mobile625 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:14:
Wil een folio aanschaffen:
*Hoe is en reageert het scherm (in het begin slechte verhalen)
*Hoe is de Folio 100 nu in gebruik (ook zakelijk gebruik)?
*Batterijduur
*Werkt met de Foliomod ook spellen en apps vanuit de Android Market?
*Algehele ervaring?
Thnx
Voordat ik met custom roms aan de slag ging, had ik de originele stock rom geupdate naar de laatste versie. Dat had ik beter niet kunnen doen want met de laatste versie van Toshiba was het niet meer mogelijk om custom roms te installeren. Althans niet zonder eerst te moeten rooten. Dus wil je custom roms gaan draaien, raad ik je aan niet te updaten naar de laatste versie van de fabrikant.
Op dit moment heb ik Foliomod v1.4 draaien. Zowel met de Foliomod als met de laatste romversie van Toshiba heb ik last van vastlopers (beeld bevriest en toestel reageert nergens meer op behalve een reset).
Het ding liep zovaak vast dat er gewoon niet fatsoenlijk mee te werken valt. Wat me vooral opviel was dat de vastlopers zich altijd voordeden na ongeveer 15 minuten uit de standby te zijn geweest terwijl ik aan het internetten was.
Uiteindelijk na van alles te hebben uitgeprobeerd (instellingen uitproberen, overbodige apps afsluiten, enz.), ben ik achtergekomen dat de draadloze netwerkverbinding de oorzaak is van het probleem. Ik heb dit uitgetest door wifi uit te zetten en meer dan een uur lang angry birds te spelen vervolgens het toestel in standby laten gaan, uit standby laten komen en angrybirds weer hervatten. Alles vlekkeloos. Maar zodra ik wifi weer aanzette, begon de ellende weer.
Na wat speurwerk ben ik meerdere mensen op het xda forum tegengekomen die hetzelfde probleem rapporteren. Daar heb ik een workaround voor dit probleem gevonden: met SetCPU de minimum cpu-klok op 608MHZ zetten.
Misschien dat dit probleem veroorzaakt wordt door een slechte draadloze netwerkdriver ofzo. Ik mag hopen dat Toshiba hier een update voor uitbrengt.
Nadeel van deze workaround is natuurlijk dat het een negatieve impact heeft op het energieverbruik. In welke mate kan ik niet precies zeggen maar het lijkt erop dat het nog redelijk meevalt.
Om de rest van je vragen te beantwoorden:
*Scherm reageert snel
*Ik heb 'm tot nu toe voornamelijk gebruikt om te internetten. Verder angrybirds, Google Earth, Google Maps, Gmail. Flash filmpjes worden probleemloos afgespeeld(ook flash filmpjes in 720p).
* Battery houdt het ongeveer 6 uur aan één stuk door uit. Standby ruim 4 dagen (met workaround toegepast).
*Ja apps en spellen uit android market werken prima.
*Mijn algehele ervaring zoals het nu is met Foliomodv1.4 ben ik redelijk tevreden. Ik heb nu geen vastlopers meer in de afgelopen 3 dagen dat ik de workaround heb toegepast. Alleen dat ie 2 keer niet meer uit de slaapstand te krijgen was. Dat weer wel
Verder moet ik nog een eigenaardigheid vermelden. Om de half uur komt dat ding uit zichzelf uit de slaapstand. (het is exact 30 minuten, ik heb de klok erbij gehouden)

Ik heb al van alles geprobeerd om dit te verhelpen, tot nu toe geen resultaat.
Edit: ik vergeet erbij te vermelden dat de gebruiksduur van 6uur bij een helderheid van ~33% is.