Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Sjekster schreef op donderdag 15 november 2018 @ 10:02:
[...]
@sapphire Oh jee! Ik kan heel binnenkort dan ook meedoen met de trendy trends! Yeah!
Is dat een subtiele manier om te zeggen dat er een @Sjekster Jr. Komt ;) oOo *O*

Hier is nummer 2 in prille ontwikkeling :Y

Gabriël Ryzen

• Sjekster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-11 09:49
sapphire schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:55:
[...]

Is dat een subtiele manier om te zeggen dat er een @Sjekster Jr. Komt ;) oOo *O*

Hier is nummer 2 in prille ontwikkeling :Y
Inderdaad! Gisteren uitgerekend, dus we zitten hier lekker zenuwappig te wachten :Y)

Feli met de aankomende nr. 2!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:15
Als techneut en hobbyfotograaf vind ik dit wel erg koel. Speciaal voor diegene de van zo'n kort mogelijke sluitertijd houden:

https://fstoppers.com/science/fastest-camera-ever-311309
Creatief staaltje van video edit:

Mooie Plaatjes   

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tijdens black friday heb ik een iPad 2018 opgepikt met een Pencil, en ook Affinity Photo had een leuke aanbieding dus ik ben de afgelopen dagen aan het experimenteren geweest met retouchen op een iPad.

Momenteel heb ik een MBP voor in de studio met C1, en thuis een iMac 5K met PS en een Wacom Intuos Pro tablet.

Ik moet zeggen dat het flink wennen is, jaren lang ben ik PS gewend met shortcuts op het toetsenbord, tablet of stylus en nu is alles touch based en loop ik voor iedere shortcut of handeling het internet af te struinen.

Ik ben erg benieuwd naar de PS versie voor de iPad die in 2019 uit zal komen, maar mijn voorlopige conclusie is dat het qua ervaring echt een wereld van verschil is en niet bepaald beter.

Wat vinden jullie van Affinity Photo op een iPad voor serieuze foto bewerking?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

GRRRR })

Leen je 2 stuks LED lichtbakken uit (nee, gelukkig niet die nieuwe) om te gebruiken voor het uitlichten van een marktkraampje met glinsterende spulletjes op een kerstmarkt.
Ik zet ze voor ze neer, op statief met een eenvoudig balhoofdje om ze te richten op de uitgestalde spulletjes. Lever een rubberen outdoor verlengkabel mee + spatwaterdichte verdeeldoos.

Krijg ik ze aan het eind van dag terug in onderdelen! 8)7
Hebben ze de balhoofdjes compleet gedemonteerd en het kogelgewricht uit elkaar gehaald! WTF?!?
"ja maar, er was een meneer bij en die was fotograaf, die wist wat hij deed" NOT.
Stelletje [censuur] Als ze dan per se uit elkaar moeten, dan schroef gewoon het balhoofd van 1/4" schroefdraad af, van het lampstatief.
Dan ga je toch niet het complete balhoofd met grof geweld demonteren? 8)7

Oh ja, en een kniesoor die dan zaagt over de missende afdekkleppen van de spatwaterdichte verdeeldoos... :X

Nou, mijn kerstgevoel was gelijk verdwenen. ;)

Mooie Plaatjes   

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
begintmeta schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:50:
Wat denken we eigenlijk van de Zeiss ZX1? Er was natuurlijk al de teaser, maar nu is iets meer bekend gemaakt. Men heeft zich nogal op de software vanm de camera uitgeleefd geloof ik (een fatsoenlijke website is helaas niet gelukt)

[Afbeelding: Overzicht van technische eigenschappen Zeiss ZX1]
[Afbeelding: Zeiss ZX1]

Ik vind het eigenlijk best een interessant ding... ben ook benieuwd wat (en eventueel wie) achter de specifiek voor de camera ontwikkelde sensor zou zitten.
Met heeft nog een klein teasertje toegevoegd om de boel wat in de publiciteit te houden denk ik.

ehtweak schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:42:
...
:X :F

begintmeta wijzigde deze reactie 22-12-2018 19:39 (5%)

• Sjekster
ehtweak schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:42:
GRRRR })

Leen je 2 stuks LED lichtbakken uit (nee, gelukkig niet die nieuwe) om te gebruiken voor het uitlichten van een marktkraampje met glinsterende spulletjes op een kerstmarkt.
Ik zet ze voor ze neer, op statief met een eenvoudig balhoofdje om ze te richten op de uitgestalde spulletjes. Lever een rubberen outdoor verlengkabel mee + spatwaterdichte verdeeldoos.

Krijg ik ze aan het eind van dag terug in onderdelen! 8)7
Hebben ze de balhoofdjes compleet gedemonteerd en het kogelgewricht uit elkaar gehaald! WTF?!?
"ja maar, er was een meneer bij en die was fotograaf, die wist wat hij deed" NOT.
Stelletje [censuur] Als ze dan per se uit elkaar moeten, dan schroef gewoon het balhoofd van 1/4" schroefdraad af, van het lampstatief.
Dan ga je toch niet het complete balhoofd met grof geweld demonteren? 8)7

Oh ja, en een kniesoor die dan zaagt over de missende afdekkleppen van de spatwaterdichte verdeeldoos... :X

Sjonge, wat een baklappen :X

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01:23

Wormaap

Moderator Foto & Video
Van mijn vriendin en mij allemaal een heel prettige kerst!

CC niet nodig, ik weet waar mijn kwaliteiten liggen... :+

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Zomaar wat webcam beelden van vuurwerk afgelopen nacht:

https://www.foto-webcam.e...im/2018/12/31/2358_hd.jpg

https://www.foto-webcam.e...ee/2019/01/01/0003_hd.jpg

https://www.foto-webcam.e...rg/2019/01/01/0007_hd.jpg

https://www.foto-webcam.e...ls/2019/01/01/0000_hd.jpg

Als je de betreffende webcam kiest, kun je ook met een slider door tijdbalk gaan; geeft bijzondere beelden! 8)

ehtweak wijzigde deze reactie 01-01-2019 10:45 (9%)

Mooie Plaatjes   

Beste wensen mede-tweakers!

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2 // Tesla Model 3 LR AWD

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:36

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Woutoud.com

• Sjekster
Ik ben dat filmpje na 15 sec al zat, wat een irritante editing met al die tekst. Waar gaat het eigenlijk over? :+

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:16
Het was frisjes vannacht...
Blood moon 2019 by Universal Creations, on Flickr

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• MRIdev
@Universal Creations Vanochtend bedoel je? ;). Koud wel

Mijn 300mm versie, 'bewerkt' met Flickrapp.

Blood moon 2019 by Roger Wilco, on Flickr

MRIdev wijzigde deze reactie 21-01-2019 08:47 (42%)

• Universal Creations
Toen ik daar aan kwam was het nog ochtend ;)

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 00:18
Ik kan helaas geen foto maken van de bloedmaan. De adapter voor m'n 300mm is kapot. :-(

Wel mooi maantje nu. laag bij de horizon en ook erg rood.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:10
Van mij ook een foto van de maansverduistering. Ik had geen last van kou, wel bewolking gehad, maar gelukkig niet de hele tijd.

Bloedmaan door Arnold Metselaar, op Flickr

Edit: wat gaat er tegenwoordig mis bij het opnemen van een foto op Flickr in een post?

arnold_m wijzigde deze reactie 22-01-2019 18:08 (23%)
Reden: Ingebed plaatje verwijderd wegens gebrek aan fotografische kwaliteit.

flickr

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vanwaar die onscherpte? Ik heb ook wat plaatjes geschoten met 300mm. Met belichting van 4 tot 10 seconden. Die ogen stukken beter ondanks dat het geen DSLR is. Lijkt haast vanuit de hand geschoten.

• arnold_m
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:10
De foto is inderdaad zonder statief geschoten (niet meegenomen), wel is de ondersteuning van een bankje gebruikt.

flickr

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:31

Ebayzo

Gekke eend

@arnold_m Met alle respect, maar ik kan echt niets positiefs benoemen. Onscherp is een understatement denk ik, verder ook erg veel ruis.

Ik zou echt even oefenen op normale maanstanden met een statief. 300mm met 2 seconden sluitertijd is wel erg lastig om enigzins scherp te houden uit de hand. Misschien dat deze ook meer thuishoren in [Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:07

sys64738

Press play on tape

Ebayzo schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:27:
@arnold_m Met alle respect, maar ik kan echt niets positiefs benoemen. Onscherp is een understatement denk ik, verder ook erg veel ruis.

Ik zou echt even oefenen op normale maanstanden met een statief. 300mm met 2 seconden sluitertijd is wel erg lastig om enigzins scherp te houden uit de hand. Misschien dat deze ook meer thuishoren in [Verzamel] Solo testcasefoto's - om van te leren. deel 15
Ook in solo testcase wordt nog wel enig niveau verwacht. @arnold_m, wat vind je er zelf van? Neem aan dat je zelf toch ook wel ziet dat dit "iets" beter kan...

gijspeijs.com | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Universal Creations
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:42:
Vanwaar die onscherpte? Ik heb ook wat plaatjes geschoten met 300mm. Met belichting van 4 tot 10 seconden. Die ogen stukken beter ondanks dat het geen DSLR is. Lijkt haast vanuit de hand geschoten.
4-10 seconden met 300mm fullframe? Dat is heel knap om zonder bewegingsonscherpte te doen, aangezien de draaiing van de aarde dan al bij 1,5sec onscherpte geeft

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Universal Creations schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:18:
[...]

4-10 seconden met 300mm fullframe? Dat is heel knap om zonder bewegingsonscherpte te doen, aangezien de draaiing van de aarde dan al bij 1,5sec onscherpte geeft
Nee. Ik zei dat het geen DSLR was. Maar ook met 300mm equivalent (vaste zoomlens) geschoten. En ik zei ook niet dat er geen bewegingsonscherpte was, alleen dat ze er ondanks die langere belichtingstijd toch stukken beter uit zagen dan de foto's die met 2 seconden belichtingstijd geschoten waren. Maar nu weten we dat het ontbreken van een statief inderdaad de boosdoener was.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Holy Crap, The Moon Was Struck By A Meteorite During The 'Super Wolf Blood Moon' Eclipse

Je moet wel erg veel geluk hebben gehad als je net op het juiste moment een foto hebt gemaakt maar het is natuurlijk niet onmogelijk. Goed je foto's bestuderen dus als die rond dat tijdstip zijn gemaakt.

Dat tijdstip zou dus 5:41 'Spanish peninsular time' zijn wat hier dan 6:41 zou moeten zijn geweest.

Wikipedia: Time in Spain

Er ook van uit gaande dat het verschil in geografische positie er niet voor zou zorgen dat het hier 'buiten beeld' zou hebben plaatsgevonden maar het kijkhoekverschil zal gezien de afstand van de Maan naar ik aanneem minimaal zijn, en zo dicht bij de rand vond het nou ook niet plaats.

Je zal toch een hoop foto's hebben gemaakt, er bij het bekijken een tegengekomen zijn met een 'vlekje' erop, gedacht hebben "hè, wat een lelijk artefact", en de foto toen gedelete hebben. ;)

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 23-01-2019 09:46 (8%)

• MRIdev
@CaptJackSparrow Die +1 is niet voor de muziek in de film ;) -O-

• Universal Creations
Toevallig zag ik wel toen ik net uit de auto stapte om de duinen in te lopen een vallende ster vlak onder de maan doorgaan. Was wel een bijzonder momentje.

• Woutoud
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21:36

Woutoud

Moderator Foto & Video

P/√P

Woutoud.com

Waar gaat dat heen met AI?
De goede kant, of juist niet?

best wel creepy om te zien. :S

YouTube: Steve Buscemi Learns About His J-Law Deepfake

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:30
Mwa, is dit nou AI? Zo kunnen we alles wel als AI bestempelen. Gezichten hebben veel herkenbare punten en zullen daarom relatief makkelijk te mappen zijn (zie bijv de iPhone apps). Pleur daar zijn gezicht overheen en gaan met die banaan. Zeker van celebs zijn zoveel fotos te vinden dat er letterlijk 3D reconstructies van te maken zijn. Ze hadden dus ook zijn hoofd we op kunnen maken.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

Deepfake AI noemen ze het.
ik heb die kreet niet bedacht. net zoiets als dat alles maar een 'premium' label mot krijgen...

En ik vond het een treffend voorbeeld hoe eng goed de software tegenwoordig is geworden.

Bij sommige filmpjes zie je nog duidelijk verschil, maar bij sommige scènes heb ik echt zo'n gevoel van, ai, wat is nou echt, wat is nep?

ehtweak wijzigde deze reactie 10-02-2019 15:36 (9%)

Mooie Plaatjes   

Zomaar wat fotografie oh. :+

Ben bezig met een lokaal museum om één van hun bijzondere stukken op één panorama beeld te krijgen.
Inmiddels heb ik de opnames gemaakt. Dat stuitte op wat praktische problemen want er mochten geen bezoekers zijn en ik had ingeschat dat ik toch zeker wel 1 a 2 uur zou nodig hebben om de beelden te maken.
Daarnaast is het een voorwerp wat zich in een (ovalen) klimaatvitrine bevindt en er niet uit mag. M.a.w. door het glas heen en zoveel mogelijk spiegelingen en storende reflecties zien te vermijden. Valse lichtbronnen afschermen en dat allemaal zonder het museum te verbouwen.
Heb nog wat CPL toepassingen geprobeerd, maar bepaalde spiegelingen in het speciale vitrine glas lieten zich niet uitfilteren. :-( Bovendien zitten er tig, weliswaar smalle, luchtdichte kitnaden in het vitrineglas.

Nu heb ik het digitale basismateriaal. Maar nou komt het tricky gedeelte; de verwerking.
Oh ja, om je een idee te geven; het te fotograferen object is 60 meter (!) lang. En is opgesteld in een geconditioneerde ovalen vitrine van 16 x 22m. 8)

Lastig, nu begint PS CC 2019 te zeuren dat 'ie niet goed overweg kan met >4GB grote TIFF files. En het laden van diverse layers gaat steeds meer tijd kosten. :|
Ik zit inmiddels op een breedte van 265000 pixels en 4500 pixels hoog. Maar omdat allemaal keurig recht te warpen en kleine imperfecties van het stitchen te fatsoeneren, gaat wel ff tijd kosten.
Moet zeggen, PTGui creëerde binnen enkele minuten vanuit 115 bronbestanden een resulterend pano. Alleen nu kom ik schermruimte te kort om alles goed te beoordelen. ;) Zelfs met 2 x 2560x1440 (op 2x 27" schermen) is het slechts een klein postzegelvenstertje op het geheel.

Maar we ploeteren door. :)

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
ehtweak schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 11:31:
Zomaar wat fotografie oh. :+

Ben bezig met een lokaal museum om één van hun bijzondere stukken op één panorama beeld te krijgen.
Inmiddels heb ik de opnames gemaakt. Dat stuitte op wat praktische problemen want er mochten geen bezoekers zijn en ik had ingeschat dat ik toch zeker wel 1 a 2 uur zou nodig hebben om de beelden te maken.
Daarnaast is het een voorwerp wat zich in een (ovalen) klimaatvitrine bevindt en er niet uit mag. M.a.w. door het glas heen en zoveel mogelijk spiegelingen en storende reflecties zien te vermijden. Valse lichtbronnen afschermen en dat allemaal zonder het museum te verbouwen.
Heb nog wat CPL toepassingen geprobeerd, maar bepaalde spiegelingen in het speciale vitrine glas lieten zich niet uitfilteren. :-( Bovendien zitten er tig, weliswaar smalle, luchtdichte kitnaden in het vitrineglas.

Nu heb ik het digitale basismateriaal. Maar nou komt het tricky gedeelte; de verwerking.
Oh ja, om je een idee te geven; het te fotograferen object is 60 meter (!) lang. En is opgesteld in een geconditioneerde ovalen vitrine van 16 x 22m. 8)

Lastig, nu begint PS CC 2019 te zeuren dat 'ie niet goed overweg kan met >4GB grote TIFF files. En het laden van diverse layers gaat steeds meer tijd kosten. :|
Ik zit inmiddels op een breedte van 265000 pixels en 4500 pixels hoog. Maar omdat allemaal keurig recht te warpen en kleine imperfecties van het stitchen te fatsoeneren, gaat wel ff tijd kosten.
Moet zeggen, PTGui creëerde binnen enkele minuten vanuit 115 bronbestanden een resulterend pano. Alleen nu kom ik schermruimte te kort om alles goed te beoordelen. ;) Zelfs met 2 x 2560x1440 (op 2x 27" schermen) is het slechts een klein postzegelvenstertje op het geheel.

Maar we ploeteren door. :)
Opslaan als PSB :) Als je dit soort dingen vaker doet is het aan te raden een tweetal 4K schermen te nemen, tegenwoordig ook niet zo duur meer en een hele verademing.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

Uiteindelijk moest ik wel. Dank voor de tip.
(ik wilde eigenlijk zo lang mogelijk op de 'standaard' layered TIFF file structuur blijven)

Maar inmiddels zit m'n bestand, met slechts 3 layers al op 6,5GB. Dus dan moet je wel.

Nog wat technische feitjes:
Op mijn systeem met slechts 24GB aan RAM, en 1 applicatie open (PS CC 2019) maakt Photoshop, over 2 scratch disken, toch nog 90GB (!) aan temp files aan. 8)7 Als dit bestandje open staat...
Ventieldopje schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:23:
ls je dit soort dingen vaker doet is het aan te raden een tweetal 4K schermen te nemen, tegenwoordig ook niet zo duur meer en een hele verademing.
Wil je me niet lekker maken? ;)
Voorlopig nog geen poen voor... :-(

ehtweak wijzigde deze reactie 13-02-2019 12:28 (13%)

Mooie Plaatjes   

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 01:32

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Vacature voor F&V Moderator

Wel tof om ook meteen te inventariseren waar wensen liggen van de community, wat behoeft meer aandacht.
Nieuw bloed en nieuwe energie en meteen wat concrete pijlers wat we willen bereiken geeft een mooie kickstart denk ik :)

martijnscholtens.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!
LOL. :-(

Na het gedoe rond het faillissement van Meyer Optik, geeft de nieuwe eigenaar nu toe dat de eerder sommige van de aangeboden objectieven gewoon omgebouwde Russische en/of Chinese producten waren...

https://photorumors.com/2...an-and-or-chinese-lenses/

"In the course of the analysis of the last available portfolio announced by the previous provider, it was decided to discontinue the model series Somnium and Nocturnus for the time being. As already discussed in the past in various online media, forums, etc., the current Meyer Optik employees realized very quickly that inside the Somnium it was a converted, Russian lens and the Nocturnus was a converted, Chinese lens has acted."

Anyone? Fancy kickstarter campagnes met zogenaamd trendy glaswerk. O-)

ehtweak wijzigde deze reactie 03-03-2019 11:00 (4%)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

ehtweak schreef op zondag 3 maart 2019 @ 10:59:
LOL. :-(

Na het gedoe rond het faillissement van Meyer Optik, geeft de nieuwe eigenaar nu toe dat de eerder sommige van de aangeboden objectieven gewoon omgebouwde Russische en/of Chinese producten waren...

https://photorumors.com/2...an-and-or-chinese-lenses/

"In the course of the analysis of the last available portfolio announced by the previous provider, it was decided to discontinue the model series Somnium and Nocturnus for the time being. As already discussed in the past in various online media, forums, etc., the current Meyer Optik employees realized very quickly that inside the Somnium it was a converted, Russian lens and the Nocturnus was a converted, Chinese lens has acted."

Anyone? Fancy kickstarter campagnes met zogenaamd trendy glaswerk. O-)
Ai....naja wel goed dat het bekend is en ze openheid geven nu....maar het is goed om te beseffen dat dit soort dingen gebeuren, alles om in te spelen op sentiment, gevoel etc van vroeger. En dat oude namen/merken rustig worden misbruikt hiervoor.

martijnscholtens.nl

Nu was al bekend dat je moet oppassen met lasers in bepaalde typen auto's. En dat lasershows tijdens concerten ook, als je pech hebt, de sensor van je camera kunnen beschadigen.
https://petapixel.com/201...y-self-driving-car-laser/

Maar nu komt er weer eentje bij:

bron: https://www.dpreview.com/...ant-to-fry-a-2-200-camera

Op deze manier raakt je camerasensor ook permanent getatoeëerd. :-(

ehtweak wijzigde deze reactie 11-03-2019 15:00 (6%)

Mooie Plaatjes   

• mrc4nl
Tja, dit type laser is ook echt bedoeld om schade aan te richten in tegenstelling tot de andere twee, dus t verbaast mij niets dat een sensor er niet zo blij mee is.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

Het bijzondere is, is dat er niet eens rechtstreeks IN de laserstraal wordt opgenomen, maar dat puur de reflectie (de 'flash') al schade veroorzaakt.

Blijkbaar is het de specifieke golflengte:
but we avoid the 532nm wavelength when making videos and have a policy preventing clients from recording on their phones for the same reason.

Ik ruik commerciële mogelijkheden voor filterfabrikanten! :+
Schroef nu dit speciale LASER-BLOCKING filter op uw camera
:)

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
ehtweak schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:05:
Het bijzondere is, is dat er niet eens rechtstreeks IN de laserstraal wordt opgenomen, maar dat puur de reflectie (de 'flash') al schade veroorzaakt.

Blijkbaar is het de specifieke golflengte:
but we avoid the 532nm wavelength when making videos and have a policy preventing clients from recording on their phones for the same reason.

Ik ruik commerciële mogelijkheden voor filterfabrikanten! :+
Schroef nu dit speciale LASER-BLOCKING filter op uw camera
:)
Lijkt me niet zo efficient dat die laser zo veel reflecteert of wel? Maar goed, het zal ook aan de hoek liggen anders zou je bij het filmen van iemand die last het ook hebben ;)

Gebruik gewoon je verstand 🙈

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +2Henk 'm!
De reflectie van het laserlicht is rond het uittreed punt c.q. de huid van die persoon. Wel opmerkelijk dat er dus zoveel strooiing c.q. reflectie vanaf de huid optreedt, met een zodanige intensiteit dat de sensor 'gebakken' wordt.

Het licht wat opgewekt wordt bij lassen is wel heel wat anders dan de specifieke golflengte van een laser.

Denk dat bij laswerkzaamheden je eerder moet oppassen voor de (hete) spetters die je altijd ziet rondvliegen...

Tja, en dat laatste, je gezonde verstand gebruiken; dat schort er heden ten dage wel vaker aan. Bij veeeeeel meer zaken. >:)

ehtweak wijzigde deze reactie 11-03-2019 15:46 (24%)

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
ehtweak schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:42:
De reflectie van het laserlicht is rond het uittreed punt c.q. de huid van die persoon. Wel opmerkelijk dat er dus zoveel strooiing c.q. reflectie vanaf de huid optreedt, met een zodanige intensiteit dat de sensor 'gebakken' wordt.

Het licht wat opgewekt wordt bij lassen is wel heel wat anders dan de specifieke golflengte van een laser.

Denk dat bij laswerkzaamheden je eerder moet oppassen voor de (hete) spetters die je altijd ziet rondvliegen...

Tja, en dat laatste, je gezonde verstand gebruiken; dat schort er heden ten dage wel vaker aan. Bij veeeeeel meer zaken. >:)
Haha eensch. Ik lees gelukkig net dat het allemaal de schuld van chemtrails, wifi en 5g is. Kan ik weer gerust slapen 🙈😂

www.maartendeboer.net

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kreeg van het weekend een mailtje binnen over de Professional Imaging Experience 2019

Datum 23-24-25 Maart 2019 in Nijkerk.

Behoorlijk wat sprekers en standjes zo te zien ;)

https://www.professionalimaging.nl/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-11 09:53

jd1987

cliquefotografie.nl

Ik ben ooit jaren geleden een keer naar Professional Imaging geweest, maar kreeg vooral kriebels van het overgrote deel van de bezoekers :9 (deden alle stereotype zeg maar aan).

Nikon gaat één van mijn foto’s showcasen( *O* ) op hun stand en daarmee krijg ik ook wat vrijkaarten. Toch maar weer een kijkje nemen, de sprekers zijn zeker interessant!

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@jd1987 Leuk dat je werk wordt geshowcased, maar doe jezelf niet te kort.

Een paar vrijkaarten van 10,- per stuk in ruil voor de “licentie” om je werk te mogen gebruiken om producten te promoten en verkopen is geen goede deal.

Als dat het enige is wat Nikon er tegenover zet, moeten ze zich schamen voor zo’n groot commercieel bedrijf.

• Ventieldopje
jd1987 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:41:
Ik ben ooit jaren geleden een keer naar Professional Imaging geweest, maar kreeg vooral kriebels van het overgrote deel van de bezoekers :9 (deden alle stereotype zeg maar aan).

Nikon gaat één van mijn foto’s showcasen( *O* ) op hun stand en daarmee krijg ik ook wat vrijkaarten. Toch maar weer een kijkje nemen, de sprekers zijn zeker interessant!
Precies dat ;) Het mag dan professional imaging heten maar de mensen zijn vaak om te huilen, als in ze tikken alle vakjes van de funzograaf bingo al snel aan.

Dit jaar nog even twijfelen. Misschien wel leuk om weer even te socializen maar ach..

www.maartendeboer.net

• jd1987
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-11 09:53

jd1987

cliquefotografie.nl

Unidentified schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:53:
@jd1987 Leuk dat je werk wordt geshowcased, maar doe jezelf niet te kort.

Een paar vrijkaarten van 10,- per stuk in ruil voor de “licentie” om je werk te mogen gebruiken om producten te promoten en verkopen is geen goede deal.

Als dat het enige is wat Nikon er tegenover zet, moeten ze zich schamen voor zo’n groot commercieel bedrijf.
Fotografie, en met name landschapsfotografie, is voor mij hobby en ontspanning. Daar hoeft niet altijd wat verdient aan te worden. Soms is erkenning is soms net zo leuk :)

Nikon D750 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 50 F1.8 AF-S | Nikkor 80-200 F2.8 AF-D | DJI Mavic Air | iMac 21.5' 4K

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Heb hem gegoogled, maar kon het niet vinden. Wasda? :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ventieldopje
Gonadan schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:49:
[...]

Heb hem gegoogled, maar kon het niet vinden. Wasda? :D
Nouja het is geen vast dingetje, maar even uit mijn hoofd:

- jaartje of 50, soms schiet de vrouw ook
- doen fetish/naakt shoots
- zijn merkvast of zijn recent overgestapt naar Sony
- dragen hun camera voor zich met een strap om hun nek
- kennen of gaan naar festivals als Elfia
- doen voornamelijk studio werk
- hebben hun website op wix.com

Om maar wat te noemen hoor ;) Het is vaak een hele kliek van ons kent ons waar hun ego meer een rol speelt dan wat ze produceren ;)

www.maartendeboer.net

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Zowel Elfia als Wix moest ik googelen gelukkig, al had ik bij Elfia op de naam al gegokt wat het moest zijn. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ventieldopje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:57:
[...]

Nouja het is geen vast dingetje, maar even uit mijn hoofd:

- jaartje of 50, soms schiet de vrouw ook
- doen fetish/naakt shoots
- zijn merkvast of zijn recent overgestapt naar Sony
- dragen hun camera voor zich met een strap om hun nek
- kennen of gaan naar festivals als Elfia
- doen voornamelijk studio werk
- hebben hun website op wix.com

Om maar wat te noemen hoor ;) Het is vaak een hele kliek van ons kent ons waar hun ego meer een rol speelt dan wat ze produceren ;)
Nou ben ik al jaren niet meer op Zoom.nl geweest maar een hele berg daarvan showcase'te daar gok ik ook.
Vroegâh, heel, heel, heeeeeeeeel lang geleden had ik wat 'vriendinnen' die wel into die dingen waren. Toen was ik nog trots zoom.nl abbonee en ben eens wat gaan neuzen om ideeën op te doen.
Als je van uitgezakte vrouwen van middelbare leeftijd, slechte poses, belichting, persoonlijke verzorging en kleding smaak houd kon je je lol daar iig op :r

Denk dat ik @Ventieldopje 's funzografen wel ken :+

Overigens ben ik er wel een aantal keer geweest. Vond het toen best OK, ik vind beurzen altijd wel fijn/handig om eens mensen te spreken en vragen te stellen waar je normaal geen of amper antwoord krijgt :+ Vertegenwoordigers van merken of importeurs ofzo, handig als je specifieke vragen hebt en geen standaard antwoord wilt.

En was leuk om als beunhaas eens wat dikke Gear te proberen die als demo stond. Altijd handig om een leeg CF/SD/XQD kaartje en accu bij je te hebben.

Gabriël Ryzen

• Ventieldopje
sapphire schreef op maandag 11 maart 2019 @ 20:33:
[...]

Nou ben ik al jaren niet meer op Zoom.nl geweest maar een hele berg daarvan showcase'te daar gok ik ook.
Vroegâh, heel, heel, heeeeeeeeel lang geleden had ik wat 'vriendinnen' die wel into die dingen waren. Toen was ik nog trots zoom.nl abbonee en ben eens wat gaan neuzen om ideeën op te doen.
Als je van uitgezakte vrouwen van middelbare leeftijd, slechte poses, belichting, persoonlijke verzorging en kleding smaak houd kon je je lol daar iig op :r

Denk dat ik @Ventieldopje 's funzografen wel ken :+

Overigens ben ik er wel een aantal keer geweest. Vond het toen best OK, ik vind beurzen altijd wel fijn/handig om eens mensen te spreken en vragen te stellen waar je normaal geen of amper antwoord krijgt :+ Vertegenwoordigers van merken of importeurs ofzo, handig als je specifieke vragen hebt en geen standaard antwoord wilt.

En was leuk om als beunhaas eens wat dikke Gear te proberen die als demo stond. Altijd handig om een leeg CF/SD/XQD kaartje en accu bij je te hebben.
Zoom kun je er inderdaad zo bij zetten ;) Sorry zoom!. Gear neuzen is altijd leuk inderdaad maar de laatste tijd ben ik voornamelijk benieuwd naar goeie prints en wat meer geavanceerde kennis. Ik ben er nog niet over uit maar misschien ga ik wel eventjes dit jaar.

www.maartendeboer.net

• mrc4nl
ehtweak schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:42:

mja, lassen is vooral uv meende ik, al is het spectrum vrij breed.

Punt is bij een laser dat het gewoon heel geconcentreerd is. lasers voor lichtshows zijn al gevaarlijk. (Had UC dacht ik ervaring mee) Een vlambog kan je gerust filmen, het is voor je eigen ogen misschien te fel maar is lang niet genoeg voor schade aan een sensor. en een sensor heeft goede UV/IR filtering
Tig lassen spettert gelukkig niet ;)

mrc4nl wijzigde deze reactie 11-03-2019 22:34 (20%)

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 14:23

Royz

Kleurenblind!!

Unidentified schreef op maandag 11 maart 2019 @ 18:29:
Kreeg van het weekend een mailtje binnen over de Professional Imaging Experience 2019

Datum 23-24-25 Maart 2019 in Nijkerk.

Behoorlijk wat sprekers en standjes zo te zien ;)

https://www.professionalimaging.nl/
Yep, ik ben echt jaren niet meer geweest en ga dit jaar weer een keer. Wel leuk om ook wat bekenden te zien. Voor de gear doe ik het niet!

Fotografie Vlogs & Drone videos

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Modbreak:We hebben er een moderator bij!

Welkom Wormaap!

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Oh yes, eindelijk roze! :+

Na ruim 15 jaar op Tweakers eens 'de andere kant' bekijken :)
En iedereen die Canon niet leuk vindt krijgt een ban!!111oneone

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wormaap schreef op zondag 17 maart 2019 @ 13:16:

Yes mijn eerste BAN *O*

Welkom ;-)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Ik was van de crew ondertussen nog de enige die Canon schoot (de enige niet Sony schieter zelfs :X !!!!)...blij dat dat weer gefixed is!

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Universal Creations

Zijn de rechten van een moderator opeens veranderd dan? :+
Zie eerst maar van dat babykleurtje af te komen en zien hoe je het zonder zijwieltjes redt met je nieuwe rechtenset *O*
Veel succes in ieder geval!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Congrats! Stel je eens voor, wat zijn je hobbies? :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Royz schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:22:
[...]

Congrats! Stel je eens voor, wat zijn je hobbies? :+
Om het kleurtje te krijgen moest ik zeggen dat ik fotograferen leuk vind, dus laat ik dat maar volhouden :+ Verder houd ik van bordspellen, lezen en dansen. En van mijn vriendinnetje O+

• Ventieldopje
Daar aan toe te voegen: wat zijn je dromen en ambities? :Y)

www.maartendeboer.net

• Universal Creations
De droom om moderator te worden is al uitgekomen ;)
Maar ik ben ook benieuwd. Leuke vraag.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Dan ben ik ook nog benieuwd naar die van jullie, ook nooit achter gekomen. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ventieldopje
Gonadan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
Te laat, geen mod meer :+

www.maartendeboer.net

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:00

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wormaap schreef op zondag 17 maart 2019 @ 14:39:
Om het kleurtje te krijgen moest ik zeggen dat ik fotograferen leuk vind, dus laat ik dat maar volhouden :+ Verder houd ik van bordspellen, lezen en dansen. En van mijn vriendinnetje O+
Je vriendin is nu zeker hartstikke jaloers op dat kleurtje ?! :P :+

Succes met al die stoute tweakertjes die hier rondlopen! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Dromen en ambities, da's wel heul serieus!
Voor een deel heb ik dezelfde droom als 'elke' amateurfotograaf: mijn geld ermee kunnen verdienen. Maar dan wel op een leuke manier. Ik heb een prima baan waar ik me goed vermaak, dus dat zou ik niet snel opgeven om de hele dag pasfoto's te schieten. Maar geld verdienen met fotografisch werk waar ik mijn creatieve ei in kwijt kan zou best leuk zijn. Realistisch gezien gaat dat er nooit van komen, maar dromen mag toch? :)
Daarnaast droom ik van hordes leuke users die fijn posten zonder ruzie te maken, waardoor mijn nieuwe rol op het forum eigenlijk gewoon nutteloos is, maar ik wel kan opscheppen met mijn kleurtje en een beetje stoer kan doen :+

Mijn vriendin vindt het kleurtje prachtig, maar is verder niet zo van de fora :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ik dacht dat roze altijd gebruikt werd als een modje te bijdehand was geweest tegen een adje. Missen wij nog een verhaal? O-)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ventieldopje
Gonadan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 21:51:
Ik dacht dat roze altijd gebruikt werd als een modje te bijdehand was geweest tegen een adje. Missen wij nog een verhaal? O-)
Dan zou ik nooit van dat roze af zijn gekomen ben ik bang :>

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Universal Creations
Met ^^

• Sjekster
Feli met het kleurtje! Wanneer start de ontgroening?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:33

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sjekster schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:17:
Feli met het kleurtje! Wanneer start de ontgroening ontrozing?
FTFY

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Details van de ontrozing dienen geheim te blijven op straffe van... sorry, mag ik niet zeggen :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

* Nomad zit er dit voorjaar weer warmpjes bij, dat is alles wat we er over kwijt willen.

Vanavond de tweede nieuwe mod inlijven en we zijn weer op 120% efficiency! Bam!

martijnscholtens.nl

• mrc4nl
Relleuhh! :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Gonadan schreef op zondag 17 maart 2019 @ 16:25:
Geen dromen en ambities ;-)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

En de tweede moderator is ook geinstalleerd!

Welkom Gonadan!

Ons team is nu weer meer dan compleet en dat is fijn!

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wormaap schreef op maandag 18 maart 2019 @ 12:55:
Details van de ontrozing dienen geheim te blijven op straffe van... sorry, mag ik niet zeggen :X
}:|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

* Nomad zit er ondertussen niet alleen in het voorjaar warmpjes bij, maar red het zeker tot en met september!

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:57:
* Nomad zit er ondertussen niet alleen in het voorjaar warmpjes bij, maar red het zeker tot en met september!
Zijn die nieuwe moderators zo'n goed brandhout dan? })

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:28
Nomad schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:47:

Welkom Gonadan!

Meer dan compleet, dus het wordt tijd om iemand eruit te schoppen binnenkort? :+ ;)

Succes Gonadan en Wormaap!

The devil is in the details.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ventieldopje
Nomad schreef op maandag 18 maart 2019 @ 21:47:

Welkom Gonadan!

Goh wat een verrassing O-) Leuk team samen zo, succes heren!

www.maartendeboer.net

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Hahn schreef op maandag 18 maart 2019 @ 22:15:
[...]

Meer dan compleet, dus het wordt tijd om iemand eruit te schoppen binnenkort? :+ ;)

Succes Gonadan en Wormaap!
Ik heb mijn eigen afscheid al aangekondigd, dus ja en nee. Ik ga stoppen, maar heb nog wel wat dingen gestart die ik graag wil afmaken, dus ik verwacht dit jaar nog ongeveer vol te maken en dan geef ik het stokje door :)

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +4Henk 'm!
Als vervolg op:
ehtweak in "F&V community topic"

Zo! Eindelijk klaar met het zo goed mogelijk rechttrekken van het beeld. Toch nog lastig om >110 opnames samen te voegen (PTGui) en zo netjes mogelijk in één doorlopend beeld te krijgen, zonder al te veel vervormingen.
Maar het is gelukt, 60 strekkende meters (!) in één gedetailleerde opname van >260k pixels breed. 8)

Voor een (low res) impressie:
https://www.panomeister.com/flevowand/pano.htm

Nu is het voor het eerst mogelijk om dit enorme doek te reproduceren en 'gewoon' af te drukken met een groot formaat printer. Leuk als souvenir. :)

Was wel stoeien met PS CC 2019. Iets simpels als puppet warp (om de ovalen projectie enigszins uit te lijnen), werd een geduldwerkje. Simpel aan klikken van de 'puppet warp' optie duurt al minuten voordat je weer een klikje verder kunt. En menige optie/filter mogelijkheid in PS werkt niet met zulke grote files (camera raw filters en alle (ex) NIK plugins weigeren te werken met zulke enorme bestanden).
Zelfs resizen naar een 'klein' JPEGje van 50k breed levert af en toe een PS crash op. :-(

Ben benieuwd of het museum er nog publiciteit aan gaat geven...

Hier een idee van de mate van detail van een klein stukje van die 60 strekkende meters:
https://farm8.staticflick...07907645_ef0f69c30b_o.jpg
In werkelijkheid is het doek 50cm hoog.

Nog ff wat technische details:
Ik stond in het centrum van een ovaal van 22 x 16 meter om het doek (60 strekkende meters) te fotograferen.
M.a.w. de afstand tussen camera en doek varieerde tussen de 11 en 8 meter.
Gemaakt met een D800E + 200mm MF Ai Nikkor objectief.

Vanaf een zo goed mogelijk uitgelijnd Berlebach statief, gebruik makend van een RF AB.
In totaal waren het 115, goed overlappende, RAW opnames. Gestitched met PTGui Pro.

Het centrum van het objectief heb ik horizontaal uitgelijnd met het midden van het doek in de vitrine. Zodat ik zo recht mogelijk, van voren, iedere opname kon maken.

Ondanks de aangepaste belichting had ik op sommige plekken best wel veel last van blauwige reflecties in het (ontspiegelde) vitrineglas.
De verduistering vanuit het plafond bleek niet mogelijk te zijn. En er kwam toch nog wat spiegelend strooilicht vanuit sommige hoeken van het gebouw.
Die heb ik handmatig zo goed mogelijk weg gekloond met PS.

Uiteindelijk stond ik dus zelf zowat in het donker en was de speciale LED verlichting (geen UV component) in de gesloten klimaatvitrine de enige gerichte belichtingsbron.

Single layer PSB file is ca. 1,9GB groot.
Achteraf, thuis, kwam ik er achter dat door de opnames, vanuit het centrum van de ovaal, niet ieder individueel beeld even groot is. Op zich logisch, omdat de afstand tussen camera en doek eigenlijk varieerde. Dus dat was best wel lastig/tricky om dat zo goed als het ging, te corrigeren.
Daarnaast bleek het heel moeilijk om precies zoveel opnames exact symmetrisch, met een correcte horizon te maken. Heb een paar sweeps geprobeerd door iedere keer de elektronische horizon van de camera te gebruiken, maar dat lukte ook niet 100%. Uiteindelijk heeft PTGui die vervorming redelijk goed gecorrigeerd over al die beelden bij elkaar.

Voor de zekerheid heb ik meerdere sweeps gedraaid. Zelfs nog geprobeerd +/- 1 EV bracketing (wat uiteindelijk 600 RAW files opleverde). Maar daar ben ik nog niet aan begonnen om dat te kunnen verwerken. Dat levert, op dit moment, nog te veel praktische bezwaren op, computer technisch gesproken.

Heb ook nog een sweep beelden, gemaakt met een 300mm objectief. Daar heb ik nog geen PP op losgelaten. Maar mogelijk later nog eens, om een nog hogere resolutie in z'n totaliteit te halen. Hier is ieder individuele foto nog verder beeldvullend. Maar dat zijn er ook al 135 stuks. ;)

ehtweak wijzigde deze reactie 19-03-2019 23:48 (54%)

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Gaaf project hoor @ehtweak, daar ga je het (lokale) nieuws mee halen neem ik aan? :P

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:31

Ebayzo

Gekke eend

@ehtweak vind er wel een rustgevende golfbeweging in zitten :) Leuk project en leuk materiaal, stiekem even goed bekeken allemaal

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ehtweak Tijd voor een snellere PC dus ;)

Wel een monnikenwerk zeg :)

Gabriël Ryzen

@sapphire Ja, dat vraag ik me af. :?

Ik heb nu een i7 980x draaiend op 4GHz met 24 GB aan RAM.
Aparte SSD's voor systeemschijf en voor 2 verschillende temp/scratch disks.
En een 4GB Quadro M2000 voor GPU acceleratie.

Maar dan nog, als ik een paar minuten zit te wachten op een puppet warp actie van een enorm bestand, dan zie ik wel wat disk i/o (maar niet schokkend), en af en toe wat CPU belasting naar 100% gaan op alle cores. Maar al snel weer terugzakken naar max 20% utilization.
Disk i/o is er wel, maar piekt heel af en toe naar 200-300MB/s als PS temp files van 20, 30, of zelfs 40GB aan het creëren is.

Dus waar ligt dat nou aan, dat PS CC 2019 niet reageert? Ik zou het niet weten...
En als je het niet weet, wat moet je dan aanpakken om het PP gebeuren te versnellen?

Heb alleen het idee dat Photoshop problemen heeft in het algemeen met zulke immense bestanden. Maar ja, alternatieven ken ik niet... die dit ook kunnen...

ehtweak wijzigde deze reactie 20-03-2019 11:48 (18%)

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Wat doet je geheugen op dat moment? De Adobe software schaalt tot een paar cores lekker, daarna maakt het niet zoveel meer uit. Je zit op zich best lekker in de RAM, maar dit zijn natuurlijk ook gewoon asociaal grote projecten. :D

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat @Gonadan zegt, PS lust wel wat ram :9

Toen ik nog 360graden plaatjes deed die een stuk kleiner waren dan jouw plaat tikte ik al regelmatig de 16GB aan :+

Overigens lagt PS ook gewoon hoor, bij opstarten al en bij inladen van een 'simpele' . jpg altijd.
Heb ik bij alle versies van CC gehad helaas :(

Gabriël Ryzen

Nog ff wat getallen.
Als ik bezig ben het bestand te bewerken; kleine dingetjes retoucheren, bijwerken, kloonstampen, e.d.
Dan is zo'n 18GB van de 24GB aan RAM in gebruik.
Ondertussen heeft PS een 65 GB temp file openstaan en daarnaast nog een 6GB aan autorecover file.

Mooie Plaatjes   

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kan ik iemand nog blij maken met een gratis kaartje voor professional imaging 2019?

Geldig op aanstaande maandag tussen 0900-1800 in Nijkerk.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Even schaamteloos crossposten :+

Aangezien het jammer is dat er eigenlijk nooit meer showcases gemaakt worden, gaan we het posten van showcases net iets anders doen. In het kort komt het erop neer dat voortaan je intentie als poster bepaalt of iets een test- of showcase is. Ben je op zoek naar feedback, dan post je een testcase. Wil je vooral iets laten zien, dan kun je een showcase openen. We gaan dus niet meer beslissen of iets 'showcasewaardig' is, dat mag je fijn zelf doen :)

Een wat uitgebreider verhaal hierzo :)

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Waren/zijn er nog leuke aanbiedingen op professional imaging 2019 in Nijkerk?

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Unidentified schreef op zondag 24 maart 2019 @ 20:37:
Waren/zijn er nog leuke aanbiedingen op professional imaging 2019 in Nijkerk?
Een hele krant vol :+. Alleen CameraNu was er trouwens...

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:20
Gonadan schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:30:
Ten hoogste blauwe plekken en een gescheurde broek volgens het PWN, laten we het niet overdrijven.
Geen idee waarom je dit onder het tapijt wil vegen, maar er gebeuren weldegelijk serieuze ongelukken:
https://www.omroepgelderl...l-door-Schotse-hooglander
Voor wie niet wil klikken:
"Ze liep een snee op in haar buik van maar liefst 27 centimeter lengte. Dat gebeurde vorige maand, maar nog steeds heeft ze veel last van de verwondingen die ze hierbij opliep. Alie lag twee weken in het ziekenhuis en wordt thuis nog dagelijks geholpen door thuiszorgmedewerkers."
Daarnaast kan je met een 50mm veel harder rennen dan met een 600mm. :P
Ja, je hebt de lachers op je hand, maar je gaat helemaal nooit een rennend rund er uitlopen, al ben je Dafne Schippers (een rund haalt gemakkelijk 20 km/u).
Overigens sterft in Groot Brittanië jaarlijks wel een boer door zijn eigen (tamme...) koeien:
https://www.nrc.nl/nieuws...kwade-koe-1613843-a834374
Kortom: Beter een gewaarschuwd Tweaker dan een gewonde.

• Toff
Gonadan schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:26:
[mbr]Voortgang van koeiendiscussie verplaatst naar:
Toff in "F&V community topic"

Is hier verder off-topic.[/]
Beetje flauw, dat je je eigen reactie dan wel laat staan in het betreffende topic. Is dan net zo off-topic als die van mij?

Toff wijzigde deze reactie 28-03-2019 00:32 (51%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Toff ik veeg niets onder het tapijt, ik relativeer het slechts. In het nieuws zijn altijd incidenten te vinden, ik schreef wat de beheerder in mijn omgeving aan gaf. Hier gebeurt blijkbaar zeer weinig. Ik durf ook wel te beweren dat meer mensen gewond raken in het verkeer op weg naar een natuurgebied dan in het natuurgebied zelf.
Mensen worden echt niet 'ineens' aangevallen zoals dat artikel stelt, die vrouw heeft zelf gewoon geen idee gehad. Bij de laatste meeting op de Posbank kwam er ook een kudde langs, maar die hadden ook kalveren bij zich. Dus dan sta je als Tweakers allemaal keurig tussen de bomen in plaats van het pad. :P
Maar ik heb ook meegemaakt dat het gewoon een aantal rustig grazende runderen zijn en dan loop je er rustig een meter langs, kwestie van kijken wat ze doen en wat voor houding ze nemen. Sterker nog, hardloper rennen schreeuwend door de kudde, dat vind ik dan weer minder handig. ;)
Toff schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:30:
Beetje flauw, dat je je eigen reactie dan wel laat staan in het betreffende topic. Is dan net zo off-topic als die van mij?
In principe wel ja. Beiden bevatten echter nog een reactie op de foto's, plus een beetje over de runderen. Dus die twee posts van ons zijn nog wel oké, maar als we verder gaan over de runderen kan dat beter even apart want dan is de relatie met de foto's weg. :)

• Toff
Ja, ik wist wel dat je met "verkeer" zou komen en dat je "beheerder" je bron is. verbaast me ook niks (die lobby is erg sterk...) Er gaan ook meer mensen dood aan kanker dan aan aanvallen door runderen, maar ik zie het verband niet. Zoals jij aangeeft, dat je "hardloper rennen schreeuwend door de kudde" "minder handig" vindt, zo vind ik het benaderen van in principe wilde dieren tot op zeer geringe afstand (met een 50mm objectief...) "minder handig". Waarom mag dit niet in het betreffende topic? Ik wil niet dramatisch doen, maar iedere gewonde hierdoor is mij er een teveel.
Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True