Even reageren op de andere foto's die na mij gepost zijn. Er staan er erg mooie tussen vind ik. Ik dacht eerst enkel op deze te reageren die ik top vind, maar dat is dan weer discriminatie. Ik denk dat iedereen wel graag wat commentaar krijgt
@Barrycade
1 typisch Alpenplaatje, niets mis mee, maar ook niets speciaals.
2 erg mooi, lekkere sfeer in de foto.
3 lekker scherp.
@Orion84:
1 Mooie plaatje qua compositie, kleuren, pose en scherpte, maar dat pootje is toch echt wel zonde hoor.
2 Mooi moment, goed scherp.
3 heel felle kleuren en bewerking, maar dat maakt juist de foto voor mij hier.
@WhiskyPhreak:
1 Knappe plaat, maar een beetje te veel lege voorgrond naar mijn smaak.
2 Mooi hoe het licht valt op die 20 op de straat. Verder een deurfde plaat met de schaduwen, het scheve en afgehakte gebouwen. Ik twijfel nog een beetje of ik het mooi vind of juist niet. Speciaal is het zeker.
3 Typisch, goed uitgevoerde foto. Niet veel op aan te merken.
@Marceltuit:
1 Mooie long exposure, leuk hoe het water zo glad wordt. Ook mooie kleuren en goed licht, maar ik vind hem te krap aan de bovenkant voor mij.
2 Knappe plaat. Het is mss wel een bekende plaats en wel meer mensen zullen een dergelijke foto hebben, maar dat maakt hem niet minder mooi voor mij.
3 Mooie foto, licht is een beetje hard en ik zou het oranje blad in de hoek linksboven even vervangen door een groene bokeh, nu trekt deze wat aandacht weg van het eekhoorntje.
@Kasuras:
1 Een beetje een vreemde compositie, een beetje meer naar links, zodat de eerste er ook volledig staat, had de foto voor mij beter gemaakt.
2 Creatieve foto. goed uitgevoerd. De Eiffeltoren anders bekeken

3 Deze vind ik niet zo speciaal, wel een mooie geconcentreerde blik, maar compositie, afgesneden tapkranen etc vind ik niet zo sterk.
@mcdronkz:
Beetje te groen vind ik, verder een topplaat.
@RobB_W
1 Mooi kleuren en long exposure waardoor je beweging krijgt in de wolken. Mss dat de rotsen wat oplichten het nog beter zou maken.
2 Rustige plaat, goed uitgevoerd.
3 Iets te leeg vind ik nu, iets aan de horizon oid had het mss interessanter gemaakt.
Persoonlijk vind ik
deze en
deze nog heel sterke platen van je, ben eigenlijk beetje verwonderd dat je deze niet hebt gekozen.
@tommyz:
1 Mooie plaat, die beweging in de wolken is mooi.
2 Mooie b&w, mss dat de plaat sterker wordt in portret, als het hele gebouw erop staat, maar daar ben ik niet zeker van.
3 Beetje jammer dat je slecht kan zien waar hij nu eigenlijk naar aan het kijken is vind ik. Ook de voorgrond vind ik wat leeg. Wat dichterbij, zodat je minder voorgrond had en beter kon zien waar hij naar aan het kijken is, had mij meer aangestaan denk ik.
@Dipsausje
1 Nice! Moet fantastisch zijn om daar te staan op dat uur. Mooie plaat, leuk met de mist.
2 Ik zie niet direct wat dat op de voorgrond is, maar ik vind het niet echt bijdragen tot de foto en ik vind het een beetje jammer dat de achtergrond niet in focus is. 2 foto's nemen, één met de voorgrond in focus, één met de achtergrond in focus, had denk ik mooier geweest.
3 Mooie reflectie in de rijstveld (?)
@wsrdam
1 Mooi licht, aangename compositie. Prima foto.
2 Iets te zwaar bewerkt naar mijn smaak.
3 Leuke plaat, je ziet niet vaak een vliegtuig voor een regenboog vliegen
@Tosemine
1 Lijkt zo wat uit de foto te sprigngen, leuk effect, weet niet waar het door komt. De boomstan stoort wel wat.
2 Mooi reflectie en mooi licht
3 Speicale architectuur, er zijn verschillende punten van interesse in de foto, wat er voor zorgt dat je langer dan eventjes naar de foto kijkt.
@Ventieldopje:
Mja een witte vogel kan je niet opeens feloranje kleuren he

De tweede vind ik ook goed zo, mss heb je ze bekeken op een laptopscherm oid? Op mijn laptop vind ik ze ook wat vaal, maar op mijn extern ips scherm vind ik ze goed zo.
1 Mooi binnenvallend licht en mooie bewerking. Ik zou zelf niet onmiddellijk weten hoe ik dit resultaat moet bereiken en dat intrigeert mij wel.
2 Een beetje een macabere foto. Is dit een vogelschedel? Niet meteen mijn smaak.
3 Het was mi beter geweest als ze een kleedje aanhad van een andere kleur denk ik, nu valt ze te weinig op tussen de blaren, tenzij dat natuurlijk de bedoeling was. Ook heb je de verzadiging van rood iets te ver getrokken denk ik, het detail uit het kleedje is bijna helemaal verdwenen. Dat een beetje terugtrekken en je krijgt wat detail terug. Als ik die foto zie, zie ik echter wel waarom je vind dat die van mij wat te vaal zijn
@Sargonaut:
1 Leuke plaat, vooral door het moment en de situatie. Wie gebruikt er nu zo'n auto om kindjes op een slee te gaan trekken... Ik had er precies wel een panorama van gemaakt denk ik, de paaltjes op de voorgrond gaan met een beetje aandacht lopen.
2 Mooie bokeh panorama, zoals we van je gewoon zijn.
3 De kleuren vind ik vreemd en vind ik niet zo mooi.
?? Ik volg niet...
@AtleX
1 Vette bewerking en auto.
2 Vreemde kleuren, ik vind groene meisjes niet zo aantrekkelijk

3 Mooi meegetrokken en aangename kleuren.
@hypz:
1 Altijd mooi, een silhouette tegenover een mooi lucht. als er een klein kindje tussen staat is het natuurlijk nog leuker. Ze heeft precies wel maar één been??
2 Mooi hoe de tweede net tussen de benen past van de eerste. Ook mooi licht en je ziet nog wat sterren aan de bovenkant.
3 Zou ik ook best fier op zijn, heerlijke scherpte op het oog (17-40L?) en mooi licht.
@Leedertv:
1 Mooie plaat, maar dat koord op het hek vind ik wat minder.
2 Leuk dat je dicht bent gekomen, maar de dof is wat te kort vind ik, het oogje en de top van de kop zijn niet meer scherp.
3 Altijd heel mooi die witte bomen. Sneeuw is goed wit, maar toch nog genoeg detail in, goede belichting dus.
@navlim
1 Mja, vind ik niet zo dat, beetje donkere achtergrond en bovenkant op het randje van overbelichting. Is ook een sombere foto, geen mooie oranje of groene kleuren?

2 Nice, een standpunt dat je meestal niet ziet.
3 Mag iets lichter voor mij, vooral in de linkeronderhoek, maar is dit vignetting dat je zelf hebt toegevoegd mss?
@Hahn
1 Scherp en sterke compositie
2 Beetje jammer dat het licht van achter komt, waardoor je wel erg weinig detail hebt op de kop.
3 Leuke kleuren, maar ik had het gebouwtje wat meer rechts gezet, zodat je wat meer van de zee zag.
@Milo.
1 Mooie kleuren.
2 Leuke foto met mooi kleuren, bijtje is een extra.
3 Vind hem wat te donker, je ziet amper dat er mensen zitten onderaan.