Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Default blanke hetero
ik gebruik flickr ook meer als gratis hosting, en af en toe op te kijken wat "vrienden" hebben gepost in hun gallery meer ook niet.Ebayzo schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:31:
@Sjekster Exact. Kan er echt helemaal niets mee. Buiten dat Flickr wel mooi is om een gallerij te maken, maar dan kan ik net zo goed zelf wat bouwen op mijn hosting.
ora et labora
Instagram is hilarisch man!
Nu gaat het me niet om het aantal followers hoor, ik hobby toch maar wat aan, maar de helft van de gasten die me volgen zijn gasten die spul proberen te verkopen. Ook veel mensen die je volgen, in de hoop dat je hun ook volgt. Binnen een aantal dagen ontvolgen ze je weer, waar je geen melding van krijgt. Ik vind het altijd grappig te zien dat ik er 5 volgers bij heb, maar er ook weer 6 weg zijn. Zo gaat het heen en weer. Zeer zelden dat ook iemand de tijd neemt om iets constructiefs als reactie te plaatsen. Wat ik niet erg vind, want dat doe ik zelf ook zelden vanwege mijn kostbare vrije tijd, maar plaats dan helemaal niets, ipv steeds 3 nietszeggende smilies ofzo
Het systeem van reposten op Insta vind ik ook een beetje verwarrend, ik moet altijd goed op zoek om te zien wie de originele poster is, omdat dit alleen maar via een tag wordt toegevoegd (en volgens mij wordt dat niet eens verplicht, dus ik kan me voorstellen dat er veel repost wordt zonder toestemming?)
Daadwerkelijk de fotograaf volgen is soms dus wat zoekwerk, meestal zijn het van die verzamel / repost accounts...
En dan begin ik nog niet eens over die regenbooggekleurde, knipperende 'stories'. Man, wat een armoe soms.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Er is niet een plek voor wat je wil, je zal moeten spreiden om een groot bereik te krijgen en daar de nuttige feedback uit filteren.Ebayzo schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:41:
@Royz voor het doel wat ik voor ogen heb? Alles? Daar liked ook iedereen alles blind. Dus ook zinloos.
Je kan beter een goede fotoclub zoeken (er zijn er een handjevol) en daar om feedback vragen. Niet bij elke club ligt het niveau even hoog echter.
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Met dat soort clubs (en ook met beurzen trouwens) heb ik altijd het idee dat men meer bezig is met de spullen dan met fotografie zelf. Soms zie ik hier ook mensen die in de tagline voor 10k aan spullen hebben staan, maar ik kan geen foto van ze vinden online.Ventieldopje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:32:
[...]
Er is niet een plek voor wat je wil, je zal moeten spreiden om een groot bereik te krijgen en daar de nuttige feedback uit filteren.
Je kan beter een goede fotoclub zoeken (er zijn er een handjevol) en daar ok feedback vragen. Niet bij elke club ligt het niveau even hoog echter.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Dat zegt niks, kan ook dat het gewoon niet onder hun naam te vinden is/in opdracht is.Royz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:55:
[...]
Met dat soort clubs (en ook met beurzen trouwens) heb ik altijd het idee dat men meer bezig is met de spullen dan met fotografie zelf. Soms zie ik hier ook mensen die in de tagline voor 10k aan spullen hebben staan, maar ik kan geen foto van ze vinden online.
Maar ken het gevoel hoor, goede vriendin zat bij een lokale fotoclub maar die waren wel al over gestapt op digitaal maar verder liepen ze in manier van doen en denkwijze 20 jaar achter. Het was ook inderdaad wie de duurste camera had (en dan vervolgens een brakke superzoom er op) en het langste foto's maakte en dus het meeste te zeggen cq. 'verstand er van had'
Mja, ik loop hier al een tijdje rond dus ik weet wel redelijk wie goede foto's maakt (ja jij ook ondanks dat je geen linkje hebt naar een portfolio oidsapphire schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:11:
[...]
Dat zegt niks, kan ook dat het gewoon niet onder hun naam te vinden is/in opdracht is.
Ondanks dat zijn er toch een handjevol groepen in Nederland waar het niveau redelijk is en waar je denk ik ook wel wat nuttige feedback kan verwachten.Royz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:25:
[...]
Mja, ik loop hier al een tijdje rond dus ik weet wel redelijk wie goede foto's maakt (ja jij ook ondanks dat je geen linkje hebt naar een portfolio oid). Maar als je feedback krijgt wil je eigenlijk wel weten wat voor persoon die feedback geeft toch
Wie de feedback geeft is eigenlijk niet zo van belang merkte ik zelf, het gaat om de feedback zelf. Hier moet je echter wel voor open (durven) staan en het niet persoonlijk opvatten. Als je binnen komt van "ik ben beter dan iedereen, ik betwijfel of ik nuttige feedback krijg" dan ben je verkeerd bezig naar mijn idee, van iedere feedback kun je wel ideeën opdoen.
Dus laat die mensen lekker blij zijn met 10K aan gear en neem gewoon feedback van ze aan als van ieder ander
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Als feedback serieus gegeven is dan maakt het toch niks uit of dat van een gerenommeerd iemand is?Royz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:25:
[...]
Maar als je feedback krijgt wil je eigenlijk wel weten wat voor persoon die feedback geeft toch
Ventieldopje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:34:
[...]
Wie de feedback geeft is eigenlijk niet zo van belang merkte ik zelf, het gaat om de feedback zelf.
Theoretisch gezien hebben jullie gelijk, maar hoe groot is de kans dat iemand die net is begonnen met fotografie aankomt met een tip (en geen mening over smaak) waar je zelf niet aan had gedacht? Fotografie is ook praktijkervaring in mijn ogen.MRIdev schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:42:
[...]
Als feedback serieus gegeven is dan maakt het toch niks uit of dat van een gerenommeerd iemand is?
In ieder geval leuk dat we weer wat hebben om over te sparren hier
Nouja ik kan alleen uit ervaring spreken en die kans is zeker aanwezig mits je er voor open staat. Of je er wat mee doet is ten tweede en helemaal aan jou.Royz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:17:
[...]
[...]
Theoretisch gezien hebben jullie gelijk, maar hoe groot is de kans dat iemand die net is begonnen met fotografie aankomt met een tip (en geen mening over smaak) waar je zelf niet aan had gedacht? Fotografie is ook praktijkervaring in mijn ogen.
In ieder geval leuk dat we weer wat hebben om over te sparren hier
Probeer het en je zal versteld staan.
www.maartendeboer.net
Zie net dat je kleurenblind bent, kunnen we altijd dat nog als excuus gebruiken (ik ook namelijk)Royz schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:25:
[...]
Mja, ik loop hier al een tijdje rond dus ik weet wel redelijk wie goede foto's maakt (ja jij ook ondanks dat je geen linkje hebt naar een portfolio oid). Maar als je feedback krijgt wil je eigenlijk wel weten wat voor persoon die feedback geeft toch
Haha ja, helemaal herkenbaar. Ik heb mijn account sinds een aantal maanden op privé staan, heb er welgeteld 3 foto's van mezelf op gezet maar vond 't toch niet nodig dat anderen die zouden zien. Voorheen ontving ik regelmatig volgnotificaties van wildvreemden die zich op mij hadden geabonneerd, maar sinds het afschermen is dat omgezet naar een volgverzoek die ik handmatig moet goedkeuren.Sjekster schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:47:
[...]
Instagram is hilarisch man!![]()
Nu gaat het me niet om het aantal followers hoor, ik hobby toch maar wat aan, maar de helft van de gasten die me volgen zijn gasten die spul proberen te verkopen. Ook veel mensen die je volgen, in de hoop dat je hun ook volgt. Binnen een aantal dagen ontvolgen ze je weer, waar je geen melding van krijgt. Ik vind het altijd grappig te zien dat ik er 5 volgers bij heb, maar er ook weer 6 weg zijn. Zo gaat het heen en weer. Zeer zelden dat ook iemand de tijd neemt om iets constructiefs als reactie te plaatsen. Wat ik niet erg vind, want dat doe ik zelf ook zelden vanwege mijn kostbare vrije tijd, maar plaats dan helemaal niets, ipv steeds 3 nietszeggende smilies ofzo![]()
Het systeem van reposten op Insta vind ik ook een beetje verwarrend, ik moet altijd goed op zoek om te zien wie de originele poster is, omdat dit alleen maar via een tag wordt toegevoegd (en volgens mij wordt dat niet eens verplicht, dus ik kan me voorstellen dat er veel repost wordt zonder toestemming?)
Daadwerkelijk de fotograaf volgen is soms dus wat zoekwerk, meestal zijn het van die verzamel / repost accounts...
En dan begin ik nog niet eens over die regenbooggekleurde, knipperende 'stories'. Man, wat een armoe soms.
Die verzoeken blijven dus gewoon binnenkomen. Alle accounts die me willen volgen, ken ik echter helemaal niet. Het zijn meestal hobbyfotografen met overprocessed HDR's en zo, af en toe een Russische prostituee-account met spam. Ik vraag me ook af hoe ze bij mijn account komen, aangezien mijn foto's niet meer te zien zijn?
Overigens heb ik er wel eens enkele volgverzoeken geaccepteerd, daar hoor je dan ook inderdaad niets meer van. Geen feedback, geen berichtje, af en to een like. Ben sowieso niet meer zo van de social media de laatste tijd, maar die mensen gooi ik er dan ook met alle liefde weer uit
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
De enige manier om op Instagram nog wat aandacht te krijgen, is door populaire tags te gebruiken. Die uiteraard werkelijk niets met je foto te maken hebben. En je foto hoeft gelukkig ook helemaal niet goed te zijn want dat is maar bijzaak.
Post af en toe wat omdat het super makkelijk is vanuit mijn workflow maar ik gaan binnenkort een Exit post doen op Insta. Mensen die me foto's echt mooi vinden, moeten af en toe maar even 500px openen.
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Zo kun je het ook noemenUniversal Creations schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:56:
Hier op het forum plaatsen voor eerlijke feedback.
Edit: ik word helemaal leip van die AVG

Doe al zo'n beetje 15 jaar jeugdwerk (vrijwilligerswerk vanuit de kerk) maar nu kregen we de terechte opmerking hoe dat dit jaar gaan aanpakken met de foto's voor de Facebook, ect. Want ja, jonger dan 16 én foto's zijn ook persoonsgegevens dus.....
Aan jongeren gaan vragen of we hun adres mogen zodat we aan hun ouders even toestemming mogen vragen is alles behalve relaxed voor ze maar geen foto's maken is ook weer niet leuk.
[ Voor 53% gewijzigd door sapphire op 12-09-2018 23:56 ]
Ja, want 500px is dat totaal niet?sys64738 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:23:
Instagram is 1 grote populariteitswedstrijd
Instagram kan je net zo goed aan je eigen eisen en smaak aanpassen. Zo volg ik met name goede fotografen die passie hebben voor wat ze doen. En vaak krijg je ook via stories een kijkje achter de schermen. Dit geeft mij weer inspiratie en ideeën.
Natuurlijk zit het vol met allerlei random volk, maar dat heb je overal.
Voor goede en oprechte feedback hoef je er niet terecht nee, maar dat hoef je ook niet op 500px of Flickr te verwachten.
Dit forum is wat dat betreft een mooie plek om echt concrete en oprechte feedback op je werk te krijgen.
Mee eens. Het is net hetzelfde als wanneer mensen klagen dat Facebook vol troep. Dat heb je gewoon voor een groot deel zelf in de hand door interessante pagina's te volgen of je vrienden te kiezen.MattiB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:43:
[...]
Ja, want 500px is dat totaal niet?
Instagram kan je net zo goed aan je eigen eisen en smaak aanpassen. Zo volg ik met name goede fotografen die passie hebben voor wat ze doen. En vaak krijg je ook via stories een kijkje achter de schermen. Dit geeft mij weer inspiratie en ideeën.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ja denk dat je daar eigenlijk wel gelijk in hebt.MattiB schreef op donderdag 13 september 2018 @ 07:43:
[...]
Ja, want 500px is dat totaal niet?
Voor goede en oprechte feedback hoef je er niet terecht nee, maar dat hoef je ook niet op 500px of Flickr te verwachten.
Dit forum is wat dat betreft een mooie plek om echt concrete en oprechte feedback op je werk te krijgen.
Maar op 500px heb ik een mooi lijstje fotografen die ik volg die echt mooie platen maken. En ik word daar nooit of heel weinig gespamd. Daarnaast draait 500px om de foto's terwijl Instagram dat hipster platform is waar je alleen vanaf je telefoon mag posten (omdat dat cool is). En vervolgens zie je foto's verschijnen die onmogelijk met een telefoon gemaakt kunnen zijn (zelfs niet met die iPhone Xs
Voor echte, nuttige en gemeende feedback op je foto's is T.net inderdaad the place to be.
500px heeft weer andere kuren, die verkopen je foto's zonder dat je het weetsys64738 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 08:37:
[...]
Ja denk dat je daar eigenlijk wel gelijk in hebt.
Maar op 500px heb ik een mooi lijstje fotografen die ik volg die echt mooie platen maken. En ik word daar nooit of heel weinig gespamd.

Ik ga eens navragen wat de verkoop van 1,85 inhoudt. Ervan uitgaande dat ik 30% krijg van het totaal, zou dat een licentie zijn van 6,2 dollar....

[ Voor 26% gewijzigd door Sjekster op 13-09-2018 10:43 ]
Ik ben al tijden geen actief lid meer van 500px maar het trekt mij toch wel om het weer eens op te pakken denk ik.Royz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:53:
[...]
500px heeft weer andere kuren, die verkopen je foto's zonder dat je het weet
Ik heb even zitten lezen in dat artikel en hoewel de titel (en ook jouw titel) doet vermoeden dat het grote criminelen zijn is dat eigenlijk onzin, zoals ook te lezen is onderaan:
.Although it may seem at first that proceeds from sales are going to someone but not to the photographers, eventually, after several months, the money should find its way to your “sales” section.
4. Photographers are completely in the dark during this process, which can last several months
Why does this delay happen? The reason seems to be that 500px receives monthly, quarterly, and sometimes even bi-annual sales reports, then waits for full payments from the partners (in this case Adobe Stock) before they process the sales in their own system.
www.maartendeboer.net
Ze verkopen toch foto's zonder dat de fotograaf iets weet? Volgens mij is dat een feit. Ze hebben een partnership en het zou zomaar kunnen dat zij jouw foto's verkopen onder hun eigen naam (geen credits) en dat je pas na maanden te horen krijgt dat je een keer wat hebt verkocht.Ventieldopje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:12:
[...]
Ik heb even zitten lezen in dat artikel en hoewel de titel (en ook jouw titel) doet vermoeden dat het grote criminelen zijn is dat eigenlijk onzin, zoals ook te lezen is onderaan:
[...]
.
[ Voor 9% gewijzigd door Royz op 13-09-2018 12:36 ]
Het is stom dat het zo lang duurt, maar tsja om dat nou crimineel te noemen. Beetje dom alleen dat ze geen credits geven bij de verkoop via die partner (Adobe) maar goed.Royz schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:36:
[...]
Ze verkopen toch foto's zonder dat de fotograaf iets weet? Volgens mij is dat een feit. Ze hebben een partnership en het zou zomaar kunnen dat zij jouw foto's verkopen onder hun eigen naam (geen credits) en dat je pas na maanden te horen krijgt dat je een keer wat hebt verkocht.
Anyway ik lees dat die marketplace gesloten is dus waar maken we ons druk om?
www.maartendeboer.net
Sinds ik mijn marketplace had gesloten heb ik er geen aandacht meer aan besteed, dit is dus nieuw voor mij. Er is een derde partij bijgekomen die meedeelt in de royalties, dus minder winst. KeuzesVentieldopje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:46:
[...]
Het is stom dat het zo lang duurt, maar tsja om dat nou crimineel te noemen. Beetje dom alleen dat ze geen credits geven bij de verkoop via die partner (Adobe) maar goed.
Anyway ik lees dat die marketplace gesloten is dus waar maken we ons druk om?
Nu heb ik in mijn beginjaren best wat geleerd van alle topics hier op GoT, en wilde graag wat terugdoen voor de community door een topic te openen voor diegenen die hun eerste (paar) bruiloften gaan fotograferen. In mijn zoektocht naar bestaande topics hierover kwam ik iets tegen uit 2007 ([ervaringen] Algemeen bruiloftsfotografie topic) waar sinds 2012 niets meer gepost is. De startpost is ook redelijk beperkt. Tijd voor wat actuele info dus.
Zijn er mensen die zin hebben om samen met mij een degelijke topicstart te schrijven? Stuur dan even een DM! Probeer ik vast bij de admins toestemming te regelen om een nieuw topic hierover te openen
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500
Lijkt mij wel leuk om evt iemand te treffen.
Ik ga zelf mijn best doen om Matt Granger te zien.
ora et labora
Nope Photokina gaat helaas niet lukken voor mij. Ben je al aan het oefenen op je Aussie accent? 'Oj mate'mrc4nl schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 20:40:
Zijn er nog mensen die donderdag naar photokina gaan?
Lijkt mij wel leuk om evt iemand te treffen.
Ik ga zelf mijn best doen om Matt Granger te zien.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Zoals hier al eerder aangegeven: ehtweak in "F&V community topic"
Ben ik maar eens op zoek gegaan naar de locatie van zo'n webcam.
deze: https://www.foto-webcam.eu/webcam/rudolfshuette/
staat dus hier:

Rudolfshuette10 by Erik Haak, on Flickr
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.

Ik vind het eigenlijk best een interessant ding... ben ook benieuwd wat (en eventueel wie) achter de specifiek voor de camera ontwikkelde sensor zou zitten.
Matt granger niet gezien, was 5 minuten te laat voor zijn photowalk wegens treinperikelen. Aanwezig zijn moest om 6:00 uur

Daarzo veel gezien en getest en met mensen gesproken. Toch nog Leuke dag gehad.
Ben niet toegekomen aan foto's plaatsen.
Eèn tip: sla perspective playground over. Niets meer dan paar houten schotjes en wat spiegels. (Deel van de zaal was leeg)
Wel de moeite waard:gratis Panorama printen en 20x60 bij Fujifilm (non Panorama kan ook)
[ Voor 23% gewijzigd door mrc4nl op 28-09-2018 00:01 ]
ora et labora
Daarnaast, lightroom op je camera?
Het idee van een SSD is wel interessant
Gok dat deze camera niet heel lang in productie zsl zijn.
Ook bij Sigma binnen geweest en alle nieuwe lenzen mogen testen op de 5D4 die ik bij me had (met geheugenkaart). Inclusief de Pre-productie 70-200 Sport. Ik zal straks wel verslag uitbrengen in het juiste topic.
paste de 56 f1.4 ook op je 5d4Universal Creations schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:24:
Zo, ik ben vandaag geweest. Was allemaal niet zo boeiend. Even genoten van Philip Bloom en aan de zijkant Sarah Seal (die stiekem berichtjes aan het sturen was naar PB).
Ook bij Sigma binnen geweest en alle nieuwe lenzen mogen testen op de 5D4 die ik bij me had (met geheugenkaart). Inclusief de Pre-productie 70-200 Sport. Ik zal straks wel verslag uitbrengen in het juiste topic.
ora et labora
Wel leuk om keertje te doen!
Canon rep was beetje bijdehand, dus maatje liep naar hem toe, en liet hem de 2 cardslots zien van z'n fuji 😏. Hij deed toen maar even z'n microfoon uit voor hij antwoord gaf.
En er was zeker maar 1 cardslot gevuld met een kaartje?Sjekster schreef op zondag 30 september 2018 @ 08:48:
Canon rep was beetje bijdehand, dus maatje liep naar hem toe, en liet hem de 2 cardslots zien van z'n fuji 😏. Hij deed toen maar even z'n microfoon uit voor hij antwoord gaf.
www.maartendeboer.net
ora et labora
Dit stond ergens achter de schermen waar de meesten niet kunnen lezen, maar het is wel belangrijk voor de mensen hier, dus ik quote het deze kant op.JumpStart schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:48:
Hebben we hier ook een residente fotografie moderator rondhangen??
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet, wel dat er maar beter wat kan gebeuren...
De FredMiranda password database is gehackt. Ik kan er verder weinig over vinden (dus geen idee hoe oud de data is) maar ik weet wèl dat ik in mijn SPAM folder een poging tot sextortion aantrof, met daarin mijn FM wachtwoord!!11oneone*
* 1) het is inmiddels niet mijn FM wachtwoord meer, en 2) het getoonde wachtwoord was volledig lowercase, terwijl mijn wachtwoord ook hoofdletters bevatte.
Ik denk dat er misschien wel wat stickies bovenaan de fotografie topics mogen, met het advies om gepaste actie te ondernemen als je op FredMiranda een account hebt.
Zie ook het draadje (was even zoeken) op FM: https://www.fredmiranda.com/forum/topic/1563925. FM zelf heeft zelf nog niet gereageerd en nergens op de website is ook maar een melding te vinden, best wel slordig voor een website die toch wel een naam heeft opgebouwd.Nomad schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:08:
Even voor iedereen:
[...]
Dit stond ergens achter de schermen waar de meesten niet kunnen lezen, maar het is wel belangrijk voor de mensen hier, dus ik quote het deze kant op.
www.maartendeboer.net
https://www.dpreview.com/...s-the-wing-of-an-airplane
En vooral dit commentaar; prachtig!

Finally... this proves the damage that airplanes can cause to drones. While the plane has only minor damage and keeps on flying away, the drone is completely destroyed! It will be hard for the drone operator to get compensaton by the airline, and once more he will be fooled. Now it is time to ban all comercial and military airplanes. Almost every day a new airport is beeing built an no fly zones for drones spread all over the world. When will the madness ever stop?
Tijdens een hike in september 2014, kwam ik deze ijzeren pan tegen:

Tauernmoossee1 by Erik Haak, on Flickr
En, afgelopen maand (2018) was 'ie er nog steeds, op vrijwel dezelfde plek:

Tauernmoossee37 by Erik Haak, on Flickr
Ik heb die pan ff opgetild, maar hij is nog zwaarder dan ik dacht. Of iemand plaatst 'm ieder jaar weer terug, of hij overleeft gewoon alle winterse sneeuwstormen en er overheen walsende pistenbullies.
Ikea?begintmeta schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:49:
Heeft iemand tips voor goed&goedkoop inlijstmateriaal (raamwerk&glas)?
www.maartendeboer.net
Maar ook b.v. de Action, HEMA.
En bij de lokale kringloopwinkels zijn vaak vele (lelijke) ingelijste afbeeldingen te vinden. Maar de lijsten/frames/glaswerk zijn prima bruikbaar.
https://www.dpreview.com/...heir-lenses-or-money-back
https://www.photoscala.de...prema-jena-ist-besiegelt/
Net SE, die Firma hinter so illustren Marken wie Meyer Optik Görlitz, C. P. Goerz und Oprema Jena ist nicht mehr zu retten. Am 1. Oktober 2018 ist über das Vermögen der Firma das Insolvenzverfahren eröffnet worden. Damit dürfte auch feststehen: Per Crowdfunding vorfinanzierte Objektive werden nicht mehr kommen und ausgeliefert, das eingezahlte Geld ist verloren.

https://www.nikon-fotogra...lvenzverfahren-eroeffnet/
[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 18-10-2018 15:55 ]
Het verbaast mij niet dat ze het niet hebben gered. Die 40 f0.85 bijv.ehtweak schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:49:
Hopelijk heeft niemand alhier geld gestopt in de kickstarter projecten van Meyer-Optik-Görlitz.
https://www.dpreview.com/...heir-lenses-or-money-back
https://www.photoscala.de...prema-jena-ist-besiegelt/
Net SE, die Firma hinter so illustren Marken wie Meyer Optik Görlitz, C. P. Goerz und Oprema Jena ist nicht mehr zu retten. Am 1. Oktober 2018 ist über das Vermögen der Firma das Insolvenzverfahren eröffnet worden. Damit dürfte auch feststehen: Per Crowdfunding vorfinanzierte Objektive werden nicht mehr kommen und ausgeliefert, das eingezahlte Geld ist verloren.
[Afbeelding]
https://www.nikon-fotogra...lvenzverfahren-eroeffnet/
Kostte bij introductie 4000 euro en was jaartje later al te krijgen voor 1000 oid.
Edit das niet deze firma
Ook hun ideeën om vintage lenzen opnieuw te produceren was geen gat in de markt. Beetje tweedehands lens kostte minder of presteerde beter.
Of je moest enorm fan zijn van soap bubble bokeh.
ora et labora
Ik zie nu net dat Godox ook met opvouwbare softboxen gaat komen (Bowens Mount) ik ga er zeker even een paar bestellen en ben zeer benieuwd naar de kwaliteit t.o.v. Westcott.Nomad schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:44:
[...]
Wel wil ik nog wat toffe snel inklap/uitklap octaatjes hebben. Daarvoor kijk ik naar https://www.cameranu.nl/n...a110-softbox-bowens-mount het merk smdv die schijnt mooie dingen te maken.
Van de prijzen wordt ik in ieder geval wel vrolijk:
https://www.cameranu.nl/n...relevance&q=Godox+paraplu
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Thnx! Ik heb ondertussen een tijdje nu deze 2 in gebruik:Unidentified schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 14:36:
[...]
Ik zie nu net dat Godox ook met opvouwbare softboxen gaat komen (Bowens Mount) ik ga er zeker even een paar bestellen en ben zeer benieuwd naar de kwaliteit t.o.v. Westcott.
Van de prijzen wordt ik in ieder geval wel vrolijk:
https://www.cameranu.nl/n...relevance&q=Godox+paraplu
https://www.fotokonijnenb...iep-softbox-paraplu-120cm
https://www.fotokonijnenb...diep-softbox-paraplu-90cm
En die bevallen goed vooralsnog. Wat ik daar wel fijn aan vind is dat ze echt rond zijn, ipv 8 hoekig. Buildquality is goed, maar het is uiteraard afwachten hoe ze er over een goed jaar uit zien met vaak in/uit klappen.
Qua prijzen heel vergelijkbaar met Godox
Hij is echt goed. Ik had nog nooit over "color science" gehoord tot het zien van deze video maar zegt weer genoeg
Blijf Tony een baas vinden
Ik trek het iig niet meer, elke paar dagen video's van 25+ minuten met alleen saaie spreadsheets en geouwehoer. Nou ja, wel goed voor het slapengaan
Ik word ook moe van de berichten van "MFT is dood" "DLSR's zijn dood" ""product X is dood"Sjekster schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:30:
Geeft an sich wel nuttige info, maar Tony en Chelsea zijn enorm droog, beetje betweterig en ook weinig genuanceerd soms. Leuk ook die video pas genaamd: Microfour third is DEAD. Ja joh, ok dan.
Ik trek het iig niet meer, elke paar dagen video's van 25+ minuten met alleen saaie spreadsheets en geouwehoer. Nou ja, wel goed voor het slapengaan
producten/systemen gaan niet zomaar dood. Daar gaat jaren van stilte overheen, je weet nooit hoelang het kan duren en of er toch nog iets nieuws wordt gelanceerd.Het kan zelfs na jaren stilte toch weer een teken van leven geven. Neem de Sony alfa (SLT) vanuit het niets kwam daar opeens toch nog de A77 II
Zolang de fabrikanten niet zeggen dat hun product discontinued is mag je aannemen dat het systeem gewoon hartstikke levend is (ook al zijn ze "bejaard"/ hebben ze hun beste tijd gehad)
[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 08-11-2018 10:59 ]
ora et labora
Wat betreft Tony... soms heeft ie dingen bij het rechte eind, maar soms zit ie er compleet naast en laat zich niet corrigeren, ook al beweert ie van wel.
Verklaard waarom ik hem wel mag, lijken op mijSjekster schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:30:
Geeft an sich wel nuttige info, maar Tony en Chelsea zijn enorm droog, beetje betweterig en ook weinig genuanceerd soms. Leuk ook die video pas genaamd: Microfour third is DEAD. Ja joh, ok dan.
Droog, betweterig en sta ook niet bekend om mijn nuances/subtiliteit

Dan kijk ik liever naar dit soort inhoudelijkere video's, als je echt iets wil leren over het begrip 'color science' (whatever that may be):
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Hebben we het over droog als in monotoon en saai, of droog als in lekker droge humor?sapphire schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:38:
[...]
Verklaard waarom ik hem wel mag, lijken op mij
Droog, betweterig en sta ook niet bekend om mijn nuances/subtiliteit
Ik heb je ooit eens bij een meeting (Scheveningen / Den Haag) ontmoet, maar ik herinner me alleen de leuke dame nog, die je had meegenomen
En betweterig 1 op 1 werkt beter, kan ik betweterig terug doen. Bij zo'n eenzijdig medium als youtube irriteert het me alleen maar

[ Voor 12% gewijzigd door Sjekster op 08-11-2018 13:32 ]
[ Voor 67% gewijzigd door begintmeta op 08-11-2018 13:47 ]
Verwijderd
SonyTony is dan toch zeker ook FujiTony, PanaTony, NikonTony en CanonTony.Chiron schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:03:
Al die fanboy crap interesseert me niet.. alles voor de kliks/views.. en SonyTony.. achja![]()
Dan kijk ik liever naar dit soort inhoudelijkere video's, als je echt iets wil leren over het begrip 'color science' (whatever that may be):
[YouTube: Camera Color Science: What Makes Canon Special & Should We Even Care?]
Echt iets leren over 'color science' met je toevoeging tussen haakjes haalt daarnaast het "inhoudelijkere" een beetje onderuit.
YouTube: Camera Color Science: What Makes Canon Special & Should We Even Care?Chiron schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:03:
Al die fanboy crap interesseert me niet.. alles voor de kliks/views.. en SonyTony.. achja![]()
[YouTube: Camera Color Science: What Makes Canon Special & Should We Even Care?]
Kortom: Sony is het meest accuraat, in een blinde test blijken we Sony het mooiste te vinden, maar als we het weten, vinden we Sony het lelijkst...
Dus wat leren we hiervan? Gewoon in raw schieten met een Sony en van daaruit je eigen kleuren creëren
Hoeveel ΔE* scheelt het eigenlijk allemaal? IMHO valt het dan toch best mee.Universal Creations schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:04:
... Kortom: Sony is het meest accuraat, ...
Waarom al die ophef....
[ Voor 26% gewijzigd door begintmeta op 08-11-2018 15:23 ]
Daarmee bedoel ik dat 'color science' geen exacte wetenschap is. Het is van zoveel factoren afhankelijk, nog meer dan uberhaupt alleen de camerafabrikant. Dat is wat het filmpje je leert, als je de term tot dan toe alleen op wat blogs voorbij hebt zien komen.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:44:
[...]
Echt iets leren over 'color science' met je toevoeging tussen haakjes haalt daarnaast het "inhoudelijkere" een beetje onderuit.
Sony het accuraatst... ik durf te wedden dat zelfs tussen de Sony modellen onderling er nog verschillen in kleur zijn. En dan nog is het niet alleen de body.Universal Creations schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:04:
[...]
YouTube: Camera Color Science: What Makes Canon Special & Should We Even Care?
Kortom: Sony is het meest accuraat, in een blinde test blijken we Sony het mooiste te vinden, maar als we het weten, vinden we Sony het lelijkst...
Dus wat leren we hiervan? Gewoon in raw schieten met een Sony en van daaruit je eigen kleuren creëren
Als je per se Canon kleuren het mooist vindt, schiet dan gewoon met Canon ipv dat je met een ander merk schiet en achteraf het gaat zitten aanpassen totdat je iets hebt wat op Canon kleuren lijkt (en voor Canon kun je elk ander willekeurig merk neerzetten).
Scheelt gewoon tijd en moeite. Als je een beeldbewerker inhuurt ook nog geld zelfs
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Dan praten we over hetzelfde.Chiron schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:25:
[...]
Daarmee bedoel ik dat 'color science' geen exacte wetenschap is. Het is van zoveel factoren afhankelijk, nog meer dan uberhaupt alleen de camerafabrikant. Dat is wat het filmpje je leert, als je de term tot dan toe alleen op wat blogs voorbij hebt zien komen.
Uiteindelijk vind ik het vooral leuk om te zien dat mensen die Canon prijzen, dubbelblind kiezen voor Sony
Verder moet iedereen vooral schieten met zijn of haar voorkeurscamera.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2018 17:51 ]
Idd!Chiron schreef op donderdag 8 november 2018 @ 15:25:
Daarmee bedoel ik dat 'color science' geen exacte wetenschap is. Het is van zoveel factoren afhankelijk, nog meer dan uberhaupt alleen de camerafabrikant.
Zijn dit nou Nikon (de body) kleuren?
Zijn dit nou Tokina (het objectief) kleuren?
Zijn dit nou herfstkleuren (het jaargetijde)?
Zijn dit nou ehtweak (de pp knutselaar) kleuren?

Ik ben blij dat dit de instelling is hier op Tweakers. Als je de commentaren onder artikelen op bijvoorbeeld Petapixel leest, dan deugen alleen Nikon en CanonVerwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 17:49:
Verder moet iedereen vooral schieten met zijn of haar voorkeurscamera.

Ja maar dan heb je het ook over een trollen nestMRIdev schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:54:
[...]
Ik ben blij dat dit de instelling is hier op Tweakers. Als je de commentaren onder artikelen op bijvoorbeeld Petapixel leest, dan deugen alleen Nikon en Canon
www.maartendeboer.net
@Sjekster haha en dat onthoud je
Maar droog alsin droge humor bedoelde ik.

"Een vrouw....bij....een....F&V meeting....?"

Kleurenblind? Gelijk zo'n Leica Monochrome kopen, koopje! Hoef je niet te investeren in zo'n dure kleurencamera
Heb twee Halbes gevonden van 40x50, met Alu 8 lijst, mat zilver en mirogard glas. Degelijk spul, ik zoek nog wat verder om de collectie uit te breiden. Misschien ook maar wat kleinere nieuwe.begintmeta schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 10:51:
Tweedehands is wel een idee, ik ga denk ik maar eens kijken of ik wat top-wissellijsten kan vinden (bijvoorbeeld Halbe voorladers)
[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 09-11-2018 18:12 ]
Zou ik zo'n download ook gewoon op een DVD kunnen branden voor later gebruik?
Pizza stormt weer naar buiten zonder hoi of doei te zeggen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 14-11-2018 00:41 ]
Da's toch met regelmaat gebeurd? Die van dopje is ook wel eens langs geweest
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.blackmagicdesign.com/nl/products/davinciresolve/
En van DeathChant, en van Nomad ... en ik vergeet er vast nog wel een paarGonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:00:
[...]
www.maartendeboer.net
Dank voor je reactie. Mooie suggestie ja. Ik heb nog even moeite met bepalen wat er exact in de freeware versie zit en wat niet en in hoeverre ik verwacht e.e.a. nodig te hebben.
Sindsdien wel jaGonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:00:
[...]
De nieuwe trend word kinderen meenemen
Die trend laat ik even aan mij voorbij gaansapphire schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:28:
[...]
Sindsdien wel ja
De nieuwe trend word kinderen meenemen(ja i know ook al eens gebeurd)
[ Voor 9% gewijzigd door Ventieldopje op 14-11-2018 10:36 ]
www.maartendeboer.net
geen idee ben niet zon'n trendwatcher wat ik zelf kan herinneren is dat de trend afgelopen jaren dood hout fotograferen was.Ventieldopje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:36:
[...]
Die trend laat ik even aan mij voorbij gaanMisschien dat @mrc4nl de trends in kaart kan brengen?
ora et labora
Ik heb hem nog niet werkend gekregen, inmiddels 4 builds verder. De nieuwste versies blijken, volgens de papieren, alleen voor Windows 10 te zijn. 12.5 crasht zodra je een actie probeert te doen. Lees ook meer over.ehtweak schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:06:
@Pizza_Boom Is DaVinci Resolve niks voor je?
https://www.blackmagicdesign.com/nl/products/davinciresolve/
Er staat toch duidelijk bij, in het geval van Windows: (v. 15.2)
Minimum system requirements for Windows
Windows 10 Creators Update
16 GB of system memory is recommended and 32 GB is recommended minimum when using Fusion
Blackmagic Design Desktop Video version 10.4.1 or later
NVIDIA/AMD/Intel GPU Driver version – As required by your GPU
RED Rocket-X Driver 2.1.34.0 and Firmware 1.4.22.18 or later
RED Rocket Driver 2.1.23.0 and Firmware 1.1.18.0 or later
Ja... Ik ben een vent hè, eerst doen, dan lezen. En ik draai nog heel oldschool op W7 (lang verhaal, maar kwam privé gewoon beter uit, of liever gezegd, de download/activatieperiode voor W10 was te kort), inmiddels versie 11.3.1 gedownload en die blijft vooralsnog wel draaien. Nu nog eens gaan zien hoe ik mijn videomateriaal binnen haal. AVCHD lijkt ie vooralsnog niet te vinden. De MOV's van mijn SJ M10 heb ik even niet bij de hand. Morgen nog maar eens verder pielen.ehtweak schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:26:
@Pizza_Boom Is dat een probleem dan?
Er staat toch duidelijk bij, in het geval van Windows: (v. 15.2)
Minimum system requirements for Windows
Windows 10 Creators Update
16 GB of system memory is recommended and 32 GB is recommended minimum when using Fusion
Blackmagic Design Desktop Video version 10.4.1 or later
NVIDIA/AMD/Intel GPU Driver version – As required by your GPU
RED Rocket-X Driver 2.1.34.0 and Firmware 1.4.22.18 or later
RED Rocket Driver 2.1.23.0 and Firmware 1.1.18.0 or later
Eerste indruk: Ziet er netjes uit. Lijkt wel flink meer mogelijkheden te bieden qua editing dan dat ik nu op dit moment nodig zou hebben. Dat ik bij Sony Vegas 9.0 de pro versie gebruik, is puur omdat ik die zo kreeg en die absoluut zijn voordelen heeft boven bijvoorbeeld Movie Maker. Ik vind bijvoorbeeld ook het gebruik maken van verschillende sporen voor aantekeningen of commentaar erg prettig.
8 Jaar terug kocht ik een Sony Camcorder waarmee ik aan het spelen ben geweest. Daar komt een redelijk bruikbaar videoformaat uit. Uit mijn huidige spiegelreflexen komen meer formaten en zelfs uit mijn Cybershotje van vorig jaar komt volgens mij meer dan uit die camcorder. Oh ja, alles is Sony
[ Voor 3% gewijzigd door Pizza_Boom op 15-11-2018 00:15 ]
Dat was pas veeeeel later!Ventieldopje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:04:
[...]
En van DeathChant, en van Nomad ... en ik vergeet er vast nog wel een paar
Maar ook toen waren ze een beetje van slag, niet?
@sapphire Oh jee! Ik kan heel binnenkort dan ook meedoen met de trendy trends! Yeah!
[ Voor 13% gewijzigd door Sjekster op 15-11-2018 10:03 ]