Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex šŸ¦–

Ik schiet zelf nog regelmatig (maar te weinig) film. Heb een Canon AE-1 die ik zelf helemaal gerepareerd en gerestaureerd is. Vooral de lichtmeter weer werkend krijgen was een uitdaging, maar met een nieuwe fotocel werkt het nu best goed. Hij geeft ongeveer een-derde stop teveel aan maar dat is eenvoudig te compenseren.

Als film gebruik ik Ilford HP5, ASA 400. Ik schiet uitsluitend B/W op film trouwens, dat kan ik tenminste relatief eenvoudig en goedkoop zelf ontwikkelen. En HP5 is een erg vergevingsgezinde film qua ontwikkelfoutjes. Iets te kort of te lang of te warm maakt niet heel veel uit, en je kan het heel makkelijk pushen tot een 1600 equivalent. En het kost maar een euro of vier per rol. Ideaal dus. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

wat zijn over het algemeen goede herlaadbare batterijen voor een flitser? (yongnuo 560 III)
Ik meende wel eens te hebben gelezen dat eneloop goed was, maar op got heb ik niets kunnen vinden.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:23
[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Eneloop dus. Gewoon de standaard 2000mAh AA's. Die gaan een eeuwigheid mee in de flitser en dan altijd een setje reserve (die lopen namelijk toch niet leeg).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:39
Universal Creations schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:07:
[Ervaringen] Oplaadbare Batterijen
Eneloop dus. Gewoon de standaard 2000mAh AA's. Die gaan een eeuwigheid mee in de flitser en dan altijd een setje reserve (die lopen namelijk toch niet leeg).
Haal ze echter wel uit je flitser/toestel als je bijvoorbeeld gaat vliegen (wat je eigenlijk met elke accu moet doen als je gaat vliegen). Bij mij zijn ze gaan lekken en is m'n flitser gesloopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Vreemd, want dat is mij nog niet overkomen. Hoe worden al die batterijen dan geƫxporteerd over de hele wereld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
per boot? :P

Nee, geen idee. Maar ik zet de flitser aan en 'hey! hij doet 't niet :? '

Klepje open, zitten er wel batterijen in?
Ieuw! Wat is dit nou weer :'(

Opgestuurd ter reparatie. Sorry, maar de print is dermate beschadigd dat u beter een nieuwe kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
En dat waren Eneloops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 22:20
Maakt het trouwens voor eneloops uit om ze tussendoor vol te laden? dus van 80% weer naar 100%. Of is het het beste ze helemaal leeg te schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het zijn NiMH batterijen, dus redelijk leegschieten lijkt mij beter voor ze. Ik weet niet om wat voor toepassing het gaat, maar voor een flitser zijn 80% volle eneloops nog altijd goed voor een hele partyfotografie shoot zonder dat ze leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-09 22:20
Het vervelende is dat wanneer ze bijna leeg zijn je niet door hebt dat dat zo is. Bij gewone batterijen laad de flitser minder snel op, bij de eneloops stopt de flitser zo ineens.

Ik laad ze nu op na ongeveer 6 avonden schieten (+-900 foto's).

Waarom bestaat er niet zoiets als accu's voor flitsers. Net zoals de camera's dat hebben? Waar aan je kunt zien hoe vol/leeg ze zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Universal Creations schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:47:
Het zijn NiMH batterijen, dus redelijk leegschieten lijkt mij beter voor ze. Ik weet niet om wat voor toepassing het gaat, maar voor een flitser zijn 80% volle eneloops nog altijd goed voor een hele partyfotografie shoot zonder dat ze leeg zijn.
Mwa, het zijn geen NiCd's met hun geheugeneffect. NiMH kan je prima 'bijladen' hoor :)

En als je je daar zorgen om maakt: scoor een lader die een refresh programma heeft en gebruik dat zo nu en dan eens een keer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Het kan wel, maar ze hebben nog steeds last van iets geheugen effect. Daarnaast: waarom? Zoals gezegd kun je er prima een hele avond mee flitsen en heb je gewoon een (nagenoeg) vol reserve setje bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
yup. Had ze ook al een keer gezien in dat topic waar eerder naar verwezen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Ik laad ze (camera en flitser) eigenlijk altijd bij de avond ervoor, dan kom je nooit voor verrassingen te staan. Gebruik mijn flitser denk ik 1-2 keer per maand dus enig negatief effect daarvan zal sowieso niet heel merkbaar zijn denk ik :+

[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 01-05-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:28
Ik mag morgenochtend vroeg modellen gaan fotograferen bij Katwijk aan Zee :) Lucky me. Maar, jullie kennen me inmiddels misschien wel, ik ben nog vrij onervaren en helemaal met mensen fotograferen. Ik wil jullie weer vragen welke van mijn spulletjes ik het beste mee kan nemen en nog iets over instellingen.
Ik heb : 60D (die gaat sowieso mee natuurlijk :P), 50mm 1.8 , 18-55 en de 55-250, de laatste 2 zijn de bekende kitlenzen en de eerste de alom bekende plastic fantastic.
Om de dames mooi scherp en de achtergrond mooi wazig te krijgen kan ik natuurlijk de 50mm gebruiken of de 250 ver ingezoomd, maar het laatste lijkt me vrij lastig, of ik moet heel ver van het model af gaan staan. En de 50mm kan al gauw te dichtbij zijn.
Verder las ik laatst ook iets over AI Servo ipv One Shot, waarbij, als ik het goed begrepen heb, AI servo handig is als je iets of iemand wilt volgen (model rent) of de persoon in kwestie beweegt en One Shot bij stilstaand model.
Ik denk er zelf aan het toestel in AV-stand te zetten voor het scherp/onscherp plaatje.
Ik zie dat het morgen rond die tijd (9.00 uur) bewolkt wordt, eventueel met een klein zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52

Fiber

Beaches are for storming.

Alles meenemen, maar beginnen met de 50/1.8 lijkt mij. En verder gaat het vooral om een goede sfeer en dat jij en je modellen zich op je gemak voelen en er plezier in hebben... :)

Je camera heeft ook een portret stand, geen idee hoe goed die is, maar die zou ik als eerste proberen als ik verder onzeker was over de instellingen.

Camera thuis alvast instellen, zorgen dat je accu's vol zijn en gaan met die banaan...

Een (invul-)flitsertje is vaak ook wel fijn... :)

http://www.digitalefotogr...tie-in-portretfotografie/

[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 03-05-2014 22:04 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zou voor de eerste keer niet meteen ook nog met flitsers gaan werken, heb je zo veel dingen aan je hoofd voor een eerste keer, lijkt me al spannend genoeg.

Lees je van te voren een beetje in, er zijn heel wat standaard poses die je al dan niet wat aangepast kan voorstellen aan je modellen. Mochten ze al meer ervaring hebben hoef je hooguit wat te sturen, laat ze verder hun ding doen.

Let wel dat het beeld op 250mm er heel anders uit ziet dan op 50mm. Op 250mm zal alles veel platter lijken wat niet altijd lekker oogt, daarnaast is het ook lastiger contact te houden met het model en aanwijzingen te geven bovendien hebben ze niet zo'n goed idee hoe ze er op komen te staan. Maar als je duidelijk aangeeft wat je wil gaan maken (bijv. een headshot) en hoe je dat wil gaan doen (van verder af op 250mm bijv.) dan weet het model ook waar ze aan toe is en is die afstand niet zo'n probleem.

En tja, heb er plezier in en maak er wat leuks van met z'n allen! ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Net geweest. Was leuk. Waren ook modellen bij die dit voor het eerst deden. Stond ik daar van eh ja eh hoe moeten ze nou gaan staan. Maar is uiteondelijk wel helukt. Was lastig kiezen soms tussen 50mm en dan dichtbij gaan staan of de 50-250 en dan zoomen. Zal straks thuis de resultaten eens gaan bekijken. Dank voor de hulp maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Doe maar een paar bikini-shots posten als dank... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:16

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

even een vraag: ik heb vandaag op een bijeenkomst van randdebielen een paar honderd ranzige foto's gemaakt
nu wil ik die (op zo hoog mogelijke resolutie) ergens op een foto site dumpen
maar ik wil deze foto's niet op mijn photostream op flickr.com hebben, picasaweb.google.com is niet handig en photobucket.com al helemaal niet

nu is de vraag; wat is de beste plek hiervoor? toch maar een extra flickr account aanmaken?

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dropbox?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Copy, Dropbox, OneDrive idd ... lijkt me niet waard om een extra Flickr account aan te maken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je kunt toch ook de foto's alleen voor "friends" of "family" maken met flickr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op zich is Google Plus ook wel handig voor dit soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Knap verwarrend... horizonten :P Stel : ik sta met mijn neus naar de zee, dan lukt het me nog een foto te maken waarop het water links en rechts even hoog is. Draai ik me een halve kwartslag (45 graden dus) naar rechts, dan wordt die horizon wat scheef. Opzich logisch, want de rechte lijn die ik net VOOR me had, daar mik ik nu schuin op, dus die loopt dan scheef. Net even nagebootst thuis, onderrand beeldscherm is de horizon, vanuit een hoek een foto genomen, rand loopt scheef. Aan de andere kant is de horizon zo enorm breed, dat als ik gedraaid voor de zee ga staan dat ik weer een hele rechte horizon voor m'n neus zou moeten kunnen hebben. Best lastig als je er over nadenkt. Ik had vanmiddag ook even m'n horizonmeter aangezet en wanneer de horizon recht in beeld was, zat deze niet recht op het raster van m'n scherm.
Bij een kustlijn die niet helemaal recht loopt, dus het ene deel meer naar voren dan het andere, kan ik het me nog voorstellen, maar niet als er alleen maar water is.
Fiber schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:52:
Doe maar een paar bikini-shots posten als dank... ;)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Universal Creations schreef op maandag 05 mei 2014 @ 00:12:
Je kunt toch ook de foto's alleen voor "friends" of "family" maken met flickr?
Of private en dan een guestpass uitgeven.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Werkt dat 500px nog een beetje? Of is het meer een uitbreiding van je online portfolio?

Ben nog niet heel bekend met 500px. Heb net wel een account aangemaakt en 1 foto geüpload. Kreeg binnen 30 minuten 14 likes en 3 faves. Dus er is wel leven in de brouwerij blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Ja, maar je zal er wel achter komen dat er hƩƩl veel Voted & Favorited reacties tussen zitten, van mensen die gewoon zoeken naar mensen die ook hun foto / profiel bekijken. (Wil niet zeggen dat het altijd zo is natuurlijk!). Ik heb ook wat foto's op 500px staan, die Ʃcht niet zo bijzonder zijn, en de V&F stroomden echt binnen, ik had zelfs pulse scores van 95+ % soms. En dan ga je verder kijken: 40 likes, 30 views? Huh, dat kan toch niet?? Maar het blijkt dat je op de indexpagina een fotothumbnail al kan liken zonder daadwerkelijk naar de grote foto te hoeven doorklikken. Je gaat mij niet vertellen dat je zo een foto goed kan beoordelen. Als je zo onder indruk bent dat je de foto gaat liken, dan klik je ook gewoon door om hem goed te bekijken.

Ik kan me dus goed voorstellen dat er gewoon hele meutes quasi lukraak op de frontpage foto's aan het liken zijn, hopende dat ze een like terug krijgen :).

Hoewel er genoeg kwaliteitsspul zit op 500px, is het rating systeem een beetje lek....

Wel even je profiel link delen natuurlijk, we willen wel je mooie foto zien natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjekster op 05-05-2014 17:15 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

OK bedankt
ik was het bestaan van dropbox helemaal vergeten, ik zal het eerst eens uitproberen

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Je kan de horizon niet vergelijken met een rechte lijn, zoals de "onderrand van je beeldscherm".
De horizon is meer een cirkel met jou in het centrum. Je kijkt danook altijd in een hoek van 90 graden naar elk punt van de horizon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Toff schreef op maandag 05 mei 2014 @ 20:46:
[...]

Je kan de horizon niet vergelijken met een rechte lijn, zoals de "onderrand van je beeldscherm".
De horizon is meer een cirkel met jou in het centrum. Je kijkt danook altijd in een hoek van 90 graden naar elk punt van de horizon. ;)
Je bedoelt van bovenaf gezien heb je een cirkel en in het midden sta ik?
Dus een foto waarbij het water aan de ene kant hoger staat dan aan de andere kant (raar gevormde kustlijn even niet meegerekend) is eigenlijk altijd fout. Toch? Hoe kan het dan dat mijn camera (60D) met z'n waterpasmeter aangaf dat hij recht stond, maar de waterlijn duidelijk schuin liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dan is je waterpas niet goed. Horizon = horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Universal Creations schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:30:
Dan is je waterpas niet goed. Horizon = horizontaal.
Waterpas wijkt inderdaad een beetje. Wanneer ik mijn toestel op de tafel zet is 1 kant altijd hoger, maakt niet uit hoe ik het toestel draai. Drie 'stapjes' hoger zeg maar, als ik het toestel lichtjes optil moet de lijn 3 keer verspringen om groen, dus recht, te worden.
Feit blijft ook dat ik m'n toestel een aantal keer flink scheef heb gehouden tijdens het fotograferen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dancing_Animal op 05-05-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik oriƫnteer me altijd op de zijkanten van het beeld en op de focuspunten (ik heb ook geen digitaal waterpas....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ja kan ook, kan eventueel ook raster aanzetten. Stom trouwens van Canon dat iets als een digitaal waterpas niet in iedere modus van het toestel, waaronder nota bene de landschapsmodus, gebruikt kan worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dancing_Animal op 06-05-2014 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, of het water is gewoon scheef... :+
http://www.knmi.nl/cms/content/73883/zeespiegelstijging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Dancing_Animal schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 00:03:
Ja kan ook, kan eventueel ook raster aanzetten. Stom trouwens van Canon dat iets als een digitaal waterpas niet in iedere modus van het toestel, waaronder nota bene de landschapsmodus, gebruikt kan worden.
Landschapsmodus? Wasda? :+ Ik gebruik, Av, Tv en M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Av en Tv, wasda? Ik gebruik alleen M. :P
A en S (of Av/Tv) weet ik wel te gebruiken, van de rest van de standen heb ik geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 00:33:
Av en Tv, wasda? Ik gebruik alleen M. :P
A en S (of Av/Tv) weet ik wel te gebruiken, van de rest van de standen heb ik geen idee.
De wat? Dat groene vierkantje bedoel je? :Y) _O-

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

En de art modus werkt toch alleen met sigma lenzen? :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Precies. Wordt de lens nog scherper van ;) En je foto's worden spontaan kunstzinnig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Jammer dat er in GoT geen moderatiesysteem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

er is wel eens gevraagd voor een "ik henk em! " knop bij posts, maar de devs hebben (begrijpelijk) hogere prioriteiten. Ik zal het aankaarten als ik weer op het tweakers hoofdkantoor ben :)

[ Voor 23% gewijzigd door mrc4nl op 06-05-2014 00:51 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Toff schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 00:49:
Jammer dat er in GoT geen moderatiesysteem is...
Ojee, sta ik in no-time op -1000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sjekster schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:13:
Ja, maar je zal er wel achter komen dat er hƩƩl veel Voted & Favorited reacties tussen zitten, van mensen die gewoon zoeken naar mensen die ook hun foto / profiel bekijken. (Wil niet zeggen dat het altijd zo is natuurlijk!). Ik heb ook wat foto's op 500px staan, die Ʃcht niet zo bijzonder zijn, en de V&F stroomden echt binnen, ik had zelfs pulse scores van 95+ % soms. En dan ga je verder kijken: 40 likes, 30 views? Huh, dat kan toch niet?? Maar het blijkt dat je op de indexpagina een fotothumbnail al kan liken zonder daadwerkelijk naar de grote foto te hoeven doorklikken. Je gaat mij niet vertellen dat je zo een foto goed kan beoordelen. Als je zo onder indruk bent dat je de foto gaat liken, dan klik je ook gewoon door om hem goed te bekijken.

Ik kan me dus goed voorstellen dat er gewoon hele meutes quasi lukraak op de frontpage foto's aan het liken zijn, hopende dat ze een like terug krijgen :).

Hoewel er genoeg kwaliteitsspul zit op 500px, is het rating systeem een beetje lek....

Wel even je profiel link delen natuurlijk, we willen wel je mooie foto zien natuurlijk :)
Ja dat vermoedde ik al. Ik vond het al bijzonder snel gaan namelijk :)
Ben best tevreden over de foto (zeker aangezien het een eerste poging tot "macro" fotografie is), maar dat het zo rap zou gaan vond ik nogal wat.

Profiel link:
www.500px.com/patrickdebie

Foto is tevens te vinden in mijn testcase topic: [Testcase] Reverse ring macro - Bugs
Daar ontvang ik graag alle kritiek en commentaar puntjes, want ik weet zeker dat er punten voor verbetering zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Universal Creations schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 00:20:
[...]

Landschapsmodus? Wasda? :+ Ik gebruik, Av, Tv en M.
Ja ja, leuk. Maar het is wel raar dat juist in die stand de waterpas niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ja, dat is wel raar ja. Maar even een vraagje: waarom gebruik je niet de Tv, Av en M standen voor het maken van je foto's? Daarmee heb je meer controle over hoe de foto eruit komt te zien en leer je ook wat diafragma, sluitertijd en iso-waarde voor effect hebben op je foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Universal Creations schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 01:33:
Ja, dat is wel raar ja. Maar even een vraagje: waarom gebruik je niet de Tv, Av en M standen voor het maken van je foto's? Daarmee heb je meer controle over hoe de foto eruit komt te zien en leer je ook wat diafragma, sluitertijd en iso-waarde voor effect hebben op je foto.
Ja die gebruik ik ook wel! Maar ik gaf alleen even aan dat het me verbaast dat die waterpas niet in alle standen werkt. Heb de fotoshoot van de week bijna helemaal in Av gedaan. Het was wel even wat onwennig. Ik mocht beginnen met iemand die zelf nog nooit model had gestaan, dan heb je ook zoiets van 'eh, ja eh, nou ja ga daar maar staan, maak ik wel een foto'. En toen nog een paar mensen die wel vaker model hadden gestaan. Was wel heel leuk om een keer gedaan te hebben en ik vind het ook mooi om een gezicht mooi op de foto te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Meteen even gedownload (op de zaak :$ ).

Vanavond even mee spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Wat raar joh, alweer? Lijkt wel of ze er vanaf moeten :).

Ik vind het programma trouwens erg traag draaien, maar dat kan ook omdat ik met een i3 werk

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik ga er vanavond mee spelen, dus zal eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb hm ook al eens via bitsdujour.com gekregen maar nog geen tijd gehad eens mee te spelen...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:43
Ga ik vanavond mee kloten :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - VoigtlƤnder Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ah, dat programma. Ik vond het echt vrƩselijk, je kunt beter je tijd steken in het leren van Photoshop/Lightroom dan uit te vogelen hoe dit programma werkt. Veel van die effecten stellen niks voor en heb je ook zo in Lightroom of Photoshop voor elkaar.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ventieldopje schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:09:
Ah, dat programma. Ik vond het echt vrƩselijk, je kunt beter je tijd steken in het leren van Photoshop/Lightroom dan uit te vogelen hoe dit programma werkt. Veel van die effecten stellen niks voor en heb je ook zo in Lightroom of Photoshop voor elkaar.
Vind je dat specifiek voor OnOne of vind je dat voor alle plugins? Topaz en NIK vind ik op zich wel de moeite waard eigenlijk

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Specifiek voor OnOne software, ze adverteren ook overal met "hundreds of one-click effects, fully customizable" :/ Nouja nee, ik ga er geen woorden aan vuil maken.

Topaz en NIK zie ik dan wel weer potentie in. Zelf gebruik ik het niet maar heb er wel eens aandachtig mee lopen spelen maar vond het toen niet helemaal bij mijn workflow passen. Maar die software is naar mening van veel betere kwaliteit dan dat van OnOne.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Sergei Ramelli is ook helemaal lyrisch over de producten van Topaz. Heb er zelf nooit naar gekeken nog.

Dit pakket van OnOne is leuk om mee te spelen een keer. Is het niks, gooi je het gewoon weer weg :)

[ Voor 33% gewijzigd door PdeBie op 07-05-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

pdebie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 14:40:
Sergei Ramelli is ook helemaal lyrisch over de producten van Topaz. Heb er zelf nooit naar gekeken nog.
Ramelli wordt gesponserd door Topaz ;). Ik vind Topaz overigens ook fijner dan NIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ah ok, dat wist ik dan weer niet :P

Wat vind je van zijn stijl trouwens? Ik vind het vrij vaak aardig overdone. Maar de manier waarop hij werkt is wel weer heel leerzaam en bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:X

Afbeeldingslocatie: http://s03.tcuniverse.com/vkmedia_store/2014/05/M0D5wvOfGX0XWPKB/sizes/clean/pic_078_clean_790.jpg

W-T-F :D
Ik krijg die neiging weleens bij bloemen en de heerlijke Nederlandse wind die de boel dan vaak voor je wil verpesten, maar IK DOE HET DUS NIET!!! en laat staan om zoiets bij een vogel te doen 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Je zou deze meneer ook persoonlijk even bij zijn nek vastpakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Knettergek soms die combinatie van Aziaten en camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

in japan kan het niet gek genoeg zijn :N
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vMjFcIwl.jpg
er is geen andere verklaring dan "japan"

[ Voor 55% gewijzigd door mrc4nl op 08-05-2014 21:43 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Jammer dat het een chinees is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton1234
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-12-2022
We kijken niet zo nauw... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mag hopen dat het een shop of dooie fuut is, anders verdient die knakkert alleen een enkeltje voorover de plomp in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

laten we iig wel vooropstellen dat het niet makkelijk is om een vogel te pakken :)
(nouja eenden kunnen vrij tam zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door mrc4nl op 09-05-2014 00:36 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat hele patentsysteem spoort niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Inderdaad. De laatste alinea zegt het ook al:
Het imago van de USPTO, dat zijn inkomsten haalt uit het toekennen van patenten, is niet al te best. Vaak worden octrooien goedgekeurd die weinig met innovatie van doen hebben. Het komt dan ook regelmatig voor dat patenten naderhand toch niet geldig blijken. Maar zo'n nietigheidsprocedure is een kostbare aangelegenheid, dus meestal blijven patenten, hoe dubieus ook, overeind en worden al dan niet misbruikt door patenttrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik gok dat er binnenkort een opstand komt van heel veel fotografen en die samen zorgen dat het patent nietig wordt verklaard. Het is te absurd voor woorden.

* Universal Creations gaat ook wat patenten inleveren: hoe maak je een foto van een zonsondergang en hoe houd je je camera vast.

[ Voor 28% gewijzigd door Universal Creations op 09-05-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

* Gutteguttegut heeft maar een patent ingeleverd over hoe je de ontspan knop indrukt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
* Nordlys wordt nog arm door bovenstaande mensen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Universal Creations schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 12:30:
Ik gok dat er binnenkort een opstand komt van heel veel fotografen en die samen zorgen dat het patent nietig wordt verklaard. Het is te absurd voor woorden.
Nou ja, dat is dus maar de vraag, want dat schijnt dus heel erg duur te zijn. Al is dit natuurlijk wel een voorbeeld van een over-the-top-hoe-haal-je-het-in-je-$@#$#@-hoofd-patent

Maar ze moeten de persoon die het patent überhaupt heeft aangevraagd gewoon kielhalen. Wat dacht die persoon? Dat wordt makkelijk cashen?

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 09-05-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

mmm dan ik ga mijn voornaam patenteren, en laat mn naamgenoten moeten maar een ander kiezen. #ikbenuniek

op dpreview werd hier ook al over gediscusseerd, er zijn geruchten dat amazon uit voorzorg dit heeft gepatenteerd zodat er geen patenttrol op het idee komt en amazon aanklaagt

[ Voor 46% gewijzigd door mrc4nl op 09-05-2014 17:01 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nordlys schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 14:41:
* Nordlys wordt nog arm door bovenstaande mensen :(
Valt wel mee : Ze hebben geen patent op het hebben van fotografie spullen :+ Die is van mij })

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet, aangezien ik patent op het hebben van patenten heb. O-)

Maar goed, dit lijkt me een onhoudbaar patent. Ik weet niet hoe diep het patent gaat, en heb geen zin om het door te nemen, maar er zijn legio andere lichtopstellingen te bedenken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ach, dit slaat helemaal nergens op en is totaal niet houdbaar. Een patent is alleen geldig als de uitvinding "nieuw" is. Eerst patenteren, dan pas publiceren. In dit geval zijn er duizenden voorbeelden op internet te vinden waarin een dergelijke setup uit wordt gelegd (ik ga er niet eens een voorbeeld van opzoeken) dus kan van een "nieuwe" uitvinding per definitie geen sprake meer zijn. Ook al is het patent nu geldig verklaard, als Amazon je zometeen aanklaagt omdat je inbreuk maakt op "hun" patent, hebben ze geen poot om op te staan.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ƶtzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 23:31

ƶtzi

eclecticus

tobiasvs schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:39:
Ach, dit slaat helemaal nergens op en is totaal niet houdbaar. Een patent is alleen geldig als de uitvinding "nieuw" is. Eerst patenteren, dan pas publiceren. In dit geval zijn er duizenden voorbeelden op internet te vinden waarin een dergelijke setup uit wordt gelegd (ik ga er niet eens een voorbeeld van opzoeken) dus kan van een "nieuwe" uitvinding per definitie geen sprake meer zijn. Ook al is het patent nu geldig verklaard, als Amazon je zometeen aanklaagt omdat je inbreuk maakt op "hun" patent, hebben ze geen poot om op te staan.
Broccoli is anders ook gewoon gepatenteerd, en hoe lang bestaat dat wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:45
ƶtzi schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 23:21:
[...]

Broccoli is anders ook gewoon gepatenteerd, en hoe lang bestaat dat wel niet...
Maar broccoli die aangepast is aan de huidige maatschappij en dus makkelijker te oogsten is en een hogere opbrengst heeft is niet heel oud en daar is daadwerkelijk meer bij komen kijken dan dit fotografie patent.

Als je de broccoli interessant vindt. http://www.google.com/patents/EP1597965A1?cl=en

Ik zeg hier niet dat ik het eens ben met het patent maar het gaat wel iets dieper dan iets patenteren wat de natuur ons standaard al levert. Zoiets als zonlicht patenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
nero355 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 20:38:
:X

[afbeelding]

W-T-F :D
Ik krijg die neiging weleens bij bloemen en de heerlijke Nederlandse wind die de boel dan vaak voor je wil verpesten, maar IK DOE HET DUS NIET!!! en laat staan om zoiets bij een vogel te doen 8)7
Ja, hij wilde nou eenmaal niet lachen naar het vogeltje van deze meneer. Dan maar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verkeerde link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hoezo verkeerde link? Staan allemaal studio setups op MM :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ja, maar ik verwachtte een beschrijving wat wel en niet onder het patent zou vallen... Er zijn nog een miljard links met studio setups...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ah zo, ja indeed ... dat zou wel interessant zijn. Maar betwijfel of het te vinden is, het is een belachelijk patent waar over een maandje niemand meer naar om kijkt simpelweg omdat het niet te controleren is maar ook zƩker niet te handhaven. Shit hits the fan als ze ook maar ƩƩn fotograaf aanklagen ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Universal Creations schreef op zondag 11 mei 2014 @ 16:51:
Ja, maar ik verwachtte een beschrijving wat wel en niet onder het patent zou vallen...
http://pdfpiw.uspto.gov/.piw?Docid=08676045&idkey=NONE

even wat anders; ik las ergens een post over een foto die ik met mijn 'instapper' had gemaakt
"Die fotos hebben echt een mega resolutie!!! Kan gwoon de fotograaf bekijken in me vizier :o"
toch grappig

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Tsja, het blijven 24MP. Hoezo is een D5200 een instapper? Dat is de D3xxx serie bij Nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Universal Creations schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:12:
Tsja, het blijven 24MP. Hoezo is een D5200 een instapper? Dat is de D3xxx serie bij Nikon.
:$ Vishari Beduk in "[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6"

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Beetje vergelijkbaar met de xxxD serie van Canon toch? Mwa, instapper is het niet direct maar veel mensen kiezen tenminste bij Canon wel als instapper een wat oudere uit die serie ipv. dat ze een xxxxD kopen heb ik het idee. Weet niet of dat bij Nikon ook het geval is?

Laten we het zo zeggen dat het niet de meest geavanceerde camera is die ze hebben en op de beginnende en enthousiaste fotograaf is gericht ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

D3xxx ->D5xxx->D7xxx->D3xx->D6xx->D8xx->D4x was het toch bij nikon?
dan is 5xxx dus wel aan de lage kant :P

[ Voor 5% gewijzigd door mrc4nl op 11-05-2014 22:34 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wel even benieuwd welke internationale fotografen jullie online volgen?
Ik kijk bijvoorbeeld met regelmaat video's van:
  • Jared Polin. De podcast die ze wekelijks maken vind ik heerlijk, al is de info niet 100% accuraat.
  • DigitalRev. Een beetje droogkloterij, maar toch ook wel informatief.
  • Matt Granger. Een gearhead die een leuke mix van reviews, tutorials e.d. heeft.
  • Chase Jarvis. Chase Jarvis Live, 'nuff said.
Ik kwam ook Gary Fong tegen in m'n youtubelijst, maar mijn eerste indruk is: Commerciƫle bullshit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik volg Jared Polin en Digitalrev en ook wat Matt Granger. Van Jared niet zijn wekelijkse podcasts. Ik kan echt niet 1,5-2uur naar zijn geleuter luisteren ;) Zijn fotografietips en fotokritiek vind ik wel interessant vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik vind jarad polin vaak een wat vreemde verschijning, maar ik heb wel de podcast gezien met zijn krietiek over ken rockwell, ik moest best gniffelen af en toe.

thecamerastrore vind ik ook interessante videos hebben, digitalrev is meer infotainment

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jared Polin is heel goed in het eerlijk brengen van zijn mening als zijn mening, niet als een waarheid. Verder vind ik de production value van RAWtalk gewoon erg goed en ze sluiten aardig aan bij mijn gevoel voor humor (niet altijd).
De talk over Ken Rockwell vond ik ook spot on! Waarom zou je advies aan mensen zijn om de mogelijkheden van je camera van meet af aan te beperken!?
Twee anderen die ik recent gevonden heb zijn Steve Huff en Blunty. Eens kijken of die interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart[Spiral]
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 10:40
Zack Arias is ook een aanrader! Zijn (nu gepensioneerde) blog waarin hij 1000 vragen over fotografie beantwoordde was erg leuk om te lezen, maar ook zijn nieuwe project dedpxl is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Op CreativeLive staan ook heel wat videos: http://www.creativelive.com/photography

Heel wat bekende fotografen zijn daar ook voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Momenteel alleen Glyn Dewis en Digitalrev.

Glyn Dewis, omdat ik meer van retoucheren wil leren. Digitalrev voornamelijk omdat ik het grappig vind. Al wordt dat de laatste tijd ook steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Tja, ze hebben alle grappen wel zo'n beetje gehad ;). Ik vind Matt Granger ook wel grappig om te zien, maar ik vind soms de resultaten echt helemaal niks (niet dat ik het 123 beter doe hoor :+ ). Jared Polin....tja. Ik kan persoonlijk z'n video's niet uitstaan.

CreativeLive is zeker ook de moeite waard ja. Veel verschillende workshops. Niet allemaal even goed, maar er valt zeker veel info te halen!

Pagina: 1 ... 42 ... 97 Laatste