Ik heb net even met m'n Folio gespeeld van Dynabyte Eindhoven, en vind het voor 100 euro z'n geld eigenlijk wel waard. Overigens heb ik al een iPad om mee te vergelijken en weet ik vrij goed wat ik van Android kan verwachten.
Ten eerste heb ik wel vrij veel mazzel gehad. In eerste instantie was ik in de winkel wat teleurgesteld want ik heb een demomodel gekregen, maar na inspectie valt er niets aan gebruikerssporen te bespeuren buiten de vingervlekken die je gemakkelijk weg veegt, dat interesseert met niet.
Wat me wel opviel na thuiskomst was dat er een SD-kaartje van 8GB half uit het apparaat stak, na nadere inspectie was dit een demo-kaartje van een Archos toestel oid. Nou, mooi meegenomen bij de 16GB interne opslag.
Daarnaast vroeg ik in de winkel of ze nog een TV dock hadden, en jawel hoor, voor 70 euro stond die in hun systeem, het was de laatste. Naja, voor 70 euro ga ik dat natuurlijk niet meenemen, dat begrepen zijn gelukkig ook, en omdat ze er vanaf wilden heb ik die ook nog voor 30 euro meegekregen.

Bij thuiskomst kwam ik erachter dat ook deze waarschijnlijk voor demo's gebruikt is, maar er zat wel een nieuw pakje
oplaadbare AAA batterijen in voor de afstandsbediening. Oftewel, weer mazzel.
Al met al geen slechte deal zo, enkel uitwisbare gebruikssporen, en alles verder compleet, plus een paar extra's.
Over de software van Toshiba kan ik verder kort zijn, dat heeft er maar 10 minuten op gestaan voordat ik er klaar mee was. Ik heb er meteen Folio3x 0.3a met Vega 1.6 naar 1.7 update op gezet, en hij werkt nu best prima.

Angry Birds Rio werkt bijvoorbeeld prima na een keer fastboot -w op het ding te hebben gedraaid. En de algehele responsiveness is een stuk beter dan met de standaard Android 2.2 versie van Toshiba.
Of ik hem lang houd weet ik niet, maar nogmaals, voor het geld valt het me zo niet tegen.