Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
FolioNotion v1.2 toch niet zo'n succes voor mij.
Eerst een factory reset, daarna FolioNotion, weer een factory reset.
Vond interface niet echt geweldig, dus snel Launcher Pro geinstalleerd.
Helaas veel lockups.

Opnieuw factory reset, FolioMod 1.4, factory reset en nu eens kijken hoe stabiel het blijft.
Er zijn wel ineens anders apps (HD games) te downloaden vanuit de MarketPlace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:04

migros

Nooit meer een Samsung

thepretorian schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:24:
Zo net de RMA pagina van de Makro nog eens bekeken... was het eventjes schrikken:

---------------------
GEEN GARANTIE OMDAT OOK ALS HET GLAS TE GROOT IS GEWEEST DIT NIET DE REDEN IS WAAROM HET GLAS VAN DE DISPLAY GESPRONGEN IS; BESTEKKOSTEN 75.62 EUR INCL
---------------------
Onderdeel prijs: 160.33
Bestekkost: 75.62
Totaal: 236 euro om dat stukje rommel te herstellen... ZUCHT

Het is duidelijk een fabricage fout, maar we willen het niet toegeven. Het wordt morgen nogmaals eens bellen naar Toshiba... zucht
Bel dan gewoon Toshiba op en maak aanspraak op de garantie. Ze hebben een prachtige garantieafwikkelingsafdeling. Toen mijn externe hardeschijf kapot ging hoefde ik ze alleen te bellen. 2 dagen later kwam er een doos van UPS langs waarin de HD heb opgestuurd. 3 weken later stond er een UPS-mannetje met een nieuwe HD voor de deru. Prachtige service dus. HD was al een meer dan een jaar oud ook.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pplakke
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-01-2022
ik kreeg een mail over een update.
zat een pdf bij de folio kon die afbeeldingen niet lezen.
en gaf gewoon vierkantjes met een kruis weer.
op de gewone pc wel en daar zag ik dat het gewoon was hoe je naar de update manager gaat 3 stapen.
maar nu komt het ik zoek achter die update is er geen terwijl ze een mail sturen.
ik krijg soms zin om dat duur rotding in de vuilbak te smijten.
ook al komt het ooit nog goed ik koop nooit nog iets van toshiba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Je post is erg slecht te lezen zonder het gebruik van hoofdletters en komma's. :/

Er is vorige week wel degelijk een officiële Folio update door Toshiba geweest.
Ik heb deze zelf niet geïnstalleerd, omdat ik FolioMod gebruik.

• thepretorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:51
migros schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 11:15:
[...]

Bel dan gewoon Toshiba op en maak aanspraak op de garantie. Ze hebben een prachtige garantieafwikkelingsafdeling. Toen mijn externe hardeschijf kapot ging hoefde ik ze alleen te bellen. 2 dagen later kwam er een doos van UPS langs waarin de HD heb opgestuurd. 3 weken later stond er een UPS-mannetje met een nieuwe HD voor de deru. Prachtige service dus. HD was al een meer dan een jaar oud ook.
Dat is het nu, het is Toshiba die de garantie weigert. Volgens de Europese wet ivm garantie moet de leverancier de eerste 6 maanden bewijs op tafel leggen ivm waarom het volgens hun niet onder garantie valt. Na deze 6 maanden moet de klant dat bewijzen waarom het wel onder garantie valt.

Aangezien ik het toestel minder dan 1 maand in mijn handen valt dat natuurlijk onder die eerste 6 maanden.

Hun reden: Waarom had je niet met ons contact opgenomen wanneer je merkte dat het 1-2 mm uitstak? Dan konden we het wel herstellen of omruilen. Je hebt veel te lang gewacht om ons te contacteren.
Een normale mens (en ik spreek niet over de nerdjes onder ons) zou die 1-2 mm niet eens merken, laat staan het aan Toshiba melden. Normaal gezien is de winkel van waar het toestel komt de eerste lijn voor support.

Vandaag dwingde ze mij om een keuze te maken, laten herstellen of bestekkosten betalen en laten terugsturen zonder te herstellen. Waarop ik reageerde van dat ik met beide opties niets ben en sowieso weigert. Durven ze het toestel terugsturen, dan mogen ze maandag een aangetekende brief verwachten van mijn advocaat PUNT.
Of ik nu nadien contact heb genomen of daarvoor... het blijf nog steeds een probleem. Toppunt is dat ze zelf zeggen dat er problemen zijn met de Folio... nou als de leverancier niet eens een persbericht publiceert of een recall doet op toestelen waarvan ze weten dat er problemen zijn, dan is het toch zeker niet de taak van de consument om voor elke onnozele dingen te gaan melden.

Het toestel werkte prima met het uitsteken van't scherm. Dus waarom zou je dan bellen wanneer het werkt en je weet dat die support afdelingen alleen maar tijd en geld kost of je laat opdraaien voor kosten die niet gerechtigd zijn. Je betaalt zo'n 349-400 euro voor een product waarvan je acht dat deze voldoet aan de eisen voor wat het dient... Een tablet is onderhevig aanraken en drukken op het scherm, optillen van het toestel, etc

Dan is het toch logisch dat de frame en scherm net iets meer tegen een stootje kan dan bv een gewone laptop scherm ofzo.
In ieder geval, Toshiba gaat te ver met dit en hun reden is echt bullshit. Dus ik laat dit niet zomaar gaan. Heb al genoeg kosten gemaakt aan hun om nu zomaar op te geven en hun de kans te geven om nog andere mensen die misschien in de toekomst het zelfde voor heeft als mij kosten te laten maken.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=917789 hier staat mijn "verhaal".

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-04 15:07

Heli0s

Liberate tuteme ex inferis

Vandaag mijn Folio gehaald. Erg fijn apparaat! Nog wat meer mee spelen, en morgen eens kijken naar de mod :)

The fear that keeps me going and going and going. Is the same fear that brings me to my knees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Vandaag een Toshiba AS100 besteld welke hier ook wel bekend staat als Folio 100 alleen de prijs is een stuk gunstiger. (ala 135 dollar ~ 100 euro).
Ik wil de link daarvoor best geven maar ik wacht eerst even of het hele bestel proces goed gaat voordat ik misschien andere naar een buitenlandse verkoper verwijs.
als er wel vraag naar is post ik hem wel eerder ;)

edit(8-3-2011): volgens de verkoper is me tablet verzonden
edit(20-2-2011): tracking nummer deed het nog steeds niet dus maar de opdracht voor refund ingediend bij de tussen partij

[ Voor 19% gewijzigd door The-Source op 20-03-2011 20:37 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
If it sounds too good to be true, it usually is.....

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Occy74 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:23:
If it sounds too good to be true, it usually is.....
Daarvoor hebben ze creditcard uitgevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-04-2016
klaasbram schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 20:04:
Vandaag een Toshiba AS100 besteld welke hier ook wel bekend staat als Folio 100 alleen de prijs is een stuk gunstiger. (ala 135 dollar ~ 100 euro).
Ik wil de link daarvoor best geven maar ik wacht eerst even of het hele bestel proces goed gaat voordat ik misschien andere naar een buitenlandse verkoper verwijs.
als er wel vraag naar is post ik hem wel eerder ;)
Hi KlaasBram, ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Dan_Ny schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:47:
[...]

Hi KlaasBram, ik ben wel benieuwd.
Link is verstuurd.

Voor toekomstige geïnteresseerde DM me direct zodat het topic schoon blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Klaasbram heb jij je tablet al binnen gekregen? Zoja is het een goede koop of heb je spijt van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

thepretorian schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 17:44:
[...]

Dat is het nu, het is Toshiba die de garantie weigert. Volgens de Europese wet ivm garantie moet de leverancier de eerste 6 maanden bewijs op tafel leggen ivm waarom het volgens hun niet onder garantie valt. Na deze 6 maanden moet de klant dat bewijzen waarom het wel onder garantie valt......
Tjeetje ik heb net de foto's gezien en die barsten zijn niet mis. Dit moet gewoon gerepareerd worden door Toshiba of Makro vindt ik.

Misschien is het tijd om RaRa te bellen :+

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
@Migros
RaRa? Ik heb in ieder geval de ECC ingeschakeld en dossier is lopend.

Vandaag nog een mailtje gekregen van Toshiba zelf met een docx bijlage van Pegatron. De hersteldienst van Toshiba in EU. Daarin werd gezegd dat het een CID (customer Induced damange) is. maw schade door klant toegebracht en niet schuld van leverancier/Toshiba. Dan zei men dat er een foto was toegevoegd om de schade te tonen, helaas er was geen foto of bijlage.

Er werd ook een bevestiging gevraagd van mijn adres, tot mijn verbazing staat er een adres van een drukkerij ipv die van mij, eerst dacht ik nog dat het de adres van Makro's hersteldienst kon zijn. Wat heeft I.B.S Puurs (Belgie) met deze zaak te maken?

Ondertussen heeft er nog een mede folio gebruiker in Frankrijk zich aangemeld op XDA die juist het zelfde voor heeft al mij, op de zelfde plek met een verschil van max 1-2 cm. Dit noem ik dus geen toeval meer, 2 individuele mensen die ver van elkaar woont met hetzelfde probleem. Gebruik u verstand eens Pegatron/Toshiba!

Op bepaalde foto's zie je dat het scherm zelfs nog meer uitsteekt na de breuk, indien er onder geen druk gaf aan het scherm, zou het er gewoon los en plat in moeten liggen, zelfs gebroken. Je kan dus zeker voorstellen wat een druk het scherm heeft moeten verdragen. Volgens iemand van XDA zou het een connector van iets of wat niet juist liggen en het scherm er uit duwt.

Ik ben echt benieuwd naar Pegatron/Toshiba's reactie nu, na dat ik gemeld heb dat er nog iemand het voor heeft. Deze persoon heeft Toshiba nog niet gecontacteerd denk ik, na dat ie mijn verhaal heeft gezien...

Mijn XDA topic: http://forum.xda-develope...hread.php?t=917789&page=5
Ons mede Franse folio gebruiker zijn topic: http://forum.frandroid.com/topic/46180-fragilite-de-lecran (wel in het Frans)
En de foto van zijn toestel: http://img138.imageshack.us/i/ecranfolio100.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

RaRa stak in de jaren 80 graag de Makro in de fik en sneed bij Shell de benzineslangen door omdat ze beide in Zuid-Afrika zaten.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepretorian
Ooooooooooo, wist ik niet xD
Was toen zelfs nog net niet geboren denk ik...

Sinds dat mijn toestel binnen is voor herstelling kijk ik elke dag Makro's en Toshiba's RMA pagina na. Tot mijn verbazing vandaag stond er dit bij:

Please find below the parts ordered to repair your unit and the expected delivery date:
Part Number Part Description Expected Delivery Date * Trackingnumber
PA3895E-1ET1 TABLET
http://img690.imageshack.us/i/partnumber.jpg/

Does this means they are giving in? :*)
Wanneer je de part nummer opzoekt krijg je op een CZ site de folio in zijn geheel te zien... nieuwe folio?
http://www.rejnok.info/Ma...RODUCT&PRO_CODE_EQ=363806

PA3895E-1ET1

edit:

zucht niet hersteld dus, en het verhaaltje gaat dus verder op XDA... Ik heb nu contact met Pegatron zelf zonder tussenkomst van de Toshiba Callcenter.
Bij Pegatron beweren ze dat het glas "afbrokkelde" toen ze het kregen. En aan de hand daarvan hebben ze de conclusie getrokken dat het de schuld van de klant is.
Normaal doe ik dat bij nooit, foto's trekken van toestellen die ik binnen doe voor herstelling, maar deze keer ben ik wel heel erg blij dat ik dat wel gedaan heb bij deze hier.

Ik heb ook de indruk dat ze mijn quotes over de Europese garantie wet gewoon negeren. Er staat duidelijk dat de eerste 6 maanden het tegendeel moeten bewijzen aan de klant dat de klant de schade heeft aangebracht MET bewijs. En niet zomaar hun bevinding zeggen zonder enige bewijs om hun bevinding te staven.

Tot nu toe hebben ze altijd gezegd: we denken, lijkt erop, alsof er, mogelijks, etc.... allemaal aanwijst dat ze denken hoe het gebeurd is, maar niet zeker zijn of het wel zo gebeurd is.

http://forum.xda-develope...hread.php?t=917789&page=6

[ Voor 58% gewijzigd door thepretorian op 04-03-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik heb de Folio 100 vandaag in de Mediamarkt getest en ik vond de toetsen aan de rechter kant(Home,Search enz) behoorlijk stroef werken. Moest soms wel 2 keer drukken voor er iets gebeurde, is dat standaard of heb ik kans dat de tablet gewoon te veel handen heeft gevoeld ?

[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey88 op 10-03-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros

migros

Nooit meer een Samsung

knoppen en touchscreen werken heerlijk. Ligt gewoon aan de software die er standaard op zit.Nieuweste software erop en hij werkt als een trein.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 21:17
hallo
ik ben al even bezig met het proberen een mod op mijn folio te installeren maar dit is me nog niet gelukt. ik heb wel de laatste firmware ( 2.2.5.0131). ik heb lik verstaan dat die eraf moet. maar ik weet niet hoe juist. kan iemand dit stap voor stap uitleggen in het Nederlands/ ik ben namelijk niet goed in talen.
ik wil namelijk een mod omdat ik de android market.
alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Hier staat alles wat je moet weten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846199

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
hallo
dit wist ik al maar ik snap het niet maar toch bedankt voor je snelle reactie
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
swimmer4 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:34:
hallo
dit wist ik al maar ik snap het niet maar toch bedankt voor je snelle reactie
mvg
Niet lullig bedoeld hoor maar als je die stap voor stap instructies al niet snapt dan is het misschien beter om er vanaf te blijven? Ik lees net je comment over de talen waar je slecht in bent, nu begrijp ik het.

Heb het even voor je vertaald:

1. Download http://dext3r.komodin.org/folio100/FolioModv14.zip en pak het uit..
2. In de map FolioModv14 zit een update.zip, kopieer die naar je sd-kaart
3. Doe de sd-kaart in je Folio en zet hem aan
4. Tijdens het Toshiba logo druk je achtereenvolgens op de Aan knop en dan op Volume omhoog
5. In het Recovery menu druk je op Volume omhoog (factory reset or system update)
6. Daarna op Volume omlaag (system update)
7. Daarna op Volume omhoog om je keuze te bevestigen
8. Even wachten en voila..

ps: Wees niet ongerust als na de 1e reboot het scherm zwart wordt, dat hoort erbij. De 1e keer opstarten duurt ook langer dan normaal vanwege de vele optimalisaties die worden uitgevoerd..

[ Voor 57% gewijzigd door Occy74 op 14-03-2011 20:46 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
bedankt voor deze snelle reactie.
ik heb nog een vraagje geld dit ook voor als je de laatste firmware ( 2.2.5.0131) hebt.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
hallo
in het bijgevoegde tekstbestand van de download FolioModv14 staat dat dit niet is voor mensen met de laatste firmware ( 2.2.5.0131). hoe los ik dit op?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Of je doet het volgende: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961826 , wat erg lastig wordt denk ik eerlijk gezegd.. of wachten tot er een nieuwere versie komt die wel werkt op jouw firmware..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
swimmer4 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:32:
hallo
in het bijgevoegde tekstbestand van de download FolioModv14 staat dat dit niet is voor mensen met de laatste firmware ( 2.2.5.0131). hoe los ik dit op?
mvg
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
wanner vermoed je dat er een nieuwe update uitkomt die mijn firmware versie ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Heb je de threads op XDA wel gelezen?
Daarin staat uitgelegd hoe je met de huidige Toshiba firmware als nog een custom rom kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
ArnoutV schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 21:22:
Heb je de threads op XDA wel gelezen?
Daarin staat uitgelegd hoe je met de huidige Toshiba firmware als nog een custom rom kan installeren.
zou je dan zo vriendelijk willen zijn waar te zeggen waar dit dan ergens staat? want wat ik vind is wat hierboven is vermeld van site (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961826) en dit lijkt nogal ingewikkeld.
mvg

[ Voor 45% gewijzigd door swimmer4 op 18-03-2011 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Ja sorry, het is niet eenvoudiger dan dat als de nieuwste update van Toshiba is geinstalleerd.
Lees de thread goed door en volg de stappen 1 voor 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
ArnoutV schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:54:
Ja sorry, het is niet eenvoudiger dan dat als de nieuwste update van Toshiba is geinstalleerd.
Lees de thread goed door en volg de stappen 1 voor 1.
als ik die site vertaal lijkt dit toch iets raars. kan je de firmware niet gewoon downgraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Nee, blijkbaar heeft Toshiba dat in de update van haar eigen software onmogelijk gemaakt.
Daarom al die ingewikkelde stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 19:41
Wat een hoop van die uitleg posts misssen is het feit dat je de Android SDK moet installeren. Als je dat eenmaal gedaan hebt kun je met die tutorials vrij makkelijk je Folio recover image downgraden.

Mijn rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
marko77 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 14:54:
Wat een hoop van die uitleg posts misssen is het feit dat je de Android SDK moet installeren. Als je dat eenmaal gedaan hebt kun je met die tutorials vrij makkelijk je Folio recover image downgraden.
Als je dit vrij makkelijk vind zou je dit voor me dan willen uitleggen in het Nederlands alstublieft.
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
swimmer4 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 14:38:
[...]

Als je dit vrij makkelijk vind zou je dit voor me dan willen uitleggen in het Nederlands alstublieft.
mvg
Het is precies toch niet zo gemakkelijk anders zou je het waarschijnlijk al hebben uitgelegd
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Geen idee hoe makkelijk het is.
Als je root access tot een willekeurig apparaat wil hebben om custom roms te installeren, moet je NOOIT blind een software upgrade van de leverancier doen. Deze upgrades proberen iedere keer de boel te dichten, zodat het steeds moeilijker wordt om custom roms te installeren.
Dat heet ontmoedigingsbeleid.

Ik, maar waarschijnlijk ook de anderen op dit forum, hebben dus niet de Toshiba upgrades geïnstalleerd, maar meteen de custom roms.
Ik zal daarom niet Android SDK downloaden, installeren om te testen of de genoemde tutorials werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
ArnoutV schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:42:
Geen idee hoe makkelijk het is.
Als je root access tot een willekeurig apparaat wil hebben om custom roms te installeren, moet je NOOIT blind een software upgrade van de leverancier doen. Deze upgrades proberen iedere keer de boel te dichten, zodat het steeds moeilijker wordt om custom roms te installeren.
Dat heet ontmoedigingsbeleid.

Ik, maar waarschijnlijk ook de anderen op dit forum, hebben dus niet de Toshiba upgrades geïnstalleerd, maar meteen de custom roms.
Ik zal daarom niet Android SDK downloaden, installeren om te testen of de genoemde tutorials werken.
Je hebt gelijk ik had dit beter niet gedaan maar dit heb ik wel gedaan omdat ik dan flash kon spelen. Toen wist ik nog niet dat dit bestond voor de folio. Anders had ik dit ook niet gedaan. Dom van mij. Bestond er maar een simpele downgrade zoals je met IOS van apple kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
Voor de mensen die overwegen de Folio 100 te kopen. Er is nu een cashback actie van Toshiba €100,-. Doe je voordeel mee :-)

http://nl.computers.toshi...on/generic/folio_cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Kan nog goedkoper. Mijn folio is over te nemen voor 200 euro! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
Er is een Honeycomb build beschikbaar. Let op het is 'net' (13 mei) vrijgegeven. Er zijn nog dingen wat nog niet werken. maar goed. :-) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1076958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
swimmer4 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 20:30:
[...]

Je hebt gelijk ik had dit beter niet gedaan maar dit heb ik wel gedaan omdat ik dan flash kon spelen. Toen wist ik nog niet dat dit bestond voor de folio. Anders had ik dit ook niet gedaan. Dom van mij. Bestond er maar een simpele downgrade zoals je met IOS van apple kan.
google maar op "how to root folio" Het staat redelijk goed uitgelegd. Je heb de Android SDK en Java JDK nodig. + windows XP ;-P. De setttings voor de USB drivers lijken niet te werken op een Windows 7 machine. Ik heb het zojuist eindelijk de foliomod op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Dan_Ny schreef op maandag 16 mei 2011 @ 14:27:
[...]

google maar op "how to root folio" Het staat redelijk goed uitgelegd. Je heb de Android SDK en Java JDK nodig. + windows XP ;-P. De setttings voor de USB drivers lijken niet te werken op een Windows 7 machine. Ik heb het zojuist eindelijk de foliomod op gezet.
maar dit alles is in het Engel en dit vindt ik toch moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
swimmer4 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:18:
[...]

maar dit alles is in het Engel en dit vindt ik toch moeilijk
Ik kan anders een keer vertalen voor Jou. Zal Ik Jou een pm sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, al mensen ervaring met honeycomb op de folio? Via de bekende foliomods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Ik draai hem nu twee dagen. Sensor werkt niet dus alleen landschape mode.
Veel te downloaden apps uit de market crashen. Best veel lagg. Soms loopt de folio muur vast en móet je hem een harde reset geven. Maar honeycomb is zoooo veel beter dan 2.2 en 2.3.
Keep in mind, hij is nóg BETA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Dan_Ny schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:48:
[...]

Ik kan anders een keer vertalen voor Jou. Zal Ik Jou een pm sturen?
je zou me daar een heel groot plezier mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Dan_Ny schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:39:
Er is een Honeycomb build beschikbaar. Let op het is 'net' (13 mei) vrijgegeven. Er zijn nog dingen wat nog niet werken. maar goed. :-) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1076958
zou dit ook werken als je de officiële update eerst gedaan hebt(dus firmware 2.2.5.0131 hebt) of zou je zoals de andere foliomods eerst iets moeten doen voor dat je dit kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Er veranderd niets aan de installatie procedure, als je de laatste Toshiba firmware hebt geinstalleerd zal je wat ingewikkelde stappen moeten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
swimmer4 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 15:08:
[...]

je zou me daar een heel groot plezier mee doen
de boel vertalen blijkt meer tijd te kosten dan verwacht. ik probeer het z.s.m te vertalen en posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Dan_Ny schreef op maandag 23 mei 2011 @ 09:09:
[...]

de boel vertalen blijkt meer tijd te kosten dan verwacht. ik probeer het z.s.m te vertalen en posten
al vast bedank op voorhand
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simyager
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik wil graag weten of de Toshiba Folio 100 wel via 3G kan internetten? OFtewel dat ie een 3G USB stick kan aanhangen en dat je dan erop kunt internetten.

[ Voor 104% gewijzigd door Simyager op 24-05-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Schijnt te kunnen met FolioMod 1.3d.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=846199

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ga ik ook een Folio halen (bij Saturn, 19% korting plus daarna nog 100 euro cash back=225 euro). Waarschijnlijk zal ik dus ook op de lastige manier FolioMod moeten installeren, ervan uitgaande dat de laatste firmware al geinstalleerd staat.

Zijn er dingen waarvan jullie zeggen dit moet je echt meteen installeren/aanpassen/aanschaffen? En valt er een beetje spelletjes te spelen op de Folio? Ik kon er op XDA niet veel over vinden, behalve dat de Gameloft spellen het niet doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Folio3x v0.2beta for Folio100 (Honeycomb 3.0) is er.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1076958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Folio3x v0.2beta is geïnstaleerd. Er zijn veel toepassingen die niet werken.
Cam werkt niet. USB werkt alleen als je als je het apparaat inplugd voor dat je de folio aanlegd. Er zijn zo nog wel een paar mankementen. Maar het is een goed begin vindt ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Bij mij werkt FolioMod 1.4 zo goed en prettig dat ik het hier bij laat. Ben echt super tevreden over de Folio 100.
Waarom een nieuw OS installeren als alles OK werkt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Folio3x v0.3 for Folio100 (Honeycomb 3.0) is er
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1076958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk nu met honeycomb 0.3. Ziet er allemaal gelikt uit. Alleen moet nog wel aangewerkt worden. Wat is bij juliie de meest voorkomende fout? Hier: wifi niet perfect, veel applicaties werken nog niet, en ik krijg hem niet meer uit de slaapstand. De tijd blijft ook niet goed ingesteld staan. Maar het begin is veelbelovend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:57:
Ik werk nu met honeycomb 0.3. Ziet er allemaal gelikt uit. Alleen moet nog wel aangewerkt worden. Wat is bij juliie de meest voorkomende fout? Hier: wifi niet perfect, veel applicaties werken nog niet, en ik krijg hem niet meer uit de slaapstand. De tijd blijft ook niet goed ingesteld staan. Maar het begin is veelbelovend
Bij mij werk wifi wel. Tijd blijft bij mij wel ingesteld staan. Ik heb wel een patch geïnstaleerd( dext3r.komodin.org/folio100/bootanim-patch.zip ). Dit staat op XDA forum. Hier ook wel soms problemen om hem uit slaapstand te halen. Met fastboot kan je zorgen dat er meer applicaties werken. Ik heb dit gedaan en nu werken er aan paar apps die voordien niet werkten. Er zijn wel nog veel apps die niet werken maar al minder. De cam werkt ook niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Wil een folio aanschaffen:

*Hoe is en reageert het scherm (in het begin slechte verhalen)
*Hoe is de Folio 100 nu in gebruik (ook zakelijk gebruik)?
*Batterijduur
*Werkt met de Foliomod ook spellen en apps vanuit de Android Market?
*Algehele ervaring?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pu55ykat
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-08 19:12
mobile625 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:14:

*Hoe is en reageert het scherm (in het begin slechte verhalen)
*Hoe is de Folio 100 nu in gebruik (ook zakelijk gebruik)?
*Batterijduur
*Werkt met de Foliomod ook spellen en apps vanuit de Android Market?
*Algehele ervaring?

Thnx
Voordat ik met custom roms aan de slag ging, had ik de originele stock rom geupdate naar de laatste versie. Dat had ik beter niet kunnen doen want met de laatste versie van Toshiba was het niet meer mogelijk om custom roms te installeren. Althans niet zonder eerst te moeten rooten. Dus wil je custom roms gaan draaien, raad ik je aan niet te updaten naar de laatste versie van de fabrikant.

Op dit moment heb ik Foliomod v1.4 draaien. Zowel met de Foliomod als met de laatste romversie van Toshiba heb ik last van vastlopers (beeld bevriest en toestel reageert nergens meer op behalve een reset).
Het ding liep zovaak vast dat er gewoon niet fatsoenlijk mee te werken valt. Wat me vooral opviel was dat de vastlopers zich altijd voordeden na ongeveer 15 minuten uit de standby te zijn geweest terwijl ik aan het internetten was.
Uiteindelijk na van alles te hebben uitgeprobeerd (instellingen uitproberen, overbodige apps afsluiten, enz.), ben ik achtergekomen dat de draadloze netwerkverbinding de oorzaak is van het probleem. Ik heb dit uitgetest door wifi uit te zetten en meer dan een uur lang angry birds te spelen vervolgens het toestel in standby laten gaan, uit standby laten komen en angrybirds weer hervatten. Alles vlekkeloos. Maar zodra ik wifi weer aanzette, begon de ellende weer.

Na wat speurwerk ben ik meerdere mensen op het xda forum tegengekomen die hetzelfde probleem rapporteren. Daar heb ik een workaround voor dit probleem gevonden: met SetCPU de minimum cpu-klok op 608MHZ zetten.
Misschien dat dit probleem veroorzaakt wordt door een slechte draadloze netwerkdriver ofzo. Ik mag hopen dat Toshiba hier een update voor uitbrengt. :(
Nadeel van deze workaround is natuurlijk dat het een negatieve impact heeft op het energieverbruik. In welke mate kan ik niet precies zeggen maar het lijkt erop dat het nog redelijk meevalt.

Om de rest van je vragen te beantwoorden:

*Scherm reageert snel
*Ik heb 'm tot nu toe voornamelijk gebruikt om te internetten. Verder angrybirds, Google Earth, Google Maps, Gmail. Flash filmpjes worden probleemloos afgespeeld(ook flash filmpjes in 720p).
* Battery houdt het ongeveer 6 uur aan één stuk door uit. Standby ruim 4 dagen (met workaround toegepast).
*Ja apps en spellen uit android market werken prima.
*Mijn algehele ervaring zoals het nu is met Foliomodv1.4 ben ik redelijk tevreden. Ik heb nu geen vastlopers meer in de afgelopen 3 dagen dat ik de workaround heb toegepast. Alleen dat ie 2 keer niet meer uit de slaapstand te krijgen was. Dat weer wel |:(
Verder moet ik nog een eigenaardigheid vermelden. Om de half uur komt dat ding uit zichzelf uit de slaapstand. (het is exact 30 minuten, ik heb de klok erbij gehouden) :?
Ik heb al van alles geprobeerd om dit te verhelpen, tot nu toe geen resultaat.

Edit: ik vergeet erbij te vermelden dat de gebruiksduur van 6uur bij een helderheid van ~33% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
Folio3x v0.4 for Folio100 (Honeycomb 3.0) is er
http://dext3r.komodin.org/folio100/Folio3xv04.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
mobile625 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:14:
...knip...
Wat is jouw motivatie om een Folio te kopen?
Voor de nieuw prijs van een Folio kun je ook ASUS Eee Pad Transformer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pu55ykat
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-08 19:12
In de pricewatch staat ie voor EUR374. Na EUR100 cashback is ie wel een stukkie goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Hallo allen,

Ik wil jullie even lastig vallen met een vraag.
Ik heb Honeycomb nu geinstalleerd staan op mn folio 100 (Folio3xv03a), maar wil eigenlijk graag terug naar 2.3 (liefst naar FolioNotion v3.0 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=931085), dit ziet er namelijk ook goed uit en is waarschijnlijk wat stabieler. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vraag me af óf en hóe het mogelijk is.. Ik ben alweer een uurtje aan t zoeken op de fora van xda, maar ik word er niet wijzer van :-(

Alvast hartelijk bedankt voor de mogelijke hulp :)

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan_Ny
arjanpvt schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:38:
Hallo allen,

Ik wil jullie even lastig vallen met een vraag.
Ik heb Honeycomb nu geinstalleerd staan op mn folio 100 (Folio3xv03a), maar wil eigenlijk graag terug naar 2.3 (liefst naar FolioNotion v3.0 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=931085), dit ziet er namelijk ook goed uit en is waarschijnlijk wat stabieler. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik vraag me af óf en hóe het mogelijk is.. Ik ben alweer een uurtje aan t zoeken op de fora van xda, maar ik word er niet wijzer van :-(

Alvast hartelijk bedankt voor de mogelijke hulp :)
Hi,

Je kan als goed is gewoon de andere rom (FolioNotion v3.0) of de FolioMod 1,4 (Andriod 2.2 ) over flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Ik weet niet of iemand nog geïnteresseerd is in deze tablets, maar op 4launch staan ze nu te koop voor 99 euro. Lijkt me nog steeds een koopje voor een tablet met een capacitief touchscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
StanPC schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:20:
Ik weet niet of iemand nog geïnteresseerd is in deze tablets, maar op 4launch staan ze nu te koop voor 99 euro. Lijkt me nog steeds een koopje voor een tablet met een capacitief touchscreen!
Ik zie ze niet staan, heb je een link?

Stom zeg, ik keek direct op de 4launch site terwijl de link hier boven staat.

[ Voor 11% gewijzigd door Sinned123 op 09-09-2011 21:44 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Laatst online: 10-09 11:38
Heb er net een besteld voor 99 euro! Vraagje? Als ik niet zelf update, kan ik dan gewoon een custom rom flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ook besteld, ben wel benieuwd of hij daadwerkelijk word geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Volgens mij kan dat wel, er zijn Honeycomb flashes, maar heb nog even gekeken. Zeker geen kant en klare top tablet zoals een Galaxy 10 tab of de Asus Transformer. Toch, 99 euro is goedkoop!

@ Sinned: daar ben ik ook benieuwd naar.

[ Voor 10% gewijzigd door StanPC op 09-09-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Heb hem eerder gehad maar had er toen 300euro voor betaald.
Toen vond ik het het geld niet waard, vanwege de slechte kijkhoek van het scherm en de vele crashes.

Voor 100euro heb ik echter een geheel ander verwachtingspatroon en ben benieuwd of er inmiddels stabiele firmware's zijn.

Qua hardware is de tegra2 chipset in ieder geval snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
Sinned123 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:53:
Heb hem eerder gehad maar had er toen 300euro voor betaald.
Toen vond ik het het geld niet waard, vanwege de slechte kijkhoek van het scherm en de vele crashes.

Voor 100euro heb ik echter een geheel ander verwachtingspatroon en ben benieuwd of er inmiddels stabiele firmware's zijn.

Qua hardware is de tegra2 chipset in ieder geval snel genoeg.
Precies, ik ben ook van mening dat 300 tot 400 euro veel te duur is. Maar 100 euro is goedkoper dan menig chinees tablet met resistief touchscreen, en ik hoop inderdaad er Honeycomb op te kunnen zetten. Wil hem voornamelijk gebruiken voor mijn studie om PDF's te kunnen lezen (figuren zijn altijd slecht bij prints) en af en toe te surfen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Zijn volgens mij al meer geweest die hem aangeschaft hebben bij 4Launch,staan er nu een aantal op marktplaats te koop. Worden uiteraard voor meer dan de winkelprijs aangeboden :P Heb er vanmiddag ook maar 3 besteld,daar kan je geen buil aan vallen. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Adarkar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 11:47
De prijs is weer 369.50 met langere levertijd. Ben benieuwd of wij hem voor die 99 euro krijgen...

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:56
Best wel apart, ik kreeg deze aanbieding per mail. En op het moment dat die mail blijkbaar verstuurd is wordt er hier gemeld dat de prijs al weer 370 is. Maar goed de aanbieding was er dan eerder dan dat de mail verstuurd is........ Shit met dit soort dingen pis ik ook altijd naast de pot :-(

• OnlyRinaldo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 10:56
Inderdaad beetje raar dat ze een mail verzenden als de prijs alweer omhoog is. Heb gisteren gelukkig wel een kunnen bestellen dus ben benieuwd of ik hem geleverd krijg.

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Beetje flauw zeg, heb de mail van 4launch pas net in de mailbox gehad. Ging even reviews bekijken van die tablet en dan kom je erachter dat hij ineens 373 kost. Pff dooie mus.

• Sinned123
Helaas werkt de cashback van 100euro alleen van aankopen t/m 31augustus ;P

• OnlyRinaldo
Sinned123 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:44:
Inderdaad zou wel leuk geweest zijn een gratis tablet:)

• Ivanvh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-02 10:20
Antwoord van 4launch:

Beste,
U heeft bij ons navraag gedaan over de Toshiba actie, helaas is dit product reeds uitverkocht omdat dit een actie was waar wij enkel 60 stuks voor hadden.
Wij kunnen deze dan ook niet meer leveren omdat dit product EOL (end of life) is en dit om de allerlaatste items ging.
Excuses voor het ongemak, wij krijgen in de toekomst wel weer andere aanbiedingen binnen volgens dit zelfde principe.
Met vriendelijke groet,
*snip*naam verwijderd door Floppus*snip*
Verkoop Medewerker

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 15:34 ]

• pcgek
  • Niet online

pcgek

@Hierboven:

Kan wel kloppen,ze staan ook niet meer vermeld in de pricewatch.

Na aanleiding van mijn bestelling van 3 stuks net een berichtje van 4launch ontvangen. De actie van 99 euro klopte wel,is dus geen foutje. Kreeg wel te horen dat je er max maar 1 kon bestellen :( Was niet goed aangegeven op de site. Krijg er dus maar 1 geleverd,van de 2 anderen wordt het geld teruggestort .

[ Voor 11% gewijzigd door pcgek op 10-09-2011 13:46 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

Mja, daar zou ik niet over klagen eigenlijk. Is ook wel zo netjes. :)

Ik heb er in ieder geval ook één te pakken *O*

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Maar wat als je een gezamenlijke bestelling gedaan hebt? Mensen waar ik voor mee besteld heb lopen hem nu mis. Was verder ook niks aangegeven over max 1 per klant. Hadden ze zelf een bestelling geplaatst was het wel goed gegaan,want we waren er op tijd bij. Naja,niks aan te doen.
Sinned123 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 12:44:
Jammer >:)

edit:

Nog meer mensen die deze mail ook hebben gekregen?:

Beste,

U heeft bij ons een Toshiba Tablet Folio 100 10.1", 16GB (zwart) in bestelling staan voor de actieprijs van 99,90 euro! Wij hebben echter voor u wellicht ook nog een aanvullende optie om de set compleet te maken.

Namelijk de Toshiba TV Kit voor Folio 100, USB, HDMI voor € 29.90 (artikelnummer: 110572 ), http://www.4launch.nl/shop/product/110572/, deze kunnen wij u namelijk ook aanbieden. Met deze dockingstation kunt u nu nog gemakkelijker uw video’s en foto’s weergeven op uw TV.

Tevens ontvangt u ook een afstandsbediening, waarmee het bedienen van het apparaat nog makkelijker wordt.

Wenst u dit product ook mee te bestellen? Wij kunnen uw order in een handomdraai aanpassen voor u.

Let op! Wij hebben ook hiervan maar een beperkte voorraad liggen, namelijk 20 stuks. Ook hier geldt OP=OP.

Met vriendelijke groet,
.....................

[ Voor 76% gewijzigd door pcgek op 10-09-2011 17:37 ]

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:32
Yup, dezelfde mail ontvangen.

Vraagje, zijn er aanbevelingen qua sleeves en screen protectors voor de Toshiba Folio? Ik heb deze van 123bestdeal gevonden, geen ervaring met de winkel verder...

• OnlyRinaldo
Ja, ook maar even bestelt geen idee of ik het ga gebruiken. Later ergens nog even een screen protector bestellen

Verwijderd

Besteld om 17:24 O-)

Ik zat trouwens even te kijken naar de nieuwe Toshiba tablet en de verschillen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/822/288856;265013

De schermresolutie is anders, maar verder... Draait de nieuwe op Android 3.1 - hoe realistisch is het dat die te porten is naar het oude model, aangenomen dat Toshiba niet weer dezelfde fout gemaakt heeft met dichtspijkeren van de eigen versie.

• Sinned123
Volgens mij is de huidige 3.0 versie behoorlijk dicht gespijkerd en slechts beschikbaar voor een beperkt aantal partners.
Zelf in china lukt het ze niet om het op hun tablets te krijgen.

Maar het was geloof ik wel de bedoeling dat 3.2 oid, weer beschikbaar zou worden voor alle fabrikanten.
Ik denk dat we vlot daarna op xda weer custom roms kunnen verwachten.

Op XDA zijn ze vooral met gingerbread bezig.
Maar 1 van de ontwikkelaars is verhuisd naar tabletroms.com en daar zijn ze wel bezig met honeycomb.
http://tabletroms.com/forums/folio-rom-development/

[ Voor 21% gewijzigd door Sinned123 op 10-09-2011 18:04 ]

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:14
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 17:52:
Besteld om 17:24 O-)

Ik zat trouwens even te kijken naar de nieuwe Toshiba tablet en de verschillen:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/822/288856;265013

De schermresolutie is anders, maar verder... Draait de nieuwe op Android 3.1 - hoe realistisch is het dat die te porten is naar het oude model, aangenomen dat Toshiba niet weer dezelfde fout gemaakt heeft met dichtspijkeren van de eigen versie.
In de nieuwe zal ook wel geen TN paneel in zitten maar een betere type. Verder is wellicht de software een stuk meer ontwikkeld (ik mag hopen dat ze nu een keer hun lesje hebben geleerd).

Heb er ook een besteld en ben erg benieuwd!

3D portfolio - mijn deviantART

• Badgeryayo
  • Laatst online: 24-05 06:44
Ik heb die van mij inmiddels vier dagen. Liep door de mediamarkt heen en ik kon mijn ogen niet geloven toen ik zag dat ze dit ding voor 100 euro verkochten. Was in het begin engizins teleurgesteld met de software. Maar heb er inmiddels Cyanogenmod 7 op draaien. Werkt echt supergoed, zitten ook bepaald tablet tweaks in waardoor je bepaalde elementen van de interface beter werken voor tabletgebruik.

Maak ook gebruik van Launcher Go Ex waarmee je het grid van je homescreen kan veranderen. Ook het toetsenbord Thumb Keyboard is superhandig. Al met al ben ik er superblij mee. Enige probleem met deze rom dat video afspelen niet heel erg goed werkt, maar gelukkig draai youtube wel vlot.

[ Voor 15% gewijzigd door Badgeryayo op 10-09-2011 19:04 ]

Verwijderd

Even een tip voor de mensen die hem mis gelopen zijn: Makro.
Ik heb hem inmiddels ook (weliswaar nog in de doos) en ben wel van plan de software aan te passen. Nu wil ik het liefst wel de Android Marketplace (werkend) hebben. Ook vond ik Honeycomb er wel mooi uit zien.
Ik lees echter veel dingen over Foliomod en dergelijke. Hoe zit dit? Ik heb wel begrepen dat ik hem beter niet kan updaten met de originele software.
Wat kan ik het beste doen indien ik het bovenstaande wil bereiken? Toch Foliomod 1.4?
Alvast bedankt!

• Sinned123
Ze hebben hem dus landelijk gedumpt.
Ala HP met hun pre3.

Ik zie ze echter in de andere landen niet verschijnen voor die prijs.

Wellicht was in nederland het distributiecentrum en verkopen ze gewoon alles hier.

Ik hoop dat ze eigenlijk een flinke voorraad hadden, des te groter is de kans dat de mod community het device oppakt.

[ Voor 21% gewijzigd door Sinned123 op 10-09-2011 19:05 ]

• Badgeryayo
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:03:
Even een tip voor de mensen die hem mis gelopen zijn: Makro.
Ik heb hem inmiddels ook (weliswaar nog in de doos) en ben wel van plan de software aan te passen. Nu wil ik het liefst wel de Android Marketplace (werkend) hebben. Ook vond ik Honeycomb er wel mooi uit zien.
Ik lees echter veel dingen over Foliomod en dergelijke. Hoe zit dit? Ik heb wel begrepen dat ik hem beter niet kan updaten met de originele software.
Wat kan ik het beste doen indien ik het bovenstaande wil bereiken? Toch Foliomod 1.4?
Alvast bedankt!
Heb foliomod ook even gedraaid. Bij mij ging de tablet de hele tijd 'waken'. Dus het scherm ging steeds aan terwijl hij standby stond. Daarnaast vind ik de ervaring op cyanogenmod beter en je heb android 2.3.

De manier waarop ik het heb gedaan.

Niet updaten.

Clockworkmod recovery geinstalleerd.

Cyanogenmod geinstalleerd.

Bij het downloaden van cyanogenmod moet je niet de versie downloaden uit de startpost. Maar deze. Deze zip zet je op een SD-kaart. Prop die sd kaart vervolgend in je folio. Dan druk je tijdens boot, als je het toshiba logo ziet, power + volume up. Volg de stappen en zorg dat je in recovery mode komt voor een system update(uit mijn hoofd up+down+up). Dan ga je naar je sd kaart en install je de cyanogenmod-zip. Dit proces herhaal je met Google Apps, die kan je hier downloaden. Nu heb je dus ook market enz installed.

Handige apps vind ik zelf Go Launcher Ex, Thumb Keyboard en Dolphin Browser HD(tabbed browsing). Good luck.

Uiteindelijk heb je dan zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/472/screenshot1315673649669.png

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/149/screenshot1315673768578.png

[ Voor 12% gewijzigd door Badgeryayo op 10-09-2011 19:32 ]

Verwijderd

Heel erg bedankt! En na dit proces draait hij dus op Honeycomb?
Alleen de eerste stap gaat mij iets te snel. Wat bedoel je met 'geroot met'?

Ik ben zelf werkzaam op de afdeling multimedia (Makro) en ik las in een bericht dat Toshiba de verkopen zó tegen vond vallen dat hij voor €100 verkocht mocht worden en dat Toshiba de verkoper financieel tegemoet komt.
Edit: dit is trouwens inclusief gratis tv-kit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2011 19:26 ]

Verwijderd

Ziet er goed uit trouwens!! Nog veel last van vastlopers? Of blijft hij wel eens hangen in slaapstand?
Nogmaals dank!

• Badgeryayo
Nee hij draait Android 2.3.5 Gingerbread. De huidige honeycomb roms zijn nog niet bepaald stabiel. Heb af en toe wel gekloot met hangen in slaapstand, maar denk dat ik inmiddels weet hoe ik moet unlocken. Namelijk:

Als de tablet in slaapstand staat en het rode ledje aan en uit gloeit 1 keer op power drukken, wachten tot het ledje niet meer knippert, en dan nog een keer op power drukken. Sinds ik hier achter ben geen problemen meer met waken. Daarvoor wel, als ik als een malloot op die powerknop blijf drukken. Vastlopers heb ik wel met overclock maar eigenlijk nooit zonder.

Bij nader inzien kan je het rooten overslaan, dit is alleen nodig als je de update al heb uitgevoerd en je moet reverten. Dan heb je ADB enz nodig. Dit had ik in de eerste insantie dus gedaan, maar dit hoef dus eigelijk niet. Zal het even uit de post verwijderen. Na installatie van CM7 heb je sowieso al root.

In principe kan je gewoon deze guide volgen. Alleen dan met de CM7 rom. Vind het zelf wel handig om clockworkmod recovery te hebben, maar is niet per se nodig voor het flashen geloof ik(weet ik niet zeker).

[ Voor 14% gewijzigd door Badgeryayo op 10-09-2011 19:35 ]

Verwijderd

Oh oke. Dan hou ik het voorlopig toch liever op gingerbread. Ga er vanavond meteen even voor zitten! Clockwordmod moet ik dus al installeren op de Toshiba software, voordat ik aan de gang ga met een sdkaart?
Bedankt!

• Badgeryayo
Eigenlijk installeer je alles op dezelfde manier (clockworkmod, cyanogenmod, google apps). Tijdens boot druk je op power + volume up. En dan is het een kwestie van stappen volgen. Als je clockworkmod eenmaal heb geïnstalleerd ziet de update interface er iets anders uit lijkt me, dit kan ik zelf echter niet zeggen omdat ik dit zelf nooit heb gezien. Ik had clockworkmod namelijk via adb geïnstalleerd.

Dus even een concreet antwoord op je vraag. Clockworkmod installeer je vanuit recovery. En recovery leest alles vanaf een sd kaart. En wat ik nog ben vergeten te vertellen. Na het installeren van cyanogenmod 7 even je data en cache wipen in clockworkmod. Anders raakt hij in een bootloop.

En als laatste nog even een tip: Klinkt misschien heel logisch, maar lees je gewoon goed in op alles, het beste is als je het gewoon goed begrijpt. Op die manier weet je waar je mee bezig bent en is de kans dat je iets vernaggeld vrij klein. Sowieso is de kans dat je iets finaal sloopt redelijk klein omdat je altijd nog Adb kan gebruiken. Maar dan komt er weer een hoop meer bij kijken.

[ Voor 38% gewijzigd door Badgeryayo op 10-09-2011 19:46 ]

• Sinned123
Heb je bewust geen update gedraaid?
Bijvoorbeeld omdat je dan geen root meer kan krijgen ofzo?

Ziet er trouwens goed uit, een stuk beter dan op mijn ipad waarmee je vrijwel niks kan op het hoofdscherm.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste