Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Of ze zijn zo dom, of doen alsof ze dom zijn.... In beide gevallen is het vreselijk irritant dat je er dan weer werk van moet gaan maken.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Universal Creations schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:18:
Over geldverspilling gesproken: huren als je ook in staat bent om te kopen.... Je betaalt netto nagenoeg hetzelfde per maand, maar je krijgt nooit meer iets terug.

En weer ontopic: ik zou niet gaan lenen voor foto-apparatuur.
En je krijgt iets terug als je je huis verkoopt. En dan, ga je op straat leven? :+

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sjekster schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:21:
[...]
En je krijgt iets terug als je je huis verkoopt. En dan, ga je op straat leven? :+
sleurhut. ow wacht overheidbeperkingen aan vakantiewoningen :+

over mn GAS. misschien maak ik nog wel een keer een topic aan.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Sjekster schreef op maandag 09 september 2013 @ 21:21:
[...]
Ander huis met minder hypotheek. Daarnaast blijven je maandlasten altijd gelijk. Dit i.t.t. huurwoningen, waarbij de huur alleen maar stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Er zullen vast voordelen zijn, maar ik ben blij dat ik geen huis hoef te verkopen vandaag de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-09 16:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Als ik geen koophuis had was ik al lang weg geweest hier... Maar ja.. Das een heel ander onderwerp dan fotografie...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:07

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Alles is verkoopbaar, je moet alleen zorgen dat de prijs goed is en marktconform. Ik huur mijn huis en betaal er 700 per maand voor wat zo verdwijnt in een ander zijn portemonnee. Per jaar dus 8400 euro. Als ik 3 jaar huur ben ik 25000+ euro kwijt daar aan. Als ik 3 jaar geleden een huis gekocht zou hebben van zeg 175.000 was ik vermoedelijk minder dan 25000 euro kwijt aan waardeverlies. En elk jaar dat ik mijn huis langer heb, gooi ik meer geld weg. Ik denk dat je echt niet wilt huren de rest van je leven, wel erg erg zonde geld.

Dat F&V community topic is goed voor elke discussie zo te zien :P....laten we niet te lang offtopic blijven gaan, maar voor even kan het wel ........zegt de gek :+

[ Voor 15% gewijzigd door Nomad op 09-09-2013 23:28 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Sjekster schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:03:
Er zullen vast voordelen zijn, maar ik ben blij dat ik geen huis hoef te verkopen vandaag de dag.
Want ?

Toevallig is mijn vriendin (assistent) makelaar en gek genoeg gaat het hier te vaak over huizen, de woningmarkt, ect. omdat ik ook nog foto's voor het kantoor maak van de huizen.
Huis verkopen kan gewoon hoor tegenwoordig, zolang je een markt conforme prijs vraagt inderdaad. Zelf toevallig pas m'n huis verkocht, ja inderdaad verlies op geleden (wat overigens te verwachten was), boehoe heel erg, zie je wel, ect.
Maargoed ook een huis terug gekocht voor een prijs waarvoor het 2 jaar terug never nooit gelukt zou zijn, en met een hypotheekrente die nog lager is dan bij vorig huis. Dus ja zo erg is het niet :)
Ow het huis was trouwens in 1 maand verkocht :+

Daarnaast ken ik nog zat voorbeelden hoor waarbij het binnen de 1 en 3 maanden of misschien iets langer verkocht was in deze tijd :)

En markt conforme prijzen, ja het is een kopersmarkt dus als je een half afgeragd huis hebt nemen mensen daar nu gewoon minder snel genoegen mee tenzij je daar een faire prijs voor vraagt ;) Vraag en aanbod.

Iets met media en mensen die elkaar bang maken :z

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 09-09-2013 23:55 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Nomad schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:26:
Alles is verkoopbaar, je moet alleen zorgen dat de prijs goed is en marktconform. Ik huur mijn huis en betaal er 700 per maand voor wat zo verdwijnt in een ander zijn portemonnee. Per jaar dus 8400 euro. Als ik 3 jaar huur ben ik 25000+ euro kwijt daar aan. Als ik 3 jaar geleden een huis gekocht zou hebben van zeg 175.000 was ik vermoedelijk minder dan 25000 euro kwijt aan waardeverlies. En elk jaar dat ik mijn huis langer heb, gooi ik meer geld weg. Ik denk dat je echt niet wilt huren de rest van je leven, wel erg erg zonde geld.

Dat F&V community topic is goed voor elke discussie zo te zien :P....laten we niet te lang offtopic blijven gaan, maar voor even kan het wel ........zegt de gek :+
Vergeet aan dat prijskaartje geen onderhoudskosten erbij op te tellen. Ik merk dat veel mensen dat over het hoofd zien bij een koopwoning, maar dat gaat aardig in de centen lopen op de langere termijn. Een nieuw dak of een lekkage repareren kan al gauw in de tien duizenden euro's lopen. Bij een huurwoning heb je dat in principe niet. Of zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Om van bepaalde vaste lasten/verzekeringen ( rioolrechten etc. ) etc nog maar te zwijgen. Die zijn hier in de regio vaak dubbel als je een koopwoning hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Maar met huurwoningen en een wat hoger salaris zit je tegen zulke enorme huurverhogingen aan te hikken dat je na een paar jaar het dubbele aan huur betaald als dat een vergelijkbare koopwoning per maand kost. Van dat verschil kan je zo'n huis best onderhouden lijkt me.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

shaggy8675 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 07:39:
Om van bepaalde vaste lasten/verzekeringen ( rioolrechten etc. ) etc nog maar te zwijgen. Die zijn hier in de regio vaak dubbel als je een koopwoning hebt.
Klinkt alsof die gemeenten hun prioriteiten niet helemaal op orde hebben dan, zou ik niet graag wonen :P
Enige wat ik extra betaal t.o.v. huur voor mijn soort huis is OZB en dat staat niet in verhouding met het spaargeld dat ik nu opbouw dat ik anders had "weggegooid". Groot onderhoud komt uit de pot van de VVE dus heb ik ook geen omkijken naar, daar betaal ik wel voor maar dat heb je bij huur ook, alleen noemen ze het daar "servicekosten" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

AtleX schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 07:43:
Maar met huurwoningen en een wat hoger salaris zit je tegen zulke enorme huurverhogingen aan te hikken dat je na een paar jaar het dubbele aan huur betaald als dat een vergelijkbare koopwoning per maand kost. Van dat verschil kan je zo'n huis best onderhouden lijkt me.
Ligt natuurlijk enorm aan wat voor huis je hebt.

Mijn huis is uit de jaren 50. Veel achterstallig onderhoud door de vorige bewoner. Nu na 12 jaar komt het eindpunt in zicht qua verbouwen.
Dan zou jij kunnen zeggen, had je een beter huis moeten kopen, moderner. Dat zou kunnen ja, alleen was er geen bank die ons het geld voor een dergelijke woning wilde lenen, en als het wel was gebeurt had ik nu net als heel veel mensen met een hypotheek gezeten die dermate hoog zou zijn dat er bij het minste of geringste manco een groot probleem was ontstaan in de rekeningen niet meer betaald konden worden.

Nu zit ik qua hypotheek kosten "veilig" moet zelf veel verbouwen ( gasleiding, water, elektra groepen + leiding, isoleren, kozijnen, glas, etc. etc., werkelijk alles... )
Het verschil in mijn hypotheek vs een soortgelijke woning in huur is echt geen dermate hoog bedrag dat ik met kopen beter uit ben. Zeker niet met de huidige verkoopprijs vs investering.
Dan had ik met huren meer overgehouden dan ik nu heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
sapphire schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:53:
[...]

Want ?

Toevallig is mijn vriendin (assistent) makelaar en gek genoeg gaat het hier te vaak over huizen, de woningmarkt, ect. omdat ik ook nog foto's voor het kantoor maak van de huizen.
Huis verkopen kan gewoon hoor tegenwoordig, zolang je een markt conforme prijs vraagt inderdaad. Zelf toevallig pas m'n huis verkocht, ja inderdaad verlies op geleden (wat overigens te verwachten was), boehoe heel erg, zie je wel, ect.
Maargoed ook een huis terug gekocht voor een prijs waarvoor het 2 jaar terug never nooit gelukt zou zijn, en met een hypotheekrente die nog lager is dan bij vorig huis. Dus ja zo erg is het niet :)
Ow het huis was trouwens in 1 maand verkocht :+

Daarnaast ken ik nog zat voorbeelden hoor waarbij het binnen de 1 en 3 maanden of misschien iets langer verkocht was in deze tijd :)

En markt conforme prijzen, ja het is een kopersmarkt dus als je een half afgeragd huis hebt nemen mensen daar nu gewoon minder snel genoegen mee tenzij je daar een faire prijs voor vraagt ;) Vraag en aanbod.

Iets met media en mensen die elkaar bang maken :z
Leuk als je een huis heb gekocht die je nu voor een stuk minder weer moet verkopen. Dan verdampt een deel van je winst alweer. Voor zowel huren als kopen valt genoeg te zeggen, geld is ook niet altijd het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik ben me ervan bewust dat ik de discussie zelf ben gestart:
Universal Creations schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:18:
Over geldverspilling gesproken: huren als je ook in staat bent om te kopen.... Je betaalt netto nagenoeg hetzelfde per maand, maar je krijgt nooit meer iets terug.

En weer ontopic: ik zou niet gaan lenen voor foto-apparatuur.
maar had eerlijk gezegd niet gerekend op zoveel respons... Toch lijkt het mij nu verstandig om weer terug naar fotografie te gaan

[ Voor 30% gewijzigd door Universal Creations op 10-09-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Doen we,

Zoals gezegd, Ik zou persoonlijk nooit lenen om luxe goederen te kopen. Een hypotheek zie ik anders dan een lening, koop op afbetaling etc.
Het enigste wanneer je ebij hoge uitzondering zou kunnen lenen is als je zelfstandige bent en afhankelijk bent van bijv je camera om in je brood te voorzien en je op dat moment geen andere mogelijkheid hebt en wel moet investeren in de aanschaf, maar de wetenschap hebt dat je dit ook terug verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 17:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Sjekster schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 09:43:
[...]
Leuk als je een huis heb gekocht die je nu voor een stuk minder weer moet verkopen. Dan verdampt een deel van je winst alweer. Voor zowel huren als kopen valt genoeg te zeggen, geld is ook niet altijd het belangrijkste.
Ja leuk idd, ik zit in die situatie, maar zoals ik al zei koop je ook goedkoper terug. Huis wat ik nu gekocht heb stond 10 jaar terug voor 70k meer in de verkoop (en was toen marktconform). Het is een investering die je doet en je kan een huis aanpassen naar je wensen. Iets wat met huur slechts beperkt kan.

Maar ik zal nu ook ophouden O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik kwam net een leuke foto tegen van een medetweaker :

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3691/9723616223_8006bf4076_c.jpg
Canon vs. Nikon: Circuit Park Zandvoort has spoken! by Ramon Feleüs, on Flickr

Hehehe :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

En gelijk hebben ze _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ze moeten iets doen hé, om die steeds kleiner wordende groep mensen met die nog met Canon werken serieus te laten overkomen.
Ik vind het schattig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofocus
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-08 21:00
Tja, ik kon het niet laten dat bordje even op de foto te zetten. Volgens mij gebruikten ze die dag de hesjes die over waren van workshops voor de fotografen. Op die manier hadden ze onderscheid gemaakt tussen wel of geen volledige toegang :P Overigens zag ik ook Nikon fotografen met Canon hesje en omgekeerd, staat op zich ook wel gek... :+

Canon 7D | ramonfeleus.nl | Facebook | Flickr | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Autofocus schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:10:
Tja, ik kon het niet laten dat bordje even op de foto te zetten. Volgens mij gebruikten ze die dag de hesjes die over waren van workshops voor de fotografen. Op die manier hadden ze onderscheid gemaakt tussen wel of geen volledige toegang :P Overigens zag ik ook Nikon fotografen met Canon hesje en omgekeerd, staat op zich ook wel gek... :+
Ik dacht dat er misschien fotografen met de oude hesjes rond liepen van vorig jaar of zo, maar voor zover ik weet moet je die altijd weer terug brengen toch ??

Leuke foto! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:08

the mod man

iets van beeldmaker

Gefeliciteerd aan het opperhoofd van het fotografie gedeelte hier op Tweakers. Ik weet zeker dat die hier ergens rond zwerft :+

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Toen ik een keer moest weten hoeveel mijn camera had gelopen kon ik geen goed progje vinden, maar ik kom er nu een tegen die wel lekker werkt voor Canon:

http://www.shutteractuations.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Nomad schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:27:
Toen ik een keer moest weten hoeveel mijn camera had gelopen kon ik geen goed progje vinden, maar ik kom er nu een tegen die wel lekker werkt voor Canon:

http://www.shutteractuations.com/
Volgens mij kan je als je een .jpg foto schiet met je camera het ook uit de EXIF informatie halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zanniebal schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:04:
[...]

Volgens mij kan je als je een .jpg foto schiet met je camera het ook uit de EXIF informatie halen :)
Bij Nikon wel, maar ik meen me te herinneren dat dat bij Canon niet (voor alle modellen) het geval is. Of zit daar nog een verschil tussen jpg en raw (lijkt me eerlijk gezegd stug)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Bij Canon staat het ergens in de exif, want er werken programma's op die manier dat je een jpg moet inladen. Maar het staat niet zoals bij Nikon standaard bij de exif wat zichtbaar is.

Dus voor Canon is zo'n programmaatje fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Heb hem ook even gedownload, tot nu toe nog geen enkele tool die 1-series bodies uit kan lezen. Hopelijk lukt het met deze, ben wel benieuwd hoe mijn camera er aan toe is en of ik al moet sparen voor een nieuwe sluiter :9

Ondanks dat de 1D IV en 1D X er bij staan, de 1D / 1Ds III doet het niet ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Ventieldopje op 20-09-2013 16:17 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Heb vuil in mijn lens (28/1.8) zitten en ik heb geen idee wat het precies is en hoe het daar is gekomen. Het zijn een soort van stipjes en ze zitten in een cirkel alleen helemaal op het uiterste stuk van m'n glas. Het is volgens mij zo gekomen tijdens een aantal dagen trekken door de jungle in Thailand.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2lm28ea.jpg

Herkent iemand dit? Belangrijker: kan ik er iets aan doen?

• Universal Creations
Voel je de spikkeltjes met je vingers/nagels? Ik herken het verder niet, maar probeer eens zo'n spikkeltje weg te halen met je nagel. Hangt je diafragma vast, of lijkt dat nu maar?

[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 21-09-2013 22:06 ]

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Kan ze niet voelen, want ze zitten niet op het frontelement, maar op het glas daarachter (lijkt het). Verder is dat de cap die je door het glas ziet, en niet m'n diafragma ;)

• Universal Creations
Hmmm, ok. Hopelijk is het dan geen schimmel of iets dergelijks als het in je lens zit. Je kunt hem laten schoonmaken bij Rofa repair bijvoorbeeld, of als je handig bent een tutorial op internet zoeken om het front element los te maken.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Toch jammer dat dit een foutje is...:

pricewatch: Sigma 17-70mm F2.8-4 DC Macro OS HSM (Nikon)

O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Onze eigen Tyno in de Gathering of Tweakers video op de frontpage:

video: Gathering of the Tweakers - Vliegtuigspotter Tyno

Nice Tyno, goed bezig :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Muthas schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:11:
Kan ze niet voelen, want ze zitten niet op het frontelement, maar op het glas daarachter (lijkt het). Verder is dat de cap die je door het glas ziet, en niet m'n diafragma ;)
Als je het niet ziet op je foto's maakt het toch niet zoveel uit?
Mocht het schimmel zijn; hou hem wel uit de buurt van je andere lenzen (en tas)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leevmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 00:24

Leevmeister

Analoge fotografie gek

Het lijkt heel erg op schimmel.
Wat betreft uit de buurt houden van je tas en andere lenzen. Dit is nergens voor nodig, want de schimmel zit intern in de lens en komt er echt niet uit. Ik zou hem ASAP laten nakijken door bijv. ROFA, want schimmel tast op een gegeven moment wel de coating van je lens aan als je het laat doorgroeien. Je kan de schimmel trouwens doden door het bloot te stellen aan veel (UV) licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Hmpf jezelf eerst in een kilt hijsen en dan achteraf komen mekkeren dat het niet op internet mag.

Ik wil diegene nog wel sparen door alleen zijn hoofd te plaatsen maar verder heeft ie echt pech. Dan had je dat met je wijze hoofd misschien vooraf moeten bedenken :X

Of denk ik nu heel raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

jip_86 schreef op maandag 23 september 2013 @ 00:59:
Hmpf jezelf eerst in een kilt hijsen en dan achteraf komen mekkeren dat het niet op internet mag.

Ik wil diegene nog wel sparen door alleen zijn hoofd te plaatsen maar verder heeft ie echt pech. Dan had je dat met je wijze hoofd misschien vooraf moeten bedenken :X

Of denk ik nu heel raar :?
meer context graag :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Openbaar evenement van onze kerk waar ik foto's voor maak / de website van beheer. Kilt was daar omdat we voor een goed doel in schotland bezig zijn. Beste man was zo gek het pakkie aan te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:13

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Dat doet mij denken aan zon lytro camera waarvan je na het nemen vande foto het focuspunt kon verleggen. de makers daarvan hebben trouwens ook een website: http://www.lytro.com/camera/
die Camera was alleen een beetje raar van vorm (vierkante staaf) als het een adapter is ziet het er in ieder geval stukken beter uit :+

Zoals al in de video verteld werdt, kan dit zeer handig zijn voor macro fotografie waar het focuspunt erg nauwkeurig moet zijn.(zelfs de optie voor focus stacking?) maarja ik denk dat de raw convertor geen idee heeft doe ie de foto op moet bouwen, daar zal wel speciale software voor nodig zijn dat is dan wel weer een nadeel.

iets heel wat anders: komt er nog een meeting dit jaar?

[ Voor 23% gewijzigd door mrc4nl op 23-09-2013 19:35 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Als iemand een meeting wil organiseren, dan is er nog een meeting. Vanuit de crew is het doorgaans 1 meeting per jaar, maar als iemand een meeting wil organiseren, dan willen we best helpen met het 1 en ander.

Modbreak:Dit kwartaal duurt nog maar 1 week en we hebben nog niet echt veel hotshot-nominaties binnen. Dus kijk vooral nog even tussen foto's van de afgelopen 3 maanden of daar nog wat moois tussen zit. Maak vervolgens een TR aan met daarin de link naar het berichtje waar de foto in staat (bij meerdere foto's in het bericht, de juiste foto aangeven), dan neemt de crew de nominatie mee in de jurering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Thx for the heads up, UC, ik ga gelijk aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Hehehe : http://terriblerealestateagentphotos.com/post/61771896493 _O- Gratis bewoner die je erbij krijgt zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind het altijd leuk als een cameratas helemaal gevuld is met spullen en er niets meer bij past, ben ik de enige of hebben meer dat?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ucLvTesvQuSsSIlqAqgrDny/full.jpg

Bovenstaande zijn de spullen die ik op een bruiloft paraat heb normaal gesproken.
In de auto ligt dan de backup lenzen en body. Zoals je ziet op de foto is alle ruimte wel ongeveer gebruikt en dat voelt fijn :P (niet de tas die ik op bruiloften gebruik trouwens, maar als voorbeeld)

Zijn er meer die een klein blij momentje hebben als een tas precies mooi gevuld is?

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 27-09-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Nomad schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:05:
Ik vind het altijd leuk als een cameratas helemaal gevuld is met spullen en er niets meer bij past, ben ik de enige of hebben meer dat?

[afbeelding]

Bovenstaande zijn de spullen die ik op een bruiloft paraat heb normaal gesproken.
In de auto ligt dan de backup lenzen en body. Zoals je ziet op de foto is alle ruimte wel ongeveer gebruikt en dat voelt fijn :P (niet de tas die ik op bruiloften gebruik trouwens, maar als voorbeeld)

Zijn er meer die een klein blij momentje hebben als een tas precies mooi gevuld is?
Ja, maar geen euforisch momentje ... eerder een kleine depressie haha, zeker na een dag met een volle tas te slepen! :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, maar bij mij zitten en er dan ook een paar flesjes water en pakjes Sultana en droge sokken enzo in dus dat steekt wat schraal af tegen mijn mooie lenzen en bodies. :+

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ventieldopje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:19:
[...]

Ja, maar geen euforisch momentje ... eerder een kleine depressie haha, zeker na een dag met een volle tas te slepen! :+
Op een bruiloft wil ik altijd best wat lenzen paraat hebben, maar de 100 macro is daar bijvoorbeeld geen van en die ligt dus in de backup tas totdat ik hem nodig heb.

Ik heb altijd de auto in de buurt van waar ik fotografeer, want alles in een tas wat ik bij me heb op een bruiloft is geen doen.
(5d2, 5d3, 15-30, 28-75, 24-70, 35/2, 35 1.4, 50 1.4, 85 1.4, 100 2.8, 70-200, 430ex, 580ex, statief en ga zo maar door)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat kan ik me helemaal voorstellen ;) Ik had de zelfde tas trouwens, LowePro Mini Trekker AW of niet?

Toen ik veel macro deed had ik die tas ook zo vol, 5DII, 14 f/2.8, 35mm f/1.4, 85mm f/1.8, MP-E 65mm, Ringflitser etc. :P Maar het is een fijne tas, echter toen hij zo vol zat had ik wel zo iets van damn, ik moet een keer een grotere tas (alweer) want het was altijd wel even grabbelen als je er veel in had zitten.

Nu heb ik dan een Kata 3N1-33 welke me prima bevalt, opsich niet veel groter denk ik maar wel een stuk flexibeler. Maarja zo heel veel gear heb ik opsich niet, alleen het weegt wel wat!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:13

Heb de 2x Lowepro Event Messenger 250. Daar past precies in wat ik nodig zou hebben.

Voor een opdracht die de laatste tijd heel soms voorkomt:
Tas 1 : 3x Camera's zonder grip + 3 lenzen,
Tas 2 : 4 Lenzen + Flitsers, accu's, kaarten en de rest.

Plezier
1 Tas
2x Camera's, 3 lenzen, filters en statief die een eigen tas heeft.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Leuk om te zien, maar ik baal dan dat ik niet de Plus versie van mijn Lowepro Rolling Compu Trekker AW heb gekocht, hoewel die waarschijnlijk net zo vol zou zitten denk ik :+

Als ik alles wil meenemen dan past het gewoon niet :o :$ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ventieldopje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:29:
Dat kan ik me helemaal voorstellen ;) Ik had de zelfde tas trouwens, LowePro Mini Trekker AW of niet?

Toen ik veel macro deed had ik die tas ook zo vol, 5DII, 14 f/2.8, 35mm f/1.4, 85mm f/1.8, MP-E 65mm, Ringflitser etc. :P Maar het is een fijne tas, echter toen hij zo vol zat had ik wel zo iets van damn, ik moet een keer een grotere tas (alweer) want het was altijd wel even grabbelen als je er veel in had zitten.

Nu heb ik dan een Kata 3N1-33 welke me prima bevalt, opsich niet veel groter denk ik maar wel een stuk flexibeler. Maarja zo heel veel gear heb ik opsich niet, alleen het weegt wel wat!
Is inderdaad de lowepro minitrekker AW, dat je dat ziet vind ik knap :).
De tas ligt hier in ongebruik, al jaren moet ik zeggen, maar weg doen is ook zo wat.

Normaal gesproken loop ik met de domke F2, maar daar past minder in (tenzij ik de zijvakken ook voor lenzen gebruik).

Het typische "een fotograaf heeft net zoveel tassen als een gemiddelde vrouw" klopt bij mij aardig.
Los van dat ik een berg tassen gekocht heb voor de verkoop heb ik voor eigen gebruik 5 tassen. En eigenlijk gebruik ik alleen de domke.

Ik denk er wel eens aan om een trolly te kopen. Voor sommige klussen zou dat super zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat ik mobiel/dynamisch op een bruiloft ermee kan zijn. Maar tegelijkertijd heb je met een trolly zoveel meer comfort en ruimte in de tas, dat klinkt me goed in de oren :p.

Zou ik een fotograaf zijn die op locatie statische dingen fotografeerde, dan was de keuze makkelijk (hi sapphire :P), maar voor bruiloften kan ik niet echt de ideale tas vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 27-09-2013 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

van got zelf Die vreselijke foto's op Funda

Over een eventule meet:
een bijeenkomst in october lijkt mij wel leuk. Maar dan is er natuurlijk de vraag waar die meet zou moeten zijn.Bij mij thuis is een misschien optie. Gelegen in een nationaal park, met natuur op loopafstand.(Ik zou best wel een rondleiding willen geven).Maar het punt is dat ik niet bepaald centraal in Nederland woon. Ook heb ik geen idee of er hier mensen zijn die zin hebben om naar zo'n onofficiele meet te gaan :)

Zal ik dan een topic maken voor evt input of vind men 1 meet per jaar wel genoeg?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

[afbeelding]

Yup.. Jammer dat m'n schouders dat altijd wat minder leuk vinden :+
Mijn tas wordt steeds leger, maar dat komt omdat er Canon-spul wordt ingeruild voor Fuji, dat is dan wel weer leuk.

edit: hier een stem vóór weer een meet, btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Meeting organiseren is altijd goed. Mooi plekje met ofwel de ruimte om te socialisen ofwel een locatie die fotogeniek is (of een combi) is altijd geschikt.

Open een animo-check topic en kijk even of er behoefte is mrc4nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Nomad schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:51:
Meeting organiseren is altijd goed. Mooi plekje met ofwel de ruimte om te socialisen ofwel een locatie die fotogeniek is (of een combi) is altijd geschikt.

Open een animo-check topic en kijk even of er behoefte is mrc4nl
bij deze: mrc4nl in "Meeting " Groene Hart", wandelroute en fotograferen"

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 03-10-2013 12:22 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Een tijdje terug vertelde ik hier dat ik een fotoreis gewonnen had via tijdschrift Zoom.nl
M a r c o in "F&V community topic"

Het was een 9 daagse reis van Nordic Vision, naar IJsland, onder begeleiding van natuurfotograaf Theo Bosboom.

Ik ben van gisteren weer thuis van deze reis, en ik kan niet anders zeggen dat het een fantastische ervaring is. We waren met een groep van 10 deelnemers, die elk een passie voor fotografie delen, en inmiddels ook een passie voor IJsland. We hadden een zeer gevarieerde groep mensen die toch een hechte en gezellige groep vormden.
We zijn dagen al om 6 uur in de ochtend vertrokken om bij zonsopgang te fotograferen, om pas na zonsondergang weer terug te komen in het hotel. We hebben ook nog een keer van 3:00 tot 5:00 uur in de auto bij een waterval zitten wachten op uitblijvende opklaringen om noorderlicht te kunnen zien.
Helaas hebben we tijdens deze reis geen geluk gehad. De nachten dat er activiteit was, was het niet helder, en op de heldere nachten was er geen activiteit.

Er wordt ruim de tijd genomen voor de fotografie. Er wordt vaak minimaal een paar uur doorgebracht per locatie, en een aantal locaties wordt meerdere malen opnieuw bezocht. Bij Hraunfossar zijn we 2 dagen elk ca 4 uur geweest. (wat nog tijd te kort is voor deze adembenemende locatie)

Tussendoor krijg je goede tips en advies van de fotograaf. Op 2 avonden hebben we fotobesprekingen gedaan, waar je commentaar of tips krijgt van de fotograaf of reisgenoten. waarna je de volgende dag soms op de zelfde locatie je foto kunt verbeteren.
Ook heeft de fotograaf een demonstratie van zijn nabewerkingsproces in Lightroom gegeven. Waar ik dacht toch al behoorlijk handig te zijn met dit programma, heb ik hier toch ook weer een aantal goede tips meegekregen.

Alles bij elkaar is het een echte aanrader voor wie wat wil leren over natuur en landschapsfotografie.
Binnenkort zal ik proberen een showcase te plaatsen (dat durf ik met de resultaten van deze reis wel aan)
maar eerst moet ik nog foto's verwerken voor Zoom.nl

In een van de komende nummers van Zoom.nl komt een artikel over de reis, geschreven door Theo Bosboom, met foto's van hem, en foto's van mij daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Nice Marco, mooi om te lezen dat het zo'n mooie ervaring was. Ik ben zeker benieuwd naar je showcase en getuige het mooie landschap daar weet ik zeker dat het smullen zal worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
We hebben onder andere locaties bezocht als de watervallen Gullfoss, Faxifoss, Bruarfoss, Hraunfossar, barnafoss, oxararfoss.
Maar ook landschappen zoals een stukje op de Kjölur route, thingvellir national park, Husafel.
Wat betreft de herfstkleuren kon de timing niet beter zijn. Die waren net deze week op hun hoogtepunt.
De meest bonte collectie van groen/wit/oranje/geel/rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

M a r c o schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:05:
We hebben onder andere locaties bezocht als de watervallen Gullfoss, Faxifoss, Bruarfoss, Hraunfossar, barnafoss, oxararfoss.
Maar ook landschappen zoals een stukje op de Kjölur route, thingvellir national park, Husafel.
Wat betreft de herfstkleuren kon de timing niet beter zijn. Die waren net deze week op hun hoogtepunt.
De meest bonte collectie van groen/wit/oranje/geel/rood.
praatjes vullen geen plaatjes, hier met die foto's, maak maar een showcase aan zeg ik je :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad heel nice Marco :) dat klinkt lekker enthousiast. Toen ik in IJsland was, eind augustus was er al Noorderlicht maar lag ik te 'slapen' ;)

Ben benieuwd of de instructeur ook eigen (goede) locaties had, dus naast de bekende plekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Gisteren voor een groep vrienden een basiscursus fotografie gehouden. Ben zelf absoluut geen professional, maar weet van de basis genoeg af om anderen (lees: leken) erover te informeren.

Dus vooraf een powerpoint in elkaar gezet en gisteren in een gehuurd zaaltje de vrienden de presentatie/cursus gegeven.

Daarna op pad geweest om de cursus in de praktijk te brengen. Heb de mensen oefeningen gegeven om te focussen op diverse objecten, te kijken wat sluitertijd met de foto doet en voor degenen met een spiegelreflex (waren er 2 met een redelijk beperkte compact camera) te oefenen met scherpte/diepte.

Uiteindelijk heb ik ze de opdracht gegeven om thuis de mooiste 5 foto's uit te zoeken en die naar mij te mailen. Ben benieuwd waar ze mee komen :)

Voor mij was dit een erg leuke ervaring en heb (op basis van het verloop van de dag) wat verbeterpuntjes opgeschreven aan de cursus en de praktijkles.
Leuk feitje: heb nu al (ook al had ik nog niet eens bedacht of ik het zelf wilde) 3 aanmelding voor de vervolgcursus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:51:
Ben benieuwd of de instructeur ook eigen (goede) locaties had, dus naast de bekende plekken?
Een paar mooie plekken in het Thingvellir park, een stukje op de Kjoler route (F35), daar wist hij nog meerdere goede plekken, maar de route was verderop al onbegaanbaar door sneeuwval.
Dan nog een paar mooie stukjes "bos" in Husafell.
En natuurlijk bruarfoss, een hele mooie, maar onbekende waterval. Staat nergens aangegeven, en als je de weg niet weet zul je hem nooit vinden. Je moet ca 20 minuten door de struiken en slik wandelen om hem te bereiken.

Daarnaast wist hij ook precies op wat voor tijdstip van de dag het licht op die plaatsen het mooist was.
gullfoss voor zonsopgang, faxifoss bij zonsondergang, enz.

De begeleider was volgens mij nu voor de 17e keer in IJsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M a r c o schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:50:
[...]

Een paar mooie plekken in het Thingvellir park, een stukje op de Kjoler route (F35), daar wist hij nog meerdere goede plekken, maar de route was verderop al onbegaanbaar door sneeuwval.
Dan nog een paar mooie stukjes "bos" in Husafell.
En natuurlijk bruarfoss, een hele mooie, maar onbekende waterval. Staat nergens aangegeven, en als je de weg niet weet zul je hem nooit vinden. Je moet ca 20 minuten door de struiken en slik wandelen om hem te bereiken.

Daarnaast wist hij ook precies op wat voor tijdstip van de dag het licht op die plaatsen het mooist was.
gullfoss voor zonsopgang, faxifoss bij zonsondergang, enz.

De begeleider was volgens mij nu voor de 17e keer in IJsland.
Ik ben benieuwd naar je foto's :) Al is Bruarfoss wel degelijk redelijk bekend onder fotografen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
@Marco: erg toffe reis geweest zo te lezen. Als ik ooit er geld voor heb, zal ik het zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Marco: Als ik zo'n reis win, ga ik ook niet weigeren. ;) Ben benieuwd naar je foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mn laptop was een tijdje geleden hard gevallen, met als gevolg dat de lcd "kaput" is gegaan

Wat ik heb gedaan is op reviewsites naar het beste paneel gezocht, en die via ebay gekocht.
Dit koste mij 45 euro inc verzenden en ik heb nu dus een laptop met prima kijkhoeken en hoge gamut (72%)

Een slechte monitor mag voor mij geen excuus meer zijn om foto's met rare kleuren te postten :+
al valt er weinig te kalibreren.Het is maar te hopen dat de kleuren zoals ik ze zie goed zijn

[ Voor 10% gewijzigd door mrc4nl op 03-10-2013 19:56 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

mrc4nl schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:46:
Mn laptop was een tijdje geleden hard gevallen, met als gevolg dat de lcd "kaput" is gegaan

Wat ik heb gedaan is op reviewsites naar het beste paneel gezocht, en die via ebay gekocht.
Dit koste mij 45 euro inc verzenden en ik heb nu dus een laptop met prima kijkhoeken en hoge gamut (72%)
That's the Tweaker Spirit d:)b
Een slechte monitor mag voor mij geen excuus meer zijn om foto's met rare kleuren te postten :+
Al valt er weinig te kalibreren.Het is maar te hopen dat de kleuren zoals ik ze zie goed zijn
Als je een laptopscherm kalibreert wordt er gewoon een nieuwe monitor profile aangemaakt waarin alles goed afgesteld is ;)
Je zal alleen de helderheid en het contrast eventueel zelf moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Laatst online: 17-09 22:16
Heb ik net Creative Cloud Photoshop en Lightroom de aanbieding gepakt voor 12,99 per maand met jaarcontract komt ie bij Slim.nl vandaag beschikbaar voor 15 euro per jaar maar dan met echt alle adobe pakketten :(

** Edit: Kan binnen 30 dagen kosteloos annuleren huidige abonnement zie ik dus geen probleem 8)

[ Voor 23% gewijzigd door hypz op 04-10-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Wel gaar dat ze dat alleen bij Slim.nl hebben en (nog?) niet bij Surfspot -O- :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Ja sinds vanmorgen pas trouwens hoor, misschien dat iemand het er nog ff moet opzetten ofzo bij surfspot.

Onduidelijk is het me alleen of je het wel of niet commercieel mag gebruiken. Ik las ergens dat vanaf CS5 educatieve licenties ook commercieel gebruikt mogen worden.

Zie hier bijvoorbeeld:
http://forums.adobe.com/thread/617292

Weet niet hoe dit zit met Adobe CC kan er echt nergens iets over vinden. Heb deze vraag in de adobe forums gesteld maar nog geen reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Binnenkort allemaal gratis aangezien de hele zooi gehacked is bij Adobe :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Even flink geschrokken vandaag, was bezig met een fotoshoot met iemand, werd mijn cameratas gestolen die ik op de grond had staan....
Uurtje later belde iemand mij die de tas gevonden had een eind verderop in de bosjes. Wonderbaarlijk zat alles er nog in ook, denk toch snel t.w.v. 600 euro wat er nog in zat, lenzen / flitsers. Zullen wel geen idee van de waarde gehad hebben.
Tas wel vrij vochtig maar heb van die zakjes in de tas die vocht opnemen dus niks aan de hand verder.

Hulde aan eerlijke mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Da's schrikken inderdaad! Gelukkig goed afgelopen.

Daarom baal ik er altijd wel van dat ik veel te veel meesleep als ik een dagje ga fotograferen :+ Want ik durf m'n tas(sen) nooit even te laten staan, zelfs op plekken waar niemand is, waardoor ik dus constant aan het sjouwen ben en aan het eind van de dag kapot ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik ben zelf goed van vertrouwen, op school laat ik ook vaak Mn tas onbeheerd achter.

Op de meet in burgers zoo had ik voor de groepsfoto ook Mn tas in het restaurant achter gelaten, er zat niet veel in dus dat kon wel. Maar niet wetende dat Hamed daar bleef om op mijn tas te passen. :$

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

mrc4nl schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:46:
Ik ben zelf goed van vertrouwen, op school laat ik ook vaak Mn tas onbeheerd achter.

Op de meet in burgers zoo had ik voor de groepsfoto ook Mn tas in het restaurant achter gelaten, er zat niet veel in dus dat kon wel. Maar niet wetende dat Hamed daar bleef om op mijn tas te passen. :$
Oef, nou dat vind ik weer het andere uiterste hoor :? Ik pas altijd wel goed op waar ik mijn tas neer zet en wie er bij in de buurt lopen en let er ook altijd op dat ze hem niet makkelijk mee kunnen nemen (kreng is ook nogal zwaar). Hoe dan ook, ik heb alles wel goed verzekerd!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
mrc4nl schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:46:

Niet veel?! Ik loop nu nog krom! :+ Zaten toch aardig wat MF lensjes in hoor :)

Gelukkig dat de tas is teruggevonden! Misschien dat ik ook maar mijn contactgegevens in m'n tassen moet doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Sjekster schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:36:
[...]
Niet veel?! Ik loop nu nog krom! :+ Zaten toch aardig wat MF lensjes in hoor :)
Die gratisch 300mm +1 liter drinken maakte wel een groot deel van gewicht uit.Maar de totale waarde van al die mf lenzen viel erg mee. Dat is ook èèn van de redenen dat ik er wat "makkelijk" mee omga.

Als er dure zeiss lenzen inzaten (waar ik 5 maanden voor zou moeten werken) tja dan was ik ook voorzichtiger geweest. ;)

Het is een goed idee van jou om contactgegevens op te schijven (of alleen naam+nummer) mocht iemand een tas hebben gevonden, dat zou ik eigenlijk ook moeten doen.

Zo zag ik een keer op marktplaats een 5D waarvan de vinder wat foto's plaatse uit die camera of iemand misschien een persoon herkende/om de eigenaar terug te vinden. Ik denk niet dat dat wat geworden is.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Funny story : Ik ben een keer naar de dames wc geweest, omdat die WEL plek had voor mijn tas met fotospulletjes naast de toiletpot :+

Alle hokjes kon je namelijk zien van zowel de mannen als de vrouwen vanuit de hoofdgang dus ik koos automatisch degene met de meeste ruimte en later zag ik pas dat die voor vrouwen is/was :$ Oops! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Moderator Nordlys zal komend half jaar minder/weinig online zijn. Hij blijft gewoon moderator en rood, maar voor dringende dingen kan je dus beter even bij een andere mod aankloppen.

Als die terug is, rond april, dan heeft hij vast een berg mooie foto's voor ons. Hij gaat namelijk de wereld verkennen met de camera in aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dat belooft wat bij terugkomst! Laat die showcases maar komen :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Kunnen we dan ook stemmen of 'ie wel mod mag blijven, aan de hand van de kwaliteit van z'n foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Hahn schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:21:
Kunnen we dan ook stemmen of 'ie wel mod mag blijven, aan de hand van de kwaliteit van z'n foto's?
Haha, of alles is puur theoretisch geweest altijd ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Nomad schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:33:
[...]
praatjes vullen geen plaatjes, hier met die foto's, maak maar een showcase aan zeg ik je :P.
Hmm, de bedoeling was dat ik even moest wachten met een showcase tot de publicatie in Zoom.
Omdat ik nog niet weet welke foto's uit mijn selectie geplaatst worden in het tijdschrift.
Nu hoor ik echter dat het artikel verschoven is van het november nummer naar het december nummer.
omdat dit een themanummer over reizen word.
Dat word dus nog iets langer wachten.

zoethoudertje:
experimentje bij Bruarfoss. vond hem zelf wel geslaagd.
Bruarfoss-iceland-small
(klikbaar voor groter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

M a r c o schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:27:
[...]

Hmm, de bedoeling was dat ik even moest wachten met een showcase tot de publicatie in Zoom.
Omdat ik nog niet weet welke foto's uit mijn selectie geplaatst worden in het tijdschrift.
Nu hoor ik echter dat het artikel verschoven is van het november nummer naar het december nummer.
omdat dit een themanummer over reizen word.
Dat word dus nog iets langer wachten.

zoethoudertje:
experimentje bij Bruarfoss. vond hem zelf wel geslaagd.
[afbeelding]
(klikbaar voor groter)
Coole plaat, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 16:54

mvh

State Governor

Zijn hier ook Autovisie-lezers? Ik meen tenminste een van de fotografen/s te herkennen aan de beeldstijl: bewegingsonscherpte + verscherping (en dan niet het 'meetrekken' soort van beweging), en een terugkerend thema in een deel van de andere foto's :)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Valt me opeens op dat de systeem camera's een eigen groep gekregen hebben in de PW. Even wennen, maar wel beter denk ik. (Zitten nog wel wat foutjes in, zoals de Leica M's die nu verdeeld zijn over twee groepen...)

[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 20-10-2013 00:13 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Op vakantie in Florida vandaag de art-galery van Clyde Butcher ( www.clydebutcher.com) bezocht. Ben zelf nooit echt van het bezoeken van dit soort galeries geweest, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Deze man is van het oude stempel: groot formaat camera in de swamps van Florida prachtige shots maken. En dan vervolgens op groot formaat afdrukken. Vintage apparatuur, dodge and burn in de doka, met gigantische afdrukken tot gevolg. Een hele ervaring voor mij als film-noob :P . Wat een detail op zulke schaal :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:03

B64

deblaauwn schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:09:
Zijn hier ook Autovisie-lezers? Ik meen tenminste een van de fotografen/s te herkennen aan de beeldstijl: bewegingsonscherpte + verscherping (en dan niet het 'meetrekken' soort van beweging), en een terugkerend thema in een deel van de andere foto's :)
Tja, vroegâh stond bij alle artikelen gewoon de fotograaf vermeld, tegenwoordig wordt dat steeds vaker achterwege gelaten, met name als er een Autovisie-fotograaf bezig is geweest (tenminste, daar houd ik het dan maar op ;) ). Inderdaad kun je sommige staffotografen wel een beetje herkennen aan de stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 16:54

mvh

State Governor

Nee hoor, in dit geval staat de naam er gewoonlijk wel bij :)

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Denkt iedereen ook om het nomineren van eventuele hotshots, we zitten alweer op 1/3e van Q4 en we hebben nog precies 0 nominaties binnen.
Nu kan het ook zijn dat er nog maar weinig toppers geplaatst zijn, dat kan gebeuren, maar probeer er in ieder geval om te denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Hoe werkt het over het algemeen? Nomineert men hun eigen foto's ook bijvoorbeeld? Misschien is het wat een topic te maken waar men hun eigen beste foto van het kwartaal kan plaatsen en dat dat dan ook gelijk als nominaties meegenomen word voor de hotshots?

Lijkt mij ook wel leuk om de hotshots op te delen in categorieën eigenlijk. Zoals laatste keer waren er eigenlijk alleen landschaps en vliegtuig foto's. Misschien wat om per categorie 1 foto te nemen (Vliegtuig / landschap / portret / dier / etc..)?

Ik schrijf maar gewoon mij gedachten op hoor, misschien dat mensen het met mij eens zijn, misschien niet :) Maar ik vond de laatste keer de hotshots wel wat tegenvallen omdat het allemaal vliegtuigen en landschappen waren. Niet slecht bedoeld hoor, waren mooie foto's dat zeker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Volgens mij was het het idee dat als jij een foto erg mooi vind dat je die dan aan de modjes doorstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Dat was wel duidelijk opzich, maar bedoel meer ook voor het probleem dat er niet zoveel genomineerd word. Denk dat er weinig mensen zijn die de tijd nemen andermans foto te nomineren. Hier maak ik mijzelf ook schuldig aan moet ik zeggen. Ik kijk meestal op het werk af en toe in de topics en ga dan niet snel nog extra handelingen uitvoeren behalve even lezen en kijken.

Vandaar dat ik dacht misschien een topic waar ieder zijn eigen hotshot van kwartaal post (maximaal 1 foto), die dan ook direct als nominatie meegenomen word voor. Denk dat er dan een stuk meer nominaties zijn omdat je dan je eigen werk aandraagt als hotshot. (En sowieso leuk te zien wat ieder zijn beste plaat vind dat kwartaal.) Het zal niet een te groot verzameltopic worden dan ook als je een limiet van 1 hebt.

Ik bedoel in sommige verzameltopics verschijnen prachtige platen, maar soms duurt het zelfs weken voordat er uberhaupt iemand weer eens reageert. Kleine kans dat iemand dan ook iets genomineerd zal hebben daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Dat zou wel een idee zijn, een apart topic waarin je jezelf kan nomineren en de mods er dan een paar kiezen :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Royz schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:28:
Dat zou wel een idee zijn, een apart topic waarin je jezelf kan nomineren en de mods er dan een paar kiezen :)
bestonden die topics niet?. show je beste foto oid.
EDIT, gevonden

alleen per jaar :+
[Verzamel] Je eigen 3 hotshots van 2012

[ Voor 15% gewijzigd door mrc4nl op 31-10-2013 17:23 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Leuke contest, speciaal voor fotograferende tweakerts en pixel-peepende photogeeks van Lensrentals: :Y)

http://www.lensrentals.co...togeek-geek-photo-contest

(Via Dpreview)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Fiber schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:55:
Leuke contest, speciaal voor fotograferende tweakerts en pixel-peepende photogeeks van Lensrentals: :Y)

http://www.lensrentals.co...togeek-geek-photo-contest

(Via Dpreview)
Haha omg dat is brilliant! :+ Toch maar eens even mijn MP-E foto's opsnorren, die randen waren ziekelijk scherp!

www.maartendeboer.net

Pagina: 1 ... 39 ... 97 Laatste