Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

F&V (na-)zomermeeting Schiermonnikoog 15 september

Acties:

• BlaTieBla
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-11 19:57

BlaTieBla

Blake Returns

Ik weet uiterlijk 13 september of ik mee ga ivm met het wel of niet de 16de weer op het vliegtuig te moeten stappen (zakelijk).

foto's - thuis - twitter - leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:38

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

@Ronker waar moet jij vandaan komen?
@Ventieldopje wellicht kan je met mij meerijden. Moet vast iets te verzinnen zijn dat ik niet al te ver hoef af te wijken van mijn route.

Misschien dat iemand even iets van een schemaatje (Google doc of zo?) kan knutselen waar een ieder kan aangeven vanuit welke richting die komt en of ie carpoolplekken vraagt of aanbiedt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 15:13
Orion84 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:39:
@Ronker waar moet jij vandaan komen?
@Ventieldopje wellicht kan je met mij meerijden. Moet vast iets te verzinnen zijn dat ik niet al te ver hoef af te wijken van mijn route.

Misschien dat iemand even iets van een schemaatje (Google doc of zo?) kan knutselen waar een ieder kan aangeven vanuit welke richting die komt en of ie carpoolplekken vraagt of aanbiedt?
Ik kom vanuit Oisterwijk. Kan gewoon naar Den Bosch komen.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 14:46

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

WoutF schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:30:
De nieuwe gear gaat mee :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mocht iemand nog wat telegeweld van Canon meenemen, dan zou ik het wel interessant vinden dat eens te proberen met een metabones-adapter.
Ik heb een 60-600 Sigma en 70-200 2.8 II van Canon, past dat in je straatje? En ik heb ook een Sigma mc-11 ter vergelijk met je metabones. Maar....je sleept er zelf mee ;)

martijnscholtens.nl

• hatsa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 13:42
sys64738 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:07:
Hij staat in de agenda! Leuk en zin in.

Voor de Noordhollanders: het is voor mij 2 uur rijden en de boot van 9.30 klinkt als goed idee. Dus ik vertrek om 7 uur. Handen omhoog voor wie er mee wil rijden.... Volgens mij waren @Jip en @hatsa wel geintreseerd.

Members only: spul dat mee gaat
Zeker geïnteresseerd, maar ik ben dan op vakantie! Tenzij ik het eerder zat ben, dan ga ik eerder terug, maar uitgangspunt is dat ik de 15e niet kan.

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Ik ben nog aan het twijfelen tussen héél vroeg opstaan of een hotelletje in de buurt pakken.

Ik kom zelf uit Tilburg. Zo te zien kunnen we wel wat regelen met alle zuiderlingen in het topic hier!

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19-11 15:13
Ik ben bang dat ik deze keer toch ga skippen en de volgende keer er wel bij ben. Sorry guys!

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• WoutF
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:39

WoutF

Hoofdredacteur
Nomad schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

Ik heb een 60-600 Sigma en 70-200 2.8 II van Canon, past dat in je straatje? En ik heb ook een Sigma mc-11 ter vergelijk met je metabones. Maar....je sleept er zelf mee ;)
Heel stiekem hoop ik dat iemand een EF 100-400 in zijn bezit heeft, ben heel benieuwd hoe goed die aan het lange eind werkt met een adapter op een Sony-body :) Dat zou evt. mijn setup voor een safari later dit jaar worden

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Aksnes schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:00:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen héél vroeg opstaan of een hotelletje in de buurt pakken.

Ik kom zelf uit Tilburg. Zo te zien kunnen we wel wat regelen met alle zuiderlingen in het topic hier!
Een Airbnb is goed te doen ook in Groningen. Best veel opties en rond de 40 euro heb je dan al een net plekje :) en even de dag ervoor al op tijd erheen en Groningen ontdekken :).

martijnscholtens.nl

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 11:43

the mod man

iets van beeldmaker

Ik zit dan helaas met werk verplichtingen

(en de boot van 09:30 had ik never nooit niet gehaald vanuit ams)

I can't wait to shoot!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online
Helaas, Mrs_Afhaak was vergeten in onze gezamenlijke agenda te zetten dat we de 14e een feestje in Noord-Limburg hebben (inclusief overnachting). Ik was trouwens van plan een buurman mee te nemen, die ook zeker te porren is voor dit soort uitjes, maar door deze agenda-troubles moet ik helaasch afhaken 8)

Hier staat tekst

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01:38

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:52:
Helaas, Mrs_Afhaak was vergeten in onze gezamenlijke agenda te zetten dat we de 14e een feestje in Noord-Limburg hebben (inclusief overnachting). Ik was trouwens van plan een buurman mee te nemen, die ook zeker te porren is voor dit soort uitjes, maar door deze agenda-troubles moet ik helaasch afhaken 8)
Ik wou nog een grapje maken over je nick, maar ik hield me in. Nu ben ik te laat :Y)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Sjaak_Afhaak schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 21:52:
Jammer, was leuk geweest om weer eens bij te kletsen :)

martijnscholtens.nl

• Jip
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-11 18:38
@sys64738 "Handje omhoog!" Waar te verzamelen? Alkmaar station? Of adres via DM?

Fujifilm X-T1, X-E3 | XF 16mm F1.4, XF 35mm F2, XF 18-55mm, XF 55-200mm

• BlaTieBla

BlaTieBla

Blake Returns

Nomad schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:59:
[...]

Een Airbnb is goed te doen ook in Groningen. Best veel opties en rond de 40 euro heb je dan al een net plekje :) en even de dag ervoor al op tijd erheen en Groningen ontdekken :).
Je kan ook een dag eerder naar Schier en dan overnachten in bijv. hotel van de Werff (57,50 per nacht met ontbijt). Boot-technisch kost dat niets meer en je hebt wat meer tijd op het eiland.

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-11 21:11
De mogelijkheid bestaat dat ik toch mee kan, aangezien de geplande badmintonwedstrijd hoogstwaarschijnlijk verplaatst wordt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• sys64738
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:29

sys64738

Press play on tape

@Jip Thuisadres via PM is prima (als het beetje handig aan te rijden is uiteraard).

Van de andere kant klinkt die optie om avondje eerder heen te gaan en voor 5 tientjes hotelletje te pakken ook wel aanlokkelijk...

gijspeijs.com | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
En zijn er al nieuwe ontwikkelingen? In de datumprikker hadden 21 man gereageerd maar onderhand heeft ongeveer de helft nog maar aangegeven dat ze (al dan niet onder voorbehoud) kunnen of niet.

Zo langzamerhand gaan we ook eens kijken wat leuk is om heen te gaan op het eiland. We kunnen verschillende kanten op. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• BlaTieBla

BlaTieBla

Blake Returns

Ik haak nu formeel af op de 15de. Moet de volgende ochtend vroeg op Schiphol zijn en wil wel een beetje uitgerust zijn.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Jammer BlaTieBla! Vanuit Groningen heb ik nog wel een plekje of 2 over in de auto vermoed ik, dus mochten mensen met OV naar Groningen centraal komen, dan kan ik daar langs rijden en je meenemen. Naar Lauwersoog met OV is een slecht idee volgens mij :P, de auto is vlotter.

De A7RIV gaat niet op tijd komen volgens mij, was leuk geweest om die mee te nemen. Maar heb nog geen datum van de winkel wanneer zij hem binnen krijgen. Release ergens september was ooit het idee, kijken of ze dat lukt. De 25e vlieg ik naar Z-Afrika, zou ook leuk zijn als die dan binnen is.
Technisch gezien moet ik nog beslissen of ik wel over ga, maar die A7 IV is te leuk om niet te kopen ben ik bang.

Wel gaat mee de A7III en misschien houd ik het aantal lenzen wel heel compact...de vorige meet was de 60-600 niet te harden qua gewicht zeg :P...dat gaan we niet nog eens herhalen :P

Nomad wijzigde deze reactie 28-08-2019 22:15 (11%)

martijnscholtens.nl

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Haha de GAS is strong in this one. :P

@Universal Creations @Pixeltje @SnoeiKoei @Yero @Ventieldopje @Gjeest alles al geregeld? @citruspers nog geïnteresseerd? :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Pixeltje
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 04:12

Pixeltje

Woo-woohoo!

Jazeker, aanbod voor carpool vanuit amersfoort eo staat nog.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als het goed is kan ik met @Orion84 meerijden, ik zal even een berichtje sturen ;) Als dat is geregeld dan ben ik er sowieso bij.

Kleine aanpassing aan mijn lijstje:

Members only:

Ventieldopje wijzigde deze reactie 29-08-2019 14:34 (51%)

www.maartendeboer.net
1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds | Zeiss Milvus 1.4/85 | Zeiss Otus 1.4/55 | Zeiss Milvus 1.4/25

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:19:

@Universal Creations @Pixeltje @SnoeiKoei @Yero @Ventieldopje @Gjeest alles al geregeld? @citruspers nog geïnteresseerd? :)
Ja 15 sept staat in mijn agenda, als er niks geks gebeurt ben ik erbij. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik heb een carpool topic aangemaakt voor deze meeting omdat het bijvoorbeeld voor mij het het OV niet mogelijk is om al voor 9:30 in Groningen te zijn en de boot te pakken. Gezien de volgende boot pas veel later gaat, gaat er een hoop tijd verloren en dat zou zonde zijn.

Heb je dus een plekje vrij of zoek je zoals mij ook een ritje die kant op? Laat het weten!
Schiermonnikoog Meeting Carpool Topic

www.maartendeboer.net

• Yero
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-11 10:42

Yero

Reviewer
Ik had 'misschien' bij deze datum aangegeven en dat staat helaas nog steeds. Ik heb een logistieke uitdaging met kids dat weekend en ik ben nog bezig met verschillende creatieve oplossingen om toch te kunnen gaan.

Yero wijzigde deze reactie 01-09-2019 23:17 (4%)

• Egocentrix
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:33

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik had 'misschien' aangegeven, en ik ga er bij zijn! Mijn paklijst is oude meuk (D300, 35 en 85mm primes) maar Schiermonnikoog is zo fotogeniek dat dat wel goedkomt.

Op het eiland zelf kun je fietsen huren, maar als je een goede rugzak hebt is lopen goed te doen (klein eiland) en dat vind ik persoonlijk ook leuker. Meteen vanaf de veerdam rechtsaf sta je in het gebied met schapen/duinen/heide/kwelders/natte zooi, maar naar het dorp en dan vanaf de westkant over het strand is ook een erg fotogeniek rondje.

Verder zag ik dat je voor de boot groepskorting kan krijgen vanaf 15 personen. Volgens mij komen we daar nét niet aan, dus een paar mensen moeten nog even iemand meenemen :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Oke ik kan er bij zijn, ik heb een airbnb geboekt want anders was het niet te doen ;) Goedkoop nachtje voor nog geen 30 euro bij een leuke bnb!

Weer een kleine aanpassing aan het lijstje trouwens:

Members only:

www.maartendeboer.net

• Universal Creations
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-11 21:11
WoutF schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:30:
De nieuwe gear gaat mee :)
Members only:

Mocht iemand nog wat telegeweld van Canon meenemen, dan zou ik het wel interessant vinden dat eens te proberen met een metabones-adapter.
Sony A7R III
Sigma MC-11
Sigma 50 Art
Sigma 135 Art
mogelijk een Sigma 100-400 (geen Canon, maar wel minimaal zo goed)
Zeiss 21/2.8

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Canon 40mm f/2.8 STM

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Mijn materiaallijstje is niet spectaculair.

Members only:

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21-11 17:11
Gonadan schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 13:19:

Wel geinteresseerd, helaas niet in de gelegenheid op die datum. Ik wens jullie veel plezier en ben er graag volgende keer weer bij :)

I'm a photographer, not a terrorist

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik heb er wel zin in, ben nog nooit op Schiermonnikoog geweest (in tegenstelling tot de andere eilanden).
Members only: gear

Mocht iemand een grijsfilter hebben wat ik kan proberen dan graag, zo niet dan toog ik wel een keer naar een winkel om daar iets te proberen ;)

Pixeltje wijzigde deze reactie 03-09-2019 14:00 (3%)

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:40

mrc4nl

Procrastinatie expert

Pixeltje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:00:
Ik heb er wel zin in, ben nog nooit op Schiermonnikoog geweest (in tegenstelling tot de andere eilanden).

Mocht iemand een grijsfilter hebben wat ik kan proberen dan graag, zo niet dan toog ik wel een keer naar een winkel om daar iets te proberen ;)
Ik heb nog wel wat grijsfilters. maar die zijn "niet egaal lichtdoorlatend" *kuch* *kuch*

ik heb dus maar een paar nieuwe gekocht, maar dat zijn ND faders, die mag je wel uitproberen.
helaas niet heel erg sterk. (maarja ik vind 10 stops soms nog te weinig)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Ik heb wel een 10-stops in de aanbieding... 67mm that is. Evt met step-down ringen. En ook nog eentje van 52mm volgens mij. Stop ze wel in mijn tas.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb hier ergens ook nog wel een liggen, ooit gekocht voor de 85L om wide-open te kunnen schieten op zonnige dagen, ik meen een 3 of 4-stops. Moet straks toch even de zolder op dan kijk ik even :)

www.maartendeboer.net

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Super! Dat is een hoop aanbod. Ik heb nu (goedkope) filters waar ik steeds net niks mee kan, ben dus in de markt voor andere maar weet niet zo goed wat handig is. Als ik wat kan proberen dan ben ik wat beter geinformeerd, thanks!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pixeltje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:52:
Super! Dat is een hoop aanbod. Ik heb nu (goedkope) filters waar ik steeds net niks mee kan, ben dus in de markt voor andere maar weet niet zo goed wat handig is. Als ik wat kan proberen dan ben ik wat beter geinformeerd, thanks!
Ik heb even voor je gekeken en ik heb in de aanbieding:

* Zeiss UV Filter (67mm) - nieuw in verpakking 8)7
* Hoya R72 Infrared (77mm)
* Hoya HMC ND8 (3-stops) (72mm)
* Zeiss circulair polarisatiefilter (67mm)

Als iemand interese heeft mik ik het in m'n tas :>

www.maartendeboer.net

• matje500
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-11 19:48
Ik ga zo te zien een leuk uitje missen...
Komend weekend bezoek ik de Sanicole Airshow in België met wat vrienden. Die is op vrijdagavond en op zondag overdag, dus ik kan niet mee met deze meet.

Veel plezier allemaal!

• Aksnes
  • Registratie: mei 2012
  • Nu online
Ik stond nog OVB maar moet hem helaas laten schieten, het lukt me agendatechnisch niet om op zaterdag al die kant op te komen. Het is helaas net iets te ver weg om het in 1 dag op en neer te doen. Ik ben er graag de volgende keer weer bij!

• Yero

Yero

Reviewer
Het weer ziet er vooralsnog uitstekend uit voor zondag: stralende zon.

Het lijkt er op dat het mij gaat lukken. Waarschijnlijk neem ik m'n dochter van 15 mee. Zij vindt fotograferen ook erg leuk en ze heeft ook oog voor compositie. Ze gebruikt wel voornamelijk met haar smartphone (iPhone X). Zoontje (13) blijft waarschijnlijk thuis, al moet ik er nog iets bedenken om te voorkomen dat 'ie niet de hele dag gaat gamen. :p

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Yero schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:14:

Het lijkt er op dat het mij gaat lukken. Waarschijnlijk neem ik m'n dochter van 15 mee. Zij vindt fotograferen ook erg leuk en ze heeft ook oog voor compositie. Ze gebruikt wel voornamelijk met haar smartphone (iPhone X). Zoontje (13) blijft waarschijnlijk thuis, al moet ik er nog iets bedenken om te voorkomen dat 'ie niet de hele dag gaat gamen. :p
Ik wou zeggen, ik heb nog wel een 1Ds III die ze mag gebruiken maar of je daar qua gewicht zo vrolijk van wordt :+ Enfin, laat maar weten.

Tegen het gamen gewoon even je WiFi wachtwoord even veranderen of tijden instellen op je router (parental controls) :>

www.maartendeboer.net

• BlaTieBla

BlaTieBla

Blake Returns

[...]
Ze gebruikt wel voornamelijk met haar smartphone (iPhone X). Zoontje (13) blijft waarschijnlijk thuis, al moet ik er nog iets bedenken om te voorkomen dat 'ie niet de hele dag gaat gamen. :p
WAN kant van de router doorknippen of connector vol-purren >:)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Leuk mannen, ik heb er zin in. :)

Even ter inventarisatie, wie zijn al eerder op het eiland? Want die ontmoeten de rest dan pas na de overtocht.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Als ze ofwel de 5d4 ofwel de A7III wil lenen, van mij mag het, no problem. Of ik die dag met de 5d4 of met de A7 schiet maakt mij heel weinig uit. Leuk dat ze mee gaat :) !

edit: en na de boot overgang verzamelen we op het eiland, nagenoeg meteen waar je afstapt. Willen de mensen die al op het eiland zijn ook die kant op komen, dan hoeven we niet perse naar het dorp eerst om daar nog te verzamelen, maar kunnen we eventueel meteen beginnen aan een stukje wandelen.

Nomad wijzigde deze reactie 09-09-2019 21:41 (17%)

martijnscholtens.nl

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Uiteraard. We verzamelen gewoon in de haven, zowel voor als na de overtocht. :P

• sys64738

sys64738

Press play on tape

Gonadan schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:39:
Leuk mannen, ik heb er zin in. :)

Even ter inventarisatie, wie zijn al eerder op het eiland? Want die ontmoeten de rest dan pas na de overtocht.
@Jip en ik zijn in ieder geval op het eiland. Uiteraard komen wij naar de haven zodat we meteen compleet zijn.

Wordt inderdaad echt geweldig mooi weer en ik heb er zin in.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Hopelijk komt er ook nog een heldere nacht, ik kom niet vaak zo'n donker stuk Nederland tegen. :P

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Gonadan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 12:58:
Mijn advies is om vooraf online een ticket te kopen zodat je niet in de rij hoeft en je gewoon de boot op kan.
Geen groepskorting oid?

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Volgens de Wagenborg-website is dat pas vanaf 15 personen, dus dat zit er helaas niet in...

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Egocentrix schreef op woensdag 11 september 2019 @ 17:33:
Volgens de Wagenborg-website is dat pas vanaf 15 personen, dus dat zit er helaas niet in...
Ik meende dat we daar al aan kwamen maar ik vergat even dat er al mensen een dag eerder heen gaan. Dan lukt het niet idd.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Gaan we met de veerdienst of sneldienst?

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Pixeltje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:06:
De vroegste sneldienst naar het eiland gaat pas om 16:30 zo te zien (en wordt vanwege schade aan de snelle boot overgenomen door de watertaxi). De vroegste veerboot gaat om 9:30.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

SnoeiKoei schreef op donderdag 12 september 2019 @ 09:15:
[...]

Ik meende dat we daar al aan kwamen maar ik vergat even dat er al mensen een dag eerder heen gaan. Dan lukt het niet idd.
En je bent als groep heel afhankelijk, stel iemand heeft pech met zijn auto en wil een boot later nemen. Als groep zit je dan echt klem.

*zin aan! Beetje uitwaaien met lekker weer, moet te doen zijn :D

martijnscholtens.nl

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Pixeltje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:06:
Ik mik op 09.30 heen en 16.30 terug, beiden met de veerdienst.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

WoutF schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:46:
[...]

Hier ook, net kaartje besteld.

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Veel plezier zondag! * Orion84 moet helaas verstek laten gaan.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 17:49

darkrain

Geniet

WoutF schreef op donderdag 12 september 2019 @ 10:46:
[...]

Dit inderdaad ;) ik heb er in aan!

Leef en laat leven...

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Orion84 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:21:
Veel plezier zondag! * Orion84 moet helaas verstek laten gaan.
Zonde maar begrijpelijk en sowieso tot snel :) !

martijnscholtens.nl

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Bootticket besteld. :)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Iedereen is uiteraard vrij om een boot te kiezen die hij wil, maar we richten als groep een beetje op die van 9:30 om wel een beetje een dag over te houden op het eiland. Welke boot je terug neemt ben je uiteraard ook helemaal vrij in maar ik vermoed dat die van 16:30 wel populair gaat zijn. :P
Zelf ben ik al op het eiland* dus zal jullie vanaf de andere kant verwelkomen.

Vooralsnog lijkt het nog steeds droog te blijven, wel iets minder zonnig maar dat geeft alleen maar zachter licht. ;)
Het is al enige tijd geleden dat ik er geweest ben maar als ik het mij goed herinner kan je vanaf de boot
meerdere kanten op. Links langs de jachthaven en wat natuurachtig gebied waar vogels zitten (de vraag of die er blijven zitten met een flinke groep) richting vuurtoren. Rechts kan je meteen richting het nationaal park, heel veel duinen en slenk. Immer geradeaus heb je het dorpje en bosgebied. Iets van een rondje maken kan natuurlijk ook want zo groot is het eiland ook weer niet. Beetje afhankelijk van hoeveel gear je mee hebt en hoeveel je wilt lopen. :D

* zodra vrouwlief er lucht van kreeg is de meet gelijk geupgrade naar een weekendje weg met het gezin. }:|

• sys64738

sys64738

Press play on tape

De laatste boot terug is die van 19.30. Dan nog naar auto toe en 2 uur terugrijden. Dat wordt wel erg laat... Dus ook ik ga voor de 16.30.

Zal vanavond of morgen ook eens even kijken waar de mooie spots op het eiland zijn.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik mik ook op die van 16:30, als iemand mij dan ergens bij een station af kan zetten (waar maakt niet veel uit) dan ben ik ook nog weer een béétje optijd thuis ;)

www.maartendeboer.net

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
@Orion84 jammer, had je geen meerijders die nu moeten liften?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ventieldopje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:10:
Ik mik ook op die van 16:30, als iemand mij dan ergens bij een station af kan zetten (waar maakt niet veel uit) dan ben ik ook nog weer een béétje optijd thuis ;)
Waar woon je? Ik ga richting Amersfoort dus kan je ergens op die lijn wel op een station zetten.

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pixeltje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:26:
[...]

Waar woon je? Ik ga richting Amersfoort dus kan je ergens op die lijn wel op een station zetten.
Oh super, ik woon in Arnhem, Zwolle is dan misschien het handigst :)

www.maartendeboer.net

• Orion84

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Gonadan schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:22:
@Orion84 jammer, had je geen meerijders die nu moeten liften?
Nee.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Pixeltje schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:26:
[...]

Maar ga je over de A7 of A28? Anders kan ik ventieltje wel afzetten bij Groninger station mocht dat handiger uitkomen.

martijnscholtens.nl

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hé lieve mensen, ik ga helaas niet mee. Helemaal op hier en ik blijf liever even thuis bank hangen, heb ik even nodig ;) Was er graag bij geweest want het is prachtig weer maar het zit er even niet in.

Heel veel plezier allemaal, ik zie vast alle mooie foto's wel tegemoet en ik zie jullie bij de volgende meeting.

www.maartendeboer.net

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

volgens mij zijn er nu meer afhakers dan mensen die morgen wel komen.

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Welnee, van degenen die echt gestemd hadden en zouden komen heeft maar een enkeling afgezegd. Optimist. :>

@Ventieldopje jammer, maar is niet anders. :)

Gonadan wijzigde deze reactie 14-09-2019 17:46 (19%)

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Nog heeeeeel even getwijfeld of ik de 60-600 mee zou nemen, zelfs even in de tas gestopt, maar nee, dat gaan we niet doen. Dus de 16-35 mee en 70-200, blijft het geheel nog een beetje tilbaar :)

martijnscholtens.nl

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Denk dat ik de flitser en primes (en dus ook macro ringen) achterwege laat. Weegt niet heel veel maar ga het waarschijnlijk toch niet gebruiken. Statief gaat ook niet mee denk ik.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Gonadan schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 19:04:
Denk dat ik de flitser en primes (en dus ook macro ringen) achterwege laat. Weegt niet heel veel maar ga het waarschijnlijk toch niet gebruiken. Statief gaat ook niet mee denk ik.
Statief + ND & pola filters dit keer maar wel mee, gebruik ik het eens een keer....

martijnscholtens.nl

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Waarschijnlijk weegt jouw 60-600 net zoveel als mijn statief. }:|

• Yero

Yero

Reviewer
Misschien heb ik het ergens gemist, maar is het de bedoeling om na aankomst te gaan lopen of fietsen te huren? Indien fietsen: dat kan zowel in het dorp als direct bij de boot. Reserveren is soms sneller.
(lopen kan trouwens ook, zo groot is het eiland niet)

Yero wijzigde deze reactie 14-09-2019 22:19 (11%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Fietsen is wel genoemd maar niet echt met gejuich ontvangen, wandelen is wel vaker genoemd. Persoonlijk ga ik er dus een beetje van uit dat de groep liever gaat wandelen dan fietsen huren. Is ook best te doen al zal je niet het hele eiland af kunnen gaan.
Mocht ik er naast zitten laat het dan even collectief weten. Dan kom ik op de fiets naar de haven. :+

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik ben wel voor lopen, anders heb ik voor niks een rugzak geregeld :P

Maar zeker als we een stuk over het strand willen, is een fiets volgens mij alleen maar onhandig.

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-11 00:21

F.West98

Jongste 8 jaar-actieve user

I would be up voor fietsen huren. Op zich is het prima te lopen, maar fietsen scheelt toch net wat tijd, zeker op de lange (saaie) stukken. Dan kunnen we onze beperkte tijd iets nuttiger gebruiken :P

Kaartjes inmiddels besteld! Mocht er iemand nog een last-minute liftplek uit Groningen beschikbaar hebben zou dat interessant klinken, maar de busverbinding vanaf hier is ook prima.

Ik twijfel ook nog een beetje over of ik mijn drone meeneem. Vlieggebieden zijn wat beperkt natuurlijk door de heliport.

F.West98 wijzigde deze reactie 14-09-2019 23:22 (13%)

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 32GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960 - Alles
Firesphere: Chrome is dubieus. Firefox FTW
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

F.West98 schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 23:04:

Kaartjes inmiddels besteld! Mocht er iemand nog een last-minute liftplek uit Groningen beschikbaar hebben zou dat interessant klinken, maar de busverbinding vanaf hier is ook prima.
Ik moet via Groningen. (Kom vanuit Assen) Maar dan liefst wel ergens langs de route.

Ketwich v. Schuur lijkt mij ideaal. Maar cs is ook nog wel te doen. En zernike ligt ook redelijk langs de route

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Is bij p1 nog een beetje plek. Vrij?

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

Pixeltje en ik zijn in Lauwersoog, we wachten voor het Wagenborg-kantoor.

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 21-11 21:25

PowerUp

Moderator Foto & Video
Ik zit al op de boot, het zonnedek

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mrc4nl schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:10:
Is bij p1 nog een beetje plek. Vrij?
Net nog wel... Anders wel aan de overkant van de weg. Er staan palen aan de weg die aangeven welke P's nog plekken hebben.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
PowerUp schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:12:
Ik zit al op de boot, het zonnedek
Pakken wat je pakken kan qua zon? :D

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ga de boot missen denk ik . Sorry :(

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Als je ons zoekt; denk fluo oranje.. sorry toch, was de enige jas die ik bij had.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Ik zwem die kant wel op, komt goed!

martijnscholtens.nl

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ga de boot missen want, ik sta in bij de boot naar Ameland. 7(8)7

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

mrc4nl schreef op zondag 15 september 2019 @ 09:38:
Oeps :o

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mwa ja, dat is ook een eiland, met een boot :Y)

www.maartendeboer.net

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hoe dan? :>

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Adres van parkeren 1 kopiëren en erheen rijden.

Ik sta nog te trillen hier van emoties. Heeft het nog wel zin als ik de boot van 12:30 pak?

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hoe ga ik jullie vinden als ik de boot van 12:30 pak?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Fiets huren en hopen dat we genoeg mobiel bereik hebben om je de locatie te sturen. :D

Je houdt alleen wel een stuk minder foto tijd over, dus je kunt je afvragen of het de moeite is.

Gonadan wijzigde deze reactie 15-09-2019 11:53 (36%)

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Gonadan schreef op zondag 15 september 2019 @ 11:52:
Fiets huren en hopen dat we genoeg mobiel bereik hebben om je de locatie te sturen. :D
Als ik een telefoonnummer heb van iemand zou dat wel handig zijn.

Via dm. Bijvoorbeeld

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Ik heb je nummer nog, stuur je wel een app.

• Nomad

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

Hoi, ik heb een betaalverzoek gemaakt voor Fietsverhuur Schiermonnikoog. Je kunt het bedrag aanpassen en met elke bank in Nederland betalen. Dank je wel!
https://www.ing.nl/partic...MOvCV3Bjt3ujaTM03ok7AEUVE

Voor de fiets verhuur :)

martijnscholtens.nl

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
En de drankjes :)
Wil je mij alsjeblieft € 3,19 betalen voor "Drankjes op Schiermonnikoog" via
https://tikkie.me/pay/n5ubnnbd3c982iac3m4s

_Deze link is geldig t/m 28 september_

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Topicstarter
Done. Was gezellig mannen. d:)b

• SnoeiKoei
  • Nu online

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ook betaald. Was tof idd :)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrisch rijden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True