Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

haha dit gaat om gear niet om mooie fotos.
ik heb al een idee voor een lenseption :9

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:13
De hoofdprijs is wel een hele mooie (en dure). Je kunt ook nog een idee voor een speciale categorie opsturen. Flares zijn ook wel leuk als categorie.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 20:24
Zoek de fout... :+

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/43890092/foutje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Er hoort geen tie-wrap omheen te zitten....
De verkoper houdt denk ik van vignetting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Crop lens op FF body?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jip, blijkbaar heeft die niet zo'n rubberen ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
:D Welke media markt is dat?
Was vanavond toevallig zelf ook bij mediamarkt eens, leuk dat ze daar ook de camera's uit hoger segment verkopen. Heb ik eindelijk eens even met een Nikon D800 kunnen spelen en voelen. Mooie camera maar ik vond de grip wel vrij klein voelen in vergelijking met een 5d :)

[ Voor 82% gewijzigd door hypz op 07-11-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-09 20:24
Dit was mediamarkt Rotterdam Alexander, wordt ook echt zodanig als kit verkocht. 8)7 Volgens verkoper was dit helemaal geen probleem alleen worden er doorgaans wel andere lenzen geadviseerd bij deze camera. Juist ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

de doelgroep voor die camera zou dat moeten weten :+

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Hopen dat er garantie zit op die body en dat ze niet aankomen met, ja maar meneer deze body en lens passen ook niet bij elkaar! :+

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Daar heb ik ooit mijn 15-85 en 7D gekocht als kit... wat een prutsers! :X
Universal Creations schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:42:
Jip, blijkbaar heeft die niet zo'n rubberen ring.
Die zit er wel op hoor : Kijk maar :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 07:36
Vraagje... ik word tegenwoordig op m'n werk steeds vaker gevraagd om foto's te maken van personeelsleden voor het personeelsblad. Per fotoshoot ben ik in totaal gemiddeld 2 uurtjes kwijt (foto's maken en nabewerking).

Omdat het nu steeds vaker gebeurd hebben ze me aangeboden een vergoeding te geven hiervoor. Wat is naar jullie mening hiervoor echter een redelijke vergoeding, er rekening mee houdend dat het dus mijn werkgever is en dat ik de foto's maak in de baas z'n tijd (de nabewerking echter in m'n eigen tijd).

En als ik hiervoor echt een vergoeding ga ontvangen, kan ik dat gewoon als particulier accepteren, of komen er belastingtechnische vraagstukken bij kijken, omdat het misschien wordt gezien als een vorm van inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Kan je niet gewoon (over)uren schrijven voor de nabewerking dan? Heb je verder ook geen problemen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Lijkt mij ook gewoon het makkelijkste. Ik maak ook foto's voor mijn werk (school) en ik krijg gewoon uren extra voor die foto's. Bij ons bestaat er niet zoals als overuren, maar heb je naast lestaken ook andere taken en fotografie is er 1 van voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Waar ik werk kennen ze het principe overuren niet :) Daar kennen ze alleen tijd voor tijd. En ik vind het wel fijn er een financiële vergoeding voor te ontvangen. Misschien vraag ik gewoon een uurtarief, iets van € 50 p/u ofzo (of is dat weer veel te hoog?). Vraag me dan alleen weer af hoe dat belastingtechnisch zit. Dat zal ik wel moeten declareren bij m'n belastingaangifte denk ik dan :)

Dat betekent dan wel een factuur opstellen e.d.

[ Voor 6% gewijzigd door Sakete op 10-11-2013 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Universal Creations schreef op zondag 10 november 2013 @ 14:04:
Lijkt mij ook gewoon het makkelijkste. Ik maak ook foto's voor mijn werk (school) en ik krijg gewoon uren extra voor die foto's. Bij ons bestaat er niet zoals als overuren, maar heb je naast lestaken ook andere taken en fotografie is er 1 van voor mij.
Ik doe het als tijd voor tijd. Had laatst een congresje van mijn wg, en die hadden een fotograaf. 3000E/dag, ex btw.
Nu ging dat niet ivm weersomstandigheden (vorige week maandag) en hebben ze mij dus gesjeft.
Stuk goedkoper.

Ik schrijf de uren in tijd-voor-tijd.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:18

Fiber

Beaches are for storming.

Boudewijn schreef op zondag 10 november 2013 @ 22:52:
[...] die hadden een fotograaf. 3000E/dag, ex btw...
Welke fotograaf kan er nog zulke tarieven rekenen...? Anon Corbijn? Erwin Olaf...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-09 08:00
Fiber schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:51:
[...]

Welke fotograaf kan er nog zulke tarieven rekenen...? Anon Corbijn? Erwin Olaf...?
3000 euro is niet zo heel veel voor een dagtarief hoor.
Anton Corbijn en Erwin Olaf zitten aan een veelvoud daarvan, die komen voor 3000 euro echt niet een dag werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Oké, bedankt voor de tips dan. 3000 euro it is :)

/s

Zal ff overleggen wat handig is. Misschien als ik 100 euro per uur vraag dat ze me niet meer vragen om foto's te maken (wat ik niet zo heel erg zou vinden, heb het momenteel erg druk met andere zaken).

Het punt is dat ik in een relatief groot bedrijf werk (een bank) en een andere afdeling (de communicatie afdeling) me heeft gevraagd om foto's te maken voor hun personeelsblad. Ik zie wel waar het op uit komt.

[ Voor 29% gewijzigd door Sakete op 11-11-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vergeet ook niet dat als je die prijs vraagt je ook wel verwacht wordt die kwaliteit te leveren lijkt mij. Maar het is wel een goeie tactiek voor als je die opdracht niet wil hebben en een mooie verdienste als ze tóch ja zeggen!

Bij een bank denk ik dat je aardige kans van slagen hebt lijkt mij! Succes in ieder geval!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gisterenavond het filmpje van Low light astrophotography from the ISS zitten kijken. Daar zitten wel gave beelden bij zeg :o

En mooi Nikon speelgoed, zoals die legendarische 8mm Fisheye _O_

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Leuke foto gevonden als "anti-middel" voor mensen die o zo overbodig blij en happy kunnen doen over de kleine afmetingen van hun camera : http://www.pbase.com/lensrentals/image/153178808 8) _O_ }) :+

Via mrc4nl in "Het grote Macro Hardware-topic" gevonden trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 17-11-2013 17:39 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Hahaha, is er iets veranderd aan de manier waarop 500px werkt ofzo? Ik heb eigenlijk nooit veel activiteit op mijn photostream. Nu heb ik echter 5 foto's geupload en instantly werd mijn mailbox overspoelt met berichtjes over likes, favorites, foto's die upcoming en popular werden etc etc..... 8)7

Ik ben blij met de foto's die ik maak hoor, daar niet van, maar zo bijzonder zijn deze ook weer niet. Zullen wel weer die "ik like jouw foto, jij liked mijn foto" types zijn, maar dan nog, hoe kan het ineens zoveel aandacht trekken? :o

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Soms vallen ze ineens op, het is een héle rare site! Het kan liggen aan de tijd dat je ze post maar ook de onderwerpen of zelfs de uitsnede die 500px er van maakt ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Er werd ineens ook 1 foto meerdere keren binnen een paar minuten van elkaar geliked / faved, terwijl die foto er al maanden op staat en allang naar een donkere hoek is verbannen. Geen idee hoe die zooi werkt, maar goed, het is allang duidelijk dat het over het algemeen niet vanwege de kwaliteit is dat er geliked wordt...:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Ja 500px zijn echt vooral mensen die naar likes en comments "grinden" (om het maar in gaming termen te zeggen). Soms kom je profielen tegen van mensen met alleen maar waardeloze standaard fototjes van bloemetjes die niet eens goed belicht zijn maar wel elke foto ik weet niet hoeveel likes en comments krijgen.

En dat doen ze dan door zelf op elke willekeurige foto die ze tegen komen te commenten en liken, in de hoop een like terug te krijgen.

Vind het wel jammer maar denk dat ze er weinig aan kunnen doen. Verder is het best een leuke site maar dat soort dingen vernaggelt het een beetje.

Ik vind zelf het concept van Pixoto wel leuk, dat je steeds 2 foto's krijgt voorgeschoteld en dan moet kiezen welke je het mooist vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Ik lach me krom eerlijk gezegd. Zie dan staan: 23 views, 28 likes and 11 favs. Dus op z'n minst zouden tussen de 28 en 39 mensen m'n foto bekeken moeten hebben. Blijkt nu dus dat ze blijkbaar gewoon vanuit de flow of de app direct op het like / fav icoontje kunnen klikken...zijn meestal ook dezelfde mensen die direct na elkaar m'n laatst toegevoegde foto's liken, die staan in die flow vlak naast elkaar...

En die comments zijn ook vaak copy paste werkjes, heb het bij een paar gasten nagekeken, die zeggen bij alle comments op nieuwe foto's zelfde. "Fantastic! V&F!" :X :F :+

Zitten hele mooie foto's tussen op 500px, maar door dit soort gezeik komen die lang niet altijd naar boven drijven......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 09:46
edit: verkeerde topic :P

[ Voor 93% gewijzigd door Teun_2 op 23-11-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Sjekster schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 16:58:
Ik lach me krom eerlijk gezegd. Zie dan staan: 23 views, 28 likes and 11 favs.
Als je echt misselijk bent van alle overdreven positieve commentaren, kan je als tegenwicht nog altijd hier posten: Solo testcasefoto's - om van te leren - Deel 14 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Meeste plaatjes die ik heb geupload staan al her en der verspreid over de verschillende topics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

De winnaars van de "lensrentals Photo Geek Contest 2013" zijn bekend, er zitten leuke inzendingen tussen.
mijn 2 inzendingen helaas niet ;( :P

http://www.lensrentals.co...geek-contest-2013-winners

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fijinees
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-02-2021
@ Gyrrak, Het produkt stopt na een jaar gewoon met werken, Ik heb het vorig jaar besteld, ZONDER deze voorwaarde. Adobe heeft de voorwaarden verandert, waardoor de licentie plotseling niet meer geldig zou zijn. Ik was niet de enige bij wie het zomaar stopte, en bij een aantal mensen na veel langer dan een jaar.

Ik ben nu bezig om alle gegevens te verzamelen om te kijken of het mogelijk is een klacht in te dienen bij de consumenten autoriteit. Volgens mij mogen voorwaarden niet zomaar worden verandert na aanschaf.

Dus voor iedereen die via Surfspot besteld, PAS OP.

[ Voor 0% gewijzigd door Fijinees op 11-12-2013 18:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het heeft even geduurd, maar eind deze week ligt dan toch de Zoom met het artikel over mijn IJsland reis in de winkel. Abonnees kunnen hem nu digitaal al zien via de iPad app.

Zoom artikel IJsland
(mijn foto op deze pagina)
Het artikel is geschreven door de fotograaf die ons begeleide. Theo Bosboom.

Tussen kerst en nieuw dan toch eens werk maken van een show/test case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Proficiat, prachtige foto alvast. Ik kijk uit naar je showcase, of je moet willen dat we massaal 'de Zoom' aanschaffen, maar dat wil je ons vast niet aandoen ;) .

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
lol, er staan op zich maar 3 foto's van mij in dat artikel. waaronder bovenstaande.
De andere 2 zullen inderdaad wel in de showcase komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zoo herkenbaar :

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-LyoKP3zy_2s/UqHN4UiJ1qI/AAAAAAAAti8/F2MOMKkJZWM/s1600/2048.jpg

Altijd of te veel mm. aan de (U)WA kant of te weinig mm. aan de tele kant :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Moet ze maar een 17-40 ipv een 24-70 gebruiken.

Hoe houdt die riem de broek omhoog????

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fraaie foto, lekker strakke buik, leuk standje. Jammer dat haar gezicht zo blurry is...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/hxtweakers.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door GerardHenninger op 25-12-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Jij ook gerard. Zal vast wel lukken met al die modellen ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fraaie kerstballen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Elke keer als ik dat soort foto's zie heb ik het idee dat ik totaal verkeerd bezig ben met fotografie... :+

Vrolijke kerstdagen iedereen en alvast een Gelukkig, gezond, leuk 2014 met een heleboel leuke foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Niemand die ziet dat de ballen nep zijn? Deze foto was topless, maar aangezien de meeste mensen dat niet aankunnen zijn de ballen/borsten in 3D nagemaakt (net zoals de letters).
nero355 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:52:
Elke keer als ik dat soort foto's zie heb ik het idee dat ik totaal verkeerd bezig ben met fotografie... :+

Vrolijke kerstdagen iedereen en alvast een Gelukkig, gezond, leuk 2014 met een heleboel leuke foto's :)
Vrouwen fotograferen is leuk voor erbij, maar daar zit (voor mij) niet het grote geld. Je verdient bijvoorbeeld meer met interieurfoto's maken of sportauto's op de gevoelige plaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

GerardHenninger schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:57:
[...] Niemand die ziet dat de ballen nep zijn...?
Neuh... Daar hebben we de hi res originelen voor nodig... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

GerardHenninger schreef op woensdag 25 december 2013 @ 21:57:
Vrouwen fotograferen is leuk voor erbij, maar daar zit (voor mij) niet het grote geld. Je verdient bijvoorbeeld meer met interieurfoto's maken of sportauto's op de gevoelige plaat zetten.
Mja, ik hang vooral rond op het circuit en dan aan de bezoekers kant van het hek, maar vooral omdat ik het leuk vind en niet omdat het me wat oplevert :)

Verder eigenlijk alles behalve portret/studio fotografie, zolang ik maar lol heb!

• GerardHenninger
nero355 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 22:41:
[...]
Verder eigenlijk alles behalve portret/studio fotografie, zolang ik maar lol heb!
Precies en zo hoort het ook: je moet lol hebben! Ik miste dat dit jaar een beetje, vandaar dat ik meer vrij werk/vrouwen doe.

• Sjekster
Ik had op z'n minst verwacht dat je die ballen zelf had opgehangen, meneer Henninger! :+

Jullie ook allemaal fijne dagen toegewenst!

• GerardHenninger
Sjekster schreef op donderdag 26 december 2013 @ 00:51:
Ik had op z'n minst verwacht dat je die ballen zelf had opgehangen, meneer Henninger! :+

Jullie ook allemaal fijne dagen toegewenst!
Ik heb ze ook zelf opgehangen, in Cinema 4D en Photoshop ;)

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Na het blij makende bericht van GH (fijne kerst gewenst allen inderdaad :) ), wil ik een blog laten zien die ik al een jaar volg maar die me aan blijft grijpen.

Door DPZ ben ik hem gaan lezen:
http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=109&t=69038

en op zijn eigen blog ben ik hem gaan volgen:
http://ikhebjoulief.wordpress.com/

Het is een bekende user op DPZ, wiens naam en posts ik al jaren tegen kwam daar en zijn fotografie was altijd mooi en creatief, maar greep me nooit zo bijzonder. Tot deze blog, hier raakt hij tot op het bot.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Nomad schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:31:
Na het blij makende bericht van GH (fijne kerst gewenst allen inderdaad :) ), wil ik een blog laten zien die ik al een jaar volg maar die me aan blijft grijpen.

Het is een bekende user op DPZ, wiens naam en posts ik al jaren tegen kwam daar en zijn fotografie was altijd mooi en creatief, maar greep me nooit zo bijzonder. Tot deze blog, hier raakt hij tot op het bot.
Heftig dan!!

Fijne kerst iedereen

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 23:02
Nomad schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:31:

Wat een nachtmerrie is die situatie :|

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
:/
Kan me alleen maar voor stellen hoe dit is om bij naaste familie te moeten zien gebeuren.

[ Voor 19% gewijzigd door jip_86 op 07-01-2014 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Iets positiefs nu: http://www.boredpanda.com...photography-wei-gensheng/
Mooie bijzondere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Cool! Dat zijn de betere standpunten voor cityscapes :D

Je waant je in SimCity _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

mmm ik vroeg mij zo af, waarmee kan ik het beste mijn lenzen ontvetten (ik raak nogal vaak het frontelement aan)

1. spitus
2. actieve kool(vast poeder a la lenspen)
4. isopropanol?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mrc4nl schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 01:16:
mmm ik vroeg mij zo af, waarmee kan ik het beste mijn lenzen ontvetten (ik raak nogal vaak het frontelement aan)

1. spitus
2. actieve kool(vast poeder a la lenspen)
4. isopropanol?
Ik gebruik er zo'n lensreinigingsdoekje voor. ik kan me voorstellen dat dat voor heel vet niet afdoende gaat zijn maar als je het nog niet hebt geprobeerd is het misschien de moeite waard. Onder het motto beter voorkomen dan genezen kan je je zonnekap er op laten zitten, kom je wat minder vaak per ongeluk met je vingers bij je frontelement.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Laatst online: 22-09 22:20

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

extremely off topic vraagje:
Morgen gaat het weer waaien, wat is nou de beste strandpier of vloedkering om foto's te maken van opspattende golven??
in Nederland dan, Hawaii is te ver weg

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hangt dat niet heel erg van de windrichting af? Het zal bij Harlingen vast anders zijn dan bij Hoek van Holland. Om maar wat te noemen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vishari Beduk schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:32:
Morgen gaat het weer waaien, wat is nou de beste strandpier of vloedkering om foto's te maken van opspattende golven??
Vergeet niet je anker uit te gooien met die windstoten, waait je camera straks weg! :X

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vishari Beduk schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:32:
Volgens mij komt de wind uit het zuiden/zuidwesten; dus denk dat je op Scheveningen/Hoek van Holland/IJmuiden sowieso wel terecht kan?

K verwacht overigens wel dat de pieren zelf afgesloten zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

OK bedankt, denk dat het Scheveningen haven wordt
ajhaverkamp schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:36:
Hangt dat niet heel erg van de windrichting af? Het zal bij Harlingen vast anders zijn dan bij Hoek van Holland. Om maar wat te noemen.
Niet bij stil gestaan, altijd gedacht dat bij herfstachtig weer (zoals nu) de wind altijd uit het ZW komt

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Heeft er iemand ervaring met de Lenskirt? Het is een soort doek over je lens heen die ervoor zorgt dat als je achter glas fotografeert, er geen reflecties van binnen op je foto komen. Ik vind het best een goede oplossing, maar 50 dollar vind ik wat veel. Kent iemand een andere oplossing om dit voor elkaar te krijgen? En wide-angle zonnekappen werken niet echt mee als je hetzelfde wilt bereiken, dus ik moet op zoek naar een andere oplossing.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
CPL filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Een paar badkamerzuighaakjes (of wat tape) en een lapje zwarte stof (of een vuilniszak) zou hetzelfde resultaat moeten kunnen opleveren. Geen haar op mij hoofd die op zoek zou gaan naar deze kant-en-klare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ja die wil ik ook wel gaan gebruiken, maar voor mijn 14mm is dat bijv geen oplossing :(
Toff schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:03:
Een paar badkamerzuighaakjes (of wat tape) en een lapje zwarte stof (of een vuilniszak) zou hetzelfde resultaat moeten kunnen opleveren. Geen haar op mij hoofd die op zoek zou gaan naar deze kant-en-klare oplossing.
Ik ga denk ik ook zelf aan de gang. Maar waar het mij om gaat, is dat ik straks op een observation deck in Hong Kong sta en achter je gewoon een restaurant is met allerlei neon lichten. Dan heb ik geen zin in gedoe met vuilniszakken e.d. Wel heb ik gekeken naar nekwarmers, die bieden op zich goed perspectief om zelf wat van te kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Heb ik ook een keer meegemaakt, toen heb ik de camera op statief zo dicht mogelijk tegen het glas gezet. Vervolgens met 10 seconde timer telkens rustig de tijd om een zwart vestje (wat m'n vriendin toevallig mee had ;) ) te gebruiken om het geheel af te schermen. Ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Royz schreef op maandag 17 februari 2014 @ 06:52:
[...]

Ja die wil ik ook wel gaan gebruiken, maar voor mijn 14mm is dat bijv geen oplossing :(

[...]
Als je een Samyang 14mm hebt dan is daar sinds kort voor < 35,- een filter houder voor van Samyang zelf. Filters zijn alleen niet goedkoop, je zit al snel aan de 70 euro voor een enkel filter. Als het goed is moet daar ook een Linear Polar filter in passen bijv. van Cokin. Door de houder te draaien kun je het effect aanpassen :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 20:26

Milo.

klik

Met een zwarte katoenen (boodschappen) tas moet je toch ook wel zoiets in elkaar kunnen knutselen? met idd badkamer plop dingen, stukje elastiek en klaar lijkt mij.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Muthas schreef op maandag 17 februari 2014 @ 10:24:
Heb ik ook een keer meegemaakt, toen heb ik de camera op statief zo dicht mogelijk tegen het glas gezet. Vervolgens met 10 seconde timer telkens rustig de tijd om een zwart vestje (wat m'n vriendin toevallig mee had ;) ) te gebruiken om het geheel af te schermen. Ging prima.
Je zonnekap tegen ruit aan drukken werkt erg goed idd. Maar met zo'n 14mm met bol element zal dat nog steeds niet voldoende zijn, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ventieldopje schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:21:
[...]

Als je een Samyang 14mm hebt dan is daar sinds kort voor < 35,- een filter houder voor van Samyang zelf. Filters zijn alleen niet goedkoop, je zit al snel aan de 70 euro voor een enkel filter. Als het goed is moet daar ook een Linear Polar filter in passen bijv. van Cokin. Door de houder te draaien kun je het effect aanpassen :)
Dank voor alle suggesties. Uiteindelijk heb ik de filterhouder gekocht en deze kan ook dienen om reflecties te voorkomen. Het is een beetje bouwen voordat alles erop zit elke keer, maar goed zo vaak zal ik hem ook weer niet gebruiken. Voor 32 euro klaar dus :)

Voor 17mm en meer zal ik idd een pola gebruiken tegen reflecties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Bedenk wel dat je op zo'n observation deck je cam meestal naar beneden richt, en dus vaak niet strak tegen het glas kan houden. Die filterhouder zal mss dus niet alles kunnen tegenhouden. Je zult dus wel beetje moeten priegelen om reflecties te voorkomen :p

[ Voor 13% gewijzigd door Sjekster op 18-02-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Haha het zal inderdaad priegelen worden. De houder hoeft niet perse vast gezet te worden, dus dat scheelt iig. De kleine ruimte die dan tussen de houder en de lens ontstaat, kan ik makkelijker filteren door een zwart cleandoekje (die van Profoto toen ik met jou was ;)).

Rechtdoor kan trouwens ook verassend zijn :)
Afbeeldingslocatie: https://ycpi-farm8.staticflickr.com/7115/7607738586_4c6bd54b69_z.jpg
Reflections of Hong Kong by DanielKHC, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Is ben nog nooit op een observation deck geweest in HK :o
Is dit ook degene waar jij naartoe gaat? Nooit geweten dat daar deck zat :X
Misschien toch maar es kijken volgende keer!

P.S. Dat doekje gebruik ik ook nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sjekster schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:15:
Is ben nog nooit op een observation deck geweest in HK :o
Is dit ook degene waar jij naartoe gaat? Nooit geweten dat daar deck zat :X
Misschien toch maar es kijken volgende keer!

P.S. Dat doekje gebruik ik ook nog :+
Er zijn er meerdere, maar Sky100 staat op mijn lijst ja. Mooiste is dat je er ook een tripod mee naar binnen mag nemen. Bank of China heeft er ook één, die is gratis maar heb niet onderzocht of daar een tripod mee mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zucht, iemand een idee waar (liefst omgeving Amsterdam) je wél een 70D (icm 18-135STM) kunt huren voor 1 of 2 dagen?
Budgetcam, Kamera Express, Calumet niet in ieder geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gutteguttegut schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:17:
Zucht, iemand een idee waar (liefst omgeving Amsterdam) je wél een 70D (icm 18-135STM) kunt huren voor 1 of 2 dagen?
Budgetcam, Kamera Express, Calumet niet in ieder geval :(
Bij foto zaken heb ik nog geen 70D of STM lens te huur aangeboden zien worden, misschien kun je beter op zoek gaan naar andere gear om te huren of gaat het je er om dat je de apparatuur uit wil proberen voor een paar dagen?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ik gok dat het gaat om AF met video en dan kom je al snel bij die combinatie uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Universal Creations schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:13:
Ik gok dat het gaat om AF met video en dan kom je al snel bij die combinatie uit.
Klopt.
Ik wil het gewoon eens een dagje ervaren en dan mogelijk ook aanschaffen.
Maar voor nu wordt het waarschijnlijk weer een FS700. (ook geen straf).

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

twijfel, twijfel ...
Ik ga even een dagje op en neer naar Parijs om 's avonds de Eiffel toren te bekijken.
Nu zit ik mij af te vragen of het zin heeft om mijn (simpele) Velbon statief mee te nemen, de zware Manfrotto laat ik sowieso thuis.
Maar weet eigenlijk niet of dat zin heeft omdat deze nogal wiebelt in de wind en ik weet niet of het uberhaupt wel zin heeft om een statief mee te nemen.
Iemand iets zinnigs te zeggen hierover?

weet het niet meer

• Sjekster
Het statief niet zo hoog opstellen, iets met gewicht eronder hangen, het ding uit de wind zetten (zelf ervoor gaan staan bijv)?

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

@Vishari, nooit overwogen één statief te nemen dat zowel stabiel is als licht?

www.maartendeboer.net

• Universal Creations
Ventieldopje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:59:
Die zijn duur

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Met de prijs van een Manfrotto en Velbon bij elkaar moet je een aardig eind komen. Misschien toch maar weer upgraden naar een D3300 en hopelijk geld overhouden voor een goed statief?

www.maartendeboer.net

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Sjekster schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 10:08:
Het statief niet zo hoog opstellen, iets met gewicht eronder hangen, het ding uit de wind zetten (zelf ervoor gaan staan bijv)?
dat is mij op de euromast nog niet gelukt
anyway, ik zat net hier te kijken: https://www.google.com/ma...etview/eiffel-tower?gl=us
en eigenlijk is het uitzicht niet echt de moeite waard om een statief mee te nemen (in ieder geval lang niet zo mooi als het uitzicht van Royz)
Ventieldopje schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:59:
het eerlijke antwoord op jouw vraag is nee, maar mischien moet ik dat toch eens doen
die manfrotto bleek toch niet zo'n succes (heb de verkeerde kop erbij gekocht)

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vishari, je kan beter naar Montparnasse gaan. Dat is een observatie deck in Parijs met een mooie symmetrie aan de voorkant en de Eiffeltoren in het midden. Ik zou zelf nooit landmarks beklimmen, die wil ik juist op de foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

Royz schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:25:
Vishari, je kan beter naar Montparnasse gaan. Dat is een observatie deck in Parijs met een mooie symmetrie aan de voorkant en de Eiffeltoren in het midden. Ik zou zelf nooit landmarks beklimmen, die wil ik juist op de foto :)
mee eens, daar ben ik de vorige twee maal op geweest
maar ditmaal had ik geen keuze

inmiddels kan ik wel vertellen dat de Sigma 18-35 ook voor stedentrips erg goed is

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Montparnasse is mooi, maar het mooiste uitzicht over Parijs heb ik hier gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3685/9223855687_aebba32aa4_c.jpg
_MG_53926 by Universal Creations, on Flickr

Voor meer een standaard overzicht kun je ook naar Mont Martre

[ Voor 7% gewijzigd door Universal Creations op 02-03-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Universal Creations schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:16:
Voor meer een standaard overzicht kun je ook naar Mont Martre
Montmartre vond ik wat tegenvallen ('s avonds dan). Persoonlijk vind ik een statief wel de moeite zeker voor avond-fotootjes (hoge ISO's op m'n 40D vloeken wat ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik vond een statief ook erg fijn in Parijs, maar het gewicht viel me wel wat tegen na zo'n dag sjouwen (055XPROB). De plaatjes die je er 's avonds mee kan schieten, maken gelukkig een hoop goed :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tobiasvanstijn.nl/images/blog/2014_01_parijs/113-IMG_7401.jpg

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Nu online

Polariteit

Fietsende fotografeur

Vette plaat Tobias, cool!

En voor mooie foto's moet je wat overhebben })

[ Voor 50% gewijzigd door Polariteit op 04-03-2014 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik vroeg mij een beetje af met dit mooie weer vandaag, komt er binnenkort een topic voor officiële voorjaarsmeet?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:47

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

:o
mrc4nl schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:58:
Ik vroeg mij een beetje af met dit mooie weer vandaag, komt er binnenkort een topic voor officiële voorjaarsmeet?
yes die komt er zeker :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 21:25
Ik kwam laatst een meisje tegen die modellen op haar site heeft staan en deze af en toe gaat fotograferen. Ik liet weten dat ik dat ook wel leuk vindt om te doen en mag van haar ook een model uitzoeken om te fotograferen. Ik heb dit nog nooit gedaan en vraag me het een en ander af en heb ook wel wat wensen.

- Ik vind het prettiger als zij er bij is. De modellen en ik kennen elkaar niet. Sowieso lijkt het me wenselijk als ze wat ouder zijn (ouder dan 18 ofzo), dan kan er niet een of ander minderjarige zeggen dat zij van mij die en die pose moest aannemen (ook al zou dat niet zo zijn, ben niks raars van plan, wil gewoon een mooi gezicht op de foto zetten)

- Ik denk dat het voornamelijk buitenfotografie zal zijn. Ik heb zowel 50mm 1.8, 18-55 IS en 55-250 IS en een Canon 60D. Is het voor buitenfotografie nog wenselijk te flitsen, dacht zoiets een ergens te hebben gelezen. Ik heb ook wel een extra flitser (580 EXII), maar heb daar nog 0 ervaring mee.

Graag hoor ik wat jullie er van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Zonder flitser kun je ook al aardig oefenen met belichting, compositie, poses, etc. Inflitsen en dergelijke kan ook heel mooi zijn (en reflectors gebruiken ook), maar ik denk dat er nog veel te leren is voor je daar aan kunt beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 21:25
En qua lensjes? 50 zou volgens een ideale portretlens zijn, volgens anderen is 85 ofzo weer beter. Ik weet ook niet hoe dichtbij ik sta. Maar ik wil ook weer niet per ongeluk alleen het puntje van een neus scherp hebben ofzo, dus niet diafragma te ver opengooien. Heb in het verleden wel gemerkt dat als ik flink zoom met de 50-250 het wazig/scherp effect ook heel mooi wordt, maar dan moet ik weer verder weg gaan staan en is de diafragma een stuk kleiner, dus langer ingrdrukt houden en dan misschien alsnog te veel beweging veroorzaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
50mm op aps-c vind ik persoonlijk best fijn voor portretten, zodat je ook wat meer kunt laten zien dan alleen een hoofd en schouders. 50mm f/1.8 of iets rond die koers is wel fijn en afstoppen kan altijd nog inderdaad.
Maar goed, dit is geen aankoopadviestopic.
Voor camera-adviezen: [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6 (vooral ook de vragenlijst gebruiken uit de topicstart)
Autofocus lenzen: Het grote Canon EF(-S) mount objectieven-topic v2014
Alternatieve lenzen (manueel focus): Alternatieve objectieven
Systeemcamera's van panasonic zijn ook mooi voor video: Het MFT topic van 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste post van mij in dit topic. :w

Elk jaar voor een vakantie/stedentrip begint het weer te kriebelen, en meestal eindig ik weer met een nieuwe uitbreiding voor m'n gear. Afgelopen jaar was het de 40STM en later ook nog een Canon 10-22mm. Dit keer komt er een nieuw statief voor m'n stedentrip naar Rome. In de avond foto's maken van o.a. Colosseum, nu al zin in! :Y

Nu alleen nog aan vriendin opbiechten, d'r eerste reactie op statief was dat ik het uit m'n hoofd moest zetten... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 21:57:
- Ik denk dat het voornamelijk buitenfotografie zal zijn. Ik heb zowel 50mm 1.8, 18-55 IS en 55-250 IS en een Canon 60D. Is het voor buitenfotografie nog wenselijk te flitsen, dacht zoiets een ergens te hebben gelezen. Ik heb ook wel een extra flitser (580 EXII), maar heb daar nog 0 ervaring mee.

Graag hoor ik wat jullie er van denken.
Ik gebruik op APS-C voor portret 50mm en hoger, maar vind m'n 85mm het prettigst qua afstand tot het model. Hangt echter ook van je model af, sommige zullen het geen probleem vinden dat je nog behoorlijk dichtbij moet komen.
Inflitsen zou ik me inderdaad nog niet mee bezig houden, wel is het misschien handig om wat vooronderzoek te doen naar poses en belichting.
Het belangrijkste is echter om lol te hebben, vooral jou en je model. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-09 20:24
tobiasvs schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 15:35:
Ik vond een statief ook erg fijn in Parijs, maar het gewicht viel me wel wat tegen na zo'n dag sjouwen (055XPROB). De plaatjes die je er 's avonds mee kan schieten, maken gelukkig een hoop goed :)

[afbeelding]
Gave plaat Tobias! wat voor filter gebruik je hier nu voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Geen filter, wel een statief en een sluitertijd van 30 seconden. Waarom denk je dat ik een filter heb gebruikt? :)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Pagina: 1 ... 40 ... 97 Laatste