Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:00
In dit geval kun je ook stellen dat het voornamelijk de lens is die de kwaliteit bepaald. De camera is zeker in staat op 100% scherpe plaatjes te schieten. Instellingen helpen om een scherpere foto te krijgen maar soms loop je tegen het limiet van je objectief aan. Dat merk ik zodra ik ook opdrachten doe dan is het concessies maken. Meer ruis voor minder bewegingsonscherpte, kleinere dof --> groepsfoto's iemand die altijd onscherp. Silent shutter --> rolling shutter. Altijd afwegingen maken dus :) Goed materiaal helpt om die grenzen positief bij te stellen maar je zult ze blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Binnenkort heb ik veel vrije tijd en wil ik van die nacht-stedelijke timelapses gaan maken in Australië.

Kort geleden daarom een test gedaan op 2 seconden sluitertijd. De kwaliteit is ok, maar niets vergeleken met een HDR bestaande uit 3 losse foto's. Redelijk logisch. Het liefst zou ik dus een timelapse uit HDR's maken. Niet mogelijk vanwege de te lange sluitertijden, tenzij het een 'single shot' is. Dus ik zat te denken om RAW (NEF) te gebruiken.

Luminance HDR lijkt de NEF's niet goed te kunnen openen, dus moet ik andere software gebruiken om de verschillende (3) exposures te maken. Maar ik snap niet precies hoe.

Het eerste dat mij opvalt is dat de RAW bewerkingsprogramma's exposure op verschillende manieren weergeven. De ene een slider zonder waarden, de andere moet op +1,5 staan om overeen te komen met +2,67 in het echt, weer een andere lijkt wel rond die 2,67 uit te komen. Luminance HDR wil die waarden weten.

En dan nog het meest nare, die exposure aanpassen is lang niet genoeg. De RAW's hebben enorm veel noise vergeleken met de JPG's. Terwijl het toch echt ISO 100 is.

Wat is de meest simpele manier om hiermee om te gaan?

Ik heb 3 exposure nodig, zonder noise. Verder ben ik niet van plan af te wijken van wat de JPG aan output zou opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je niet af wil wijken, waarom dan niet gewoon met jpg werken? Daar kun je ook mee stacken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Maar niet uit 1 JPG toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
... je verhaal is niet zo duidelijk geschreven. Met Luminance HDR bedoel je wellicht het project op SF?

Normaliter schiet je je HDR's op 3 verschillende sluitertijden, maw je hebt 3 foto's (raw of jpg maakt niet uit). Jij lijkt één foto te willen maken en die dan te pushen in nabewerking, vergelijkbaar met +2,xx stops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ja. Ik meen op meerdere plekken gelezen te hebben dat de RAW dusdanig veel informatie bevat dat het mogelijk is om achteraf verschillende exposures er uit te halen, zij het niet exact hetzelfde als een werkelijke foto op die exposure, maar goed genoeg om er een redelijke HDR uit te bouwen. Als ik dat fout begrepen heb of die bronnen het te simplistisch omschrijven dan gaat mijn hele verhaal natuurlijk niet meer op.

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 24-10-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Saturnus schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 10:42:
Ja. Ik meen op meerdere plekken gelezen te hebben dat de RAW dusdanig veel informatie bevat dat het mogelijk is om achteraf verschillende exposures er uit te halen, zij het niet exact hetzelfde als een werkelijke foto op die exposure, maar goed genoeg om er een redelijke HDR uit te bouwen. Als ik dat fout begrepen heb of die bronnen het te simplistisch omschrijven dan gaat mijn hele verhaal natuurlijk niet meer op.
Een hdr is gewoon 2 of meer shots, ongeacht het formaat. Wat jij bedoeld is tonemapping, wat prima kan met 1 foto mits er genoeg rek in zit en vaak is een jpg daar niet voldoende voor maar 1 raw wel :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Saturnus schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:20:
Kort geleden daarom een test gedaan op 2 seconden sluitertijd. De kwaliteit is ok, maar niets vergeleken met een HDR bestaande uit 3 losse foto's. Redelijk logisch. Het liefst zou ik dus een timelapse uit HDR's maken. Niet mogelijk vanwege de te lange sluitertijden, tenzij het een 'single shot' is.
Met triggertrap zou dit toch mogelijk zijn om 3 exposures met lange sluitertijd te doen?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Ventieldopje schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:15:
[...]

Een hdr is gewoon 2 of meer shots, ongeacht het formaat. Wat jij bedoeld is tonemapping, wat prima kan met 1 foto mits er genoeg rek in zit en vaak is een jpg daar niet voldoende voor maar 1 raw wel :)
Ah, dat verklaart het een en ander. Dan moet ik inderdaad gaan uitzoeken of ik JPG's wil en dan de timelapse film nabewerken als geheel, of RAWs door een batch editor halen.

Gaat nog leuk worden bij dag -> schemering -> nacht timelapses. 8)7
Royz schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:44:
[...]

Met triggertrap zou dit toch mogelijk zijn om 3 exposures met lange sluitertijd te doen?
Kan die dan 'simultaneous' sluitertijden doen ipv 'sequential?' Maar ook dan blijft het wsl 30 seconden, wat te lang is, tenzij ISO en diafragma opgeofferd worden.
Ik gebruik overigens digiCamControl omdat de D3300 geen tijdmeter heeft. Niet heel geweldig programma, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Kwam ik gisteren tegen in de cactuskas van de Hortus in Amsterdam. :+
Geen bijzonder goede foto of een speciaal moment, maar toch iets opmerkelijks:

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/9/8677/30428565022_e94efbc239_c.jpg
Flora999 by Erik Haak, on Flickr

Je mag zelf uitmaken waar het op lijkt... >:)

Ventieldopje edit: "NSFW" :+ :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 24-10-2016 23:09 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
NSFW? Hoezo? Het is gewoon een stuk cactus!
'a dirty mind is a joy forever...' :)

[ Voor 35% gewijzigd door ehtweak op 24-10-2016 23:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik kom zojuist een gouden tip tegen voor wie zijn of haar "fotografische" skills nog wilt verbeteren.

LinkedIn biedt to 30 Oktober gratis online tutorials / cursussen aan van o.a. Lynda.com.

https://fstoppers.com/edu...dins-week-learning-151270

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Alles op manual en nog steeds flicker in timelapse. Mechanische diafragma. ;(

Verduidelijking
Nikon lenzen van de laatste jaren hebben mechanische diafragma. Bij elk schot stelt de camera de diafragma in. Een precisie die goed genoeg is voor foto's. Maar bij het maken van een film uit meerdere foto's zie je dat de hoeveelheid licht af en toe afwijkt, 'flicker' als gevolg.

Losgekoppelde lenzen staan op maximaal diafragma. Aangesloten op de camera staat de lens op minimaal, ook tussen alle shots door. Vol open (en misschien ook vol gesloten) is de enige manier om geen flicker te hebben omdat die diafragmawaarde 100% stabiel is. De camera gaan dan namelijk niet aan die diafragmahendel trekken.

Er lijkt een cheat te zijn. Omdat bij het opdraaien van de lens de diafragma van max naar min gaat, kan je de diafragma locken door de lens niet volledig vast te draaien. Fout, altijd minimaal diafragma wanneer er geen verbinding is. Een zien of die hendel vast te zetten is door dingen er in te stoppen. Vanzelfsprekend verlies je dan de mogelijkheid om via de camera diafragma in te stellen, net als de autofocus functie en er zal vast ook wat EXIF data missen. Niet zo erg voor timelapse.

[ Voor 96% gewijzigd door Saturnus op 29-10-2016 08:46 . Reden: Verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de exposures ook gelijk trekken in post toch? Toegegeven, dat is wel veel werk misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Het project, als het lukt zal 1800-3600 frames krijgen. Liever niet stuk voor stuk in post. :P

Net getest in de nacht met de settings die vanmiddag bijna flicker-loos leken, maar er zit nu weer flinke flicker in... :/

Edit:
Retry een stuk beter. Mogelijk bugs in DigiCamControl. Programma zit sowieso vol bugs. Plus, de stadslichten branden blijkbaar niet stabiel.

Na al de tegenvallers zal ik binnenkort eens wat materiaal plaatsen.

[ Voor 33% gewijzigd door Saturnus op 29-10-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

Saturnus schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:59:
Het project, als het lukt zal 1800-3600 frames krijgen. Liever niet stuk voor stuk in post. :P

Net getest in de nacht met de settings die vanmiddag bijna flicker-loos leken, maar er zit nu weer flinke flicker in... :/
Ik dacht dat adobe primere iets van een anti flicker setting had :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:29

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:13
Saturnus schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 06:32:
Alles op manual en nog steeds flicker in timelapse. Mechanische diafragma. ;(

Verduidelijking
Nikon lenzen van de laatste jaren hebben mechanische diafragma. Bij elk schot stelt de camera de diafragma in. Een precisie die goed genoeg is voor foto's. Maar bij het maken van een film uit meerdere foto's zie je dat de hoeveelheid licht af en toe afwijkt, 'flicker' als gevolg.
Niet zozeer de laatste jaren dat ze dat hebben hoor, namelijk altijd al. De laatste jaren zijn ze juist aan het overstappen op een elektronisch diafragma (wat nog steeds mechanisch is). Wat je bedoelt, is dat het diafragma nu niet meer op de lens zelf is in te stellen en enkel met de body te regelen.
Losgekoppelde lenzen staan op maximaal diafragma. Aangesloten op de camera staat de lens op minimaal, ook tussen alle shots door. Vol open (en misschien ook vol gesloten) is de enige manier om geen flicker te hebben omdat die diafragmawaarde 100% stabiel is. De camera gaan dan namelijk niet aan die diafragmahendel trekken.
Dus jij beweert nu dat als je losse foto's van een continu zelfde belicht onderwerp in M-stand verschillende belichtingen krijgt? Dat lijkt mij heel sterk. Tijdens een timelapse buiten, heb je gewoon geen constante belichting en kan even de zon doorkomen bijvoorbeeld. Als je constante belichting wil, moet je in A schieten.
Er lijkt een cheat te zijn. Omdat bij het opdraaien van de lens de diafragma van max naar min gaat, kan je de diafragma locken door de lens niet volledig vast te draaien. Fout, altijd minimaal diafragma wanneer er geen verbinding is. Een zien of die hendel vast te zetten is door dingen er in te stoppen. Vanzelfsprekend verlies je dan de mogelijkheid om via de camera diafragma in te stellen, net als de autofocus functie en er zal vast ook wat EXIF data missen. Niet zo erg voor timelapse.
Je kunt ook een oudere lens gebruiken met diafragma op de lens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Universal Creations op 29-10-2016 18:47 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:29

Fiber

Beaches are for storming.

Universal Creations schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:46:
[...]

Dus jij beweert nu dat als je losse foto's van een continu zelfde belicht onderwerp in M-stand verschillende belichtingen krijgt? Dat lijkt mij heel sterk...
Kan best bij veel soorten kunstlicht zoals bijvoorbeeld tl balken. Die flikkeren zelf namelijk ook op een bepaalde frequentie. Meestal onzichtbaar voor het menselijk oog, maar wel zichtbaar voor de camera. De nieuwste generatie Nikons (D500) en Canons (7D2) kunnen daar tegenwoordig voor compenseren en dus 'doorheen schieten' maar iets oudere camera's hebben daar last van.

Zie bijvoorbeeld: http://kenrockwell.com/canon/7d-mk-ii.htm#intro voor meer uitleg...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Fiber schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:24:
[...]

Kan best bij veel soorten kunstlicht zoals bijvoorbeeld tl balken. Die flikkeren zelf namelijk ook op een bepaalde frequentie. Meestal onzichtbaar voor het menselijk oog, maar wel zichtbaar voor de camera. De nieuwste generatie Nikons (D500) en Canons (7D2) kunnen daar tegenwoordig voor compenseren en dus 'doorheen schieten' maar iets oudere camera's hebben daar last van.

Zie bijvoorbeeld: http://kenrockwell.com/canon/7d-mk-ii.htm#intro voor meer uitleg...
Bij langere sluitertijd (langer dan de 1/100sec flikkering) heb je daar geen last van. Maar ik weet niet waarop nu getest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten hier nog mensen die bezig zijn zichzelf uit te dagen op fotografiegebied?
Ik heb al een tijd geleden besloten een nieuwe serie te gaan maken. Dat heeft lekker lang liggen borrelen, maar nu heb ik echt ongeveer een beetje een plan klaar.
Technisch en 'artistiek' wil ik mezelf uitdagen.
Ik wil alleen mijn Phottix gebruiken, dus ik heb het hele Cactus Image zwikkie in de verkoop gedaan, en ga een poging doen dat te combineren met HDR. Hoe weet ik nog niet precies, maar goed... Gaan we zien. :P
Artistiek ga ik lekker nog helemaal niets loslaten!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Supermoon fotograferen moeilijk?
Welnee!

Men plakke een tortilla wrap tegen het raam en voila; een supermoon! 8)
Wel zorgen dat die tortilla wrap 7% groter is dan een normale, anders is het geen supermoon...
En/of niet met je 1000mm teletoeter fotograferen, maar dan wel de 1070mm variant gebruiken. :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CxPlobuWEAAjl6i.jpg

bron: https://www.dpreview.com/...see-the-supermoon-tonight

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:35:
Zitten hier nog mensen die bezig zijn zichzelf uit te dagen op fotografiegebied?
Ik heb al een tijd geleden besloten een nieuwe serie te gaan maken. Dat heeft lekker lang liggen borrelen, maar nu heb ik echt ongeveer een beetje een plan klaar.
Ik wil alleen mijn Phottix gebruiken, dus ik heb het hele Cactus Image zwikkie in de verkoop gedaan, en ga een poging doen dat te combineren met HDR. Hoe weet ik nog niet precies, maar goed... Gaan we zien. :P
Uitdagen in de zin van nieuwe projecten?

Ik ben de laatste tijd meer met mijn X-Pro1 en 35mm aan het schieten om de 50mm-equivalent een beetje onder de knie te krijgen. Ga begin van volgend jaar een paar dagen naar Rome en zou het stiekem wel tof vinden om alleen mijn X100 en X-Pro1 mee te nemen. Dan lever je dus in op tele (vind ik niet zo erg) en groothoek (daar ben ik dus wel huiverig voor). Nu maar eens kijken hoe de 50mm croplines me bevallen en of de DSLR gewoon thuis kan blijven. Vind het zonde van het geld om ook voor de X-mount een enorme lenzencollectie aan te gaan schaffen.

Telt dat ook? :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft telt dat absoluut! Zit voldoende uitdaging in volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Groothoek kan je faken met de panoramafunctie (zo deed ik het in ieder geval in Vietnam en Thailand met mn X100) 8-)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:35:
Altijd wel bands :) Shoots wat minder maar dat komt omdat ik met werk gewoon erg druk ben. Eind van het jaar, nieuwe wetgeving, projecten die in januari van start gaan etc. dus lekker druk.

Ben al langere tijd steeds meer bezig om "beginnende" fotografen wat bij te brengen, erg leuk om te doen vind ik zelf.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55
Ik loop al maanden met een idee in mijn hoofd, maar heb geen idee hoe ik het aan ga vliegen nog. Hoop in 2017 toch wel echt met een plan van aanpak te komen en het ook daadwerkelijk uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben me vandaag aan het uitdagen met een Leica M-P met 50/0.95 Noctilux.... Telt dat ook? Focussen is iig erg lastig kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:40
De draaitafel (zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1706579) is zo goed als af voor de eerste eenvoudige ideeën. Die eerst "uitwerken" en daarna nog wat andere ideeën uitwerken die nog meer kluswerk nodig hebben. Zowel met als zonder black light.

Erg benieuwd hoe de combinatie is tussen black light en een gewone flitser. Eventueel een UVA flitser bouwen! Ideeën zijn welkom :)

Als zijproject bezig om eerst twee pinhole camera's op te hangen voor Solargraphy om te testen of mijn workflow werkt. Zo ja, een aantal pinhole's maken die ik op kan hangen op 21 december voor een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Universal Creations schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:17:
Ik ben me vandaag aan het uitdagen met een Leica M-P met 50/0.95 Noctilux.... Telt dat ook? Focussen is iig erg lastig kan ik je vertellen.
Nieuw speeltje? Of geleend van een bekende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Niet van mijzelf, maar ik ben nu bij Leica op training. Erg veel info en ook veel dingen om te zien (productie van de lenzen en dergelijke) en ook om gewoon te spelen met hun camera's en lenzen.
Dus nee, ik heb geen 17k of zo uitgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Op training? Klinkt gaaf! :) Om wat te doen/leren?

[ Voor 3% gewijzigd door tobiasvs op 15-11-2016 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

tobiasvs schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:59:
Om op alle wijzen geïndoctrineerd te worden door Leica fans :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij dezen kondigen wij vast aan dat UC niet meer te vertrouwen is zodra het over Leica gaat hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

uit betrouwbare bron, is dit de nieuwe cameratas van UC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2KXEiQ33Bj3MmI1ZmQJqYNX7/full.png
ja ik heb ook overal anime plaatjes voor :P

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Doh! :X :F

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
tobiasvs schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:59:
Kennismaken met het materiaal, de productie van de lenzen zien, natuurlijk ook leren omgaan met potentiële Leica klanten.
Ventieldopje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:15:
Om op alle wijzen geïndoctrineerd te worden door Leica fans :+
:X
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:22:
Bij dezen kondigen wij vast aan dat UC niet meer te vertrouwen is zodra het over Leica gaat hier :P
Leica is gewoon het beste. Sigma en Zeiss zijn gewoon prut. Canon en Nikon? Maken die ook camera's en lenzen? :+
mrc4nl schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:24:
uit betrouwbare bron, is dit de nieuwe cameratas van UC
[afbeelding]
ja ik heb ook overal anime plaatjes voor :P
Nope, de M-P is een digitale Leica en niet een analoge (of M-D) zoals in dit plaatje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Voor een nieuwbakken Leica fan, moet dit dan toch wel een snoepie zijn:
Afbeeldingslocatie: https://2.img-dpreview.com/files/p/TS1200x900~sample_galleries/5734235504/6617419781.jpg

Voor nog geen tienduizend euro een leuk 50mm objectiefje... :+
Wel opschieten, er schijnen er maar 100 van gemaakt te worden... leuk voor de verzamelaars.

bron: https://www.dpreview.com/...arpest-50mm-apo-summicron

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

O+ O+ O+

Die ziet er wel heel gaaf uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gelukkig ben ik geen Leica fan.

Foto van mijn tijdelijke speelgoed, gemaakt met een 5D2 en Sigma 50/1.4 Art
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/6/5516/30706387300_475c03c429_c.jpg_MG_103635 by Universal Creations, on Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Altijd leuk, 8) om één van je Alpine panorama's gebruikt te zien worden op de SEMA in Las Vegas:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/6/5636/30351390714_263047d4f6_c.jpg
PanoUsedAtSEMA by Erik Haak, on Flickr

En ja, ze hebben keurig betaald voor het gebruik ervan. :Y
Opgestuurd als high res bestand via WeTransfer, ter plekke hebben ze er een groot formaat canvas van laten maken en die is als achtergrond gebruikt op een stand van een leverancier die speed/traffic cam blockers levert.

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/401/18301170000_b2be6e4360_b.jpg
Stelvio08 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf, gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Mooi man :)

Ik kan onderstaande vergelijkings onderzoekje tegen:
http://www.digifotopro.nl...te-jpeg-vergelijkingstest

Ik als Nikon gebruiker was natuurlijk niet verrast over de uitslag :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Barrycade schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:58:
Mooi man :)

Ik kan onderstaande vergelijkings onderzoekje tegen:
http://www.digifotopro.nl...te-jpeg-vergelijkingstest

Ik als Nikon gebruiker was natuurlijk niet verrast over de uitslag :p
Helaas is dat voor de RAW niet te zeggen :P

www.maartendeboer.net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 23:02
De Tweakers Awards komen er weer aan. Vanuit de redactie is een shortlist gemaakt van de modellen die mee gaan doen. Zoals elk jaar krijgen jullie de kans om de lijst aan de passen voordat deze definitief worden. Lees a.u.b. goed de regels voor het nomineren, ze zijn iets veranderd vergeleken met vorig jaar. De topics:

Tweakers Awards 2016/2017 | Beste systeemcamera
Tweakers Awards 2016/2017 | Beste spiegelreflexcamera
Tweakers Awards 2016/2017 | Beste compactcamera

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kan iemand nog een goeie USB kabel aanbevelen voor "tethered shooting" (waarvan de huls niet verbuigt) ik had nog een goedkope kabel liggen van 3m, maar daarvan is het hulsje nu gebogen waardoor de camera steeds wel en niet wordt herkend door Captue One.

Heb al wel de spullen van tethertools gezien, maar is toch aardig aan de prijzige kant voor een USB kabel.

https://www.tethertools.c.../cables-adapters/usb-3-0/

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 24-11-2016 18:45 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• ehtweak
  • Niet online
Ik heb goede ervaringen met Anker USB kabels (diverse lengtes en soorten).
O.a. verkrijgbaar via Amazon.de voor een schappelijke prijs.

En Amazon verkoopt zelf ook zogenaamde 'AmazonBasics' kabels. Wellicht zit daar bij wat je zoekt?

Allerlei lengtes en kleurtjes. En de service (mocht er iets zijn) is ook gewoon prima.

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 24-11-2016 19:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations

[ Voor 28% gewijzigd door Universal Creations op 28-11-2016 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 15:22

koornee

3!

Jammer dat Kai stopt, Lok kan ik nooit verstaan in die video's :X . DigitalRev check ik altijd wel even, puur voor entertainment, ze pakken het altijd leuk aan.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Ja ik kijk het ook nog best vaak, hoewel ik wel moet zeggen dat het een stuk minder is sinds Kai weg is. Misschien moeten die nieuwe jongens (namen even kwijt) er nog wat meer inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55
DigitalRev is het Top Gear voor fotografen.
Zonder Jeremy Clarkson werkt Top Gear niet, zonder Kai werkt DigitalRev niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik vond DRtv afgelopen 1,5-2jaar, dat Kai niet meer in HK woont, toch best oké. Hopelijk verschillen DRtv en Kai wel van Top Gear en The Grand Tour, want damn, wat zijn die slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik was bezig met importeren fan foto's van 2 verschillende camera's in dezelfde libery. ik keek in de viewer en zag dat de foto's van de verschillende camera's door elkaar stonden, niet in chronologische volgorde, terwijl er op datum was gesorteerd. Ik dacht dat de raw convertor een beetje in de war was, de tijd op de ene camera stond immers goed ingesteld.

Ik had bijna een boze email gestuurd, tot ik er achter kwam dat de tijd op de andere camera een uur verschoven was :')

een |:( momentje dus.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Heel herkenbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Lok is ook pleite:

En de kans is groot dat hij weer wat met Kai samen gaat doen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 17:23

Moofnor

King of my castle

Ik begin me wel serieus af te vragen of zij echt Top Gear graag na willen doen :P

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Chiron schreef op maandag 5 december 2016 @ 08:50:
Lok is ook pleite:

[video]

En de kans is groot dat hij weer wat met Kai samen gaat doen :)
Was wel een beetje te verwachten dat hij ook weg zou gaan en het lijkt mij dat hij inderdaad wel met Kai om de tafel gaat om een plan te maken en door te gaan.

Ik zou het allerminst een "top geartje" willen noemen, of je moet echt geen idee hebben wat zich daar afgespeeld heeft ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De samenwerking tussen Kai en Lok was wel wat DRTV maakte IMHO. De synergie tussen de clown en de geek, wellicht dat dat doet denken aan de chemie tussen de 3 heren van TG/TGT. Maar daar houdt het ook wel mee op. Achter de schermen bij DRTV zal er genoeg gerommeld zijn vrees ik.

Nu nog Alamby terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Haha. Dan wordt het echt wereldwijde samenwerking. Want die zitten verspreid over Engeland, Hong Kong en Australië :p.

Ik weet niet of een nieuwe Kai en Lok samenwerking wel echt gaat werken. Zoals vroegâh zal het iig niet zijn, lijkt me. Daarvoor zullen ze toch echt samen op plek moeten zijn, vind ik :).

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
DRTV wisselt nogal van mensen. De groep die er zat na Kai is al aardig van samenstelling veranderd. DRTV is een mooie kweekvijver, lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Veel fotozaken doen aan inkoop, maar weten jullie ook of er zaken zijn die kapotte objectieven inkopen? Dus feitelijk de kosten voor reparatie zelf nemen, in plaats van dat je een lens moet laten repareren voordat je hem kunt verkopen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik gok dat ze dat enkel doen als ze weten dat het heel makkelijk te repareren is en ze er genoeg aan kunnen verdienen. Met andere woorden: kun je dan net zo goed zelf eerst opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gaat in dit geval om een 24-105 waarvan waarschijnlijk dat kabeltje stuk is. Voordeel van zo'n constructie kan zijn dat je gunstiger uit bent omdat je niet én repateur en inkoper marge moet gunnen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:45:
Gaat in dit geval om een 24-105 waarvan waarschijnlijk dat kabeltje stuk is. Voordeel van zo'n constructie kan zijn dat je gunstiger uit bent omdat je niet én repateur en inkoper marge moet gunnen. :P
En jij denkt dat de winkel dan niet wat extra marge incalculeert? Lol. Beetje naïef ben je wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh vast wel, maar niet dubbel. Scheelt je ook gewoon moeite. ;)

Maar goed: "Nee, ik heb geen idee.", is ook een antwoord. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Gonadan schreef op woensdag 7 december 2016 @ 21:01:
Oh vast wel, maar niet dubbel. Scheelt je ook gewoon moeite. ;)

Maar goed: "Nee, ik heb geen idee.", is ook een antwoord. :+
Stel.... je krijgt normaal €300 voor een 24-105 in goede staat terug en de reparatie kost de winkel nog €150, wat denk je dat je nog terug gaat krijgen voor de defecte lens? Ik denk dat je blij mag zijn met €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

En stel dat je die reparatie zelf nog moet laten uitvoeren, grote kans dat het je dan meer dan €200 kost.

Maar goed, ik hoef geen discussie over verzonnen bedragen. Jij kent zo'n bedrijf dus gewoon niet, dan is de kans klein dat ze bestaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Die reparatie kost dacht ik iets van €225,- bij Rofa.

Ze staan (bij particulieren) gemiddeld voor €450 op Marktplaats, dus hou je nog €225 "winst" over. Als een camerawinkel al kapotte lenzen overneemt zal je inderdaad in je handjes mogen klappen met €100.. Als hij werkend is met doos en toebehoren krijg je er volgens mij al niet eens €300 voor -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kleine teaser van aankomende gear porn:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/468/31491366151_a9507cec70_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mmm die meest rechtse is interesant, nikon 105?

dan zal de meest linker is een sigma (85 f1.4) de 2e de een 85 f1.2 (samyang) en die litetax is gewoon jouw trouwe 100 f2 MP

[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 13-12-2016 00:27 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Kom op Frank, van jou had ik toch wel verwacht dat je beter zou doen dan 2 uit 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Universal Creations schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:30:
Kom op Frank, van jou had ik toch wel verwacht dat je beter zou doen dan 2 uit 4 ;)
Ik heb wel een edit gedaan, de samyang is glad en de sigma heeft natuurlijk een geribbelde grip...

Maar de echte vraag is, zijn ze ook echt van jou? :+ , jij werkt toch bij een camerawinkel?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik had al gerekend met je edit ;)
Nope, zijn niet van mij en ook alweer terug naar de winkel, incl. de camera's waarmee ik getest heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

mrc4nl schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 00:21:
[...]

Mmm die meest rechtse is interesant, nikon 105?

dan zal de meest linker is een sigma (85 f1.4) de 2e de een 85 f1.2 (samyang) en die litetax is gewoon jouw trouwe 100 f2 MP
Foei, de eerste is een 85L ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ah, ach ik interesseer mij toch niet zozeer voor canon, ben meer een nikon aanhanger :9

Even wat serieuzers, aangezien ik al bijna een half jaar thuisloop en de sollicitaties bij productiebedrijven niet bepaald resultaat opleveren, denk ik dat ik maar bij camerawinkels een poging ga wagen.

Bijv, videosollicitatie maken en opsturen naar Kamera express zwolle , niet geschoten enzo...

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Van links naar rechts: 85L II, Sigma 85/1.4 Art, Zeiss MP 100/2, Nikon 105/1.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
En de test is klaar: [Gearporn] Portretlenzentest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
In mijn testcase topic heb ik kritiek gehad op de eerste resultaten. Één punt dat aangehaald werd is waarom mogelijke resultaten niet met photoshop gedaan kunnen worden. Graag wil ik een foto/resultaat/afbeelding met deze opstelling vastleggen met één foto.

Nu zit ik met een principiële vraag en ben benieuwd hoe jullie erover denken. Wanneer is het één foto? Sluiter open - > sluiter dicht lijkt me sowieso een vereiste. Maar als daartussenin de kamer volledig donker wordt gemaakt en iets verandert aan de opstelling. Vinden jullie het dan nog steeds één foto? Of als zelfs even de lens afgedekt wordt met een zwarte doek oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

MRIdev schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:18:
In mijn testcase topic heb ik kritiek gehad op de eerste resultaten. Één punt dat aangehaald werd is waarom mogelijke resultaten niet met photoshop gedaan kunnen worden. Graag wil ik een foto/resultaat/afbeelding met deze opstelling vastleggen met één foto.

Nu zit ik met een principiële vraag en ben benieuwd hoe jullie erover denken. Wanneer is het één foto? Sluiter open - > sluiter dicht lijkt me sowieso een vereiste. Maar als daartussenin de kamer volledig donker wordt gemaakt en iets verandert aan de opstelling. Vinden jullie het dan nog steeds één foto? Of als zelfs even de lens afgedekt wordt met een zwarte doek oid.
Je moet foto en belichting niet gaan verwarren, dan zul je zien dat je vraag heel makkelijk te beantwoorden is.

spoiler:
TL;DR; 1 foto = 1 foto (als resultaat). 1 foto met meerdere belichtingen is nog steeds 1 foto (een double / triple etc exposure foto). Zo is een HDR met meerdere exposures ook één foto. Een composite foto ook 1 foto(manipulatie). Enfin, dat laatste is een andere naar mijn mening vrij nutteloze discussie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 16-12-2016 20:07 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
*knip* dubbel post

[ Voor 95% gewijzigd door Ventieldopje op 17-12-2016 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Iemand tips voor time lapse?

Ik sta op een brug met in de achtergrond een stuk stad en voor mij 100 meter waar treinen over rijden. 2 sec. sluitertijd en 1 sec. gap.
Eind resultaat op 30 fps is (naar mijn mening) te snel en te onrustig.
In ronde twee de gap er uit gehaald, niet veel beter.

Locatie in de stad op de hoek van een kruispunt.
Sluitertijd op 1/1,66 en geen gap. Weer te snel en te onrustig.

Ik zoek een soort 'waas/flow die zich door het beeld beweegt.' Niet 3 treinen en 20 auto's per seconde.

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere setting dan f/3.5, omdat (zoals weken geleden gepost) dan flicker ontstaat. Met bijv. f/7.1 zou de sluitertijd richting de 8 sec. gaan voor de brug/trein scene, wat naar ik aanneem niet gaat bijdragen aan een rustiger beeld, want dan bevat het eindresultaat opeens 8x30=240 sec. werkelijkheid in 1 sec. time lapse in plaats van de eerdere 60 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Saturnus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 22:53:
Iemand tips voor time lapse?

Ik sta op een brug met in de achtergrond een stuk stad en voor mij 100 meter waar treinen over rijden. 2 sec. sluitertijd en 1 sec. gap.
Eind resultaat op 30 fps is (naar mijn mening) te snel en te onrustig.
In ronde twee de gap er uit gehaald, niet veel beter.

Locatie in de stad op de hoek van een kruispunt.
Sluitertijd op 1/1,66 en geen gap. Weer te snel en te onrustig.

Ik zoek een soort 'waas/flow die zich door het beeld beweegt.' Niet 3 treinen en 20 auto's per seconde.

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is een andere setting dan f/3.5, omdat (zoals weken geleden gepost) dan flicker ontstaat. Met bijv. f/7.1 zou de sluitertijd richting de 8 sec. gaan voor de brug/trein scene, wat naar ik aanneem niet gaat bijdragen aan een rustiger beeld, want dan bevat het eindresultaat opeens 8x30=240 sec. werkelijkheid in 1 sec. time lapse in plaats van de eerdere 60 sec.
Iets met glazen bol ;) Voorbeeld zou handig zijn!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Met lange sluitertijden krijg je natuurlijk Motion blur in je foto's en dat lijkt gunstig als je zoekt naar een waas van beweging. Maar doordat je maar een lage framerate hebt in je bronmateriaal is dat van frame op frame natuurlijk niet vloeiend (de frames verschillen onderling teveel).

Dat kan je wellicht een beetje oplossen met frame blending technieken in de nabewerking, maar of dat het helemaal oplost?

Als alternatief zou je kunnen proberen het gewoon als video op te nemen (dus met een hoge framerate) en dat daarna te versnellen (wederom met gebruik van frameblending om die blur te krijgen).

Maar dat is slechts wat mijn boeren verstand en 5 minuten googelen zegt, heb verder zelf niet echt ervaring hiermee. Voorbeelden van wat je nu hebt en van wat je probeert te bereiken (aannemende dat je ergens een filmpje van een ander hebt die het wel lukt wat jij zoekt) zou inderdaad een boel helpen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Wat ik nu heb komt redelijk overeen met dit: YouTube: Time-lapse of busy traffic on a street corner in Rome, Italy.

Wat ik zoek is dit:
https://videohive.net/ite...t-time-car-traffic/120617
http://www.gettyimages.co...k-video-footage/457912538
Maar dan met veel meer rust en niet die draaimolen die het nu is. Bij wijze van zou ik van dit soort filmpjes een slow motion willen.

Na weer nagedacht te hebben kom ik tot de conclusie dat het niet (zomaar) kan.
Om de waas te maken heb je long exposures nodig. Om het zo rustig ('traag' denk ik dan) mogelijk te maken heb je short exposures nodig.

Frame blending klinkt interessant. Misschien zou ik zelfs één of meerdere losse long exposure shots kunnen maken waarin de paden van de treinen zijn uitgezet door heftige blur. Vervolgens er boven op een normale time lapse. Maar dit klinkt zeer geavanceerd, daarvoor heb ik waarschijnlijk niet de tools en rekenkracht. MacBook Air 2011 OS X en Bootcamp met daarop freeware programma's, op Final Cut Pro X na.

Het idee van een film versnelt afspelen klinkt ook aardig. :)

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Heeft iemand nog tips voor mij om te fotograferen met dit mistige weer?, ik ben in het westen van het land en wil in ieder geval bos en water fotograferen (woerdense verlaat) maar als iemand nog andere goede tips heeft hoor ik het graag.

als je samen met mij wil foto's maken kan dat uiteraard ook :Y)

ora et labora

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De haagse duinen is altijd wel mooi, zeker als de mist blijft hangen in de duinpannen. Heb je ook bos bij in de buurt, zeker ten noorden van den haag.
Ben zelf niet in de buurt ,anders was samen gaan zeker een optie geweest.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oproepje!

Willen mensen nog wat hotshots nomineren voor de afgelopen drie maanden?
We hebben al aardig wat kandidaten, maar meer is altijd beter en ik wil jullie stemmen niet verloren laten gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mocht het men ontgaan zijn, mediamarkt heeft weer de btw dagen, waarin je soms apparatuur kan kopen met leuke korting en als je geluk hebt ook nog cashback.

Media Markt BTW-actie 2017 (26 t/m 29 januari)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 8 januari 2017 @ 02:18:
Oproepje!

Willen mensen nog wat hotshots nomineren voor de afgelopen drie maanden?
We hebben al aardig wat kandidaten, maar meer is altijd beter en ik wil jullie stemmen niet verloren laten gaan. :)
Het laatste wat ik kan vinden van Hotshots is Q3 van 2016. Ik neem aan dat we overnieuw beginnen met Q1 van 2017?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
Die van Q4 komt nog, maar zal karig zijn. Maar goed kwaliteit >> kwantiteit

[ Voor 52% gewijzigd door Universal Creations op 27-01-2017 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel eens een paar genomineerd maar zie er weinig van terug. Ik ben benieuwd wat Q4 brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 19:11:
Ik heb er wel eens een paar genomineerd maar zie er weinig van terug. Ik ben benieuwd wat Q4 brengt :)
Hotshots Q4 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bookmark :) Dank je! Nu hopen dat er wat meer foto's bijkomen. Het wordt ook niet echt gepromoot heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
We melden regelmatig (oa hier) dat we graag nominaties hebben voor hotshots. Natuurlijk doen we dat niet iedere week, maar het moet ook vanuit jullie komen. Het is een community dingetje. Vanuit de community voor de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Universal Creations schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:08:
We melden regelmatig (oa hier) dat we graag nominaties hebben voor hotshots. Natuurlijk doen we dat niet iedere week, maar het moet ook vanuit jullie komen. Het is een community dingetje. Vanuit de community voor de community.
Ik snap het, maar de interesse om foto's te nomineren lijkt af te nemen hier in de community, aangezien jullie regelmatig een reminder plaatsen om te gaan stemmen. (eg de nominaties stomen niet binnen)
Dus voor wie doe je het dan nog?

Wat nou als jullie mods nou eens even bij elkaar gaan zitten en zelf een selectie aandragen als hotshot.
Jullie hebben er vast wel kijk op om iedere keer tot een mooie selectie te komen. Aan het aantal geplaatste foto's zal het iig niet liggen, op dat vlak is de community erg actief. ik heb er vrede mee als er geen stembus meer is en de foto's door een vakundige jury worden samengesteld ;)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45

:9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In aanvulling op Frank zou je een poll kunnen houden onder de tweakers wie de mooiste foto heeft. De mods kiezen de foto's uit. Voor jullie experts is dat een eitje. Maandelijks 5 foto's, of 10, aangezien er best wat foto's voorbij komen in de topics. Tegen eervolle vermelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:07:
In aanvulling op Frank zou je een poll kunnen houden onder de tweakers wie de mooiste foto heeft. De mods kiezen de foto's uit. Voor jullie experts is dat een eitje. Maandelijks 5 foto's, of 10, aangezien er best wat foto's voorbij komen in de topics. Tegen eervolle vermelding.
Dan krijgen we onherroepelijk het verwijt dat bepaalde soorten foto's niet genoeg genomineerd worden ;) Ook is het best een taak om alle foto's voorbij komen te bekijken en bij te houden of het een eventuele hotshot is of niet, waaruit vervolgens ook weer een selectie uit gemaakt moet worden etc.

Als fotografen hier in dit topic weten jullie hoeveel werk het is om te "cullen" ;) Het is daarom makkelijker en naar mijn mening beter als jullie een TR maken met "hotshot" als jullie een foto willen nomineren, dat scheelt voor ons al één stap.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattiB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17-09 22:45
Is het niet op één of andere manier mogelijk om met 1 klik een foto te nomineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou mooi zijn als dat kon.
Pagina: 1 ... 78 ... 97 Laatste