Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Snap ik hoor, en ik heb je waarschuwing dan ook gewoon in het topic laten staan dus dat doel bereik je. :)

Zelf heb ik echter wel meer ervaring met dieren en ook runderen en ben van mening dat allemaal wel mee valt als je weet wat je doet. Schreeuwend opjagen of 'ineens' verrast worden is overduidelijk niet weten wat je doet. ;)
Als ik echter zo die foto bekijk dan heeft dat rund alles behalve een alerte of dreigende houding, dan is er ook geen reden om je zorgen te maken.
Dat heeft verder ook weinig met lobby te maken, maar gewoon gezond verstand. Runderen kunnen een risico zijn, maar geldt voor veel dieren en is gewoon afhankelijk van de situatie. Een hond die zich bedreigd voelt moet je ook geen close up van gaan nemen bijvoorbeeld. Als het allemaal echt zo levensgevaarlijk was zou je daar niet zomaar tussen mogen lopen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-11 23:37
En iedere gewonde door een valse hond is er ook 1 teveel...

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• Daan_
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-08 11:29

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Toff schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:51:
Ja, ik wist wel dat je met "verkeer" zou komen en dat je "beheerder" je bron is. verbaast me ook niks (die lobby is erg sterk...) Er gaan ook meer mensen dood aan kanker dan aan aanvallen door runderen, maar ik zie het verband niet. Zoals jij aangeeft, dat je "hardloper rennen schreeuwend door de kudde" "minder handig" vindt, zo vind ik het benaderen van in principe wilde dieren tot op zeer geringe afstand (met een 50mm objectief...) "minder handig". Waarom mag dit niet in het betreffende topic? Ik wil niet dramatisch doen, maar iedere gewonde hierdoor is mij er een teveel.
Waarschuwen is goed. d:)b We verwachten ook wel beetje dat ieder beschikt over stukje gezond boerenverstand. En kan inschatten dat je dieren in de natuur benaderd op gepaste afstand en bijvoorbeeld niet gaat behandelen als huisdier (aaien etc.) En mocht zo iets gebeuren dan kunnen we elkaar er toch op aanspreken/attenderen dat dit niet zo verstandig is?

Daan_ wijzigde deze reactie 28-03-2019 09:22 (9%)

My plekje op het Web -_- Individuele Workshops Fotografie

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:09
Toff schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 00:51:
Ja, ik wist wel dat je met "verkeer" zou komen en dat je "beheerder" je bron is. verbaast me ook niks (die lobby is erg sterk...) Er gaan ook meer mensen dood aan kanker dan aan aanvallen door runderen, maar ik zie het verband niet. Zoals jij aangeeft, dat je "hardloper rennen schreeuwend door de kudde" "minder handig" vindt, zo vind ik het benaderen van in principe wilde dieren tot op zeer geringe afstand (met een 50mm objectief...) "minder handig". Waarom mag dit niet in het betreffende topic? Ik wil niet dramatisch doen, maar iedere gewonde hierdoor is mij er een teveel.
Goeie dag dan, kalm ;) We zullen netjes in een groepje blijven, gele hesjes aan doen, helm op doen en een fluitje meenemen.

Zo, kunnen we dat ook weer afsluiten.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• mdoos
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:13
@Toff

Niks aan de hand hoor, tussen mij en de hooglander lag een grote omgevallen boom waar ik tussen door/overheen schoot. Ik heb eerst 5 minuten zitten wachten omdat hij alleen maar stond te grazen ipv van omhoog kijken. Daarnaast kom ik zelf van het platteland en weet ik aardig hoe ik een dier kan benaderen.

• MRIdev
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 16:38
@Ventieldopje Gele hesjes staan de laatste tijd nou niet bepaald synoniem voor rust en kalmte. :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@MRIdev een tros Tweakers op een fotomeet ook niet. O-)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• jwchess
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
[b]Toff in "F&V community topic"Ja, je hebt de lachers op je hand, maar je gaat helemaal nooit een rennend rund er uitlopen, al ben je Dafne Schippers (een rund haalt gemakkelijk 20 km/u).
Dafne Schippers haalt een topsnelheid van 38,7 km/u.
https://www.volkskrant.nl...met-38-7-km-p-u~b39e4170/

• Toff
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-11 17:06
Ja, heel even, op een kunststof baan (en natuurlijk zonder helm en fluitje). ;)

• Universal Creations
Ach, je hoeft ook niet sneller te zijn dan het rund, zo lang je maar niet de langzaamste bent ;)

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Het zou me ook verbazen als een gezonde hooglandkoe tijdens de sprint niet sneller dan 20km/u zou gaan trouwens

• Ventieldopje
begintmeta schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 19:29:
Het zou me ook verbazen als een gezonde hooglandkoe tijdens de sprint niet sneller dan 20km/u zou gaan trouwens
Een hoogland koe gaat in de lage landen altijd bergaf natuurlijk, zo kan ik het ook :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

Pas maar op straks, daar in het Natuurpark in Lelystad. Daar lopen de wisenten zo los rond. En de losgelaten tweakers zijn slechts bezoekers in hun domein. >:)

Oh ja, voor als je het niet wist, een wisent is een Europese Bison. En een volgroeid mannetje betekent 800kg vlees op vier poten! :Y

Mooie Plaatjes   

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:09

sapphire

Die-hard pruts0r

Toch maar kijken of ik niet gewoon het jachtgeweer van een collega kan meenemen, veel effectiever dan een hesje en fluitje >:)

Gabriël Ryzen

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@ehtweak vragen we @Nomad om z'n barbecue mee te nemen.

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-11 20:18

Karel V

Een simpele ziel

Daan_ schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:19:
[...]

Waarschuwen is goed. d:)b We verwachten ook wel beetje dat ieder beschikt over stukje gezond boerenverstand. En kan inschatten dat je dieren in de natuur benaderd op gepaste afstand en bijvoorbeeld niet gaat behandelen als huisdier (aaien etc.) En mocht zo iets gebeuren dan kunnen we elkaar er toch op aanspreken/attenderen dat dit niet zo verstandig is?
Als je het dier accepteert als wild dier wat is er dan mis met aaien? Dan accepteer je het risico. Als het dier dan ineens uitvalt, ja, jammer voor diegene die hem aait. Zoiets in dezelfde trend zegt ook Kevin Richardson: Als ze me iets zouden aandoen, zou ik het zo weer doen als ik een tweede kans zou krijgen. Dat klinkt mij best fair in de oren.
Als je de risico's niet accepteert, blijf dan uit hun buurt.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:30

Wormaap

Moderator Foto & Video
En weer een schaamteloze crosspost :+

En we hebben weer iets nieuws :) Om iets meer overzicht te krijgen, heeft aankoopadvies vanaf nu zijn eigen subforum :)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:00

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Maar even hier verder:
ehtweak schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:49:
Hè, hè, eindelijk een camera voor linkshandigen! :+

[Afbeelding]
Vraag me vooral af wat de gedachte is van Manfrotto achter het gebruiken van een dergelijke afbeelding als productfoto. Ik kom die afbeelding namelijk op verschillende webshops en nieuws sites tegen (al ontbreekt ie op de manfrotto site zelf). Dat ze merk en type referenties wegpoetsen kan ik me nog wat bij voorstellen (al is die rode veeg in het handvat natuurlijk nogal kenmerkend :+), maar waarom zo'n afbeelding waarbij de camera gespiegeld is (maar vervolgens wel nog alle teksten weer ontspiegeld zijn) :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

ff het baalmomentje van de dag spuien...

Heb al heel wat oude objectieven uit elkaar gehaald, schoongemaakt, helicoids gereinigd, diafragma veertjes vervangen e.d. Mounts gepolijst, e.d.
Maar dan heel af en toe gaat het fout. :-(

Had nu een oud Vivitar 105mm 2.8 objectief met T4/F-mount adapter te pakken gekregen. Het diafragmapalletje liep wat zwaar en er zat stof in het objectief.
Afijn, alles uit elkaar, oppassen dat die mini schroefjes niet wegspringen. Alle elementen schoongemaakt, diafragmaveertje opnieuw gesteld, helicoid soepel gemaakt. T4/F-mount adapter gangbaar gemaakt.

En toen... toen draaide ik net ff verkeerd de helicoil en de bijbehorende schroefdraad van de scherpstelring net ietsje scheef terug, en bam, moervast en scheef. Onwrikbaar in die positie. :(
Zucht; krijg 'm niet meer los. Balen. Alles ziet er weer pico bello uit, maar ja, ik krijg 'm nu niet meer geassembleerd...

Of iemand nog een lumineus idee?

Al geprobeerd: uurtje in de vriezer, verwarmen, weer af laten koelen, voorzichtig proberen of ik met gepaste kracht de boel weer los krijg. Maar helaas.
Het grote nadeel is, is dat de borging van afstandsring rechtsdraaiend is, en de helicoil linksdraaiend los zou moeten komen. M.a.w. eenmaal scheef op elkaar, draai je of de ene kant, of de andere kant op, de boel alleen maar vaster... :-(

ehtweak wijzigde deze reactie 04-04-2019 13:46 (17%)

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
ehtweak schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:52:
ff het baalmomentje van de dag spuien...

Heb al heel wat oude objectieven uit elkaar gehaald, schoongemaakt, helicoids gereinigd, diafragma veertjes vervangen e.d. Mounts gepolijst, e.d.
Maar dan heel af en toe gaat het fout. :-(

Had nu een oud Vivitar 105mm 2.8 objectief met T4/F-mount adapter te pakken gekregen. Het diafragmapalletje liep wat zwaar en er zat stof in het objectief.
Afijn, alles uit elkaar, oppassen dat die mini schroefjes niet wegspringen. Alle elementen schoongemaakt, diafragmaveertje opnieuw gesteld, helicoid soepel gemaakt. T4/F-mount adapter gangbaar gemaakt.

En toen... toen draaide ik net ff verkeerd de helicoil en de bijbehorende schroefdraad van de scherpstelring net ietsje scheef terug, en bam, moervast en scheef. Onwrikbaar in die positie. :(
Zucht; krijg 'm niet meer los. Balen. Alles ziet er weer pico bello uit, maar ja, ik krijg 'm nu niet meer geassembleerd...

Al geprobeerd: uurtje in de vriezer, verwarmen, weer af laten koelen, voorzichtig proberen of ik met gepaste kracht de boel weer los krijg. Maar helaas.
Het grote nadeel is, is dat de borging van afstandsring rechtsdraaiend is, en de helicoil linksdraaiend los zou moeten komen. M.a.w. eenmaal scheef op elkaar, draai je of de ene kant, of de andere kant op, de boel alleen maar vaster... :-(
Wat kruipolie? :X

www.maartendeboer.net

Ha, kruipolie...
Aan vettigheid geen gebrek hoor... zowel de borgingsschroefdraad alsmede de helicoil zijn voorzien van (speciaal) vet.
Helaas, dat werkt dus niet. :N

Denk dat het ook komt doordat die helicoil zo'n speciale spiraalvormige schroefdraad is met een hele andere spoed dan de 'gewone' schroefdraad van de scherpstelring. En bovendien tegendraads lopen. :|

Je zou denken, je hebt het gewoon voorzichtig handmatig aangedraaid; moet toch ook weer los kunnen. Maar helaas. Niet dus.

Wat plaatjes bij de praatjes:

Binnen de rechthoek zie je dat voorzijde scheef in de rest van tube zit. En muurvast.

De twee pijlen geven aan dat zichtbaar is dat de spleet ongelijk is = scheef.
Linker rechthoek = gewone schroefdraad; borging van de afstandsring
Rechter rechthoek --> hier achter, niet zichtbaar bevindt zich de helicoid (in het inwendige, links hiervan)

ehtweak wijzigde deze reactie 04-04-2019 16:14 (48%)

Mooie Plaatjes   

• Toff
ehtweak schreef op donderdag 4 april 2019 @ 12:52:
Vaak komen dit soort dingen wel los met een schokje. Mijn idee zou zijn om het objectief voorzichtig (in een doek en met wat zacht houten hulpstukjes) doch stevig in een bankschroef te zetten, om dan met een centerpoint oid en een hamer een tikje in de goede richting te geven.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Orion84 gewoon extra aandacht? Je valt meer op zo. ;)

Toff schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:55:
[...]
...om dan met een centerpoint oid en een hamer een tikje in de goede richting te geven.
Maar da's nou juist het probleem...
Er is geen goede richting; rechtsom is voor de ene schroefdraad (afstandsring) vaster en voor de andere schroefdraad (helicoil) losser en vice versa. Dus tja. :?
Ik snap zelf ook nog steeds niet hoe 'ie zo vast heeft kunnen schieten. Want ik had al tientallen keren het geheel los en weer vastgezet, juist omdat ik aan het uitzoeken was hoe de diafragmapal en geleiders in de tube moesten vallen. Aangezien dit objectief een nogal bijzondere diafragma constructie heeft, waarbij 'ie van 22 <--> 2.8 <--> 22 verdraaid kan worden. En afhankelijk van de gebruikte T4 mount adapter uiteindelijk omgezet wordt voor een merkspecifieke mount.

Welke kant is de goede kant?
En vastzetten? Maar iets te hard aandraaien en je verbuigt/vernielt het mechanisme. En te los, dan draait de boel mee c.q. schiet los. Het blijft een fragiel geheel.

Zo ziet het objectief er uit als 'ie één geheel is:

http://camera-wiki.org/wi...T-4_105mm_f/2.8_Telephoto

ehtweak wijzigde deze reactie 04-04-2019 20:16 (8%)

Mooie Plaatjes   

• Toff
ehtweak schreef op donderdag 4 april 2019 @ 20:05:
[...]
Welke kant is de goede kant?
En vastzetten? Maar iets te hard aandraaien en je verbuigt/vernielt het mechanisme. En te los, dan draait de boel mee c.q. schiet los. Het blijft een fragiel geheel.
Door de schok is de kans dat de tweede meedraait kleiner.
Vast is vast natuurlijk. ;) Gebruik desnoods een oude rubberen muismat oid om weerstand op te bouwen. Dan hoeft het misschien iets minder vast in de bankschroef, of kan een ander de lens vasthouden, als jij tikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Dit is bizar:

https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157708335978544/
en dan betreft het deze website:
wallpart punt com

Als je daar je eigen naam invult, waaronder je b.v. foto's op Flickr hebt staan, dan vind je talloze van je eigen foto's terug die te koop worden aangeboden! :(
Nog gekker is het dat b.v. zelfs referenties naar tweakers forums hier voorkomen! :?

Ik zie letterlijk teksten zoals
[Verzamel] Panorama's - deel 3 - Foto & Video Media - GoT Print Poster
voorbij komen waarbij een foto die ik op tweakers gelinkt heb, te koop wordt aangeboden!

Als ik bijvoorbeeld @nustys z'n naam invul, 'nustyr' op flickr, dan zijn ook zijn vliegtuigplaten te koop!
Maar ook @MattiB vind ik op die verkoopsite terug...en menig ander...
't Is toch te gek voor woorden. :S

ehtweak wijzigde deze reactie 31-05-2019 10:14 (15%)
Reden: rechtstreekse link aangepast

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ventieldopje
ehtweak schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 02:51:
Dit is bizar:

https://www.flickr.com/help/forum/en-us/72157708335978544/
en dan betreft het deze website:
https://wallpart.com/

Als je daar je eigen naam invult, waaronder je b.v. foto's op Flickr hebt staan, dan vind je talloze van je eigen foto's terug die te koop worden aangeboden! :(
Nog gekker is het dat b.v. zelfs referenties naar tweakers forums hier voor komen! :?

Ik zie letterlijk teksten zoals
[Verzamel] Panorama's - deel 3 - Foto & Video Media - GoT Print Poster
voorbij komen waarbij een foto die ik op tweakers gelinkt heb, te koop wordt aangeboden!

Als ik bijvoorbeeld @nustys z'n naam invul, 'nustyr' op flickr, dan zijn ook zijn vliegtuigplaten te koop!
Maar ook @MattiB vind ik op die verkoopsite terug...en menig ander...
't Is toch te gek voor woorden. :S
Hahaha wauw, typ eens "tweakers" in. Zelfs screenshots van de meuktracker kun je als poster krijgen.

VMWare workstation aan de muur anyone?
https://wallpart.com/post...uild-2780323-777345885996

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het is idd heel bizar. Volgens mij verkopen ze gewoon ieder vindbaar plaatje van het www.
Net zoals: payposter punt com

Ik vind zelfs productfoto's, van artikelen van webshops, die te koop worden aangeboden. 8)7

ehtweak wijzigde deze reactie 31-05-2019 10:14 (15%)
Reden: rechtstreekse link aangepast

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 18:57
Die DMCA pagina van ze, waar je claims kan indienen, is dan best lachwekkend, want bijna alles is illegaal 8)7 :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hmmm, zoals in het flickr forum ook al besproken werd en alhier:
https://fstoppers.com/new...-hack-your-computer-77511
https://www.plixer.com/bl...ing-scam-targets-artists/
https://www.agora-gallery...artist-advisory-wallpart/

Het is een al langer bestaande data graai machine! :(

Wel knap dat ze al jarenlang hun gang kunnen gaan... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 15:34
Tja, vraag me eigenlijk af in hoeverre iemand daar überhaupt iets bestelt?

Wel leuk dat je het hele web zo'n beetje kan printen bij ze 8)7

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even een crosspostje met CaptJackSparrow in "Google Play & Androidapps - Deel 18" vanwege de specifieke gerelateerdheid aan fotografie.

Tijdelik gratis (van €0,59)

AI. Gallery
Waardering 4,3

https://play.google.com/s...ls?id=com.aikeral.gallery

Een foto- en videoviewer die je foto's en video's (off-line) automatisch analyseert en in categorieën indeelt. Doet dat natuurlijk niet perfect maar ook zeker niet onaardig. Kan het makkelijker maken die éne foto terug te vinden. Aardige toevoeging aan je apps.

Er zijn twee groepen. Things en Places. Onder Things worden allerlei subcategorieën gevonden maar onder Places blijft het bij mij leeg. Geen idee wat daaronder verstaan moet worden. Foto's van de Eiffeltoren of het Vrijheidsbeeld of zo? Of misschien EXIF GPS locaties? Dat staat bij mij gewoonlijk uit.

Ben benieuwd wat daar bij andere mensen evt. onder gevonden wordt.

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 12-06-2019 10:17 (3%)

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:55

Gutteguttegut

CEO of TFD

CaptJackSparrow schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:13:
Even een crosspostje met CaptJackSparrow in "Google Play & Androidapps - Deel 18" vanwege de specifieke gerelateerdheid aan fotografie.

Tijdelik gratis (van €0,59)

AI. Gallery
Waardering 4,3

https://play.google.com/s...ls?id=com.aikeral.gallery

Een foto- en videoviewer die je foto's en video's (off-line) automatisch analyseert en in categorieën indeelt. Doet dat natuurlijk niet perfect maar ook zeker niet onaardig. Kan het makkelijker maken die éne foto terug te vinden. Aardige toevoeging aan je apps.

Er zijn twee groepen. Things en Places. Onder Things worden allerlei subcategorieën gevonden maar onder Places blijft het bij mij leeg. Geen idee wat daaronder verstaan moet worden. Foto's van de Eiffeltoren of het Vrijheidsbeeld of zo? Of misschien EXIF GPS locaties? Dat staat bij mij gewoonlijk uit.

Ben benieuwd wat daar bij andere mensen evt. onder gevonden wordt.
Maar als ik dit dan lees:
Pim de Rooij
5 mei 2019
De app gooit zomaar foto's weg. Alles door elkaar. Gewoon drama

Dan sla ik hm over.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gutteguttegut schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:16:
[...]
Maar als ik dit dan lees:
Pim de Rooij
5 mei 2019
De app gooit zomaar foto's weg. Alles door elkaar. Gewoon drama

Dan sla ik hm over.
Hou er wel rekening mee dat ook de grootste sufferds die zelf dingen fout doen dat dan gewoonlijk niet door hebben en dat aan de app wijten. De app heeft ook een prullenbakfunctie waar verwijderde foto's nog even bewaard worden.

Nu ik er nog even over nadenk. Deze persoon lijkt niet te snappen dat 'alles door elkaar' nou precies de bedoeling is. Hij lijkt nog in foldertjes te denken en lijkt alle foto's uit een folder in een groep bij elkaar te verwachten zoals andere apps werken. Maar deze app werkt anders. Die groepeert op categorie onafhankelijk van waar die foto's staan.

CaptJackSparrow wijzigde deze reactie 12-06-2019 11:43 (26%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pfff ik wil echt een fingerprint sensor op mijn camera :(

Vandaag even foto's van de kaartjes halen, ordenen/bekijken/uitzoeken. Staan er dus hele stapels foto's op die ik niet gemaakt heb (ik sta er namelijk zelf ook op ;) ).
Opzich geen heel groot probleem maar het zijn foto's van de bevalling :+ Sommige dingen hoef ik niet te zien laat staan dat ze op foto worden vastgelegd als je begrijpt wat ik bedoel :F
De kraamzorg had een paar leuke kiekjes gemaakt van het moment dat * sapphire Jr 2.0 ter wereld kwam. Ik mag dat kind nu al want hij hangt precies voor de ontplofte egel (Daphne Deckers) :X
De overige foto's van is navelstreng doorknippen en aankleden enzo zijn allemaal professioneel wazig, zelfs op AF-C en groot center veld :+ Het gewoon kunstig!

Wel vader geworden van een heel lief mini-mannetje O+
Gelukkig hebben we de telefoonfoto's }:O

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRIdev
@sapphire Allereerst natuurlijk Gefeliciteerd! Blijft mooi.

Geen slecht idee, maar dan moet je niet een sneltoets hebben als op een telefoon. Die laatste staat van mij vol met selfies, van een 3 en 5 jarige.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: januari 2002
Haha, klinkt bekend Sapphire, de verloskundige heeft bij ons ook van dat moment meer foto's gemaakt dan ik in de gehele 3 maanden erna :+

Gefeliciteerd gozer! *O* oOo

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Even schaamteloos onder de aandacht brengen. O-)
[Animocheck] F&V (na-)zomermeeting

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Sinds vandaag is onze Daan moderator af.
gallery: Daan_

Op zijn eigen verzoek gaat hij weer naar het zwart. Prioriteiten schuiven en voor hem was moderator zijn niet meer een meerwaarde :). Jammer, maar dat hoort erbij.

Thanks for the fish!

martijnscholtens.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Laatst online: 17:37

Boudewijn

omdat het kan

Dank voor alle tijd en inzet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Universal Creations
Bedankt voor je energie en tijd die je in ons mooie subforum hebt gestoken.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Jammer @Daan_, bedankt voor je inzet. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vergeten jullie niet nog snel een SD kaartje mee te pakken tijdens de Amazon Prime actie:

€14,99 voor 64gb en 19,99 voor 128gb!

https://www.amazon.de/San...70MB-Class/dp/B07H9J1YXN/

Greatsword wijzigde deze reactie 15-07-2019 22:18 (18%)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Royz
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online

Royz

Kleurenblind!!

Greatsword schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:51:
Vergeten jullie niet nog snel een SD kaartje mee te pakken tijdens de Amazon Prime actie:

Ik zag het inderdaad. Bizar goedkoop! Werkt ook met een proefmaand hopelijk :)

Fotografie Vlogs & Drone videos

Acties:
  • +2Henk 'm!
Royz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:29:
[...]

Werkt ook met een proefmaand hopelijk :)
Nee, na die proefmaand Prime abo doet die geheugen kaart het niet meer... :+

Ja hoor, Prime = Prime; of het nou wel of niet een maandje is. Al is het maar één dag.
(ik spreek uit ervaring)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 16:52

hah tnx! Proefmaand werkt. Ook als je al eens eerder proefde (maar mss heb ik ooit wegens luiheid al eens een maand betaald.. #geheugenproblemen)

• Royz
  • Nu online

Royz

Kleurenblind!!

ehtweak schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:18:
[...]

Nee, na die proefmaand Prime abo doet die geheugen kaart het niet meer... :+

Ja hoor, Prime = Prime; of het nou wel of niet een maandje is. Al is het maar één dag.
(ik spreek uit ervaring)
Haha tsja ik zie geen reden om prime te nemen als je elke keer een proefabbo kan nemen ;)
moozzuzz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:30:
[...]
hah tnx! Proefmaand werkt. Ook als je al eens eerder proefde (maar mss heb ik ooit wegens luiheid al eens een maand betaald.. #geheugenproblemen)
Goed om te horen!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Royz schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:56:
[...]

Haha tsja ik zie geen reden om prime te nemen als je elke keer een proefabbo kan nemen ;)
Dat is me tot nu toe 2 x gelukt. Maar de laatste keer, was ik wel die 6 euro kwijt (maar ach, da's net zo veel als 1x verzendkosten bij menige NL webwinkel ;) )
zie ook: ehtweak in 'plan: Win 50 euro Amazon-tegoed en vind de beste Prime Day-deals ...

Ik neem aan dat er een limiet/wachttijd zit bij gratis Prime proefabo's Geen idee wat precies die voorwaarden zijn. Staat wellicht ergens op de amazon website.
https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201910190
https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201911110
Daar staat nog aangegeven dat het 8 euro/mnd kost. Maar ik heb begin juni Prime voor 6 euro/mnd afgesloten.

En dit zijn de actuele voorwaarden voor NL:
https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=202141650

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Die aanbieding is me gelukt. Had nog een hele rits prime aanbiedingen maar konden allemaal niet naar Nederland verzonden worden 8)7

Gabriël Ryzen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:28:
[...]

Die aanbieding is me gelukt. Had nog een hele rits prime aanbiedingen maar konden allemaal niet naar Nederland verzonden worden 8)7
Soms lukt het wel om het dan bij een koerier-servicepunt (hermes bijvoorbeeld) in D af te laten leveren, ik heb dat vroeger af en toe gedaan, even naar D fietsen om het pakje op te halen...

(maar wil eigenlijk zo weinig mogelijk als ik kan bij amazon bestellen dus.... al een tijdje niet meer gedaan)

• Gutteguttegut
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 17:55

Gutteguttegut

CEO of TFD

De 128GB is alweer duurder helaas.

Hier staan alle geheugenkaart aanbiedingen: https://www.amazon.de/deal/d7433a03/

Deze is trouwen ook interessant (heb hm zelf ook :+ )
Gutteguttegut in "Amazon Prime Day 2019 (15-16 Juli)"

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

begintmeta schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Soms lukt het wel om het dan bij een koerier-servicepunt (hermes bijvoorbeeld) in D af te laten leveren, ik heb dat vroeger af en toe gedaan, even naar D fietsen om het pakje op te halen...

(maar wil eigenlijk zo weinig mogelijk als ik kan bij amazon bestellen dus.... al een tijdje niet meer gedaan)
Mja om nou 2u de auto te zitten om iets op te halen en 2u terug om een paar euro op een geheugenkaartje ed. te besparen :+

Waarom wil je zo weinig mogelijk bestellen bij Amazon? Ik bestel er juist steeds meer (mede dankzij @ehtweak :+ ).
Sommige dingen schelen bizar veel, pampers bijvoorbeeld :)

Gabriël Ryzen

• MRIdev
@sapphire soms is het er heul goedkoop!

Iemand hier nog van kunnen profiteren. https://petapixel.com/201...ear-for-100-on-prime-day/

Of zullen de mensen uiteindelijk de boel terug moeten sturen?
@MRIdev Dat is nog eens een aanbieding!
En vooral dat sommigen hun supergoedkope deal ook al ontvangen hebben. WOW. _/-\o_

Dat gebeurt mij nou nooit bij amazon.de.
Nog wel iets leuks gescoord op prime day; een warehouse deal (alleen de verpakking was beschadigd) en dan nog eens 20% extra korting.
Uiteindelijk heb ik bijna de helft van de reguliere prijs die gebruikelijk is bij Nederlandse webshops betaald.
Geen cameragear, maar een keukenapparaat. ;)
(zelfs 2de kans bij coolblue was veels te duur)

Mooie Plaatjes   

• Noxa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:00
Kan het zo snel niet vinden op Tweakers, wellicht weten jullie het hier.

Kan ik een adobe creative abbo aan en uit zetten als ik bijvoorbeeld een maand geen gebruik maak van de software? En kun je ook gewoon gebruik maken van je eigen (NAS-)opslag itt de cloud storage?

• Pixeltje
  • Laatst online: 16:42

Pixeltje

Woo-woohoo!

Omdat het previewen van raw files echt onwerkbaar traag was geworden op mijn macbook pro (al jaren zo maar lang geen oplossing kunnen vinden) ben ik gister nogmaals op onderzoek geweest en kwam ik dit tegen; Raw Right Away van http://www.flange.com/. Kosten zijn €6,99 en die gok heb ik gewaagd - heerlijk.

Zag ook dat ik lang niet de enige ben met dit probleem, is een paar jaar terug begonnen met de upgrade van een osx naar de nieuwe, en velen met mij hebben sindsdien wachttijden tot 15 seconden bij het previewen van raw files.

Lijkt een soort plugin te zijn voor preview en finder. Je hebt er geen last van maar het tovert je raw bestanden weer vliegensvlug op t scherm.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Pixeltje Waarom gebruik je hiervoor niet het gratis Adobe Bridge?

https://www.adobe.com/nl/...&s_iid=70114000002ChdJAAS

• Pixeltje
  • Laatst online: 16:42

Pixeltje

Woo-woohoo!

Omdat ik op een of andere manier niet kan wennen aan een goede workflow.. ik heb het ook een tijdje met lightroom geprobeerd maar ik kan er niet mee werken..

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Pixeltje Dan ben ik wel benieuwd naar je workflow ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ventieldopje
Greatsword schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 13:33:
@Pixeltje Dan ben ik wel benieuwd naar je workflow ;)
Daar hebben we Hoe organiseer jij je foto's? voor ;)

www.maartendeboer.net

Het is nu mogelijk om bij Flickr een account aan te maken zonder Yahoo login.

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2 // Tesla Model 3 LR AWD

@PdeBie Je kunt hier:
https://identity.flickr.com/sign-up
toch gewoon de gewenste gegevens invullen? Dus ook een zelf gekozen email adres...

Mooie Plaatjes   

• bobcom
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:10

bobcom

Dedicated dabbler

PdeBie schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 08:27:
Het is nu mogelijk om bij Flickr een account aan te maken zonder Yahoo login.
Dat mag waar zijn, maar het omzetten van je account van een Yahoo-login naar een andere loginroute is andere koek. De helpdesk heeft mij aangeboden een nieuwe loginroute voor mij aan te maken op basis van een ander emailadres,en het resultaat daarvan zie ik graag tegemoet. Overigens vind ik Flickr - na wat ergernis omdat de boel vastliep - zeker na de correspondentie met de helpdesk minimaal een van de betere. Misschien vind ik voor een amateurtje zelfs de overstap naar een pro-account wel 6 tientjes per jaar waard - maar daar denk ik nog over, want 1000 foto's gratis is ook al veel.

Sony, Fuji, van alles wat en steeds wat anders

ehtweak schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:09:
@PdeBie Je kunt hier:
https://identity.flickr.com/sign-up
toch gewoon de gewenste gegevens invullen? Dus ook een zelf gekozen email adres...
Ja, maar dat ging eerst dus niet ;)

Fujifilm X-T2 || 16mm f1.4 || 35mm f/2 // Tesla Model 3 LR AWD

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zag op DPreview onderstaand artikel over JPEGmini, iemend toevallig ervaring met dit programma?

https://www.dpreview.com/...plug-in-to-capture-one-12

Net even mee gespeeld, en ik ben best onder de indruk om eerlijk te zijn.

Als test heb ik het volgende gedaan:

273 RAW bestanden volledig omgezet naar JPEG met C1 = 3,28GB
273 JPEG betanden volledig omgezet met JPEGmini = 1,2GB (Winst vam ruim 2 GB!)

273 RAW bestanden omgezet naar JPEG met 2500px lange zijde met C1 = 715MB
273 JPEG betanden volledig omgezet met JPEGmini = 235MB (Ook hier een wint van bijna een halve GB)

Daarna in PS 2 foto's als lagen boven elkaar gezet, en ik zie werkelijk 0,0 verschil. d:)b

• Toff
@Greatsword Vroeger, toen diskspace nog serieus geld kostte, zou dit wel fijn zijn geweest, maar tegenwoordig kost een GB (externe) HDD rond de 2 cent, dus je hebt nu 4 cent verdiend, wat je wss kwijt bent aan elektriciteit. Zonde van je tijd IMHO.

• Royz
  • Nu online

Royz

Kleurenblind!!

Toff schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:39:
@Greatsword Vroeger, toen diskspace nog serieus geld kostte, zou dit wel fijn zijn geweest, maar tegenwoordig kosr een GB (externe) HDD rond de 2 cent, dus je hebt nu 4 cent verdiend, wat je wss kwijt bent aan elektriciteit. Zonde van je tijd IMHO.
Mja, voor op het web is elke mb meegenomen natuurlijk. Maar tegenwoordig heb je ook plugins die bij elke upload compressen.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Toff schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:39:
@Greatsword Vroeger, toen diskspace nog serieus geld kostte, zou dit wel fijn zijn geweest, maar tegenwoordig kosr een GB (externe) HDD rond de 2 cent, dus je hebt nu 4 cent verdiend, wat je wss kwijt bent aan elektriciteit. Zonde van je tijd IMHO.
Beetje rare opmerking maar oke, het gaat mij om efficientie. Natuurlijk heb ik externe opslag (in de vorm van een NAS en externe SSD's)

Maar als je bijvoorbeeld veel in JPEG schiet voor (sport) of Timelapses van duizenden foto's per keer, dan is het toch mooi meegenomen?

Ik zal er nog iets meer mee moeten spelen en verschillende foto scenario's moeten vergelijken, maar als er werkelijk geen verschil te zien is, dan zou ik geen reden zien om er geen gebruik van te maken.

• Toff
Greatsword schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:48:
[...]
Beetje rare opmerking maar oke, het gaat mij om efficientie. Natuurlijk heb ik externe opslag (in de vorm van een NAS en externe SSD's)

Maar als je bijvoorbeeld veel in JPEG schiet voor (sport) of Timelapses van duizenden foto's per keer, dan is het toch mooi meegenomen.

Ik zal er nog iets meer mee moeten spelen en verschillende foto scenario's moeten vergelijken, maar als er werkelijk geen verschil te zien is, dan zou ik geen reden zien om er geen gebruik van te maken.
Geen idee wat jij raar vindt aan mijn opmerking, maar hopelijk neem je het niet persoonlijk, want zo is het niet bedoeld.

Ik schoot vroeger ieder weekend meer dan 1k sportfoto's in jpg, maar ik heb nooit de behoefte gehad om die
verder te comprimeren. Mocht ik dat wel willen, dan zou conversie vanaf RAW voor mij de voorkeur verdienen, want in de eerste jpg's zit al verlies. Mijn PaintShopPro biedt overigens al sinds jaar en dag de optie om bij het wegschrijven naar jpg de comressiefactor in te stellen in 99 stappen, maar sinds het internet voor de meesten niet meer via een 56k6 telefoonmodem gaat, staat de compressiefactor op de laagste stand.

Maar laat je door mij niet weerhouden hoor. Vrijheid blijheid!

• Ventieldopje
Toff schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 22:21:
[...]

Geen idee wat jij raar vindt aan mijn opmerking, maar hopelijk neem je het niet persoonlijk, want zo is het niet bedoeld.

Ik schoot vroeger ieder weekend meer dan 1k sportfoto's in jpg, maar ik heb nooit de behoefte gehad om die
verder te comprimeren. Mocht ik dat wel willen, dan zou conversie vanaf RAW voor mij de voorkeur verdienen, want in de eerste jpg's zit al verlies. Mijn PaintShopPro biedt overigens al sinds jaar en dag de optie om bij het wegschrijven naar jpg de comressiefactor in te stellen in 99 stappen, maar sinds het internet voor de meesten niet meer via een 56k6 telefoonmodem gaat, staat de compressiefactor op de laagste stand.

Maar laat je door mij niet weerhouden hoor. Vrijheid blijheid!
Behalve dat imageoptim (wat oa jpegmini gebruikt) veel meer doen dan alleen comprimeren.. die resultaten haal je écht niet met alleen PS of PSP.

Voor opslaan op het web is dit ideaal als dit niet automatisch gebeurt, foto's laden een stuk sneller terwijl er qua kwaliteit weinig/niets op aan te merken valt.

Voor opslag hoef je het niet te doen, ik bewaar geen JPGs na de export, puur alleen de raws.

www.maartendeboer.net

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ventieldopje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 01:08:
[...]

Behalve dat imageoptim (wat oa jpegmini gebruikt) veel meer doen dan alleen comprimeren.. die resultaten haal je écht niet met alleen PS of PSP.

Voor opslaan op het web is dit ideaal als dit niet automatisch gebeurt, foto's laden een stuk sneller terwijl er qua kwaliteit weinig/niets op aan te merken valt.

Voor opslag hoef je het niet te doen, ik bewaar geen JPGs na de export, puur alleen de raws.
Tot nu toe had ik ook alleen maar de RAW's van fotoshoots, en uiteraard een paar bewerkte TIFF's met de daarbij horende JPEG exports.

Ik heb nu besloten om alle RAW's met een rating lager dan 3, om te zetten naar JPEG 3860px lange zijde.
Dit heeft me tot nu toe al ruim 50GB bespaard en nog een lange weg te gaan ;)

Op deze manier kan ik dan altijd nog terugkijken naar hoe de shoot en progressie verliep, maar heb ik niet onnodige RAW bestanden die veel geheugen in beslag nemen.

De gemiddelde shoot bestaat toch uit ~450 foto's, dus daar kan flink bespaard worden;)

Greatsword wijzigde deze reactie 03-08-2019 17:36 (12%)

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 16:34

Get!em

Oh die ja!

Misschien niet helemaal het juiste topic, maar er is ook geen algemeen fotografie nieuws topic:
Er is een grote overval geweest bij Camera Tools in Apeldoorn.

https://www.omroepgelderl...el-Apeldoorn-in-de-boeien
https://www.omroepgelderl...al-camerawinkel-Apeldoorn

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:30

Wormaap

Moderator Foto & Video
@Get!em: Ik heb je reactie even naar het communitytopic verplaatst, daar past'ie m.i. beter :)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Noxa schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 08:52:
Kan het zo snel niet vinden op Tweakers, wellicht weten jullie het hier.

Kan ik een adobe creative abbo aan en uit zetten als ik bijvoorbeeld een maand geen gebruik maak van de software?
Waarschijnlijk niet, als je een normaal abo hebt. De default is dat je per maand betaald, maar per jaar een abonnement hebt en verlengd. Zeg je je abonnement op, dan moet je de rest van de maanden afbetalen. Been there, done that. (ik wilde perse een nieuw abonnement met een aanbieding, waardoor ik mijn doorgaande abo moest stoppen, incl aanbieding en de afkoop van resterende maanden, was ik alsnog goedkoper uit, maar ik ga dit geintje niet nog een keer doen).

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Ventieldopje schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 01:08:
[...]

Precies dit: met PS of PSP kun je deze export types niet kiezen, of je moet er een workflowtje van maken met een plugin of extra library of via de .IO pages van de verschillende leveranciers van compressietechnieken.

Voor het web is dit ideaal, om meerdere redenen: Als je je eigen website (of die van je klanten) moet voeden met foto's, en je wilt grote foto's tonen, dan wil je toch nog de snelste laadtijden hebben. Met JPG's tegen de 1600px hoog grens aan, zit je bij 95% toch al weer aan 3MB of meer bij default export uit LR, PS of consorten. Met minify software gaat dit rap naar beneden, terwijl dit voor waarneming niet te zien is.
Voordeel voor de bezoekers dus.

Grote extra voordeel is dat Google de site hoger gaat waarderen als er geoptimaliseerde webformaten gebruikt worden, waaronder webp, of geoptimaliseerde jpg (google draait hiervoor op een steekproef op je jpgs een minify en als het verschil groot is, dus als er nog compressie op kan, dan scoor je dus minder punten).

Nadeel: als je een webshop met fotos of fotoafdrukken hebt, moet je de hoge kwaliteit jpg's alsnog op je website beschikbaar maken.

Get!em wijzigde deze reactie 06-08-2019 15:25 (4%)

Het lijkt altijd zo simpel.

ff wat fotograferen, droontje erbij, wat coole images, ff editten en hoppa klaar:

Ongeacht of je het nou wel of niet te smooth, te gladjes, te profi vindt.
Ik vind het gewoonweg wel knap gemaakt.
En dan lijkt het ook net alsof ze het allemaal alleen gedaan heeft...

Zou willen dat ik het ook kon... :)

Mooie Plaatjes   

• Universal Creations
Haar foto's heeft ze wel zelf gemaakt. Dit filmpje is natuurlijk door een heel team opgezet. Maar wel echt mooi gedaan.

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002

sys64738

Press play on tape

Het idee is leuk maar de uitvoering is pas echt geweldig en het resultaat echt off the scale. Wat een fantastische foto's. De composities en nabewerking is echt ijzersterk.

gijspeijs.com | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

yup, mooie link, met plezier naar gekeken :D

martijnscholtens.nl

• MRIdev

• Ventieldopje
Nouja, dat was wel enigszins te verwachten als je iets via WiFi/Bluetooth doet }:O Nou treft dat niet eens blaam omdat het o.a. in het PTP protocol zat. Maar ook dan een aardig gevalletje pebkac, je moet gewoon geen open WiFi punten gebruiken.

www.maartendeboer.net

Ik voorspel: het gaat nog gekker worden in de toekomst met al die kwetsbaarheden en het navenante gehack c.q. misbruik. :-(

Tja... het was en is voorspeld. Al dat 'open' en altijd-verbonden gebeuren kent een prijs... O-)

Mooie Plaatjes   

• Ventieldopje
ehtweak schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:19:
Ik voorspel: het gaat nog gekker worden in de toekomst met al die kwetsbaarheden en het navenante gehack c.q. misbruik. :-(

Tja... het was en is voorspeld. Al dat 'open' en altijd-verbonden gebeuren kent een prijs... O-)
Beetje een open deur toch :> Wat we wel weten is dat we van consumenten niet hoeven te verwachten dat ze weten wat ze doen en op de hoogte zijn van de risico's. Consumentenbond doet zijn best maar kom, nu nog steeds kun je een open WiFi hotspotje aanmaken op straat en een hoop mensen laten verbinden. Dan ben je al "l33t hacker man 2.0".

De strijd is dus tussen de producenten en kwaadwillenden terwijl Jan met de pet de dupe is als het mis gaat :O

www.maartendeboer.net

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Net terug van een paar dagen Hamburg. Aanrader voor wie van architectuur houdt!

Natuurlijk ook foto's gemaakt van Speicherstadt, en deze wilde ik jullie niet onthouden:

Rechts de fotografen (allen wachtend tot de straatlantaarns aan gaan, dat duurde hierna nog minimaal 30 minuten). Links alle vrouwen van, wachtende tot hun mannelijke wederhelft eindelijk klaar was met foto's maken :+

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Rest van de foto's komen hier binnenkort wel een keertje langs in een van de verzameltopics of zo :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• Royz
  • Nu online

Royz

Kleurenblind!!

Nice hoor, en wie stond er precies in het midden? ;)

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

:w

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Ik heb inmiddels een rol met 5 meter LED strip (daglichtkleur en een CRI waarde >90) via eBay besteld.
SMD 2835 (lekker klein; makkelijk in te bouwen). Eerst maar eens een strip met 60 LEDs/meter

De eerste sloopmonitor (helaas slechts 19") heb ik ook al binnen.
Nu nog wachten totdat ik een grootbeeld LED/LCD TV te pakken krijg.

En als de LED strips dan binnen zijn, kan het grote sloop- en bouwavontuur beginnen. :)

Mooie Plaatjes   

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:05
ehtweak schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:11:

De eerste sloopmonitor (helaas slechts 19") heb ik ook al binnen.
Nu nog wachten totdat ik een grootbeeld LED/LCD TV te pakken krijg.
Misschien eens langsgaan bij de gemeentewerf, bij de afgedankte electronica

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

mrc4nl schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:12:
[...]

Misschien eens langsgaan bij de gemeentewerf, bij de afgedankte elektronica
Heb ik gisteren geprobeerd. 2 problemen: :X

-Nee meneer, afblijven met je klauwen. Je mag geen spullen terugpakken uit de containers!
zei de 'vriendelijke' HVC medewerker...
Maar mag ik alsjeblieft ...?
NEE! was het botte antwoord.
-Ten tweede zag ik ook dat vrijwel alles er in gedonderd wordt; m.a.w. frame gebroken. :-(

Mooie Plaatjes   

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:05
ehtweak schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:17:
[...]

Heb ik gisteren geprobeerd. 2 problemen: :X

-Nee meneer, afblijven met je klauwen. Je mag geen spullen terugpakken uit de containers!
zei de 'vriendelijke' HVC medewerker...
Maar mag ik alsjeblieft ...?
NEE! was het botte antwoord.
-Ten tweede zag ik ook dat vrijwel alles er in gedonderd wordt; m.a.w. frame gebroken. :-(
mmm, ik zit bij een gemeente waar er niet eens een mannetje staat bij de container.
Plus hier in het noorden doen ze niet zo moeilijk :+

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Is per locatie verschillend, en of het noord zuid of west is maakt niet zoveel uit. Algemeen beleid is dat je niks meer uit die containers mag halen bij bijna alle gemeentes.
Wat dat betreft kun je beter via een repairshop (of variant) een proberen te scoren voor een laag bedrag, of eens kijken op gratisoptehalen gratisaftehalen of varianten daarvan.
Soooo... Ik had het berichtje over verbouwde platte tv --> daglicht paneel nooit moeten plaatsen... :+

Het lijkt wel alsof ineens iedereen een kapotte tv wil hebben. ;)
En ja, ik ben al een 2 weekjes bezig op marktplaats om er eentje te pakken te krijgen. Maar OMG wat een absurdistische reacties en onbeschofte lui kom je dan tegen.

Uiteraard alhier op tweakers ook een gevraagd V&A geplaatst. Maar zo makkelijk is het blijkbaar nog niet.

Heb inmiddels alleen een 20" oude monitor te pakken gekregen en die ligt nu op de operatietafel.
Toch wel leuk om e.e.a. uit elkaar te halen en die reflectielagen + fresnel laag te zien.
Had ook nog net genoeg LED strip (weliswaar niet de optimale CRI waarde) liggen om die er in te plakken. Daarnaast bleek de interne voeding van die monitor nog te werken. Die levert weliswaar zoiets van 18 volt, maar met een simpele 7812 spanningsregelaar (lag ook nog in de rommelbak) ff snel een 12V voeding gecreëerd. De LED strip trok in z'n totaliteit nog geen 800mA. En de 7812 kon ik op het metalen binnenframe schroeven ter koeling. Dus dat gaat ook goed komen.

M.a.w. tot nu toe heb ik geen onderdelen hoeven te kopen om versie 0.1 te maken.
Binnenkort in dit theater. :+

Mooie Plaatjes   

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

Misschien dat ik hier de info vindt of krijg die ik nodig he. Wat wil het geval. Ik heb en tas met oude fotoapparatuur gekregen. Hierin zit een analoge EF Canon camera van mijn pa met een aantal lenzen: 28mm 50mm, 100, 135mm. Verkeerd in goede staat en wat is er nu leuker dan het hele spul eens te gebruiken.

Nu wil het geval dat de Canon EF twee knoopcelbatterijtjes nodig heeft die niet meer gemaakt worden en door de EU verboden zijn. Het gaat om de V625PX 1,35v batterijtjes. Ik kom er niet uit met welke andere knoopcelbatterij ik ze kan vervangen. Ik lees iets over een LR44 batterij en dat ik dan een adapte nodig zou hebben omdat de lichtmeter anders afwijkt of de camera aan laten passen.

Wie kan mij van advies dienen en mij de juiste info geven zodat ik eens analoog kan schieten?

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

@Tuintje Maar de V25PX is toch een 4,5V batterijtje? Zeer zeker geen 1,33V...

Volgens mij gebruikt de Canon EF de PX625:
Wikipedia: Canon EF camera
Powering the electro-mechanical shutter and light meter were two PX 625 1.35 volt mercury batteries, but the camera has a voltage regulator which allows the use of 1.5 volt batteries. The EF is the only camera in the manual focus Canon line of the 1960s and 1970s (which includes the FTb, the F-1, and the FT) that can be used with common 1.5 volt batteries without modification to the internal electronics.

Dus zo moeilijk lijkt me dat niet.
https://www.smallbattery.company.org.uk/sbc_px625.htm

Van b.v. Varta kun je voor amper 1,50 euro een V625U/PX625A batterijtje kopen

ehtweak wijzigde deze reactie 02-09-2019 09:01 (8%)

Mooie Plaatjes   

• Tuintje
  • Nu online

Tuintje

1,35v inderdaad. Ik heb het even aangepast in mijn post. Het is de V625PX batterij overigens.Ik zal die batterijtjes eens halen vandaag.

Nog een aanbeveling voor een filmrolletje?

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

• Tuintje
  • Nu online

Tuintje

Hoe werkt dat adaptertje dan?

• Get!em

Get!em

Oh die ja!

Alleen voor de maat, niet voor voltage. Je moet dus je diafragma blijven aanpassen, tenminste, ik zie op de BG site geen aanvullende informatie over voltage.

Wat dat betreft is die mr9 adapter van die site van ehtweak beter geschikt voor je doel, alleen wat duurder. Of als de 2 batterijtjes gestapeld zijn dan lijkt het als ik goed lees beter deze https://www.smallbattery.company.org.uk/sbc_px14_adapter.htm

Get!em wijzigde deze reactie 02-09-2019 14:28 (43%)

• Tuintje
  • Nu online

Tuintje

Die Canon EF camera schijnt het voltage te regelen tussen 1,35v en 1,5v. Ik heb er nu twee Varta V26U/PX625A batterijen inzitten. Dat moeten de goede zijn als ik het zo lees. Er brand in ieder geval een lampje :)

Nu nog een filmrolletje en uitvogelen hoe je manueel een lens bedient.

Pagina: 1 ... 87 88 89 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True