idee?
Ik denk zelf dat ik toch ff de stock rom ga proberen omdat de rest me tot nu nog niet echt blij hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
Hoi allen, onwijs bedankt voor alle hulp. Vanavond had ik eindelijk even tijd en nu is het gelukt! Blij man hier, thnx all!
Nu eens kijken hoe dit allemaal bevalt.
Ben deze rom aan het installeren btw: http://forum.xda-develope...read.php?t=933989&page=54 (zie post van spino1970)

edit: hmm en nu nieuw probleem, hij blijft maar in een loop zitten tijdens starten. Morgen maar weer een nieuwe poging, doe vast weer iets fout ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door griezel op 16-09-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnlyRinaldo
Als het tijdens het booten is, moet je even een factory restore doen.

Trouwens krijg steeds dit als ik nu de stock rom wil installeren:
run adbd
+ start adb daemon
installing boot
installing recovery

Behoorlijk ingekort maar er staat dat de installatie succesvol was maar er is dus niks gebeurt.... gedaan in alle recovery's.img(s) die er maar zijn maar het lukt me totaal niet meer... terwijl het hiervoor wel 2x gelukt is. Owja alle andere roms krijg ik wel geïnstalleerd behalve dus de stock rom :?

[ Voor 9% gewijzigd door OnlyRinaldo op 16-09-2011 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Folio3x en foliomod geven bij mij erg veel hickups.
Elke 5 a 10 seconden werkt het touchscreen niet.
Nu cm7 er op, tot nu toe geen problemen.
Tumb-keyboard geinstalleerd, typed wel erg lekker.

Nu langzaam aan steeds meer apps en instellingen toevoegen en hopen dat ie zo vlot blijft.
iemand die weet of dualcore wel wordt gebruikt met cm7? Bij systeemeigenschappen ziet ie m als arm v7 cpu.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al de hele avond bezig. De verkoper had de originele ROM teruggezet op mijn verzoek, echter blijkt dit de geupdate ROM te zijn versie 0131. Dit betekent dus dat als je een andere ROM wilt gaan installeren je de boel eerst moet rooten. Dat is me toch een partij werk. Ik ben nog steeds bezig en loop nu even vast omdat ik "adbd cannot run as root in production builds" bericht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Erg vriendelijk, maar niet in het topic. Regel het eventueel via DM.

[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 17-09-2011 09:08 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit StockROM 0131 dus een update van de ROM waarmee de tablet werd geleverd? Kun je me een tip geven hoe ik nu verder moet dan? Barneveld is niet naast de deur voor mij :P.

Android SDK geïnstalleerd en ADB geconfigureerd.
Volgens SuperOneClick heb ik root acces
Busybox geïnstalleerd door SuperOneClick
SuperUser staat geïnstalleerd

Ik loop nu tegen dat ADB root probleem aan omdat ik recovery.img in /data moet plaatsen.

Ik volg dit tutorial: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961826

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 17-09-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:39:
[...]

Vanuit StockROM 0131? Kun je me een tip geven hoe ik nu verder moet dan? Barneveld is niet naast de deur voor mij :P.

Android SDK geïnstalleerd en ADB geconfigureerd.
Volgens SuperOneClick heb ik root acces
Busybox geïnstalleerd door SuperOneClick
SuperUser staat geïnstalleerd

Ik loop nu tegen dat ADB root probleem aan omdat ik recovery.img in /data moet plaatsen.

Ik volg dit tutorial: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961826
Ik heb fastboot geïnstalleerd op de pc.
daarna de tablet uitgezet, dan tablet aanzetten en tijdens het scherm van toshiba 3x de aan uit knop indrukken en dan op vol+ (niet 4xwant dan brick. Je m)
vervolgens via de mini USB aansluiten op de pc.(adb drivers installeren)
Start cmd op de pc.
Type fastboot devices, als de reponse. ? Devices is, werkt fastboot.
nu moet je boot.img en system. Img hebben in de gebruikersmap van je pc.
type. Fastboot flash boot boot.img
Type fastboot flash system system.img

Dan zou het moeten werken.
op Google is de fastboot methode te vinden.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellStorm666 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 23:01:
[...]

Ik heb fastboot geïnstalleerd op de pc.
daarna de tablet uitgezet, dan tablet aanzetten en tijdens het scherm van toshiba 3x de aan uit knop indrukken en dan op vol+ (niet 4xwant dan brick. Je m)
vervolgens via de mini USB aansluiten op de pc.(adb drivers installeren)
Start cmd op de pc.
Type fastboot devices, als de reponse. ? Devices is, werkt fastboot.
nu moet je boot.img en system. Img hebben in de gebruikersmap van je pc.
type. Fastboot flash boot boot.img
Type fastboot flash system system.img

Dan zou het moeten werken.
op Google is de fastboot methode te vinden.
Ik heb wel de fastboot methode gebruikt maar heb recovery.img verwijderd en een nieuwe geïnstalleerd. Vervolgens gewoon de stappen van FolioMod v.1.4. gebruikt dus met SDkaartje.

Via: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=915894

Uiteindelijk heb ik nu toch FolioMod v.1.4. erop :).

• griezel
OnlyRinaldo schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:38:
Als het tijdens het booten is, moet je even een factory restore doen.
.....
Klopt, thnx!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Ik vroeg mij uit nieuwsgierigheid af, zijn er ook mensen met Folio 100's waarbij de rechteronderkant van het scherm niet uitsteekt?

3D portfolio - mijn deviantART

Verwijderd

De Hupie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:06:
Ik vroeg mij uit nieuwsgierigheid af, zijn er ook mensen met Folio 100's waarbij de rechteronderkant van het scherm niet uitsteekt?
Wat bedoel je precies?

• HellStorm666

HellStorm666

De Hupie schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:06:
Bij mij ligt het Evert overal even diep.
Ligt alleen aan de kant van de home,back ed. Knoppen strakker tegen de brezel aan.

Scientia Potentia Est

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Zie:

http://img836.imageshack.us/img836/913/ss852933.jpg

Collega van mij had dit ook en ook op internet meerdere voorbeelden. Zolang het de functie niet verstoord, vind ik het niet zo erg. Ik hoor echter ook verhalen dat na verloop van tijd het touchscreen minder responsive wordt. Maar jullie hebben dit dus niet? Hopelijk heb ik het dan bij degene die ik opgestuurd krijg ook niet.

3D portfolio - mijn deviantART

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Heb nu folionotion geinstalleerd, maar ik krijg de android market niet werkend. Het lukt me niet om in te loggen. Verder wel een erg stabiele en snelle ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Wel apart dat iedereen wat andere ervaringen lijkt te hebben :/

In volgorde heb ik het volgende ervaren:

CM7 : wat problemen met wifi en het dock in het begin. Inmiddels weer terug op CM7 en het het wifi kanaal in de router omgezet naar 11.Is stabiel en het beste van wat ik heb geprobeerd. Ik heb op XDA de VT launcher
gevonden en geinstaleerd. Die werkt erg fijn.

Folio3x3.1 : Flashen ging steeds niet goed (blank scherm) uiteindelijk ging het goed in de stock recovery. Prachtig uiterlijk en super bediening.Mijn favoriet als het niet zo buggy zou zijn. Haperingen in de touchbediening en veel apps die niet werken.

Folioblur : Je moet daar als eerste een Motoblur account aanmaken. Daarna een mooi en stabiel ROM. Helaas werkte bij mij de scherm rotatie niet.

Folimod1.4 : Snelle rom en vond als enige meteen mijn eigen wifi signaal.Helaas het pobleem dat er een blank scherm komt bij het herstarten.

Folination: Werkte bij mij heel slecht? Vooral de respons van het scherm was ineens stukken minder.
Ik heb wel de Notion sniffer app in CM7geïnstalleerd :) gevonden via XDA.

De Market werkte bij mij in alle versies.

Ik ben nog een Android Noob! Ben benieuwd wat de meer ervaren tweakers draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwakzalver schreef op woensdag 14 september 2011 @ 23:16:
Gisteren alles netjes ontvangen van 4Launch, dock erbij gekocht, makkelijk dacht ik eerst.... later dacht ik hmm met hoes erbij is het natuurlijk weer onnuttig. Alles wel nieuw in verpakking..opgeladen..
Dus nu op zoek naar een hoes/sleeve

Even een korte resume van alle tips hier XD (Dank aan alle bijdragers)

Handleiding gelezen van tabletroms.com (of de readme.txt). NIET geupdate tablet zijn nieuwe roms gewoon te installeren. Heb je de Toshiba rom van een updat voorzien dan is de procedure 1. Root je device (superoneclick) 2. clockworkmod app installeren 3. backup maken 4. gewenste image op je tablet zetten.

Voor mijn niet geupdate tablet...updaten.
1. FolioMod 1.4 - Was toch niet zo blij met de android phone layout. Well snel, puur het menu gevoel.
2. Folio3x - Aha hier ben ik blij mee...die blijft er voorlopig op...
Alleen belangrijk om te herinneren plug&play of wifi aan/uitzetten = device rebooten.
(Zie pagina 12 - Niek van Rooyen - voor de juiste volgorde)
3. Nog meer aha op tweakers.net. Windows 8. Nu even puzzelen, maar die moet natuurlijk getest worden. Eens uitzoeken hoe dat gaat werken...
Hallo,

Bedankt voor de info. :) Ik heb ook een geupdate folio. Ik heb alle stappen gevolgd die u gemeld heeft .

1. Root je device (superoneclick)
2. clockworkmod app installeren
3. backup maken 4. gewenste image op je tablet zetten.

Als laatste heb ik clockworkmod geinstalleerd. Ik krijg nu andere menu dan vorige. ( CWM for Betelgeuse v0.3) en helemaalonderaan ClockworkMod Recovery v3.0.2.8.

Maar wanneer ik foliomod wil installeeren in Clockworkmod ( apply sdcard:update.zip) krijg ik melding:

E:Can't open /sdcard/update.zip

Kan iemand mij helpen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Volgens mij kijkt CWM default in de interne SD.

Je kunt bladeren naar "install zip from SD' of iets dergelijks.

Dan naar source en externe SD selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door mobby1971 op 18-09-2011 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobby1971 schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:55:

Dank je voor je reactie. İk denk dat ik het gedaan heb maar ga nog een keer proberen. Thanks:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

mobby1971 schreef op zondag 18 september 2011 @ 10:56:
Ik heb wel de Notion sniffer app in CM7geïnstalleerd :) gevonden via XDA.
Draai ook CM7 op mijn Folio :)
Wat is/doet die Notion Sniffer, en waar heb je hem precies vandaan?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Cheetah schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:34:
[...]
Draai ook CM7 op mijn Folio :)
Wat is/doet die Notion Sniffer, en waar heb je hem precies vandaan?
Dat is een soort opslag-manager met een mooi noiton ink uiterlijk. Er zijn diverse apps.

Ik heb de browser ook getest maar die werkt niet.

Sniffer en Canvas werken wel.

Hier te vinden op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mobby1971 schreef op zondag 18 september 2011 @ 14:55:

_/-\o_ heel erg bedankt! Je had gelijk. İk moest via extern sd card updaten. Het is me gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• griezel
Heeft er iemand met CM7 een oplossing gevonden voor het standby issue? Als de mijne na 30min standby gaat (default instelling) dan moet ik hem booten om er weer mee te kunnen werken. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden hiervoor. Of kan ik standby bijv op een paar uur zetten? Die instelling staat er iig niet standaard bij zie ik.
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste