Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ha waarde F&V'ers. Het leek ons wel weer leuk om later dit jaar een fotomeet te doen met wie daar zin in heeft.
Na de succesvolle lelystadmeet is de daarna geplande studiomeet is helaas door gebrek aan deelnemers niet doorgegaan. Hiervoor waren vast verschillende redenen, bij ons niet direct bekend, maar we hebben ook gemerkt dat niet iedereen wist dat hij er was. Daarom beginnen we nu met een animocheck en gaan er hopelijk genoeg ruchtbaarheid aan geven.

Het idee is weer iets relatief toegankelijks en enigszins centraal gelegen (lees: goed bereikbaar) te organiseren, maar we zijn ook erg benieuwd naar jullie wensen en ideeën. Natuur met beestjes lijkt het altijd goed te doen, maar een keer iets anders is natuurlijk ook hartstikke leuk. Naar een haven of werf bij het water, een stad in voor mensen en architectuur, of een insectenhok, of??

Spui daarom graag je ideeën en ook voorkeur voor een periode als je die hebt. Als er wat ideeën vaker zijn teruggekomen zal ik er wel een polletje van maken. En bij genoeg animo en een richting komt de datumprikker ook vanzelf.

Ga maar los, ik heb wel weer zin in een meet. *O*

Modbreak:Datum is geprikt, 15 september. Verdere informatie en afspraken zal hieronder bijgehouden worden.

Mocht je niet meegeprikt hebben maar wel willen aansluiten laat het dan wel even weten in het topic, tegen de tijd van de meet zullen we een lijstje opstellen zodat we wel even wachten tot we compleet zijn na de overtocht.

Aangezien het een eiland is zullen we een boottocht moeten doen, zwemmen wordt afgeraden, ook met weathersealing. Informatie over de veerdienst is hier te vinden: https://www.wpd.nl/schiermonnikoog/dienstregeling/
Mijn advies is om vooraf online een ticket te kopen zodat je niet in de rij hoeft en je gewoon de boot op kan.

We richten op de boot van 9:30 uit Lauwersoog, dan zijn we zo rond 10:15 op Schiermonnikoog. Haal je dat niet dan kan je uiteraard ook later aansluiten, maar de volgende boot gaat pas om 12:30 en dat kost je wel een groot deel van de dag.
De laatste boot terug gaat om 19:30, dus ook als je het heel gezellig vindt adviseer ik om die wel te halen. Vind je dat wat te laat dan is 16:30 het alternatief.

Parkeren kan bij https://www.scheepspark.nl/. Reserveren is niet mogelijk maar ook niet nodig, ze hebben over het algemeen ruimte zat.
Zowel vanuit Groningen als vanuit Leeuwarden zijn busdiensten die aansluiten op de overtochten, dus ook qua OV is het goed bereikbaar.

Deelnemers (bevestigd):

@Orion84
@Nomad
@darkrain
@Gonadan
@WoutF
@mrc4nl
@F.West98 (onder voorbehoud)
@sys64738
@Ventieldopje
@Universal Creations
@PowerUp
@Pixeltje
@Jip (onder voorbehoud?)
@Egocentrix
@SnoeiKoei
@Yero

[ Voor 42% gewijzigd door Gonadan op 09-09-2019 21:43 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zelf ben ik enige tijd geleden bij de Orchideeënhoeve geweest, een soort tropische vlindertuin in de noord-oostpolder. Heeft naast bloemen en vlinders ook een hoop andere dieren.
Kost wel toegang en is wellicht iets minder geschikt om met een heel grote groep in één keer naar binnen te rennen, maar was wel leuk om te doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Even schaamteloos herhalen: ;)

Waterloopbos
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/waterloopbos

Wat fotografische impressies alhier:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157637300768825
Zeker in de (begin) herfst heel fraai qua licht.

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 11-07-2019 13:14 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:34

Pixeltje

Woo-woohoo!

Lijkt me leuk! Hoeft van mij niet perse in een vlinder/bloementuin, maar mag bijvoorbeeld ook een stadswandeling zijn. In het najaar misschien wat gevaarlijk met het weer maar dat kunnen we wel afdwingen toch? ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Vlinder/bloemen tuin ben ik voorstander van, maar ook een stadswandeling of boswandeling kunnen mij ook bekoren.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:53

mrc4nl

Procrastinatie expert

In augustus staat meestal de heide in bloei, maar voor een meet beetje onhandig IVM vakantie periode.

Ach mij maakt het niet veel uit. Voor een Meet ben ik meestal wel in de stemming.
(Al was die laatste meet in flevoland wel een trieste bedoeling, die hoeft voor mij niet nog een keer)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 22:19
mrc4nl schreef op zondag 14 juli 2019 @ 15:07:
(Al was die laatste meet in flevoland wel een trieste bedoeling, die hoeft voor mij niet nog een keer)
Dan heb je het toch niet over het gezelschap he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Rubencs schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:06:
[...]

Dan heb je het toch niet over het gezelschap he. :)
de locatie uiteraard. niet het gezelschap

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:58
Even mijn interesse kenbaar maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 10:04

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Animo onder voorbehoud van locatie enzo. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tof! Kunnen jullie ook iets meer vertellen over voorkeuren? Wellicht is er rekening mee te houden en dat scheelt weer een voorbehoud. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Aangezien ik bijna tegen de Waddenzee aan woon zijn voorgestelde locaties als het Waterloopbos of de Orchideeënhoeve voor mij prima bereikbaar. Apenheul vorig jaar was nog wel te doen ook maar veel verder zou voor mij niet handig zijn. Maar ik besef me prima dat je ook niet met iedereen rekening kunt houden en een en ander is uiteraard ook nog afhankelijk van de te prikken datum enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Voor mij hoeft zo'n meeting, zoals in het Natuurpark ook niet.
(ondanks dat het bij mij om de hoek is).

Ik gok er zo op dat @mrc4nl hierbij doelt op het feit dat het, ten tijde van ons bezoek, nogal saai groen was. Het is ook eigenlijk gewoon een groot park met hier en daar (en soms ver weg) wat verdwaalde dieren. ;)

Da's het nadeel van een redelijk nieuw en uniform boslandschap. Het is teveel van hetzelfde.

En daarom deed ik al vaker de suggestie van het Waterloopbos. Dat is juist zo'n merkwaardige en bijzondere locatie van een ouder (zo komt het wel over) bos, met al die bijzondere artefacten erin.
Het blijft lastig; zo vind ik zelf dierentuinen, vlinderkassen e.d, en gemaakte parken ook niet echt je-van-het.

Liever meer dat 'wilde', een beetje ongeorganiseerde bende; dat trekt me meer. :)
En sinds Natuurmonumenten het beheer van het Waterloopbos heeft overgenomen zal het daar de komende jaren een stuk netter en aangeharkter gaan worden. :-( Ze zijn zelfs oude, vervallen dingen aan het opruimen; stelletje. 8)7
Dat is imho heel erg jammer. Dus voordat het een strak geleid geheel wordt, is er nu nog gelegenheid om te zien hoe het was.

Analoog daaraan zie ik dat ook wel eens in de Alpen gebeuren:
Jaren geleden ooit een hike ergens gedaan. Mooi woest pad, lastig begaanbaar. Soms een beetje zoeken naar de juiste route. Onverwachtse obstakels. Door het water waden om aan de overkant van een gletsjerstroom te komen. Gewoon lastig, maar erg spannend en interessant.
En dan, kom je b.v. tien jaar later weer op zo'n plek. Staan er ineens allemaal waarschuwingsbordjes (in allerlei talen, soms zelfs in het Arabisch!). Zijn er staalkabels gespannen langs steile afgronden. Is soms zelfs het pad vlak gemaakt en aangestampt. Is er een brug gebouwd over de beek. En zijn de uitstekende struiken en bomen gesnoeid. Jakkes. :-( Sinds wanneer moet er overal een Disneyland van gemaakt worden? Nee nog erger, staan er ineens kinder cartoon figuren op fraaie uitzichtpunten op ruim 2000 meter hoog! Hoe 'verkrachten' we het landschap?!

[ Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 16-07-2019 10:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 19:29

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Zijn er nog anderen die opties en/of wensen zien/hebben qua meets? :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nomad schreef op zondag 21 juli 2019 @ 17:58:
Zijn er nog anderen die opties en/of wensen zien/hebben qua meets? :)
Een meet ergens in de natuur vind ik het leukst. Ergens waar je gratis kan lopen (en parkeren)

Dierentuin meets zijn er al zoveel geweest.

Wat mij leuk lijkt is een plek waar niet vaak meetings zijn geweest. Ik zit zelf te denken aan duinen/ strand.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Mits planning technisch mogelijk sluit ik graag eens aan. Locatie maakt mij niet zoveel uit...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:44

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

September of oktober lijkt me mooi (ik kan lang niet altijd maar haak ook graag aan als ik wel kan).

Qua plek vind ik veel dingen leuk. Die orchideenhoeve spreekt me wel aan maar is met grote groep niet heel praktisch. Strand is zeker leuk maar daar ben je wel vrij snel door je onderwerpen heen.

Stadswandeling is altijd goed. Beetje straatfotografie. En architectuur is ook altijd mooi.

Maar een natuurgebied ergens in NL is ook uitstekend hoor. Waterloopbos is prima optie maar andere suggesties zijn ook welkom. Heb zelf ook wel ideeen maar denk niet dat iedereen er op zit te wachten om naar Noordholland af te moeten reizen...

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Als ik Schiermonnikoog zeg, worden mensen daar vrolijk van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:24

sapphire

Die-hard pruts0r

mrc4nl schreef op zondag 21 juli 2019 @ 18:33:
[...]

Een meet ergens in de natuur vind ik het leukst. Ergens waar je gratis kan lopen (en parkeren)

Dierentuin meets zijn er al zoveel geweest.

Wat mij leuk lijkt is een plek waar niet vaak meetings zijn geweest. Ik zit zelf te denken aan duinen/ strand.
Gisteren was ik weer eens in Scheveningen en moest ik aan de Den Haag meet denken. Pier met ondergaande zon, Kurhaus, ect lag er weer mooi bij :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Nomad schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:01:
Leuk! Denk alleen dat onze vrienden uit het midden en zuiden van het land afhaken.

Voor mij is het 2 uur rijden maar ben er nog nooit geweest en lijkt me wel erg tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ik wel ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Leuk origineel idee. Ik ben voor. Maar een grote meet zal het ivm ligging denk ik niet worden. (En de kosten)

Wel even ter info
Ik heb in het verleden ook nazomer meetings georganiseerd met herfstkleuren. Ik heb voor dit jaar nog geen plannen, maar iets van een bbq meet met wandeling (in Drenthe) zou ik nog wel willen organiseren

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Hmmm, * Universal Creations pakt even google maps erbij...
275km enkel reis naar Wagenborg is best een eindje voor een meeting.... Het is wel iets bijzonders, dus ik overweeg nog.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik ben fan van de Waddeneilanden maar ik betwijfel of het een goed idee voor een meet is. Teringeind rijden voor de meesten plus een boottocht heen en terug. Als de meerderheid van de geïnteresseerden voor is dan ben ik dat ook, maar ik vrees dat iets toegankelijkers meer Tweakers zal trekken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjeest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06-05 13:12
Ik heb ook interesse, ik woon zelf in het noorden dus de wadden eilanden vind ik natuurlijk helemaal prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15

WoutF

Hoofdredacteur
Lijkt me leuk om ook een keer aan te haken bij een meet :) Voorkeur voor natuur/stad. Waddeneilanden zou ik wel leuk vinden, maar kan me voorstellen dat het voor veel mensen wel erg ver is. Zitten er niet een paar mooie oude dorpen of natuurgebieden rondom Utrecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Tuurlijk zijn er rond Utrecht wel paar mooie natuurgebieden. Wat te denken van de Soesterduinen? Of Groot Heidestein bij Zeist.

Niet zo 'spannend' als Waddeneiland natuurlijk maar veel toegankelijker en gegarandeerd hogere opkomst. Maar het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Natuurgebied met stromend water (best wel bijzonder in een vlakke polder!):
ehtweak in "[Animocheck] F&V (na-)zomermeeting"
:+

Één v.d waddeneilanden is weliswaar een interessante gedachte, maar dan haak ik ook af.
Gewoon te ver weg, te lang onderweg en te duur imho qua reiskosten.

Dan wordt het meer een waddenexpeditie. :)

@sys64738 Vorig jaar, 28 oktober, was er ook een najaarsmeeting. Uiteindelijk waren we met z'n drieën...

[ Voor 53% gewijzigd door ehtweak op 25-07-2019 23:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:06

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Daar ben ik denk ik wel voor te porren :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, ok, ik vat 'm... :+
Ik stel voor:

Er wordt een helikopter ingehuurd om iedereen persoonlijk op te halen. En we worden vervolgens naar een geheim verzamelpunt gebracht. Daar staan allemaal heavy-duty drones klaar die onze zware DSLRs + zoom objectieven kunnen dragen.
En uiteraard remote-app controlled gear-trollies met automatische follow-me functionaliteit! Deze worden d.m.v. een id-tag exclusief gekoppeld aan iedere deelnemer.

Dan ontvouwt zich de fabeltastische locatie waar we exclusieve toegang hebben gekregen. Vanzelfsprekend zijn alle andere mogelijke stoorbronnen (mensen en apparatuur) verwijderd ten faveure van dit selecte gezelschap tweakers.

Meerdere grote gear importeurs zijn met een ondersteunend team aanwezig om alle mogelijke bestaande en toekomstige apparatuur uitgebreid aan een field test te laten onderwerpen.

Catering zal onopvallend achter ons aan rijden en de gewenste versnaperingen + vloeistoffen ter beschikking stellen.

Uiteraard ontvangt iedere deelnemer na afloop een goody-bag en wordt persoonlijk weer thuis afgeleverd in een Tesla Model X.

Zoiets? oOo

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 26-07-2019 00:09 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

@ehtweak Ja, zo doet Sony haar pers release parties ook altijd volgens mij. Misschien moeten we Sony even benaderen dat een aantal vooraanstaande fotografen wel tijd heeft voor een field test. Die A7R iv moet toch beetje gepromoot worden natuurlijk :Y)

Maar ik hoor toch steeds meer gegadigden voor de Wadden.... als het mensen over de streep trekt: ik wil wel als (gratis) Uber dienst doen op de lijn Alkmaar / A7 / boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:23
sys64738 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:19:
@ehtweak Ja, zo doet Sony haar pers release parties ook altijd volgens mij. Misschien moeten we Sony even benaderen dat een aantal vooraanstaande fotografen wel tijd heeft voor een field test. Die A7R iv moet toch beetje gepromoot worden natuurlijk :Y)

Maar ik hoor toch steeds meer gegadigden voor de Wadden.... als het mensen over de streep trekt: ik wil wel als (gratis) Uber dienst doen op de lijn Alkmaar / A7 / boot.
Die gratis Uber trekt me wel over de streep.

Lijkt me leuk om eens mee te gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Same here, baas betaalt de diesel, dus ik kan vanuit Brabant ook mensen meenemen :)

Dat doet uiteraard niets af aan de reistijd, maar ik denk dat we met slim carpoolen de reiskosten best beperkt kunnen houden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Betaalt de baas ook de veerboot? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Het is alweer jaaaaren geleden dat ik aan een F&V meet heb meegedaan. Ik heb er op zich wel zin in :) . Ik wacht de datum en locatie wel af, en maak dan een afweging of ik er bij kan zijn. Ik heb ook nog een gezinnetje om rekening mee te houden namelijk.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ehtweak schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:40:
Laten we een beetje ontopic blijven :). Mooi dat mensen kunnen carpoolen en daar best wat reiskosten mee kunnen besparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

ehtweak schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:40:
Helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hier ook leaserijder, als ik toch die kant op rij kunnen er 2 mensen mee vanuit Amersfoort en omgeving!

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 12:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Schier is altijd goed. Avond ervoor bij jou crashen en dan 's ochtends door.
Laatste boot terug en dan weer bij jouw crashen om 's ochtends fris en fruitig naar huis te kunnen rijden.
Dan hebben de zuiderlingen ook de gelegenheid om aan te sluiten :)

En kosten technisch: dan maar een jaar geen 85mm 1.2 kopen..... Problem solved
sys64738 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:07:
Tuurlijk zijn er rond Utrecht wel paar mooie natuurgebieden. Wat te denken van de Soesterduinen? Of Groot Heidestein bij Zeist.

Niet zo 'spannend' als Waddeneiland natuurlijk maar veel toegankelijker en gegarandeerd hogere opkomst. Maar het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk.
Heidestein is leuk (kom er regelmatig, want praktisch mijn achtertuin), maar je hebt er niet echt horeca ofzo waar je ff langs kan voor koffie / lunch. Dan moet je alles zelf meenemen of een stuk lopen/rijden.

Overigens ben ik voor een meet (mits het qua vakantie past uiteraard).

UPDATE: Krijg net door dat Hotel Nomad vooralsnog volgeboekt is.

[ Voor 51% gewijzigd door BlaTieBla op 10-08-2019 09:25 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het topic kabbelt al even maar we willen als crew toch wel een beetje knopen door gaan hakken en een datumprikker eruit gaan gooien.
Vooralsnog lijkt de meeste interesse uit te gaan naar Schiermonnikoog. Mocht je nog een weergaloos idee hebben waar iedereen heel blij van gaat worden gooi hem da snel in de groep, anders gaan we hem definitief maken zodat we kunnen gaan plannen. Vooral vanwege carpoolplannen is het fijn om wat zekerheid te hebben.

Daarnaast is de keuze voor de periode nog niet gemaakt. We kunnen kiezen tussen eind augustus/begin september of later in het jaar zo rond de herfstvakantie.

Dus kom maar met die input, dan kunnen we wat concreter worden. Ik heb er wel weer zin in. :)

Even wat tagterror om te triggeren, heb de afgelopen meetings doorgezocht naar alle geïnteresseerden. Mocht ik iemand vergeten zijn of dubbel hebben dan sorry. :P

@Karel V @Coolyo_Lars @PageFault @moozzuzz @Tomas_ @PdeBie @neographikal @Korakal @YellowCube @Grrrrrene @miekol @Greatsword @Pindakaas @LA-384 @DexterDee @Ventieldopje @Zandpad @elhopo @Weerz @Yero @Montana @Deathchant @Mitssz @Sjekster @mennovanw @mux @Tim_bots @the mod man @lasharor @M a r c o @Wijnands @Moby @vandijk @Leevmeister @bobcom @Henk @Korras @Gutteguttegut @Don Quijote @arnold_m @Anoniem: 156876 @Priyantha Bleeker @matje500 @F.West98 @MAX3400 @Eefjee @Xyzer @Anoniem: 511845 @Anoniem: 216171 @Anoniem: 176826 @ajhaverkamp @G-Tus @Sharky @uruviel359 @Ravhin @Blue Knight @gamerboy @Gjeest @citruspers @wesleybakker92 @ehtweak @Pixeltje @Universal Creations @mrc4nl @Rubencs @Aksnes @SnoeiKoei @darkrain @sys64738 @sapphire @WoutF @PowerUp @Daan_ @Grozno @Nomad @Wormaap @Gonadan @Orion84 @hatsa @Sjaak_Afhaak @BlaTieBla @PowerUp

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Persoonlijk zou ik dan eind augustus/begin september doen. Het najaar daar kan wel mooi zijn, maar je bent gebonden aan buiten en aan de weergoden overgeleverd....een slecht weer optie is daar gewoon niet. En harde wind met regen en het voelt daar dubbel zo erg omdat je weinig beschut bent.

Laten we schier gewoon eens proberen, het is een mooi eiland en je kan als bonus eventueel je hond meenemen op zo een meet (ik heb geen hond), dat kan wel leuk zijn voor sommigen :)...je bent daar toch lekker aan het wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 20:28

mennovanw

Canon? You can!

(jarig!)
Mannen, ik vind het een prima plan maar voor mij is Schiermonnikoog net als de stad Omsk (van drs. P): mooi, maar net iets te ver weg.

Kunnen we niet een locatie wat dichter bij de bewoonde wereld kiezen?

Tevens ben ik de laatste week van augustus en de eerste week van september met zomervakantie.

[ Voor 19% gewijzigd door mennovanw op 11-08-2019 10:59 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Ik ben nog steeds voor Schier en dan eind augustus/begin september.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als er andere beesten, behalve de tweakers natuurlijk ;) , meegaan, is het voor mij zeer zeker een no-go.

En een eiland? Voor zoiets als een leuk, gezellig, simpel en goedkoop fotografie-uitje? A bridge too far (en er is niet eens een brug) :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Mocht het uiteindelijk Schier worden en ik kan, dan ga ik denk ik wel mee :) Het voelt wel redelijk hoogdrempelig voor een meet, dus iets centralers zou mijn voorkeur hebben. Maar net als sommige anderen loop ik dan ook weer niet over van suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-06 03:30

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lijkt me misschien ook wel leuk! Schiermonnikoog is voor mij ook wel prima bereikbaar. Qua datum komt ergens in september denk ik het beste uit voor mij, maar veel later wordt inderdaad lastig qua weer.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 21:04
Het lijkt me leuk om weer eens met een GoT fotomeet mee te gaan, maar voorlopig ben ik daartoe niet in een positie.

Het eiland van Dordrecht heeft wel bruggen, maar gaat mij ook niet lukken.

flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
WoutF schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:31:
Mocht het uiteindelijk Schier worden en ik kan, dan ga ik denk ik wel mee :) Het voelt wel redelijk hoogdrempelig voor een meet, dus iets centralers zou mijn voorkeur hebben. Maar net als sommige anderen loop ik dan ook weer niet over van suggesties.
Het vervelende is dat je met een centrale locatie altijd rond Utrecht uitkomt. Of omdat de meeste Tweakers vast in het westen van 't land wonen, ergens in de randstad. Iemand moet gewoon roepen: we gaan [daar] naartoe op [die datum] en dan kijk je of er genoeg mensen komen. Zo niet, dan kun je plan altijd nog aanpassen (als je maar op tijd een datum en locatie prikt).

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 11-08-2019 13:25 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:51
Ik ga zelf niet snel mee, maar ik heb wel nog wat suggesties, evt voor een toekomstige meet:

Het Leudal, bosrijke omgeving met klein riviertje.
https://g.co/kgs/d8bhmK
https://maps.app.goo.gl/cN3YiZezMLsKLYB97

De mariapeel, Deurnese peel en de plaatsjes Helenaveen en Griendtsveen. Peel en bosgebied met redelijk wat water. Nu is het er wel droog, hopelijk volgend jaar beter.
https://g.co/kgs/XbkQry
https://maps.app.goo.gl/yzEc7rWwj6CzBBkE6

De groote peel. Idem als hierboven, maar andere locatie.
https://g.co/kgs/uB8uae
https://maps.app.goo.gl/MDZfmBAMg7zRqT9B8

Maasduinen. Bosachtig gebied rond een meer.
https://g.co/kgs/4eMKpG
https://maps.app.goo.gl/JNMiCBc9iSAXWRXz6

De Veluwezoom. Vind ik mooier dan de hoge Veluwe en gratis toegang.
https://g.co/kgs/svQ2DE
https://maps.app.goo.gl/VUDj7xjKG8rrxBAi6

Ninglinspo. Bosrijk en heuvelachtig gebied langs een bergriviertje. Net zo centraal gelegen als Schiermonnikoog denk ik.
https://ardennen.nl/wande...wandeling-in-de-ardennen/
https://maps.app.goo.gl/CfL4dGfFQchyjRtaA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:30

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik vind alles prima, als het maar niet een takke eind weg is (woon in Arnhem). Groningen, Friesland, Zeeland en noord frankrijk eh Limburg vallen wel af :p

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-06 14:21

Yero

Reviewer
Schiemonnikoog is een keer echt iets anders dan de zoveelste meet in een dierentuin of een bos, dus wat mij betreft een prima keuze. Het is ook een mooi eiland. En extra leuk omdat het zo anders is - samen op de boot, rondstruinen (op de fiets) over het eiland, natuurgebieden bezoeken waar amper mensen lopen, veel flora en fauna zien en fotograferen, strandfoto's, etc. En na afloop ergens lekker eten en drinken.

Ook per ov kun je er prima komen en er zijn vast wel carpools op te zetten om nog wat efficiënter te reizen. Het is gemiddeld misschien wat verder reizen, maar ook een stuk specialer.

[ Voor 9% gewijzigd door Yero op 11-08-2019 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Yero schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:14:
Schiemonnikoog is een keer echt iets anders dan de zoveelste meet in een dierentuin of een bos, dus wat mij betreft een prima keuze. Het is ook een mooi eiland. En extra leuk omdat het zo anders is - samen op de boot, rondstruinen (op de fiets) over het eiland, natuurgebieden bezoeken waar amper mensen lopen, veel flora en fauna zien en fotograferen, strandfoto's, etc. En na afloop ergens lekker eten en drinken.

Ook per ov kun je er prima komen en er zijn vast wel carpools op te zetten om nog wat efficiënter te reizen. Het is gemiddeld misschien wat verder reizen, maar ook een stuk specialer.
Fair enough, daar ben ik nog wel voor te porren :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ventieldopje schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 14:36:
Ik vind alles prima, als het maar niet een takke eind weg is (woon in Arnhem). Groningen, Friesland, Zeeland en noord frankrijk eh Limburg vallen wel af :p
Friesland vind je te ver weg vanuit Arnhem?

Maar Schiermonnikoog niet? Que?! 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:19
Gonadan schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:29:
Het topic kabbelt al even maar we willen als crew toch wel een beetje knopen door gaan hakken en een datumprikker eruit gaan gooien.
Vooralsnog lijkt de meeste interesse uit te gaan naar Schiermonnikoog. Mocht je nog een weergaloos idee hebben waar iedereen heel blij van gaat worden gooi hem da snel in de groep, anders gaan we hem definitief maken zodat we kunnen gaan plannen. Vooral vanwege carpoolplannen is het fijn om wat zekerheid te hebben.

Daarnaast is de keuze voor de periode nog niet gemaakt. We kunnen kiezen tussen eind augustus/begin september of later in het jaar zo rond de herfstvakantie.

Dus kom maar met die input, dan kunnen we wat concreter worden. Ik heb er wel weer zin in. :)
ik moet helaas afmelden.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:40

bobcom

Dedicated dabbler

@Gonadan Ik sta wel op het lijstje, maar dat was omdat ik één keer op een plandatum in Nederland dacht te zijn - ging uiteindelijk niet door. Door de bank genomen zit ik Italie, dat volgens de criteria van @Ventieldopje "een takke eind weg" is. Daar zal ik ook nu in september/oktober uithangen >:)

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:23
Schiermonnikoog vind ik prima (er was al een eventuele carpool vanuit Alkmaar, en anders kan ik zelf ook rijden). Wel een voorkeur voor eind augustus, want vanaf 5 september ben ik op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:40
Leuk, en bedankt voor de tag @Gonadan ! Had het er laatst toevallig nog over met @Ventieldopje dat de laatste meet alweer een tijdje geleden was.

Schiermonnikoog: 't is wel een eindje weg, maar mijn eerste meet was de Ardennenmeet waar we gingen kamperen, en dat was wel echt een hele leuke meet. Ondanks dat het te gezellig was bij het kampvuur en niemand vroeg op wilde om te gaan douwtrappen, wat de hele opzet van de meet was. :+

Verder ook prima om wat anders te doen. Waterloopbos, Utrechtse Heuvelrug, dierentuin, gezellig wordt het vast wel.

Ben wel afhankelijk van een lift/pickup, regio Houten. Maar eerst maar eens zien of ik kan :)

[ Voor 9% gewijzigd door citruspers op 11-08-2019 18:19 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ehtweak schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:21:
[...]

Friesland vind je te ver weg vanuit Arnhem?

Maar Schiermonnikoog niet? Que?! 8)7
Friesland is plat en blé (sorry) haha.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 10:23
arnold_m schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 12:54:
Het lijkt me leuk om weer eens met een GoT fotomeet mee te gaan, maar voorlopig ben ik daartoe niet in een positie.

Het eiland van Dordrecht heeft wel bruggen, maar gaat mij ook niet lukken.
Dan komen jullie wel héél dichtbij, kijk uit he! :o

Schiermonnikoog is voor mij iets te ver voor een fotografie uitje, en tijdens genoemde periode ben ik wss op vakantie :)

Maar wie weet pik ik wel weer es een meeting mee als het wat centraler gehouden wordt!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Thanks voor de tag @Gonadan :)

Ik durf zo wel te gokken dat ik op vakantie ben :+ En ik vind het te ver weg :X maarja zegt denk meer over mij dan over de locatie :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik wil best komen, onder voorbehoud van de datum. Want eind augustus/begin sept. heb ik het nogal druk.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

't is wat ver maar als het eind augustus of begin september wordt dan rij ik lekker heen en weer, ben er nog nooit geweest ook voor zover ik weet dus ben benieuwd ;) Aanbod carpoolen vanaf Amersfoort staat nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Klinkt goed, ik heb wel interesse! :D Afhankelijk van de datum uiteraard. Heb dan 3 plekken vrij in de auto vanaf Zevenaar, dus mocht er iemand mee willen rijden... :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Laatst online: 03-06 17:49

Floor-is

5.2

Gonadan schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 10:29:

Even wat tagterror om te triggeren, heb de afgelopen meetings doorgezocht naar alle geïnteresseerden. Mocht ik iemand vergeten zijn of dubbel hebben dan sorry. :P

@Floor-is
Oi! Doesnie :| Ik had al aangegeven dat ik niet echt interesse had, laat mij maar even buiten de communicatie. Al helemaal als jullie aan het einde van de wereld af te lijken gaan spreken :')

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-06 00:41
Helaas gaat Schiermonnikoog voor mij te ver zijn :'(

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Anoniem: 156876 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 09:48:
Klinkt goed, ik heb wel interesse! :D Afhankelijk van de datum uiteraard. Heb dan 3 plekken vrij in de auto vanaf Zevenaar, dus mocht er iemand mee willen rijden... :Y
I call shotgun! :Y) Als ik mee kan rijden met je, graag!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het lijkt erop dat er voldoende animo is om het te proberen dus bij deze een datumprikker voor de meet op Schiermonnikoog. Voor degenen die dat een boot te ver is, is dat nu jammer, maar er komt vast ook weer een volgende centralere meet. :)

Hierbij de prikkert voor eind augustus/begin september. Hoe sneller jullie hem invullen des te sneller kunnen we een datum prikken en het over carpoolen gaan hebben. :P
https://datumprikker.nl/pkxmt4b7irxbw9j7

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 12:07

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik kan misschien in het weekend van 14 september (opgegeven in de datumplanner). De rest ben ik vooral op vakantie. Eind september (na de 23ste) of oktober zou beter passen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
@Gonadan, nog bedankt voor de tag. Helaas komt voor mij augustus/september ook niet goed uit.

Oktober/November zouden voor mij ook beter passen maar ik ben bang dat ik tot het voorjaar moet wachten op een volgende meet

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Ik vind het heel lief dat jullie aan me denken maar...
1. ik doe al best een tijd niets meer met deze forums
2. Vlak voordat ik daarmee stopte heb ik een paar best heel vervelende ervaringen gehad hier.
3. ik werk bijzonder hard en spendeer nogal wat tijd in het buitenland voor het werk, als ik kan ben ik dus liever thuis.

Ma.w. wacht niet op mij voor dit idee.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik ben nog steeds enthousiast, eind augustus begin september heb ik ook nog wel wat ruimte in de weekenden.

En zoals gezegd: ik kan best een paar man meenemen vanuit Brabant / onderweg oppikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

https://datumprikker.nl/pkxmt4b7irxbw9j7

Linkje ook even in de topicwaarschuwing gezet :)... ik mis nog een set namen die wel eerder interesse hadden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Toch al aardig wat respons. 15 september lijkt nu een goede kanshebber, die is aardig populair.

@Universal Creations @SnoeiKoei @sys64738 @Rubencs @Gjeest @F.West98 @Sjaak_Afhaak @citruspers jullie hebben bij mijn weten positief gereageerd maar nog niet de prikkert ingevuld. Zouden jullie dat alsnog willen doen als je invloed wilt hebben?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik heb 'm al ingevuld hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:25

Sjaak_Afhaak

Bleh!

done (ingevuld met naam Freek)

Hier staat tekst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:10:
Toch al aardig wat respons. 15 september lijkt nu een goede kanshebber, die is aardig populair.
d:)b

Ik heb de zondagen op ‘misschien’ gezet, omdat mijn voorkeur uit gaat naar een zaterdag. Maar de 15e zou ik er gewoon bij zijn als dat ‘m wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb hem ook ingevuld maar ben helaas wel even afhankelijk van een gewillige carpooler vanuit Arnhem/Nijmegen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Ingevuld. Kan niet heel vaak maar 15 september gaat lukken. Wilde geen spelbreker zijn natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 22:19
Ik vermoed dat ik deze aan mij voorbij laat gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ingevuld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jip
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 16:07

Jip

Nog nooit met een meeting meegedaan, maar lijkt me erg leuk om mee te doen! Is er een mogelijkheid dat ik met iemand mee kan carpoolen uit Alkmaar of omstreken? Heb de datumplanner ingevuld :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik ben slechts bij één eerdere meeting geweest (Rotterdam, twee jaar terug), maar deze houd ik in de gaten! Schiermonnikoog is misschien wel de op een na mooiste plek in Nederland, dus als ik kan ben ik erbij. Mijn planning in september is vooralsnog wazig ivm afstuderen dus ik blijf van de datumprikker af, maar ik zat dit topic in de gaten houden :)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Jip schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:26:
Nog nooit met een meeting meegedaan, maar lijkt me erg leuk om mee te doen! Is er een mogelijkheid dat ik met iemand mee kan carpoolen uit Alkmaar of omstreken? Heb de datumplanner ingevuld :)
Ja dat kan zeker (zie ook eerdere post). Uiteraard alleen als het een dag wordt waarop ik zelf ook kan. :P

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Volgens mij heb ik al vier Tweakers uit Alkmaar gezien, wist niet dat er daar zoveel zaten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
De meesten die interesse getoond hadden hebben de prikker onderhand ingevuld en een favoriet komt duidelijk naar voren. Laten we daarom maar spijkers met koppen slaan zodat iedereen kan gaan plannen en carpoolen afstemmen.

De datum is geworden: zondag 15 september.

Aangezien het een eiland is zullen we een boottocht moeten doen, zwemmen wordt afgeraden, ook met weathersealing. Informatie over de veerdienst is hier te vinden: https://www.wpd.nl/schiermonnikoog/dienstregeling/
Mijn advies is om vooraf online een ticket te kopen zodat je niet in de rij hoeft en je gewoon de boot op kan.

We richten op de boot van 9:30 uit Lauwersoog, dan zijn we zo rond 10:15 op Schiermonnikoog. Haal je dat niet dan kan je uiteraard ook later aansluiten, maar de volgende boot gaat pas om 12:30 en dat kost je wel een groot deel van de dag.
De laatste boot terug gaat om 19:30, dus ook als je het heel gezellig vindt adviseer ik om die wel te halen. Vind je dat wat te laat dan is 16:30 het alternatief.

Parkeren kan bij https://www.scheepspark.nl/. Reserveren is niet mogelijk maar ook niet nodig, ze hebben over het algemeen ruimte zat.
Zowel vanuit Groningen als vanuit Leeuwarden zijn busdiensten die aansluiten op de overtochten, dus ook qua OV is het goed bereikbaar.

Op het eiland zelf kunnen we ook een bus pakken, of fietsen huren, of lekker veel wandelen. Daar kunnen we nu mooi over gaan babbelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Was leuk geweest, maar helaas die dag al wat anders staan... Veel plezier iedereen, zie de foto's wel voorbij komen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Vanuit Groningen kan ik enkele mensen mee in de auto nemen. Ik mik op de boten die Gonadan noemt, dus dan weet je een beetje hoe en wat qua tijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Anoniem: 156876 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:41:
Was leuk geweest, maar helaas die dag al wat anders staan... Veel plezier iedereen, zie de foto's wel voorbij komen. :D
Afzeggen! :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

*O*

Heb hem in de agenda gezet. Ik kan vanuit omgeving Den Bosch (of plaatsen die niet al te ver van de route liggen) een paar mensen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Staat genoteerd! :) Misschien leuk om in de startpost een lijst bij te houden met wie komt en wat er aan gear meegaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
WoutF schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:52:
Staat genoteerd! :) Misschien leuk om in de startpost een lijst bij te houden met wie komt en wat er aan gear meegaat?
Yes, had ik ook in de startpost al genoemd. Gear liever niet denk ik, maar dat mag iedereen best vertellen. Eventueel in mo-tags als je bang bent voor een geblindeerd busje op de parkeerplaats in Lauwersoog. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Binnenkort eens uitproberen of ik de Eckla beach rolly achter een fiets kan hangen op een simpele en betrouwbare manier.

Gear:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkrain
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

In het kader van spijkers met koppen meteen het ticket voor de boot geregeld.

Members only:

Heb er zin aan, eerste foto meet voor mij ;)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
De nieuwe gear gaat mee :)
Members only:

Mocht iemand nog wat telegeweld van Canon meenemen, dan zou ik het wel interessant vinden dat eens te proberen met een metabones-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Het enige interessante wat ik meeneem is mijn 105 f2 stf. Rest is gewoon de oude meuk die ik afgelopen 5 jaar ook al meenam op meetings

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Lijkt me super tof om erbij te zijn. Ga even kijken of ik het voor elkaar krijg. Misschien een carpool met @Orion84

Members only:

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wellicht dat ik kan, wellicht niet. Hangt erg af van hoe druk ik het ga krijgen, maar ik zal zeker proberen! Als ik meega breng ik het volgende mee:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Hij staat in de agenda! Leuk en zin in.

Voor de Noordhollanders: het is voor mij 2 uur rijden en de boot van 9.30 klinkt als goed idee. Dus ik vertrek om 7 uur. Handen omhoog voor wie er mee wil rijden.... Volgens mij waren @Jip en @hatsa wel geintreseerd.

Members only: spul dat mee gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mocht iemand mij mee kunnen nemen ergens op de route Arnhem/Nijmegen of evt. uitwijkend naar Utrecht/Zwolle, graag aangezien GuidoH aangegeven heeft niet te kunnen die dag.

Helemaal met het OV kost mij klauwen vol met geld (auto huren is goedkoper) en het gaat mij net wat te ver om bijna 4 uur in de trein/bus te zitten.

Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door Ventieldopje op 16-08-2019 16:30 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@sys64738 denk aan de afsluitdijk. Die werkzaamheden daar zijn niet mis en als je pech hebt staat het muurvast.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
De datum is geworden: zondag 15 september.
We richten op de boot van 9:30 uit Lauwersoog, dan zijn we zo rond 10:15 op Schiermonnikoog.

Meer informatie over afspraken en de reis wordt bijgehouden in de startpost.