Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:16

Gusev

Toshiba Folio 100 beschikbaarheid en levertijden

1. Inhoud
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1289823843.jpeg
1. Inhoud
2. Beschikbaarheid en prijzen
3. Centraal Toshiba Folio 100 topic

2. Beschikbaarheid en prijzen
Sinds enige dagen is de prijs verlaagt naar 99,99 euro. superwormluuk wist te melden dat Toshiba de verkoopcijfers dusdanig vond tegenvallen dat de Folio 100 voor 99,99 euro verkocht mag worden door de winkeliers. Volgens hem is daar de TV-kit bij inbegrepen (pricewatch: Toshiba Folio 100 TV kit). De winkeliers worden financieel door Toshiba gecompenseerd. Voor ons consument(Tweakers) is het een uitgelezen mogelijkheid om met dit product aan de slag te gaan. De software en het scherm mag dan wel niet denderend zijn, maar in de prijsklasse 100 euro lijkt het mij een goede koop. Je krijgt immers een dual core 1Ghz processor met de welbekende nVidia Tegra 2 chipset, 512MB RAM, 16GB flash geheugen en een capacitief 10,1inch scherm. De software is aan te passen met een Custom ROM, zie daarvoor het Folio 100 topic.

UPDATE Beschikbaarheid:
De onderstaande informatie is niet langer up-to-date. Het valt aan te nemen dat de tablet bij geen van de onderstaande winkels meer verkrijgbaar is. Wil je alsnog een Toshiba Folio 100 tablet dan kun je terecht bij Conrad voor een prijs van 199 euro: http://www1.conrad.nl/scr...es=1&gclid=&scrwidth=1280 Verder kun je Marktplaats en http://tweakers.net/aanbod/cat/822/tablets.html in de gaten houden voor een goede deal.

Dynabyte:
Geen tablets meer beschikbaar.

Je kunt de Folio 100 laten verzenden (levertijd onbekend) of afhalen in een geselecteerd aantal filialen waarbij het product direct beschikbaar is. Mensen die hem laten verzenden krijgen als status 'geannuleerd' of 'in bestelling'. Bij betaling via iDeal is het geld wel afgeschreven, even afwachten dus hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Zelf wil ik hem afhalen bij een filiaal en staat deze status op 'verzonden naar de winkel'.

UPDATE Dynabyte:
Voorraadsysteem van de website van Dynabyte werkt niet goed. Meeste mensen zullen achter het net vissen, aangezien volgens de medewerker die ik sprak er op vrijdag nog maar zo'n 20 stuks landelijk op voorraad waren. Je wordt vanzelf gecontacteerd met de annulering óf heel misschien met het verblijdende nieuws dat je er wel eentje hebt bemachtigd ;).

MediaMarkt:
Saturn:
Makro (Makropas vereist !!!):
4Launch:
Allen uitverkocht zo valt aan te nemen.

De TV kit
Het is nog onduidelijk of de Dynabyte aanbieding met of zonder de TV kit wordt geleverd. Je kunt in elk geval de kit niet via de website bestellen maar wel vinden via de zoekfunctie, wanneer je klikt op de link krijg je een 404 niet gevonden pagina (http://www.dynabyte.nl/toshiba-folio-100-tv-kit-hdmi.html). Bij 4Launch werd de kit niet gratis of tegen enkele centen meegeleverd. Bij de Makro is dit wel het geval.

Wil je de TV kit nog los bestellen dan kun je terecht bij 4Launch. Kosten 29,90 ex verzendkosten:
http://www.4launch.nl/sho...o-100--usb--hdmi/tweakers
Uitverkocht!

Gratis is leuker maar voor 30 euro krijg je volgens mij best waar voor je geld.
- Dock en laad functie
- HDMI en 3xUSB2.0 aansluiting
- Afstandsbediening

3. Centraal Toshiba Folio 100 topic
Voor algemene vragen over de Toshiba Folio 100 is er een centraal Toshiba Folio 100 Topic
4. Topic changes
- Zoals je ziet heb ik goed gekeken naar het Hannspree topic ;).
- Gusev mede-auteur gemaakt.
- Updates Makro en uitverkocht TV kit 4Launch.
- Dynabyte fiasco.
- Uiverkocht en Conrad.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Goed bezig ChicaneBT!

Een kleine toevoeging: als je de tablet besteld via Dynabyte en kiest voor bezorging ipv afhalen, veranderd de status van je bestelling op "geannuleerd" (bij mij en een aantal anderen althans, schijnbaar niet bij iedereen, zie reacties hieronder). Wat dit precies betekent is nog niet helemaal duidelijk.

Echter, het bedrag wordt (bij mij althans) afgeschreven van je rekening, en ook een bevestigingsmail wordt verstuurd door Dynabyte.

[ Voor 12% gewijzigd door Gusev op 11-09-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Bij mij blijft de status op 'in behandeling ' staan. (verzenden)

[ Voor 19% gewijzigd door zynex op 11-09-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 22:28
zynex schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:51:
Bij mij blijft de status op 'in behandeling staan' als ik via dynabyte bestel. (verzenden)
Bij mij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Okee, toevallig allebei ook met iDEAL betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
ja, het bedrag is al afgeschreven. (Ik heb mijn bestelling trouwens rond 11 uur betaald.)

[ Voor 44% gewijzigd door zynex op 11-09-2011 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Kunnen jullie beide eens de laatste 2 cijfers van jullie ordernummer aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2022
Ik heb gekozen voor afhalen omdat ik dat wel erg handig vind en niet vooraf hoef te betalen.
Zodra ik de tablet heb wil ik direct Clockworkmod recovery en Cyanogenmod installeren, dan heb je tenminste een goed werkende Android 2.3 tablet met market en google apps etc.

Link:Toshiba Folio 100 Topic
De instructies waren geplaatst door Baderyayo (thanks :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Gusev schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:55:
Kunnen jullie beide eens de laatste 2 cijfers van jullie ordernummer aangeven
39 , idd met ideal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
23. Ik heb voor verzenden gekozen, omdat dynabyte niet echt dichtbij zit voor mij. Tevens krijg je het geld anders toch wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ah zo te zien hebben jullie de tablets vroeg besteld/betaald, ik persoonlijk zit op 82.

Heb zo'n klein vermoeden dat het feestje niet doorgaat :P Natuurlijk lopen de ordernummers op, waarbij andere producten ook worden meegeteld, maar ik heb zo'n klein vermoeden dat ze niet super veel van die dingen hebben liggen :P

edit:

Bestelling geplaatst en betaald rond 12:30

[ Voor 7% gewijzigd door Gusev op 11-09-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Ach die 30 euro voor die tv-kt. Als het misschien toch te duur is, is het jammer, maar aan de andere kant is 30 euro voor een mooi dockingstation ook helemaal geen verkeerde prijs. Het wordt in ieder geval een tablet voor mijn moeder en als ik haar helemaal blij kan maken met een tablet wat in totaal 130 euro heeft gekost, dan doe ik dat net zo graag dan dat het 'maar' 100 euro had gekost :).

Daarnaast, als je het Shopping Forum doorzoekt, zie je ook dat 4Launch niet altijd tevreden klanten heeft, dus dat ze het niet netjes doen komt niet geheel onverwacht bij mij.

De laatste twee cijfers van het ordernummer posten heeft totaal geen nut :S. Als Dynabyte 100 orders per uur krijgt dan klopt er al helemaal niets meer van de logica :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Gusev schreef op zondag 11 september 2011 @ 16:59:
Ah zo te zien hebben jullie de tablets vroeg besteld/betaald, ik persoonlijk zit op 82.

Heb zo'n klein vermoeden dat het feestje niet doorgaat :P Natuurlijk lopen de ordernummers op, waarbij andere producten ook worden meegeteld, maar ik heb zo'n klein vermoeden dat ze niet super veel van die dingen hebben liggen :P
Ik was ook niet zo heel vroeg, denk rond 2 uur, half 3 ongeveer.
We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
De laatste twee cijfers van het ordernummer posten heeft totaal geen nut . Als Dynabyte 100 orders per uur krijgt dan klopt er al helemaal niets meer van de logica .
True, maar gok dat het wel meevalt met die bestellingen per uur bij hun? Naja, veel Toshiba Folio tablet bestellingen dat zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Inderdaad. Ik verwacht er ook niet al te veel van, maar niet geschoten is altijd mis he :p Misschien kan ik nog even regelen dat een vriend die op de tu in Eindhoven zit er ééntje voor mij wil ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Mede door het feit dat de "levertijd onbekend" indicatie er al vanaf 't begin stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Dat klopt, maar het is wel vreemd dat ze de tablets dan wel naar de filialen verzenden. Meestal als er 'levertijd onbekend' staat valt het product ook niet af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afhalen gekozen bij Dynabyte en bij de status staat: Verzonden naar de winkel.

Ik mag er vanuit gaan dat het dan correct verloopt :). Dat is een andere status dan nog in behandeling wat ik wat vaag vind eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Nja zeker weten, ik twijfel nu of de mijne niet eerst ook "in behandeling" stond voordat ie op "geannuleerd" sprong. Wil de pret niet drukken voor de anderen :P maar ik weet zeker dat ie eerst op een andere status stond voor "geannuleerd".

Tsja meest logische is "in behandeling" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Bij mij stond er eerst 'bestelling verwerken' :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veraldur
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Toen ik hem besteld rond half 1. Stond die eerst ook in besteling en daarna ging die naar geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Kijk, dat is bruikbare info. Tsja...vooralsnog lijkt afhalen de betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veraldur
  • Niet online
Gusev schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:07:
Kijk, dat is bruikbare info. Tsja...vooralsnog lijkt afhalen de betere keus?
Dunno, ze hebben het geld afgeschreven en als ze naar winkels kunnen versturen zouden ze ook kunnen verzenden. Ik ga morgen voor zekerheid even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Exactly, anders centjes terug, ook prima :) . Bij afhalen zou een medewerker contact met je opnemen via mail/telefoon, zal een drukke maandag worden voor de medewerkers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Lijkt me wel, maar hoeveel van die dingen hebben ze op voorraad? Dadelijk staat iedereen massaal bij de dynabyte in Eindhoven en krijg je de melding dat het product is uitverkocht. Vandaar dat ik geen zin heb om een uur te gaan reizen. Ik wacht gewoon rustig af in mijn stoel en als het niet lukt: pech en anders is het mooi meegenomen. :p

Edit: 4launch had er 60 op voorraad dus ik denk niet dat ze er bij Dynabyte heel veel meer op voorraad hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door zynex op 11-09-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veraldur schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:09:
[...]

Dunno, ze hebben het geld afgeschreven en als ze naar winkels kunnen versturen zouden ze ook kunnen verzenden. Ik ga morgen voor zekerheid even bellen.
Ik weet niet of ze het echt naar de winkels sturen. Zou het niet kunnen dat ze bij de aangegeven filialen niet gewoon een voorraad hebben. Het is een beetje gissen want ik heb nog nooit online besteld bij Dynabyte.
zynex schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:10:
Lijkt me wel, maar hoeveel van die dingen hebben ze op voorraad? Dadelijk staat iedereen massaal bij de dynabyte in Eindhoven en krijg je de melding dat het product is uitverkocht. Vandaar dat ik geen zin heb om een uur te gaan reizen. Ik wacht gewoon rustig af in mijn stoel en als het niet lukt: pech en anders is het mooi meegenomen.
Je kunt er ook altijd nog eentje bestellen die je afhaalt in een filiaal. Als je er dan toch twee hebt kun je er vast eentje verkopen aan iemand of anders terugsturen met behulp van de Wet Koop op Afstand.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veraldur
  • Niet online
Wie weet, zien morgen wel als het goed gaat is het mooi meegenomen en anders pech gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik denk persoonlijk dat het precies is wat ChicaneBT aangeeft, waarom?

Ik heb een willekeurig product op de Dynabyte website gepakt en op afhalen gedrukt. Dit product is ruim op voorraad en geeft bij afhalen een heeeeeele rits Dynabyte winkels aan (op de Google Maps) die niet aangegeven worden bij de Toshiba tablet. Ik vond het al gek dat ik een aantal Dynabyte winkels miste op de kaart. Maar blijkbaar is de map interactief.........

Just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Gusev schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:16:
Ik denk persoonlijk dat het precies is wat ChicaneBT aangeeft, waarom?

Ik heb een willekeurig product op de Dynabyte website gepakt en op afhalen gedrukt. Dit product is ruim op voorraad en geeft bij afhalen een heeeeeele rits Dynabyte winkels aan (op de Google Maps) die niet aangegeven worden bij de Toshiba tablet. Ik vond het al gek dat ik een aantal Dynabyte winkels miste op de kaart. Maar blijkbaar is de map interactief.........

Just my 2 cents
De site geeft dit ook gewoon aan: Afhalen (Gratis) In 11 / 44 winkels. Als je dan op afhalen klikt, zie je een google maps kaart met daarin die 11 filialen aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 11:47
securitymayo schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:26:
[...]

De site geeft dit ook gewoon aan: Afhalen (Gratis) In 11 / 44 winkels. Als je dan op afhalen klikt, zie je een google maps kaart met daarin die 11 filialen aangegeven.
Het staat als sinds 1 uur vanmiddag op 11/44 winkels, Ik zou denken dat ze nu wel allemaal zijn gereserveerd of opgehaald... Afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
@securitymayo
Maar waarom krijgen verschillende mensen dan de melding: 'verzenden naar filiaal'? Dit klinkt niet logisch als ze aangeven dat het product JUIST in die 11 filialen op voorraad is.

Ik heb maar één keer vaker besteld bij dynabyte en dat ging om een netbook voor mijn zus. Deze was toen ook ruim op voorraad, maar ik heb toen nooit de bovenstaande status gekregen. Ik werd gewoon de volgende dag gebeld dat ik het product kon afhalen. Er stond toen iets van: product leverbaar in filiaal.

edit: @Adarkar,
Dat denk ik ook, maar waarschijnlijk wordt dit op zondag allemaal niet in de gaten gehouden. De medewerkers van dynabyte zullen een drukke dag hebben morgen.

[ Voor 15% gewijzigd door zynex op 11-09-2011 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-01 23:56
O, we hebben een levertijdentopic (ik zat nog in het 'gewone' topic met m'n aanschafcomments - excuus) :-)

Ik heb er dus ook één besteld; afhalen en PIN betalen bij ophalen. Ik ben benieuwd wat m'n mailbox morgen zegt.

Mooi prijsje zo. Het is wel tabletdumptijd de laatste tijd, men komt er duidelijk niet van af voor de oorspronkelijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zynex schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:30:
@securitymayo
Maar waarom krijgen verschillende mensen dan de melding: 'verzenden naar filiaal'? Dit klinkt niet logisch als ze aangeven dat het product JUIST in die 11 filialen op voorraad is.

Ik heb maar één keer vaker besteld bij dynabyte en dat ging om een netbook voor mijn zus. Deze was toen ook ruim op voorraad, maar ik heb toen nooit de bovenstaande status gekregen. Ik werd gewoon de volgende dag gebeld dat ik het product kon afhalen. Er stond toen iets van: product leverbaar in filiaal.

edit: @Adarkar,
Dat denk ik ook, maar waarschijnlijk wordt dit op zondag allemaal niet in de gaten gehouden. De medewerkers van dynabyte zullen een drukke dag hebben morgen.
Er staat verzonden naar de winkel. Dus verleden tijd, dat betekent dat het al gebeurd is :).

Ook al is er nu niemand bij Dynabyte het lijkt me toch wel dat het geautomatiseerde systeem precies bijhoudt hoeveel modellen er beschikbaar zijn en hoeveel er dus verkocht kunnen worden :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik ga morgen om 1300 bij de winkel staan en hopen dat ze er nog 1tje voor me hebben.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Lijkt mij ook, maar dat systeem zal niet goed werken of Dynabyte heeft gigantische voorraden. Echter lijkt mij dit niet het geval gezien de marges op elektronica producten.(De meeste producten raken namelijk te snel veroudert waardoor het risico te groot is om veel producten op voorraad te hebben.) De verschillende ordernummers geven namelijk aan dat er al aardig wat tablets zijn besteld.

altijd mooi he zo'n speculatie topic :p

[ Voor 24% gewijzigd door zynex op 11-09-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Had er vanmiddag om 14:00 nog eentje bij de Makro (Amsterdam) vandaan. Met heeeel veel mazzel.
Sprak met een verkoper die toevallig eentje op het bureau van zijn collega had zien liggen. Toen moest de adapter nog ff opgesnort worden via een andere collega, en voila: complete Folio 100 in doos :P

Schijnt dat de hele voorraad (17 stuks) vrijdag al binnen 2 uur na de pricedrop weg was. TV kit was helaas al lang uitverkocht. Van de TV kit hadden ze maar 9 in voorraad gehad.

Ze hebben/hadden trouwens wel nog 1 incompleet 'showmodel' zonder adapter liggen.
Daar kon ie 20% nog afhalen, maar heb ik laten liggen...

[ Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 11-09-2011 17:48 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
collega: 'hé waar is mijn tablet heen?' :p
Dat showroom model had je ook nog wel mee kunnen nemen als je nog wat wilde verdienen op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Tja, maar dan moet je er nog een adapter voor gaan regelen... mij wat te veel gedoe om 3 tientjes ofzo winst te maken... als het de enige was geweest (voor mezelf) had ik er zeker over nagedacht.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
zynex schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:30:
@securitymayo

Geen id.... Ik heb de optie: 'thuisbezorgen' gekozen.

Lijkt mij ook niet logisch als hij al in die 11 filialen aanwezig moet zijn.
Misschien dat ze bedoelen dat de order (de mail met daarin de order) is verzonden naar het filiaal, zodat het filiaal de tablet achteruit gaat leggen voor de klant?
Ik weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb hem ook bij Dynabyte besteld, laten bezorgen want er was geen filiaal in de buurt. Ordernummer eindigt op 368 en status: In Behandeling. Via Ideal betaald uiteraard, dus of ik krijg morgen een mail waarin hij word geannuleerd en ik krijg mijn centjes terug of het dingetje word netjes verzonden. Ik zie wel. 8)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Cheetah schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:47:
Had er vanmiddag om 14:00 nog eentje bij de Makro (Amsterdam) vandaan. Met heeeel veel mazzel.
Sprak met een verkoper die toevallig eentje op het bureau van zijn collega had zien liggen. Toen moest de adapter nog ff opgesnort worden via een andere collega, en voila: complete Folio 100 in doos :P

Schijnt dat de hele voorraad (17 stuks) vrijdag al binnen 2 uur na de pricedrop weg was. TV kit was helaas al lang uitverkocht. Van de TV kit hadden ze maar 9 in voorraad gehad.

Ze hebben/hadden trouwens wel nog 1 incompleet 'showmodel' zonder adapter liggen.
Daar kon ie 20% nog afhalen, maar heb ik laten liggen...
4launch is inmiddels ook door de TV kits heen....

http://tweakers.net/ext/l...100--usb--hdmi%2Ftweakers

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-09 12:38
Bij Makro Breda lag vanmiddag nog 1 exemplaar: uit de reparatie afdeling. De behuizing zat vol krassen, maar het scherm niet (wel verschrikkelijk smerig).
Verder geen extra korting... dus maar laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik vrees dat dit geen succes gaat worden. Inmiddels is ook mijn 2e bezorgorder geannuleerd. Het lijkt erop dat alle bezorgorders worden geannuleerd. Al kan dat soms even duren (status is voor die tijd in behandeling). Geld is overigens wel afgeschreven, dus dat zal wel weer worden teruggeboekt.

Ik vind het alleen niet erg slim van Dynabyte. Status staat nog wel dat men nog kan bestellen. Geeft ze zo alleen maar extra administratieve romslomp en ontevreden klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Mijn bezorgorder bij Dynabyte staat ook op 'geannuleerd'.
Mijn afhalenorder staat nog op 'verzonden naar de winkel'
Daarnet nog een afhalen erbij geplaatst: deze staat nu op 'Nieuwe winkel bestelling'. Dat is weer iets wat ik gisteren niet gezien heb.

edit: en status is nu: verzonden naar de winkel.

Dat wordt afwachten...

[ Voor 8% gewijzigd door mpx200_05 op 12-09-2011 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Laatst online: 16-02-2021
Mijn verzend order heeft ook status geannuleerd. We zullen het zien.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Bij mij is het ook geannuleerd. heb vervolgens ook een afhalen geplaatst. Daar heb ik dezelfde status als mpx200_05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 06:20
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:10:
[...]
Je kunt er ook altijd nog eentje bestellen die je afhaalt in een filiaal. Als je er dan toch twee hebt kun je er vast eentje verkopen aan iemand of anders terugsturen met behulp van de Wet Koop op Afstand.
Wat een waardeloos advies. 'Bestel maar zoveel mogelijk en als je er eentje te pakken hebt, annuleer je de rest'.
das lekker dat je de ondernemer dan met jouw bestelling opzadelt. Gewoon goed uitzoeken of iets op voorraad is, dan bestellen en geduld hebben. Dat lijkt me verstandiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Lumics schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:14:
[...]
das lekker dat je de ondernemer dan met jouw bestelling opzadelt.
Minimaal even irritant is het "kunnen" bestellen van een artikel dat je helemaal niet gaat krijgen. Laten zij hun voorraadbeheer dan ook maar wat beter werken. Ja, staat hier "uiteraard" ook op geannuleerd nu, dus pissed.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Brad Pitt schreef op maandag 12 september 2011 @ 09:25:
[...]Minimaal even irritant is het "kunnen" bestellen van een artikel dat je helemaal niet gaat krijgen. Laten zij hun voorraadbeheer dan ook maar wat beter werken. Ja, staat hier "uiteraard" ook op geannuleerd nu, dus pissed.
Eensch.

Ook hier heeft mn eerste order de status geannuleerd.
En mn tweede naar de winkel verzonden.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:14
Ook mij verzendorder is geannuleerd :( slecht systeem van Dynabyte dat je iets kan bestellen wat niet meer op voorraad is,nu maar eens kijken hoe snel ze het geld terugboeken.
Ik heb er voor de zekerheid gisteren ook nog één besteld voor m'n vriendin en laten bezorgen naar de winkel kijken als die hem wel krijgt.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ga straks ook bij Dynabyte kijken, heb afhalen in Eindhoven gekozen, we zullen zien. Tis een leuke gok na de Touchpads. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Raar is wel dat ik nog steeds kan bestellen als ik hem in de winkel ophaal,net nog één besteld.
Misschien maken ze zo meer winst als het in de winkel wordt opgehaald omdat ze dan geen verzendkosten hebben.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Onzin, intern verzenden kost ook geld. Dit is gewoon waardeloos voorraadbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Dit zal de shop reviews geen goed doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Als je er nu 25 in 1 vezending verzendt of 25 apart scheelt toch weer de nodige centen en administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op marktplaats verschijnen ze nu ook.
Winst marges daar zijn 100% of meer.

[edit]
MediaMarkt Alkmaar zegt ook uitverkocht te zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Gutteguttegut op 12-09-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
Lol :-) Het wordt weer zo'n dag met reacties lezen en mailbox in de smiezen houden. Toch altijd wel aardig, dit soort gezamenlijke krijgen-we-em-wel-of-krijgen-we-m-niet situaties.
Het zal me benieuwen. Mijn order staat voorlopig nog op 'verzonden naar de winkel'.

Ik zal vanmiddag anders ook eens bij Mediamarkt Alexandrium binnenlopen, misschien dat er daar nog één verloren in een hoekje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik denk ik bel eens met Dynabyte, wel zo makkelijk :)

1. Levertijd onbekend betekent normaliter dat het product ook op het hoofdkantoor niet op voorraad is, en dus op bestelling binnen komt. Ik heb zo'n klein vermoeden dat de Folio tablets niet meer worden besteld vanaf het hoofdkantoor en dat de huidige voorraad (als die er uberhaupt is) weg wordt gewerkt. Trek je eigen conclusie (de mijne is dat we onze centjes gewoon terugkrijgen).

2. Afhalen in de winkel heeft de hoogste kans van slagen. Ook daar betekent op voorraad in de winkel niet altijd ook echt even naar achteren lopen en m zo meegeven (na betaling uiteraard :P ). Maar de medewerker was volledig op de hoogte over de Folio (en de bijbehorende prijs), dus er is nog enigszins hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb ook reeds alle bedrijven in de pricewatch en welke ik kon vinden via google gebeld.
Overal hetzelfde verhaal, nergens op voorraad en alleen nog een kans als ze in de winkel liggen.
Nieuw bestellen kan nergens meer.
Mocht je er dus nog 1 vinden heb je mazzel.

Ik blijf ook hopen dat de Dynabyte winkel hm voor mij heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Net gebeld door Dynabyte dat ook afhalen in de winkel niet doorgaat :( uitverkocht.
Gistermiddag en vanmorgen besteld dus te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
audiojunk schreef op maandag 12 september 2011 @ 12:05:
Net gebeld door Dynabyte dat ook afhalen in de winkel niet doorgaat :( uitverkocht.
Gistermiddag en vanmorgen besteld dus te laat.
Ik probeer ze te bellen, maar bij mij nemen ze niet eens op :(
Nja, mm is nog een optie dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Hier ook door Dynabyte geannuleerd, eentje laten bezorgen en eentje ophalen bij winkel, beide geannuleerd. Kan ik nu weer achter mijn geld aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
Ik heb ook afhalen in winkel (Alkmaar) gedaan en ik heb nog geen sms/mail/telefoontje gehad van de winkel.
Ook staat er nog steeds "verzonden naar de winkel". Ik denk dat ik dan rond 1 uur in de middag een bericht of telefoontje kan krijgen. Ik hoop dat in Alkmaar nog een aantal exemplaren over waren en dat ik net op tijd heb besteld. We zullen zien, heel erg spannend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Bij mij staat ook nog steeds verzonden naar de winkel maar dus wel al gebeld dat ze hem niet hebben.

Toch nog maar een keer bij Alkmaar geprobeert.

audiojunk wordt behoorlijk wanhopig :*)

[ Voor 31% gewijzigd door audiojunk op 12-09-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Mijn 'lokale' Dynabyte gebeld, ik weet nu al dat het niet gaat lukken. Hij had er 1 liggen die al gereserveerd was en had de afgelopen 24 uur 8 bestellingen binnen. Gaat hem dus echt niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
Vreemd...Ik ben nog niet gebeld en ik heb ook nog geen sms of mail gekregen.
Misschien denken de medewerkers dat het een (type)fout is en denken ze dat er iets niet klopt?
Anders bel ik ze wel en heb ik ook direct een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Behoorlijk jammer. Net contact gehad met filiaal Dordrecht en die jongen wist mij te vertellen dat hij totaal op vrijdag 2 stuks voorraad had. Die waren binnen een uur uitverkocht toen de prijswijziging werd doorgevoerd. Hij wist mij te vertellen dat landelijk de voorraad op vrijdag (!) op 20 stuks stond. Het voorraadsysteem van de website werkt dus niet goed. Mijn order is ook geannuleerd net als zo'n 30 andere klanten die hij vandaag heeft gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phAn
@hierboven
Da's nou weer jammer. Ik had er ook één bij Dordrecht besteld. Gaat hem niet worden dus. Order is hier nog niet geannuleerd overigens, maar dat zal dan gedurende de dag nog wel gebeuren.
Ah well. Had gekund, was weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 11-09 21:53
Net in Apeldoorn geweest: hebben ook niets liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Ik stond voor de winkel en werd toen gebeld dat ik 2e stond :'(

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Saturn Tilburg: geen voorraad.
Saturn Rotterdam: geen voorraad.

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Volgens de verkoper komen ze morgen pas binnen en worden achtergehouden... dat is dan weer een ander verhaal.
Leest waarschijnlijk Tweakers niet (mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wielrenner
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03-2023
Krijg net een mail van Eindhoven, ook uitverkocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:36
Net even bij de winkel van Dynabyte in Eindhoven geweest. Niet op voorraad in de winkel en de verkoper had een hele lijst van bestellingen binnen die hij vast niet allemaal kon uitleveren want er waren maar iets van 24 tablets voor heel Nederland 8)7
Op mijn vraag waarom hij dan nog steeds te bestellen is op de website en erbij staat dat ze direct leverbaar zijn in de winkel, verder helemaal niets van een beperkte aanbieding ofzo was het antwoord dat ze op volgorde van bestelling werden uitgeleverd.... Maar waarom staat het dan nu nog steeds op de website was mijn vraag weer en toen kwam er weer iets "van op volgorde bladibla".
Toen ben ik maar gegaan met de opmerking dat ze toch echt iets aan hun waardeloos order systeem moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
Ook in Alkmaar hebben ze het niet in voorraad...Die verkoper dacht ook van: hoe kan het dat er zoveel bestellingen zijn geplaatst.
Maar het feit is dat het order/bestel systeem van Dynabyte erg verouderd en achterhaald is, tegenwoordig hebben bijna alle webshops redelijk up to date informatie over het voorraad en levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sertan
Aan de andere kant krijgen we geen koppijn van een FAILio tablet waarbij de software even slecht of slechter is dan china tablets 8)7
Oke 100 euro is niet veel, maar ik vond al vreemd dat een tegra 2 tablet geen Honeycomb heeft (net als bij Hannspad die ook out-of-the-box zeer slecht is en ook de Point of View tegra tablet heeft Android 2.2).
Ik word er zo moe van, nu heb ik een xperia play waar ik in principe niks aan hoef te veranderen en out of the box gewoon goed werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sertan schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:06:
Aan de andere kant krijgen we geen koppijn van een FAILio tablet waarbij de software even slecht of slechter is dan china tablets XD
Oke 100 euro is niet veel, maar ik vond al vreemd dat een tegra 2 tablet geen Honeycomb heeft (net als bij Hannspad die ook out-of-the-box zeer slecht is en ook de Point of View tegra tablet heeft Android 2.2).
Ik word er zo moe van, nu heb ik een xperia play waar ik in principe niks aan hoef te veranderen en out of the box gewoon goed werkt...
Voor dit geld moet je een beetje tweaken. Bekijk ook maar eens dit filmpje zelfde hardware als de Folio, Hannspad etc.: YouTube: VegaComb 3.2 Build 6 - In Use and Kicking Ass! - YouTube ziet er smooth uit zelfs nog als hij verschillende programma's opent met die vissen achtergrond. Deze ROM is deels en misschien wordt de nieuwe ook wel weer gepoort naar de Folio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
Was net ff bij dynabyte almere vragen hoe het nou zat.
Verkoper wist te melden dat:
de bestellingen via de website, ongeacht ophalen of verzenden niet in behandeling worden genomen.

Je moet gewoon naar een fysieke toegaan wil je hem bemachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Epic fail Dynabyte en nog een zaak waar ik uit principe nooit meer iets zal kopen. Niet dat zij daar ook maar enigszins wakker van zullen liggen, maar dat terzijde. Trek dit soort bedrijfsvoering echt bijzonder slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Laten we dan maar zo zeggen: "het was leuk zolang het duurde"...
Ik heb nog geen afbericht gehad van Alkmaar, maar heb geen hoop meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:21:
Epic fail Dynabyte en nog een zaak waar ik uit principe nooit meer iets zal kopen. Niet dat zij daar ook maar enigszins wakker van zullen liggen, maar dat terzijde. Trek dit soort bedrijfsvoering echt bijzonder slecht.
Normaal zijn ze ook veel te duur ;). Dat is voor mij al reden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Lol ik was even in de IKEA, maar zo te zijn gaat het 'm niet worden...(wat is IKEA toch ook een heerlijke winkel vergeleken met dit haha :+ )

Aardig wat administratief werk hebben ze nu, wil uiteraard me centjes terug die ik via iDEAL heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Gusev schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:36:
Aardig wat administratief werk hebben ze nu, wil uiteraard me centjes terug die ik via iDEAL heb betaald.
Plus snel als het even kan en niet over twee weken en meer van dat soort onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
Jammer, dan maar wachten op de Folio van 4launch. Ben benieuwd wanneer deze binnen gaan druppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomassie91
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11-2024

Tomassie91

wut?!

Ook maar eens een rondje gebeld:

MediaMarkt Groningen: nope
Saturn Groningen: nope
Norrod Groningen: nope
Computerland Groningen: nope

dan maar richting Jan-met-de-Pet-Land:
Expert Groningen en omstreken: nope
Scheer & Foppen Groningen en omstreken: nope
Harense Smid Groningen: nope

Gebeld met Conrad en ze op de hoogte gesteld van de prijsverandering: Deze bellen mij morgen terug of ze de prijs kunnen verlagen naar 99 EUR.

Jammer, maar tot nu toe geen geluk.

if it's worth doing, it's worth overdoing - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tomassie91 schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:54:
Gebeld met Conrad en ze op de hoogte gesteld van de prijsverandering: Deze bellen mij morgen terug of ze de prijs kunnen verlagen naar 99 EUR.
Die heb ik ook gesproken en ze hebben mij ook al teruggebeld.
Die prijzen worden in Duitsland geregeld, dus ze moeten wachten tot Toshiba Duitsland mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik kwam hier rijkelijk laat achter... Dacht dat-ie nog beschikbaar was, volgens de website tenminste wel. Direct naar de winkel gebeld, daar hebben ze hem niet... Lekkere boel!
Brad Pitt schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:21:
Hier ook! M'n eerste computer kwam daarvandaan, uiteindelijk heb ik m'n klantenkaart ingeleverd met de belofte daar nooit meer te komen. Voor een goedkope tablet echter wil ik wel een uitzondering maken, maar nu verwacht ik er al weinig van. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta

V3g3ta

Fueled by Games!

Mediamarkt Heerlen heeft niks meer op voorraad en krijgt ook niks meer binnen, Harendse Smid verkoopt geen Toshiba. Mediamarkt Duitsland heeft ze ook niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door V3g3ta op 12-09-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geachte klant,

Tot onze spijt moeten wij u mededelen dat de door u bestelde Toshiba folio niet meer leverbaar is.
Door een fout op de website is de werkelijke voorraad sinds zaterdag 10-09-2011 niet meer bijgewerkt.

Met vriendelijke groet,

DYNABYTE

R***** B*****
Shopmanagwer

Laat 27
1811 EB Alkmaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Iemand enig idee wanneer de prijsverlaging in ging? Pas nadat ze uitverkocht waren...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:44:
Iemand enig idee wanneer de prijsverlaging in ging? Pas nadat ze uitverkocht waren...?
De medewerker die ik sprak zei dat hij op vrijdag de prijs heeft verlaagd en dat ze (alle 2) binnen een uur waren uitverkocht. Waarschijnlijk dus vrijdag of zaterdag is de prijs verlaagt in de winkels. Dit zal wel het moment zijn geweest dat Toshiba het bericht heeft uitgedaan aan de winkeliers. Want de actie van 4Launch ging in op 0.00 uur zaterdag dacht ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
4Launch heeft ze vandaag naar de gelukkigen verstuurd.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

En mocht 1 van die gelukkigen er toch niet zo gelukkig mee zijn..... -> Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ik wil er absoluut ook graag eentje, lijkt me echt een leuke tablet voor die prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik kan hm nog steeds online bestellen bij Dynabyte... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Ja te erg voor woorden, ik heb dat vanochtend n.b. nog aangegeven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MP staat vol met die tablets opeens. Vervelend de mensen die ze alleen kopen om winst te maken, zo vissen mensen die tablet echt willen hebben achter het net :(. Alsof ik nu nog voor 200 euro een Folio 100 ga kopen. In de T.net PW staat een tweedehands model voor 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Tja, dat kaliber aanbiedingen wordt altijd ook op ingesprongen door mensen die een quick buck willen maken.
Kwestie van vraag/aanbod... iedereen met een beetje handelsgeest weet dat je het ding altijd voor aanmerkelijk meer kwijt kunt, zeker als je m voor 99 hebt opgepikt met die media-kit -> 21% v/d nieuwprijs een paar dagen geleden...

Voor jou zuur, maar voor iemand anders die deze actie niet heeft gezien is 200 voor de set "psychologisch" ook nog een koopje...

[ Voor 23% gewijzigd door Cheetah op 12-09-2011 18:23 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Net een niet zo vriendelijk mailtje naar db bestuurd. Gewoon nog niets laten horen maar wel lekker rente trekken van mijn geld. Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Cheetah schreef op maandag 12 september 2011 @ 18:18:
Tja, dat kaliber aanbiedingen wordt altijd ook op ingesprongen door mensen die een quick buck willen maken.
Kwestie van vraag/aanbod... iedereen met een beetje handelsgeest weet dat je het ding altijd voor aanmerkelijk meer kwijt kunt, zeker als je m voor 99 hebt opgepikt met die media-kit -> 21% v/d nieuwprijs een paar dagen geleden...

Voor jou zuur, maar voor iemand anders die deze actie niet heeft gezien is 200 voor de set "psychologisch" ook nog een koopje...
Nu is het voor mij zo dat ik 100 euro leuk vond maar 150 al niet meer.

Pagina: 1 2 3 Laatste