Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

F&V (na-)zomermeeting Schiermonnikoog 15 september

Pagina: 1
Acties:

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Ha waarde F&V'ers. Het leek ons wel weer leuk om later dit jaar een fotomeet te doen met wie daar zin in heeft.
Na de succesvolle lelystadmeet is de daarna geplande studiomeet is helaas door gebrek aan deelnemers niet doorgegaan. Hiervoor waren vast verschillende redenen, bij ons niet direct bekend, maar we hebben ook gemerkt dat niet iedereen wist dat hij er was. Daarom beginnen we nu met een animocheck en gaan er hopelijk genoeg ruchtbaarheid aan geven.

Het idee is weer iets relatief toegankelijks en enigszins centraal gelegen (lees: goed bereikbaar) te organiseren, maar we zijn ook erg benieuwd naar jullie wensen en ideeën. Natuur met beestjes lijkt het altijd goed te doen, maar een keer iets anders is natuurlijk ook hartstikke leuk. Naar een haven of werf bij het water, een stad in voor mensen en architectuur, of een insectenhok, of??

Spui daarom graag je ideeën en ook voorkeur voor een periode als je die hebt. Als er wat ideeën vaker zijn teruggekomen zal ik er wel een polletje van maken. En bij genoeg animo en een richting komt de datumprikker ook vanzelf.

Ga maar los, ik heb wel weer zin in een meet. *O*

Modbreak:Datum is geprikt, 15 september. Verdere informatie en afspraken zal hieronder bijgehouden worden.

Mocht je niet meegeprikt hebben maar wel willen aansluiten laat het dan wel even weten in het topic, tegen de tijd van de meet zullen we een lijstje opstellen zodat we wel even wachten tot we compleet zijn na de overtocht.

Aangezien het een eiland is zullen we een boottocht moeten doen, zwemmen wordt afgeraden, ook met weathersealing. Informatie over de veerdienst is hier te vinden: https://www.wpd.nl/schiermonnikoog/dienstregeling/
Mijn advies is om vooraf online een ticket te kopen zodat je niet in de rij hoeft en je gewoon de boot op kan.

We richten op de boot van 9:30 uit Lauwersoog, dan zijn we zo rond 10:15 op Schiermonnikoog. Haal je dat niet dan kan je uiteraard ook later aansluiten, maar de volgende boot gaat pas om 12:30 en dat kost je wel een groot deel van de dag.
De laatste boot terug gaat om 19:30, dus ook als je het heel gezellig vindt adviseer ik om die wel te halen. Vind je dat wat te laat dan is 16:30 het alternatief.

Parkeren kan bij https://www.scheepspark.nl/. Reserveren is niet mogelijk maar ook niet nodig, ze hebben over het algemeen ruimte zat.
Zowel vanuit Groningen als vanuit Leeuwarden zijn busdiensten die aansluiten op de overtochten, dus ook qua OV is het goed bereikbaar.

Deelnemers (bevestigd):

@Orion84
@Nomad
@darkrain
@Gonadan
@WoutF
@mrc4nl
@F.West98 (onder voorbehoud)
@sys64738
@Ventieldopje
@Universal Creations
@PowerUp
@Pixeltje
@Jip (onder voorbehoud?)
@Egocentrix
@SnoeiKoei
@Yero

Gonadan wijzigde deze reactie 09-09-2019 21:43 (42%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Zelf ben ik enige tijd geleden bij de Orchideeënhoeve geweest, een soort tropische vlindertuin in de noord-oostpolder. Heeft naast bloemen en vlinders ook een hoop andere dieren.
Kost wel toegang en is wellicht iets minder geschikt om met een heel grote groep in één keer naar binnen te rennen, maar was wel leuk om te doen.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Even schaamteloos herhalen: ;)

Waterloopbos
https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/waterloopbos

Wat fotografische impressies alhier:
https://www.flickr.com/ph.../albums/72157637300768825
Zeker in de (begin) herfst heel fraai qua licht.

ehtweak wijzigde deze reactie 11-07-2019 13:14 (10%)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:10

mrc4nl

Procrastinatie expert

In augustus staat meestal de heide in bloei, maar voor een meet beetje onhandig IVM vakantie periode.

Ach mij maakt het niet veel uit. Voor een Meet ben ik meestal wel in de stemming.
(Al was die laatste meet in flevoland wel een trieste bedoeling, die hoeft voor mij niet nog een keer)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 00:03

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Als ik Schiermonnikoog zeg, worden mensen daar vrolijk van? :)

martijnscholtens.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ok, ok, ik vat 'm... :+
Ik stel voor:

Er wordt een helikopter ingehuurd om iedereen persoonlijk op te halen. En we worden vervolgens naar een geheim verzamelpunt gebracht. Daar staan allemaal heavy-duty drones klaar die onze zware DSLRs + zoom objectieven kunnen dragen.
En uiteraard remote-app controlled gear-trollies met automatische follow-me functionaliteit! Deze worden d.m.v. een id-tag exclusief gekoppeld aan iedere deelnemer.

Dan ontvouwt zich de fabeltastische locatie waar we exclusieve toegang hebben gekregen. Vanzelfsprekend zijn alle andere mogelijke stoorbronnen (mensen en apparatuur) verwijderd ten faveure van dit selecte gezelschap tweakers.

Meerdere grote gear importeurs zijn met een ondersteunend team aanwezig om alle mogelijke bestaande en toekomstige apparatuur uitgebreid aan een field test te laten onderwerpen.

Catering zal onopvallend achter ons aan rijden en de gewenste versnaperingen + vloeistoffen ter beschikking stellen.

Uiteraard ontvangt iedere deelnemer na afloop een goody-bag en wordt persoonlijk weer thuis afgeleverd in een Tesla Model X.

Zoiets? oOo

ehtweak wijzigde deze reactie 26-07-2019 00:09 (4%)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20:53

sys64738

Press play on tape

@ehtweak Ja, zo doet Sony haar pers release parties ook altijd volgens mij. Misschien moeten we Sony even benaderen dat een aantal vooraanstaande fotografen wel tijd heeft voor een field test. Die A7R iv moet toch beetje gepromoot worden natuurlijk :Y)

Maar ik hoor toch steeds meer gegadigden voor de Wadden.... als het mensen over de streep trekt: ik wil wel als (gratis) Uber dienst doen op de lijn Alkmaar / A7 / boot.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:06

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Same here, baas betaalt de diesel, dus ik kan vanuit Brabant ook mensen meenemen :)

Dat doet uiteraard niets af aan de reistijd, maar ik denk dat we met slim carpoolen de reiskosten best beperkt kunnen houden :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:24
Het is alweer jaaaaren geleden dat ik aan een F&V meet heb meegedaan. Ik heb er op zich wel zin in :) . Ik wacht de datum en locatie wel af, en maak dan een afweging of ik er bij kan zijn. Ik heb ook nog een gezinnetje om rekening mee te houden namelijk.

Hier staat tekst

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-12 12:53

BlaTieBla

Blake Returns

Nomad schreef op zondag 21 juli 2019 @ 19:01:
Als ik Schiermonnikoog zeg, worden mensen daar vrolijk van? :)
Schier is altijd goed. Avond ervoor bij jou crashen en dan 's ochtends door.
Laatste boot terug en dan weer bij jouw crashen om 's ochtends fris en fruitig naar huis te kunnen rijden.
Dan hebben de zuiderlingen ook de gelegenheid om aan te sluiten :)

En kosten technisch: dan maar een jaar geen 85mm 1.2 kopen..... Problem solved
sys64738 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:07:
Tuurlijk zijn er rond Utrecht wel paar mooie natuurgebieden. Wat te denken van de Soesterduinen? Of Groot Heidestein bij Zeist.

Niet zo 'spannend' als Waddeneiland natuurlijk maar veel toegankelijker en gegarandeerd hogere opkomst. Maar het 1 sluit het ander niet uit natuurlijk.
Heidestein is leuk (kom er regelmatig, want praktisch mijn achtertuin), maar je hebt er niet echt horeca ofzo waar je ff langs kan voor koffie / lunch. Dan moet je alles zelf meenemen of een stuk lopen/rijden.

Overigens ben ik voor een meet (mits het qua vakantie past uiteraard).

UPDATE: Krijg net door dat Hotel Nomad vooralsnog volgeboekt is.

BlaTieBla wijzigde deze reactie 10-08-2019 09:25 (51%)

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Het topic kabbelt al even maar we willen als crew toch wel een beetje knopen door gaan hakken en een datumprikker eruit gaan gooien.
Vooralsnog lijkt de meeste interesse uit te gaan naar Schiermonnikoog. Mocht je nog een weergaloos idee hebben waar iedereen heel blij van gaat worden gooi hem da snel in de groep, anders gaan we hem definitief maken zodat we kunnen gaan plannen. Vooral vanwege carpoolplannen is het fijn om wat zekerheid te hebben.

Daarnaast is de keuze voor de periode nog niet gemaakt. We kunnen kiezen tussen eind augustus/begin september of later in het jaar zo rond de herfstvakantie.

Dus kom maar met die input, dan kunnen we wat concreter worden. Ik heb er wel weer zin in. :)

Even wat tagterror om te triggeren, heb de afgelopen meetings doorgezocht naar alle geïnteresseerden. Mocht ik iemand vergeten zijn of dubbel hebben dan sorry. :P

@Karel V @Coolyo_Lars @PageFault @moozzuzz @Tomas_ @PdeBie @neographikal @Korakal @YellowCube @Grrrrrene @miekol @Greatsword @Pindakaas @LA-384 @DexterDee @Ventieldopje @Zandpad @elhopo @Weerz @Yero @Montana @Deathchant @Mitssz @Sjekster @mennovanw @mux @Tim_bots @the mod man @lasharor @M a r c o @Wijnands @Moby @vandijk @Leevmeister @bobcom @Henk @Korras @Gutteguttegut @Don Quijote @arnold_m @GuidoH @Priyantha Bleeker @matje500 @F.West98 @MAX3400 @Eefjee @Xyzer @Messiah1986 @Blue-eyess @DickCAH @ajhaverkamp @G-Tus @Sharky @uruviel359 @Ravhin @Blue Knight @gamerboy @Gjeest @citruspers @wesleybakker92 @ehtweak @Pixeltje @Universal Creations @mrc4nl @Rubencs @Aksnes @SnoeiKoei @darkrain @sys64738 @sapphire @WoutF @PowerUp @Daan_ @Woutoud @Nomad @Wormaap @Gonadan @Orion84 @hatsa @Sjaak_Afhaak @BlaTieBla @PowerUp

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Persoonlijk zou ik dan eind augustus/begin september doen. Het najaar daar kan wel mooi zijn, maar je bent gebonden aan buiten en aan de weergoden overgeleverd....een slecht weer optie is daar gewoon niet. En harde wind met regen en het voelt daar dubbel zo erg omdat je weinig beschut bent.

Laten we schier gewoon eens proberen, het is een mooi eiland en je kan als bonus eventueel je hond meenemen op zo een meet (ik heb geen hond), dat kan wel leuk zijn voor sommigen :)...je bent daar toch lekker aan het wandelen.

martijnscholtens.nl

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
WoutF schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 11:31:
Mocht het uiteindelijk Schier worden en ik kan, dan ga ik denk ik wel mee :) Het voelt wel redelijk hoogdrempelig voor een meet, dus iets centralers zou mijn voorkeur hebben. Maar net als sommige anderen loop ik dan ook weer niet over van suggesties.
Het vervelende is dat je met een centrale locatie altijd rond Utrecht uitkomt. Of omdat de meeste Tweakers vast in het westen van 't land wonen, ergens in de randstad. Iemand moet gewoon roepen: we gaan [daar] naartoe op [die datum] en dan kijk je of er genoeg mensen komen. Zo niet, dan kun je plan altijd nog aanpassen (als je maar op tijd een datum en locatie prikt).

Grrrrrene wijzigde deze reactie 11-08-2019 13:25 (3%)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 02:58
Ik ga zelf niet snel mee, maar ik heb wel nog wat suggesties, evt voor een toekomstige meet:

Het Leudal, bosrijke omgeving met klein riviertje.
https://g.co/kgs/d8bhmK
https://maps.app.goo.gl/cN3YiZezMLsKLYB97

De mariapeel, Deurnese peel en de plaatsjes Helenaveen en Griendtsveen. Peel en bosgebied met redelijk wat water. Nu is het er wel droog, hopelijk volgend jaar beter.
https://g.co/kgs/XbkQry
https://maps.app.goo.gl/yzEc7rWwj6CzBBkE6

De groote peel. Idem als hierboven, maar andere locatie.
https://g.co/kgs/uB8uae
https://maps.app.goo.gl/MDZfmBAMg7zRqT9B8

Maasduinen. Bosachtig gebied rond een meer.
https://g.co/kgs/4eMKpG
https://maps.app.goo.gl/JNMiCBc9iSAXWRXz6

De Veluwezoom. Vind ik mooier dan de hoge Veluwe en gratis toegang.
https://g.co/kgs/svQ2DE
https://maps.app.goo.gl/VUDj7xjKG8rrxBAi6

Ninglinspo. Bosrijk en heuvelachtig gebied langs een bergriviertje. Net zo centraal gelegen als Schiermonnikoog denk ik.
https://ardennen.nl/wande...wandeling-in-de-ardennen/
https://maps.app.goo.gl/CfL4dGfFQchyjRtaA

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01:48

Yero

Reviewer
Schiemonnikoog is een keer echt iets anders dan de zoveelste meet in een dierentuin of een bos, dus wat mij betreft een prima keuze. Het is ook een mooi eiland. En extra leuk omdat het zo anders is - samen op de boot, rondstruinen (op de fiets) over het eiland, natuurgebieden bezoeken waar amper mensen lopen, veel flora en fauna zien en fotograferen, strandfoto's, etc. En na afloop ergens lekker eten en drinken.

Ook per ov kun je er prima komen en er zijn vast wel carpools op te zetten om nog wat efficiënter te reizen. Het is gemiddeld misschien wat verder reizen, maar ook een stuk specialer.

Yero wijzigde deze reactie 11-08-2019 15:15 (9%)

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04:37

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Yero schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:14:
Schiemonnikoog is een keer echt iets anders dan de zoveelste meet in een dierentuin of een bos, dus wat mij betreft een prima keuze. Het is ook een mooi eiland. En extra leuk omdat het zo anders is - samen op de boot, rondstruinen (op de fiets) over het eiland, natuurgebieden bezoeken waar amper mensen lopen, veel flora en fauna zien en fotograferen, strandfoto's, etc. En na afloop ergens lekker eten en drinken.

Ook per ov kun je er prima komen en er zijn vast wel carpools op te zetten om nog wat efficiënter te reizen. Het is gemiddeld misschien wat verder reizen, maar ook een stuk specialer.
Fair enough, daar ben ik nog wel voor te porren :)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

ehtweak schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 15:21:
[...]

Friesland vind je te ver weg vanuit Arnhem?

Maar Schiermonnikoog niet? Que?! 8)7
Friesland is plat en blé (sorry) haha.

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Het lijkt erop dat er voldoende animo is om het te proberen dus bij deze een datumprikker voor de meet op Schiermonnikoog. Voor degenen die dat een boot te ver is, is dat nu jammer, maar er komt vast ook weer een volgende centralere meet. :)

Hierbij de prikkert voor eind augustus/begin september. Hoe sneller jullie hem invullen des te sneller kunnen we een datum prikken en het over carpoolen gaan hebben. :P
https://datumprikker.nl/pkxmt4b7irxbw9j7

• BlaTieBla

BlaTieBla

Blake Returns

Ik kan misschien in het weekend van 14 september (opgegeven in de datumplanner). De rest ben ik vooral op vakantie. Eind september (na de 23ste) of oktober zou beter passen.

• Tim_bots
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-11 08:22
@Gonadan, nog bedankt voor de tag. Helaas komt voor mij augustus/september ook niet goed uit.

Oktober/November zouden voor mij ook beter passen maar ik ben bang dat ik tot het voorjaar moet wachten op een volgende meet

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 11-12 13:30
Ik vind het heel lief dat jullie aan me denken maar...
1. ik doe al best een tijd niets meer met deze forums
2. Vlak voordat ik daarmee stopte heb ik een paar best heel vervelende ervaringen gehad hier.
3. ik werk bijzonder hard en spendeer nogal wat tijd in het buitenland voor het werk, als ik kan ben ik dus liever thuis.

Ma.w. wacht niet op mij voor dit idee.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik ben nog steeds enthousiast, eind augustus begin september heb ik ook nog wel wat ruimte in de weekenden.

En zoals gezegd: ik kan best een paar man meenemen vanuit Brabant / onderweg oppikken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

https://datumprikker.nl/pkxmt4b7irxbw9j7

Linkje ook even in de topicwaarschuwing gezet :)... ik mis nog een set namen die wel eerder interesse hadden :)

martijnscholtens.nl

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 03:26

F.West98

Jongste 8 jaar-actieve user

Ik heb 'm al ingevuld hoor!

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21:24
done (ingevuld met naam Freek)

Hier staat tekst

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 15:10:
Toch al aardig wat respons. 15 september lijkt nu een goede kanshebber, die is aardig populair.
d:)b

Ik heb de zondagen op ‘misschien’ gezet, omdat mijn voorkeur uit gaat naar een zaterdag. Maar de 15e zou ik er gewoon bij zijn als dat ‘m wordt :)

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Ingevuld. Kan niet heel vaak maar 15 september gaat lukken. Wilde geen spelbreker zijn natuurlijk :P

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ingevuld :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Jip
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-12 18:50
Nog nooit met een meeting meegedaan, maar lijkt me erg leuk om mee te doen! Is er een mogelijkheid dat ik met iemand mee kan carpoolen uit Alkmaar of omstreken? Heb de datumplanner ingevuld :)

Fujifilm X-T1, X-E3 | XF 16mm F1.4, XF 35mm F2, XF 18-55mm, XF 55-200mm

• Egocentrix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14-12 12:27

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik ben slechts bij één eerdere meeting geweest (Rotterdam, twee jaar terug), maar deze houd ik in de gaten! Schiermonnikoog is misschien wel de op een na mooiste plek in Nederland, dus als ik kan ben ik erbij. Mijn planning in september is vooralsnog wazig ivm afstuderen dus ik blijf van de datumprikker af, maar ik zat dit topic in de gaten houden :)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Jip schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 14:26:
Nog nooit met een meeting meegedaan, maar lijkt me erg leuk om mee te doen! Is er een mogelijkheid dat ik met iemand mee kan carpoolen uit Alkmaar of omstreken? Heb de datumplanner ingevuld :)
Ja dat kan zeker (zie ook eerdere post). Uiteraard alleen als het een dag wordt waarop ik zelf ook kan. :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
De meesten die interesse getoond hadden hebben de prikker onderhand ingevuld en een favoriet komt duidelijk naar voren. Laten we daarom maar spijkers met koppen slaan zodat iedereen kan gaan plannen en carpoolen afstemmen.

De datum is geworden: zondag 15 september.

Aangezien het een eiland is zullen we een boottocht moeten doen, zwemmen wordt afgeraden, ook met weathersealing. Informatie over de veerdienst is hier te vinden: https://www.wpd.nl/schiermonnikoog/dienstregeling/
Mijn advies is om vooraf online een ticket te kopen zodat je niet in de rij hoeft en je gewoon de boot op kan.

We richten op de boot van 9:30 uit Lauwersoog, dan zijn we zo rond 10:15 op Schiermonnikoog. Haal je dat niet dan kan je uiteraard ook later aansluiten, maar de volgende boot gaat pas om 12:30 en dat kost je wel een groot deel van de dag.
De laatste boot terug gaat om 19:30, dus ook als je het heel gezellig vindt adviseer ik om die wel te halen. Vind je dat wat te laat dan is 16:30 het alternatief.

Parkeren kan bij https://www.scheepspark.nl/. Reserveren is niet mogelijk maar ook niet nodig, ze hebben over het algemeen ruimte zat.
Zowel vanuit Groningen als vanuit Leeuwarden zijn busdiensten die aansluiten op de overtochten, dus ook qua OV is het goed bereikbaar.

Op het eiland zelf kunnen we ook een bus pakken, of fietsen huren, of lekker veel wandelen. Daar kunnen we nu mooi over gaan babbelen.

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-12 19:13

darkrain

Geniet

In het kader van spijkers met koppen meteen het ticket voor de boot geregeld.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Heb er zin aan, eerste foto meet voor mij ;)

Leef en laat leven...

• WoutF
  • Registratie: maart 2000

WoutF

Hoofdredacteur
De nieuwe gear gaat mee :)
Members only:

Mocht iemand nog wat telegeweld van Canon meenemen, dan zou ik het wel interessant vinden dat eens te proberen met een metabones-adapter.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
@sys64738 denk aan de afsluitdijk. Die werkzaamheden daar zijn niet mis en als je pech hebt staat het muurvast.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@Ronker waar moet jij vandaan komen?
@Ventieldopje wellicht kan je met mij meerijden. Moet vast iets te verzinnen zijn dat ik niet al te ver hoef af te wijken van mijn route.

Misschien dat iemand even iets van een schemaatje (Google doc of zo?) kan knutselen waar een ieder kan aangeven vanuit welke richting die komt en of ie carpoolplekken vraagt of aanbiedt?

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 13-12 15:53
Orion84 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:39:
@Ronker waar moet jij vandaan komen?
@Ventieldopje wellicht kan je met mij meerijden. Moet vast iets te verzinnen zijn dat ik niet al te ver hoef af te wijken van mijn route.

Misschien dat iemand even iets van een schemaatje (Google doc of zo?) kan knutselen waar een ieder kan aangeven vanuit welke richting die komt en of ie carpoolplekken vraagt of aanbiedt?
Ik kom vanuit Oisterwijk. Kan gewoon naar Den Bosch komen.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:37
Ik ben nog aan het twijfelen tussen héél vroeg opstaan of een hotelletje in de buurt pakken.

Ik kom zelf uit Tilburg. Zo te zien kunnen we wel wat regelen met alle zuiderlingen in het topic hier!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Nomad schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

Ik heb een 60-600 Sigma en 70-200 2.8 II van Canon, past dat in je straatje? En ik heb ook een Sigma mc-11 ter vergelijk met je metabones. Maar....je sleept er zelf mee ;)
Heel stiekem hoop ik dat iemand een EF 100-400 in zijn bezit heeft, ben heel benieuwd hoe goed die aan het lange eind werkt met een adapter op een Sony-body :) Dat zou evt. mijn setup voor een safari later dit jaar worden

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:52:
Helaas, Mrs_Afhaak was vergeten in onze gezamenlijke agenda te zetten dat we de 14e een feestje in Noord-Limburg hebben (inclusief overnachting). Ik was trouwens van plan een buurman mee te nemen, die ook zeker te porren is voor dit soort uitjes, maar door deze agenda-troubles moet ik helaasch afhaken 8)
Ik wou nog een grapje maken over je nick, maar ik hield me in. Nu ben ik te laat :Y)

www.maartendeboer.net

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:52:
Helaas, Mrs_Afhaak was vergeten in onze gezamenlijke agenda te zetten dat we de 14e een feestje in Noord-Limburg hebben (inclusief overnachting). Ik was trouwens van plan een buurman mee te nemen, die ook zeker te porren is voor dit soort uitjes, maar door deze agenda-troubles moet ik helaasch afhaken 8)
Jammer, was leuk geweest om weer eens bij te kletsen :)

martijnscholtens.nl

• BlaTieBla

BlaTieBla

Blake Returns

Nomad schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:59:
[...]

Een Airbnb is goed te doen ook in Groningen. Best veel opties en rond de 40 euro heb je dan al een net plekje :) en even de dag ervoor al op tijd erheen en Groningen ontdekken :).
Je kan ook een dag eerder naar Schier en dan overnachten in bijv. hotel van de Werff (57,50 per nacht met ontbijt). Boot-technisch kost dat niets meer en je hebt wat meer tijd op het eiland.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-12 01:40
De mogelijkheid bestaat dat ik toch mee kan, aangezien de geplande badmintonwedstrijd hoogstwaarschijnlijk verplaatst wordt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
En zijn er al nieuwe ontwikkelingen? In de datumprikker hadden 21 man gereageerd maar onderhand heeft ongeveer de helft nog maar aangegeven dat ze (al dan niet onder voorbehoud) kunnen of niet.

Zo langzamerhand gaan we ook eens kijken wat leuk is om heen te gaan op het eiland. We kunnen verschillende kanten op. :)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Haha de GAS is strong in this one. :P

@Universal Creations @Pixeltje @SnoeiKoei @Yero @Ventieldopje @Gjeest alles al geregeld? @citruspers nog geïnteresseerd? :)

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:24

Pixeltje

Woo-woohoo!

Jazeker, aanbod voor carpool vanuit amersfoort eo staat nog.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als het goed is kan ik met @Orion84 meerijden, ik zal even een berichtje sturen ;) Als dat is geregeld dan ben ik er sowieso bij.

Kleine aanpassing aan mijn lijstje:

Members only:

Ventieldopje wijzigde deze reactie 29-08-2019 14:34 (51%)

www.maartendeboer.net

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:19:

@Universal Creations @Pixeltje @SnoeiKoei @Yero @Ventieldopje @Gjeest alles al geregeld? @citruspers nog geïnteresseerd? :)
Ja 15 sept staat in mijn agenda, als er niks geks gebeurt ben ik erbij. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb een carpool topic aangemaakt voor deze meeting omdat het bijvoorbeeld voor mij het het OV niet mogelijk is om al voor 9:30 in Groningen te zijn en de boot te pakken. Gezien de volgende boot pas veel later gaat, gaat er een hoop tijd verloren en dat zou zonde zijn.

Heb je dus een plekje vrij of zoek je zoals mij ook een ritje die kant op? Laat het weten!
Schiermonnikoog Meeting Carpool Topic

www.maartendeboer.net

• Yero

Yero

Reviewer
Ik had 'misschien' bij deze datum aangegeven en dat staat helaas nog steeds. Ik heb een logistieke uitdaging met kids dat weekend en ik ben nog bezig met verschillende creatieve oplossingen om toch te kunnen gaan.

Yero wijzigde deze reactie 01-09-2019 23:17 (4%)

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik had 'misschien' aangegeven, en ik ga er bij zijn! Mijn paklijst is oude meuk (D300, 35 en 85mm primes) maar Schiermonnikoog is zo fotogeniek dat dat wel goedkomt.

Op het eiland zelf kun je fietsen huren, maar als je een goede rugzak hebt is lopen goed te doen (klein eiland) en dat vind ik persoonlijk ook leuker. Meteen vanaf de veerdam rechtsaf sta je in het gebied met schapen/duinen/heide/kwelders/natte zooi, maar naar het dorp en dan vanaf de westkant over het strand is ook een erg fotogeniek rondje.

Verder zag ik dat je voor de boot groepskorting kan krijgen vanaf 15 personen. Volgens mij komen we daar nét niet aan, dus een paar mensen moeten nog even iemand meenemen :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Oke ik kan er bij zijn, ik heb een airbnb geboekt want anders was het niet te doen ;) Goedkoop nachtje voor nog geen 30 euro bij een leuke bnb!

Weer een kleine aanpassing aan het lijstje trouwens:

Members only:

www.maartendeboer.net

• Universal Creations
WoutF schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:30:
De nieuwe gear gaat mee :)
Members only:

Mocht iemand nog wat telegeweld van Canon meenemen, dan zou ik het wel interessant vinden dat eens te proberen met een metabones-adapter.
Sony A7R III
Sigma MC-11
Sigma 50 Art
Sigma 135 Art
mogelijk een Sigma 100-400 (geen Canon, maar wel minimaal zo goed)
Zeiss 21/2.8

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:26
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:19:

Wel geinteresseerd, helaas niet in de gelegenheid op die datum. Ik wens jullie veel plezier en ben er graag volgende keer weer bij :)

I'm a photographer, not a terrorist

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pixeltje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:52:
Super! Dat is een hoop aanbod. Ik heb nu (goedkope) filters waar ik steeds net niks mee kan, ben dus in de markt voor andere maar weet niet zo goed wat handig is. Als ik wat kan proberen dan ben ik wat beter geinformeerd, thanks!
Ik heb even voor je gekeken en ik heb in de aanbieding:

* Zeiss UV Filter (67mm) - nieuw in verpakking 8)7
* Hoya R72 Infrared (77mm)
* Hoya HMC ND8 (3-stops) (72mm)
* Zeiss circulair polarisatiefilter (67mm)

Als iemand interese heeft mik ik het in m'n tas :>

www.maartendeboer.net

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 23:37
Ik stond nog OVB maar moet hem helaas laten schieten, het lukt me agendatechnisch niet om op zaterdag al die kant op te komen. Het is helaas net iets te ver weg om het in 1 dag op en neer te doen. Ik ben er graag de volgende keer weer bij!

• Yero

Yero

Reviewer
Het weer ziet er vooralsnog uitstekend uit voor zondag: stralende zon.

Het lijkt er op dat het mij gaat lukken. Waarschijnlijk neem ik m'n dochter van 15 mee. Zij vindt fotograferen ook erg leuk en ze heeft ook oog voor compositie. Ze gebruikt wel voornamelijk met haar smartphone (iPhone X). Zoontje (13) blijft waarschijnlijk thuis, al moet ik er nog iets bedenken om te voorkomen dat 'ie niet de hele dag gaat gamen. :p

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Yero schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:14:
Het weer ziet er vooralsnog uitstekend uit voor zondag: stralende zon.

Het lijkt er op dat het mij gaat lukken. Waarschijnlijk neem ik m'n dochter van 15 mee. Zij vindt fotograferen ook erg leuk en ze heeft ook oog voor compositie. Ze gebruikt wel voornamelijk met haar smartphone (iPhone X). Zoontje (13) blijft waarschijnlijk thuis, al moet ik er nog iets bedenken om te voorkomen dat 'ie niet de hele dag gaat gamen. :p
Ik wou zeggen, ik heb nog wel een 1Ds III die ze mag gebruiken maar of je daar qua gewicht zo vrolijk van wordt :+ Enfin, laat maar weten.

Tegen het gamen gewoon even je WiFi wachtwoord even veranderen of tijden instellen op je router (parental controls) :>

www.maartendeboer.net

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Gonadan schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:39:
Leuk mannen, ik heb er zin in. :)

Even ter inventarisatie, wie zijn al eerder op het eiland? Want die ontmoeten de rest dan pas na de overtocht.
@Jip en ik zijn in ieder geval op het eiland. Uiteraard komen wij naar de haven zodat we meteen compleet zijn.

Wordt inderdaad echt geweldig mooi weer en ik heb er zin in.

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Volgens de Wagenborg-website is dat pas vanaf 15 personen, dus dat zit er helaas niet in...

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

SnoeiKoei schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:15:
[...]

Ik meende dat we daar al aan kwamen maar ik vergat even dat er al mensen een dag eerder heen gaan. Dan lukt het niet idd.
En je bent als groep heel afhankelijk, stel iemand heeft pech met zijn auto en wil een boot later nemen. Als groep zit je dan echt klem.

*zin aan! Beetje uitwaaien met lekker weer, moet te doen zijn :D

martijnscholtens.nl

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Veel plezier zondag! * Orion84 moet helaas verstek laten gaan.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Iedereen is uiteraard vrij om een boot te kiezen die hij wil, maar we richten als groep een beetje op die van 9:30 om wel een beetje een dag over te houden op het eiland. Welke boot je terug neemt ben je uiteraard ook helemaal vrij in maar ik vermoed dat die van 16:30 wel populair gaat zijn. :P
Zelf ben ik al op het eiland* dus zal jullie vanaf de andere kant verwelkomen.

Vooralsnog lijkt het nog steeds droog te blijven, wel iets minder zonnig maar dat geeft alleen maar zachter licht. ;)
Het is al enige tijd geleden dat ik er geweest ben maar als ik het mij goed herinner kan je vanaf de boot
meerdere kanten op. Links langs de jachthaven en wat natuurachtig gebied waar vogels zitten (de vraag of die er blijven zitten met een flinke groep) richting vuurtoren. Rechts kan je meteen richting het nationaal park, heel veel duinen en slenk. Immer geradeaus heb je het dorpje en bosgebied. Iets van een rondje maken kan natuurlijk ook want zo groot is het eiland ook weer niet. Beetje afhankelijk van hoeveel gear je mee hebt en hoeveel je wilt lopen. :D

* zodra vrouwlief er lucht van kreeg is de meet gelijk geupgrade naar een weekendje weg met het gezin. }:|

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pixeltje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:26:
[...]

Waar woon je? Ik ga richting Amersfoort dus kan je ergens op die lijn wel op een station zetten.
Oh super, ik woon in Arnhem, Zwolle is dan misschien het handigst :)

www.maartendeboer.net

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:22:
@Orion84 jammer, had je geen meerijders die nu moeten liften?
Nee.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Gonadan schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:04:
Denk dat ik de flitser en primes (en dus ook macro ringen) achterwege laat. Weegt niet heel veel maar ga het waarschijnlijk toch niet gebruiken. Statief gaat ook niet mee denk ik.
Statief + ND & pola filters dit keer maar wel mee, gebruik ik het eens een keer....

martijnscholtens.nl

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

mrc4nl schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:38:
Ik ga de boot missen want, ik sta in bij de boot naar Ameland. 7(8)7
Mwa ja, dat is ook een eiland, met een boot :Y)

www.maartendeboer.net

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Hoi, ik heb een betaalverzoek gemaakt voor Fietsverhuur Schiermonnikoog. Je kunt het bedrag aanpassen en met elke bank in Nederland betalen. Dank je wel!
https://www.ing.nl/partic...MOvCV3Bjt3ujaTM03ok7AEUVE

Voor de fiets verhuur :)

martijnscholtens.nl

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
En de drankjes :)
Wil je mij alsjeblieft € 3,19 betalen voor "Drankjes op Schiermonnikoog" via
https://tikkie.me/pay/n5ubnnbd3c982iac3m4s

_Deze link is geldig t/m 28 september_

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Done. Was gezellig mannen. d:)b

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Hoezo jullie? Heb je weer de boot gemist dan? :D

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Shit, helemaal vergeten een foto van die mooie vuurtoren te maken...

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
:9B
Nomad schreef op zondag 15 september 2019 @ 20:27:
Was gezellig :). Leuke groep vandaag en de meesten best even kunnen spreken, leuk!
En gezond dagje ook wel, onze beweging wel weer gehad !
Het eerste stukje fietsen I was like: oOo, but stukje fietsen on the dike I was like: }:|

Vond het erg gezellig :Y Twijfelde aanvankelijk vanwege de grote afstand, maar blij dat ik gegaan ben. Nog een extra shoutout naar @Universal Creations voor het meenemen van de Sigma 100-400 om te proberen. Had eigenlijk alleen de Canon in mijn hoofd, maar dit is echt een mooie combo van gewicht en kwaliteit. d:)b Zit nu te pixelpeepen in Lightroom en wide-open is hij goed scherp

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 23:10

mrc4nl

Procrastinatie expert

sys64738 schreef op zondag 15 september 2019 @ 22:12:
!

@mrc4nl Ben je al van het eiland af gekomen? :Y)
Het was even zwemmen/lopen maar ik ben thuis :>
spoiler:
ben gewoon de laatste boot overgevaren.

mrc4nl wijzigde deze reactie 15-09-2019 22:20 (26%)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Universal Creations
Zo, ik ben ook thuis....
Ben dit weekend dus gewoon door 10 (Nederlandse) provincies gereden...

@WoutF Graag gedaan!

Universal Creations wijzigde deze reactie 15-09-2019 23:02 (11%)

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14-12 11:28

PowerUp

Moderator Foto & Video
Was een lange, maar leuke dag! d:)b

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

BlaTieBla schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:45:
[...]

Dus er is een max aan het aantal aanmeldingen?
Eerder een minimum... :+

Enne, ik weet al een locatie (heb 'm al vaker geopperd... O-) )
Tijd voor een apart topic?

ehtweak wijzigde deze reactie 03-10-2019 13:01 (19%)

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
@mrc4nl prima idee, maar als je het wat concreet wilt maken verdient het inderdaad wel een eigen topic. Krijgt het ook meer de aandacht. :)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True